B1 blogcsalád



Három apró probléma Orbán népszavazásával

2016. február 24. - nickgrabowszki

Előbb kutyás képet posztolt, majd kutyás interjút adott a miniszterelnök, hogy élét vegye a keddi eseményeknek. Lám, befogad egy ki- és összevert kutyát, nem is olyan rossz ember ő.

kuvasz.jpegDe aztán látták, hogy ez nem lesz elég. És beadtak egy népszavazási kezdeményezést. Amivel azonba akad néhány pici probléma.

1. Kérdéses a törvényessége.

Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?

Ez a kérdés nyilvánvalóan nemzetközi együttműködést érint. Magyarország hatályos alaptörvénye azonban kizárja a referendumot ilyen ügyekben:

8. cikk (3) Nem lehet országos népszavazást tartani d) nemzetközi szerződésből eredő kötelezettségről.

2. Nincs jogi relevanciája.

Az Európai Unió nem változtatja meg szabályait egy magyarországi népszavazás eredményessége esetén sem. Ez a népszavazás senkire nézve nem keletkeztet kötelezettséget. Ezért írja már az alaptörvény ugyanabban a cikkében, hogy 

(2) Országos népszavazás tárgya az Országgyűlés feladat- és hatáskörébe tartozó kérdés lehet.

Azaz arról nem lehet, ami nem tartozik az Országgyűlés hatáskörébe. És pont. Ez pedig egyértelműen nem tartozik. Pont. Megkérdezhetnék pl. a választópolgárokat arról is, hogy

Akarja-e, hogy a Barcelona az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is megnyerhesse a BL-t?

Az erre adott válaszoknak se lenne semmi relevanciája.

Kvótaügyben még a kormányoknak sincs vétójoga az Európai Tanácsban, mivel az ebben az esetben minősített többséggel dönt. Emiatt fordult a bírósághoz Orbán és Fico, mert szerintük ez tagállami ügy, amibe az Unió vezető testületeinek nincs felhatalmazása beleszólni. Az országok többsége szerint van, mert ez nem csak tagállami belügy.

Egy bírósági döntés persze megváltoztathatja a helyzetet, de a népszavazás csak pótcselekvés. Amellett persze, hogy kifejezetten tilos.

3. Szinte lehetetlen az érvényessége.

Az alaptörvény idézett cikke szerint

(4) Az országos népszavazás érvényes, ha az összes választópolgár több mint fele érvényesen szavazott, és eredményes, ha az érvényesen szavazó választópolgárok több mint fele a megfogalmazott kérdésre azonos választ adott.

Ezt egyébként éppen a Fidesz szigorította meg a 2011-es alkotmányozáskor, nem is titkoltan azért, hogy elejét vegye a közvetlen beleszólásnak a parlament munkájába.

A eredményességhez tehát több mint kétmillió egyirányú (mondjuk nem) szavazat kell. Ez meg is van a Fidesznek, ha hiszünk annak, amit a kvótaügyi áláírásgyűjtésről nyilatkoztak. Viszont ettől még nem érvényes a referendum, ahhoz kell még, hogy

több mint négymillióan szavazzanak egyáltalán.

Ez még a Jobbik szavazóival sincs meg nekik. Az ellenzéknek nincs más dolga, mint arra buzdítani a szavazóit, hogy álljanak ellen a propagandának, és ne menjenek el. Ez amúgy is a könnyebb döntés.

A négymillió érvényes szavazat nem lenne példátlan a magyar politikatörténetben, de népszavazáson mindössze kétszer

  • 1989-ben a négyigenesenés
  • 2008-ban, a közismerten alkotmányellenes, ún. szociálison sikerült megugrani a küszöböt.

Mert ami nem érinti közvetlenül a magyar választót, az nem is érdekli.

A vasárnapi boltzárról szóló népszavazás például érintené és érdekelné, ezért KELL megakadályoznia a Fidesznek - akár erőszakka és fenyegetéssel is.

Mi következik mindebből?

  1. A választási bizottság nem hitelesítheti a kérdést (de azért ne legyenek illúzióink).
  2. Ha a fideszes többség mégis hitelesíti, akkor a Kúria fogja érvényteleníteni (biztos lesz olyan, aki ezt kezdeményezi).
  3. Ha azonban mégis kiírnák, akkor az ellenzék nem megy el, és ezzel érvénytelenné teszi.

Még buszokkal szállított közmunkások esetén is nagyon-nagyon kétséges a népszavazás érvényessége. Ebből is látszik, mennyire kétségbeesett lépés ez Orbánéktól.

De persze az is lehet, hogy arra játszik, hogy legkésőbb a Kúria úgyis elmeszeli a dolgot. De addig még eltelik néhány hónap, és addig is lehet kampányolni, viszont az ellenzék nem állíthatja azt, hogy a kormány megakadályozza, hogy a nép véleményt nyilvánítson. Hiszen éppen azon lesz, hogy ezt megtehesse.

És ki beszél már akkor a vasárnapi boltzárról, meg a Nyakót fenyegető kopaszokról?

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr208416172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Advanced Flight 2016.02.25. 00:18:59

Vagy csak jó legitimációs eszköz lenne Orbán kezében kvótakérdésben egy érvényes és eredményes népszavazás - mind a bel-, mind a külpolitikában. "Lám, a nép sem támogatja a kvótát." Nem olyan elvetélt ötlet ez.....

tralalala 2016.02.25. 04:26:05

@Advanced Flight: Persze hogy nem az, de mit írhat egy MSZP-s blog?

igazi Ténytár 2016.02.25. 04:49:14

@ Pontosan ARRA JÁTSZIK RA Orbán, hogy ő kiíratja a NVB-ba épített emberei meg majd nagyon sajnálkozva elutasítják.

Ekkor Orbán pedig elő fogja adni, hogy:

1, Lassatok feleim en akartam értetek
2, Na ugye, hogy a VB független, hiszen nem csak a Mszp-s kérdéseket utasítják el, hanem magát őszentsége Orbánét is.

AZ ARABVERŐ ORBÁN VIKTOR 2016.02.25. 04:58:42

Hiaba a szanalmas libsi picsongas Orban Viktor ezt is megfogja nyerni.

$pi$ 2016.02.25. 06:39:40

"8. cikk (3) Nem lehet országos népszavazást tartani d) nemzetközi szerződésből eredő kötelezettségről."

Nincs olyan nemzetközi szerződésből eredő kötelezettség, ami alapján nekünk kvóta alapján kellene befogadni afrikaiakat németországból. Ezt egy idióta is láthatja.

$pi$ 2016.02.25. 06:42:39

"Ez a népszavazás senkire nézve nem keletkeztet kötelezettséget."

Dehogynem! A magyar parlamentre nézve kötelező a népszavazás eredménye. A magyar parlament, a magyar kormány, a magyar képviselők a magyar állampolgárok szándékai szerint kell eljárjanak és nyilván nem írhatnak alá nemzetközi szerződést ami kimondottan ellentétes a magyar állampolgárok szándékaival.

Te demokrácia bajnoka, te!

$pi$ 2016.02.25. 06:48:07

"Az ellenzéknek nincs más dolga, mint arra buzdítani a szavazóit, hogy álljanak ellen a propagandának, és ne menjenek el."

Csakhogy a választókat nem érdekli, hogy a párt szíriaiakat akar magyarországra! Ha a szerző egy kicsit is tájékozott lenne az ország dolgaiban, akkor tudná, hogy a menekültkérdésben példátlan az egyetértés.

Egyszerűen fogalmazva: a legfanatikusabb orbángyűlölők *sem* akarnak afrikaiakat látni az országban. Sok mindenre hajlandóak, hogy borsot törjenek a fidesz orra alá, de azért nem őrültek meg!

$pi$ 2016.02.25. 06:52:28

"A vasárnapi boltzárról szóló népszavazás például érintené és érdekelné, ezért KELL megakadályoznia a Fidesznek - akár erőszakka és fenyegetéssel is."

A vasárnapi boltbezárás kérdésében a polgárok szándéka ellentétes a fidesz álláspontjával, ezért vannak a népszavazás ellen. Ha csak 500 000 menne el szavazni és 89% ellene szavazna, akkor érvénytelen lenne a szavazás és mégis nagy bukta lenne.

A bevándorlók kérdésében a fidesz álláspontja megegyezik a nagy többség álláspontjával. Még ha csak kevesen mennének el szavazni akkor is nagy politikai győzelem lenne.

Nem értem ilyen triviális dolgokat hogy nem lehet látni.

$pi$ 2016.02.25. 06:58:12

"Még buszokkal szállított közmunkások esetén is nagyon-nagyon kétséges a népszavazás érvényessége. Ebből is látszik, mennyire kétségbeesett lépés ez Orbánéktól."

Mi a fenéért lenne már kétségbeesett lépés!?

1) Nem a kormány fizeti, hanem mi.
2) Biztos nyerés, maximum nem mennek el elegen, de az eredmény akkor is a fideszt igazolja.
3) Az eredményt bárhol lehet majd lobogtatni. Mindenképpen.
4) El lehet mondani, hogy "ez nem a kormány álláspontja, ez a magyar nemzet akarata".
5) El lehet mondani, hogy magyarországon demokrácia van, megkérdezték a népet.
6) Számon lehet kérni a népszavazást más országokon, meg lehet kérdezni a németek, hogy vajh miért nem kérdezték meg a választókat.

A népszavazást minden egyes átkozott alkalommal az eu demokratákl képébe lehet dörgölni.

Ez nem "elkeseredett lépés" ez diadalmenet, ahol a fidesz learatja a munkája gyümölcsét. Az ellenzék megint mattot kap és az utolsó pillanatig észre sem veszik.

egysmás 2016.02.25. 07:05:24

"Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?"

Ha Magyarország nincs azok között az országok között, ami felett az EU hatalmat tud gyakorolni, akkor nem írhat elő semmit.

Tehát Orbán győzelme esetén ki kellene lépni az EU-ból, hogy teljesíteni tudja a Parlament a népakaratot.

$pi$ 2016.02.25. 07:14:48

@egysmás: "Tehát Orbán győzelme esetén ki kellene lépni az EU-ból, hogy teljesíteni tudja a Parlament a népakaratot. "

A nép nem akarja, hogy kilépjünk az euból, ez tehát butaság.

Habony Árpád. 2016.02.25. 07:17:19

A baloldal megprobalt racafolni az osi mondasra a "A nepet nem lehet levaltani".
Megprobaltak, idehoztak sok millio arabot, meg negert. BELEBUKTAK.
Rohejesen szanalmas a baloldal, ha azt hiszi, hogy meg mindig eselye van a sziriabol meg, afrikabol erkezett illegalis bevandorlokkal megnyerni a 18-as valasztast.

egysmás 2016.02.25. 07:26:37

@$pi$: Az, hogy a nép nem akar ilyet, az nem jelenti azt, hogy butaság azt mondani, hogy az EU felé fennálló kötelezettségeket úgy lehet legálisan figyelmen kívül hagyni, ha kilép a klubból.

A "tehát" mellesleg logikai kapcsolatra utal, értelme van, nem az "izé"-vel egyenértékű kötőszó.
Hogy értsd, az emberek tetteinek a következményéből nem következtethetünk az emberek szándékaira, akaratára.

$pi$ 2016.02.25. 07:28:19

@egysmás: "nem jelenti azt, hogy butaság azt mondani, hogy az EU felé fennálló kötelezettségeket úgy lehet legálisan figyelmen kívül hagyni"

Valóban, viszont nem ezt mondtad.

egysmás 2016.02.25. 07:35:12

@$pi$: Hát micsodát? :o

Arról szavaztatna Orbán, hogy megtegyünk-e egy olyan dolgot, amit, ha az EU tagjai vagyunk, meg kell tennünk.

Ha tagok vagyunk, meg kell tenni, ha nem tesszük meg, akkor viszont ki kell lépni, hogy törvényes legyen.

Vagy bűnözőország lesz Magyarország.

$pi$ 2016.02.25. 07:49:24

@egysmás: "Hát micsodát? :o"

Azt mondtad, hogy a kormány csak úgy teljesítheti a szavazók akaratát, ha kilép az euból.

A szavazók nem akarnak kilépni az euból, úgy tehát nem teljesíthető aza karatuk, hogy kilépünk. Nem olyan bonyolult ez.

Tehát, ha a szavazók akarata az, hogy ne fogadjunk be migránsokat *és* az eu kötelezővé teszi a kvótákat, akkor a kormány *nem* tudja teljesíteni a szavazók akaratát, *mert* ahhoz ki kellene lépni az euból az viszon ellentétes a szavazók akaratával.

Tizenötmillió Magyarok 2016.02.25. 07:50:47

"Azaz arról nem lehet, ami nem tartozik az Országgyűlés hatáskörébe. És pont. Ez pedig egyértelműen nem tartozik. Pont. "

Azert erzed, hogy ez mennyire keptelenul abszurd.
Tehat az hogy betelepitsenek e az orszagunkba tobb millio, altalunk nem kivant embert, az nem tartozik az Orszaggyules hataskorebe.
HA EZ NEM AKKOR MI ?

Ez ugye a bekoltozon e, 20 cigany a lakasodba, de errol teged nem kell megkerdezni kategoria.

egysmás 2016.02.25. 07:55:11

@$pi$: Az nem olyan bonyolult, hogy a tetteknek következménye van.

Van egy szerződés, ami jogokat biztosít meg kötelezettségeket ír elő.
Van egy tárgyalási metódus, amiben valamilyen módon eldőlnek a ez előírt kötelezettségek.
A kötelezettségeket viszont teljesíteni kell.
Vagy tenni róla, hogy ne legyenek teljesítendő kötelezettségek.

Vagy szerinted a törvények, szerződések opcionálisak?
Ha tetszik, betartjuk, ha meg nem, leszarjuk?

egysmás 2016.02.25. 07:57:04

@Tizenötmillió Magyarok: Erről is szól az EU. Magyarország lemondott a függetlensége egy részéről ezért vannak dolgok, amik felett nem diszponál.

Parajpuding 2016.02.25. 08:17:18

Ha véletlenül népszavazásra kerülne a kérdés, pont ezért sem kell elmenni. Irreleváns az eredménye. Azon felül, hogy természetesen csak a felcsúti bugris politikai céljait és hatalmi érdekeit szolgálja, nomeg a narancsbirkák etetését.

Fax 2016.02.25. 08:22:08

Hülye. Nylvánvalóan érdemi cselekvés ebben a kérdésben népszavazást kiírni és nyilvánvaló, hogy a népszavazás az EUval szembeni magyar fellépés legitimizálása érdekében történik ahogy fentebb már valaki meg is írta. Persze jön a nyammogó libsi és rögötn nemzetközi joggal dobálózik. Hülye...

Fax 2016.02.25. 08:23:39

@Parajpuding: Hú, te asztán megaszontad... A "narancsbirkázás" szánalmas...

Netuddki. 2016.02.25. 09:09:50

A terelésen kívül a legfontosabbat úgy látom mindenki elfelejtette.
Micsoda pénzszórás lehetne plakátokra meg hírekre a szavazás előtti hónapokban. Aminek a levezénylését persze megint a rogán szomszédja nyerné el, jócskán visszacsurgatva az érintetteknek a túlárazott vállalási díjból.

Netuddki. 2016.02.25. 09:11:10

@Fax: Hülye. Nyilván a fideszes agitpropot nyomatod. Magadtól vagy ilyen hülye vagy fizetnek érte?

-JzK- 2016.02.25. 09:23:30

Nemzetközi kötelezettség? Magyarország csak az uniós csatlakozási szerződést írta alá, abban hol volt szó az ország etnikai felhigításáról, mindenféle barbár füstösöknek a nyakunkra ültetéséről?

Peterpapo 2016.02.25. 09:29:20

@-JzK-:

Látom te is úgy támogatod az EU-s tagságunkat, hogy küldjék a pénzt mindenfélére, de semmi kötelezettséget nem vállalunk semmiért, ami nekünk nem tetszik. Gondolom otthon is így van nálatok. Kapod a lóvét a szülőktől, de kussoljanak, vagy adod a pénzt a gyereknek, de nem szólsz bele mit csinál. Érdekes világlátás. Kinek is van ilyenje? Ja meg van, Annak a mocskos kis geci Orbánnak.

Sir Galahad 2016.02.25. 09:35:11

@Peterpapo: Bocs, de sántít a logikád. A migránsokat Merkel mutti minden előzetes egyeztetés nélkül, Németországba hívta be. Az ő, német kancellárként, egyedül hozott döntésével miért kéne kötelezettséget vállalnunk? Ami meg az uniós pénzeket illeti, azokat nem ajándékba kapjuk, hanem előre egyeztetett, kölcsönösen aláírt szerződés alapján, ráadásul mi is fizetünk be az uniónak, még ha kevesebbet is, mint amennyit kapunk.

Peterpapo 2016.02.25. 09:47:25

@Sir Galahad:

Merkel nem azt mondta, hogy az Eu minden országába jöhetnek migránsok, hanem azt, hogy Németországba fogad x mennyiségűt. Tehát egy szóval sem beszélt Magyarország nevében.

Peterpapo 2016.02.25. 09:49:02

@Sir Galahad: Ami pedig az uniós pénzeket illeti, ajándékba kapjuk, csak meg van adva, hogy mire költhetjük. Vissza is fogtak egy szép summát, mert a kormány azt is elbaszta.

-JzK- 2016.02.25. 10:06:28

@Peterpapo:
Igen, így van, nekünk a Nyugatnak csak a pénze kell, a beteges kultúrmarxista ideológiája nem. Az egy balliberális hazugság, hogy a Nyugat azért gazdag, mert liberális. Azért gazdag, mert őket nem igázták le a hazai ballibák nagy barátai: a szovjetek. Szóval nekünk csak a nyugat életszínvonala kell, a gusztustalan mellékhatásai, az utcán grasszáló arabok és négerek millió, buziházasság, meg a többi gusztustalanság nélkül.

egysmás 2016.02.25. 10:12:48

@-JzK-: szerinted lehet úgy gazdag egy ország, ha nem hagyja békén a polgárait?

Egy olyat mondja, amelyikben ez sikerült, anélkül, hogy eladná a természeti erőforrásait! Egyet!

sas70 2016.02.25. 10:23:24

@Habony Árpád.: Nézd már meg a választójogi törvényt, hogy ki szavazhat és ne beszélj ekkora marhaságot!

sas70 2016.02.25. 10:29:20

@-JzK-: Pár ezer menekült azért nem etnikai felhígítás! Mellesleg kurvára nem is akarnak idejönni, még azok sem, akiknek kéne. Mondjuk nagyon ezen nem is csodálkozom, mert néha már, nekem is inkább elmenni lenne kedvem.

konrada 2016.02.25. 10:30:31

@egysmás: Szingapur, Dél-Korea, Izrael....

sas70 2016.02.25. 10:30:43

Ez megint terelés, píár marhaság, hogy az emberek ne azzal foglalkozzanak, ami a valódi gondokat okozza. Egy szar gumicsont, amin lehet rágódni.

konrada 2016.02.25. 10:31:29

@egysmás:
...Szingapur, Dél-Korea, Izrael....

-JzK- 2016.02.25. 10:35:59

@egysmás:
A békén hagyás, meg a között a polkorrekt kultúrmarxista rezsim között, ami nyuaton van, van még pár köztes átmenet. Pl. Magyarországon az állam nem üldözi a buzikat, de nem is emeli peidesztálra az aberrációt, mint a naagy nyugaton. Nem kapnak a füstösök mindenféle előjogot, kvótát, pozitív diszkriminációt és nem csukjál le az embert 10 évre egy cigányvicc miatt. Ez nagyon is helyes, és örvendetes, és külön kell kezelni attól, hogy a kormányban van korrupció (ami nyilván rossz, de talán Németországban nincs korrupció? nincs kizsákmányolás - dehogynem, max ügyesebben csinálják, de sokkal nagyobb tételben).

Ha olyan lenne a Nyugat, mint mondjuk az USA Eisenhower idejében, vagy az NSZK Adenauer idejében, semmi baj nem lenne. De azóta volt '68 meg egy kulturális forradalom, és azóta degenerált kurzus uralkodik a nyugaton. A jólétük persze irigylésre méltó, de a rendszerük nem.

A németek többek közt pont ezért fognak kihalni, mivel a bűntudat-kultuszuk (Schuldkult) miatt az átlagnémet magába szippantotta ezt az undorító öngyűlölő kultúrmarxizmust, ami mindent zabál, ami mocskos, és ellentétben áll mindennel ami nemzeti szempontból normális. Kiirtatni az ifjúságból a nemzettudatot, jogokat adni az aberráltaknak, beengedni a sötét bőrű vadembereket, és kitömni őket pénzzel és jogokkal - ez a mesterséges nemzethalál biztos receptje.

@sas70:
A pár ezerből hamar pár tízezer, meg százezer lesz, mert ne aggódj, idén jön még sokszor annyi, Merkelmutti idén se fog falakat emelni, ráadásul ezek a barbárok szaporodnak, mint az egerek.

Érdemes elolvasni ezt a könyvet: lesacreduprintemps19.files.wordpress.com/2012/11/jp-rushton-race-evolution-behavior-unabridged-1997-edition.pdf természettudományosan kimutatható, hogy a fekete-afrikaiak fele európai mércével mentálisan retardált (IQ-ja 80 alatti) az arabok meg mondjuk félúton vannak a fehérek és a négerek közt. Na most ezeket a barbárokat eresztik ránk az idióta kultúrmarxisták...
Érdemes utánanézni a következő természettudosóknak: Arthur Jensen, Richard Lynn, J. Philippe Rushton, Charles Murray, Chris Brand, Richard Herrnstein.

Peterpapo 2016.02.25. 10:37:39

@-JzK-:

Igen ez így elég korrektnek tűnik. Igazi nagymagyar vagy! Gratulálok! Nem sokára mehetsz a Parlamentbe átvenni az elismerésedet. De ha mégsem, ne keseredj el! Magyar seggbe magyar lófaszt fogsz kapni.

egysmás 2016.02.25. 10:44:57

@konrada: Ezekben az országokban vegzálják, egzecíroztatják a polgárokat? :o

@-JzK-: A németek kihalnak, a buzik pedig piedesztálon, mert cigányvicceket mesélnek.

$pi$ 2016.02.25. 10:58:42

@egysmás: "A kötelezettségeket viszont teljesíteni kell."

Ennyit sikerült felfognod abból amit írtam? Hát... nem sok.

egysmás 2016.02.25. 11:01:05

@$pi$: Most akkor teljesíteni kell, vagy nem kell teljesíteni a kötelezettségeket?

Vagy vannak egyéb szempontok, mint a füvezésnél, hogy nekem szabad, csak másnak nem?

konrada 2016.02.25. 11:06:34

@egysmás:

Ja, én azt hittem, hogy most Magyarországról akartál írni ezzel a vegzálással, nem valamiféle Talibisztánról...

...mert ha mégis Magyarországról, akkor olvass utána, a felsoroltaknál hogyan működnek a dolgok...

egysmás 2016.02.25. 11:12:31

@konrada: Arra gondolsz, hogy ha valaki Szingapúrban vallási-etnikai konfliktust akar szítani, akkor azt a csárliék feletetik a cápákkal?

konrada 2016.02.25. 11:31:45

Pl. ...mert ha hatalom dönti el, mit mondhatsz, gondolhatsz, úgy hamar lehetsz cápaeledel.
...de mivel nem Magyarországra gondoltál...
...de a válasz attól még ül: lehet gazdag egy természeti erőkben szegény ország is, ha egyébként ott nem hagyják békén a polgáraikat.
Nem ezen múlik. (Nem mintha én ilyent akarnék, de te kérdezted, és nem akartalak tudatlanságban hagyni...;)

Sir Galahad 2016.02.25. 11:32:41

@Peterpapo: Erről beszéltem én is: ha Merkel úgy gondolja, jó dolog Németországba migránsokat hívni, ahhoz nekünk mi közünk? Az német belügy, oldják meg a saját határaikon belül, ne akarjanak bárkit bármire kötelezni e miatt.

Peterpapo 2016.02.25. 11:38:56

@Sir Galahad:

Az hogy Merkel mit mondott, annak mi köze a betelepítési kvótához? Az úgy tudom független attól, hogy Németország mennyi menekültet vállalt be. Vagy tévednék?

chrisred 2016.02.25. 12:02:07

@egysmás: Így van, ennek a zagyva kérdésnek egyetlen érthető olvasata van: "Akarja, hogy Magyarország továbbra is az Európai Unió tagja maradjon?" Aki nemmel szavaz, az erre a kérdésre is teszi.

$pi$ 2016.02.25. 12:05:06

@egysmás: "Most akkor teljesíteni kell, vagy nem kell teljesíteni a kötelezettségeket?"

Nem érted? Pedig olyan egyszerű mint a bot. Olvasd el még egyszer, próbáld megérteni mit írtam. Ne tegyél fel óvodás kérdéseket, próbálj meg önállóan dolgozni. Keresd meg írtam -e olyat, hogy a kötelezettségeket nem kel teljesíteni, próbáld meg felidézni mit tanított erről apukád, anyukád, tanítónéni, tanítóbácsi.

nniicckk 2016.02.25. 12:05:32

Azert lassuk be, Orban Viktor megint MESTERIEN MEGSZOPATTA a balodalt.
Mikozben teljes erobol folyik a BOTRANYOZAS, hogy Orban kigyurt kopaszokkal akadalyozta a demokratikus ellenzeket, a nepszavazasban, es itt DIKTATURA van, megszunt a demokracia, es a tobbbi faszsag.
ENNEK A KELLOS KOZEPEN az Orban bejelent egy nepszavazast, amit 1000 %-os biztonsaggal meg fog nyerni.
Erre most mit mondjanak a libbantak ? Mert normalis esetben VISITVA tiltakoztak volna, a kvota elleni szavazas miatt, de most hogy egyebbkent, egy masik szavazasert meg tuntetnek, ez meglehetosen furcsa lenne. Ezt meg ok sem tudnak megmagyarazni, hogy az egyik nepszavazas az demokratikus, de a masikat be kell tiltani.
ZSENIALIS HUZAS VOLT.
Ez olyan Habony stilus, mint a rezsicsokkentes, egy huzasbol nyer vele a kormany, es szopik az ellenzek, nem lennek meglepve, ha ezt is a Habony talalta volna ki.

Sir Galahad 2016.02.25. 12:13:01

@Peterpapo: Gondolom, azokat az embereket nem a káposztaföldön találták egyik napról a másikra, hanem Merkel hívó szavára érkeztek. Ha pedig így van, akkor máris megvan az összefüggés a betelepítési kvóta és Merkel szavai között.

Örülök, hogy sikerült ezt az egyszerű logikai összefüggést világossá tennem.

egysmás 2016.02.25. 12:16:30

@konrada: A törvények léte lenne a szabadság ellentéte?

Szingapúr pl. konkrétan a megvalósult multikulti, amit védenek.

@$pi$: Tegyük fel, hogy nem értem! Mond el, kérlek, mit kéne értenem.
Nem sugalmazva, meg rávezetve, hanem magyarul.

Robyyy 2016.02.25. 12:19:04

@$pi$: Akartam irni egy hsz-t de a tieidben pontosan leirtad amit szerettem volna. Tokeletesen egyetertek.

Peterpapo 2016.02.25. 12:20:51

@Sir Galahad:

Hát nagyon nem sikerült, mert nincs. Merkel behívta ezeket Németországba ugye. Na most ez hogy függ össze azzal, hogy kötelezően hozzánk is betelepítenek ilyen embereket, de nem a németektől kapjuk, hanem akik még azon kívül bejönnek. Vagy arra gondolsz, hogy átvonultak rajtunk? De azok nem maradtak itt, vagyis nem telepedtek le nálunk. Szóval hol itt az összefüggés?

Sir Galahad 2016.02.25. 12:27:44

@Peterpapo: Ott, hogy nem maguktól jöttek, hanem Merkel meghívására, következésképp aki nem hívta őket, annak nincs dolga velük, csak a németeknek. Fogadják be őket a németek. Egyszerű, világos, nem?

StanLee · https://newsroll.net 2016.02.25. 12:34:43

Miert nem tartanak az EU-s vezetok egy olyan szavazast, hogy ezentul az EU-nak vegtelen mennyisegu menekultet kell befogadnia es azokat egytol-egyig Nemetorszagban helyezik el? Ezt a szavazast is at lehetne vinni egyszeru tobbseggel a lakossagszam alapjan, mint ahogy azt atvittek a 160 ezer menekulttel kapcsolatban. Ebben az esetben Nemetorszag megkapja azt, amit akar, a tobbi EU-s orszag is, mert egyetlen menekultet sem kell befogadnia. Gondolom a nemet politikusok sem elleneznek, hiszen az EU kenyszeritette rajuk.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.02.25. 12:41:14

Törvényességet kérsz számon egy köztörvényes bűnözőtől? Hol élsz Te?

Üdv. a pokolban, posztoló.

konrada 2016.02.25. 12:42:07

@egysmás:
Biztos vagy te abban?
Próbáltál már a nagy multikulti jegyében Szingapurban rózsazin tangában: egyik kezedben egy Li Kuang-jao takarodj, másikban egy mariskával tüntetni??

...a törvény az, amit meghoznak. Az egy dolog, hogy mindent túlszabályoznak, és másik dolog a liberalizmus. S speciel a kérdésed így hangzott: "szerinted lehet úgy gazdag egy ország, ha nem hagyja békén a polgárait?"
Én erre válaszoltam, még ha te már máshol is tartasz...

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.02.25. 12:47:50

"Magyarország hatályos alaptörvénye azonban kizárja a referendumot ilyen ügyekben:..."

Már az orbáni Alaptörvény is alkotmányellenes volt, amelynek egyedüli célja az orbáni rezsim évtizedekre való bebetonozása volt a hatalomba. Hatályba lépése a jogállami, törvényes rend elleni merénylet volt. Szóval ha jobban meggondoljuk, már az Alaptörvényre való hivatkozás is egy vicc.

sas70 2016.02.25. 12:49:26

@nniicckk: Ennek aztán tényleg örülni kell, hogy milyen zseniálisan szopatja az egész országot! Mert te is benne vagy! Annak tapsolsz, hogy szopatnak, csak azért, hogy a hatalmukat megtarthassák. Igaz, hogy te csak szopsz, de örülsz! Az ilyen kurváknak van ám keletje, bárhol.

Virág elvtárs: Nem nyitok vitát! Szereti maga a mi nagy, bölcs vezérünket?
Pelikán: Igen!
Virág elvtárs: Jól van, akkor nem lehet semmi baj.

Pelikán: Azért van egy kis rossz érzésem. Miért kell ekkora felhajtást csinálni? Mégiscsak becsaptuk az embereket.
Virág elvtárs: Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A kutatókat? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse esznek se narancsot, se citromot, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. Az imperialistákat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót: legyen magyar narancs! És lett magyar narancs. Mi nem ígérgetünk a levegőbe, Pelikán.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik, az áruló.

Peterpapo 2016.02.25. 12:50:03

@Sir Galahad:

Szerintem te el vagy tévedve. Merkel nem hívta őket, jöttek azok maguktól is. Merkel mindössze annyit mondott, hogy akik jönnek, azokból ennyit és ennyit befogadnak. Ráadásul, ha jól emlékszem Merkel a szír menekülteket mondta, de ha jól tudom, akkor nem csak onnan érkeztek és érkeznek menekültek. Így már érted?

konrada 2016.02.25. 12:56:00

@Peterpapo:
...s te azt, hogy amikor ki akarták neki válogatni a valóban szír menekülteket, akkor a sajtója és csatlósai ezen teljesen felháborodtak, és az erre szolgáló kerítést, állomásokat támadták???

Peterpapo 2016.02.25. 12:59:28

@konrada:

Nem, nem tudtam, de hogy van ez összefüggésben azzal, amiről beszélgetünk?

Peterpapo 2016.02.25. 13:04:31

@Sir Galahad: @konrada:

Ezt nem olvastátok még?

Nem a németek tehetnek róla
Nemmel válaszolt a kérdésre, hogy a német különút felelős-e a menekültválságért, és kifejtette: a menekülthullámot a közel-keleti káosz váltotta ki, a német kancellár pedig "csak reagált erre és üdvözölte a migránsokat", és eközben "bizonyára szem előtt tartotta népe javát". - mondta Orbán Viktor.

Tehát Viktor szerint sem a németek tehetnek arról, hogy idejöttek a menekültek, ők csak reagáltak egy eseményre.

$pi$ 2016.02.25. 13:04:56

@Peterpapo: "Merkel mindössze annyit mondott, hogy akik jönnek, azokból ennyit és ennyit befogadnak."

Konkrétan azt mondta, hogy "mindenkit" befogadnak aki szíriából jön. Akkor a limit még fasizmus volt.

Peterpapo 2016.02.25. 13:28:55

@$pi$: Köszi a pontosítást.

konrada 2016.02.25. 13:36:50

@Peterpapo:
...végre egy ember, aki hisz zorbánnak...;))

konrada 2016.02.25. 13:48:47

@Peterpapo:
Úgy jöttek maguktól, hogy Merkelnek csak az az üzenete jutott el hozzájuk, hogy várják,
meg azt, hogy nem szabad őket megállítani...
Azaz: ráutaló magatartást tett az előbbire...
S aki ezekből tájékozódott, s látta, hogy ezek szerint járnak el, azt továbbiakban már nem érdekelte, milyen szövegkontexusból ragadták azt ki...

Peterpapo 2016.02.25. 13:49:39

@konrada:

Azt nem mondtam, hogy ő ezt így is gondolja, csak ezt mondta és nektek citáltam ide, hogy tudjátok, mit is mondott a góré? ;)

Peterpapo 2016.02.25. 13:52:56

@konrada:

"Úgy jöttek maguktól, hogy Merkelnek csak az az üzenete jutott el hozzájuk, hogy várják,
meg azt, hogy nem szabad őket megállítani...
Azaz: ráutaló magatartást tett az előbbire..."

Ez azért nem igaz, mert a menekültek mér jóval ezelőtt elindultak és Merkel pont a menekült áradatra és annak következményeire (kerítés építések, tiltakozások) reagálva mondta, hogy befogadja a Szíriából érkezőket, tehát semmilyen ráutaló magatartásról nem beszélhetünk.

konrada 2016.02.25. 14:51:57

@Peterpapo:
...aham....
akkor a nyár óta beutazók már mind az EU-n belül voltak, a mutogatott csónakosok meg csak fantomképek...

...és csak véletlenül felejtette el azt mondani, hogy többiek nem, azokat - a dublini egyezmény értelmében meg kell állítani - ezért értették azt úgy félre (töbek közt az oszták kancellár is), hogy a megállításuk nem megoldás, a szabad mozgásukat biztosítani kell.

konrada 2016.02.25. 14:52:25

@Peterpapo:
...aham....
akkor a nyár óta beutazók már mind az EU-n belül voltak, a mutogatott csónakosok meg csak fantomképek...

...és csak véletlenül felejtette el azt mondani, hogy többiek nem, azokat - a dublini egyezmény értelmében meg kell állítani - ezért értették azt úgy félre (töbek közt az oszták kancellár is), hogy a megállításuk nem megoldás, a szabad mozgásukat biztosítani kell.

Sir Galahad 2016.02.25. 15:24:35

@Peterpapo: Merkel nem hívta őket? Te melyik bolygón éltél eddig? Amúgy meg persze, lehet, hogy jöttek volna meghívás nélkül is (persze a legrosszabb kérdés mindig a "mi lett volna, ha...?"), de ha Merkel mutti nem hívja őket, akkor Európa valószínűleg hamarabb észbe kap, lezárja a határokat és nincs a migránsválság. De miután, mint több hozzászóló is emlékeztetett rá, Merkel tárt karokkal várta őket, ez most már legyen az ő gondja. Szerintem ez egy korrekt álláspont.

Peterpapo 2016.02.25. 15:25:17

@konrada:

Nem voltak belül, de egy részük már úton lehetett Merkel nélkül is. Ami még nagyon érdekes, hogy még 2014-ben 126%-kal emelkedett a menekült kérelmet beadók száma (43000), de akkor még szó sem volt semmilyen migráns problémáról magyar részről, pedig a Dél-Európába érkezők száma 277 százalékkal nőtt. Érdekes Viktor akkor még nem aggódott az európaiakért. Vajon miért nem?

Peterpapo 2016.02.25. 15:35:16

@Sir Galahad:

A válságban lévő görögök még 2012-ben építettek egy kerítést, amivel a szárazföldön átkelők számát 95 százalékkal csökkentették. Az olaszoknál is volt már intézkedés a tengeren át érkezők kezelésére még 2013-ban, amit 2014-ben abbahagytak mert nem volt már több pénzük rá, Aztán 2014-ben indítottak egy újat. Hol volt akkor a mi aggódó Viktorunk? A migránsok száma 2013- óta növekedett, vagyis nem Merkel felhívására kezdődött sem a bevándorlás, sem annak növekedése.

Sir Galahad 2016.02.25. 15:57:51

@Peterpapo: Természetesen, volt némi növekedés korábban is, de a nagy ugrás arra az időszakra tehető, amikor a németek kitárták a kapukat és ledorongolták azokat, akik megpróbálták megállítani az áradatot. Megint feltételezés, amit nem szeretek, de ha akkor Merkel azt mondja, tessék lezárni a határokat, nem fogadunk ellenőrizetlen tömegeket, akkor egy kezelhető mennyiségű, valóban menekültnek nevezhető embermennyiség lenne csak Európában. Ebben az esetben én is hajlanék arra, hogy bizonyos feltételek mellett Magyarország is fogadjon valamennyi bevándorlót, mert akkor meglenne az alap a szolidaritásra. Most nincs meg, ezért nincs is okunk átvenni a németek által meghívott tömeg egy részét sem.

chrisred 2016.02.26. 06:32:03

@$pi$: Konkrétan a német bevándorlási hivatal vezetője mondta, hogy a Szíriából érkezők esetében felfüggesztik a dublini egyezmény alkalmazását, és nem toloncolják vissza a schengeni határországba. Ettől persze még egy észak-afrikai migránshoz eljuthatott egy olyan hír, hogy osztogatnak, és nem fosztogatnak.
süti beállítások módosítása