B1 blogcsalád



Megtaláltuk az eltűnt magyar pincérnőket

Monoszkóp

2015. július 17. - Egyenlítő blog

A falusi ember is utazik néha, főleg, ha muszáj. Ha nincs ismerőse a régi Baszmannaja utcában, kénytelen pár versztával nyugatabbra döcögni, már csak a kíváncsiság végett is. Én is így voltam vele, gondoltam, megnézem,

mit rontottak el már megint a sógorok,

meg úgy általában a krízisben lévő Nyugat, amely annyira irigyel minket a gazdasági sikereink meg az Orbán összement drapp zakója miatt.

És bár Szörényi Trabantja annak idején csak Sankt Pöltenig bírta, én a mondseei autóspihenőig szerencsésen kibírtam kávéutántöltés nélkül. Épp elállt a reggeli eső, ilyenkor különös fények, gőzök szorulnak a hegyek közé, gondoltam, legfeljebb kávézgatás közben körülnézek majd egy kicsit.

Ezt az autóspihenőt egyébként a gaz imperialisták számító lakájai direkte a tó fölé emelték, hogy nehogymá' elmenjen az ide betérő proletárok étvágya, sőt akaratuk ellenére még meg is hosszabbítsák eredetileg csak vizelési szándékkal abszolvált vizitjüket. Ja, és bagózni is lehet.

mondsee.jpg

Szóval ott füstölögtem magamban, erősen hezitálva egy valami borjúizé meg egy finom svájci virslisaláta között, mikor kedvesen rám mosolygott a pincérnő, aki a cigisdobozomat látva már korábban hozott egy gyönyörű hamutartót is. Épp dadogni készültem valamit német-étlap keveréknyelven, amikor „Jé hát maga ÉS-t olvas!” felkiáltással megmenekített ettől a feladattól, és kategorikusan közölte, hogy az a Kalb kezdetű étel, amit vizsgálgatok, még leginkább a pacalra emlékeztet, úgyhogy maradt a saláta.

Tisztában vagyok vele, hogy mindez önmagában még nem világszenzáció.

De annyira tetszett az egész fittsége, a tisztaság, a halk evőeszközzaj, a mosolyok, a pincérlányok pillanatra sem lankadó figyelme,

a csodás telepátia (nem kellett percenként a konyhába rohangálniuk leadni a megrendeléseket, azok pillanatok alatt maguktól is a tálalóasztalon termettek), a kézzel írt számla helyett a bankkártyához hasonlatos plasztiklapok – hogy a végén csak elkezdtem kérdezősködni.

A kis hölgy a Balaton déli partjáról származik, már ott elkezdte a vendéglátózást. Napi 12 órát dolgozott, de végül nem látta sok értelmét. Nem keresett jól? – kérdem naivul.

A szellemileg erősen visszamaradt újságíróknak kijáró lesújtó tekintettel nézett rám.

Ezzel össze sem hasonlítható. Itt napi nyolc órában dolgozunk, mindenki be van jelentve, nyugdíjjárulékot, egészségbiztosítást, mindent percre pontosan fizetnek, a túlóráért és az ünnepnapi munkáért dupla bért kapunk. Minden törvényes szabadnapot és pihenőidőt szó nélkül kiadnak, s évi öt hét szabadság is jár.

Na jó, okoskodom, de a megélhetés is drágább, nem?

Hát nem. Ingyen szállásuk van, ahol ő például a férjével lakik, aki ugyanott szakács. Két-háromhetente pár napra hazaautóznak a Balatonhoz, ahol saját házuk van (tíz éve vendéglátóznak idegenben). Nyaranta pedig, vagy ahogy lehetőségük adódik, utazgatnak is.

A hosszú kapcsolat ellenére csak a múlt hónapban házasodtak össze, nem árulja el, hogy hol, mindenesetre nem Renóban. Á, ez nagyon személyes – mondja, s én azt gondolom, az irigyeitől tart.

Egyébként a hatalmas étterem- és szállodakomplexum alkalmazottainak nyolcvan százaléka magyar

Nnem csoda tehát, ha a hazai piacra már nem jutott egyetlen udvarias pincér sem, de vannak osztrákok, törökök és horvátok is. Állítólag se hátrányos, se előnyös megkülönböztetés nincs a különböző nemzetiségű dolgozók között, csak az számít, mennyire jól végzik a dolgukat.

Ő most harminc éves, a férje 35.

Meddig csinálják még? – kérdem. És nem vágynak haza?

Hogy meddig csináljuk még, azt nem tudom – mondja. Nem vágynak haza, illetve csak annyira, hogy havonta pár napot a saját házukban töltsenek. Ezért is nem adják sem el, sem ki már évek óta. De hogy dolgozni hazamenjenek? Na nem,

az meg sem fordult a fejükben.

Talán száz év múlva – mondja még futtában, mert közben észrevette, hogy egy vendég kérdőn pillantott rá.

Hétköznap délelőtt tíz van, telt házzal pörög az étterem.

Tardos János

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr137632522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aleb19 2015.07.17. 16:33:23

"de a megélhetés is drágább, nem?
Hát nem. Ingyen szállásuk van, ahol ő például a férjével lakik, aki ugyanott szakács"

igen egyutt laknak egy kb 8 nm-es lyukban kozos mosdo masokkal stb ez nem normalis elet rovidtavon el lehet viselni, de csak ideiglenesen
amugy a normalis megelhetes qrva draga

kőcsiga 2015.07.17. 17:21:54

Gondolom Te is ott dolgoztál, bejelentve, napi nyolc órát, szabadság stb. El is jöttél, mert nem bírtad a 8nm-es lyukat és azóta itthon dolgozol bejelentve 12 órát 47.000.- ft. fízetésért mert abból jól lehet élni. Ja és bocs 32 nm-es bérelt palotában. :))))

cabeza 2015.07.17. 17:38:16

Ja valoszinu 8nm-es lyukban, emiatt nem is akarnak hazajonni dolgozni, mert olyan jo az a 8nm-es lyuk :DDD

zackie 2015.07.17. 17:48:24

@aleb19: Erősen el vagy tévedve. Fürdővel ellátott saját szobát adtak. És ingyen ellátás.

aleb19 2015.07.17. 17:54:53

@zackie: ok 8 nm-es szoba furdovel, de szerintem ez nem normalis hosszutavra es koszonoviszonyban sincs az atlagosnak mondhato elettertol
sokan ezt nezik be a kulfoldi meloknal... munkasszalok, tomegszallas, igenytelenseg

==T== 2015.07.17. 18:32:28

És akkor el lehet gondolkodni mit tettek a balliberális kormányok 2010 előtt a fenntartható reálbérfelzárkózás ügyében.

illaim 2015.07.17. 18:35:34

@aleb19: Azt a 8 nm-es lukat csak a nyelvet nem beszélő konyhai kisegítők kapják mint te! Ha a képességeid megütnék a nemzetközi szintet akkor te sem ezzel az eszement trollkodással keresnéd a megélhetésed! lol

illaim 2015.07.17. 18:38:02

@==T==: Az még nem tűnt fel, hogy ötödik éve az Orbán kormány van hatalmon? Ők miért nem javítottak? A kivándorlás az elmúlt öt évben gyorsult fel!

fifibá55 2015.07.17. 18:43:42

Akinek fussa a Mondseenél vendéglőzésre, az nem keményen dolgozó kisember! Meg sétaautózásra Nyugatra.

aleb19 2015.07.17. 18:48:46

@illaim: miert trollkodas a tenykozles???
tudod miert keuropaiak dolgoznak foleg ilyen helyeken ...mert a benszulottek hulyek lennenek

aleb19 2015.07.17. 18:51:44

@illaim: A kivándorlás az elmúlt öt évben gyorsult fel! "

pontosabban az elmult 4 evben...mert 2011-ben lejart a korlatozas minden eu orszagban

Sexual Harassment Panda 2015.07.17. 19:06:10

Lehet csűrni csavarni, a személyzeti szállás mindenhol szar.Van ahol kicsit szar, van ahol nagyonAddíg, meddíg nem találsz lakást jó, tovább nem.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.07.17. 19:11:14

Az a baj, hogy ez nem csak a pincérnőkre igaz. Az öltönyös majmok is elvágynak, a jelnlegi kollegáim nem értik, hogy tudtam otthon élni, mindösszesen ezerötszáz dollár nettóból. Annyiért errefelé föl sem kelnek az ágyból.

aleb19 2015.07.17. 19:27:07

@Eltévelyedés: vicces en ugyanazon a szinten elek itt 40K /UK/ eves fizuval mint otthon 6 evi misibol

Nzoltan 2015.07.17. 19:28:39

@Eltévelyedés: Ausztriában sem. Csak a magyar kulimunkások. A legtöbbjüknek onnan nincs továbblépés. Többért nem tud dolgozni, mert akkor lesz helyette még egy beugró. Normális ottani élethez meg nem keresnek jól. Nekem is volt kint vendéglátós barátnőm, de már hazajött. Addig minden jó, míg nem akarsz magánéletet élni. Utána bizony kevés. Ha bérelnek valamit, akkor oda a fizu jelentős része. venni meg esélytelen jelentős önerő nélkül.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.07.17. 19:38:02

@aleb19: Igan, 40k elég kevés(Londonban, vidlken persze jó(jobb) lehet), vígasztaljon, hogy menni fog ez felfelé. 5 éve 35k volt az első angol fizum, de aztán hamar ment ez jóval följebb.
@Nzoltan: Sajnos igen, jó soknak tűnik az 1-2 ezer euró a kerítés magyar oldaláról, de odakinn már nem annyira jó, főleg ha lakást is kell belőle finanszírozni. Azt kell biztosítani, hogy lehessen felfelé terjeszkedni, mert addig jó az a pénz, amig rá nem jösz, hogy a helyiek körülötted 3-4x ennyit keresnek.

midnight coder 2015.07.17. 21:43:48

Tetszettek volna nem szétlopni az országot (spontán privatizáció, privatizélés, megvajazott közbeszerzések minden oldalról), nem ellenségnek tekinteni a hazai cégeket (szintén oldaltól függetlenül), nem elcseszni a pénzt felesleges dolgokra (Pl. stadionok), akkor esetleg lenne itt is valami.

midnight coder 2015.07.17. 21:49:49

@illaim: Finoman szólva naiv elképzelés, hogy bármilyen kormány mellett 5 év alatt utolérjük jövedelemben a nyugati országokat. Vagy 10 év alatt. Vagy 30 év alatt. Ezek az országok általában több száz év alatt halmozták fel az ott lévő vagyont, és korántsem liberális eszközökkel (gyarmatosítás, kontinensek végigrablása). Már a II világháború idején sem voltunk a fasorban sem a németekhez vagy a franciákhoz vagy az angolokhoz képest, és ehhez még hozzájött a 40 év cuculizmus. Ami után a leharcolt, selejtezéstől megmentett szocialista gépekkel felszerelt, tapasztalatlan, tőkehiányos hazai vállalkozók lettek versenybe állítva a tőkeerős, modern nyugati cégekkel.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.07.17. 22:24:38

@aleb19: Ha itthon havi 500-at kerestél, akkor minimum 45k-t kellett volna kérned. Mondjuk vidék sokkal olcsóbb, mint London...

laci_52 2015.07.17. 22:27:52

Azért van egy dolog, ami ebbe az életformába nem fér bele: a gyerekvállalás.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.07.17. 22:55:59

@Nzoltan: "Csak a magyar kulimunkások. A legtöbbjüknek onnan nincs továbblépés."

Aztán hova lépjen előre egy balatoni pincér? Vezérigazgatónak???
Már a kezdetekben is 2-3-szoros életszínvonbal előnye van bármelyik magyar diplomással (igen: dipl.omással!!!) szemben ennek a balatoni pincércsajnak, a nem diplomásokkal szemben meg 4-6-szoros.

Csak amíg a magyar birkaországban 10 év múlva se viszed semmire, addig ő ott odakint 2-3 év után abszolút beintegrálódik a külföldi piacba és onnan már maga határozza meg hogy hol akar dolgozni és mennyiért.

Ez annyit jelent, hogy a szakmájában bármikor képes olyan helyre váltani, ahol azt az átlagbért megkapja, amit az osztrák is megkap. Nix többé kulimunka (igaz eddig se volt neki a 8 óra kulimunka)
Az osztrák átlagbér meg nem arról híres, hogy a hónap végén meg kellene számolni, hogy fussa-e még belőle parizerre. Hanem arról, hogy a hónap végére marad annyi, mint amennyi a magyarok 50%-ának a teljes havi fizetése.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.07.17. 22:59:21

@laci_52: "Azért van egy dolog, ami ebbe az életformába nem fér bele: a gyerekvállalás"

Aztán miért ne férne bele a gyerek annak a párnak, akik kétszer havi 1200-1400 nettó eurért dolgoznak napi 8 órát?
Csak azoknak fér bele a gyerek, akik kétszer havi 100 ezer forint nettóért güriznek napi 10 órában?

aleb19 2015.07.17. 23:18:33

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül:
Aztán miért ne férne bele a gyerek annak a párnak, akik kétszer havi 1200-1400 nettó eurért dolgoznak napi 8 órát? "

mert a lakhatas qrva draga es az egyik kereso kiesik es a fenti peldanal maradva pincernoskodes kemeny fizikai munka es a gyerek elso 1-2 eve is durva

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.07.18. 01:51:14

@aleb19:

te hablatykirály, akkor az osztrákoknak sincsenek gyerekeik? Azoknak ugyanis sokkal drágább a lakhatás mert nagyobb igényeik vannak mint a bevándorlóknak.

Aztán meg az osztrákloknál is bármikor kieshet az egyik kereső. S akkor meg mi van? Kapja 6 hónapig a munkanélküli segélyt, utána meg az alap életvitelre elegendő segélyt. Ja kérem, az ott nem Orbánisztán a 28 ezer forintos nemzetfogyasztó módszereivel!

És az osztrákok talán nem végeznek fizikai munkát? Vagy ha igen, akkor az osztrák fizikai munkásoknak sincseklenek gyerekei?

Ne magadból indulj ki,hogy te semmire nem vitted, se nőd, se rendes munkád, ezért minden nap honvágy gyötör téged az Orbánisztánba való visszatérésre.

Pal Szabo 2015.07.18. 04:08:05

@==T==:
Te hagyd mar ezt kibaszott balliberalis faszozast....eltelt 5 kibaszott ev 2010 ota es a kivandorlok szama soha nem volt ennyi....
Az elmult 5 evet magyarazd meg ha meg nem tudod akkor ne irogass...

Kéne egy nick... (törölt) 2015.07.18. 05:06:17

Nekem van egy kis tapasztalatom a kulfoldi vendeglatozassal, volt Nyugat-Europa meg USA is.
Magyar viszonyokhoz kepest orultem a penznek, mint majom a farkanak, de azt azert latni kell, hogy ezek a munkakorok nem veletlenul vannak bevandorlokkal feltoltve. Aki otthon 80ezer forintot keresett napi 12 oras megfeszitett munkaval, annak hatalmas minosegi ugras egy ilyen osztrak pincer fizetes, meg foleg a munkakorulmenyek, hogynapi 8 ora, bejelentett, minden torvenyes, nem kutyaba vannak veve, hanem emberkent vannak kezelve. Emberkent, de nem egyenrangukent, mert ugye annyit nem keresnek, amennyi ahhoz kellene, hogy ott megvessek a labukat.
Ismeroseim most is vannak Del-Tirolban, Ausztriaban, Nemetorszagban stb. Jol keresnek magyar mercevel. De sehova se tudnak mozdulni, egyszeruen ott kint semmire se eleg ez a penz. Tenyleg semmire.
Egy osztrak ennyiert fel se kel az agybol reggel, inkabb szocialis tamogatasbol el, ha nagyon lusta, de ennyiert el nem megy dolgozni.

A dolgozok szallasa tenyleg nem egy alomlakhely sehol. Nem mindenhol egy lakhatatlan lyuk, mint Angliaban, de amit ingyen adnak a vendegmunkasnak, az nem olyan hely, ahol
Egy szezont ki lehet birni, de sok maganeleted nem lesz, inkabb olyan atjarohaz erzesed lesz, mintha egy kollegiumban laknal. Csaladot alapitani, esetleg csaladdal kikoltozni... na azt ilyen munka mellett, ilyen munkakorban megkeresett fizetessel es ilyen szallasokra nem lehet.
Nem veletlenul nincs ennek a szakacs-pincer parosnak se gyereke. Ok szezononkent dolgoznak ott, de sose lesznek ott lakosok. Siman osszegyujtenek ott egy magyarorszagi hazra valot, de osztrak ingatlant nem fognak venni sose. Ahhoz ilyen munkahelynel picit masszivabb foglalkozas es jovedelem kell.

En az illegalis bevandorlast, a muszlimok beozonleset ezert is ellenzem. Mert a sok kepzetlen muszlim, torok, sziriai, iraki, szomaliai nem az osztrak, nemet kutatoorvos meg bankfiok vezeto munkajat fogja elvenni elso korben, hanem pont a kelet-europai, unios, legalis munkavallaloket.
Ezt mar nemetorszagi munkahelyeken dolgozo magyar es szlovak ismeroseim is megerositettek. Ahol a torok meg kurd megtelepszik egy munkahelyen, ott maffiaszeruen kiszoritjak a magyart, lengyelt, szlovakot. Egyszeruen einstandolnak mindent. A nemet munkahelyeket meg nem veszelyeztetik annyira, de a kelet-europaiakkal ott basznak ki, ahol tudnak.

Mindent osszevetve az osztrak vendeglatozas igy is ezerszer jobb, mint amivel egy szakacsot vagy pincert Magyarorszag kecsegtet. Szabadsag kiadva kerdes nelkul, bejelentett munkahely, ingyen szallas, emberi munkakorulmenyek, napi 12-14 ora helyett napi 8 oras munkaido. Igen, osszessegeben perszehogy megeri egy magyarnak! Egy osztraknak viszont nem erne meg. Addig oruljunk, amig nem lesz teljesen muszlim-iraki-szir-torok-kurd-szomaliai Nyugat-Europa, akkor nagyon durva vilag jon majd a kelet-europaiakra. A nemet meg az osztrak leszarja, hogy ki szolgal fel, nem az osztrak kozeposztalybeli arcok munkajat veszik el a jottment muszlimok.

Kéne egy nick... (törölt) 2015.07.18. 05:16:50

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül: a nemet fizikai munkasoknak nem nagyon telik gyerekvallalasra, ezert is fogy tobbek kozott a nemet lakossag
a nemeteknel az, aki ilyen 1300-1500 euros fizetessel kenytelen beerni, annak eleg nagy szivas az elete, elorelepesre nem sok lehetosege lesz a tarsadalmi rangletran, sem a reprodukciora (gyerekvallalas), dolgoztam ilyen nemetekkel, osszessegeben nem sokkal rozsasabb az anyagi a helyzetuk, mint egy alacsony keresetu magyarnak (persze ha azt a penzt Magyarorszagon kellene elkolteni, akkor kiralyok lennenek, de a kozlekedes meg a lakhatas miatt ok nem nagyon flancolnak Nemetorszagban)
amiben megis jobb nekik, hogy legalisan vannak foglalkoztatva, nincs olyan, hogy kutyaba veszik oket es nem fizetik ki, nem jelentik be oket nyugdijra se jogosito 4 oraban es dolgoztatjak oket napi 12-ben, ami Magyarorszagon sokkal altalanosabb
de nemeteknel is terjed nagyon a kolcsonzott munkaero, nagyon nem szeretik a munkavallalok, mert sokkal bizonytalanabb, kisebb jovedelmet nyujt, mint az allando statusz

osszessegeben a nemet nyelvterulet munkaeropiaca osszehasonlithatatlanul jobb lehetosegeket kinal egy melosnak, mint Magyarorszag, de ott is kemenyen kell dolgozni, a feltetelek romlanak (sok muszlim meg afrikai bevandorlo pont a kelet-europaiak koreben nepszeru poziciokat foglalja el). Ami a fo elony, hogy tenyleg minden jogszabaly szerint megy. Nincs ebben semmi jotekonysag, csak korrektseg.

Kéne egy nick... (törölt) 2015.07.18. 05:34:34

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül: ismeroseim, akik eletvitelszeruen Del-Tirolban meg Ausztriaban toljak a vendeglatozast, alapvetoen ket ut van elottuk:

1. elnek egy kellemes eletet es sose lesz gyerekuk (aki par nelkul ment ki es evente egy teli es egy nyari szezont letol ott havi 1500 euroert, annak ott se lesz parja meg Magyarorszagon se lesz csaladja, mert evente ketszer 1 honapot tolt Magyarorszagon, megcsinaltatja a fogait es megy vissza). A srac, akivel voltam is kint anno, ma is igy el, siman megvett egy fasza versenykerekpart, motort, autoja van, hegyi turazik, motorozik, elvezi ott az eletet, majd megorokli anyja lakasat egy videki magyar varosban es neki ennyi az elet. Nyugaton abbol a fizetesbol vigan ellebecol, mert a szallas (1 pici szoba) ingyen van. De ott semmi mast nem tud kezdeni, csak vendeglatozik, amit egy helyi sose csinalna. Mivel gyakorlatilag egy gyonyoru turistaovezet, ezert az egesz elete egy nagy irigylesre melto nyaralas... a kivulallok szemeben.

2. A masik verzio az, hogy a parjaval megy ki az illeto, mindketten meloznak, mint az allat, osszerakjak egy magyarorszagi haz, lakas arat, megveszik, majd meg gyujtenek penzt es az asszony leszul egy gyereket, akit aztan a magyarorszagi nagyszulok nevelgetnek, amig eleg nagy nem lesz, akkor aztan eldontik, hogy hol eljenek, de a szulok meg mindig csak annyit keresnek, amennyit korabban, nem nagyon van elorelepes, nincs olyan, hogy valaki nem akar tovabb 1300 eurot keresni es kikoveteli az 1800-at. Ezeken a munkahelyeken ennyi a jovedelmed, nincs ugralas.
Hazaterni Magyarorszagra szinten nem opcio, mert nem fognak visszamenni 80ezerert napi 12 oraban melozni egy geci magyar fonoknek.

Van egy harmadik verzio is, de ez csak lanyoknak jarhato ut: hozzamegy egy kozepesen atlagos helyi archoz es eli az eletet, mert beul a kesz nyugati ingatlanba, amit neki eselye se lenne megfizetni. Ismerek ilyet is, kell hozza gusztus, de nok altalaban konnyen beleszeretnek a nemet, osztrak prolikba is, ha azoknak van egy kis lakasuk :) Egy regi gimis osztalytarsnomnek sikerult valahogy beujitani egy nemet orvost (ugy, hogy nem is beszelt nemetul egy szot se viszont nagyon konnyen kaphato volt), hozzament felesegul, azota plasztikai sebeszettol kezdve a nyaralasokig mindent fizet neki a faszi. Ez a karrier, nem a pincerkedes havi 1400 euroert!

tobias2 2015.07.18. 07:29:52

@aleb19: "igen egyutt laknak egy kb 8 nm-es lyukban kozos mosdo masokkal stb ez nem normalis elet rovidtavon el lehet viselni, de csak ideiglenesen" Kifelejtetted a beépített svábbogarakat (Bajorország közel van), a Hitlerjugend mintás bilit a vaságy alatt, a bokáig érő hugyos sarat a szénné égett bejárati ajtó előtt, stb. Remélem a kommentjeidért időben fizetnek!

midnight coder 2015.07.18. 07:30:33

@Pal Szabo: Pár hsz-szel korábban ott van a magyarázat. Kis hazánkban a fizuk mindig is szarok voltak az osztrákokhoz képest. Már a monarchia idején is. A szocializmusból sem azért disszidált az átlagpolgár mert üldözte őt a Kádár, hanem mert a 4 évenkénti valutakeret kinn kb. egy jobb ebédre volt elég. Más kérdés, hogy összedobták a távoli rokonság valutakeretét is, és ebből meg tudták venni az Bécsi út túloldalán azokat az árukat amik akkor kb. az itteni kínai piac legolcsóbb kategóriáját képviselték, de így is fényévekkel jobbak voltak mint amit odahaza kaphattál. A csóró olasz melós meg idejött a Balatonra és ő volt a menő dígó, az élet császára... És ez a trend a gengszterváltás után sem változott, mert mitől is változott volna ? Tőke nem volt, tapasztalat nem volt, viszont azokkal a nyugati cégekkel kellett volna a hazai kényszervállalkozásoknak versenyezni, akiknek meg igen.

Ezt a hátrányt senki sem fogja behozni 5 év alatt. 30 év alatt sem. Itt ha mi utolérjük a nyugatiakat az nem azért lesz, mert mi olyan fejlettek leszünk, hanem mert ők fognak lerohadni a mi szintünkre.

midnight coder 2015.07.18. 07:36:24

Amúgy a hazai béreket eleve nem a mindenkori magyar kormány az ami meghatározza, hanem a munkaerőpiac. Ami igazából a hazai cégeket jelenti. Ha a hazai cégek erősek és korrektek akkor a munkavállaló jól él, ha nem akkor szarul. Egyrészt, mert a munkavállalók többségét a hazai cégek foglalkoztatják. Másrészt, a multik is ehhez az árszinthez lövik be a fizut - más kérdés, hogy ha ez túl magas, akkor bizonyos melókat elvisznek a térségből, vagy eleve oda sem hozzák.

Kéne egy nick... (törölt) 2015.07.18. 07:57:52

@midnight coder: egyetértek, az elkerekedett szemű posztolónak nem tudom mióta újdonság, hogy az osztrák munkabérek és munkakörülmények jobbak, mint a magyarok. Ez évszázados sztori.
Egyszerűen ha a magyar bérek nőnének hirtelen százezer forinttal, akkor a multik holnap már mind Vietnamban meg Indonéziában nyitnák újra azokat a munkahelyeket. Magyarországon tökmindegy milyen kormány van, egy globális gazdaságban nem nagyon ugrálhat. Amit tehetne, hogy kevesebbet lop a közösből... de ettől egyik kormányra került párt se tartózkodott eddig.

Ez a posztban szereplő pincérnő egy tipikus Gastarbeiterin, aki sose lesz osztrák polgár csak ott dolgozik, a társadalomnak nem lesz része, lakik egy ingyen kis szobában (laktam én is így, amikor külföldön vendéglátóztam egyetem mellett nyáron). Persze ez is sokkal jobb neki, mint a Balaton-parti éttermekben szopni, bejelentés nélkül, nyugdíjától is megfosztva, szabadság nélkül.
Ha kiöregednek, vagy jön pár százezer muszlim illegális, akiket el kell helyeznie az osztrák államnak, akkor haza kell majd térniük Magyarországra. Lesz egy házuk, osztrák nyugdíj.

SAndris 2015.07.18. 10:08:01

@Kéne egy nick...: Érdekes szempont ez. Szóval szerinted tényleg elveszik a magyarok munkáját, csak éppen nem Magyarországon.

lobster thermidor 2015.07.18. 10:14:14

@aleb19:

Ha nem jutott volna el a tudatodig, akkor szólok! Nem kell ám mindenkit egy kalap alá venni, és gyengeelméjűnek nézni, mert ez esetben a pár a két fizetésből nyilván bérelhetne is magának lakást, de feltehetőleg kielégíti az igényeiket a számukra biztosított hely.

Uno977 2015.07.18. 10:15:12

Én pont Ausztriából írok,pincérként dolgozom.
Jó helyen(pl 4*hoteltől fölfelé)simán tartható a 2000 euró/hó nettó(borravalóval,ital eladás utáni bónusszal).
Lakhatási támogatás,szezonvégi bónusz(többnyire dupla utolsó havi fizetés).
Ingyenes étkezés,wellnesz használat.
Ettől függetlenül valóban nem csinálja osztrák,érdekes viszont,hogy több német kolléga is akad.
Szerintem 2000 euró havi szinten már itt is jelentős.
6 hónapos szezonnal számolva 9000 euró simán hazavihető kp ban,nem remeteként élve itt(mozi,vidámpark,pizza,h&m stb).
Az pedig 2.7 milla nettóban.
Ennyiért sokan félreteszik a híres magyar büszkeségüket és hordják a tányért napi 8 órában.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.07.18. 10:29:48

@Kéne egy nick...:

havi nettó 1500 euró az kérlek az már átlagfizetés Ausztriában! Amit ráadásul évi 14-szer kapsz, tehát hagyjuk már ezt a hablatyot, hogy nem lehet megélni belőle. Még szezonozással is meg tudsz élni családosan is ha 6 hónapot lehúzol, mert 6 hónap után meg kapsz munkanélküli segélyt. Tehát nincs is érdemi jövedelem kiesésed.

Egy magyar pincér magasan jobb jövedelemhez jut mint jó sok bevándorló meg helyi német, osztrák, akiknek még egy rendes szakmájuk sincs, vagy csak betanított munkát végeznek a kereskedelemben, szolgáltatásban.

A te általad említett illetőnek nem azért nincsen családja mert nem futná neki, hanem mert a tipikus nyugati életformát üzi, miszerint dögivel van pénz, akkor meg inkább előbb jöjjön a versenykerékpár, autó, utazások, és majd csak 40 éves kora körül az asszony meg a gyerek.

A török meg egyéb bevándorlók meg pont fordítva csinálják: keres a férj havi nettó 1300-at, anyja semmit, mert csak ül otthon és szül 2 gyereket. Aztán ezek is meg tudnak élni éhezés nélkül, legfeljebb 10 éves kocsijuk van és kirándulni csak egyszer mennek el egy évbnen, hazalátogatni Anatóliába. De a család él és virul, hiába mutatja ki esetleg a statisztika, hogy ez már "szegénység"

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.07.18. 10:39:41

@Kéne egy nick...: "Ha kiöregednek, vagy jön pár százezer muszlim illegális, akiket el kell helyeznie az osztrák államnak, akkor haza kell majd térniük"

Vajon miért kellene visszatérniük? 40 éve van bevándorlás Európába, láttál te már olyat, hogy akárkinek is vissza kellett volna térnie akárhová is? Nem hogy nem tér vissza senki, hanem a bevándorlás által a nyugati országok sose látott fejlettségi szintre jutottak, mert egy a bennszülött leadhatta a munkát a külföldinek, és magasabb értékü munkára állhatott át.

Ezt nem fogja Magyaro sose elérni, mert mindenki megragad közmunkásnak.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2015.07.18. 10:46:02

Ha nem csináltam volna magam is, elhinném, hogy Csodaországban vendéglátózni a világ legfaszább dolga. Elárulom, hogy nem feltétlenül az - sőt, itthon továbbtanulva észmunkát választva ezerszer jobban meg lehet élni (és még meg is becsülnek), még ha az aktuális ellenzék szerint nincs is így.

Hol van a rengeteg osztrák vendéglátós alkalmazott, ha ennyire király dolog a Teildienst meg a Personalhaus? Sok sikert :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.18. 11:09:16

Nem értek néhány dolgot.
1500€ hogy aránylik az ottani fizetésekhez, hol helyezkedik el a "bér létrán"
A min.bér nálunk, úgy az alján, éhenhalás ellen jó

Hogy tudja az osztrák biztositani mindazt az ellátást amit a poszttoló ír?
Mennyi ott egy ebéd ára az étteremben?

Vegyünk egy 4,000Ft-os ebédet nálunk.
Miért nem tudja ugyanezt a magyar vendéglátós biztositani?
Mennyi a havi pénze egy fekete munkásnak nálunk?

A fanyalgóknak meg,
ki a francot érdekel hogy osztrák állampolgár lesz-e vagy sem?
Jóbarátom egy fél életet dolgozott Németo-ban, nem lett állampolgár, hazajött és élt a magyar viszonyok közt magas nyugdíjábol.
Ha ketten melóznak kint, különösen jó arány jön ki a megtakaritás tekintetében, itthon meg a nyugdij majd

Uno977 2015.07.18. 11:41:16

Az én osztrák szomszédom optikus,a megfelelő iskolákkal,heti 4 munkanappal(ez biztos!)keres 1700 nettót(ez is).Nem tudom mennyi lehet a minimálbér de az osztrák átlag bruttó kereset 2013ban 2900 euró volt tudomásom szerint.
Egy hotelban ahol 200 vendég van naponta és átlagosan 150 eurót fizetnek/fő/nap csak a szállásért illetve 1 kávé 2.9 euró meg 4.9 euró egy 0.75 ös ásványvíz ott nem tétel a büfékonyháról maradt hús-hal-gyümölcs tálalása a személyzetnek.

Köldök_szösz 2015.07.18. 12:15:56

@Modor Tibi: Nem mindenki tudja az "észmunkát" választani. Illetve az is tud idegbaszós stresszel járni hosszú távon.

Sir Galahad 2015.07.18. 12:39:29

Végre egy értelmes cikk, meg is vagyok lepődve, hogy ezen a blogon találtam meg. Ajánlom figyelmébe azoknak, akik lelkendeznek pl. a határátkelő blog cikkein, ahol mindegyik állítólagos kint élő szerző leírja, hogy nem, nem és nem a magasabb bérek miatt ment ki, hanem mert a Patásorbán diktatúrája borzasztó.

Lóf...t. A pincércsaj nem hazudott: egy ok van, kint magasabb a bér. A többi mellébeszélés. Ennyi.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2015.07.18. 12:59:08

@TrójaiVasParipa: persze, hogy. Állítólag ezeréves lemaradásban vagyunk a szuper Nyugattal szemben - ami 10 éve se volt jobb. Ahhoz képest egész jól állunk.

Ausztria a világ kb. 8. leggazdagabb országa, van kihez mérni magunkat.

De ha nem is: lehet tenni azért, hogy ne így legyen.

kvadrillio 2015.07.18. 13:37:21

DEAZAJÓÓÓKUIRVAISTEN BASSZA SZÁJBA EZT A ROTHADÓ KORMÁNYT MEG A WIN TERMANTEL BÁCSIT IS, AKI AMÚÚÚGY ÚJPEST POLGÁRMESTEREKÉNT PÖFFESZKEDIK A KIRÁLYI SÉKBEN ! VÖRÖS RIASZUTÁST ADNAK KI, MERT FORRÓ AFRIKAI LEVEGŐ ÖLI A MAGYART IS, ÉS PÉUNKT EKKOR ZÁRJA EL A SZŐKŐKŰT VIZÉT EZ A FASZKALAP ! DIREKT SEGÉDKEZIK AT EMBERÍRTÁSBAN EZ A ROHADÉK ????? CSÓRÓ CIGÁNYGYEREKEKNEK EZ AZ IGAZI NYÁRI ÖRÖMÜK, HOGY ÁTSZALADGÁLNAK A VÍZSUGARAK KÖZÖTT ! HÁT NEM ELZÁRJA EZ A LÓFASZKAPITÁNY ! BASSZA MEG A JÓ BÜDÖS KURVA ANYJÁT !!!!!

xerta 2015.07.18. 13:52:31

Sziasztok!
Csak a sajàt tapasztalatainkat szeretném megosztani. Mi 5 éve dolgozunk pàrommal Ausztriàban vendéglàtàsban. Fizető pincér és szakàcs szakmàkban. Tèlen síparadicsomban Tirolban, nyàron Salzburg környéki tavaknàl. Az tény, hogy kevés az osztràk kolléga ebben a szakmàban, viszont egyre több a német. Hihetetlen, de îgy van. Nàlunk a szàlloda 34 fős személyzetéből 14 német volt télen! És hasonló a helyzet a többi szàllodánál is. A szállás ingyenes,korrekt.valóban nem kapsz 30 m2-es nappalit, de célnak tökéletesen megfelel. Tv, ingyen wifi stb. Emellett napi 3x ingyen étkezés, ingyen mosàs, gépi szárîtàs, kedvezményes korlàtlan sîbéret 110 Eur\5 hónap ! Munkaidő heti 6 nap, napi àtlag 10 óra. Bejelentett alapfizetés 1450 €\hó + 13,14. Havi arànyosan.Éves adóvisszatérítést most kaptam meg a múlt évre, 1320 € volt ! "Sajnos" volt szerencsénk megtapasztalni az osztràk {Innsbruck-i} kórhàzi körülményeket is. Ha lehet,soha többé magyar kórhàz! Pincérként borravalóval együtt havonta nettó 2500€ mindig összejön,apàrom fix fizetésen van de a konyhàra is van borravaló leosztàs. Lehet számolni ! A sok munka mellett jól érezzük magunkat. A téli\nyàri szezonok közt 1,5-2 hónapot otthon töltünk vagy nyaralunk.Hogy meddig csinàljuk ? Otthon mindenünk megvan, nem adtunk el semmit. A cél hogy itt kint legyen egy sajàt hàzunk és éttermünk. Mi ezért dolgozunk és màr làtjuk,hogy nem elérhetetlen! Ha sikerül, onnantól màr csak dolgoztatni fogunk ☺ Ui. a balatoni vendéglátósoknak üzenném, hogy nem ártana egy tanulmányútra kijönni sógorékhoz megtapasztalni,hogy milyen egy igazi vendéglátás !

kvadrillio 2015.07.18. 13:56:31

@kvadrillio: felhívtam a polgimesteri hIvatalt, egy biztonsági őr vette fel, asszonta szóóól a gondnoknak...NU, ERRE KÍVÁNCSI VAGYOK !
MEGÍROM ORBÁNNAK IS A ROHATTTT ÉLETBE !
MÁR CSAK AZÉRT IS, MERT OLVASTAM, HOGY AZ ELŐZŐ ROHADT FORRÓ KÁNIKULÁBAN A LÉGKONDÍCONÁLT BUSZOKAT DIREKT A GARÁZSBAN TARTOTTÁK, HOGY JOBBAN FOGYJON A MAGYAR A HŐGUTÁTÓL !!!
DIREKT TÖMEGGYILKOSSÁG !!!

kvadrillio 2015.07.18. 14:05:16

ÍGY MŰKÖDIK A KAPITALIZMUS MA, MAGYARORSZÁGON !!!
Spórolás miatt 38 fokban is a garázsban állnak a klímás buszok
Propeller július 7., 09:35 11 hozzászólás 1414 Megosztás

Több tucat klímás busz áll a BKK alvállalkozójának a telephelyén a kánikulában – írja az Index.

Az év elején költségtakarékossági okokból olyan döntés született, hogy a VT-Arriva buszainak egy részét a BKK nem veszi idén igénybe, hanem a BKV olcsóbb üzemeltetésű, de régebbi buszai járnak helyettük, ami több tízmillió forint megtakarítást jelent éves szinten.

Becslések szerint mintegy 100 buszt légkondicionált buszra cserélni, ha a BKK kihasználná az alvállalkozó opcionális lehetőségeit – legalább a kánikula idejére. A lap cikke szerint a BKK-vezetésnek sem tetszik, hogy ekkora melegben sem állnak munkába a korszerűbb buszok, ezért kezdeményezik, hogy a kánikula idejére visszaálljanak a VT-Arriva klímás buszai.

kvadrillio 2015.07.18. 14:21:21

TÓTH GERGELY ÚJSÁGÍRÓA görögök találták fel a demokráciát! Ja persze, csak szégyellték: TÓTH GERGELY ÚJSÁGÍRÓ:... NAIV VAGY ÉS BUGYUTA. NINCS FOGALMAD A DEMOKRÁCIÁRÓL. SEM A GÖRÖGÖK DEMOKRÁCIÁJÁRÓL.
Disambig.svg Ez a szócikk politikai rendszerről szól. Hasonló címmel lásd még: Demokrácia (egyértelműsítő lap).

A demokrácia a társadalom jelentős számú, választójoggal vagy szavazati joggal rendelkező tagjainak hatalmából eredő politikai rendszer,[1] egy közös területen, ahol hatalmi fékekkel és ellensúlyokkal biztosítják a társadalom jól szabályozott működését, mint például a közhatalom gyakorlóinak kizárólagos hatalomra törésének a megakadályozását, a társadalmi igazságosságot és a jóléti társadalom megvalósulását.[2][3] A jogosultak közügyekben való részvételi módja alapján közvetlen és képviseleti demokráciák létezhetnek. A közvetlen demokráciában a szavazópolgárok döntenek a közügyekben, a képviseleti demokráciában viszont képviselőket választanak, akik a döntéseket meghozzák.
Olyan politikai rendszer, melyben a szuverén „nép”, tehát a társadalom összes teljes jogú tagja – nem egyén, kis csoport vagy a hatalom bizonyos csoportja - igazgatja a közügyeket, beleértve a kormányzást is.[4][5]
A demokrácia olyan politikai rendszer, amely a népnek a közügyekben való részvételére épül.[6]
Népszerű meghatározása a demokráciának a népuralom, egyenjogúság; az a politikai rendszer, melyben a népé a hatalom.[7] A sokféle ismert demokrácia közös jellegzetessége azonban nem a közvetlen néphatalom, hanem a döntéshozás legitimációjának módja.

...ÉS TÉLLEG GÖRÖGORSZÁG, A DEMOKRÁCIA BÖLCSŐJE !!! :)

micsoda? 2015.07.18. 15:49:49

@midnight coder:"Ezek az országok általában több száz év alatt halmozták fel az ott lévő vagyont, és korántsem liberális eszközökkel"

Egyetértek. Nálunk ez nem mükődik, és nem is fog. Jön az új kormány, a régit veszni hagyja. Úja épít, kerül amibe kerül. Ez áll az alacsonyabb szintekre is. Például jött a fideszes polgi, kidobta a korábbi vezető butórait, vett helyette újat, csak bámultam:)

Nem nálunk nem azt reklámozzák, hogy ne szemetelj, hanem azt, hogy hány ezer ember szedte a szemetet:)

kvadrillio 2015.07.18. 16:51:10

@kvadrillio: ..hmmm..és ez a pici szösszenet-fogalom magyarázás is ÉKESEN BIZONYÍTJA AZT, HOGY MAGYARORSZÁGON IS KURVÁRA MEGBUKOTT A KÖZVETETT(KÉPVISELETI) DEMOKRÁCIA, AMELY CSAK A KORRUPCIÓ KÖZPONTJÁVÁ TUDOTT VÁLNI, ALAKULNI.
KAMU-DUMA, AZ EGÉSZ. :)

midnight coder 2015.07.18. 16:57:19

@micsoda?: Nem. Nálunk azt reklámozzák, ha három politikus összejön és 5 percig a kamerák előtt szemetet szed.

midnight coder 2015.07.18. 17:03:05

@kvadrillio: Mondjuk egy ilyen után én is úgy rúgnám ki a BKV vezérigazgatóját, hogy a seggén füstöl a nadrág amikor lecsúszik a lépcsőn. De a BKV-val pont az a baj, hogy úgy viselkedik mint a régi szocialista nagyvállalatok. Az, hogy 87-ben az NDK-ban még gyártották a kétütemű Trabantokat pont olyan hozzáállást tükröz, mint amilyen a BKV-nál tapasztalható. Vagy a kórházak nagy részében, mert az egészségügy a másik ilyen szent tehén, amihez nem nagyon nyúltak érdemben a gengszterváltás óta, így kb. ugyanolyan szar mint a szocializmusban volt, csak kevesebb pénzzel.

különvélemény2 2015.07.18. 17:20:09

@midnight coder:
Így van, A abszolút példa "Kelet-Németország", ami még mindig nem zárkózott fel, pedig az egy ország már 25 éve és az egyik leggazdagabb.

Netuddki. 2015.07.18. 17:54:13

@midnight coder: "Amúgy a hazai béreket eleve nem a mindenkori magyar kormány az ami meghatározza"

Aha, persze. Csak éppen a munkám utáni kereset több mint 50%-át elszedik. A céget ezen felül még jól megadóztatják. Fizetem még ezután a világbajnok 27% ÁFA-t is. A gazdaság fejlesztésére szánt pénzt ellopják, versenyképtelen haveri cégeknek átjátsszák.
A magyar melós ezek után félretenni nem tud, 0 az érdekérvényesítő képessége. Tetejébe még az állami hivatalok is magasról leszarják ha éppen valami probléma van a munkakörülményekkel.

Ugyan, ne gyere már arról, hogy elsősorban minderről nem a tehetségtelen, ostoba falusi polgármesterekből álló mindenkori magyar kormány tehet!Azt a tényt leszámítva persze, hogy birka a magyar.

különvélemény2 2015.07.18. 18:21:08

@bértrollbosszantó_kovi1970: "Csak éppen a munkám utáni kereset több mint 50%-át elszedik. A céget ezen felül még jól megadóztatják. Fizetem még ezután a világbajnok 27% ÁFA-t is."

Pont ezért tartunk itt, mert mindig más a hibás.
Ha kiszámolod, az EU átlagtól kb 3 %-kal tér el a bérek adóztatása, az áfa legyen mondjuk 20%, akkor 3+7= 10% eltérés lenne.
Nyilván holnap a Bahamákra menne minden magyar munkavállaló nyaralni, ha 10%-kal több pénze lenne.

kvadrillio 2015.07.18. 18:41:11

@midnight coder:
Légkondit szerelnek az istállókba az olaszok
MTI2015.07.17. 17:2116

Zuhanyzókat és légkondicionálót szerelnek be a tehénistállókba, disznóólakba az olasz gazdák, hogy a perzselő hőségben felfrissülést biztosítsanak állataiknak.
Erről tudnia kell
Forrás: MTI/Lakatos Péter
Ezért van minden hétvégén dugó az M7-esen
Forrás: MTI/Európai Parlament/Christian Creutz
Junckert lefagyasztotta Morvai Krisztina
Forrás: AFP/Japan Sport Council
Keserű japán lecke a budapesti olimpiának
Puffadás? Hasmenés? Székrekedés? Tudj meg még többet a lehetséges okokról!
www.activia.hu
Aggódnak a négylábúak miatt

Az Olaszországba Afrika felől érkező újabb hőhullámban az állatok is szenvednek, hiszen 40 Celsius-fok körüli hőmérséklet volt jellemző pénteken. Több mint egy évtizede az idei július a legforróbb Itáliában. "A helyzet aggasztó, különösen a Pó folyó völgyében, ahol az ország legnagyobb állatfarmjai vannak.
Az istállókat kisebb zuhanyzókkal, ventillátorokkal és légkondicionálókkal szereltük fel, hogy lehűtsük a teheneket és a sertéseket"
- jelentette be a Coldretti mezőgazdasági csoport.

A tehenek is szenvednek a hőségben
Forrás: AFP/Jean-Sebastien Evrard
A tehenek kevesebbet tejelnek

Közleményük szerint július első felében a nagy meleg miatt az olasz tehenek a szokásosnál 50 millió literrel kevesebb tejet adtak, a tyúkok 5-10 százalékkal kevesebb tojást tojtak. A verejtékező sertések is szenvednek, 28 Celsius-fok feletti hőmérsékletnél elvesztik étvágyukat, és a szokásosnál 40 százalékkal kevesebbet esznek.
A helyzet egyre fokozódik

A gazdák fokozottan figyelnek az állatok itatására is, amelyek a hőségben az átlagosnál kétszer több folyadékot fogyasztanak. A helyzetet tovább fogja rontani a Charon nevű anticiklon érkezése, amely július végéig tartó kánikulát hoz Olaszországba.

???????..MÍG MAGYARORSZÁGON, EGY GARÁZSBAN TARTJÁK A KLÍMÁS BUSZOKAT, A FORRÓ AFRIKAI LEVEGŐJŰ 45 FOKOS KÁNIKULÁBAN, NEHOGYMÁÁÁ SZEGÉNY IZZADÓ, ÁJULDOZÓ EMBERKÉK NE KAPHASSANAK HŐGUTÁT A KLÍMANÉLKÜLI BUSZOKBAN !...ÉS EZEK A VEZETŐK PAPOLNAK KÖRÖSZTYÉN EJRÓPÁRÓÓL ??? :o)))

Kéne egy nick... (törölt) 2015.07.19. 03:47:51

@SAndris: ez is benne van bizony, a koszos szomáliait nem fogják tudni kvalifikált munkakörbe bebújtatni, elveszik hát a kelet-európaiak munkáját

Azt is érdemes megfigyelni, hogy alakul egy munkahelyen a hangulat, a munkavállalók felvétele, amint egy muszlim bevándorló kerül pozícióba
El lehet felejteni az egyenlő esélyeket. Elkezdik maffia szinten üzemeltetni a folyamatokat. Nekem törökökkel van tapasztalatom, elkezdték úgy üzemeltetni a cég azon részlegét, ahol többségben lettek, mintha egy török maffia lenne. Gusztustalan, gyomorforgató.

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül: a német munkaerőpiacon eltöltött évtizedek után nem minden magyar ismerősöm maradhatott ott. Egyszerűen anyagi okokból hazatértek Magyarországra. Az átlag magyar melós aligha rakja össze egy németországi ház árát.
Van olyan, aki maradhatott, mert hozzáment egy német orvoshoz (aki maga se német származású).

Ha a muszlim elözönli a nyugatot, akkor először a friss kelet-európaiaknak lesz útilapu kötve a talpára. Nem a német gyógyszerész meg biztosítási kockázatelemző matematikus munkáját veszi majd el a sok moszlim, hanem a lengyel, magyar, szlovák emberekét. Akkor pedig megélhetés híján haza kell térniük szégyenszemre.
Ezért is lenne fontos, hogy a multikulti által még kevésbé megfertőzött kelet-európaiak együttesen hallassák a hangjukat az Unióban a mohamedán invázió ellen. A lengyeleknél, szlovákoknâl, baltiaknál tapasztaltam, hogy sokkal erősebb a saját közösségtudatuk, mint a magyaroknak. Egy magyar egyetemista lány eldicsekszik vele, ha egy arab, izraeli, iráni vagy bantunéger lekúrja egy romkocsmázós este végén. És lokális celeb lesz ezzel egy budapesti főiskola évfolyamán. Magyarországon valamiért van egy beteg vonzódás a muszlimok és négerek iránt a nőkben.
süti beállítások módosítása