B1 blogcsalád



Elég ijesztő Orbán két új intézkedése

2015. június 10. - Csák Gergely

Sergei Guriev, a párizsi Sciences Po közgazdászprofesszora és Daniel Treisman, az UCLA politikaitudományi professzora közös tanulmányában egy új hatalomgyakorlási modell alapjait írták le, melyet ők egyszerűen új autoritarizmusnak neveztek el.

Ennek lényege, hogy a társadalom elnyomása a nyílt erőszak helyett inkább a tömeges manipuláció eszközével történik, ráadásul úgy, hogy ez nem járt elszigetelődésükkel a világgazdaságban - írta a 444 még pár hónappal ezelőtt, és voilá, most megírhatjuk, újabb jeleket fedeztünk fel,

hogyan építi Orbán a maga kis diktatúráját. 

orban.jpg

Ne legyünk már törökgáborok, mondjuk ki:

  1. diktatúrában élünk,
  2. ahol a kormányt és a kormányfőt nem ellenőrzi többé a nép, a sajtó, vagy a civilek;
  3. az ellenzéknek nincs ráhatása az ország ügyeire,
  4. a demokratikus médiát korlátozzák,
  5. a demokratikus intézmények kiüresedtek,
  6. vagy fideszes pártkatonák vezetése alatt állnak.
  7. A választási rendszer a Fidesznek kedvez,
  8. a médiában és a gazdaságban is mindenhol a kormánypárt erőfölénye uralkodik. 

Minden fontosabb döntést zárt ajtók mögött, ellenőrizhetetlenül hoznak meg; a választóknak, a nyilvánosságnak gumicsontokat dobálnak közben, mint a plakátok a menekültek ellen. 

Orbán lebontotta az egész magyar demokratikus rendszert, ami most működik, egy színház, ahol mindenki eljátszhatja a saját szerepét, a politológusoktól az ellenzékig. A rendező pedig nem boldog, mert az emberek érzékelik a színházat, és nem tetszenek nekik sem a színészek, sem a díszletek. Korgó gyomorral a cirkusz nem élvezetes. 

Az emberek egyre elégedetlenebbek és egyre jobban látják a rendszer hátulütőit, hogy

  1. az intézkedések csak egy szűk elitnek kedveznek,
  2. a korrupció sosem látott magasságokban szárnyal,
  3. és a kormány, ahelyett, hogy a valódi problémákkal foglalkozna, gyűlöletkampányt folytat változó társadalmi csoportok ellen. 

(Az ellenzék pedig azért ilyen gyenge, mert mindenki tisztában van vele, hogy nem is igazi ellenzék - nem jelent semmilyen alternatívát.)

Orbán Viktor, minél jobban látja a hatalmának összeomlását, annál jobban ragaszkodik hozzá. Ezért annál jobban titkolja, mit csinál valójában a kormányzat. Ennek a legjobb eszköze, hogy a médiát még jobban magához láncolja. A bekebelezés, az igazi helyzet eltitkolása már elindult:  

1. Megszavazták, hogy a költségvetés egy része titkos legyen.

2. Újabb bekebelezés előtt a média - most bedobják az atombombát

Elolvasva a két cikket, egészen egyértelműen kirajzolódik az irány:

Orbán Viktor nem akarja átadni a hatalmat, bármi is jön, ő akar mindenáron a miniszterelnök maradni.

Mindezt erőszakkal egyelőre nem tudja megtenni, megpróbálja tehát az információ-áramlásra helyezni a kezét. Azt akarja, hogy a hatalmat sehogyan se tudjuk ellenőrizni (nagyobb részt már most sem tudjuk, egyébként). A cél a valóság teljes eltakarása a választók szeme elől.

A kérdés az: elkésett intézkedés mindez? Sikerülni fog-e neki, hogy elhallgattasson minden ellenzéki-független hangot? Befolyással lehet-e ez a következő választások kimenetelére?

Ha Orbán fejével gondolkodunk, és elérünk a következő választásokig, rájövünk, hogy nagy szarban ülünk, legalább nyakig: vissza kell tornázni a Fideszt a népszerűségi listára.

Láthatóan Orbán egyvalamire alapoz, hogy ne tudjuk meg, mit lopnak és dőzsölnek össze. Ha nem tudunk róla, mit csinálnak valójában, nem fáj. Ha csak a színházat látjuk, a gyűlöletkampánnyal foglalkozunk,

addig se derül ki, hogy a rendszer hogyan szipolyozza ki Magyarországot. 

Ezért képtelenek vagyunk egyetérteni Ceglédi Zoltán írásával (és Török Gáboréval is), aki szerint "A politika" az, hogy megdobáljuk a táblákat tojással. Ez maximum a politika egyik része, mert a nagyrésze láthatatlanul zajlik, a nyilvánosságtól elzárva, ellenőrizhetetlenül.

Ezt ők is tudják, csak ők részei a színháznak. 

Elég ijesztő. 

(Kép: hungarianspectrum.org)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr217532144

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2015.06.10. 21:13:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szedált József 2015.06.10. 21:27:06

Diktatúra épül itten, akárki meglássa!

Andráska8 2015.06.10. 22:09:13

Geglédit az MSZP szponzorálja, Törököt a Fidesz.
Itt nagykoalíció készül.

biggianni 2015.06.11. 04:48:32

Politikai prostituált !!! orsős viktor és bűnöző s...nyalói
az igazi élősködők de már ássák a saját sírjukat !!!

Nzoltan 2015.06.11. 05:54:55

Szép kis felsorolàs. Csakhogy ez mind igaz volt 2010 elōtt is. Akkor miért nem fàjt?

Furusina 2015.06.11. 06:30:43

Teljesen egyetértek a cikk írójával, és drámainak, végzetesnek tartom a fejleményeket.Nem igaz, hogy 2010 előtt mindezek igazak lettek volna. Az általam sem szeretett balliberálisok a '90.- ben megalkotott demokráciához nem piszkáltak hozzá, még kétharmaddal sem. Sőt, a jövő nemzedékek ombudsman jogintézményt pl. ők teremtették meg. Sajnos, az országlakosok intellektuális beállítódása a demokrácia viszonylatában, lehetővé teszi mindazon bűncselekmények elkövetését, amit a cikk elemez. Egy erős, hiteles, társadalmilag elfogadott 'hang' hiányzik, ami kellő súllyal fölhívja a figyelmet a nép elleni korrupciós, hatalomtechnikai bűncselekményekre. Személyszerint nagyon bízom az újonnan alakult Új magyar Köztársaság (most még) egyesületben. Az alapítók profibbnak, rutinosabbnak, elszántabbnak tűnnek, mint az eddigi amatőr szerveződések.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.06.11. 08:10:54

A 2 prof. Az USA rendszeréről írta a tanulmányt poszter de ne zavarjon...

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.06.11. 08:27:30

@Furusina: hajrá. Már tavaly is látszott a választáson mennyire érdekli a magyarokat a demokrácia, mármint amit a kommunista milliárdosaink annak neveznek.

ferencke333 2015.06.11. 08:37:19

@Nzoltan: A fő különbség, hogy az akkori kormányzatnak volt erős, nagyon is erős ellenzéke, amely megkötötte a kezét. A mostaninak nincs. Annak idején Ben Ali alatt Tunéziában is volt ellenzék, de az emberek alig ismerték őket...

konrada 2015.06.11. 08:48:29

@ferencke333:
...és ez is a zorbán miatt...

...ja, ez nem jó szöveg ide, mert egy tisztességes fikázásban nem ildomos felemlegetni az ellenzék gyengeségének okát...

♔batyu♔ 2015.06.11. 09:03:53

Ezt az ostobaságot. "Jeleket fedeztünk fel"

Olvassátok az indexet és rájöttetek, hogy a napi négy holokausztozó cikk nem véletlenül van ott, vagy mi?

♔batyu♔ 2015.06.11. 09:07:08

@Tiszteltetem Brüsszelet: Igen, a liberálisok "demokráciája" nem túl vonzó. Azért ezeknek a szemkilövetések és a folyamatos jobbik verések nem nagyon váltak dicsőségükre.

Ha Sorosék nem pénzelnék őket, már meg is szűntek volna.

karit 2015.06.11. 09:13:02

A legfejlettebb nyugati demokráciában csak kétszer lehet egymás után valaki Mr. president. Hogy ne tudjon korlátlanul visszaélni a hatalommal. A magyar el-kotmányból ez a rész valamiért kimaradt.

♔batyu♔ 2015.06.11. 09:15:55

@karit: Majd ha még pár dolgot átveszünk a "legfejlettebb" nyugati demokráciák gyakorlatából, akkor ez is mehet.

A régebbi magyar alkotmányból valahogy az a rész is kimaradt, pedig akkora demokraták csücsültek felette, majd szétrepedtek.

ferencke333 2015.06.11. 09:18:18

@konrada: Ez az ellenzék még kormányon sem volt erős. Csakhogy az nem úgy van ám, hogy mindent meg is teszek, amit megtehetek. Nem az ellenzék a hibás, hanem a parasztvakításnak bedőlő szavazók. Orbánékat már tavaly el kellett volna rég zavarni, csak nem volt helyette senki...

ferencke333 2015.06.11. 09:21:53

Tisztelt Orbán-hívek! Azt tagadjátok-e, hogy Viktor élete végéig miniszterelnök akar maradni, és ehhez ti asszisztáltok? Ha nem tagadjátok, akkor miből gondoljátok, hogy demokraták vagytok?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.06.11. 09:24:08

eyg két fideszpatkány...de még nincs itt a derékhad.
Mi van ,tart még az eligazítás?

♔batyu♔ 2015.06.11. 09:24:27

@ferencke333: Látom, te is "demokrata" vagy. ha "nincs helyette senki" akkor az pontosan azt jelenti, hogy nem is kellett volna elzavarni, mert ők voltak a legjobbak. Legalábbis a szavazók szerint, de itt nem az EP, nem a Sárospataki MSZP szervezet tagjai, hanem az ország szavazói döntenek.

A konkurenseket ugyanis nem a cica vitte el, hanem a szavazók többségének nem kellettek.

♔batyu♔ 2015.06.11. 09:25:13

@ferencke333: Ha élete végéig tudja tartani ezt a gazdasági pozicíót, én benne vagyok.

Magna cum laude Tigeri másztesz digrii 2015.06.11. 09:26:00

Lehet, hogy nem jó helyen vagyok, de meleg srácokat keresek.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 09:28:19

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nálad patkány véget ért? Gondolom, az eligazítás az MSZP liftjében eshetett meg, mi gyurcsánycsicska?:))))

konrada 2015.06.11. 09:32:39

@ferencke333:
Ez igaz.
...az más kérdés, hogy valóban mindent meg is tesznek, amit megtehetnek, vagy csak azok érzik túl soknak, akik azért nem tehetik meg, mert nem ők vannak hatalmon...

...azt meg hogy kit kell elzavarni, azt a választók döntik el, nem azok, akiket már elzavartak....

ferencke333 2015.06.11. 09:33:14

batyu, ha neked minden úgy jó itt, ahogy most van, akkor te is egy fideszes lefizetett seggnyaló vagy. És a mi a lóf*sznak teszed a demokrata szót idézőjelbe? Ez valami szégyen lenne talán? Jónapot!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.06.11. 09:40:06

@ferencke333: Na ott a pont!

@♔bаtyu♔: gyurcsánycsicska az a tetves riherongy hazaáruló kurva anyád,te elvtelen szarházi gerinctelen féreg!

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 09:51:40

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Mi van te homokos geci, nem tetszik valami? Na ezért menj vissza Gyurcsány seggét nyalni faszfej.

Déltutáni programod: Liftezés az MSZP székházban:))))

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 09:55:39

@ferencke333: Ostoba vagy barátom, fideszes seggnyaló akkor lennék, ha Orbánék már a harmadik IMF hitelt vennék fel és itt dicsekednék neked, hogy milyen olcsón kapják, A helyett, hogy elzavarnám őket a picsába amint lehet.

Ahogy annak idején te dicsekedtél ezzel.

Én a saját érdekeimet nézem, az pedig a jó GDP adat, a csökkenő munkanélküliség, a pörgő gazdaság.

A ballibsi sirámokat pedig leszarom, a legtöbbjével eleve egyet sem értek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.06.11. 10:08:52

@♔bаtyu♔: Ki nem szarja le gyurcsányt?
Ja a viktor,mert egyszer feltörölte vele a padlót.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.06.11. 10:13:58

A fő kérdés az oroszok felé való eladósodás mértéke, azaz:

Paksi atommutyin
Mennyit keres Putyin?
:)

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 10:15:08

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Szakadj már le ezzel az ostoba orbán fóbiáddal. A felét sem engedném meg Orbánnak, amit te Gyurcsánynak elhiheted. Az mondjuk, tény, hogy ballibsire akkor sem szavaznék.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 10:21:58

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Már "szerinted". Hát b+, én nem vagyok te. Szerencsére.

Furusina 2015.06.11. 10:30:19

@Tiszteltetem Brüsszelet: Hála a jóságos Atya Viktornak, most, már fidesznyik ( nem nemzeti!!!!) milliárdosaink is vannak,, ugyanolyan mocsok kontraszelektív módon legyártva, mint ahogy az MSZMP zavarta le annak idején ugyanezt a projektet.

ingyenebed 2015.06.11. 10:34:25

@poszt:

jó írás.

médiáról:
a klubrádió nagyon gyenge, az atv is.

csak a neten van keményebb ellenzékiség.

orbán meg fogja próbálni a netet elhallgattatni. szerintem a netadó erről szólt. a média a reklámból él, a net is. a netadó a fogyasztási szokások megváltoztatásán keresztül (adatáram lekorlátozása) tette volna (nagy részben) értelmetlenné a netes reklámozást, és akkor dől a netes ellenzéki média.
ez nem jött be, most kicsit más irányból próbálkoznak ezzel az új törvénymódosítással.

fel kell készülnünk a netes ellenzékiség elleni durva támadásra legkésőbb a jövő évben.

ez a szitu szerintem.

apro_marosan_petergabor 2015.06.11. 10:38:36

1. A média nincs korlátozva
2. A maszop-szadesz csapat valóban erőteljesen manipulált
3. Kétségtelen, fájhat a maszop-szedesz csapat katonáinak, hogy kimaradtak a hatalomból, de hát ez van.
Tetszettek volna jobban kormányozni, kevesebbet lopni, nemzeti érdekeket figyelembe venni.
4. Találkozunk (na nem veletek, hanem valami jobb utóddal) talán 2022-ben, addig további jó acsarkodást.

konrada 2015.06.11. 10:40:36

@Furusina:
Na ez az! ...szóval kár azon rugózni, hogy egy politikai erő mutyizik és lop, s kár rángatózni, mert jöhetne itt akárki, az mind le fogja gyártani a maga milliárdosait...

...nem ezt kell alapvetően mérni, mert akkor csak átmegyünk messiásváróba, aki most speciel kártyapartin van elfoglalva télapóval, meg a húsvéti nyúllal...

konrada 2015.06.11. 10:47:51

@ingyenebed:
Szvsz. tévedsz: a netadó arról szól - legalábbis minden jel erre mutat - hogy a mobiltelefonozásnak a mai formában elég hamar vége lesz (dollármilliárdokért vásárolják fel az IP-ken működő szolgáltatókat a világcégek, az új frekvenciákat vásárlók már nem is akarnak cellszolgáltatók lenni, szinte minden program a helymeghatározást nyomatja, hogy azonosítani tudja tartozkodási helyed).

...s az államnak szüksége volna a kieső telefonadó-bevételek pótlására...

Furusina 2015.06.11. 10:53:25

@konrada: Ez , itt Kelet-Európában így van, és bizonyos mértékig természetesnek vesszük (sajnos). Abból amit írt, az következik, hogy nincs miért elutasítani az MSZP kormányzást. Tehát, végre meg kéne szabadulni Orbánéktól is. Álláspontom szerint a 'rendszert' kéne olyanná tenni hogy nagyon nehéz legyen a Grósz-Németh- Gyurcsány-Orbán féle hatalomtechnika szisztémát tovább vinni. Számomra ez a Messiás, nem a személyekben való hit.

Brix 2015.06.11. 11:08:04

Igen, Orbán egy jól átgondolt, moder kori autoriter rendszert épített ki, amelynek fő célja az ország erőforrásának , közjavainak teljes kisajátítása. Orbánnál nagyobb gond, hogy a jobboldalon nem létezik mérsékelt polgári erő, és a balodal sem tud megújulni. Persze, ehhez hozzájárul az is, hogy a pártok anyagilag el vannak lehetetlenítve. A népmozgalom nem tud pénz nélkül párttá alakulni, az elllenzék meg ki van véreztetve, a Jobbikot kivéve. Az a korosztály , aki aktívan lázadni tudna, már régen külföldön van, akik meg maradtak, azok jó része anyagi függésbe került a rendszertől. A közmunkás nem lázad , mert az álllam adja a kenyerét, ahogy a közalkalmazott sem nagyon...
A társadalmi elit sem lázad, hiszen Orbán megvette őket kilóra: a többi ember összedobja nekik a 16%-os SZJA-ra valót, a családi adókedvezményekkel együtt szinte nincs is fizetnivaló...
Ez európai gazdaság is lassan magára talál, ami- a beérkező EU-s támogatásokkal együtt- szintén az Orbán-rendszer fennmaradását segíti....Csak a csodában lehet bízni , hogy megbukik ez a rendszer egyszer, de lehet hosszú távra kell túlélésre berendezkedni...

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 11:13:05

@Furusina: A kormányokat személyek testesítik meg. És valahol jogosan, hiszen a személy dönt.

Példa. Németországban Kohl-t kifejezetten gyengének és döntésképtelennek tartották. Jött a német "válság", Megyó Kohllal közölte, hogy ki fogja engedni a keletnémeteket. Nem megkérdezte Kohlt, hanem közölte vele.

Kohl megkérdezte mit szól hozzá Gorbacsov. Megyó azt mondta, nem érdekli, mert vissza nem küldi őket. Kohl végül is a mellett döntött, hogy OK. A német elemzők szerint szerencse volt, hogy nem a libsik voltak ott hatalmon, mert ők nem mentek volna ebbe bele.

Azóta a németeknél Kohl az egyik legkiemelkedőbb politikus.

Zár Balta 2015.06.11. 11:15:22

1. Minden hatalmat a szovjeteknek!
2. Engedjük ki Táncsicsot a börtönéből!
3. Gecit a faszba !
4. Szabad sexet minden állatnak (igen neked is:) !
4. Éljen az Anarchia !

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 11:16:52

@Brix: Ezt azért nem értem, mert te vajon mit csinálnál, ha te lennél a miniszterelnök és (választásokon) az is szeretnél maradni.

Első lépés, hogy kézbe veszed az erőforrásaidat. Adó, olyan egységek, ahonnét külföldi viszi ki a hasznot, stb.

A polgárosodás pedig nem azt jelenti, hogy külföldi tulajdonban van pld. a kafetéria rendszer, hanem az, hogy évente meg tudod tenni, hogy Horvátországban nyaralj, elmehess színházba, moziba, (valódi) civil szervezetekben tevékenykedhess.

Sőt akár az utcára is kimehess a nélkül, hogy kilőjék a szemed.

Furusina 2015.06.11. 11:24:23

@♔bаtyu♔: Nem értem, hogy jön ez a magyar korrupcióhoz, és demokráciadeficithez. Ebből a szempontból kell a rendszernek garantáltnak lennie. Nem a személy tisztességére kell hagyatkozni... Szóva

Furusina 2015.06.11. 11:27:40

Nagyon élvezetes volt, köszönöm mindenkinek, de most távozom, este folytatom.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 11:40:54

@Furusina: "Nem értem, hogy jön ez a magyar korrupcióhoz, és demokráciadeficithez."

Olvasd már vissza magad, az emberek csak személyekben tudnak hinni, abban garanciát látni, nem pedig valamiféle általánosságban. Nem K-Európai sajátosság, mit gondolsz, Merkelt miért szavazzák meg?

Arról pedig nem a választók tehetnek, hogy Orbán éppúgy nem számoltat el, ahogy Gyurcsány sem számoltatta el Orbánékat.

Ha győzne Vona ajvékolnál a médiával együtt, hogy a magyarok nácik, pedig lehet, hogy mindkettőt elszámoltatná.

Brix 2015.06.11. 11:43:46

@♔bаtyu♔: A pártok egyenló versenyén és váltógazdálkodásán alapuló poltikai rendszerre lenne szükség és nem évtizedekre bebetonozni egy párt egyeduralmát, ahogy most van. Ekkor, óhatatlanul előjön a state capture- state capitalism, ahogy nálunk van
Engem nem érdekel , hogy milyen kapitalista: magyar vagy külföldi, egyformán , kizárólag a maga érdekeit nézi! A magyar kapitalista is offshore cégen keresztül viszi ki a hasznot, sok esetben még rosszabb mint a külföldi. Elég csak megnézni , hogy mennyi egy dolgozó átlagfizetése a CBA-ban és mennyi a LIdl/Aldiban...
A CBA-s srácoknak jachtjuk van Acapulcóban, és 200 millás sportautóval járnak az offshore cégeken keresztül kitolvajolt pénzekből! Az ilyen "magyar" vállalkozás inkább pusztuljon!

n3spr3ss0 2015.06.11. 11:43:51

@♔bаtyu♔: ennek a hülyének aztán beszélhetsz.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 11:57:44

@Brix: Ennek azért nincs sok értelme, mert a magyar vállalkozások 99%-ának nincs jachtja, a külföldiek jó részének viszont magánrepülője is van, tehát ez így értelmetlen.

Ha a CBA-ban megemelnék az átlagfizetést, egyszerűen tönkremenne. Nem az a megoldás, hogy a magyar pusztuljon, hanem az, hogy a magyar fejlődjön, A CBA tulajdonosa ugyanis nem csak jachtot vesz, hanem ide-oda be is fektet.

Valamikor az olaszok voltak Európa vendégmunkásai. Miért? Mert a háborúban lepusztult olaszoknak nem volt tőkéje. Aztán mi lett? Az olasz vendégmunkások az országukban fektették be a pénzüket és 20 év alatt elérték szinte ugyanazt az életszínvonalat mint külföldön.

A görögök épp azért nem fognak tudni kimászni a szarból, mert a külföldiek vásárolták fel az országukat. Azok pedig főleg piacokat vásároltak, ahogy annak idején nálunk is. A görögök ezért versenyképtelenek.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 12:00:00

@nespresso: Ez a tipikus libsi gondolkodásmód. Mekkora gusztustalan személyi kultusza volt "Árpi bácsinak", Demszkynek, az a tipikus "apa kell a népnek" mentalitás jegyében, de Orbánnál már az is diktatúra, ha hetente rádióinterjút ad.

tralalala 2015.06.11. 12:00:05

Jaj, ismét megbukott az orbán, vagy még csak meg fog?
Nem uncsi kicsit?

Qub 2015.06.11. 12:24:51

@♔bаtyu♔: Ez nagyon szépen hangzik csak ebben az országban nem lehet tervezni. Itt egyik napról a másikra hoz az állam olyan törvényeket amitől tönkremész elveszik a bevételed. Épeszü ember (ahogy az látszik is a statisztikákon ) nem fektet be Mo-n (már úgy értem nemigen hozzák ide a gyárak az új termelést max elviszik). A humán tőkére még építhetünk de arra is egyre kevésbé. És sajnos személyes tapasztalt: nem ismerek olyan magyar céget aki ne zsebbe fizetve mindenhol adót csalva próbálna talpon maradni. Sajnos azok is akiknek egyáltalán nem lenne szüksége erre. Ráadásként ott vannak a politikai réteg újgazdagjai akik csak az állami megrendeléseken híznak de nem fektetnek be igazán semmibe, + a magyar tulajdonú pénzügyi rendszer ahol mindig minden a lopásról szól (Széchenyi Bank Questor stb stb. ) Ennek az országnak lőttek.. Nincs meg a kritikus tömeg aki tisztességesen akar dolgozni és élni. És az ország vezetésébe is csak tolvajokat sikerült választani. Így meg nem lehet

Nicktolvaj 2015.06.11. 12:25:07

@ferencke333:

"A fő különbség, hogy az akkori kormányzatnak volt erős, nagyon is erős ellenzéke, amely megkötötte a kezét. A mostaninak nincs. "

Mocskosorbán nem haggya hogy erős legyen az ellenzékje neki :)))

Nicktolvaj 2015.06.11. 12:29:02

"Ennek lényege, hogy a társadalom elnyomása a nyílt erőszak helyett inkább a tömeges manipuláció eszközével történik"

Noam Chomskyt és Saul Alinskyt kérjétek számon, hogy megírta a témában alapműveknek számító szakirodalmat hozzá.

Ja, bocs, mégse, hiszen ez a két derék ember zsidó :)

turista a saját országában 2015.06.11. 12:30:00

@Tiszteltetem Brüsszelet: "Már tavaly is látszott a választáson mennyire érdekli a magyarokat a demokrácia,"

Ebben van igazság, lásd 1957 május elsejét. alig fél évvel a levert forradalom után. De még is sokan vagyunk az országban, akiknek nyitva a szeme. Mi vagyunk a csírája a változásnak. Ezt még kritikus és tettre ész tömeggé kell növelni.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 12:47:11

@Qub: Nem nagyon értem ezeket honnan veszed, hiszen Mo-ra sok termelő jellegű befektetés jön. Ezek támogatása pontosan ugyanolyan mint a környező országokban, tehát ha valami mellettünk dönt, az csak az infrastruktúra, a kormány hozzáállása, az itteni szakember gárda, továbbá a kiszolgáló magyar magánszektor lehet.

Ragozhatnám, de nyilván te is vágod, hogy nem lehet pozitív GDP-t, csökkenő munkanélküliséget, növekvő termelést felmutatni, ha ezek amiket leírsz általánosak lennének. Az ország legdinamikusabban növekvő vállalatai éppen magyarok. Nézd meg milyen pályázatok vannak most a kicsi és közepes cégek számára.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 12:57:48

@Nicktolvaj: Ja, mocskosorbán diktatúrája megakadályozza, hogy beálljanak ballibsinek. Félnek az emberek, a "demokraták" pedig különösen félnek. Plakáttépkedésnél is civilnek álcázzák magukat.

Qub 2015.06.11. 13:12:54

@♔bаtyu♔: Hmm nem értem.. Infrastruktúra: Tény nem állunk rosszul az elmúlt 25 évben sok autópálya iroda gyár épült .. Nem olcsón inkább nagyon drágán de épült.. kormány hozzáállása: háború mindenkivel és mindenki ellen, kivételezés, napi szintű korrupciós ügyek, kiszámíthatatlan jogszabályi környezet, gumiszabályok, a NAV és a rendőrség használata fegyverként. Van némi elképzelésem a NAV informatikai rendszeréről és a bemenő adatokról: csak azt nem kapják el csalásért akit nem akarnak.
A humán tőkéről írtam de egyre kevesebb szakember marad itt ezt nagyon nagyon közelről látom, alig találni már megbízható okos alkalmazottat.

A GDP jól hangzik szinte semmit nem mond : az 1-nek a 3%-a sokkal szarabb mint a 100-nak a 2%-a. Közben szétverik az oktatást
holott közgáz könyvek 10 oldal: a technológia fejlődés (ami az oktatással szorosan összefüggő) egy ország termelési görbéjének határát emeli

A beruházások 97%ban EU-s forrás is van :(

Nem látom a csökkenő munkanélküliséget csak hogy lassan a csecsemőket is közmunkásnak számolják. A versenyszféra alig változott 2009 óta, sokkal kevesebb munkahely van mint ahány munkakereső. Ráadásul kurva szarok a bérek, a szakszerverzetek meg nem léteznek, ami kezdemény volt azt az utóbbi pár évben teljesen szétverték.

Mondanál dinamikusan fejlődő magyar tulajdonú vállalatot? Úgy értem olyat aki a versenyszférában van nem az államiban (Mészáros, Elios, Közgép, MVM nem ér ezek nagy része politikai kötődésű kifizetőhely)

Ami itt van az az "elit = korrupt tolvajok" cseréje még nagyobb tolvajokra. Hiányoznak a tisztességes emberek illetve hiányzik az átláthatóság az üvegzseb a mindenkire ugyanúgy vonatkozó törvénykezés. Helyette megy a simli a hazugság a terelés a titkosítás a széthúzás. Ez egy nagyon szép ország lehetne.. Csak hogy egy klasszikust idézzek: Csak sok itt a köcsög

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 13:22:26

@Qub: Na most éppen állami vállalatok is lehetnek veszteségesek, tehát az, hogy nyereségesek, az is magyaroknak köszönhető, hiszen a tulajdonosaik (adófizetők) és vezetésük is magyar.

Rengeteg nyereséges magyar vállalat van. Gondolod, hogy ez a kurvasok ember, aki dolgozik mind a multiknál teszi? A pörgő gazdaság a legjobb indok.

nemszólokmégegyszer 2015.06.11. 13:24:18

@♔batyu♔: Ekkora fidessbirkával is ritkán találkozik az ember. Legel és béges tovább.

lékek és ellensúlyok 2015.06.11. 13:26:47

"Ennek lényege, hogy a társadalom elnyomása a nyílt erőszak helyett inkább a tömeges manipuláció eszközével történik, ráadásul úgy, hogy ez nem járt elszigetelődésükkel a világgazdaságban"

Mi ebben az újdonság ? Így működnek az ún fejlett euroatlanti demokráciák.
Gondoljunk pl. az Iraki háborút megelőző hazugságkampányra.

Bárki kifejtheti véleményét ? Hát persze !
Azonban a dollármilliárdok a "liberális" média mögött állnak, ennek megfelelő, a közvéleményre kifejtett hatásuk is.

nemszólokmégegyszer 2015.06.11. 13:28:07

@♔bаtyu♔: Vedd be a gyógyszered, te agyament troll.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 13:31:57

@nemszólokmégegyszer: Vedd be te, gyurcsánycsicska.

B+, még ez trollozik. Ennyire nem magyarázzák meg nektek az MSZP-ben, vagy libsiéknél, hogy troll nem az, akinek más véleménye van faszfej? Troll az, aki ezt szóvá teszi.

B+ és még ezek demokratázzák magukat.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 13:34:04

@lékek és ellensúlyok: Épp most olvasom, hogy az USA-ban megtiltották Putyin interjúinak közlését.

Azért meg is lepődtem, mert előbb vártam volna ezt pld. a németeknél. Ott kimondatlanul persze már jóval előbb be volt tiltva, legalábbis az FT német újságírója szerint, aki kipakolt.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 13:37:29

Ezt annyira élvezem, amikor egy ballibsi kiakad egy véleményen, személyeskedik én pedig az orra alá dörgölhetem, hogy "demokrata".

Mivel én tudom, hogy nem vagytok demokraták, hogyne tudnám, itt voltam akkor is, amikor még komancsok voltatok, pontosan tudom, hogy egy ballibsi legnagyobb ellensége egy jól megfogalmazott ellenvélemény.

A kádár rendszerben sem azokat üldözték, akik csak anyázták Kádárt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.06.11. 13:49:58

"A kádár rendszerben sem azokat üldözték, akik csak anyázták Kádárt."

Akkor kiket? HA már ennyire tudod.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 13:52:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Akik ennél jóval komolyabban érveltek.

" HA már ennyire tudod. ". nem b+, majd hozzád fordulok tanácsért, Miért ne tudnám, benne éltem.

hümhüm 2015.06.11. 14:22:18

@Csá Gergely...Hö-hö...Mondjuk ki:

diktatúrában élünk: anyád picsája...
ahol a kormányt és a kormányfőt nem ellenőrzi többé a nép, a sajtó, vagy a civilek: de igen, csak nem úgy, ahogy te szeretnéd
az ellenzéknek nincs ráhatása az ország ügyeire: szerencsére...
a demokratikus médiát korlátozzák: apád fasza...
a demokratikus intézmények kiüresedtek: öreganyád valaga...
vagy fideszes pártkatonák vezetése alatt állnak: öcséd pöcse...
A választási rendszer a Fidesznek kedvez: ó, te barom...
a médiában és a gazdaságban is mindenhol a kormánypárt erőfölénye uralkodik: mint TV2, RTL, Index, Origo, Telekom, Audi, MOL, Mercedes és még sokan mások... te kis seggfej, hol itt a kormánypárt??
A szokásos: fennen kinyilatkoztatással kiokád valami fröcsögő, gyűlölködő baromságot, és semmivel nem támasztja alá.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.06.11. 14:22:52

@♔bаtyu♔:

Te nedm éltél benne, mert akkor észrevennéd, ugyanazt építik a mostani fiúk vissza.

Persze ha tetszett, akkor én kérek elnézést.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.11. 14:39:47

Épeszű, tisztességes ember számára nyilvánvaló, hogy viktátor egy diktátor és mostanra nagyjából kiépített egy mini diktatúrát, a'la Rákosi, de már folyamatban van a náci rendszer restaurációja.

MSZP Afrika Korps 2015.06.11. 14:40:42

Ugyan a diktatúra meg tombol, de a ballibek elhozzák majd a szabadságot úgy mint 1989ben.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.11. 14:42:26

@hümhüm: nyilvánvaló a fröcsögésedből, hogy te a "demokráciát" az orbáni diktatúrában látod. Rólad nem feltétezem, hogy gazember lennél. Szimplán egy ostoba fideSS birka vagy.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.06.11. 14:45:31

@MSZP Afrika Korps: nácika, egyetlen másik kormány sem fosztogatta a magánvagyonokat (manyup vagy most épp az a 9millió USD-ra tartott festmény), nem gyártott állami pénzen párt-, pláne ilyen ocsmány náci propagandát, nem kezdett rákosista államosításba stb.

MSZP Afrika Korps 2015.06.11. 14:49:49

@pythonozok: tegyél feljelentést ha nem tetszik.

Nzoltan 2015.06.11. 14:57:34

@Furusina: Persze. Mert az ō embereik ültek mindenütt. Most bezzeg.....

Nzoltan 2015.06.11. 15:15:29

@turista a saját országában: Pont, hogy az emberek nagy része nem akar változást. Ez olyan, mint amikor munkáért tüntetnek. De mikor elkiáltod magad, hogy "jöjjenek adok munkát", eloldalognak.

Jelenleg sok változás történik az országban. Mégis mindenki az elōzō kormányokat sírja vissza.

MSZP Afrika Korps 2015.06.11. 15:16:57

@Nzoltan: milyen előző kormányokat sírnak vissza kik?

konrada 2015.06.11. 15:17:58

@pythonozok:
ja igen, a 6m$-ra becsült, egyébként nem túl régen cca. 1m$ dollárért vásárolt képért nem adják meg a 9 misit...
...pedig a másik kormány, amelyik eladóként igen gáláns volt, vásárlóként is az lett volna, és megadta volna azt is érte...

....meg a az államaddósságot generáló - a nyugdíjjáriulékból magáncégekhez átutalt - manyup, az is hasonló gazdasági tudást mutatott.

...hát így talán nem kéne annyira támogatni a magánvagyonosodást....

Nzoltan 2015.06.11. 15:20:09

@Qub: Hagyjuk már azt, hogy szétverik az oktatást. Ez nem igaz. Magyar meg Hiller verte szét. Azóta szar igazán.

Nzoltan 2015.06.11. 15:21:36

@MSZP Afrika Korps: Többnyire azok, akik szakértōket szeretnének.

Nzoltan 2015.06.11. 15:26:25

@pythonozok: Kicsit sokar láttok bele a dolgokba. A diktatórikus rendszer nem így mūködik.

♔bаtyu♔ 2015.06.11. 15:41:20

Afrikai agysebészek rendet tesznek egy olasz kisvárosban:

kuruc.info/r/6/144355/

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2015.06.11. 16:23:04

Ne legyünk már ceglédigerelyek, mondjuk ki, ha nem akomcsik, vagy a szadesz van hatalmon az diktatúra.

Pipas 2015.06.11. 16:28:19

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Ja a viktor,mert egyszer feltörölte vele a padlót. "

Aztán fél évre rá kiderült mi volt Gyurcsány titka. Hazudott!

De most tényleg ti még mindig arra vagytok büszkék, hogy a 2006-os vitában milyen szép nagyokat bírt mondani Gyurcsány? Hiszen hazudott b+, végig Orbánnak volt igaza!

Trackers 2015.06.11. 17:03:36

Már megint diktatúra van.

Ma is.

Mint minden nap, minden egyes nap
1990-1994 MDF kormány alatt, 1998-2002 Fidesz kormány laatt, és 2014-től napjainkig.

Én még emlékszem, mikor Antal Józsi volt Horthy reinkarnációja.
1998-tól meg.. Abba jobb bele se gondolni. Akkora diktatúra volt, hogy a népszabadság, népszava meg a ballib bloggerek nem gíőzték megírni.

Mint most se.

Lehet hogy már hozzá is szoktam.
Anniyt rettegtem már a diktatúrától, mikor nem az MSZP kormányzott, hogy már észre se veszem, hogy az van.

A média korlátozása az viszont feltűnik.
Talán csak az M1 az, ami nem anyázza a Fideszt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.06.11. 19:44:15

@♔bаtyu♔:

Elfogytak az érvek batyukám?

Szar dolog.

Mindenesetre a rólad eddig kialakított értékítéletemen változtatnom kell.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.06.12. 06:48:09

Mit ne mondjak,batyu rendesen megdolgozott a pénzéért.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.06.12. 06:50:29

@Pipas: Lemosta a pályáról a ti ártatlan igaz báránylelkű viktorkátokat.
Sajnos ennek következménye a mostani rablógazdálkodás.

Fenehorizont 667 2015.06.16. 19:41:48

ez a bejegyzés iszonyat jó! olyan, mint valami paródia. 2x olvastam el, mire meggyőződtem a blog civilfüggetlen, demokratikus, objektív, nyitott, felvilágosult előéletét figyelembe véve, hogy az írója tényleg van annyira fogyatékos mindezt komolyan gondolni. mondjuk ez semmit sem veszít az értékéből, inkább hozzáad :D

Smancs 2015.06.16. 21:48:28

@Brix: na ennyi. tökéletes összefoglalás. egy az egyben ez a véleményem nekem is. Fene az egészbe, pedig olyan jó amúgy a klíma ebben a nyüves kárpát medencében.

adam hyl 2015.06.19. 11:13:00

Csák Geri, a meglátásaid és észrevételeid jók, helyén valók, a jogrendszerről azonban súlyosan nincs fogalmad. nem ettől diktatúra a diktatúra, sokkal egyszerűbb, kézzelfoghatóbb dolgoktól, és a megoldási kulcs, mondom, jogrendszer, rejtett átszervezések, rejtett rendelkezések stb. a szakblog-széfárban mind megtalálható. azok amolyan szamizdatok.

1ghost 2015.06.29. 13:24:09

@Trackers:

Blogger Géza, te hitvány, gerinctelen narancsbértollnok! Azt hiszed, ha több nick néven nyalod a gazdád seggét, akkor a fizetésed is több lesz? He?

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2015.07.25. 10:12:33

nem kell ijedezni. (az ugyanis nem segít, hanem akadályoz. megijedni volt már alkalom elég, ez már régóta a parázásnak és paráztatásnak egy külön kultúrája, amit időnként közéletnek nevezünk, jobb híján.)
elmondtam már nagyon sokszor, hogy nincs semmi teendője az aggódó magyar állampolgároknak, mint hogy ne vegyenek ebben részt. ez kettő darab dolognak a mellőzését jelenti, tehát egyszerűen valaminek a tömeges nemcsinálásával nagyon gyorsan bedönthető a rendszer. 1) nem szavazni. 2) nem fizetni adót.
ennyi. innentől visszanyalt a fagyi, az úgynevezett kormány minden szalonképesség látszatát elveszti. nemhogy Unió...
ja hogy ehhez rendgeteg ember kéne hogy kockáztasson, tehát hogy nem a tojásdobálás és a szép beszédek megtapsolása, hanem a személyes kockázatvállalás, személyes kiállás a hatalom ellen? ja hogy az már nem fér bele? akkor itt a macskaegérjáték, és maradunk egér.

felfordul a gyomrom 2015.07.25. 12:36:30

a nyílt erőszakot manipulációra nem orbán váltotta át és nem most lett átváltva, hanem a felvilágosodás idején.
azóta az emberek elhiszik, hogy szabadok, miközben minden lépésüket úgynevezett törvények és szokásjog és íratlan szabályok irányítják.
a rendszert ugyanúgy az erőszak tartja fenn - ha nem tartja be valaki a törvényt, akkor a rendőr mászik a képébe, ha nem tartja be a szokásjogot, vagy az íratlan szabályokat, akkor a környezete, meg az utcán random flangáló kemény gyerekek. -, csak most nem nyíltan, vagyis azt hazudják, hogy nem az erő diktál.
dehogynem. ha valaki valamit tesz, akkor nem a tette alapján bűnhődik, hanem az alapján, hogy mennyire erős.
ha egy 50 kilós mondja a 120 kilósnak, hogy kurva anyád, akkor halott lesz, ha egy 120 kilós mondja az 50 kilósnak, akkor semmi nem történik, vagy ugyancsak az 50 kilós hal meg.
a globális manipuláció eszközei, a kormányok például, külön erősítik egyes kemény köcsögök hatalmát a gyengék felett azzal, hogy extra jogköröket adnak nekik, azaz beállnak mögéjük és fegyvert is adnak nekik.
az erőszak a manipuláció mögött is ugyanazt a célt szolgálja, hogy leigázza az embereket, megtiporja a szabadságot.

2015.07.26. 08:39:44

Érdekes. Ha azok az emberek, akiknek mindez újdonság, politikusnak, elemzőnek, stb. nevezik magukat, meg "közgazdászprofesszorok", akkor vajon mi a fene vagyok én?

"A pénzügyi rendszer összeomlása valóban be fog következni, mert a matematika törvényeit, az ökológiai rendszerek tűréshatárait a legszebb közgazdaságtani elméletek sem képesek felülírni - csupán a hívők, illetve az aktuálisan belőle hasznot húzók fejében. Amikor ez bekövetkezik, kiderül, hogy az egyetlen valóban fontos feladat egy önfenntartáshoz elég nagy közösség szervezettségének biztosítása, az összes többi csak a máz ennek felszínén. A Fidesz ezt az állapotot igyekszik elérni a maga módján - és amennyiben ezt a magyar társadalommal így meg lehet, akkor meg is kell tenni."

hajnalvilag.blogspot.hu/2013/03/evertekelo.html
(Dátum TÉNYLEG 2013. március 15., a tartalom pedig már akkor sokadik ismétlés volt)

myluppa 2015.10.25. 02:29:20

batyu meg a pörgő gazdaság:))) tuti ringlispilen érzi magát:)

Kateto57 2015.10.25. 10:24:52

Erre mondom én, hogy aljasság, dehát kettőn áll a vásár, vagyis ameddig a magyar nép többsége eltűri Orbánék aljadságait addig ...
süti beállítások módosítása