B1 blogcsalád



Összeomlást jósol Orbán egykori tanácsadója

2019. november 04. - nickgrabowszki

Csaba László közgazdász-akadémikus apokaliptikus hangvételű interjút adott. csl_1.jpg

A CEU professzora, a miniszterelnök korábbi - de a NER-ből már rég kiábrándult - gazdasági tanácsadója a Qubitnek nyilatkozott figyelemreméltó dolgokat. 

Először is azt, hogy a kormánypropaganda állításával szemben 

Magyarország egyáltalán nem teljesít jól

A magyar gazdaságnak sem a viszonylagos, vagyis az ország saját ligájában játszó államokhoz képesti teljesítménye, sem az ország egyedi mutatóival mérhető teljesítménye nem mondható jónak. Az azonos ligában játszó országokhoz, Romániához, Lettországhoz, Észtországhoz, Szlovákiához és a többi hasonló állam gazdaságához képest szinte minden mutatóban jelentős a lemaradás. (...) Egykori éllovas pozíciónk az előző évtizedben egyértelműen elveszett, a mostani évtized pedig, aminek a végét tapossuk, egyértelműen elvesztegetett évtized volt, minden lehetséges mutató szerint. Nemhogy nem zárkózunk fel, de még jobban lemaradtunk.

Ezt még Matolcsy is tudja

Az a tény önmagában figyelmeztető, hogy a foglalkoztatottak 10-15 százaléka külföldre távozott ebben az évtizedben. Ez egy rettenetesen magas arány, ez Moldova, Litvánia szintje. Az országon belül nincs megfelelő mennyiségű befektetési lehetőség. A nemzeti bank apparátusa, még ha szépen becsomagolva is, évek óta azt kommunikálja, hogy ha nem változik a gazdaságpolitika, nagyon nagy baj lesz. Nemzeti banki elemzők szerint a bankon kívül vélhetően el sem olvassák a jelentéseiket. A kormánypropaganda mindig 3-6 hónapos távra tekint, emiatt szinte kizárólag hamis adatokkal operálnak, ilyen rövid időtáv ugyanis semmit nem mond a fenntarthatóságról. 

Összeomlás lesz

Egy jelentősebb visszaesést követően a gazdaságnak van egy olyan természete, hogy – mint a labda, amit a víz alá nyomnak – visszatér az eredeti állapotába, a felszín közelébe. Rövid időre esetleg még meg is ugrik, de az nem automatikus, hogy szintet is lép. Megfelelő stratégia híján – és ezt látjuk most Magyarország esetében – visszaesik. (...)

Az összeomlás, még ha nem is lehet tudni, hogy pontosan mikor következik be, belátható közelségbe került. 

Nagyobb válság jön, mint a 10 évvel ezelőtti

Annyit egészen biztosan lehet tudni, hogy a következő válság nagyobb lesz, mint az előző volt, még ha az 1929-től 1933-ig tartó nagy gazdasági világválság következtében kialakult általános nyomorra nem is feltétlenül kell készülni. 

Ez azzal indokolja, hogy

Minél alacsonyabb a kamatszint, és minél alacsonyabbak a haszonkulcsok, annál hatalmasabb pénzmozgásokra kell számítani, ami szavatolja, hogy a bukás is nagyobb lesz. 

De legalább az Orbán-rezsimre se vár nagy jövő

Szemben Tölgyessy Péterrel azt gondolom, hogy Anna nem örök, véleményem szerint nem indokolt 2030-ig tervezni, csak mert a kormányfő erre készül. Az ellenzék idén októberre szemmel látható módon képes volt rájönni, hogy a magyar választási törvény egy kétpártrendszerre szabott törvény. Ez pedig egyet jelent azzal, hogy a szerelemházasságoknak esélyük sincs, érdekházasságokat kell kötni. Utóbbi egyébként nemcsak lehetséges, de működőképes is.  (...)

Ráadásul a Borkai-ügyből teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy a Fidesz környékén egy évtizeddel ezelőtt még tapasztalható értékközösség mára ugyancsak nyomtalanul eltűnt. Hatalmas űr tátong az ideológia és a gyakorlat között, márpedig ez mindenfajta nemzetközi tapasztalat szerint aláássa az önkényuralmat.  

(Via Qubit)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6315288090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6.Lenin 2019.11.05. 16:45:31

@György Csaba Nagy:

Én soha nem tagadtam, hogy 94 óta a Fideszre szavaztam. Mert azóta sincs jobb, szerintem.
De soha nem voltam, és nem is leszek a Fidesz tagja. Egyik pártnak sem voltam. Miért is lennék ezért fideszes seggnyaló?
Annyit kértem eddig is, hogy mondjatok jobbat, mert én nem látok, de tévedhetek is.

Bár az elmúlt néhány évtized engem igazol. Természetesen bármikor jöhetnek a Fidesznél is jobbak, akkor azokra szavaznék, mert én az ország érdekeit nézem.

Te képtelen vagy mást is legalább átgondolni, csak a saját véleményedet tartod az egyedüli igazságnak,, és még te szeretnél másokat alázni? Szerencsétlen.

atomic power 1986DucaDuca 2019.11.05. 16:45:56

javítás:

Egy főre jutó GDP, vásárlóerő-paritás alapján /USD/ 2010-ben és 2018-ban:

Magyarország 22026 31903
Csehország 27552 37371
Lengyelország 21079 31939
Szlovákia 24549 35130

ZX 2019.11.05. 16:51:23

@6.Lenin: Ha valóban az ország érdekeit néznéd akkor a fideszesek és egy patkány közül a patkányt választanád mert annak legalább van gerince.

mgdé 2019.11.05. 16:51:56

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit:

Te, a klónjaid meg a váltóid, ugye azért vagytok itt, meg más cikkeknél is, hogy semmiképpen NE jöhessen létre értelmes beszélgetés, eszmecsere, ilyesmi? Ha vagonpakolást is vállalnál, még mondhatnád, hogy mindenáron kell a pénz, de így ...

6.Lenin 2019.11.05. 16:53:42

@mgdé:

Mi van degenerált, nicket váltottál?
Hol írtam, hogy 98-2002 között szarul kormányzott?
Én azt írtam, hogy talán túl sok önjelölt zseni tanácsadó volt körülötte, akiket szerencsére ki is dobott, vagy már nem tartott igényt a tanácsaikra. Nyilván téves infókat is kaphatott róluk. A gyakorlatban be is bizonyították, hogy nem férnek bele abba az elképzelésbe, amit ő gondolt ki magának, és az országnak. El is vesztette a választásokat.
De mi ezzel gondod? Nyilván minden vezető olyan szakértőket választ, akik támogatják a vízióját-az, hogy az helyes, vagy helytelen, a választásokon eldől.

Kár volt nicket váltanod, seggfej maradtál.

2019.11.05. 16:58:26

@ZX: Ez a kretén át akarja közvetíteni a választokat egy román pártba, nooooormális ezt normálisnak nevezni?
Az ottani magyaroknak volt lehetőségük választania magyar pártok között és úgy döntöttek, hogy az az RMDSZ legyen, amelyik képviseli őkt.
Erre fel kreténkéék úgy gondolják, hogy jobb nekik egy olyan román párt, amelyik szerint nem léteznek nemzetiségek.
Elnézést keérek, hogy így egyenesen mekérdezem, de önt átverték vagy valóban hülye?

6.Lenin 2019.11.05. 16:59:24

@ZX:

Nézd, ez így egy rakás szar. Miért neked kéne meghatároznod, hogy mi az országnak a jó?

Írd le, milyen feltételek mentén gondolod, hogy te látod jól.
Mit jelentene szerinted a jól megválasztott érdek, ami mentén mindenki hepi lenne az országban?
Szeretnéd, ha megint teljesen kiszolgáltatottak lennénk valakinek? A nyugatnak, akik simán eladtak minket az oroszoknak 56-ban. Visszasírod?

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2019.11.05. 17:10:09

@mgdé: mit ugatsz fogyatékos paraszt
próbáld meg magyarul

mgdé 2019.11.05. 17:10:12

@6.Lenin:

"nicket váltottál" :D

Cöfi, te nagyon hülye, a 'nicket váltottál' az azt jelenti, hogy egy MÁSIK nicket vettél elő.

De ha már itt vagy, megkérdezem:
Csak nem te voltál az a gyagya, aki lemásolni próbálta az általad annyira megsiratott nicknevem? Akkora, de akkora nagy kár ért, hogy a kamunicket most nincs mire használnod, hogy zokognod kell? :P

eszti..... 2019.11.05. 17:18:56

@6.Lenin:

Ne magadból indulj ki!
Markó Béla nem volt a szívem csücske, de legalább volt gerince kiállni a Romániában élő magyarok érdekeiért:
- Nekünk rossz, ha Európában nemzetállamok fognak kialakulni.
- Ne hitessük el az erdélyi magyarokkal, hogy az ő sorsuk nem Romániában dől el.
Nyilván egy idő után a pálya szélére szorult.

Az új szervilis vezetés, aztán teljesen behódolt. Ha a NER bármelyik potetátja utasítja, hogy ugorjon, max. annyit kérdez, hány méterre.

mgdé 2019.11.05. 17:19:55

Na, a trollkultúra kitört a kézcsókos lakájból. :D

6.Lenin 2019.11.05. 17:19:59

@mgdé:

Mi van? Mi közöm, hogy te mit csinálsz a nickeiddel?
Csak annyit írtam, hogy kár volt akár váltani vagy bármi, seggfej maradtál.

eszti..... 2019.11.05. 17:24:28

@Tényelek:

nemzeti alapú parttal

mivan????? :D

6.Lenin 2019.11.05. 17:35:21

@eszti.....:

Miért lenne rossz?

1970-es évek vége felé részt vettem Kassán egy nemzetközi filatelista találkozón, ahol Kassa pártitkára azt mondta, hogy könnyű a cseheknek, és a magyaroknak, meg a lengyeleknek, mert van történelmük, a szlovákoknak csinálni kell. Addig nem engednek semmihez sem hozzányúlni a Martin-ban azösszegyűjtött anyagokhoz, míg ki nem nevelnek egy új történész gárdát.
Én ott akkor azt ajánlottam, hogy miért nem ülnek össze magyar, cseh, lengyel, és szlovák történészek, és miért nem tisztázzák, ki, kit is csinált a közös történetünk folyamán.
A szlovákok ragaszkodtak, hogy nemzetként jelenhessenek meg. Mi van a benes dekrétummal? Megszüntették már? Miért baj a kettős állampolgárság? Kisebbségi nyelvhasználat? Mit veszítene bárki is? Ki ragaszkodik jobban a saját "nemzetéhez"?

Megvédte a magyarokat a nyugat 56-ban? Simán eladtak, eladnának most is. Miért ne élhetnénk együtt a V4-ben? Miért nem akarnak a románok csatlakozni? Elvesztenék a "nemzeti" mivoltukat? Kell valakinek?
Persze, nem illik a liberálisoknak nemzetről beszélni, mert ők konzumidiótákat szeretik, minden gyökér nélkül.

2019.11.05. 17:36:14

@mgdé: Szerintem az állami kölcsönöről beszélhettek, de mivel Antall rövidre zár a témát, így még a részletekig sem jutottak el. A kisöreg szerint ott akkor Antall úgy meglepődött, hogy valószínűleg fel sem fogta az ajánlat jelentőségét.

2019.11.05. 17:41:09

@eszti.....: Látom bevette a gyógyszert, de még nem hatott.
Ugyanígy szerveződtek a magyarok Szlovákiában is, amíg Bugár elő nem ált a Híddal, de hasonlóan nemeti alapú párt működik Szerbiában sikeresen, és Ukrajnában., bár ott senki sem sikeres.

eszti..... 2019.11.05. 17:43:43

@6.Lenin:

"Mi van a benes dekrétummal? Megszüntették már? "

Kérdezd meg Orbántól, miért nem sikerül egyszer sem szóba hoznia a témát, pedig évente többször is találkozik a szlovák miniszterelnökkel.
Kettős állampolgárság dettó.

Kisebbségi nyelvhasználat...most tették kötelezővé a magyar lakta területeken dolgozó hivatalnokok számára kisebbségi nyelv ismeretét.

A 70-es évektől azért történt néhány változás. Nem tűnt fel? :D

eszti..... 2019.11.05. 17:51:14

@Tényelek:

diszlexia? a Meixner módszert ajánlom.

2019.11.05. 17:52:57

@eszti.....: A Benes dekrétumokt a németek sem tudják eltöröltetni, érdekes is lenne, hogy ha minden második csehnek s minden harmadik tótnak ki kellene költöznie a lopoott vagyonból.

De az is érdekes volna, ha rájuk hivatkozva pár ország megint bevezetné a zsidó vagyonok elkobzását, mert ha Benes Eu kompatibilis, akkor a zsidó törvények is.

6.Lenin 2019.11.05. 17:53:16

@eszti.....:

De észrevettem. Mióta a V4 erősödik, a szlovákok se annyira hülyék már, bár próbálkoztak velük, hogy szétverjék a V4-et. De szerintem még mindig ők a gyengébb láncszem.

Szerintem ahogy erősödik a V4, úgy csökken annak jelentősége, hogy a fenti kérdésekkel kelljen foglalkozni. Elmúlik magától , ha a szlovákok is rájönnek, hogy senki nem vonja kétségbe a "nemzeti" érzelmeiket, kultúrájukat, ha náluk is élnek kisebbségben más nemzetek polgárai is. Attól még lehetnek sikeres nemzet államok is, pláne szövetségben.

2019.11.05. 17:55:08

@eszti.....: Nemm diszlexia, hanem feltöltési kavar, mint már írtam többször.

eszti..... 2019.11.05. 17:57:15

@Tényelek:

Még egyszer mondom. Orbán Viktor a nagy nemzetvédő és -egyesítő 9 év alatt évente 2-3x találkozik a szlovák miniszterelnökkel. Tárgyalásaik során eddig egyszer sem javasolta az általad említett dekrétum eltörlését.
Vajon miért?

eszti..... 2019.11.05. 18:04:52

@6.Lenin:

a szlovákok se annyira hülyék már, bár próbálkoztak velük, hogy szétverjék a V4-et

a slavkovi hármasra gondolsz? abban a csehek is érdekeltek az osztrákokkal együtt.

most már szlovákok? nem tótok? :D :D
sikeres nemzetállam.... itt sírtatok az ukrán nyelvtörvény bevezetése miatt, ami ékes jellemzője a nemzetállamnak.
a mennyiben Szlovákiában megerősödne a nemzetállami vágy, azonnal csorbulnának az országban élő kisebbségek jogai.
- anyanyelvi oktatás
- az anyanyelv használata
mert a nemzetállam nem tűri az etnikailag vegyes közösségeket.
na, de ezt valahogy nem sikerül megértenetek.

mgdé 2019.11.05. 18:05:04

@Tényelek:

Lehetett akár így is. Pedig egy gondolatkísérletet megért volna.
(A lengyeleknél fordított arány volt, majd 100 %-ban állami kölcsönök, a németek mellett az Usa is, épeszű magánbank nem adott nekik.)

2019.11.05. 18:10:51

@eszti.....: Mennyivelenne hatékonyabb Orbán felvetése, mint Kholé vagy Merkelé.
Ebből a megközelítésből semmi éteme em lenne felvetni, gondolom ezért hanyagolja.
A jog szerint azilyen bűnök nem évűlnek e, ha így nézzük van még időnk.

Szergej Szergejevics Szergejev 2019.11.05. 18:12:06

@morph on deer: "Van azért egy különbség: most orbán közvetlen hivatali viszonyba került Karácsonnyal"

Már miért került volna?

A Kormány és a helyi önkormányzatok viszonyát (az Alaptörvény mellett) alapvetően a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény VII. fejezete, ezen belül leginkább a 127-130. §-ok határozzák meg; amelyek a helyi önkormányzatokért felelős miniszter valamint a helyi önkormányzatok törvényességi felügyeletéért felelős miniszter (és a kormányhivatal) számára határoznak meg feladatokat, a közvetlen hivatali viszony pedig leginkább a kormányhivatal felé értelmezhető.

Az igaz, hogy a Mötv. egy korábbi szakaszban a költségvetési tervezés kapcsán nevesíti az államháztartásért felelős minisztert is; és bizonyos feladatai a Kormánynak is adódhatnak (pl. javaslattétel az Országgyűlésnek az alaptörvény-ellenesen működő önkormányzat feloszlatására, hitelfelvétel engedélyezésére), de "közvetlen hivatali viszony" Orbán és Karácsony között nincs.

eszti..... 2019.11.05. 18:15:22

@Tényelek:

Valóban? Akkor miért "veti fel", hogyan politizáljon a szlovákiai magyar kisebbség- Híd-tüske a köröm alatt? Köze???

Azért csak tehetett volna egy próbát, lassan egy évtized alatt. Vagy ennyire gyáva?

György Csaba Nagy 2019.11.05. 18:15:47

@6.Lenin: Platón szerint premisszákra célszerű alapozni a konklúziót. A premisszákat a valóság tényei adják, a konklúzió az ezekre alapozott ítélet. Ebben a gondolatmenetben "van valami".
A valóság: versenyképesség helyett udvari kliensgazdaság, melyet az EU-s és hazai közpénzek fosztogatása tart fenn, a fő szektorok szerencsére külföldi kézben vannak, a befektetők maximális támogatása és kiszolgálása biztosítja a foglalkoztatást. Fékevesztett korrupció és lopás zajlik rendszerszerűen. Nincs gazdaságpolitika, a hazai termelők és szolgáltatók hatékony támogatása, exportösztönzés és importkiváltás, az "áldott magyar föld" hozamai nem érik el a rendszerváltás előttit, nincs vidékfejlesztés, van vidék elszegényedése. Sikeresen folyik a feudalizmus restaurációja. Az oktatás eszmei zürben tévelyeg, a pedagógusok megalázva, agyonadminisztrálva, önállótlanítva. A klerikalizmus támogatva. Az egészségügy sunyi módon privátba terelve. Az önkormányzatok hatáskörileg és forrásilag elnyomorítva. A civil kezdeményezések üldözve. A parlament a képviselők személyes kiválasztása éa a frakciófegyelem eszközével bábszínházzá silányítva. A hatalom egyéb fékjei hatástalanítva. Egyetlen akarat érvényesül minden ügyben, a diktátor pedig egy meglehetősen korlátolt figura. Ezek után le mered írni, hogy a Fidesznél nincs jobb, a valóság téged igazol. Csip-csip csóka, vak varjúcska. Ennél a beteg rendszernél bármi változás csak jobbat hozhat. Nem aggódom, nem lesz forradalom, de a rendszer szépen összeomlik nyilvánvaló életképtelensége felismerésétől. Akkor piszokul szégyellni fogjátok, hogy fennmaradását sokáig támogattátok. Ezt máris kezdhetnétek.

2019.11.05. 18:19:24

@Szergej Szergejevics Szergejev: Valószínűleg az lehet felvetés tárgy, hogy a Parlament Budapesten van, azt meg Karácsony uralja, ennél fogva innentől kezdve ott csak az történhet, amit ő jóváhagy, ez logikusan érvényes az összes minisztériumra is.
Szerintem örülhetünk, ha Parlament Budapesten maradhat, lehet átkell húzni Nyírlugasba!

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 18:25:13

@Tényelek: Jól érzékelhető a sorosista törekvés,hogy ilyen rég lezárt ügyek felmelegítésével megpróbáljanak éket verni a v4 tagjai közé.A szemforgatás nagymestereinek most hirtelen fontos lett a Benes dekrétuumok ügye..
Persze,azon most is vicsorognak,amikor a magyar fél vétót jelent be az ukrajnai kisebbségi nyelvhasználat korlátozása miatt..Különösen bosszanthatja őket,hogy ennek hatására bekerül az ukrajnai kisebbségek ügye az állásfoglalásba..:)

2019.11.05. 18:27:05

@eszti.....: Én lüke eddig elhittem, hogy Orbán eddig fel sem vetette a Benes dekrétumok ügyét, most meg beírtam a keresőbe, Kedves Eszter ne hantázzon itt nekem és másoknak erről!

2019.11.05. 18:27:45

@eszti.....: Én lüke eddig elhittem, hogy Orbán eddig fel sem vetette a Benes dekrétumok ügyét, most meg beírtam a keresőbe, Kedves Eszter ne hantázzon itt nekem és másoknak erről!

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 18:28:53

@Tényelek: Biztos bosszantja a liberálbolsikat,hogy nem sikerült megszerezni az 5. kerületet,így az átalakult Kossuth teret nem bánthatják..:)

6.Lenin 2019.11.05. 18:32:41

@György Csaba Nagy:

Te a nagyon is elfogult véleményedre alapozva próbálsz téves következtetéseket levonni.
Amit leírtál, annak a nagyon nagy része kamu.
Ha valóságos dolgokat szeretnél vizsgálni, akkor jelölj ki egy időszakot, és nézzük meg, hogy honnan, hová jutottunk. Minden feltételes módot kizárva.
Mivel mások is voltak hatalmon van összehasonlítási lehetőség is.
A véleményeddel nem tudok mit kezdeni. Nem összevetett tényeket soroltál.

"Ennél a beteg rendszernél bármi változás csak jobbat hozhat."

Sorold fel. hogy milyen intézkedéseket takarna ez, és kivel, mennyi idő alatt hozná meg a kívánt (?) eredményt.

eszti..... 2019.11.05. 18:43:20

@CSOKKI MÁLNA:

lenin soros-ügynök lenne??? :D

PuniValdes 2019.11.05. 18:58:44

Nagy a pinám, üllők rágja, arab meccse -esek beke.

2019.11.05. 19:01:38

@eszti.....: Én azért nem vhognék annyira, ha olyan orbitáli hazugsággal buknék le, mint ön,....

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2019.11.05. 19:17:36

@PuniValdes: jóvan esztike ügyes vótá
de főlek okos
tót szinten

eszti..... 2019.11.05. 19:21:29

@Tényelek:

add át a leleplező sztorit a mindenszónak.

György Csaba Nagy 2019.11.05. 19:37:16

@6.Lenin: Egyetértek veled abban, hogy elfogult véleménnyel keveset lehet kezdeni. Ha a tények nem győznek meg, én aligha tudlak. Erre nem is vállalkozom. Ha nem látod magadtól, hogy az ország avitt rendszerbe visszavezetése, jobbágynevelés folyik a hatalom megtartása érdekében, egyházi közreműködéssel, arra ékesszólás sem fog ráébreszteni.
A megoldást remélem az ellenzéki választási összefogással elérhető kormányváltástól, amit alkotmányozó nemzetgyűlés kell kövessen. Az félredobja a jelen tákolmányt, szakít a Sólyom-féle importált alkotmánnyal is, mert az fejlett demokráciákra volt szabva. A parlamentben meg kell tiltani a frakciófegyelem meggyőzésen túli eszközei alkalmazását, új arányos választási törvény kell, törvényekkel segíteni az önkormányzatiságot, hozzá forrást rendelve, támogatni a civil kezdeményezéseket, népszavazni hagyni, mindezzel elősegíteni, hogy végre polgárosodjunk. A mentelmi jogot eltörölni. Az oktatást és egészségügyet szakemberekre bízni és forrással ellátni. A korrupciót tűzzel-vassal irtani, EU ügyészséget beengedni, közbeszerzések ügyét államtól független, ellenőrzött szervre bízni. Meg ami még az alkotmányozó nemzetgyűlésnek eszébe jut és többséget kap.
Vizsgálj olyan időszakot, amilyenhez kedved van, ebbe nem ugatok bele. Az tisztán látható, hogy a múlt szándékos restaurálása az utóbbi 9 év terméke. Előtte amatőrködés folyt, ma elszánt gazemberek dúlnak. Ha pedig a rendszer beteg, nem hozhat tartós gazdasági eredményt.

6.Lenin 2019.11.05. 19:46:36

@György Csaba Nagy:

"A megoldást remélem az ellenzéki választási összefogással elérhető kormányváltástól,"

Ahogy elnézem ez az ellenzéki összefogás nem nagyon lesz a siker felé vezető út, inkább....de ez majd néhány hónapon belül eldől. Én nem látok benne túl sok fantáziát.

Az ország annál jóval színesebb, mint ahogy te a lózung gyűjtemény felsorolásban azt elképzeled.
Szerintem várjuk meg a mostani összefogás "végeredményét", hova fog kifutni.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 19:54:24

@6.Lenin: Nem tudom,ez a sötét barom hol élt 2010 előtt,amikor 30 százalékponttal szállt el gdp arányos államadósság és tíz százalék felé kúsztak a magyar állampaírok kamatai?

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 19:56:09

@eszti.....: Nem inkább te? Esetleg csak egy hasznos hülye vagy,az is lehet..:)

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 20:00:53

@6.Lenin: Az az előnye a tizenharmadikai eredménynek,hogy azokon a helyeken,amelyeket megszereztek, kicsiben lemodelleződik,hogy mekkora katasztrófa lenne az országra nézve,hogyha kormányra kerülnének,és ebből okulhatnak a választók..:)

6.Lenin 2019.11.05. 20:00:55

@CSOKKI MÁLNA:

Nem véletlenül minden álmuk a múlt eltörlése, lehetőleg végleg, ahogy kedvenc nótájukban írva vala. Nagy teher az nekik, pláne, ha néha valaki szóba hozza.

György Csaba Nagy 2019.11.05. 20:04:11

@6.Lenin: Kívánságod teljesítve, megvan a válasz, sztem kivel és mit. Várunk mindketten és sokan mások is, én pedig remélek.

Sir Bates dö Hól 2019.11.05. 20:05:24

@György Csaba Nagy: nagyjából ámen. De a mentelmi jogot meghagynám, különben a fél ellenzék mindig böriben lesz ilyen politikai kultúra mellett.

És azt nem igazán látom, hogy aki anno 2010 előtt amatőr és/vagy dilettáns volt, az mitől a jövőben jobb.

eszti..... 2019.11.05. 20:14:05

@CSOKKI MÁLNA:

azt mondtad, a V4 egységének aláásása miatt emlegetik soros ügynökök a dekrétumot.
olvass vissza, lenin ráncigálta elő.
időnként nem ártana értelmezni a leírtakat.

2019.11.05. 20:33:15

@György Csaba Nagy: Nagyon szimpatikus a listája, az álllamtól független közbeszerzési testület vezetését vállalom, illetve a civlszervezetet is megcsinálom, de csak azt amelyikre köteles hallgatni a parlament.
Tök jó anarchiát képzel el., ahol sokkal több ember, sokkal hatékonyabban szét tudja lopni a magyar közösség vagyonát, ráadásul amgyar ügyészségnek kuss lenne, egy korrupt román feügyelné, hogy, akt illet csak az lophasson.
Az egészségüggyel oktatással meg nem is kellene oglalkozni, csak lóvét odadni.
Na mondjuk vállalám azt is, de attól tartok nem tudnám az összes ellopható pénzt ekölteni, szóval lophasson más is.

2019.11.05. 20:38:45

@eszti.....: szintén diszlexia, .. mi akart lenni az a mindenszó a mondat végén?

morph on deer 2019.11.05. 20:38:58

@Sir Bates dö Hól :
Garancia nincs, de eltelt tíz év, és nem is akármilyen tíz.

Aki nem közvetlen segghülye, - “anya, lehet teherbe esni...”stb. típus,- az nyilván tanult a hibákból, a sajátjaiból is, azóta meg tisztán látható, hogy mit hogyan NE csináljon valaki.
Hidd el, igencsak tanulságos!

Ezen túl már csak azért sem látom indokoltnak az aggodalmat, mert ha sikerül eltakarítani ezt a jelenlegi NER nevű mocskot az ország éléről, az biztosan csak sokpárti együttműködéssel lehetséges, viszont egy ilyen felállásban az is benne van, hogy éberen figyelik, hogy mit csinál a másik, hogy ne szaladjon el senkivel az a bizonyos ló, semmilyen irányba.

Szóval szerintem egészen sok szól amellett, hogy nem fogod látni ugyanazt még akkor sem, ha ismerős arcokat is fel találsz fedezni!
Bár ahogy látom, legfeljebb az ismerősök unokái fogják megdönteni talán nálunk a feudalizmust, azt is csak akkor, ha kikölcsönzik az Aurórát Putyintól...

eszti..... 2019.11.05. 20:46:17

@Tényelek:

lófasz.
na, húzzál a nickkemről, mint a vadlibák! este 8 után nincs trolletetés.

György Csaba Nagy 2019.11.05. 20:58:20

@Tényelek: Maximalista vagy, ha úgy véled, bárki új tudna többet lopni a jelen gazembereknél. A mindnél nincs több. És ami végleg hiányozna, az az agresszív-fensőbbséges kioktatás, amivel elmesélik, hogy közérdekből és közhaszonnal lopnak.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 21:03:57

@eszti.....: Igen, a nagypolitika szintjén, nem egy szájbabaszott fos blogon, mint ez..Sok borsot tört a v4 sorosék orra alá, megpróbálják szétverni. De nem fog menni..

György Csaba Nagy 2019.11.05. 21:04:22

@Tényelek: És még: ha szted poltpetike a közvagyon felkent és hatékony őre, akkor átérezheted az űr magányát.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 21:05:07

@Sir Bates dö Hól : Eddig is balos volt ,nem most nyertétek meg..

Hova fogják elásni KariGerit?! 2019.11.05. 21:07:29

@eszti.....: "add át a leleplező sztorit a mindenszónak"

KEDVES VAGY ESZTI , DE SZERENCSÉRE MA ESTÉRE MÁR VAN ELÉG LELEPLEZŐ SZTORI ! ! !

"Hivatalosan is magyarellenes Fekete-Győr András: Román politikust támogat Fekete-Győr a magyar jelölttel szemben – Videó

Korrupcióval vádolt román politikust támogat a magyar jelölttel szemben az elnökválasztáson a Momentum elnöke"

SZÉGYEN !!!!

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 21:09:32

@CSOKKI MÁLNA: Ja, és persze Botka mindig is Gyurcsány negatív volt..Mostanra a maszopból is kilépett..Ha nem csinálják ki a párton belüli gyurcsányisták Molnár Zsoltival (színheddzsótti) az élen, talán csinálhatott volna az mszp-ból egy tisztességes szocdem jellegű tömegpártot, és megmenekülnek a kiszelektálódástól..

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 21:10:06

@Sir Bates dö Hól : Ja, és persze Botka mindig is Gyurcsány negatív volt..Mostanra a maszopból is kilépett..Ha nem csinálják ki a párton belüli gyurcsányisták Molnár Zsoltival (színheddzsótti) az élen, talán csinálhatott volna az mszp-ból egy tisztességes szocdem jellegű tömegpártot, és megmenekülnek a kiszelektálódástól..

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 21:13:00

@Hova fogják elásni KariGerit?!: Véletlenül Janiczák "szárazon kúrlak seggbe" Dávidka nem a ballerek támogatásával nyert ismét Ózdon..? A becsület és a lokálpatriotizmus élő megtestesülése ez a fiú..:)))

Hova fogják elásni KariGerit?! 2019.11.05. 21:13:36

@eszti.....: BOCS , AZ ELŐZŐRŐL LEMARADT A LINK , ITT PÓTLOM :
mindenszo.hu/hivatalosan-is-magyarellenes-fekete-gyor-andras-roman-politikust-tamogat-fekete-gyor-a-magyar-jelolttel-szemben-video/

NAPI KÖNNYEDEBB TARTALOM , SZINTÉN A MINDENSZÓRÓL :

"“Aki szerint Wass Albert náci, az magyargyűlölő” – ilyen feliratú molinóval várták Karácsony Gergely főpolgármestert a Városházán, a Fővárosi Közgyűlés alakuló ülése előtt. A főpolgármestert a Városháza folyosóján tartoztatták fel a felirattal. Karácsony korábban úgy nyilatkozott hogy nem pártolja a közterek átnevezését. Mint fogalmazott: a Széll Kálmánnal még annyira nincs is baja, mint Wass Alberttel, aki a főpolgármester szerint “náci vagy nácibarát” volt."
mindenszo.hu/wass-albert-molinoval-alltak-el-kamu-geri-utjat-video/

SZÉGYEN !!!

Hova fogják elásni KariGerit?! 2019.11.05. 21:17:53

@eszti.....: MÉG MINDIG KÖNNYEDEBB TARTALOM . . .

"Totális káosz Kamu Geri első munkanapján – Videó

Megkezdődött a totális rombolás"
Részletek és videó a mindenszo.hu-n: mindenszo.hu/totalis-kaosz-kamu-geri-elso-munkanapjan-video/

SZÉGYEN !!!!

Hova fogják elásni KariGerit?! 2019.11.05. 21:19:19

@eszti.....: NA MÉG EZ IS KÖNNYED TARTALOM ?!

"A Hülye Járások Minisztériuma hiányzik már csak

A részvételiségnek is lesz főpolgármester-helyettese Budapesten – megszavazta a közgyűlés balliberális többsége, hogy a jövőben 5 helyettes dolgozzon Karácsony Gergelynek."
Részletek és videó a mindenszo.hu-n: mindenszo.hu/agyhalal-viccesek-a-fopolgarmester-helyettesi-posztok-ezen-rohog-fel-budapest-hulye-jarasok-miniszteriuma-nem-lesz-video/

SZÉGYEN !!!

eszti..... 2019.11.05. 21:50:10

@CSOKKI MÁLNA:

:D :D :D

Kicsihuszár! A V4 nem a kelet európai országos szabadságharcosainak egyesülete, bár sokan ezt a látszatot szeretnék kelteni. Igen, van egységes vélemény bizonyos ügyekben pl, mint most az uniós költségvetés terén. Az is csak azért, mert a kohéziós alapok megnyirbálása elég fájdalmas mindannyiuk számára
Ez egy érdekszövetség de minden tagállam érdeke esetenként mást diktál . Szerinted miért alakult néhány éve a slavkovi hármas? Mert Csehország és Szlovákia a V4-en túl Ausztriával is szükségét látta a szoros együttműködésnek. Minden uniós találkozó előtt egyeztetik az álláspontjukat.
Azt hiszed nem szúr szemet a másik három tagországnak ez az újdonsült türk barátság?
A csehek nemrég számoltak fel egy orosz kémközpontot, amelyet a nagykövetségről irányítottak. A lengyelek orosz fóbiájáról nem is beszélve.
Na,de te csak sorosozz tovább!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.11.05. 22:19:27

@eszti.....: "Ez egy érdekszövetség de minden tagállam érdeke esetenként mást diktál"

Az nem kunszt, hogy ha ugyanaz az érdekük, akkor az EU-ban ugyanarra szavaznak.

Annak lett volna értelme, hogy a V4 együttesen kiáll az egyikük érdekében. Mindig másikuk érdekében, ahogy hozza a szükség. De a fasz politikusoknak ennyi esze nincs.

2019.11.05. 22:28:19

@György Csaba Nagy: Szerintem a mi szintünkön nem lehet követni azegyes lopásokat ez még Ausztriában semegy pedig ottfolamatosan tudnak jogszerűen lopni már közel kétszáz éve gyakorolják a jogállami formáját, ezért inkább a makro számokból érdemes kiindúlni, abból meg az következik, hogy most nagyjából a negyedét lopják, mint 2010 előtti nyolc évben. Persze ez is horribilis szám, de ez annyiban más, hogy most ez a pénz az országon belül marad ezért látjuk,és ez kurvára idegesítő, mig az előtte ellopott 240 milliárd dollárról nem tudunk semmit.
Az, hogy a szingapúri tőzsdénönálló magyar szekció van, kit zavar, a zöme nem is tu róla.
propeller.hu/itthon/3198722-john-christensen-magyarorszagot-kiraboltak-itt-vannak-tenyek

Sir Bates dö Hól 2019.11.05. 22:42:39

@CSOKKI MÁLNA: nem azért írtam Botkát, mert nem tojnék rá nagy ívben, de mégis csak ezer éve vezeti az ország 3. legnagyobb városát, aztán mégse jött el az apokalipszis, sőt mindig újra megválasztják.

Nem hiszem én se, hogy mindenhol ilyen jól fog majd működni a fene nagy összefogás, de azt se támasztja alá semmi, hogy "ezek" genetikailag kevésbé lennének alkalmasak egy várost vezetni, mint amazok.

Hova fogják elásni KariGerit?! 2019.11.05. 22:45:35

Úgy idelinkelnék még valami megdöbbentő mindenszó linket, de máma nincs több.

SZÉGYEN!

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 22:47:43

@eszti.....: A slavkovi 3 sehol nincs már, csak a belpesti libsi sorstalanok fejében él már , mint valamiféle ellensúlya a v4-nek. Timmermans bukásakor is a V4-gyel tárgyalt Macron..Ezeknek az országoknak sok közös érdeke, hasonló értékrendje van, amely gyökeresen különbözik a nyugaton mainstream pc idiotizmustól és ethnomazochizmustól.
Különösen, hogy hasonló fazonú,világnézetű pártok adják a kormányzó erőket.
Hosszabb távon majd a Salvini által irányított Olaszországgal együtt fognak komoly ellensúlyt képezni az európai önsorsrontással szemben.

eszti..... 2019.11.05. 22:48:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

ne hülyéskedj! ez nem a három testőr. és miért is kellene kiállni?

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 22:51:14

@eszti.....: " A lengyelek orosz fóbiájáról nem is beszélve.
Na,de te csak sorosozz tovább! "

Aha, "éhes disznó makkal álmodik". Ez jut eszembe a kommentedről..:) A lengyelek oroszokkal szembeni távolságtartása eddig is jellemző volt,ennek ellenére a kormányzó Jog és igazságosság mégis egy platformon volt a Fidesszel, ami a brüsszeli politizálást illeti..

CSOKKI MÁLNA 2019.11.05. 22:57:01

@Sir Bates dö Hól : Botka egy komoly,tapasztalt városvezető. Ezt el kell ismerni.De nézd már meg, hogy milyen inkompetens,a szájtépésen túl semmihez sem értő idióták jutottak hatalomhoz a protesthullámot meglovagolva másutt. Karigörény, Baranyi, Pikó..A képviselőtestületek tele elkényeztetett momentumos hülyegyerekekkel, és velejéig korrupt szocikkal. Sőt Czeglédy Csabi is képviselői helyhez jutott..Jó kis összeállításokat csinálhat majd a reaktivált Célpont a Hír TV-n. Mondjuk pl. kiváncsi leszek, hogy Szombathelyen ki kapja majd a városi megrendeléseket

eszti..... 2019.11.05. 23:16:59

@CSOKKI MÁLNA:

október 14-én Kromerizben találkoztak utoljára az S3 házelnökei, következő ülésükre a szerb házelnöknőt is meghívták.
Olaszországgal... :D :D figyelj! ez nem kívánságműsor.

hasonló világnézetű pártok... a szlovák baloldali kormánypárt? / na jó, névleg tényleg baloldali/

eszti..... 2019.11.05. 23:26:28

@CSOKKI MÁLNA:

távolságtartás?
a lengyelek gyűlölik az oroszokat, egyszersmind rettegnek tőlük. szerinted miért dörgölőznek ennyire az Usa-hoz?
a PIS eddig abszolút többséggel azt tett amit akart. ezért a sok kötelezettségszegési eljárás. de most elveszítette a felsőházat, ami felettébb megnehezíti a helyzetét.

bocs, de kissé mulatságos ez a ner szemüveg.

Hova fogják elásni KariGerit?! 2019.11.05. 23:50:13

@Hova fogják elásni KariGerit?! : "Úgy idelinkelnék még valami megdöbbentő mindenszó linket, de máma nincs több."

SEMMI GOND , HAVER !!!

ITT A SEGÍTSÉG !!

"Felfüggesztik a Szent István-szobor elhelyezési munkálatait a XIII. kerületi Szent István parkban – döntött a Fővárosi Közgyűlés Karácsony Gergely főpolgármester javaslatára a keddi alakuló ülésén. A testület korábban úgy döntött, hogy a park déli részén állítják fel az államalapító király egészalakos szobrát."
mindenszo.hu/kezdodik-felfuggesztik-a-szent-istvan-szobor-elhelyezesi-munkalatait-a-xiii-keruletben/

DÖBBENET !!!

KAPCSOLÓDÓ FELHÍVÁS :

"Ezennel felkérjük a Katolikus Egyházat, hogy azonnal szólaljon fel a Szent István szobor felállítása érdekében! MOST! AZONNAL!"
mindenszo.hu/azonnal-alljon-ki-a-katolikus-egyhaz-a-szent-istvan-szobor-mellett-felhivas/

Cycmen 2019.11.06. 07:54:54

@Hova fogják elásni KariGerit?!: Most mégis min vagy meglepődve? Visszajöttek a bolsevik gyökerű libsizsidók, akiknek minden magyarsághoz és kereszténységhez kapcsolódó dolog gyűlöletes, ellenben a mocskos véreskezű Lukács, egy tiszteletreméltó tudós, akinek a szobrával lehet alázni a magyarokat! Végül is megtehetik, mert hagyjuk!

Womb Rаider 2019.11.06. 10:42:44

@atomic power 1986DucaDuca: Mindig csodálattal adózom a töretlen elszántságodnak.. Ennyi energiát pazarolni egy hitvitában..
(De ezzel együtt, tökéletesen egyet is értek veled. Egy 'tudós' nem engedhet meg magának ilyen fokú , egyoldalú szubjektivitást, mert ha így tesz, már nem több, mint tekintélyével operáló propagandista.. )

@Cycmen: asszem itt az ideje egy Heller szobornak is.. Vajda pedig felkészül...

CSOKKI MÁLNA 2019.11.06. 10:47:02

@eszti.....: Fú te, a házelnökök? Ez komoly..? Semmiféle közös politikai érdek, közös politizálás nem jellemzi a slavkoviakat. Ez egy gittegylet, nem egy valós politikai szövetség, mint a v4..
A v4 a nyugat-európaitól eltérő társadalmi berendezkedésű, bevándorlásellenes, pc dogma mentes vezetésű kelet-európai országokat tömöríti, amelyhez hamarosan csatlakozik az olasz vezetés is, miután Salvini elhajtja a vörös bandát a bús picsába, és ő lesz az olasz miniszterelnök..

G.Freeman 2019.11.06. 11:26:52

@atomic power 1986DucaDuca: Sajnos ez nem áll a valóság sziklaszilárd talapzatán, pl állításoddal szemben Németországban jóval magasabb az egy magasabb az egy főre jutó GDP mint azelőtt. www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html

György Csaba Nagy 2019.11.06. 12:56:02

@Tényelek: Persze, mi maszekok nem tudjuk követni sem az eghyes lopásokat, még kevésbé az összmértéket. Christensen sem tudja: nincsenek hozzá adatai, feldolgozó apparáttusa sem. Az meg végleg csak a te előadásod, hogy ebből mi esik 2010 előttre, és mi utánra. Árulkodó jelek azért vannak: az ügyészség féloldalas szerepe, az EU ellenőrző szándékainak visszautasítása, a közbeszerzések többszörös kerettúllépése, a kedvezményezettek rongyrázása. Sztem a szocik és szadeszesek "szégyenlősen" loptak, a Fidesz agresszív ideológiával megtámogatva teszi.
Ausztriától és más nyugatiaktól abban különbözünk, hogy ha kiderül a disznóság, ott ez a politikusi hitelvesztést jelenti és le kell mondani miatta, nálunk pedig csak néhány központi jóváhagyás nélkül lopó kis hal bukik, a rendszer zakatol tovább.
Miből gondolod, hogy a lopott pénz itthon marad? A svájci és offshore-paradicsomoki banktitok elég szilárd. Hogy a lopott vagyon nem termelő befektetésekben hasznosul, hanem felhalmozásban és luxusfogyasztásban, arra inkább vannak bizonyítékok.
Nem is a lopást tartom a fő bajnak, hanem a reálgazdaság vett irányát: a versenyképesség tagadását, helyette az udvari, feudális kliensgazdaság működtetését. Kádár alatt megtanulhattuk volna: ha nincs teljesítménykényszer, nincs értékelhető mértékű teljesítmény sem. A "létező szocializmus" ebbe döglött bele. Tanulság helyett most olyan "elit" kezére hagytuk játszani a gazdaság magyar tulajdonú részét, ami nem tud versenyképes lenni, sőt nem is akar, képességeit a közpénzek fosztogatására hasznosítja. Szerencse, hogy a külföldi kézben lévő vastag reálgazdaság versenyképesen, jól pörög, s ebből nekünk is visszacsorog némi bér és adó. A profit az határt lép. Mi pedig hallgatjuk a mesét, hogy mikor éri utol a feudalizmus a kapitalizmust.

atomic power 1986DucaDuca 2019.11.06. 15:39:18

@G.Freeman:

„Sajnos ez nem áll a valóság sziklaszilárd talapzatán, pl állításoddal szemben Németországban jóval magasabb az egy magasabb az egy főre jutó GDP mint azelőtt. http://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html”

Amit becsatoltál, az az EURO alapú elszámolásra vonatkozik.
Én a dollár elszámolás alapján számított GDP-ről írtam és nem az euró alapúról, mivel itt játszanak szerepet az árfolyamváltozások. A pénzügyi világválság óta az USA dollár nagymértékben erősödött az euróhoz képest.

Míg 2008-ban az EURO/USD éves átlagos árfolyam 1,47 volt,addig 2015-16 ban 1,11. Ez okozta azt, hogy dollárelszámolásban sok ország csak sok évvel a pénzügyi világválság kirobbanása után tudta elérni a válság előtti legmagasabb GDP értéket.
Ez Németország esetében a következő ábrán látszik:

tradingeconomics.com/germany/gdp

Mikor Csaba László arról agyalgott, hogy a magyar GDP nem érte el dollár alapon a válság előtti legmagasabb értéket, akkor még Németországban is ez volt a helyzet.
Németországban 2015-16-17 évben is alacsonyabb volt a GDP dollárelszámolásban, mint 2008-ban.
Spanyolországnak és Olaszországnak 2018-ig nem sikerült elérni a válság előtti legmagasabb GDP értéket dollár alapon, mint ahogy Magyarországnak sem. /talán ebben az évben sikerül/. Reál GDP tekintetében Magyarország 2014-ben érte el a válság előtti legmagasabb értéket, de nálunk volt az egyik legnagyobb gazdasági visszaesés is az unióban.

eszti..... 2019.11.06. 15:47:47

@CSOKKI MÁLNA:

:D :D
Alig várom, hogy Salvini megerősítse pozícióját és rátok kényszerítse a migránskvótát.

atomic power 1986DucaDuca 2019.11.06. 15:48:22

@Womb Rаider:

"Mindig csodálattal adózom a töretlen elszántságodnak.. Ennyi energiát pazarolni egy hitvitában.."

Szeretek tisztán látni. Ehhez a számok nyújtanak eligazítást. Ott nem lehet mellébeszélni, mint egy "hitvitában." Köszönöm megértésedet!

Cycmen 2019.11.06. 16:04:01

@eszti.....: "Alig várom, hogy Salvini megerősítse pozícióját és rátok kényszerítse a migránskvótát."

Ezért vagy te nekünk, csak egy ......TÓTKURVA!

eszti..... 2019.11.06. 16:15:57

@Cycmen:

Egészségedre!

Úgy néztek Salvinire, mint a messiásra. Pedig határozottan támogatja a migránskvótákat, csak erről ugye nem beszéltek.

Hova fogják elásni KariGerit?! 2019.11.06. 18:25:51

A mi migráncsunk jó migráncs.

SZÉGYEN!

CSOKKI MÁLNA 2019.11.06. 19:51:54

@eszti.....: Nem fog ezzel próbálkozni. Tudja, hogy úgyse érné el, és egyébként is az elsődleges kérdés az olasz kikötők, és a Balkán lezárása a Sorosék által generált migránsinvázió előtt..Ha sikerül drasztikusan lecsökkenteni a a beérkező illegális migránsok számát, nem is lesz nagyon mit szétosztani..;)

eszti..... 2019.11.06. 20:29:49

@CSOKKI MÁLNA:

Nem?
Dehogynem, amennyiben érdeke azt diktálja. Te mindent elhiszel, amit az újságban olvasol?

CSOKKI MÁLNA 2019.11.07. 10:35:18

@eszti.....: Tudod egy együttműködés alapja sokszor az, hogy a lényegesebb kérdésben egyetértenek a felek, miközben egy lényegtelenebben nem.
Attól, hogy Salvini támogatja a kvótát, még éppúgy blokkolni akarja az illegális migráns áradatot mint a magyar vezetés, és ez a fontosabb kérdés gyakorlati és ideológiai szempontból is..Csak a sorosistáknál van totális egyetértés mindenben. Mindenki ugyanazt a kiskátét alkalmazza..:)

eszti..... 2019.11.07. 17:10:26

@CSOKKI MÁLNA:

Na, ja! Mindenre van magyarázat. :D
Ez a szépen felépített elmélet csak azoknak hihető, akik még véletlenül sem olvasnak ner-sajtón kívül mást .
Viszont rögtön repedezni kezd az évrendszer, amennyiben több információhoz jut birtokunkba.
pl itt van a V4 fennen hirdetett közös érdek- és értékrendszere.
Pl. a cseh kormánypárt uniós biztosa Věra Jourová, akire Babiš annyira büszke, épp az uniós támogatások megvonását szorgalmazza azoktól a tagállamoktól, akik megsértik a jogállamiságot.
Ez ellen pedig Magyarország tiltakozik a legvehemensebben.

Hogy is van ez?

CSOKKI MÁLNA 2019.11.08. 22:29:28

@eszti.....:

"„Európa nem harctér. Európa számomra párbeszédet, magyarázatot és kölcsönös megértést jelent” /Vera Jurova/

Messze van ez a timmermansi virtustól..:)

Egyébként meg nem ritka, hogy bizonyos kiküldött biztosok függetlenítik magukat kormányától, ahogy ez Navracsics esetében is történt.
Ettől még a v4 közös érdekei közösen vallott bevándorlásellenes politikájuk nem változik.
A támogatások megvonása pedig kivitelezhetetlen.Ezerféle módon blokkolhatók az ilyen törekvések..:)
süti beállítások módosítása