B1 blogcsalád



Van már logója a magyar tömegtiltakozásnak: O1G!

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2019. január 05. - Szelestey

• A sokadik "nono!" érkezik Manfred Webertől Orbán Viktor címére, de a magyar vezetőnek addig nem kell semmitől sem tartania, amíg lopakodva, külföldről nehezen látható módon teszi tönkre a demokráciát 

• A rabszolga törvény annak beismerésével egyenértékű, hogy felsült az orbáni gazdaságpolitika

• Váratlan, hogy a teljesen lepusztult magyar páncélos fegyvernem az igen korszerű német haditechnikára áll rá

img_8657.jpeg

                                                       Nemzetközi sajtószemle, 2018. január 5.

 

Kurier

kurier.jpg

Manfred Weber szerint Orbán Viktor nehéz partner, és több olyan döntést is hozott, amit sem a bajor politikus, sem az EPP nem tud elfogadni. Az európai konzervatívok bizottsági elnökjelöltje a kifogásolt lépések közé sorolta, hogy a CEU kénytelen Bécsbe áttelepíteni az oktatás egy részét, noha a tudomány szabadsága alapérték az EU-ban. A politikus megismételte, hogy az alapvető jogok és normák tekintetében nem lehet szó semmilyen engedményről. A kérdés egyébként az volt, hogy minek tekinti a magyar miniszterelnököt: nacionalistának, vagy inkább partnernek.

A német politikus hangsúlyozta, hogy fő feladatának tekinti a nacionalizmus elleni küzdelmet, tehát hogy szorítsák vissza mindazokat, akik elutasítják az európai együttműködést, ennélfogva a kontinens szétverésén dolgoznak. Annál is inkább, mert a nagy kérdéseket csakis közösen lehet megoldani, miközben Oroszország, Kína és az USA egyre keményebb kihívást jelent. Jelezte, hogy ha ő lesz Juncker utódja, akkor azt szeretné, ha a jövőben inkább többségi alapon születnének határozatok Brüsszelben. Az európai választásokat sorsdöntőnek tartja, csak épp mint megjegyezte, a populistáknak fogalmuk sincsen, hogy merre kellene haladni. Hogy ez mennyire így van, arra példaként a Brexitet hozta fel, aminek a tanulsága a szemében az, hogy jobb ez uniót megújítani, semmint elhagyni, sőt megsemmisíteni.

https://k.at/headlines/evp-spitzenkandidat-weber-plant-starke-praesenz-in-oesterreich/400368290

Washington Post

washington_post_1.jpg

Két egyetemi tanár Magyarország példáján keresztül mutatja be, a populisták miként tudják manipulálni a játékszabályokat, súlyos károkat okozva ily módon a demokráciának. Lucan Ahmad Way Torontóban, szerzőtársa, Steven Levitsky pedig a Harvardon tanít. Az alaphelyzet ismertetéseként rámutatnak, hogy Orbán Viktor az utóbbi 8 évben aláásta a létfontosságú demokratikus intézményeket, támadja a civil szervezeteket, igyekszik megszilárdítani az ellenőrzést az igazságszolgáltatás fölött és távozásra kényszerítette a CEU-t. Ám csak ritkán tett olyat, amit az autokráciák általában tenni szoktak. Így nem tiltottak el az indulástól ellenzéki jelölteket, elvétve fordulnak elő atrocitások, nincsenek politikai foglyok, nem tartóztatnak le újságírókat. Nem tapasztalni éktelen választási csalásokat. Szóval nem lehet kijelenteni egyértelműen, hogy itt egy tekintélyuralmi rezsimről van szó, ám ami van, az nem is demokrácia.

A hibrid, vagy versengő autoriter rendszerekben le lehet járatni a demokráciát úgy is, hogy nem sértik meg kirívóan a polgári szabadságjogokat, vagy csalják el égbekiáltó módon a választásokat. Elég, ha a hatalom révén egyenlőtlen feltételeket teremtenek a kormánypárt javára, módszeresen megtagadják, hogy az ellenzék hozzájusson alapvető forrásokhoz, a sajtóhoz, vagy állami intézményekhez. Vagyis súlyosan visszaélnek a demokráciával. Ennek ékes példája az orbáni Magyarország, ahol tekintélyelvűség van – magyar módra. A Fidesz legelőször is behatolt az állam minden szegletébe. Ő tartja kézben a sajtó java részét. Hogy mi jelenjen meg a médiában, azt képes irányítani a közhirdetések révén.  Végül pedig a maga javára alakította át a választási törvényeket.

Az ellenzék sok más ok miatt eleve gyenge, de igazából az jelent ijesztő akadályt a győzelme útjában, hogy mekkora versenyhátrányt kellene leküzdenie. Az ilyen apróságokat külföldön csak kevesek veszik észre. Itt nem arról van szó, mint ha, mondjuk, megölnek egy újságírót, vagy belelőnek a tömegbe. Utóbbi esetekben könnyen pária lehet az autokratából. Ám pl. Magyarország a CEU kapcsán azzal érvelt, hogy az egyetem nem teljesítette a törvényekből következő előírásokat. És a taktika bejött. De ennél is fontosabb, hogy az EU nem tudott érdemben fellépni a demokratikus visszalépéssel szemben. És amíg Orbán képes fenntartani ezt a kétértelmű helyzetet, addig nem valószínű, hogy súlyos következményekkel kellene számolnia a demokrácia leépítése miatt.

https://www.washingtonpost.com/news/monkey-cage/wp/2019/01/04/how-do-you-know-when-a-democracy-has-slipped-over-into-autocracy/?utm_term=.21a8415e3656

Libération

liberation_1.jpg

December 12. óta a magyar ellenzék egységesen, erőszakmentesen tüntet a rabszolga törvény ellen, egyben követeli a sajtó és a bíróságok függetlenségét. Egy egészen újfajta mozgalomról van szó, amely szembeszáll a nacionalista Orbán Viktorral. A szakszervezetek általános sztrájkra hívhatnak fel. A tiltakozók között még fideszesek is találhatóak, mert attól tartanak, hogy a munkaadók majd nyomást gyakorolnak rájuk a túlmunka érdekében, hiába bizonygatja az ellenkezőjét a miniszterelnök. Ilyen alacsony bérek mellett persze cseppet sem meglepő, hogy az utóbbi 8 évben már vagy 600 ezren mentek el Nyugatra, hiszen ott az eddigi pénz 3-4-szeresét is megkeresik. A következmény azonban az, hogy minden ágazatban hiányzik a munkaerő. A bevándorlást elutasító kormányfő úgy akarja áthidalni a helyzetet, hogy túlórára kényszerítené az embereket.

Ám itt egy fordulat szemtanúi vagyunk, hiszen ily módon közvetve a gazdaságpolitika kudarcát ismeri be – mutat rá Paul Gradvohl, a történész. Ez pont olyan, mintha visszaállítaná a hatnapos munkahelyet, utóbbi a szocializmus idején volt szokásban. A tiltakozások immár rezsimellenes jelleget öltöttek. Követelik a vadonatúj közigazgatási bíróságok eltörlését. Orbán összeesküvést lát, mondván, hogy a legagresszívabb tüntetőket Soros fizeti és azok egy nemzetközi hálózat tagjaként ügyködnek. A hozzá közeli média vandálokat és bűnözőket emleget. Azonban a felvonulók tiszteletlenek ugyan, de nem erőszakosak. Egyes elemzők szerint a rabszolga törvény csupán arra szolgál, hogy annak örve alatt a miniszterelnök átalakíthassa az igazságszolgáltatást.

Gradvohl úgy fogalmaz, hogy Orbán megállás nélkül tart a putyini modell felé. A szemében csak ellenségek vannak és fel akarja azokat számolni. Kiss Judit Ágnes költő ehhez azt teszi hozzá, hogy az ország a zsarnokság irányában halad, a rendszert azonban semmi sem képes meggyengíteni, az csakis a miniszterelnök halálával fog megbukni.

A hosszú riportban Hadházy Ákos azt emeli ki, hogy a rezsim két pilléren nyugszik. Az egyik az állami propaganda terjesztése. Az álhírek az emberek 70 %-hoz jutnak el, ilyen csak a putyini Oroszországban van. A másik támaszt az ellopott uniós pénzek képezik. Márpedig a hatalom arcátlanul dézsmálja ezeket az alapokat. Vagyis a többi közt a francia és német adófizetők tartják fenn ezt a beteg rendszert.

https://www.liberation.fr/planete/2019/01/04/contre-orban-et-sa-loi-esclavagiste-l-union-fait-la-fronde_1701101

Der Standard

der_standard.jpg

Nem csitul a tiltakozás Magyarországon a jobboldali-populista Orbán-kormány ellen. A rabszolga törvény miatt hetek óta tartanak a megmozdulások. Szegeden csütörtök este két ezren vonultak fel, mára Budapesten nagy demonstrációt terveznek. Hogy a vonatkozó jogszabálynak a munkahelyeken mennyire lehet majd érvényt szerezni, az ügyben eltér a szakértők véleménye, ám már az is ezreket visz az utcára, hogy ki lehetnek szolgáltatva netán hajcsár főnökeik mohóságának. Az ellenállásban új vonás, hogy egységesen lép fel a parlamenti ellenzék, a szakszervezetek, valamint a civilek világa. A hajtóerőt ezúttal a korábban megosztott ellenzéki pártok adják. És van közös logó is: az O1G.

https://derstandard.at/2000095388225/Proteste-gegen-Orban-Regierung-lassen-nicht-nach

Süddeutsche Zeitung

suddeutsche_zeitung.jpg

A kommentár azt ajánlja, hogy a németek korteskedjenek Európa mellett, merthogy májusban a jobboldali-populisták sikere fenyeget, azon pedig az egész EU sorsa múlhat. Ha az ellenerők győznek, akkor megkezdődik mindannak a jónak a lebontása, amit csak a földrész a 20. században létrehozott. És a Brexit még kaotikusabbá teszi a viszonyokat. Közben Steve Bannon körbeudvarolja a kontinens radikális ellenfeleit. Orbán Viktor személyében még egy miniszterelnök is ad a tanácsaira. Bűnös dolog volna tétlenül nézni, hogy a Fehér Ház egykori tanácsadója mit művel, hiszen ért a digitális manipulációhoz, tehát ahhoz, miként kell visszaélni a közösségi hálóval. Az orosz beavatkozási kísérletek miatt szintén sokan sürgetik, hogy legyünk éberebbek az EP-választás előtt.

Az is nagyon fontos, hogy az emberek képesek legyenek különbséget tenni a politikai érvek és az összeesküvés elméletek propagandája között. Az igazság és a hazugság szétválasztásához hozzátartozik, hogy bevalljuk: A politika számára Németországban is sok éven volt olcsó eszköz mindenért Brüsszelre mutogatni. Itt főként a CSU-nak van mit helyrehoznia. Szóval ki kell állni mindenért, ami Európát erősebbé, demokratikusabbá és szolidárisabbá teszi

https://www.sueddeutsche.de/politik/europawahl-ueble-nachrede-auf-bruessel-war-zu-lange-billiges-mittel-der-politik-1.4274620

Reuters

reuters.jpg

Az előrejelzés úgy ítéli meg, hogy az idén tovább erősödik majd az állami ellenőrzés, szerte a világban, miközben gyengülnek a demokratikus biztosítékok. A földkerekség két legnépesebb államában, Kínában és Indiában országos digitális hálózat figyeli és értékeli az embereket. A kínai vezetés ezt egészen leplezetlenül csinálja, ott a nagy testvér mindent figyel. Az indiai rendszer elvileg szintén teljesen átfogó, csak nem kíván annyira tolakodó lenni. Ám ott panaszok áradata zúdult a bíróságokra, mármint hogy a személyi igazolványok technológiája sérti a magánélethez való jogot.

A nyugati demokráciának nincsenek ilyesfajta digitális szándékai, de pl. Amerikában a titkosszolgálatok legálisan követhetik a polgárok kommunikációját, igaz, fokozott jogi biztosítékok mellett. A fejlett demokráciákban mostanában pl. a Facebookot veszik elő a többi közt azért, hogy irtsa ki, vagy legalábbis szorítsa vissza a gyűlöletbeszédet, valamint az álcázott propagandát. De ettől még ezek a technológiai óriások megosztják a személyes adatokat a hirdetőkkel. Ez sokat számít, miközben egyre jobban terjed a tekintélyelvűség, nyomában korlátozások sorozatával.

Vannak demokratikus megválasztott populisták, lásd az USÁ-t, Olaszországot, Lengyelországot vagy Magyarországot, amelyek többnyire átveszik a tekintélyelvű gyakorlatot olyan kérdésekben, mint a bevándorlás, a nemi és etnikai kisebbségek, valamint a civilek jogai. Sem a virtigli autoriter, sem a nemzeti populista rendszerek esetében nem valószínű, hogy a lakosság megregulázásra használnák fel megnövelt megfigyelési jogkörüket. Sokkal inkább várható, hogy annak révén a liberális politikát és szokásokat alakítják át. Nem a technológia a veszélyes, már ha elég erősek az ellensúlyok. Az érett demokráciákban a közvélemény, az igazságszolgáltatás, a sajtó és a civil társadalom el tudja érni, hogy ne lehessen visszaélni az új eszközökkel, de azért azok ellensúlyozzák az egyéb veszélyeket. Ezért arra kell törekedni, hogy 2019 ne a nagyobb ellenőrzés, hanem a liberális szellem újjászületésének éve legyen.

https://www.reuters.com/article/lloyd-surveillance/column-commentary-2019-will-be-the-year-of-more-state-control-idUSL1N1Z41TK

Washington Post

washington_post_1.jpg

Jövőre lesz a német újraegyesülés 30. évfordulója, így itt lesz az alkalom, hogy a világ elismerje: a mostaninál nem volt még jobb Németország, amióta csak – immár majdnem 150 éve – létezik a német állam. Így látja ezt a szerkesztőségi vélemény, hozzátéve, hogy 1945 után az országból indult ki, hogy az európai összefogás révén fel kell vizezni a nemzetállamokat.  A legtöbb német számára ma is vétkesnek tűnik, ha valaki kétségbe vonja ezt a felfogást. Ezért ők vannak a legjobban megdöbbenve Trump zsigeri közönségessége hallatán.

Ez különösen fontos, amikor az események még inkább alátámasztják, mennyire függ az ország biztonsága az USÁ-tól.  Hiszen a szomszédságban Magyarország és Lengyelország illiberális, populista rendszer. Kicsit távolabb Putyin destabilizálja Ukrajnát, területeket vesz el tőle. A CDU és az SDP is átalakulóban van, az első helyzetét jobbról az AfD kezdi ki, a szocdemeket a zöldek halványítják el. A szélsőség azonban karanténba szorul a civil kultúra jóvoltából, mert az a stabilitást mindennél fontosabbnak tartja.  

https://www.washingtonpost.com/opinions/global-opinions/todays-germany-is-the-best-germany-the-world-has-seen/2019/01/04/abe0b138-0f8f-11e9-84fc-d58c33d6c8c7_story.html?utm_term=.40f39b9570bc

Die Presse

die_presse.jpg

A lap meglepőnek nevezi, hogy Magyarország német forrásból újítja meg nehézfegyverzetét. A 44 vadonatúj Leopard páncélos, illetve a 24 önjáró páncélozott löveg beszerzése azt jelenti, hogy a magyar hadsereg a legfontosabb területen a legkorszerűbb nyugati technikát veszi át. Az országnak a 80-as években még jóval több, mint ezer tankja volt, ám a rendszerváltás után igencsak elhanyagolták ezt a rendkívül fontos fegyvernemet. Sőt a harckocsik egy részét olcsón kiárusították, pl. Iraknak. Jelenleg azt sem lehet tudni, pontosan hány páncélos áll rendszerben, a hírek 15-34 T-72-ről szólnak, ezek Tatán állomásoznak, és raktárakban van még állítólag másik 130-200 T-72-es, a csuda tudja, milyen állapotban. 

Még ködösebb a helyzet a bevethető modern tüzérség kapcsán. Magyar hivatalos jelentések nem is említenek önjáró lövegeket, eszerint már csak olyanok vannak rendszerben, amelyeket vontatni kell. Akárhogy is van, a német szállító, a Krauss Maffei Wegmann igencsak örül. Az árakról azonban egyelőre csupán spekulációk láttak napvilágot.    

https://diepresse.com/home/ausland/aussenpolitik/5554459/Ungarn-kauft-deutsche-LeopardPanzer-und-Panzerartillerie?from=suche.intern.portal

FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg

Baden-Württemberg tartomány volt rabbija is úgy gondolja, hogy Horthynak nagyon is volt köze az 1944-es deportálásokhoz. Joel Berger ahhoz a vitához szólt hozzá, amely a lapban Ungváry Krisztián és a Sorsok háza német kuratóriumi tagja között bontakozott ki, miután utóbbi azt állította, hogy az egykori kormányzó nem tehet semmiről, a több mint 400 ezer áldozat jó részét a nyilasok (idején) hurcolták táborokba. Ám mint írja, Horthy a német megszállás után a helyén maradt, sőt a korábbinál is antiszemitább kabinetet nevezett ki. Az pedig az államapparátus segítségével elhatározta és végrehajtotta a zsidók begyűjtését és bevagonírozását. A nyilaskeresztesek október 15. után mindehhez hozzátették a magukét. Több tízezer ember haláláért felelősek.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7114537182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ellenzéki Tüntető 2019.01.07. 14:47:07

@bpbp78: "A liberális gondolkodásba meg belefér az O1G"

sőt nem csak az, hanem az is, hogy közben azon nyafizzanak hogy "jaj csúnyákat mondanak rólunk"

De mindegy, lemehettek egy ilyen o1g vs sorosbrüsszel kiabálóháborúba, csak veszítetek vele. Eddig ugyanis az volt a mantra, hogy az okos ellenzéki vs buta szlogeneket szajkózó fideszes, na ezt fossátok arcba ezzel az o1g-zéssel, de mondom, nekem kurvamindegy, itt ti csak veszíthettek.

Ellenzéki Tüntető 2019.01.07. 14:49:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: egy részeg csöves felgyújtja egy másik részeg csöves kunyhóját = orbán személyesen a hibás

tényleg? ez a színvonal?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.07. 14:53:42

@Ellenzéki Tüntető: Persze, persze. Hitler se tehetett semmiről, ő is csak a gyűlöletet szította. Védd a védhetetlent, védd a gazdádat, fideSSfasszopó.

Orbán veje 2019.01.07. 15:01:02

@Helga Beauty Salon: Haver hogy te mekkora egy barom vagy. A korrupt tolvaj fideszt védeni ma kb. olyan, mint 1989-ben belépni az MSZMP-be.

Bár meglehet te is abban a cipőben jársz, mint göbbelsék: hozzájuk hasonlóan annyi gazemberséget követtél el, hogy már ki kell tartani az utolsó töltényig, mert bukás esetén nincs menekvés.

guma 2019.01.07. 15:10:41

@Sir Bates dö Hól:

jaja! meg is valósul veled, mindjárt a teljes foglalkoztatottság :-)

Helga Beauty Salon. 2019.01.07. 15:41:01

@Sir Bates dö Hól: hájas testvér! te tükör előtt írsz? közben feszítesz is?:-DDD...

Asssdztafaszta mekkorát szóltál tanult barátom! Csak kapkodom a fejem! Ez is Platón idézet, vagy ez inkább Mikellandzseló mi? :DDDDDD Nyomjad!!!!!!!!!!!!!!!

Helga Beauty Salon. 2019.01.07. 15:44:47

@Orbán veje: Az szerintem inkább talán Goebbels lesz, de ne lankadj, csak így tovább! Szaros Gyurka mondjuk mérges lesz ha megtudja milyen fasz vagy.

Helga Beauty Salon. 2019.01.07. 15:50:04

@Ellenzéki Tüntető: tényleg? ez a színvonal?

Nem! Ezek ők maguk, teljes szépségükben! Mind ilyen szemüveges púpos horpadt fejű Pistike, csak nyomják a gügyeségeiket gondolkodás nélkül, amikor pedig szembeállítod őket a hülyeségükkel akkor csak nyáladzanak mint a tinó! :DDDDDDD

Helga Beauty Salon. 2019.01.07. 15:57:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Persze, persze. Hitler se tehetett semmiről,

Röpködnek itt tőletek a Hitlerek, meg a Goebbelsek vazze, mintha Orbán hasonlítana rájuk! Haver, már régen marhavagonba lennétek rakva ha így lenne. Mondjuk én egy könnyet sem ejtenék értetek, elvihetnének Szibériába Putyinhoz. Szerintem fejezzétek be ezt a hallucinálgatást, nincs mitől tartanotok egyenlőre!

Sir Bates dö Hól 2019.01.07. 16:02:59

@Helga Beauty Salon: látom, neked is tetszett, hájas testvér;-)...

figyu, te pénzt kapsz, ha pörgeted a blogot?

Rettegek mert ballib vagyok 2019.01.07. 16:16:44

A karaván halad, a ballib kutya ugat.

Csakhát hiába.. :DDD

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.07. 16:33:55

@Helga Beauty Salon: "mintha Orbán hasonlítana rájuk!"

Nem én mondom, ti mondjátok.

Hitler uszított, ez tény.

A geci évek óta uszít, ez tény.

A geciről azt mondjátok, hogy a gyűlölet eredményéről nem tehet.

Adva van a párhuzam, hogy Hitler se tehet róla.

"marhavagonba lennétek rakva"

Az még megtörténhet a gecinél, hogy a jobboldaliakat marhavagonba rakja, ha nem nácik. Hitlernél ilyen nem volt.

Rettegek mert ballib vagyok 2019.01.07. 16:43:59

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Azért valahol röhejes, hogy azok a ballib faszok beszélnek uszításról, akik O1G jelet rajzolnak a facebook profiljuktól kezdve, a hóba hugyozásig. :DDD

Persze tudom-tudom.. Nektek lehet, merthogy az jogos.. :DDDD

Orbán veje 2019.01.07. 16:49:26

@Helga Beauty Salon: Haver! Az ominózus nevet a hazug fajtád persze hogy jobban ismeri. Elvégre a ti tanítótok, még szép, hogy kényes vagy rá, hogy írjuk a nevét.

Na akkor szépen ezt is beszoptad.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.07. 16:52:39

@Rettegek mert ballib vagyok: "azok a ballib faszok beszélnek uszításról, akik O1G jelet rajzolnak"

Miért ne beszélhetnének a geci uszításáról a ballib faszok? Miért ne rajzolhatnának O1G jelet? És a kettőnek mi köze egymáshoz?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.07. 16:54:29

Vicces ahogy vergődnek a fideSSfasszopók az O1G miatt. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.07. 16:55:41

Egyébként az O1G-t is a tolvaj gazdátoknak köszönhetitek, hogy összeveszett a tolvaj haverjával. :))

mgdé 2019.01.07. 17:06:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ilyeneket mondani nem szép ... Ki is kellene óriásplakátolni az egész óvodában, hogy S1G
:D

Rettegek mert ballib vagyok 2019.01.07. 17:11:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Te tényleg azt hiszed, hogy a Fidesz szavazók lenézése, megvetése, vagy épp Orbán gecizése sikerre vezet titeket ?
Mitöbb hogy ez nem gyűlöletkeltés, uszítás ?

Elég szánalmas ez az ÁVH-s tempó, hogy azzal vádolod az ellenfelet amit a ballib gecik követnek el naponta ! :DDD

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.07. 17:23:49

@Rettegek mert ballib vagyok: "a Fidesz szavazók lenézése, megvetése"

Igen, lenézem és megvetem a fideSS szavazókat.

Kétféle fideSS szavazó van. Az 5% kemény mag, ők tudnak a dolgokról, helyeslik az ország tönkretételét, eladását az ruszkiknak, és az ország kifosztását. Magyargyűlölő hazaárulók. Megvetlek és lenézlek titeket, fideSSfasszopók. Ugye nem gondolod, hogy fel kéne néznem rátok?

A másikféle a vidéki zsákfaluban élő 2,5 millió deprivált rettegő nyomorgó, aki félti azt a kicsit is ami jutott neki, retteg, hogy a beözönlő milliós migráncs hordák elveszik tőle és megbasszák, mert ezt hitette el velük a hazug állami propaganda. Ugye nem gondolod, hogy ezért fel kéne néznem rájuk?

"ez nem gyűlöletkeltés, uszítás ?"

Elmondtam rólatok a véleményem. Senkit nem uszítok arra, hogy a hazaárulókat gyűlölje. Akár le is szophatjátok egymást, nem érdekel. :))

Rettegek mert ballib vagyok 2019.01.07. 17:27:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Sokban hasonlítunk.
" Magyargyűlölő hazaáruló" jelzőt pl első helyen kapja meg tőlem is, minden hozzád hasonló Soros csicska, és Gyurcsány seggnyaló.

Annyit azért okosítottál, hogy most már tudom tőled, hogy ez nem is gyűlöletkeltés. :DDD

2019.01.07. 18:17:26

H1B : Hadházy 1 buzi

2019.01.07. 18:19:05

V1T : Vadai egy trampli

2019.01.07. 18:19:46

SZMNT1RR : Szél megint nem talált egy rendes ruhát..

lenörd hofstadter 2019.01.07. 18:20:07

O1G

A tetves fideSSbolsevikoknak egy kis emlékeztető:

fideSS = tolvaj férgek
fideSS = hazaáruló ócska szennyek
fideSS = mutyi
fideSS = haveri kör helyzetbe hozása
fideSS = nyek a rendőrautó hátsó ülésén
fideSS = bűnözés
fideSS = hazug miniszterelnök
fideSS = hazaáruló miniszterelnök
fideSS = cigányimádó nácik

O1G

2019.01.07. 18:21:04

V1FTRR : Varga 1 földön tekergőző rossz ripacs..

2019.01.07. 18:22:30

@lenörd hofstadter:

GYMMWR : Gyurcsány mán megint whiskyt reggelizett..:))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.01.07. 18:29:18

@Helga Beauty Salon: "Naggyon ravasz vagy te kipa!" - Aha. Amikor feketén-fehéren kiderül hogy milyen buták vagytok, akkor neked az ugrik be hogy én zsidó vagyok. Ami nem, egyébként. Szánalmas ahogy előbuggyan a kisebbségi komplexusod. Különben milyen magyar vagy te hogy tudat alatt a zsidókat okosabbnak tartod? Ja, nem. Nem vagy te magyar, hanem csak fideszes.

mgdé 2019.01.07. 19:04:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

No igen, szegény megmérgeződött, mert beleharapott a kézbe, amelyet addig ő etetett. S kiderült, ezt a túlnőtt vadhúst még az ő meglehetősen edzett gyomra sem bírja. Viszont maradtak milliárdjai orvosra, meg a sírt sem neki vagy a családjának kell sajátkezűleg kiásnia, amibe majd belefekszik ... Igazi komoly szittya dráma ez, Kuroszava Véres trón-ja kutyaf@ca ehhez képest.

De legalább búcsúzóul összefoglalta a lényeget ...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.07. 19:13:26

@Rettegek mert ballib vagyok: "Sokban hasonlítunk."

Én egy hazaárulóval semmiben nem hasonlítok.

"Magyargyűlölő hazaáruló" jelzőt pl első helyen kapja meg tőlem is, minden hozzád hasonló Soros csicska, és Gyurcsány seggnyaló."

A Gyurcsány seggnyalókra jogos.

A Soros György patrióta által részben támogatott civilekre nyilván butaság, a magyarok jólétéért dolgoznak, hisz tudvalevő, hogy csak Magyarország jobbulásán dolgozó szervezeteket támogat. (Kivétel, mikor a FideSSt támogatta, mielőtt párttá vált volna, és a gecit támogatta, mikor még vérlibsi volt.)

"Annyit azért okosítottál, hogy most már tudom tőled, hogy ez nem is gyűlöletkeltés."

Örülök, hogy hozzájárulhattam szellemi fejlődésedhez. Nagy szükséged van rá. :))

igazi hős 2019.01.07. 19:44:30

"raktárakban van még állítólag másik 130-200 T-72-es, a csuda tudja, milyen állapotban" Amikor mi voltunk katonák 30 éve, már akkor sem indultak el az M zárolt teherautók, harckocsik, akármik, mert szép csendben kannibalizálták őket. Nem is kellett tolvaj laktanya parancsnok hozzá, elég volt a pénzhiány, hogy az elvileg tökéletes tartalékból kibelezett roncsok legyenek. Mondjuk ebben az "alulfinanszírozás + 0 elvárás" kombinációban az összes kormány egyformán jól teljesített: a hadsereg sokba kerül, de a választókat nem érinti, tehát ne bolygassuk a témát. (Persze egy-egy nagy összegű és látványosan korrupt beszerzésről lehet szó, de "Az élet nem Gripen vásárlás, Pelikán".)

2019.01.07. 19:50:53

Májusban ismét rátok vigyorog majd a valóság,mint 8-án este..:)

birka menet 2019.01.07. 20:03:04

@Rettegek mert ballib vagyok: "Te tényleg azt hiszed, hogy a Fidesz szavazók lenézése, megvetése, vagy épp Orbán gecizése sikerre vezet titeket ? "

Az a helyzet, hogy titeket tetves fideszes hazaárulókat nem szabad azzal áltatni, hogy ti csak megtévesztett kis hülye taknyos gyerekeke vagytok, hanem a tudtotokra kell hozni a valóságot, hogy ti a társadalom legostobább és legaljább népei vagytok.
Aztán hogy az elmeorvos bácsi terápiája sikeres lesz-e, az meg engem nem érdekel.

paraszthajszal 2019.01.07. 23:02:00

@birka menet: „titeket tetves fideszes hazaárulókat nem szabad azzal áltatni, hogy ti csak megtévesztett kis hülye taknyos gyerekeke vagytok, hanem a tudtotokra kell hozni a valóságot, hogy ti a társadalom legostobább és legaljább népei vagytok”

Hajrá lippsikém, sértegessétek csak nyugodtan a választópolgárok felét, ez majd biztos nagyban segít nektek megnyerni a következő választásokat, csak így tovább a 4/5-ért.

@Orbán veje: „A hír az hogy azt nem tudtuk, hogy a magyarok közel fele minimálbéren gürcül”

Na ebből derül ki, hogy nemcsak hogy egy ócska, közönséges libbant troll vagy, de még funkcionális analfabéta is, hiszen a minimálbér emelése a cikk szerint a munkavállalók 21,4%-át érintette, ami csak a magadfajta matekból ötször bukott kretének szerint „közel fele”, a valóságban még a negyede sincs.

paraszthajszal 2019.01.07. 23:11:53

@Orbán veje: „Az ominózus nevet a hazug fajtád persze hogy jobban ismeri. Elvégre a ti tanítótok, még szép, hogy kényes vagy rá, hogy írjuk a nevét.

Na akkor szépen ezt is beszoptad.”

Te, ha a Dumb és Dumber 3-ban szerepet ajánlanak neked, nehogy elutasítsd, mert az ilyen mérhetetlen ostobaságot már tényleg ország-világnak mutogatni kell.

Beégetnek azzal, hogy egy akkora ostoba, műveletlen tahó vagy, hogy még az általad emlegetett, közismert történelmi figura nevét se tudod leírni, erre te azt hiszed, hogy te szopatsz valakit?

Hát haver, rajtad röhög a fél blogoszféra – a maradék meg sír, hogy ilyen fénalfabéta kretének jönnek ki a magyar oktatási rendszerből.

Remélem, érettségid azért nincsen, de ha lenne, akkor jobb lenne letagadnod. A suild és a tanáraid rohadtul szégyellnék magukat miattad.

mgdé 2019.01.07. 23:26:48

@paraszthajszal:

"Göbbels"
Nagyjából 274 000 találat (0,48 másodperc)

Te nem tudtad, hogy Goebbels doki, jó érzékkel, az 1938-as I. zsidótörvény előtt egy nappal, pont még időben, Göbbels-re magyarosított? Meg is úszta a zsidóüldözést ...

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 08:47:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Szánalmas ahogy előbuggyan a kisebbségi komplexusod. "

Szánalmas ahogy erőlködve keresed a kisebbrendűségi komplexus jeleit! :D Az önbizalmat adna? :P Ne reménykedj, veled szemben nem fog fellépni. Az "okosabbságot" is önálltató módon félremagyarázod, egyszerűen van egy bicskanyitogató stílusotok, illetve gondolkodásmódotok, arra utaltam csupán.

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 09:07:06

@Én de genere Mi: "Göbbels"
Nagyjából 274 000 találat (0,48 másodperc)

Már felhívtam a figyelmedet arra, hogy a rád jellemző alapvető jellemhibák, úgymint a nagyképűség és a lekezelés nevetség tárgyává tesz!
Mi a lóf.sznak kell vitatkozni még mindig, pláne ilyen debil eszközökkel?
Nyilvánvaló hogy hogy írják ezt a közismert nevet, mit bizonyít az, ha egy keresőmotor helytelen írás esetén is találatot dob ki? Ezen alapszik a logikája.

mgdé 2019.01.08. 10:23:16

@Helga Beauty Salon:

No de kedves Helgácska, ki vitatkozott??? S képzeld, a "Szalosján" keresésre is ad ki találatot a gugli, s én el sem tudom képzelni, mi lehet benne a helyesírási hiba. További képzelődés helyett küldök is egy verset, legyen mit ízlelgetni unaloműzőül a szoliban. :)

"Valaha, valaha
gonoszok voltunk.
Megrángattuk a cica farkát,
kihúztuk a bogarak lábát,
marokkal téptük a virágot.
Ma már csak akkor gyilkolunk, ha kell."

(Segítek, ne kelljen guglizni, W. S.)

További jó szemöldök csipegetést!

:)

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 11:31:09

@Én de genere Mi: Naja! Ha szólnak hogy fasz voltál, akkor még ráteszel egy lapáttal! Ismerlek! :D Kösz a verset! :P

mgdé 2019.01.08. 12:18:13

@Helga Beauty Salon:
Ó, mi lenne, kedves Helgácska, ha egyszerűen csak felfognád, hogy - bár valóban nem ez az eredeti írásmód - "magyarul" szokták így IS írni. S elég régóta. Lásd:
"Dr. Göbbels birodalmi miniszter szombaton délután" - ez pl. egy 1943-as újságcikkből van. Nem, nem a Pravdából, még mielőtt szívszélhűdést kapnál ...

Kedves Helgácska, sajnos lábszőrtelenítésről szóló verseket nem ismerek, így minduntalan kénytelen vagyok az érdeklődési köröd kiszélesítésén dolgozni.
Hálás köszöneted ezúton nyugtázom. :P

(Megj.: Aggódom ám kiskegyedért, ma nagyon-nagyon zaklatottnak látszol!
Bocsásd meg kíváncsiságom: épp megjött, vagy ellenkezőleg, rendkívül sajnálatosan, hiába vártad oly nagyon, épp elmaradt? (Cica, Cica, te szegény, hát nem megmondtuk, hogy szoli után tilos migrikkel szóba állni?))

S tudtad, hogy a kínai Nagy Fal is lapáttal? :D

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 12:38:22

@Én de genere Mi: Ó, mi lenne, kedves Helgácska, ha egyszerűen csak felfognád, hogy - bár valóban nem ez az eredeti írásmód - "magyarul" szokták így IS írni. S elég régóta. Lásd:
"Dr. Göbbels birodalmi miniszter szombaton délután" - ez pl. egy 1943-as újságcikkből van. Nem, nem a Pravdából, még mielőtt szívszélhűdést kapnál

Baszd már szájszerven a nemnormális nénikédet te droid! Egy személynévnél nincs magyar írásmód, kiejtésileg esetleg van ilyesmire példa elbaszott idegen nevek esetén ahol az isten sem tudja hogy kell kiejteni.. Újságcikkben meg pláne leszarom, azon kívül hogy a firkászok idióták és leszarják a valóságot egyebet nem bizonyít! Ne vergőggyél!

mgdé 2019.01.08. 13:30:49

@Helga Beauty Salon:

:D

"személynévnél nincs magyar írásmód"

Héraklész, Harun ar Rasid, Szun Jat-szen vagy Szungyata esetében is így gondolod? :D

Köszönöm kérdésed, én tele szájjal :) jól vagyok, a nevetés egészséges, itt csak te hisztizel. :D

ui.:
"Göbbels beszéde a német ifjusághoz
Berlin, október 26. (Német Távirati Iroda.)"
"Göbbels beszéde a Német Nemzetiszocialista Párt nagygyülésén
Bécs, október 27.
(Német Távirati Iroda)"
"Göbbels cikke egy német folyóiratban
Berlin, decenber 20.
„A nép igényeiről” cimmel dr. Göbbels németbirodalmi propagandaminiszter, mint ismeretes, érdekes cikket irt a Das Reich cimü folyóiratba."
"Göbbels beszéde a náci hatalomátvétel 10. évfordulóján
Berlin, január 31.
(Német Távirati Iroda.) Dr. Göbbels birodalmi miniszter szombaton délután"
"Göbbels cikke a front hangulatáról
Berlin, julius 26.
Göbbels német propaganda miniszter"
stb.

:DDD

"Álombéli állomáson kis manók csücsülnek.
Bibircsókos ormok hegyén tücskök hegedülnek."

paraszthajszal 2019.01.08. 13:58:24

@Én de genere Mi: „»személynévnél nincs magyar írásmód«

Héraklész, Harun ar Rasid, Szun Jat-szen vagy Szungyata esetében is így gondolod?”

Min. az első három név az eredetikben nem latin betűs írásmódú nyelvből jön (hanem görög, arab, kínai), ez a (mai) helyesírási szabályok szempontjából jelentős különbség:
„A tulajdonneveknek azonosító, egyedet jelölő nyelvi szerepéből következik, hogy a latin betűs írású nyelvekből átkerült idegen neveket általában minden változtatás nélkül, eredeti formájukban használjuk, még akkor is, ha közkeletűek. Csak kisebb részüknek van magyar alakja.

c) A nem latin betűs írású nyelvek közszavait és tulajdonneveit általában a magyar ábécé betűivel, lehetőleg a forrásnyelvből írjuk át. Bizonyos meghatározott esetekben azonban más átírási rendszerek is alkalmazhatók.”
helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh12#202

A latin betűs tulajdonnevek közül a kivételeket (amelyekre a b) alpont utal) szótárak, névjegyzékek tartalmazzák (pl. Kálvin János, Kolombusz Kristóf).

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 14:10:04

@Én de genere Mi: Héraklész, Harun ar Rasid, Szun Jat-szen vagy Szungyata esetében is így gondolod? :D

Ezek nem latin betűvel íródott nevek te szerencsétlen szar alak! Esküszöm felvetődött bennem hogy ilyesmivel fogsz jönni, aztán elvetettem, mert azt hittem hogy csak nem leszel ennyire primitív, hogy ilyen egyszerűen lelőhető érvhez folyamodsz. Tévedtem. Goebbels az Goebbels, nyugodj bele.

mgdé 2019.01.08. 14:26:47

@paraszthajszal:

Persze hogy különbség. Épp ezért nem kell kategorikus kijelentéseket tenni.
"személynévnél nincs magyar írásmód"
Ebben a kijelentésben (Helgácskáé amúgy) van szó latin betűről?

Valamint, ahogy írod is, még a nem különbségesek között is vannak kivételek.
Hogy folytassuk a K betűt, pl. Kollonich Lipót (aki ugyebár Kollonič vagy Kollonitsch, és horvát-osztrák), vagy Kapisztrán (Capestrano, és német eredetű olasz).

Épp ezért nem értem miért és minek szőröztök, de ha nektek ez fontos, hát játsszunk. :)

Vers:
"Mint komor bikáé, olyan a járása,
Mint a barna éjfél, szeme pillantása,
Mint a sértett vadkan, fú veszett dühében,
Csaknem összeroppan a rúd vas kezében."

:)

mgdé 2019.01.08. 14:34:09

@Helga Beauty Salon:

Hát milyen betűkkel? :DDD
Görög betűvel pl. így nézne ki:
Ηρακλής
Kiejtése szerint meg így: "Iraklisz"

Helgácska kedves, nem akarsz inkább műkörmökről beszélgetni, ott bizonyára lennének esélyeid. :)

'
Aránypárnáin ült a Dáma,
s üvöltve sírt: "ne még, ne még",
de ő már átkarolta drága
csípői karcsú, gót ívét,
"engedj csak még egy lanyha csókot,
meg egy gyönggyel kivart ruhát,
engedj csak még egy buja bókot,
még egy szerelmes éjszakát"
'

Sir Bates dö Hól 2019.01.08. 14:43:14

@Helga Beauty Salon: @paraszthajszal: miva'fiúk? jégre futottak a disznók?:-DDD...

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 14:59:35

@Én de genere Mi: Persze hogy különbség. Épp ezért nem kell kategorikus kijelentéseket tenni.
"személynévnél nincs magyar írásmód"
Ebben a kijelentésben (Helgácskáé amúgy) van szó latin betűről?

Miután a Goebbels vs. Göbbels problémáról volt szó miért kellett volna szűkíteni? Védesz egy balfaszságot amikor öntörvényűen írnak le valamit, majd rajtam számonkérsz valamit ami nem is hiba, legfeljebb nem felesleges részletekbe menő aprólékosság. Te tényleg szopni jöttél ma? :D Kezdesz ugyanolyan hülye lenni mint a taga20, még a zárásod is hasonló, zene helyett vers. Buzie vagy?

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 15:01:11

Na megjött a másik ártány.

paraszthajszal 2019.01.08. 15:05:41

@Én de genere Mi: „Valamint, ahogy írod is, még a nem különbségesek között is vannak kivételek.”

Persze, vannak kivételek, történelmi („magyar” és környékbeli neveknél pláne), de most ez konkrétan Goebbels esetén miért érdekes?

Az MTA helyesírási tanácsadó névkeresője „Goebbels” alakot ismer, Göbbelst nem:
helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/predict?q=Goebbels

„Görög betűvel pl. így nézne ki:
Ηρακλής
Kiejtése szerint meg így: "Iraklisz«”

Tökjó, hogy te tudsz görögül is, mondjuk az újgörög kiejtés kevéssé tűnik relevánsnak egy ógörög mondavilágbeli alak esetében, de ez a téma szempontjából tényleg töknyolc.

mgdé 2019.01.08. 15:29:06

@paraszthajszal:

No lám, mik derülnek ki! :)

Az H, ή kiejtése valószínűsíthetően valóban e vagy é lehetett az ókorban, mint ahogy a Β, β betűjük kiejtése is változhatott (a birkák azt nemigen mondják, hogy vii, azt viszont igen, hogy bee vagy béé), viszont H betű (ezúttal a h, nem az ή) már akkor sem volt a név elején, azt a latin betűs átíráskor tették hozzá (de akkor még talán "Ie" kiejtésű lehetett). Úgyhogy kiejtés változás IS és a latin betűs átíráskori torzítás eredménye IS a jelenkori eltérés. (De kérdezz meg egy nyelvészt is, tévedhetek akár.)

A "Göbbels"-re meg NEM azt írtam, hogy így lenne helyes, ilyet nem látsz sehol, hanem azt, hogy így, ilyen formában IS használták, nem is kevésszer. Pl. az állami hírügynökség, s kormánypárti újságok a Horthy korszakban, s elég sűrűn. (Lásd a példákat.) Ezen kár gyötrődni, tudomásul kell venni, hogy így volt és kész.

Helgácska okulása meg fontos, hiszen minden szőke nőnek szüksége lehet egyszer még érettségire is az életben, gondolom ebben egyetértünk. :)

'
"Tüzénél állt az Alkimista,
s óráját nézte, mely lejárt.
"Isten vagy ördög: egy napot még,
amíg megoldom a talányt,
a végső, nagy talányt, amerre
görebjeimnek ezre vitt,
csak egy napot, mert megfejtem,
megfejtem holnap alkonyig."
'

mgdé 2019.01.08. 15:44:48

@Helga Beauty Salon:

Helgácska kedves, mondjuk 1984-es vagy 2015-ös helyesírási szabályzat mellékletekkel ("kivételek") hiába érvelsz az 1930-as és 40-es évek gyakorlata ellen, ők szegények még ezeket nem olvashatták, nem ismerhették. Nekik meg jó volt így is. :D

Valamint, talán a "homoerotikus" szót kellett volna használnod, azt talán sikerült volna hibamentesen leírnod. Te belgácska, te. :D

"Ha túlfőzöm a tésztát, az a baj.
De ha kicsit nyers a közepe, az a baj.
Ha nincs benne elég citrom a teában, az a baj.
Ha túl sok a méz, akkor meg az a baj."

Ugye készülsz rendesen az érettségire?!

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 15:46:49

@Én de genere Mi: Ez már csak link duma, egyre szánalmasabb vagy.

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 15:56:46

@Én de genere Mi: Helgácska kedves, mondjuk 1984-es vagy 2015-ös helyesírási szabályzat mellékletekkel ("kivételek") hiába érvelsz az 1930-as és 40-es évek gyakorlata ellen, ők szegények még ezeket nem olvashatták, nem ismerhették. Nekik meg jó volt így is. :D

Ha lenne valami a kobakodban, meg figyeltél volna, akkor mindössze azzal érveltem hogy hogy hívják és hogy írják. Felesleges előszedned régi cikkeket is és szabályokat, merthogy egy tegnap írt hibára reflektáltam, ergo semmi köze távolabbi történésekhez. És ha már az iskolázottságomat feszegeted, hát amiatt ne aggódj, annál nagyobb baj hogy triviális dolgokat nem vagy hajlandó felfogni ez pedig valami kisegítő tanintézmény elvégzésénél többet nem sejtet veled kapcsolatban.

mgdé 2019.01.08. 16:07:32

@Helga Beauty Salon:

Kedves Helgácska, nyugodtan olvasd vissza a kezdetétől! :D

Értem én, hogy erőszakszervezeti melóhoz bőven elég ha valaki szőke, csinos és kellően odaadó, zűr esetén úgyis megvédik a hálás társak, de a netes melóhoz ez azért kevés, oda legalább némi memória is szükségeltetik.

Szungyata származására ugye már rájöttél?

"Ő volt az, aki kijelentette, nem akar találkozni egyetlen
dohányossal, sem az úton, sem maga körül.
Mert a dohány felforgatja a világ rendjét.
Minden dohányost, akire ráakadt, azonnal lefejezett,
Utálja a dohányt"

mgdé 2019.01.08. 16:17:01

@Helga Beauty Salon:

Szegény, szegény "Göbbels", még ki is lett tagadva ...
Így már tetszik? Csak idéztem a hajdani MTI-t. Azt ugye még szabad? :D

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 16:17:09

@Én de genere Mi: Szerintem már te sem tudod hogy mi a kurva anyádról magyarázol. Eltaláltam?

mgdé 2019.01.08. 16:19:53

@Helga Beauty Salon:

HOL érveltél? Kedves Helgácska, légy oly jó, és mutasd már meg légy szíves. :DDD

mgdé 2019.01.08. 16:27:17

@Helga Beauty Salon:

Nem.

Azt vélem megtapasztalni eddig, hogy a különböző erőszakszervezeti izék feladatköreivel, stb. mintha tisztában lennél, tudsz is valamit, nem csak vagdalódzol. Más témákban meg nem annyira látom a háttértudást, max. csak az indulataid. De ne szomorodj el, van még időd ... (Persze a szoli, műköröm, szemöldök témakör kivétel, abban ugyebár nem kétséges az eredmény. :P )

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 16:47:02

@Én de genere Mi: Más témákban meg nem annyira látom a háttértudást, max. csak az indulataid.

Soha nem kommentelek indulatból, a közönséges szavak eseti alkalmazása pusztán dramaturgiai fogás. A makacs vergődés éppen nálad figyelhető meg esetünkben, ami nem is csoda, hiszen belebonyolódtál feleslegesen egy egyértelmű és elég pitiáner kérdésbe, én csak felvettem a kesztyűt jobb híján.

mgdé 2019.01.08. 17:09:09

@Helga Beauty Salon:
Nincs nálad jobb énekesnő a bandában?
Akkor zűr lesz. :D

Nem bonyolódtam én semmibe, feltettem kérdéseket, tettem megjegyzéseket, s vártam a reakciókat. Magam részéről jól szórakoztam, ráadásul hajszál elvtárs még meg is tudott lepni kicsit. Te viszont bevadultál, ami pezsgő és eper nélkül meglehetősen nőietlen. :P (Cycafiúval persze még belefér.)

paraszthajszal 2019.01.08. 17:14:18

@Én de genere Mi: @Én de genere Mi: „A »Göbbels«-re meg NEM azt írtam, hogy így lenne helyes, ilyet nem látsz sehol”

Akkor jó, a vita témája csak a jelenkori helyesírás volt, nem az egykori. A Horthy-korszakbeli sajtószemle meg a többi faxság így teljességgel irreleváns. ;-)

De ha Orbán Veje esetleg egy Horthy-korból ránkmaradt hős antifaszista ellenálló [kötve hiszem], akkor ünnepélyesen megkövetem azért, hogy egy iskolázatlan, közönséges tahónak neveztem.

„2015-ös helyesírási szabályzat mellékletekkel (»kivételek«) hiába érvelsz az 1930-as és 40-es évek gyakorlata ellen”

Szerintem ezt elnézted, mert a szabályzat szótári részét (ill. az erre épülő helyesírási tanácsadót) nem Helga Beauty Salon hozta fel, hanem én, azt feltételezve, hogy te a jelenlegi helyesírás kérdését vitattad (ezek szerint nem, csak szalmabábot püföltél. :-)).

Héraklésszel kapcsolatban köszi a kimerítő klasszika-filológiai eszmefuttatást, ugyan a vita szempontjából tök irreleváns, de jó tudni, hogy a birkák nem végetnek, hanem bégetnek. Ha nem mondod, hülyén halok meg. ;-)

mgdé 2019.01.08. 17:33:23

@paraszthajszal:

Sejtettem, hogy nagy szükség van a segítségemre! :D

(Mivel akkori irományokban csak úgy mellékesen szerepel, hogy a birkák βήή-gettek, s a mai görög kiejtés szerint ez ("vii") vii-gettek lenne, ami ugyebár csak szőke, szilikonmellű, nem érettségizett birkák - az az átkozott liberalizmus! - esetén képzelhető el, ez elég egyértelmű nyoma az általad felvetett ókori és mostani kiejtés lehetséges különbségének.)

De ha már:
Goebbels & Göbbels aktuális helyesírása ugyan mennyire releváns egy bizonyos, khm, 'logo'-ról szóló vitában? Ha "O 1 Goebbels", akkor elfogadható, de ha ""O 1 Göbbels", akkor már nem? :D

paraszthajszal 2019.01.08. 17:54:44

@Én de genere Mi: Ez vita speciel eredetileg sem a logóról szólt, bár a poszt címe ez, de a sajtószemlében szereplő témák közül a második, a túlmunka-szabályozásnak az orbáni gazdaságpolitikához való kapcsolódása, utóbbi értékelése (a poszt szerint „felsült”) az, amiből az egész szál kiindult.

(Az O1G logón szerintem nem nagyon van mit vitatni – a b1 szerzői szerint ez az ellenzék nagy fegyvere lehet, szellemes és ütős; mások szerint, így szerintem is, túlhájpolt, szellemtelen és közönséges. Eredményhirdetés májusban és ősszel a választásokon.)

mgdé 2019.01.08. 18:06:09

@paraszthajszal:

Nos, ha komolyra vesszük, a túlóra törvényen belül a 36 hónapra növelés értelmét, hasznosságát, közérdekségét még senki nem tudta - sőt ha rákérdeztem, még csak meg sem próbálta - elmagyarázni. Te esetleg megpróbálod? Nem lózungokkal persze, hanem valós, érdemi érvekkel. Tőlem Helga is beszállhat, ha tud viselkedni.

paraszthajszal 2019.01.08. 18:38:17

@Én de genere Mi: Ami a törvényjavaslat általános indoklásában is szerepel erről (bocs, ez hosszú), az az „értelmét” szerintem megadja:
„A törvénymódosítás a hosszabb távú gazdasági trendekre figyelemmel kívánja biztosítani a munkaidő-szervezés megfelelő kialakításának lehetőségét. Erre különösen a hosszú, akár 6-7 éves termékciklusokkal működő ágazatokban segítheti elő a kereslethez igazodó termelést, ahol a törvényben rögzített, legfeljebb 12 hónapos munkaidőkeret korlátai szűknek bizonyulnak. A törvény alapján megkötésre kerülő kollektív szerződésekkel azt az időszakot lehet kibővíteni, melyen belül a munkáltató a munkaidőt beoszthatja: a módosított jogszabály hároméves időszakra teszi lehetővé a felhasznált és fel nem használt munkaórák beosztására vonatkozó, hosszabb munkaidőkeret kialakítását. Ugyanakkor továbbra is figyelemmel kell lenni arra, hogy 12 hónap átlagában a heti munkaidő a rendkívüli munkavégzést is beleszámítva nem haladhatja meg a 48 órát.

A munkaidő-szervezés olyan terület, ahol a munkavállalók különös védelmet élveznek. A munkafeltételek egyoldalú megállapítását kizárva a Javaslat ezért a hosszabb munkaidőkeret kialakítását kizárólag a munkavállalók és a munkaadók érdekképviseleteinek megállapodására bízza, azt kollektív szerződéshez köti. További garanciális elem, hogy ezen időszak alatt a munkavállalók folyamatosan azonos alapbért keresnek.

A Javaslat a hosszú termékciklusokhoz igazodó, hullámzó munkaintenzitást rugalmasan követő munkaidő-beosztásra kíván lehetőséget adni, mely igazodik a nemzetközi gazdasági környezetben működő hazai vállalkozásaink igényeihez is, melyeknek termelésüket a globális rendszerben kell megszervezniük. Az Európai Unió tagállamainak már működő gyakorlatai például szolgálnak az olyan munkaidő-beosztási rendszer kialakítására, melyben a munkavállalói jogok védelme és a gazdasági vállalkozások érdekei egyaránt érvényesülnek.”

Nem titok, hogy ezt a német autóipari multik kérték, hogy számukra biztosítson nagyobb rugalmasságot; az, hogy Kósa nyújtotta be a javaslatot, számomra azt sejteti, hogy a Debrecenbe települt BMW és/vagy az első körös beszállítói kérése volt ez (bár ez már puszta spekuláció).

Ami a hasznosságát, közérdekűségét illeti, bár elsőre úgy tűnhet, hogy ez egyoldalúan a munkaadóknak kedvező változtatás, a kollektív szerződésben való szerepeltetés kényszere a munkavállalói oldal számára is lehetőségeket teremt (pl. egy béremelést vagy egyéb kedvezményeket tartalmazó különalku részeként egyeznek bele); ill. ha az éven túli keresletingadozáshoz ilyen módon nem alkalmazkodhat a vállalat, az a cég számára költségesebb, de esetlegesen a munkavállalók számára is kellemetlen munkaerőfelvételi/leépítési ciklusokat tehetne szükségessé.

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 18:41:21

@Én de genere Mi: Goebbels & Göbbels aktuális helyesírása

Egy személynévnek csak az lehet a "helyesírása" ahogy a név birtokosa leírta, ráadásul ha elfogadnánk azt a gyakorlatot hogy az oe-t ö nek írjuk fonetikusan, akkor a következetesség megkívánná hogy a végén sz legyen hiszen ha az oe magyarul ö, akkor az s is legyen sz! Úgyhogy ez mindenképpen szar és az legkevésbé mérvadó hogy 70 évvel ezelőtt miképpen írta a sajtó. Az a baj, hogy egy elvakult hülye irodalomsznob vagy és most bassza a csőröd hogy benéztél egy baromságot azért küszködsz gyakorlatilag normális érvek nélkül.

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 18:47:23

@Én de genere Mi: Nos, ha komolyra vesszük, a túlóra törvényen belül a 36 hónapra növelés értelmét, hasznosságát, közérdekségét még senki nem tudta - sőt ha rákérdeztem, még csak meg sem próbálta - elmagyarázni.

1938-ban az MTI ezt írta bazmeg, azért! És ezt így most el kell fogadnod a k.va anyádat, hiszen egy másik esetben is szentírásként értékelted! Lehet kussolni!

paraszthajszal 2019.01.08. 19:22:57

@paraszthajszal: Önkorrekció „Nem titok, hogy ezt a német autóipari multik kérték” – bocs, rosszul emlékeztem, ez nem az indoklásban szerepelt, hanem sajtóbeli spekuláció volt; kéretik a német autóipari multik helyett „munkaadói oldalt” érteni.

mgdé 2019.01.08. 19:28:47

@Helga Beauty Salon:

Kedves Helgácska, esetleg hányt is ma már? Akkor bizonyosan terhes ...
Ha szerencséje van, nem a színben passzoló migritől, aki a szoliszalon előtt várta a múltkor. :P

Ezenfelül:
Vajh írhatom-e II. Andrást II. Endrének, avagy II. Andreas királynak?
Megsúgom, ez mind használatban volt, ugyanarra a királyra, s saját korában leginkább az Andreas. Göbbels saját kora mi is? :PPP

Amúgy én rühellem Göbbelst, így aztán mindegy hogy hívják, csak egy aljas vírus volt.
Csak a te kedvedért még akár gyávának és gyerekgyilkosnak is tarthatom.

mgdé 2019.01.08. 19:35:51

@Helga Beauty Salon:

"Egy személynévnek csak az lehet a "helyesírása" ahogy a név birtokosa leírta"

Már megint hülyeséget beszélsz, kérdezd csak meg Lao-Ce vagy Konfuciusz uraktól, elvárják-e tőled a hibátlan mandarint. Vagy esetleg bármelyik írástudatlantól - gondolom, van a környékeden épp elég -, ők pontosan hogy írják a nevüket? De szóba jöhet még jónéhány írástudatlan középkori főúr, akár király is. :P

Helga Beauty Salon. 2019.01.08. 19:38:36

@Én de genere Mi: Na látom sikerült teljesen levinni téged szánalmas szarba, bár eddig sem tartottalak túl sokra. Szerintem inkább azon törd a fejed hogy anyádat ki lökhette fel hogy ilyen debilre sikerültél, az én tippem egy pávián.

mgdé 2019.01.08. 19:40:35

@paraszthajszal:

"bár elsőre úgy tűnhet, hogy ez egyoldalúan a munkaadóknak kedvező változtatás"

Leginkább másodjára, meg harmadjára, meg ... is úgy tűnhet ...
(Ezt még a nagy Birca is így ítélte meg.)

Úgyhogy konkrétan ezen passzus ellen tiltakozni, netán akár tüntetni vagy sztrájkolni is szerintem teljességgel érthető.

mgdé 2019.01.08. 19:47:56

@paraszthajszal:

"az a cég számára költségesebb"

Az én tippem az - bár a törvény megfogalmazója ezt még nem erősítette meg a kocsmában -, hogy az időnkénti üzemi nagyleállások idejét akarják előre ledolgoztatni. (Ami pl. már a vegyipart is érinti.) Ez a melósnak biztosan nem üzlet.

paraszthajszal 2019.01.08. 19:51:57

@Én de genere Mi: „Leginkább másodjára, meg harmadjára, meg ... is úgy tűnhet ...
(Ezt még a nagy Birca is így ítélte meg.)”

Olvastam Birca véleményét, de ebben nem feltétlenül értek vele egyet.

Egyrészt, ha az adott ágazatban ennek nincs valódi gazdasági racionalitása, akkor a kollektív szerződésről szóló tárgyalások során miért mennek bele a munkavállalók képviselői? (Feltételezve, hogy nem vesztegetik vagy zsarolják meg őket.)

Feltétlenül jobb-e az a munkavállalói oldalnak, ha a kereslet ideigleges visszaesése esetén a dolgozók kb. 10%-át kirúgják; ahelyett, hogy pl. egy évig mindenki 10%-kal kevesebbet dolgozik, majd a termelés újbóli felfutása esetén 10%-kal többet – és eközben mindvégig azonos alapbért kapnak (elősegítve a családfenntartás kiszámíthatóságát)?

Jobb-e az a munkavállalóknak, ha a rugalmas munkaerőpiaci szabályozás hiányában egy adott beruházás meg sem valósul; és az alacsonyan képzett munkavállalók az adott gyár helyett dolgozhatnak közmunkásként/napszámosként, alacsonyabb bérért?

mgdé 2019.01.08. 19:56:35

@Helga Beauty Salon:

Goebbels úr nem lett volna gyerekgyilkos?
Esetleg a királynevek okoztak megfejthetetlen rejtélyt?
Vagy - segítenél, kedves Helgácska - pontosan mi is az a konkrét tárgyi tévedés a hozzászólásban, ami így kiverte az úrikisasszonyi jómodor habfehér fogacskáit?

"Hallgass!
Ez a győzedelmi pompa, mely
Galiciából jöttömet fogadja?
Reszketni kell Endrének hitvese
Holtteste mellett önmagyarjitól!"

paraszthajszal 2019.01.08. 19:56:43

@Én de genere Mi: „az időnkénti üzemi nagyleállások idejét akarják előre ledolgoztatni”

Ez benne van a pakliban, de erre miért kellene három éves keret? Emlékeztetőül, a keret eddig is lehetett kollektív szerződéssel max. egy év, anélkül hat hónap.

Olyan most se lehet (nem szabályos), hogy egy évig semmit nem dolgozik a munkás, a következő/megelőző két évben meg másfélszer annyit, mint a törvényes munkaidő, mert akkor a naptári évre szabott 48 órás limitet haladnák meg.

paraszthajszal 2019.01.08. 19:58:22

@paraszthajszal: *naptári év átlagában egy hétre szabott 48 órás limitet haladnák meg.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.08. 20:01:08

@Rettegek mert ballib vagyok: Az uszítást a gazdád kezdte,mert nem tudta elviselni a hatama elvesztését!

mgdé 2019.01.08. 20:04:40

@paraszthajszal:

Bocs, de azért, mert a termelés két vagy három évenként mondjuk négy hétre fixen leáll - pl. folyamatos 7*24-ben működő üzemek kötelező nagykarbantartása - ugyan miért rúgnák ki a dolgozók 10 %-át?? Eddig se tették.

Még mindig nem mondott senki olyat, ami alapján a 36 hónap "jó ötlet" lenne.

Ha valóban elsősorban a piaci kereslet ingadozás kezelése játszana, ugyan ki tudja n helyen is előre megmondani, nem tévedve, hogy most vagy félév múlva, vagy 3 év múlva lesz-e nagyobb szükség a kapacitások minél teljesebb kihasználására. Ez még a szocialista tervgazdaságnak sem ment. :)

mgdé 2019.01.08. 20:06:15

@paraszthajszal:

"Ez benne van a pakliban, de erre miért kellene három éves keret?"

Pont ez a kérdés: Mi a jófenére kell a 3 éves keret?

mgdé 2019.01.08. 20:10:35

@paraszthajszal:

Mondjuk két és fél évig folyamatos heti 48 óra - mínusz a szabadságok hetei, s így belül maradunk az évi 400-on - az hány előre ledolgozott óra is?

paraszthajszal 2019.01.08. 20:36:29

@Én de genere Mi: „Ha valóban elsősorban a piaci kereslet ingadozás kezelése játszana, ugyan ki tudja n helyen is előre megmondani, nem tévedve, hogy most vagy félév múlva, vagy 3 év múlva lesz-e nagyobb szükség a kapacitások minél teljesebb kihasználására”

A javaslat itt elsősorban termékciklusokról beszél; feltételezem, hogy ezen belül a felfutási, érett, kivezetési szakaszt, a következő termék(változat)/széria bevezetésének időzítését az adott ágazatban jellemző trendek, vásárlói igények alapján, indikatív módon tervezhetik meg. Persze meg lehet kérdezni pl. egy autóipari cég vezetőjét, hogy miért vannak egyáltalán ilyen ciklusaik, miért nem jó nekik az, hogy húsz éven keresztül Lada 1200-ast gyártanak heti ugyanannyi órából, de gondolom azt mondanák erre, hogy ezt kívánja meg a piac.

„a melósnak biztosan nem üzlet”

Visszatérve erre: az valós kérdés, hogy ha a munkaidő-keret és a munkaidő beosztása a melósoknak nagyon rossz, akkor miért mennek ebbe bele a kollektív szerződésben?

paraszthajszal 2019.01.08. 20:39:55

@paraszthajszal: (Erre nekem az a személyes válaszom, hogy nyilván azért, mert a munkaadó cserébe tud valami olyat nyújtani, amit a környéken más cégek nem; magasabb bért, emberibb munkakörülményeket, a melósokat a munkahelyre szállító buszt stb.)

mgdé 2019.01.08. 20:46:16

@paraszthajszal:

"akkor miért mennek ebbe bele"

Szerinted nagyjából egyforma erejű felek tárgyalása?

Amikor Magyarországon nagyjából a mozdonyvezetők szakszervezetén kívül egyetlen valódi érdekérvényesítő erővel bíró szakszervezet sincs?
(Hogy ennek oka van, az egy másik dolog, de hogy így van, azt a kormány pontosan tudja, s nincs is ellenére. Mint ahogy az eddigi kormányoknak sem volt ez ellenére.)

mgdé 2019.01.08. 20:55:45

@paraszthajszal:

"termékciklusokról beszél"

No, az az autógyár sem marad sokáig állva, amelyik akkor kezdi el gyártani az új széria legelső darabját, amikor az előző széria utolsó darabja már kigördült az üzem kapuján. Ez már a 60-as években sem így volt. Még az orosz tankoknál sem. :)

Simán optimalizálva van mind gyártási, mind kereskedelmi szempontból az egymás melletti létezés, és a korábbi típus csúsztatott kivezetése kezelése is.
(Meg hát, általában nem is csak összesen két típus van, csak a kifutott meg a vadiúj.)

paraszthajszal 2019.01.08. 21:00:38

@Én de genere Mi: „Szerinted nagyjából egyforma erejű felek tárgyalása?”

Nyilván nem egészen.

De: Most feltéve, hogy pl. a munkaadó telephelye nem Csajágaröcsöge-alsó, hanem pl. Debrecen, ahol a (potenciális) munkavállalók máshová is mehetnének dolgozni; ha a munkaidőkeret és -beosztás nagyon előnytelen a dolgozóknak, akkor a cégnek valamilyen előnyt (pl. minimálbérnél magasabb béreket) muszáj biztosítania ahhoz, hogy elegendő számban tudjon dolgozókat toborozni.

paraszthajszal 2019.01.08. 21:05:39

@Én de genere Mi: „No, az az autógyár sem marad sokáig állva, amelyik akkor kezdi el gyártani az új széria legelső darabját, amikor az előző széria utolsó darabja már kigördült az üzem kapuján. Ez már a 60-as években sem így volt. Még az orosz tankoknál sem.”

Azé' a Lada 1200-ast tényleg sikerült húsz éven át gyártani!

„általában nem is csak összesen két típus van, csak a kifutott meg a vadiúj”

Persze, nyilván nem két típus van, a példa csak az egyszerűség kedvéért szólt ennyiről.

mgdé 2019.01.08. 21:36:48

@paraszthajszal:

"Azé' a Lada 1200-ast tényleg sikerült húsz éven át gyártani!"

Ne hülyéskedj már, ezt mire gondoltad magyarázatnak?

Hogy egyáltalán nem is kell időszaki munkaidőkeret, már a fogalom is abszurd, hisz minden egyes helyen legalább 20 évig nap mint nap pont ugyanaz a gyártás fog folyni? :)

paraszthajszal 2019.01.08. 22:48:58

@Én de genere Mi: „Ne hülyéskedj már, ezt mire gondoltad magyarázatnak?”

Arra, hogy anno a szovjeteknél azért nem egészen a nyugaton megszokott termékciklusok, fejlesztési ütemek voltak jellemzőek. Manapság ez már nem menne. :-)

Amúgy szerintem néhány hónap alatt ki fog derülni, hogy a munkaidőkerettel kapcsolatos félelmek jórészt megalapozatlanok voltak.

Ezek alkalmazása eddig is csak a cégek, munkavállalók egy kisebb részét érintette. Még kevesebb olyan cég lesz, ahol gazdasági, műszaki okok indokolják az évesről a 3 éves keretre való átállást (pl. Rolek Ferenc [MGYOSZ] is úgy nyilatkozott, hogy ez a munkaadói oldalon csak rétegigény).

Ahol igen, ott a munkaadó részéről jelentkező kollektívszerződés-módosítási igény ellentételezéseként a munkavállalók pl. többlet-bérfejlesztést harcolhatnak ki + ha ezek a cégek új munkavállalókat akarnak toborozni, akkor a náluk jelentkező ezen „hátrány” kompenzálásaként a minimálisnál magasabb béreket kell ajánlaniuk.

Ha meg mindez mégsem így lesz, és a cégek ezt tömegesen, visszaélésszerűen használják majd, akkor a törvényhozó még mindig finomíthatja a szabályozást, beépíthet plusz garanciális elemeket a kollektív szerződésben való szabályozás szükségessége mellett.
süti beállítások módosítása