B1 blogcsalád



Az USA tovább lövi az Orbán-kormányt, de Simicska is beszáll

2015. január 28. - nickgrabowszki

Mivel, felteszem, nem minden olvasónk követi nyomon a jobboldal kommunikációjának finom rezdüléseit (eufemizmus), itt hívnánk föl a figyelmet arra, hogy a Magyar Nemzet ma "Bővülhet az Amerikából kitiltottak köre?" címmel közölt újságcikket. Ebből mindjárt két dolog is adódik.

Egyfelől az, amit a cikk mindjárt az első mondatában megfogalmaz, miszerint

A magyar köztisztviselők amerikai kitiltásával valószínűleg mélypontra jutottak az amerikai–magyar kapcsolatok.

Másrészt viszont az, hogy a helyzetet ezzel a címmel nem valamelyik baloldali-liberális sajtóközeg, hanem a jobboldal, a kormánypártok média-zászlóshajója, a Nemzet pertraktálta így. Illetve, könnyen lehet, hogy már tényleg csak egykori zászlóshajója. Hiszen könnyen adhatta volna azt a címet is a lap (és korábban mindig adta is), hogy pl. "Újabb jogtalan vádaskodások, bizonyítékok nélkül".

simmnemz.jpgA tavalyi országgyűlési választások után kirobbant, majd 2014 nyarán nyilvánosságra jutott Orbán-Simicska háborúnak már eleve az egykori Fidesz-pártigazgató médiaérdekeltsége volt a tétje, majd a helyzet addig mérgesedett, hogy a miniszterelnök állami hírtévét gründol, a volt szobatárs pedig nem indul ugyan a veszprémi választáson, de 

nyugatos orientáltságú, mérsékelt jobboldali pólusképző erő szeretne lenni.

Ehhez először a médiaportfóliót alakítják át: „középre húzzák” az érintett szerkesztőségeket, megjelenik a kormánykritika - írta Hetek

Ennek az első jele lehet a mai interjú is, amelyben egy Marc Ellenbogen nevű korábbi Obama-tanácsadó, a demokraták fontos háttérembere azt állítja, Orbán Viktor, kormánya és kormányzati elitje csak magának köszönheti a kitiltási ügyet.

A budapesti amerikai nagykövetség már hónapokkal azelőtt értesítette a magyar kormányt a kitiltottak listájáról és az általuk elkövetett bűncselekményekről, hogy az ügy nyilvánosságra került volna, ezért Marc Ellenbogen úgy véli, csakis a magyar kormánynak állhatott érdekében az ügy kiszivárogtatása a sajtónak. „Ha Magyarország megszégyenítése lett volna a célja Washingtonnak, maga az amerikai kormány hozta volna nyilvánosságra az ügyet”.

Ezért aztán adódik a következtetés, hogy a kitiltási ügynek és az amerikai nyomásgyakorlásnak semmi köze nincs a magyar kormány Oroszországgal és Ukrajnával kapcsolatos politikájához vagy ahhoz a sokat emlegetett elmélethez, hogy Washington új piacot akar szerezni Európában az újonnan kitermelt amerikai palagáznak, és ennek érdekében az orosz befolyás visszaszorítására törekszik.

A viszonylag hosszú és korrekt cikkben szó esik még arról, hogy Obama korábban szabad kezet adott Putyinnak Kelet-Közép-Európában (de mára legalább úgy döntött, föllép a korrupció ellen), illetve a Gyurcsány- és Bajnai kormányok se tettek semmit, amikor értesítették őket korrupt tisztviselőikről (de legalább több eszük volt annál, mintsem visszatámadjanak az USA ellen).

Orbán viszont nem kicsit elmérte a lehetősége határait, pedig simán megúszhatta volna az egészet csöndben.

És itt érdemes emlékeztetni arra, hogy az Amerikában baloldalinak számító tutyimutyi demokraták még a jobbik eset a Fidesz számára: a keményvonalas republikánusok hatalomra kerülése esetén majd McCain szenátor, korábbi elnökjelölt véleménye lesz az irányadó, aki szerint Orbán egy neofasiszta diktátor, aki befekszik Putyin ágyába.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr137117251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.28. 12:33:42

Amerika háborús készülődésének része az egész. Orbánnak ki kell tartania, s amint lehet, ki kell ugrania a háborúból.

Uebermensch 2015.01.28. 16:06:16

@maxval bircaman szerkesztő: Mutass már légy szíves a Dózsa-féle parasztfelkelés óta akár csak egyetlen olyan stratégiai döntést is, amiből jól jöttünk volna ki, köszönhetően a mindenkori uralkodó bagázsnak. Ha sikerül, akkor elhiszem, hogy kiválóan értünk a ki-/beugráláshoz is.

Gyűrött Papír 2015.01.28. 19:02:44

@maxval bircaman szerkesztő: Nyugodt lehetsz, kiugrik. Mi pedig itt maradunk.

zobod 2015.01.28. 19:14:10

Azon gondolkozok, vajon valóban ennyire összeugrott ez a két ember? Vagy inkább van valami terv a háttérben, hogy 2018-ra létrejöjjön egy olyan ellenzékinek tekinthető erő, ami annyira azért nem más mint a fidesz hogy ne lennének koalícióképesek egymással, de ahhoz azért elég más, hogy a lemorzsolódott fidesz szavazók táboron belülre vissza legyenek csábíthatóak, tovább csökkentve a baloldali ellenzék egyébként sem sok esélyét kormányra kerülésre?

Barnalány 2015.01.28. 19:14:19

@maxval bircaman szerkesztő: Jó 70 évvel ezelőtt Horthy is ki akart ugrani még idejében és akkoriban is ment a kettős játék, csak akkor még nem pávatánc volt a neve, hanem Kállay-kettős.

A történet végét ismerjük.:)

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.28. 19:50:26

@maxval bircaman szerkesztő: Megint ez a hülye fasz osztja az észt.

Nyugodj meg, amióta érvényben van az a törvény, hogy a korruptakat kitiltják az USA-ból, azóta minden kormányunk kapott kitiltó-listákat, csak eddig egyik sem volt olyan hülye, hogy maga trombitálja világgá.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.28. 19:53:08

@zobod: "Azon gondolkozok, vajon valóban ennyire összeugrott ez a két ember? Vagy inkább van valami terv a háttérben,"

Ja, a háttérben az van, hogy lézerdzsoni újraosztja a korrupciós tortát, a Simicskának meg kevesebb jut, mint korábban, aminek az is lehet az oka, hogy a pártkasszába visszatolt százalék mértékén kezdtek el vitázni.

Pusztán ennyi van a háttérben.

zobod 2015.01.28. 20:54:37

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: szerintem meg egy ilyen horderejű dolog egyelőre még nem a Lázár önálló döntési szabadsága. Egy Simicskát - vagy akármelyik másik hasonló súlyú szereplőt - ő aligha golyózhat ki, ha Orbán nem így gondolja. A kérdés viszont inkább az, hogy nettó kigolyózás van folyamatban, vagy a gazdasági háttérbe szorításáért cserében nyithat magának Lajos is egy politikai teret, amiben őt engedik valamennyire közszereplőként is felnőni, és akkor '18-ban akár potenciális koalíciós partnere lehet a fidesznek. Azzal azért a fidesz vezetésben is tisztában vannak, hogy az ő népszerűségük, és a többi párt töketlenkedése sem tart örökké, és ha már el nem kerülhetik, akkor így legalább befolyásolni tudják ki nőhessen melléjük.

eloi 2015.01.28. 21:17:01

@Barnalány: Azt a táncot a szövetségesek is igencsak járták. És amikor eldőlt, hogy nem szállnak partra a Balkán felől, akkor a magyaroknak annyi döntési lehetőségük maradt, hogy csak a Vöröshadsereg, vagy a német is végigzúzza az országot. Nem mellékesen a Wermacht azzal kezdett volna, hogy a Donnál lévő csapatainkat megsemmisíti... Ez a kérdés csak 70 év távolságból tűnik egyszerűnek.

peter götz 2015.01.28. 21:25:20

@maxval bircaman szerkesztő : vajon van olyan téma amiben nem tudod a tutit? egyébként ezek nem ugranak sehova ,a lopáson kivűl máshoz nem értenek,jaj majd elfelejtettem de, még a focihoz!

Hannibal ante portas 2015.01.28. 22:55:12

Azon gondolkodom, hogy miért jó és kinek, ha adott egy autista blogíró, aki minden szemetet kivesz a papírkosárból, s aztán megpróbálja a saját szája íze szerint összeollózni? S vannak derék kommentelők, akik erre még rá is lapátolnak. Gratulálok.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.01.28. 23:28:28

Simicskával, vagy a nélkül, bircanépnek nincs hazája.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.01.28. 23:40:21

@zobod: Te most tényleg ezen lamentálsz? Muhaha. Csak nehogy be kelljen ismerni, hogy a fidesz egy tolvajbanda és szimplán a koncon marakodnak. Inkább ekindul a "milyen kis rafináltak" lemez. Hát nem azok.

jogalany 2015.01.29. 01:17:31

A világom mindenhol a gazdagok, akiknek van elég esze, sosem mennek a napfényre, a politika nyílvánosságát kihagyják. Lám nem is indul el a Veszprémben.
De akik felvetették a hosszabb távú hátsó szándékot azok jó helyen kapirgálnak. És a háborúba Orbán beviszi magyrországot és talán e célból vette a szigetrészét az adrián és a yachtot hozzá 600 millióért, mert azért a bombázást mégsem szereti......

nu pagagyí 2015.01.29. 05:09:23

Kezdődik! A tét az, hogy Orbán bukása után ki fog a keresztapával bevonulni a börtönbe. A közeljövőben újabb bűnbánó maffiózók felbukkanására számíthatunk.

Nzoltan 2015.01.29. 05:45:36

@már nem Dr. PhD. DSc. Uebermensch: Az USA nem nálunk sorakoztatja fel a tankjait. Az már valami nem?
Közben Törökország helyett Románia lett az aktuális seggnyaló.

Nzoltan 2015.01.29. 05:47:04

És a végén tényleg Simicska lesz a baloldal utolsó reménye.

nu pagagyí 2015.01.29. 07:14:15

@maxval bircaman szerkesztő: Az USA csak azokat a korrupt tisztviselőket listázza, akik amerikai cégeknél próbálkoztak be, Rogánról, Lázárról és a többi korrupt disznóról itthon kéne listát csinálnia a náluk is korruptabb Poltnak.

2015.01.29. 07:15:16

@eloi: Ostoba vagy, annyit értesz a történelemhez, mint ló az ábécéhez. Legalább ne reklámozd.

2015.01.29. 07:16:50

@maxval bircaman szerkesztő: Frissítened kellene a gyógyszerlistádat.

jogalany 2015.01.29. 07:17:56

@maxval bircaman szerkesztő:
Most jelent meg egy hosszú interjú amerikában egy komoly emberrel, fontos tanácsadó az illető. Ő kimondta, hogy az usa nem szokta nyilvánosságra hozni a listákat, a kormánynak most is hónapokkal elötte megküldte a neveket a bűnökkel együtt. Ilyent küldött Gyurcsánynak és Bajnainak is, de azok nem verték nagydobra. Gyurcsány le is mondott, mert személyében 5 milliárdal volt sáros. Orbán okos és saját hasznát remélte, kiszivárogtatta, és nem jött be. Túlértékelte személyi nimbuszát.

gmihaly 2015.01.29. 09:13:48

Marha vagy, kedves kvázi-firkász barátom, a következtetéseid hibásak. Attól, hogy hónapokkal előbb a kormány tudomására hozták a korruptak névsorát - már ha igaz a firkász-pletkya - még nem következik az, hogy akkor nem is a "geostratégia" a fő ok. A Gyurcsány-ügy pedig megapletyka, még jó, hogy nem bíróság, bizonyítási teher, meg ilyen jogi praktikák "játszanak". De ha igaz is az amik akkori korrupciósozása, akkor pedig még régebbi a "geostratégia" a "válságot" is ők idézték elő, talán épp' a bamba Európa meggyengítésére, és a kapcsolt részek.
Nemcsdak újságot kell olvasni, hanem pölö Eötvös József politikai írásait, megtalálhatók a MEK-en, vagy Mocsáry Lajoséit, megtalálhatók a MTDA-n. Ezek az 1848-49 bukása utántól a kiegyezésig beszámolnak pl. a nemzetiségekkel folytatott sikertelen tárgyalásokról, amelyről már az ő utódaik is megfeledkeztek, és a kora-XX. századi magyar "progresszió" sem mérte fel a baj mértékét, ezáltal részese lett a modernizáció által okozott "békebeli béke"-kábításnak. Bezzeg Kafka, Musil, Brod, ott Prágában már "előérezte" a bajokat, mert a "gyengéd barbár" cseh nemzetiek ahhoz azért elég vehemensek voltak. A következmények ismertek, a nagy szláv lázálomnak Szerbia amerikaiak általi szétbombázása vetett véget a XXI. század elején.

Parajpuding 2015.01.29. 09:20:41

Látom sikerült kicsalogatni a cikkel a legnyomorultabb fideszes orbánszoponcokat:))))))))

Baszkikám 2015.01.29. 09:39:13

A köv. háborúban vagy kipusztul az élet, vagy USA és szövetségesei nyernek.
Vagyis aki nem melléjük áll, az veszít.

A többit vezesd le magad!
Vagy eláruljam, hogy melyik oldalra kell állni, ha a győztes oldalon akarjuk befejezni?
Jó, jó akkor megmondom, mert látom nem érted.

Tehát, ha az USA és szövetségesei nyernek, akkor az USA és szövetségesei mellé kell állni, hogy a győztesek közt legyünk a háború végén.

Baszkikám 2015.01.29. 09:39:51

@Baszkikám:
ja, ezt a birkának írtam amúgy

♔batyu♔ 2015.01.29. 10:14:44

Ki kellene a CIA-al baszni és az oroszoktól venni helikoptert, saját helikoptereikre csak nem lőnek jelszóval:)))

♔batyu♔ 2015.01.29. 10:17:01

@maxval bircaman szerkesztő: Pontosan így van.

Első körben kitiltani a NATO-t a területünkről mint a csehek és szlovákok, második körben ki is lépni belőle.

Aztán ha nyugat megy kelet ellen, tessék parancsolni, átlehet haladni, igen, élelmiszerutánpótást természetesen lehet vásárolni.

♔batyu♔ 2015.01.29. 10:18:02

@Baszkikám: Most aztán jól megmondtad.

Kipusztul az élet és pont. Miért nyerne az USA és szövetségesei? Mert nekik nem kétezer, hanem kétezerötszáz atombombájuk van?

♔batyu♔ 2015.01.29. 10:19:18

@gmihaly: Nem marha, ha nem ezt írja, akkor nem Index blog.

Ilyen alapon akkor Aczél Endre is marha volt a szocializmusban, mert rengeteg hazugságot leírt.

♔batyu♔ 2015.01.29. 10:19:48

@Parajpuding: Igen, előjöttek a magadfajta gecik is.

♔batyu♔ 2015.01.29. 10:20:34

@Nzoltan: Ja, ebben legalább mázlink van. Újra is indulhatott az orosz húsexportunk.

♔bаtyu♔ 2015.01.29. 10:28:08

@jogalany: Szerintem pedig bejött. Orbán ugyanis nem a CIA miatt lett népszerűtlenebb, hanem a megyei matricák miatt.

Goodfriend inkább előnyös volt számára nem csak belpolitikailag, de külpolitikailag is, hiszen az oroszok szemében Mo. nem igazán USA barát ország.

♔bаtyu♔ 2015.01.29. 10:28:57

@Simlicske: Már amit te csinálsz? Igen, az az. Nincs mondanivalód, de basztatod azt, akinek más a véleménye.

_most_ 2015.01.29. 13:44:02

@♔batyu♔: jaja, mert ha háború lesz, akkor abból a frontvonalban lévő Magyarország ki tud maradni, hihetetlen mekkora ostobaságokat tudsz írni, néha még birca-t is túlszárnyalod, csak ő fogyatékos, autista

komplikato 2015.01.29. 14:29:20

@Gyűrött Papír: Gondolod a Pintérrel közös adriai szigetet nem fogja senki szőnyeg-bombázni?

jogalany 2015.01.29. 14:53:04

@♔bаtyu♔:
2006 -ban látva mit csinál a fidesz azt gondoltam: ezek nem akarnak nyerni, mert ilyen hibákat csak direkt lehet elkövetni. És pár év elteltével, mikor kiderült ezek ketten megegyeztek ez be is igazolódott. Most Orbán hasonló hibákat követ el, egyik sem véletlen, még saját tanácsadói is felhívták figyelmét a társadalmi reakciókra a népszerűség vesztésre. Olyan jól sikerült a vesztés, hogy kénytelen most korrekcióra. Finomit. Vajon mi oka lehet egy hatalom éhes embernek erre? miért pörgette fel személyes anyagi biztonságának megteremtését? Mi vagy inkább kik vették rá, hogy készüljön a Gyurcsány féle lelépésre (azt is az cia kérte, hogy távozzon). Vajon miért jönnek elő a korai választás emlegetésével? Két év múlva, mondják. Miért nem most, mert azt is akarhatnák? mert nincs akit vállalhatóan odatennének. Még nincs. És azt majd fel kell építsék. Vagy valaki is elhiszi, hogy a Görög Siliza vezetője nem az Ő emberük.. Nálunk talán ezért van belső konfliktusnak látszó személyi kontaktok sora (Porkoláb, Polgármesterek, Kövér, Simicska, stb.). Amerika céltudatos, Őket nemérdekli ki mit lop, nem számít hogyan tol ki a saját népével, lásd Ukrajna, vagy Nigéria, csak amit akar az teljesüljön. Ez a rövid távú gondolkodás olyan nőies, de ha nincs jó stratéga az ellenél akkor bejön. Sziria esete azt mutatja Putyin jó srtatéga. Míg kém volt Drezdában és Karleshulzban nem is kapták el soha. De most nagyon rá akarnak lépni a far.....ra és ehhez talán kell egy lojálisabb vezető nálunk. Megy is a napi 48 millió köbm gáz naponta Ukrajnának, persze soha nem fogják kifizetni, ezt is a népnek kell.

jogalany 2015.01.29. 14:56:57

@komplikato:
Látod Orbán milyen okos, ezért vett egy yachtot 600 millióért, mégis csak - ha mozgásban van nehezebb eltalálni.

jogalany 2015.01.29. 15:01:03

@jogalany:
A minap láttam fotókat, amik a szigeten lévő háznál készültek, még folyik az átalakítás, de már ott van a füstölt oldalas - lóg az eresz alatt egy horgon. sztem Orbán frászt kap, hogy mindenhol látják. Állítólag üvöltözött, mikor kiderült nem csak az derült ki, hogy Svájcba mászkál, hanem név szerint az is mely bankárokkal találkozott. Most meg az a fotósorozat.

gmihaly 2015.01.29. 18:05:25

@♔batyu♔: Valóban marha volt az Aczélbandi, meg a helyesírásban sem volt erős, a híradót rövid i-vel íratta. A szerző következtetései pedig hibásak, egy ilyen döntéssorozat valóban hónapok alatt érlelődik, nem csak úgy ukmukfukk.

Gyűrött Papír 2015.01.29. 18:46:55

Birca és batyu, batyu és birca.
Ez egy kor lenyomata lesz. :)

Beer Monster 2015.01.29. 21:57:33

@eloi: A döntési lehetőséget inkább még azon a ponton (lett volna legalábbis) érdemes keresni, mielőtt kötényt adtunk volna magunknak.

empoftla 2015.01.29. 23:51:26

@maxval bircaman szerkesztő: "Orbánnak ki kell tartania"
Így van. Kitartás! Szebb jövőt!

empoftla 2015.01.29. 23:54:17

@maxval bircaman szerkesztő: Nem hinni kell a listában, hanem fel- és kihasználni. Pont ahogy Orbán kitűnő külpolitikája ezt teszi.

jogalany 2015.01.30. 06:54:43

@maxval bircaman szerkesztő:
Orbán nem fog kiugrani, jobban szereti a pénzt annál, hogy ilyent tegyen. Világossá tették számára, hogy személyes vagyona van kockán.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.30. 07:58:59

@jogalany:

Népszerű ballib magyarázat, semmi se igaz belőle. Orbánt a pénz nem érdekli.

jogalany 2015.01.30. 15:50:31

@maxval bircaman szerkesztő:
Tévedsz, ősi dolog, hogy a pénz az isten, még bálványa is van. Azonkívűl a volt amerikai elnök is kimondta, hogy a hatalmon kivűl a pénz érdekli, de nagyon. Biztosan tudod, hogy a régi elnökök is megkapják az összesített CIA jelentéseket, és természetesen a részletekről amire szüksége van külön tájékoztatják. Mível még azt is tudják név szerint mely bankárokkal találkozik Svájcban, hol van a sziget amit vett és most fotók is vannak róla és a yacht....A lányának még a nagynyeremény előtt vettek egy lakást a Gellért hegyen 98 millióért, aztán ugyanebben a házban a fiúknak is egyet.

empoftla 2015.01.30. 17:20:02

@maxval bircaman szerkesztő: Így van, Orbánt nem érdekli a pénz, azaz nem érdekli, hogy mi mennyibe kerül. Ő nagyobb dolgokban gondolkozik annál.
süti beállítások módosítása