B1 blogcsalád



Az Akadémia még ellenáll, Palkovics végrehajtaná a halálos ítéletet

2019. május 06. - jdesi

A kormány most a Magyar Tudományos Akadémia kivégzésére készül. Palkovics László állami ítéletvégrehajtó a Magyar Hírlap című - alig-alig létező szélsőjobber- lapnak adott interjújában az akadémiai közgyűlés előtt megüzente, hogy elveszik a kutatóintézeti hálózatot:  "a lényegi szempontot a kormány egyértelművé tette: a kutatóintézet-hálózat működését az Akadémia szervezetén kívül, a köztestülettől függetlenül kívánja megoldani."

Lovász László az Akadémia elnöke, bár diplomatikusan és valamiféle kompromisszumot nem kizárva, de a közgyűlésen azt mondta: nem kiívánnak ebbe belemenni. tuntetes.jpg

Egy részlet a beszédéből: (A teljes itt olvasható)

Bár a legutóbbi, decemberi közgyűlés hivatalosan is rendkívüli volt, nem túlzás annak vagy még inkább sorsdöntőnek nevezni a ma kezdődőt sem. Hiszen nem csupán a Magyar Tudományos Akadémia, hanem a teljes magyar tudományosság jövőjét alapvetően meghatározó döntéseket kell meghoznunk.

Az MTA legfőbb döntéshozó testülete ma kezdődő ülésének sűrű napirendje van. Az Akadémia és a hazai tudományos élet jövőjét befolyásoló döntéseink mellett új tagokat is választunk. A beszámolókból, határozatokból, tudományos előadásokból és a csatlakozó rendezvényekből az is ki fog tűnni, hogy miért képviseli az Akadémia a magyar tudományosság egészét, és hogy erejét éppen ez a sokrétű, összefonódó, de mindig a magyar tudomány érdekeit szem előtt tartó tevékenysége adja.

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Közgyűlésünk legjobban várt és legfontosabb témája a kutatóhálózat sorsa. Decemberben hitet tettem az akadémiai kutatóhálózat integritása mellett, és a Közgyűlés nagy többséggel támogatott. Majd fél évvel később, sok-sok nehéz, embert próbáló vita és tanácskozás során olyan erejét ismertem meg Akadémiánknak, a testületnek és a kutatóhálózatnak egyaránt, ami büszkeséget és némi megrendülést is kiváltott belőlem.

Az akadémiai kutatóhálózat nemzeti kincs. Olyan érték, amelynek egyben tartása mindannyiunk érdeke. Teljesítménye nemzetközi szinten is kiemelkedő, a ráfordított erőforrásokhoz viszonyítva pedig Európa élvonalában van. Meggyőződésem, hogy ez az eredmény az Akadémiának is köszönhető. Nem független az itt majd két évszázad alatt felhalmozódott tapasztalattól, az MTA köztestületében tetten érhető tudástól, a kutatóhálózatban dolgozók együttműködési készségétől. Nem független attól a szakmai felügyelettől és minőségbiztosítástól, amit az MTA nyújt, azon belül a hazai tudományos élet legjobbjai, az akadémikusok és az MTA doktorai.

Az Akadémia a kutatóhálózat teljesítménye számára nem akadályt, hanem garanciát jelent.

Bár kutatóhálózatunk feladata alapvetően felfedező kutatások folytatása, elismerjük és támogatjuk a kormány célját, hogy a felfedező kutatásokra alapozva minél több olyan alkalmazott kutatási eredmény és innováció jöjjön létre, amely Magyarország gazdasági erejét növeli. Egyetértek azzal is, hogy jöjjön létre egy olyan új, az akadémiai kutatóhálózatot irányító szervezet, amelynek működésével ezek a kormányzati igények hatékonyabban megvalósulhatnak. Ennek a testületnek az összetétele és jogköre azonban csak olyan lehet, amely garantálja a tudományos kutatások szabadságát, függetlenségét, és feltételeinek stabilitását. Ez most a mi legnagyobb felelősségünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5214810460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rallus 2019.05.06. 11:16:50

Az Orbán kormány mát tönkretette a gazdaságot, a bankokat, a szolgáltatásokat, a közlekedést és a befektetéseket is! Ezeknek egy csendesen sírdogáló MTA már meg se kottyan...

Aranka1973 2019.05.06. 11:24:27

"elismerjük és támogatjuk a kormány célját, hogy a felfedező kutatásokra alapozva minél több olyan alkalmazott kutatási eredmény és innováció jöjjön létre, amely Magyarország gazdasági erejét növeli. Egyetértek azzal is, hogy jöjjön létre egy olyan új, az akadémiai kutatóhálózatot irányító szervezet, amelynek működésével ezek a kormányzati igények hatékonyabban megvalósulhatnak"

Ez a lényege az egésznek!

De ha elismerik, hogy a törekvés jogos, akkor miért gáncsoskodnak?!

Persze világos, hogy az Akadémia számára a status quo ad nagyobb hatalmat, több erőforrást, de egy kormányzatnak nem a partikuláris érdeket kell figyelembe venni, hanem az össztársadalmi érdeket!

HabonyArpi 2019.05.06. 17:30:17

"Az Akadémia még ellenáll, Palkovics végrehajtaná a halálos ítéletet"

Ha tovabb pofaznak, akkor megszuntetjuk az egeszet, es majd mehetnek Soros Gyorgyhoz sirni.

FCUK5 2019.05.06. 17:36:29

a pénzt mi adjuk, az Akadémia meg eltapsolja. erről van szó, és ebből van elege a kormánynak. joggal. nem Hellereket kell támogatni, hanem olyanokat, akik gazdaságilag értékelhetőt alkotnak. Heller egyet alkotott: szart. dobálta/ja is még mindig.

Gábris szomszéd 2019.05.06. 18:50:13

@FCUK5: Az mondjuk tök fasza lenne ha az adófizetők pénzéből, csak annyit adnának Mészároslölőnek, Tiborczpityunak és a többi Fityeszmaffiózónak, mint HellerÁginak. :)

FCUK5 2019.05.06. 19:06:49

@Gábris szomszéd: tegyél jobb ajánlatot náluk. Ennyi.

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.06. 19:28:52

@FCUK5:

"a pénzt mi adjuk, az Akadémia meg eltapsolja. erről van szó, és ebből van elege a kormánynak. joggal. "

igazad van, de akkor a csutti főstróman staddioncziggány se lopja a pénzt a kib@szott strómanjain át, ookké?

mennyi redvás fidesskullancs összejött, juhéjj

ELIOS?

FCUK5 2019.05.06. 19:30:19

@csüngőhasú norvégbáró: bizonyíték, feljelentés, ítélet. Egyiket sem látom, csak a szöveget. Unalmas.

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.06. 19:31:10

@FCUK5:

"tegyél jobb ajánlatot náluk. Ennyi. "

valahogy nem akarnak, nyilvánvaló minden kivitelezőnek, mekkora mutyisztán van nálunk, ugyan ki próbálná lenyomni a falubéli lölőt a főstrómant te fidessbarom?

magyarázd már a kurvaanyádnak, hogy itt minden rendben, lophatna a staddioncziggány gazdád kevesebbet is ám.

lassan épít még 2 staddiont a kertjébe, tiborczzzz féle ELIOS lámpácskákkal, közpéééééznbőőőől.

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.06. 19:33:17

@FCUK5:

"bizonyíték, feljelentés, ítélet. Egyiket sem látom, csak a szöveget. Unalmas. "

hol jelented fel??? a nemzeti fidess nav-nál, vagy a rettegő rendőrségen, vagy a fidess ügyészségről beszélsz?

hová nem fészkelte be magát a fidesscziggányod bandája? te komplett hülye vagy fidesskullancs?

az EU tudná kivégezni a csutti ge.it, nincs pénz, nincs lopás. ennyike.

FCUK5 2019.05.06. 19:34:53

@csüngőhasú norvégbáró: de nem teszik. Ja, mert se bizonyíték, se jogkör. Lapozzunk.

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.06. 19:37:14

@FCUK5:

"de nem teszik. Ja, mert se bizonyíték, se jogkör. Lapozzunk. "

mire nincs bizonyíték? a fél világ lölő gazdagodásán röhög te majom, kit etetsz? :D

ahol a pénz, ott a hatalom, téged is megvett a főcziggány, pénzért @nyád lelkét is, te nyomorult féreg.

Sir Bates dö Hól 2019.05.06. 19:37:18

azért van abban valami báj, mikor az intellektuális teljesítményeket értékelik a kívülálló baribaszó ner-cselédek;-)...
ha jól értem, az a legfőbb érv, hogy "e'basszák a pízt! oszt semmitsenem tudnak fő'mutatní!" ez azért a fudballról is elmondható;-)... és tiborcról meg mészárosról is;-)...

FCUK5 2019.05.06. 19:39:03

@csüngőhasú norvégbáró: megvett? Lehet. De téged tuti nem vett meg az ellenzék, akkor mi a mentséged?:)

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.06. 19:41:02

@FCUK5:

"megvett? Lehet. De téged tuti nem vett meg az ellenzék, akkor mi a mentséged?:) "

nem bírom a korrupt staddion cziggányszagot, ennyi a gond.

ELIOS? mért nem adta be a cziggány a számlát EU bácsinak? :D csak nem sz@ros lett a gatyika? :D

ELIOS lámpát vegyeneeeeeeeeeeeeeek

FCUK5 2019.05.06. 19:44:02

@csüngőhasú norvégbáró: volt elég másik számla, nem? :) de lovagoljatok még a témán, a béka segge alá jó az irány:)

Tudod, sokan úgy vagyunk vele, hogy nem tudnak annyit lopni, ami már túl sok lenne, ha a másik választási lehetőség a mai ellenzék. Ennyi.

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.06. 19:47:12

@FCUK5:

"Tudod, sokan úgy vagyunk vele, hogy nem tudnak annyit lopni, ami már túl sok lenne."

ez a csodás fidess a szavazóbázis. :D a segíjjes cziggányság. neked soha nem lesz több. becsületed se. bájer zsótit még lecophatod.

mennyit lop majd a staddioncziggány a budapest-csutt-belgrád vonal beruházásából?

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.06. 20:55:35

@Aranka1973:

"de egy kormányzatnak nem a partikuláris érdeket kell figyelembe venni, hanem az össztársadalmi érdeket! "

nekünk nem kell MTA, nekünk az kell, hogy a staddoncziggányod a szemünk is kilopja!

éljen soros gyuri!

Szergej Szergejevics Szergejev 2019.05.06. 21:26:33

@csüngőhasú norvégbáró: "éljen soros gyuri!"

Éljen soká'! Kenyéren és vízen, egy sötét tömlőcben!

"neked soha nem lesz több"

Hát eszed az neked se lesz több, úgy látom...

@Sir Bates dö Hól: "azért van abban valami báj, mikor az intellektuális teljesítményeket értékelik a kívülálló baribaszó ner-cselédek"

Szerinted a békákat szokás megkérdezni, mielőtt lecsapolják a mocsarat?

A nem kívülállók, értsd az MTA vezetősége és a kutatóhálózatból jelenleg hasznot hajtók nyilván kapaszkodnak a székükbe; de miért is lenne ez egy döntő érv?

Nekünk, akik fizetjük őket, szerinted semmibe nem lehet beleszólásunk?

Pedig a mondás is úgy szól, hogy "az rendeli a nótát, aki fizeti a zenészt" !

csüngőhasú norvégbáró 2019.05.06. 21:54:20

@Szergej Szergejevics Szergejev:

"Hát eszed az neked se lesz több, úgy látom... "

most mi lesz fidesscsicska, beszoltá keményen? :D

Sir Bates dö Hól 2019.05.06. 22:09:38

@Szergej Szergejevics Szergejev: figyú, itt egyrészt az MTA függetlenségéről van szó, mint az utolsó megmaradt független intézményről, az egyre jobban szorongatott bíróságok mellett (mert ezzel a kettővel mindent maga alá gyűrne a ner, bár ez nem nehéz egy olyan országban, ahol a demokrácia olyan alapja hiányzik, mint az önkormányzatiság), hanem arról is, hogy bizonyos speciális problémákat nem kell népszavazás/társadalmi vita tárgyává tenni, ellenben például azzal, hogy miért kellett a corvinust kvázi magánegyetemmé tenni.

Sir Bates dö Hól 2019.05.06. 22:13:00

@Sir Bates dö Hól: ja, és ez az egész a társadalom tudományok feletti uralom átvételéről szól.

2019.05.07. 19:00:01

@Sir Bates dö Hól: "az MTA függetlenségéről van szó, mint az utolsó megmaradt független intézményről" :-) .
Az utolsó olyan intézmény, amit még Rákosi alapozott meg a teljes átalakítással és ott még mindig virágzik a szocializmus, és ez még jó pár évtizedig így lesz, mert csak a bent lévők választhatnak be maguk közé új tagot ... így marad az elvtársi előny, még akkor is, ha a látványpékségbe be-be engednek jobboldalit is mutató néha.

Sir Bates dö Hól 2019.05.07. 20:04:56

@Tényelek: aha, te komplett hülye vagy...

2019.05.07. 20:05:42

@FCUK5: "a pénzt mi adjuk, az Akadémia meg eltapsolja. erről van szó....." "bizonyíték, feljelentés, ítélet. Egyiket sem látom, csak a szöveget. Unalmas."

2019.05.07. 20:43:20

@Sir Bates dö Hól: "aha, te komplett hülye vagy.." Tetszik ez a pápai tévedhetetlenség mintájára kialakult liberális kinyilatkoztatás, miközben érv még csak egy szálkányi sem.
Pedig, amit írtam az bizony úgy van benne van az alapszabályban a kezdetektől, eddig csak Rákosi nyúlt bele, de ő nagyon, azóta benne van a politikai torzulás.
A Heller féle kommunista filozófus társaságot pl. kirobbantani sem lehet, politikailag annyira vegytiszta.
Nemrég ült össze a csapat, hogy beválasszon maguk közé új tagokat;
mta.hu/mta_hirei/a-magyar-tudomanyos-akademia-ujonnan-megvalasztott-tagjai-109664

Sir Bates dö Hól 2019.05.07. 21:15:49

@Tényelek: azt, hogy gyakorló idióta vagy, azt nem kell a kommenteid után megmagyarázni;-)... másrészt azért te még annyira sem dúskálsz az érvekben, mint én, harmadrészt pedig ez az mta, nem a prima primisszima díj, itt nem közönségszavazás után adják a tagságot...

Aranka1973 2019.05.07. 21:20:17

@Sir Bates dö Hól: " itt nem közönségszavazás után adják a tagságot "

De nem is a teljesítmény alapján !

Hanem az egyik kriptokomcsi, libsi ajánlja be a másik komcsit, libsit !

Szó se róla, ideje lenne már tagrevíziót tartani az MTA-ban, de egyelőre azzal is megelégszünk, hogy legalább a kutatóintézetek ne két kézzel szórják a pénzt a hülyeségre !

Azt kutassák, amit a megrendelő akar, és ha nincs eredmény, akkor kopjon fel az álluk ! Ennyi !

Sir Bates dö Hól 2019.05.07. 21:30:42

@Aranka1973: baba, hidd el, én azt is értékelem, hogy csupán funkcionális analfabéta vagy, nem tényleges! ez komoly teljesítmény, tekintetbe véve, hogy családon belül házasodtok már generációk óta;-)...
(by the way, te milyen kompetencia alapján vagy képes megítélni az akadémiai tagsághoz szükséges eredményeket? mert a baribaszó ner-cselédség erre még nem jogosít fel;-))

2019.05.07. 21:58:49

@Aranka1973: Nem kell komolyan venni a francia liberálbolsevikot! Végig kell olvasni a hozzászólásait és látszik, hogy annak bő 98%-a minősítés, kinyilatkozás / :-) /, érvei nincsenek, .. az egy másik dolog, hogy nem is nagyon lehetnek :-) . Szövegelemzéssel lehet látni, hogy legalább két néven ír. Ha felhúzza magát, akkor ugyanazokat a trágár szavakat használja, ugyanolyan sorrendben. Valószínűleg főállású lehet.

Aranka1973 2019.05.07. 21:59:13

@Sir Bates dö Hól: Ahhoz sem kell mesterszakácsnak lenni, hogy észrevegye az ember, ha az étterembe elsózták a levest !

Egy olyan kutatmányt, találmányt mutassatok, amit az MTA-s tudós urak tettek az asztalra az utóbbi 3 évben, és érdemi hatással volt az életünkre !

Mert ha nem volt ilyen, akkor mire fel kapnak a tudós urak százezres appanázst a heti egy nap ( vagy annyi se ) munka után ?

Mennének inkább kapálni napszámba !

Sir Bates dö Hól 2019.05.07. 22:04:51

@Tényelek: haver, te az fbi profilozóitis okíthatnád!:-DDD...

@Aranka1973: baba, a te életeden még galilei kutatásai sem változtattak. lapos még a föld, mi?;-)...

Aranka1973 2019.05.08. 06:45:32

@Sir Bates dö Hól: " Eppur si muove. És mégis mozog a Föld ", szól Jókai Mór regényének a címe a Galileinek tulajdonított szállóigével, akinek életét többek között Bertolt Brecht és Németh László is feldolgozta dráma formájában.

Az idézett mondat a legenda szerint 1642-ben, közvetlenül halála előtt hagyta volna el a híres tudós száját, bár ez korhű dokumentumokkal alá nem támasztható, így mindez bizonyára inkább csak az emberi képzelet szüleménye.

Hogy Galilei érdemi hatást gyakorolt volna? Ám legyen, de van azért itt egy-két probléma ezzel a példácskával.

Az egyik, hogy nevezett úr sosem volt a Magyar Tudományos Akadémia tagja; a másik, hogy munkásságát nem az utóbbi 3 évben, hanem évszázadokkal ezelőtt fejtette ki, ezért ez elég vékony teljesítmény a részedről, dicső lovag, bár az igyekezetet értékelem.

Azonban továbbra sem tudok olyan körülményekről, amelyek alátámasztanák, hogy ott az Akadémián és a kutatóintézetek hálózatában valóban érdemi, a társadalom javát az államtól (adófizetőktől) kapott zsíros appanázzsal arányosan szolgáló értékteremtő munka folyna.

Sir Bates dö Hól 2019.05.08. 09:38:14

@Aranka1973: baba, azonnal igazolod valóban funkcionális analfabéta mivoltod?;-)... milyen zsíros pénzekért üldögélnek a kutatók? hol? a veritasban? az mka-ban? a magyarság kutatóban? hol, baba?
babám, mint jeleztem volt, semmi más célja nincs ennek az egésznek, mint hogy a társadalomtudományok felett átvegyék a totális kontrollt, s csupán az ner narratívája jelenhessen meg (a piros pötty a valagadon meg a türk kurultáj!?!). elbutított, önálló és értő, kritikai gondolkodásra képtelen egyén vagy.
(már, amennyiben nem ez a munkád. ha önként hájpolod itt orbánt, akkor tényleg szar életed lehet.)

2019.05.08. 10:59:39

@Sir Bates dö Hól: "haver, te az fbi profilozóitis okíthatnád!:-DDD..."
Nem kell ezt misztifikálni, az ehhez tartozó tudással egy alapdiplomával rendelkező ember rendelkezik, mert kutatásmódszertan órán megtanítják neki, .. ha mesterszakot is végez, akkor logikusan többet, .. de ennyire azért ne nézzünk a távolba.
Ne ijedjen meg legközelebb, ha ilyen információval találkozik, be kell iratkozni az egyetemre és már a második év végén már önnek sem tűnik az ilyen NASA technológiának!
Szorítok önért, mert mentálisan nagyon rossz érzés lehet, ha valakinek az ilyenről a félelmetes tudású FBI profilozók jutnak az eszébe.

Sir Bates dö Hól 2019.05.08. 14:42:10

@Tényelek: jó, majd szerzek egy érettségit, oszt én is okos leszek....
süti beállítások módosítása