B1 blogcsalád



Jön Pompeo, de előtte Bolton felsorolta Szíjjártónak az amerikai panaszlistát

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2019. február 07. - Szelestey

• Orbán Viktor jól meglátta, hogy milyen politikai és gazdasági érdekek nyújtanak neki védelmet a felszíni nyugati bírálatokkal szemben, bár a CDU új elnök asszonya most azt mondta, hogy nem lehet szó nélkül hagyni a magyar demokrácia állapotát 

• Az európai konzervatívok és szociáldemokraták úgy gondolják, hogy Salvini felsült a Populista Internacionálé tervével, de ha a liberálisok megtámogatják, könnyen Vestager lehet a befutó a Bizottság következő elnökeként a két nagy pártcsalád jelöltjével szemben 

•Nem tud mit kezdeni Ady Endrével a mai Magyarország, ahol a romák a társadalom érinthetetlen kasztját alkotják 

karolyi_mihaly.jpg

                                                   Nemzetközi sajtószemle, 2019. február 7.

 

Yahoo/AFP

yah.png

Eldőlt, hogy a jövő héten Budapestre jön az amerikai külügyminiszter. A hírt a Fehér Ház jelentette be, és a francia hírügynökség az utazást annak jeleként értékeli, hogy az Egyesült Államok a viták után igyekszik kiépíteni a kapcsolatokat a nacionalista Orbán Viktorral. Bolton nemzetbiztonsági tanácsadó közölte, hogy találkozott Szíjjártó Péterrel, és olyan kérdéseket vitattak meg, mint a védelmi együttműködés, az energiahordozók beszerzési forrásainak bővítése, a rosszindulatú orosz befolyás ellensúlyozása, valamint a sziklaszilárd NATO-elkötelezettség fenntartása. Jelezte, hogy ezek a témák lesznek napirenden az USA idei politikájában, valamint Pompeo magyarországi megbeszélésein is.

A Trump-kormányzat hajlandó együttműködni Orbánnal, akit Obama erősen mellőzött, ám a politikus néhány húzása bosszantja a mostani washingtoni vezetést is.  Így a State Department bírálta, hogy Magyarország Moszkvának és a nem az USÁ-nak adott ki két feltételezett orosz fegyverkereskedőt. Ugyancsak csalódottan kommentálta, hogy a CEU kénytelen nagyrészt Bécsbe települni. 

https://news.yahoo.com/pompeo-build-us-ties-hungarys-wing-leaders-223412689.html;_ylt=AwrC1Cnbf1tcO2EAvwjQtDMD;_ylu=X3oDMTByOHZyb21tBGNvbG8DYmYxBHBvcwMxBHZ0aWQDBHNlYwNzcg--

Guardian

guardian.png

Orbán Viktor átlépte az összes vörös vonalat és senki sem állította meg. Még a hetekig tartó tüntetések is hiábavalóak voltak, a kormányfő láthatóan élvezi az unió támogatását, ami megvédi a bírálatoktól. Így értékeli a helyzetet vendégkommentárjában egy Berlinben dolgozó magyar újságírónő. Diseri Dóra rámutat, hogy sok magyar még mindig kívülről várja a megváltást, azaz, hogy európai politikusok, vagy EU-intézmények nyomást gyakorolnak a miniszterelnökre. De nem jött senki, még Merkel sem. Inkább elfordította a tekintetét, ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy szemet hunyt a magyarországi demokrácia visszacsúszása fölött. A CDU-nak egy sor kérdésben szüksége van a Fidesz támogatására, Brüsszelben és Németországban egyaránt. Azon felül kitapintható a rokonszenv a magyar párt és a CSU között. A berlini kormánykoalíció változatlanul törékeny, ezért nem kockáztatja meg, hogy élesebben bírálja Orbánt és a politikáját. 

Ám alighanem még fontosabbak a gazdasági szempontok. A nagy német autógyárak számítanak a politikai stabilitásra, valamint a kedvező kétoldalú kapcsolatokra, hogy profitot termeljenek a magyar üzemekben. Bár az nagyon nagy kérdés, hogy ki fog ott dolgozni, mivel a tömeges kivándorlás folytán nagy a munkaerőhiány. Erre találta ki a magyar kormány a rabszolga törvényt, ami azután kiváltotta az utcai megmozdulásokat. De a lényeg, hogy a Fidesz továbbra is maradhatott a Néppártban, minden jogsértés dacára. És mindaddig fölöttébb rugalmasak lesznek a vörös vonalak, amíg Orbán extra helyeket szavatol Strasbourgban az EPP számára,továbbá gondoskodik vonzó ügyletekről a német autós cégek számára. Így mindenki számára világos, hogy milyen gazdasági és politikai érdekek pajzsa mögött tudja megvédeni magát a magyar vezető bármiféle komoly bírálattól.  Az eredmény az, hogy továbbra is, minden akadály nélkül a nemzeti populista zászlóvivő szerepében léphet fel az európai választások előtt, saját illiberális demokráciáját hirdetve.   

https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/feb/06/viktor-orban-crossed-red-lines-hungary-eu

Süddeutsche Zeitung

suddeutsche_zeitung.jpg

A német kereszténydemokraták új elnökasszonya fontosnak nevezte, hogy ne hagyják annyiban a Kelet-Európában tapasztalható kedvezőtlen fejleményeket, így a magyar és a lengyel jogállam leépítését. Ám 30 évvel a fal lebontása után arra is figyelmeztetett, hogy a Nyugat részéről hiba, ha fölényeskedve lép fel, mert a Szolidaritás, II. János Pál és a magyar határnyitás nélkül nem lehetett volna elérni a német újraegyesítést. Márpedig ezért köszönet jár a térség lakóinak. Kramp-Karrenbauer Brüsszelben tett bemutatkozó látogatást és arra szólított fel mindenkit, hogy védjék meg a demokráciát és az Európa-tervet a populistáktól

Jelezte, hogy az európai választási kampányban a biztonságra és a migrációra kívánja helyezni a hangsúlyt, ideértve hogy jobban meg kell védeni a külső határokat, mert meg kell őrizni a schengeni vívmányokat. Kifejtette, hogy a bevándorlás továbbra is az egyik legnagyobb kihívás lesz kontinensen.  Fontosnak nevezte a közös védelmi politikát, amely elvezethet akár az európai hadsereg felállításához is. Ám óvott attól, hogy a szoros gazdasági kapcsolatok miatt bárki véglegesnek tekintse a békét a földrészen

Sürgette, hogy mindenki határozottan és félelem nélkül, minden kishitűséget és csüggedtséget elhagyva álljon ki Európa mellett. Fontosnak minősítette, hogy az EU a polgárok érdekeit szolgálja. Mint mondta, az unió sikere azon múlik, hogy mennyire erősek az egyes nemzeteket összetartó kötelékek

https://www.sueddeutsche.de/politik/cdu-kramp-karrenbauer-bruessel-eu-1.4318605

Economist

economist_1.jpg

A hetilap legtekintélyesebb véleményrovata a Bizottság versenyjogi biztosát ajánlja Juncker utódjául, ám hogy Vestager elnyerhesse a tisztséget, ahhoz a liberálisoknak fel kellene sorakozniuk mögötte. A dán politikusnő nem fél attól, ha hatalmas ellenfelekkel kerül szembe: éppen most hiúsította meg a két nagy vasútgyártó óriás, az Alstom és a Siemens összeolvadását. Lenyomta az Apple-t, gigabírságot vetett ki a Google-ra és átkutatta a kipufogógáz-botrány kapcsán gyanúba került német autógyárak irodáit. Pontosan ezért lenne remek a Bizottság élén, hiszen független és tehetséges. A mindenkori államot a szabályok védelmezőjének és érdekcsoportok korlátjának tekinti.

Hogy győzni tudjon, ahhoz fel kell törni az európai konzervatívok és a szociáldemokraták összefogását, de most erre kedvező alkalom kínálkozik. A két nagy pártcsalád tagjai közül ugyanis nagyon sok bajban van odahaza. Bőven lehet, hogy elvesztik a többséget Strasbourgban. A liberálisok viszont feljöhetnek a 2. helyre, főleg ha szövetkeznek Macronnal. Annál is inkább, mivel a riválisok törököt fogtak a saját jelöltjeikkel. A néppárti Weber elfogadhatatlan a liberálisok és a zöldek számára, mert roppant elnéző a tekintélyelvű Orbán Viktorral. Márpedig külső támogatás nélkül a bajor politikus nem számíthat sikerre. Sőt, még az is lehet, hogy másra cserélik le. Ugyanakkor a baloldali Timmermans mellé várhatóan még saját (liberális) kormánya sem áll oda. Ez még inkább növeli Vestager esélyeit. Csak éppen mindezidáig nem lépett szövetségre az En Marche és a liberális frakció, és a dán miniszterelnök aligha pártolja saját honfitársa ügyét.

Nagy szégyen volna, ha a dán biztos a partvonalon végezné. A liberálisok egyfolytában arról beszélnek, hogy helyre kell állítani a bizalmat ezekben a populista időkben. Vestager jóvoltából volna esélyük, hogy ők adják a Bizottság következő elnökét, olyasvalakit, aki hisz a szabályokban. Ha nem képesek közösen cselekedni, lehet, hogy nem is lesz több esélyük rá.

https://www.economist.com/europe/2019/02/06/margrethe-vestager-bane-of-alstom-and-siemens-could-get-the-eus-top-job

Bloomberg

bloomberg_1.jpg

Az unió régi gárdája elhessegeti, hogy az olasz miniszterelnök villámgyorsan létre akarja hozni a nacionalista pártok szövetségét az EP-választások előtt. Salvini képtelen volt megnyerni az ügynek Orbán Viktort, vagy a lengyel PiS-t – mondta az Európai Néppárt főtitkára. Hozzátette, hogy a politikus felőlük folytathatja cirkuszolást a földrészen, cseppet sem valószínű, hogy össze tudnak állni az érintett pártok. Azt azonban nem lehet kizárni, folytatta, hogy frakciót alakítanak Strasbourgban, mert apparátus és pénz kell nekik. Jelezte egyúttal, hogy a kampányban az EPP nem a megosztást szorgalmazza az EU hívei és ellenfelei között, inkább a pártcsalád elmúlt ötévi eredményeit igyekszik kihangsúlyozni.  

A szociáldemokraták bizottsági elnökjelöltje hasonló húrokat pengetett és elítélte a Fidesz, a lengyel Jog és Igazságosság, valamint az olasz Liga megosztó irányvonalát. Timmermans úgy fogalmazott, hogy a nacionalisták nagy formát futnak, ha rombolni kell. Mint egy rossz gyerek, aki tönkreteszi a játékait. Ám arra képtelenek, hogy alkossanak, ám az emberek előbb-utóbb rájönnek a trükkre.

https://news.yahoo.com/eu-apos-old-guard-brushes-050003143.html;_ylt=AwrC0CN6gFtcy2UAX1_QtDMD;_ylu=X3oDMTByOHZyb21tBGNvbG8DYmYxBHBvcwMxBHZ0aWQDBHNlYwNzcg--

New York Times/Reuters

reuters.jpg

Mivel a populisták megerősödtek több EU-tagállamban is, diplomaták szerint egyre nehezebb, hogy az unió közös állásfoglalást tudjon kiadni a különféle külföldi válságok ügyében. Ennek példája, hogy Magyarország, amely az olaszokkal együtt hevesen ellenzi az európai bevándorlási politikát, megakadályozta az Arab Ligával tervezett közös nyilatkozat közzétételét, mert a tervezet utalt a Budapest által elutasított ENSZ migrációs egyezményre.

Egy felelős brüsszeli forrás az esetről azt mondta, hogy a hónap végén esedékes csúcstalálkozót hosszú hetek munkájával készítették elő, és a magyar fellépés egyszerűen értelmetlen. Hozzátette, hogy a közép hatótávolságú nukleáris rakéták kapcsán olyan államok kerültek egymással szembe, akik tagjai, illetve nem tagjai a NATO-nak. Azon kívül az olasz kormány teljes káoszt mutat, de a lényeg, hogy egyre inkább minden tag a maga szekerét igyekszik tolni. Márpedig ez fenyegeti a szervezet szerepét a világpolitikában. Vagy ahogy egy uniós követ megfogalmazta: baj van a gépházban.

Ráadásul az EP-választások tovább súlyosbíthatják a helyzetet, mivel a nagy pártok szigorúbb álláspontra helyezkedek Brüsszelben, hogy jó benyomást keltsenek odahaza. Úgy hogy bizonyos kérdésekben napokig egyeztetnek, még a hét végeken is, éjszakába nyúlóan egyeztetnek a szakértők, ám utána egyszer csak jön egy nemzeti politikus és mindent megvétóz. És ezen már a Berlin-Párizs tengely sem tud mindig segíteni. Az pedig nem jó az EU diplomáciai törekvései szempontjából, ha kívülre is láthatóvá válnak a belső törésvonalak. Sokat lendítene a dolgokon, ha külpolitikai kérdésekben bevezetnék a többségi szavazást, de ahhoz a tagállamoknak fel kellene adniuk a vétójogukat.

https://www.nytimes.com/reuters/2019/02/06/world/europe/06reuters-eu-foreignpolicy.html

Washington Post

washington_post_1.jpg

Az újság egyik szemleírója úgy látja, hogy az unió helyzetéről tartott beszédében Trump a határkerítés nem létező problémájára összpontosított, ahelyett, hogy a tényleges gondokkal foglalkozott volna, épp ezért az újságíró megírja, hogy meglátása szerint miként kellene megoldani a szóban forgó bajokat. A tekintélyelvű populizmus kapcsán megállapítja, hogy az elnök fontos lépést tett az irányzat feltartóztatására, hiszen együttműködik a szövetségesekkel Maduro törvénytelen venezuelai rendszerének megbuktatására. Ám közben bátorítja a demagógokat, akik támadják a demokráciát a többi közt Magyarországon, Lengyelországban és Törökországban.

Még ennél is rosszabb, hogy odahaza aláássa a demokráciát, aminek az lett a következménye, hogy a Freedom House a minap rontott az ország besorolásán. Az Egyesült Államok egymaga nem képes megfordítani a populista hullámot, de megindíthatja a folyamatot, amennyiben felelősségre vonja Trumpot - vagy úgy, hogy alkotmányszegési eljárást indít ellene, vagy pedig úgy, hogy a politikus jövőre kikap a választáson. Akárki is követi, hirdetnie kell az emberi jogokat és a demokráciát, ahogyan azt a korábbi elnökök tették, és nem csupán Venezuela kapcsán.

https://www.washingtonpost.com/opinions/forget-trumps-sideshows-here-are-my-solutions-for-6-real-crises/2019/02/06/51a0fe2c-2a41-11e9-b2fc-721718903bfc_story.html?utm_term=.00299f62e46a

NZZ

neue_zurcher.jpg

A magyarok szomorúan emlékeznek Ady Endre zsenijére a költő halálának 100. évfordulóján, mert a mai Magyarországon szívesen eltakarítják az útból a történelmileg nehezen kezelhető személyiségek szobrait. Ily módon az Ady-emlékünnepségek is arra figyelmeztetnek, hogy több tisztességre és nyíltságra van szükség. Így foglalja össze a helyzetet Wilhelm Droste, a Budapesten élő német irodalomtörténész. Mint rámutat, az ország 1989 óta látványos sikerekkel tudta feltartóztatni a történelmet, illetve erőnek erejével visszaforgatni azt. A jelenlegi politika pedig különösen szenvedélyesen és látványosan űzi ezt a sportot. 

Az állami rádió minden nap ünnepli az 1. világháború valamelyik hőstettét. A Kossuth téren a hatalom parancsára módszeresen visszaállítják a 30-as évek képét, amikor is Horthy vezérletével a hitleri Németország oldalára manőverezte magát az ország. Gondosan eltörlik az 1918 után időszak viharos eseményeinek nyomait. Lásd Károlyi, de még inkább Nagy Imre emlékművének áthelyezését. Az Orbán-kormány szívesen hivatkozik 56-ra, de mivel az egykori miniszterelnök kommunista volt, el kell tűnnie. Minden ünnep a napvilágra hozza e kis nemzet nyomorát. Áll ez az Ady-évfordulóra is, mivel a szerző sok műve minden további nélkül időszerű, tekintve a napi politikát. Ám azt jelzi, hogy a magyar történelem kizárólag hátranéz és csupán nagy ritkán tekint előre

Ady szuverenitása máig hat: a reakciós jobboldalt bátran és nyílt sisakkal támadta, a baloldali és liberális barátokat folyamatosan lezárta. Így világítótorony lett mindazok számára, akik keresik a helyüket. A nagyvilág semmit sem tud róla a nyelvi korlátok miatt, de sajnos, a mai Magyarországot is a feledés sújtja. És ez most nem a legjobb időszak, hogy a magyarok magukra maradjanak Adyval. Mert ő pontosan tudta, milyennek kellene lennie egy korszerű és boldog országnak. Ez szomorú aktualitást ad neki, noha szívesen lemondott volna róla. 

https://www.nzz.ch/feuilleton/ein-todestag-mahnt-die-lebenden-die-ungarn-gedenken-wehmuetig-des-genies-von-endre-ady-ld.1457339

Die Zeit

die_zeit.jpg

A lap úgy mutatja be a miskolci Ambédkár iskolát, hogy az Európa páriáit, a romákat szolgálja. Érettségit is ad, ily módon ajtót nyit az egyetem felé, egy olyan országban, amelyben minden 100 roma fiatal közül csupán egy jut el a felsőoktatásba, és amelyben akkora a cigányellenesség, hogy azon már senki sem csodálkozik. A két vezető, Derdák Tibor és Orsós János a szegénységgel, a gyűlölettel és a kirekesztő hivatalos politikával szemben igyekszik nyerni, mert hisz a küldetésében. Talán azért, mert az épp olyan valószínűtlen, mint a kettejük barátsága és szövetsége, hiszen teljesen eltérő környezetből érkeztek. Már sok iskolát alapítottak,és bár  azok közül jó párat fel is kellett adniuk, de a cél ugyanaz maradt. Az utóbbi 10 évben kb. 100 gyerek tudott leérettségizni ezekben az intézményekben, miközben a statisztika az mutatja, hogy ez minden 20 roma gyerek közül csak egyetlenegynek sikerül. Ami megint csak tragédia, mert anélkül csupán álmodhatnak arról a másik világról, amelyben a teljesítmény többet számít, mint a bőr színe. Merthogy ez egy osztálytársadalom, és a romák vannak legalul – mondja Derdák. 

Az iskola arra a reményre épül, hogy a képzéssel ki lehet emelkedni. És hogy ez minden kicsinek sikerülhet, ha megfelelőek a körülmények. Másutt a gyerekek inkább azt tapasztalták, hogy ne kérdezzenek egyáltalán. A szegregált intézményekben a roma tanulók gyakorta analfabéták. Miskolc és környéke sokszor a nyomort nyújtja a romáknak, nem egy esetben a fiataloknak sem marad más vigasz, mint a drog, amely olcsóbb, mint a sör. A Fidesz-politikusok sem azon vannak, hogy a roma gyerekekből diplomások legyenek. Derdák nagy hibának tartja a közmunkát, mert az elcsábítja gyámolítottjait a tanulástól. Mindez megteszi a maga hatását, az iskola az utóbbi években elvesztette diákjainak háromnegyedét. 

Ám Magyarország többi részét nem érdekli a gettók nyomorúsága. A telepek egyre nagyobbak és mind jobban bezárulnak az ott élők számára. Az Ambédkár iskolában, ha végképp elfogy a pénz, a két vezető bedobja a saját fizetését. Tavaly ez háromszor fordult elő. Derdák mégis úgy fogalmazza meg a gondokat, hogy a mai Magyarországon nem a pénz vagy a recept hiányzik, hanem az akarat. És ez így is marad, teszi hozzá. 

https://www.zeit.de/2019/07/bildung-ungarn-schule-ghetto-roma-jugendliche

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7314612538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kunzoo 2019.02.07. 06:26:35

Korábbi cikkben itt azt bizonygatták hogy az ensz migripaktumnak semmi jelentősége nincs, jelkép csupán. Akkor mi a bánatnak hivatkoznak rá az arabokkal kötött megállapodásban? Miért nem veszik ki a szövegből, akkor Szíjjártó se ugrálhatna emiatt.

rallus 2019.02.07. 06:54:36

Sajnos bizonyítani lehetetlen, de feltételezhetjük, hogy a nyugati vezetők nem mindannyian gyárilag sík hülyék és ők is látják, a beözönlő migránsok idővel kipusztítják az őslakosokat. Akik még Merkelt is lehallgatják és kizárólag az összeesküvés elméletekben léteznek, azok annyira kézben tartják a vezető politikusokat, hogy megnyikkanni sem mernek. Néhány jel szerint mégis szorult beléjük annyi normális életösztön, hogy nem pusztítják el a gyakorlatilag őket is védő migráció ellenes vezetőket.
Reménykedjünk....

paraszthajszal 2019.02.07. 07:53:40

[Kramp-Karrenbauer] „[j]elezte, hogy az európai választási kampányban a biztonságra és a migrációra kívánja helyezni a hangsúlyt, ideértve hogy jobban meg kell védeni a külső határokat, mert meg kell őrizni a schengeni vívmányokat. Kifejtette, hogy a bevándorlás továbbra is az egyik legnagyobb kihívás lesz kontinensen.”

Ezzel csak egyet tudunk érteni.

Ezért volt és van szükség a határkerítésre, a Stop Sorosra és az illegális bevándorlással szembeni zéró toleranciára.

Továbbá ezért lenne fontos az is, hogy idén már keményebb legyen a fellépés a bevándorlási különadó megfizetését elsunnyogó Soros-szervezetekkel (Migration Aid/Éjjeli őrség, Magyar Halszálka Bizottság stb.) szemben is!

2019.02.07. 08:01:49

" és amelyben akkora a cigányellenesség, hogy azon már senki sem csodálkozik. "

Aha.. persze minden ok nélkül, csakis a származásukból fakadóan utálják a parasztok a romákat..ugye?

"Az utóbbi 10 évben kb. 100 gyerek tudott leérettségizni ezekben az intézményekben, miközben a statisztika az mutatja, hogy ez minden 20 roma gyerek közül csak egyetlenegynek sikerül. Ami megint csak tragédia, mert anélkül csupán álmodhatnak arról a másik világról, amelyben a teljesítmény többet számít, mint a bőr színe. "

Aha.. de hát hiszen épp a teljesítmény hiánya az, ami szelektál. A kapuk nyitva, van pozitív diszkrimináció..

"hogy a mai Magyarországon nem a pénz vagy a recept hiányzik, hanem az akarat. "
Az ám... de most lehet, nem egyre gondolunk a cikk szerzőjével. Na, de minek is lenne akarat, mikor "Megílek éé a faszumbúú is!"

"Derdák nagy hibának tartja a közmunkát, mert az elcsábítja gyámolítottjait a tanulástól. "
Na... ezt a buta outsider blődséget ...

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.02.07. 08:20:55

Jó alkupozíció ez. A birodalmi miniszter személyesen könyörög náluk.

élveteg 2019.02.07. 09:27:58

Ady Endre A ROTHSCHILDÉK PALOTÁJA

Rossz fiákker, kerekes gálya,
Hol az embert hallgassra intik.
Párisban, Bécsben, télen mindig,
Ködben és este ragyogott föl
Rothschildék palotája.

Kocsisom mindig arra tévedt,
Mintha kocsisom a Sors volna
S rossz fiakkeren bandukolva
Láttam: pompa, tüzes fényesség,
Szőnyegek s drága képek.

Boldog kocsis: egy lovat üthet.
Be borzasztó tenger az utca,
Hol száz gálya száz útját futja.
Be nem egyforma az az isten,
Aki kerget bennünket.

Lekacagott a kocsis hozzám
S ciceroneként járt a szája:
"Ez a Rotschildék palotája".
S én a hideg ülésre nyomtam
Lángoló, dühös orcám.

Ember-könnyek sós tengerében
Éreztem siklani a gályám,
Vetélt örömök bús dagályán.
Csak egy-két tornyos szikla-kastély
Ragyogott ránk kevélyen.

Örök este és örök gálya,
Csak ott, ott fenn egy-egy toronyban
Lobban öröm örömre, lobban
És mindenek fölött világlik
Rotschildék palotája.

2019.02.07. 09:38:11

:))))
Lázár a palota előtt (részlet)

...
Pénzt olvas valaki.
Zenék zenéje:
Nem hallottam még ilyet soha.
Selymes papírok
Ím halk és büszke zsoltárra gyújtnak,
Csilingelnek a kölyök-ércek.
Zeng az arany
S az én könnyeim hullnak.
S én a palotát támasztom.
Zúg, megtolul, viharzik a zene,
Milyen zsolozsma,
Mintha a világ
Minden öröme benne zengene.
Kié az a pénz?
Az én könnyeim hullnak.
Száradjon el a keze,
Gonosz és boldog keze
A nyomorultnak.
...
Ady Endre

2019.02.07. 09:40:41

@élveteg: Apropos... vajon mit takar a Rotschild név, mint szimbóleum? Nem lopakodó antiszemitizmus árnya sejlik fel a ködben? Vagy csak szimpla óda ez egy filantróp mecénáshoz?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.07. 09:47:05

@Womb Raider: "a teljesítmény hiánya az, ami szelektál."

Magyarországon a gyerekek továbbtanulását döntően a szüleik státusza határozza meg.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.02.07. 10:45:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ez ebben a formában nem teljesen igaz. Inkább azt mondanám, hogy a gyerek motivációját és céljait határozza meg a szülők életmódja és céljai.

kunzoo 2019.02.07. 10:51:00

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
A cigányvajdák gyerekei sem tanultak, ott azért biztosan van pénz meg lehetőség.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.07. 10:51:22

@Magánvéleményem: Teljesen igaz. És ezzel egyedülállóak vagyunk az EU-ban. kérdezz meg egy szociológust.

"a gyerek motivációját és céljait határozza meg a szülők életmódja és céljai."

Más országokban miért mások a gyerekek? Miért csak Magyarországon van így? Nem inkább az iskolarendszer és a társadalom más?

Minden gyereknek ugyanolyan esélyt kellene adni, ne a szülei státuszától függjön az iskolai előmenetele. Így csak újratermeljük a szegénységet. Kéjes örömmel szegregáljuk őket, hadd legyen szar nekik, közben nem gondolunk arra, hogy nemhogy nem fognak sok adót befizetni, de még nekünk kell őket segélyezni. Az a kis káröröm nem ér ennyit.

2019.02.07. 11:52:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Öreganyád kínja, az...

Az életmód, a minta, a szocializáció a döntő. Ha nem látja-érzi szükségét az erőfeszítéseknek, akkor miért hagyna fel a félparazita életmóddal? Ha azt látja, hogy a csóri paraszt matematika tanárnak csak suzuki stiftje van, pedig abroncs tartja össze a tudástól repedező fejét... miközben Kalányos Hulk A8-as audival szaggatja az aszfaltott, akkor a felmerülő dilemmát a saját kis agyával úgy oldja fel: bodzatermelőké a jövő!

Ebből a közegből próbálta egy kósza ötlet erejéig kiemelni a jelenlegi kormányzat a fiatal generáció tagjait, de kitört a forradalom liberáliséknál, hogy itten a szent teheneket elszakítják a borjaiktól, táborokba zárják, tán még el is emésztik őket.. ezé' inkább legyen pozitív diszkrimináció, az inkriminált csoport tagjait illetően egy speciális feltételrendszer alapján legyen megmérettetés.. ha ez így marad, talán nemsokára kikerül az egyetemek padjaiból az első PhD-s szamuráj is.

"Más országokban miért mások a gyerekek? Miért csak Magyarországon van így? Nem inkább az iskolarendszer és a társadalom más?"
Másutt sincs ez másként, ne találj ki baromságokat. A nyomor nem csak nálunk termeli újra önmagát..

"Minden gyereknek ugyanolyan esélyt kellene adni, ne a szülei státuszától függjön az iskolai előmenetele. "
Ökör vagy... NINCS ilyen.. nem von le egyetlen kémia tanár sem pontot egyik tanulótól sem, mert a szülők a cigány kisebbség tagjai. Persze, ezen objektivitás könnyen torzul, amennyibe a dráága kiccsalád verbális és fizikai erőszakkal igyekszik befolyásolni a gyerek előmenetelét...

" Kéjes örömmel szegregáljuk őket, hadd legyen szar nekik, közben nem gondolunk arra, hogy nemhogy nem fognak sok adót befizetni, de még nekünk kell őket segélyezni. Az a kis káröröm nem ér ennyit."

Persze.. ilyen gecik a magyarok.. bosszúból szívatják szegínyeket, nem sajnálva a milliárdok százait (vagy többt?) évente.. így mulat egy magyar!

Te rémesen elvetemült sötét alak vagy...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.07. 12:13:37

@Womb Raider: "Másutt sincs ez másként"

De. Más országokban miért mások a gyerekek? Miért csak Magyarországon van így? Nem inkább az iskolarendszer és a társadalom más?

"ilyen gecik a magyarok"

A fideSS gyűlöletkampánya megtette hatását :(

kunzoo 2019.02.07. 12:14:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
A briteknél, franciáknál mégvándorcigányok vannak azt se tudják hányan.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.02.07. 13:03:47

@közíró MAXVAL bircaman: Kivételesen jól látod a helyzetet birca. :-)

II. Szulejmán is követei által könyörgött, hogy had menjenek már át az országon, ők tulajdonképpen csak Bécset szeretnék megostromolni, csak pechünkre a terek és a sógor között voltunk félúton. :-O Mohács után még kérlelt minket egy kicsit, aztán meglátogatták "túristaként" Buda várát a janicsárok. :-(

Az első tizenöt katonailag legerősebb országot linkelem oszlop diagramban. A mi katonai kiadásunk saccra vékonyabb lehet mint a függőleges tengely. :-(

www.mkbpannonia.hu/component/jce/?view=popup&tmpl=component&img=images/kedd_reggel/augusztus/kr2.png&title=

Leszólod Tivadart? :-)

4.bp.blogspot.com/-xZA2Lqy36eU/Ta2K9kWJYOI/AAAAAAAAADY/fWWtvS2PajY/s1600/b%25C3%25A1r%25C3%25A1nyok-kutya-%25C3%25A9s-ember.jpg

John Brennan 2019.02.07. 13:25:02

Az usa ne pampogjon.
Szijjártótól kemény ellencsapást várok, az Usábol pénzelt ferforgatók bebörtönzését.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.07. 13:31:32

@kunzoo: "A briteknél, franciáknál mégvándorcigányok vannak azt se tudják hányan."

Látod? Mégis mennyivel nagyobb ott a társadalmi mobilitás. Valójában nem is számít, ha nem szegregálják őket ezerrel.

John Brennan 2019.02.07. 13:32:09

@rdos: de most a Fortunátusok és Grittik vesztésre állnak a magyarokkal szemben

John Brennan 2019.02.07. 13:34:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: a briteknél még ma is Hóditó Vilmosék utódai a nemesi arisztokraták

2019.02.07. 13:35:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Szerintem kicsit túlspilázod.. le fogsz bukni..Aztán visszavonnak a tűzvonalból Habony titkárságára kézbesítőnek..

" "A fideSS gyűlöletkampánya megtette hatását :(""
Rajtad már csak röhög az ember...

2019.02.07. 13:40:39

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

@kunzoo: "A briteknél, franciáknál még vándorcigányok vannak azt se tudják hányan."

VS.

Látod? Mégis mennyivel nagyobb ott a társadalmi mobilitás.

ROTFL... formában vagy..De legyen... felőlem akár szekerekre is rakhatod a liblingjeidet, oszt irány ̶ ̶S̶u̶r̶á̶n̶y̶ Uttar Prades..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.07. 13:41:12

@John Brennan: "marxista ostobaság"

Azt értem, hogy idióta fideSSfasszopó vagy, és semmit nem értesz, és nem hiszel el, amit nem a gazdádtól hallasz, de mitől lenne marxista???

"a briteknél még ma is Hóditó Vilmosék utódai a nemesi arisztokraták"

:))

Namindegy. És ez milyen marxista kapcsolatban van azzal. hogy a magyar szegények gyerekei nem tanulhatnak tovább? Más országokban, pl. a briteknél nincs ilyen erős korreláció.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.07. 13:43:03

@Womb Raider: Nem vicces. Hiába játszod a hülyét, ez nem változtat a tényen, hogy Magyarországon a gyerekek továbbtanulását döntően a szüleik státusza határozza meg.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.07. 13:44:09

@John Brennan: "Szijjártótól kemény ellencsapást várok"

Én is. Kemény nyelvcsapást. A gazdája seggén erősödött meg, mint a tied is. :))

2019.02.07. 14:23:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "hogy Magyarországon a gyerekek továbbtanulását döntően a szüleik státusza határozza meg."

Nincs ez másként másutt sem.. de nem azért és nem úgy működik, ahogyan azt te sugallod.. mert képzeld, a képességek és az azok kibontakoztatásának lehetősége, módja bezony mindenütt függ a szülői háttértől és nem csak anyagi/státuszbéli okokra visszavezethetően. Ha nincs mit tovább adni, vagy silány a hozomány.. akkor a társadalom a legnagyobb erőfeszítésekkel sem lesz képes ezen hátrányt kompenzálni.
A tehetségkutatás és tehetséggondozás nem csodaszer, a szellemi tőkét a szülők kovácsolják..hozott anyagból. Aki 7 évesen sem tudja rutinból kezelni az evőeszközöket, aki a minimális társadalmi normáknak sem képes megfelelni, aki alulszocializált, azzal csak drasztikus módszerekkel lehetne segíteni.. de azért meg ugye az idióta libbant népség hadakozik..ki tudja, milyen okkal..
..és nekem el ne meséld, hogy a társadalmi státusz etnikum-specifikus..

2019.02.07. 14:27:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "hogy a magyar szegények gyerekei nem tanulhatnak tovább? Más országokban, pl. a briteknél nincs ilyen erős korreláció."

Miért hazudsz??? Fogadd már el, hogy nem tudsz a legjobb szándékkal sem mindenkinek diplomát adni a kezébe (olyat, ami mögött munka, tudás, érték halmozódott fel) sőt.. van, aki a minimális követelményeket is csak nehezen teljesíti.. de ennek semmi különleges összefüggése nincs a fidesszel.. nem volt ez másként soha..és más országokban sem jobb effektíve a helyzet.

SZrTÁJK 2019.02.07. 14:54:52

Bízzunk benne, hogy Pompeo útja végre a normális irányba tereli a két ország kapcsolatatait, Amerika belátja, hogy Magyarország szuverén állam, és nem diktálhat számunkra.
Az internáci szélsőségesek sok évtizedes uralmának csúfos bukása után reménykedtünk, de sajnos Trump hatalomra kerülése után nem sok minden történt a liberálfundamentalista terror megtörése terén.
Trump legnagyobb vívmánya, hogy finomkodva, a lényeget messze elkerülve "féknyúz" néven emlegeti a main-stream médiát, amit pedig bolsevista hazugság és gyűlöletgyárként kellene nevezni, hogy mindenki értse, miről van szó.

Hazánkkal pedig Amerika még mindig valami gyarmattartóként akar fellépni, ahogy Clintonné, meg Jóhaver Bandi idejében csinálták. Nagy vívmányként akarják előadni, hogy az új nagykövet nem tesz közzé hazug és rosszindulatú koholmányokat, mint tették elődei. Talán inkább bocsánatot illett volna kérniük elődeik elvetemült magatartása miatt, és megfogadni, hogy soha többé nem tesznek ilyet...

Olyanokról papolnak, hogy Amerikanak "elvárásai" vannak. Például olyan elképesztően pimasz felvetést is lehetett hallani, hogy Magyarország támogassa a magyargyűlölő Ukrajna NATo tagságát, meg hasonlókat. De milyen alapon ítélnék már meg ők a mi ügyeinket? Jó lenne, ha az amerikaiak végre felébrednének már, és felfognák, hogy Magyarország szuverén állam.
Bár ennek belátása lenne a normális, de én attól tartok, hogy Pompeo a régi birodalmi logika mentén érkezik, és nyomást próbál gyakorolni ránk.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.07. 15:25:56

@Womb Raider: "nem tudsz a legjobb szándékkal sem mindenkinek diplomát adni a kezébe"

Nem is kell. Mindössze az okos diákok juthatnának előre. Jelenleg azonban nem a diák eszétől, hanem a szülők státuszától függ az előmenetel.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.07. 15:35:41

@Womb Raider: "ennek semmi különleges összefüggése nincs a fidesszel"

Az elkúró alatt enyhe javulás volt az oktatásban, a geci alatt hatalmas esés.

6.Lenin 2019.02.07. 15:51:37

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

A világon CSAK Mo-on vannak börtönök, hajléktalanok, alkoholisták, gyilkosok, rablók, csavargok, gecik.,stb-k.
Mindenhol máshol szentek, filantrópok, és Nóbel díjas tudósok.

Te akkora seggfej vagy, hogy az már orvosért kiállt.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.07. 15:57:56

@6.Lenin: "A világon CSAK Mo-on vannak ... gecik."

Ebben most speciel igazad van. Nincs még egy ország a Világon, ahol a miniszterelnököt mindenki gecinek tartja. Ezért keményen meg kellett dolgoznia, nem megy az olyan könnyen. :))

Bokros az asztal körül kergeti az anyját, hogy megbassza.
- Na de Lajoskám, miért akarsz ilyet?
- Anyám, az EGÉSZ ORSZÁG ezt kívánja!

Ezt még az elkúróval hallottam.

De egyiket se nevezte a nép gecinek. :))

6.Lenin 2019.02.07. 16:06:20

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Ez az idióta ballib oldal lenne a NÉP?

Te tényleg egy oltári nagy seggfej vagy. NEM KELL MÉG 1000x BIZONYÍTANOD. Szerintem már a hutuk is tudják, pedig nagy részük 120%-uk nem is tud olvasni.

2019.02.07. 20:07:40

@SZrTÁJK:

"Hazánkkal pedig Amerika még mindig valami gyarmattartóként akar fellépni, ahogy Clintonné, meg Jóhaver Bandi idejében csinálták. "

Még mindig itt tartunk? Pedig Trump megválasztása után örömtüzek gyúltak a Jobb Világrend Beiktatási Partin.
Bayer szavaival élve- a világ társadalmainak többsége Donald Trumppal van, mert nem tud és nem is akar azonosulni azokkal a beteg és ócska halálkultuszokkal, amik a liberális társadalmi ügyeket jelentik.
Aztán több, mint két évvel a PC bukása után kiderül, hogy semmi sem változott, a hatalmas remények köddé váltak.
Esetleg nem kellene elhagyni az önérzetében sértett óvodás szerepét?

zsindekksz ISIS Al Qaida mind CIA projekt 2019.02.07. 20:21:20

Az USA- nak nincsenek szövetségesei- csak bármikor, bármiért beáldozható vazallusai, így van ez az indiánokkal megkötött- és megszegett első szerződéseik óta.
Kiket is használtak fel/ árultak el az utóbbi 30 évben, csak:
Noriega (Panama elnöke, egyébként CIA- ügynök)
Szaddam (a '80- as években azért még nagy haverkodás, meg felfegyverzés ment vele)
Gaddaffi (szintén jó pajti volt, amíg dollárban kereskedett)
Al- Kaida )őket ugye az oroszok ellen hozták létre- majd Gladio- B- ként az erőszakos rendszerváltoztatásokra, Arab Tavaszokra)
ISIS (dettó)
Merkel (ráeresztették Németországra az olajháborúik és demokrácia- exportjuk migráncsait, terroristáit)

Magyarországon is Akhmed háért aggódott az amerikai külügy, a nagykövetük meg a határkerítésnél szörnyülködött...
hvg.hu/vilag/20161207_amerikai_kulugy_roszken_ahmed_h

rallus 2019.02.07. 20:30:20

@Ms.Cunnesburry: Trump nem akarja, hogy az utcán lőjék le, mint Kennedyt vagy egy kutyát. Pillanatnyilag néhány cikk-cakk segítségével javított az USA és a középosztály helyzetén, bízva abban, hogy egyre többen állnak mögé. Attól persze még nagyon messze van, hogy az igazi főnökkel, a FED-el komolyan összeakaszkodjon, de egyszer talán annak is eljön az ideje...

2019.02.07. 20:34:29

@Womb Raider:

" Ha nincs mit tovább adni, vagy silány a hozomány.. akkor a társadalom a legnagyobb erőfeszítésekkel sem lesz képes ezen hátrányt kompenzálni."

Dehogynem! Csak dolgozni kell rajta! Magyarországon 2010 előtt az oktatásügy egyik célja volt az esélyegyenlőség megteremtése.
Bár ott már nem, de a szomszédos államokban még mindig prioritás az integrált/inkluzív oktatás, a speciális nevelési igényű tanulók fejlesztése.

"Aki 7 évesen sem tudja rutinból kezelni az evőeszközöket, aki a minimális társadalmi normáknak sem képes megfelelni, aki alulszocializált, azzal csak drasztikus módszerekkel lehetne segíteni.. "
A kisiskolások több mint fele kanalat használ az étkezéshez. Nincs szükség drasztikus módszerre a feljesztéshez, csak átfogó, átgondolt programra, szakmájukat értő és szerető, jól megfizetett pedagógusokra.
Ennyi a titok.
Még mindig jobban járunk, ha pénzt, paripát, fegyvert nem sajnálva szakmához segítjük az alulszocializált gyerekeket, mint ha hagyjuk kiesni őket a rendszerből és segélyezzük életük végéig.

2019.02.07. 20:41:14

@rallus:

Két év telt el megválasztása óta és egykori munkatársai, támogatói tömegesen lépnek el mellőle.
Működése hatalmas károkat okoz.

Helga Beauty Salon. 2019.02.08. 10:59:59

"Orbán Viktor jól meglátta, hogy milyen politikai és gazdasági érdekek nyújtanak neki védelmet a felszíni nyugati bírálatokkal szemben, "

Magyarán ha hagyják őket rabolni, akkor maradhat Orbán! Persze jobb lenne a teljes szoci féle önfeladás, de arra nagyon nincs most igény az országban és a tehetségtelen ellenzéket látva beérik egyenlőre kevesebbel !

Helga Beauty Salon. 2019.02.08. 11:00:28

"Orbán Viktor jól meglátta, hogy milyen politikai és gazdasági érdekek nyújtanak neki védelmet a felszíni nyugati bírálatokkal szemben, "

Magyarán ha hagyják őket rabolni, akkor maradhat Orbán! Persze jobb lenne a teljes szoci féle önfeladás, de arra nagyon nincs most igény az országban és a tehetségtelen ellenzéket látva beérik egyenlőre kevesebbel !

eloi 2019.02.08. 11:09:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: A cigányok az összes környező országban így élnek, de nézd meg a Blöff című filmet is, mert Angliában is.
HA valaki nem kezdi el a tanulást és a kiemelkedést, akkor maguk termelik újra állandóan a szegénységet és elmaradottságot!
Nekem még minden nagyszülőm falusi volt, pár osztályos végzettséggel, de nagy intelligenciával. Ezért ahogy lehetett taníttatták a gyerekeiket, sőt, óriási anyagi erőfeszítéssel inkább beköltöztették őket városba, hogy majd az unokák már városi iskolákban tanulhassanak! Meg is lett az eredménye. Az ő erőfeszítéseiknek és LEMONDÁSAIKNAK is, meg az utódok tanulásra szánt idejének és erőfeszítéseiknek is. Mert ezek nélkül senki sem emelkedik ki!!! Sem magyar, sem cigány, sem tót, vagy sváb... Csakis a SZEMÉLYES és családi erőfeszítésekkel!
Na ezek hiányoznak. De hiányzottak már akkor is, amikor mindenkinek volt munkája, és kötelező volt az iskola!!!
Akkor ki a felelős?
Cigány részről állandóan csak a mások hibáztatása megy. Meg a maguk sajnáltatása, a panaszkodás. (Ezt hívják egyébként "cigánykodásnak".) Ezzel meg már tele a hócipője mindenkinek.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:19:00

@6.Lenin:

A ballib elkúrók prédikátorai szeretik népként emlegetni azt a 10-15%-nyi agyhalottat, akit az uszító, és gyűlöletkeltő, bérrettegésükkel át tudnak baszni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 11:24:54

@eloi: "Csakis a SZEMÉLYES és családi erőfeszítésekkel!"

Sajnos így van, Magyarországon a gyerekek továbbtanulását döntően a szüleik státusza határozza meg.

Ezért kéne abbahagyni a szegregációt, minden gyereknek egyenlő esélyt adni, mint mondjuk a finneknél, hogy a gyerek továbbtanulását ne a szüleik státusza határozza meg. Amíg a szegregációt erőltetjük, újratermelődik a szegénység, és hiába örülünk, hogy a szegény szülők gyereke is szegény lesz, egész életében segélyezhetjük.

"Akkor ki a felelős?"

Gondolom nem a hatéves gyerek, hogy rossz családba született.

eloi 2019.02.08. 11:25:52

@Helga Beauty Salon: Ha az USA-tól vennénk a palagázt a piaci árnál 20%-al drágábban, meg némi fegyvert, Trump már biztosan eljött volna szétnézni...
A sok butus nem érti, hogy a "demokrácia", meg a "jogállam"..., csak matricák, jól hangzó szavak a politikusok szájában! MINDENT AZ ÉRDEK VEZÉREL!!!
Ha Szaud-Arábia (és társai) vesz négy milliárd dollárért fegyvert az USA-tól, egészen nyugodtan fenntarthatja a ma létező egyik legelnyomóbb rezsimet, totális diktatúrát és akasztathat, lefejeztethet embereket a nyílt utcán is megfélemlítésül! Vagy újságírókat is daraboltathatnak fel akár más országokban is...

A magyar baloldal ezt képtelen felfogni.
Nekik elég, ha papolnak nekik a demokráciáról, "demokratikus értékekről", meg egyéb szemfényvesztésekről, meg, hogy MAGYARORSZÁGON van a diktatúra, nem a Közel-Keleten....!!!
Tágra nyílt szemekkel és aggyal eszik meg a sok bull shitet, miközben az igazi hatalmasok azt csinálnak a világgal és benne velünk, amit akarnak. (Mondjuk ehhez kell a szemfényvesztés!)

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:29:39

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Csakhogy a szegregáció nem kormányzatilag termelődik.

Hanem úgy, hogy ahol 10%-a gyerekeknek cigány, onnan fejvesztve menekítik ki a szülők a gyerekeiket. És a trend innen exponenciálisan fokozódik.

Értem hogy ez a körúton belüli értelmiségnek, akik cigányt még csak poszteren láttak nem tetszik, de attól ez a valóság.

Azaz a szülők szegregálnak a gyerekük vélt vagy valós (és ez lényegtelen is hogy miért) érdekében.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 11:32:01

@Ms.Cunnesburry: "Még mindig jobban járunk, ha pénzt, paripát, fegyvert nem sajnálva szakmához segítjük az alulszocializált gyerekeket, mint ha hagyjuk kiesni őket a rendszerből és segélyezzük életük végéig."

Igen. Ezt képtelenek megérteni a fasiszták. Hiába nagy öröm nekik a gyűlölet, gazdaságilag ráfaragnak. És mi is velük.

Nekünk még az ő gyűlöletüknek az öröme se jut. :))

A világ legjobb befektetése se hasonlítható azzal a haszonnal, amit az oktatásba fektetett pénz fial. Csak hát hol lesz az a megélhetési politikus 25 év múlva, aki a mostani nemzedékre áldozná a közpénzt? Egyszerűen nem éri meg neki.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 11:36:18

@Minden ballib bérretteg: "Csakhogy a szegregáció nem kormányzatilag termelődik."

De. Az egész iskolarendszerért a kormány a felelős. Pláne, hogy szétközpontosította.

Más országokban ez működik, csak nálunk nem. Biztos Soros György patrióta a hibás. Vagy gyurcsány. Vagy a tavasz, a nyár, az ősz és a tél. De biztos nem a geci tehet róla. Hogy is tehetne bármiről, mikor az ország fosztogatása teszi ki minden idejét.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 11:39:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Te szerencsétlen marha. Szegregáció nem 9 éve van, hanem mióta cigányok vannak az országban.

eloi 2019.02.08. 11:39:55

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: A szegregációt ma törvények tiltják! Még akkor is, ha az azonos helyzetűeknek jobb lenne, mert koncentráltan lehetne az ő problémáikkal foglalkozni.
Ugye, ha az egyik embernek gyulladt a vakbele, a másiknak szürke hályogja van..., nem ugyanahhoz az orvoshoz mennek, ugyanolyan kezelésért!

Ma bekényszerítik a sok súlyosan lemaradtat a normál szinten lévők közé, amiből az van, hogy egyik sem kap NEKI MEGFELELŐ oktatást. A lemaradt lemaradása konzerválódik és még frusztrált is lesz, a normál vagy jobb szinten lévőket meg lehúzzák.
Ma mindenki mehet olyan iskolába, amihez elegendő a képessége! Cigányok is!
Ha mégis valahol összegyűlnek, "szegregálódnak", az nem azért van mert cigányok, hanem mert a képességeik szerint vannak együtt, azon az adott szinten. Tehát a tudásuk/nem tudásuk az elkülönülésük alapja, nem a származásuk.

A jó kérdés az, hogy hogyan lehetne ezeket a képességeik és tudásszintjük alapján összeverődött gyerekeket mégis megtanítani a szükséges dolgokra, és ezzel feljebb emelni őket társadalmilag és emberileg is?
Ez még nincsen jól kitalálva a térségben (Európában).
De az bizonyos, hogy csak az egyik oldal (társadalom) erőfeszítése nem elég.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 11:40:18

Az oktatás, felzárkóztatás, tehetséggondozás, szociális problémák, stb. egy összetett problémahalmaz, nem lehet egy ötletszerű tollvonással megoldani, mint a manyup államosítását.

dunántúli gyerek 2019.02.08. 11:40:49

Orul Szelesyey, hatha Pompeo uj helytartot nevez ki Orban helyett...

Elmarad az atombomba...:)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 11:45:17

@eloi: "A szegregációt ma törvények tiltják!"

A tolvajlást is. Mégis a csúti geci lett pár év alatt Magyarország leggazdagabb embere.

"amihez elegendő a képessége"

Honnan tudod, mihez elegendő a képessége, ha eleve nem bonthatja ki?

Egyenlő esélyt kell adni minden gyereknek, nemtől, fajtól, származástól, vagyoni helyzettől függetlenül. A gyerek nem tehet arról, hogy hova született.

Ez nem megoldható egy hülye törvénnyel, amit két nap alatt vernek át az országgyűlésen.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 11:49:20

@Minden ballib bérretteg: "Szegregáció nem 9 éve van"

Csak a geci alatt súlyosbodott a helyzet, az egész oktatást tönkretette a geci gazdád. Az elkúró alatt enyhén javult a helyzet, a geci alatt bezuhant. A PISA felmérések is mutatják.

Miért cél nektek, hazaárulóknak, hogy Magyarország legyen a legszegényebb, legnyomorultabb állam az EU-ban? Mindenesetre örüjjetek, elértétek.

Minden ballib bérretteg 2019.02.08. 12:00:47

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Épp ellenkezőleg. Az elkúrók alatt kezdődött a romlás, és most kezdődik a javulás.

2019.02.08. 12:06:38

Kérdezzen rá Szíjjártó az amerikaira, hogy a barátság és szövetség szellemében ők is megveszik tőlünk mondjuk a németek termékei helyett a mieinket 20%-kal drágábban?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 12:06:41

@Minden ballib bérretteg: "most kezdődik a javulás."

A geci 9 év alatt Magyarországot az EU legszegényebb államává tette. Egyszerűen nincs hová romolni. Ha véletlenül valami változik, az csak javulás lehet.

Mondok egy hasonlatot. A geci gazdád befogta a faszodat egy satuba, és jól meghúzta. Most kezdődik a javulás, mondja, és enged rajta egyet. :))

eloi 2019.02.08. 12:11:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBE

Az állam részéről biztosított az egyenlő esély!!!
A cigány gyereket is abba az iskolába írathatják be, ahová a többit!
CSAK KIBUKIK! Nem tud a többiekkel lépést tartani.
És ez nem az állam miatt van így, hanem a saját körülményei miatt, legelső sorban a családja miatt!!! A szocializációja miatt. És az eleve meg nem tanult dolgok miatt, amiket egy másik gyerek a CSALÁDJÁTÓL és nem az államtól tanul meg, mire iskolába megy.
Hogy mire elég a képessége az az első pár hétben, hónapban kiderül. Onnan kezdődik a horror a tanároknak, és a többi gyereknek...

A súlyosan lemaradottaknak éppen hogy nem egyenlő esély kell, meg ugyanaz az iskola, és ugyanaz az osztály, ugyanolyan tantervekkel és elvárásokkal!!!!
Hanem egy FELZÁRKÓZTATÓ, POZITÍVAN DISZKRIMINÁLÓ iskola és oktatás!
Ahol olyan képzést kap(hatna), ami az ő problémáját kezeli, olyat, ami az ő elmaradásait PÓTOLJA, és olyat, ami később, HA TANUL!!! és eléri a többiek szintjét, képessé teheti arra, hogy "normál" iskolában is megállja a helyét, vagy az egyetemeken, főiskolákon is.

Ehhez annak belátása kellene, hogy nekik másra van szükségük, mint egy átlagos gyereknek. TÖBBRE. Felzárkóztatásra. Azon ismeretek BEPÓTLÁSÁRA, amiket a többiek otthonról hoznak, ők meg nem. Szintén nem az állam és a többiek hibájából. Hanem a saját családjaik hibájából!
Ezután lehetne őket is "ráereszteni" a normál rendszerre.
Igen, ez elkülönített oktatást jelent. Speciális tananyagokkal, és speciális tanárokkal.
RÁJUK SZABVA, hogy valóban el is érje a célját.
Ha a szegregáció nem az elmaradás konzerválását jelentené, nem azt, hogy a normál rendszer által kezelni nem tudott - nincs is rá felkészülve! - gyerekek elfekvője legyen, hanem azt, amit írtam, tehát rájuk szabott, speciális felzárkóztatást, azzal a kifejezett céllal, hogy utána bekerülhessenek a normál rendszerbe, akkor nem félni kellene a szegregált/elkülönített felzárkóztató oktatástól, hanem gyorsan létrehozni!
Mert ez lenne minden szereplő valódi érdeke. És ennek lenne hasznos "végterméke".
Amíg próbálunk úgy tenni, mintha nem lenne szükségük megelőző felzárkóztatásra, és csak ráborítjuk őket az erre fel nem készült rendszerre, addig marad a káosz és sok kudarcélmény minden oldalon.
Tényleg elhiszi azt valaki, hogy jó egy súlyosan lemaradó cigány gyereknek egy normál osztályban látni, hogy ő a sereghajtó? Hogy ez nem frusztrálja, nem keseríti el? És sokszor nem inkább a dühöt és agressziót váltja inkább ki belőle? ...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 12:26:44

@eloi: "Az állam részéről biztosított az egyenlő esély"

Az állam részéről biztosított az egyenlőtlenség. Szegregáció, elavult poroszos oltatási rendszer, túlközpontosítás, hibás, rossz tankönyvek politikai üzenettel, stb, stb.

Angolul 600 óra alatt megtanítják az iskolásokat. Magyarorszégon 1000 órát tanítják, de a többségének nem elég a középfokúhoz.

Aki azt akarja, hogy továbbtanuljon a gyereke, különórákra kell járatnia, a rendes iskola ezt nem biztosítja.

"a saját körülményei miatt, legelső sorban a családja miatt"

Sajnos így van, Magyarországon a gyerekek továbbtanulását döntően a szüleik státusza határozza meg. A felelős az állam.

Ezért kéne abbahagyni a szegregációt, minden gyereknek egyenlő esélyt adni, mint mondjuk a finneknél, hogy a gyerek továbbtanulását ne a szüleik státusza határozza meg. Amíg a szegregációt erőltetjük, újratermelődik a szegénység, és hiába örülünk, hogy a szegény szülők gyereke is szegény lesz, egész életében segélyezhetjük.

"Ha a szegregáció nem az elmaradás konzerválását jelentené, nem azt, hogy a normál rendszer által kezelni nem tudott - nincs is rá felkészülve!"

Legyen rá felkészülve, pont ez a dolga.

"gyerekek elfekvője legyen, hanem azt, amit írtam, tehát rájuk szabott, speciális felzárkóztatást, azzal a kifejezett céllal, hogy utána bekerülhessenek a normál rendszerbe, akkor nem félni kellene a szegregált/elkülönített felzárkóztató oktatástól, hanem gyorsan létrehozni!"

Igen.

"egy súlyosan lemaradó cigány gyereknek egy normál osztályban látni, hogy ő a sereghajtó?"

Te most áttértél az elvekről a konkrét megoldás irányába. Nem vagyok szociológus, pszichológus és tanár, úgyhogy nem fogok veled egy komplex megoldásról diszkutálni, mielőtt mindketten el nem olvastunk néhány ezer oldal szakirodalmat, és nincs mindkettőnknek 10 év gyakorlatunk.

Azt viszont hallottam, hogy jó megoldás egy normál iskolai osztályba betenni egy gyengébbet, a többiek húzzák őt fel, nem ő húzza le az osztályt. Persze ezt egy normális iskolarendszerben, nem egy elbaszottban, mint most a magyar. De mondom, nem értek hozzá, erről nem nyitok vitát.

MACISAJT 2019.02.08. 12:56:14

Itt egy másik sajtószemle, bizonyos csernyánszki judit/klubrádió:
infovilag.hu/2019/02/07/jon-pompeo-amerikai-kulugyminiszter

Most ezek egymást lopják/plagizálják?:P

Muhaha

Helga Beauty Salon. 2019.02.08. 13:01:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Azt viszont hallottam, hogy jó megoldás egy normál iskolai osztályba betenni egy gyengébbet, a többiek húzzák őt fel, nem ő húzza le az osztályt. ..................

Úgy tudom vannak gyerekeid és feltételezem hogy jól tanultak!
Ez után a dumád után nagyon remélem bazdmeg hogy iskolás korában Mátészalkára hordtad hogy húzza felfelé az ottani "gyermekeket" !
Ha nem, akkor te csak egy SZARHÁZI vagy!

MACISAJT 2019.02.08. 13:02:41

Ami pedig az említett kér hírforrást illeti:

Diseri Dóra ls Wilhelm Droste.
Utóbbit így aposztrofálják:", a Budapesten élő német irodalomtörténész."

Ja. És véletlenül Enyedi Ildikó férje. Azé a művésznőé aki 12 év után végre csinálhatott egy (amúgy jó) filmet, majd Berlinben ezt bírta nyilatkozni:
"De ami most a hazánkban történik, szégyen, és valóban félelemmel tölt el. (…)”

(A másik fapina szóra sem érdemes, Berlinből szóra a retteségeit.)

Sir Galahad 2019.02.08. 13:10:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Elnézést, hogy beleszólok, de többször leírtad, hogy "Magyarországon a gyerekek továbbtanulását döntően a szüleik státusza határozza meg" és ez bizony még részigazságnak sem mondható. Nyilván múlik a szülők státuszán IS, mert egy jó módú szülő könnyebben fizet mondjuk külön tanárt, de az alapvető tényező nem ez. Magyarországon az óvoda, az általános és középiskola ingyenes, a rászorulók még a tankönyvet meg az étkezést is ingyen kapják hozzá, tehát ahhoz, hogy bárki eljusson mondjuk egy szakma elsajátításáig, adottak a feltételek. A döntő tényező abban, hogy a gyerek idáig eljut vagy sem (természetesen a saját vele született képességein kívül), döntően nem a szülők STÁTUSZÁN hanem a szülők HOZZÁÁLLÁSÁN múlik. Azon, hogy a szülő számára érték-e a tanulás, a munka, és hogy ebbe az irányba tereli-e a gyereket vagy sem. Ismerek olyan diplomás cigány fiatalt, akinek a szülei még a falu cigánysorán laktak, írni-olvasni sem tudtak rendesen, de kemény fizikai munkával előre jutottak, boldogultak, és pozitív mintát adtak a fiuknak. Nekem senki ne mondja, hogy ha nekik sikerült, ne sikerülhetett volna másnak is... feltéve, ha megvan rá a szándék. A belső motivációt sajnos nem lehet pótolni sem pénzzel, sem bármilyen állami beavatkozással, előírással.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 13:25:32

@Sir Galahad: "Magyarországon a gyerekek továbbtanulását döntően a szüleik státusza határozza meg"

Igen, sajnos így van. És ezzel messze el vagyunk maradva az európai államoktól.

"nem a szülők STÁTUSZÁN hanem a szülők HOZZÁÁLLÁSÁN múlik."

Szerinted tömegével vannak jólmenő orvosok, akik leszarják a gyerekük taníttatását, és tömegével vannak borsodi közmunkások, akik eladják a veséjüket, hogy a gyerek egyetemre járhasson? Mire gondolsz vajon? A szülőt oktatnád inkább, nem a gyereket? Hogy ösztönözze a lurkót tanulásra? Egy felnőtt embert akarsz megváltoztatni? Lehet, hogy ez megoldás, de én nem látom annak.

"Nekem senki ne mondja, hogy ha nekik sikerült, ne sikerülhetett volna másnak is"

Persze, nyilván vannak kivételek. De a fenti kezdőmondat általános megállapítás, 3 kivétel nem változtatja meg a százezres mintát.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 13:29:09

@MACISAJT: "Most ezek egymást lopják"

Nem, fiam. Ezek u.n. sajtószemlék. Külföldi újságból fordított, esetleg kivonatolt cikkek. A hasonlóság arra vezethető vissza, hogy ugyanazt fordítják. Inkább az lenne a fura, ha a két fordítás nagyban különbözne. :))

Fergio 2019.02.08. 13:56:31

@John Brennan:
"Az usa ne pampogjon.
Szijjártótól kemény ellencsapást várok, az Usábol pénzelt ferforgatók bebörtönzését."

Igen, majd Szíjjacska kiosztja az amerikaiakat. Aham. Az imperialista, kapitalista, fújj amcsikat. Ottragadtál Rákosi-korszakban baromarc? Az amcsiknak piszok vagyunk a körmük alatt. Csak ők kevésbé kultiválják azt, hogy Orbánka az oroszoknak nyal, és követi Putyinka kívánságait, miközben NATO tagország vagyunk. (Ilyen kívánság pl. hogy ugrassza össze az EU-s országokat, vétózzon meg mindent amit lehet, hogy gyengítse Európát. Nem lenne ezzel semmi baj, ha nem egy KGB ügynökből lett diktátor kérné akiket ezelőtt 30 évvel sikerült elkergetni a büdös faszra... így azt mondom hazaárulás.) Nem az USA-ból pénzelt felforgatókat kellene bebörtönözni, hanem a buzi oroszok által pénzelt felforgatókat. Hm? Mit szólsz?

Fergio 2019.02.08. 14:01:15

@eloi:
"Ehhez annak belátása kellene, hogy nekik másra van szükségük, mint egy átlagos gyereknek. TÖBBRE. Felzárkóztatásra. Azon ismeretek BEPÓTLÁSÁRA, amiket a többiek otthonról hoznak, ők meg nem. "

Egyet értek. Volt ilyen program (EU-s), talán még most is van. Olvass utána mi lett a pénzzel, mi lett Farkas Flóriánnal.

rallus 2019.02.08. 14:03:15

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Medgyessy azzal szerezte meg a cigányok szavazatait, hogy ígéretet tett a családi pótlék iskolába járáshoz kötésének eltörlésére... Nagyon bejött....

Sir Galahad 2019.02.08. 14:09:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A szülőt oktatnád inkább, nem a gyereket? Hogy ösztönözze a lurkót tanulásra? Egy felnőtt embert akarsz megváltoztatni? Lehet, hogy ez megoldás, de én nem látom annak." Nem, a szülőt már késő oktatni, többnyire valószínűleg nem is lehet. Ahol a szülő nem a munka és a tanulás irányába motiválja a gyereket, ott először a(z akár anyagi) büntetés-motiválás eszközével meg kell próbálni a helyes irányba terelni (ilyen nyomokban már létezik), ahol pedig ez nem használ, ott a gyereket meg kell szabadítani a szülő negatív hatásától. Szegregált oktatásra van szükség, a szülőtől is szegregáltan. Tudom, ez nem fog tetszeni, de én más megoldást ennek a problémának a kezelésére nem látok.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 14:14:38

@Sir Galahad: "meg kell próbálni a helyes irányba terelni"

Ezt a terelést nem értem. Normális oktatásban kell részesíteni, nem szegregálni a gyereket egy olyan osztályba, ahol csak olyan gyerekek vannak, akik nem akarnak tanulni, így elvenni minden esélyét. Ha ezt mondod, egyetértek.

2019.02.08. 14:25:38

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Jelenleg azonban nem a diák eszétől, hanem a szülők státuszától függ az előmenetel."

"Magyarországon a gyerekek továbbtanulását döntően a szüleik státusza határozza meg"

"Igen, sajnos így van. És ezzel messze el vagyunk maradva az európai államoktól."

Ha konokul mantrázod, attól még nem lesz igaz.. főleg az nem, hogy ez magyar specialitás lenne. Egyáltalán.. a szülők státuszának megváltoztatását miként is képzeled??? (Abba bele se menjünk, hogy az azonos 'státuszú', alacsony jövedelmű családok gyermekei közül is rendre a nem cigány etnikumúak teljesítenek jobban.. ami talán abban is gyökerezik, hogy ugyanilyen jelentős különbség tapasztalható ezen családok környezetének állapotában is. A szegénység, ha igénytelenséggel és primitív, antiszociális környezettel ötvöződik, abból olyasvalami születik, amin a legjobb szándékkal sem lehet politikai/adminisztratív úton akadémikussá nevelni. A nagyobb baj, hogy még az egyszerű, épphogy piacképes szakmák elsajátítása is meghaladja a képességeit.

Te mégis miként gondolod, milyen módon tehetne az állam ezen réteg "státuszának" megváltoztatásáért, ha mindennek tetejébe ők maguk sem együttműködők? Erővel?

Sir Galahad 2019.02.08. 14:32:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Szerintem a szülőt kell helyes irányba terelni, ez az első lépés. Az például helyes, hogy aki nem járatja a gyereket iskolába, annál ugrik a családi pótlék. Satöbbi. Ahol ez nem használ, ott a gyereket a családból kiemelni, bentlakásos iskolában oktatni. Akiről kiderül, hogy akar tanulni, az nyilván tanulhat olyan osztályban, ami nem szegregált. Önmagában semmi baj nincs a gyerek bőrszínével, ha akar tanulni, fegyelmezett, akkor nem teszi tönkre a többi gyerek iskolai előmenetelét. De akit még így sem érdekel a tanulás, azt teljesen felesleges ráterhelni egy normál iskolai közösségre. Azt szegregálni kell, a többség érdekében.

2019.02.08. 14:36:06

@Sir Galahad: "Szegregált oktatásra van szükség, a szülőtől is szegregáltan. Tudom, ez nem fog tetszeni, de én más megoldást ennek a problémának a kezelésére nem látok."

Ááááá... csak ugye pont ez ellen küzd tűzzel-vassal az idióta 'liberális' bagázs.. nehogy már a végén bármi is változzon. Ők semmit nem tettek, konzerválták, elmélyítették az ellentéteket, adták a lovat (jogvédtek..) a szerencsétlenek alá: a rásszista magyarok elveszik a gyerekeiteket (rajtuk keresztül a megélhetéseteket..) Naná, hogy kudarcba fulladt a próbálkozás.

@Ms.Cunnesburry: "Ennyi a titok.
Még mindig jobban járunk, ha pénzt, paripát, fegyvert nem sajnálva szakmához segítjük az alulszocializált gyerekeket, mint ha hagyjuk kiesni őket a rendszerből és segélyezzük életük végéig."

Óóóó.. te meg a bullshitjeid.. Csak péz legyen, a többire elég a Mastercard, mi? Basszuk el az Isten pénzét olyanokra, akikből hatszor akkora ráfordítással sem lehet egy nagyon alacsony szintnél magasabbra jutni, miközben valóban tehetségesekre, szorgalmasokra sem jut elegendő forrás. De költsünk számolatlanul pénzt olyanokra, akik minden erőfeszítésünk ellenére is a saját szubkulturájuk foglyai és a társadalom élősködői maradnak többségükben. Amíg nem szeparálod el attól a közegtől, ami az oktatási rtendszerbe lépéséig csak a visszahúzásával volt elfoglalva, amelyik nem tekintette másnak, csak jövedelemforrásnak, addig milyen csodában reménykedsz? ..és akkor jön az, hogy a homokra nem tudsz felhőkarcolót építeni. Az értelmi képességek szerénységét (ami különféle okokra visszavezethetően sokuknál jelentkezik) nem pótolja a legjobb pedagógiai módszer.

Helga Beauty Salon. 2019.02.08. 14:52:28

@Fergio:
Egyet értek. Volt ilyen program (EU-s), talán még most is van. Olvass utána mi lett a pénzzel, mi lett Farkas Flóriánnal.....................

Meg előtte Horváth Aladárral, az asszem SZDSZ pártfogolt díszcigány volt, meg az összes többi szartházi tolvaj rétinégerrel akikre pénzt bíztak, mert ez is libsi elvárás hogy ők gazdálkodjanak a lóvéval! Állandóan megy az óbégatás meg a pénzkövetelés, pedig csak a rendelkezésre álló törvényeket kéne alkalmazni és nem segélyezni őket hanem munkára, tanulásra, beilleszkedésre, törvénytiszteletre kényszeríteni őket!
Egyszer valahol egy polgármester valami csak élelmiszerre beváltható kártyával akart nekik segélyt adni, mert egyből elbaszták a kocsmában és utána őrjöngtek hogy éhezik a rengeteg purdéjuk mert nincs pénz! Erre világbotrányt csináltak libsiék, hogy felnőtt embereknek nem szabad így beosztani a pénzét!
Itt a példa amit ugatsz, a Farkas Flóriánék is az Audikon át az irodaházig meg a kamuállásokig mindenre költöttek, de dolgozni egy cigány sem kezdett ennyi lóvé hatására sem! Persze ezt előre tudta aki nem hülye!

Fergio 2019.02.08. 15:02:23

@Helga Beauty Salon:
"libsi elvárás"
Farkas Flórián az Orbán haverja. Csak pár milliárdocskát sikkasztott el, elrejtették, aztán most pár év után újra feltűnt a parlamentben. Sajnos nem Audi és irodaház vásárlásra kapták a pénzt a csúti cigány haverjai baromarc. Más bökkenő nincs végül is. De libsizzél nyugodtan. Mondjuk Orbán is volt libsi, csak azóta amnéziás lett... :DDD Meg hülye is, de az más miatt van.

Fergio 2019.02.08. 15:06:06

@Womb Raider:
"Csak péz legyen, a többire elég a Mastercard, mi? Basszuk el az Isten pénzét olyanokra, akikből hatszor akkora ráfordítással sem lehet egy nagyon alacsony szintnél magasabbra jutni, miközben valóban tehetségesekre, szorgalmasokra sem jut elegendő forrás. "

Te most a felcsúti fociakadémiáról beszélsz ugye birka?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 15:09:45

@Sir Galahad: "aki nem járatja a gyereket iskolába, annál ugrik a családi pótlék"

Ez technikai kérdés. Nem értek hozzá, de talán segíthet. Mondom, diszkussziónk szempontjából érdektelen. Mint pl. hogy a vizsgán használt történelmi atlaszban legyenek-e évszámok.

"a gyereket a családból kiemelni"

Dettó. Ha ezt alkalmazod, vigyázni kell arra, hogy az ne büntetés legyen, hanem segítség.

"bentlakásos iskolában oktatni"

Gondolom tisztában vagy azzal. hogy bentlakásos iskola és bentlakásos iskola között mekkora különbség lehet, dickensi vagy kellemes, irigylésreméltó helyzetbe kerólnek. Ismét csak oktatástechnikai kérdés, az elveket nem érinti.

Olyan vagy, mint egy autótervező, aki nem arra figyel, hogy hány kerék van az új autón, vagy milyen leyen a formája, hanem hogy hányas csavar legyen a motorblokkon.

"Akiről kiderül, hogy akar tanulni"

:))

Minden gyerek akar tanulni, ha érdekes, értékes ismereteket adnak át neki, és gyűlöl tanulni, ha poroszos rendszerben a tanár szavait kell visszaöklendezni.

Vannak gyerekek, akik eleve érdeklődők, mint egy szivacs, és vannak, akiknek nehezére esik figyelni is, ezeknek másképpen kell oktatni. Ismét csak oktatástechnikai kérdés, érdektelen a konkrét alkalmazott módszer, amennyiben a legalkalmasabb módszert használhatja a tanár, és nem kötik hülye poroszkeresztény mődszerekhez.

"Önmagában semmi baj nincs a gyerek bőrszínével"

???

3 éves korig akár csimpánz is lehet, nincs köztük különbség. Nem értem, hogy jön ez ide.

"felesleges ráterhelni egy normál iskolai közösségre"

Majd a megfelelő szakember eldönti saját hatáskörben, ne próbáld tudatlanul eldönteni helyette.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 15:11:25

@Fergio: "Te most a felcsúti fociakadémiáról beszélsz ugye birka?"

:))

Sir Galahad 2019.02.08. 15:28:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Minden gyerek akar tanulni, ha érdekes, értékes ismereteket adnak át neki, és gyűlöl tanulni, ha poroszos rendszerben a tanár szavait kell visszaöklendezni." Sajnos ebben nincs igazad, és itt kanyarodunk vissza oda, amit az elején írtam. Amelyik gyerek azt hozza otthonról, hogy a munka, a tudás érték - akivel otthon foglalkoztak, akit otthon a szülők neveltek - , az valóban akar tanulni. Aki meg más mintához alkalmazkodott, az semmilyen oktatási rendszerben nem fog akarni tanulni, mert otthonról nem ezt hozta magával. Ez az alapprobléma. Ezen múlik minden, nem az általad emlegetett státuszon. Ezen segíteni legfeljebb - egy adag szerencsével - akkor lehet, ha időben kiemelik a gyereket a családból. A többi már részletkérdés, azokon el lehet vitatkozni, de ezen szerintem nem. És ez nem az állam, hanem az egyén (a szülő) felelőssége, és ez az, amit nem lehet pótolni pénzzel vagy intézkedésekkel.

Nincs közöttünk csicska 2019.02.08. 15:38:27

Pompeo jon, a lippsik mennek

megint

index.hu/techtud/2019/02/08/palkovics_meguzente_teljesen_elveszi_az_kutatointezeteket_az_mta-tol/

„Az Intézethálózatot el kell szakítani az MTA vezetésétől, a köztestülettől, önállóvá kell tenni." „Hadüzenetnek tekinti a kormány, hogy sorosista rendezvény volt az MTA kutatóközpontban.”

Na, melyik fosblog kezdi a sivalkodast?

muhaha

élhetetlen 2019.02.08. 19:37:56

@Magánvéleményem: Helyben vagyunk, de nem akarok belemenni, ezer értelmetlen vitát lezavartam már ezzel kapcsolatban. Csak egy dolog. „Inkább azt mondanám, hogy a gyerek motivációját és céljait határozza meg a szülők életmódja és céljai.”. Erre mondom, hogy az iskola első három évében kéne megadni az államnak azt, amit adott család nem tud megadni. Külön tanárok, felkészítés másnapra, hogy ne szakadjon le már a harmadik év végére, tudja követni az anyagot, mert, ha nem tudja, akkor lesz renitens, mert unatkozik. Csak azt nem értem, hogy ez a sok hozzáértő döntéshozó eddig erre hogy nem jött rá. Ettől még nem lenne minden hátrányos helyzetű zseni, de ha a fele menthető lenne azzal, hogy harmadikra megtanul értően olvasni, és tanulni, már megérné.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.08. 19:41:37

@élhetetlen: "az iskola első három évében kéne megadni az államnak azt, amit adott család nem tud megadni. Külön tanárok, felkészítés másnapra, hogy ne szakadjon le már a harmadik év végére"

Értem, Köszi! Ez jól hangzik.

Mi a véleményed az iskola előtti pár évben való felzárkóztatásról? Értelmes? Lehetséges?

élhetetlen 2019.02.08. 19:44:13

@John Brennan: „Szijjártótól kemény ellencsapást várok, az Usábol pénzelt ferforgatók bebörtönzését.”. Kevés. Üzenjünk hadat az USA-nak!

élhetetlen 2019.02.08. 20:06:09

@eloi: „Ha mégis valahol összegyűlnek, "szegregálódnak", az nem azért van mert cigányok, hanem mert a képességeik szerint vannak együtt, azon az adott szinten.”. Nem, nincs igazad. Ha az állam a kisgyerekeket indítaná el azzal, hogy megadja nekik, amit a család nem tud, az sokat segítene. Mit tudsz egy hat éves gyerek képességeiről? Legfeljebb azt látod, hogy mit tanítottak meg neki, mit nem. Ez nem a képesség.
„A jó kérdés az, hogy hogyan lehetne ezeket a képességeik és tudásszintjük alapján összeverődött gyerekeket mégis megtanítani a szükséges dolgokra, és ezzel feljebb emelni őket társadalmilag és emberileg is?„ egy példának leírtam: élhetetlen
2019.02.08. 19:37:56 . És ehhez nem kéne külön iskola, ahol legfeljebb azt tanulja meg, hogy a többiek úgy sem fogadják be.

élhetetlen 2019.02.08. 20:24:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Iskola előtt még nincs sok értelme, kicsik még, és az ovis felkészítés nem tudom, mennyit nyom a latban. De azt el tudom képzelni, hogy a végzős tanárok, tanítók, ellátással, rendes fizetéssel egy-egy évet eltöltsenek vidéken akár, ilyen délutáni felzárkóztatással. És, ha nem négyig, hanem ötig vannak benn, akkor még belefér fél óra sport, és utána zuhanyozás, és akkor nem kérdés, hogy másnap ki mellett ül, mert nem büdös. (bocs, hogy durva vagyok). Erre kellene költeni, feltételeket teremteni, nem a híd a munka világába programra. Bocs, többször lett volna kedvem beszállni a Wombbal való vitádba, de már egy éve megfogadtam, hogy vele nem, nem. Mit lehet kezdeni egy ilyen tyúkkal, aki képes ezt leírni „Aki 7 évesen sem tudja rutinból kezelni az evőeszközöket, aki a minimális társadalmi normáknak sem képes megfelelni, aki alulszocializált, azzal csak drasztikus módszerekkel lehetne segíteni.”. Persze, ő tudná használni, ha nem mutatták volna meg neki, mert a született intelligenciája! Áh, szóba sem jöhet, hogy egyszerűen megtanítjuk, az csak 6 éves kor alatt megy, 7 évesen már csak drasztikus eszközökkel lehet. Biztosan.”. Tudom, ez cserbenhagyás, de nincs hozzá cérnám.

élhetetlen 2019.02.08. 20:42:35

@Helga Beauty Salon: „nagyon remélem bazdmeg hogy iskolás korában Mátészalkára hordtad hogy húzza felfelé az ottani "gyermekeket!" Nem kell levinni egy gyereket sem, csak azt kéne megértened, hogy normális szülők normálisan nevelt gyerekei képesek arra, hogy önként segítsenek a rosszabbul állóknak, ott helyben, délután, ha már az állam nem biztosít erre tanárt. És, ha ezt nem érted, akkor te vagy a SZARHÁZI. De te ezt nem érted, és erről nem tehetek.

Helga Beauty Salon. 2019.02.08. 20:50:35

@Fergio: Farkas Flórián az Orbán haverja. ...............

Te mekkora degenerált proli vagy!

2019.02.08. 20:52:43

@élhetetlen:

"az ovis felkészítés nem tudom, mennyit nyom a latban"

Nagyon sokat. Olyan alapvető készségeket alakít ki, mint a kezesség-lateritás, beszédhanghallás, mennyiségfogalom, testkép... stb.
Magyarországon évtizedeken keresztül működtek kísérleti/alternatív programok az iskolákban. Egy-egy intézmény saját pedagógiai program szerint működött, amely lehetőséget adott a tanulás-tanítás testreszabására.
Aztán a központosítás, a KLIK létrehozása megszüntette az iskolák autonómiáját. Jött az egyentanterv, egyentankönyv. Brrr!

"De azt el tudom képzelni, hogy a végzős tanárok, tanítók, ellátással, rendes fizetéssel egy-egy évet eltöltsenek vidéken akár, ilyen délutáni felzárkóztatással."
Erről szólt a Tanoda-program, ahol délutáni felkészítés folyt. Természetesen ezt is tönkrevágták, csökkentették a pályázati forrásokat.

élhetetlen 2019.02.08. 21:27:54

@Ms.Cunnesburry: Tudom, csak annyi a különbség, hogy szerintem nem programok, meg pályázatok kellenének, hanem ez az oktatási rendszer része kellene, hogy legyen. De nem az.

élhetetlen 2019.02.08. 21:56:40

@Sir Galahad: Ok, ennek a beszélgetésnek sem lesz jó vége, de azért belemegyek. „a szülők HOZZÁÁLLÁSÁN múlik.„. Igen, de amit a szülő nem tud megadni, azt miért ne adhatná meg az állam. Bocs, ma már harmadszor nem írom le, vagy belebotlasz, vagy nem. „A belső motivációt sajnos nem lehet pótolni sem pénzzel, sem bármilyen állami beavatkozással, előírással”. Mégis, milyen belső motivációt vársz el egy hat éves, elsős gyerektől? Vagy komolyan mondod, hogy te abban a korban már tudtad, hogy sebész akarsz lenni, és ehhez komolyan kell tanulnod, és, ha valamit nem értettél, és kérdeztél, de a szülő nem tudott, vagy nem akar volna válaszolni, te akkor is teljesíteni tudtál? Nem hiszem.

élhetetlen 2019.02.08. 22:19:06

@Sir Galahad: Nem érted a lényeget. „a szülőt kell helyes irányba terelni”. Hatásos, beküldi a gyerekét az iskolába, ahol leültetik a hátsó padba, a hasonlókkal együtt, nem foglalkoznak velük, esetleg néha lehülyézik őket. Ez a siker útja! Nem kell kiemelni a gyerekeket a családból, és nem is kell „hülyének nevezett gyerek” bentlakásos iskolája, csak foglalkozni kéne külön, délután a hátrányos helyzetűekkel. Nem olyan bonyolult ez. Persze, nem tudlak meggyőzni, de ezt nem is gondoltam.

élhetetlen 2019.02.08. 22:50:23

@Sir Galahad: Már kezdesz egész masszív hülyeségeket beszélni. „Aki meg más mintához alkalmazkodott, az semmilyen oktatási rendszerben nem fog akarni tanulni, mert otthonról nem ezt hozta magával.”. Ugye nem azt akarod mondani, hogy egy általános iskolásra nem hat sem a környezete, sem a tanárok, sem úgy általában a közeg, amibe bekerült, csak a család? Csak az akar tanulni, aki otthonról ezt hozta magával. Egy teljesen más példa. A szülők a lábukat sem tették be az Operába, a gyereket meg elvitte az iskola, és beleszeretett a műfajba. Ilyen nincs, mert nem ezt hozta a családból! Így gondolod? És elutasítod, hogy ahol a család nem tud segíteni, ott az államnak kellene, de nem szegregációval, mert ha a szülő béna, akkor dögöljön meg a gyereke is, megérdemli. Ja.

élhetetlen 2019.02.08. 22:55:50

@Ms.Cunnesburry: Ne velem kötözködj. Ha az állami oktatásnak szerves része lenne ez a segítés, akkor nem kellenének az alapítványok, meg pályázatok.

Sir Galahad 2019.02.09. 10:51:15

@élhetetlen: Megpróbálok egyben válaszolni a három hozzászólásodra.
1. "amit a szülő nem tud megadni, azt miért ne adhatná meg az állam" - Megadhatja, ha kiemelik a családból, ezt írtam is. De ha a családban marad, a legerősebb minta számára az, amiben ott él.
"milyen belső motivációt vársz el egy hat éves, elsős gyerektől?" - Természetesen semmilyet, a szülőtől várom ezt el. A szülő kötelessége a gyereket motiválni a tanulásra, mindenek előtt az által, hogy a gyereknek a munka és a tudás tiszteletét természetes alapnak tekintő otthoni hátteret biztosít. Ahol ez nem megy, lásd az előzőt.
2. "Hatásos, beküldi a gyerekét az iskolába, ahol leültetik a hátsó padba, a hasonlókkal együtt, nem foglalkoznak velük, esetleg néha lehülyézik őket." Nem hatásos, ezért van szükség szegregált oktatásra azoknak a gyerekeknek az esetében, akik olyan családból jönnek, ahol nem érték a tudás, a tanulás, a munka. Annyiban igazat adok neked, hogy nyilvánvalóan vannak olyan gyerekek is, akiknél nincs gond a háttérrel, de szükségük van plusz segítségre, mondjuk délutáni foglalkozásra, tanodára, külön tanárra. De ez más kategória, nem az, hogy a gyerek a rossz otthoni minta miatt eleve nem akar tanulni.
3. "Ugye nem azt akarod mondani, hogy egy általános iskolásra nem hat sem a környezete, sem a tanárok, sem úgy általában a közeg, amibe bekerült, csak a család?" Természetesen nem. Nyilván sok tényezőnek van hatása, de messze a legerősebb, alapvető hatás a családé. Ezt nem lehet felülírni, ha a gyerek a családban marad. Otthon a gyerek eleve több időt tölt, a személyes kötődése is erősebb a szüleihez, mint a tanáraihoz.
"És elutasítod, hogy ahol a család nem tud segíteni, ott az államnak kellene, de nem szegregációval, mert ha a szülő béna, akkor dögöljön meg a gyereke is, megérdemli." De, szegregációval. Nem értem, hogy attól miért dögölne meg a gyerek? Az integrált oktatás, látjuk, megbukott: nem a tanulni nem akaró gyerekekből lesz szorgalmas nebuló, hanem az egész osztály munkája nehezül el a problémás gyerek miatt. Ez nem jó a rossz családi hátterű gyerekeknek, a tanulni akaró gyerekeknek és a pedagógusoknak sem. Igazából senkinek sem jó. Akkor miért kellene erőltetni?

Az egy másik kérdés, hogy a szegregált iskola az én felfogásomban nem a rossz iskolával egyenlő - mert szerintem te ezt érted alatta. Az én elképzelésem szerint ezek olyan iskolák, ahol a rossz családi mintával érkező gyerekeket kiszakítják a rossz mintát adó családból, és így már erősebben érvényesülhet az iskola pozitív hatása. És ezeket a gyerekeket nem normál tanrendben, hanem a speciális igényeiknek megfelelően, jól képzett, jól felszerelt és megfizetett tanárok oktatják. Ilyen persze pillanatnyilag nincs, mert nagy az ellenkezés a szegregációval szemben.

Én sem akarlak meggyőzni. Őszintén szólva még ha nem is értek egyet vele, tisztelem a konzekvens álláspontodat, meg azt, hogy igyekszel mellette érvelni, és általában nem trágárkodsz, személyeskedsz.

antiinternáci 2019.02.17. 17:25:06

@Womb Raider:

"Ááááá... csak ugye pont ez ellen küzd tűzzel-vassal az idióta 'liberális' bagázs.. nehogy már a végén bármi is változzon. Ők semmit nem tettek, konzerválták, elmélyítették az ellentéteket, adták a lovat (jogvédtek..) "

Mindezt egészítsük ki azzal az elképesztően aljas, rasszista kampányukkal, amit 2014-ben csináltak. A szadeszmp azt harsogta, hogy megszünteti a közmunkát, nem kell a cigányoknak feljelni reggel, dolgozni, stb... hanem visszaadják a 28.000ft segélyt nekik, amiért semmit sem kell csinálni.
Tehát a boksevisták faji alapon megbélyegezték a cigányságot, azt feltételezték, hogy inkább akarnak majd otthon fetrengeni 28 ezerért, mint dolgozni valami 50 ezerért.
A szememben nagyot nőtt a cigányság azzal, hogy a választásokon lealázták a szadeszmp-t, nem szavaztak rájuk, inkább a munkát választották kevés pénzért, mint hogy elfogadták volna a kommunistáktól az alamizsnát, amiért semmit sem kell tenni.
(A vörös veszedelem megállításában való közreműködésük a második nagy tettük volt azután, hogy a marosvásárhelyi pogrom idején a magyarok mellé álltak a szekusok által feluszított román csürhével szemben.)
Teljesen igaz, hogy az internáciknak a cigányokra csak mint ágyútöltelékre van szüksége, semmi valós lépést sem tettek annak érdekében, hogy a cigányságot megpróbálják a többségi társadalom számára is hasznos módon felemelni.
süti beállítások módosítása