B1 blogcsalád



Orbán Európa trónjára tör, de nagyot fog koppanni

2018. szeptember 16. - ashwood

251701_weber_orban_foto_mandiner.jpgAz Európai Néppártnak kezdenie kell valamit Orbánnal, akit se kiköpni, se lenyelni nem tudott mindeddig. Belső, kétharmados ellenzéke most komoly fegyvert kapott - ám a kormányfő már jóideje kifelé kacsingat amúgy is. A szélsőjobbon azonban nem terem neki babér.

A Fidesz Néppártból történő kiakolbólítása évek óta téma az európai konzervatívok között. Eddig azonban olyan mamelukok tartottak ki Orbán mellett, mint Manfred Weber, a Néppárt bajor EP frakcióvezetője. Aki a héten megszavazta a Sargentini-jelentést. És nem épp egyedül. A jobboldali képviselőcsoport kétharmada szavazott Orbán ellen. (Persze, a kormány és propagandistái mindent elkövetnek, hogy mindezt Magyarország elleni támadásként tálalják idehaza. A valóság azonban az, hogy nem Béla postás, vagy Gyuri hentes, esetleg Erzsi tanító nem hajlandó aláírni egy éve a New York állammal összehozott szerződést, csak azért, hogy a CEU-t csuklóztassa, és nem is ők hoznak létre Fidesz-bíróságokat, miként nem ők ültették rokonaikat, barátaikat és lekötelezettjeiket a legfontosabb állami posztokra. Mészáros Lőrinc bugyellárisába sem ők irányítják a százmilliárdokat. Hanem Orbán Viktor.)

Noha a mi adónkból fizetett propagandisták azt próbálják elhitetni, hogy Orbán a legkevésbé sem szigetelődött el az európai porondon – a helyzet legalábbis árnyaltabb. Az egyre-másra citált támogató nyilatkozatok mögött ugyanis szinte kizárólag szélsőjobbos nacionalisták állnak: a német AfD politikusai, a brit brexitpáriak, Salvini EU-ellenes nacionalistái, a holland szélsőségesek. Ezekből épít most várat Orbán. Miközben saját pártcsaládja vagy mélyen hallgat, vagy kifejezetten elítélően nyilatkozik.

A Sargetnini-jelentés elfogadásával nem keletkezett új helyzet Európában, mindössze felfegyverezte az EP a Néppárt hezitálóit egy kiélezett kampányszituációban. A jövő májusban, vagyis alig nyolc hónap múlva esedékes EP választás egyik meghatározó momentuma lesz, mint kezd a Néppárt Orbánnal. Ha kirúgja, komoly szelet tud kifogni a baloldali riválisok vitorlájából. Ha továbbra is mindent lenyel, komolyan veszélybe kerülhet tradicionálisnak tekinthető győzelme az EP-ben.

A leglogikusabb lépés: Orbán kipenderítése. Ám ennek következményei lesznek. A magát kereszténydemokrataként definiáló magyar kormányfő – ahogy ezt hónapok óta lebegteti – csatlakozik, akár egy új formációban is, a szélsőséges nacionalistákhoz.

Ezt az amúgy vegyes, és ellentétes érdekektől terhes társaságot képes pillanatnyi egységbe forrasztani az EU, pontosabban az egyre integráltabbá váló Unió elleni gyűlölet. Velük szemben pedig az Unió fennmaradásáért, egységének megőrzéséért harcoló pártok továbbra is szétforgácsolódnak majd, egyre nehezebben megkülönböztethető ideológiák mentén.

Legyünk őszinték: a lassan évtizede nagykoalícióban kormányzó német jobb és baloldal között a tényszerűen meglévő különbségetek nagyítóval kell keresni. De hasonló a helyzet a legtöbb nyugati, centrumállamban is. A nemzeti minimum általános elfogadása homogenizálta a "pártpiacot", abból csak durva, szélsőséges, nacionalista hangokkal lehet kitűnni. Amire – a jelek szerint – van igény a polgárokban. Annak ellenére, hogy időről időre bebizonyosodik – mint most Olaszországban –, hogy a nagy hang és a karakteres ideológia egyáltalán nem garancia a sikeres kormányzásra. Sőt.

Orbánnak évek óta nem titkolt célja, hogy Magyarország ledominálása után már az európai porondra tör. Szívesen lenne az Európai Bizottság vagy a Tanács első embere. De rossz hírünk van: nem lesz. A Néppártból történő kizárása kétségtelenül hőst farag majd a szélsőséges nacionalisták szemében belőle, ám ez a pünkösdi királyság jövő májusig tart csak ki. Az AfD és Salvini előtt/mellett ugyanis vereséget fog szenvedni - bár előre borítékolható, hogy az eddiginél nagyobb frakciót alkotnak majd az EU-ellenesek az EU parlamentjében. Orbán pedig folytathatja azt egy dolgot, amihez ért: harcolhat.

Harcolhat egykori elvbarátai, a konzervatív Néppárt képviselői ellen, harcolhat Brüsszel ellen, Soros ellen, és bárki ellen, akit épp kipécézett magának.

Az állandó harc pedig egyszer vereséghez, ami pedig az elkerülhetetlen bukáshoz vezet. Nem ma vagy holnap, de Magyarország ezt is ki fogja várni, ki fogja bírni.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4214243077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chrisred 2018.09.18. 10:03:19

@6.Lenin: Az EP választásokon pártok és pártszövetségek indulnak egy tiszta listás szavazáson, tök értelmetlen bármiféle összefogást kezdeményezni, kivéve, ha egy országból több párt is ugyanahhoz a pártcsaládhoz tartozik. Azt hiszem, az olaszoknál van ilyen.

A másik különbség, hogy a más országban élő uniós polgárok az ottani pártokra is szavazhatnak. A Németországban élő magyar, ahelyett, hogy a követségen kínlódna, hogy leadjon egy szavazatot a reménytelen ellenzékre, inkább elmegy az ottani szavazókörzetbe, és mondjuk a CDU-ra szavaz, ha látja, hogy a néppárti szövetség nem bánik kesztyűs kézzel az illibsi diktátorokkal.

6.Lenin 2018.09.18. 10:06:42

@chrisred:

" Csak mindkét államot egy embertelen és értelmetlen rezsim tartotta az uralma alatt, és most ezeknek a rezsimeknek a végvonaglását, a vezető nomenklatúra utóvédharcának az időszakát éljük."

Ez jobban illik a demokrácia exportot megszenvedő országokra. Ott vonaglanak a demokrácia súlya alatt. sok-sok hullával kísérve.

Gondolod, hogy Kína, és Oroszország pont egy nyugati típusú demokráciát szeretne ?
És utána minden rendben lenne?

Vagy a nyugatnak az piac, és az ott lévő kincsek az érdekes, leszarva az ott élő embereket. Nem ismered a történelmet? Millió példát lehetne találni pillanatok alatt, hogy melyik verziónak van létjogosultsága.

A rendszerváltás környékén én is hittem abban, hogy az elmaradottság lehet előny is. Kihagyhatóak a rossz lépései más országoknak. NEM. Mindenkinek végig kell mennie a saját útján, ahogy minden új generációnak is. Bármit is magyarázol a gyerekeidnek. Meg kell tapasztalniuk nekik is, hogy mire is képesek. Országok, birodalmak, nagyhatalmak esetében ez miért is lenne más? Emberekből vannak .

6.Lenin 2018.09.18. 10:14:06

@chrisred:

"látja, hogy a néppárti szövetség nem bánik kesztyűs kézzel az illibsi diktátorokkal. "

Az illibsi diktátorok mögött is szavazók vannak, demokratikusan választva a vezetőt.

A megválasztott sok kis senki párt már összefoghat, lásd a mostani szavazást, és már diktátorként is viselkedhet.

Nem az a demokrácia, ha CSAK a TE véleményed érvényesülhet. Mert csak te tudod, hogy mi is a jó másoknak. Miért Amerika, vagy bárki más mondhatná meg, hogy mi is a jó az orosz, kínai embereknek? Nem nekik kell eldönteniük?

chrisred 2018.09.18. 10:17:15

@6.Lenin: A demokráciaexportnak a szovjet uralomból felszabaduló kelet-európai országok nyugati típusú átalakítását nevezték. Hullákról nem nagyon tudok. (Bár igény lett volna rá, ahogy a parasztbácsi mondta a rasszizmusról.)

A gyerekeim pont azért indulhatnak előnyösebb helyzetből, mert tanulhatnak abból, ami velem történt. Miért lenne az országoknál másképp?

chrisred 2018.09.18. 10:18:57

@6.Lenin: "Nem az a demokrácia, ha CSAK a TE véleményed érvényesülhet."

Nagyjából erről szól a Sargentini jelentés.

dunántúli gyerek 2018.09.18. 10:28:40

@chrisred: a szardzsentini jelentest 450 olyan ember szavazta meg parancsra, aki sosem jart magyarorszagon, amit europa egyik legtamogatottabb kormanya vezet

ha vmi kovetkezmenye lenne a jelentesnek, akkor fel kene haborodni de szerencsere tovabbra is a magyarok dontik el mi lesz magyarorszagon

6.Lenin 2018.09.18. 10:44:12

@chrisred:

Igen, a 448 mögött egy vélemény van, de az egy vélemény mögött már nem biztos, hogy az európaiak többsége. A Orbán-mögötte a magyarok többségének a véleménye+ egyre több európainak is a véleménye.

Talán, majd jövő évi választás után lehet beszélni arról is, hogy az EP-ben is a képviseleti demokrácia is érvényesülhet, ha az emberek valódi szavazáson dönthetnek, és nem az otthoni szemetet küldik az EP-be, nagy általánosságban.

"A demokráciaexportnak a szovjet uralomból felszabaduló kelet-európai országok nyugati típusú átalakítását nevezték. "

Afganisztán, Szíria, Egyiptom, Líbia stb élvezi az demokrácia exportját, régebben Vietnám, Korea stb.

A kelet európai országok adás-vétel tárgyai voltak 45-ben, mi 56-ban (Szuez). Te tényleg nem ismered a történelmet.

chrisred 2018.09.18. 10:46:37

@dunántúli gyerek: Biztos vagy abban, hogy soha nem járt Magyarországon? Egyébként a jelentést elutasítók többsége sem járt soha Magyarországon.

Orbán pontosabban fogalmazott, mert azt mondta, hogy a Fidesz az EP legsikeresebb pártja, mert tisztában van vele, hogy Európában vannak olyan koalíciós kormányok, amiknek jóval nagyobb a lakossági támogatottsága, mint a Fidesz kormánynak. A legsikeresebb párt csupán azt jelenti, hogy a Fidesz mellett Magyarországon nem létezik másik sikeres párt, ellentétben Európa többi országával.

chrisred 2018.09.18. 10:47:54

@chrisred: Bocsánat, azt akartam kérdezni, hogy Újhelyi István például soha nem járt Magyarországon?

chrisred 2018.09.18. 10:50:23

@6.Lenin: "A kelet európai országok adás-vétel tárgyai voltak 45-ben, mi 56-ban (Szuez). Te tényleg nem ismered a történelmet."

Te nem ismered a történelmet, fogalmad sincs, mikor szabadultak fel a kelet-európai országok a szovjet uralom alól. Hogy jön ide 45 és 56?

Muhammad Balfas 2018.09.18. 10:51:38

A ballibsi blogok napok óta tartó óbégatása jelzi, hogy érzik, hogy mekkora a baj: A libsizmus végveszedelelelelmben...)

chrisred 2018.09.18. 10:53:03

@6.Lenin: "Afganisztán, Szíria, Egyiptom, Líbia stb élvezi az demokrácia exportját, régebben Vietnám, Korea stb."

Kevered a terror elleni háborút a demokrácia exportjával. Vietnam és Korea pedig a kommunizmus elleni harc része volt. Alapvető fogalmakkal nem vagy tisztában.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.09.18. 10:54:22

@6.Lenin: Ki az a kocsis? Aki lopott nemzeti szajréval megrakott parlamenti birkáskocsival száguld
a parkamentben a szakadék felé? Igen, láttam a kis szarfaszú köcsögöt, ahogy mutogatott, mint egy elmebeteg az ellenzék felszóloalásánál. De egyáltalán, mi a faszomat keres ez a jogászbarom a parlamentben? Talán semmire se jó az életben, csak seggnyaló politikusnak, mint a társai.

Muhammad Balfas 2018.09.18. 10:55:02

@chrisred: Lehet, hogy kivonult a szovjet, de az állampárt, s a nomenklatúra átmentette a hatalmát,csak gazdát kellet cserélniük. 20 évbe telt, mire végre sikerült elzavarni őket..

Muhammad Balfas 2018.09.18. 10:57:24

@chrisred: "Kevered a terror elleni háborút a demokrácia exportjával. " A kettő többnyire együtt jár, ahogy a komcsik is mindig a békéért harcoltak..

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.09.18. 10:58:01

@dunántúli gyerek: Fogalmazzunk úgy hogy európa legkevesebb szavazatával, kisebbséggel kapott korlátlan hatalommal bíró csaló, illegitimen megválasztott kormánya. Maradjunk ennyiben.

6.Lenin 2018.09.18. 10:58:16

@chrisred:

Nem szabadultak fel, hanem megegyeztek, hogy ki lesz nyugati hatalom alatt, és ki lesz szovjet hatalom alatt.
90-ben felszabadultunk? Ne bassz.
Az európai kommunisták és a keleti kommunisták megegyeztek a gazdasági hatalom elosztásában. Megtarthatták a politikai hatalmukat, cserébe az olcsó munkaerő, piac, és a javak eladásának a fejében.
Most állunk ott, hogy lenne esélyünk a szabadságra.

Te nagyon eltévedtél valamikor.

chrisred 2018.09.18. 10:59:19

@Ches Desmond: Nyilvánvaló, hogy nem volt sikeres.

6.Lenin 2018.09.18. 11:01:09

@chrisred:

Nem szabadultak fel, hanem megegyeztek, hogy ki lesz nyugati hatalom alatt, és ki lesz szovjet hatalom alatt.
90-ben felszabadultunk? Ne bassz.
Az európai kommunisták és a keleti kommunisták megegyeztek a gazdasági hatalom elosztásában. Megtarthatták a politikai hatalmukat, cserébe az olcsó munkaerő, piac, és a javak eladásának a fejében.
Most állunk ott, hogy lenne esélyünk a szabadságra.

Te nagyon eltévedtél valamikor.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.09.18. 11:02:05

@6.Lenin: "Egy fizetett ügynökökből létrehozott szervezetben többséget szerezni csak pénz kérdése."
Elég furcsa, hogy egy fideszseggnyaló a magyar parlamenti viszonyokról ilyen nyíltan beszél. Egyébként egyetértünk, tényleg ez van orrbanisztánban.

rasztaszív 2018.09.18. 11:03:23

@6.Lenin: az európai kommunisták,ja.mesélj még:)

chrisred 2018.09.18. 11:05:31

@6.Lenin: Te tévelyegsz összevissza, néha nem is tudom, milyen korba lépsz át. Igen, az felszabadulás, ha újra lehet saját lakásod, saját vállalkozásod, nem visz be a rendőr, ha éppen nincs munkahelyed, akkor mehetsz külföldre, amikor akarsz. Nem dönt életed minden jelentős tényéről helyetted a párt. Tudom, hogy sokan ezt a felelősséget nem bírják elviselni, az a lételemük, hogy mástól függjenek. De attól még ezt szabadságnak nevezik.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.09.18. 11:07:29

@6.Lenin: Szabadságod sose lesz. Mindig a nagyobb kutya szarik. Ne álmodozz, mert bilibe lóg a kezed. Egyébként a szabadság magában semmit sem ér, ha folyamatos szabadságharcot vív egy ország kleptomániás vezetője. Csak meg kell nézni a szabad albániát, vagy szabad moldovat. Mit értek el vele? Önállóak, aztán európa két legszegényebb állama. Szerintem ez a sors vár a szabad orbanisztánra is.

6.Lenin 2018.09.18. 11:07:44

@chrisred:

B+, te ilyen idióta szöveggel jössz, hogy terror elleni harc?

Meg vegyi fegyverek , és a következménye több millió halott, meg menekült. Próbálj már valami értelmesnek tűnő érvekkel jönni.
És érdekes módon mindig csak ott ahol van mit az adott országból kirabolni. Máshol sok millió gyerek nő, éhhalála senkit nem érdekel.
B+ , ne süketelj már ilyen dedós szöveggel-terror elleni harc, de mi pénzeljük a terroristákat, vegyi fegyverek, de amit tényleg bevetnek, azt mi gyárgyjuk.

Muhammad Balfas 2018.09.18. 11:08:10

@chrisred: Szoci -szadesz kormányok tele voltak egykori kb pb tagokkal, titkos tisztekkel, magas rangú szakszervezeti funkcikkal, mszmp agitpropos cenzorkákkal (Ildikó), Kisz kb fejesekkel (csótány). De tudom, a gimis osztálytitkár Zorbány mindannyiukon túltett renszerhűségben. :)

6.Lenin 2018.09.18. 11:11:56

@GIeccsertetű: @rasztaszív:

Nincs az oviban érdekesebb játék számotokra? nincsenek ott lányok? Kérjétek meg őket, hogy mutassák meg a pisilőjüket nektek, az sokkal érdekesebb (lehet, bár, ha....), mint politizálni

dunántúli gyerek 2018.09.18. 11:15:59

@chrisred: a koalicios kormanyok eleve kevesbe demokratikusak, hiszen nem az allampolgar valaszt a lehetosegekbol a valasztason, hanem a bal es jobboldal egyezkedik a polgarok jovojerol a szinfalak mogott

az egy kenyszermegoldas

rasztaszív 2018.09.18. 11:16:34

@6.Lenin: no mi van,ha reagálnak a hülyeségedre,az már gondot jelent?szerintem törődj bele,hogy lesz még ilyen:)

chrisred 2018.09.18. 11:24:40

@6.Lenin: Nem én jövök ezzel, Bush és Cheney nevezte úgy, hogy "War on Terror".

chrisred 2018.09.18. 11:26:47

@dunántúli gyerek: Demokrácia a többség által támogatott közhatalomra épül, ezért a koalíciós kormányok demokratikusabbak, mint egy kisebbségi kormány.

6.Lenin 2018.09.18. 11:27:13

@rasztaszív:

Nekem nem gond, hanem unalmas már ez a sok hülyeség.

Összefogjunk, ne fogjunk, mienk az igazság, mi vagyunk a jövő, csak mi tudjuk kinek,mi a jó, aztán bukás, bukás hátán, meg robogás a teljes megsemmisülés felé.
Nagyon unalmas már.

6.Lenin 2018.09.18. 11:28:17

@chrisred:

Tudom, te csak beszopod ezeket.

chrisred 2018.09.18. 11:29:46

@Ches Desmond: Igen, a rendszerváltás olyan konszenzusra épült az állampárt és az ellenzéki kerekasztal között, hogy a politikai-gazdasági hatalmat kisajátitják maguknak.

Muhammad Balfas 2018.09.18. 11:30:41

@6.Lenin: Nem fogják fel, hogy Sargentini néni a jövő tavaszi ismételt magyar ballibsi buktának ágyazott meg..Még meg is szavazták az ostobák, amit remekül ki lehet majd játszani ellenük.

chrisred 2018.09.18. 11:32:04

@6.Lenin: Nem, csak tisztában vagyok vele, hogy melyik rezsim milyen terminológiát használt. Te meg mindenre megpróbálod ráhúzni a demokráciaexportot, talán azért, mert csak erről az egyről hallottál.

rasztaszív 2018.09.18. 11:33:33

@6.Lenin: mesélj inkább az európai,meg a keleti kommunisták megegyezéséről.az biztos nem lesz unalmas:)))

Muhammad Balfas 2018.09.18. 11:34:19

@chrisred: Lusztrációs törvény kellett volna ,mint a cseheknél. Ott Gyurcsány , Medgyessy, Kovács Laca típusú figurák nem szivároghattak vissza a hatalomba. Persze a szadesz tette a dolgát, és blokkolta az ilyen irányú törekvéseket, aztán elhálta szégyenletes nászát az utódpárttal.

6.Lenin 2018.09.18. 11:37:09

@Ches Desmond:
Nem csak a magyar balibsik bukásának, de valószínűleg a sajátjuknak is, vagy még egy nagyot löktek arrafelé, hogy sikerüljön.

chrisred 2018.09.18. 11:39:33

@Ches Desmond: Igen, Babis megjelenéséig én is a csehekkel példálóztam. Azóta úgy gondolom, hogy az ottani komcsik sokkal profibb módon mentették át a hatalmukat.

dunántúli gyerek 2018.09.18. 11:40:27

@chrisred: egy kisebbsegi kormanynal demokratikusabbak, csakhogy itthon szo sincs kisebbsegi kormanyrol

6.Lenin 2018.09.18. 11:44:02

@rasztaszív:

Próbálj tájékozódni, hogy kik is voltak a 68-s generáció nyugaton, kik voltak maoisták, kik rajongtak Sztálinért. most milyen beosztásban vannak, vagy a leszármazottaik

Milyen párt tagjai voltak ennek a szarnéninek a szülei, vagy ő maga is.
Vagy sok "demokratikus" pártnak mi is a múltja.
Itthon pl a DK, kik is vannak benne? Mit köze a pártjuk nevének hozzájuk?
De tényleg nagyon uncsi már amit itt löx, nehogy én pótoljam a te hiányos tudásodat.

chrisred 2018.09.18. 11:44:08

@dunántúli gyerek: Ahol több kormányképes politikai erő létezik, természetes, hogy megoszlik a választói akarat. Az a természetellenes, ha csak egyből lehet választani.

dunántúli gyerek 2018.09.18. 11:44:40

@6.Lenin: nem, nyugat europaban soha nem lesz bevandorloellenesseg, hiszen eszukben sincs raszokni a wc pucolasra - csokkenni fog tavasszal a mai establishment hatalma, de nem annyival hogy valami valtozzon

tehat szabalyozott bevandorlas a jovo, valoszinuleg magyarorszagon is, bar a 2 sebesseges EUnak is van realitasa

rasztaszív 2018.09.18. 11:50:15

@6.Lenin: ha érvelni szeretnél,tedd azt,és ne mástól várd,hogy megtegye helyetted...:)szóval előbb próbálj meg te magad tájékozódni,aztán vezesd elő.

6.Lenin 2018.09.18. 11:56:57

@dunántúli gyerek:

A nagyszüleim Franciaországban dolgoztak sok kelet európai és szegényebb európai odavándoroltakkal együtt, addig míg a franciák nem kezdtek el tüntetni, hogy a bevándorlók elveszik tőlük munkát. Kizavarták a bevándorlókat. (1920-as évek)
Ez is addig lesz érdekes, míg a bevándorlók nem kezdenek majd többségben lenni, vagy a "fehéreknek" nem lesz annyi Jól fizetett munkahely, hiszen a bevándorlás egyik lényege a munkabér csökkentése is. Nem a bevándorlók fognak felemelkedni, hanem az őslakósok fognak lesüllyedni egy alacsonyabb szintre. ezt már ma is látni Németországban, és Franciaországban is, hiszen előbb utóbb emelni kell az adókat is, árakat, jövedelmek meg elindulnak lefelé.
Mindig ilyenkor kezdődnek a problémák. Nem 1-2 napos események ezek.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.09.18. 12:02:23

@Könnyen elkaptuk, uram!: Én ezt nem értelmezem, csak jeleztem, hogy vannak, akik másként gondolkodnak. Valószínűleg az EP választás után jóval többel lesznek, akiknek nem csípi a szemét a Patás Orbán kénszaga, és jóval többen a liberálfasiszták, akik szerint Orbánt ki kell ciánozni Ájrópából, mert Ő Maga Ájrópa Fekélye ....

@GIeccsertetű: Minden kutya sz@rik, nem csak a nagyobb. Ha már közhelyet idézel, azt tedd helyesen :-)
Az erősebb kutya örökít genetikusan.
(a gyengébbeknek "örökít genetikusan" = "b@szik") :-)

Csak a miheztartás végett

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.09.18. 12:08:36

@chrisred: Így van! A magyar ballibák 2006-ban mindent megtettek annak érdekében, hogy kialakuljon ez a természetellenes állapot, ahol gyakorlatilag 1 (azaz egy) kormányképes erő van, a többi vagy szalonnáci, vagy hiteltelen leszerepelt hitvány alakok gyülekezet. Van a "futottak még" és a "hamvába hol kezdeményezés" kategória, ezeket nyilván nem fogja a tömeg támogatni, és van a "feltörekvő viccpárt" amelyik nem is akar kormányozni.

Szólj, ha valamit nem jól látok...

chrisred 2018.09.18. 12:13:46

@6.Lenin: Ez a törvényszerűség csak az azonos munkakörökben dolgozókra igaz. Márpedig a gazdasági bevándorlás egyik oka az, hogy azokban az ágazatokban munkaerőhiány van, mert a helybeliek inkább kvalifikáltabb munkakörökben, szellemi munkát vagy kreatív szolgáltató tevékenységet akarnak végezni. Viszont a gazdaság működtetéséhez (még) fizikai munkát végzőkre is szükség van. A munkaerőhiány viszont bérnövekedést idéz elő.

(Az viszont valós és jogos aggodalom, hogy mi lesz a bevándorlókkal, ha a technológia olyan szintet ér el, hogy ezeket a munkaköröket gazdaságosan lehet automatizálni. Ne feledjük, hogy az elmúlt évszázad hetvenes nyolcvanas éveinek bevándorlói, jobban mondva a másodgeneráció milyen helyzetbe kerültek, és milyen problémákat kezdtek okozni, amikor az európai multicégek a gyártási folyamatokat profitmaximálás érdekében kivitték az országukból.)

2018.09.18. 12:15:03

@6.Lenin: te, a válságot megoldották. A migrációt is. Miről beszélsz? Egy iskolázatlan némber jelentéséről?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.09.18. 12:16:34

@dunántúli gyerek: " ... hiszen nem az allampolgar valaszt a lehetosegekbol a valasztason ... "

Ez az egész dolog nem az állampolgárok választása, ez a képviseleti demokrácia, ahol az állampolgárok olyanokat választanak, akiknek a döntését elfogadják. Ez nem koalíciós vagy koalíció nélküli dolog, hanem szimplán a megválasztott képviselők egyezkedése a hatalom felosztásáról. Ez megtörténik a koalíció nélküli esetekben is, esetünkben ez az egyezkedés a fideszen belül történik meg, a Csuti Duce kézi vezérlése alatt.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.09.18. 12:17:23

@Könnyen elkaptuk, uram!: Tedd azt is hozzá, hogy olyan rusnya, hogy bottal sem piszkálnám.... :-)

dunántúli gyerek 2018.09.18. 12:21:02

@Magánvéleményem: megtortenhet, csak mint lattuk a nem koalicios orban kormany azt teszi, amivel kampanyolt, az utolso lippsi-balsi koala kormany meg pont az ellenkezojet
csinalta mint amivel kampanyolt, mikozben hazudott reggel delben meg esteg a senki

es ok tartjak magukat vmi demokratikus viszonyitasi pontnak, meg a senki altal meg nem valasztott sargentini, nevetseges

2018.09.18. 12:22:44

@dunántúli gyerek: nem. Az ábra arról szól, hogy az eu átlagához képest hogyan változott.

A példa kedvéért:
ha 110-re nőtt az átlag, de a franciák csak 109-re nőttek, akkor 10%-kal elmaradtak.
Ha a magyar 90-volt, és nőtt 105-re, akkor a korábbi 10-ről csak 5% az elmaradásunk.

De ez azt jelenti, hogy a franciák még mindig nőttek, és előttünk járnak.

chrisred 2018.09.18. 12:23:30

@dunántúli gyerek: A Fidesz szinte semmit nem valósított meg a 2010-es választási programjából, viszont sok olyasmit csinált, ami nem volt benne a programban. Azóta meg nem volt választási programja.

2018.09.18. 12:24:21

@Magánvéleményem: csak az a baj, hogy a fidesz megint hazudik. Van neki diplomája...
szakirányú. Szemben mondjuk a fidesz vezetőivel.

2018.09.18. 12:25:39

@Magánvéleményem: lehet, hogy rusnya, de ez most nem szempont. Téged sem az eszedért szeretünk.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.09.18. 12:27:34

@dunántúli gyerek: "mint lattuk a nem koalicios orban kormany azt teszi, amivel kampanyolt"

Hol van a fidesz választási programjában, hogy szétlopják az országot???

chrisred 2018.09.18. 12:28:25

@dunántúli gyerek: Egy kormányképes erőből? Magyarországon. Már ha ez választéknak nevezhető.

dunántúli gyerek 2018.09.18. 12:30:51

@chrisred: 80 part indult, volt valasztek

par bejutott ellenzekben, jol ossze is vesztek gyorsan azota is no a fidesz diktatura nepszerusege

kar ebbe tobbet belelatni mint ami

chrisred 2018.09.18. 12:34:35

@dunántúli gyerek: Ezek közül melyik volt kormányképes politikai erő? Vagy te minden haveri kört annak tartasz, aki alapított egy kamupártot, hogy megdézsmálják az államkasszát? Az igaz, hogy a jelek szerint ismerik a magyarországi kormányzati tevékenység lényegét. :)

dunántúli gyerek 2018.09.18. 12:37:38

@chrisred: nem ez a kerdes

nem a kormany dolga hogy maganak kormanykepes ellenzeket allitson ki, sot erosen ellenerdekelt

de ettol meg demokracia van

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.09.18. 12:42:47

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem különösebben érdekel a dolog, az egész jelentés véleményeket, talánokat és "úgyérzem" típusú gondolatokat tartalmaz, nem pedig olyan tényekkel alátámasztott érvrendszert, amibe a fidesz jogászainak beletörik a bicskája. Valaki azt mondta, hogy ez a jelentés egy fércmű, koncepciós peranyag, és szerintem igaza van, mert hiányoznak az állításokat alátámasztó tények leírásai.

Ha azt írta volna le, hogy a fidesz tolvaj gecik halmaza, és tételesen felsorolja, hol mikor hogyan mennyit loptak, akkor azt mondanám, hogy OK, rendben lássuk hogyan mosdik a fidesz, DE nem ezt írták, csak finoman utaltak rá, semmi alátámasztás, csak szimpla oligarcházás.... ez biza elég gagyi.

chrisred 2018.09.18. 12:43:40

@dunántúli gyerek: De, ez volt a kérdés, mert azt állítottad, hogy a koalíciós kormányok kevésbé demokratikusak.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.09.18. 12:44:05

@Könnyen elkaptuk, uram!: De nem is vagyok EP képviselő, akit ország világnak mutogatnak :-)

dunántúli gyerek 2018.09.18. 12:49:36

@chrisred: igy is van, a koalicios kormanyok nem demokratikusak, hiszen nem tudjak a sajat valasztasi programjukat kepviselni, amire a zemberek szavaznak

a neolippsik es a baloldal koalaja jol mutatta ezt, a bankarok meg a minimalberes vagy segelyes prolik jartak jol vele...marmint azt hittek jol jartak aztan jott a csod

6.Lenin 2018.09.18. 13:01:11

@chrisred:

A bérek munkaerő hiánynál növekedhetnek, feleslegnél nem.
Ha lesz egy réteg, akik bármennyiért is elvállalnak , bármilyen munkát, az nem bérnövekedést fog okozni. hülyeség is lenne.

www.youtube.com/watch?v=aKpgb2WrGo0

Muhammad Balfas 2018.09.18. 13:03:38

@chrisred: Ez hülyeség már ne haragudj.. Össze sem hasonlítható azzal, amikor magas rangú pártfunkcik '88-ban, meg '98-ban is politikai hatalommal rendelkeztek..

chrisred 2018.09.18. 13:03:45

@dunántúli gyerek: Az nem volt igazi koalíció. Az SZDSZ 1994-ben úgy kampányolt, hogy letagadta a koalíció lehetőségét az MSZP-vel. Azt követően meg nem volt kormányképes erő, nem is indult úgy a választásokon, hogy önállóan alakít kormányt.

BéLóg 2018.09.18. 13:15:18

@inreallife: Miért, mit gondoltál, hogy NEM FOGJÁK megmagyarázni? Azt hitted majd elismerik hogy "tudtuk hogy nem lesz meg, ezért csaltunk kissé"? Szerinted Szar Gentíni MIÉRT sírt? megmondom neked, a MEGKÖNNYEBBÜLÉSTŐL. nyilvánvaló nem lett volna neki semmilyen "bónusza" ha a bulit nem tudják megcsinálni. Most szépen meglett a pénz, már egyáltalán nem kell az EU Parlamentben a jövőben semmit csinálni. Ugye vetted?

Mert azért érdemes lenne visszamenned kb. az ötödikes általános iskolás szintjére, hogy biztonsággal megmondd, 442 soha nem lesz a 692 KÉTHARMADA.
Márpedig KÉTHARMAD nélkül az egész egy gittegyleti műbalhéhoz hasonlatos, Orbán meg röhög a markába, és én is.

chrisred 2018.09.18. 13:55:44

@Ches Desmond: Nevezheted hülyeségnek, amit nem tudsz értelmezni. Pont erre írtam, hogy profin csinálták.

dunántúli gyerek 2018.09.18. 14:13:53

@chrisred: mind1, en ugy gondolom hogy ha 1 part egy programjara szavazok, akkor nem tul demokratikus ha a koalicios egyezteteseken a fele programot eleve kukazzak a masik partner erdekei miatt, akire en nem szavaztam...

mas dolog ha eleve partkoalicioban indulnak a valasztason

nyilvan a semminel jobb, az anarchianal jobb ha fel tud allni akarmilyen kormany, de nem idealis.

chrisred 2018.09.18. 14:40:52

@dunántúli gyerek: Igazából ez lenne a politikusok szakmája: olyan konszenzust kialakítani, ami során a legkevésbé sérülnek az általuk képviselt érdekcsoportok érdekei. Máskülönben akárki, aki elég népszerű, odaállhatna, hogy ráerőszakolja a társadalomra azt, amit választás előtt leírt egy papírra. Mintha én műteném meg a beteget a szakorvos helyett. Talán nekem is sikerülne kivennem belőle azt, amit elterveztem, de belehalna, az tuti.

Muhammad Balfas 2018.09.18. 14:46:36

@chrisred: És ez miért lenne profizmus? Sokkal inkább profizmus az, ahogy a magyar posztszocialisták levezényelték a módszerváltást.. Aztán négy év múlva már ismét az ő kezükben volt a a hatalom..

VT Man 2018.09.18. 14:53:39

@dunántúli gyerek:
"a bankarok meg a minimalberes vagy segelyes prolik jartak jol vele..."

A legszebb az volt, hogy "legyen adomentes a minimalber".

Erre a similis vallalkozok: "nagyon jo, akkor szepen bejelentjuk magunkat minimalberre".

Aki meg nem tudta elrejteni, hogy a minimalbernel tobbet keres (mert rendes munkaviszonyban allt), az szepen megszivta. Esetleg atallt "minimalber + zsebbe" konstrukcioba.

De hajj, de jo volt, mert "megkopasztottuk a gazdagokat, megerdemlik!"

chrisred 2018.09.18. 15:12:37

@Ches Desmond: Pont az, hogy a cseh komcsi kádereknek a hatalom kézben tartására se volt szükségük, hogy nyeregben maradjanak. Az egész világgal elhitették, hogy ők már nem is léteznek.

Világít a torony 2018.09.18. 15:44:28

@6.Lenin: Nem túl felemelő dolog egy olyan fityeszeSS agyhalottal mint te, szóváltásba keveredni.
Buta hülye gyerek. Nekem teljesen mindegy, hogy Gyurcsány mekkora taslit kap ám gyanítom, hogy az csak az agyatlanok számára lesz az.
Buta hülye gyerek. Ázsia már régóta a világgazdaság egyik motorja. Japán, Dél-Korea, Szingapúr, Kína, India st. és akkor még az olaj államokat nem is említettem.
,,Te pöcs, a jövő Ázsiáé. Nem véletlenül ugrál ott Trump is."
Annyira könnyű az agyatlanságod láthatóvá tenni. Magad intézed. Trump azért ugrál ott mert Orbán azt nyilatkozta? Nem pont azért ugrál ott, mert Észak-Korea a jövőt veszélyezteti? Kínával nem éppen gazdasági háborúban áll? A fejlett ázsiai gazdaságokban az USA nincs régóta jelen? Nem, nem Ázsia a világ jövője. Főleg nem Ázsia posztszovjet része, ahova Orbán annyira vágyik. Még csak nem is Törökország.
Mint az az agyhalottakra jellemző, te is roppant felületesen vagy tájékozott, ahogy azt a központi igény meghatározza. Ahogy a többi megnyilvánulásodból is látom, ez nem a te tereped a vitákhoz. Ilyen információ szegényen csak haldokolni jársz ide.

6.Lenin 2018.09.18. 16:05:12

@Világít a torony:

"Ázsia már régóta a világgazdaság egyik motorja."
"Nem, nem Ázsia a világ jövője. "

putris72 2018.09.18. 17:17:22

@rasztaszív csúti csüngőhasú tolvaj Egy olyan jelentés amit még az igennel szavazok is elismertettek,hogy HAZUGSÁG! Nem tudom,hogy tudod e de a Feri az őszödi beszédben is hazudott,és a TV vitán is!Nem tudom,hogy tudod e ,hogy ártatlan emberkéket is bőven meg vertek azonosító nélküli rendőrök!Nem tudom,hogy tudod e,hogy a székház ostromot,és a többi balhét rendező jobbikkal ,most pont Gyurcsány akart összefogni!Szargentini jelentés:Nem zavar,hogy a romákat 2010 előtt vegzálták? Magyar gárda,roma gyilkosságok!Az OLAF lezárt ugye az a 4-es metró! Ahol a 155 milliárdos eredeti költség 455 milliárdra duzzadt,és abból 167 milliárddal egyszerűen nem tudnak elszámolni A többi kifogás meg annyira röhejes volt,hogy a szellemi színvonalatokat mutatja,hogy komolyan vettétek!

rasztaszív 2018.09.18. 17:37:31

@putris72: az öszödi beszédnek semmi köze az orbánotok pofáraeséséhez.ő már soha nem lesz vezető az eu-ban,a szellemi színvonalatokat mutatja,hogy komolyan vettétek!

putris72 2018.09.18. 17:51:18

@rasztaszív: Ez gyenguszka mint érv!Mivel 2004 óta vagy EU tagok!És a torvények nem csak az EU számára nem szimpatikus országokra érvényes!És nem lehet el ítélni egy országot el ítélni ,ha a törvények harmonizálnak az EU-val!Hazugsággal sem,fölég ha valakinek meg 6 éven keresztül elnézik a csalást,és a törvénytelenségeket!

Muhammad Balfas 2018.09.18. 18:19:54

@chrisred: Sztem ezt magad se gondolod komolyan. "Elhitették.." Nem volt nehéz, hisz semmilyen politikai posztot nem tölthettek be, ráadásul a cseheknél a nálunk jellemző rablóprivatizáció sem volt, ezt is okosan szabályozták, úgyhogy nem szedhették meg magukat az elvtársak.

6.Lenin 2018.09.18. 19:03:24

Ma is majdnem több százezer ember tüntetett Bp -en Gyurcsányék mellet, de csak 30 -an tudtak eljönni mert késett a villamos valahol.
Látszólag nagy izgalommal várják a zsarukat, hátha szétverik őket a mocskok.
Állítólag lesz döntögetés is majd később a sarki csehóban, valami jobb kannásat, a rendőr attak után életben maradottak, néhány fröccsöt ledöntenek.
az Orbán kormány ma még talán megússza, de többen jelezték, hogy egyszer biztos buknak. Később-ha közben nem alszom el-még jelentkezünk az egész Európát lázban tartó eseményről.

rasztaszív 2018.09.18. 19:49:34

@putris72: még a félrebeszélésed is zavaros...

rasztaszív 2018.09.18. 19:51:05

@6.Lenin: a poszt támája az,hogy lesz-e az orbánodból európa vezetője.

6.Lenin 2018.09.18. 19:55:12

@rasztaszív:

Hát....izé.....amennyiben Feriék kitartanak 2074 márc 15-ig. és még a mise előtt elzavarják Orbánt, nos akkor talán, nem lesz. Bár amilyen szívós a pacák, és a mise után visszajön, talán lehet.

6.Lenin 2018.09.18. 20:04:35

Komolyra fordítva a témát.
Állítólag az EP-ben hoztak egy titkos határozatot, hogy a Feri tüntetésein résztvevők számát 10 000-el kel szorozni, kedden. Szerdán még hozzá kell adni 25,4-et, és 30 000 szorozni, de csak 11:05:23-ig.
Orbánt közben feljelentették, mert Mátészalkán nem lehetett tisztán hallani amikor Béla azt ordította: bux, te geci, mert olyan hangos volt Orbán félelmében keltett fogvacogása.

rasztaszív 2018.09.18. 20:06:10

@6.Lenin: hát persze,a gyurcsány miatt lesz,akármi is lesz.hogy ez eddig miért nem jutott az eszembe...?!

rasztaszív 2018.09.18. 20:08:44

@6.Lenin: a poszt támája pedig továbbra is az,hogy lesz-e az orbánodból európa vezetője.

6.Lenin 2018.09.18. 20:12:59

@rasztaszív:

A Feri se komplett, de a többi az még nála is hülyébb.
Még az elején leírtam, hogy mit gondolok a poszt témájáról, lesz-é vezető Orbán az Európában.
Rossz a memod, csipet kéne cserélned.

rasztaszív 2018.09.18. 20:17:33

@6.Lenin: mások meg a poszt témájáról beszélgetnének,úgyhogy légyszíves ne másold be a vízállás-jelentést.például...

6.Lenin 2018.09.18. 20:26:39

@rasztaszív:

Miattam tartod vissza az epeömlésed?
Ne tedd, rámegy a maradék agysejted is.

Fröcsögj, Jenő. Nem zavarlak, úgyis már kurvára untalak.

rasztaszív 2018.09.18. 20:41:35

@6.Lenin: szerintem inkább kínos lenne neked a témánál maradni,nem unalmas.

Tenkes Kapitánya 2018.09.18. 21:50:14

Helytelen premissza, aztán meg egy hülye agymenés.
Megszokhattuk a szerzőtől. Lapozzunk.

Muhammad Balfas 2018.09.18. 23:14:23

@rasztaszív: Európáé nem. A bevándorlásellenes blokk egyik vezéralakja lesz jövő tavasztól az új EU parlamentben. Szövetségesei: A V4 kormányzópártjai, az Afd, az Osztrák Szabadságpárt, az olasz Északi- liga, Le Pen és Európa többi bevándorlásellenes politikai ereje..
süti beállítások módosítása