B1 blogcsalád



Szavazzon: Kunhalmi, Semjén vagy az ELTE reagált cikibben a genderszak-botrányra?

2018. augusztus 13. - Mr Flynn Rider

Hirtelen nem is tudunk mit mondani, hogy Semjén, Kunhalmi, vagy az ELTE viselkedik idiótábban a genderkonfliktusban. De fogadjunk, hogy ebből is Orbán jön ki jól!gender_studies.jpg

Kunhalmi Ágnes és Semjén Zsolt is megnyilvánult a genderszak betiltása kapcsán, az ELTE pedig meggondolta magát. 

Mi történt?

A múlt héten röppent fel a hír, hogy alig 24 órát kaptak az egyetemek egy rendeletmódosítás véleményezésére, amelynek egy pontja kimondja, hogy a jövőben nem indulhat képzés társadalmi nemek tanulmánya szakon, a „genderszakon”. Az Emmi a HVG kérdésére nyilvánvaló hazugsággal válaszolt, amikor azt kérdezték tőle, miért tiltja be a genderszakot. Indoklásuk szerint "nem a munkaerőpiac igényeire reagálva" hozták létre a társadalmi nemek szakát. Mindezek ellenére nem döntöttek a hétfői kormányülésen a képzés megszüntetéséről. A kérdés nem is szerepelt a napirenden - értesült az atv.hu. A hírportál forrásai szerint viszont a genderképzés biztosan nem folyhat tovább majd az ELTE-n. Nem kizárt, hogy maga az egyetem szünteti meg a szakot a kormány helyett, bár annak nyomására.

Érdekesen reagáltak az egyetemek a hírre. A CEU határozott és kemény álláspontot fogalmazott meg: a Magyar Rektori Konferenciának küldött állásfoglalásában azt közölte, hogy elutasítják az oktatás tartalmát érintő mindennemű cenzúrát, és kiállnak a tanszabadság mellett.

Az ELTE ezt a képzését a múlt évben indította először a Társadalomtudományi Karon és látszólag egyből fel is adták az ellenállást: az egyetem a közleményében azt írta, hogy nem tervezték a képzés megszüntetését, de tudomásul veszik és tiszteletben tartják a fenntartó döntését: 

A társadalmi nemek tanulmánya mesterképzés felmenő rendszerben történő megszüntetését célzó rendelettervezetről az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) a Magyar Rektori Konferencia (MRK) közvetítésével szerzett tudomást. Egyetemünk a rendelkezésre álló véleményezési határidőn belül megfogalmazta a tervezettel kapcsolatos észrevételeit az MRK részére. A társadalmi nemek tanulmánya mesterszak képzést az ELTE 2017-ben, a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság eljárását követően, a fenntartó minisztérium által engedélyezett szakként indította el. A képzés megszüntetését az ELTE nem tervezte, az esetleges további szakmai egyeztetésekre Egyetemünk nyitott, ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy a fenntartó minisztérium jogosult a képzési portfólió felülvizsgálatára, ezen belül egyes képzések megszüntetésére is. Ezzel összhangban a fenntartó döntését Egyetemünk tudomásul veszi és tiszteletben tartja, egyúttal fontosnak tartjuk, hogy a témakörben lehetőség szerint érdemi szakmai vita folyhasson le. A végleges szabályozás megjelenéséig, illetve a rendelet indokolásának megismeréséig az ELTE nem kíván a fentieken túl a témában állást foglalni.

Hétfőn az ELTE – valószínűleg a sajtóvisszhang hatására – hirtelen fordulattal kiállt a képzése mellett és közölte, hogy mindenki félerétette az előző közleményüket. A Társadalomtudományi Kar dékánja pedig nyíltan tiltakozott a megszüntetés ellen. Az ELTE szerint a társadalmi nemek képzést a fenntartó minisztérium által engedélyezett szakként indították el, a szak megszüntetését célzó Emmi-előterjesztés azonban nem tartalmaz indoklást. Arra is felhívták az Orbán-kormány figyelmét, hogy a 2016-os minisztériumi felülvizsgálat sem talált szakmai kifogást a genderszak ellen.

Az ELTE állítása szerint nem hagyta veszni a képzést, és észrevételeit elküldte a Magyar Rektori Konferenciának. Ebben pedig azt írták, a kormányzati előterjesztés, amely rendeleti úton kíván megszüntetni egy konkrét szakot, sértheti az Alaptörvény X. cikkének 3. bekezdését, amely garantálja a felsőoktatás és a tudomány autonómiáját.

Viccesen reagáltak a politikusok is az esetre, akiknek láthatóan fogalmuk sem volt róla, hogy mi az a genderszak.

Semjén Zsolt – aki amúgy szociológus és pont az ELTE Társadalomtudományi Karán végzett, így csúnyán szembeköpte a saját másolt diplomáját - „tudományos érvelése” szerint „társadalmi nemek” nem is léteznek, már a definíció is képtelenség.   

Senki nem akar genderológust foglalkoztatni, következésképpen képezni sem kell – nyilatkozta az atv.hu-nak. – Vannak dolgok, amik egész egyszerűen biológiailag determináltak, ilyen a nem kérdése is, az hogy valaki nő vagy férfi, egy biológiai tény. A társadalmi nem éppoly képtelenség, mint ha valaki társadalmi korról beszélne. Azaz mintha egy középkorú valaki szabad akaratából eldönti, hogy most ötéves, és óvodába akar menni, vagy hogy 90 éves, és a nyugdíjbiztosítótól nyugdíjat szeretne

– érvelt a KDNP elnöke.

Ugyancsak viccesen reagált Kunhalmi Ágnes, az MSZP politikusa az ATV-ben; annyira, hogy még a műsorvezető, Kárász Róbert is meghökkent egy pillanatra. Az ellenzéki politikus elmúltnyolcévezezéssel kezdte, majd elmagyarázta, valójában – szerinte – mivel foglalkoznak a gender tudományok. Például azzal, hogy miért van az, ha

„ugyanolyan diplomát végez Ön is, én is, ugyanannyi éve dolgozunk egy adott munkakörben, de énnekem, mert két cicim van és nő vagyok, ezért kevesebb a bérem. Tetszik érteni, hogy mit mondok”

– definiált az MSZP-s képviselő, aki a hatás kedvéért még gesztikulálva éreztette is mondandóját.

„Értem. Ezt egyébként most szerintem mindenki megértette”

– reagált levegő után kapkodva Kárász Róbert.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8714178647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sinus67 2018.08.13. 19:47:03

Az ELTE reagálása érthető. Ha durvábbat írnak, esetleg kritizálni merészelnek, ne adj' isten szakmailag indokolni, akkor félő nem csak a gendernek lesz vége. Ilyen az, amikor az "autonóm" intézmények nem félnek a hatalomtól. :-(
Zsótink ezúttal is éles elméjéről és szervilizmusáról tett tanubizonyságot.
Ágit meg hagyjuk!
Bár tényleg két cicije van és értem én mit akart ezzel mondani, de hát na...
"A stílus maga az ember!"

sZulamith 2018.08.13. 21:21:44

Ahhoz, hogy eldöntsem melyik a cikibb, kellene egy kis képzés a gender szakon. El sem tudom képzelni mit lehet ebben a témában előadni, pláne végzettséget szerezni:)
Az MSZP politikusának helyébe meg sem szólaltam volna, lenne sokkal fontosabb ami mindenkit érint. Semjén Zsolt meg tette a dolgát, védte a mundért.

alöksz róz 2018.08.14. 00:57:25

-semjén: vicces. fasza analógiát mondott.
-ELTE: meg lehet érteni.
-kunhalmi: akkor lássuk azokat a ciciket

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 01:18:37

@sZulamith: "Semjén Zsolt meg tette a dolgát, baromságokat beszélt."

Hát igen. :))

retkeslaci 2018.08.14. 06:22:48

"ugyanolyan diplomát végez Ön is, én is, ugyanannyi éve dolgozunk egy adott munkakörben, de énnekem, mert két cicim van és nő vagyok, ezért kevesebb a bérem."

Kunhalmi Ágika csak azért van a politika élvonalába tolva, mert viszonylag jól néz ki, a két cicije meg a viszonylag helyes pofija és a tanítónénis hanghordozása a garancia arra, hogy mindig szerepelni fog. Ő egy eltévedt primadonna. A diplomáját se sikerült összehoznia sokáig, mert nyelvvizsgát nem tett időben. Talán mára ez is megoldódott.

A gender wage gap amúgy egy sokszor megdöntött mítosz. Olyan nincs, hogy egy nő, ha ugyanannyi szakmai tapasztalattal rendelkezik, akkor kevesebbet keres, mint egy férfi. Ha ez így lenne, akkor a cégek mind nőket alkalmaznának és minden férfi munkanélküli lenne.

retkeslaci 2018.08.14. 06:25:49

Tömjén Zsoltinak felhívnám a figyelmét arra, hogy a genderideológia mellett van még más légbőlkapott "tudomány" is az egyetemeken. A teológia. Azt se ártana felszámolni.

vergyula 2018.08.14. 09:05:57

ELTE - diplomatikus reakció
Kunhalmi - egyszerű megfogalmazás, hogy a 2/3 is megértse
Semjén - a szokásos korlátolt ökörség. Talán Kádár felesége reagált hasonlóan a szexuális felvilágosításra, mondván: a kecskéknek sem mutatja meg senki, oszt mégis tudják. A társadalmi kor pedig nem is olyan képtelenség, pl.:
- ereje teljében lévő ember korkedvezménnyel nyugdíjba megy
- gyerekek, akik dolgoznak, hogy segítsenek a családnak
- kiskorú anyák
- 70-80 éves maratonfutók
stb.

Sir Galahad 2018.08.14. 10:41:56

Egyértelműen Kunhalmi. Ha a riporternek van egy kis sütnivalója, mindjárt visszakérdezhetett volna, hogy a parlamenti képviselők fizetéséről szóló rendelkezésben hol van az a passzus, ami szerint a nőnemű képviselőknek kevesebb tiszteletdíj jár. Ehelyett zavartan makogott Kunhalmi halmain...

nnnnnnnn 2018.08.14. 10:42:00

szerintem jópofa semjénnek az összehasonlítása.

Sir Galahad 2018.08.14. 11:08:32

@vergyula: Persze hogy van ilyen, meg még sok más nem mindennapi dolog is a világon, de nem szokás mindegyik kutatására külön tudományágat kreálni.

Ready2 2018.08.14. 11:10:12

Ez a Kunhalmi egy elmebeteg. Nem beszelve arrol, hogy nincs gender wage gap. Az egesz egy hazugsag, almat akarnak hasonlitani burgonyaval.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 11:15:55

@Sir Galahad: Mielőtt olyan büszkén düllesztenéd a melled, hogy a geci kiharcolta a Parlamentben a férfi-női egyenlőséget, hogy kirepedne az inged, szólok, hogy ott alig található nő. És a legkisebb arányuk PONT a fideSSben van.

176 férfi és csupán 23 nő van az országgyűlésben.

A pártonkénti eloszlás:

Fidesz – 8 százalék
MSZP – 25 százalék
Jobbik – 11,5 százalék
DK – 11 százalék
LMP – 37,5 százalék

Miután ezt megemésztetted, felsorolhatod a női minisztereket. :))

Minden ballib bérretteg 2018.08.14. 11:20:00

Kunhalmi hazudott.
Semjén igazat mondott.
Az ELTE-s gender lobbi meg le van szarva.

A gender szak értelmét jól prezentálja az ott megírt szakdolgozatok címe:

spiler.blog.hu/2017/04/06/ime_10_veletlenszeruen_kivalasztott_ceu-s_diplomamunka
1. Megfosztás és jövőtlenség: a marxizmus és a queer elmélet találkozási pontjánál

A queer elmélet a gender tanulmányok része és a másság témakörével foglalkozik. A dolgozat többek között Lee Edelman, a queer elmélet kiemelkedő alakjának és Lukács György kommunista filozófusnak a téziseit veti össze.

2. Játék az identitással: tanulmány a budapesti szado-mazo közösségről

A dolgozat a szado-mazót alkalmazók narratíváit elemzi, azon belül is kiemelt figyelmet szentel a játék szerepének.

3. A blaszfémia mint az intézményi kritika eszköze

Ez a történelem tanszéken készült dolgozat esettanulmányokon keresztül mutatja be, hogy az istenkáromlásnak milyen szerepe van a posztszovjet politikai művészetben.

4. Az anya nevében: médiadiskurzus, nacionalista ideológia és a reprodukcióval kapcsolatos politika a posztszocialista Macedóniában

Ez a kutatás feltárja, hogy Macedóniában a média hogyan terjeszti a nacionalista ideológiát a tradicionális nemi szerepeken és a női test tipizálásán keresztül.

5. Lengyel kivételesség: gyűlöletbeszéd-törvények a szupranacionális standardok és a nemzeti politika között

Ez a diplomamunka azt vizsgálja, hogy a gyűlöletbeszédet érintő lengyel törvények szigorúsága miért marad el a nemzetközi standardtól.

6. Létrejönni és létezni: fiatal feminista férfiak tapasztalatai Izlandon

A dolgozat betekintést ad az izlandi feminista férfiak tapasztalataiba és az elméleti háttér alapján bemutatja, hogyan lehet jobban bevonni a férfiakat a nemi egyenlőséget propagáló programokba.

7. A queer elmélet és a Korán: hogyan artikulálják a nem heteroszexuális londoni muszlim férfiak a szexuális narratívájukat

A dolgozat etnográfiai megközelítéssel, interjúkon keresztül mutatja be a londoni homoszexuális muszlim férfiak identitását.

8. Migráció a Földközi-tenger térségében: az embercsempészek mint bűnbakok

A dolgozat szerint noha az illegális bevándorlás évtizedek óta tart, az embercsempészek csak az utóbbi időszakban kaptak nagyobb figyelmet, és ez azért történt mert bűnbaknak kiáltották ki őket.

9. Identitásképzés a magyar migrációs diskurzuson keresztül

A dolgozat azt kívánja bemutatni, hogy a kirekesztő magyar bevándorláspolitika, és a kormány által kialakított ellenségkép, hogyan befolyásolta a magyarok identitását.

10. Antiliberalizmus és antiszemitizmus a dualista Magyarországon

A diplomamunka Kárpátalja térségén keresztül mutatja be a kor magyarországi antiliberalizmusát és antiszemitizmusát.

Ekrü 2018.08.14. 11:20:55

ELTE-Levelük alapján mintha megkönnyebbültek volna ,hogy nem nekik kell azt a pár embert eltanácsolni .Kíváncsi lennék hányan is jelentkeztek erre a szakra,mert pár ember miatt nincs értelme fenntartani egy szakot még akkor se ha az fizetős.Persze aztán megijedtek ,hogy maradinak tűnnek ezért később visszakoztak.
Kunhalmi-Hiányoltam a riportertől,hogy rákérdezzen,mennyi is egy férfi képviselő alapfizetése,illetve mennyi Kunhalmié?Mert amennyiben az alapfizetés megegyezik,úgy Kunhalmi nem csak ostoba ,de hazug is.No,de mit várunk az ATV riportereitől....
Semjén-Az ő válasza a saját meggyőződését és a pártja álláspontját képviselte.A hasonlata meg nemcsak vicces,de találó is.

Physim3141 2018.08.14. 11:24:59

"az hogy valaki nő vagy férfi, egy biológiai tény".
Tehát a homoszexualitás is biológiai tény, ergo nem tehetnek róla, nem bűnösök, mint a KDNP, Gazdapártja és hűséges követőik állítják. Semjénnek kinyilatkoztatott, tessék a standard hozzászólásokat átírni!

Sir Galahad 2018.08.14. 11:30:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Bocsánat, de Kunhalmi nem arról beszélt, hogy milyen a nők aránya a Parlamentben, hanem hogy kevesebbet keresnek a férfiaknál. Márpedig kizárt, hogy egy parlamenti képviselő a neme alapján többet vagy kevesebbet keressen - a képviselők javadalmazásáról szóló jogszabály szerint ez lehetetlen.

Az egy másik vitatéma, hogy mennyi nő van a parlamentben. A személyes véleményem az, hogy nem ivari alapon kell dönteni a képviselői helyekről. Ideális esetben a mandátumot - nemétől függetlenül - a legalkalmasabb jelöltnek kell(ene) elnyernie.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 11:36:23

@Sir Galahad: "milyen a nők aránya a Parlamentben, hanem hogy kevesebbet keresnek a férfiaknál"

Kicsit gondolkozz el a dolgon, hátha rájössz, hogy a kettő összefügg. :))

"a legalkalmasabb jelöltnek kell(ene) elnyernie."

Akkor miért van ott annyi alkalmatlan fideszes???

Minden ballib bérretteg 2018.08.14. 11:42:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

A nők és a férfiak kvalitása és képessége soha a büdös életben nem volt egyenlő.
Nem véletlen, hogy sakkban, futásban, és minden sportban külön kategória a férfiak és nők küzdelme.
A nők általában stabilabbak, kiszámíthatóbbak, a férfiak dominánsabbak, rámenősebbek.

Természetesen vannak nők akik leverik a férfiakat, sakkban, cég vezetésben, futásban, ...
De a statisztikai adatok akkor lennének valóságtól elrugaszkodottak, ha az 50-50% lenne.

Sir Galahad 2018.08.14. 11:45:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Kunhalmi arról beszélt - ott az idézet - , hogy ő kevesebbet keres mint a férfi kollégák. Ez hazugság: a parlamenti képviselők javadalmazása nem függ attól, hogy milyen neműek. Arról, hogy milyen a nők és a férfiak aránya a Parlamentben, nem is beszélt. Ezek után te milyen összefüggésre gondolsz?

"Akkor miért van ott annyi alkalmatlan fideszes???" - gondolom azért, mert a választók szerint ők jelentették a kisebbik rosszat a többi jelölttel szemben és így rájuk szavaztak. De ennek megint nincs semmi köze ahhoz, amit Kunhalmi hazudott.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 11:49:30

@Minden ballib bérretteg: "A nők és a férfiak kvalitása és képessége soha a büdös életben nem volt egyenlő."

Pont ahogy a szegény és gazdag gyerekek iskolai eredményei sem egy szegregált rendszerben. :))

Viszont a Polgár lányok verték sakkban a férfiak tömegeit. Na, erre varrj gombot, féleszűkém. :))

Ekrü 2018.08.14. 11:51:20

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Mielőtt olyan büszkén düllesztenéd a melled, hogy a geci kiharcolta a Parlamentben a férfi-női egyenlőséget, hogy kirepedne az inged, szólok, hogy ott alig található nő. "-Valóban sajnálatos ,hogy léteznek olyan munkahelyek ,ahol alig lehet nőket találni.Én pld .még nem találkoztam női bányásszal,áccsal,kőművessel, szoba festő-mázolóval ,de lehetne még folytatni.Remélem ezeknél a szakmáknál is felszólalsz a nagy igazságtalanság ellen és követeled a női kvóta bevezetését. :)))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 11:55:10

"Egy 1992-ben tartott tudományos tanácskozáson elhangzott adat szerint a világ csillagászainak körülbelül 15%-a tartozik napjainkban a „szebbik nemhez”, ám földrajzilag rendkívül nagy különbségek tapasztalhatóak. Az Amerikai Egyesült Államokban a csillagvizsgálók munkatársainak fele nő, és arányuk folyamatosan növekszik, míg más országokban előfordul az is, hogy egyetlen asszony sem léphet erre a pályára."

www.csillagaszat.hu/csilltort/egyetemes-csillagaszattortenet/egyetemes-altalanos/nok-a-csillagaszat-torteneteben/

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 11:59:36

@Sir Galahad: "mert a választók szerint ők jelentették a kisebbik rosszat"

Ja, a geci és bandája már a saját fanklubja szerint se jó, csak talán kisebbik rossz. :))

A deprivált, mélyszegénységben élő tudatlan falusiak szavaztak 98%-ban a fideSSre, mert azt hazudta a geci, hogy ha rá szavaznak, nem fognak mindenkit megerőszakolni a migráncsok. És lőn, nem erőszakoltak meg mindenkit a migráncsokk. Még a nőket se. :))

SzabóJózsefné 2018.08.14. 12:07:39

Kunhalmi és Semjén tökéletesen egyforma, mindkettő ordítóan buta.

alöksz róz 2018.08.14. 12:23:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: te valami kurva nagy tévedésben élsz kunhalmival együtt, ha azt hiszed, hogy a férfiak és a nők között annyi az összes különbség, hogy az egyiknek vannak cicijei (vagy petefészke, méhe, pinája, fasza, heréi - válogathatsz tetszőlegesen) a másiknak meg nincsenek

morph on deer 2018.08.14. 12:31:30

@Sir Galahad:
“Kunhalmi nem arról beszélt, hogy milyen a nők aránya a Parlamentben, hanem hogy kevesebbet keresnek a férfiaknál”

Kunhalmi NEM a konkrét parlamenti helyzetről beszélt, hanem az általános szemléletről.
Ahhoz viszont pontosan illik a ‘szemléltetése’, amit bizonyít a reakció is.:)

konrada 2018.08.14. 12:35:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...s töbet is kerestek a Polgár lányok az általuk megvert férfiak tömegeinél, szóval ez falls magyarázat...
(Viszont az is tény, hogy a férfi világbajnokoknál meg nem. ...de az is, hogy nem azért mert fejenként 2 cicijük volt, hanem azért, mert azoknál azért gyengébbek voltak: magyarán beárazódtak a sakkvilágba, és nem nemi alapon, hanem tudás-eredmény alapján...)

alöksz róz 2018.08.14. 12:36:48

@morph on deer: szabad tanulás, szabad, munkavállalás, szabad piac, papa...

konrada 2018.08.14. 12:38:36

@morph on deer:
...olvasd el - hallgasd meg - mit mondott.
...s ha az hülyeség, akkor ne akard azt megfejteni azzal a valóban szekszista hozzáállással, hogy fogalmazásgátlót szed Ágika...;)

Ekrü 2018.08.14. 12:46:28

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Miért szeretnél női kvótát?"-Nem én ,hanem Te vagy felháborodva azon ,hogy mennyire kevés a női politikus. :))) Szerintem minden szakmában nem a nemek hanem a rátermettség alapján kell dönteni.Ha kevés a női politikus akkor az valószínű azért van,mert vagy a nők nem érzik,hogy ez nekik való életpálya lenne és kevesen mennek politikusnak,vagy pedig azok közül akik mégis elmennek kevesen alkalmasabbak mint férfi társaik.Persze kivételek mindenhol vannak,de a kivétel soha nem az átlag.Nőként nekem ez a véleményem.Az meg engedtessék meg,hogy egy jobboldali konzervatív pártban arányaiban kevesebb nő legyen mint a baloldali vagy liberális pártokban.Inkább az a szomorú,hogy az MSZP-ben,DK-ban ,LMP-ben ilyen kevés.Illene 50-50%-nak lennie ahhoz,hogy ne mondják rájuk,hogy bort isznak ,vizet prédikálnak.

2018.08.14. 12:59:42

Nyilván kapom majd az ívet, de csak leírom.

Vazze kedves Kunhalmi Ágnes!
Nem azért kevesebb a fizetése - egyébként már ez sem teljesen igaz, de most erre nem térnék ki -, mert két cicije van, hanem azért, mert amikor elmegy szülni - jobb esetben kétszer is ugye, mert kell a nemzet! -, akkor 6 évet kiesik a munkából!

Így kevesebb munkatapasztalattal - ráadásul megnövekedett problémával érkezik vissza a munkahelyére - plusz szabadság, beteg a gyerek, etc. etc. -, ahol az azonos munkakörben dolgozó férfi már lehúzta azt a 6 évet, ezáltal nagyobb a gyakorlata, több a kapcsolatrendszere, jobb a problémamegoldó képessége.
És még lenne érvem, de talán ez is elég.

Hoppácska!

ember100 2018.08.14. 13:08:43

@retkeslaci:
Helló !

Hát mit mondjak ? Olyan vagy mint aki NEM Magyarországon és ebben a világban él.
Tucat szám vannak tanulmányok hogy a nők kevesebbet keresnek ugyan abban a munkakörben mint a férfiak.
Az Ágikának NEM kellett volna egyes szám első személyben beszélnie.
A " gender " szakon többek között ezt is kutatják a férfi- női megkülönböztetéseket...

A vadászzsótinak

gomboc7 2018.08.14. 13:09:05

Az érdekelne, hogy aki egy ilyen gender szakon végez, és erről kap diplomát, az utána mit csinál? Vagy ez mindenképpen valami kiegészítő dolog, 2., 3. szak? Vagy valaki "gender diplomával rendelkező" munkaerőt keres?

ember100 2018.08.14. 13:12:55

Helló !

Vacak blogmotor :(
A vadászzsótinak üzenem sajnos vannak olyanok is akiknek az agyuk , testük más SAJNA ez van lehet tagadni de VAN.
Pl. transzneműek ...(persze most egyszerűsítettem ).
IGEN a tudomány vacak dolog lehet egy olyannak mint a kis vadász :)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 13:16:08

@konrada: "a férfi világbajnokoknál meg nem"

Kiválasztod 3000000000 férfi közül a legjobb sakkozót, aztán kiválasztod 3 nő közül a legjobb sakkozót, és a férfi legyőzi a nőt. He? És büszkén dülleszted a melled. Megsúgom, nem te győzted le. :))

Azért az egyik nő legyőzi a férfiak 99,999998%-át, és az ÖSSZES legyőzi a férfiak 99,9999%-át. Azért az nem semmi. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 13:17:59

@Ekrü: "Ha kevés a női politikus akkor az valószínű azért van,mert vagy a nők nem érzik,hogy ez nekik való életpálya lenne"

Tehát a fideszes nők négyszer kevésbé érzik úgy, hogy ez nekik való életpálya lenne. :))

Annyira buta vaaaaagy! :))

gyurmicsek 2018.08.14. 13:19:00

@Látens Inszinuáció: Akkor most ez motivál a szülésre vagy nem?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 13:19:08

@Sir Galahad: "Kunhalmi hazudott"

És kiafaszt érdekli a Kunhalmi???

Melee 2018.08.14. 13:20:37

Kunhalmi úgy reagált, hogy az egyszeri Fidesz szavazó is megértse. Ahhoz ez a szint kell.
Semjén és nélkül védi a párt álláspontját. Stand up műsoron is megállta volna a helyét.
Az ELTE igazi független egyetemként reagált. Szervilizmussal legfeljebb a CEU-t lehet vádolni. (Fideszesek kedvéért, szarkazmus volt).

Ekrü 2018.08.14. 13:24:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:Ne csúsztass...Annak a mondatnak volt egy másik fele is.Persze így a legkönnyebb ,félmondatok,féligazságok,no meg ha elfogyott az érv jön a személyeskedés,sértegetés...Nem igaz?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 13:24:08

@Melee: "Kunhalmi úgy reagált, hogy az egyszeri Fidesz szavazó is megértse."

:))

Ott a pont.

Ekrü 2018.08.14. 13:31:12

@gomboc7:" Az érdekelne, hogy aki egy ilyen gender szakon végez, és erről kap diplomát, az utána mit csinál? "-Elmegy mosogatni Londonba és közben azon siránkozik ,hogy milyen rossz világ van Magyarországon,hisz diplomás létére max árufeltöltőnek vennék fel a Tescoba. :))))

metal · http://electric.blog.hu 2018.08.14. 13:39:12

"Hirtelen nem is tudunk mit mondani, hogy Semjén, Kunhalmi, vagy az ELTE viselkedik idiótábban a genderkonfliktusban. De fogadjunk, hogy ebből is Orbán jön ki jól!"

Elég valószínű, mivel megint sikerült az egész ellenzéki bagázsnak ráugrani egy olyan témára, ami a társadalom nagy részét teljesen hidegen hagyja. És még mindig nem értik, miért nem szavaz rájuk az emberek egy jelentős része!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.14. 13:39:24

A lényeg: a genderkedés ezentúl legyen a 4 fal között.

Andy73 2018.08.14. 13:50:06

A gordiuszi csomót talán úgy lehetne átvágni, ha pl. szociológus MA lenne, társadalmi nemek szakiránnyal.
A kormány egyébként csak jól jöhet ki a dologból. A hírre néhányan azon kezdenek el aggódni, hogy most már esetleg bármikor bármilyen szakot betilthatnak, de azt ők is tudják, hogy azért az orvosi és a mérnöki képzést nem fenyegeti ez a veszély. Az emberek 99 %-a meg azon kezdett el csodálkozni, hogy tényleg van ilyen egyetemi képzés, és még államilag is finanszírozzák?

ArriMedes 2018.08.14. 13:55:57

@maxval balcán bircaman:

a deansdale blogos ill. a férfihangos linkeket brendel mátyás kitörölte a blogjából, engem pedig kitiltott, pedig a két linket kommentár nélkül tettem be, mást nem írtam.

bbrrr 2018.08.14. 14:04:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Az, hogy a parlamentben miért van kevés nő, visszavezethető arra, hogy hány nő indult egyáltalán jelöltként. Na? 50%? vagy jóval kevesebb?

Az, hogy például egy informatikai cégnél kevés a nő, visszavezethető arra, hogy hány nő szerez diplomát ilyen szakon. 5%. Vagy hogy a bányász/ács/hidegburkoló szakmában hány nő van? 1%?

Nem arról van tehát szó, hogy a nők ki lennének zárva az adott területről, hanem hogy kurvára nincs is kedvük oda menni! A női kvóta azt jelentené, hogy mondjuk adott cégnél 10 pozícióra jelentkezik 40 férfi és 4 nő, akkor betöltenek 10-ből 8 pozit, 4 férfi-4 nő, a többiek mehetnek haza. Ez lenne a híres egyenlőség? (Ja, és persze a 4 nő nem azért kerülne be, mert alkalmasabbak, mint a hazaküldött 36 férfi... gondolom ez tiszta). A cég meg kereshet még legalább 1 nőt, hogy a maradék 2 pozíciót betölthesse.. És valaki ép ésszel a női kvóta mellett érvel? NOORMÁLIS?

ember100 2018.08.14. 14:06:25

@metal:
Helló !

Sajna igazad van .
A Fényességes Vezető jól csinálja a politikát DE ritka nagy HAZAÁRULÓ !
Egy lapon lehet említeni szálasival , de Rákosi , Kádár is többet tett a népért zemberekért mint ez !
Történelmi lehetősége volt Magyarországnak hogy utol érje európát de ehelyett a gázszerelő ledlámpás 20 % helikopter ,...... vonalat erősítette ANYAGILAG !

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 14:06:33

@Ekrü: :))

A személyeskedésre való áttérés érvek hiányában, az a fidesztrollok mutatványa. Próbáld megemészteni, amit írtam.

Ja, és csúsztatni is csak a fidesztrollok csúsztatnak, panaszkodás helyett próbáld inkább megérteni. :))

Sir Galahad 2018.08.14. 14:08:46

@morph on deer: De. Hallgasd meg vagy olvasd el a szöveget: saját magát hozza fel példaként. Ezzel azonnal hiteltelenítve, amit mondott.

bbrrr 2018.08.14. 14:13:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Ja, ha meg nem munkakörfüggő a kvóta, akkor jön az, hogy a mérnökök mind férfiak, a takarítók meg mind nők (mondjuk ugyanannyi mérnök van, mint takarító), és lehet lobogtatni hogy az XY cégnél a nők átlagfizetése negyede a férfiakénak. Óriási diszkrimináció. Csak éppen nem azonos munkakör és nem azonos végzettség.

A rendszerváltás előtt az volt a baj, hogy a kormány mindenbe beleszólt, hogy kinek mennyi lehet a fizetése. Most nem szólhat bele, egy magáncég annyit fizet amennyit akar. De így sem jó, ugye? Szóljon bele jobban, máshogy, kevésbé.. ? kicsit túl sok az igény ám!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.14. 14:25:24

@ArriMedes:

Brendelt nem szabad komolyan venni. Ha sokáig vitázol vele az ő blogjaiban, úgyis töröl a végén.

Ekrü 2018.08.14. 14:41:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Ja, és csúsztatni is csak a fidesztrollok csúsztatnak, "-Jah,hogy egy mondatnak kiragadni a felét miközben lehagyjuk a lényeget az szerinted nem csúsztatás?Bocs ,nem tudtam,hogy nálatok ellenzékieknél ez az erkölcsi szint...
"A személyeskedésre való áttérés érvek hiányában, az a fidesztrollok mutatványa."- Valakit butának ,ostobának nevezni ha nem tudsz vele érdemi vitát folytatni ,az nálam kimeríti a személyeskedés fogalmát.Ezek szerint nálad ez belefér.Szíved joga,én viszont köszi ,de nem csípem ezt az alpári stílust,úgy ,hogy részemről befejeztem veled a beszélgetést addig ,míg normális hangnemre nem váltasz.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 14:42:21

@bbrrr: "Az, hogy a parlamentben miért van kevés nő, visszavezethető arra, hogy hány nő indult egyáltalán jelöltként."

Naggyon okos! Visszavezetted a kérdést ugyanarra a kérdésre. :))

"nincs is kedvük oda menni!"

Igen, biztos a magyar nőknek kevesebb kedvük van politikával foglalkozni, mint a többi ország nőinek. Biztos genetikus okai vannak. Ti Ekrüvel vagytok egy pár. :))

"nem munkakörfüggő a kvóta"

Miért akarsz kvótát?

Sir Gombóc 2018.08.14. 14:43:21

@Andy73: a csomó "át van vágva", ez ugyanis mesterképzés, nem alapszak.

sZulamith 2018.08.14. 14:44:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ha idézel valamit pontosan idézd, pláne ne rakd idézőjelbe.

Ezt irtam: "Semjén Zsolt meg tette a dolgát, védte a mundért".

Sir Gombóc 2018.08.14. 14:47:44

@Sir Galahad: ha már szó szerint akarod érteni, akkor is bukta az érvelésed, ugyanis tudtommal a Kárász nem országgyűlési képviselő. Ergo, fuss neki mégegyszer, hátha így már sikerül helyesen értelmezni.

konrada 2018.08.14. 14:51:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Te qrvára félreértetted azt, amit írtam.
Én nem a férfi felsőbbrendűségről beszéltem, hanem arról, hogy a teljesítmény van beárazva: a példaesetben 99,99% sakkozónál jobban keresnek a sakkban a Polgár-lányok, és nincs jelentősége a nemüknek.
...szóval tán pont te vagy a szexista, hogy nem a teljesítmény érdekel, hanem azt nézed, melyik nemhez tartoznak...;P

Sólyom Tomi 2018.08.14. 14:55:59

@maxval balcán bircaman: Így-így. Az egyetem négy fala között. Ahol fidesznyikok úgyis csak akkor járnak, ha ingyen pogácsát osztanak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.14. 15:01:25

@Sólyom Tomi:

Ott is lehet, de ne közpénzből, s dipoma helyett kapjon az agymosott egy rajzot.

Sólyom Tomi 2018.08.14. 15:06:12

@maxval balcán bircaman: A CEU-n miért kell akkor betiltani? Nem közpénzből megy, és az ott szerzett "diploma" úgyse ér szart se, csak a liberálbolsevik nagyvilágban ismerik el, mértékadó helyeken - mint Magyarország - mindenki tudja, hogy csak káderképző.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.14. 15:10:06

@Sólyom Tomi:

Az állam dönti el, mi elismert diploma és mi nem. Ez mindenhol így van.

Ha a CEU megállapodik egy olyan osrzággal, ahol van ilyen diploma, akkor akár pedofiol makákó tanulmányokbó is kiadhat diplomát.

Magyarország azonban nem akarja a nevét adni a perverzió kultuszához. Pont.

Sólyom Tomi 2018.08.14. 15:15:57

@maxval balcán bircaman: Erről már lekéstünk, mivel adja. Legfeljebb dönthet most úgy, hogy ezentúl nem fogja adni.

"Az állam dönti el, mi elismert diploma és mi nem. Ez mindenhol így van."

Ezek szeirnt Magyarország kivételes hely, nálunk ugyanis nem az állam dönti el, hogy mi "elismert diploma" (pontosabban: milyen államilag elismert képzés indulhat, hiszen erről van most szó, nem arról, hogy elismerik-e az amúgy megszerezhető diplomát) és mi nem, hanem a Magyar Akkreditációs Bizottság.

"Ha a CEU megállapodik egy olyan osrzággal, ahol van ilyen diploma"

Ez megtörtént, és a perverzió kultusza virágzik, virágzott a regnáló kormány teljes működése alatt. A szégyen nem lemosható - persze betiltogatásokkal még tetézhető, és abban igazad lehet, hogy ezt a lehetőséget kár lenne kihagyni.

Halibuli 2018.08.14. 15:29:12

Simicska óta mindenkinek alkotmányos joga "hülyének lenni". Semjénnek is.

sinus67 2018.08.14. 15:33:40

@gomboc7:
Mondjuk lehet belőle nemzeti fejlesztési miniszter. Sőt! Akár miniszterelnök helyettes is.
:-)

bbrrr 2018.08.14. 15:34:39

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Igen, biztos a magyar nőknek kevesebb kedvük van politikával foglalkozni, mint a többi ország nőinek. Biztos genetikus okai vannak. Ti Ekrüvel vagytok egy pár. :))"

Mi más magyarázatot tudsz arra, hogy gyakorlatilag NINCSENEK női képviselőjelöltek? Mutass rá példát, hogy valaki szeretne, csak nem engedik oda? Ja, kérem, a politika az nem olyan, hogy majd amikor rám kerül a sor, akkor halkan megsúgom, hogy igen, én is szeretnék, ha van rá lehetőség, és nagyon nincs más. Aki nem tud kiállni, és azt mondani, hogy "Itt vagyok, lehet rám is szavazni" az konkrétan alkalmatlan politikusnak, inkább ne is induljon.

Tudom, ne is mondd: mi neveltük alkalmatlanná az magyar nőket.
De ez sajnos nem változtat azon, hogy alkalmasak-e, vagy sem.

"Miért akarsz kvótát?"
Nem én reklamálok, hogy nincs elég nő a parlamentben, hanem Te. Erre a szokásos megoldási javaslat a kvóta.

csobi2011 2018.08.14. 15:36:50

A Kunhalmi még magyarul sem tud. Diplomát nem végzünk, hanem szerzünk. És az ő képviselői fizetése pont annyi mintha pöcse volna. Szóval az egész mondandóját nem értem.

csobi2011 2018.08.14. 15:39:17

Már sajnálom hogy nem ez a Kunhalmi lett az mszp elnöke. Már mostanra sikerült volna a pártját öt százalék alá hoznia. Na mindegy, ami késik nem múlik.

ProsTata 2018.08.14. 15:43:52

"Semjén Zsolt – aki amúgy szociológus és pont az ELTE Társadalomtudományi Karán végzett, ............... „tudományos érvelése” szerint „társadalmi nemek” nem is léteznek, már a definíció is képtelenség."

Miért a KDNP létezik? Van rá társadalmi igény, esetleg társadalmi haszna?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.14. 16:14:42

birca eléggé elkésett,nem lesz ebből levonás..?

Csepp a tengeriben · http://www.vasalobolt.hu 2018.08.14. 16:19:31

Húúúú sokan irtak jó véleményt is

nick papagiorgo 2018.08.14. 16:35:36

Elte: nem minősíteném

Semjén: szerintem vicces, és őszintén gondolta, amit mondott, plasztikusan fogalmazott. Az tény, hogy "az államnak" nincs szüksége genderológusokra (pl. csillagjósokra sincs), és mivel ő fizet, megmondhatja, hogy mit támogat.

Kunhalmi: ő is plasztikusan fogalmazott, azonban nála sokkal jobban kilóg a lóláb, mint Semjénnél, mert pont az államigazgatásban nincs külön bértábla férfinak meg nőnek, mindkettő ugyanannyit keres. Ha K. hallgatott volna, bölcsebb maradt volna.

nick papagiorgo 2018.08.14. 16:36:27

Elte: nem minősíteném

Semjén: szerintem vicces, és őszintén gondolta, amit mondott, plasztikusan fogalmazott. Az tény, hogy "az államnak" nincs szüksége genderológusokra (pl. csillagjósokra sincs), és mivel ő fizet, megmondhatja, hogy mit támogat.

Kunhalmi: ő is plasztikusan fogalmazott, azonban nála sokkal jobban kilóg a lóláb, mint Semjénnél, mert pont az államigazgatásban nincs külön bértábla férfinak meg nőnek, mindkettő ugyanannyit keres. Ha K. hallgatott volna, bölcsebb maradt volna.

VT Man 2018.08.14. 16:55:21

@vergyula:
"A társadalmi kor pedig nem is olyan képtelenség"

Tarsadalmi borszin nincs?

Pl. valaki elmegy egy gyarba dolgozni, ahol 12 orakat kell dolgozzon heti 6 napon at, akkor neki a tarsadalmi borszine fekete lesz?

VT Man 2018.08.14. 16:58:01

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Igen, biztos a magyar nőknek kevesebb kedvük van politikával foglalkozni, mint a többi ország nőinek. "

A banyakban is keves a no.

Van aki azt mondja, hogy "biztos kevesebb kedvuk van banyasznak lenni.

Szerintem csak egyszeru diszkriminacio.

nick papagiorgo 2018.08.14. 16:59:12

Egyébként kérdezném szép halkan: genderszakosként kinél és hol lehet elhelyezkedni (mármint a Való Világ szereplőt, és hasonlókat leszámítva)?

Kicsit nekem ez a "genderológus" ilyen meddő tudomány, mármint hogy egy dolgot tud tenni, másokat tanít genderológiára. De amúgy magára a genderológiára sem az államigazgatásban, sem a versenyszférában túl nagy igény nincsen, ergo másként, mint gender-tanárként elhelyezkedni se lehet vele.

Még a "hurkatöltés" szaknak is több értelmét látom, azt se kéne mondjuk egyetemi szinten tanítani, de az legalább valami hasznos tudást ad :)

Sir Gombóc 2018.08.14. 17:14:11

@Sir Galahad: látom nem tudod értelmezni az elhangzottakat. Olvasd el, nézd meg mit mondott Kunhalmi, jó alaposan, hátha akkor megérted. Bár szerintem nem akarod érteni, szándékosan csúsztatsz.

élveteg 2018.08.14. 17:27:01

"Például azzal, hogy miért van az, ha

„ugyanolyan diplomát végez Ön is, én is, ugyanannyi éve dolgozunk egy adott munkakörben, de énnekem, mert két cicim van és nő vagyok, ezért kevesebb a bérem. Tetszik érteni, hogy mit mondok”"

"diplomát végez"

Lehet azért mert te olyan hülye vagy , hogy fogalmazni sem tudsz

lékek és ellensúlyok 2018.08.14. 17:34:21

@Physim3141:

"Tehát a homoszexualitás is biológiai tény, ergo nem tehetnek róla, nem bűnösök,"

Nem hát, szegények egyszerűen csak betegek.

no.nick.today 2018.08.14. 17:41:13

Egy akkreditált képzés állami finanszírozásának megszüntetése nagyon más, mint a képzés állami megszüntetése.

zokogjatok 2018.08.14. 18:10:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Viszont a Polgár lányok verték sakkban a férfiak tömegeit. Na, erre varrj gombot, féleszűkém. :)) "

A nagyapám 90 éves, makkegészséges és láncdohányos. Tehát nem igaz, hogy a dohányzás ártalmas az egészségre.

Na kb. ezt az érvelési hibát követed el. Attól, hogy tudsz mondani kivételt egy általánosságban igaz szabály alól, attól a szabály még lehet általánosságban igaz. Pl. megfordítva: Christy Walton (Wal-Mart) az emberek 99.9999%-ánál jobban keres és nő, tehát nem igaz hogy a nők rosszabbul keresnek.

legeslegujabbkor 2018.08.14. 21:57:54

@zokogjatok:

"Az első női mérnökhallgatókat 1918-ban vették fel a Műegyetemre, összesen négyet. Az első női egyetemi tanárt 1930-ban nevezték ki. A nők jogainak érvényesítését az 1919-ben alakult Diplomás Nők Nemzetközi Szövetsége segítette. A szervezet azzal a célkitűzéssel alakult, hogy az egyetem ugyanolyan körülményeket teremtsen a tanuláshoz a lányoknak, mint a férfiaknak. "

A nők akkor azért voltak ilyen kevesen az egyetemeken, mert biztos nem akartak tanulni

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 22:49:05

@zokogjatok: "érvelési hibát"

A fidesztrollok új képzést kapnak érvelésből? Túlléptetek a Kubatov kézikönyvön? Nahát!

Sajnos nem figyeltél eléggé az órán. A Polgár lányok nem 1 példa 3000000000-ból, hanem 3 példa 3-ból. Na, most megint bújhatod a kubatov kézikönyvet. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 22:53:15

@VT Man: "A banyakban is keves a no."

Próbálod beállítani a képviselői munkát, mint nehéz fizikai megterhelést. Lehet, hogy te agyilag belerokkannál, mert választók képviselete szellemi munka, ész kell hozzá.

Pont egy nő alkalmas rá, és ahogy láthatod, az európai államokban mindenhol több nő képviselő, mint Magyarországon. Na ezen törd a buksidat, talán nem sántulsz bele. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 22:55:05

@bbrrr: "Mutass rá példát, hogy valaki szeretne, csak nem engedik oda? "

Az európai államokban mindenhol több nő képviselő, mint Magyarországon. Gondolod, a magyar nők genetikailag nem akarnak képviselők lenni? :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 22:56:15

@konrada: "nincs jelentősége a nemüknek. "

Na, végre egyvalaki megértette.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.14. 22:58:19

@sZulamith: "Ha idézel valamit pontosan idézd, pláne ne rakd idézőjelbe.
Ezt irtam: "Semjén Zsolt meg tette a dolgát, baromságokat beszélt.""

Pontosan ezt írtam, így helyes. :))

alöksz róz 2018.08.15. 01:21:36

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A fidesztrollok új képzést kapnak érvelésből? Túlléptetek a Kubatov kézikönyvön? Nahát!" - mondasz valamit... ez már nekem, az úttörőnek is feltűnt :D

habonyinak biztos megtetszett, ahogy érvelésből oktatlak titeket, és amikor töröltem a nickemet, agresszíven benyomult a piaci résbe XD

nem feltétlenül baj, mert rámutat a sémáitokra, de egy kicsit kellemetlenül érint :-)

vergyula 2018.08.15. 06:22:42

@VT Man: Bizony van társadalmi bőrszín is, legalábbis a szlengben használt "cigánykodás" ill. "niggerkedés" alapján.

bbrrr 2018.08.15. 08:35:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Az európai államokban mindenhol több nő képviselő, mint Magyarországon. Gondolod, a magyar nők genetikailag nem akarnak képviselők lenni? :))"

Te genetikailag vagy ennyire hülye, hogy más érvet el sem tudsz képzelni? Miért mániád a genetika? Az nem lehet, hogy például a magyar nők számára nem vonzó a politikai pálya. Például mert azt látják, hogy ott konstans sárdobálás és mocskolódás megy, amihez semmi kedvük. Nem genetikailag, hanem tapasztalatilag. Egyébként jelzem, hogy a magyar férfiak számára sem vonzó a politikai pálya. Csak a selejt hulladék megy politikusnak. Sajnos :(

bbrrr 2018.08.15. 08:44:12

@nick papagiorgo:
"Kunhalmi: ő is plasztikusan fogalmazott, azonban nála sokkal jobban kilóg a lóláb, mint Semjénnél, mert pont az államigazgatásban nincs külön bértábla férfinak meg nőnek, mindkettő ugyanannyit keres. Ha K. hallgatott volna, bölcsebb maradt volna."

Elárulom, hogy máshol sincs külön bértábla a nők és férfiak számára, ugyanis ez alkotmányellenes. De amúgy igen, ha hasonló pozícióba 3 és 15 év tapasztalattal jön egy nő és egy férfi, akkor a nő valószínűleg kevesebbet fog kapni, mert kevesebb a tapasztalata. Ha összemossuk a dolgokat, akkor kijön, hogy _átlagosan_ a nők kevesebbet keresnek, mint a férfiak. Csakhogy ennek számos oka van, és nem az, hogy valakinek van-e cicije vagy nincs.

bbrrr 2018.08.15. 08:47:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Próbálod beállítani a képviselői munkát, mint nehéz fizikai megterhelést. Lehet, hogy te agyilag belerokkannál, mert választók képviselete szellemi munka, ész kell hozzá.

Pont egy nő alkalmas rá, és ahogy láthatod, az európai államokban mindenhol több nő képviselő, mint Magyarországon. Na ezen törd a buksidat, talán nem sántulsz bele. :))"

Oké. Akkor arra mondj légyszi valamit, hogy a mérnökszakmában, különösen az informatikában miért van 10% alatt a nők aránya? Talán bizony az is kemény fizikai munka? Vagy nem fizet elég jól? Szerintem simán nincs kedvük hozzá. Ez nem a ciciken múlik.

ArriMedes 2018.08.15. 13:18:05

@bbrrr:

az informatika így, en block, nem mérnökszakma
van olyan mérnökszakma, ahol nem 10% alatt van a nők aránya, lsd. építészmérnök.
egyéb tényezők is vannak, nem csak annyi hogy nincs kedvük hozzá, ill. nincs, de miért nincs? ennek is több oka van
süti beállítások módosítása