B1 blogcsalád



A tét az 1945 utáni béke és biztonság - Orbán, Erdogan, Kaczynski, Trump és Putyin a Mussolini, Horthy, Pilsudski, Hitler és Sztálin által kijelölt úton

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. július 15. - Szelestey

• Timothy Garton Ash: a liberális demokráciát jelenleg a nyugati rendszeren belül hatalmon lévő politikusok fenyegetik leginkább, az orbánizmus már jelen van a legtöbb európai országban 

• A 2. világháború utáni időszak példátlan vívmányai kerülnek veszélybe az Orbánok, Trumpok és Putyinok miatt

• Az elutasítás kultúrája falakat épít a fejekben

Spiegel

der_spiegel.jpg

Timothy Garton Ash szerint a világban jelenleg antiliberális ellenforradalom megy végbe, méghozzá minden irányból egyszerre, Putyin, a kínai elnök, Erdogan, Trump és Orbán oldaláról. Az Oxfordi Egyetem történelem tanára, napjaink egyik legkiválóbb politikai elemzője hozzáteszi, hogy a legnagyobb veszélyt azok a politikusok jelentik, akik a nyugati rendszeren belül vannak, de geopolitikailag a legfontosabb Kína példátlan megerősödése. Ily módon ugyanis globálisan jelenik meg egy komoly ideológiai vetélytárs a liberális demokráciával szemben. És Hszi Csin-ping most már exportálni akarja a modellt, ami persze jó is, mert remélhetőleg élénkíti a versenyt.  

A szakértő arra figyelmeztet, hogy senki se higgye azt: ami a magyaroknál és a lengyeleknél történik, az erre a két államra korlátozódik, mondván, hogy egyik ország sem tartozott teljes egészében a Felvilágosodás Európájához. Magyarország jelen van Nagy-Britanniában és Franciaországban is, hiszen mindenütt ugyanazok a jelenségek kerülnek felszínre. Így a hollandoknál, az osztrákoknál és csak most igazán a bajoroknál is. Ebben szerepet játszanak a Nyugat hibáit is, hiszen elhanyagolta az emberek igényét a közösségre és az identitásra. A liberális elit megfeledkezett a szolidaritásról és az egyenlőségről, amibe az esélyek is beletartoznak. Nem szabad az olyan fogalmakat átengedni a populistáknak és a szélsőjobbnak, mint haza, hazaszeretet, hazafiság. Létezik liberális patriotizmus is.

Németország egymaga nem tudja megőrizni az európai egységet, hiányoznak hozzá a szövetségesek pl. magyar, lengyel, olasz részről. Csak éppen Ash úgy érzékeli, hogy a németek nem fogták fel a helyzet súlyosságát, legyen szó Nagy-Britanniáról, Olaszországról vagy éppen Lengyelországról, ahol tényleg lebontják a jogállamot. Az Európa-barát, nyitott, liberális politika jelenleg mindenütt gyenge és béna. Az talán segíthetne, ha rájövünk, hogy a világ könnyen visszaeshet a káoszba és barbárságba. Ehhez megfelelő módon kell megmagyarázni a történelmet a fiataloknak, amihez egy kicsit olyannak kell lenni, mint Lenin volt, aki kijelentette, hogy holnapra meg kell nyerni a csatát.

Washington Post

washington_post_1.jpg

Trump a rossz oldalon áll korunk legfontosabb harcában, a liberalizmus illetve a szélsőségesség és a tekintélyelvűség viszályában, mégpedig olyanokkal együtt, mint Orbán, Salvini, Kurz, Le Pen, Wilders, Kaczynski, Zeman, Erdogan és Putyin. A szerkesztőségi kommentár szerint egyiket sem lehet konzervatívnak nevezni, valamennyien jobboldaliak. Szinte mindegyikük kapós a sajtó számára, és ez rossz hír országuknak, mert azzal keltenek figyelmet és jutnak hatalomra sokszor, hogy bűnbaknak tesznek meg kisebbségeket, becsmérlik a sajtót és az ellenzéket, egyszerűsítő és működésképtelen politikát propagálnak, személyi kultuszt teremtenek és aláássák a demokratikus intézményeket. A két világháború között ugyanezt csinálta Mussolini, Franco, Salazar, Horthy, Pilsudski, és természetesen Hitler, illetve Sztálin. Nem arról van szó, hogy győznek a nácizmus. A hétköznapi tekintélyelvűség kerekedik felül Lengyelországban és Magyarországon, illetve már győzött is a törököknél és az oroszoknál.

Ezek a radikálisan jobboldali erők a magányos baloldallal csatáznak és idáig csakis May-nek, Macronnak, Trudeau-n ak és Merkelnek köszönhetően nem történt tragédia, mert ők megpróbálják megtámogatni az eltűnőben lévő politikai középet. Trump viszont őket támadja, és megbízottai, mint a berlini amerikai nagykövet, illetve Steve Bannon az európai szélsőjobb mellett korteskednek. Azaz a washingtoni kormányzat a rossz oldalon van a mérsékeltség és a szélsőség, a demokrácia és az autokrácia harcában. Az USA napjainkra sötét, destabilizáló erő lett, amely azzal fenyeget, hogy megsemmisíti a 45 utáni időszak páratlan békéjét és jólétét.   

Der Standard

der_standard.jpg

Európában terjed az elutasítás kultúrája. Erre figyelmeztet az osztrák író, Martin Pollack. Felidézi, hogy az idegenekkel szemben háromféle stratégiát lehet alkalmazni: 1. nyílt viszályba keveredünk velük, de ez általában katasztrófával végződik az összes érintett számára 2. bezárkózunk, magas kerítésekkel és szigorúan őrzött határokkal tartjuk őket távol. 3. egyenlő félként fogadjuk őket, ha kell, segítséget nyújtunk nekik. Ez utóbbihoz azonban az is szükséges, hogy ne a másság megtestesülését, a fenyegetést lássuk beléjük. Sokáig úgy látszott, hogy Európában ez a 3. felfogás érvényesül, mégpedig alapvetően a nemzeti szocializmus és a sztálinizmus bűnei láttán. 89 után újabb és újabb országokat hódított meg a demokrácia, de azóta egyes államokban győzedelmesen veszik tudomásul az EU bajait. Orbán Magyarországa és Kaczynski Lengyelországa rá a dicstelen példa.

Sokfelé tapasztalni a világban radikális jobbra tolódást, amit a látszólag feltartóztathatatlan populizmus vezérel, utóbbi hívei csak nagyon nem szívesen határolják el magukat a velük együtt érkező idegengyűlölő, gyakran nyíltan fasiszta erőktől. A jelenség járványként söpör végig Európán, még nem találták meg az ellenszerét. A magyaroknál és a lengyeleknél már évekkel ezelőtt kormányra került. Megerősítette pozícióit és hozzálátott, hogy lebontsa a liberális demokráciát, autoriter rezsimet honosítson meg. Olyan múlthoz nyúl vissza, amely minden volt, csak nem demokratikus. Legfőbb érvük a menekültkérdés, rajta keresztül újabb és újabb választói rétegeket érnek el.

A mantrával, mármint hogy egyre nagyobb a veszély, a jobboldali populisták elérték, hogy jelenleg mindenütt ismét határokról és kerítésekről gondolkodnak és beszélnek. Európát szerintük erőddé kellene változtatni, ahogyan azt Orbán Viktor képzeli. A magyar vezető pár éve még a margóra szorult radikális nézeteivel, manapság ő a megmondó ember ez ügyben. Ausztriát és Olaszországot szövetségesnek tartja, ha a menedékpolitika szigorításáról van szó. A jelszó, hogy le kell zárni a határokat. Mindehhez hozzájön még, hogy ellenállásra szólítanak fel Brüsszel állítólagos diktátumával szemben. Ez a propaganda nagy erővel harsog Budapesten és Varsóban. A következmény az, hogy széttöredezik az európai szolidaritás, de pont ez a cél. A menekültek kérdése csak ürügy, az Orbánok, Kaczynskik, Zemanok az egyesült Európa lerombolásán dolgoznak. Brüsszel ugyanakkor túl bátortalanul próbálja megvédeni a liberális demokráciát ezekben az országokban, illetve azután egész Európában.

A Kínai Nagy Fal sem csupán a külső veszély elleni védelmet szolgálta, azt is lehetővé tette, hogy a hatalom ellenőrizze, ami a birodalmon belül történt. A segítségével követni lehet, ki jön be, ki megy ki. Vagyis egyszerre pajzs és csapda, védvonal és ketrec. De a legrosszabb az benne, hogy előhozza a gondolkodásmódot, miszerint a falak mindenütt jelen vannak és általában véve is elválasztják kint lévő gonoszokat és alacsonyrendűeket a bent található jóktól és magasabb rendűektől.

Die Welt

die_welt.jpg

A kommentár úgy látja, hogy az erkölcsi újragyarmatosítás bűnébe esnek azok, akik a migrációs válság megoldására fejlesztési segélyeket adnak Afrikának. De azt is tévedésnek tartja az újság, hogy a földrészen a bevándorlást szabályozni lehet olyan törvényekkel, amelyeket a hideg háború idején a cseh, vagy éppen szovjet ellenzékieknek fundáltak ki. Ily módon tény, hogy határvédelem nélkül Európa milliós tömegek célpontja és ezen a jelenségen nem lehet az elavult menedékjoggal segíteni. És ez így is marad mindaddig, amíg érvényben van az az álláspont, hogy aki eljut a kontinensre és kiejti a száján a „menedék” szót, az meg is kapja, a hozzátartozó ellátással együtt.

Ezek után a kérdés az, hány országnak kell még ellenőriznie a schengeni belső határokat az osztrákok, csehek, dánok, lengyelek, magyarok és olaszok után, mielőtt a kollektív menedék hazugsága ad acta kerül? Divatos az a válasz, hogy az áradat okait Afrikában kell felszámolni, csak éppen az ötlet keresztülvihetetlen. Ahhoz nincs elég eszköze az EU-nak. Meg egyébként is a pénzek igen sokszor azoknál kötnek ki, akik az éhínséget vagy a polgárháborúkat okozzák. Minél működésképtelenebb egy állam, annál inkább. És ne feledjük: Afrikában hetente majdnem egymillió ember születik! Vagyis rá kell venni ezeket az országokat, hogy tegyenek valamit a saját jövőjükért. Európa nem mondhatja azt, amit a misszionáriusok és a katonák 150 éve, vagyis, hogy csakis az öreg kontinens mentheti meg a fekete földrészt. Itt az idő szakítani ezzel az erkölcsi neokolonializmussal.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8814113667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dickon 2018.07.15. 11:11:50

Nagyon jó a Die Welt cikke!!!

2018.07.15. 12:14:34

Már megint hülyeséget beszélsz Laos. A tét éppen az, hogy Európa Európa tud-é maradni, vagy maga alá temeti a liberális idiótizmus, a multikulti, a globalizáció, a migráncsáradat. Mert ez a kérdés Laos, és nem a hülye vízióitok, meg a szenilis gazember, börtöntöltelék spekuláns nyitott társadalma.

2018.07.15. 12:15:23

@molimau:

Színezik a gatyát a liberósók rendesen.

taga20 2018.07.15. 12:44:16

@Quercus erdész: erdész, erdész, te szopni jársz ide!

és bazdmeg még élvezed is!

midnightcoder2 2018.07.15. 14:53:37

A 45 utáni béke és biztonság a jóléti államnak volt köszönhető. Csak aztán azzal, hogy az ipart kitelepítették Kínába, a szolgáltatások jó részét meg Indiába, pont ennek a jólétnek az alapjait ásták alá. Ehhez tegyük hozzá még a kultúraidegen migrik beáramlásának támogatását és máris megkaptuk Európa önfelszámolásának a receptjét.

nick papagiorgo 2018.07.15. 15:20:33

Nagyon szép ez az Orbán így-úgy amúgy mantra (ami mindig meg is lesz), csak a T szerzők azt nem fejtik ki, hogy Orbán helyett inkább hogyan?

Gondolok itt arra, hogy kb egész Európa kipróbálta a "migránssimogató" verziót, és az nem jött be - a dolgok most változnak meg, talán nem véletlenül. De egynémelyek szerint vissza kéne térni a simogatáshoz, annak ellenére, hogy az bizonyítottan nem jött be.

Meg arra is gondolok, hogy nagyon szép lenne egy felvilágosult, emberbarát stb. kormány az Orbáni helyett, csak az (általában külföldi) szerzők nem fejtik ki, hogy ez kiből állana,meg kik szavaznák meg. Ezek a szerzők megintcsak azt felejtik el, hogy idestova 3 választás volt és Orbán mindegyiken nyert. Ezt is "ki kéne küszöbölni" valahogy -csak azt nem fejti ki senki, hogy hogy :)

2018.07.15. 15:30:55

Temessük együtt a liberalizmust! Nyugodjon békében!

Magyarország Europa jövője. 2018.07.15. 15:38:38

Egyre inkabb felmerul a kerdes, hogy melyik volt rosszabb, a minket elnyomo GYILKOS kommunista diktatura, vagy a nyugatot agymoso liberalis diktatura ? ? ?
Elkepeszto, de a vegeredmenyt tekintve, valoszinuleg mi jobban jartunk. Mert sokakat megoltek, megkinoztak, tonkretettek, DE MEGMARADT A JOZAN ESZUNK.
KI VEDENE MEG MOST EUROPAT HA NALUNK IS LIBERALIS AGYMOSAS LETT VOLNA ?

Europa tartozik nekunk, amiert szenvedesunk aran megmaradt a jozan eszunk. MINIMUM ERDELYT VISSZAKENE ADNIUK !!

Visceroid 2018.07.15. 15:39:52

@nick papagiorgo: "Orbán helyett inkább hogyan?"

Bárhogyan! Miniszterelnöki pozícióra minden 18. életévét betöltött állampolgár jelölhető és választható. Van választék. Az eredmény pedig egy tényleges demokrácia lenne, ami így vagy úgy, de működik és fejlődik. Nézzünk szét a minket körülvevő államokban. Mindenki teper befele az unióba, vagy éppen az euró bevezetésén gondolkodik, mindenki közelebb akar kerülni a tűzhöz, és a legtöbbjüknek (persze Ukrajnát kivéve, de az egy nagyon más sztori) tényleg hasznot hoz. Egyedül mi vagyunk azok, akik bár az EU tagja vagyunk, konokul feleselünk és ellenkezünk. Nem lesz jó vége!

nick papagiorgo 2018.07.15. 15:50:01

@Visceroid:
nem erről beszélek.
Tessék, alapíts pártot, indulj el a választásokon, győzz, változtasd meg a világot.
De ez az "Orbán egy szar - de helyette nincs senki, max még szarabbak" mantra már egy kissé unalmas. Én is tudok egy bőrfotel mélyén, pipámat szopogatva, hetente kétszer mértékedó mádiumokban azon sajnálkozni, hogy jaj-jaj, de gonosz is ez a világ - de attól nem változik meg semmi. Ehelyett inkább azon kellene gondolkodni, hogy hogyan lehet sikeresnek lenni, Oránt legyőzni stb. És hát ez az, amit a T. ellenzék idestova 8 éve nem csinál. Csak balfaszkodik. Hát így az égvilágon nem fog semmi megváltozni, még ha hetente 15 cikk is jelenik meg, akkor se....

Ménár Atya 2018.07.15. 16:05:04

Nagyon jó az irány, ha a liberálfasiszta hazudozó sajtó ennyire betojt :)
Szerencsére a nácizás már nem nagyon működik, mint mondjuk másfél két éve még , mostanra kiderült az igazság, a bevándorlás ilyen formája káros és életveszélyes az őshonos társadalmakra.
Ekkora tömeget képtelenség kezelni,nem lehet integrálni, és csak káoszt szül,és ellenségeskedést.
Bizonyos libárális körökhöz kötődő bűnbandák óriási hasznot húznak ebből az agyament befogadósdiból, de szerencsére az emberek már észhez térnek lassan nyugaton is.
Nem lehet tovább titkolni a no go zónákat, az integrálhatatlan belterjes tömegeket, a nők elleni erőszakot és megvetést, a terrortámadásokat.
Buknak is sorban a libbantak.
Attól meg hogy valaki kiollózza azokat a véleményeket amiket libsi sajtókban nyomnak propagandaként, attól semmi nem változik, a többségnek elege lett már ebből.
Kár hazudozni.
Vagy most akkor az oszrákok németek,hollandok,olaszok megint nácikok lettek? :)
Jujj jönnek a nácikok! :D:D
Ui: Horthyt még csak el sem ítélték mint háborús bűnöst, eléggé mellé nyúlt a marha újságíró ezzel, hogy hitlerhez vagy sztálinhoz hasonlította.
Itt is látszik milyen manipulatív lejáratók a libbantak, ergo fasiszták :) Macron nemzeti szocialista :D

nick papagiorgo 2018.07.15. 16:06:46

@Visceroid:
Mondok egy példát:
most szavazták meg a képviselők a saját fizetésemelésüket.
Majd ezek után az ellenzék észbekapott, és elkezdték azt kommunikálni, hogy nem is akarták, a Fidesz kényszerítette őket rá (márminthogy arra, hogy megszavazzák a saját fizetésemelésüket).

Ezek után nem is értem, hogy az emberek miért nem szavaznak ezekre a kétségkívül őszinte, a lényegre koncentráló, a demokráciáért küzdő stb. stb. pártokra :)
Szegény Mr X a Washington Postban, meg Herr Y a Speigelben meg hiába aggódik hetente háromszor :)

taga20 2018.07.15. 16:17:55

@Magyarország Europa jövője.: sőt mék horvátországot is, me a mi kutyánk kölyke, mi ostoba fityeszszar?!

taga20 2018.07.15. 16:19:13

@Ménár Atya: te szutyok, nem az erdész vagy?

Sir Galahad 2018.07.15. 16:21:10

Kérek egy sört, jó hideg legyen !

rasztaszív 2018.07.15. 16:33:00

@taga20: könnyű összekeverni a klerikális féreg harci papokat...

taga20 2018.07.15. 16:37:05

@rasztaszív: ezen a liberalfasisztazason mindig röhögök:))))

Ménár Atya 2018.07.15. 16:40:33

@taga20:
Öreg megkeseredett nyugger fiam, te már ne igyál ma sem töményet sem misebort, és a napra se menj, bár kárt már nem tehet a koponyádon belüli szervre :D:D

Ménár Atya 2018.07.15. 16:41:18

@rasztaszív: Harci pap :D:D:D
Ez jó, ekkora baromságot rég hallottam :D:D:D

Brix 2018.07.15. 16:44:35

A békére és a biztonságra szerintem a kaotikus politikai állapotok a legveszedelmesebbek. Ami az elmúlt időszakban zajlott Nyugat-Európában- a "liberális anarchia" tobzódása- teljesen aláásta a demokratikus rendszert ,így kerülhettek hatalomra olyan politikai erők, amelyek valamiféle kivezető utat próbáltak meg felmutatni a megoldatlan társadalmi káoszban. Az, hogy migránsválság ilyen súlyosan érintette Európát, mindazon liberális vezetők bűneinek következménye, akik 10-20 éve tétlenül szemlélik ezt a káros folyamatot, miközben a hazai lakosság biztonsági és részben anyagi helyzete is megingott. Törvényszerű volt, az olyan politikusok hatalomra kerülése , akik megpróbáltak valamilyen megoldást kínálni ezekre a problémákra. Persze, Magyarországon nem ugyanaz a helyzet mint Nyugaton, de Orbán jól meglátta , hogy milyen politikai trendeket kell követni: antiliberális, globalizáció- , bevándorlás -és multikulti ellenesség.... Annyira jól meglátta , hogy maga kezdte el írni a politikai trendeket, és nyert ügye van, mert már az átlag nyugatinak is elege van a tömeges migrációból és az ezzel járó egyre nagyobb problémákból
Az új európai politika - nevezzük most populizmusnak - új válaszokat ad a már megbukott altruista , álszent és a francia forradalom elvei alapján kialakított liberális politikára. Az eddigi rendszer már működésképtelen volt, hiszen egy irracionális világnézet alapján olyan emberi jogokat deklaráltak , amelyeket csak mások rovására lehet megvalósítani
A konklúzióm az, hogy a "szociálliberális " demokrácia- egyelőre- megbukott, ami törvényszerű volt, hiszen nem biztosított elég védelmet a nemzetek polgárainak. Kívülről nyitott jóléti állam nem létezik, ezt könnyű belátni... Ebben a jelen formájában már a szociális piacgazdaság nem funkcionál ( még a hazai szegényeket sem lehet integrálni, nemhogy a folyamatosan érkező embermilliókat...
Ha egyszer helyreáll az " egyensúly" , akkor vissza fog korrigálni a társadalmi rendszer, a liberálisabb demokrácia irányába, de amíg ekkora a globalizációs nyomás, addig az emberek erőskezű, populista politikusok mellett szavaznak- akik nem biztos hogy megoldják a problémákat, de legalább próbálkoznak vele... Ami eddig volt: az európai nemzetállamok szétverése, abból elege lett az embereknek. Merkel iskolapéldája a kártékony , önsorsrontó politikának. Cselekedetei következményeit nem lehet visszacsinálni: több millió , lassan tízmillió embert nem küldhet haza... A korábban mindenki által irigyelt Schwarzwaldklinik idilli Németországa helyett, egy egészen más jövőben lesz részük...

taga20 2018.07.15. 16:48:31

@Ménár Atya: fityeszzombi remélem kiverted arra, hogy a gazdád a gazájánál szopja a faszt!:)))

felucca02 2018.07.15. 17:02:58

@Quercus erdész:
Látszik, hogy faék egyszerűségű a gondolkodásod, úgy használsz fogalmakat, hogy fingod nincsen, mi van mögötte. Például a nyílt társadalom esetében is a besenyőtelki marika nénivel állsz azonos színvonalon. Miért nem nézel utána, hogy miről van szó?

Ménár Atya 2018.07.15. 17:04:49

A gazájánál? :D
Figyelj nyugger, én megértem, hogy ez az életed, hogy itt próbálsz emberkedni,meg a dk gyűlésen a bolond fletóval táncikáltok, de hidd el, hogy ettől még ugyanaz a sikertelen nyugger maradsz, aki nem bírja elviselni, hogy az elvtársai átkúrták, és most lebeg a fityeszzombik segge alatt :D:D
Amúgy megemlítem, hogy az élet nem úgy működik, hogy aki nem ért veled egyet az fityeszzombi.
Tapasztalataim szerint épp a baloldalon vannak a magadfajta alul iskolázott zombik.:)
A marx egyetem nem számít, azzal kitörölheted a segged,és megeheted. :D
A helyzet az, hogy orbán a gazdád, és most is úgy ugrálsz ahogy ő fütyül.
Ha nekem nem tetszik a rendszer, vagy veszélyben érezném a családom, akkor összecsomagolok, és lelépek akaárhova, én megélek bárhol, neked meg valószínűleg marad az itteni nyuggerhőbőrgés :)
Nyugi, lesz nyugdíj, viktor vigyáz rá, hogy megkapd, nem úgy mit fletó aki iatt majdnem elmaradt :)
Tudod, itt nem az a kérdés, hogy fidesz, vagy maszop, hanem csak annyi, hogy nyugi legyen,meg munka és pénz, és ezt most a fidesz megoldotta, a maszop elkúrta anno, ezért nem kell a kutyának sem.
Azért az is mindent elmond rólad, hogy itt éled az életed, biztos szar lehet magányosan , láthatóan bele is betegedtél, hisz már csak fityeszt látsz, jó nagy fityeszt az orrod alá! :D

taga20 2018.07.15. 17:15:02

@Ménár Atya: bakker te asztán fosod a szót, le a kalappal!

egyébként aszt honnan szoptad, hogy én nyugger vagyok? nem zavar, csak érdekel.

Ménár Atya 2018.07.15. 17:21:05

@taga20: Ennyire fityeszező,általában a dk zombi nyugger szokott lenni, az meg hogy itt éled az életed, azt mutatja nagyon ráérsz, tehát valószínűleg nyugger vagy, esetleg megfáradt 45-50 éves rendőrnyugger.
Cáfolj hogy ha nem így van, de nehéz ha valaki évi 6500 hozzászólással ékeskedik :)

rasztaszív 2018.07.15. 17:22:09

@Ménár Atya: pedig ilyen tényleg van,nem úgy,mint a "liberálfasizmus".addig verhetitek magatokat,amíg elég embernél le nem esik a tantusz.utána jön a rossz világ a parazitákra megint.

Ménár Atya 2018.07.15. 17:30:18

@rasztaszív:
Tudod az a baj, hogy nem is értitek mire mondják hogy liberálfasizmus.
Persze, a szó hagyományos értelmében nincs.
De elmagyarázom.
Azoknak akiknek a liberalizmus addig tart, hogy amíg azt teszed amit én jónak tartok, és ha nem akkor rasszista náci stb vagy, azoknak a liberalizmus egy álca csupán, és inkább a fasizmus áll közelebb hozzájuk.
Bizonyították ezt a hazug kampányaikkal, meghamisított hírekkel stb.
Na kb ez a liberálfasizmus.

taga20 2018.07.15. 17:32:40

@Ménár Atya: sokan több nicknévvel myomulnak itt, szerintem te is többel vagy itt. legalább is a liberalfasisztázás kicsit beszédes számomra.

rasztaszív 2018.07.15. 17:37:45

@Ménár Atya: a "liberálfasizmus" a sunnyogó fasiszták szavajárása,akik bevállalni nem merik,amit gondolnak,így inkább rákiabálják másokra.ennyi a sztori,nem több.

nick papagiorgo 2018.07.15. 17:40:21

@Brix:
pedig Merkel gondolhatott volna erre.
Egyfelől ott van előtte Franciaország mint példa,aki beengedte a marokkói/algériai bevándorlókat, és már évtizedek óta gondok vannak ezekkel, ott lázonganak meg gyújtogatnak.
Másfelől meg vannak már ott is bevándorlók jelesül a törökök. Na most súgok, a törökök nem szeretik az arabokat és viszont. Nem akarok vészmadárkodni, de ebből az lesz, hogy ez a két népesség (ill a kettőjük alvilága) majd szép leszámolásokat fog végezni az édes német városokban, eldöntendő, hogy kié legyen a kurva- a drog meg az egyéb ilyen piac.

Ez kb olyan lesz, mint amikor nálunk a különféle maffiák vívták a harcukat a90-es és 2000-es években, csak kissé durvább. Kívánom, hogy ne legyen igazam, de a múltbeli tények sajnos arra mutatnak, hogy kb ez lesz.

taga20 2018.07.15. 17:44:48

@Ménár Atya: erdész, erdész, te tényleg szopni járdz ide!

nem volt jó neked a digger haverodnál?

vagy a féregirtó blogodon?

te gerinctelen féreg, te vonsz kérdőre?

egy ócska fityeszszar vagy, mint a gazdád a geci!

Ménár Atya 2018.07.15. 17:46:04

@taga20:
Hát cimbora, mindenki magából indul ki mi? :D
Most akkor akikkel itt vitatkozok amikor van időm, a te gondolatmeneted szerint az mind te vagy mi? :D:D
Megnyugtatlak, nincs időm húsz néven vitatkozni magammal,és húsz magadfajta magaddal :D
Biztos van ilyen elvetemült de nem én.
Általában dolgozok , ezért max este, hétvégén esetleg amikor ráérek ilyesmire.
Szóval nyugger fiam , magányos Harci Pap vagyok :D:D
De nem baj ugye hogy nyuggerezlek, hiszen nem cáfoltad az sem, ezek szerint igazam volt.
Abban is :D

Ménár Atya 2018.07.15. 17:49:02

@taga20:
Erdész, meg digger?
Te mit szívsz elmerokkant, nem fogod fel, hogy nem velem harcolsz?
Ki vont téged kérdőre?
Magad sem érted mi?
Te kérdezted honnan veszem hogy nyugger vagy, én csak levezettem, de láthatóan a zakkant DK-s nyugger a jobb jellemzésed :D:D:D

Ménár Atya 2018.07.15. 17:49:48

Francia-Horvát félidő 2-1
Hajrá Horvátország!

rasztaszív 2018.07.15. 17:51:30

@Ménár Atya: azért nagy magányodban az össze szar reakciós klerikális panelt elsütögeted.

Ménár Atya 2018.07.15. 17:57:40

Magányomban? :D:D
A klerikális reakciós panel emlegetése, csak bizonyítja hogy valami bukott komcsi lehetsz, aki elvégzett egy alap pártsulit a munkásőrség kötelékében.
Ugyan is ezt a szöveget , talán a Tanú című filmben hallottam, élőben nem , hála istennek, mert ahhoz fiatal vagyok :D

taga20 2018.07.15. 17:58:24

@Ménár Atya: te agyhalott, liberalfasizmus?

neked ezé fizetnek?

a kibaszott putyin gazdád havi rendszerességgel cumiztatja a csutigecit, és te büszke vagy rá!

2018.07.15. 18:00:48

@Ménár Atya:

Nagy kár, hogy az oldalkocsis barmot ősztől nélkülöznünk kell.
Felvételt nyert az orvosi egyetemre. Na nem mint hallgató, hanem mint szemléltető eszköz. Vele fogják prezentálni, mi az eredménye annak, ha egy egészséges petesejt találkozik egy selejt spermával.

Ménár Atya 2018.07.15. 18:02:11

@taga20: Butuskám, azért mert ezt szajkózod éjjel nappal attól ez csak a rögeszméd.
Nem baj nyugger, ez legyen a legnagyobb örömed, én nem sajnálom tőled.
A csutigeci fütyül, te meg táncolsz :D

2018.07.15. 18:04:58

@felucca02:

Ismerem Marika nénit Besenyőtelken. A kisujjába több ész szorult, mint a fejedbe.

rasztaszív 2018.07.15. 18:12:04

@Ménár Atya: a reakciós klerikális paneleid csak azt bizonyítják,hogy egy reakciós klerikális féreg vagy.aztán jó paposan hazudoznál hozzá,meg facsarnád ki a valóságot...:)

taga20 2018.07.15. 18:12:25

@Quercus erdész: mi van selejt, hátulról jösz?

mindig is egy féreg voltál!

Ménár Atya 2018.07.15. 18:12:35

@Quercus erdész:
Hú, várj, , te nem én vagyok? :D
Na most meg fog zavarodni a szegény nyuggerhad , azt összeomlik a holnapi DK gyüli :D:D

midnightcoder2 2018.07.15. 18:14:27

@Brix: "Az, hogy migránsválság ilyen súlyosan érintette Európát, mindazon liberális vezetők bűneinek következménye, akik 10-20 éve tétlenül szemlélik ezt a káros folyamatot"

Valójában a problémák sokkal-sokkal régebbi keletűek. Akkor, amikor a gyarmatok önállósodtak, és a kicsi négerek elkezdtek szaporodni mint a nyulak. Úgy a 80-as évekre el is érték kb. a területük eltartóképességét. Ekkor jöttek a szívhez szóló hírek a kicsi éhező afrikai gyerekekről, és akkor kellett volna azt mondani, hogy ok gyerekek, vagy visszamentek gyarmatba és kaptok kaját, vagy egyétek azt amit főztetek mint önálló ország. Ehelyett jött a Heal the world, meg az élelmiszersegélyek, ahelyett hogy nagyobb mennyiségű fogamzásgátlót küldtek volna. A végeredmény pedig ott kopogtat Európa kapujában, és azt csak fokozódni fog.

midnightcoder2 2018.07.15. 18:16:46

@rasztaszív: Azért ez a reakciós klerikális féreg elég vörösnáciul hangzott.

taga20 2018.07.15. 18:17:01

@Ménár Atya: mi van jobbágy nem izlik kágébésputyin fasza?

sajnállak jobbágy, olyan virágot szagolsz, amilyet szakitottál!

Ménár Atya 2018.07.15. 18:17:24

@rasztaszív: Miért mi a valóság?
Gyurcsány Ferenc a miniszterelnök, és ismét nyertek a szocialisták 2/3-os többséggel, de a DK vezért tették meg elnöknek, mert csak ő méltó erre a posztra.
A kenyér megint 3,60 ft és van Bambi üdítő a trabi hátuljában.
Orbán viktor a patás ördög és a 2.7 milliós fidesz szavazótábor munkatáborokban, mert itt bammeg akkor is liberalizmus van, és aki ezt nem osztja azt bebörtönözzük! Mert ez a valóság!

Ja nem is! :D:D
Na akkor eltaláltam, hogy te is egy nyugger komcsi vagy mi? :D:D

rasztaszív 2018.07.15. 18:17:54

@midnightcoder2: valahogy nem bírom a pofátlan,nyomulós parazitizmust.

rasztaszív 2018.07.15. 18:19:00

@Ménár Atya: pont úgy beszélsz félre,mint egy pap.hol tanultad?

2018.07.15. 18:20:04

@Ménár Atya:

Az oldalkocsis barom már az anyjában sem volt normális. Ezt egyébként az anyja is tudta, mert egy hétig nem adott neki nevet. Nem volt biztos benne, hogy meghagyják. De meghagyták. Személyi száma viszont nincs. A hivatalos álláspont szerint azért, mert csak sűrűbben vagyunk vele, nem többen. A státusza a nyilvántartásban: bérbuzi.

Ménár Atya 2018.07.15. 18:26:10

@taga20: Figyelj, attól hogy vulgáris vagy és valami olyat próbálsz erőltetni, ami a kutyát nem érdekli, csak magad járatod le.
Amúgy milyen kirekesztő liberális vagy te?
Bajod van a melegekkel?
Vagy szimplán látens buzi vagy, és ezzel próbálod tagadni ? :D
Már gyanús vagy fartúró! :D:D
Amúgy ha jól emlékszem nem beszéltem putyinról, ez a te rögeszméd.
De azért okítalak:
Gazdaságilag megkerülhetetlen oroszország, szerintem jó vele jóban lenni, és hogy a magyaroknak jobb legyen az kell hogy viktor szopja le, akkor el is várom hogy leszopja.
Názd meg fletót, ő leszopta egész európát, aztán csak csőd lett a vége, még hímringyónak is alkalmatlan volt a bolondja, miniszterelnöknek meg pláne..:D:D:D

taga20 2018.07.15. 18:28:25

@Quercus erdész: vergöcc retek, mint mindig gumigerinc, aki minden nap segget csinál a szájából!;))))

Ménár Atya 2018.07.15. 18:35:46

@Quercus erdész: Figyelj, ne bántsd szegényt, szerintem szép amit eddig is elért.
Én már tudom mi lehet a gond, biztos az anyukája is rájött már hogy tévedésből a méhlepényt nevelték fel. Ahhoz képest viszont egész ügyes a nyuggerje :D:D:D

taga20 2018.07.15. 18:36:48

@Ménár Atya: mi van szutyok, belebaszom az arcodba, amit te és a geci maffiád művel, és egyből picsogsz, mint egy fürdős kurva?:)))

rasztaszív 2018.07.15. 18:37:42

@Ménár Atya: @Quercus erdész: jól elvagytok.tartsatok közös misét.

taga20 2018.07.15. 18:38:24

@Ménár Atya: azé egymás faszát ne kezdjétel el szopni, maksz a négy fal között!:)))

Ménár Atya 2018.07.15. 18:41:51

@taga20: Nem tudom fiam ,mit művel a kicsoda, kifejtenéd esetleg érthetően is.
Tudod, mi értelmesen próbálunk veled kommunikálni, de láthatóan megzavart, vagy a nap, vagy a tömény ital. :)
Szóval édes fiam mi a gondod?

taga20 2018.07.15. 18:42:50

@rasztaszív: hallod, és ha tudnád, hogy ez az erdész mekkora retek!

nézz be a diggerblogjára, ez a szar, a birca, és egy mekszikoi magyar csöves egymás faszát szopják!

rasztaszív 2018.07.15. 18:44:43

@Ménár Atya: papéknál a gusztustalan személyeskedés az értelmes kommunikáció...?

Ménár Atya 2018.07.15. 18:46:29

@rasztaszív: Ez egy építő hozzászólás volt a témához.
Hozod a komcsi színvonalat.
Valami értelmeset esetleg tudsz mondani, vagy csatlakozol a méhlepény haverodhoz, és ennyi? :)

taga20 2018.07.15. 18:47:23

@Ménár Atya: azé jó lenne, ha eldöntenéd, hogy nyugger vagyok, vagy a fijad!

szerintem egy szánalmas fityeszjobbágy vagy!

rasztaszív 2018.07.15. 18:48:07

@taga20: na ja,a másik pap.ugyanott tanultak hazudni,ezért lehet őket összekeverni a szóhasználatuk alapján.

Ménár Atya 2018.07.15. 18:49:01

@rasztaszív: Talán olvass vissza, én csak lementem a színvonalatokra egy kis ideig, mert kb ennyit tudtok.

rasztaszív 2018.07.15. 18:49:51

@Ménár Atya: oszt te mire vered magad...?:)mondtál valami értelmeset?:)))

rasztaszív 2018.07.15. 18:50:58

@Ménár Atya: na ja,most jön a másra mutogatás...ezt ti biztos hogy tanuljátok!

Scott Tenorman Must Die 2018.07.15. 18:53:57

@taga20: jaja, nem tudod a boborján nick kié??

rasztaszív 2018.07.15. 18:54:10

@taga20: az "édes fiam" is a papok stílusa...

taga20 2018.07.15. 18:55:13

@Ménár Atya: hát atyám, elesett az illiberális europa!:)))

Ménár Atya 2018.07.15. 18:56:27

@taga20: Hát fiam, te nyugger vagy :D

Ménár Atya 2018.07.15. 18:58:22

@taga20: Ezt nem értem miért esett el, és hogy mitől illiberális európa.
De te biztos tudod.

taga20 2018.07.15. 18:58:40

@rasztaszív: meg a kisfiúk seggbe kurása is, asztán itt verik a nyálukat, hogy keresztény európa!:)))

taga20 2018.07.15. 19:00:49

@Ménár Atya: :))))

imádom ahogy vergödtök, ostoba faszkalapok!:)))

Ménár Atya 2018.07.15. 19:05:55

@taga20: És min vergődünk?
A kétharmados kormányzáson? :D:D
Jajj de rossz nekem, hogy most azt kell csinálnotok amit mi akarunk :D:D:D
Biztos nagyon szép lehetsz, mert az eszedért nem szeretett az anyukád az tuti :D:D
Mesélj már miért kellene vergődnöm?
Mindig kérdezek valamit, de még egy értelmes válasz nem jött.
Ne igyál ennyit fiam, ez árt a családi köteléknek.
Bár gondolom ez téged nem érint ugye? :)

CSOKKI MÁLNA 2018.07.15. 19:09:37

@taga20: @rasztaszív: "Abba szája.." A talmudban keresd..

rasztaszív 2018.07.15. 19:09:55

@Ménár Atya: "Jajj de rossz nekem, hogy most azt kell csinálnotok amit mi akarunk"

erre az undorító mentalitásra fogtok ráfaragni,de nagyon csúnyán.

CSOKKI MÁLNA 2018.07.15. 19:12:01

@Ménár Atya: Értsd meg őket ! Frusztráltak szegénykék.. Örökkön fennállónak, biztosnak hitt világuk összeomlóban van, itthon és külföldön is. Nem értik, hogy mi történik velük, ezt legrosszabb rémálmukban sem gondolták volna...:)

rasztaszív 2018.07.15. 19:12:07

@pina noir: talán mondani akartál valamit?csak még keresed...?:)

Ménár Atya 2018.07.15. 19:13:23

@rasztaszív: :D:D:D
Hú de ráfaragtunk, megint 2/3 :D:D
Tudod ki faragott itt rá eddig?
Hát a Bolond Fletó! :D
Na azzal már a kutyája sem áll szóba, nemhogy a választók :D
Ne aggódj,mi fizetjük a nyugdíjad! Nem csökkentjük, emeljük!

rasztaszív 2018.07.15. 19:14:22

@pina noir: amint rájönnek a tömegek,mi áll ez mögött,a klerikális férgeknek végleg vége.még valamennyi kárt okozhattok,aztán irány a szemétdomb.

rasztaszív 2018.07.15. 19:15:56

@Ménár Atya: a saját patkányságaitokra ti magatok fogtok ráfizetni,nem fog segíteni a másra mutogatás.

taga20 2018.07.15. 19:16:12

@Ménár Atya: nagy fasz vagy, de bírom retardált fazonod. ezé küldöm a hetedik nótámat neked!:)))

m.youtube.com/watch?v=mM4OP-RdJuo

Ménár Atya 2018.07.15. 19:18:07

@rasztaszív: Ki mögött ki áll?
Klerikális férgek?
Te nagyon öreg lehetsz már, ilyen kifejezéseket az ötvenes évek elején tanítottak az ÁVH-nak.
Te is ilyen népnyúzó voltál?
Vagy szimpla tanyáról kiemelt párttitkár? :)
Már vége azoknak az időknek.
Édes fiam, most Orbán Viktor a miniszterelnök urad! :D:D:D

CSOKKI MÁLNA 2018.07.15. 19:19:20

@rasztaszív: Te már most a szemétdombról prédikálsz, csak nem vetted még észre..:))

rasztaszív 2018.07.15. 19:21:04

@Ménár Atya: édes fiad az akit még szédíthetsz a szószékről.szerencsére gyorsan fogynak...:)

rasztaszív 2018.07.15. 19:22:02

@pina noir: a fantáziáid nem érdekelnek.

felucca02 2018.07.15. 19:22:33

@Ménár Atya: Lófaszt, kedves atya, éppen semmiképpen nem csinálom azt és nem is fogom azt csinálni, amit ti szeretnétek, soha az életemben. Nem tudom, honnan gondolod, hogy hatással lehetne az életemre az agybajotok. Független vagyok tőle.

Ménár Atya 2018.07.15. 19:24:49

@rasztaszív: Hát ez igaz, fogytok,fogytok, de téged még mindig az első sorban látlak a sok volt kommunistával együtt :D
De ne aggódj, már vár a főnököm téged is!
Isten megbocsát , én nem!

CSOKKI MÁLNA 2018.07.15. 19:28:47

@rasztaszív:

„Egy hároméves és egynapos leány eljegyeztetik a közösülés által; ha azonban a harmadik évén alul van, akkor az elhálás csak annyi, mintha az ember a szeméhez nyúlna az ujjával, azaz nem sérti meg a szüzességet, mert a bélyeg újból benő.” (Nidda 47b. lap)

rasztaszív 2018.07.15. 19:28:48

@Ménár Atya: a sok volt kommunistát láthatod,engem nem.a szemétségeitekért pedig lakolni fogtok,csak idő kérdése.

rasztaszív 2018.07.15. 19:29:34

@pina noir: mondom,nem érdekelnek az eltévelyedéseid.

Ménár Atya 2018.07.15. 19:33:04

@felucca02: Maradj meg ebben a hitedben édes fiam!
Boldogok a lelkiszegények......Ámen :D
De viccet félretéve, bírom az ilyen szájkaratésokat.
De ha itt élsz,akkor pedig az itteni törvényeket jogszabályokat,kresztáblákat tartod be, ezekért a jelenlegi kormány felel, és ő hoz rendeletet, jogszabályt törvényt, , jobb esetben némi oh vita után, bár most 2/3-al egyedül is képes.
Szóval , hidd el, úgy ugrálsz.

taga20 2018.07.15. 19:35:20

@rasztaszív: hallod haver, azé putyinevtárs most kicsit feszeng, hogy ez a sok néger mit keres itt!:)

és a horvát elnökasszony egy tündér!:)))

Ménár Atya 2018.07.15. 19:36:41

@rasztaszív: rasztaszív 2018.07.15. 19:28:48
@Ménár Atya: a sok volt kommunistát láthatod,engem nem.a szemétségeitekért pedig lakolni fogtok,csak idő kérdése""

Lakolni?
És most hol a liberalizmus, meg az erjópér demokrata DK hitgyülis szédtés?
Kutyából nem lesz szalonna mi? :D
És miért kell lakolnom, mert másként gondolkodok mint te?
Hát, ÁVH-s barátom, ennek vége, nem lessz lakolás,csak lakoma, nemsokára feletted :D:D

felucca02 2018.07.15. 19:37:56

@Ménár Atya: Megnyugodhatsz ebbéli hitedben, hogy úgy ugrálok, ahogy ti akarjátok, a valóság meg ugye.... nagyon beszédes, hogy erre a tudatra van szükséged, hogy tehát valaki akarata ellenére úgy ugráljon, ahogyan azt ti kitaláljátok. Ha csak simán békénhagyjátok a másképpen gondolkodót, az nem is elég. Ki kell csinálni, akkor vagytok elégedettek.

Mondd, minden fideszes ilyen beteg? Látom, hogy a főnök igen, de tényleg, nincsen egy normális fej az egész kócerájban???

Ménár Atya 2018.07.15. 19:39:19

@felucca02: Figyelj cimbi, ez a te tudatod, ki az a ti?
Én nem vagyok kormány tag?

felucca02 2018.07.15. 19:41:39

@Quercus erdész: Na, most, ez nem megmondás, hiszen ez lehetetlen.
De tényleg, miért nem nézel utána, mielőtt okádni kezded az epét, hogy miről is van szó?

rasztaszív 2018.07.15. 19:44:47

@Ménár Atya: "Jajj de rossz nekem, hogy most azt kell csinálnotok amit mi akarunk"
"Szóval , hidd el, úgy ugrálsz."

ezért a mentalitásért fogtok lakolni,hiába beszélsz félre már megint...:)

felucca02 2018.07.15. 19:45:00

@Ménár Atya:
Akkor máskor fogalmazz óvatosabban, atyám!

"...Jajj de rossz nekem, hogy most azt kell csinálnotok amit mi akarunk..."

Most még elnézem, utoljára. De nem tudom, hogy kormánytag vagy-e (összetett szó, egybeírjuk, nagymagyar), ezt csak te tudod. Mé' nem vagy az? Onnan jönnek ilyen arrogáns megnyilvánulások, abból gondoltam...

CSOKKI MÁLNA 2018.07.15. 19:53:50

@rasztaszív: Itt nem én fantáziálok, hanem te. Én csak idézek..

rasztaszív 2018.07.15. 19:56:42

@pina noir: ja,ja.meg az apukád is birkózó:)

na hagyjál békén.

elismert felhasználó 2018.07.15. 19:57:06

@Ménár Atya: nem. taga egy tanulatlan fémipari szakmunkás érd városából. érd városát onnan ismerheted, hogy olyan nagyságokat adott nekünk, mint a való világos alekosz. taga is hasonló szinten áll, mint a görög csődör.
sokat ne várj egy 40-es, dk-s gyurcsány fantól, hozza a megszokott formát.

rasztaszív a nyugger. őskomcsi, akit fiatal korában, amikor ministráns volt, a helyi sekrestyés molesztált. innen a klerikális "becsípődése". pártvonalon sokra vitte, és még ma is elbűvölve nézi a a közvilágítás oszlopait és azt meséli unokáinak, ha 10 évvel hamarabb születik, akkor ő is lámpavasra húzta volna a párt ellenségeit.

Ménár Atya 2018.07.15. 19:59:02

@felucca02: Ha óvatoskodnék, nem értené a fajtátok, amúgy csak próbálok a faszkalapok szintjére lemenni, akik még a narancsot áruló kofában is fidesz ügynököt látnak.
A nyelvnácikat meg nem igazán szeretem, nem releváns itt, nem vagyok nagy magyar sem, de ha azt írom, hogy kaptydbeja faxom, attól hogy helytelen ,még érted a mondandóm lényegét :D, a tartalmon nem változtat.
De ha neked ez okoz örömet javiccsá, eléggé hüje malyom aki eztet tesz de ne ki futásból sem lehetsz enyire hüje hoyg ez érdek el vala kit is :D
Na dógozz B+, adtam munkát!
Arrogáns megnyilvánulás? :D:D:D
Na olvasgasd taga cimborád, aztán majd rájössz mire reagál így a jó keresztény ember.

Ménár Atya 2018.07.15. 20:02:06

@elismert felhasználó: Ne bántsd az érdieket, Egerszegi Krisztina is az!
Persze, ő azért el is ért valamit az életben :)
Amúgy amit leírtál az süt is belőlük, de jó hogy nem adják fel, legalább tudom mit nem szeretnék :)

elismert felhasználó 2018.07.15. 20:04:18

@Ménár Atya: taga gyűlöli egérkét, mert fideszes rendezvényeken szerepelt. de szeretné és elismerné, ha együtt úszott volna fletóval egy szoci majálison...

taga20 2018.07.15. 20:06:56

@elismert felhasználó: na bakker most lebuktattál!

van neked szived?:)))

rasztaszív 2018.07.15. 20:07:26

@elismert felhasználó: azért megnyugtató,hogy semmit nem tudsz rólam...:)

de azt jobb ha tudod,lassan a fél országnak van egy ilyen "klerikális becsípődése".köztük sok fideszesnek is!

felucca02 2018.07.15. 20:08:43

@Ménár Atya: Na, az előbb megkérdezi, hogy ki az a ti, most meg jön a fajtátokkal. Ennél nagyobb következetességet várok el!
Nem gondolom, hogy taga cimborám lenne, te miből következtetsz erre? Attól, hogy taga olyan, amilyen, te még lehetsz arrogáns, meg lehetsz angolkisasszony is.

rasztaszív 2018.07.15. 20:08:46

@elismert felhasználó: lassan nyerésre esélyes pártot lehetne erre építeni!

taga20 2018.07.15. 20:09:37

@elismert felhasználó: vagy legalább bástyaevtárssal, vagy a csuti gecivel!:)))

felucca02 2018.07.15. 20:10:38

@Ménár Atya: Jut eszembe, ha ilyen gáz az, hogy a kofában fideszes ügynököt, akkor az itt továbbképzés alatt álló szaudi rendőrben migránst látni, az mi?

elismert felhasználó 2018.07.15. 20:12:09

@taga20: szívtelen gyökér vagyok, hisz ismersz.

@rasztaszív:
:DDD
lófaszt sem tudsz az országról. majd húsz éve nyomjátok, hogy orbánnak vége, megbukott és eltakarodik végre.

rasztaszív 2018.07.15. 20:14:40

@elismert felhasználó: súlyosan be fogjátok szopni a túltolt klerikalizmust.ebben biztos lehetsz,ennyit tudok az országról...:)

Ménár Atya 2018.07.15. 20:14:50

@felucca02: Tőletek tanultam ezt a kommunikációt.
Bár azért nem szoktam olyan mélységekbe lemenni mint a fajtátok.
Amúgy tudod miről szól a blog, mert arról képtelenség vitázni, mert azonnal fideSS geci, meg fasszopó fidesznyik lesz az ember itt, persze ez nem gond, mert tudom, hogy csak néhány megkeseredett DK-s nyugger nem bírja elviselni a valóságot. :)
Miért gondolom, hogy taga a cimbid, mert helyette próbálsz válaszolgatni :)

elismert felhasználó 2018.07.15. 20:15:08

@taga20: bástya elvtárs egy ismert incidens óta nem úszik. a jegyszedőt azóta elvitte egy fekete autó. az anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője volt. bevallotta.

felucca02 2018.07.15. 20:15:13

@elismert felhasználó: Ez előbb-utóbb megtörténik, nem gondolod?

felucca02 2018.07.15. 20:17:20

@Ménár Atya: Helyette? Na, ez új, mindjárt újragombolom a kabátot!:)

elismert felhasználó 2018.07.15. 20:17:45

@felucca02: persze, az idő nektek dolgozik. más nem. csak az idő.

szepipiktor 2018.07.15. 20:19:34

Vajon milyen békét kérnek számon a csútin 45 után?
A kommunisták építette vasfüggöny?
A hidegháborút?
MIT?
Mert a minimum béke 90 után lett csak, amikor a szovjetek egy időre lecsendesettek.
Ma a csúti nem a békét veszélyezteti, ő sehol nem tényező, csak hazánk jövőjét játsza most el.

rasztaszív 2018.07.15. 20:19:48

@Ménár Atya: te a szemináriumon tanultad ezt a "kommunikációt",a félrebeszélést,meg a mutogatást.

elismert felhasználó 2018.07.15. 20:20:24

@rasztaszív:
:DDD
igen. minden héten belebukunk. ha esetleg nem vennénk észre, hogy bele buktunk, akkor a b1 megírja, vagy ha az sem, akkor te egy hozzászólásban majd figyelmeztetsz minket.
nem maradunk le erről az eseményről.

rasztaszív 2018.07.15. 20:24:17

@elismert felhasználó: gondolod,ezt a szar avítt klerikalizmust még le lehet nyomni a magyarok torkán...?
hát csak erőltessétek,hiszen biztos sose buktok bele...:)

elismert felhasználó 2018.07.15. 20:32:08

@rasztaszív:
:DDDD
mondom én, hogy lófaszt se tudsz az országról. az ország szarik arra a kleri izére. közben orbán a negyedik ciklusát nyomja. ti pedig olyan dolgokkal foglalkoztok, ami nem érdekli a választót. nem csoda, hogy zsinórban harmadszor fogtok padlót. de ez ne zavarjon, ne zökkentsen ki titeket. csak így tovább elvtársak.

rasztaszív 2018.07.15. 20:36:56

@elismert felhasználó: persze,nyilván mindenki szarik a totális ideológiai nyomulásra.reménykedj csak...:)

Ménár Atya 2018.07.15. 20:39:46

@rasztaszív: Édes fiam, mi nem tartunk szemináriumot, nekünk gyülekezetünk van.
De látom te régi komcsi vagy :D
Tényleg, nem zavar, hogy az elvtársaid szembe köptek, azt nyalják a haldokló nyugat seggét :D

elismert felhasználó 2018.07.15. 20:42:53

@rasztaszív: ó várj csak! most áprilisban láttam is a választási eredményekben a totális ideológiai nyomást megelégelő, az ellen szavazatával tüntető tömegeket. mi is lett a vége?
orbán megbukott. ó várj csak?! nem is...

következnek a eu-s és az önkormányzati választások. már látom, ahogy a totális ideológiai nyomulásból kiábrándult tömegek...ó, várj csak!... nem is...
:)

rasztaszív 2018.07.15. 20:44:08

@Ménár Atya: mondtam már,édes fiad az,akinek még moshatod az agyát.az én elvtársaimat pedig ti égettétek el máglyán.

Ménár Atya 2018.07.15. 20:46:08

@rasztaszív: Szép az a kereszt édes fiam a neved mellett :D
Látens keresztény kommunista vagy mi? :D
Ja a marx könyvekre gondolsz? :D

elismert felhasználó 2018.07.15. 20:49:21

@rasztaszív: te figyúzz! én azt mondom, hogy szerintem be kellene fogadni pár ezer hívő muszlimot. ezek az elmondások szerint sokkal békésebbek, toleránsabbak, mint a máglyán égető keresztények. hátha tért hódít népszerű vallásuk és végre megnyugodhatnak, fellélegezhetnek fenyegetett elvtársaid. ezek a muszlimok nem égetnek az úr nevében. jó ötlet, mi?

rasztaszív 2018.07.15. 20:50:49

@Ménár Atya: tudod te,hogy ki vagyok,ismered te azt a keresztet.kettőnk közül én vagyok a keresztény,te meg az,aki élősködik ezen az eszmén.

rasztaszív 2018.07.15. 20:52:37

@elismert felhasználó: szerintem maradjunk csak a szekularizációnál,az egy jó ötlet.

rasztaszív 2018.07.15. 20:58:33

@elismert felhasználó: te meg csak kötekedsz.gyengén előadva...

elismert felhasználó 2018.07.15. 20:59:25

@rasztaszív: mondja ezt egy szektatag. azt a kétszínű kutyamindenségit!
:DDD

elismert felhasználó 2018.07.15. 21:00:22

@rasztaszív: akkor miért is a okcitán kereszt?
:)

rasztaszív 2018.07.15. 21:04:15

@elismert felhasználó: mert albigens vagyok.és már nem tehetsz semmit,benyalhatsz:)

elismert felhasználó 2018.07.15. 21:08:31

@rasztaszív: és meddig jutottál hitedben? nőtlenség? vegetarianizmus?
istenemre mondom, összezárnálak a brendel matyival. egy vitát szívesen meglesnék közöttetek.
:DDD

rasztaszív 2018.07.15. 21:11:15

@elismert felhasználó: látványosan keveset tudsz te erről.nem vagyok parfait.

elismert felhasználó 2018.07.15. 21:19:11

de sajnálom, hogy nincs itt a brendel matyi.
(sosem gondoltam volna, hogy leírom ezt...)
:)

Orbán veje 2018.07.15. 22:02:36

@Ménár Atya: Kedves Atya! Tirátok klerikálisokra a XXI. században nincsen szükség. Igazából soha nem is volt. Nem sok jót tetteteket az emberiségnek viszont rengeteg szenvedést okoztatok. (Jordano Bruno) Ezért énszerintem dugd fel a gyertyatartót a seggedbe, gyújtsd meg a gyertyákat majd mint egy rakéta húzz a büdös picsába.

igenember 2018.07.15. 22:04:06

orbánt is, trumpot is, putyint is, demokratikus módon választotta meg az isten adta nép. Ha gondod van, menj le vidékre és gyújts fényt a fejekben.

trtr 2018.07.15. 22:07:04

Elmehetnétek már a picsába ezzel az agyatlan demokráciázással emg diktatúrázással faszfejek.
Fogjátok fel, ha egy "demokratikusan választott vezető" azt csinálja ami a nyugat kívánsága és kiszolgálja őket minden téren politikailag és gazdaságilag is, akkor az demokratikus lesz.
Ha meg nem, akkor nem.
Akkor ő lesz a főgonosz. Geci unalmas hogy vagy ennyire hülyék vagytok hogy ezt benézitek vagy ennyire hülyének néztek mindenkit.
Tehát vagy hülyék vagytok vagy hazudtok, mi a bánatos kurva anyátokért kellene akkor titeket választani???
Tévedés ne essék faszfejek, én nem szavaztam még soha a fideszre, de rátok még annyi értelme se lenne.
Fogjátok ezt fel és ha akartok valamit a szektán kívüliekkel is (vagyunk rendesen), akkor legyetek objektívek basszátok meg. Ez a demagóg szar is ami innen ömlik KONTRAPRODUKTÍV.

AZ A BAJ HOGY TOVÁBBMENNEK, MI? FASZEGEREK, A KURVA ANYÁTOKAT.

Orbán veje 2018.07.15. 22:15:13

@trtr: Baromi jól mondod haver. A nyugat arra kell csak hogy küldje nekünk a pénzt amit mi meg szépen zsebre teszünk hogy kiépítsük a nemzeti tőkésosztályt mészáros lölövel az élen meg a többi fidesz taggal. Kórházakra jó hogy nem költ a viktor elvégre a nyugdíjasok nem a jövő. A jövő a futball amit a mai nap is bemutatott. Hát erre kell még többet költeni hogy a legkisebb falunak is legyen stadionja. A nyugatiak a demokráciájukkal meg mennyenek a picsába. Elvégre az 56-os forradalom sem a demokráciáról szólt hanem arról amit te mondasz. Hozzád hasonló okos emberből kéne még több a pártba.

trtr 2018.07.15. 22:21:24

@Orbán veje: Leszarom bazmeg, a másik oldal pont ugyanennyit lopott volna, ha lett volna hozzá tehetsége. Volt is egyébként, csak akkor a nagy demokráciában az akkori ellenzéknek alig volt médiája.

Most a fidesz eltanulta tőletek ezt a szart és 1000x jobban és pofátlanabbul csinálja.

Nem, nem jó ez bazmeg, csak nincs jobb. Csak szarabb. A világban semmi nem a demokráciáról szól, hanem érdekekről és erőről. Ne legyetek már ennyire hülyék.

CSOKKI MÁLNA 2018.07.15. 22:35:26

@rasztaszív: Mit gondolsz az ateistákról?

Orbán veje 2018.07.15. 23:00:17

@trtr: Jól mondod haver. Mi tényleg 1000X többet lopunk és pofátlanabbak vagyunk bár ezt nyilvánosan nem kéne hangsúlyoznod igaz 2/3 -d unk van még ezt is megtehetjük ez is bele fér. Csak küldje az EU a pénzt nekünk majd mi szépen elosztjuk egy más közt és ne a migránsokra költsék mert az semmi jóra nem vezet. Nézd meg lölö is horvát focitulajdonos lett és lám hova jutott a horvát futball egy év alatt. És ezek a hülye libsik meg csak szidják lölöt az ő eszükkel.

Orbán veje 2018.07.15. 23:04:00

@trtr: Egyébként az is nagyon tetszik amikor azt mondod hogy fidesz lopása az mszp hibája mert tőlük tanulta el a fidesz. Megerősítetted a korábbi sejtésemet hogy te nagyon okos ember vagy belőled kéne nagyon sok a pártba.

Kivlov 2018.07.16. 09:56:13

muhahahahah, egy újabb semmitmondó b1 poszt.

MIÉRT NINCS MlNDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN (törölt) 2018.07.16. 11:09:44

Értsétek már meg, hogy az orbanizmus Magyarország egyetlen helyes útja!

Ez húzott ki minket az adósságcsapdából és garantálja a jövőben minden magyar jólétét és biztonságát!

CSOKKI MÁLNA 2018.07.16. 11:50:02

@rasztaszív: Ők nem hisznek istenben, te pedig igen. Nem gondolod, hogy súlyos tévedésben élnek?

Minden ballib bérretteg 2018.07.16. 11:54:01

A Soros által irányított szarkupac média, miniszter listája listája egyre hosszabb, akiktől az agynélküli ballibeknek rettegni kell..

A kegyencei meg sorozatosan teret veszítenek mindenhol Macrontól Merkelig.

És ez jó hír.

Minden ballib bérretteg 2018.07.16. 11:54:39

@MIÉRT NINCS MlNDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Elfelejtettél az "Orbán veje" nickre váltani.
Beszopattad magad.. :DDD

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.07.16. 12:45:02

The Washington Post: " ... azzal fenyeget, hogy megsemmisíti a 45 utáni időszak páratlan békéjét és jólétét. ... "

Hát igen, azért van ez a sok migráncs, mert olyan nagy a béke és a jólét....

Mindezt a legfőbb bajok okozóinak országában írják, akik szétbarmolták a közel-keleti békés állapotokat a "demokráciaexport" nevében... Mert ugye mindenáron demokrácia kell, még akkor is ha ebbe belepusztul a fél arab félsziget és Afrika jelentős részének lakossága is... Csak mert kellenek a növekedéshez az új piacok, és ugye ahol diktátor van, ott a diktátor részesedni szeret a profitból.... megkülönbenis, a háború is növeli a profitját az ámerikai fegyverlobbinak...

Hát persze, béke és jólét.... az ország 50%-a kb úgy él mint egy gettósított "afroamerikai" ámerikában, és ez így rendben is van, legalábbis ez lenne az a 45 óta fennálló páratlan béke és jólét.... Nekem az ne mondja senki, hogy a legatyásított ország a patás Orbán műve, mert aki most csóró, az korábban sem volt gazdag.... DE, a mocskos féreg amerikai tetű újságíró szerint ez így jó, ennek így kell maradnia!!
Hát menjen el anukájához az ilyen ámerikai féreg, és tegye magáévá, hangosan hallelujázva, hogy így jó!!!

MIÉRT NINCS MlNDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN (törölt) 2018.07.16. 14:18:36

@Minden ballib bérretteg: Látod, így jártam....

rasztaszív 2018.07.16. 15:11:41

@pina noir: jobb ha tudod : akik ma ateistának mondják magukat,azok jó része is csak az egyházak mocskától irtózik.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.07.16. 15:23:13

@pina noir: Az Isten(ek) létezése hitbéli kérdés, erről bizonyosságot nem lehet szerezni, mert ha lehetne, akkor már nem lehetne HIT-ről beszélni :-)

2018.07.16. 15:48:21

Ha balra nézel ott áll bevándorlásra készen újabb több millió fiatal, erős, egészséges afrikai férfi, ha meg jobbra a nácik. Mindkettő világa ugyanolyan, mert az őzikeszemek csak addig tartanak a migránsoknál, amíg a hatalmukat meg nem érzik és akkor derül ki, hogy csak addig nem szarnak az emberi jogokra, amíg az ővékről van szó.

2018.07.16. 15:59:39

"Erre figyelmeztet az osztrák író, Martin Pollack. Felidézi, hogy az idegenekkel szemben háromféle stratégiát lehet alkalmazni: 1. nyílt viszályba keveredünk velük, de ez általában katasztrófával végződik az összes érintett számára 2. bezárkózunk, magas kerítésekkel és szigorúan őrzött határokkal tartjuk őket távol. 3. egyenlő félként fogadjuk őket, ha kell, segítséget nyújtunk nekik. Ez utóbbihoz azonban az is szükséges, hogy ne a másság megtestesülését, a fenyegetést lássuk beléjük."

Na és mi van akkor, ha ez is olyan, mint a rasszizmus elleni kampányok, amik CSAK a fehér embernek szólnak? Az egyenlő félhez hozzá tartozik az, hogy KIMONDJUK azt is, ha velünk szemben követnek el valamit. Ám ahogy kiejtem a "cigány" és "zsidó" szavakat, már senki sem nézi a tartalmat, mindenki AZONNAL nekikezd rasszistázni. Így pedig henéz lesz egyenlő félként beszélgetni olyanokkal, akik az egyenléőségben a másik feletti hatalom megszerzésének könnyű útját látják, mint pl. Orbán.

2018.07.16. 16:03:12

A világot alapvetően két dolog veszélyezteti:
- a túlnépesedés
- az olajdollár
Aki az egyikkel száll szembe fasiszta lesz, aki a másikkal antiszemita.

eßemfaßom meg áll 2018.07.16. 20:28:12

Ez már kezd unalmassá válni.

CSOKKI MÁLNA 2018.07.16. 20:36:36

@rasztaszív: Hát rohadtul nem. Menj csak fel Brendel "ateistaklub" c. blogjára.Elsősorban nem az egyházszervezettel foglalkozik. Egyébként nem sikerült válaszolnod. Miért irtózol annyira kimondani, hogy szted létezik?

CSOKKI MÁLNA 2018.07.16. 21:23:54

@Magánvéleményem: Vagyis akkor az ateizmus is csak HIT- béli kérdés. Na ezzel Brendiből kiváltanál néhány obszcén kifejezést a felmenőidet illetően (elég széles a repertoárja etekintetben..:)

rasztaszív 2018.07.16. 22:42:06

@pina noir: hát rohadtul igen.
azzal pedig,hogy elmondtam,hívő vagyok,már válaszoltam.a többi csak kötözködés.

eßemfaßom meg áll 2018.07.17. 07:34:33

@rasztaszív: "akik ma ateistának mondják magukat,azok jó része is csak az egyházak mocskától irtózik. "

ekkora baromságot is régen olvastam pedig gyakran olvasom a b1 kommenteket :)

CSOKKI MÁLNA 2018.07.17. 09:22:55

@rasztaszív: Infantilis magatartás a teremtő létezésébe vetett hitet attól függővé tenni, hogy milyenek a papok. Nem hinném, hogy túlzottan sok ennyire ostoba, gyerekes gondolkodású ateista lenne..

rasztaszív 2018.07.17. 12:32:41

szerintem pedig nincs ember,aki teljesen mentes lenne minden spiritualitástól.infantilis magatartás a tagadás okát nem felismerni az egyházak rosszindulatú,parazita agymosásában.akinek van egy csöpp esze,az nem akarja magát ilyesminek kitenni.

eßemfaßom meg áll 2018.07.17. 17:08:15

@rasztaszív: hát ha szerinted attól függően van vagy nincs isten, hogy a pápa épp egy rohadék vagy egy szent ember....

Szerintem pl nincs isted, és akkor se lenne isten ha a pápa a teljes katolikus vagyont szétosztaná a hajléktalanok között

Ha meg isten küld nekem egy bizonyító erejű mailt akkor hívővé válok akkor is ha közben Ferencbá végigdug élő egyenesben egy cserkészcsapatot majd aranyba önti őket élve.
süti beállítások módosítása