B1 blogcsalád



Kedves Bernadett! Tényleg köszi a kétharmadot! Ölellek, Viktor!

2018. április 09. - ashwood

image_2.jpegSzél Bernadett nem mond le. Mert ők mindent jól csináltak. Kivéve a kommunikációt. Minden más rendben volt és van. Akárcsak Orbán újabb kétharmada. Amit – ahogy azt korábban megjósoltuk – neki és az LMP-nek köszönhet.

Az ellenzéki oldal olyan súlyos és csúfos vereséget szenvedett, hogy sokan érzik most úgy: nem érdemes belemenni a részletekbe, nem érdemes bűnbakot keresni. Könnyen lehet, hogy valóban igazuk van ezeknek a hangoknak, de amikor az új országgyűlés első üléséne kétharmados többséggel ereszti rá a titkosszolgálatokat a civilekre, akkor majd újra el lehet gondolkodni ezen: ki engedte ezt? Kinek "köszönhetjük", hogy míg az előző ciklusban el lehetett kaszálni például a civilek elleni brutális fellépést engedő törvény-tervezetet legkritikusabb részeit, vagy a leginkább jogfosztó alkotmány-módosítási kísérleteket, addig erre a most kezdődő ciklusban már nincs mód.

A válasz pedig meglehetősen egyszerű: Szél Bernadettnek és az LMP-nek.

A részletes adatok ismerete nélkül is szembetűnő, hogy az ellenzéket lényegében megsemmisítő vereséget követően Szél és Gyurcsány az egyetlenek, akik nem néztek szembe saját tetteik következményeivel, saját felelőségükkel – és nem távoztak azonnal pártbéli posztjukról. Azt azonban – ha nem is jó szívvel –, A DK vezetőjének számlájára kell írnunk, hogy az első volt azon pártok sorában, amelyek belátták: balellenzéki megegyezés, összefogás, koordináció nélkül semmi esély a Fidesz túlhatalmának megkarcolására sem. Ezt Szél Bernadettnek nem sikerült megugrania.

Budapestet – minden ellenkező híresztelés ellenére – letarolta a baloldali ellenzék. Sőt, az adatok ismeretében kijelenthető: mindössze egyetlen egy egyéni mandátumot szerzett volna a fővárosban a Fidesz, ha… Ha az LMP érdemi módon vesz részt a koordinációban, ha nem saját – vagy a Fidesz – vélt vagy valós érdekeit tartja szem előtt. Ha nem gondolja magát – totális szereptévesztésben – a Szél-kormány leendő bázispártjának, hanem annak, ami: a parlamenti bejutás határán billegő, marginális kispárt, amelynek legfontosabb érdeke a kormányváltás és saját befolyásának növelése.

Azt pontosan tudjuk: ha az LMP racionálisan, pontosabban a kormányváltást előmozdító módon viselkedik a kampányban, a Fidesz akkor is stabil, megyőző fölényre tett volna szert az új országgyűlésben. Csak épp kétharmadra nem. 5 egyéni választókerületet happolhatott volna el a narancsos jelöltek elől el a balellenzék bármelyik pártja. Hogy mennyire bármelyik, azt a más kerületekben megvalósuló koordináció eredményei mutatják igazán. Az LMP egyetlen egy egyéni mandátumát annak köszönheti, hogy az amúgy esélyesebb szocialista aspiráns önként, egyeztetés és ellentételezés nélkül visszalépett a javára. De így lett az Együtt-nek is egy helye a parlamentben, miközben maga a párt nemhogy az 5 százalékos küszöböt, de még az 1 százalékot sem érte el a voksoláson.

Az LMP sikeresen elérte, hogy fővárosi mandátumhoz jusson:

– Gulyás Gergely, aki kétezer szavazattal verte Bauer Tamást. Láss csodát, az LMP indulója 3497-et kapott. Hogy mire ment vele? Semmire. De a mandátum a Fideszé.

– Simicskó István, aki 900 szavazattal verte Gy. Németh Erzsébetet. Az LMP itt 3138 voksot gyűjtött be. Hogy mire ment vele? Semmire. De a mandátum a Fideszé.

– Varga Mihály, aki 2500 szavazattal győzte le Niedermüller Pétert. LMP: 3383 voks. Hogy mire ment vele? Semmire. De a mandátum a Fideszé.

– Szatmáry Kristóf, aki 800 szavazattal győzte le Vajda Zoltánt. LMP: 3823 szavazat. Hogy mire ment vele? Semmire. De a mandátum a Fideszé.

– Dunai Mónika, aki 2200 szavazattal diadalmaskodott Lukoczki Károly előtt. LMP: 2694 voks. Hogy mire ment vele? Semmire. De a mandátum a Fideszé.

Szél Bernadett és az LMP így sikeresen kicsavart 5 egyéni mandátumot az ellenzék kezéből. Az eredmény ismert: éppen 133 kormánypárti képviselő ülhet a parlamentben. Pontosan kétharmadnyian. Véletlenül sem 128.

Köszönjük, Bernadett! Köszönjük a racionális helyzetfelmérést, amelynek következtében azt tudta mondani a sosem látott bukta pillanatában, hogy sem a programjukon, sem a politikájukon nem kell változtatni, mert mindkettő roppant sikeres, csupán a kommunikációjukkal van még némi probléma.

A vasárnap esti csalódottság és keserűség mondatja velünk: valóban, gond lehet Szél Bernadett kommunikációjával. Ugyanis még mindig beszél.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2013819776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzászólok 2018.04.10. 13:28:58

valojaban sajnalom Szel Bernadettet. es mindazokat akik őszinten hittek benne higy lehet mas a politika.
mert nem lehet. :-(

Hozzászólok 2018.04.10. 13:32:12

@egyjózsi: en spec tenyleg azt gondolom jobb orban mint az mszp gyurcsany.

a valasztasi renszert mondjuk nem artana megvaltoztatni. realisabb lenne egy db partlista.

Attilajukkaja 2018.04.10. 13:32:45

@egyjózsi:
"Lehet "gyurcsányozni", de akkor tessék azt is hozzátenni: Inkább Orbán, mint Gyurcsány."
Jogos! De itt még nem is ez volt az alternatíva, hanem hogy Orbán vagy egy demokratikus koalíció, amelynek a DK csak egy eleme lett volna.

Attilajukkaja 2018.04.10. 13:33:53

@Hozzászólok:
" tenyleg azt gondolom jobb orban mint az mszp gyurcsany"
Ezt meg is tudod indokolni?

Hozzászólok 2018.04.10. 13:34:06

@zuhanorepulesss: hat igen. adofizeteshez kellene kotni a szavazati jogot. gondolom ezt akartad mondani.

2018.04.10. 13:35:37

@Attilajukkaja: "Juhász Péter szerintem többet tett, meg biztosan más is. Bernadett nagyon hangos volt, de amikor sor került volna egy valódi együttműködésre, gyakran kihátrált. "

Nos, harsányságért (és végtelenül antipatikus, arrogáns performanszokért) J.P.-nek sem kell a szomszédba menni.
J.P provokatív fellépései egy bizonyos réteghez szóltak.. ami a jelek szerint kis számosságú volt.

Attilajukkaja 2018.04.10. 13:46:08

@Womb Raider: a korrupciót
"J.P provokatív fellépései egy bizonyos réteghez szóltak"
A nem Fidesz szavazókhoz. Igen. És provokatívak voltak, mert a korrupciót és az erkölcstelenséget feszegették. Kíííínos.
De most éppen arra akartam és utalni, hogy az Együtt egy csomó helyen hajlandó volt visszalépni és ezzel nem akadályozta meg az ellenzéki jelölt győzelmét, amire az LMP képtelen volt. Szél és csapata fontosabbnak tartotta a pártérdekeket, mint Magyarországét. Juhász szerintem nem esett bele ebbe a politikusi szindrómába.

chrisred 2018.04.10. 13:46:17

@Nerevaryne: A közszolgák, a közalkalmazottak, az állami cégek dolgozói ugyanúgy foglalkoztatási jogviszonyban állnak, és a bérükből, illetményükből ugyanúgy vonják a közterheket. A kifacsart logikád alapján a NAV dolgozóit kétszeres értékű választójog illetné meg, hiszen nem csak a saját keresetükből növelik a befolyó adó összegét, hanem másokéból is. :)

Attilajukkaja 2018.04.10. 13:51:05

@Hozzászólok:
"kigyogyo"
Igen, azt hiszem ennél értelmesebb választ nem is lehet adni arra, hogy Orbán most miért lenne jobb egy ellenzékiekből összeállt koalíciónál. Köszönöm a meggyőző választ, sokat segítettél abban, hogy megértsem, sokan milyen bonyolult megfontolásból is szavaztak Orbánra!

bigdata 2018.04.10. 13:56:17

@tomco31: nem az én konstruktivitásomon múlik, nem vagyok politikus. Sajnos valóban gond van az ellenzéki pártok hitelességével és teljesítményével, de mára nem nagyobb, mint a fideszével. A politikai váltógazdaság logikája szerint időnként cserélni kell a lemezt, különben egyre karcosabb lesz. De ebben a rendszerben, különösen a 2022-re tovább alkotmányozottban erre egyre csökkenő esély mutatkozik.

Exploiter 2018.04.10. 14:04:47

@chrisred:

Akkor igen, ha cserébe beállnak valaki mögé, aki teljesen vállalhatatlan számomra.

Attilajukkaja 2018.04.10. 14:06:06

@Hozzászólok:
"az egyeduli megoldas az lett volna ha korabbi vesztes partok mind az lmp javara leptek volna vissza."
Az én választókerületemben (3. sz., Bp XII ker) biztosan nem. Ott nem az LMP-s hölgy volt a legesélyesebb, ami a leadott szavazatok alapján nyilvánvalóvá is vált. Az LMP-s viszont elvitt Bauer Tamástól egy csomó szavazatot. Így a kerületem el is bukta a választást. Köszönöm Szél Bernadettnek!

akkor en is lehet oda odaszavaztam volna.
mikor meghallottam hogy a Kunhalmi javara visszaleptek es ezzel meg el is vesztettek a penzuket,akkor azt gondoltam ez irracionalis. erre biztosan nem szavazok.

Attilajukkaja 2018.04.10. 14:14:42

@Hozzászólok:
Valami gond van a rendszeremben, ezért nem sikerült befejezni a válaszomat.

"mikor meghallottam hogy a Kunhalmi javara visszaleptek es ezzel meg el is vesztettek a penzuket,akkor azt gondoltam ez irracionalis. erre biztosan nem szavazok."
De sokan átszavaztak, akiknek nem a pénz volt a legfontosabb, hanem a kormány leváltása. Sajnálom, hogy te nem voltál köztük.

Gónem 2018.04.10. 14:23:39

@Hozzászólok: Azokról a körzetekről beszélünk, ahol az LMP-nek semmi esélye nem volt a győzelemre. Nem igaz, hogy ezt nem lehet felfogni bzdmeg!! Hány éves vagy, 3?

Egyéniben egy jelölt nyerhet, annak kellett volna indulnia akinek a legtöbb esélye van erre. Aki esélytelen az csak annyit tud elérni, hogy megosztja az ellenzéki szavazatokat, így az esélyesebbnek is csökken az esélye, ami azt eredményezi, hogy nyer a Fidesz jelöltje, nyerni viszont lószart se nyer rajta. Ha csak nem az a célja, hogy nyerjen a Fidesz. Azért kellett volna visszalépnie az LMP-nek és nem az MSZP-nek, mert a legtöbb helyen az LMP jelöltjének volt kisebb esélye, ez ennyire krvára egyszerű!

Ahol volt koordináció, ott szinte mindenhol nyert is az ellenzék jelöltje. Jellemzően pont ott nem nyert, ahol az LMP-s javára léptek vissza. Még Szél Bernadett se bírt nyerni egyéniben, pedig a kutyapárton kívül mindenki visszalépett a javára! Mire föl írod akkor, hogy másoknak kellett volna visszalépkedni, nem az LMP-nek, ha még az LMP elnöke se volt elég húzóerő? Eközben szocik, DK-sok sorra vitték a körzeteket.

De az LMP még a Kész Zoltán és Mellár Tamás javára se volt képes visszalépni, pedig ők függetlenek voltak! Ezt mi a szarral magyarázod? Mellár szerencsére nélkülük is nyert, Kész viszont bukott, pedig pár éve pont miatta vesztette el a Fidesz kétharmadot.
Az LMP most visszaadta neki, Orbán majd kezet csókol bernikének.

Az hozzád hasonló, fogalmatlan LMP tapisokolók miatt lesz Magyarország diktatúra!
Ezt jó lesz ha észben tartod, mert Orbán minden elkövetkező lépése a ti felelőségetek, ti adtátok a kezébe a kétharmadot, ti csináltatok belőle teljhatalmú diktátort! Én a helyedben a tükröbe se bírnék belenézni, nemhogy még itt osszam az észt az áruló LMP-t védve.

Hódmezővásárhely után világos volt, hogy mit kell csinálni, mindenki ezt szajkózta, mégse csináltátok. Az LMP a hazaárulók pártja, ennyi.

és még mielőtt belekezdesz: leszarom az MSZP-t, DK-t, akárkit, nem vagyok egyiknek se híve, egyszerűen csak nem akartam hogy a hazámból Orbán diktatúrája legyen. Ennyi! Tőlem lehetett volna miniszterelnök Szél Bernadettől Karácsonyon át Gyurcsányig bárki, akár még a kutyapárt csirkéje is, csak ne ez a rohadt felcsúti hízó, és pláne ne kétharmaddal. Nem volt nagy kérés, csak két percre félre kellett volna tenni a krva nagy egót, de bernike nem. Ő most is kinyilatkoztatta, hogy beül majd a parlamentbe biodíszletnek. Végülis megfizetik, akkor miért ne? Rohadt hazaáruló, fideszbérenc bagázs.

Gyikarc 2018.04.10. 14:24:07

@Nerevaryne: Abba már bele se tetszik gondolni, hogy aki saját döntéséből ment külföldre az nem azért döntött így mert jókedvében akart kivándorolni, hanem mert nem volt más választása? Szeritem mindenki aki magyar állampolgár az szavazhasson, hagy döntsön a saját jövőjéről akár itt él akár nem. Többek között ugyanis a szavazatán is múlik, hogy itthon akar élni vagy külföldön a jövőben is.

Gyikarc 2018.04.10. 14:30:25

@Gónem: Hazaáruló mi? Még a fidesz is jobb a szociknál, gyurcsányéknál, náciknál. A fideszen kívül 2 alternatíva lehetne, 1. Momentum 2. Lmp. A többi hiteltelen mert már volt pár dobásuk és elkúrassal végződött. Jobbikra meg jó érzésű épeszű ember nem szavaz.

Gónem 2018.04.10. 14:31:38

@Hozzászólok: "az egyeduli megoldas az lett volna ha korabbi vesztes partok mind az lmp javara leptek volna vissza. "

Aztán mire föl? Mert ezt mondod? Mi az hogy korábbi vesztes pártok? Az LMP mikor nyert választást? Ők mitől nem vesztes párt? 8 éve ott ülnek ők is a parlamentbe, ez volt a 3. választás amit elbuktak, régebbiek mint a DK.
Közben 1%-ot tudtak erősödni 8 év alatt, ez mi ha nem vereség? Mi a szarral bizonyította az LMP, hogy nagyobb bizalomra érdemes mint bárki?

Úgy csináltok mintha az LMP bármiben különbözne bármelyik másik párttól, csak mert azt mondják magukról, de bizonyítani eddig csak azt bizonyították, hogy végül mindig azt teszik ami a Fidesznek jó.

Közben kiderült, hogy zuglóban a Fidesz gyűjtött nekik aláírást, a saját tagjaikat zsarolják fenyegetik, nehogy lelkiismeretük szerint döntsenek és konkrétan másodszor hozták össze Orbánnak kétharmadot. Mi a szartól jobbak mint bárki?

bigdata 2018.04.10. 14:32:01

@Gónem: az egy igazán szép elképzelés volt, hogy az mszp és a dk felosztja az országot, mindenki más meg visszalép a javukra. Én nem értem, miért nem jött be.

arturdent 2018.04.10. 14:33:44

Én csak annyit mondok " a kígyó, kigyőzik" Ne az LMP-t okoljátok, hanem a DK-t és az Mszp-t jó érzésű ember ezekre nem szavaz.

VT

Attilajukkaja 2018.04.10. 14:39:41

@Gónem:
Az érvelésed logikus, csak nem veszed figyelembe a pártérdekeket. Hogy megkapják az állami támogatást meg miegymást, kellő mennyiségű jelöltet kell állítaniuk és szavazatot kapniuk. Ezért nem lépett vissza néhány jelölt. Van, ahol a pártérdek a fontosabb, nem az ország sorsa. Szél Bernadettet ugyan leszavazták a saját körzetében, de ezek után is kényelmesen ellesz a Parlamentben. A pártja ráadásul több delegálttal is képviselteti magát az Össznépi Parlamenti Cirkusz színpadán, mint eddig. Ennek ugyan semmi jelentősége nincs, mégis ez volt fontos számára, nem az ország jövője.
The show must go on!

dare 2018.04.10. 14:40:51

@Gónem: Szerintem egész világosan fogalmaztam, de neked nagyon beakadt valami.
Nem állok ott minden Lmp-s szavazó, kêpviselő, kongresszusi tag mellett, és csak abból tudok kiindulni amit hallok, látok, és olvasok.
Tudtam hogy van gond, de nagyon örūlök annak, amiért ezek csak a választás után derūltek ki.
Ez neked tudom öröm, hát örūlj, ne fogd vissza magad.

Most úgy érzem magam, hogy mindenkit elkūldenék melegebb éghajlatra, ezért ha még egyszer megtalálsz valami baromsággal, előre szólok nem fogom visszafogni magam.

Mit vársz tőlem?
Verjek meg minden Lmp-st, akik nem a szocikra és a Dk-ra szavazott?
Így is az ő szavazóik voltak a legjobban hajlandók az átszavazásra.

Kassaival kapcsolatban pedig reménykedtem, hogy ez már nem a belső háború eredménye, de tévedtem.
Meglátom mi lesz a tisztújítón, és hogyan zárul majd le ez az egész.

Attilajukkaja 2018.04.10. 14:42:05

@Gyikarc:
"Még a fidesz is jobb a szociknál, gyurcsányéknál, náciknál."
De hát a Fidesz testesíti meg leginkább a kommunista nácikat ma Magyarországon!

Gónem 2018.04.10. 14:42:46

@Gyikarc: Akkor szavazz a Fideszre. Ha az LMP-re/Momentumra szavaztál akkor azt is tetted, gratuálok. Tapsikold majd végig, ahogy bevezetik a putyini "demokráciát", mert annyival jobbak a szociknál.

Fel se fogjátok, hogy ez volt az UTOLSÓ választás, az UTOLSÓ esély, hogy Orbánt leváltsuk. Nem lesz 22, 26, 30. Annyira lesz mint Putyinnál. Indul pár kamupárt, Orbán meg 80%-kal győz. Majd úgy 20-30 év múlva talán majd torkán akad a disznótoros és akkor talán lesz esély változásra, addig nem. De akkor is csak talán.

Nem az volt a tét, hogy Gyurcsány vagy Orbán, hanem az, hogy demokrácia vagy diktatúra, de ti túl sötétek vagytok ahhoz, hogy ezt felfogjátok.

2%-os Momentum meg a 6%-os LMP lehet bármilyen jó (nem azok) akkor se volt esélyük, ez ma már látszik a számokból - bár előre is tudni lehetett.

Demokráciában lehet válogatni, hogy kinek mi tetszik, kinek mi büdös, de amikor az a kérdés, hogy demokrácia vagy diktarúra, akkor akinek esze van, behúzza arra akinek esélye van megállítani a diktatúrát, akármilyen büdös is. Az éhező se válogat.

Bármilyen formációban felálló ellenzéki körmány lett volna, semmi kétség nem lett volna arról, hogy 22-ben őket simán le lehet váltani ha nem jönnek be. A Fideszt viszont 2122-ben se lehet majd leváltani, akármit is művelnek addig.

De erre majd rájössz, ne aggódj. Szerencsére addigra én már messze leszek, te meg nézheted majd az új vasfüggönyt.

chrisred 2018.04.10. 14:43:52

@Gyikarc: Ilyen alternatívák nem voltak ezen a választáson, csak kettő:

1. Fidesz kormányzás egyszerű többséggel
2. Fidesz kormányzás kétharmaddal

Az LMP a maga 350 ezer szavazójával saját maga egyiket se tudta megakadályozni, így csak az a lehetősége maradt, hogy másokkal együtt próbálja meg. Nem tette.

dare 2018.04.10. 14:50:16

@chrisred: "nem tette"
Mivel mások se tették.
A Jobbik a legnagyobb lúdas, aztán a Dk a tavalyi műsorozásával, és csak aztán az Lmp.
De a többi is hibás, kivétel nélkūl mindegyik.

GzsakSam 2018.04.10. 14:53:39

@simonpali:
Csak a tények alapján: Csepelen visszalépett az LMP, nyert az ellenzéki jelölt. III. kerületben visszalépett az LMP-s, nyert az ellenzéki jelölt.
Nem is feltétlenül kellett volna az az összes LMP szavazó ahhoz, hogy a cikkben felsorolt többi budapesti körzetben ne a Fideszes nyerjen, Simicskó pl. 900 szavazattal nyert. Ha a 3188 LMP-s HARMADA szavazott volna, akkor is ellenzéki jelölt nyer.
Vagy említsük Szatmáry-t esetleg, ahol szintén kb ilyen arányú Fideszes győzelem született?
A 3000-ből pedig lehet, hogy 1000 megértette volna, hogy miről szól a játék.

Gónem 2018.04.10. 14:57:55

@dare: Ne fogd vissza magad, ki nem szarja le.

Elég lett volna ha annyit írsz, hogy "tévedtem". Mert tévedtél. Én már akkor láttam, hogy Kassai visszalépése nem pártdöntés volt, hanem egyéni, minden jel erre mutatott, de te mentegetted az LMP-t, hogy ott ilyen biztos nem fordulhat elő. Végülis Schiffer meg Sallai mindent meg is tett érte, a fenyegetést is beleértve, de voltak szerencsére olyanok, akikben maradt annyi gerinc, hogy azt tegyék amit a haza érdeke diktál, nem azt amit a pártérdek. Még akkor is ha kisemmizéssel fenyegeti Schiffer "a jogvédő".
Láthatóan az se zavar téged, hogy imádott pártod vezetői kiálltak, a szemedbe néztek és belehazudtak egy orbitálisat, miszerint ez tervezett lépés volt. Érdekes, hogy etikai vizsgálatról valahogy akkor nem beszéltek. :)

Remélem a kétharmadnak is örülsz, az LMP ajnározásoddal te is megdolgoztál érte.

Az első perctől látszott, hogy mit csinál, kinek az érdekét képviseli az LMP, de ti váltig tagadtátok. Még most is tagadjátok, még most is bernikét véditek, pedig már papír van róla, hogy rajtuk múlt a kétharmad. Persze valójában még sokkal több is.

Sebaj, Ungár megveszi nektek a Magyar Nemzetet, ami tök racionális lépés, így 2018-ban egy nyomtatott napilap nyilván nyereséges lesz. Ne szegje kedveteket, hogy még Simicska se tudta fenntartani, mert az ő anyukája nem oligarcha a NER-ben. Azért ne nagyon lepődj meg, ha az LMP-sített Magyar Nemzet hemzsegni fog a kormány és fidesz közeli cégek hirdetéseitől. :)

Élvezd a kétharmadot amit összehoztatok, élvezd a putyini világot, én lépek.

Gónem 2018.04.10. 14:58:38

@dare: Ne fogd vissza magad, ki nem szarja le.

Elég lett volna ha annyit írsz, hogy "tévedtem". Mert tévedtél. Én már akkor láttam, hogy Kassai visszalépése nem pártdöntés volt, hanem egyéni, minden jel erre mutatott, de te mentegetted az LMP-t, hogy ott ilyen biztos nem fordulhat elő. Végülis Schiffer meg Sallai mindent meg is tett érte, a fenyegetést is beleértve, de voltak szerencsére olyanok, akikben maradt annyi gerinc, hogy azt tegyék amit a haza érdeke diktál, nem azt amit a pártérdek. Még akkor is ha kisemmizéssel fenyegeti Schiffer "a jogvédő".
Láthatóan az se zavar téged, hogy imádott pártod vezetői kiálltak, a szemedbe néztek és belehazudtak egy orbitálisat, miszerint ez tervezett lépés volt. Érdekes, hogy etikai vizsgálatról valahogy akkor nem beszéltek. :)

Remélem a kétharmadnak is örülsz, az LMP ajnározásoddal te is megdolgoztál érte.

Az első perctől látszott, hogy mit csinál, kinek az érdekét képviseli az LMP, de ti váltig tagadtátok. Még most is tagadjátok, még most is bernikét véditek, pedig már papír van róla, hogy rajtuk múlt a kétharmad. Persze valójában még sokkal több is.

Sebaj, Ungár megveszi nektek a Magyar Nemzetet, ami tök racionális lépés, így 2018-ban egy nyomtatott napilap nyilván nyereséges lesz. Ne szegje kedveteket, hogy még Simicska se tudta fenntartani, mert az ő anyukája nem oligarcha a NER-ben. Azért ne nagyon lepődj meg, ha az LMP-sített Magyar Nemzet hemzsegni fog a kormány és fidesz közeli cégek hirdetéseitől. :)

Élvezd a kétharmadot amit összehoztatok, élvezd a putyini világot, én lépek.

Gónem 2018.04.10. 15:06:39

@dare:

6 Budapesti körzetben visszalép az LMP és nincs kétharmad. Ennyi, hiába magyarázol.

Ők nem vesztettek volna semmit, mi nyertünk volna egy reményt.

Így viszont mi elvesztettünk mindent, elvesztettük a hazánkat, a jövőnket, a gyerekeink jövőjét, mindent.

De te védd csak bernikét.

chrisred 2018.04.10. 15:07:40

@dare: Ja, ha a Jobbik a kútba ugrik, az LMP már veti magát utána? Nosza, Vona már le is mondott.

dare 2018.04.10. 15:09:28

@Gónem: Inkább nem adom ki magamból, nem éri meg.
Értő olvasás nélkūl nincs értelme bármit is írnom.
Szerintem el se szoktad olvasni amit írok.

A kétharmad majd szombaton dől el.
Csak akkor lehet igazán bárkit hibáztatni, ha végleges az eredmény.
Ha a 2/3-ad megvan, akkor nincs értelme egyik párt képviselőjének sem beūlni a patkóba.

Attilajukkaja 2018.04.10. 15:10:02

@Gónem:
"Nem az volt a tét, hogy Gyurcsány vagy Orbán, hanem az, hogy demokrácia vagy diktatúra"
Nagyon igaz!!!
Európa vagy Putyinisztán.
Oktatás vagy stadionok.
Jogállam vagy autokrácia.
Stb.

Attilajukkaja 2018.04.10. 15:11:00

@dare:
"Ha a 2/3-ad megvan, akkor nincs értelme egyik párt képviselőjének sem beūlni a patkóba."
Csatlakozom!!!

dare 2018.04.10. 15:17:22

@Gónem: Bernike egy kicsit többet tett az elmúlt 4 évben, mint amennyit te eddig egész életed alatt tettél a hazáért.
Követned kéne szidás helyett, de tudom kényelmesebb a szidás.

@chrisred: Jobbik nélkūl valóban kútba ugrás lett volna egy zászló alatt...

Gónem 2018.04.10. 15:30:04

@dare: A kétharmad már eldőlt. Ha csoda is lenne szombaton (nem lesz) az már most is látszik, hogy a kérharmad közelébe se lenne a Fidesz, ha az LMP legalább Budapesten visszalép. A tények makacs dolgok.

"Ha a 2/3-ad megvan, akkor nincs értelme egyik párt képviselőjének sem beūlni a patkóba. "

Ebben az egyben igazad van.

Ennek ellenére be fognak ülni, méghozzá bernikével az élen. Ja persze ő most is azt mondja, hogy talán akkor nem ül be, ha mások se. Ezt a dumát mintha már hallottam volna a közelmúltban, nagy siker lett belőle.

Kicsit ironikus, hogy a Lehet Más a Poltika nevű párt mindig csak akkor akar csinálni valamit, ha azt senki nem csinálja másképp.
Nem pont az lenne a lényege az LMP-nek, hogy akkor is a lekiismeretük szerint cselekszenek ha senki nem így tesz?

Ha egyszer eljutottak addig, hogy szerintük is koordinálni kell, miért kellett volna az ő visszalépésükhöz a Jobbik és a DK összerborulása?
Ha eljutnak addig, hogy bojkott kell, miért kell az ő bojkottjukhoz mindenki más bojkottja?

Értem, hogy az a jó ha mindenki benne van, én is így gondolom, de az már alibizés, ha azért nem csinálom azt ami szerintem helyes, mert mások nem csinálják.
Pont az lenne a más politika, ha ők akkor se ülnének be, ha mindenki más beül.

Ehhez képest a más poltika annyiban merült ki, hogy az összes ellenzéki vezető lemondott, kivéve Szélt és Gyurcsányt.

Hadházy volt az egyetlen korrekt ember az LMP vezetésében. Ki is fogják rakni.

Attilajukkaja 2018.04.10. 15:30:23

@dare:
"Bernike egy kicsit többet tett az elmúlt 4 évben, mint amennyit te eddig egész életed alatt tettél a hazáért"
És ezt így látatlanban ki mered állítani? Mi alapján?

Amúgy én csíptem, amit Szél Bernadett csinált az elmúlt években a Parlamentben, és ha nem ennyire képtelen az együttműködésre a többi ellenzéki párttal, akkor még rá is szavaztam volna. De az utolsó hetekben kivillantotta a foga fehérjét és nyilvánvalóvá vállt, hogy nem az ország, hanem a saját pártja érdekeit képviseli csupán. És most az ilyen politikusok ülnek be újra a bársonyszékekbe. Magyarország ismét képviselet nélkül marad. Éljenek a Pártok!

dare 2018.04.10. 15:34:55

@Attilajukkaja: Szél Bernadett nem olyan mint kaliberű a párton belūl, mint Orbán a Fidesznél.

chrisred 2018.04.10. 15:40:50

@dare: Jelzem, az egész ellenzék a kút fenekén van, csak vannak közöttük, akiket ez nem zavar. Például Fletót, aki már egy évtizede ott van, ezért már hozzászokott. És láthatóan az LMP vezérkarát sem.

bigdata 2018.04.10. 15:41:46

@chrisred: "Az LMP a maga 350 ezer szavazójával saját maga egyiket se tudta megakadályozni, így csak az a lehetősége maradt, hogy másokkal együtt próbálja meg. Nem tette."
Ez a megállapítás a többiekre is igaz.

dare 2018.04.10. 15:42:04

@Gónem: Nem vennék arra a beūlésre mérget.
Talán ha hozza a sajátját, és nem lesz 2/3-ad.
Jó lenne ha bent lenne, de nem látom sok értelmét jelenleg.

Gónem 2018.04.10. 15:42:07

@dare: Honnan veszed a bátorságot, hogy az én hazaszeretemet megkérdőjelzd? Tudsz még mélyebbre süllyedni? Fogalmad sincs, hogy ki vagyok és mit tettem a hazámért, nem fizetésért mint bernike, hanem ingyen és bérmentve a saját időmet, energiámat, sőt a saját vagyonomat feláldozva, a saját jövőmet kockára téve.

Én nem kapok közpéznből fizetést, én nem kapok kampánytámogatást, nincs mentelmi jogom, mint az imádott bernikédnek, sőt nem vagyok a NER haszonélvezője sem mint Ungár. Szélnek a kisújja hegyét kellett volna csak megmozdítania azért, hogy legalább kétharmada ne legyen Orbánnak, de ő még erre se volt képes.

Látom újra előjött belőled a szokásos LMP szint. Érveid továbbra sincsenek, rávilágítottam, hogy mekkorát tévedtél de nincs annyi gerinced se, hogy legalább ezt beismerd, ehelyett van bőr a podáfon, hogy az általatok összehozott kétharmad után, még az kérdezd, hogy én mit tettem a hazámért?

Azt is a hazámért teszem, hogy az ilyen hazaáruló pártokra felhívom a figyelmet mint a nyomorutl fideszbérenc LMP!

Szinte már sajnállak, annyira szánalmas vagy.

Csóklj kezet bernikének, amikor feláll a kétharmados Fidesz kormány.

inreallife 2018.04.10. 15:42:36

szel berni bekaphatja. en sosem birtam az lmp-t, egy szelsobalos gazdasagi program leontve egy kis sotetzold mazzal. kihagytam valamit?

megneztem az egyik vissza nem lepo delikvens anyagat.
lehetmas.hu/schmuck-erzsebet/
"Sokgyermekes családban születtem, közgazdasági egyetemet végeztem, de az életem döntő részét civil környezetvédőként éltem. A gyökereim a vidékhez kötnek, munkám miatt azonban nagyobbrészt Budapesten élek."

magyarul koze sincs a korzethez ahol indult, a szamok alapjan olyan nepszeru nem lehet. o csak kepviselni akart "valamit", tokmindegy mit, amire eselye sem volt. ezek utan megis mit vart az lmp, egy megnyert korzetet? mi volt a celja, hogy koromszakadtaig vedve sem engedik visszalepni? ez a mas politika?

az lmp hozott egy jonak tuno taktikai dontest, csereben egy orbitalisat hibazott strategiailag. a klasszikus megnyertek a csatat, de a haborut elvesztettek.

a fidesz iranyabol az eletben nem kapnak voksot, ahogy ok hivjak "turbanos bettiek". a baloldalnal kb most astak el egy eletre magukat. a fidesz 2/3-ad kezebe lokott civilek sem lesznek buszkek ra, ha egyaltalan tulelik a 4 evet. egy kurva plakatragaszto aktivistajuk sem lesz. es innentol kezdve a baloldali taktikai voksokat is elfelejthetik. ellenben mostmar a sajat szavazoiknak is vilagos, hogy az onos erdekuk fontosabb a fidesz 2/3-ad megakadalyozasanal.

ha lesz partszakad, ha nem, az lmp is ment a szemetdombra. majd fideszesek a trollok akik kopkodtek a bettiket, majd megvigasztaljak, az biztos sokat er...

szevabá 2018.04.10. 15:43:49

szél úgy fütyült ahogy shiffer fújt, azaz mindketten szopnak a fidesznek...
(ha esetleg lemond a mandátumáról és elmegy a picsába, elnézést kérek tőle utólag)

chrisred 2018.04.10. 15:45:37

@bigdata: Nekem úgy tűnik, az LMP története eddigi egyetlen egyéni mandátumát annak köszönheti, hogy mások megtették.

dare 2018.04.10. 15:47:36

@chrisred: Az Lmp vezérkara szerintem jobban nincs kibékūlve a szocikkal, de megvárom a tisztújítót, akkor fogom ezt jobban látni, addig nem találgatnék.

Attilajukkaja 2018.04.10. 15:49:00

@dare:
"Szél Bernadett nem olyan mint kaliberű a párton belūl, mint Orbán a Fidesznél."
Hanem?

LebensraumamOsten 2018.04.10. 15:49:06

@Behajtó70: Figyelj már agymosott barom fidióta! Bár tudom, hogy te csak egy ostoba (ezen a hangsúly) vidék jobbágy vagy. De az ellopott ezermilliárdok az én pénzemből, az én nyugdíjamból is mentek. Az én jövőmet, egzisztenciális biztonságomat (érted mit jelent?) tettétek tönkre. És előbb-utóbb leverjük rajtatok ezt ti patkányok, mert csak egy életünk van amit élhetünk. De arról még tudunk tenni, hogy nektek az az egy se legyen! Felfogtad narancskullancs?

LebensraumamOsten 2018.04.10. 15:54:11

@pánpéter: Te seggdugó bégetőgép. Hiába reménykedsz, nem fogsz jól élni, mert a földesuraid tesznek róla. De azért menetelj és ikszelj csak lelkesen.
Olyan vagy, mint a tormába esett féreg. Azt hiszi, ez az édes gyökér.
Szóval remélem minél hamarabb elszegényedsz még jobban és gazdádnak még több lesz. Hihihi!

dare 2018.04.10. 15:54:35

@Gónem: Nagyon beakadt neked valami.
Kimondottan olyan ellenzéki vagy, akik miatt a Fideszesek annyira gyűlölnek minket.
Egyszer majd csak felfogod, hogy Szél csak a párt első embere.
Ha lemond, azzal nem leszel sokkal előrébb az értelmezésben.

dare 2018.04.10. 15:58:50

@Attilajukkaja: A kongresszus által javasolt m.e. jelölt.
Szabályok által korlátozva vannak a lehetőségei.
Eszerint kell neki tevékenykednie, beszélnie...stb.

pánpéter 2018.04.10. 16:03:33

@LebensraumamOsten:
Blablablablabla. Ennyit hallok belőled. Nyehehehehehe

selek 2018.04.10. 16:04:22

Fidesz= magyar nemzeti szocializmus, nemzetvezető Gitlerrel az élen. Mint No 1933, NAGY BAJ VAN A KÖZOKTATÁSSAL ÉS EBBEN BIZONY SZEREPE VAN A LIBERÀLISOKNAK, FELLAZÍTOTTAK, DE HIT ÉS URAK TISZTELETE JÖTT!!!

bigdata 2018.04.10. 16:08:43

@chrisred: tudtommal az lmp részéről is visszalépett néhány jelölt. De a kérdés nem is ez volt, hanem hogy egy ellenzéki pártnak sincs érdemben esélye önállóan nyerni. Meg amúgy is mindegy, a hozzáállás láthatóan az, hogy a párt tűnjön el, a szavazóit meg adja át. Ez ugyanúgy nem fog sikerülni, mint az összes jelölt visszaléptetése. Ha kellenek az lmp szavazói, arra is lenne megoldás. Pl. tisztázni kell a baloldal - konkrétan az mszp - viszonyát az elődpárthoz, a 2010 előtti tragikomédiához, el kell tüntetni örökre a régi arcokat (de komolyan, Horn Gabi mint kampányguru, facepalm), el kell fogadni egy nemzeti minimumot, integrálni némi zöld gondolkodást, és lesznek új szavazók. Einstandolni sajnos nem lehet őket. Amúgy történelmi pillanat van, 2 szatelit párt kimúlt, a momentum nem jutott be, a jobbik vezért és irányt vesztett, az lmp meg abból él, hogy a fidesz, a jobbik és a balik különböző okokból vállalhatatlan. Orbán is hasonló szituban kezdte az ellenzéki integrációt 1994-ben. A Fülig Jimmy módszer itt nem műkődik, attól, hogy mindenkit sarazunk, senki nem fog tisztábbnak látszani.

Attilajukkaja 2018.04.10. 16:11:34

@dare:
"A kongresszus által javasolt m.e. jelölt.
Szabályok által korlátozva vannak a lehetőségei."
Sz. B. a pártja által javasolt miniszterelnök jelölt VOLT. Már nem az. Ideje leszállnia a magas lóról, mert egyénileg is veszített. A pártja ugyan bejutott egy kis számban a Parlamentbe, de az nem oszt, nem szoroz. Nem folytathatja úgy a munkáját, ahogy eddig tette. Ezt be kellene látnia végre.

Attilajukkaja 2018.04.10. 16:15:22

@selek:
"NAGY BAJ VAN A KÖZOKTATÁSSAL ÉS EBBEN BIZONY SZEREPE VAN A LIBERÀLISOKNAK,"
Nem tudom, miért kell ordibálnod, mert amúgy igazad van. De a liberálisok bűnei nem adtak okot arra, hogy a Fidesz totálisan leépítse a közép- és a felsőoktatást!

dare 2018.04.10. 16:19:10

@Attilajukkaja: Nem folytathatja úgy, ez igaz.
Nem látom át mi történik jelenleg a pártban, ezért nem tudom megmondani milyen döntést hozhat.

chrisred 2018.04.10. 16:20:51

@bigdata: Szóba sem került, hogy a párt tűnjön el, csak az, hogy kezelje külön a pártlistás szereplését és az egyéni jelöltek állítását. Utóbbi kizárólag pénzkérdés volt a pártok számára. A választók nem a pártok tulajdonai, szóval semmilyen átadásról nem lehetett szó, legfeljebb arról, hogy orientálhatták őket az egyéni jelöltekre leadott szavazatoknál. Végső soron úgyis a választók döntenek.

Attilajukkaja 2018.04.10. 16:29:06

@dare:
"Nem látom át mi történik jelenleg a pártban, ezért nem tudom megmondani milyen döntést hozhat."
Ez természetes. De egyetértek Gulyás Mártonnal abban, hogy nem szabadna asszisztálniuk még 4 éven keresztül annak a Bohóccirkusznak, amivé a Fidesz degradálta a Parlamentet.

dare 2018.04.10. 16:32:37

@Attilajukkaja: 2/3-nál semmi értelme.
Tênyleg semmi.

Attilajukkaja 2018.04.10. 16:43:07

@dare:
"2/3-nál semmi értelme."
Így igaz! :o)

WildBear 2018.04.10. 16:44:59

Én is a Fideszre szavaztam, egyszerűen azért, mert nem láttam kormányképes alternatívát.
Ezeknek az ellenzéki pártocskáknak egyetlen közös nevezője volt; hogy Orbánnak mennie kell. Kevésbé szépen mondva: "Hatalmat akarunk!".
Hogy lettek volna már képesek ezek együtt kormányozni..?
Gyurcsánytól meg egyébként is viszolygok.

Egyébként tegyük már félre ezt a gyűlölködést!
Ugyanolyan magyar emberek vagyunk, függetlenül attól, hogy kire szavaztunk.
A körzetünkben MSzP-s jelölt nyert, én gratulálok, és kívánom neki hogy sikeresen képviselje a választópolgárokat.
Ne acsarkodjunk már..

inreallife 2018.04.10. 16:57:17

@Attilajukkaja:
index.hu/velemeny/olvir/2018/04/10/ellenzeki_atszavazas_elemzes/

ezek alapjan az lmp-sek 70%-a atszavazott csont nelkul, jobbikra, gyurcsakny, mszpre. iden a lmp vezetosege megmutatta, hogy kidobott voks rajuk szavazni, az lmp a fidesz trojai falova, hogy pesten helyzetbe tudjanak kerulni. erre utal az is, hogy ok gyujtik az alairasokat nekik. 4 ev mulva majd raghatjak a kormuket, mint juhaszek, hogy az 1% meglesz-e vagy sem, mert a sajat szavazoik szemben is, akik ugye atszavaztak, most ok a legnagyobb rossz a baloldalon...

Alick 2018.04.10. 17:00:33

@WildBear: "Ezeknek az ellenzéki pártocskáknak egyetlen közös nevezője volt; hogy Orbánnak mennie kell."

Nem volt ez olyan véresen komoly közös nevező, a komfortzónát (zsíros képviselői pozíciók, pártfinanszírozás, stb) egyik ellenzéki párt sem akarta a saját pártján belül kockáztatni ezért a "fotel-szabadságharcért".

dare 2018.04.10. 17:04:35

@WildBear: Abszolút igazad van, de félek az ellenkezője fog most megvalósulni.
Ha beigazolódik a csalás, akkor sokak lesznek majd békíthetetlenek (lehet hogy én is).

MIx 2018.04.10. 17:05:15

@tomco31:

Ez volt a recept, sajnos működött. OV-nak nagy tehetsége van az alantas ösztönök kiaknázásában, a tömegmanipulációban. Magyarország legkártékonyabb embere. Más tehetsége nincs.

Noam Chomsky világhírű amerikai nyelvész, a Massachusetts Institute of Technology előadó professzora. 89 éves.

Chomsky 20 évvel ezelőtt a jövőre vonatkozó megállapításait az akkori hatalmi tendenciák és folyamatok figyelembevételével állította össze.

1. Az emberek agyát és figyelmét le kell foglalni másod- és harmadrangú problémákkal. Ennek érdekében figyelmüket el kell vonni a valós és súlyos szociális gondokról, mégpedig olyan hírekkel, amelyek társadalmi jelentősége kicsi ugyan, de érzelmileg erősen megérintik őket. Támaszkodjunk a bulvársajtóra, amely hű szolgánk lesz.

2. A nép úgy kell tekintsen politikai vezetőire, mint a nemzet megmentőire. Ennek érdekében (elsősorban a média segítségével) hamis riasztások és nemlétező fenyegetések tömkelegét kell rájuk zúdítani, amelyek miatt aggódni, később szorongani kezd. Ha a szorongás elérte a kritikus szintet, lépj közbe és oldd meg a (máskülönben nemlétező, illetve általad gerjesztett) problémákat. Hálásak lesznek, s önmaguk fogják kérni szabadságjogaik csorbítását.

3. A nemzetnek mindig készen kell lennie arra, hogy valami rosszabb következik. Ennek sulykolása érdekében használd fel a „fehér” propagandát (vagyis nyíltan a kormány irányítása alatt álló médiumokat), a „szürkét” (azokat a sajtótermékeket, amelyek csak részben állnak kormánybefolyás alatt), s a „feketét” (amelyekről senki sem gondolná, hogy valójában a hatalom szolgálatában állnak). Ezek karöltve azon kell munkálkodjanak, hogy egy olyan kormány képét vetítsék a lakosság szeme elé, amely minden erejével azon munkálkodik, hogy a jövő egét beárnyékoló sötét fellegek legalább egy részét elhessentsék a nemzet feje felől. A kemény, megszorító intézkedéseket fokozatosan kell bevezetni, mert így az emberek hozzászoknak a rosszhoz, sőt: örülnek, hogy még mindig nem a legrosszabb következett be.

4. A nemzetet meg kell győzni, hogy minden rossz, ami aktuálisan történik, az kizárólag azért van, hogy a szebb jövőt biztosítsuk számára. Vagy ha nem a számára, akkor a gyermekei számára. Az emberek reménytelenül idealisták és hiszékenyek, akik ezt az érvet („majd a következő generációknak sokkal jobb lesz, nekünk ezért kell áldozatokat hoznunk”) évszázadokon keresztül hajlandó benyelni és elfogadni.

5. Az embereket le kell szoktatni a gondolkodásról, s arról, hogy a történésekben felfedezzék az ok-okozati kapcsolatokat. Ennek érdekében a politikai vezetők egyszerűen kell megfogalmazzák az üzeneteiket, már-már infantilis módon, minimális szókinccsel, rövid mondatokban. A hallgatóság ily módon megszokja a felületességet, naív lesz és hajlamos az információs beetetések elfogadására.

6. Minden adandó alkalommal az emberek érzelmeire kell hatni, nem a racionális gondolkodásukra. Bátorítani kell mindenféle emocionális megnyilvánulást, mert az érzelmeket sokkal könnyebb manipulálni, mint a rációt.

7. Az embereket a lehető legnagyobb tudatlanságban és műveletlenségben kell tartani, mert így nem lesznek motiváltak magasabb ideálok és összetettebb tervek megvalósításában. Butítsd le az oktatásügyet, tedd korrupttá és hozd a működésképtelenség küszöbére. Egy ilyen iskolarendszer a közvélemény manipulálásának ideális eszköze.

8. A népet el kell zárni az objektív, korrekt és teljes tájékozódás/tájékoztatás minden forrásától. Ennek érdekében pénzügyileg támogatni kell azokat a médiumokat, amelyek butítják és félretájékoztatják az embereket, s gazdaságilag el kell lehetetleníteni azokat, amelyek ennek ellenkezőjét próbálják elérni.

9. A nyájszellem erősítése prioritás! Az egyénben fel kell ébreszteni a szégyen- és tehetetlenség-érzetet, s választható (pontosabban választandó!) alternatívaként ezzel szembe kell állítani az igazodási, csatlakozási kényszert. Az egyéniségeket nélkülöző nyájat mindig könnyebb irányítani, ellenőrizni és befolyásolni.

10. Mindent meg kell tenni az egyének megismerése érdekében. Ezt elérendő belső (és titkos) nyilvántartásokat kell felfektetni az egyén különféle (ízlésbeli, politikai, ideológiai, viselkedési) preferenciáiról, opcióiról, egyszóval teljes pszichológiájáról. Törekedni kell arra, hogy jobban megismerjük az egyént, mint ahogy ő ismeri önmagát. Fel kell használni a társadalomtudományok (szociológia, lélektan, csoportképzés pszichológiája, stb.) legújabb vívmányait céljaink elérése érdekében, de ezeket a lépéseket a legnagyobb titokban kell tartani. Megfoghatatlan, érzelmi töltetű, nagy és közös célokat kell kitűzni, amelyek alkalmasak arra, hogy lelkesítsék a tömegeket. Ha nyilvánosságra kerülnek, ezeket a törekvéseinket határozottan (ha kell: erőszakosan) tagadni és cáfolni kell.
forrás: /sciart.eu

Attilajukkaja 2018.04.10. 17:25:07

@WildBear:
"Ezeknek az ellenzéki pártocskáknak egyetlen közös nevezője volt; hogy Orbánnak mennie kell."
Én nem lennék ennyire büszke a tájékozatlanságomra. Az ilyen érvekkel csak az jön, aki lusta volt utánanézni a pártok programjának. A Fideszére mondjuk felesleges lett volna ránézni, mert nekik még annyi sem volt, hogy "Folytatjuk!". Egyetlen szóra építették fel Magyarország jövőjét, amit sokan sajnos beszoptak: MIGRÁNCSVESZÉLY!
Gratulálok mindazon honfitársaimnak, akik ezek alapján belevitték hazámat abba a gyűlölet- és európaellenes spirálba, amiből ki tudja, mikor keveredhetünk ki!!!

@inreallife:
"az lmp-sek 70%-a atszavazott csont nelkul, jobbikra, gyurcsakny, mszpre. "
Köszönöm a linket. Jó, hogy így tettek, de még jobb lett volna, ha a párt vezetői is együttműködőbbek lettek volna. Sajnos sokat veszítettünk azzal, hogy Budapesten legalább 5 helyen nem léptek vissza. Ezzel talán nyertek két-három parlamenti (értéktelen) mandátumot, de országosan hozzájárultak a Fidesz 2/3-hoz.

"a sajat szavazoik szemben is, akik ugye atszavaztak, most ok a legnagyobb rossz a baloldalon"
Mert ők megérdemlik. :o)

wkker 2018.04.10. 17:34:59

Az LMP ezer szálon kötődött mindigis a Fideszhez, ez nem feltételzés, hanem tény. Persze, ez önmagában még nem bűn, de azért ne csukjuk be a szemünket.

Az LMP azért nem fogott össze, mert hű az elveihez? Elfogadnám, ha nem lenne néhány HA.

Az első, hogy ha azt mondják, hogy az az cél, hogy a parlamentbe bekerüljünk és ott képviseljük a demokratikus szavazókat, hogy aztán négy év múlva kormányt válthassunk, akkor azt mondom oké, ez így korrekt. Akkor tényleg ne fogjanak össze senkivel.
De akkor miért azt kiabálták, hogy az Ő céljuk leváltai Orbánt? És itt máris elérünk egy nagyon fontos pontot: most akkor ők hazudnak, vagy teljesen sötétek? Nyilván nem fogja leváltani a kormányt egy 4-8%-on álló párt. Ezen a szinten ez nem lehet cél, mert így nekiindulva valóban csak a kormányt segítik. Hogy tudatos vagy sem, erről midenkinek meglehet a véleménye.

Mi lett volna a korrekt cél? Bekerülni a parlementbe és megpróbálni a többi párttal egy többséget kialakítani, hogy utána kiírhassanak egy igazi és demokratikus választást is. Milyen meglepő, mondták ők ezt is. Aztán teljesen ellentétesen viselkedtek.

4 éve nem volt ennyire élesen, de ugyanezt csinálták. Tehát van egy párt, aki azt mondja, hogy lehet más a politika és ezért minden évben kihasít egy darabot, pont akkorát, ami kétharmadra elég a kormánynak. Még hányszor lesz így "más" a politika?

És van még egy aggasztó dolog. Össze-vissza beszéltek. Nyáron, de talán még ősszel is azt állították, hogy ők a kormányváltó erő, EGYEDÜL. Pár hónappal később eljátszották, hogy igen kell az összefogás, aztán mondvacsinált indokokkal mindig kihátráltak. Megint fel lehet tenni a kérdést, hogy teljesen inkompetensek, vagy nyíltan a fideszt támogatják, úgy, hogy szerencsétlen szavazói amúgy a fidesz legnagyobb ellenségei... Vagy egyik, vagy másik, vagy kicsit mindegyik - nem számít. Mindegyik esetben egy a lényeg: ez nem más politika, hanem pont az, ami mindigis volt itthon.

És lehet beszélni arról, hogy a jobbik miért nem szállt be, hogy az mszp miért ilyen, hogy a dk-ban miért Gyurcsány és hogy a fidesz győzelme sem csak az LMP miatt van, ez igaz. De az LMP tehette volna meg legkönnyebben, önmaga semmit se veszítve, hogy legalább kétharmad ne legyen. Ha akarta volna.

Glasses 2018.04.10. 17:44:51

Nézőpont kérdése, hogy az LMP hibás, felelős-e?
Ugyanis nem tudni mi volt a célja. Nekem legalábbis nem világos. Mert az ugye nem játszott, hogy ők majd leváltják a Fideszt. (Jó esetben az áhított 10 százalékukkal?...) Vagy az volt, hogy tojnak a Fidesz leváltására - kerüljön az bármibe, ami nem más, mint egy-két parlamenti hely, oszt jónapot!
_Ahogy most viselkednek, az az utóbbi feltevést bizonyítja és max annyi kár érte őket, hogy kicsit kevesebben vannak, igaz így is nulla az érdekérvényesítő erejük, mint eddig a Parlamentben.
Vagyis az LMP olvasatában tulajdonképpen tényleg nem kell lemondani Sz.B-nek.
A fenti kérdés az ellenzék többi tagjára is igaz. A Jobbik sem akart kormányváltást, hiszen épeszű ember nem hihette, hogy egyedül lenyomják a Fideszt és majd jól kormányt alakítanak. Most az MSZP, meg a gizda DK-t nem említem, az egyik egy vett malac, a másik meg egy bohóc öncélú udvartartása, akik politikát játszanak szánalmas színvonalon.
A fideszesek szavaztak valamire. Amit a pártjuk akart.
Az ellenzék meg nem arra játszott az LMP-vel a soraikban, hogy megnehezítse a Fidesz dolgát (amit nem mellékesen a saját választóik is elvártak tőlük), hanem hogy egy-két mandátumot hozzátegyen a semmihez. Amivel semmivel sem jut előrébb mint politikai erő, viszont pár haver egzisztenciája megoldódik.
2018 áprilisában egy erő volt amelyik profin - de aljas módszerekkel is és lejtős pályán - tette a dolgát az a Fidesz volt. Az összes többi xart a választói elvárásokra, xart a többiekre és egymást próbálták lerabolni. pitiáner, kisstílű pofátlan prosztó módon.
Kétségbeejtő azon százezrek helyzete, akik ikszeltek, reménykedtek egy szoros eredményben, erre a saját alakulataik xartak a fejükre és hagyták cserben őket. Engem is többek között.
Ez sokkal elkeserítőbb a jövőre nézve, mint a Fidesz újabb kétharmada.
Az LMP is egy kispályás, semmivel sem különb a többinél.
Így számomra semmivel sem hibásabb mint a többi senkiházi.

Attilajukkaja 2018.04.10. 17:52:28

@Glasses:
"Nézőpont kérdése, hogy az LMP hibás, felelős-e?
Ugyanis nem tudni mi volt a célja."
Ez egy súlyos kérdés. Valóban nem sokkal hibásabbak, mint a többi ellenzéki párt (néhány kivétellel). De ha nem akartak kormányváltást, akkor a szavazók becsapásával vádolom őket. Ha pedig akartak, akkor annak akadályoztatásával.
Számomra mindenképp nagy csalódás ez a társaság. Jó lenne, ha eltűnnének. Ahogyan sok többi párt is.

Glasses 2018.04.10. 17:59:26

És én érzem magam megalázva, ha az ellenzékinek mondott képviselők le fogják tenni a képviselői esküjüket a fideszes alkotmányra és biodíszletként eljátsszák a következő 4 évben IS hogy itt egy érdemi törvényhozói munka folyik a népképviselet megtestesítőjeként.
Katasztrófa, hogy ezek a bernadettek, ferik, stb. a fideszt erősítik és nem jönnek rá. Vagy tényleg igaz hogy ez egy megélhetési forma nekik?

Attilajukkaja 2018.04.10. 18:45:31

@Glasses:
"Katasztrófa, hogy ezek a bernadettek, ferik, stb. a fideszt erősítik és nem jönnek rá. "
Egyetértek!!!!!

inreallife 2018.04.10. 19:00:18

@A kiló nem százat jelent:
sokra fognak menni 4 ev mulva a nagy fidesz trollok es megmondoemberek vallapogatasaival, mikozben a szavazoik 70% atszavazott az orbanvaltas remenyeben. 4 mulva meglesz ennek a "mas politikanak" a bojtje, ennek a 70%-nak mar listan sem kapjak meg a voksat, hiszen latszik, hogy felesleges volt az lmpre szavazni. az idei eredmenyuk ertekelheto egy attoreskent, valojaban toltak egy all-int, ami nem jott be, 4 ev mulva imadkozhatnak az 1%-ert...

Mr. Cobb 2018.04.10. 19:03:16

@Attilajukkaja: Ha valaki 2018-ban még mindig lehetséges alternatívának gondolja Gyurcsányt, akkor ő is legalabb annyira beteg ember. Amíg a jelenlegi ballibsi bagázst az utolsó félkegyelműig bezárólag nem kergetik ki a parlamentből, addig Viktor akár meg is koronáztathatja magát, és haláláig uralkodhat. Vegyétek már észre magatokat! Lehet összeadni, szorozgatni a szavazatokat, de akkor is látszik, hogy ennek az ellenzéknek semmilyen választási rendszerben, semmilyen médiahátszéllel nem lett volna esélye. Egyszerűen azért, mert alkalmatlanok. Nem csak a politikára, hanem bármire.
Ahogy Kelemen Annácska mondta: "Az ellenzék impotens, a győztesünk remélem nem az." :D

Mr. Cobb 2018.04.10. 19:08:37

És nem akarom tovább ragozni, százan elmondták már előttem. Mivel a fideszre nem akartam, az LMP-re szavaztam. Nincs az a pénz, hogy én bármelyik komcsi/pc/genderbarát/migránssimogató libsi pártra szavaztam volna. Ha az LMP összefogott volna velük, biztos, hogy a fideszt húzom be. Akkor az 5/6-al talán a Dunába lőtték volna a teljes mai ellenzéket, és akkor lenne esély 2022-ben egy normális választásra. Az ilyen irányú reményeim viszont elvesztek azzal, hogy a Gyurcsányt megint beszavaztátok. TI csináltatok 2/3-ot, nem az LMP. Ti, akik ennyi év után is képesek vagytok egy beteg embert támogatni, utána meg még véditek is a hülyeségeteket!

Glasses 2018.04.10. 19:32:53

@Mr. Cobb: Ilyen nincs hogy kikergetik. Tudod ezek azért jutnak be, mert szavaznak rájuk.
Ebben az országban egy párt végezte el a feladatát, az a Fidesz. Ő képes volt arra (és most hagyjuk milyen módszerekkel, pedig az is megérne egy-két misét) hogy begyűjtse a kisgazda, MDF-es, kereszténydemokrata, stb. jobbos szavazókat és nem hogy begyűjtötte, de létszámban meg is tudta tartani őket. Hende mesterrel az élen megcsinálták a polgári köröket, amelyből a mai napig élnek, mert közösséget teremtettek és így nem tv pártként működnek mind az összes többi most is.
Ezt a közösségszervezést, begyűjtést nem végezte el az LMP se. Akkor meg ne másokban keresse a hibát, hanem magában. Egy párt annyit ér, amennyi szavazót meg tud szólítani. 9 év alatt ennyire voltak képesek, meggyőződésem itt végük is a növekedési potenciált tekintve.
Lehet itt köpködni körbe-körbe, gyurcsányozni, szocizni, de amíg a szavazóiknak nem kínálnak alternatívát, addig ők lesznek.
Milyen politika az, hogy se a szocikkal se, se a Jobbikkal se? Akkor kivel, hogyan?!:)
Megszólította a baloldali szavazókat vagy a jobbikosokat az LMP? Ha hülyézed a szocikat, akkor közvetve hülyézed a szavazóikat is és akkor csodálkozol, hogy nem állnak át hozzád?:) Így akar szoci vagy dékás szavazóból elempést vagy jobbikost csinálni? Vagy a fidesztől akar elvenni?:) Vagy rendel szavazókat magának Kínából?
Egy szervezett néppárttal szemben vagy egy szervezett és egységesen fellépő néppárttal veszed fel a versenyt vagy egy egységes, egy irányba lépő, fegyelmezett pártszövetséggel.
Megcsinálták? Dehogy! Akkor mégis mi a faxon csodálkoznak? Arra várnak, hogy majd eltűnnek?
Ki a fax szeretne egy eleve vesztes/lúzerhez tartozni? Egyszerűen nem vonzó.
Egyik ellenzéki párt se végezte el a dolgát, el se kezdték!
Orbánék 8 év ellenzékben építették olyanná magukat, hogy simán mindent vittek.
A nap 24 órájában építkeztek, erősödtek.
Ezek a balfaxot megcsinálták a házi feladatot? Náciztak, meg komcsiztak, meg veled, se, meg veled se, stb, stb. A fideszesek meg teljes joggal röhögnek a markukba és viszik a kasszát.
És ebből a szempontból az égvilágon semmi különbség nincs a Jobbik, az LMP, az MSZP, a DK között. Semmi.
Teljesen értelmetlen a másikat szidni, mert az semmi más, mind felelősséghárítás.
Mindegyik megbukott, mindegyik.

Glasses 2018.04.10. 19:36:37

@Mr. Cobb: Mert ha Gyurcsányék most nem jutottak volna be akkor nincs kétharmada a Fidesznek? És te ezt el is hiszed magadnak?:)

Mr. Cobb 2018.04.10. 19:55:23

@Glasses: Akkor lenne esély arra, hogy 2022-ben ne legyen újból. De így Gyurcsány minden erejével azon fog dolgozni a következő 4 évben (is). Eddig egész jól ment neki :)

Glasses 2018.04.10. 20:05:42

@Mr. Cobb: Ez egy teljesen téves, de masszív bekattanás sokaknál. Egy pici gondolkodással belátható, hogy mennyire abszurd állítás ez.
A DK egy ötszázalékos kis szekta. A Fideszre meg 49 százalék szavazott. A DK nem oszt és nem szoroz. Már rég nem tényező.
Persze hiheted hogy az.

Fülig José 2018.04.10. 20:10:41

Miért gondoljátok, hogy 2022-ben lesz népszavazás? Ez az elmebeteg sima diktatúrát épít addig; sose értettem a sok stadiont de már megvan, 1936 Spanyolország, rémlik? Az ellenzék meg, ááá...Lendvai Cucut láttam a minap a tv ben az lehet...?

Glasses 2018.04.10. 20:12:49

@Fülig José: Ja lehet. De miért ne tartana? Érdeke, hogy fenntartsa a demokrácia látszatát. Ehhez meg közel, s távol nincs olyan alkalmas csipet csapat, mint ez a mostani ellenzéknek nevezett szerencsétlenség tömeg.

Fülig José 2018.04.10. 20:33:52

@Glasses: ezek forint huszat nem érnek, nem tudom eldönteni: megvette őket a csúti (60%) vagy ennyire agyatlanok (40%) de mindegy is, a 2/3 ot meg fogjuk szívni. 1000 éve nyomatjuk a magányos harcost, kevés sikerrel (a részletek, gondolom, megvannak...), hát most se lesz sikerünk, ez tuti... tudod, volt már nem olyan rég nem olyan messze egy pali aki 19-re rendre lapot húzott, és be is jött. Egy darabig. Valami Adolf volt...

Glasses 2018.04.10. 20:58:53

@Fülig José: Azért annyira nem vészes a dolog, csak az fog történni, ami mindig is. Beragadunk tartósan a nyugat és a kelet közé. Újfeudális társadalmi viszonyokkal, annak minden szervilis, pusztán követő magatartásformájával. Elleszünk a román-magyar bolgár trióban. Ennyi. A gond akkor lesz, ha már nem engednek nyugatra. Akkor kell megijedni. A nyugat mindig is várni fogja a friss munkaerőt, emigrálni lehet, addig nincs gond amíg határok csak a térképeken léteznek.
A szocikat biztos megvették, ehhez kétség sem fér. Ők háromszor voltak kormányon, a Fidesz számtalan magas labdát feladott és semmi rámozdulásuk nem volt. Van annyi politikai tapasztalatuk, hogy tudják mi a pálya. Mégsem léptek soha, sőt! Most se kellett volna mást tenniük, mint vagy nem mondani semmit vagy csak jót a többi ellenzéki pártról a kampány során. Erre mit csinálnak. Nyakon dagadó erekkel, vöröslő fejjel fasiztázott, nácizott a Kunhalmi a Jobbikra. És nem csak neki voltak kirohanásai. Ezek teljesen kontraproduktív dolgok, mert az együttműködésre képtelenséget, az egymással acsarkodó ellenzék amúgy is erős képére erősített rá. De detto ugyan ezt a hatást érte el az elempés Vágó, aki lerészegezte Gyurcsányt. Szegény nem fogta fel, hogy saját magukat is égették ezzel, rontva az esélyeiket.
Katasztrófa volt amit előadtak megint.
Az MSZP a Fidesz zsebében van, azok tartják lélegeztető gépen. Semmi más magyarázat nincs arra zombi létre amiben az utóbbi pár éve vannak. Mesterházi próbálkozott még valamivel halványan, de utána csak a teljes reménytelenséget, szánalmat árasztják.
A Dk egy szekta. Semmi politikai cél, csupán Gyurcsány exhibicionizmusát hivatott kiszolgálni.
Jobbik mögött nincs szellemi háttér és rabja a cigányozós, lipsizős, zsidózó, demokrácia és EU ellenes múltjának, ami valójában még mindig a jelenje. És Toroczkait hallgatva a jövője is. Kuka ők is.
Az okos elempé meg hülyére vette saját magát.
Vége is a történetnek.
Tényleg csak a Momentum maradt. Talán.

bigdata 2018.04.11. 05:53:05

@chrisred: ugyan-ugyan. Nem csak az lmp képtelen egyedül leváltani a fideszt, ugyanez igaz az mszp-re is, nem sokkal kaptak több szavazatot. Akkor mivégre a mutogatás, hogy az lmp minek indít jelölteket? Hát azért, mert egy másik párt, saját szavazókkal, programmal, jelöltekkel. A többiek részéről sem volt szándék koordinált indulásra, az mszp-dk paktum helyből kizárta ennek a lehetőségét. Lehetett volna legalább apró, ésszerű alkukat kötni, de erre sem mutatkozott sok hajlandóság, illetve persze annyi igen, aminek látjuk az eredményét. Természetesen gáz, hogy a szavazók 51%-a nem tudta megakadályozni a 2/3-ot, noha ebben az egyben biztosan egyetértettek. Gáz, és ebben az összes ellenzéki párt sáros.

2018.04.11. 07:40:58

@Attilajukkaja: "De most éppen arra akartam és utalni, hogy az Együtt egy csomó helyen hajlandó volt visszalépni és ezzel nem akadályozta meg az ellenzéki jelölt győzelmét, amire az LMP képtelen volt. "

Aha... de te abban is biztos vagy, hogy az LMP-t támogatók is így gondolják? Lehet, nem is akartak mást látni a parlamentben, csak mondjuk egy LMP-Fidesz koalíciót. (Bármennyire is tiltakoztak Berniék ez ellen, ha felkérték volna őket, beültek volna a Fidesz mellé... ahogyan a szocik mellé az szdsz is anno) Nem tudom, hogy honnan gondolod, hogy a szimpatizánsaiknak megfelelt volna Gyurcsányék kompániája is, csak nehogy nyerjen a fidesz?

Kánikula 2018.04.11. 08:03:02

@Gónem: Mondjuk attól vesztes, hogy leváltották a korábbi miniszterelnökét ciklus közben a másik pártot pedig elsöpörte egy Fidesz 2/3 a "kormánytól".

Kánikula 2018.04.11. 08:38:35

@Glasses: Nézzük meg, hogy az elmúlt 2 napban mi is történt:

- Vona lemond, visszaadja a mandátumát, feladja a politikát. A jobbiknak annyi mert szerintem nincs 2 millió szélsőjobbos ebben az országban.

- Karácsony lemond a mandátumáról, Budai lemond (bár én mondjuk nem ismerném fel képről az embert). A többiek maradnak a posványban.

- LMP - teljes belső káosz, külső támadás a baloldalról, hogy miért nem köpték szembe magukat..

- Együtt - csőd

- Momentum - még sokat kell dolgozzanak

- MKKP - viccelnek tovább

- DK - Gyurcsány b@zd meg vígan meg van itt-ott nyilatkozgat. Most komolyan, de tényleg??

- Simicska bedobta a törölközőt. Magyar Nemzetnek annyi, ahogyan az mno.hu-nak vége, lánchíd rádió leáll, hírtv racionalizál. Heti választ eladja.

(felkészülnek: index.hu, blog.hu, rtl klub és 444)

Az ellenzék győzelemről beszélt, mikor a reális cél a 2/3 megakadályozása lehetett volna. Persze így nem lehet kampányolni.

Innen felállni bármelyik pártnak nehéz lesz főleg a kritikák elfolytása és a Fidesz ekkora szavazótábora mellett.

WildBear 2018.04.11. 15:16:00

Attillajukkaja:
"Én nem lennék ennyire büszke a tájékozatlanságomra. Az ilyen érvekkel csak az jön, aki lusta volt utánanézni a pártok programjának."

Én mindegyiket átolvastam,v agy legalább átfutottam, de mindegyikben kb. ugyanaz volt:
- a Fidesznek mennie kell;
- ígérgetések; MINDENKINEK. Mindenkinem ígértek valamit, de azt nem írták meg, hogy MIBŐL.
Az első szabad választás szórólapjait is eltettem egy dossziéba, simán elővehették volna valamelyiket, és kicsit leporolva újra használható.

Kánikula 2018.04.11. 15:41:42

@Glasses: Miket mondassz! Felugrottam az origó-ra, hogy hogyan állunk migráns ügyileg (csak egy késelés volt éppen) Origó:

"Az elzavart rendező, Gulyás Márton kiadta Soros utasításait"

"Soros a teljes ellenzéket leváltja, és saját maga nevezi ki az új ellenzéket - Gulyás Márton a kinevezettje."

"Agresszió és Soros-pénzek: így lázít Gulyás Márton"

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.11. 16:03:34

@WildBear: "MIBŐL"

Amit a geci nem lop el, abból fel lehetne virágoztatni az oktatást és az egészségügyet.

WildBear 2018.04.11. 16:26:41

MIÉRT NINCS...
Amit írtál az csak 80-as IQ alatt jön be.
Mindegyik politikus lop.
Felvirágoztatni, ja.. :-D

Attilajukkaja 2018.04.11. 17:00:45

@Mr. Cobb:
"Ha valaki 2018-ban még mindig lehetséges alternatívának gondolja Gyurcsányt, akkor ő is legalabb annyira beteg ember"
Valószínűleg senki sem Gyurcsányt látja alternatívának, hanem a DK-t.

"Amíg a jelenlegi ballibsi bagázst az utolsó félkegyelműig bezárólag nem kergetik ki a parlamentből, addig Viktor akár meg is koronáztathatja magát"
Biztos vagyok benne, hogy Orbán tényleg csak arra vár, hogy befagyjon a Duna vize.
És abban reménykedem, hogy a baloldal most önként kivonul a Parlamentből és nem szolgál díszletként a következő 4 évi kormányzásban.

"Vegyétek már észre magatokat!"
Ez mégis miből állna? Legyünk mi is erkölcstelen, hazug, manipulatív orbanisták?

"ennek az ellenzéknek semmilyen választási rendszerben, semmilyen médiahátszéllel nem lett volna esélye."
Nyilván ezt te magad sem hiszed el. :o)))))

"mert alkalmatlanok. Nem csak a politikára, hanem bármire."
Tudom, ezt nyomta az Orbán propaganda. Sokan sajnos be is szopták, akárcsak a migráncs veszélyt.

"Ahogy Kelemen Annácska mondta: "Az ellenzék impotens, a győztesünk remélem nem az." :D
Üzenem Annácskának, hogy a győzteseknek se nagyon áll már fel: még kormányzási programra sem futotta, csak mások hazug pocskondiázására. Ez még telefonszexnek is kevés!

Attilajukkaja 2018.04.11. 17:04:17

@WildBear:
"Én mindegyiket átolvastam,v agy legalább átfutottam, de mindegyikben kb. ugyanaz volt:
- a Fidesznek mennie kell;
- ígérgetések; MINDENKINEK. Mindenkinem ígértek valamit, de azt nem írták meg, hogy MIBŐL."
A Fidesznek még ennyi sem jött össze. Amúgy minden párt ígéretekkel kampányol, aztán vagy sikerül betartania, vagy nem. A Fidesz eddig nem igazán tartotta be az ígéreteit, pedig lett volna rá idejük.

"Az első szabad választás szórólapjait is eltettem egy dossziéba, simán elővehették volna valamelyiket, és kicsit leporolva újra használható."
Lehet. :o)
Én akkor éppen külföldön dolgoztam, ezért nem láttam.

2018.04.11. 17:07:39

@Attilajukkaja: "A Fidesz eddig nem igazán tartotta be az ígéreteit, pedig lett volna rá idejük."

Az ígéret kb ennyi volt: ahogyan eddig is .. Úgy meg roppant könnyű ígérgetni, hogy 100%-ig biztos lehetsz benne, soha nem kell valóra váltani egyiket sem. Ferencünk ingyenrezsi ötlete , meg az LMP 'alapjövedelme' kb egy szint, de mindkettő mosolyzt varázsol a legszomorúbb arcra is.

Mit ígért a fidesz, ami egyáltalán nem valósult meg?

Attilajukkaja 2018.04.11. 17:08:40

@Womb Raider:
"te abban is biztos vagy, hogy az LMP-t támogatók is így gondolják?"
Ez nem véleményezés kérdése, hanem tény, hogy az Együtt visszalépett, az LMP meg nem. És ezzel elég sok mandátumot elbukott az ellenzék.

"Lehet, nem is akartak mást látni a parlamentben, csak mondjuk egy LMP-Fidesz koalíciót."
Lehet, ... de akkor az maradt volna, ami ténylegesen maradt. :o(

"honnan gondolod, hogy a szimpatizánsaiknak megfelelt volna Gyurcsányék kompániája is, csak nehogy nyerjen a fidesz?"
Ha nem lett volna más demokratikus ellenzéki, akkor szerinted hova szavaztak volna át: a Jobbikra? Talán még az is jobb lett volna.

Lamlam 2018.04.11. 18:41:30

@Glasses:
B.öszödön el is égett. Annyira nem tényező.
süti beállítások módosítása