B1 blogcsalád



Elemzések a hódmezővásárhelyi választás után - mi történhet április 8-án?

2018. február 27. - Mr Flynn Rider

Senkinek nincs türelme végigolvasni az összes elemzést, ugyebár. Elolvastunk egy rakat véleményt és elemzést, és desztilláltuk egy cikkben.

marki_zaj_peter_mosolyog.jpg

Számos vélemény és elemzés olvasható a (még független) magyar sajtóban a hódmezővásárhelyi ellenzéki győzelemmel kapcsolatban.  Kiválogattuk azokat, amelyeket a legrelevánsabbnak éreztünk.

 

A HVG összeszedte, kik nyerek és kik buktak nagyot vasárnap. A lap szerint Vona Gábor és a Jobbik nagyot nyert a polgármester-választással.

Eszerint a polgármester-választás győztesei:

  1. Vona Gábor – ők vették rá a jelöltet, hogy induljon, de meghúzódtak a háttérben; Márki-Zay a bizonyíték arra, hogy a kiábrándult fideszeseket jobboldali politikus tudja leginkább megszólítani.
  2. Gulyás Márton és mozgalma - Az vált valóra, amit Gulyás Márton papol hónapok óta. Egy jelölt kell, aki az adott területen a legjobb eséllyel pályázik. Mostantól még nehezebb lesz visszautasítani Gulyásék koordináló szerepét.
  3. A kormányváltást akaró szavazó - A Facebook valósággal szétrobbant a kárörvendők és triumfálók hadától. A néhol ízléstelenségbe is hajló ünneplés azt bizonyítja, mennyire frusztrált és reményét vesztett volt az a szavazói tábor, amely alig tudja kivárni Orbán Viktor bukását.

És a vesztesek:

  1. Lázár János - sokszor kacsingatott azzal, hogy hátralép az országos politikából, hogy egyszer még esélye legyen előbbre lépni, a kormányfői székig. Azt gondolta, hogy ő majd kibekkeli, amíg Orbán Viktor leamortizálódik. Nos, nem érzett rá, mikor kellett volna lépnie. Az esélyeit elbaltázta. Jelenleg Lúzer Jánosnak csúfolják az interneten.
  2. Habony Árpád és propagandastáb - A választási kampányra kitalált politikai termék (Soros/migránsok) és az ehhez gründolt kormányzati média bármilyen hangos is, fegyvernek messze nem olyan hatékony, mint a rezsicsökkentés. Az 1300 befogadott menekült és az OLAF-jelentés után a Stop Soros-törvénycsomagot erőltették, semmi újat sem találtak ki. A fantomellenséggel folytatott harc sokáig tökéletesnek tűnt, mert nem tud visszatámadni. Hódmezővásárhely után viszont azt is kimondhatjuk: egy fantom ellen győzelmet is nehéz felmutatni.
  3. A küszöb alatti pártok - az ellenzékiek is, akiknek a vasárnap egy vereséggel ér fel: a Liberálisok, az Együtt, vagy a Momentum. A kialakult együttműködési kényszerben ugyanis az erő számít, a gyengébb szereplőknek nem osztottak szerepet.

Tanulságok, amiket érdemes továbbgondolni:

Megmutatkozott a rendszer gyengesége: dacára a félelemnek, a hazugságoknak, a médiafölénynek, egy pénz és hatalom nélküli ember pusztán a hitelességével és bátorságával győzött. A gondosan felépített látszat ellenére bizony ez a hatalom nem bírja a nép többségének támogatását.

A propagandamédia teljesen csődöt mondott vasárnap este: nem voltak felkészülve arra, hogy nem ők győznek. Mikor a független média már tele volt az ellenzéki győzelemről szóló hírekkel, a lakájmédia oldalain még mindig süket és zavart csend honolt.

Nem biztos, hogy a közvélemény-kutatásoknak hinni kell: ez nem azt jelenti, hogy az elemzők mind kóklerek. Az autokrata rendszerek esetében nem működnek ugyanazok a szabályok, amelyek egy rendes demokráciában igen.

Az összefogás működik – vagy mégsem? Az az ellenzéki összefogás, ami mögött hiteles jelölt van és okos taktika, működik. Más elemzők azt hangsúlyozzák: a hódmezővásárhelyi receptnek nincs megfelelője az országos választásokon. A jelölt ugyanis vállaltan jobboldali, a körzet szintén. Az ellenzék minden ereje kockázat nélkül megtehette, hogy lemond a saját ambícióiról, hiszen nem volt vesztenivalójuk, viszont annál többet nyerhettek. De ugyanezt nem lehet mindenhol megismételni. Bíró-Nagy András is azt mondta a HVG-nek: amíg az egyéni körzeteknél nem változik a helyzet, nem lehet országos következtetést levonni a hódmezővásárhelyi eredményből. Ez egy helyi választás, ami mutat egy működő receptet. Ugyanakkor elég valószínű, hogy nem tud és nem fog a hátralévő hat héten 106 közös helyi jelöltet találni, amennyi akár csak a Fidesz megszorításához elég.

Ha a Fidesz tovább megy a szélsőséges irányba, rosszul jár. Rájöttek már, hogy a fantomellenséggel való küzdelem igen szűk réteget fog meg, így a sorosozásról már lemondtak. Hiszen, míg a migráncsozás-sorosozás az, ami összetartja a táborukat, de a társadalom nagyobbik részéből ugyanakkor ellenszenvet válthat ki. Jól járhatnak, ha alacsony a részvétel, nagy az apátia, viszont a március 15-ére meghirdetett Békemenet pont az ellenkező irányba mutat. Ez kapkodásra vall a Fidesz részéről. Orbánnak a szavazói tűzbe hozása lehet az érdeke, de nehéz lesz ezt úgy megoldani, hogy ne mobilizálja még jobban azokat, akik kormányváltást akarnak. A kérdés egyszerű, kik lesznek többen.

Az ellenzék akkor jár jól, ha a fű alatt megegyezik és okosan terelgeti a szavazóit az esélyesebb jelölt felé. A vasárnapi eredmény legnagyobb hatása épp az lehet, hogy az ellenzéki szavazók hitet kaptak. Ha az ellenzéki pártok nem rontják el, és szélesítik a koordinációt, akkor nagyobb számban mehetnek el szavazni.

Olyan kristálytiszta képlet, mint amely Hódmezővásárhelyen előállt, nem ismétlődhet meg az egész országban. Egy MSZP-Jobbik közös listát már a választási szabályok szerint sem lehet elképzelni, ahogy azt sem, hogy mind a 106 körzetben koordináljanak. Az valószínű, hogy a legtöbb helyen állva marad a baloldali és a jobbikos jelölt, de valamilyen úton módon meg fogják jelölni, melyikük az esélyes mondta az elemző a HVG-nek.

A kulcs a magas részvétel. A választás nagy kérdése – ahogy az április 8-inak is az lesz –, hogy hányan mennek el szavazni. A Fidesz nem tud mit kezdeni azzal, ha csalódott és eddig passzív tömegek elmennek szavazni. A kérdés, hogy összegyűlik-e annyi téma, botrány, amitől összejöhet országosan is egy ennél magasabb részvétel.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1113702986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6.Lenin 2018.02.27. 20:49:26

@morpho:

Miért? Szerinted mi történt? Láttad nyilatkozni a pacákot?
Szerintem nem tölti ki a ciklusát.
Voltak már hasonló nyálképződések, aztán sorold már fel, hányan lettek sikeresek?
De ez a helybeliek dolga. Közöm?

2002-es győzelem után, bukott a győztes. 2006-os győztes szintén bukott. Nagy siker volt mind a kettő.

taga20 2018.02.27. 20:55:45

@6.Lenin: én viszont már most sajnállak fityeszzombi!:)))

taga20 2018.02.27. 20:57:42

@rallus: az elios, paksdvá, vagy a stadionok fognak hiányozni?

6.Lenin 2018.02.27. 20:58:42

@taga20:

Gondolod , hogy ettől valamelyik herém viszketni fog? Ne bassz!
Sajnálj nyugodtan.

taga20 2018.02.27. 21:02:19

@6.Lenin: azt hittem, hogy má rég kivették, mint a gerincedet fityeszjobbágy:)))

rallus 2018.02.27. 21:02:54

@taga20: Neked igazán a 8 általános hiányzik...

morpho 2018.02.27. 21:04:21

@rallus: Igen ezek hiányoznak! Örülök, hogy a lényegre tapintottál. Sokkal jobb a napi szakmányban sorosozás/migráncsozás, a szétzuhant egészségügy, a nem működő oktatás, mikor Szombathelyen kabátban ülnek a gyerekeke a fűtetlen iskolában, a széteső nyugdíjrendszer, a megtakarításokból kizsarolt és kifizetett hiány, a százezerszám elvándorló szakemberek, a demokratikus intézményrendszer teljes megszállása, a kommunikáció beszántása+ Németh Szilárd! Ez a tuti!!!! Hajrá fidesz!

@6.Lenin: Szerinted mi történt? Már leírtam egyszer, nem tudsz olvasni? HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN 5 HÉTTEL A PARLAMENTI VÁLASZTÁSOK ELŐTT NEM NYERT A FIDESZ JELÖLTJE! Ez történt!

Szóval, lényegre térve, Bencsik elvtárs szavaival tudtok azonosulni?

"Azt hiszem, hogy abba kéne hagyni ezt az elemi iskolai szintű sorosozást például, Stop Soros, meg egyebek. Ezek jópofák, de a magyar társadalom ennél intelligensebb"

taga20 2018.02.27. 21:08:17

@rallus: hidd el, hogy meg van! az első négyet kéccer jártam:)))

na meséjj má az eliosról!

6.Lenin 2018.02.27. 21:14:25

@morpho:

Én is leírtam, hogy történt már ilyen, és? Mi fog ettől nekem változni?
Mi a tosz, most már jókat mond Bencsik? Ne bassz!
Azt hiszed , hogy neked mostantól sikeresebb lesz az életed?
Neked a legszebb öröm a káröröm?
Ennyire nyomorult az életed?

Engem az se fog nagyon izgatni, ha 8-án bukik a Fidesz, nyilván nem örülnék, hiszen láttam mi történt 94, 2002,2006 után. Azokat is túléltem. Nyilván nem örülnék , ha megint a tehetségtelen csürhe kerülne hatalomba.

morpho 2018.02.27. 21:28:10

@6.Lenin: Nem lett boldogabb az életem. Azt kérdeztem, hogy mi a direktíva, de te ugyanazt ismételgeted, továbbá életvezetési tanácsokkal próbálsz ellátni, ahelyett, hogy válaszolnál. Ezt mellébeszélésnek hívják. Zavart érzek az erőben narancskullancs. Viszont ez nem kommunikáció, hanem fingfűrészelés, úgyhogy bocs, de elköszönök tőled.

rallus 2018.02.27. 21:29:54

@morpho: Sokat tréfálkoztunk már, de ezt a
" szétzuhant egészségügy, a nem működő oktatás, mikor Szombathelyen kabátban ülnek a gyerekeke a fűtetlen iskolában, a széteső nyugdíjrendszer, a megtakarításokból kizsarolt és kifizetett hiány, a százezerszám elvándorló szakemberek, a demokratikus intézményrendszer teljes megszállása, a kommunikáció beszántása" rizsát nem vártam tőled...
Ráadásul nincs kedvem összeszedni a guglin a konkrét adatokat..... Meg úgyis mindegy...

morpho 2018.02.27. 21:32:53

@rallus: Pedig összeszedhetnéd, mert akkor én is összeszedném az adatokat és kiderülne, hogy kinek van igaza. Így viszont ezt kapitulációnak veszem.

6.Lenin 2018.02.27. 21:42:03

@morpho:

Én a saját véleményemet írom mindig te köcsög, nem vagy képes felfogni? Miért is kéne nekem másokhoz igazodnom?
Leszarom a te életvezetésed, de azért az levonhatom az eddigi hozzászólásaid alapján, hogy egy nyomorult életed lehet. Ennyi önállóságot csak megengedsz , hogy ezt minden külső utasítás nélkül is képes vagyok megtenni.

Miért kéne nekem Bencsikhez, Kálmán Olgához, Juhász Péterhez, vagy akár Bayer Zsolthoz igazodnom? Meghallgatom, elolvasom őket, aztán, hogy mit tartok belőle érdekesnek, az az én dolgom.

Láttam már hasonló nyálképződést beindító választás Mo-on. Azt is láttam, hogy néhány után mekkora bukás jött. Most is inkább megvárom, hogy mire is képes a pacák, ha sikeres lesz, nyertek vele a helyiek, ha nem , ők buktak. ez ennyire érdekel.

Az országos választás is csak annyiban, hogy aki nyerni fog, mire lesz képes. Az én életem egyiktől sem függ nagyban.
akik most készülnek a hatalomba olyan magasra tették az ígéreteiket, hogy azokat képtelenek lesznek megvalósítani rövid távon. Eleve bukásra ítélték saját magukat. Ennyit már csak képes vagyok saját magam tapasztalatai alapján eldönteni. Eddig még nem nagyon tévedtem az előítéleteimben. Mit nem értesz ezekből?

morpho 2018.02.27. 21:51:03

@6.Lenin: "Eddig még nem nagyon tévedtem az előítéleteimben." Pedig abban csak tévedni lehet. Azt se tudod mit jelent a szó! Tort ül a sötétség. Csdak azért reagáltam, hogy ne halj meg hülyén. Alapvetően egy nyomorult életű, de jó szándékú liberális vagyok.

Az előítélet (más néven: elfogultság, sztereotípia) a tényeken, a hibás vagy merev általánosításokon alapuló, előre kialakított feltételezés, vélemény. G. W. Allport meghatározása szerint az előítélet valamely személlyel szemben érzett idegenkedő vagy ellenséges attitűd, melynek alapja pusztán annyiban van, hogy az illető személy egy adott csoporthoz tartozik, és ennek következtében feltételezik róla, hogy a csoportnak tulajdonított negatív tulajdonságokkal ő is rendelkezik.[1] "Az előítélet hatására előítéletünk tárgya hátrányos helyzetbe kerül, holott ezt a viselkedése nem indokolja." (wikipédia)

sZulamith 2018.02.27. 21:55:04

Azt gondolom én is, hogy a szavazók nagyszámú részvétele határozza meg a Fidesz vereségét. A kormánypártra szavazók mind elmennek szavazni, igy jöhetett létre a korábbi 2/3 győzelem. A nagy számok törvénye itt is igaz.

6.Lenin 2018.02.27. 22:03:57

@morpho:

Szerencsétlen fasz, már megint rám szeretnél kényszeríteni valamit. Igen, én eleve előítélettel vagyok mindenki iránt, mert nem a látszatra adok, ha tévednék, akkor tudok korrigálni is.
Ismerem az embereket, hogy legtöbbjük mást mond, és mást gondol. ezt csak eleve bizonyos előítéletességgel lehet kivédeni. Nekem ez bejött, hiszen a foglalkozásom miatt se engedhettem meg, hogy ne legyek az. Aztán, ha tévedtem -ritkán-akkor azt is eltudtam ismerni, sőt örömmel vettem.

Úgyhogy megint tévedtél, köcsög. Te ragaszkodsz mindig mások által elfogadottnak vélt dolgokhoz. Én pedig a saját tapasztalataimhoz. Eddig nekem ez jött be.

morpho 2018.02.27. 22:13:58

@sZulamith: Pontosan így van. Úgy tűnik kontra produktív lett a sorosozás, ezért most leállnak vele. Csakhogy erre épült az egész kampány. Más nincs. Az embereknek meg elege lett belőle és elmennek szavazni. Legalább is most ezt látni.

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.02.27. 22:29:02

Vasarhely kibillent a politikai kozonybol es csunyan beintett a fidesznek, az emberek tehat tenyleg kezdenek felocsudni, es ehhez csak annyi kellett, hogy a valasztosoknak latszodott valos tetje. azert ebbol messzemeno kovetkeztetest kar lenne levonni. ne felejtsuk el, hogy ez nem az ellenzek gyozelme volt, barmennyire is igyekeznek a partok ezt hasonloan lekommunikalni. velemenyem szerint ez egyeni teljesitmeny volt, valamint a leheto legidealisabb modon lehetett a proteszt szavazokat koncentralni.

mindezek ellenere most eloszor erzem azt, hogy ugyes taktikaval megszorithato (lenne) a fidesz. azonban partok csokonyossege es benazasa miatt ehhez hasonlo orszagos "sikerre" aligha lehet szamitani. viszont ketseget kizaroan erezheto egy erosodo proteszt hangulat ami meg szerezhet kellemetlen pillanatokat a fidesznek. marha az ellenzeknek es civil kedemenyezeseknek (viszlat2/3, KOM, V18) sikerulne ezt orszagos szintes is okosan meglovagolnia.

a partoktol egyebkent en szemely szerint mar nem szamitok tovabbi szamottevo osszeborulasra. az mszp mar igy is sokat tett fel egy lapra (10%-s bejutasi kuszob), raadasul peldatlan modon nem allit jeloltet a evk-k majdnem feleben. valamint a legeselyesebb korzetek nagy reszet nagylelkuen atengedte a dk-nak. sajnos, a dk az egyertelmu haszonelvezoje ennek a ketes politikai szovettsegnek. a jobbik es az lmp a politikai identitasat adna fel meg egy lazabb szovettseg eseten is, bar nehany (nem tobb mint 3-5 evk) kolcsonos koordinalast az lmp illetve mszp/dk/(es kulonosen)parbeszed kozott meg talan el tudnek kepzelni, de ez a maximum tartalek a politikai realitasok teren.

szamomra nemigazan ertelmezheto a lmp/momentum szovettseg, ugyanis az utobbi sok minden nem tud felajanlani az lmp-nek. kozos listahoz meg mar tul keso, egyeni koordinalastol barmit varni meg egyenesen nevetseges.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.28. 06:35:07

@neko1967:

A 60 % a mandátumarányra értendő. 50 %-a lesz a Fidesznek csak szerintem, nem 60.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.28. 06:39:33

@morpho:

Folyamatosan nyírnak. A kisemberek eszik szavaimat, ez egyfajta nyírás.

Toportyán Zsóti 2018.02.28. 06:51:08

Örökös majd kétharmaddal nyert városban majd kétharmaddal elzavarták a gnarancstolvajbandát...pár héttel a választás előtt és még kérdés hogy mi lesz a választás eredménye....Jobboldal is ráébredt hogy a nácizmus nevében benne van mi is az,nem jobboldali,nem néppárti csak 1 förtelem.Sorosozás köztereken közbeszédben szimpla náci tempó,aki ezt teszi náci.

Toportyán Zsóti 2018.02.28. 06:58:05

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Bukott blogod nem elégít ki homofób kérődző?Putingazdád nem lehet veled elégedett,kidobott minden kopek amit rád szánt.

2018.02.28. 07:09:59

36 818-ból
~22 500 elment szavazni
~14 300 távol maradt
~13 500 Jobbik, meg a resztli
~ 9 500 Fidesz

Most pedig elővesszük a bal/lib logikát: Tehát látható, hogy a Fidesz mögött ~24 000 választó áll Hódmezővásárhelyen, a választók ~65%-a... az majdnem 2/3!!! Csak a Fideszbe szorult annyi emberség, hogy a farkasordító hideg télben nem vezényelte ki az embereket ;)

közép dunántúli régió 2018.02.28. 17:59:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: szegénykém, hogy te milyen messze jársz már a valóságtól...

legyetek 2018.02.28. 18:15:39

Én örülök a ballibek hurráoptimizmusának. Keményebb lesz az ápr8-i landolás. Aki a hmvásárhelyi eredményből extrapolál időben áprilisra és térben az egész országra, az politikai és jogi analfabéta. Kb. ahhoz hasonlít, aki talál egy bádogbögrét és felteszi a vaterára szent_grálként.

Mr. Waszabi 2018.02.28. 18:32:08

Nincs ezen mit elemezni. A jól felépített pártfegyelmet, haveri érdekeltségi kör működését maga a miniszterelnök ásta alá azzal, hogy a családi bizniszt belekeverte, anélkül, hogy felmérte volna, mekkora rést üt a pajzson. Másutt is bukni fognak emiatt, gratulálok ehhez.

taga20 2018.02.28. 18:33:30

@legyetek5ó6éú2: droid, meséjj má az elios buliról! te mennyit kaptál belőle, te szerencsétlen fityeszjobbágy?

ja és elfelejtetted a végére kirakni a stop sorost!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.28. 18:42:10

@rallus: "@taga20: Neked igazán a 8 általános hiányzik..." - hogy neked nincs meg és ezért nem vagy vitapartner.

legyetek 2018.02.28. 18:42:32

@taga20: Nem emlékszem, hogy udvariatlan lettem volna Önnel. Amennyiben értelmes, tárgyhoz tartozó kérdése, megvitatni valója van, és azt kellő tisztelettel elő is tudja vezetni, nos ebben az esetben szívesen reagálok. Mert ez így - már bocsánat - egy nagy semmi.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.28. 18:43:48

@rallus: lopás, stadionok, lopás, stadionok, Soros ... hiányozni fog?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.28. 18:45:17

@legyetek5ó6éú2: Egyelőre te indítottál analfabétázással. Te köszöntél így be nekünk. Mit vártál?

Quadanium 2018.02.28. 18:48:35

@taga20: Kommentjeidet olvasva, Te egy seggfej vagy.

taga20 2018.02.28. 18:52:12

@Quadanium: azé az elég vicces, mikor egy seggfej seggfejezik.

na meséjj inkább az gecivejéről, gondolom imádod!

taga20 2018.02.28. 18:54:32

@legyetek5ó6éú2: gondolom te a fityeszmaffiát is önözöd, a tiborcgyereket meg nagyságos urazod!

döbbenet, hogy mekkora analfabéták vagytok.

siriq111 2018.02.28. 18:56:22

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A kisemberek, ez mekkora lol mar
Beszarok rajta xD

legyetek 2018.02.28. 18:59:28

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Azt vártam, hogy egy írni-olvasni tudó érdemben hozzászól a baloldalról is. Például valami olyasmit várnék, hogy egy ilyen szituáció a múltban ilyen meg ilyen eredményekre vezetett. Példa, elemzés, következtetés. Ez lenne a helyes út. Ehelyett ocsmány, kultúremberekhez méltatlan személyeskedést látok.

Emlékeztetném továbbá arra, hogy amennyiben Ön az általam említett tér és időbeli extrapolációt nem, vagy azt kellő józansággal hajtja végre, az általam használt jelző Önre nem vonatkozik. Ahogy mondani szokták: kinek nem inge, ne vegye magára.

legyetek 2018.02.28. 19:02:21

@taga20: Megadom másnak - Önnek is! - azt a tiszteletet, amire Ön nem képes. Úgy érzem nekünk kettőnknek nincs miről tovább beszélgetni - kivéve azt a nem valószínű esetet, ha
sikerülne változtatnia a stílusán.

legyetek 2018.02.28. 19:04:10

No lám, a modik szelektálnak a hozzászólások között, ügyesen manipulálva. Önök egy nevetséges banda, kiírták magukat a demokráciából.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.28. 19:04:31

@legyetek5ó6éú2: Kedves uram!
Csak nem gondolja hogy a troll kurzusra úriembereket felvennék?
A permanens anyázást pedig sokan kedveljük. Akinek ez nem tetszik, járjon valamilyen bölcsész blogra! Itt ez a módi.

taga20 2018.02.28. 19:06:03

@legyetek5ó6éú2: te szerencsétlen fityeszdroid! téged nem zavar a 8 éves szisztematikus gecimaffia féle ipari lopás, a geci vejének több tíz milliárddal való kitömése?
az évek óta tartó stop soros, meg ne a soros nevessen a végén, meg megállítjuk brüsszelt féle, szintén sok tízmilliárdos lopások?

bazdmeg, ne kultúremberezz, te gerinctelen droid!

legyetek 2018.02.28. 19:07:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ah, ezt megértem. Ebben az esetben csak szánakozást érzek és sajnálom, hogy ez az alpári stílus véleményformáló erővé emelkedik. De, hát ez legyen az Önök baja.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.02.28. 19:08:29

@taga20: Lehe Eliosozni, csak éppen annyi a gond, hogy ezzel az erővel lehet Alstom ügy, Sukoró, vagy éppen a most jogerős ítéllettel lezárult ingatlanpanama és sok más ügy kapcsán is beszélni. Vagy akár a két oldal által közösen csinált balhé a kereskedelmi rádiók körül.

Csak éppen a gond az, hogy amikor sok választópolgár felszáll vidéken a buszra, inkább lefizeti a buszsofőrt, minthogy nomrálisan jegyet váltson. Egy ilyen korrupt országban így is úgy is fognak lopni. Az Elios ügy, mint hatalmas "legeslegnagyobb" döntő érv azért szánalmas, mert azt sugallja: a többi ennél kisebb.

Ha pedig az Elios ügyet csak egyetlen aprósághoz mérhetem, akkor eszembe jut mondjuk a másik oldal legnagyobb bulija. Nem tudom emlékszel-e arra, hogy a helyiben menő kis olajszőkítgetéssből pár változtatással annak idején megcsináltak egy olyan bulit amihez magas szinten kellett embeereket megkenni, így a bűnöző és a politikus együtt tudott olcsó kárpótlási jegyet venni és az ország jelentős részét lenyúlták.

Igen: A FIDESZ sok dolgot a csókos haveroknak ad, de ebben a buli az, hogy a normál haszon mindig a havernál köt ki és ezért gazdagszik, és nem az, hogy a normális összeg sokszorosa veszik el a maffiát táplálva.

Vannak témák amiket nyerhet az ellenzék. A korrupció ügye nem az.

A Paks kérdés sem az. Ugyanis szénerőművet pl. nem akarunk. És megértem azt, ha az ország területét három réteg szélerőművel meg egy réteg naperőművel beszednénk, az elég lenne, de ritka ocsmány elképzelés. És nem csak Paks I-et kell kiváltani, hanem egyre több helyen, pl. a közelkedésben is, a belsőégésű motor álltal az üzemanyagból "megtermelt" teljesítmény helyére is áramot kell termelni. Meg a szállítás és tárolás veszteségét. Nem sok helyen van korszerű atomerőművi technika, a ruszkiké épp jó, és erősebb kutya baszik alapon ők diktálják a feltételeket.

flydomi 2018.02.28. 19:09:15

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Rezeg a léc,mi? :)
A szötyi evő hazaáruló vezíred vörös fejjel béget,ahogy te is. :D
Xar ügy,mikor a saját rendszere faxra húzza mindenestül. :)

legyetek 2018.02.28. 19:10:27

@taga20: Hát nem sikerült... kár, mert szívesen folytatnék érdemi beszélgetést másvéleményű emberekkel. Ég Önnel...

taga20 2018.02.28. 19:14:16

@Válasszunk: miért nem adják ki az eliosos papírokat a fityeszgeci önkormányzatok?
az állampolgároknak joguk van ahhoz, hogy megismerjék ezt a kibaszott nagy maffiahálózatot, amit a geci és családja kiépített!

rallus 2018.02.28. 19:14:25

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Valóban nem lehetek taga és a te vitapartnered, mert az általatok érvek és adatok helyett folyamatosan alkalmazott idegen szavakat és kifejezéseket az én tanáraim nem tanították..

taga20 2018.02.28. 19:17:54

@legyetek5ó6éú2: én is folytatnék, csak annyira felbassza az agyam, ha valaki elkezdi relativizálni a fityeszmaffia bűneit, és elkezd bádogbögrézni.

taga20 2018.02.28. 19:19:21

@rallus: melyik idegen szót nem érted? mongyad, segítek:)

legyetek 2018.02.28. 19:28:05

@taga20: Nem emlékszem, hogy bármit is relativizáltam volna. Ami pedig a relativizálást illeti, ezt jó lenne nem szelektíve emlegetni, utalnék itt mondjuk a 4-es metróra, ha már az OLAF jelentéseknél vagyunk.

A legcélszerűbb az lenne azonban, ha a jogerős bírósági ítéleteket kiindulópontnak tekinteni, vagy ha ez nem megy, akkor Czeglédy urat, mint alapegységet. Az egy nem túl nagy és nem túl kicsi összeg. Mennyi is az ELIOS ügy tokkal vonóval?

Csináljunk egy nem relativizált egyenleget:
(Négyes metró + Czeglédy) - Simicska féle ELIOS =
A végeredmény kiszámítását Önre bízom, mert mint kollégája értesített róla, Ön nem analfabéta. Reménykedjünk...

legyetek 2018.02.28. 19:30:28

@legyetek5ó6éú2: Bocsánat, elfelejtettem említeni, hogy a számolást nyugodtan végezheti Czeglédy egységben (CE), úgy jobban összehasonlítható számokat kapunk.

taga20 2018.02.28. 19:36:34

@legyetek5ó6éú2: "Simicska féle ELIOS "

szerinted így lehet normálisan számolni?

az a baj veletek fityesztalpasók, hogy mikor már mindenkinek világos, hogy szarrá loptátok magatokat, akkor is másra mutogattok!

szánalmas bűnöző simogató vagy.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.02.28. 19:37:17

@taga20: Miért nem adják ki? Nem vagyok gondolatolvasó, nem tudom. Tippjeim vannak.

A közönséges tippem: A FIDESZ tele van mérhetetlen gyűva emberekkel, akik akkor sem mernek nyilatkozni, ha nyilvánvalóan nekik van igazuk, helyette menekülnek, bújkálnak, sorosoznak, szenvednek. Mert a gombnyomagtó droid aki ragaszkodik a bársonyszékéhez nincs azon a szinten, hogy vitatkozzon. Ha sokszor terjedt el Orbánról, hogy kimondta egy értelmes megszólaló volt a frakcióülésen az is ellene beszélt, akkor vajon a többi hiányos értelmi képességekkel megáldott ember, hogyan válaszolna? Ha nem akarnak beszélni, nem kell kiadni a jelentést.

Ha hinni akarnék abban, hogy a jelentések nem kiadásában igazuk van, akkor elképzelhető ilyen helyzet is. Csak amikor ők nem tudják megvédeni magukat, akkor ebben nehéz hinni, és miért nekem kellene ezt megvédeni?

Én azt mondom, hogy: A politikusoknak van fogadóórája, ha beszélsz velük és értelmes vagy, egy idő után ismerőseid lesznek. Amikor a FIDESZ pár értelmesebbb arca elmondja, hogy ők milyen borzalmasak, de mégis jobbak, mint az alternatíva, akkor nekik lehet hinni. A sorosozásban, a "CSAK A FIDESZ" storyban, az Orbán köré épülő személyi kultuszban nem.

Ha feltételezem, hogy van értelmes válasz Elios ügyben az adatok titkolása mögött, akkor valami ilyesmire tippelek:

Az OLAF valamit mond, utána vagy védhető a módszer, vagy vissza kell fizetni a támogatást.

Ha a módszer védhető az EU előtt, és az ügynek abban a szakaszában az derül ki, hogy ez belefér, ismételhető, akkor egészen más megítélés alá esik a szerződések kiadása / nem kiadása.

A kenőpénzes ügy is korrupció, az összeférhetetlenség is. Tény, hogy összeférhetetlenségből most sokkal több van, kenőpénzes esetből kevésről tudunk. Nem véletlenül. Ahol összeférhetetlenség van, ott nincs kenőpénz.

A kenőpénzes esetben a kenőpénzre is költenek, bármilyen rosszat lehet adni, ha egy csapat megbukik a következőt is le lehet fizetni. Aki erről dönt, addigra más cégnél van, aki újabb vezetők megvesztgetséről dönthet.

Az összeférhetetlenségnél nem kell akkora extra profit. Az ország jobban is fejlődhet, de a haverokon kívül senkinek sincs esélye nagy állami megrendelésekre. Ha ilyen méretű állami megrendelésekből akarnék megélni, akkor ez borszasztóan zavarna, mert kinyírna. Így viszont mosolygok, hogy az összeférhetetlen ember érdeke az, hogy a haver maradjon pozícióba, érdeke az, hogy a korrupt módon született üzlet az országnak se legyen jó.

taga20 2018.02.28. 19:42:59

@Válasszunk: "Miért nem adják ki? Nem vagyok gondolatolvasó, nem tudom. Tippjeim vannak.

A közönséges tippem: A FIDESZ tele van mérhetetlen gyűva emberekkel, akik akkor sem mernek nyilatkozni, ha nyilvánvalóan nekik van igazuk, helyette menekülnek, bújkálnak, sorosoznak, szenvednek"

ember, elolvasom az első soraidat, ezeket, és azon gondolkodom, hogy te hülye vagy, vagy pénzt kapsz ezért.

morpho 2018.02.28. 19:43:00

@legyetek5ó6éú2: Az eligazítás után mindenki vadiúj nicknéven tolja itt tovább a kormánypropagandát? Ez egy kérdés! Igen! Ugyanezeket a "gondolatokat" lehet olvasni 444 komment sávjában, továbbá tegnap felhívták a figyelmet, hogy a prostisrácokon is tök ugyanez megy! Teljesen hülyének néztek mindenkit narancskullancs? Említsd meg a főnökségnek, hogy pont ezzel van tele a zemberek összes fasza! Ezért bukta be a fidesz be Vásárhelyet és ezért zuhan a népszerűsége. Ha ezt toljátok tovább, vicces vége lesz!

morpho 2018.02.28. 19:46:37

@Válasszunk: "Az ország jobban is fejlődhet, de a haverokon kívül senkinek sincs esélye nagy állami megrendelésekre"

Ez az új irány??? Bagatellizálni a mérhetetlen fideszes korrupciót???? Bravó bazmeg! Elvetélt ötlet. Előre szólok narancskullancs!

legyetek 2018.02.28. 19:49:36

@taga20: Segítek: 1 Czeglédy egység = 6 vagy 12 HMvásárhelyi_Simicska_Eliossal, attól függ, hogy a gyanúsítás Czeglédy esetében megáll-e 3.5 milliárdnál vagy behúznak neki még annyit. Szeretném emlékeztetni, hogy Czeglédi urat kiengedték, mert összejöttek az ajánlószelvényei, tehát könnyen az új Országgyűlés tagja lehet NEM_Fideszes színekben. Milyen vicces, mondhatni szinte relatív ez az egész!

Namost, ha 1 db négyes metró egyenlő 120 db vagy Czeglédy, akkor könnyen kiszámíthatjuk, hogy ez megfelel nagyjából 720 db HMvásárhelyi_Simicska_Eliossal. Ebből azt a nem relatív következtetést tudjuk levonni, hogy S. (G.) Lajos kispályás.

morpho 2018.02.28. 19:52:54

@taga20: "A Soros tervet" sem adják ki. De azt azért, mert nem létezik! A fideszt úgy ismerjük, hogy bármi kis fecni van akezében, akkor nem plakátolja tele a médiát vele, ugye? Az un. "megfigyelési ügyet" is mekkora hanggal lebegtették, amig ki nem derült, hogy kamu az egész.
Az Elios szerződés viszont "sajnos" létezik, csak ami benne van az nagy bazmeg, ezért rejtegetni próbálják április 8-ig. Pont a rejtegetésből derül ki, hogy nagy bazmeg van benne. Amit tanult kollégám fennen említett. "Az OLAF valamit mond, utána vagy védhető a módszer, vagy vissza kell fizetni a támogatást" egy faszság. Ez ugyanis nem így van. Ha az OLAF mond valamit, akkor ott gebasz van.

taga20 2018.02.28. 19:53:17

@legyetek5ó6éú2: érdekes fityeszdroid! a tiborc nevet és a gecit nem említetted meg.

miért?

legyetek 2018.02.28. 19:54:41

@morpho: Hát az Ön stílusa sem kifejezetten akadémiai. Sebaj, megedződik az ember. Felhívnám figyelmét, hogy ezt a nicket rajtam kívül más nem használja, az személyemhez fűződik immáron több 16 éve, mikoris regisztráltam olyan jóhírű oldalakon, mint az mszp.hu vagy az mno.hu. Ha van türelme nézzen utána. Nem fog csalódni, nagyon sok értelmes és bölcs gondalt fog sorjázni bejegyzéseimnél.

taga20 2018.02.28. 19:57:24

@morpho: hallod! ez a pár szardarab fityesztroll, aki itt is próbálja elsikálni a gecivejének és a gecimaffia rablását, az lassan ki fog hullani.

a hógolyó elindult vasárnap, és a maffia már nem tudja megállítani.

már várom, mikor a geci, polt, lézer, rogán, mészaros, ja és tiborc a cellában rohad:)))

szerintem még az idén megkapják a priccsüket:)))

legyetek 2018.02.28. 19:58:22

@legyetek5ó6éú2: Ön realivizál. Először is a lényeg a többnagyságrendes eltérés. Ami pedig a konkrét neveket illeti, nem tudok másra támaszkodni, mint a nyilvános és közhiteles cégnyilvántartás. Ennek figyelembevételével neveztem meg a felelős vezetőt/tulajdonost.

Nem tudom tudja-e ki rendelkezett aláírási joggal az ELIOS cégeknél? És hogy ki/kik voltak a kérdéses időszakban a többségi tulajdonosok. Javaslom nézzen után, érdekes lesz.

legyetek 2018.02.28. 20:00:56

@taga20: Hát az a priccsosztás nem megy olyan gyorsan, emlékezzék csak Hagyó Miklós vagy Hunvald György jogerős ítéleteire. Csak úgy relatíve.

morpho 2018.02.28. 20:14:38

@legyetek5ó6éú2: Hazudni lehet narancskullancs! Ez megy neked rutinból. Tegnap még Lenin 6 néven tegeződtünk, úgy hogy ne erőlködj pubi! Nevetséges vagy. Ide a blog.hu-ra ezt a nicket valamivel több, mint két éve regisztrálták. Szerintem te nem 16, hanem 40 éve told a kommenetelést ezen a néven :)) Idióta! A stílusom meg pont olyan, mint amikor te saját magaddal beszélgetsz. Szerintem igyál egy felest, Lenin, toljál be mellé egy szöcskés szenyát és olvasgasd a "Soros tervet" hátha találsz benne még valami nemzetrontót az apró betűs részben! :))

morpho 2018.02.28. 20:18:24

@legyetek5ó6éú2: Te mit hazudozol? Hunvaldot jogerősen felmentették 2015-ben!
Várhegyi Attilát nem említetted. Varga Tamást sem. Még szerencse, hogy nem megy gyorsan a priccsosztás...

HUNGARIAN FIRST !!! 2018.02.28. 20:21:41

Harom part, az mszp, dk, lmp, a bejutas hataran egyensulyozik. Ennek a nagy osszefogasnak, es egymas javara torteno lemondasnak, az lesz a vege, hogy egyik sem fog bejutni a parlamentbe.
Azert az nem lenne semmi, ha ezek a magyar ellenes partok vegleg kiesnenek a parlamentbol. Vagyis lehet hogy vegul nemzeti oldal jon ki jol az ellenzeki vircsaftbol.

morpho 2018.02.28. 20:35:12

@HUNGARIAN FIRST !!!: Nagyon lapos fingfűrészelés ez pubi! Ülj le és lazíts! Az Echo tv-n biztos megy valami jó szaftos közéleti vita a Soros tervről!

Ratyi Manó 2018.02.28. 20:52:26

Mingyár itt van az április
Szopik minden libeláris

A Viktorral győzni fogunk
Újjra itt a kétharmadunk

Mennyünk Béke Menetre
Te meg Sorosnak vedd be

Sok sok szemét bolsevík
Sírni fog maj mindeggyik

Megmondom én azt hogy mi lesz
Áprilisban CSAK A FIDESZ

Miért nincs börtönben a drogos gyilkos M.Richárd ? 2018.02.28. 20:55:17

Kozrohej amit a libbantak csinalnak. 3 eve nem hallani mast, mint hogy a fidesz legyozhetetlen, at kell irni a valasztasi torvenyt mert ez csalas, es a fideszre szabtak.
Most meg arrol beszelnek, hogy kesz vege ,a fidesz elvesztette a valasztast es lehet hogy mar a parlamentbe sem fog bejutni.

Most mi tortent, hogy hirtelen ennyire jo lett valasztasi torveny, hogy most mar konnyeden nyerhet az ellenzek ?

Idaig hazudtak a libbantak, vagy most hazudoznak osszevissza ?????????????

rallus 2018.02.28. 21:15:12

@morpho: Valóban kevesebb keseregni valód lenne, ha néha olvasnál is...

"Nem kaptunk OLAF jelentést Elios-ügyben, pedig kértünk – közölte a hvg.hu érdeklődésére Korsós Ágnes, Hódmezővásárhely jegyzője.

A jegyző azt is hozzátette, hogy ősszel valóban kaptak egy nyolc pontból álló levelet az Európai Unió Csalás Elleni Hivataltól (OLAF), amely az Elios-szal szerződésre vonatkozó megállapításokat tett. Válaszában a hódmezővásárhelyi hivatal négy pontban tett észrevételeket, amelyeket elküldött az OLAF-nak.

„Rendelkezésünkre állnak azok az emailek, amelyek alátámasztják, hogy több ízben kértük a Csalás Elleni Hivataltól, hogy küldjék meg részünkre a jelentést, de ez nem történt meg” – mondta Korsós Ágnes.

Az Elios-szal kötött szerződésről a jegyző annyit mondott, hogy 2010 óta kötelezően nyilvánossá kell tenni a város által kötött szerződéseket. A polgármesteri hivatal munkatársai ennek mindig eleget is tettek, így a szóban forgó szerződés sem most, hanem évekkel ezelőtt került ki Hódmezővásárhely honlapjára, úgy ahogy a többi szerződés is."

Lassan módosíthatod a neved taga 21-re, vagy inkább 19-re...

morpho 2018.02.28. 21:17:29

@Ratyi Manó: Nagyon eredeti versike. Saját, vagy küldték?

@Miért nincs börtönben a drogos gyilkos M.Richárd ?: Ja legyőzhető, ha az ellenzék teljesen feladja az identitását és egymással ideológiailag totál ellentétes pártok "fognak" össze. Ha a nyuszika összefog a farkassal, a róka is legyőzhető!

morpho 2018.02.28. 21:20:14

@rallus: Mi van, ha nem hiszem el, amit a jegyző mond? Vagy az ő szava is ilyen gránitba vésett izé? Németh Szilárdnak is beakadt a "Soros terv", aztán még sem hiszem el. Te meg narancskullancs vagy, úgyhogy lényegtelen az egész!

taga20 2018.02.28. 21:21:11

@rallus: meséjj má kecskemétről, hévízről, vagy mórahalomról. vagy meséjj már arról szutyok, hogy mi a faszért kell a gecimaffiádból minden közérdekű adatot bíróságon?

na meséjj, zombi!

martineden 2018.02.28. 21:26:34

@Ratyi Manó: Haat, kb ilyen felmuvelt, 4 faiskolat vegzettek a fideszmaffia szavazoi.De azert elobb olvasni tanulj meg, ha mar irni nem tudsz, nehogy rossz helyre tedd az x-et.

Bolshevik 2018.02.28. 21:30:39

FIGYELEM! A vásárhelyi példa megmutatta, a FIDESZ LEGYŐZHETŐ! Azonban ez nem egyszerű! Teljes ellenzéki összefogás kell! Ezért ha le akarjuk váltani a Fideszt, MINDEN PÁRTOT BE KELL IKSZELNI! Jobbik, DK, LMP, mindegyiket ikszeld be! Nem az a lényeg hogy melyik nyer, hanem hogy a Fidesz le legyen váltva!!!

Terjesszétek!

morpho 2018.02.28. 21:44:13

@Bolshevik: Te ilyen vicces gyerek vagy?

Albert Ejstejn 2018.02.28. 23:06:36

Nem ertem azt, hogy balliberalisok MIERT orulnek egy FUGGETLEN jelolt gyozelmenek ?
Ugy hogy ok nem is indultak, es ha indultak volna, akkor valoszinuleg oket is legyozte volna.
Ez pont olyan, hogy nem indulok egy versenyen, ezert legyozni sem tudnak, es miutan nem vertek meg, azt mondom, hogy szinte en nyertem meg, mikozben nem is indultam.

Szoval miert orul az ellenzek egy fuggetlen jelolt gyozelmenek, aki oket is megverte volna, ha elmernek indulni ????????
Az hogy a baloldal mar indulni sem mer, egy megmeretetesen, az szerintem NAGYOBB BUKTA, mint ha legyoznek valakit.

nniicckk 2018.02.28. 23:11:31

@Bolshevik: "Ezért ha le akarjuk váltani a Fideszt, MINDEN PÁRTOT BE KELL IKSZELNI! Jobbik, DK, LMP, mindegyiket ikszeld be! "

Na ez viszont jo otlet, ha az ellenzek keptelen az osszefogasra, akkor nekunk valasztoknak kell oket osszefogni. Vagyis egyforman mindegyikre szavazni kell.

morpho 2018.03.01. 00:06:52

@Albert Ejstejn: Segítek. Az megvan, hogy Hódmezővásárhelyen nem a fideszes jelölt nyert??? Figyelj leírom még egyszer: HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN 5 HÉTTEL A VÁLASZTÁSOK ELŐTT NEM TUDOTT NYERNI A FIDESZ JELÖLTJE! Na ennek örül az ellenzék!

Albert Ejstejn 2018.03.01. 01:53:08

@morpho: Ez nagyon sportszeru, hogy valaki palya szelerol orul valaki mas gyozelmenek, de ez rajta nem segit. Ha indult volna egy baloldali jelolt, valoszinuleg nagyobbat bukott volna mint a fidesz. Szoval ez semmit nem segit baloldanak.
Az pedig, hogy utolag mindegyik ellenzeki part igyekszik bejelenteni, vagy sejtetni, hogy valojaban ez manus az O embere, az meg szart sem er. Mert pontossan tudjuk, ha elorre mondtak volna, akkor akkorat bukott volna, hogy meg, most is ott fekudne.
Szoval nem az ellenzek nyert, hiaba probaljak maguknak kisajatitani.

morpho 2018.03.01. 06:17:22

@Albert Ejstejn: Nem tudod értelmezni, amit leírtam? Hol írok én az ellenzékről??? Nagyon figyelj, leírom még egyszer a lényeget, hátha másodikra átmegy: HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN 5 HÉTTEL A VÁLASZTÁSOK ELŐTT NEM TUDOTT NYERNI A FIDESZ JELÖLTJE!

6.Lenin 2018.03.01. 10:10:02

@morpho:

Na ennél hülyébb választ még nem olvastam. Semmi sem igaz, mert én nem hiszem el, csak az lehet igaz, amit én elhiszek. B+ ez csúcs, hogy mekkora köcsög vagy.

2018.03.01. 11:20:27

@morpho: Nahát... más is képes volt nyerni? Mégsem csalta el a fidesz a választást? Hoppácska... akkor alaptalanul vádaskodtatok?

HABONYKOMMANDÓ. 2018.03.01. 17:10:03

HÁT EZT BESZOPTÁTOK !!!!!!!!!!!!!

UJABB 3 %-AL ERŐSÖDÖTT A FIDESZ !!!!!!!!!!!

333333333333333333333333333333
33333333333333333333333333333333
3333333333333333333333333333333333333
3333333333333333333333333333333333333333333
33333333333333333333333333333333333333333333333333
3333333333333333333333333333333333333333333333333333333

HABONYKOMMANDÓ. 2018.03.01. 17:12:02

AKKOR ENNYIT HÓDMEZŐVÁSÁRHELYRŐL TÉMA LEZÁRVA.

Megint azt történt mint évek óta, jön valami kamu botrány,és a fidesz tovább erősödik.

HABONYKOMMANDÓ. 2018.03.01. 17:17:09

Komolyan sajnálom az ellenzéket. Ezek megfognak veszni. Most megint itt volt nekik ez ügy AZ UTOLSÓ VÉGSŐ, amibe minden reményüket beletették, és kész vége van.
A fidesz nem hogy gyengült, HANEM TOVÁBB ERŐSÖDÖTT !!!!!!!!!
:::)))))))))))))

KurucInfo Főszerkesztő 2018.03.01. 17:53:25

@HABONYKOMMANDÓ.: Szalmalang volt ez, es ki is aludt. A fidesznek vannak meg tartalekai. Ott vannak a Vona altal kirugott radikalis jobbosok, kb 6-8 % hagyta ott a partot. Ok megmondtak, nem fognak uj partot alakitani, hanem VISSZAVESZIK Vonatol a Jobbikot. Es bar nem szeretik a fideszt, de inkabb arra fognak szavazni, mert a partjukat elrabolo Vonat igy lehet megbuktatni.

Szoval nincs veszelyben a ketharmad.
süti beállítások módosítása