B1 blogcsalád



Alakul a Fidesz rémálma áprilisra, hacsak az LMP meg nem akadályozza

2018. január 20. - nickgrabowszki

A pártok elkezdték visszaléptetni a jelöltjeiket egymás vagy függetlenek javára. Kivéve az egyiket.mt_1.jpg

  • Kedden az MSZP jelentette be, hogy Pécsen és Szigetváron 2 független jelöltet, Mellár Tamás közgazdászt és Vass Péter polgármestert támogatja.
  • Szerdán derült ki, hogy jó esély van arra, hogy Magyar György ügyvéd ellen sem indítanak ellenjelöltet Siófokon.
  • Veszprémben minden bizonnyal Kész Zoltán, a körzetet időközi választáson megnyerő független közgazdász mögé állnak be.
  • Az már korábban tudható volt, hogy Hódmezővásárhelyen Rója Istvánt, a leváltott makói iskolaigazgatót támogatják.
  • Tovább az is esélyes, hogy Szekszárdon Hadházy LMP-elnököt fogják támogatni.

Ezek olyan körzetek, ahol a DK-MSZP megállapodás miatt Gyurcsányék eleve nem állítanak jelöltet; Magyar és Mellár mögé várható a Jobbik támogatása is. A többi helyen pedig legalábbis elképzelhető, hogy ha a Vona-párt indít is saját jelöltet, nem fordítanak majd nagy energiákat a kampányra.

Legalább részben létrejöhet tehát egy baloldal-Jobbik összefogás, de úgy, hogy hivatalosan nem jön létre: nem egymással kötnek szövetséget, nem egymás jelöltjeit támogatják, hanem

elvileg egymástól függetlenül ugyanazon civil jelöltek mögé állnak be.

Hasonló közös mozgás már megfigyelhető volt a gyulai, debreceni, a szentendrei és a solymári önkormányzati időköziken, illetve most is látható a hódmezővásárhelyi polgármester-választáson.

Eddig ugyan nem vezetett sok sikerre, de eddig csak erősen fideszes körzetekben valósult meg. Ha érdemi ellenzéki eséllyel kecsegtető kerületekben sikerülne megegyezni, az volna a Fidesz rémálma:

megbukna az oszd meg és uralkodj, illetve a kétharmad és esetleg a parlamenti többség is.

Sok egyéb lehetőségük az ellenzéki pártoknak nincs: minden ideológiai különbség ellenére az önérdek közös táborba tereli őket. A közvélemény-kutatások szerint a magyar választópolgárok három, szinte teljesen egyforma táborba oszthatók.

  • egyharmaduk kívül áll a politikán, nem tervez részt venni a választáson (közülük csak néhány százalék volna mégis mozgósítható, de csak kiélezett versenyben);
  • egyharmaduk a Fidesz-KDNP mögött áll;
  • egyharmaduk elutasítja a kormányt, viszont ők 8(!) ellenzéki párt között oszlanak meg.

Az ideális persze az volna, ha ellenzék legfeljebb két közös listán szállna szembe az kormánypártok túlerejével, de ezt elvárni ma (ma még) illúzió. A B-terv a koordinált egyéni jelöltállítás lehetne, de az ellenzéki pártok egymás ellen is vívott túlélési harca miatt minden körzetre kiterjedően ez sem tud megvalósulni.

Az Orbán-rezsim még mindig nem minden ellenzéki párt számára jelent valós veszélyt: bár a retorikában elutasítják, valójában nagyon jól elvannak benne, és várják a jobb időket. Nem veszik észre, hogy a helyzet nem marad így: jobb lesz vagy rosszabb, a választási eredménytől függően enyhül vagy szigorodik az autokrácia. Az ellenzéki politikusok némelyikének talán megfelelnek a jelenlegi állapotok, de a miniszterelnöknek semmiképp: örökösen azért kell küzdenie, hogy megakadályozza az összefogást és elkerülje a leváltását.

Ezért az ellenzéki pártoknak nincs (vagy nem is lenne) más választásuk, mint a (legalább részleges) együttműködés: független jelöltek mögé arcvesztés nélkül beállhatnak, nem kell szövetséget kötnie a régi és az új baloldalnak, vagy a demokratáknak a Jobbikkal.

Ez első látásra öngyilkosságnak tűnhet a részükről, hiszen mandátumokat vagy legalábbis a mandátumnyerés esélyét engedik át a konkurenciának, másfelől viszont inkább az az öngyilkosság, ha nem teszik: bárhol jobb helyen vannak a mandátumok, mint a Fidesznél, amely a választási (főleg a kétharmados) győzelmét

nem is titkoltan a politikain szabadság további korlátozására használná fel.

  • Az ellenzéki pártoknak kb. 35 egyéni mandátumot kellene elhozniuk, hogy megfosszák a Fideszt a parlamenti többségétől. Az erőviszonyok ismeretében ez elvileg nem volna lehetetlen, de az kellene hozzá, hogy a körzetek felében csak egy ellenzéki jelölt maradjon állva.
  • Ha ez nincs, akkor marad a minimálprojekt: legalább 15 egyéni körzetben kell nyernie ellenzéki jelöltnek, hogy ne legyen újra kétharmada a Fidesznek. Ez már jóval reálisabb tervnek tűnik, mint az előző.

szbha.jpgEzért különösen érdekes az LMP szerepe ebben a helyzetben:

az LMP egymaga képes elérni a Fidesz kétharmadát.

Az LMP nemhogy a teljeskörű ellenzéki koordinációt nem szorgalmazza, hanem még a saját túléléséhez elengedhetetlennek látszó B-tervet sem: még korlátozottan sem hajlandó együttműködni a többi ellenzéki párttal.

Erre Mellár Tamás pécsi jelöltsége is példa. A helyi mérések szerint Mellár összellenzéki támogatással legyőzhetné a fideszes jelöltet, a szocialista parlamenti frakcióvezető, Tóth Bertalan annak tudatában adta át a helyét a közgazdásznak, hogy az meg fogja kapni az LMP támogatását is, hiszen meghívott volt a párt kongresszusain és dolgozott nekik szakértőként is.

De az LMP ezt elutasította. Teljesen érthetetlen módon amúgy. Arcvesztés nélkül beállhattak volna Mellár mögé, mindenféle logika ezt diktálta.

Még saját kongresszusuk korábbi döntése sem mond ennek ellent: az ugyanis csak a volt miniszterelnökkel való egyéni vagy listás szövetségkötést tiltotta meg, Mellár (és a többiek) viszont nyilván nem ez a kategória. Hogy mi áll az LMP szuicid makacssága mögött, az egyelőre nem világos.

Kívülről úgy tűnik, mintha belső ellentétek feszülnének a pártvezetésben: Szél Bernadett társelnök a hajthatatlan, míg Hadházy Ákos és Ungár Péter a békülékenyebbek közül való.

  • Az biztos, hogy a (baloldali, demokrata) ellenzéknek kb. 2-3 három hete van, ha - az LMP és a DK csökkenő támogatottságát, valamint az Együtt és a Momentum bejutásra reménytelen helyzetét látva - mégiscsak megpróbálkozik egy közös listás összeborulással.
  • Ha erre nem hajlandók vagy képesek, akkor bő egy hónap maradt arra, hogy a kétharmadot megakadályozzák.

Ez kizárólag rajtuk múlik. Ha elmarad, senkit nem hibáztathatnak miatta, és senki nem fogja sajnálni őket. Lecserélni már inkább.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5113589973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rasztaszív 2018.01.22. 12:51:56

@lac1: ha neked egy tök fals példa tökéletes,túl nagy elvárásaid ne legyenek másokkal szemben...

rasztaszív 2018.01.22. 12:52:46

@Willkommenskultur: addig verheted.akkor majd meglátjuk.

lac1 2018.01.22. 12:53:33

@Willkommenskultur:

A labdába fognak rúgni, csak egyrészt öngólilag, és/vagy másrészt a kezdőkörön belül maradnak.

lac1 2018.01.22. 12:55:19

@rasztaszív:

Ha egy illogikus elvárásra, vagy ellenkezőjére kell egy példával magyarázatot adnom, akkor tökéletes a példám.
De a kedvemért így ismeretlenül is, még ha szerinted nem is idevaló, azért tudnál ÉRDEMBEN reagálni, hagy lássák mások is, hogy miért nem jó az, amit írtam?

6.Lenin 2018.01.22. 12:56:29

@rasztaszív:

Akkor még egyszer, hátha leesik 1x

"Mi is a választás lényege?

Meg kell tudni győzni a választókat, hogy az általam kínált portéka a legfaszább a világon, aztán a gyakorlatban ez meg is valósítani, igazolni.

Szerinted meg ez.
Kedves választók, most az a helyzet, hogy kurvára szeretnénk már kormányozni, ezért mindenkinek most tavasszal ránk KELL szavaznia. Orbán egy geci. Ja, és a papok is, mind.

Ez csak a te, és a hozzád hasonlóak beteg agyában létezik, mint egyenlő feltétel. "

Olyan választási rendszer nem lehet demokratikus, ahol előre kihirdetik a győztest.

rasztaszív 2018.01.22. 12:59:59

@lac1: mármint,hogy miért nincs semmi köze a pártok közti esélyegyenlőségnek,és az orvosválasztásnak egymáshoz?tényleg magyarázni kell?!ne már.

rasztaszív 2018.01.22. 13:02:44

@6.Lenin: igen,és megint azzal jössz,hogy az ellenzék szerinted mit csinál,és mit gondol.neked sose esik le...:)

Attilajukkaja 2018.01.22. 13:04:31

@dunántúli gyerek:
"orbanra szavazok, mint mindenki mas"
A te gondolkodásmódod is nagyon egocentrikus és populista. Belőled sem lenne jó országvezető.

lac1 2018.01.22. 13:06:59

@rasztaszív:

Pontosan nincs orvosválasztás, ha jól olvastad volna.
Ha a pártok egyenlőek függetlenül az addigi munkájuktól, akkor legyenek az ezt kívánókat ellátó orvosok IS.
Nem azok hanem azok IS.

1ghost 2018.01.22. 13:09:10

Na akkor már csak 105 Mellár Tamás kell - nyugi meglesz - s akkor, mivel a magyarok 2/3-a ezt a velejéig korrupt, tetves, hazug tolvaj kormányt a pokolba kívánja, ezért egy kibaszott egyéni körzetet sem fog elvinni a fideszmaffia.

Április 9-én pedig rögtön el kell indítani a börtönbővítési programot, mert a jelenlegi kapacitás mellett valamennyi fideszbűnözőt biztosan nem lehet elhelyezni, pedig arra országos igény van.

6.Lenin 2018.01.22. 13:09:17

@rasztaszív:

Kinek kéne meggyőzni a választókat? Nem az ellenzéknek?

Nézd már meg a közvélemény kutatások eredményeit.

Nem az ellenzék szeretne hatalomra jutni? A hatalomra jutás meg a választásokon dől el?
Neked ez új?
Vagy Soros Gy-nek kéne venni már egy fasza kormányt?
(mondjuk az öreg pedálozik ezért, de neki se jön össze, sok lóvéja bánja, eddig)

Mit szeretnél te tulajdonképpen?

rasztaszív 2018.01.22. 13:10:09

@lac1: de ugyan miért?mert te azt mondtad?vagy mi lenne itt a logikai összefüggés?

6.Lenin 2018.01.22. 13:11:43

@6.Lenin:

Rasztaszív, te olyan szabad, demokratikus versenyt szeretnél, az egyenlő esélyek nevében, amit csak te nyerhetnél meg. Kezdem érteni.

rasztaszív 2018.01.22. 13:12:10

@6.Lenin: nem,nem az ellenzéknek,hanem az induló pártoknak.nem is értem,honnan jön ez nálad...?

rasztaszív 2018.01.22. 13:13:18

@6.Lenin: már megint azt akarod bemagyarázni,hogy más mit gondol.ez már komolyan beteges...

konrada 2018.01.22. 13:14:04

...azért van még egy szempont például az LMP részéről:
2010-ben és 2014-ben is éppen megugrották az 5 %-ot úgy, hogy mindenütt saját listájuk, saját jelöltjük volt.

Az viszont statisztikai tapasztalat, hogy ahol egy pártnak nincs saját jelöltje, illetve arra buzdítja szavazóit, hogy más párt jelöltjére szavazzon, ott az a párt a saját potenciáljához képest rosszabbul végez.

Ennek több oka van:
Az adott körzetben mindig kell valaki szervező, aki általában jelölt is. Ha nincs jelölt, úgy rosszabb ott a mozgosítás is. (Ha meg van, akkor arról kell őt meggyőzni, hogy gyenge, nem alkalmas, amit egy törekvő ember nem szokott elhinni magáról, így ezért nem várható el tőle 100%-os beleadás...)
Másik ok: a választók nem mind Machiavellik. Így ha az megy a körzetben, hogy Y párt helyett X párt jelöltjét kell támogatni, akkor - ha csak nem képzett pártfüggők - értelmezhető arányban fognak a listán is Y pártra szavazni.

...mindezek annyit tesznek, hogy egy 2x is a bejutás küszöbén billegő párt az ilyen önfeladással belebukik a küszöbbe. Ez meg nem annak a pártnak az érdeke....

lac1 2018.01.22. 13:14:44

@rasztaszív:

Nem azért, mert én azt mondtam, Mert te nem tudsz ellene érvelni, az nem érv, hogy mert csak vagy az, hogy nem jó példa.
Ha egy semmiből jött, semmit felmutatni nem tudó emberek gyülevész hada azonosságot igényel egy már valamit az asztalra letettel, akkor innét kezdve szerintem minden példa jó, ahol máshol is azonosságot és egyenlőséget keresünk.
Tudsz válaszolni érdemben vagy nem?
(Ne feledd, téged most még páran olvasnak ám...)

lac1 2018.01.22. 13:21:53

@konrada:

Ó, ilyenkor jön el a világproletarizmus eszményképe, a gaz imperialisták (nácziak, faszisták, etc.) legyőzéséhez össze kell fogni, nincs egyéni érdek, nincs kiscsoportos érdek, egy magasztos cél van. Igaz, hogy abból azért a pártvezető főtolvajok elég jól profitálnak, de az most lényegtelen, gondolják.
Igaz, hogy már párszor csúfosan megbukott, de a remény hal meg utoljára.

rasztaszív 2018.01.22. 13:22:37

@lac1: nem,nem azonosságot igényel,hanem kiegyenlített esélyeket.a példád pedig ott bukik,hogy előre leszólsz egyelőre nem öszehasonlítható csoportokat.

lac1 2018.01.22. 13:25:50

@rasztaszív:

Ó, hát persze. És ahol természetüknél fogva esélytelenek, ott kormányzati eszközökkel pozitív diszkriminációt alkalmazva kellene őket helyzetbe hozni?
Kit szóltam "le"?
Odaírtam pont a személyeskedés elkerülése miatt, ami jellemzően ilyenkor 20 éve óhatatlanul bekövetkezik, hogy rám is érvényes.

6.Lenin 2018.01.22. 13:27:11

@rasztaszív:

A kormányzó pártok is indulnak, de ők előnyben vannak, mert már megmutatták, hogy mire is képesek.
A választók meg ismét őket választják, mert akik indulnának, csak azzal foglalkoztak 8 évig, hogy a kormányon lévők gecik, Orbán meg hülye, de, hogy ők mit is szeretnének, főleg miként, az jelenleg hihetetlen, hiteltelen.

Hol itt a baj, könyörgöm?

haXXor 2018.01.22. 13:28:25

@rasztaszív: Hát ha ez torz, akkor az amerikain kiégnél fixen :D Lófaszban sincs a miénk sok más 'demokratikusabb' (sic!) választási rendszerhez képest

lac1 2018.01.22. 13:35:30

Az általa fetisizált magyar demokrácia kicsattanó egészségének talán legszebb bizonyítéka, hogy ő már nincs hatalmon, és minden bizonnyal soha többé nem is lesz.

I. gyurcsányi (-ról gondolva)

index.hu/belfold/2010/valasztas/ovek_a_tobbseg_mienk_az_igazsag/

6.Lenin 2018.01.22. 13:35:34

@rasztaszív:

Figyelj már ide.

Ok, kihívja a 1 %-on álló párt vezére a 33%-on álló, kormányon lévő vezért.
Az 1 %-on álló megígéri, hogy, ha őt választják 100 szorosára emeli a fizetéseket, mindenkinek ingyen belépőt kap Amszterdam legjobb kuplárájaiba 1 évig. A másik meg csak hápog, hogy ezt nem lehet, mert nincs rá fedezet, de lenne, ha nem lopnátok, mondja az 1 %-os.
Mire lenne ez jó?

Írd már le, te hogyan is képzeled, had röhögjünk már egy jóízűt.

1ghost 2018.01.22. 13:36:10

Egyébként minden fideszhívó mehet szépen gratulálni a tolvaj, korrupt, orbánnak, amiért kiváló soros ösztöndíjasként a brüsszeli kvótát kétszeresen túlteljesítette.

És eközben nekünk magyaroknak éveken keresztül az ellenkezőjét hazudta, minden hullámhosszon cirka 20 ezer millió forintért!

Fasza, mi? Obán egy komplett nemzetet nézett segghülye idiótának. A hülye államtitkáruk bevallott mindent.

A fideszsleppen kívül épeszű ember narancsos söpredékre soha a büdös életbe nem szavaz.

bkkzol 2018.01.22. 13:37:54

@Brix: Az EU-s vezetők jelentős része offshore cégekben érdekelt, illetve tulajdonosok. Ha Juncker a fő pénzmosó akkor mit vársz az LMP-től??? Komolyan?
Ki lehetne fehériteni az EU-s gazdaságot 2-4 hónap alatt, de azok ülnek a törvénykezésben akik a fő haszonélvezői. Az LMP is csak bohóckodik. Ha nem egy magyar aranyifjú teszi zsebre az EU-s pénzeket hanem egy francia, német pénzmosó offshore cég akkor benyalnak meleg sz.rig.

lac1 2018.01.22. 13:44:44

@bkkzol:

Magyar???? Lehet egy kozmopolitát magyarnak, vagy bármilyen állampolgárnak nevezni?

ben2 2018.01.22. 13:50:23

@rasztaszív:

" a kormányzóképesség mindig az aktuális paraziták mítosza"

Mutass olyan választási rendszert bárhol a világban, ahol a kormányzóképesség nem elsődleges szempont.

Willkommenskultur 2018.01.22. 13:57:08

@1ghost: en latatlanban megszavazok orbannak 8 evet

miert 8at? mert addig meg eltarthat a ballipsi agonia, marmint addig meg 5% felett maradnak

ben2 2018.01.22. 13:58:20

@1ghost:

"A fideszsleppen kívül épeszű ember narancsos söpredékre soha a büdös életbe nem szavaz. "

Akkor milyen lehet a mentális állapota azoknak, akik egy ilyen ellenzékre szavaznak?

Egyébként az általad - a szokásos penetráns stílusodban - citált példa mutatja, hogy a kormány különbséget tud tenni valódi menekült és ellenőrizetlenül beözönlő gazdasági migráns között, pedig az európai anarchista-liberális slepp pont azon hörgött eddig, hogy a magyar kormány rasszista alapon mindenkit elutasít, akár joga van a védelemre, akár nem.

Willkommenskultur 2018.01.22. 14:02:56

Eloszor is mindenki fosik Orbantol Europaban, aki nem annak pedig kene

1. a migriinvazio eveben elkezdett itt pampogni Orbannak a horvat, az osztrak es az olasz minisyterelnok

- ezeket elcsaptuk azota

2. Obama-hillary koholta a kitiltas ugyet, elcsaptuk oket is

3. Merkel sorsarol orban meg nem dontott, h elcsapja e. Nehez helyzet, mert a tobbi meg hulyebb. A kinai a multkor Merkelert jart kozbe Orbannal.

lac1 2018.01.22. 14:04:19

@ben2:

OV tökéletesen csinálta. Kiválogatta és/vagy egyből tovább is pattintotta a szükséges minimumot, ennyi. Kifogta a macska/csiga/békazabáló belterjes pedofil nyamvadékok vitorlájából a szelet.

Attilajukkaja 2018.01.22. 14:14:37

@1ghost:
"en latatlanban megszavazok orbannak 8 evet"
Én 50-et. Migránsként egy másik országban.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.01.22. 14:22:18

nagyon jók vagy libsik, az álmodozásban :)

ben2 2018.01.22. 14:26:31

@Willkommenskultur:

A tendencia egyértelmű, bár természetesen nincs sok köze Orbánnak más országok választási eredményeihez, hanem ezekben az országokban a médiahisztéria és a józan ész feszült egymásnak és Orbán jó érzékkel akkor is kitartott a józan ész mellett, amikor a hülyeség volt a trendi.

1ghost 2018.01.22. 14:27:23

@ben2:

Az igazság az, hogy neked szarházi bérhaduzó orbántrollkám az itt lévő legalább 10 nicked közül, nem is tudom melyikre válaszolják.

De tudod mit?

Cuccold össze valamennyit, és elhúzhatsz velük a tolvaj, korrupt köpönyegforgató gazdád zivataros seggébe.

Azt viszont el kell ismernem, kibaszott nagy ötlet volt húszezer millió adófizetői pénzt elkölteni soros elleni kampányra, majd suttyomban, fű alatt titokban végrehajtani a soros tervet. Sőt még faszán túl is teljesítettétek, Sorosnak egy szava sem lehet.

Baromi nagy pech, hogy kitudódott, mert erre a zseniális húzásra, magától a büdös életbe nem jött volna rá soha senki.

De a hülye államtitkárotok bevallott mindent.

Mindenesetre kevés nép van a demokratikus világban melynek miniszterelnöke úgy átbassza őket, mint ahogy orbán tette a magyarokkal.

lac1 2018.01.22. 14:32:33

Na, minden kicsit érdemleges elhúzott, de ghost meg itt maradt.

rasztaszív 2018.01.22. 14:45:25

@lac1: miért kellene?miért akarod a fantazmagóriádat belemagyarázni?
a példád pedig akkor működhetne,ha a választói csoportok között is olyan nyilvánvaló lenne a különbség,mint az agysebész esetében.azzal,hogy "semmit felmutatni nem tudó emberek gyülevész hadának" minősítesz minden új erőt ,egy hamis párhuzamot állítasz,amit ráadásul szimplán úgy próbálsz elérni,hogy előre,ismeretlenül leszólsz nagy embercsoportokat.

rasztaszív 2018.01.22. 14:50:02

@6.Lenin: az esélyegyenlőséggel akadnak aprócska problémák,de nem remélem,hogy neked feltűnne.

1ghost 2018.01.22. 14:50:15

@rasztaszív:

Mégis mit vársz, egy szarházi, gerinctelen, orbánista bérhazudozótól?

A tolvaj, korrupt fidesz országot elárasztó mocska immár akkora, hogy a fizetett talpnyalóik egy hozzászólás után lebuknak.

rasztaszív 2018.01.22. 14:53:01

@ben2: mutass egy helyet bárhol a világban,ahol nem a legpatkányabb politikusok végső érve ez.

lac1 2018.01.22. 14:54:32

@rasztaszív:

De én nem fantáziáltam. Én egyszerűen azt szeretném, hogy az élet minden területén legyen akkor egyenlősdi, ha vannak akiknek az egyenlősdi a demokrácia mint olyan, a megoldás és a kívánatos.
És igen, az utolsó 10-20 év alatt sajnos azt jött le nekem, hogy a kis pártocskák vagy levitézlett semmirekellők, vagy még attól is rosszabb.
És. nem párhuzamot, hanem egyenes következményt, ami nem ugyanaz.
De még mindig nem válaszoltál, szeretnéd-e vagy sem.
Egy tök egyszerű igen-t vagy nem-et várok. Tőlem is kérdezhetsz olyant, ami szerinted kínos nekem, szavazok-e a Jobbikra, buzi-e vagyok vagy van-e autóm, tartozásom, esetleg ettem-e ma tökfőzeléket.
Rajta.

Willkommenskultur 2018.01.22. 14:56:55

@lac1: En resztelt majat ettem.

S igen, buzi a csavo.

Willkommenskultur 2018.01.22. 14:58:44

"Az MSZP elnöke lemond, ha nem nyerik meg a választást"

napi humorbonbon a komunistaktol

index.hu/belfold/2018/valasztas/2018/01/22/az_mszp_elnoke_lemond_ha_nem_nyerik_meg_a_valasztast/

ben2 2018.01.22. 15:00:02

@rasztaszív:

" mutass egy helyet bárhol a világban,ahol nem a legpatkányabb politikusok végső érve ez"

Ezek szerint az USA vagy Nagy Britannia legfelsőbb bíróságait, a német alkotmánybíróságot, a világ alkotmányjogászainak nagy többségét a "legpatkányabb politikusok" közé sorolod?
Mert ezek mind elsődleges szempontnak tekintik a kormányzóképességet, ha választási rendszerekről van szó.

6.Lenin 2018.01.22. 15:01:28

@rasztaszív:

Egy 100 m-es síkfutás döntőjénél a startvonalnál állóknak egyenlők a lehetőségeik, az esélyeik már nem, nem is lehet.
Minden megszületett gyermek lehetőségei, -hiszen megszületett- megvannak a túléléshez, az esélyei már nem. Mert agysérült.
Minden pártnak, akik indulnak a választáson megvan a lehetősége a győzelemre, az esélye nem, nem is lehet.

A lehetőséggel tudni kellene élni, ettől függ az esély, hogy képes-e kihasználni a lehetőségeket. Aki valamilyen oknál fogva nem képes, annak kevesebb az esélye, aki képes, annak több az esélye.
B+.

rasztaszív 2018.01.22. 15:02:01

@lac1: tehát a pártok közti esélyegyenlőségből adódik,hogy az agysebészeknek is egyformáknak kell lenniük?biztos,hogy ezt a logika diktálja?

az,hogy én bármilyen diszkriminációt akarnék,csak a te fantáziád.ezt most akkor vedd egyértelmű nemnek...

Willkommenskultur 2018.01.22. 15:03:35

@ben2: Ervelni annak kell aki kormanyt akar valtani, nem annak aki tuti biztosan folytatja a kormanyzast, program nelkul.....hisz mindenki tudja mi a program 12 ev orban utan.

lipsi ervek

szavazz rank mert demokratak vagyunk, kinyaljuk az EU segget lesz buzihazassag es johetnek az arabok, meg dupkla annyi lesz az SZJA, amit odaadunk a nelkulozo cikanyoknak es araboknak

nem lehet azt mondani h a lakosag tajekozatlan lenne a partok celjait illetoen

rasztaszív 2018.01.22. 15:05:20

@6.Lenin: a közpénzből kampányolás,mint a lehetőségekkel élés nagy nagy tudása csak egyikünk moralitásába fér bele...

lac1 2018.01.22. 15:06:10

@Willkommenskultur:

Hö, az most nekem is bejönne! Én tejfölös csirkepörköltet.
Az nem baj, ha buzi, mert több nő marad nekem így, az a baj, ha kérkedik vele.

rasztaszív 2018.01.22. 15:07:40

@ben2: én egyébként igen.de itt most nyilvánvalóan a politikai propagandáról van szó.

6.Lenin 2018.01.22. 15:16:14

@rasztaszív:

A közpénzből is lehet butaságot mondani, és elbukni. 8 évük volt a pártoknak megmutatni magukat.
Személyesen, interneten, mobilokon keresztül, szerveztek tüntetés faszbukon keresztül.
Rengeteg a lehetőség.

Aki csak a másikat fikázta 8 éven keresztül, az a saját esélyeit nullázta le.
Mosdathatod itt a köcsögöket ahogy akarod, de ezzel nem növekednek az esélyeik.

Bármelyik pártnak, akiket felvettek a listára megvan a lehetősége akár a nyerésre is, az esélye már kétséges, hiszen balfasz mód éltek a lehetőségeikkel.

Nincs esélyegyenlőség sehol, és semmiben.

lac1 2018.01.22. 15:16:56

@rasztaszív:

Nem, mert az a világ nem működik, hogy az egyik történetben egyenlősdit követelek a másikban meg nem. Pláne, ha ez utóbbi nekem kedvez.
A tisztességesek vagy akik azoknak vallják (ez mindenki...) nem alkalmazhatnak kettős mércét. Pláne nem követelhetnek.

De ha nem akarsz diszkriminációt - gondolom itt a pozitívra gondolsz - akkor mégis hogyan valósítanád meg, ami te méltányosnak gondolnál? A Piripócsot 3. ciklusban irányító és újrázó polgival szemben hogyan gondolod helyzetbe hozni, vagy egyenlő esélyeket teremteni a LMBT (vagy mi a faszom) párt friss húsát?

De az tetszik, hogy a 12. kérdésre adtad meg a választ, hogy nem. Mert mindegy is, hogy igen-nem, a lényeg, hogy a nem válaszod nélkül is sejteni lehetett, hogy ezt azért TE sem akarnád. Csak tudnám, hogy akkor a másikat meg miért igen?
Illetve hát azért tudom...

rasztaszív 2018.01.22. 15:18:49

@6.Lenin: a közpénzből kampányolni lopás.még ha zseniális lenne,akkor is.

6.Lenin 2018.01.22. 15:18:56

@rasztaszív:

Na, csak rájöttél, hogy eddig hülyeségeket beszéltél, most már moralizálsz.

Morál= rajtam kívül mindenki más gazember, én soha.

lac1 2018.01.22. 15:19:41

@Willkommenskultur:

Figyelj, szerencse, hogy ezek a nyomorultak olyan buták, hogy ezeket nyilvánosságra is hozzák. Képzeld mi lenne, ha valami hihetővel megszédítenék a többséget és a választás után köpönyeget fordítanának?
Én nem is hiszem, hogy ez a sok irgalmatlanul retardált nem is a kormány titkos fegyvere.

rasztaszív 2018.01.22. 15:22:09

@lac1: mi kedvez neked?!ha összehasonlítod az orvosválasztást a pártok esélyegyenlőségével?esetleg ha több gyógyszert akarsz.

Willkommenskultur 2018.01.22. 15:22:17

@lac1: Mar megtortent 2002ben. Remelhetoleg, szorgos nepunk tanult az esetbol, s immar gyozni fog!

GyMasa 2018.01.22. 15:26:27

@morph on deer:
...Bár még azt sem tartom lehetetlennek, hogy a fidesz garantál nekik X szavazót, meg képviselői helyet, ha sikeresen akadályozzák a többieket, nem lenne meglepő...
A fidesznek nem erdeke a jelenlegi ellenzek teljes megsemmisulese.
Nezd meg, pontosan az mszp-dk-fodor gabor tengely tartja oket elsosrban hatalmon azzal, hogy nagysagrendekkel hatekonyabb munkat vegez a feltorekvo uj partok kicsinalasaval. (sot, mint lattuk botkaval, meg sajat magukon belul is igen sikeresek)

rasztaszív 2018.01.22. 15:26:43

@6.Lenin: neked ezt jelenti.másnak meg azt,hogy nem lop.és nem véd tolvajokat.

6.Lenin 2018.01.22. 15:27:08

@rasztaszív:

Ez most miként befolyásolja az esélyeket? Ettől még nyerhet bárki is.
A közpénz felhasználása lehetőséggel való élés, vagy visszaélés, de lehet esély a bukásra is, pontosan a visszaélés miatt, ha jól kihasználja ezt a lehetőséget valamelyik induló párt, növelheti az esélyeit, a közpénzt felhasználóval szemben.
Mi van akkor az esélyegyenlőséggel? Hiszen a lopós esélyei csökkentek. B+.

6.Lenin 2018.01.22. 15:29:08

@rasztaszív:

Mi a faszt terelsz már megint? Ki véd itt kit?
B+ te össze-vissza hadoválsz itt minden faszságot.

lac1 2018.01.22. 15:31:18

@rasztaszív:

Ez amúgy igaz, de hogyan választod szét, illetve hogyan tiltod meg az éppen regnálónak, hogy a választás közeledtével ne emlékeztessen senkit a munkájának az eredményére?
Persze nem akarom magamat hülyének mutatni, értem amit mondasz, a jelenlegi használja is a közpénzt ilyenre, de amíg nem lehet szétválasztani, hogyan állítja bárki is, hogy mennyit?
De ez nem a Fideszre igaz, igaz ez mindegyikre a világon múltban és a jövőben.
Én nem látom a megoldást így kívülről, annyi biztos, hogy ne várjuk el, hogy bármelyik kormány mint egy külső szemlélő vegyen részt a folyamatban.
Mindenki azzal tör előre, amit tud, a szadeszos buzik pl. azzal, ha nem ők lesznek, akkor a nácziak megint mindenkit legyilkolnak mérgezett golyókkal halántékon lőve. És abban a világban ez akkor olyan mértékben be is jött, mint amennyire. teljesen alkalmatlanok voltak mindenre, ennek jeles példája (a sok tízezerből) amikor a propelleres besúgó buzeráns aktívan részt vett a vadászrepülő tenderen történő kiválasztásban. A drogos kölke meg most parasztozza a vidéki embereket.
Hát többek között ezért ÉN ezen példa miatt is nem szeretném azt, amit te elvársz, még ha sajnos most is rengetek oda nem illő ember ül a Parlamentben és a kormányban is.

rasztaszív 2018.01.22. 15:32:01

@6.Lenin: tehát a közpénzből kampányolás nem befolyásolja az esélyeket?nem lopás?nem véded?

6.Lenin 2018.01.22. 15:32:35

@rasztaszív:

Már vagy 2x megfogattam, hogy nem "vitázom" veled, mert mindig félreviszed az eredeti témát.

lac1 2018.01.22. 15:34:48

@rasztaszív:

Szerencse, hogy azért én úgy érzem, te nagyon is érted a problémát, amit felvetettem. Ezért kerülted el a válaszadást. De nem kell ezért haragudnod.

lac1 2018.01.22. 15:37:22

@Willkommenskultur:

Ebben nem szabad reménykedni, az emberi butaság határtalan. És stratégiailag sem jó elpuhulni. Folyamatosan résen kell lenni (ez jó) mert a nyomik egyből és minden irányból. Jó példa ez is ahol éppen basszuk a rezet, mert már járják a táncot, hogy a szél dettivel az élen az lmp 2/3-t szerez 10 perc múlva.

6.Lenin 2018.01.22. 15:39:51

@rasztaszív:

B+ befolyásolhatja negatívan is, ha jól kommunikálod. Ez miféle védés?
Te akkora fasz vagy, hogy már nekem is fáj (majdnem, még jó, hogy leszarom, csak éppen ráérek)

B+ , a választási esélyegyenlőségről papoltál (bocs, tudom , hogy utálod a papokat) eddig, aztán moralizálni kezdesz ( a politikában? te köcsög )

Nehogy most valamelyik VV picsa tangájáról kezdjél itt nekem hablatyolni.

rasztaszív 2018.01.22. 15:41:15

@lac1: szerintem ha kormányról senki nem költhet az ellenzéknél többet erre,abból végül a nagy többség jól jön ki.éppen hogy semmit nem akarok ilyen szempontból szétválasztani.aki kormányoz,annak a tetteivel való bizonyítás lehetősége jár pluszban magától értetődően,de másban semmi több,mint bárki másnak.

rasztaszív 2018.01.22. 15:46:27

@6.Lenin: tehát ha a kormánypárt nagy rakás közpénzből kampányol,attól még tökéletesen megvalósul az esélyegyenlőség?az pedig,hogy el is baszhatják,miféle védés...?!:)

lac1 2018.01.22. 15:47:34

@rasztaszív:

Ebben teljesen egyetértünk, szinte szó szerint. De a helyzeti előnyéről mondjon le bárki is, holmi homályos etikai elvek miatt? Nem fog és ne is várjuk el tőle.
Sokkal jobb lenne a kormánytagok személyes elszámoltathatóságának az intézménye. Én ettől jobbat nem tudok elképzelni ebben a helyzetben.

GyMasa 2018.01.22. 15:48:02

@ben2:
...mégsem sikít a Freedom House, hogy Nagy Britanniában lebontották a demokráciát...
Ugy erted az alkotmanyos monarchiat :-D

6.Lenin 2018.01.22. 15:49:27

@rasztaszív:

Ezt szeretem, amikor két köcsög egymásba kapaszkodva elhiszi, hogy ezek után már győztek is. Ez nem egymás legyőzéséről szól, balfácánok.

Ha valamiről elkezdesz hablatyolni, azt illik is megvédeni, nem kell egy másik köcsögbe kapaszkodni, attól még semmi nem lesz igaz.

6.Lenin 2018.01.22. 16:02:50

@rasztaszív:

Na akkor tisztázzunk valamit. Szerinted a kormánynak nincs joga mondjuk a köztv-ben bemutatni, hogy mondjuk mit is csinált az elmúlt 8 évben?
Hol épült valami, vagy egyéb más?

Vagyis ezzel csökkentenéd az esélyeit?
Mindezt csak azért mert te propagandának minősíted? Vagyis mindig, mindenben csak neked lehet igazad?
Aztán az miként befolyásolja az esélyegyenlőséget, ha 1 külső ország anyagilag támogat pártokat, mediát?
Szerinted amit a kormány csinál, az minden aljas propaganda, mert csökkenti az ellenzék esélyeit. Az ellenzék propagandája meg csökkenti a kormány esélyeit. Vagyis az ellenzéknek sem szabadna kritizálni a kormányt, mert befolyásolja az esélyeit.

Vagyis csak olyan választás elképzelhető, ahol azok nyerhetnek csak, akiket te arra alkalmasnak tartasz. Ez lenne a demokrácia diadala, szerinted.

GyMasa 2018.01.22. 16:12:03

@1ghost:
...Április 9-én pedig rögtön el kell indítani a börtönbővítési programot, mert a jelenlegi kapacitás mellett valamennyi fideszbűnözőt biztosan nem lehet elhelyezni, pedig arra országos igény van...
Pontosan!
De, akkor mar, csakhogy ne eshessen meg megegyszer hasonlo igazsagtalansag, eloszor be kell tiltani a fidesz!
Utana, a biztonsag kedveert, (tudod, nehogy uj neven, mint mondjuk Fudesz) ujraalakuljanak, igy mindegyik tagot bortonbe kellene zarni!
Sot, hogy meg 30 ev mulva, amikor kiszabadulnak, se tudjak akadalyozni a DEMOKRACIAT, vissza kellene hozni a halabuntetest, es nyilvanosan a dunaba loni oket!
Es akkor egeszen biztosan nem fogjak meg egyszer veszelyeztetni a DEMOKRACIAT!
De, ha mar idaig eljutottunk, akkor, - csakis a DEMOKRACIA tovabbi megovasa miatt - be kellene vezetni a nev szerinti szavazast, es, aki a fideszre szavazott, (sot,a biztonsag kedveert azt is, aki akar egyszer is visszakuldte barmelyik konzultacios ivet) azokat is mind bortonbe kellene zarni, nehogy ujbol valami ildemokratikus partra szavazzanak, es ezzel veszelyeztessek a DEMOKRACIAT!
De, ha mar itt tartunk, akkor ezeket is inkabb a Dunaba kellene loni, nehogy amikor szabaduljanak, ismet eszukbe jusson a DEMOKRACIARA torni!!!
Ezek utan, a DEMOKRACIA mar MAJDNEM biztonsagban lenne!
Ezutan mar csak a bujkalo bizonytalanokat kellene szinvallasra kenyszeriteni!
(Hiszen kozottuk is lehetnek, akik a szivuk melyen, a DEMOKRACIA vesztet szeretnek.)
De igazabol a legjobb lenne azokat is egybola Dunaba loni, hiszen, biztosra csak igy mehetunk!
Es, ekkor eljon a Nirvana, es megvalosult a DEMOKRACIA, hiszen csak olyanok lesznek, akinek a DEMOKRACIA a legfontosabb.
A gyengebbek kedveert ez most ironia akart lenni, de tudom, hogy sokaknak nem fog atmenni.

rasztaszív 2018.01.22. 16:13:25

@6.Lenin: de,nyilván joga van a kormánynak is szerepelni a köztévében,mondjuk nagyjából a parlamenti arányoknak megfelelően.te most ezt látod megvalósulni?
ha csak annyit költhetnek,mint az ellenzék,azzal nekik kevesebb az esélyük?

minden külső befolyást egyenlő mércével mérve kell szabályozni.és itt nem lehetnek kivételek az egyházak sem!

hogy szerintem mit gondolok,azt meg majd leírom én,jó...?:)

ben2 2018.01.22. 16:18:55

@rasztaszív:

Mindegyik kormánypárt kampányolt közpénzből, vagy szerinted az MSZP 2006-os hazugságkampányát (amikor Gyurcsány feje virított a tízemeletes panelházakon, meg luxsulimuzinból osztotta az észt) szerinted a vidéki párttagok önkéntes felajánlásaiból finanszírozták?
Ettől függetlenül eddig minden kormányt meg lehetett buktatni, ha volt rá társadalmi igény.

Az ellenzék legnagyobb baja most sem az, hogy nincs médiafelülete, mert van: ATV, RTL Klub, Hír TV, 168óra, Index, 444, Magyar Nemzet, Népszava és így tovább, nem hogy függetlenek, de véresszájú kormányellenes propagandát tolnak 24/7-ben.

Az ellenzék baja az, hogy nincs társadalmi igény a kormányváltásra. Mégha a többségnek lenne is gondja bőven a politikával, az egészen biztos, hogy nem szeretné a kormányt a jelenlegi ellenzékre cserélni.
És ezen semmilyen korrupciós rágalomhadjárat, demokráciaféltés meg Freedom House jelentés nem fog változtatni.

Majd ha lesz reális alternatíva és a demagóg szólamok mögött érdemi tartalom is, nem csak a "hergeljük a népet és vágjuk a cetlit, mert ha az embereknek elegük lesz a fideszből, akkor úgyis mi jövünk" az ellenzék egyetlen stratégiája, akkor lesz valódi tétje a választásoknak.
És akkor a világ pénzét is elköltheti akár a Fidesz kampányra, akkor sem fog nyerni, mert _valódi_ alternatíva mellett eddig minden kormányzati sikerpropaganda legfeljebb arra volt alkalmas, hogy stabilizálja a kormánypárti törzsszavazókat, de nem tudott érdemben elég választót mozgósítani az ellenzékkel szemben.

Attilajukkaja 2018.01.22. 16:21:23

Már megint egy parttalan vita a semmiről. Ugyanazokkal az uncsi szereplőkkel.
A végeredmény: egy kultúrátlan anyázás.
Ezek vagyunk mi, magyarok!

GyMasa 2018.01.22. 16:24:13

@lac1:
...De ha nem akarsz diszkriminációt - gondolom itt a pozitívra gondolsz - akkor mégis hogyan valósítanád meg, ami te méltányosnak gondolnál? ...
MINDEN pozitiv diszkrimininacio negativ diszkriminacio a TÖBBSEGGEL szemben.

rasztaszív 2018.01.22. 16:29:25

@ben2: az arányok közti különbség ki kellene szúrja a szemed...

az ellenzék baja az,hogy a sokan nem hiszik el,hogy képesek nyerni.és ez egyben a fidesz utolsó esélye.én a helyedben azért nem vennék mérget az eredményre.

6.Lenin 2018.01.22. 16:30:45

@rasztaszív:

Hogy mit gondolsz azt ma szépen leírtad. Én meg elolvastam (sajnos) sőt megpróbáltam válaszolni is (még jobban sajnálom).
Megpróbáltalak követni a gondolatait kacsázásában (nem volt 1xű), mert eléggé csapongtál össze- vissza.
Azt elismerem, hogy oda kell figyelni, ha a gondolataidat szeretném követni.

Ha az arányokat nézzük, akkor kormánypártnak még óriási tartalékai vannak, amit eddig nem használt ki.

1%-osokkal szemben. Erre kár volt hivatkoznod. B+.

6.Lenin 2018.01.22. 16:36:10

@6.Lenin:

Rasztaszív, itt vannak az arányok

kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1924/19242/192421/19242105_3c828f93e6dad387504163862a176f2c_wm.jpg

kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1924/19242/192421/19242133_1c04bec03865dc39ab2d74cbb0d4942e_wm.jpg

Óriási tartalékai vannak a kormánypártoknak, amit eddig nem használt ki.

rasztaszív 2018.01.22. 16:42:05

@6.Lenin: és lám,már az elolvasás sem sikerül.ugyanis most épp a kormánypártok közpénzből kampányolásának arányairól volt szó...:)

kalapácstollú 2018.01.22. 16:43:31

Úgy látom, a blog már előre ki is kiáltotta a bűnbakot.

6.Lenin 2018.01.22. 16:55:33

@rasztaszív:

A támogatottság szerinti arányokról volt szó.
Még van tartaléka a kormánypártoknak.

Ha leírnák 100x a programjukat naponta az 1%-osok, még akkor sem járna nekik annyi lóvé, mint a kormányon lévőknek.
Ha el szeretnék mondani, hogy mit is szeretnének, arra 1 perc tökéletesen elég lenne, a kormány meg napokig tudná sorolni az elmúlt 8 évben végrehajtottakat, mit szeretne az még ezt is túlhaladná.

Értem én, hogy mit szeretnél ebből az egészből kihozni, de olyan óriási a különbség a pártok támogatottsága közt, hogy értelmetlen ezen vitázni.

Ennek akkor lenne értelme, ha-amit a kezdetén leírtam-lenne egy nagyságrendileg, támogatottságban közel azonos, erős, baloldali, liberális, + 70 genderes, tömegű párt a versenyben.

Akkor centire pontosan ki kellene mérni a lehetőségek nagyságát, biztosítva, ha képesek élni is vele, legyenek az esélyek is azonosak, vagy legalább megközelítőleg azonosak, de így?
Leesett már miről írok én?

rasztaszív 2018.01.22. 17:04:57

@6.Lenin: természetesen te is hozhatsz fel témákat,és vitatkozhatsz is magaddal...:)

6.Lenin 2018.01.22. 17:08:20

@rasztaszív:

Én legalább tudom, hogy mit írok, nálad ez néha elég változó.

rasztaszív 2018.01.22. 17:13:14

@6.Lenin: na,ezt hívják olvasási problémának...:)

ben2 2018.01.22. 17:34:36

@rasztaszív:

"az ellenzék baja az,hogy a sokan nem hiszik el,hogy képesek nyerni"

Az ellenzék baja nem az, hogy nem hiszik el róluk, hogy ne tudnának nyerni, hanem hogy még a saját híveiket is kiveri a hideg verejték a gondolatra, hogy mi lenne az országgal (főleg a gazdasággal), ha nyernének.

Az olyan méréseket, hogy a többség elégtelen a kormány munkájával önbecsapás az ellenzék automatikus győzelmeként felfogni, mert nem derül ki belőlük, hogy miért.

Ugyanis míg a kormánypárti szavazóréteg fel tud sorolni X pozitívumot, hogy miért szavaz a fideszre, addig az ellenzék egymásnak homlokegyenesen ellentmondó szempotok szerint kritizálja a kormányt és a megoldási javaslataik között sincs konszenzus.

Így viszont nem tudják a protest szavazatokat összeadni, mert az egy dolog, hogy ki mi ellen szavaz, de ha nincs egység abban, hogy mi _mellett_, akkor a szavazatok szétforgácsolódnak.
Tehát ha csak azokat a területeket nézzük, amiben a legnagyobb az átfedés a jobbik és a baloldal között, mint korrupció, oktatásügy, egészségügy, ott is hamar kiderül, hogy a jobbik nem csak a fideszes, de a szoci korrupcióval is leszámolna (ebben bajosan lenne partner az mszp és a dk), az egészség- és oktatásügyben egyetértenek ugyan, hogy stadionok helyett majd kórházakat meg iskolákat építenének, de hogy miből tartanák fenn őket, ott már totál mások az elképzelések, mert az egyik adót emelne, a másik meg privatizálna.

6.Lenin 2018.01.22. 17:38:34

@rasztaszív:

Miért lenne az én olvasási problémám, ha A-ról írok, B-t hozod szóba, ha B-re válaszolok akkor a C-ről kezdesz hablatyolni.

Értem én a problémátokat.
Vannak kedvenceitek, akiket szívesen látnátok kormányon. Ez eddig világos, semmi gond.
A gond, hogy ezek a kedvencek balfaszok. Ez se akkora gond, van ilyen.
De az istennek se tudnak ezek valamilyen komolyabb támogatottságot elérni, viszont olyan törvényt eddig nem sikerült alkotni, hogy időnként a hülyék is nyerhetnének, csak úgy brahiból. Ez már gond a javából.

Ez a ti problémátok. Ki kéne találni a fentiekre egy megoldást, de az se sikeredik eddig.
És itt kezdődnek igazán a bajok.

Az a sok balfasz választó akadékoskodik. Valahogy meg kéne kerülni őket. Ez se megy.

Hála Istennek, és a választásra jogosultak többségének, akik hajlandóak is élni a jogaikkal.

Mondjuk van még két hónap, hátha nem mindenki hülye azon az oldalon, és beugrik valami, valahová.

Ezzel azt hiszem le is zárhatjuk, nincs ebben több. Lehetőség adott, az esély, csekély.

1ghost 2018.01.22. 18:40:20

@GyMasa:

Amit leírtál az akkora baromság, mint amekkora orbánbarom te magad vagy.

A jogállamiság keretei között kell maradni még akkor is, ha ez neked, mint ócska orbánista szaralaknak nincs az ínyedre.

rasztaszív 2018.01.22. 18:52:52

@ben2: te ezt gondolod,az addig rendben van,de ne gondold már komolyan,hogy te jobban tudod,mit gondolnak az ellenzéki szavazók:)

rasztaszív 2018.01.22. 18:53:37

@6.Lenin: az itt a probléma,hogy csak írni szeretsz,olvasni nem...:)

GyMasa 2018.01.22. 18:57:07

@1ghost:
Akkor most beideznem sajat magamtol az utolso mondatot, amit leirtam:
"A gyengebbek kedveert ez most ironia akart lenni, de tudom, hogy sokaknak nem fog atmenni."
Latom, nem erosseged a leirt szovegek ertelmezese :-(
Tudod, amit javasolsz (boviteni a bortonkapacitast a fideszeseknek) az ugyanis pontosan ide vezetett pl a szovjetunioban.
Tudod kiknek kell "boviteni a bortonkapacitast"?
A Bunozoknek.
Es tudod kik a bunozok?
Akiket egy fuggetlen birosag elitel jogerosen, az illeto tisztesseges eljarashoz valo joganak a maximalis tiszteletben tartasaval!
Amit te javasolsz, az egyszeru tisztogatas, es tulajdonkeppen a jogallam vegso felszamolasanak a resze.
Olvassal Szolzsenyicint. Ott szepen le van irva a dolog.
A kommunista diktaturak 100 millio aldozata nem eleg figyelmeztetes, ugye?

1ghost 2018.01.22. 19:26:18

@GyMasa:

Na ne röhögtess te tetves orbántroll. Szétlopta a tolva, korrupt fajtád a hazát, és neked ez ellen egy kibaszott szavad nincs, nem volt, és nem is lesz.

És tudod mé' ? Mert gerinctelen orbánbérenc vagy, amiből következően a hazugságaiddal esetleg próbálj házalni a korrupt, tolvaj fideszes kurva anyádnál.

GyMasa 2018.01.23. 09:13:33

@1ghost:
Nyugodjal meg, mert ez a fajta idegeskedes csak neked art.
Sajnalom, hogy keptelen vagy az absztrakt gondolkodasra!
Az "orszag szetlopasara" NEM a rohadt kommunista diktatura bevezetese a megoldas, ahogy te javaslod.
A demokracia a megoldas.
En semmit nem loptam el, es nem is akarok artatlan embereket sem bortonbe zarni, sem kivegzoosztag ele allitani.
Tudod, az, hogy ki-mennyit lop, az egeszen addig csak GYANU, amig az illetot jogerosen el nem itelik!
Pl. az EU altal kiadott OLAF jelentes szerint a 4-es metrobol elloptak 169 Milliard HUF-t.
Es, neven is van nevezve Demszky, es Megyo, mint a ket felelos.
Azt' megsincsenek bortonben.
Mert nem itelte el oket a fuggetlen birosag.
Ja, es ebbol kiindulva, ha ugy van, ahogy itt frocsogod, hogy az egesz igazsagugy fideszes kezi iranyitas alatt all, akkor hogyhogy nincs bortonben egyikuk sem?
Szanalmas egy alak vagy, oszinten sajnallak.
süti beállítások módosítása