B1 blogcsalád



Szili Katalin a magyar választók négyötödét "nemzetietlennek" tartja

2017. november 05. - nickgrabowszki

A pálfordult exszocialistának csak az a nemzeti, aki pont ugyanazt mondja, gondolja és teszi, mint amit a Fidesz. szili-katalin-kover-laszlo.jpg

Szili szerint a nemzet újbóli megosztását jelenti 13 évvel a 2004-es, a határon túli magyarok kettős állampolgárságáról szóló népszavazás után újra előállni ezzel a kérdéssel. Mármint a magyarországi lakcímmel nem rendelkező határon túliak magyarországi választójogának elvételével, amiről az egyik ellenzéki párt, a Gyurcsány-féle DK gyűjt aláírásokat.

A szocialista parlamenti elnökből és pártelnök-helyettesből a Fidesz kormánybiztosává vált Szili erről az egyik kormánytévének nyilatkozott. Szerinte ezzel Gyurcsányék egyedül maradnak a politikai palettán. Továbbá: aki ezek után szövetkezik ezzel a politikai erővel, annak vállalnia kell, hogy megvádolják

nemzetietlenséggel.

Szili azonban ezzel egyúttal a magyarországi választók mintegy 80 százalékát is nemzetietlennek tartja; ennyien ellenzik ugyanis a belföldi lakcím nélküliek választási részvételét.

Nem az ellenzéki szavazók körében, hanem a teljes népességben.

A Publicus intézet augusztus kutatása szerint a határon túli magyarok kettős választójogát a megkérdezett (belföldi) választók 57 százaléka eleve ellenzi. Ha azonban a kérdező arra is felhívja a figyelmet, hogy a külhoniak nem fizetnek adót Magyarországon máris 80 százalék körül van ez az arány. (Lásd az ábra alsó sorát.)pub.png

Azaz egy egyszerű tájékoztatás hatására a magyarországi választók jelentős többsége (négyötöde) elutasítja a határon túliak választójogát.

De nem az állampolgárságát - ez figyelemreméltó distinkció. Úgyhogy

Szili vagy hazudik vagy téved,

amikor összemossa a mostani politikai akciót a kettős állampolgársággal. (Bár a Publicus mérése szerint az ellenzéki - főként a szocialista - szavazók körében annak is jelentős az elutasítottsága.)

Ha tájékoztatják őket, akkor a választók - beleértve a Fidesz szavazóit - csak 20 százaléka tart ki a határon túliak választójoga mellett. Szili szerint tehát az ennyi nemzeties van az országban, a többiek nemzetietlenek, tehát nem is magyarok, csak véletlenül magyarul beszélnek és itt laknak.

Abban kétségtelenül igaza van Szilinek, hogy az aláírásgyűjtés egyszerűen csak pártpolitikai akció: néhány hónappal az országgyűlési választások előtt elsősorban pártpolitikai célokat szolgál, politikai hasznot, szavazatokat szeretnének ezzel szerezni.

Ami mondjuk egészen természetesnek tűnik egy politikai párttól.

Másfelől viszont nyilván nem tartja pártpolitikai akciónak a két éve közpénzen folytatott Fidesz-kampányt, amit hol népszavazásnak, hol ún. nemzeti konzultációnak neveznek, miközben még Navracsics, az Orbán-kormány brüsszeli delegáltja is annak tartja.

Gyurcsányék nyilvánvalóan semmi mást nem tesznek, mint a közízlést és -vélekedést kiszolgálva megjelenítenek egy sokakat érdeklő témát, és felvállalják annak képviseletét. Az akciónak nyilvánvalóan semmilyen következménye nem lesz, leszámítva persze a politikai hasznot: a választók egy része esetleg a Gyurcsánnyal szembeni averziót is félretéve hajlandó lesz a DK-t támogatva, szemben az MSZP-vel és az ellenzék többi pártjával, akik nemhogy semmit nem látszanak tenni, megjeleníteni, képviselni, hanem ráadásul

még szembe is fordulnak azzal, amit a választók döntő többsége gondol.

  • Teljesen hamis és hatástalan az a vád a DK-val szemben, hogy szerzett jogot nem lehet elvenni. Mert hol van az kőbe vésve?
  • Hamis az is, hogy ez "csak" demagógia és szavazatszerzés. Persze, hogy az. Ellenzéki pártként ez dolguk.

Ha valaki le akarja váltani az Orbán-rezsimet, akkor annak szavazatot kell szereznie. Ha nem akarja, akkor az más, természetesen.

Más kérdés, hogy a DK szavazatszerző potenciálja eleve limitált: csak azok az a választók állhatnak át hozzájuk, akik nem utasítják eleve Gyurcsányt. Ilyenek csak az MSZP-nél vannak. Ebből a cél nyilvánvaló:

Gyurcsány le akarja rabolni a szocikat.

És ők ezt bambán tűrik.

dk.jpgA határon túliak választójogának elvétele ráadásul egy eléggé indokolható cél, még ha mint vállalkozás eleve kudarcra van ítélve (mert kétharmad kellene hozzá, miközben Gyurcsányéknak még a parlamentbe kerülés is siker lenne, nemhogy a többség, vagy a kétharmad).

Az ellenzéknek az a baja, hogy bár egy ország látja, milyen problémák vannak Orbán kormányzásával, nem tud alternatívát megjeleníteni, mert nincsenek témái.

  • Ha lennének is, azok népszerűtlenek.
  • Ha meg nem népszerűtlenek, akkor az Orbán-Rogán kormány azonnal lenyúlja.
  • Ha nem népszerűtlenek és nem is tudják lenyúlni, akkor leveszik a napirendről, mint az MSZP vasárnapi boltzárát vagy a Momentum olimpiáját.

Ha véletlenül akadna egy téma, amelyik népszerű, a Fidesz nem tudja ellopni és ki sem tud hátrálni belőle, akkor azt valamiért az ellenzék nem akarja, miközben az lenne a dolguk, hogy megszerezzék a választók többségének a szimpátiáját.

Itt volna egy remek alkalom. Egy kompetens és nem dilettáns ellenzék ebben az ügyben nem ekézné a Gyurcsány-pártot, hanem 

versenyezne vele.

És akkor esetleg megjelenhetnének a színen mint alternatíva, miközben Szilinek és Orbánnak maradnának a valóban nemzethy választók, az "igazi magyarok", a szavazók kb. 20 százaléka. Bő másfél millió ember, ahelyett, hogy - mint most - dupla ennyi, 3 millió körüli támogatójuk volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9713185644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sas70 2017.11.06. 15:36:59

@Ballib cenzúrázók réme 25: Ezeken túlmenően arra is van érved, hogy az egyik magyar állampolgár szavazhat levélben, a másik meg nem?

morph on deer 2017.11.06. 15:38:31

@meszena:
“...a nemzettelen helyett.”

Mi a baj a ‘nemzettelennel’?
Mert ugye van olyan, hogy “nemzett,” akkor olyan is lehet, aki - még - nem nemzett, nem?
:)
Kérdés apihenő muzsikushoz:
- Nemzenél?
- Ne tegezzen!

n3spr3ss0 2017.11.06. 15:38:42

Ki a fenét érdekli Kaméleon Kacska Picsa véleménye? Engem biztos nem.

nemecsekerno_007 2017.11.06. 15:55:46

Páran itt firtatják, hogy ki és hol fizet járulékot, meg adót. Valaki attól szavazhatna vagy mi?

Szerintem ezt ne firtassuk mert nagyon messze vezet. Be kéne vezetni a családi számlát a nyugdíjra és a TB-re, egyből kiderülne, hogy ki az igazi magyar állampolgár :)
Oszt lehet kardozni a mamával, papával, hogy mennyi nyugdíjat kapjanak a család aktív tagjainak járulékbefizetéséből.

Ja és jöhet a hőbörgés, hogy dehát egész életében fizette a járulékot. :) Már ezerszer leírtam, hogy miért masszív hazugság ez... Nem fogom töbször........

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.06. 15:56:46

@sas70:

Egyéni mandátumra szigorúbbak a szabályok, az átjelentkezések miatt.

De tőlem mehet levélben ez is, mint a listára szavazás.

Ám ez nem függ össze a határontúli honfitársaink megtagadásával.

csobi2011 2017.11.06. 16:02:57

@sas70: a Magyarországot elhagyok maguk döntöttek úgy hogy elmennek innen. Inkább sikálják az angol klotyót mint hogy itthon boldoguljanak, a magyar hazát építsék. Egy kis plusz pénzért holnap már hottentották is lennének bármi is legyen az. A határon túliak nem tehetnek róla hogy elszakították őket. Ők még sokszor úgy is vállalják az állampolgárságot, hogy hátrány éri őket ezért. Szóval inkább ők szavazzanak mint azok akik Angliából oktatnak minket, hogy milyen ember az aki ilyen szenny országban itthon marad.

has 2017.11.06. 16:08:57

@meszena: Ezt azután írtad, hogy jól megnézted a képet az íráshoz? Mert, ha igen, nem tudod kik ők és milyen előéletük van.

has 2017.11.06. 16:10:41

@Ballib cenzúrázók réme 25: Mitől hazaáruló? részleteznéd!

morpho 2017.11.06. 16:11:17

@csobi2011:
Te pubi, az angliai magyarok hazautalják a GDP 3%-át! Ez amúgy megvan?
www.hungliaonline.com/megdobbentoen-sok-penzt-utalnak-haza-a-kulfoldon-elo-magyarok/

Az erdélyi/vajdasági magyarokat, meg a magyar költségvetés támogatja, többek között abból, amit a londoniak hazautalnak és adóbevétellé alakul.

Most akkor ennek ismeretében gondold át az előző hozzászólásod jó alaposan!

morpho 2017.11.06. 16:14:33

@has: Arra gondolsz, hogy a képen két vérkomcsi hajol össze?? :) És hogy úgy van!

Demokrata Hungarofil 2017.11.06. 16:34:34

A hazai "baloldal" a végtelen ostobaság és a végtelen kártékonyság különös, másutt kikeverhetetlen elegye már a kezdetektől fogva. A "baloldaliság" annyira súlyos kór, hogy hamarább fogják megtalálni a rák általános ellenszerét, mint a "baloldaliság" hatékony gyógyítását.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.06. 16:37:32

Pl ezért:

Mert uszított a határontúli honfitársaink ellen.
Erdélyben nyomtaott szórólapon hazudta hogy ellpoják a nyugdíjunkat, TB-t.
Több helyütt hazudta, hogy fejenként 160 ezerbe kerül mindenkinek az állampolgárság megadása, pl itt: img.index.hu/cikkepek/0411/belfold/ketnem/oldal.html

---

Azaz valótlanságokkal hergelt magyart magyar ellen a Gyurcsány nevű hazaáruló görény.
Minden állításáról bebizonyosodott, hogy hazugság volt.

Ahogy most is be fog bizonyosodni.

"Egyes

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2017.11.06. 16:38:49

Volt MSZMP-s kurva, az MSZP árulója és a Fidesz seggnyalója.

csobi2011 2017.11.06. 16:39:39

@morpho: az általad beszúrt link a külföldi magyarokat említi, te meg leegyszerűsíted az angliai magyarokra. Na mindegy. Te vagy itt még az egyik utolsó aki értelmesen vitatkozik, ezért próbálom még egyszer higgadtan leírni a véleményemet. Én is dolgoztam 9 hónapot Angliában (Blackpool-ban, elsősorban nyelvtanulás céljából). Szóval van egy kevés rálátásom a dologra. Ha egy magyar úgy dönt hogy külföldön akar élni, mért akar beleszólni a Mo-i dolgokba? És mért hiszed hogy minden határon túlit kilóra megvesznek. Mért nem tudod elképzelni, hogy ezek az emberek most érzik először hogy az anyaország valóban foglalkozik velük, és itt nem az anyagiakra gondolok. Nekik sokkal fontosabb a szimbolikus összetartozás. Ha csak a pénz érdekelné őket, nekik is egyszerűbb lenne nyugatra menni v. Mo-ra jönni. És már többen leírtuk itt hogy mivel csak listára szavazhatnak ez egy szimbolikus dolog (2014-ben 2 fő képviselői hely múlt rajta a 199-ből). Az ellenzék esetleges győzelme nem ezen fog múlni, de valahol kifejez egy fajta szimbólikus összetartozást. Szóval az a problémám ezzel a Gyurcsány javaslattal, hogy magyart ugraszt össze magyarral és még csak gyakorlati jelentősége sincs a dolognak. Mi szükség erre?

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.06. 16:42:27

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:

Azért ez aranyos.

Az MSZP-ben senki nem komcsi, senki nem MSZMP-s csak aki éppen kilépett az egykori állampártból valami miatt.. .DDD

Erzsébet Czebe Tóth 2017.11.06. 16:44:12

Nos akkor használta a fogalmat...cimkézett

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.06. 16:44:29

@csobi2011:

Érintettél egy nagyon fontos kérdést..

Vajon miért szavaznak a határontúliak a ballibek ellen ?

Bizonyos hogy nem a ballibek tehetnek erről az apró statisztikai adatról (97%)?

Nem lehetséges olyan politikát folytatniuk, hogy határontúli honfitársaink büszkén szavazazzanak rájuk ?

Hefe 2017.11.06. 16:47:19

"Szili Katalin a magyar választók négyötödét "nemzetietlennek" tartja"

szili katalint a magyar választók négyötöde egy elvtelen senkinek tartja

Janossz 2017.11.06. 16:48:55

@nemecsekerno_007: Mindig ezzel jössz. Na most, ha én gazolom a Nemzeti elszámoltatószéknél, hogy három gyereket felneveltem, és mindhárom itthon dolgozik, akkor én háromszor annyi nyugdíjat kapok, mint egy egy gyerekes?
Aki nem nevelt egyet sem, az menjen legelni az árokpartra, vagy mi?
Ezért nem kellett volna szétbarmolni a manyupot. Ugyanott járunk, mint 89-ben.

n3spr3ss0 2017.11.06. 16:51:17

@Ballib cenzúrázók réme 25: 16.37.32
Pedig mindenben igaza van, nekem sincs semmilyen honfitársam Romániában.De ettől még igazi magyar vagyok, veletek ellentétben.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2017.11.06. 16:58:46

@Ballib cenzúrázók réme 25: Ki beszél itt MSZP-ről. Lassan már nem is létezik. A komcsikat a Fideszben kell keresned. Pl.: Kérdezd Orbánt. Tud beszélni a családjáról is!

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.06. 16:58:47

@n3spr3ss0:

Dehogy mondott igazat.
Senki nem vette el se a nyugdíjat, se a TB-t, semmit sem az állampolgárság megkapásával.
Nem került senkinek egy fillérjébe sem.

Gyurcsány hazudottt és magyart magar ellen uszított és uszít ma is.

Ha neked nincs honfitársad Erdélyben, akkor te nem vagy magyar. Ugyanis magyarok élnek ott, és felvidéken, az Őrségben, Kárpátalján, és minden elcsatolt nemzet részen.

Ilyenformán az a kérdés, hogy magyar testvéreink, dönthessenek-e 2 darab parlamenti mandátum sorsáról.
Dönthetnek-e 2 azaz kettő helyről honfitársaink, akik 60-70 évet letöltöttek üldöztetésben magyarságuk okán, mert magyarok maradtak olyan országban ahol folyamatosan verték, alázták, fenytették őket pusztán nemzetiségük, magyarságuk okán.
Szavazhatnak-e, ha magyarok maradtak a kommunista diktatúra és a ballibek megvető dühe, és értelmetlen uszítása ellenére is.

Ez a kérdés minösszesen.

nemecsekerno_007 2017.11.06. 17:00:27

@Janossz:

- A három gyereked összedobja a nyugdíjadat a járulékaikból, megállapodtok, hogy mennyit bírnak, neked mennyi kell etc...
- Ha ezen felül tudnak még fizetni az államiba járulékot akkor annak megfelelően lesz nyugdíjuk. (nem kötelező)
- Vagy fizetnek egy magánbiztosítónak. (v. a kettő kombinációja)

Ez lehetne valódi nyugdíjreform, ellentétben a MANYUP-al, ami fából vaskarika volt.
Abban igazad van, hogy ugyanott járunk mint '89-ben. Ja igen kb. 27 éve de még a többség mindig a szocializmusban él.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.06. 17:00:36

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:

Nos.
Amíg Gyurcsány jelentgetett a Pécsi Dialógus csoportról rendszerváltás környéként az MSZMP KB-nek, és cserébe az MSZMP KB leszólt a vizsgáira ezért
(videó: www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA )

Addig Orbánt és feleésgét, ugyenezek a GYurcsány féle besúgók lehallgatták, mint minden ellenzékit:
mandiner.hu/cikk/20120405_viktoria_akcio_lehallgattak_es_megfigyeltek_orbant_es_feleseget

De ez már történelem..
Csak nem értem a magadfajta komcsik miért próbálják elhazudni .. :DD

Janossz 2017.11.06. 17:02:31

@csobi2011: "Az ellenzék esetleges győzelme nem ezen fog múlni, de valahol kifejez egy fajta szimbólikus összetartozást."
Az állampolgárság kifejezi az összetartozást. Legyen elég.
Egyébként szerb-ukrán viszonylatban messze nem "szimbolikus", hogy EU-s polgárok is lettek egy füst alatt, szabad mozgással, munkavállalással.

Janossz 2017.11.06. 17:06:15

@nemecsekerno_007: Fából vaskarika? Az öngondoskodás?
Liberális fertő, mi?
Érdekes, hogy az olyan neoliberális állatság, mint az egykulcsos, az mindenkinek tetszeni látszik az illiberáltak körében.

felső határ nincs 2017.11.06. 17:06:40

majd ha 80% ellenzi akkor levaltjak a fideszt

morph on deer 2017.11.06. 17:11:36

@csobi2011:
“Mért nem tudod elképzelni, hogy ezek az emberek most érzik először hogy az anyaország valóban foglalkozik velük, és itt nem az anyagiakra gondolok.

Mert most van igazán szükség arra, hogy ezt a tetves tolvaj bagázst továbbra is hatalomban tartsák, azért!
Mert viktorának nagyon rosszul esett, hogy a kétharmados többség - amihez bizony a kedves határontúli atyafiak szavazata révén jutott, - és most mindent bevet a cél érdekében, azért!

Ha a “nemzetnek” - azaz az anyaországnak - valóban fontosak lennének a határontúliak, akkor biztosítaná számukra a SAJÁT képviseletet!

Ha a határontúliaknak valóban az lenne a fontos, hogy a SAJÁT magyarságukat és az anyaországhoz tartozásukat tartanák fontosnak, akkor NEM orbán cselédjeként ugrálnának, hanem a többi magyarral egyenrangú - tehát NEM kivételezett - módon, csak a saját nevükben szavaznának, és nem a máséval vernék a csalánt, mint most!

Gerinctelen cselédtempó, semmi több: az “uraság” kedvében járni a jutalomért nyilván fontosabb, mint kiállni a SAJÁT jogaikért, hogy ne csak használják őket, hanem valóban egyenrangú magyarként kezeljék őket!

Csak mint mondtam, ehhez gerincre és önérzetre lenne szükség...

morph on deer 2017.11.06. 17:26:39

@Ballib cenzúrázók réme 25:
“Addig Orbánt és feleésgét, ugyenezek a GYurcsány féle besúgók lehallgatták”

Na várjál, ez még mind nem elég: már Orbán Balázst is lehallgatják!
Most képzeld!

Mondjuk van is miért...:)

Bár lehet, hogy csak stikában akarnak gyógyulni, ki tudja?
Ugyanis:
“Orbán Gáspár színpadról gyógyít, térít és nyelveken szól”

Viszont ha már így van, talán a kedves papát sem kéne kihagyni, mert ő aztán valóban egy rászoruló!
Mert nála az orvostudomány már csődöt mondott, ahhoz, hogy gyógyult legyen valóban csodára lenne szükség!

index.hu/belfold/2017/11/06/orban_gaspar_felhaz_egyhaz_kereszteny/

Sexual Harassment Panda 2017.11.06. 17:29:43

Péter szépen kijelentkezik abból a budapesti okmányirodában ahova tartozik, ès ő is szavaz6 levélben.
Szivesen.

morph on deer 2017.11.06. 17:42:11

@Sexual Harassment Panda:
Azért nem, mert ahhoz még a választási névjegyzékben nyilvántartandó címet is meg kell változtatni, mert csak akkor kapja meg a kis csomagját a szavazócédulájával, stb. Aztán ha arrébb költözik, akkor kezdheti elölről.
Szóval nem nyert.

efi 2017.11.06. 17:42:17

Nem egészen értem, hogy hogy jött ki az 57, de mindegy. 60% nem támogatta, majd még újabb 19, mivel: a szavazati jogot megszavazók fele olyan hülye, hogy még azt sem tudja pontosan mire szavazott. Most, hogy megtudta, hogy nem is fizetnek ide adót, máris másként látják?

morpho 2017.11.06. 17:52:03

@csobi2011: Az angliai magyarokat csak példának írtam, külföldön dolgozó magyart értettem alatta. Nagyon faszát írtál, csak nem arra, amit feldobtam. Ha a külföldön dolgozó magyarok nem utalnák haza asetont, azt megérezné a magyar államháztartás. Te meg itt hottentottázol, mosogatófiúzol és lenézed ezeket az emebreket. Pedig Orbán kurva nagy bajban lenne, ha ezek mondjuk hazajönnének! Kurva nagy bajban! Nem véletlen, hogy azért lobbizik, hogy a brexit végén a most ott dolgozó magyarok szerzett jogai ne csorbuljanak. Az erdélyi magyarokat viszont az anyaország adófizetői támogatják, nem utalnak ide semmit. Hogy melyik hasznosabb gazdaságilag Magyarországnak, az szerintem nem kérdés, te meg pont az ellenkezőjét vázoltad fel a valóságnak. Egyébként engem nem Gyurcsány érdekel, őt konkrétan majdnem annyira rühellem, mint Orbánt. Viszont az erdélyi magyarok szavazati joga az a fidesz hatalmi játszmája. Semmilyen nemzeti érdek nem támasztja alá a szavazati jogot, csak a politikai haszon. Ugyanez igaz arra is, hogy a londoni magyar mondja fel a magyar lakcímét és akkor szavazhat levélben, egyébként nem, de az erdélyi magyarnak eleve nem volt magyar lakcíme, neki nincs mit feladni. Ez is politikai játszma, mert a londoni/berlini stb magyarok az erdélyiekkel ellentétben nem a fideszre szavaznak nagy számban. Ha Orbánnak szabad politikai haszonszerzésre felhasználni az erdélyi magyarokat, akkor másnak is szabad. Még Gyurcsánynak is.

@Sexual Harassment Panda: Ezt tőled is kérdezem: Tudnál mondani egyetlen racionális okot, hogy a levélben szavazás miatt miért kell feladni a magyar lakcímet??? Csak egyet. Köszi előre is.

nemecsekerno_007 2017.11.06. 17:55:39

@Janossz: Én pénzről beszélek, nem izmusokról. Nyílván tetszik az egykulcsos adó, mert több marad annál aki dolgozik, ettől függetlenül ez még igen kevés. Nem ártana elérni a szlovák adóék szintjét ami 40-42% körül van (nálunk még a csökkentés után is 47%), persze ehhez hozzá kell nyúlni a nagy rendszerkehez úgy mint nyugdíj, eü. Persze a "valódi liberális" kormányok alatt 50-51% volt, illetve volt olyan, hogy a vállalkozóknál a kiszámlázott összeg 60%-át vitte az állam. Nyílván ilyen egy liberális, vállalkozásbarát környezet. :)

nemecsekerno_007 2017.11.06. 18:01:53

@morpho: "Pedig Orbán kurva nagy bajban lenne, ha ezek mondjuk hazajönnének! Kurva nagy bajban! Nem véletlen, hogy azért lobbizik, hogy a brexit végén a most ott dolgozó magyarok szerzett jogai ne csorbuljanak...."

Ez igaz, csak van egy kis gond:

- Valóban utalnak, csak nem az államkasszába. (ha járulékként küldenék akkor semmi gond nem lenne, mert akkor konkrétan részt vesznek a közteherviselésben)
- ÁFA formájában jut ebből az államkasszába, de akkor maradjon ez 27%? Mert azzal is sokaknak gondja van, az is a patás nyakába van varrva.
- Például akkor lehetne csökkenteni az ÁFÁ-t, ha megoldanánk azt, hogy a kint dolgozók is fizessenek Mo.-on járulékot.

Nyílván ki kell számoln, hogy 4-5%-os ÁFA csökkentés miatt kieső bevételt mivel pótoljunk. A TB meg a nyugdíjjárulék például jó lehet, mert akkor elindulhatna a rendszer egy öngondoskodó irányba anélkül, hogy lyukat ütne a költségvetésen.

Janossz 2017.11.06. 18:03:09

@morpho: "Az erdélyi magyarokat viszont az anyaország adófizetői támogatják, nem utalnak ide semmit."

Ami már csak azért is vicces, mert időközben a romániai életszínvonal szép csendben beérte a magyart.
A kedves nemzeti olvtársak, ha már külföldre nem járnak (mert ott külföldiek is vannak, külföldiül beszélnek, jajjj!) azért a 4-es, meg az 5-ös úton megtekinthetik a segélyezettek autóállományát.
Beleragadtak a harminc éves szteretipiáikba, szegény határon kívülieket, segítsük már kicsit...Ócska hazugság mára.

RHalacska 2017.11.06. 18:10:37

@nemecsekerno_007: Jelenleg 58,76%-át viszi el az állam a bruttó kiszámlázott munkadíjnak, ha az egész kiveszed munkabérként. A megmaradt részből pedig veszel valamit, amin 27% áfa van.... Mennyi is az annyi?
Mocskosul nagy a lehetőség a csalásra, az áfa világelső, ami ugye a szegények adója.
Jó lenne bevezetni, hogy a munkavállaló bérpapírján szépen megjelenjen minden amit utána befizetnek. Egyből kiderülne, hogy mennyit is kell termelni a fizetésért. Jelenleg 66.600Ft nettóért 123.500Ftot kell összesen kifizetnie a munkáltatónak.

$pi$ 2017.11.06. 18:13:49

@Janossz: "Ami már csak azért is vicces, mert időközben a romániai életszínvonal szép csendben beérte a magyart."

:D Mesélj meg, akkor kinyitok egy sört! :D

Janossz 2017.11.06. 18:15:10

@nemecsekerno_007: "elindulhatna a rendszer egy öngondoskodó irányba anélkül, hogy lyukat ütne a költségvetésen. "
Alig egy órája még fából vaskarika volt a manyup nálad. Elég következetes vagy.
"Én pénzről beszélek, nem izmusokról."
A korábbi példád a nyugdíjról, hogy majd a gyerekeid összehordják, és ha marad, fizetnek maguk után, csodás volt...Tehát egy gyermektelen mehet legelni, több évtizedes járulékfizetés után?
Ez a kínai modell, csak ott nem szedik a járadékot.

Janossz 2017.11.06. 18:16:57

@$pi$: Ne tedd! Ülj be az autódba, ha van olyan, menj ki, nézd meg!
Ha nincs, elvisz a tömegközlekedés is. Ott sör is van.

BiG74 Bodri 2017.11.06. 18:22:31

Szili nagyon is illett az mszmp -be, maszopba, fityiszbe, és egyéb elvtelen, megélhetési szarházi, szarkeverők csapataiba.

Singerkém 2017.11.06. 18:25:27

@morpho: "
Te pubi, az angliai magyarok hazautalják a GDP 3%-át! Ez amúgy megvan?
http://www.hungliaonline.com/megdobbentoen-sok-penzt-utalnak-haza-a-kulfoldon-elo-magyarok/"

Ja.... oszt?
Én meg keresek annyit mint ők és 15%-ot adózók belőle. Az egyéb befizetéseimről nem is beszélve.

A svájci alkotmányt egyébként tanulmányoztad?
Csak azért,mert nagy a kuss azóta.... :-)

eßemfaßom meg áll 2017.11.06. 18:35:03

Péter rendelkezik magyarországi lakcimmel így szavazhat pártlistára és a lakhelye szerinti egyéni képviselőre

Pál nem rendelkezik magyarországi lakcímmel így nem szavazhat csak pártlistára

Nyilván véletlenül nem bontotta ki részletesen a kép felirata a valóság szövetét.

eßemfaßom meg áll 2017.11.06. 18:40:20

@efi: . "Most, hogy megtudta, hogy nem is fizetnek ide adót, máris másként látják? "

Ha az állampolgártság mellett a magyasrországon fizetett adót is bevesszük a szavazásra jogosultság feltételei közé akkor máris nem lenne probléma azzal, hogy ki szavazhat levélben hiszen manchesteri Péter pont annyi adót fizet Mo-on mint liverpooli Pál

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.11.06. 18:47:02

@morpho:

"Semmilyen nemzeti érdek nem támasztja alá a szavazati jogot, csak a politikai haszon."

Ez bődületes marhaság.
Éppenhogy nemzeti érdek, hogy minden magyar egyként döntsön a magyarok sorsáról, határon innen és túl.
Neked miért jó ha megtagadják határontúli honfitársainkat, mint ahogy azt a hazaáruló ballib horda teszi ?

morpho 2017.11.06. 18:53:55

@Singerkém: Nem veled hasonlítottam össze a külföldön dolgozó levélben nem szavazó magyarokat, hanem az Erdélyben élő levélben szavazóval, aki nem utal haza semmit. Te hogy jössz ide? Én meg foglalkoztatok 50 embert, aki után járulékot fizetek és??? Köszönjük Emese! Legközelebb ahhoz szólj hozzá, amit írtam, az sokat segít.

Ami Svájcot illeti. Azóta is várom a svájci alkotmány linkjét. Egy Wikipédia oldalt kaptam, azzal meg pont nem megyek semmire. Amint küldöd az alkotmányt, rögtön reagálok. ( nem szükséges a fordítással bajlódnod! )

morpho 2017.11.06. 18:58:32

@eßemfaßom meg áll: De Péternek vagy haza kell jönnie Liverpoolból, vagy be kell vonatozni Londonba a magyar követségre, hogy a szavazatát leadhassa, Pál viszont levélben szavaz otthonról. Miért???

@Legeslegalja: Azzal, hogy nem adok nekik szavazati jogot nem tagadom meg őket! Vagy te csak azt tekinted magyarnak, akinek szavazati joga van? Egyébként ez egy politikai hakni, ne próbálj belőle honfitársi kérdést csinálni, mert szó nincs ilyesmiről!

mh1973 2017.11.06. 19:10:11

Magyarul az összes valamire való, mérhető iq-val rendelkező ember ellenzi a levélben "szavazást", egyedül a sok suttyó verekedős vén szipirtyó helyesli meg ebből a rendszerből gazdagodó korrupt politikusok és a holdudvar.

mh1973 2017.11.06. 19:14:26

@RHalacska: és mit kapsz a sok befizetett adóért? Engem mindig ez foglalkoztat, mert nem érdekelnének a magas adók, ha a bölcsődébe nem kellene fizetni, ha az óvoda nem összedőlne és nem kellene mindent bevinni, minden apróbb programért ezreket fizetni, meg nem én vinném be a gyerek napi gyümölcsadagját, ha ehető kaját kapnának, ha minőségi oktatást kaphatna a gyerek, ha nem 3 éves várólisták lennének a kórházakban, stb... Mit látok a befizetett sok pénzemből, van közvilágítás, meg fizetjük a kerítést őrző marhákat, meg a bennünket büntetgető zsernyákokat.

mh1973 2017.11.06. 19:16:32

@Ballib cenzúrázók réme 25: hazudsz, mint mindig, ez a lételemed, csomó nyugdíjat fizetünk nekik, csomó ide átjelentkezett kap segélyt és jövőre már a párezer tizedmagyar gyerek után is adnak babakötvényt.

anyadmajma 2017.11.06. 19:22:52

@Legeslegalja: te vagy a hazaáruló, te hazaáruló bolsevik geci.
Majd ha én is megmondhatom, mire költsd a pártközponttól az itten trollkodásodért kapott fizetésed, majd akkor szavazzanak a nem magyarok, csak magyarul beszélők. Hiszen ezt mondtátok róluk kb, két hete.

felső határ nincs 2017.11.06. 19:25:46

ha 80 szazalek utalja a fidesz 5letet akkor hogyhogy jovore is a fidesz gyoz?

RHalacska 2017.11.06. 19:26:34

@mh1973: Hát nem azt, amire szükség lenne. Pont ezért olyan az adómorál, amilyen. Igen is nehezemre esik átutalni az adókat, amikor látom azt ami van ebben az országban. Kellene normális méretű adó, és mindenkinek akkora jövedelem, hogy mindent ki tudjon fizetni. Nem kell ide ingyenes tankönyv, meg étkeztetés meg mifene. Értelmes fizetés kell, amiből ki tudja mindenki fizetni, amire neki szüksége van. Csak éppen messzire vezet, mert az ország, és a társadalom termelékenysége ott tart ahol. Az elmúlt két hónapban, csak nekem nagyjából 300.000Ft veszteséget okozott az, hogy mások képtelenek határidőre, és jól elvégezni a munkájukat. Csak éppen nem érdekli őket. Mert ha igen, és minden más is érdekelné a társadalom tagjait, akkor lenne itt nemulass!
A szavazati jogot mindenkitől meg kellene vonni, akinek nincsen adóköteles jövedelme Mo.-n. Igen a nyugdíjasoktól, és a tanulóktól is.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2017.11.06. 19:32:34

@RHalacska: Főleg a nyugdíjasoktól, hiszen azok bégetik hatalomra Orbánt.

szil_ 2017.11.06. 19:41:18

@megamedve: Azt mondod, hogy ne szavazzon olyan ember, aki nem viseli annak következményét, és én ezzel egyet is értek.
Viszont van egy kis bökkenő: a magyarországi politika olyan szinten pofázik belé a határontúli dolgokba, illetve a szomszédos országok által belügynek tekintett kisebbségpolitikába, hogy ez azt eredményezi, hogy a magyar parlamentbe beszavazott emberek minden böfögése sokszorozottan érinti a határontúliakat, akiknek alig van eszközük a védekezéshez.
Következményt keresel: itt van.

Ami pedig az adózós érvet illeti: Magyarországon a lakosság fele nem adózik. Szavazati joga több mint 50%-nak van.

mh1973 2017.11.06. 19:46:51

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: ráadásul a mantrára leginkább ők a vevők, amitől ráadásul közveszélyessé is válnak!

anyadmajma 2017.11.06. 19:53:05

@RHalacska: na, ezt én is támogatom. Az szavazzon, aki fizet adót-járulékot.
Aztán nézegessenek a nyuggerek véres szájjal, hogy dehát ők a fiedszre szavaztak, miért adóztatják a nyugdíjukat?:)

HorseFucker 2017.11.06. 19:58:24

Feldugnék a vén szar kurvának egy baseball ütőt szögekkel kiverve...

kiko grande 2017.11.06. 20:11:56

Grabowski, matekból egyes.

morpho 2017.11.06. 20:32:55

@szil_: "Ami pedig az adózós érvet illeti: Magyarországon a lakosság fele nem adózik."

A lakosság fele nem vásárol semmit? Nem eszik semmit? Nem, is iszik? Nem is fűt? Rá se gyújt? Nem vesz villamosjegyet? Benzint? Tűzifát? Fenyőt karácsonykor? Cipőt? Semmit nem vásárol a lakosság fele? Van erről valami statisztikád?
Na jó, csak poén volt. A 27% áfát mindenki fizeti Magyarországon...

2017.11.06. 20:35:07

Kezdem már érteni, hogy anno a szadesz miért nem támogatta ezt a nőt a köztársasági elnöki posztra. Nem azért, mert 30 ezüstpénzért eladta magát a fidesz kommunista pártnak, hanem valahonnan megbízható infót kaptak, hogy ez az egyén a fideszesek beépített embere a maszopban. Kár, hogy Fletó nem jött rá, de az is lehet, hogy tudta, csak az erősebb szoci platform nem engedte, hogy már akkor kidobja a fideszes szemétdombra.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.11.06. 20:37:31

Gyurcsény megint húzott egyett.

Az agyhalott magyargyűlölő részét a ballib tábornak terelgeti egybe.
Ezzel ki is végzi a normálisabb nemzeti érzelmű maradék ballib társaságot.

Rövid távon megint Gyurcsány nyer.
Hosszú távon egy aljas hazaáruló féreg lesz, de ezt a címet már kiérdemelte 2004-ben is.

morpho 2017.11.06. 20:44:19

@Legeslegalja: "Az agyhalott magyargyűlölő részét a ballib tábornak terelgeti egybe."

Most tekintsünk el attól, hogy nem létezik az, hogy "ballib" mert vagy bal vagy lib, a kettő kizárja egymást. De amúgy igen, ez nálunk baloknál, pláne libeknél úgy van, hogy már igenigen rég óta gyűlöljük a magyart! Én személy szerint ilyenkor hétfőn gyűlölöm leginkább, aztán csütörtökre kicsit enyhül a dolog és vasárnap délután kezd újra felerősödni! Kemény ám a folyamatos magyargyűlölet béklyójában vergődni! Nem könnyű nekünk ez a folyamatos magyargyűlölködés, hidd el!

has 2017.11.06. 20:58:32

@Ballib cenzúrázók réme 25: Komoly fogalom zavar van a fejedben. A más országban élőmagyar nemzetiség hazája nem Magyarország. A nálunk élő nemzetiségek hazája Magyarország. Itt él, itt van minden napi kapcsolata.
Tehát gyurcsán csak azért mert nem támogatja a külföldön élő magyar nemzetiségek ilyen mértékű támogatását, még nem hazaáruló.

anyadmajma 2017.11.06. 21:00:33

@Legeslegalja: mivel szerintetek, bolsevik hazaáruló gecik szerint csak az a magyar, aki bolsevik hazaáruló geci, ezért lassan eléritek, hogy az ország nem magyar 2/3-a gyűlöljön titeket, pont ahogy szítjátok a gyűlöletet, mint ahogy a Bibliában is áll, Isten útmutatása és Jézus tanítása szerint. Hiszen a keresztények is ti vagytok csak.
Ja a határon túl élők sem magyarok, csak magyarul beszélnek. Ezt is ti mondtátok.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.11.06. 21:01:54

@morpho:

Valóban egyre marginálisabb a ballib tábor.

És a határontúli honfitársaink elleni uszítás nem segít a népszerűségben.

Viszont örökre felírtuk a Gyurcsanyista csürhét, a hazaárulók listájára.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.11.06. 21:04:19

@anyadmajma:

Te bizonyára nem olvasol eleget.

Különben tudnád, hogy Gyurcsányt rühellik a legtöbben, és legjobban a magyarok.

És ezen az se segít ha magyart magyar ellen uszít.
Hozzászoktunk.
Csak eddig beazonosíthatatlan karhatalmisták felett rendelkezett, akik magyarokra rontottak, most meg csak egy 5%-nyi féreg felett.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2017.11.06. 21:15:08

@Legeslegalja: Mondd, Kubatovnak érzed magad, hogy listázol? Azt is elárulnád nekem, hogy a bánya volt párttitkárát, az Orbán papát milyen listára írtad fel?

mh1973 2017.11.06. 21:16:49

@Legeslegalja: mi a véleményed a letelepdési kötvény-mutyisokról, azok mekkora hazaárulók?

morph on deer 2017.11.06. 21:20:42

@Legeslegalja:
“...minden magyar egyként döntsön a magyarok sorsáról, határon innen és túl.”

És ez lenne helyes!

De - szerinted - mitől egyenértékű a csíkszeredai szavazat a bácsbodrogival?

Ugyanis a bácsbodrogi a SAJÁT képviselőjére szavaz, aki elméletben őt képviseli, a csíkszeredai meg egy pártra, ami semmi más, mint egy ‘orbán viktor’ nevű személy magántulajdonú játszótere!

Ez hol, és milyen szinten azonos döntési jog?

Ezt csak kérdem, mert számomra ez nem tűnik “azonos” jognak, de akár tévedhetek is, hisz miért ne..?

Tehát? Van valami elfogadható válaszod erre a dilemmára?
Szívesen venném, ha lenne! Tényleg!

Parajpuding 2017.11.06. 21:23:35

Szilikatalin egy gerinctelen áruló politikai szédelgő.

anyadmajma 2017.11.06. 21:25:13

@Legeslegalja: ti uszítotok magyart magyar ellen, ti hazaáruló bolsevik gecik.
És veletek ellentétben, mi értjük is, amit olvasunk.

morph on deer 2017.11.06. 21:25:47

@Legeslegalja:
“...Gyurcsányt rühellik a legtöbben, és legjobban a magyarok.”

Kifelejtetted a jelzőket!
Így kénytelen vagyok segíteni, mielőtt még teljesen csököttagyúnak nézne a nagyérdemű!
Szóval:
“Gyurcsányt rühellik a legtöbben, és legjobban az agymosott és retardált fidszes magyarok.”

Így igaz!
Te egy tseni vagy, nem vitás!

anyadmajma 2017.11.06. 21:27:20

@morph on deer: majd mingyá', mer előbb erről ki köll kérni a párttikár eltvárúr véleményit. nem ám csak úgy össze-vissza válaszúni:)

anyadmajma 2017.11.06. 21:28:02

@morph on deer: lol, lemardt, hogy ez a @Legeslegalja: gyökér gondolatai:)

morph on deer 2017.11.06. 21:28:27

@morph on deer:
Te egy “zseni” vagy, nem tseni... Elnézést, ez egy ilyen nap ;(

morph on deer 2017.11.06. 21:34:29

@anyadmajma:
Nekem meg nem sikerül eltalálnom a megfelelő betűket - szín józanul! - bár az igaz, hogy telefonról válaszolok..!

Lehet, hogy megint lesznek “komisszárok?”
Régi, szép idők..!

anyadmajma 2017.11.06. 21:36:04

@morph on deer: ezeknek a dilemmájuk a:
"44be nyilas vótam, 51re ávós lettem, most mi legyek, hej?"

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.11.06. 21:41:38

@anyadmajma: @morph on deer:

Gyurcsány két kedvenc hazaárulója elbeszélget az élet dolgairól.

Anyáznak ahogy szoktak, határon túli honfitársainkat megtagadni, mert a főni ezt parancsolta az agyhalott banda számára.

2018-ban meg csodálkoznak majd megint, aztán mikor magukhoz térnek akkor diktatúráznak és náciznak.
Ennyit tudnak meg a nevüket.

Unalomig Ismert sztori, ismert következmény.

morph on deer 2017.11.06. 22:01:56

@Legeslegalja:
“..., határon túli honfitársainkat megtagadni,...”

Nincs kit megtagadni, szivi!
Igazából Bözsi néni - tudod, ahol orbán közölte, hogy “szia Röfi”, szóval az a Bözsi néni - nagyságrendekkel többet jelent, mint Semjén egész határon túli pereputtya, mert azokhoz soha semmi közöm nem volt, nem is lesz!
Nem tetszik?
Lehet sírni.

Én nem vagyok felelős Trianonért, nem is leszek, tehát semmilyen felelősséggel nem tartozom senkinek! Sem Nagyváradon, sem Kolozsváron, sehol!

A szimpátiám a balszerencsés határon túli magyaroké, de ez nem jelenti azt, hogy bármilyen szinten fontosabbak lennének, mint a fentebb említett Bözsi néni, holott Bözsi néni egy orbán fan, ami nálam nem a nyerő kategória, akárhonnan nézve sem.

Tehát ‘sorry,’ de amíg Bözsi néni úgy él ahogy, addig nem helyeslem az erdélyi fociakadémiára költött milliárdokat, sem pedig azt, hogy határon túlra szakadt honfitársaink belepofázzanak abba, aminek az ‘eredményét’ nem ‘élvezik’!

Lehet sikítani, fidesz zombik!

morph on deer 2017.11.06. 22:39:55

@Legeslegalja:
“Unalomig Ismert sztori, ismert következmény.”

És ez érdekel... - kit is?
;)

Karipapa01 2017.11.06. 23:17:08

Szili szerint mindenki szembe jön az autópályán! :D

RHalacska 2017.11.07. 00:14:19

@szil_: Tán akkor végig kellene gondolni, és akinek nincs adózott jövedelme, az nem szavaz. Sarkos, finomítani lehet, de elegem van abból, hogy a kisebbség, meg a nyugdíjasok mondják meg mi legyen, úgy, hogy sokan azt sem tudják mi Mo. államformája, és hány parlamenti párt van.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2017.11.07. 06:34:55

@HorseFucker: Lehet, hogy nem ismered a propaganda alaptörvényét. Valamit minél többször hangoztatsz, annál többen fogadják el igaznak. Ez volt Göring műve is Hitler mellett, s most ezt alkalmazza a Fidesz. Így azt a szögesbotot először annak kellene feldugni, aki az egészért felel!

Singerkém 2017.11.07. 06:45:35

@morpho: Aki állampolgár, az állampolgár. Ennyi.

"Én meg foglalkoztatok 50 embert, aki után járulékot fizetek és??? "

Oszd el 51-nel, az a te részed, mivel 50 ember és te magad termelitek meg.

"Ami Svájcot illeti. Azóta is várom a svájci alkotmány linkjét."

Az egész itt található:
www.admin.ch/opc/de/classified-compilation/19995395/201405180000/101.pdf

A 15. cikkely, a vallásszabadságról pedig itt:
www.admin.ch/opc/de/classified-compilation/19995395/index.html#a15

Ugyanaz áll benne, mint a Wikin.

eßemfaßom meg áll 2017.11.07. 09:28:58

@morpho: majd ha Péter nem Magyarországon fog hivatalosan lakni akkor nem kell utazgatnia.

nemecsekerno_007 2017.11.07. 09:34:19

@RHalacska: Jaja, erről beszélek. Lehet csökkenteni az ÁFÁ-t v. a járulékokat tovább, de akkor a kiadási oldalhoz is hozzá kell nyúlni. (nyugdíj, TB, államigazgatás)

vagy adót emelni illetve hitelt felvenni.

eßemfaßom meg áll 2017.11.07. 09:36:34

@RHalacska: Szar ügy a demokrácia meg az általános választojog amikor nem a te kedvenceidet szavazzák be ugye? Amikor ugyanez a réteg a kedvenceidet szavazta be gondolom akkor is kézzellábbal tiltakoztál a szavazataik ellen, mert " eleged volt abból, hogy a kisebbség, meg a nyugdíjasok mondják meg mi legyen, úgy, hogy sokan azt sem tudják mi Mo. államformája, és hány parlamenti párt van. "

nemecsekerno_007 2017.11.07. 09:43:26

@Janossz: "Alig egy órája még fából vaskarika volt a manyup nálad. Elég következetes vagy..."

ezt is írtam: anélkül, hogy lyukat ütne a költségvetésen.

Csodás? Pedig ez a realitás illetve ez nem lenne fából vaskarika mint a MANYUP. Csak mindig vannak demagóg politikusaink akik tolják a szociális mantrát, meg persze vannak választópolgáraink akik meg igénylik a kegyes hazugságot. Ezt csináljuk kb. a rendszerváltás óta.

Gyermektelen: Ők vannak kevesebben, nem rájuk kell optimalizálni a rendszert, nekik lehetne egy szolidáris alapú járulék v. valami. Mondjuk kifogásnak jók, hogy miért nem kellenek a reformok. A "semmittevés kompromisszuma" ahogy élő klasszikusunk mondta abban a bizonyos beszédben.

Kínai model: Nevezhetjük Bélának, nekem tök mindegy. Viszont finanszírozható/fenntarthatóbb mint a mostani felosztó-kiróvó és a hazugság faktor is kevesebb benne valamint nem ad egy jól irányítható választói tömeget a politikusok kezébe. Akik abban érdekeltek anyagilag, hogy minél nagyobbak legyenek az adók, járulékok.

RHalacska 2017.11.07. 09:44:48

@eßemfaßom meg áll: Hát barátom azt a részt találtad el: " Amikor ugyanez a réteg a kedvenceidet szavazta be gondolom akkor is kézzellábbal tiltakoztál a szavazataik ellen" Ja nincsenek kedvenceim. 20 éve várok arra, hogy végre jön valaki, aki szakértőként tud kormányozni, és nem mindenféle csoportok kegyeit keresik. Igen, amióta van demokrácia, erősen tiltakozom az ellen, hogy azok mondják meg mi meg ki legyen, akik alapvetően nem járulnak hozzá a közösséghez. Igen, ha nyugdíjas leszek nem fogok beleszólni. De ez a nyugger generáció harmadszor teszi tönkre az országot. Nem is érdemelnek mást, minthogy az fiaik és unokák kimenjenek külföldre, és vissza se nézzenek. A kisebbségről meg inkább ne beszéljünk, azok egy tál lencséért nemhogy az országot, de a saját gyereküket is eladnák.

RHalacska 2017.11.07. 09:47:31

@nemecsekerno_007: Rendszerszinten kellene rendet tenni. Fenntarthatalan, pazarló rendszerek működnek. Piaci alapon fele annyiból oldunk meg mindent mint az állam.

eßemfaßom meg áll 2017.11.07. 10:19:52

@RHalacska: Elveszítettem a fonalat, ha szerinted senki nem alkalmas kormányzásra az elmúlt 20 év kínálatából akkor nem mindegy neked, hogy melyik teljesen alkalmatlan csapatot szavazzák be a nyuggerek?

eßemfaßom meg áll 2017.11.07. 10:22:47

@RHalacska: "Piaci alapon fele annyiból oldunk meg mindent mint az állam. " Piaci alapon egy csomó dolgot nem lehet megoldani és piaci alapon mindig ott van az "olcsóbb" megoldás mellett, hogy a piaci szereplő lehuzza a rolót abban a pillanatban amikor nincs meg a kellő nyeresége.

RHalacska 2017.11.07. 11:28:11

@eßemfaßom meg áll: Mert az állam még soha nem zárt be kórházat, nem számolt fel intézményrendszert. Ja de

RHalacska 2017.11.07. 11:29:12

@eßemfaßom meg áll: Legalább lopjon csendben, kevesebbet. Mint Csehországban. Ott is tele van oligarhával a rendszer, csak azok nem kisebbségiek, így csendben teszik, közben meg löknek az állampolgároknak is

nemecsekerno_007 2017.11.07. 11:47:40

@RHalacska: "Rendszerszinten kellene rendet tenni..."

Hát a nyugdíj, meg a TB az rendszer, a két legnagyobb az országban. Plusz az államigazgatás.

"Piaci alapon fele annyiból oldunk meg mindent mint az állam..."

Kivéve ugye a közbeszerzés :) Amúgy egyetértek.
süti beállítások módosítása