B1 blogcsalád



Gyurcsány bejuttatja a parlamentbe az LMP-t és a Momentumot

2017. szeptember 19. - nickgrabowszki

A Fidesz terveinek sarokköve a volt miniszterelnök. gyf_1_2.jpg

Erről az atv.hu szerint a velencei frakcióülésen beszélt Orbán. A tudósítás szerint  azt mondta, hogy

a kormányzat megrendelésére született belső mérések azt mutatják, hogy az is kedvező a Fidesz és a kormány számára, ha nem lesz 2018 tavaszára MSZP-DK összefogás, de - tette hozzá forrásunk – „az is jó lesz a Fidesznek, ha megszületik az MSZP-DK közös lista, mert a méréseik azt mutatják: ez esetben a baloldali választók jelentős részben választanák az LMP-t és a Momentumot, és ezzel besegítenék azt a két erőt a parlamentbe, amely még nem volt kormányon.

Azaz:

  • ha nem működik együtt a DK az MSZP-vel, akkor azzal megosztja a baloldali szavazótábort, és ezzel olyan egyéni körzeteket ad át a Fidesznek, ahol az máskülönben esélytelen volna;
  • ha meg közösen indulnak (akár listán is, akár csak egyéniben), akkor azzal szavazók százezreit taszítják el maguktól a kisebb ellenzéki pártok közül a nagyobbak felé, és egy esélyes kihívó helyett sok kicsivel kell szembenéznie az Orbán-pártnak.

Oszd meg, és uralkodj. Addig jó, amíg Gyurcsány él. Ha nem volna, ki kellene találni, olyan hasznos.

Úgy kell ő a Fidesznek, mint egy falat kenyér.

Ezt a problémát kezelte volna a Botka-terv, ami Gyurcsány ellenállásán és ügyes taktikázásán végleg megbukni tűnik. Eszerint a volt kormányfőnek vissza kell vonulnia ahhoz, hogy a kisebb baloldali ellenzéki pártok szavazóit is egy, a Fidesz leváltására esélyes lista (és annak egyéni jelöltjei) mögé lehessen csábítani. Esetleg felvenni a listára ezen ellenzéki pártok vezetőit, hogy elejét vegyék az önálló indulásnak.

De sem ők nem lennének egy listán Gyurcsánnyal (erre már láttunk példát 2014-ben, amikor Juhász Péter inkább lemondott biztos befutó helyéről, csak ne kelljen Gyurcsánnyal egy listán szerepelnie, vagy a párbeszédesek csak unikumokkal tudták kezelni azt a sokkot, amit a volt miniszterelnökkel való közös indulás jelentett), se a szavazóik nem szavaznának ilyenre.

Ezt tudja a Fidesz is, számol vele, és örül neki.

Lehet az mondani, hogy a Fidesz csak taktikázik (azaz az ATV névtelen forrásai hazudnak), de erre semmi sem utal. Egyfelől elmondanak olyanokat, amiket nem biztos, hogy a pártvezetés azt akarná, hogy eljusson a Fidesz-szavazókhoz, ti hogy a Soros elleni kampány nem valós ellenféllel szembeni harc, hanem

a tábor összetartását szolgálja:

Most nincs bevándorló, de a kerítés létjogosultságát a vidéki Magyarország nem kérdőjelezi meg. A harc folytatódik, a tábort össze kell tartani, kell hogy valami ellen küzdeni lehessen, ezért van szükség Sorosra, a Soros-tervre, a kvótára.

Továbbá a B1 blogon is írtunk arról, hogy létezik olyan mérés, ami szerint Gyurcsány akadályozza meg Orbán leváltásátcsak a választók 16 százaléka szavazna egy olyan ellenzéki összefogásra, amelynek listáján Gyurcsány Ferenc neve is szerepel.

Ez pont akkora, mint az MSZP és a DK összesített szavazótábora. Kb. 1,3 millió választó, ami nem tud bővülni mert a kisebb ellenzéki pártok (LMP, Együtt, Párbeszéd, etc.) szavazói kategorikusan kizárják, hogy Gyurcsányra szavazzanak. 

De a DK elnöke azzal kábítja a híveit (és itt ez nem túlzás), hogy egy 3-4 százalékos párt éléről ő fogja leváltani Orbánt. Pedig őszintébb pillanataiban ő maga is elmondja, hogy segít összetartani a Fidesz táborát, máskor meg úgy viselkedik, mint egy politikai troll, és azt állítja:

Nem közvélemény-kutatásból csinálunk programot. Aki így tesz, az nem politikus, hanem szatócs!

Éppen ott tart a magyarországi ellenzék, ahol 2013-ban, amikor Gyurcsány felkövetelte magát az ellenzéki összefogás listájára, és ezzel limitálta annak elérését. Pont annyi szavazatot kaptak, mint amennyit most kapna egy MSZP-DK közös lista (1,3 milliót).

Gyurcsánynak négy éve komoly szövetségesei voltak egy esélyes ellenzéki miniszterelnök-jelölt kinyírásában (aki elkövette azt a hibát, hogy elhitte, szövetségesei komolyan gondolják, hogy mindent alárendelnek a kormányváltásnak), mint Schiffer András és Mesterházy Attila. Most már egyedül is elegendő erre.

De hol van már Schiffer, és hol van már Mesterházy?

Csak Gyurcsány örök. Meg vele együtt természetesen Orbán is.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4212877504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gaboca41 2017.09.19. 12:35:43

Haa Botka politikus lenne és nem magacsinálta önjelölt, akkor azzal kezdi, hogy leül Gyurcsánnyal és megpróbálja megvitatni a problémát és keresni valamilyen, mindkét fél számára alkalmas megoldás. Milyen jogon követeli magának Botka, hogy egyszemélyben döntse el, kik lesznek egyéni képviselő jelöltek? Ez pontosan ugyanaz a rendszer,mint a Fideszben,ahol Orbán egyszemélyben dönt a képviselőkről.

is 2017.09.19. 18:02:36

Nem egeszen passzol a poszt azzal, ami tortenik:
- Botka nem kinal megoldast, ultimatumot kinal. Megoldas az, amit minden erintett elfogad. Ja, en is szivesen vennem, ha az osszes FIDESZ szavazo ram szavazna, es dobnak Orbant, mert termeszetesen csak Orbannal van baj, a ketmillio szavazojaval nincs. Ezzel egyebkent miert nem jon elo Botka ugyanugy, mint a Gyurcsany nelkuli DK-val? Akkor mar egyutt rohoghetnenk, hogy de milyen bena is ez a Botka, hogy ilyeneket kovetel.
- Az, hogy mit mutatnak a kozvelemenykutatasok, az nem egy orok igazsag, hanem 15 ev agymosasa, aminek kereteben van 700 ezer ember, aki 2010-ben, es csak 2010-ben ketharmados hatalomra segitette Orbant, es nyilvan nem akarjak szembe kopni magukat, mert 2010-ben sem tudtak mas indokot kitalalni, csak amit Orban a szajukba adott, hogy Gyurcsany. Ezekkel az emberekkel kell lefolytatni a parbeszedet, hogy meg van bocsatva, legy szives hagyd abba ezt az ovodas Gyurcsanyozast, es senki nem fog tobet egetni, hogy mit csinaltal 2010-ben.
- Nem igaz, hogy szazezrek raszavaznanak Botkara az ujak helyett, ha nem lenne Gyurcsany. Ez az MSZPs lazalom, hogy majd megint mindenkit szatelit vontatokotelre vonnak. Akar Juhasz Uj Polus iranya, akar LMP-Momentum orihari, az MSZP-vel senki nem fog meg egyszer osszefogni azok utan, hogy 2014-ben pontosan 4-en jutottak helyhez, es nem lett frakciojuk, es az MSZP jol a szarban is hagyta oket. A szavazok meg honaprol honapra fogynak az MSZP korul. Botka elkesett, es az ovodas Gyurcsanyozasra valo felules (esetleges szemelyes sertettseg) sem segit rajta.
- Gyurcsany nem akar es nem tud az ellenzek vezetoje lenni, ez teny, es teljesen lenyegtelen, hogy o ezt elfogadja, avagy sem. Abban viszont teljesen igaza van, hogy van egy bejutasra eselyes partja, es minden normalis orszagban ekkor (hacsak nem vagy bolsi vagy naci) elfogadjak, hogy vagy. Magyarorszagon azonban naci megsemmisitoosztagok mennek feleje naponta, ilyen posztok kepeben. ha veled csinalnak ugyanezt, te is pont igy regalnal. Es ezt nem lehet az o szamlajara irni. Ez a magyarorszagi suttyo, bolsevista hozzallas szmlaja, amit ez a poszt is megvalosit.

postumus mumus 2017.09.19. 18:09:08

Ebben azért nem kicsi ellentmondás van: "ha megszületik az MSZP-DK közös lista, mert a méréseik azt mutatják: ez esetben a baloldali választók jelentős részben választanák az LMP-t és a Momentumot" Tehát akkor a két párt jelentős képviselői helyet szerez, nem 5%-ot, mivel az MSZP-re és a DK-ra se szavaznak. Az MSZP és a DK szavazói legalább annyira hűek pártjukhoz, mint a fideszé, 10-10%-ot mindkettő hoz. Ehhez még hozzájön a Jobbik 15%-a, és az emlitett kicsik(LMP, Momentum, Együtt, Párbeszéd) összesen 15%-a, amivel megszüntethető a fidesz parlamenti többsége. Valakivel koalícióra lesz kénytelen lépni a csuti geci, de szerintem mindenki szarni fog rá, így gondban lesz a patkány. Ezt kell elérni.

nick papagiorgo 2017.09.19. 18:34:10

@postumus mumus:
látom sikerült kimatekolni, hogy az ellenzéknek hogy lesz 50 %-a.
Balszerencsére, ez (ha így is lesz) a listás eredmény.
Egyéniben a büdös életben nem lesz olyan, hogy MSZP és DK 10 %, Jobbik 15%, kicsik még 15 %, már csak azért sem, mert egymás ellen (is ) indulnak ugyebár.

Tessék még gondolkodni picit :)

Ekrü 2017.09.19. 18:39:12

@is: "Ezekkel az emberekkel kell lefolytatni a parbeszedet, hogy meg van bocsatva, legy szives hagyd abba ezt az ovodas Gyurcsanyozast, es senki nem fog tobet egetni, hogy mit csinaltal 2010-ben."-Ez mégis mi? Mi az ,hogy meg van bocsátva?Fenyegetés a jövőre nézve?Tilos volt nekik úgy szavazni ahogy szavaztak?Nincs joguk Gyurcsányozni?Ha meg mégis megteszik le lesznek járatva vagy esetleg más módon tönkre teszitek őket?Ezt mégis ,hogy képzelitek?

nick papagiorgo 2017.09.19. 18:39:59

"Ezt a problémát kezelte volna a Botka-terv"
Nincs olyan, hogy Botka-terv. Botka gyakorlatilag ultimátumokat osztogat mindenkinek, ezt vegyük már észre. Az MSZP-nek ő egy embert nem hozott, inkább csak vitt.

Gyurcsány nem a szívem csücske, de azt mondani egy önerőből is parlamenti bejutásra képes pártnak, hogy a párt vezetője nem indulhat listán, egy őrültség, ezt senki nem gondolhatta, hogy a DK ezt bármilyen formában elfogadja. A DK egyenlő Gyurcsánnyal, ő alapította, ő pénzeli, a párt addig létezik, amíg Gyurcsány.

Őt szívatni nem "terv". Ez kb olyan "terv", mint hogy "keményen kell hajtani, és akkor majd győzünk".

közép dunántúli régió 2017.09.19. 19:36:04

Egyetértek a poszttal. A magyar ellenzék legnagyobb tehertétele és kerékkötője Gyurcsány, aki szerintem titokban fideszes.

VaradiJanos 2017.09.19. 19:37:09

Szerintem dk-nak és bitkának és momentumnak és a berninek is lesz 30-30 százaléka, így tugyák hülyére verni a fassisztákat

ulpius66 2017.09.19. 19:38:37

A magyar választási rendszer gyakorlatilag szóról szóra megegyezik a német választási rendszerrel. Egyfordulós, vegyes (egyéni és listás) választási rendszer, mindenkinek két szavazata van az egyiket az egyéni képviselőre adja, a másikat a pártlistákra.
A "vesztett szavazatokkal" bővül a lista, a bejutási küszöb 5%, és így tovább.......

A németeknél indul vagy 7 párt (pártszövetség) .... ott sohasem gondolkodtak KÖZÖS LISTÁKBAN!!!!!

Természetes, hogy minden párt megméreti magát.... a CDU/CSU pártszövetség, az SPD, az Alternatívok, a Liberálisok, a Zöldek, a Baloldal, és még egy csomó kisebb párt!

Mért ragaszkodnak egyesek mégis Magyarországon a közös listához?????

SEMMI ÉRTELME!!

Ráadásul már 2014-ben is bebizonyosodott, hogy a közös lista szinte pontosan annyit hozott, mint a pártlisták külön-külön.....

ulpius66 2017.09.19. 19:50:06

2014-ben az EU választásokon a következő listás eredmény volt:

Fidesz-KDNP --- 51%
Jobbik ---- 15%
Mszp --- 11%
DK --- 10%
Együtt - Párbeszéd-Korszakalkotók pártja ---7%
LMP --- 5%

Megméretődnek a pártok és kész, mért kell akkor a KÖZÖS LISTA????

BiG74 Bodri 2017.09.19. 19:50:37

@nick papagiorgo:
Pontosan, botka úrnak sokkal nagyobb alázattal, és politikusi kiút kereséssel, kompromisszumképességgel kellett volna nekiszaladni a választások előkészítésének. Persze, ez nem megy, mert saját pártjának kell dominanciát sugározni, ahogy azok, világmegváltó pozíciójukból "igénylik" azt.

Janossz 2017.09.19. 19:52:30

Igazán megható, mikor a NER harcosai itt osztják az eszet a mocskos választási rendszerben érvényesülni próbáló ellenzéknek...
Nagyon jól tudván, hogy az oldaluk állította elő ezt a lehetetlen feladványt, maga alá gyűrve a paletta egyik teljes oldalát, a másikon meg többen osztoznak.
És most az erő (meg a hülye törvényük) velük van.
Ne koptassátok ezzel tovább a billentyűket, írjátok ide, hogy : Bibí! vagy Muhaha, ahogy magatok fajta örülni szokott.
Az ellenzék majd megoldja. Vagy nem. Semmi közötök hozzá.
Aggódjatok kicsit a tiéitekért is!

bekerült 2017.09.19. 19:55:48

nickgrabowszki, nickgrabowszli !

Ennyi marhaságot összehordani, ráadásul, koncepciókat gyártól !

Téged nem zavar, hogy azért Gyurcsánynak elég támogatója is van, akik egyetértenek vele. Nem is akár kik és nem is kevesen.
Gyurcsány azért lehet olyan helyzetben, hogy ne lehessen megkerülni, mert ehhez meg van az erő a táborában.
Ha ez nem lenne, Gyurcsány a fejére is állhatna, akkor se tudna semmit csinálni,

Igen, Gyurcsány csinál olyan dolgokat, ami nem tetszik az MSZP-nek, vagy a többi FIDESZ klónnak.
Mit lehet itt tenni ?
Győzzék meg a választókat, hogy Gyurcsányt ne szavazzák be a parlamentbe és a támogatói pedig hagyják ott !

Ha azt hazudod. hogy Gyurcsány az egyedül az oka annak, hogy a többi ellenzéki párt nem boldogul, akkor bizony nagy marhaságot gondolsz.

Botka eddig senkivel nem tudott zöldágra vergődni, mert a politikája ezt nem teszi lehetővé !
Ahogy ő berúgta az ajtót és követelőzködni kezdett, abban a pillanatban látszott, hogy ez nem fog menni.
Sajnos ennyi telik tőle és le merném fogadni, hogy nem lesz belőle miniszterelnök, de még polgármester se a legközelebbi választáson.

A Gyurcsány ekézésével már ideje lenne felhagyni és komolyabb témákat keresni.
Komolytalan felvetésektől siker nem várható !
Botkának tisztába kellett lenni ezzel, vagy, ha nem , akkor bizony nagyon szerény képességekkel van megáldva.

Egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy Orbánt szívassa, ne az ellenzéket !

ulpius66 2017.09.19. 20:02:19

Az arányok tized százalékos pontossággal a következők voltak:

2014. magyar Parlamenti választás, Összefogás (Mszp-DK-Együtt-Párbeszéd-Liberálisok) 26,3%

Az EU Parlamenti választásokon az Mszp, DK, Együtt, Párbeszéd külön-külön indulva, a szavazataikat összegezve 26,9%-ot kapott!

metax 2017.09.19. 20:04:17

Szóval a b1 blog már meg sem várja az "ellenzék" számára garantált buktával végződő jövő évi választás kimenetelét, és már most, jó előre megteszi bűnbaknak Gyurcsányt.

Bűnbakot pedig kell majd találni, mert az ellenzéki pártoknak a felelősséget további 4 évre való túlélésük biztosítása okán el kell tolniuk maguktól és rá kell akasztaniuk valakire. Ez pedig nem is lehet más, mint az az ember, akire 2010 óta bármikor szívesen lehet mutogatni ha úgy adódik, és ő nem más, Gyurcsány Ferenc.

Még mielőtt valaki félreértené: nem szívlelem Gyurcsányt. Ezt a 2010 utáni Gyurcsányt már nem. De hogy ő lenne majd a legfőbb, vagy pláne egyetlen oka az Orbán tenyeréből evő, a csaló választási törvényt magukra nézve elfogadó, a fideszes bűnözésnek jogalapot adó orbáni Alaptörvényre egyszer már fölesküdő kollaboráns hazaáruló álellenzék jövő tavaszi buktájának...nem, bármilyen rossz is a véleményem Gyurcsányról, mindent szart azért nem kell beszopni róla, amit meglehetősen sokan próbálnak érdekből elhitetni a közvéleménnyel.

ulpius66 2017.09.19. 20:06:11

@Janossz: "Az ellenzék majd megoldja. Vagy nem. Semmi közötök hozzá."

Pösze János!

Te DEMOKRÁCIA HUSZÁR!!!!!!

Ugye ezt a ballibsi kommentelőkre is kiterjesztenéd?

Semmi közötök hozzá, hogy a Fidesz mit csinál!!! NEKTEK KUSSSSSSS!!!!!!!!!!!

ulpius66 2017.09.19. 20:11:22

Tik ballibsik mindenbe belepofázhattok, addig a fideszeseknek TILOS KOMMENTELNI akkor, ha gyurcsányiról, vagy Botocskáról van szó!

Ez a ballibsi DEMOKRÁCIA FELFOGÁS!!!!!!

gwr (törölt) 2017.09.19. 20:12:19

@metax: nem ő egyedül, de döntő mértékben. Mindenki gyűlöli az ellenzéki oldalon is, teljesen jogosan. Nélküle sokkal nagyobb esély lenne bármiféle együttműködésre.

ulpius66 2017.09.19. 20:17:10

Egyebekben meg kedves ballibsi elvtársak elárulom nektek A NAGY TITKOT!!!!

Hogyan lehet a Fidesz-KDNP-t legyőzni.

Intézze el a liberál-fasiszta SoroSS-elvtárs az EU-ban, hogy a Fidesz-KDNP-t nyilvánítsák FASISZTA PÁRTNAK!!!

A Magyar Alaptörvény szerint szerint fasiszta párt NEM INDULHAT A VÁLASZTÁSOKON, és máris tiétek a győzelem.

Egyebekben az sem árt, ha a JOBBIK-ot is fasisztának bélyegzik, és akkor ők sem indulhatnak... biztos, ami biztos!!!!!!!!!!!

Trackers 2017.09.19. 20:19:54

Korrekt poszt.
Ritkaság az ilyen a b1 blogon.

Megnyugvással olvasgatom, hogy GYurcsány agyatlan szurkolói, még Orbán agyatlan szurkolóitól is elkötelezettebbek, így a ballib elkúrók nem kerülnek kormányra.

Azért megnyugvással mert mostmár olyan kéne, aki nem kúrja el. És ilyen alternaítva nincs, akinek esélye is van.

ulpius66 2017.09.19. 20:20:56

A legjobban azt a pillanatot várom, amikor valamelyik ballibsi "okostojás" kitalálja majd, hogy BOJKOTT!!!!!

Bojkottálni kell a választásokat is, mint ahogy tették a migráncs-simogató népszavazásnál is......

Trackers 2017.09.19. 20:24:24

@ulpius66:

A bojkott választás utánra tehető. Mikor megbuktak. Megint.
Gyurcsányék már 4 éve nem dolgoznak.
Mit nekik még négy év ?

metax 2017.09.19. 20:26:56

@Janossz: "a mocskos választási rendszerben érvényesülni próbáló ellenzéknek..."

Pont ez a baj: evickélni próbálnak benne, és nem meghaladni azt. Az ellenzéknek nem szabadna indulni a választásokon. Csak a törvénytelenséghez asszisztálnak, ha megteszik. Legitimálják ezt a mocskos rendszert, amiben élünk. Választásoknak ott van értelme, ahol demokrácia van, de nem nálunk. Fel kellene végre fogni, hasonlattal Magyarország ma a milosevicsi Szerbia korát éli. Ha az ellenzéki pártok indulnak a választásokon, elfogadják a csaló szabályokat, tehát joggal vethető fel: mi a gond a törvénnyel? Ha fölesküdnek Orbán Alaptörvényére, mi a gond vele? Az ellenzék az, aki idestova 7 éve segíti Orbánt, és asszisztál hatalmának megtartásában. Nem csak Gyurcsány, a bűnbak, hanem mindenki, kivétel nélkül.

ulpius66 2017.09.19. 20:29:33

@Janossz: "..a mocskos választási rendszerben érvényesülni próbáló ellenzéknek..."

Pösze János!

Most megint jó nagyot mondtál!

A "a mocskos magyar választási rendszer" szó szerint megegyezik a "a mocskos német választási rendszerrel"...

MILLLEN ÉRDEKES!!!!!

A németeknél senki sem tartja mocskosnak a választási rendszerüket!
(egyebekben Kedves Pösze Jani mutass rá, mi a különbség a magyar és a német választási rendszer közt.....illetve mitől mocskos a német rendszer....)

Janossz 2017.09.19. 20:30:27

@ulpius66: De ideges lettél! Mi van?
Ígérem, nem fogom elemezni, majd ha Semjén egyszer csak visszavonulásra szólítja fel Orbánt, a sok zavaros ügyére, meg nehezen magyarázható vagyonára hivatkozva.
Majd elintézik pártszövetségen belül. A mesében.

Janossz 2017.09.19. 20:32:16

@ulpius66: A tik az tyúkot jelent, bizonyos tájnyelvet beszélő körökben. Hogy jön ide?

ulpius66 2017.09.19. 20:32:24

@metax:

Metaxa!

Rád is vonatkozik a Pösze Janinak írt "felkérés"!

Mik azok "a csaló szabályok a magyar választási rendszerben"?

Köszike a válaszotokat!

metax 2017.09.19. 20:35:44

@gwr: "nem ő egyedül, de döntő mértékben."

Még döntő mértékben sem. Ő és a többi megélhetési álellenzéki EGYÜTT voltak és lesznek az okozói Orbán folytatólagos hatalomban tartásának. Cáratyuska díszellenzéke hatalmának legfőbb támasza.

ulpius66 2017.09.19. 20:38:52

@Janossz: "A tik az tyúkot jelent, bizonyos tájnyelvet beszélő körökben. Hogy jön ide?"

Látom megfogtad a kérésem lényegét!

Persze nem is vártam tőled mást!
(egyebekben meg régebben - XX. század elején - a magyar nyelvben a mink, tik, ők voltak a többes számú személyes névmások...... csak az idők folyamán a többes számot jelölő "k" betű lekopott a mink, és a tik névmásokról... de pl. a helyesírásjavító sem húzza alá a mink szót......azaz helyes a kifejezés....)

Janossz 2017.09.19. 20:39:43

@ulpius66:" A "a mocskos magyar választási rendszer" szó szerint megegyezik a "a mocskos német választási rendszerrel"...

MILLLEN ÉRDEKES!!!!!"

A német vásztási rendszerben demokratikusan működő állam területén működő demokratikus pártok versengenek. Itt meg...
Ugye, nem említenéd egy napon a CDU-CSU-t egy FIDESZ-KDNP-vel?
Akkora különdség még a fociligák közt sincs, pedig az is jókora, kedves falusi barátom!
Ha nem vagy képes személyeskedés, meg pöszézés nélkül kommunikálni, itt a vége, kis aranyom!

ulpius66 2017.09.19. 20:44:49

Pösze Jani!

Ugye, ugye???!!!

Akkor nem is a választási rendszerrel van a baj!!!!

Hanem azzal, hogy nálunk fasizmus van, még a németeknél meg tombol a DEMOKRÁCIA, demokratikusan fogadják be azt az évi több millió migráncsot!!!

BAZINGA2 2017.09.19. 20:45:34

Soha nem kívántam még senki halálát, és ezután sem fogom. De a napokban mégis elgondolkodtam azon, hogy Soros már nagyon idős, mi van ha este lefekszik, és többet nem ébred fel? Nem kell betegnek lenni, hogy valaki meghaljon. Mivel pótolnák a Soros riogatást? Mit tudnának a fideszesek hamarjában kitalálni? Micsoda pofára esés lenne!?

6.Lenin 2017.09.19. 20:51:44

@ulpius66:

"Megméretődnek a pártok és kész, mért kell akkor a KÖZÖS LISTA???? "

De hiszen te adod meg a választ is.

"Fidesz-KDNP --- 51%
Jobbik ---- 15%
Mszp --- 11%
DK --- 10%
Együtt - Párbeszéd-Korszakalkotók pártja ---7%
LMP --- 5%"

Mert van egy párt, aki egyedül képes többséget (kormányzóképes) szerezni.

Más lenne a leányzó fekvése, ha...

x párt 32%
y párt 29%
z párt 15%

A többit kis pártok szereznék meg. 2-3 párt tudna többséget szerezni, egy párt ellenében.

Amíg egy párt képes a kormányzáshoz szüksége többséget biztosítani, addig csak egy másik pártszövetség képezhet ellenfelet. De ez csak akkor érvényes, ha még van esetleg egy harmadik koalícióképes erő is.

Indulhatna a DK külön, és csak akkor lépne szövetségre egy párszövetséggel, ha a Fidesz egyedül nem lenne képes kormánytöbbséget elérni, de a baloldali pártszövetség + DK már igen.

Volt rá néhány évük ezt átgondolni. Szavazó tábor lenne, hiszen 5-5,5 millió választásra jogosult nem a Fideszre szavazott.
Nem tudták/tudják kihasználni ezt a lehetőséget, eddig.

már csak 1 elvetélt forradalom-érdeklődés hiányában elmaradt- vagy külső beavatkozás-a románok megszállnak minket és kormányra juttatják valamelyik köcsögöt.

Óriási lehetőségek vannak még jövő tavaszig.

ulpius66 2017.09.19. 20:54:38

@BAZINGA2:

Most fején találtad a szöget!

Kibaszott nagy bajban lenne a Fidesz, ha a SoroSS szépen elaludna.....

metax 2017.09.19. 20:54:38

@ulpius66: "Mik azok "a csaló szabályok a magyar választási rendszerben"?"

Úgy se értenéd. Leírtam már sokszor amúgy. Ha nagyon érdekel, gyere föl hozzám, és nézzél szét, biztosan találsz erre vonatkozó írást is.

Szerinted a választási szisztéma demokratikus oszt' pont. Magyarország demokrácia oszt' pont. Soros és a CEU rossz, oszt' pont. A menekültek rosszak, gyilkolnak és meg akarják változtatni az ország etnikai képét, oszt' pont. Polt Péter kiválóan végzi a munkáját, oszt' pont. Magyarországon szabad a sajtó, oszt' pont. A Népszabadságot gazdasági okok miatt szüntették meg, oszt' pont. Semmi baj az uniós pénzek fölhasználásával, oszt' pont...

Neked ennyi elég a világból. Annyit fogsz fel belőle, amit Orbán láttatni enged számodra. Amit meg őméltósága a szádba szarik, azt napi 10-14 órában főállásban okádod vissza a blogszférába.

Az ilyennel semmi kedvem vitázni. Van ennél jobb dolgom is.

ulpius66 2017.09.19. 20:58:25

@6.Lenin:

Lenon!

IGAZAD VAN!

OLYAN VÁLASZTÁSI TÖRVÉNY KÉNE MAGYARORSZÁGON, AMELY ELŐÍRNÁ, HOGY AKIK NEM SZAVAZNAK, AZOK SZAVAZATAIT AUTOMATIKUSAN A BALLIBSIKHEZ KÉNE SZÁMÍTANI!!!!!!

MÁRIS LENNE A BALLIBSIKNEK 5-5,5 MILLIÓ SZAVAZATUK!!!!

VaradiJanos 2017.09.19. 20:59:42

@ulpius66: te fizetett trollja a takonyárpinak te selejt bőgatyás szarorszàgi senki te! A német az egy fejlett nèp így náluk működik ez a rencer, de a magyar cigány ázsiai fajta, kevés ahhoz amihez a német elég, persze könyű a németeknek mert ők befogadók és tolerànsak és emberbarát liberális alkat volt mindig és kulturájuk is van pld egy csomó holocaust múzeum és lágerkiállítás

ulpius66 2017.09.19. 21:01:28

@metax:

METAXA!

Egészségedre!
(ne is vitatkozz fideszes bunkókkal....érts egyet minden ballibsivel, és nálad a BOLDOGSÁG!!!!!!!!!!!!!!)

ulpius66 2017.09.19. 21:03:40

@VaradiJanos:

Azért, mert egy fidesz által fizetett troll vagyok még nem kéne fikázni!!!!

Ugyan nem értek a témához, de van róla véleményem!!!!!
(egészen pontosan habonyárpinak van... csak én írom ide azokat....)

6.Lenin 2017.09.19. 21:04:58

@ulpius66:

Miért? Meggyőzni is lehetne őket + a Fidesz tábort egy csodálatos programmal bomlasztani. Ájultan szavaznánk a DK-ra, Vagy juhász Petya ígérne valamilyen csodálatos anyagot nekik. Leszorítanák Viktor táborát mondjuk 40-50 ezer szavazóra.

Rengeteg variáció létezhet. Tavaszig még van idő bőven (talán)

VaradiJanos 2017.09.19. 21:08:28

@ulpius66: "Ugyan nem értek a témához, de van róla véleményem!!!!!"
Akko szerintem kamuztál és igazándiból index blogger vagy. Kis csibész!

Sir Galahad 2017.09.19. 21:12:58

A Botka-terv annyi, hogy nem fog össze senkivel és reményei szerint olyan magas lesz a részvétel, hogy a többi baloldali kis párt nem kerül be a Parlamentbe. Utána, mint egyedüli komoly erő a baloldalon, megpróbálja kormányváltó erővé növeszteni a következő választásra az MSZP-t.

6.Lenin 2017.09.19. 21:19:57

@Sir Galahad:

Ebben a tervben több veszély is kódolva van.

A Fidesz még jobban megerősödik, a baloldal még jobban tagozódik, szétesik. A következő választáson még kevesebb lesz az esély.
Kikből tudna megerősödni a szétesett ballib oldal? A saját tábor maradékából?
Az mire lenne elég, és hány ciklust élne még túl?

morph on deer 2017.09.19. 21:27:35

Látom már kezd megvalósulni Botka "mesterterve", vagyis az, hogy mindenért Gyurcsány a hibás.
Azért is, mert az MSZP nyolc éve nem képes egyről a kettőte jutni, és fogalmuk sincs, hogy mit is kéne csinálniuk, erről is Gyurcsány tehet egyedül!

És az észlény Botka, - aki megmondta, hogy neki van egy terve(!) - hol a bánatban volt ezidáig az MSZP-ben?
Arra nem volt "terve," hogy a pártja némi támogatásra tegyen szert, - azon túl, persze, hogy einstandolja a DK-t és bedarálja az apróbbakat?

De mindegy is.

Azt már mindnyájan tudjuk, hogy a Botka féle műsor egyedül az MSZP poziciójának erősítéséért megy, szó sincs orbán leváltásáról. Ez a kezdetektől nyilvánvaló, aki nem vak mondjuk, annak.

Mindenesetre további kellemes Gyurcsányozást kívánok, csak az érdekeltek - úgymint Botka, MSZP, stb. - figyelmét szeretném felhívni, hogy a trükk már lelepleződött, szóval nem lesz könnyű hülyére venni a szavazókat, legalább is aki nem teljesen vak.

Kiváncsi lennék, mit fog szólni Botka a választások előtti időkben, ha netán kiderül, hogy a DK legalább úgy-, vagy még jobban áll, mint ők?
Csak egy pillantás az EP választási eredményre, és nyilvánvalóvá válik, hogy miről beszélek!
Érdekes lesz..!

Ekrü 2017.09.19. 21:35:19

@metax: Arra azért én is kiváncsi lennék,hogy ugyan már mi bajotok is van a választási rendszerrel?Érdekes amíg nyert a baloldal addig semmi bajotok se volt a pártlistás+egyéni rendszerrel,1990 óta teljesen jó volt .Amúgy se lenne helyes kizárólag pártkatonákat (pártlistás) küldeni ,az egyéni mandátum mégis csak személyesebb.Végül is csak annyiban változott,hogy kisebb létszámú lett a parlament,ami nagyon helyes,hisz nincs szükségünk 300+ léhűtőre,elég annak a fele is,mint kiderült.A másik változás pedig ,hogy egy fordulós lett ,amivel úgy gondolom elég sok pénzt spórol meg az ország.

6.Lenin 2017.09.19. 21:48:09

@morph on deer:

És?

Szerintem a megoldásnak 2006 őszén kellett volna kezdődnie egy új baloldali párt megalakulásával.
Mi lett volna a nagyobb veszteség?
Kidobálni néhány ezer lejáratódott mókust, vagy elveszíteni1-2 millió szavazót (vagy többet). Ezt már akkor kellett volna átgondolni néhány baloldali írástudónak.

A baj nem most kezdődött. Szerintem Botka nem az a fazon, aki a megoldást jelenti a baloldalon. Gyurcsány se.

6.Lenin 2017.09.19. 22:13:35

Szerintem a baloldal szétesése két győzelemmel kezdődött.

94-ben volt az első nagy hiba. Az SZDSZ nevezetű elvtelen társaságot nem lett volna szabad bevenni a kormányba. (vagy ezt nem tehették meg, kényszer volt)

2006 őszén előrehozott választást kellett volna kierőszakolni, és a győzelem után-mert győztek volna-megszabadulni a "nehezékektől" egy új irányba indulni.

Botka jelenleg halott fenekén a csók.

Két győzelemmel indult a bukás, hátha egy újabb zakó már tényleg elindítana valamit, végre jó irányba. Mert egy igazi baloldali pártra szükség lenne, hiszen az emberek többsége "baloldali", alapjáraton. (hiszen a Fidesz is inkább baloldali)

Vissza lehetne szerezni a Jobbikhoz és a Fideszhez elvándorolt szavazókat is.
Szerintem.

jolka40 2017.09.19. 22:48:50

2014 óta azért sok minden kiderült a Fideszről. Az emberek nem vakok és süketek. Lehet, hogy megint győzni fognak, de nem akkora fölénnyel, mint legutóbb. És a szájuk sem lesz akkora, mint legutóbb.

Kútmester 2017.09.20. 00:17:25

Ha Botka hinne a győzelemben, már lemondott volna a polgármesterségről. Az egész ballib társaság csak politikai túlélésre játszik.

morph on deer 2017.09.20. 00:40:38

@6.Lenin:
"Botka nem az a fazon, aki a megoldást jelenti a baloldalon. Gyurcsány se."

Meg más se, ha már ott tartunk.
Az alapgondnak én azt látom, hogy a legtöbb esetben az sem tisztázott, hogy melyik 'oldal' mit is akar, a pártok esetében ez még ködösebb.

Orbánról legalább azt tudni, hogy "még nagyobb hatáskört", maga mondta.

Nekem nem egy "baloldali" párt hiányzik, hanem egy politikailag mérsékelt, kiegyensúlyozott szociáldemokrata-polgári demokrata beállítottságú, értelmes emberekből álló csoportosulás, ahol érdektelen a "párthűség", ismeretlen a nepotizmus és a korrupció.

Tudom, ezzel az erővel akár el is hagyhatom a hrlyszínt, mert ez idegen a "kereszténységből sarjadó létformáktól", azaz a büdös életben nem lesz itt esély normális, civilizált és 'unalmas' kormányzásra, amikor nem támadunk meg senkit és minket sem akar elveszejteni a 'nyugati' összeesküvés, hanem simán csak élet van!

Engem igazából hidegen hagyna, hogy a Botka mi módon csinál bohócot magából, csak rühellem a hazug képmutatást meg a bárdolatlan egyéneket.
Azt meg végképp nem értem, hogy miért lenne jó egyik cezaromániással leváltani a másik cezaromániást, de úgy látszik, ez csak az én problémám.
Igaz, legalább meg tudnánk spórolni a sámlit a fotózáskor, az már valami! :)

babbaba 2017.09.20. 06:55:42

@ulpius66: Dehogy méretődnek. Az majd a választásokkor lesz. Ezekre a kérdésekre soha nem őszinte a válasz. Félnek a kisemberek. Van is mitől-kitől.

De addig jó, míg el is hiszi a sok ostoba, hogy már megnyerték.

----

A gyurcsányi magát nem tudja bejuttatni, örül, ha marad állami támogatásos kategóriában.

Trackers 2017.09.20. 07:24:07

@morph on deer:

"a Botka féle műsor egyedül az MSZP poziciójának erősítéséért megy,"

Ez igaz.

Ahogyan az is, hogy a Gyurcsány féle műsor (az MSZP szétverésétől kezdve) Gyurcsány és a DK erősítéséről szól.

A Juhász, Berkecz féle füttyüs csürhe műsora meg az Együtt erősítéséről szól.

Mindenki magát erősítené ugyanis kivétel nélkül, hogy jobb pozícióból indulhasson a választásnak.

postumus mumus 2017.09.20. 08:44:01

Nick papagiorgo!
"látom sikerült kimatekolni, hogy az ellenzéknek hogy lesz 50 %-a.
Balszerencsére, ez (ha így is lesz) a listás eredmény.
Egyéniben a büdös életben nem lesz olyan, hogy MSZP és DK 10 %, Jobbik 15%, kicsik még 15 %, már csak azért sem, mert egymás ellen (is ) indulnak ugyebár"
Jól írod, értjük egymást. Ez a listás eredmény. Egyéniben csak egy jelöltet kell indítani a fidesz ellen, függetlenként.

kekex 2017.09.20. 08:57:52

@Ekrü:
Nem magával a választási rendszerrel van a gond, hanem az ördög mindig a részletekben bújik meg: nevezetesen a választási körzetek átrajzolásával (gerrymandering). No meg a nem túl demokratikusan, tehát nem többpárti konszenzussal kialakított, hanem a fidesz által erőből átnyomott rendszerrel.
Na ne mond, hogy a német is ilyen!
Mert a magyarban a hagyományos baloldali többségű választási körzetekhez "érdekes" módon sikerült hozzácsatolni jobboldali többségű területeket.
Ezért siránkozik az ellenzék, hogy lejtőn felfelé kellene focizni!

kekex 2017.09.20. 09:01:38

Egyébként meg Botkára az szavazzon, akinek fekszik az Orbán 2.0-ás verzió. De azoknak ott az Orbán 1.0-ás eredeti.
Az uniós választáson meg Gyurcsány vezette a DK listát, és mégis elért 10 %-ot, szemben az mszp 11 %-ával. Ennyíit arról, hogy "többet visz, mint amennyit hoz"
És azóta sok mszp-s átszambázott már a DK-hoz.

6.Lenin 2017.09.20. 09:19:31

@morph on deer:

"Az alapgondnak én azt látom, hogy a legtöbb esetben az sem tisztázott, hogy melyik 'oldal' mit is akar, a pártok esetében ez még ködösebb. "

Ebben egyetértünk, de...

Van ma egy nagyon ködös elképzelés a globalizmusról, multikultiról, meg hasonlókról, de ezt a legtöbben úgy képzelik, hogy ezt csak egy valaki irányíthatná.
Legyen színes a nyitott társadalom, de egy irányítás alatt.
Nyitott társadalmat szeretnénk, de a régi oldalak mentén felosztva az irányítást.

Valami mást kéne hozzá kitalálni, nem pártokat, oldalak mentén.

Olyan kormányt amelyik liberális, baloldali,jobboldali konzervatív is egyben, mindenből azt alkalmazva, amelyik működik. Soxor erről beszél Orbán, de ma még ezt nem értik, hanem szélkakasként kezelik.
Pedig már vagy ezerszer elmondta nem oldalakban kell(ene) gondolkodni, hanem működő rendszerben.
Valami hasonlót feszegetsz te is (unalmasan működő kormány), de a régi hagyományos felosztástól még nem tudsz elszakadni (kiválasztott réteg meg ilyesmik)
Én a "baloldaliság"-ot, csak mint ellenpólust értem. ez még, mint átmenet, nagyon hiányzik. Nyilván előbb-utóbb ezek meg fognak szűnni, hiszen ezért van az a keveredés a pártoknál (nem tudják mit is szeretnének) mert nem tudják hová tenni a baloldali kapitalizmusukat. Vagy a baloldali szélsőjobboldali radikális liberalizmusukat.
Még sok a zavar az erőben.

ulpius66 2017.09.20. 09:27:01

@kekex: "Mert a magyarban a hagyományos baloldali többségű választási körzetekhez "érdekes" módon sikerült hozzácsatolni jobboldali többségű területeket."

Kekexkedő!

Ez olyan szépen hangzik, milyen kár, hogy nem igaz!

Meséljél mán mellik "baloldali többségű választókerülethez" sikerült hozzácsatolni a jobboldali többségűt?
(persze, olyan választókerületeket kérek ahol mellé rendeled azt is, hogy milyen megoldás lett volna a NAGYON IGAZSÁGOS, ÉS DEMOKRATIKUS....)

postumus mumus 2017.09.20. 09:35:50

@ulpius66: Mesél nektek a hóhér. A Fideszbirkák úgyis csak csuti birkapásztoruk makogását és az akolban megtalálható fideszbirkatársaik bégetését értik.

ulpius66 2017.09.20. 09:58:28

@postumus mumus:

Mumusom!

Akkor mesélek neked én! (úgyis veled szoktam ijesztgetni a kisunokáimat...)

Na, szóval Szegeden és környező településeken a következő eredmény született:

1. körzet:
B. Nagy (Fidesz) 23 ezer, Bátyai Edina 17 ezer szavazat.

2. körzet:
Szabó (Összefogás) 20,1 ezer, Bohács (Fidesz) 17, 3 ezer szavazat.

A vak is láthatja tehát, hogy ez az egész azoknak a mocskos ballibsiknek kedvezett!!!

Ha úgy húzzák meg a határokat, hogy lepukkant szegedi panelproli negyedben egy utcával arrébb van a határ, ehelyett egy tisztán fideszes községet átcsatolnak Bohácshoz, akkor Bohács is nyer és B. Nagy is nyer.....Kétezer szavazatot átad B. Nagy Bohácsnak, illetve kétezer szavazatot átad Bátyai Edinának Szabó.....

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.20. 10:01:51

@ulpius66: "milyen megoldás lett volna a NAGYON IGAZSÁGOS, ÉS DEMOKRATIKUS"

A választások UTÁN érvénybeléptetni a változtatásokat.

ulpius66 2017.09.20. 10:22:59

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

FIDESZ TOLVAJ!

Rég olvastalak!

Egyebekben meg tök jó a javaslatod!

Még nem késő!!!!!!

Ha abból indulunk ki, hogy a 2014-es szavazati arányok nagyjából megismétlődhetnek félév múlva is... akkor máris javaslom, hogy a Parlament változtassa meg úgy a Csongrád-Csanád vármegye 1-es és kettes körzet határait, ahogy az előzőekben javasoltam!
(hogy ez a javaslat mért nem jutott eszembe mán 2014-ben... akkor nem lógna ki a lóláb....)

morph on deer 2017.09.20. 13:24:50

@6.Lenin:
"Valami mást kéne hozzá kitalálni, nem pártokat, oldalak mentén."

Lényegében ugyanerről pofázok időről időre. A méretes különbség az, hogy én mindezt nem egy egyszemélyi döntéshozóval képzelem el, - nevezzük bárhogy - hanem profikból álló szakértői grénium vezetésével.
Nem vagyok biztos benne, hogy elengedhetetlen lenne egyáltalán egy 'frontember' létezése, de ha igen, annak legfeljebb valamilyen titulust kéne adni, - tényleges hatalom vagy döntési lehetőség nélkül - nagyjából ahogy Schmitt elvtárs működött anno.

Magyarul nem egy valakinek az ilyen-olyan szándékok által inspirált ötletei vezérelnék az országot, ugyanannak a személynek felkészültsége, tudása és nem utolsó sorban ízlése legyen a mérvadó!
A hobbytevékenység országos hatásáról már nem is beszélve, ami esetünkben már minden mértéken túltesz..!

Szóval igen, túllépni a pártpolitizáláson és az egyszemélyi döntéshozó(k) és klanjaik garázdálkodásán egy élhető ország érdekében.
Ja igen:
"Kedves gyerekek, aludjatok jól..."

6.Lenin 2017.09.20. 15:16:41

@morph on deer:

" egy élhető ország érdekében."

Ezt most is nehéz közös nevezőre hozni, hiszen szinte ahányan vagyunk, ez mást és mást Is jelenthet. Egy nyitott társadalomról ne is beszéljünk, hogy ez valójában mit is jelentene.
Talán, majd a robotok megoldják (attól függően, hogy melyik oldal írja majd a programjukat, vagy indítja el az önfejlesztő intelligenciájukat (egy adott irányba). Aztán majd lesznek liberális, konzervatív és szélsőbaloldali robotok, akik uralkodni fognak az emberek felett. Hú, B+, most jut eszembe:mi nem vagyunk önreprodukcióra is képes előre programozott -bizonyos határok közt- biológiai robotok? Még a végén feltaláljuk önmagunkat is. Nagy szám lesz, ha 1x rájövünk erre)

morph on deer 2017.09.20. 19:59:48

@6.Lenin:
"Ezt most is nehéz közös nevezőre hozni, hiszen szinte ahányan vagyunk, ez mást és mást Is jelenthet."

Ez így nem jutott eszembe, de nyilván igazad van, elvégre Magyarországról van szó. :) A helyzet az hogy több mint negyedszázadnyi svéd élet után hajlamos vagyok elfelejteni, hogy nálunk elemi kötelezettség gyűlölni a 'másik' oldalt, és zsigerből elutasítani bármit.

Igaz ami igaz, ott az 'oldaliság' csak a súlypontok kissebb-nagyobb áthelyezésében mérhető, és nem az alapértékek átcimkézése történik négyévenként. Ha nem figyelsz oda, nem tűnik fel, hogy más az aktuális kormány politikai szinezete, mint a múltkor volt, ugyanis javarészt minden megy tovább, mint ahogy szokott. Persze ott is foglalkozhatsz politikával, ha nincs jobb dolgod, de ott nem tolják a képedbe naponta, ott hagynak élni, hülye plakátok és indulatkeltő performanszok nélkül!
Pedig ott még menekültek is vannak..!

Na, én ilyen jellegű unalomra vágyom!

És nem hiszem, hogy sokaknak lnne ellenére egy helyzet, amikor felcsúti hősünk és csapata inkább elmegy fagyizni, sörözni, vagy kebabozni(!), ahelyett, hogy már megint 'megvédene' bennünket - mondjuk bármitől...

Úgy látszik, még nőnünk kell kicsit...

6.Lenin 2017.09.20. 20:49:17

@morph on deer:

"nálunk elemi kötelezettség gyűlölni a 'másik' oldalt, és zsigerből elutasítani bármit. "

Hmm!
Kérik ezt tőled, vagy kényszerítenek erre?

Azt gondolom, hogy ott fenn északon akkor még más dolgok érdekeltek, most ezek már (talán) kevésbé érdekelnek (pedig talán igény lenne). Ebből kifolyólag marad a politika, és az nem annyira elégít ki (!). Bár izgalmasnak izgalmas, de még is más valahogy, mint a fiatalkori izgalmak. Megértelek.

morph on deer 2017.09.20. 21:41:21

@6.Lenin:
Harmincnyolc voltam amikor 'importáltak', tehát nem egészen stimmel.
Amúgy egyrészt a mentalitás más, másrészt sokkal korábban kezdték.
Meg ott nemigen van kire kenni a szart, se háború, se megszállás, se kihaénnem hajdanvolt kisztitkárok, csak úgy 'egymás közt' zajlik az élet. (Na jó, pár százezer menekült, hébe-hóba..;P)
Mondom, unalmas. :)

FCUK10 2017.09.21. 23:24:52

Arról miért nem írtok, hogy a b1 a jövő évi fideszes győzelem egyik legfőbb szekértolója?:)
süti beállítások módosítása