B1 blogcsalád



Elég ciki: Schiffer András és Illés Zoltán is bedőlt a jobbikos propagandának

2017. szeptember 05. - Mr Flynn Rider

A Jobbik európai polgári kezdeményezést indított az európai bérunióért – ezt látja most a köztereken az óriásplakátokon. Kár, hogy az egész ordas nagy kamu. schiffer_berunio.jpg

Az európai polgári kezdeményezésnek az a lényege, hogy az európai választópolgárok valamilyen ügyre fel tudják hívni az Európai Bizottság figyelmét. Az Európai Bizottság az tesz javaslatot a jogszabályok megalkotására. Természetesen csak olyan ügyekben tehet javaslatot, amik uniós hatáskörbe tartoznak.

A Jobbik kezdeményezése itt pukkad ki először: a Bizottság egyértelműen kizárta azt, hogy a bérek kérdésében lehetséges az uniós jogalkotás. Leírja, hogy a fizetések kérdésében, a sztrájkjog kérdésében, valamint a munkáltatói sztrájkjog vonatkozásában kizárt az uniós jogalkotás, mert

ezek nem uniós hatáskörök.

Lattmann Tamás nemzetközi jogász egy mandineres interjúban ki is fejtette: nincs olyan, hogy az Unió majd olyan jogszabályt alkot, amiben kimondja, hogy az „egyenlő munkáért egyenlő bért” elv a különböző tagállamokban kötött munkaszerződések közötti egyenlőséget is jelentené. Ez a kezdeményezés így nem más, mint üres politikai PR és szemfényvesztés a Jobbik részéről.

A második dolog, amin a Jobbik kezdeményezése elúszik: a mennyiség. Ugyanis a Bizottság azonban csak akkor foglalkozik az európai polgári kezdeményezéssel, ha hét tagállamban összegyűlik az egymillió aláírás.

A Jobbik politikai pr-akciója tehát lehet, hogy népszerű – ki ne szeretne holland szintű béreket kapni Magyarországon -,

de már eleve bukott ügy.

A Jobbik elmondhatja, hogy ők ezért harcolnak. És az első nagy csata, hogy betámadják a választási hatóságokat, pedig nekik tényleg semmi közük nincs az egészhez. Majd utána, amikor megy az aláírásgyűjtés, akkor is lehet kommunikálni, hogy ők éppen küzdenek az európai bérekért. Mivel borítékolható, hogy végül nem történik semmi, akkor lehet majd kire mutogatni.

illes_zoltan_berunio.jpg

Egyes vélemények szerint a Jobbiknak a bukott kezdeményezés jó lehetőség is lesz majd, hogy ebből a kényszerből felvett pro-európai álláspontból kifaroljon és visszatérjen a szokásos Európa-ellenes álláspontra. Elmondhatják, hogy ők akartak európai béreket, de a Bizottság nem.

Augusztus végén Schiffer András, az LMP volt elnöke, tegnap pedig Illés Zoltán, volt fideszes környezetvédelmi államtitkár írta alá a kezdeményezést. Mindezekről a Jobbik házi médiája, az Alfahír is tudósított, nagy csinnadrattával. Meg is kérdezték Schiffert, hogy miért írja alá az ívet, erre ő a következő érveket hozta fel:

  • "...a legfontosabb dolognak is tartom, hogy az Európai Unió döntéshozói a növekvő bérkülönbségekkel, a Kelet- és Nyugat-Európa között tátongó szakadékkal kezdjenek végre valamit";
  • amíg egy tagállamban, mint például Magyarországon, egy olyan kormány van hatalmon, amelyiknek az első számú célkitűzése, hogy a leszorított bérekkel versenyezzen, addig csak is korlátosan lehet eredményeket elérni a bérek megemelésében;
  • "Itt az idő, hogy egy másik Európáról kezdjünk el gondolkodni."
  • A négyszabadság-elvére épülő Unió egy farizeus, szabadkereskedelmi logikát követ: a munkaerő szabad áramlása anélkül, hogy az egyenlő munkáért egyenlő bért elvét bevezetnénk, csak az új gyarmatosítás eszköze.

Később Schiffer a Jobbik standja előtt maga is bevallotta:

„Az egyenlő munkáért egyenlő bért egy tradicionális szociáldemokrata követelés.” Aztán ügyesen hárított:

„… az udvari sajtó Lattmann Tamás liberális miniszterelnök-jelöltet kéri fel arra, hogy fikázza a béruniót, az szerintem egy egyértelmű színvallás: az álarc ellenére Magyarországnak egy neoliberális gazdasági politikát folytató kormánya van, és az ellenzék jelentékeny része úgy balliberális, hogy tulajdonképpen jobboldali.”

Jól látható, hogy Schiffer András nem jogi érveléssel, hanem politikai halandzsával – propagandával – válaszolt a jobbikos propaganda-kérdésekre. Elvekben lehetne támogatni tehát a kezdeményezést – hiszen ki ne akarna több pénzt keresni -, de az igazi kérdés itt az: vajon mire használja a Jobbik Schiffer Andrást, illetve Illés Zoltánt és fordítva?

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4212805602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komodoi23 2017.09.05. 20:00:45

Lattmann téved (vagy hazudik). Ha az EU-nak nem lenne hatásköre a bérunió, akkor Brüsszel hatáskörhiányára hivatkozva elutasította volna azt, az ilyesmit nagyon szigorúan nézik, pláne olyan számukra ellenséges szervezetek részéről, mint a Jobbik.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.09.06. 08:49:48

Önmagában a felvetés is eléggé röhejes.
Mikor Medgyessy emelt 50%-ot akkor 20 évvel vetette vissza az országot, és rommá adósította,
Most akkor a Jobbik hogyan, és miből ?

A blognak és a ballibeknek meg el kéne dönteni, hogy vesszőzik vagy szopják Vonát, mert így egyszerre röhejes.

Az index pl cikkben ritka nagy Vona nyalást produkált a nyugdíjas sértegetésének magyarázásával, itt meg vesszőzik.

bontottcsirke 2017.09.06. 10:50:28

@Ballib cenzúrázók réme 25: Nem miből, hanem mibű?

Abból, amit ellopnak baszki abból. .....

nick papagiorgo 2017.09.06. 14:44:07

Ez a felvetés kb olyan, mint a "legyen ingyen a sör", és kb annyira is komoly.

Az EU mit tud tenni ebben a kérdésben? Előírja, hogy pl. a gödi Samsungnál mennyi legyen a bér - annyi, mint a párizsi Michelin-nél?

Az nem jutott senkinek eszébe, hogy a multi azért megy "ide" és nem "oda", mert "itt" pl. alacsonyabb a munkabér, mint "ott"?

És egyébként, ha ez még be is jönne, ez az "élelmes" magyar vállalkozókat (akik már most is 2-4 órára jelentik be a dolgozóikat, holott azok 8-12-t dolgoznak) mennyire fogja zavarni?

chrisred 2017.09.06. 15:02:50

@Ballib cenzúrázók réme 25: Medgyessy béremelésének köszönhetjük, hogy egyáltalán létezik még magyarországi oktatás és egészségügy.

Vincenzo6 2017.09.06. 15:04:29

Szocialista az egész ország. Ezért fogok elmenni innen a p-ba. Így soha nem fogunk előrébb jutni. Mindneki ingyen pénzt, mindenbe belepofázó államot akar.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.09.06. 15:06:29

Érdemes lenne azért egy közelítő számítást végezni, hogy a hatalom által évente ellopott (vagy értelmetlen beruházásokba fektetett - vö. stadion, kisvasút...) közpénzt elosztva a munkabért kapók létszámával, milyen horribilis összegű éves béremelést kapnánk? :)

nick papagiorgo 2017.09.06. 15:12:20

@Frady Endre:
csak érdekességképpen, egyszer leosztottam a (valamilyen szervezet által) megbecsült éves korrupció mértékét (X milliárd) a dolgozók számával (kb 2 millió), ahogy Te is mondod.
Nincs már meg a számítás, de valami ilyen havi pár ezer Ft/fő körül jött ki....

rasztaszív 2017.09.06. 15:20:36

@nick papagiorgo: kb ezer milliárdról beszélünk.az nem pár ezerre jön ki...

chrisred 2017.09.06. 15:21:28

@nick papagiorgo: De ezeket a számadatokat hiba pontszerűen, folyamatából kiragadva elemezni. A bérből, fizetésből élők jövedelmének emelkedése többletfogyasztást generál a belső piacon, így többletbevételt generál a piaci szereplőknél, amiből újabb bérfejlesztés jön létre, és így tovább, a kamatos kamat elve szerint.

BobAlice 2017.09.06. 15:35:37

A fidesz a legnagyobb akadálya a bérek felzárkózásának. Szándékosan leszorítják a béreket, mert szerintük Kína a követendő példa. Ahol az átlagbér már utólérte a magyart. Amíg megtűrjük a fideszt, addig ebben nem lesz előrelépés.

Bafana 2017.09.06. 15:36:53

Nem törvény kellene az EU részéről, hanem szándék. A kettő nem ugyanaz! Vona az NDK példáját hozta fel. Szándék megvolt a felzárkóztatásra, 25 év alatt megközelítette a volt NSZK béreket.
@nick papagiorgo: Lenne rá forrás. A multiknak nyújtott adókedvezmények mellett a bérekről is lehetne velük tárgyalni. Nem menekülne mindegyik hanyatt-homlok, hidd el!
Az EU-ból jövő felzárkóztatásra szánt pénzeket is úgy lehetne elosztani, hogy a cégek bérezésétől is függővé lehetne tenni. A belső kereslet is generálna a cégeknek több bevételt, amiből béreket lehet emelni. De szerintem még van vagy 20 egyéb megoldás. Nem egyik pillanatról a másikra menne, de el kellene kezdeni. Ha már az EU tagjai vagyunk.

Tom66 2017.09.06. 15:47:14

@Frady Endre: Mondjuk, jobb lenne 1947 -től számítani.

nick papagiorgo 2017.09.06. 15:52:06

@rasztaszív:
jó, csak parasztmatekkal:
van 2 millió dolgozónk, ha éves szinten 1000 Ft-al emeljük a fizetésüket (bruttóban!), az 2 milliárd.
Ha havi szinten 1000 Ft-al, az 24 milliárd.
És nem volt ezer milliárd, valami száz körül volt a becslés.

@chrisred:
ez így van, de a korrupció is ugyanezt generálja. Tehát ha pl. Mészáros Lőrinc X milliót ellop, annak egy részét elfogyasztja, ami belső keresletet generál, más részét befekteti, amivel pl. állásokat hoz létre stb.
A korrupció hatása az összgazdaságra nézve tisztán közgazdaságilag kb nulla :a pénz mennyisége nem változik, csak másnál van. Annyi a különbség, hogy nem az állam kapja meg, hanem Józsi bácsi (tudom, ez így durva fogalmazás, de a lényeg kb ez).

chrisred 2017.09.06. 15:59:12

@nick papagiorgo: Vagy futballcsapatot vásárol külföldön, vagy luxusjachtot, elhelyezi egy adóparadicsomban stb. A középosztály jövedelme sokkal kiszámíthatóbban köt ki a belső piacon, mivel a mindennapi megélhetés, az életmód fenntartásának fedezetéül szolgál. Az elit többletjövedelmének jelentős része halott tőke a belső piac számára.

Tom66 2017.09.06. 15:59:23

@BobAlice: Inkább nézz pontosan utána, hogy kik és hogyan hátráltatták pl. a mindenkori minimálbér-emeléseket.

Ezzel kapcsolatban, néhány magasröptű gondolat a "zseniális" 168-órából: 168ora.hu/minimalber-emeles-kormany-nyer-de-ki-veszit/

nick papagiorgo 2017.09.06. 15:59:48

@Bafana:
de - és ezért hülyeség Vona javaslata - a bérpolitika tagállami hatáskör, nem uniós.
Az egy dolog, hogy pl. a kormány az adókedvezmények mellett a bérekről is tárgyal, de ezt a kormány teszi, nem az EU.
Az EU nem hozhat olyan törvényt vagy rendeletet, hogy mindenhol egyenlő vagy legalábbis hasonló béreknek kell lenniük, ez a legnagyobb közgazdasági nonszensz. Akkor mindennek hasonlónak kellene lennie, pl. a kenyér is annyiba kerüljön mindenhol, az áram is, stb. stb.

Még Magyarországon belül is vannak jelentős különbségek a bérek között a z egyes régiókban, hogy akarjuk ezt az egész EU-ban?

nick papagiorgo 2017.09.06. 16:05:31

@chrisred:
csak akkor halott tőke, ha "kincsként" kiveszi a gazdaságból, pl. otthon tárolja aranyrudakban, vagy - ahogy Te is mondod - kiviszi egy adóparadicsomba.
Ha forgatja-mozgatja, akkor nem az. Tehát pl. vesz egy luxusjachtot, az egy termék, azt valaki legyártotta, munkája van benne stb. Ugyanígy ha épít egy kastélyt, akkor pörgeti az építőipart, stb.

Az teljesen igaz, hogy a középosztály jövedelme sokkal kiszámíthatóbban köt ki a belső piacon. Persze, egy ideális világban nem lenne korrupció, és így a pénzt azok kapnák, akik megérdemlik - de ilyen világ nincs. Korrupció mindig is mindenhol van, csak a mértéke más. Ezért röhögök én mindig, amikor a politikusok mondják, hogy "mi majd nem fogunk lopni". Á, nem. Csak kezdetben, egy kicsikét...aztán majd szépen fejlődik.

BobAlice 2017.09.06. 16:13:11

@Tom66: Kezdjük azzal, hogy a bérfelzárkózás kulcsa nem a minimálbér emelés, hanem a hatékonyság növelése és a kiszámítható jogi és gazdasági környezet, technológiai innováció és oktatás. Szóval aki erre hivatkozva a minimálbér szintjét emlegeti, az hazudik, vagy naív.

A fidesz valódi elképzeléseiről árulkodik, amikor a külföldi befektetőknek beszél a magyar munkaerőről:
propeller.hu/nagyvilag/2895895-orban-buszken-araboknak-magyar-munkaero
Valamint az, hogy leépítik a felsőoktatást, és a kétkezi, gyári szalagos munkásképzésre kívánják helyezni a hangsúlyt a közoktatásban.

nick papagiorgo 2017.09.06. 16:18:54

@BobAlice:
bérfelzárkózás akkor van, amikor az emberek többet keresnek, és nagyobb mértékben emelkedik a bérük, mint pl. a nyugati államokban.

A hatékonyságnak miegyébnek ehhez csak áttételesen van köze, mivel az a céget érinti, nem a munkavállalót. Tehát attól, hogy a cégnek jobban megy, nem feltétlenül következik, hogy a munkavállalónak is többet fog fizetni (hanem a többletnyereséget kiviszi, pl. az anyjának).

hümhüm 2017.09.06. 16:27:59

@bontottcsirke: "Abból, amit ellopnak baszki abból. ....."
@Frady Endre: "Érdemes lenne azért egy közelítő számítást végezni"
@rasztaszív: " kb ezer milliárdról beszélünk.az nem pár ezerre jön ki..."
Marhaság. ugyan hol lenne a nyugati bérekhez képest...?
A KSH szerint 2016ban kb 3800000 ember volt alkalmazotti státusban. Ha ebből levonjuk a közfoglalkoztatottakat és egyéb himi-humit, akkor is marad kb. 3 millió.
Az ezer milliárdot elosztva 3 millióval 333 333 Ft jön ki éves viszonylatban. Ez havonta 22492 Ft bruttó bérnövekedést jelenthet egy főre nézve.
Hol itt az európai bér..?

rasztaszív 2017.09.06. 16:29:49

@nick papagiorgo: nem tudom,te milyen becslést láttál,az ezer milliárd az alsó hangon megvan.de vannak durvább becslések is.úgyhogy kezd csak ezertől a matekot.

rasztaszív 2017.09.06. 16:31:51

@hümhüm: két malomban őrlünk.az ezer milliárd a becsült korrupció.

szdan 2017.09.06. 16:49:12

A liberál-legalja bukó1 már megint alkotott. Szánalmas amikor már valaki annyira elmerül az agyatlan liberálpropaganda mocsarában hogy azt sem látja mi a valóság. Jól jellemzi ez ennek a szennyblognak az egész munkásságát!
Azt már nem is minősítem, hogy úgy írtok egy témáról hogy arról a leghalványabb fogalmatok nincs!

BobAlice 2017.09.06. 16:54:11

@nick papagiorgo: Ha az emberek bére úgy növekszik, hogy a hatékonyság nem változik, az csak inflációhoz és munkanélküliséghez vezet. A gazdaság outputja nem lesz több, így ami többet az emberek kapnak, csak virtuális lesz.

Bafana 2017.09.06. 17:07:48

@nick papagiorgo: Akkor még egyszer laírom, hátha átsiklottad a lényegi részt.:
"Nem törvény kellene az EU részéről, hanem szándék. A kettő nem ugyanaz!"
Ezt nem elolvasva levezetted a fikciót. Mintha a marslakók Földre szállásáról fantáziálnál.

A bérunió egy szándék, amihez minden fél pozitív hozzáállása kell. Csak a magyar kormány, vagy csak az EU, vagy csak a vállalat szándéka önmagában kevés. De már a francia elnök is kezdi belátni, hogy nem hülyeség a bérunió gondolata. Avagy hogy tudnád hazahozni a 600 ezer magyar gazdasági menekült mondjuk felét?

A cikkírónak, Mr Flynn Ridernek pedig azt üzenem, hogy nem az a ciki, hogy Schiffer és Illés is aláírta, hanem az, hogy ő nem írta még alá!

élveteg 2017.09.06. 17:10:34

@BobAlice:

Ezt a blődlit honnan a faszból szopta Én munkás vagyok A műszakban targoncát vezetek és szkeneren jönnek a feladatok A műszak allati 20 perc szünet kivételével ( ebben bent van a kaja és a cigi ) egy de egyetlen egy másodperc megállás nélkül hajtunk mint egy állat így tudjuk elérni a megállapított normákat betartani a taktidőket mi a faszt akar még maga mondjuk énvelem hatékonyabban dolgoztatni?

Tom Bradley 2017.09.06. 17:21:01

Mindenki nagyon boldog lenne, ha a versenyszféra bérei csak annyival lennének alacsonyabbak nálunk, mint amennyivel az árak alacsonyabbak (ha egyáltalán azok, erről nem vagyok meggyőződve).
Komolyan elhiszi valaki, hogy a kisebb hatékonyság miatt alacsonyabbak a bérek nálunk? Akkor mi a ráknak jön ide gyártani egy csomó cég, ha rosszabb hatékonysággal termelnek a magyar munkások, mint a nyugat-európaiak?
A hatékonyság meg főleg munkaszervezés kérdése, azt meg általában az ide delegált külföldiek intézik.

nick papagiorgo 2017.09.06. 17:29:24

@rasztaszív: ha mondasz egy számadatot, forrással, szívesen elhiszem.
Nem piszkálni akarlak, én százra emlékszem, és most nem tudtam előbányászni csak pontértékeket (ami szerint Litvánia, Lengyelország, Szlovákia, Csehország, Olaszország, Bulgária, Roműánia mind mögöttünk vannak, az EU-ban 18-ikak vagyunk a 28-ból. Ez 2016-os adat).

nick papagiorgo 2017.09.06. 17:31:45

@BobAlice:
Ez így van. De két dologról beszélünk, az egyik a hatékonyság növekedése, a másik a bérfelzárkózás. A kettő nem ugyanaz.

Bérfelzárkózás lehet hatékonyság-növekedés nélkül is ld. Megyó és a tanárok 50%-os béremelése, ami - ahogy TE is írod - tönkrevágta a gazdaságot.
Ill. ami manapság van, hogy a hatékonyság ugyan nő, gazdaságilag jobban növekszünk mint az EU-átlag, de a bérek ezt nem követik.

nick papagiorgo 2017.09.06. 17:34:28

@Bafana:
Értem. Akkor a cél az, hogy ez EU adjon ki egy szándéknyilatkozatot? Amit mindenki betart így vagy úgy, vagy esetleg nem, mert épp nem megy jól neki stb? Mire jó ez?

Vagy pontosan mit akarunk ezzel a polgári kezdeményezéssel?

élveteg 2017.09.06. 17:34:55

@Tom Bradley:

2A hatékonyság meg főleg munkaszervezés kérdése, azt meg általában az ide delegált külföldiek intézik."

Én magyar cégnél vagyok Illetve a fele magyar a fele egy multié A teljes menedzsment magyarokból áll azok szerveik a munkát a nyugati standardok szerint a lehető legnagyobb hatékonysággal Szóval kamu mese az egész hogy majd ha nagyobb lesz a hatékonyság akkor nagyobb lesz a bér Egyébként nőnek a bérek Nálunk volt az évi rendes béremelés utánna egy rakás ember felmondott a vezetés összefosta magát egy hónapon belül bejelentették az ujabbat Most jövő héten jelentik be a következőt A hatékonyság egy morzsát nem változott !!! Ez nem babazsúr nem hatékonyság vagy valami liberális nyinymám magyarázat kérdése hanem ha nem akarnak fizetni többet akkor nem találnak dolgozni tudó embert aztán akkor lehet hogy kevesebb lesz a profit de még mindig több mint a semmi ami akkor lenne ha munkás híján lehúzhatnák a rolót

BobAlice 2017.09.06. 17:36:39

@élveteg: A hatékonyabb munkában sok minden benne van azon túl, hogy az egyes munkás hogyan dolgozik, a teljes termelési folyamatról van szó. Pl. hogy mennyit lopnak el a megtermelt értékből, a korrupció, hogy a teljes folyamatban (gyártástól eladásig) ne legyen pazarlás, a cég ne alkalmazzon olyanokat, akiknek a munkája kevesebbet ad a termékhez, mint amennyibe az alkalmazása kerül, hogy a hasznos munkaerő ne kapjon értelmetlen feladatokat, aki többre képes, annak használják ki a képességeit stb. A magyar cégek a bürokrácia és a rossz szervezés miatt nem hatékonyak. És akkor még nem is az állami szféráról beszéltünk.

élveteg 2017.09.06. 17:45:39

@BobAlice:

Mondja maga ezt el is hiszi hogy létezik olyan aki csak úgy pazarol ? Hogy értelmetlen feladatokak végeztetnek ? Az trólsó melósnak is mérik nap mint a teljesítményét ember A műszakvezetőknek részletes riportokat kell küldeni személyre lebontva minden egyes ember nap teljesítményéről a cégközpontba ahol elelmzők logisztikai tervezők elemzik az adatokat az alapján vátoztattják a munka szervezését Az irodán az utolsó adminnak azt mérik hogy mennyi ideig tart egy reklamáció elintézése Sorolhatnám végtelenségig

BobAlice 2017.09.06. 17:51:39

@nick papagiorgo: A gazdasági növekedésük csak csekély mértékben haladja meg az EU-átlagét. Ez a felzárkózáshoz nagyon kevés. Ha aszerint nézzük, az a néhány tized százalékos felzárkózás talán meg is van. Ha ugyanahhoz a népességarányos GDP-hez akarunk növekedni, ahhoz évtizedek kellenek, talán egy évszázad is, és semmi válság. Kb. meg kéne duplázni a termelést!

Külön szomorú, hogy a régiónkban már a legalacsonyabb a növekedésünk, ami arra utal, hogy ami regionális adottságunk van, azt is rosszul használjuk ki.

Netuddki. 2017.09.06. 17:53:24

Nagyon egyszerű a dolog. Kérdezzétek meg a Vonát, hogyan gondolja ezt a bérúniót megvalósítani? Van-e rá valami ötlete? Vagy csak kampányolnak, bele a nagyvilágba?

Bafana 2017.09.06. 18:00:18

@nick papagiorgo: Ha már az EU részéről közelítünk: az EU gazdasági bizottsága csak akkor adja oda a pénzt, ha olyan helyre megy, ahol a dolgozók fizetése eléri az EU megállapított bérminimumát. Amely cég ezt nem adja meg a melósnak, az lemarad a versenytársával szemben és tönkremegy.
Ha nem azt nézed, hogy ki indította a kezdeményezést, akkor hülyeség? Most őszintén? Miért léptünk be az EU-ba, mint gazdasági közösségbe egyátalán?

Bafana 2017.09.06. 18:02:25

@Netuddki.: Miért nem te magad nézel utánna? Tudod, a gugli a barátod! Szájbarágó Szilárd bácsi módra elmagyarázza. Olvasd el, aztán kérdezz!

BobAlice 2017.09.06. 18:25:07

@élveteg: Bizony létezik, és a melós sokszor nem is tudja, hogy a munkája ki lesz kukázva. Sokszor a hatékonyság ellenőrzésére kitalált mutatók is rosszul vannak kitalálva, és nem azt mutatják ki, amit kéne. Pl. ráfogják az egyik munkaállomáson dolgozóra, hogy rosszul dolgozik, kihajtják belőlük a szart, agyon optimalizálják, miközben teljesen máshol borul a dolog. Vannak részlegek, ahol szándékosan rájátszanak a hibás mutatókra, miközben elkozmetikáznak valamit. Az ilyen hibák megtalálása rengeteg munka, a változtatás pedig fájdalmas.

chrisred 2017.09.06. 18:27:43

@Tom Bradley: A termelékenység nem egyenlh a hatékonysággal. A termelés nagyságát alapvetően befolyásolja a piac felvevőképessége, azaz a fogyasztás. Ha az adott gazdaságban alacsony a fogyasztás, akkor alacsonyabb a termelékenység is. Tehát nem csak az igaz, hogy az alacsony termelékenység következménye az alacsony bérszint, hanem fordítva is, kölcsönhatással vannak egymással.

Duplaxiii 2017.09.06. 19:09:25

Siffert és illést nem kell összemosni a jobbikkal! Önmaguktól leszerepelt figurák.

hidegsegg 2017.09.06. 19:27:05

A magyar GDP az EU átlagának kb. 70 százaléka, a magyar bérszínvonal ha jól tudom 30-35% között van. Tehát mindenféle hatékonysági hókuszpókusz nélkül is joggal kaphatna minden dolgozó kétszer akkora bért , mint a jelenlegi bére mert azt megtermelte. A hatékonyság növelésének igényéről akkor beszélhetnénk, ha a 70%-nál többet kérnénk, tehát pl. egy az egyben az EU-s átlagot. De szerintem sokan megelégednének egyelőre a dupla jövedelemmel is. Azt meg tudná valaki magyarázni nekem, hogy hová tűnik a bérszínvonal és a GDP közötti 35-40%-os különbség? Mert én csak egy paraszt vagyok nem közgazdász.

rasztaszív 2017.09.06. 19:45:25

@nick papagiorgo: a korrupcióról nem adnak számlát,nincs hiteles statisztika.de,őszintén szólva,a százas adatot akkor sem hinném el,ha te tudnál egy olyan linket...

rasztaszív 2017.09.06. 19:48:37

@hidegsegg: kb 30 000 milliárdra becsülik az offshore számlákra kimentett magyarországi korrupciós pénzeket.ez nagyságrendileg az ország egy éves jövedelme.talán oda tűnt...

Wod Meselo 2017.09.06. 19:52:15

Egyenlő munkáért ? Na azt megnézném, hol van egy átlag magyar munkavállaló teljesítménye az EUR-t használó államokbel kollegájához képest. Szóval olyan ez mint , hogy − Mikor lesz atombombája Magyarországnak? Ha rádobják.

nick papagiorgo 2017.09.06. 20:12:01

@Bafana:
az EU-ba azért léptünk be, mert mi "Európához akartunk tartozni".
Az összes keleti országot azért vették be amúgy, mert úgy gondolták, hogy ide majd jól el lehet adni azt, amit nyugaton már nem: a Hozenhopfen sört 100-ért, a hojdemojde vajat ugyanennyiért stb. Persze kaptunk támogatásokat is, dögivel, meg most is kapunk, de NEM azért vettek be, hogy a magyar melós elvegye a német elől a munkát. Azt senki sem gondolja amúgy komolyan, hogy egy magyar melós Magyarországon valaha is annyit fog keresni, mint egy német Németországban. Azért ezt ismerjük be.

Aztán most kezdenek a keleti országok felébredni, hogy kösz, mi nem szeretnénk szart enni, meg ennek az egész dolognak, amibe mi annak idején beleléptünk, komoly hátulütői is vannak. És nem ártana azokat a szerződéseket, amit annak idején Megyóék olyan lelkesen aláírtak, picit újratárgyalni. Ez persze a régi országoknak nem tetszik. Ez az egész konfliktus alapja.

nick papagiorgo 2017.09.06. 20:14:52

@rasztaszív: akkor abban maradunk, hogy szerintem száz szerinted csillió, alátámasztani te se tudod, én se - ebben maradtunk.

Találkoztam már olyan "állampógárral" is, aki szerint a korrupció nagyobb volt, mint Magyarország teljes költségvetése. Erről csak akkor tett le (akkor is csak nagy nehezen), amikor megmutattam neki, hogy az mennyi, a KSH oldalán. Tényleg, a fantáziának nincsen határa :)

nick papagiorgo 2017.09.06. 20:26:37

@hidegsegg:
hogyne.
A különbség abban keresendő, hogy nem csak a bérszínvonalban vannak különbségek, hanem az árszínvonalban is. Luxemburgban pl. félmillió euró alatt nem kapsz lakást. Nem mindenhol annyi a kenyér meg a tej, mint nálunk stb :)

Mint már megjegyeztem, nagyon szép azért küzdeni, hogy a bérek itt is akkorák legyenek, mint Nyugaton. Csak akkor - természetesen - az árak is. Ez mondjuk azzal járna, hogy akik most szegények, azok kb éhen is halnának....

Trackers 2017.09.06. 20:28:16

@BobAlice:

Mondjuk idén 9% reálbér emelkedés volt.
Az MSZP-SZDSZ alatt soha nem volt ilyen szintű béremelkedés.
Így a kritikád légből kapott gyűlölködésnek tűnik.

Trackers 2017.09.06. 20:30:07

@nick papagiorgo:

Követik a bérek.
Jelenleg jobban nőnek a bérek, mint ahogy az egy főre jutó GDP gyarapszik.
Ez a munkerőhiány következménye.

rasztaszív 2017.09.06. 20:44:04

@nick papagiorgo: a már kimentett vagyon nagyjából annyi,mint egy éves költségvetés.ebben persze minden benne van,a privatizációtól az eu-s pénzek lenyúlásáig.pontosan ez az a pénz,ami hiányzik a magyar gazdaságból,amit nem itt fektettek be,ami nem itt pörög.

Janossz 2017.09.06. 20:50:59

@nick papagiorgo: Jó ez a parasztmatek, tetszik.
Tehát Mészáros Lőrinc tavalyi vagyongyarapodása minden magyar dolgozó 4000 Ft-os fizetésemelésével lett volna egyenértékű, ha nem jó helyre irányítják? Érdekes.

Janossz 2017.09.06. 20:54:41

@nick papagiorgo: . "Tehát ha pl. Mészáros Lőrinc X milliót ellop, annak egy részét elfogyasztja, ami belső keresletet generál, más részét befekteti, amivel pl. állásokat hoz létre stb. "
Befekteti, például külföldi jacht- és ingatlanvásárlásba, továbbá állásokat hoz létre a horvát Eszék labdarúgó csapatában. Te komolyan beszélsz?

Janossz 2017.09.06. 21:00:12

@Trackers: "Mondjuk idén 9% reálbér emelkedés volt."
Mondjuk, hogy 99%. A valóságtartalma ugyanannyi, de mégis jobban hangzik, nem?

Janossz 2017.09.06. 21:03:30

Különben volt ilyen EU-s ország már. Akik minden megfontolás nélkül elkezdték az állami szférában nyomatni az uniós béreket, persze a nyuggerek se maradtak ki a jóból.
Úgy húsz év, és kilábalnak a dologból (már, ha egyáltalán).
Görögország.

Európai téridő 2017.09.06. 21:26:55

Valóban ciki, hogy a megtévesztő logo ellenére a mozgalmár lózungnak így bedőlnek és nem veszik észre, hogy ez egy "Kész átverés show'.

eßemfaßom meg áll 2017.09.07. 09:31:31

@BobAlice: "Kezdjük azzal, hogy a bérfelzárkózás kulcsa nem a minimálbér emelés, hanem a hatékonyság növelése és a kiszámítható jogi és gazdasági környezet,"

Ha jól értem azért keresi a Kecskeméti mercedes-összeszerelő munkás a negyedét a németországi mercedes-összeszerelő szír menekült munkásnak mert a kecskeméti mercedes gyár hatákonysága negyede a németnek és kecskeméten negyedannyira képzettek az összeszerelő munkások.

eßemfaßom meg áll 2017.09.07. 09:38:58

@rasztaszív: Nagyon praktikkus exhas benyögött számokkal érvelni hiszen így bármennyit be lehet mondani

Pl nekem van egy becslésem miszerint rasztaszív nick hetenkte két kecskével él nemi életet. Bizonyítani nem tudom de ezt nem is lehet elvárni tőlem hiszen a kecskével nemiélet élése olyan témakör amit senki nem nyilvánosan csinál, nem dokumentálja tehát nem lehet hitelesen mérni de azért tessék mindenkinek elfogadni a kétkecskés becslésemet tényként.

eßemfaßom meg áll 2017.09.07. 09:42:16

@Janossz: Ebben a görögországős példában az a poén, hogy így félévente az EU által a csődtől megmentve is jobban él egy görög mint egy magyar akinek az országát nem kell rendszeresen kirángatni a teljes összeomlásból.

eßemfaßom meg áll 2017.09.07. 09:43:39

@Janossz: Szerinted egy jacht ára hogy viszonyul a költségvetés nagyságához?

rasztaszív 2017.09.07. 10:48:34

@eßemfaßom meg áll: nagyon praktikus dolog a korrupció,semmi nyoma,mindent le lehet tagadni.de szerintem itt most ezzel csak az próbálkozik,aki abból él...

rasztaszív 2017.09.07. 13:43:25

@eßemfaßom meg áll: miért foglalkoznék a kitalációiddal...?:)de,ismerve a szokásotokat,hogy mindig a saját szarotokat kennétek másra,kezdesz gyanús lenni ez ügyben is:)

Komodoi23 2017.09.07. 17:14:03

@Ballib cenzúrázók réme 25: Hogy-hogy miből? A multik irdatlan nagy tulajdonosi jövedelmet visznek ki Magyarországról, abból!

rasztaszív 2017.09.07. 18:12:23

@eßemfaßom meg áll: szerintem rajtad kívül mindenki érti...:)
süti beállítások módosítása