B1 blogcsalád



A Simicska cégek elleni akciót a politikai rendelte meg!

Horváth András, egykori NAV-os, az adóhatóság politikai megrendeléseiről - Kardos Ernő interjúja

2017. június 16. - B1blog

horvath-andras1960x640-e1481801878782.jpgFegyveres revizorok után az adóellenőrök is megszállták a Simicska Lajos cégeit. A Mahir központban mindenekelőtt a Jobbik tavaszi plakátszerződéseit foglalták le, de emellett elvitték azokat a megállapodásokat is, amelyeket a Cityposzter és a Publimont kötött a Magyar Szocialista Párttal, illetve a Magyar György ügyvédi irodával, továbbá a Pokorni Zoltán vezette XII. kerületi önkormányzattal és a Magyar Izraelita Hitközséggel.  A hatóság emberei 11 ezer oldalnyi szerződést vittek magukkal. A zöld dossziét összeállító hajdani adóhivatali dolgozó, Horváth András szerint a NAV feltehetően politikai megrendelést hajt végre. Az eset pikantériája, hogy az egykori elnök, Simicska által kidolgozott ellenőrzési fegyvert vetik be Simicska Lajos politikai ellenfél ellen. Kardos Ernő interjúja

Amikor a fegyveres revizorok éjszakai órákban megszállták a Simicska vállalkozásokat, a Mahir Cityposzter és a Publimont irodáit, akkor eszébe jutott a saját története, amely a zöld dossziéval, majd az ön áfacsalás miatti feljelentésével kezdődött, de végül önnél tartottak házkutatást?

Inkább az jutott eszembe, hogy amikor a Krétakör társulat ügyvezetője, Gulyás Márton két éve kritizálni merészelte Lázár Jánost, válaszként a társulatra küldték a Nemzeti Adó-és Vámhivatal embereit. De beugrott az Ökotárs Alapítvány rendőrség általi lerohanása is, a házkutatások, a számítógépek begyűjtése. Később hiába állapította már meg a bíróság a hatóság beavatkozásának törvénytelenségét, a minden hatalommal szemben kritikus civil szféra megfélemlítése ezekkel az akciókkal elkezdődött. Ezek elsődleges célja nem az igazság kiderítése, hanem a társadalom megfélemlítése volt. Az adóhivatal terrorját persze nemcsak a civil szervezetek ellen használja a hatalom, hanem akkor is, ha valamelyik kormányhoz közel álló vállalkozó erőszakkal meg akar szerezni egy másik céget. Példa erre a pécsi Zsolnay gyár, amelyet először megpróbáltak hatósági eszközökkel bedönteni, csak azért, hogy aztán lenyúlhassák. De a húsiparban is akadnak olyan vállalkozások, amelyeket egyes hazai oligarchák meg akarnak szerezni, és ehhez a hatalom felhasználja az adóhivatalt, s vele a megfélemlítést.

A laikus persze elképedve olvassa, hogy az adóhivatal először ellenőröket küldött a Simicska cégeihez, de még a kijelölt időpont előtt megjelentek a fegyveres pénzügyőrök, revizorok. Ez normális?

Érdemes tudni, hogy az adóhivatal három része, tehát a klasszikus adóigazgatási, a pénzügyőri és a büntető ügyek részlege gyakran együttműködik.

De a büntetőügy megindításához nem kell először valamilyen gyanú, vagy bizonyíték, elég pusztán a politikai szembenállás?

Általában adóvizsgálat előzi meg a nyomozást elindítását, esetleg tettenérés, amikor valamilyen törvénysértés közben kapcsolnak le valakit.

Ha jól értem, akkor ebben az esetben egyikről sem volt szó.

Jelen esetben költségvetési csalásról beszélnek, de a fegyveres akciót meg kellett volna előzni valamilyen ellenőrzésnek. Esetükben ez hiányzott, de a gyakorlat azt mutatja, hogy a Nemzeti Adó-és Vámhivatal bármilyen vizsgálatot kockázat nélkül kezdeményezhet politikai megrendelésre is. Ha ugyanis nem találnak visszaélést, akkor sincs semmiféle következménye, mert ezeket az ellenőrzéseket felülről rendelik el. Tehát ha a hivatal emberei törvénytelenséget követnének is el, akkor azt parancsra teszik, aminek kivizsgálása évekig elhúzódhat. Kockázat nincs, a hatalmon lévőknek a törvénytelenségek elkövetése miatt semmitől nem kell tartani. 

Ráadásul az ötvenes évek szellemét idézi, hogy a fegyveres adóellenőrzés híre hamarabb jelenik meg a kormánypárti újságban, mint ahogy arról az érintettek hivatalosan értesülnek. Ez napi gyakorlat volt korábban is?

Ez egyértelműen törvénytelen, ami hivatali visszaélésnek számít. Ugyanis elkezdett, vagy folyamatban lévő ügyben az adóhivatal a nyilvánosságnak nem szolgáltathat ki adatokat. Ezt kényesen be is tartják, ha valamelyik Fidesz vezető ügyét próbálja az igazságszolgáltatás tisztázni – gondolok itt a Simonka György gyulai ügyeire – akkor a Nemzeti Adó-és Vámhivatal a legteljesebb hírzárlatot rendeli el. Előfordul az is, hogy az egész adóellenőrzést csak az újságban megjelenő hír hatására kezdeményezték. A hatalom egyszerűen a sajtón keresztül rendelte meg a vizsgálatot.

A vád szerint a két plakátcég megtévesztette az adóhivatalt azzal, hogy több plakátot helyeztek ki, mint amennyit az adóhivatalnak bevallottak. Az ön számára világos, hogyan jutottak a NAV emberei erre a következtetésre? Járják az utcákat, és számolják a kihelyezett plakátokat?

Az látjuk, hogy elég hatásos politikai plakátok készültek a Fidesz által elkövetett korrupcióról. Leginkább a Fidesz érdeke ezek eltüntetése, ezért úgy gondolom, hogy a Simicska cégek elleni akciót a politika rendelte meg. Nehezen tudom ugyanis feltételezni, hogy az adóhivatal vezetői döntötték el, hogy nekiugranak a Simicska cégeknek. Az akció ugyanis kétélű fegyver, aminek bevetése nagyon súlyos politikai következményekkel is járhat. Nemcsak a nyilvánvaló erőszak miatt, hanem azért is, mert a kormány évek óta folytat hasonló plakátkampányt, többször körberagasztották már az országot. Több tízmilliárdot költöttek már közpénzből a Fidesz politikájának népszerűsítésére. Bizonyára az is eszébe jut a választópolgárnak, hogy ha komolyan szeretnék vizsgálni a közterületi plakátot kihelyezését, akkor a kormány akcióit is ellenőrizni kéne. Ebben az esetben is felmerülhet túlszámlázás, hűtlen kezelés, ami a kormányzópárt népszerűségvesztésével járhat. Persze a Fidesznek jól jön, hogy egyúttal a Jobbiknak is árt, ha kiderül, hogy a Simicska zsebében van, és ingyen, vagy olcsón kapott milliárdos értékű plakátot a volt Fideszes oligarchától. 

Nemcsak a Simicska ajándékkal van itt baj, hanem azzal is, ha nem fizették be az áfát, vagy ha a Jobbik többet költött a plakátokra, mint amennyi az egész évi bevétele.  Nem gondolja?

Kétségtelen, de azt először be kéne bizonyítani. Be kéne bizonyítani, hogy több plakát készült, mint amennyit bevallottak, ebből következően tiltott pártfinanszírozás vagy adócsalás történt. A vonatkozó bevallásokat azonban – tehát a májusit vagy a második negyedévit – a plakátcégeknek még le sem kellett adni. Tehát lukra futatták az adóhivatalt.

Ön szerint az előfordulhat, hogy az adóhivatal nem tudja, hogy ha áprilisban vagy májusban helyezték ki a plakátokat, azt csak később vallják be? 

Kizárt.  Ez közröhej lenne. Az a politikus hibázott, aki elrendelte az akciót, lejáratva ezzel az adóhivatalt. 

Lehet, hogy a hiányzó adatokért később vissza kell menni a Simicska cégeihez?

Ez könnyen előfordulhat.

A szabálytalanság bizonyítására végül meg kell majd számolni a plakátokat?

Azt biztos, hogy hasraütés alapján az állam büntető jogosítványait nem lehet bevetni politikai akcióba. Úgy tűnik, mégis megteszik. Persze, fura fintora a sorsnak, hogy épp az adóhivatal egykori vezetőivel, Simicska Lajossal és a ma is nála dolgozó Vida Ildikóval szemben alkalmazzák a törvénytelen módszereket. Ugyanis annak a jogsértő gyakorlatnak a meghonosításáért, amit most a Fidesz hatalmi fegyverként alkalmaz, éppen ők és elődeik is felelősek.

Vagyis Simicska ellen fordítják a Simicska fegyvert. De a világos az ön számára, hogy ha a Jobbik plakátjaival van baja a hatalomnak, vagy a plakátcégek adóbevallásával, akkor az adóhivatal miért nem adott megfelelő felhatalmazást az ellenőreinek, hogy az ezekről szóló számlákat, szerződéseket is elvihessék?

Valóban érthetetlen, amit műveltek, hisz teljesen nevetségessé váltak. De ekkora baklövést maguktól aligha követhettek el. Még az is lehet, hogy valójában nem is a plakátok miatt mentek a Simicska cégekhez. Miután minden idei iratot elvittek, az is előfordulhat, hogy a vizsgálódás után egészen másba kötnek majd bele, hisz a plakátügy a Fidesz számára – mint mondtam – kétélű fegyver, ellene is fordulhat. Egyébként a jelenlegi hatalom mindig gondosan ügyel arra, hogy a gazdaság szereplői ne tudják a jogszabályokat maradéktalanul betartani. Ha mindenki sáros, akkor aztán a politika kényelmesen eldöntheti, hogy ellenfeleit tönkreteszi, a haverjait pedig futni hagyja. Ez az orbáni szisztéma működik ma az országban.

A napokban önt felmentették a vádak alól, amelyeket közvetlenül azután fogalmaztak meg, miután ön ezermilliárdos áfacsalást jelzett a politikának, feljelentést is tett több ügyben. Ön is kivívta a hatalom haragját?

Bizonyítékok alapján több tényállásban feljelentést tettem, de a legtöbb esetben az ügyészség megszüntette az eljárást. Egyetlen esetben állapították meg, hogy az adóhivatal osztályvezetője szemet hunyt az áfa csalás felett, ami egyébként hivatali visszaélésnek tekinthető. Az ügyészségi dokumentumok szerint a gyanúsított osztályvezető azt vallotta, hogy „magasabb helyről” jött az ukáz – meg is nevezte az illetőt – emiatt személyesen állította le az áfa csalás kivizsgálását.  Később kiderült, hogy ezt a kérést megelőzte egy másik, ami „még magasabb helyről” jött. Az általam jelzett adóügyi visszaélés eltussolásának a tényét a nyomozó hatóság végül megállapította, de a büntetőügyet mégis megszüntette. Pedig ha a törvényeknek megfelelően lezárják a nyomozást, akkor akár az is kiderülhetett volna, hogy volt-e „magas beosztású politikus”, vagy gazdasági szereplő, aki az adóhivatal működésébe durván beavatkozott.

Gondolja, hogy még mindig nagy a határokon átívelő milliárdos áfa csalás mértéke?

Az alapvető élelmiszerek áfa- csökkentésének vannak eredményei, de az adóhivatal továbbra sem azt vizsgálja, hogyan lehetne a legnagyobb csalásokat akadályozni. Két termék, az étolaj, és a cukor esetén még mindig milliárdokra rúghat az áfacsalás nagysága, ami csak a politikai és gazdasági összefonódások miatt lehetséges. 

Mindenesetre, miután leállították azokat a vizsgálatokat, amelyeket az ön feljelentése alapján indítottak, az ön ártatlanságát is kimondták. Megkönnyebbült?

Az ügyészség három év után elismerte, hogy minden jogszabályt betartva, szabályosan állítottam össze a zöld dossziét, továbbá a törvényeket betartva hoztam nyilvánosságra az áfacsalás nagyságát bemutató közérdekű adatokat. Ezen kívül elismerték azt is, hogy miután a bűnügyekben feljelentést tettem, a rendőrség minden jogi alap nélkül tartott nálam házkutatást.  Vagyis a vádhatóság írásba adta, hogy én mindenben a legszabályosabban jártam el, a rendőrségi akciók viszont velem szemben törvénytelenek voltak. Csak vegzált engem a hatalom, hogy példát statuáljon. Vagyis ugyanaz történt velem, mint ami ma a civil szervezetekkel történik. Ugyanis a magyar civilek azért szorulnak külföldi adományokra, mert a kormány képes megakadályozni, hogy tehetős hazai cégek támogassák a kritikus jogvédőket.  Úgy gondolom tehát, hogy az egész magyar társadalmat akarja a kormány félelemben tartani, abban reménykedve, hogy ez a félelem majd továbbra is hatalomban tartja az Orbán kormányt.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1312600107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BAZINGA2 2017.06.16. 19:59:57

Simicska hallgat.... de mi lesz, ha tavasszal elkezd beszélni?

sinus67 2017.06.16. 20:11:52

@BAZINGA2: Nem fog érdemit. Nincs az a vádalku, amivel elkerülné a guggolást!

FCUK6 2017.06.16. 20:33:54

Ez az a HA, aki meglobogtatta az üres dossziét, mire a kormány mást lobogtatott meg neki? Azóta szopik.

Netuddki. 2017.06.17. 16:27:15

@FCUK6: Eljön az idő, amikor a hozzád hasonló tolvaj mocskok fognak szopni, azaz ülni.

Netuddki. 2017.06.17. 16:28:22

@sinus67: Persze, hogy nem kerülheti el, de azért valamennyit enyhíthet a büntetésén ha kipakol.

Netuddki. 2017.06.17. 16:29:38

@sinus67: Ja, és az ugye megvan, hogy a szíjgyártó gyerek a papa összekartellezett vagyonkájából vette a villácskáját. Minimum vagyonelkobzást kellett volna kiszabni az apjára, akkor is ha beköpte a többieket.

FCUK6 2017.06.17. 16:34:39

@Netuddki.: cica, veled ellentétben én nem lopok. Az meg, hogy kire szavazok, szabadságjog. Vagy annyira demokráciát akartok, hogy azt is megmondanátok, kire lehet szavazni? Egyébként az előzőek is loptak, csak az ország is szarabbul élt. Meg IMF. Szóval amíg jobb a helyzet, ezek felőlem lophatnak is:)

morpho 2017.06.17. 17:46:33

@FCUK6: Te is lopsz Ubi! Lopott pénzből fizetnek ki és te ezt tudod! Lehet, hogy most úgy tűnik, hogy meg fogod úszni. Orbán is ezt hiszi jelenleg, hogy megúszhatja a közvagyon folyamatos lopását. De ezeket nem szokták megúszni Ubi! Ő sem fogja és te sem fogod. Akkor majd nem itt fogsz kommentelgetni. Hiányozni fogsz!

FCUK6 2017.06.17. 18:05:22

@morpho: a neved is tedd mellé, kérlek, hogy be tudjalak perelni, és megússzam a blog.hu felkeresését az adataidért. előre is kösz.

egyébként meg, pubi, tudod, hogy az elmúlt 27 évben itt nem nagyon volt sajnos elszámoltatás, megnyugtatlak, ezután sem lesz, tehát ha véletlenül tényleg lopnának (nem zárom ki, de abból kiindulva, hogy 2002-2010 között loptak, és be is dőlt az ország, most vagy kevesebbet lopnak, vagy a jó munkájuk eredményeként van miből), akkor sem fogja őket elkapni senki. szóval én a helyedben erre nem nagyon számítanék, ellenben ha nem tetszik a rendszer, el lehet menni.

morpho 2017.06.17. 18:50:47

@FCUK6: Nehogy már a tolvajok zavarják el a tisztességes embereket az országból te féreg! Az pedig nem jogi kategória, hogy más is lopott, meg eddig nem volt elszámoltatás. A blog.hu-tól pedig a te adataidat fogják kérni, nem az enyémet! Ne legyenek illúzióid és by the way fenyegesd a jó kurva anyádat!

NBarbieReloaded 2017.06.17. 19:40:19

És micsoda meglepetés, az origo, pár nappal a NAV vizsgálat után ma már tudja is, hogy a Jobbik 6 ezret fizetett a plakátokért. Az ember esze megáll, ha majd a végén tényleg ennyi lesz, tehát a hatóság megint szivárogtatott a fideszes propagandistáknak.
A 40 ezres piaci már amit irnak meg óriási kamu, megnéztem, amikor kitört ez az ügy Simicska cégének honlapján, az alap dij, minden kedvezmény nélkül valami 20e volt.
De meglepő, az origos zugfirkászok már megint hazudnak.

FCUK6 2017.06.17. 20:04:46

@morpho: nem szokásom fenyegetni. Jeleztem, hogy feljelentelek becsületsértésért.

morpho 2017.06.17. 20:26:28

@FCUK6: "feljelentelek becsületsértésért" Ahhoz becsület is kéne Ubi! Te meg eladtad a becsületed a fidesznek! Nem fog Polt papa örökké ott ülni. Előbb utóbb át fognak menni azok a feljelentések és akkor először a hozzád hasonló kis mazsolákat dobják a tűzbe. Nem Orbánnal kezdik! Csúnyán rá fogsz te baszni erre Ubi...két feljelentés közt. Egyébként megérdemled. Senki nem fog miattad könnyeket hullatni.

Netuddki. 2017.06.18. 14:16:46

@FCUK6: Nem fogsz te senkit feljelentgetni. Ahhoz tényleg becsület kéne, amit a tolvaj fidesz szimpatizánsaként már régen eljátszottál. A bíróságon te húznád a rövidebbet, cicafiú!

halaloszto 2017.06.18. 14:23:34

@FCUK6: névtelenül ugye? márcsak a stílus miatt is.

sinus67 2017.06.18. 14:29:56

@FCUK6:
"hogy 2002-2010 között loptak, és be is dőlt az ország, most vagy kevesebbet lopnak, vagy a jó munkájuk eredményeként van miből), akkor sem fogja őket elkapni senki."

Ha ketten a fűre szarnak és azt mondják neked edd meg az egyiket, nyilván a kisebb kupacot fogod megenni és nem kóstolgatod.
Azonban arra senki nem kíváncsi, hogy közben mondogatod, milyen finom a választott kupacod, mikor a többségnek felfordul a bele még akkor is, ha tejszínhabot nyomsz a tetejére. Mert ők bizony inkább a szomszédos utcában a hamburgeresnél kajálnának!

Alick 2017.06.18. 14:45:17

"az adóhatóság politikai megrendeléseiről"

Ez jó huszonakárhányéves téma, csak most éppen "családon belüli" leszámolás folyik.

János Dunai 2017.06.18. 15:17:35

MIERT,MIT KELLETT VOLNA TENNIUK?MINDENKI IGY MÜKÖDIK.KIVÉVE A FÉLNÓTÁSOK

Lajos Csánó 2017.06.18. 16:55:03

Simicska biztosan sokat tud,hisz volt akkori NAV elnök is!Ráadásul emlékszünk egy nagyon hosszú éjszakára is!

nu pagagyí 2017.06.18. 17:13:47

Szomorú történet egy elmaradott, maffia által uralt banánköztársaságból.

nu pagagyí 2017.06.18. 17:19:35

Vajon a Fidesz, G-nap előtti szerződéseit is begyűjtötték, vagy az még Simicskánál van? Azt még valahogy el kéne koboznia a rezsimnek, mielőtt komolyan nekiesne a Mahirnak.

Pop40 2017.06.18. 17:29:16

Az ég kék, a fű zöld, a fideszes maffiaállamban politikai megrendelést teljesítenek a fidesz által megszállt hatóságok. Semmi új nincs benne.

nu pagagyí 2017.06.18. 17:31:59

@FCUK6: 2002 és 2010 között a "lopott" pénzből utakat, csatornákat, metrót építettek. Most meg mit? Kb. ugyannyiból tizedannyi közcélú beruházás van, mint korábban, ráadásul a társadalombiztosítás és a közszolgáltatások büdzséjét is úgy megkurtították, hogy mind lepukkant. Az viszont feltűnő, hogy hirtelen meggazdagodott rezsimkáderek felvásárolják kilóra az országot, ami új értéket nem jelent. Magánosítják valakiknek, csak sejtjük kiknek. Mibűl? Szoktál te gondolkodni?

Pop40 2017.06.18. 17:34:40

@FCUK6:

"most vagy kevesebbet lopnak, vagy a jó munkájuk eredményeként van miből"

Igen, ez az, amivel a vajda eteti a segghülye híveit.

A valóság neg az, hogy a fideszes maffiaállam 2 perc alatt omlana össze az eu számolatlanul idedöntött pénze, meg a (még a szocik alatt idejött) autógyárak nélkül.

A vajdád meg a sleppje egyedül lopásban végez jó munkát, az viszont tény, hogy abban minden idők egyik legnagyobb tehetsége, Al Capone sehol nincs hozzá képest.

Pop40 2017.06.18. 17:37:45

@FCUK6:

Ti, meg a becsületsértés, ne röhögtesd már ki magad :D :D

Mintha a 70 éves, 55 éve a kocsisoron álló öreg kurva feljelentené a legutolsó kamionost liliomtiprásért :D

nu pagagyí 2017.06.18. 17:41:34

@NBarbieReloaded: Biztos, hogy jó az adat. A haverok egymásnak nem hazudnak. Az alacsonyabb ár viszont magyarázható, mivel a rezsim bosszújától tartva csak elvétve mernek hirdetni cégek a Mahirnál (az állam és állami cégek meg pláne nem), racionális lépés olcsóbban adni a plakáthelyet egy nagy megrendelőnek. A kis pénz is több, mint a semmi.

nu pagagyí 2017.06.18. 17:44:21

@FCUK6: Akkor meg kell adni a neved. Névtelen embert nem lehet a becsületében megsérteni. Hogy is hívnak?

Boka1 2017.06.18. 18:58:17

Horváth tipikusan az irígy szomszéd fajta.
Ha a Nav-ban lenne, szivatná az adózókat, ahogyan korábban is tette.
Nem véletlenül lépett le most 5000 dolgozó. Nincs elég munka, már a cégtáblákat ellenőriztetik az alulképzett revizorokkal. A vámosok meg az Ekaer miatt szívnak. A fekete gazdaság nem csökkent, hanem beépült a fehérbe.
Az adóbevételek nem nőttek jobban, mint az állítólagos hazdasági növekedés. Sőt...

szamaritánus 2017.06.18. 19:03:36

A zold dosszie, aminek a tartalmat ma se ismerjuk...

Apadfaxa 2017.06.18. 20:49:31

@FCUK6: Fogsz még lógni a lámpavason baszd szájba a halott kurva anyádat a ravatalán szar fidess bérenc féreg

Meghamisították Orbán hazudozásait! 2017.06.18. 22:18:18

@FCUK6:

Nagyot fogsz lesni te fidesz kretén amikor 2018-ban 2 millió választót akarsz majd feljeneleni miközben Moszkva fele futsz az életedért orbán gazdid mögött.

Marcsi14 2017.06.19. 11:14:11

"Egyébként az előzőek is loptak, csak az ország is szarabbul élt. Meg IMF. Szóval amíg jobb a helyzet, ezek felőlem lophatnak is. :) "
Annyira hülye vagy, hogy már nem is tudod felidegesíteni az embereket! Nyaljál csak tovább, biztosan ízlik, ami vezíred hátsójából kipotyog - hisz' végül is jókat zabál, rohadt jól élnek - A MI PÉNZÜNKBŐL!
Egyébként az, hogy MINISZTER tudod mit jelent? - SZOLGA! Vagyis ennek a féregnek nem uralkodni kellene a nép és az ország felett - hanem szolgálni minket!

Marcsi14 2017.06.19. 17:25:07

FCUK6:
A 2017.06.19. 11:14:11 írt hsz.-om neked szól!
süti beállítások módosítása