B1 blogcsalád



Lázár házhoz ment a pofonért

2017. április 01. - nickgrabowszki

Ennél nagyobb butaságot talán még Németh Szilárd se tudna mondani.lj_4.jpg

A kancelláriaminiszter a csütörtöki ún. kormányinfón a CEU-val szemben kiemelte, hogy a Magyarországon működő McDaniel College mindenben megfelel a törvényi követelményeknek, noha az egy szimbolikus liberális egyetem.

Mondjuk a törvényi követelményeknek a CEU is mindenben megfelel, már persze a hatályban lévőknek, nem azoknak, amiket éppen most készülnek meghozni, és éppen ellene.

De hogyan lehet a McDaniel College liberális egyetem? Egyáltalán hogyan lehet bármelyik egyetem liberális?

Lázár azt mondta, a McDaniel College 

liberálisnak nevezi magát.

Atyaúristen.

A McDaniel College-nak valóban az a neve, hogy College of the Liberal Arts and Sciencesde

a liberal arts nem liberális, hanem szabad művészeteket jelent.

A középkorban szabad művészeteknek nevezték a grammatikát, a retorikát, a dialektikát, a matematikát (a számtant és a mértant), a zenét és a csillagászatot, azaz mindent, amit tanulni és oktatni érdemes, kivéve a teológiát, a jogot és az orvoslást.

Ez jóval több, mint ami befér a mai magyar szabadbölcsészet kereteibe, a humán tárgyak mellett a reáliák is idetartoztak, és az azóta eltelt sokszáz évben természetesen még inkább kibővült a szabad művészetek néven oktatott tárgyak köre.

Angolszász területen az egyetemek eléggé tradícionalisták ahhoz, hogy továbbra is a régi latin kifejezést (liberal arts) használják magukra, míg Magyarországon a XIX. századi nyelvújítóknak ez nem (ez sem) felelt meg, hanem az ilyen oktatási intézményeket egyszerűen tudományegyetemeknek nevezték el.

Az esetnek több tanulsága is van.

  • Egyfelől a nyelvújítási buzgalom idegenné és a laikus számára érthetetlenné tette az alapműveltséget meghatározó latin kifejezéseket.
  • Másfelől Lázár, bár jogot végzett, sem tartozik azok közé, akik értenék, hogy liberal és a liberális azonos tövű, de nem azonos.
  • És végül: mivel a McDaniel College tudományokat, azaz szabad művészeteket oktat, tehát szabad, és mint ilyen: liberális, azaz sürgősen ki kell tiltani Magyarországról őket is.

Hiszen az illiberális szó szintén a latin liberből (szabad) ered. Annak fosztóképzővel ellátott változata. Annyit jelent: nem szabad.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9212393377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BAZINGA2 2017.04.01. 18:28:26

Erre szokták mondani : Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna!

Skorpió53 2017.04.01. 18:55:40

Hülye, műveletlen taplók vezetik az országot.

Skorpió53 2017.04.01. 18:56:20

..de a magabiztosság megvan.

morph on deer 2017.04.01. 21:58:43

Lázárnak van még mire hivatkoznia, - a kedvenc témájában, ráadásul!

Nyilván a 'tájékozottság' hasonló szinten lehet a NÉBIH neki dolgozó szakértői között is, mert az általuk vizsgált és a honosz multik által forgalmazott kül- és belföldi termékek között pl ilyen 'egetverő' különbség is fellelhető:

Haribo Goldbären Gummibonbons mit Fruchtgesmack
Összetevők közti különbség
marakuja gyümölcs sűrítményt is tartalmaz

Haribo Goldbären Gyümölcsízű gumicukorka
Összetevők közti különbség
passiógyümölcs sűrítményt is tartalmaz

Hogy ez mitől szép?
Ami magyarul passiógyümölcs, az marakuja (maracuya, maracujá) néven ismert a spanyol-portugál nyelvterületen.

Na ez aztán a különbség!
(Nem én vettem észre, csak mondom.)

en.m.wikipedia.org/wiki/Passiflora_edulis

Az errdeti itt olvasható, ez a PDF 79. oldalán, eredeti számozás szerint a 154-155. oldal:
http://portal.nebih.gov.hu/documents/10182/323140/03.29_Termék-összehasonl%C3%ADtás_kiadvány.pdf/2cd70738-db21-4fad-8af0-2c53290935a9

staropramen 2017.04.02. 08:05:56

Miért értene egy latin kifejezést az ,aki az UHT tejet sem érti?
Engem ez a malőr a Pokorni féle balneológus-bálnaszakértő melléfogásra emlékeztet,bár a két elkövető műveléségileg ég és föld

dunántúli gyerek 2017.04.02. 11:35:20

Na ezért kellett a CEUn 10 hónap alatt nobel-díjas diplomát szerezni?

Duplaxiii 2017.04.02. 12:21:47

Remek!
De nem meglepő, ma minél ostobább vagy annál nagyobb a hatalmad!
Voltak itt már bálnák vizsgálatát végző balneológusok, a celebvilágban szuvenír jogaik vannak a médiasztár szőkecelebenek. de itt, a moden média szentélyében, az interneten, a blogokban a világot megváltó genderalapú sokdiplomás huszonévesek is elég nagy arányban mondják a social media-t vagy a social network-őt SZOCIÁLIS médiának, hálónak.
Ez a mai képzés, pontosabban a képzetlenség hatása, de ez nemzetközi szinten tervezett butítás.
Tegnap a blikkben írta a magasan képzett szőke médiaszakos, hogy "Pórázra verték"... Mert nem tanult gyerekkorában, így nem tudja, hogy mi az eltérés a kötnek és a vernek között, hogy láncra, bilincsbe vernek... Valaikor ugyanilyn képzetlen szőke írta, hogy Firenzében játszódik a Rómeó és Júlia...
Ezek az alapintellineciához tartozó hiányosságok napi szinten észlelhetők, ezt nem javítja a mobiltelefon, az appok, a Facebook és a hasonlók...
Lázár pedig alapból bunkó és ostoba, miért pont ő ne mondana baromságokat?

siriq111 2017.04.02. 12:58:00

@morph on deer: En megneztem a doksit, egy az egyben ugyan azt kapod meg itthon mint kint. Gondolom a felhasznalt alapanyagok izvilagat nem lehet befolyasolni , igy minimalis elteres mindig lesz majd.

Janossz 2017.04.02. 13:20:12

@Duplaxiii: Sajnos Gutenberg bácsi találmányát kiszorította a mobil, meg a Face.
Az Y generáció irtózik a papírtól. Tíz vonallal felvázolható skiccet is CAD-ban oldanak meg. Műveltség meg nem lesz olvasottság nélkül. Szvsz.
@MSimon: Ismerhette ezt a szótárt az, aki ezt a bélyeget tette magára?? Így kezdődik: aljas...Khm.

CoolKoon 2017.04.02. 13:20:24

@MSimon: loooool, ez mekkora öntökönszúrás nekik :D Lényegében saját maguk vallották be azt, amit igen sokan gondolnak róluk :D

CoolKoon 2017.04.02. 13:22:51

Mondjuk Lázárról mindig is sejtettem, hogy egy ostoba tuskó, aki csak játsza az eszét, de ezek szerint angolul se tud még egy kicsit sem. Jellemző.

morph on deer 2017.04.02. 13:32:18

@siriq111:
"ugyan azt kapod meg itthon mint kint"

Olyanról tudok, és tapasztaltam is, hogy van némi ráhangolás a régió ízeire, vagy olyasmikre mint az édesítés foka, de lényegében így van.
Az azért önmagáért beszél, hogy a 'szakemberek' nem ismerik fel, hogy ugyanaz a gyümölcs, csak az egyiken magyarul írták a nevét :)

látjátok feleim szümtükkel 2017.04.02. 13:36:16

Jólvanna! Van akinek volt gyerekszobája, csak malacot tartottak benne.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.02. 13:41:52

Lohadt libsik! Meg a Soros! A nemzetközi karvalytöke kiszolgálói!

siriq111 2017.04.02. 13:45:56

@morph on deer: ugyan ezt irtam en is mashol. Bizonyos orszagokban imadjak XY kajat de itthon meg bottal sem piszkalnak meg. Egyszeruen mas az izvilaga/izlese stb. bizonyos orszagokban. En magam is tapasztaltam. Vannak kivetelek de ezek altalaban szuk es meghatarozott brand-k. Bizonyos helyen gyartjak es ugyanabbol az alapanyagokbol. Nem veletlenul. Meg a viznek is mas az ize regionkent/orszagonkent.

nu pagagyí 2017.04.02. 14:05:34

Abban biztos vagyok, hogy nem hagyják annyiban a megszégyenülést, mindenki hülye lesz, csak ők nem.

Merlot 2017.04.02. 14:16:03

Az egész posztból az tetszik a legjobban, hogy Németh Rezsi Szilárd a közvéleményben már egy mértékegység, akihez lehet hasonlítani.
Ez az ember valóban a legalja.hu, Matolcsival, Kósával és a NAV-os Tállaival együtt. :)))

Merlot 2017.04.02. 14:21:14

@dunántúli gyerek: Te setét disznópásztor, te minek szólsz bele az ilyen értelmiségi dolgokba? :D

Petrovai 2017.04.02. 15:41:06

@BAZINGA2: Lázár? Ugyan már! Attól nem maradhat az, ami sosem volt.

cardiobascuralis 3 2017.04.02. 15:47:17

"a liberal arts nem liberális, hanem szabad művészeteket jelent"
Francokat.

A liberal arts annyit tesz: bölcsészettudomány.

szanalmas 2017.04.02. 15:56:17

Én még nem láttam soha IQ 90 feletti fideszest.

Jakab.gipsz 2017.04.02. 16:08:05

A latin egy elmebajos megdöglött birodalom nyelve, nem véletlenül felejtették el az olaszok is, miért kellene használni kérdezem tőletek, nickgrabowszki !

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 16:38:45

Politikuskkal előfordul, hogy elszóljak magukat, de ennek semmi köze a műveltseghez vagy intelligenciához:

"Mielőtt útnak indult az ellenséges vonalakon át, ellenállók beszéltek neki a zsidók tömeges lemészárlásáról, titokban bejuttatták a varsói gettóba és egy lengyel haláltáborba, hogy a saját szemével lássa, mi folyik ott" - mondta Obama 2012. majusában.

Azaz "lengyel haláltábort" említett náci megsemmisítőtábor helyett.

Ettől még ugyanaz az ember maradt.

Nem kell lehúzni mindjárt a "vizes lepedőt" a bakizas miatt.

Janossz 2017.04.02. 16:45:17

@Jakab.gipsz:" A latin egy elmebajos megdöglött birodalom nyelve."
Meg az európai kultúra egyik alapköve.
Mellesleg a tudomány nyelve számos területen mid a mai napig.
Téged például Homo Sapiensként tartanak nyilván e nyelven, pedig szerintem a Pseudo rendbe tartozol...
Majd ha oda kerülsz, ahová való vagy, mennyivel jobban fog esni, ha skizofrén pszichopatának diagnosztizálnak, mintha csak simán leállatoznának.

Janossz 2017.04.02. 16:49:13

@atomic power 1986DucaDuca: De piszkosul megvédted Lázárt ezzel!
Győrben meg Kecskeméten magyar autógyár van, képzeld!
Mert itt vannak, ha nem értenéd. Nem a mi tulajdonunk, nem mi vezetjük, de a "miénk".

Gyűrött Papír 2017.04.02. 16:56:03

És melyik MTV/TV2 néző rántja ettől magára a könyvtárszoba ajtaját!?
Olyan ez mint a WC. Előbb-utóbb mindent le lehet nyomni.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 17:01:18

A politikusok, ha nagy horderejű beszédet tartanak, meg akkor is, ha egyébkent kivaló szónokok, szívesebben mondanak beszedet papirból, mert akkor kisebb az elszólas veszélye. Ők sem polihisztorok. Még egy írott beszéd eseten is fennál az utólagos "kiforgatas" veszélye. Nagyon sok témaban kell naprakésznek lenniök. Óhatatlanul becsúsznak hibák. Ezt csak az tudja igazan, aki beszélt mar sok ember előtt szabadon. Mindenkire ra lehet fogni, hogy műveletlen, mert senkinek sincs univerzalis tudása.

Egyebkent itt egy masik baki, ami aztan komoly diplomaciai kalamajkat okozott:

Gyurcsány Ferenc 2005-ben a futballválogatott néhány nappal korábbi mérkőzésére utalva ezt találta mondani egy fogadáson: „a mieink halált megvető bátorsággal küzdöttek az arab terroristákkal szemben”. Az érintett ország hazahívta nagykövetét, a Budapestre delegált arab diplomaták válságértekezletet tartottak, és csak hosszas procedúrával, többszöri bocsánatkéréssel sikerült lecsillapítani a kedélyeket.

A Lázár féle elszólás ehhez képest semmiség.

Gyűrött Papír 2017.04.02. 17:02:14

@Jakab.gipsz: Pl. amikor elmész egy másik országban orvoshoz, akkor a korábbi leleteidet tudja értelmezni, mert egységes a nyelvezet. Vö. szabványosítás.
De veheted a jogot is. Illetve egy latin alappal könnyebben veszed az olasz, francia és akár az angol, német nyelvet is.

De ezt biztos tudtad, csak jó trollkodni, igaz? ;)

élhetetlen 2017.04.02. 17:02:48

@morph on deer: Csak egy baj van. A vizsgálat eredménye már a vizsgálat megkezdése előtt adott volt. Már a V4-ek is összeültek ez ügyben. Bár szegény NÉHIB-esek törték magukat ezzel a színnel, szaggal, névvel, mégsem sikerült tökéletes eredményt produkálniuk. Lázár meg nem fogja azt mondani, hogy tévedett. Már csak arra leszek kíváncsi, hogy ezek után átszervezik-e, beolvasztják-e valahová a NÉHIB-et, vagy legalább az igyekezetért megbocsátanak-e nekik.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 17:16:36

@Gyűrött Papír:

Idézet az interjúból:

"Ilyen például a balneológia. A bálna ... Na jó, a balneológia nem ugyanaz. Mondjuk bálnatenyésztés.

Szerinted mire mondta azt, hogy a balneológia nem ugyanaz?

NoOne 2017.04.02. 17:27:11

@Jakab.gipsz: nem kell latinul beszélned, írnod, de az átlagműveltséghez bizony hozzátartozik, hogy néhány dologról "ab ovo" tudd mi is az. Ha mégsem, akkor legalább azt, hogy hol találod az idegen szavak és kifejezések szótárát...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.02. 17:37:36

@Jakab.gipsz: "A latin egy elmebajos megdöglött birodalom nyelve,"

Az orvosok is azért tanulják, hogy az ilyen sötét elemek, mint te, ne értsék amikor az elmebajjal kezelik.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 17:37:48

@Janossz:

Még egy baki:

Angela Merkel német kancellár a törvényhozás alsóházában, a Bundestagban 2015. januarjában mondott beszédet a párizsi vérengzéssel kapcsolatban. A kancellár azonban szerencsétlenül fogalmazott, kihagyott egy szót.

"Az antiszemitizmus állami és polgári kötelességünk" - mondta a kancellár.

Ugye, azert nem tartod müveletlennek es unintelligensnek ezert!?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.02. 17:38:32

@Jakab.gipsz: És egyébként még mindig kevered a liberalizmust, mint világnézetet, a neoliberalizmussal, mint gazdasági fogalommal? :-))

taga20 2017.04.02. 17:41:12

@atomic power 1986DucaDuca: fejezd má be! a geci gazdád hetente két ilyet mond, és ő nem bakizik, hanem tényleg akkora állat.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.02. 17:42:06

@cardiobascuralis 3: Az angol megy már?

"In modern times, liberal arts education term that can be interpreted in different ways. It can refer to academic subjects such as literature, philosophy, mathematics, and social and physical sciences,[3] or it can also refer to overall studies in a liberal arts degree program."

A matek mióta bölcsészettudomány? :-))
Na és a bicepszed megnőtt már a fekvőtámasztól?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.02. 17:44:13

@dunántúli gyerek: A nyolc általánoson sem vergődtél keresztül. Nem azért alkalmaznak hogy okoskodj, hanem csak hogy bepötyögd a kiadott propaganda szöveget.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 17:54:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"A baki és a műveletlenség qrvára nem ugyanaz."

Igaz!

Janossz 2017.04.02. 17:54:28

@atomic power 1986DucaDuca:
"Ugye, azert nem tartod müveletlennek es unintelligensnek ezert!? "
Nem, én téged tartalak annak.

Jakab.gipsz 2017.04.02. 18:00:13

@Janossz: Ez nem válasz, csak valami értelmetlen hablaty, olvasd el amit írtál, és az alapján döntsd el, hazudtam-e vagy sem. Meg döglött-e a Római birodalom vagy sem, azok a barbárok a civilizáció nevében játékból gyilkolásztak, igen vagy sem. Az olaszok pedig nem költöztek sehova sem így történt igen vagy nem.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 18:01:46

@taga20:

"fejezd má be! a geci gazdád hetente két ilyet mond, és ő nem bakizik, hanem tényleg akkora állat."

Nem tetszik, amit írtam? Nincsen érved? Vegyél példát "Kurt úrfi teutonordikus vezértroll"-ról. Ő nem akar elnémítani, hanem érdemi hozzászólast tett, ami igaz! Nincsen gazdám, csak felvetettem néhany dolgot, amihez nem tudsz erdemben hozzaszólni, csak fröcsögni!

Jakab.gipsz 2017.04.02. 18:03:36

@Janossz: A tudomány nyelve a latin, talán még sem véletlenül döglődik a tudomány, egyedül az orvos-tudomány emberi testet leíró munka során van értelme, mert a testünk nem sokat változott, habár ennek a sok hülye, (nyisz-nyaszi) tudósnak a jóvoltából már ez sem biztos.

taga20 2017.04.02. 18:11:10

@atomic power 1986DucaDuca: mond aszt lécci, hogy te csak egy számítógép vírus vagy, me normális ember nem lehet ennyire szervilis barom, mint te.

taga20 2017.04.02. 18:20:25

@Jakab.gipsz: "A tudomány nyelve a latin, talán még sem véletlenül döglődik a tudomány,
"
annyi hülyeséget hordasz össze, hogy nem tudom, hogy te stukatúr vagy modell vagy:))

Janossz 2017.04.02. 18:20:31

@atomic power 1986DucaDuca: Egy műveletlen és unintelligens emberek által irányított hatalomért kampányolsz itt. Elég érv, vagy tegyem ide ezt is?:
dictzone.com/latin-magyar-szotar/illiber

Jakab.gipsz 2017.04.02. 18:22:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Szia már hiányoltalak ! Szóvá teszed a liberalizmus értelmezését, vedd észre tök mindegy, hogy egy paradoxon fogalomhoz milyen képzetet társítunk, állhatsz a fejed tetejére akkor sem jutsz alkalmazásával valóságos eredményre. Már pedig a liberalizmus, a "szabadság" társaslények esetében, nem létező dolog ugyanis folytonosan függünk egymástól, vagy elbukunk. Tehát teljesen feleslegesen darabolsz fel egy üres halmazt, abba soha sem lesz semmi. Így már érted ?

@NoOne: Így már érted te is, ha már az ab ovó -t szóba hoztad, ugyan ezt javasolja más kultúra is javasolja, pl. Buddha, ha valamilyen nehéz kérdésbe botlunk vissza kell térni a kezdeti kiinduló pontra, pontosan ezt csinálom, nem veszed észre. A római birodalom jog-állami nyelvezetét még a mai napig szenvedjük, nekünk magyaroknak külön meg kell tanulni a függelmi viszonyait, ezért szörnyen idegen számunkra a jogi nyelv.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 18:23:10

@taga20:

"mond aszt lécci, hogy te csak egy számítógép vírus vagy, me normális ember nem lehet ennyire szervilis barom, mint te."

Mit mondtam, ami ennyire fáj? Lebarmozol, te, aki még helyesen írni sem tudsz? ("mond" felszólító módban egy "d"-vel,
"aszt" főnévi mutató névmás nem "z" betűvel).
Tartok töle, hogy kettőnk közül te vagy a barom!

Janossz 2017.04.02. 18:23:18

@Jakab.gipsz: Veled biztos meggyűlne a tudomány dolga...Nem a testeddel.
De valahogy csak úrrá lennének rajta.

taga20 2017.04.02. 18:30:58

@atomic power 1986DucaDuca:

te egyszerű fityeszdroid, szerinted nem húzza alá pirossal a gép ezeket a szavakat?

haver, ez egy direkt barom szűrő részemről.
az aki ugrik erre, az egy barom.

remélem nem itt élsz velünk, me az fájna:)))

taga20 2017.04.02. 18:32:16

@Janossz: szerintem gipsz agyával nem lenne sok dolga a tudománynak:)))

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 18:45:18

@Janossz:

"Egy műveletlen és unintelligens emberek által irányított hatalomért kampányolsz itt. Elég érv, vagy tegyem ide ezt is?"

Te nem vagy tisztában azzal, hogy mi az a kampány! Alapvetően a politikusok bakizásairól beszeltem. Ez eleg gyakran elöfordul. Ebből azt a következtetest levonni, hogy kampanyolok, eleg meresz ivű feltételezes. Nem szeretem, ha csípőből, zsigerből valakiről vélemenyt mondanak. Akarmilyen oldalon is all világnézetileg, politikailag.

Műveletlennek és unintelligensnek tartasz, pedig nem is ismersz! Na, az ilyen sommas velemenyek azok, amelyek hozzászolasra késztetnek!

dunántúli gyerek 2017.04.02. 18:45:20

Kedves kollégák!

2022ig nagy valószínüséggel 2/3dal kormányzunk.

Az jó hosszú idő, úgyhogy el lehet menni, ha valami nem tetszik.

Addig is mi mondjuk az igazat, ti meg a magatokét.

taga20 2017.04.02. 18:57:08

@dunántúli gyerek: ámen!
azé remélem a CEU-s tüntetésen kint vagy!:)))

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 18:57:40

@taga20:

"haver, ez egy direkt barom szűrő részemről.
az aki ugrik erre, az egy barom."

Van akinek szüksege van a szűrőre, mert nem tanulta meg a helyesírás szabályait az általános iskolában, van aki anélkül is tud helyesen írni. Van akinek igénye van arra, hogy a vitapartnerét megtisztelje a helyesírással és választékos stílussal, van akinek erre nincs. Ez sokat elárul az emberről. A stílus maga az ember.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 19:07:48

@Gyűrött Papír:

Beszél a bálnatenyésztésről is.

De mire mondta azt, hogy a balneológia nem ugyanaz?

Janossz 2017.04.02. 19:15:04

@atomic power 1986DucaDuca: Alapvetően egy nyilvánvaló elszólással-bakizással próbáltad relativizálni egy buta politikus műveletlenségét.
Kampányoltok ti bizony, választástól választásig. Nem vetted volna még észre?

Punxsutawney Mormota 2017.04.02. 19:17:27

@dunántúli gyerek: Ez a veszély Téged nem fenyeget. Tudod-e már a különbséget a negatív és pozitív számok között?
Ha megvan, akkor átvesszük a prímszámokat is. Aztán jöhetnek a törtek, meg a minuszszor minusz az plusz, minuszban a plusz az minusz, minuszban a minusz az meg plusz.

taga20 2017.04.02. 19:21:58

@atomic power 1986DucaDuca: "Van akinek igénye van arra, hogy a vitapartnerét megtisztelje a helyesírással és választékos stílussal, van akinek erre nincs. Ez sokat elárul az emberről. A stílus maga az ember."

mongya eszt egy fityeszdroid. bakker szétröhögöm magam rajtad:)))

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 19:27:08

@Janossz:

Akkor maradjunk abban, hogy kampanyolok. Lejárató kampányban viszont nem veszek részt, akarki ellen van.

taga20 2017.04.02. 19:27:21

@Punxsutawney Mormota: meséld má el eszt a negatív/pozitív szitut, hagy röhögjek én is!:)

ja és utána megtanítjuk neki, hogy törtet törttel úgy osztunk, hogy a reciprokkal szorzunk:)

ja és, E=mc2:))

Punxsutawney Mormota 2017.04.02. 19:28:22

@NoOne: Ebből még nem fogja tudni, hogy a Bakos-félét kellene leakasztania a polcról :D Valahol ott porosodik a tagnál a Tutti Frutti Party gyűjtemény mögött. :D

Csillagszemű Juhász 2017.04.02. 19:28:45

@dunántúli gyerek: es 2022 utan is mindent Gyurcsanyra meg Sorosra fogtok.

látjátok feleim szümtükkel 2017.04.02. 19:31:53

@dunántúli gyerek: "2022ig nagy valószínüséggel 2/3dal kormányzunk.

Az jó hosszú idő, úgyhogy el lehet menni, ha valami nem tetszik."

Lehet kisebbre gombolni a mellényt, mert az 1/3-adnyi 6 millió előbb-utóbb megunja, és nagy lesz a pofon a képeteken.

Janossz 2017.04.02. 19:32:06

@atomic power 1986DucaDuca: Jó, és még maradjunk abban is még, hogy aki a "bálnatenyésztés" szót egy riportban háromszor képes kimondani, az vagy bálnát nem látott még, vagy tenyésztést. Miniszternek így is jó volt.

Punxsutawney Mormota 2017.04.02. 19:34:51

@taga20: Semmi különös. Néhány napja váltig állította, hogy annyira jól teljesítünk, hogy akkor is hozzánk hordják a pénzt a külföldiek befektető, hogy ha az államkincstártól negatív kamatot kapnak.
Belinkeltem neki az államadósságkezelő honlapját, ahol nagyon is pozitív kamatok vannak. Erre közölte, hogy hazudok. Aztán felhívtam a figyelmét arra, hogy magánemberként bármelyik banknál tud állakötvényt venni 3,3 - 4,2%-os kamatra. Ezek - szerintem - a tudomány jelenlegi állása szerint pozitív számok. De szerinte még mindig hazudtam. A végén jött a rövid, három hónapos kötvények negatív kamatával, de szintén hivatkoztam az ÁAKK honlapjára, ahol 0,07% szerepelt, kicsiny ugyan, de ez még mindig pozitív szám.
Itt tartok a dunántúli gyerek algebra oktatásával. Átveszed?

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 19:36:03

@taga20:

"mongya eszt egy fityeszdroid. bakker szétröhögöm magam rajtad:)))"

A szókincsed is behatárolt!

Punxsutawney Mormota 2017.04.02. 19:36:19

@Jakab.gipsz: Ha nem lett volna liberalizmus, Te sem terjeszthetnéd a csacsiságaidat, hanem a földesurad földjén szántanál.

látjátok feleim szümtükkel 2017.04.02. 19:36:32

@atomic power 1986DucaDuca: "A Lázár féle elszólás ehhez képest semmiség."

Igazad van, tényleg semmiség, különösen a migránsok elleni nagyplakátolás tartalmának tükrében. No meg amiket Or bán szokott róluk mondani, meg a Bakondi nertárs.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 19:45:57

@látjátok feleim szümtükkel:

"Igazad van, tényleg semmiség, különösen a migránsok elleni nagyplakátolás tartalmának tükrében. No meg amiket Or bán szokott róluk mondani, meg a Bakondi nertárs."

Mondj egy konkrét példát, így túl általanos!

taga20 2017.04.02. 19:58:55

@Punxsutawney Mormota: á inkább nem. nem vagyok én gyógypedagógus:))

6.Lenin 2017.04.02. 20:13:26

@taga20:

Te minek/kinek a nevében gyilkolnál?

És miben különböznél azoktól, akiket éppen gyilkolnak?

Neked is szerződésed van Istennel? (valamelyikkel?)

taga20 2017.04.02. 20:23:58

@6.Lenin: leninevtárs, eszt pont magának fejcsem ki, eszt a gyilkolás dolgot.

maguk tökélyre fejlesztették:))

látjátok feleim szümtükkel 2017.04.02. 20:24:03

@atomic power 1986DucaDuca:

Mondjuk pl. a migránsok nem vehetik el a magyarok munkáját. Mert hol is vannak azok a munkánkat elvevő migránsok?
Ehhez képest tényleg semmiség, hogy Lázár nem néz utána annak mit beszél. Ha már a főnöke és annak propaganda stábja is így szokja, miért pont ő lenne az, aki tudja, hogy mit mond?

fda 2017.04.02. 20:24:57

@CoolKoon: Biztos angolt akartál mondani? Te például tudsz angolul? És latinul?

A lényeg: van napi téma, szidhatunk valakit, valamiért!

6.Lenin 2017.04.02. 20:25:38

@taga20:

A kérdésre válaszoljál, a rizsára nem vagyok kíváncsi.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 20:29:33

@Janossz:

Csak azert kerdeztem, hogy mi a baj a bálnatenyesztéssel, mert gondolom a meretek miatt nonszensznek tartod azt. Pedig a bálnak alrendjeben, a fogascetek között több kisebb faj is talalható.

Pl.: Törpe ámbráscet: Méretek: 2,1 – 2,7 m, 135–275 kg. És bizony idetartoznak a delfinfelek, narválfélék és disznódelfin-félék, valamint a folyamidelfinek is.

Pokorny Z. egyebkent a bálnatenyesztesről enyhe ironiával beszelt es megjegyezte, hogy a balneologia nem ugyanaz.

taga20 2017.04.02. 20:32:56

@6.Lenin: kérdezd meg duterte haverotokat!

ember, te hogy a faszba vonsz engem kérdőre, mikor a bandád bárkit kinyír, lásd pl. a felcsúti juhászt vagy a CEU.

egyébként, ha a geci beadja a kulcsot, uccai örömünnepet fogok rendezni.

6.Lenin 2017.04.02. 20:38:42

@taga20:

Ezek szerint ugyanolyan aljas féregnek tartod te is magad, hiszen ugyanazt szeretnéd tenni te is másokkal, akiknek nem tetszik a fizimiskája neked, mint amikkel őket vádolod.

Nekem tök mind1, hogy te mit szeretnél, csak kíváncsi voltam.
Egyik kutya, másik eb.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 20:39:31

@látjátok feleim szümtükkel:

"Mondjuk pl. a migránsok nem vehetik el a magyarok munkáját. Mert hol is vannak azok a munkánkat elvevő migránsok?"

És ez miért nem igaz? Folyamatos a migransok bearamlasa/bearamoltatása az európai kontinensre. Az európai unio munkaerő piaca egyseges. Jelenleg a celorszagok munkaerő piacát terhelik a migransok. Ez rontja előbb -utóbb a magyar munkavallalók pozícióját. Ha ezek a piacok telítödnek, a migransoknak jó lesz kelet-európa is. Főleg, ha ránk eröltetnek valami folyamatos elosztasi mechanizmust! A munkát úgy is el lehet venni, ha anyagilag annyira leterhelnek egy orszagot, hogy nem marad penz fejlesztesekre, munkahelyvédelmi programokra. Közvetlen es közvetett hatás.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.04.02. 20:40:59

@látjátok feleim szümtükkel: A migránsok nem vehetik el a magyarok munkáját Londonban és Bécsben SEM!

A magyar kormány mindenhol minden magyart képvisel!

CoolKoon 2017.04.02. 20:49:40

@fda: Igen, biztosan angolt akartam mondani. És igen, tudok annyira angolul, hogy tudjam, a "liberal arts" annyira messze van a liberalizmustól, mint mondjuk a fatalizmus a "fatality"-től. Latinul nem tudok, soha nem is tanultam, de az egyetemnek nem latin neve van, hanem angol, úgyhogy nem is értem, hogy jön ez ide.

Ami ezt a Lázár-féle böffentést illeti, itt igazából nem a szidáson van a hangsúly, hanem a szánalmasságon.

CoolKoon 2017.04.02. 20:51:37

@Punxsutawney Mormota: Lehet, hogy abba a világba vágyik vissza...

6.Lenin 2017.04.02. 21:00:01

@CoolKoon:

A liberális országokban nem szántanak? Vagy nem lehet birtokosa a földnek?
Vagy a birtokos lehet liberális, a szántó már nem ?

felső határ nincs 2017.04.02. 21:04:02

A nyugati áruló vezetők, az igazi vezetők sábeszgojai azon dolgoznak, hogy az arabokból és a négerekből létrehozzák az új európai jobbágyságot.

Olcsítani szeretnék a munkaerőt. És mivel ők nem tartoznak az őshonos európai népek közé, nem okoz nekik ez morális problémákat.

Na de hogyan lehet a kanibálokból és a terroristákból jobbágyokat csinálni? Ez idő és sok pénz dolga, amit természetesen a fogyatkozó őslakosság fog megfizetni.

Migránsintegráció ktge Németországban 2017ben 20 mrd euró
Magyarországnak jutó EU támogatás 2007-2013 14 mrd euró
UK éves befizetése az únióba 18 mrd euró

Ez a terv, olcsóbb munkaerő kell, hogy emelkedjen a versenyképesség. 'google kalergi plan'

Janossz 2017.04.02. 21:07:00

@atomic power 1986DucaDuca: Védd az utlosó lehelletig!

"A bálnatenyésztés az egy létező tudomány...Új-Zélandon, Ausztráliában lehet társadalmi relevanciája....nekünk erre nincs szükségünk."

Ez az irónia? Soha, sehol nem tenyésztettek bálnát, csak Pokorni úr képzeteiben.
Meg a tiéidben, mert mindent elhiszel ezeknek, amivel már százszor körberöhögték őket, még mindig védenéd. Szánalmas vagy.

CoolKoon 2017.04.02. 21:08:17

@6.Lenin: A liberális államokban tudtommal a mezőgazdaság elég nagy mértékben gépesített, így szántani is gépek szántanak (ahogy nálunk is már nagyon régóta amúgy). De ne is zavartasd magad ilyen apróságokkal...

6.Lenin 2017.04.02. 21:10:25

@CoolKoon:

Értem, nem tudsz válaszolni.

CoolKoon 2017.04.02. 21:10:39

@felső határ nincs: Ahogy így elnézlek, te a "cion bölcseinek jegyzőkönyve" c. agyrémet is vsz. halálkomolyan veszed....

Punxsutawney Mormota 2017.04.02. 21:13:48

@felső határ nincs: Nos, akkor Téged is megkérdezle, multi-nickes ifjú padawan. Érted, amit írsz, vagy csak dobálod egymásra a szavakat, mint a gépelő csimpánzok?
Az utóbbira tippelnék.

felső határ nincs 2017.04.02. 21:32:57

@CoolKoon: A zsidók nagyon komolyan veszik, ezért nem egyszerü hozzájutni.

Bár az internet korában ez már nem nagy probléma, ezért akarja Schwartz 'nyílt társadalom' Gyuri bátyánk az internetet is cenzúrázni: www.yahoo.com/news/un-internet-agenda-tied-george-soros-051740037.html

fda 2017.04.02. 21:40:20

@CoolKoon: Igazad van, valóban angol névről beszélünk, egyébként én azt leginkább nem szabad művészetnek, hanem bölcsésznek mondanám - ma ezt így mondjuk.
Megvezetett a cikk, ami latinról beszélt, bocs.
Az az igazság, hogy nem találtam meg, hogy szó szerint mit mondott Lázár, így szerintem a további vita értelmetlen - legalábbis részemről. Ha tényleg a neve alapján mondta liberálisnak, akkor az tényleg elég béna, és egy művészet ne legyen már liberális. Bár az lenne egyébként a legnagyobb bajunk, ha valaki rosszul fordítja le egy egyetem angol nevét.

CoolKoon 2017.04.02. 21:51:40

@felső határ nincs: Nagyon komolyan veszik?! Akkor nem a zsidók állítják róla, hogy egy orosz antiszemita hamisítvány (ami ráadásul plágium is)?

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 21:55:43

@Janossz:

"Védd az utlosó lehelletig!" Csak az igazsag minden reszletének kifejtéseig!

"Soha, sehol nem tenyésztettek bálnát, csak Pokorni úr képzeteiben."

Ez nem igaz, mert delfinariumokban igenis szaporítottak delfineket, kardszarnyú delfineket. A Seaworld delfinariumokban eppen most szüntették be.

www.erdekesvilag.hu/beszuntetik-a-delfintenyesztest-es-a-showmusorokat-a-seaworld-delfinariumok/

De nem ez a lényeg!

A kerdés a következő: mire mondta, hogy a "balneologia nem ugyanaz"?! Erre varom a választ már egy jó ideje, de eddig még ez nem történt meg!

".......mert mindent elhiszel ezeknek, amivel már százszor körberöhögték őket, még mindig védenéd. Szánalmas vagy."

Csak a tényekmek hiszek! Nem biztos, hogy az a szánalmas, akit kiröhögnek.

felső határ nincs 2017.04.02. 21:57:07

@CoolKoon: De, ők ezt állítják. Csodálkozol?

Bár nem mindegyik: www.youtube.com/watch?v=o-iDBxZgEYo

A Gojok meg nem állíthatják, hogy a Holokasuszt hazugság, sőt még börtönbe is mennek érte. Ez nem kettős mérce?

Gyűrött Papír 2017.04.02. 22:07:06

@atomic power 1986DucaDuca: A bálnászatra.
De semmiképpen nem a "gyógyvizezésre", hiszen a magyarországi vízkészlet és gyógyfürdő hálózat megörzése mindig is kiemelt volt a kormány számára. De érdekelne, hogy szerinted mire gondolt?

polgarmester@hegyvidek.hu

Gyűrött Papír 2017.04.02. 22:13:30

@fda: "Bár az lenne egyébként a legnagyobb bajunk, ha valaki rosszul fordítja le egy egyetem angol nevét."

Vezérműhíd egyetem, Ökörgázló egyetem.
:)

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.02. 22:18:41

@Gyűrött Papír:

Akkor egyre gondolunk! Szerintem is a balnatenyesztesre gondolt, mikor megkerdezték tőle, hogy milyen szakok lehetnek fizetősek. Ezt ironikusan mondta, mert nyilvan ez Magyarorszagon nem letezik. Ezzel csak azt akarta megvilagítani, hogy a ķözerdek szamara nem fontos szakok lesznek önköltsegesek.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.04.02. 22:27:56

Ez a táskahordó szerencsétlen bohóc, most nem milliókért lőtt fácánt, hanem a műveletlenségéből fakadóan: BAKOT!

Arcade Macho 2017.04.02. 22:46:16

ha en azt mondom hogy valszeg libsik voltak a nyelvujitok akkor a T. poszt tolo felkop es alajaall?

Arcade Macho 2017.04.02. 23:05:01

de most mi tortent?
ezt a libsi McDaniel College -t betiltottak vegre man?

hozzatennem, hogy akkreditalni nem olyan egyszeru ezeket a genderszakokat, ki tudja hogy mi a trendy meg buli kulfoldon, oszt valaki kap egy phd-t ugy hogy a transzvesztitak csoportositasat tokelyre fejlesztettek, es abban a szaktudomanyban jeleskedett, mig szegeny matelcsy meg nem kapott phd-t...

siriq111 2017.04.02. 23:05:21

@Punxsutawney Mormota: Ez bircaman es a tobbi accountja. Sokat nem kell vele foglalkozni. Total zizi a ficko.

Arcade Macho 2017.04.02. 23:07:16

lazart nem ohajtom vedeni, de amikor benyujtott egy torvenytervezetet a fatuskok energetikai felhasznalasarol mar akkor jol tudtam hogy keves esze van ahhoz...
ezt a mostanit sem lezerjani kovette el, hanem egy kozalkalmazott, szegenyt ki fogjak rugni e miatt es remelem a T. poszter annak mar nem fog orulni...

Az EREDETI 2017.04.02. 23:24:27

@Jakab.gipsz: Az olaszok pedig nem költöztek sehova sem így történt igen vagy nem. "
Te műveletlen Barom a Latin nyelv az olasz nyelv ősének tekinthető
hu.wikipedia.org/wiki/%C3%9Ajlatin_nyelvek

Idióta vagy Igen?
Iskolába minek jártál semminek? merthogy önálló gondolkodást nem tanultál azis biztos, ezért majd a gazdáid kitalálják, hogy mit gondolj igen?

A kérdésekben ott a válasz ne fáraszd magad.
Arra külön kiváncsi vagyok, hogy az 1000 évvel ezelőtti magyarsággal tudnál e szóban kommunikálni, műveltségben biztosan ottragadtál.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.02. 23:32:31

@Punxsutawney Mormota: "Itt tartok a dunántúli gyerek algebra oktatásával. Átveszed?"

Szerintem azt csak olyan teheti meg aki szellemi sérültek kezeléséből nagydoktorit írt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.02. 23:33:40

@atomic power 1986DucaDuca: "Műveletlennek és unintelligensnek tartasz, pedig nem is ismersz!" - elég elolvasni a röfijeidet.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.02. 23:35:12

@Jakab.gipsz: Mellébeszélsz. Na szóval a neoliberalizmus szerinted mióta világnézet? :-))

Punxsutawney Mormota 2017.04.02. 23:35:28

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Éppen tegnap olvastam, hogy Matolcsy abbahagyta a a doktori iskoláját. Kár, pedig a két szellemi sérült megértette volna egymást.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.02. 23:37:02

@Jakab.gipsz: Na ez a reakció olyan tipikus wmikis, a tanulatlan bunkót irigykedése a diplomás értelmiségre. :-))

Punxsutawney Mormota 2017.04.02. 23:37:30

@Az EREDETI: Az önálló gondolkodás képessége kizáró ok, ha a habonymédia pincsije akarsz lenni. Fel se tételezz ilyeneket azokról, akikkel vitába bonyolódsz!

Arcade Macho 2017.04.02. 23:47:44

@Az EREDETI: koszike...
"Ahogy arról az előzőekben már szó esett, a nép által beszélt latin, vagyis a vulgáris latin[11] erősen eltért az írásban őrzött latin nyelvtől. Mivel a vulgáris latin nagyon sokáig nem volt írott nyelv (írásban történő első megjelenéseit nevezik ma az újlatin nyelvek első emlékeinek), ezért a mai újlatin nyelvek alapján csak feltételezéseink lehetnek arról, hogy a kiejtés és a szóhasználat mennyire különbözött a klasszikus irodalmi nyelvtől."

te is hazhoz mentel a pofonert agyatlankam...

Arcade Macho 2017.04.02. 23:50:36

@atomic power 1986DucaDuca: azert pokorny kisse egyertelmubbe tehette volna azt, hogy o tudja...

Az EREDETI 2017.04.03. 00:37:39

@Arcade Macho: nincs itt semmiféle pofon.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 01:13:02

@Punxsutawney Mormota: "Matolcsy abbahagyta a a doktori iskoláját"

Től okos, felrobbant volna az agya, ha tovább képzi magát.

Meg lehet, hogy minden idejét elvesi a lopás a száz unokatestvére számára

Kiváncsi lettem volna, hogy Smitt vagy Eltolcsu doktorál le előbb.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 01:19:15

@taga20: "@atomic power 1986DucaDuca: fejezd má be! a geci gazdád hetente két ilyet mond, és ő nem bakizik, hanem tényleg akkora állat."

:))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 01:22:58

@Az EREDETI: "Arra külön kiváncsi vagyok, hogy az 1000 évvel ezelőtti magyarsággal tudnál e szóban kommunikálni"

A románok átvették a latint, és elvesztették az eredeti nyelvüket. Az olasz haverom azt mondta, ha nagyon figyel, megért egy románt. Kétszer 2000 év távolságra vannak

2017.04.03. 01:31:25

@Jakab.gipsz: az orvosaid nyelve. Nomeg a gyógyszereidé. Amit nem szedsz.

2017.04.03. 01:42:12

@atomic power 1986DucaDuca: ez egy szimbolikus liberális egyetem.
Értelmezd légyszíves. Rá fogsz jönni, hogy azért lehet baki, mert két szónak nem ismeri a magyar megfelelőjét, jelentését...
Tehát, ha belebakizott, akkor azért, mert műveletlen. Egyébként a baki jelentésére is rákereshetsz...

2017.04.03. 01:45:45

@atomic power 1986DucaDuca: Pokornit arról kérdezték, hogy miért kell megszüntetni a balneológus képzést, amikor magyar érdekből a magyar idegenforgalomban jelentősége van a gyógyturizmusnak. A válasz, hogy a Balatonban kevés a bâlna.

2017.04.03. 01:54:07

@atomic power 1986DucaDuca: azért az sokmindent elárul, hogy Janossz azt írja, unintelligens emberek irányítják az országot, és te mellettük kampányolsz. Erre megsértődsz, hogy miért tart téged unintelligensnek....
Tehát vagy te irányítod az országot, vagy unintelligens vagy. Egyébként nem sértődnél meg, hisz nem rólad beszélt...
NER kompatibilis.

2017.04.03. 02:00:12

@atomic power 1986DucaDuca: elolvastad a cikket? 1974 óta 30 orka született kvázi rabságban....azért ezt tenyésztésnek nevezni elég balneológia.
Nem vagy te NER pozitív?

ebella 2017.04.03. 05:22:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: És ez rendkívül szánalmas. Egy épeszű, közepesen intelligens ember egyszerűen nem lehet ennyire szolgai. Még viccből is nehéz lehet ilyesmit tenni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.03. 06:03:28

@atomic power 1986DucaDuca: Ilyen a csorda szellem. Belédkötöttem, mert a többiek rád ugrottak, holott te korrekt voltál hozzám. Bocsi!

n3spr3ss0 2017.04.03. 06:23:45

Mint tudjuk,kutyából nem lesz szalonna.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.03. 06:54:33

@Arcade Macho:

"azert pokorny kisse egyertelmubbe tehette volna azt, hogy o tudja..."

Igen, elég esetlen volt a fogalmazás, de ha valaki többször meghallgatja, akkor megérti, hogy külónbseget tud tenni a balneologia es a bálnatenyésztes kózött. Egyébként sem lenne eletszerű, hogy aki tud egy ilyen ritka dolog letezeseről, mint a bálnatenyesztés és poziciójánal fogva ismeri a balneologiat is /hisz kiemelt kormanyprogram/, összekeverje a két fogalmat.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.03. 07:06:25

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"azért az sokmindent elárul, hogy Janossz azt írja, unintelligens emberek irányítják az országot, és te mellettük kampányolsz. Erre megsértődsz, hogy miért tart téged unintelligensnek....
Tehát vagy te irányítod az országot, vagy unintelligens vagy. Egyébként nem sértődnél meg, hisz nem rólad beszélt..."

De, rólam beszélt. Behoztam egy idézetet Merkel egyik elszólásaról es feltettem a kérdest"

"Ugye, azert nem tartod müveletlennek es unintelligensnek ezert!? "

Ezt válaszolta:

"Nem, én téged tartalak annak."

Menjel vissza eggyel tovabbi hozzászólásahoz.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.03. 07:09:31

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"elolvastad a cikket? 1974 óta 30 orka született kvázi rabságban....azért ezt tenyésztésnek nevezni elég balneológia."

A cikkel állsz vitában nem velem! Tény, hogy van a vilagban delfin szaporítás és a delfin a balnak alrendjebe tartozik.

NoOne 2017.04.03. 08:57:16

@jakab.gipsz: Így már érted te is, ha már az ab ovó -t szóba hoztad, ugyan ezt javasolja más kultúra is javasolja, pl. Buddha, ha valamilyen nehéz kérdésbe botlunk vissza kell térni a kezdeti kiinduló pontra, pontosan ezt csinálom, nem veszed észre. A római birodalom jog-állami nyelvezetét még a mai napig szenvedjük, nekünk magyaroknak külön meg kell tanulni a függelmi viszonyait, ezért szörnyen idegen számunkra a jogi nyelv.

Ehhe-ehhe... :) Néha végiggondolhatnád, amit leírsz. Azt a fránya "jogi nyelvet" -- bár a cikkben nem jogi nyelvezetről van szó! -- az egész keresztény világ "szenvedi", a latin alapú szavakkal van tele szinte minden európai nyelv -- köznyelvi szinten is! --, egyébként a magyarban akad. Ezen felül pedig a középfokú- és a felsőoktatásban kell elsajátítanod, ha úgy tetszik, egy "szakmai nyelvet", a tudományokkal akár érintőlegesen is foglalkozó világban -- értsd nem csak Európában, hanem mindenhol, mert ez a része bizony nagyon is "él". Ha ez ellen ágálsz, azzal LJ-t kicsit sem mented, viszont magadat csúnyán "degradálod".
Egyébként az "ugyan ezt", az adott "kontextusban" helyesen: ugyanezt. :)
További jó értetlenkedést!

2017.04.03. 10:09:52

@atomic power 1986DucaDuca: Balneológia.
Balneológia?
Igen. Balneológia. Nem egészen ugyanaz.... bálnatenyészyés, maradjukn annyiban. Norvégiában, Ausztráliában van is szerepe....

Tehát a balneológia bálnatenyésztés, maradjuk annyiban.
A magyarázatod, hogy nem arra utal, téves. Nem ugyanaz, kezdi magyarázni, aztán félbeszakítja a gondolatmenetet, és leszögezi, bálnatenyésztés.
Igaz, keveri a vadászattal, és nagyon nem az orkákra utal...

2017.04.03. 10:13:25

@atomic power 1986DucaDuca:
Ha hivatkozol valamire, aminek a megfogalmazása -feltehetően pontatlan félrefordítás- akkor az a te hivatkozási alapod. Cáfolható. Ilyenkor a hivatkozásod alaptalan, tehát érvelésed hamis.

Zolika0111 2017.04.03. 10:14:02

@atomic power 1986DucaDuca:
"Akkor egyre gondolunk! Szerintem is a balnatenyesztesre gondolt, mikor megkerdezték tőle, hogy milyen szakok lehetnek fizetősek. "

Akkor kicsit elemezzük ki ezt a videót. A következő kérdést kapta Pokorni:
-Milyen szakok vállhatnak Magyarországon a közeljövőben fizetőssé?...Moondjon egy példát.
Erre válaszolta a következőt, hogy balneologia. Itt van kivárás és egy visszakérdezés, hogy balneológia?

Tekintettel arra, hogy nem egy esti kabaré műsorban vannak és nem Markos kérdezi Nádast, illene egy NAGYON FONTOS KÉRDÉSRE érdemben válaszolni. Pokorni oktatási miniszter volt.

Szálybarágósan kérdezem: Magyarországon eddig állami finanszírozásban szereplő szak, ami későbbiekben fizetőssé válik, az a balneológia?! Vagy a bálnatenyésztés?

Mert hogy ha balneologia, akkor nyugodtan Pokorni felköphetne az ég felé és alá állhatna.
Mert hogy ha bálnatenyésztés, akkor meg én köpném le! Van pofája poénkodni ezen a kérdésen? Tudod, hogy hány fiatal csóró rágta a körmét azon, hogy nem fogják tudni kigazdálkodni a tanulmányait a szülei?

És Te ezt az embert mentegeted?

Én ha tehetném, a mindenkori kormányaink semmirekellő politikusait (van belőlük rendesen) beiratnám egy egy alternatív bálnatenyésztő kurzusra, ahol a kék bálna (Balaenoptera musculus) spermáját kötelesek lennének a szájukban tartani 2 napig, (egy kifejlett példánynak van elég 1,5-2 tonna), hogy leszokjanak a nem oda illő beszédről. Mert táncolni sem illik egy temetésen, főleg nem a koporsó tetején...

Zolika0111 2017.04.03. 10:21:02

@Könnyen elkaptuk, uram!:

A balneologia:

"A balneológia a gyógyforrásoknak, gyógyvizeknek a gyógyfürdői alkalmazásával és hatásaival foglalkozó tudomány, magyarul gyógyfürdőtan. A közönséges vízben fürdéskor a víz fizikai tényezői (hőmérséklete, nyomása, felhajtó ereje) hat a szervezetünkre. Ezeket a hatásokat használja fel a vízgyógyászat, más néven hidroterápia. A gyógyvizek esetében a fent írt hatásokat a gyógyvízben oldott állapotban megtalálható anyagok hatásai egészítik ki.

Az ásványvizek, iszapfélék, tengeri és folyami fürdők gyógyítási célokra való felhasználásával a balneoterápia foglalkozik. Ezen belül a gyógyterápia egyéni alkalmazása szakképzett balneológus (orvos) feladata.

A gyógyhelyeken nem csak a gyógyvizet használják fel kezelésre, hanem iszapkezelést, ivókúrát, inhalálást, mechanoterápiát (gyógymasszázst) és étrendi gyógykezelést (diétát) is alkalmaznak. Ezekhez még hozzájárulnak a klíma, a környezetváltozás, és a lelki hatások is. Ezért a felsorolt gyógytényezők együttes alkalmazására a gyógyhelyi kúra vagy fizioterápia elnevezést is használjuk. Ez utóbbi szélesebb körű fogalom, mint a fizikoterápia, mert beletartozik a gyógyfürdői kezelés, az éghajlat hatása és a diéta alkalmazása is. (A szó a görög füzisz szóból származik, és magyarul természetet jelent. Ez tükröződik a „természetes gyógymódok” elnevezésben is, bár ma már a felhasznált energiákat gyakran mesterségesen is előállítjuk.)"

v.f.michael 2017.04.03. 10:41:09

@Zolika0111: egy helyesírás szak mindenképpen megérne egy misét!

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.03. 11:44:38

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Ha hivatkozol valamire, aminek a megfogalmazása -feltehetően pontatlan félrefordítás- akkor az a te hivatkozási alapod. Cáfolható. Ilyenkor a hivatkozásod alaptalan, tehát érvelésed hamis."

Akkor becsatolok egy eredeti, angol nyelven megfogalmazott cikket a bálnatenyésztésről:

www.thedodo.com/seaworld-beluga-calf-whale-breeding-1970449617.html

Idézet belőle:

"While SeaWorld made a long-awaited decision to end its orca breeding program in March, the company is still highly focused on breeding beluga whales and dolphins — though some reputable aquariums have long since abandoned breeding the highly intelligent mammals."

Itt egy masik, angol nyelvű cikk, amely szinten a balnatenyesztessel foglalkozik.

www.huffingtonpost.com/entry/seaworld-beluga-whale-birth-breeding_us_57af65f6e4b071840411a36f

citrix 2017.04.03. 11:55:05

Rezsi Szilárd a fidesz díszpintye, intelligens, művelt, előnyös megjelenésű és finoman cizellált. Pont olyan mint a pártja. A CEU-val rossz lóra tett Orbán, nagyon baromarcú diktátorok bevett szokása az értelmiséggel kikezdeni. A focihuszár nem szívleli ha bírálják, kritikát fogalmaznak ellene. A rezsim bírálója nem az ellenzék az csak karácsonyfadísznek van a a parlamentnek csúfolt törvénygyárban hanem az értelmiség.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.03. 11:56:03

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Igen. Balneológia. Nem egészen ugyanaz.... bálnatenyészyés, maradjukn annyiban. Norvégiában, Ausztráliában van is szerepe...."

Az "egészen" szó nem hangzott el. Ez azért lényeges, mert azt feltételelezné, hogy van valami azonosság a balneologia es a balnatenyesztés között. Azt mondta, hogy nem ugyanaz. Mármint a balneologia es a balnatenyesztés. Ha nem így van szerinted, akkor magyarázd meg légyszíves, hogy mire utalt azzal a kifejezéssel, hogy "nem ugyanaz".

Te komolyan el tudod kepzelni, hogy egy ember, aki elvegezte az ELTE-t, tanított az orszag egyik neves gimnaziumaban, ismeri a kormanyprogramokat, es ne tudna különbseget tenni a két fogalom között? Ennyire nem lehetsz elfogult!

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.03. 12:07:45

@Zolika0111:

"Tudod, hogy hány fiatal csóró rágta a körmét azon, hogy nem fogják tudni kigazdálkodni a tanulmányait a szülei?

És Te ezt az embert mentegeted?"

Éppen azert hozta fel az extrém példát, a bálnatenyésztést, hogy a közérdeket nem reprezentaló szakok valhatnak fizetősse.
Nem mentegetesről van szó, csak nem szeretem, ha a tenyeket elferdítik, barkiről és barmiről van szó. Az egyik legnagyobb baja a magyar tarsadalomnak a sardobalas, a közbeszéd extrém eldurvulása, a felületes itelkezés.

NBarbieReloaded 2017.04.03. 12:13:12

Milyen jo, hogy a boszen Lazarozok mind latin tudosok is egyben (miutan a balliba1 - nemi guglizas utan - felhivta a figyelmet a tevedesre).
Ettol fuggetlenul Janinak nem kellett volna ezt szoba hoznia, ha nem tudja pontosan mit jelent, de a cikk es egyes okoskodok hozzaszolasaval ellentetben ugy gondolom, hogy egy MO-n reges regen nem hasznalt latin kifejezes nem ismerete egyaltalan nem bun.

"Mondjuk a törvényi követelményeknek a CEU is mindenben megfelel, már persze a hatályban lévőknek, nem azoknak, amiket éppen most készülnek meghozni, és éppen ellene."

Ezzel kapcsolatban meg mar a tegnapi cikketek alatt is egyes hozzaszolok beirtak a vonatkozo 2011-es torvenyeket, amiknek valoban nem felel meg a CEU, igy ezt a jol hangzo, de nem igaz mantrat lassan el lehetne felejteni.

Amugy a CEU-t foggal korommel vedok jo lenne, ha megertenek, hogy a CEU is egy a vilag sok fizetos maganegyetemei kozul. Attol, hogy eppen soros papa a tulaj, meg nem lesz se tobb, se kevesebb. Es attol, hogy a ballib kormanyok idejen (de meglepo) kivetelezo szerzodest kotottek veluk, az meg nem koti meg a kezet a kesobbi kormanyoknak, hogy valtoztassanak a dolgokon.

Csak koltoi kerdes: ha mondjuk Marine Le Pen teszem azt ultragazdag lenne, es o hozta volna letre a CEU-t un. szelsojobb eszmeket vallo ertelmesegiek nevelesere, kivetelezo szerzodest kotve anno az 1. orban kormannyal, ma meg ballib kormany lenne, akik ezt fel akarjak bontani, akkor is lenne ilyen felhaborodas a most felhaborodoktol? Hmm? Csak oszinten.

Es akkor johet a fideszesezes 3, 2, 1...:)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.03. 12:32:01

@NBarbieReloaded: A lényeg nem a CEU, hanem az h nem is ismeri egy szó jelentését, gyorsan libsizik egyet. Mint a jakabunk, aki keveri a liberalizmust meg a neoliberalizmust, mert egy fél (fél?? negyed se...) művelt tahó.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 12:35:46

@NBarbieReloaded: "nem hasznalt latin kifejezes nem ismerete egyaltalan nem bun."

Hülye törvényekkel egyetemeket megszüntetni, mert nem tudja mi az, A LEGNAGYOBB BŰN!!!

6.Lenin 2017.04.03. 12:46:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Cicus!

Az nem megszüntetés, hogy nem engedik egy kerékpárverseyző még egy külön rejtett motorral is rásegítsen, míg a többiek ezt nem tehetik meg.
Ez a versenyszabáloyk mindenkire egységesen érvényes helyzetének a helyreállítása.
Senki nem beszélt az egyetem bezárásáról, csak 1 szabálytalan helyzet rendbetételéről.

NBarbieReloaded 2017.04.03. 12:47:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Latom nem ertetted meg. Manapsag a "liberal" liberalist jelent, tehat ilyen szempontbol jol hasznalta. Honnan kellett volna tudnia, hogy jelen esetben ez egy regi latin kifejezesre utal? En se tudtam, meg te sem. Akkor te is felmuvelt taho vagy?

NBarbieReloaded 2017.04.03. 12:52:01

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Hülye törvényekkel egyetemeket megszüntetni, mert nem tudja mi az, A LEGNAGYOBB BŰN!!!"

Azok a hulye torvenyek jelenleg is ervenyesek minden mas egyetemre, amik tulajainak nem voltak jo kacsolataik a ballib kormannyal, hogy egyedi, kivetelezo szerzodest kossenek.
Szoval ezt megtargyaltuk, lapozzunk.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 12:54:14

@NBarbieReloaded: "jelenleg is ervenyesek"

Még nem szavazták meg. Figyelj jobban!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 12:55:30

@6.Lenin: "rásegítsen, míg a többiek ezt nem tehetik meg"

Akkor fizesse orbán a CEU fenntartását! Mi akadálya van?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 12:57:04

@NBarbieReloaded: "Honnan kellett volna tudnia, hogy jelen esetben ez egy regi latin kifejezesre utal?"

Hogy nem tahó paraszt?

Komolyan mondom, egy random hajléktalan jobban kormányozna ezeknél.

Te meg ezerrel véded a legnagyobb geciségüket is. Te is bemocskolódsz, rajtad is csöpög már.

6.Lenin 2017.04.03. 12:58:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Nem az a gond, hogy ki támogatja anyagilag. Állandóan mellébeszélsz, igaz nem először.
Leszokhatnál már róla, pláne, ha nagyon átlátszó már.

NBarbieReloaded 2017.04.03. 13:35:02

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
""jelenleg is ervenyesek"

Még nem szavazták meg. Figyelj jobban! "

De, megszavaztak, 2011-ben, figyelj jobban. Ugyanis nem keverendo a most elfogadni akart torvenyek, es a mar 6 eve meglevok.

"Te meg ezerrel véded a legnagyobb geciségüket is. Te is bemocskolódsz, rajtad is csöpög már. "
Csak a szokasos ordas kamu rizsa. Milyen geciseguket is vedtem? Meg tudod ket ertelmes mondattal magyarazni? Egyreszt elmondtam, hogy a jani nem ismer egy latin szot, ahogy a tarsadalom 99%-a sem, nagy ugy, masreszt meg azt mondtam, hogy miert vannak kiakadva a felhaborodok, mint pl. te is, mikor a lenyegi kerdes az, hogy milyen alapon van kivetelezve a CEU-val es miert az a rossz, aki ezt meg akarja szuntetni (a nyilvanvalo soros-sal valo ellentetuk mellett)?
Na, most ezek kozul, melyik is az "ezerrel véded a legnagyobb geciségüket is"???

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 13:40:05

@NBarbieReloaded: "2011-ben"

Azok régi törvények, a CEU minden éves ellenőrzésen megfelelt. Most akar a csúti geci új törvényt hozni ellene. Figyelj jobban!

"Milyen geciseguket is vedtem?"

Melyiket is? Hmmm... Mindet!

Az EREDETI 2017.04.03. 14:33:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: " A románok átvették a latint, és elvesztették az eredeti nyelvüket. Az olasz haverom azt mondta, ha nagyon figyel, megért egy románt. Kétszer 2000 év távolságra vannak"
Akit en ismerek ugyanezt mondta a spanyolrol.
Amire pedig gondoltam az az, hogy semmilyen nyelv nem azonos az idoszamitas elotti formajaval.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.03. 14:35:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Azok régi törvények, a CEU minden éves ellenőrzésen megfelelt. Most akar a cs...i g....i új törvényt hozni ellene. Figyelj jobban!

www.oktatas.hu/sajtoszoba/sajtoanyagok/oh_sajtokozlemeny/

Közlemény

2017. március 31.
Az Oktatási Hivatal - a CEU közleményére hivatkozva egyes portálokon megjelent híresztelésekkel ellentétben - nem adott ki semmiféle állásfoglalást arról, hogy a CEU törvényesen működik.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.03. 14:38:33

@NBarbieReloaded: " Manapsag a "liberal" liberalist jelent, tehat ilyen szempontbol jol hasznalta. "

Ja. A tanulatlan fideszdroidoknak. :-)) Stimmel.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 14:43:13

@atomic power 1986DucaDuca: "nem adott ki semmiféle állásfoglalást arról, hogy a CEU törvényesen működik."

Én sem adtam ki ilyen állsfoglalást. A német nőtanács sem. Oszt a Föld mégis forog tovább.

Zolika0111 2017.04.03. 14:44:02

@atomic power 1986DucaDuca:
"Éppen azert hozta fel az extrém példát, a bálnatenyésztést, hogy a közérdeket nem reprezentaló szakok valhatnak fizetősse. "

Amit írsz, nem igaz!

A kérdés a következő volt:

Milyen szakok vállhatnak Magyarországon a közeljövőben fizetőssé?...Mondjon egy példát.

Erre azt a választ adta, hogy balneologia.
Magyarország miliárdokat akaszt ezen, hogy idejárnak a norvégok, oroszok, stb..., pl Hévízre.

A volt oktatási miniszter nem tudja, hogy nincs és nem is volt államilag finanszírozott képzés bálnatenyésztésből? Vagy én tudom rosszul?
Légyszíves nevezd meg az a felsőoktatási intézmény Magyarországon, ahol állami finanszírozás mellett bálnaképzésből lehetett diplomát szerezni.
Várom a válaszod!

És nyugodtan annak is utána nézhetsz, hogy nemcsak a töltelék szakokat tették fizetőssé. A keresett, állami finanszírozású mérnöki szakokra is kevesebben tudtak bejutni. De az egészet el lehet poénkodni bálnatenyésztéssel...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 14:44:11

@Az EREDETI: "nyelv nem azonos az idoszamitas elotti formajaval."

Méis megértik egymást. Vicces, mi?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 14:45:02

@NBarbieReloaded: "Milyen geciseguket is vedtem?"

Mindig moinden geciséget védesz.

NBarbieReloaded 2017.04.03. 15:00:52

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
""Milyen geciseguket is vedtem?"

Melyiket is? Hmmm... Mindet! "
Mintha irtam volna, hogy legalabb probald meg ket ertelmes mondattal megindokolni, amit allitasz. nem sikerult. Nem lepett meg.
Veded a geciseguket. Miert? Mert en azt mondom. Ok, ertem. :)

"Azok régi törvények, a CEU minden éves ellenőrzésen megfelelt. Most akar a csúti geci új törvényt hozni ellene. Figyelj jobban!"
Mar megint kevered a szezont a faszoddal.
Szajbarago Szilard kovetkezik.
A felsooktatasi torveny mar regota rendelkezik a CEU-hoz hasonlo egyetemekrol. Ez alol egyszer, 2004-ben a ballib kormany hogy-hogy nem felmentest adott nekik. Magyarul a mar akkor is egyertelmu tovenyek alol.
Azota, 2011-ben ujabb torvenyek szulettek, amiknek az ugymond 5 eves turelmi ideje tavaly jart le. Ekkor kezdte vizsgalni az egyetemeket a hatosag, aminek most lett, a mar ismert eredmenye.
Es pluszban, a fidesz most akar ujabb tovenyeket hozni.
Tehat osszegezve: a CEU nem felelt meg a 2004 elotti torvenyeknek sem, a 2011-eseknek sem, nem is tettek semmit a problemas reszek tisztazasara, (gondolvan, hogy majd jon a kovetkezo kivetelezo egyezmeny a kormannyal, csak ez nem jott be), csak most, miutan mar megindult es lezarult a vizsgalat, veszik eszre, hogy hoppa. Volt cirka 20 evuk behozni a hianyossagokat, de meg se probaltak, csak vinnyognak, mikor eluszoban van az eddigi kivetelezett helyzetuk.
Hat ez nem igy mukodik.
Masreszt a hasonlo statuszu, fizetos maganegyetemek csorbult egyenlo elbanasanak joga miert is nem faj a CEU-t vedoknek? Nektek miert is nem baj, hogy az egyik egyetem kivetelezett, neki nem kell egyes torvenyeket betartani, de a tandijat ugyanugy beszedi?
Ezt a verseny korlatozasanak hivjak. Amit ha a fidesz csinal haverokkal, akkor fel vagytok haborodva, de ha mas, akkor meg a korlatolt versenyt veditek.

NBarbieReloaded 2017.04.03. 15:04:17

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"Ja. A tanulatlan fideszdroidoknak. :-)) Stimmel."

Tudom, tudom, te is meg az osszes agyoniskolazott ballib erzelmu kommenthuszar csuklobol vagta a cikkben emlitett liberal arts definiciot, csak ezek a tanulatlan fideszdroidok nem tudnak evszazada nem hasznalt latin megnevezeseket.

Ezen jot nevettem. :DD

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.03. 15:06:33

@Zolika0111:

"A volt oktatási miniszter nem tudja, hogy nincs és nem is volt államilag finanszírozott képzés bálnatenyésztésből? Vagy én tudom rosszul?"

Természetesen tudja! Jobban, mint te meg én. Gondolom, hogy nem akart konkrét, létező szakot megnevezni, ezért. Egyrészt döntés előtt nem lett volna illdomos megnevezni bármilyen szakot, masreszt nem is akarhatott kiemelni konkret, letezö szakmát, s ezáltal annak társadalmi presztizsét csökkenteni. Ezert hozta fel a bálnatenyesztest, mert tudta, hogy ilyen nem letezik nálunk.

"És nyugodtan annak is utána nézhetsz, hogy nemcsak a töltelék szakokat tették fizetőssé. A keresett, állami finanszírozású mérnöki szakokra is kevesebben tudtak bejutni. De az egészet el lehet poénkodni bálnatenyésztéssel..."

Ez már elkanyarodás az erdeti témától. Egyebként nem akarok többet foglalkozni ezzel, ha ez eddig nem volt eleg meggyőző, akkor értelmetlen a tovabbi vita, úgyis csak egy helyben járnánk. Kezd az egész bohozattá válni.

Zolika0111 2017.04.03. 15:32:10

@atomic power 1986DucaDuca:

-Milyen szakok vállhatnak Magyarországon a közeljövőben fizetőssé?...Mondjon egy példát.
-balneolóia

És folyamatosan magyarázod... hogy gondolod.. meg ő jobban tudja...

Nem válaszolt egy kérdésre, mert ha az igazad kellett volna mondania, hogy kurvára elveszünk a felsőoktatási intézményektől tízmilliárdokat, azt nem nagyon tudták volna jól lekomkunikálni. Akkor sem tetszett ez a sunyi kijelentése és most sem tetszik, még ha te is próbálod megmagyarázni.

És ez egyáltalán nem elkanyarodás a témától. Pont a balneológia/bálnatenyésztés a terelés. Miközben vitatkozunk, hogyan is kell ezt a kijelentését érteni, 2011-2014 között több mint 80 miliárd forintot vontak el a felsőoktatásról.

Pokorni, -mint többször is írtam- oktatási miniszterként, nagyon mellé lőtt ezzel a poénnak szánt/extrém példával.

És én sem írok többet...

GallaiG 2017.04.03. 16:28:38

Javaslom Lázár György, pardon, János elvtársnak a Pro patria et Libertate kifejezés törvényi módosítását is, a benne látható csúnya szó miatt.
Továbbá a Miatyánk módosítást is kezdeményezzék a Szentatyánál! Ugyanis abban is kiemelt helyet kapott ugyanezen "csúnya" szó:

sed libera nos a malo

Tényleg érthető, ha egyeseknek ez most fenyegetéssel egyenlő: szabadíts meg a gonosztól! Minket, most azonnal, kérünk Urunk! Ugye tudod, kiről van szó?

NBarbieReloaded 2017.04.03. 16:57:29

@GallaiG: Csak ennyi liber-tartalmu szot dobott ki a google? :DD

Arcade Macho 2017.04.03. 17:17:31

@NBarbieReloaded: "En se tudtam, meg te sem. Akkor te is felmuvelt taho vagy?"

hat persze!!!
a 10 millio atomtudos es fociedzo na meg reaktortartaly szagerto orszagaban ezt termeszetes hogy MINDENKI tudja
fokent a cicus... o aztan nagyon jol tudja, mashol kiderult hogy o meg a panelek helyen is ezerrel varosszagertene, hat mit neki egy kis latin muvelodes...

Janossz 2017.04.03. 18:52:03

@MSimon: Látod, vitatkozgatnak ezek itt végtelen, a Te zseniális "találmányod " meg észre sem veszik:
dictzone.com/latin-magyar-szotar/illiber

MSimon 2017.04.03. 19:29:18

@Janossz: Hehe, nekem ez tetszik a legjobban: "szabad emberhez nem illő".

NoOne 2017.04.09. 22:10:11

@Punxsutawney Mormota: Bakos vs. Tutti Frutti... Nem akármilyen párosítás, az biztos.

Bocs, erről lemaradtam, néha-néha még dolgozni kell, ezért néha lassan reagálok. ;)

pamutpamlag 2017.04.19. 14:59:29

@cardiobascuralis 3:
""a liberal arts nem liberális, hanem szabad művészeteket jelent"
Francokat.
A liberal arts annyit tesz: bölcsészettudomány."

Igen? Jó tudni!
Akkor például egy építész(mérnök) - aki félig művész, de semmiképpen nem bölcsész - PhD doktorinak megfelelő tudományos fokozata miért DLA (Doctor of Liberal Arts)?

Kedvenc polihisztorunk, cardio! Megint sikerült erős magabiztossággal belepofáznod valamibe, amiről csupán felületes ismereteid vannak.
süti beállítások módosítása