B1 blogcsalád



Dermesztő olimpiai fotók: mementók, hogy miért ne rendezzen Budapest olimpiát

2017. február 13. - Mr Flynn Rider

A 2016-os olimpiának alig fél éve van vége, a Rióban felépített olimpiai falu, stadionok és sportpályák már most rohadnak és konganak az ürességtől. A budapestieknek 4 napja maradt, hogy aláírják a népszavazásos ívet.

olimpia_rio3.jpg

Minden olimpiával egyre több emberben merül fel a gondolat, hogy megéri-e olimpiát rendezni.  A legtöbb városnak, mint például Budapestnek is, egyszerűen nincs meg a megfelelő infrastruktúrája ahhoz, hogy megrendezzen egy ilyen létékű sporteseményt. Két hétig a sportolók és a stábjuk, a média és a sportrajongók teljesen leterhelik az egész várost, mozdulni se lehet, aztán minden kiürül és elkezd lerohadni. Milliárdok mennek el az eseményre, amire pár év múltán már csak a sportújságírók és a győztesek emlékeznek majd.

Az olimpia költségeit viszont Budapestnek és az országnak kell állnia. A Magyar Narancs szedte össze, mi mennyibe fog kerülni.

Nem kell ahhoz közgazdász-professzornak lenni, hogy elmondhassuk: az olimpiát megrendezni nem éri meg. Nem éri meg olyan gazdag országoknak, mint Svájc, ahol éppen most szavazták le a téli olimpia megrendezését. (Pedig van hó, hegy, infrastruktúra.)

Nem éri meg egy olyan szegény országnak sem, amelynek politikai-gazdasági elitje végtelenül korrupt és az ország erőforrásainak nagy részét a saját gazdagodására fordítja; emiatt pedig az ország lakossága szenved.

Igen, ez Magyarország.

Az olimpia után a legtöbb helyszínt nem lehet lebontani, vagy eladni – ott maradnak nagyjából örökre, mementónak. Hogy az utókor tanuljon belőlük.

Mutatunk néhány fotót arról, hogyan néznek most a régebbi olimpia-helyszínek. És ismét hangsúlyozzuk: 4 nap maradt arra, hogy összegyűljön elég aláírás egy népszavazáshoz az olimpiával kapcsolatban.

Szarajevó, 1984, téli olimpia, a műlesikló pálya maradéka:

olimpia_sarajevo2.jpg

Szarajevóban a legtöbb olimpiai épületet a hadsereg használja; a bobpályát például a tüzérség vette birtokba a tíz évvel később kezdődött háborúban. 

olimpia_sarajevo1.jpg

A Koszovó Stadionban tartották a nyitórendezvényt, most kóbor kutyák találkahelye. 

 

Atlanta, 1996 nyári olimpia

1997-ben, tehát egy évvel az olimpia megrendezése után a Fulton Stadiont felrobbantották. (Orbán Viktor most ne nézzen ide.) A helyén 4000 autó parkol. 

olimpia_atlanta1.jpg

 

Peking, 2008-as nyári olimpia 

A képen egy baseball-stadion látható, amit a pekingi olimpiára építettek: 

olimpia_peking1.jpg

 

A biciklis stadion parkolóját most autóvezetői tanfolyamoknak használják: 

olimpia_peking2.jpg

 

A kajakosok épületét körbevevő kerítés és rajta a rozsdásodó kajakos-jelkép:

olimpia_peking3.jpg

 

Athén, 2004-es nyári olimpia:

15 milliárd dollárt költöttek az olimpia megrendezésére, azóta az olimpiai falu elhagyatott, üresen áll. 

olimpia_athen1.jpg

 

Megpróbálták az olimpiára felhúzott épületeket közösségi térként, vagy bármire használni. Ennyire sikerült:

olimpia_athen2.jpg

 

Több ezer családot szerettek volna idetelepíteni, de az ötlet végül megbukott. Ez maradt a műugrók pályájából, most békák élnek a kiszáradt medencében.  

olimpia_athen3.jpg

 

Rio, 2016, nyári olimpia:

400 millió angol fontért újították meg a 2014-es foci vb-re. Hat hónappal az olimpia megrendezése után így néz ki az egyik stadion belseje: 

olimpia_rio8.jpg

A Maracana volt az egyik ikonikus stadion, amit az olimpia egyik ékkövének tereztek. Bezárt, mert az üzemeltetők nem tudtak megegyezni azzal kapcsolatban, ki fizesse ki az egymillió dolláros áramszámlát. 

Vandálok feltépték a székeket. 

olimpia_rio10.jpg

 

olimpia_rio6.jpg

 

Ez a vizes sportok központja, amelynek külső borítását egy híres művész, Adriana Verejao tervezte: 

olimpia_rio2.jpg

 

A víz színét a sár, a halott bogarak és az esővíz keveréke adja. 

olimpia_rio4.jpg

 

A képek láttán mindenki nyugodtan eldöntheti, szeretne-e Budapesten olimpiát. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1612253994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

slowmotion 2017.02.13. 21:14:39

mindent azért nem kell össze-vissza írni.
a Fulton stadion akkor már harminc éve állt, nem az olimipára építették (vagy pedig valaki nagyon durván a jövőbe látott), és azért bontották le, mert az utolsó használója új stadionba költözött, és a régi helyére került a parkolója.

a régi stadionban még játszanak, de az új már ott épül mellette, aztán amikor elkészül, akkor a régit lebontják. ez nem az olimpiának szól, ott nem egyszer így oldják meg a dolgot. így történt Atlantában, Pittsburghben, Philadelphiában és New Yorkban (pontosabban a East Rutherfordban) is.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2017.02.13. 21:16:44

Valószínűleg Budapest 1945-ös ostromán is túltenne egy olimpia, annyira szörnyű dolog lenne az.

De messzire se kell menni: nézzétek meg Aquincum két amfiteátrumát, mi lett belőlük... meg a rómaiakból.

Zed is not dead yet 2017.02.13. 21:17:00

Ha szeretnél, vedd meg magadnak és vidd haza.

zsurzsenka 2017.02.13. 21:20:13

Ha majd a Föld ura leszek, akkor rendbehozatok valahol egy olimpiai várost, és onnantól fogva minden egyes olimpia ott lesz. Az országok továbbra is nevezhetnek, és a nyertes fizeti a következő játékokat, a saját országának dekorációval. Ennyi. Téli játékok, foci vb, panam játékok stb. dettó.

tib00 2017.02.13. 21:35:32

Nem szeretnék olimpia ügyben állást foglalni,de egyértelműen pár rossz példát hoztak fel. Mellettük sokszáz jó példa van. Szarajevó...volt némi kis puskaropogás arrafelé, brazil,görög példáknál is egyértelműen látszik mennyire nem központi helyen épültek. A magyar pályázatnál olyan épületeket terveznek,olyan helyre ,ahol azokat olimpia után is használnák,nem mellesleg a legtöbb sportágnak olimpia nélkül is szüksége lenne rájuk.
Ez csak egy ostoba hangulatkeltő cikk.

Stenonis 2017.02.13. 21:39:49

@Modor Tibi:
A világtörténelem egyik legnagyobb birodalmát, és annak anyagi lehetőségeit van értelme összehasonlítani a porbafingó Magyarországgal...

Stenonis 2017.02.13. 21:45:14

@tib00:
Pl. a baseball stadionra, amit a játékok után egyből le is bontanának.

Nem utolsó kérdés az sem, hogy ki fog fenntartani annyi sportlétesítményt. Pl. az úszó vb-re épülő hodály sem kell a fővárosnak, mert nincs forrása a fenntartásra. Ezt magyarra fordítva: többe kerül majd a fenntartás, mint amennyi bevételt hoz.
És jó eséllyel a hipotetikus velodróm, gyeplabda stadion, szlalom kajak-kenu pálya is csak vinni fogja a pénzt.

FripStyle 2017.02.13. 21:59:10

Tudom javasolni, hogy legyen országos, kötelező, névvel történő szavazás és az igen-ek egyösszegű különadó formájában (erre már van törvényi lehetőség) fizessék meg a költségeket.

ostvan1 2017.02.13. 22:03:29

Népszavazni arról kellene, hogy vállaljuk-e az olimpia-rendezéssel együttjáró költségeket, amiket a következő módokon lehet előteremteni: eladósodás durva növekedése, tovább romló egészségügy, összedőlő oktatás, nyugdíjak befagyasztása, új adók bevezetése, meglévők emelése, stb.
És, figyelem! Én eddig a nettó eredményről beszéltem. Mrt hazugság az, hogy egy olimpia nyereséges. 2-3 hétig igen. Ám a tartozásokat még évtizedekig kell fizetni. Meg a fenntartás (pl. villanyköltség) is horribilis (nyilván azért nem mennek vállalkozások a sportlétesítményekbe, mert nem éri meg. magas az átalakítás költsége és magas a fenntartásé).

tib00 2017.02.13. 22:04:46

@Stenonis: Ezek értelmes felvetések. Amiket érdemes vitára bocsájtani. Ezért is írtam,hogy nem szeretnék állást foglalni, de ez a cikk egyértelműen kiragadott rossz példákat hoz fel hangulatkeltés céljával. Most abba ne menjünk bele,hogy a jelenlegi kormány mennyit lopna el stb....
De a pályázati anyagból amennyit láttam,az átgondolt,értelmes anyagnak tűnik.
Az olimpiai falu tervezett helye jó fejlesztési terület,a lakások biztosan el is kelnének.A velodróm felújítása legalább 20 éve aktuális téma... És nem csak Budapesti helyszínek vannak,szlalom pályára biztosan lenne az olimpia után is igény,eléggé népszerűek a rafting túrák. Fentartása pedig nem óriási költség,valószínűleg üzleti alapon is működtethető lenne. Az a baj,hogy egyik oldal részéről se tudom elképzelni a konstruktív vitát. Magyarországon a politika háború,és közel sem az ország érdekeiről szól...sajnos.

Duplaxiii 2017.02.13. 22:15:56

Azért nem semmi amit a posztoló itt összehazudozott a véleményének az alátámasztásához!
Valami ilyen stílusért nyert Trump...
Öcsém, most egy háborút hozol fel példának? Szerinted itt is az lesz?
Az atlantai stadion... Előttem már írták, tervezett bontás volt. Ott, abban a szemét liberális országban egymár érik az új stadionok építése.
És a Maracanã-t példaként felhozi??? Ez a nyilt hazugdozás kategóriája.
Ez a hírességet 1950-ben adták át az akkori VB-re. Köze sincs semmiféle olimpiához, a bulvár villanykikapcsolás pedig a helyi focimeccsekhez köthető.
Tudod nagyapám Szibériában volt hadifogoly. Őt is felhoznád példának?

dunántúli gyerek 2017.02.13. 22:17:31

'Schulz „szégyentelenül hajlítgatta a szabályokat politikai ambícióinak megfelelően”, jelentette ki a bizottsági elnök asszony, azt ígérve, mindezeket is alaposan kivizsgálják. Schulz mindeddig nem volt hajlandó nyilatkozni az őt ért vádakról. Schulznak a Sunday Times által ma ismertetett visszaélései közé tartoznak: egy magángép gyakori használata, amelyet óránként 20 ezer euróért bérelt azért, hogy Brüsszel, Strassburg és Berlin között repkedjen, továbbá embertelen bánásmód személyi állományával: például egy fiatalt arra utasított több alkalommal, hogy vasalja ki a nadrágját.'

- az a fiatal a Jávor Benedek lehetett

Stenonis 2017.02.13. 22:21:10

@tib00:
Imádom a biciklit, de a velodróm akkor s eléggé kérdőjeles a megtérüléssel. Itthon jelenleg nincs kultúrája a biciklinek. Elég megnézni, hogy mennyien kíváncsiak egy Tour de Hongrie szakaszra. A pályakerékpárról ne is beszéljünk.

Ha megérné kajak szlalompályát üzemeltetni, akkor lenne ilyen pálya az országban. És ne keverjük a vadvízi evezést az épített pályás szlalom kajak-kenuval...

Az igazi Trebics 2017.02.13. 22:36:44

@Duplaxiii: Ott, abban a szemét liberális országban egymár érik az új stadionok építése.

Csak nem adóból, hanem a sportklub bevételeiből.

SJobs 2017.02.13. 23:11:37

Beindult a finish, két blogposzt, egy-két cikk napi mennyiségben. Baszki nem égő, hogy szaros 138ezer aláírást nem tudtok összekaparni? Azt hittétek bohócot csináltok a Fideszből aztán közben ti vagytok az igazi bohócok.

Amúgy a stadion járulékos veszteség, és igen itt is el fognak rohadni - ez ilyen szakma.

270 milliárdot loptunk mégis korrupcióval vádolunk 2017.02.13. 23:13:49

Az olimpia ellenesseg ugyanolyan olyan mocskos magyarelleneseg, mint a 23 millio romanozas 12 eve. Es ugyanugy szazszorossan fog a libbantak fejere visszahullani az ujabb hazaarulo ocsmanysaguk, mint a hatarontuli magyarok elleni verlazito kampanyuk.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.13. 23:16:42

@zsurzsenka: A görögök régen nem voltak hülyék és ugyanott rendezték az olimpiákat...

@tib00: Mondj néhány jó példát! A cikkben Montreált nem is említették, pedig csupán 40 évig fizették utána a hiteleket... Az olimpiai stadionokat ki használná, amikor most is az a fő probléma, hogy üresen kong az összes újonnan épült tizedekkora stadion is szerte az országban?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.13. 23:22:52

@SJobs: Azt ugye tudod, hogy Budapesten 138 ezer aláírást összegyűjteni kicsit nehezebb, mint országosan 200 ezret? A Kubatov-listák és a pártkasszából óradíjban fizetett "önkéntes" diákok hiányáról nem is beszélve...

@270 milliárdot loptunk mégis korrupcióval vádolunk: A románozás ugyanolyan baromság volt, mint az agyatlanul mindenkinek kiosztott állampolgárság, amivel az ukrán és orosz maffia is idetelepülhetett...
Az olimpia rendezésének költsége ténykérdés, az ország belerokkanna, az amerikaiak vagy a franciák ki tudják fizetni, mi a görögökhöz hasonlóan becsődölnénk tőle.

270 milliárdot loptunk mégis korrupcióval vádolunk 2017.02.13. 23:22:55

Amugy meg, mi a faszt szamit, hogy nez ki egy Olimpiara epitett epulet, a Olimpia utan ??? Az Olimpia 1 honapja alatt nezzen ki jol, aztan le kell bontani es felhasznalni az epitoanyagot, meg a teruletet. Persze ha fellehet hasznalni valamire akkor hagyjak meg, de ez kb egy huszadrangu szempont.

270 milliárdot loptunk mégis korrupcióval vádolunk 2017.02.13. 23:28:47

@Online Távmunkás: Hat persze ezt szeretnetek mar latni 6 eve, hogy megbukik a kormany, csodbe megy a gazdasag, de valahogy nem tortent meg, pedig az elmult 6 evben minden heten ezt vizionaltatok. A Gorogok csodjehez, pedig semmi koze az Olimpianak, epp ellenkezoleg, az utobbi 20 evben az volt az egyetlen, ami egy kisse fellenditette a gazdasagukat.

sírjatok 2017.02.13. 23:32:44

@Online Távmunkás: "Azt ugye tudod, hogy Budapesten 138 ezer aláírást összegyűjteni kicsit nehezebb,"

De hiszen MINDENKI utálja az Orbánt, legalábbis eddig ez volt a nóta. Pláne Pesten. Most meg kiderül itten, hogy mégse?

De tök mindegy, én se szeretnék olimpiát amúgy, de valszeg nem is mi nyerjük meg.

270 milliárdot loptunk mégis korrupcióval vádolunk 2017.02.13. 23:39:30

Szoval hagyjuk a baromsagot, hogy a libsik a magyar gazdasagert aggodnak. A libbantak 6 eve azert szurkolnak, hogy menjen mar csodbe az orszag. Akkor most itt a lehetoseg tessek tamogatni az Olimpiat, mert akkor ugyis csodbe megy az orszag, es vegre igazatok lesz, es megkaparinthatjatok a hatalmat.
Csak nem attol felnek a libucik, hogy az Orban esetleg megrendezi a vilag legsikeresebb Olimpiajat, ami tovabb noveli nepszeruseget, es ezert nem akarjak ?

mics.1 2017.02.14. 00:24:46

@slowmotion: Senki nem írta, hogy az olimpiára építették

L.A.M. 2017.02.14. 00:29:49

Rengeteg érv van az olimpia ellen, az ilyen ostoba cikkek pont nem tartoznak közéjük. Montreal elborzasztó példáját nem sikerült felhozni, helyette viszont ott van olimpiaellenes példaként az utolsó pénzügyileg sikeres (nyereséges) olimpia: Atlanta. Ráadásul maga a példa is nevetséges: a Fultont azért robbantották fel, mert az Atlanta Braves baseball csapata az elavult, 1965-ben átadott Fultonból átköltözött az olimpiára épített 80 ezres stadionba....

Szarajevót idehozni pedig gyalázat: nyilván az olimpiai rendezés tehetett arról is, hogy az olimpiai stadionból temető lett a délszláv háborúban....

Az ilyen cikkek tényleg azt sugallják, hogy íróik magát az egészet leszarják, csak jó politikai jelszót látnak benne.

szemi90 2017.02.14. 01:00:54

@270 milliárdot loptunk mégis korrupcióval vádolunk: "libucik" ? Neked agyadra ment a pártpropaganda, pihenjél! Gyanítom fingod sincs arról, mit jelent a liberalizmus, de hát a stáb kiadta, hogy ezt kell szidni, úgyhogy rendes bakaként kitalálsz rá ilyen és ehhez hasonló értelmetlen szavakat.
Amúgy az egyik korábbi hozzászólásodhoz csak annyit, attól, hogy valakinek nem egyezik meg a véleménye az olimpia rendezéséről a tiéddel, attól még magyar, és valószínűleg soha nem "támadt Magyarország" ellen.

hhh. 2017.02.14. 06:36:14

@FripStyle: ha, azt hiszem, mindenről így kellene szavazni.

VaradiJanos 2017.02.14. 07:24:22

@FripStyle: ahogy az óvodások szülei az óvodák fenntartásár, a metrózók a metrót, áldozatok a rendőrséget, libbantak a migráncsszállást, stb

VaradiJanos 2017.02.14. 07:26:39

A kutya ugat, a karaván halad.

VaradiJanos 2017.02.14. 07:27:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: mert én használom azokat? Elvtársnőd javasolta a használók általi költségviselést....

lobster thermidor 2017.02.14. 07:32:29

@slowmotion:
Akkor az már nem is pazarlás, hogy egy működő intézményt felrobbantanak azért, hogy építsenek helyette egy másikat? Jelzem a bontás, a törmelék szállítása, és elhelyezése majdnem annyiba kerül, mint egy új létesítmény felépítése.

amado 2017.02.14. 07:44:28

Egy tökéletes világban (vagy legalábbis valami demokráciaszerűségben) azelőtt kellett volna népszavazást tartani az olimpiáról, mielőtt az első 5 forintot elköltjük rá. Hogy is állunk eddig a költségekkel, 20-30 milliárd? Csak a tanulmányokra és a népszerűsítésre, anélkül, hogy egy kapavágás történt volna. De ekkora buktában kiegyeznék, mert ez csak szerény borravaló ahhoz képest, amekkora számlát az ország fizetne a Kedves Vezér és a többi hiéna pöffeszkedéséért.

na__most__akkor 2017.02.14. 08:06:07

@270 milliárdot loptunk mégis korrupcióval vádolunk:
"olimpia ellenesseg" ?
olimpiaellenesség egy szó

"Olimpia" ?
Kisbetű

de ez csak az egyik...

Te egy "sseg" vagy, vagy mialófasz vagy?
Magyar biztosan nem vagy, mert akkor tudnál magyarul írni.

Tudom, céges gép, angol billentyűzet és egyéb hülye kifogás a lustadisznó nemmagyar ékezetnélküli ssegfejek - pardon; seggfejek - szokásos érvei közül.

És nem, nem nyelvtannáci vagyok, szimplán magyar. Mint Lőrincze Lajos - is szegény - magyar volt.
Nem hordott kokárdát egész évben, csak - mondom CSAK - védte a szép magyar nyelvet.

R.T. Flakfizer 2017.02.14. 08:42:28

:D :D
a k-brigádban ez hogyan van? emailben küldik a megszállandó posztokat, cikkeket, vagy telefonon riasztanak? mi a metódus?
:D

R.T. Flakfizer 2017.02.14. 08:43:14

amúgy az sanszos, hogy a szarajevói nem műlesikló pálya lesz, hanem síugró sánc.

fénycsepp 2017.02.14. 09:00:19

Szerintem minden sportágnak rendezzenek VB-t, oszt jónapot. Az Olimpia luxus, nemcsak Mo-n.

polpetti 2017.02.14. 09:16:02

Bocs, hogy kiábrándítok mindenkit, de nyilván nem véletlenül kezdhették el az aláírások gyűjtését. Ha Orbán annyira ragaszkodna az olimpiához, könnyedén megakadályozhatta volna már az elején, hogy megkezdődjön a gyűjtés. Ehelyett csak legyintett. Pont nem érdekli, hogy lesz-e olimpia vagy nem. Elárulom, miért. Mert ő mindenképpen nyer. Lehet, hogy már az egészet hülyeségnek tartja. Lehet, hogy már tudják, hogy Párizs vagy LA fogják megkapni a rendezési jogok és egy népszavazással elegánsabban ki lehet hátrálni a kudarc mögül, mint ott a helyszínen megszégyenülni. Ráadásul, Orbán a népszavazással simán megcáfolhatja azt, amit a baloldal terjeszt róla, hogy diktátor és Magyarországon nincs demokrácia. Hát hogyne lenne, amikor az elmúlt egy évben több népszavazást tartottak, mint az eddigi baloldali kormányok alatt összesen. Orbán mindig két lépéssel mindenki előtt jár. Ő itt nem veszíthet.

Tökönrúgott Feleségek 2017.02.14. 09:24:59

@270 milliárdot loptunk mégis korrupcióval vádolunk: "Csak nem attol felnek a libucik, hogy az Orban esetleg megrendezi a vilag legsikeresebb Olimpiajat" azért ez nagyon durva szöveg!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.14. 09:29:47

NOlimpia

Aki államcsődöt szeret
S nem érdekli büdzsé keret,
Mert szűk agya nem éri át,
Az tol pesti olimpiát!

Fél ország csak éhbért keres,
Ősz tanárnak szeme veres,
Műszak után nővér éjjel
Ügyel s kórház rohad széjjel.

Metrón közlekedni lutri,
Büdös, mint egy mozgó putri;
Kátyúk, dugók, szmog és szemét…
Gyomrunk forog s -vágyunk nem ét-

Magyar ÁFA egetverő,
Menekül a munkaerő;
Műtetlenek már az epék,
Nincsen orvos, se ács, se pék…

Állam nem takarít havat,
Helyette stadiont avat,
S szolgáltatása bár selejt,
Adót szedni sose felejt:

„Kell olimpiai falu,
Kolbászfont kerítés falú!”
Rájönni nem kell egy Newton:
Olimpia legyen Csúton!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2017/01/nolimpia.html

Nzoltan 2017.02.14. 09:50:29

Lehet okosan csinálni. Többfunkciós épületeket fel lehet húzni, amibōl lehet koncertterem, expo terület, stb. A sokezer sportolói szállàs meg simán lehet szociális bérllkás is a továbbiakban(bár én ennek nem vagyok a híve) Azért mert máshol nem volt cél ésszerūen kivitelezni az olimpiát, itt mūködhet. Csak pozitív gondolkodás kéne hozzá. A ballibsik még a ligetprojekt vezetōjével sem tudtak vitába szállni. Csak a mantra megy : oktatàs, egészségügy. De ez már annyira elcsépelt, mint a lélegeztetōgép.

Jakab.gipsz 2017.02.14. 09:50:40

Csak a szokásos, libsik kampányolnak a kormány ellen. Dr. Szöszi csinálja a kampányt ráirányítja a közfigyelmet arra amiben neki nincs biznisz, a nép pedig különben is hülye, első sorban a magyarok, ó jaj mire is mennénk Soros Gyuri civil szervezetei nélkül.

"Drága barátunk" Soros Gyuri bácssí mutass nekünk utat a szép újvilág felé, nélküled a hazai urbánus értelmiség remény vesztetett.

ulpius66 2017.02.14. 10:12:05

@polpetti:

Polt Peti!

Szerintem egyedül Te látod jól a helyzetet!

Ha a patás meg akarta volna akadályozni az aláírás-gyűjtést, már rég megtette volna!
Neki pont jól jön az aláírósosok baromkodása....

Ha nem gyűlik össze, akkor mutogathat a ballibsikre, hogy milyen bénák, még ennyit sem bírnak összegyűjteni.....
Ha meg összegyűlik, akkor meg azért szidja a ballibsiket, hogy magyargyűlölők, minden ellen vannak, sajna miattuk nem lehet olimpiát rendezni......amit egyébként már ő sem akar olyan nagyon.....az olimpiára szánt 3.000 milliárd forintot meg jól elkölti másra........még véletlenül sem a budapestiek támogatására, építésére.....indoka az van, hogy miért nem rájuk!!!!!!!!

ulpius66 2017.02.14. 10:19:08

Szerintem meg a következő kérdést kellene feltenni!

Kedves budapestiek!

Akartok-e 3.000 milliárd forintot infrastrukturális fejlesztésekre a következő 6 évben?
Amiből 760 milliárd a stadionokra megy a többi meg Budapest fejlesztésére.....

Na, erre a kérdésre mondanak nemet a budapesti ballibsik!!!!!!

Annyira gyűlölik a patást, hogy az bármit csinál, mond, tesz a ballibsik azonnal ész és értelem nélkül az ellenkezőjét követelik!!!!

NOOOORMÁLIS?????????????

Egyébként meg a Budapesti Olimpia ellen PONT A VIDÉKIEKNEK KELLENE TILTAKOZNIUK, hiszen aránytalanul sok pénzt kap Budapest, értelemszerűen a vidékiek kárára!!!!!!!!!!!!!!!!!!

paveway 2017.02.14. 10:20:08

@270 milliárdot loptunk mégis korrupcióval vádolunk: Ez a "világ legsikeresebb olimpiája" fájt. Normális, gondolkodó ember a csődtől akarja megmenteni ezt az országot, politikai előítéletektől függetlenül. Ezért szavaz az olimpia ellen. Az, hogy te csak politikával tudsz bármit megmagyarázni, a te szegénységi bizonyítványod. Ha Vitya ennyire biztos a dolgában, október 2-án miért nem erősítette meg az akaratát ebben a témában?

Lapcsánka 2017.02.14. 10:21:07

Még szerencse hogy már így is annyi stadionunk van összesen 15 ezer nézőre hogy ihaj, de építsünk még! Aki tudja hogy mennyien járnak ki a focimeccsekre nem hisz abban hogy majd ezeket a létesítményeket, amiket az olimpiára építeni kellene ki tudnánk használni.

paveway 2017.02.14. 10:34:53

@ulpius66: ezt a 760 milliárdot honnan veszed? Remélem, nem a pwc tanulmányáról van szó, mert az már a pályázati költségekkel durván elhasalt...

deflorator01 2017.02.14. 10:37:51

Egyértelműen azoknak kellene fizetni a költségeket, akik egyetértenek az olimpiával. Nem értek egyet azzal, hogy egyesek más faszával verik a csalánt.

VaradiJanos 2017.02.14. 10:38:51

@wolves84lb: Látom, még mindig gondot okoz a fajtádnak a magyar mondatok értelmezése. Én nem használom az említett stadiont és vonatot, de nem is állítottam azt, csak visszakérdeztem elvtársad állítására. Édesanyámat sem használom szexuális célokra, mi nem gyakoroljuk ezt a fajtád körèben honos népszokàst.

konrada 2017.02.14. 11:07:59

@lobster thermidor:
Az. Miképpen az is, hogy a tejet dobozban veszed, a felvágottat fóliába csomagolva, a zsemlét zacskózva...
...vagy hogy a szekrényedben tucatszám áll a ruha, miközben egy nap egyet használsz, így elég volna 2-3 a cserével... (meg a szekrény is eleve pazarlás...)
...vagy az is, hogy gépjárművel jársz, mely üzemanyagot fogyaszt, miközben - ha saját tulajdon - pár évente még azt is cseréled...
...és sorolhatnám, mennyi mindenben pazarol egy modern európai ember, miközben Afrikában ezek a pazarlások nincsenek...

...s mégis, valami oka csak van, hogy mégis a pazarló európaiak a gazdagabbak:
Ez a termelés, mely a szükségleteken túl is állítja elő a javakat, s melyek előállítása, szállítása, kereskedése, újrafelhasználása pörgeti a gazdaságot.
Ha nem gyártanának pazarló módon a szükségesnél többet, nem építenének pazarló módon - a régi bontásával - új és új épületeket, hát lehet hogy nem pazarolnánk, de fejlődés se lenne.

...s tulajdonképpen ez nem is lenne baj, de tudni kell, hogy a gazdaságot a pazarlás pörgeti. Így nem biztos, hogy az olyan pazarlás, mint egy olimpia megrendezése, egy stadion felépítése csak kidobott pénz: mert az építés, üzemeltetés munkát ad az embereknek az alapanyag kibányászásától a wc-takarításig, majd a bontásig.
...ezért nem biztos, hogy helyette inkább fel kéne etetni az emberekkel a pénzt, mert az legfeljebb csak az inflációt pörgeti.

...Ramszeszék nem véletlen "találták fel" a piramist....

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.14. 12:05:59

Néhány vizihullával hatásosabb lett volna a ballib rémiszgetés.

Egyébként nem igazán értem, hogy miért következne abból, hogy Athénban nem tudták kihasználni az épületeket, hogy Magyarország avagy Párizs sem fogja tudni.

Hagrid 2017.02.14. 12:20:23

Elképesztő, hogy milyen remek pártpropaganda stábot rittyentettek össze a kommenteléshez...van, aki 3 nick-kel írt.

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.14. 12:33:14

@Hagrid:

Akkor rajtad kívül a másik kettő gondolom wolves84lb, és paveway.. Legalábbis mindketten a hivatalos ballib bérrettegést löketik.

Drago Brutic1 2017.02.14. 12:34:14

Tegnap aláírtam a kezdeményezést, de ez a poszt téves és cinikus, már bocs. Egy olyan várossal érvelni, amelyet a szerbek ostromoltak és pusztítottak, mi köze ennek az olimpiához?! Mintha azt mondanátok "rendeztek olimpiát, és lám, meghalt több tízezer ember". Nem érzitek ezt ízléstelennek?

báró Csekonics 2017.02.14. 12:46:04

@Ballib cenzúrázók réme 24: így van!
Igaz hogy a sok focistadionba is több focista jár ki egy-egy meccsre, mint közönség, de majd most!

Amúgy lehet hogy inkább azért kéne (nemzetközi szinten) lobbizni, hogy a sok hülye töltelék-sportágat hagyjuk végre a fenébe (BMX, vitorlázás meg ilyenek) és a 'hagyományosabb' olimpiai sportok maradjanak csak meg - atlétika, úszás, evezős sportok stb.

Rögtön nem kéne a rendező országnak (akárki is rendezi épp!) ingét-gatyáját rákölteni és persze így már a kevesebb stadiont talán tényleg esélyes lenne kihasználni.

kheiron 2017.02.14. 12:51:15

Milyen igaz, el kellene zavarni a Mercedest meg az Audit is, a mindenféle kis autóipari beszállító cégektől is rövid úton meg kellene szabadulni! De lehetőség szerint már holnap!

Csak nézzük meg, mi lett Detroitból a sok autógyár eredményeként!

öt görög 2017.02.14. 12:51:33

Nem látok Münchenről képeket.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2017.02.14. 13:23:35

@ulpius66: A vizes VB költségvetését látva (25 milliárd helyett 100 milliárd, és még nincs kész) az általad említett 3000 milliárd infrastruktúra fejlesztésre és 760 milliárd forint sportlétesítményekre költött pénz az a sokszorosa lenne, mire az említett beruházások elkészülnének. De ne csak a vizes VB-t nézzük. Az eszetrgomi vasútvonal felújítása sem jött ki az eredetileg tervezett költségből, vagy ott van a szolnoki vasútvolnal. Az is másfélszer annyiba került, mint az eredetileg tervezett.Biztos mindkét helyen azok a kurva alagutak emelték a költségeket.
Ebben a rohadt országban egy havas napot nem lehet normálisan lebonyolítani, akkor mire akarunk olimpiát?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.14. 13:32:10

@sírjatok: Az ilyen kérdőíveket az írja alá, aki nem fél attól, hogy a családja soha többé nem kap állami állást. Pesten van a legtöbb közalkalmazott és az összes minisztériumi alkalmazott, bár érdekes, hogy mégis Pesten volt a leggyengébb a Fidesz 2014-ben...

@270 milliárdot loptunk mégis korrupcióval vádolunk: A görögöknél az olimpia egy jelentős tétel volt a csőd felé vezető úton. Mondj nyereséges olimpiákat! Persze a rendező állam számára nyereségest, nem a NOB-nak...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.02.14. 13:44:50

@Ballib cenzúrázók réme 24: Magyarország az utóbbi években is üresen kongó stadionokat épít és sztárolja a csupán a megnövelt létszám miatt EB-re kijutó túlfizetett focistákat, miközben az idei budapesti VB-re készülő úszók klórgázban fuldokolnak egy sátorban, nem is beszélve a tornaterem hiányában elmaradó iskolai testnevelés órákról...

@Nzoltan: Ha sehol sem működik, akkor miért itt működne, ahol korrupció nélkül már egy csomag papírt se vesznek a közszférában?

@ulpius66: Ki fizeti a 3000 milliárdot és olimpia nélkül miért nincs fejlesztés? A gondolkodó emberek ezt kérdezik...

báró Csekonics 2017.02.14. 14:10:21

@Online Távmunkás: "Az ilyen kérdőíveket az írja alá, aki nem fél attól, hogy a családja soha többé nem kap állami állást. Pesten van a legtöbb közalkalmazott és az összes minisztériumi alkalmazott, bár érdekes, hogy mégis Pesten volt a leggyengébb a Fidesz 2014-ben..."
Lehet hogy pont azért, mert ők belülről látják az egész rendszert?

Egéridomár 2017.02.14. 14:33:55

@Jakab.gipsz: @ulpius66: @Ballib cenzúrázók réme 24:

Ti valami robotok vagytok, vagy mi a szösz? Hogy tudtok minden blogba kilométereket írni? Csak nem ez a munkátok?

Amúgy tetszik ez a "ballib" jelző erőteljesen pejoratív felhanggal.
De én tudok egy még jobbat: fideszes :O
Na, ez mindent visz :D

gyurmicsek 2017.02.14. 14:35:09

@ulpius66: Ha az összes támogató megesküszik a saját életére, hogy annyiból kijön az olimpia, tőlem mehet. :)

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.02.14. 15:30:19

@Egéridomár:

Szerintem a ballib az jóval cikibb...

De majd 2018-ban kiderül kinek van igaza.

Mindenesetre jóval nagyobb marhaságokat írnak rendszerint a ballibek, és szinte kizárólag csak személyeskednek azokkal akik mást gondolnak a világról.

Shish Yakoo 2017.02.14. 15:36:35

Mit kell ezen rugózni? Ha siker lesz az Olimpia,, akkor ünnepelheted Magyarországot, ha nem, akkor elhúzhatsz egy jobb helyre.

Egéridomár 2017.02.14. 15:38:15

@Ballib cenzúrázók réme 24:

Jóval nagyobb marhaságokat...
Rendszerint...
Kizárólag csak személyeskednek...

A kutyafáját!

furo80 2017.02.14. 15:39:54

És mi van azokkal az épületekkel, amiket szinmtén az olimpiára építettek és még a mai napig használnak? Van ilyen? Ha igen, akkor arról is lehetne cikket írni, hogy ne csak az egyik oldal legyen prezentálva.

Macropus Rufus 2017.02.14. 15:53:56

@Ballib cenzúrázók réme 24: :))
a veled szembeni személyeskedésnek ellentmond az, hogy neked a nicket 24 példányban van reggelve sok helyen. Vannak olyan jó kis vitáid amikor 18. példányod "Ballib cenzúrázók verejtékes lidércnyomásos álma" névvel futó nick-el. Ami minimum egy kicsit skizoid állapot. :)
Szóval ez a 24-25 nick arra enged következtetni, hogy téged sok helyről raktak már ki és most már a 24. nickedet taposod.
Vagy: tényleg 24-25 ember van ott még veled és bérkommenteltek. (ez mondjuk hihetőbb mint az, hogy 24 példányban reggeltél bárhová is)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.14. 15:55:29

@kheiron: "Milyen igaz, el kellene zavarni a Mercedest meg az Audit is, a mindenféle kis autóipari beszállító cégektől is rövid úton meg kellene szabadulni"

Igen. A gyurcsányelkúró hívta be őket, az orbánelkúró nem tűrheti az idegegeneket.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.14. 15:57:55

@The Ghost Wolf: Az haggyán. De minden csak pár hónappal az olimpia vége után fog elkészülni. Láttunk már ilyet, a 4-es metró és Pécs Európa fővárosa projekt kapcsán.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.14. 16:02:48

@Egéridomár: "De én tudok egy még jobbat: fideszes"

De én tudok egy még jobbat: fideSSfasszopó troll.

Azért, mert pontosan eltalálom a státuszukat, nagyon idegesíti őket (vagy őt).

Lehet még a "bérhazudozval" csinosítani, mert a Kubatov fizeti a hazugságaikat. Megadott lista alapjén dolgoznak, még ennyire se takargatják.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.14. 16:04:24

@gyurmicsek: "megesküszik a saját életére, hogy annyiból kijön az olimpia"

A fideSS lopott már több olimpiára valót, saját hatáskörben megtarthatják, a haszon is az ővék.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.14. 16:18:54

@Vincenzo6: "Szeretnék."

Én is szeretnék. Sokan szeretnénk. De azt nagyon nem szeretnénk, hogy a fidesz ellopja.

Hagrid 2017.02.14. 16:44:57

@Ballib cenzúrázók réme 24: Őket nem ismerem, rátok gondolok. Nem izgat ki libsi, fityisz stb.
Oh és nem rettegek. Nyugodtan nézem majd a rohadó stadionokat, ellopott pénzeket, az államcsődöt, nyugaton a hazavágott klímát, keleten az ellenzékiek levadászását, még keletebbre az oxigénmentes városokat. Szép kis világot teremtetek, de már megszoktam, hogy magát jobb-bal-libnen nevező agyatlan banda hazavágja a világot.

A magamfajta az ámokfutásotok után sóhajt egyet és elkezdi újra építeni a civilizált világot. Vidékiként leszavaznám az olimpiát. Az infrastrukturális fejlesztésekre ugyanis csak kölcsönből lehet kivitelezni. 0-ra tervezni olimpiát őrültség és pazarlás. Előbb tegyük rendbe Budapestet, majd egy virágzó világvárosba mehet az olimpia.

Le Orme 2 2017.02.14. 20:40:26

Ez nem épkézláb ellenérv az olimpia rendezése ellen, hogy van 1-2 elhagyott létesítmény, amit nem tudnak utóhasznosítani.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.02.14. 20:46:59

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: gyuri nem fizet eleget, hogy csak ennyire telik? El kéne menned dolgoznod inkább, vagy az nem megy? Gágágá

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.14. 20:53:21

@enpera: "gyuri nem fizet eleget"

Nemtom. Te vagy az Eltolcsi Gyuri zsoldjában, mondd meg te.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.14. 20:53:57

Vagy a Kubatovában, nem ismerem a fideSSfasszopók hierarchiáját.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.14. 20:55:33

@enpera: "gyurcsány istened"

gyurcsány és orbán szekerét a fideSSfasszopók tolják. Mikor dicsértem én a fideSSt? Semmi közöm a rasszista gyűlőlködő fajtátokhoz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.14. 21:02:38

@gigabursch: "Szánalmas..."

Igazad van. Budapest még ennél is szánalmasabban festene. :(

Szavazz te is a tolvajlás ellen!

gigabursch 2017.02.15. 08:13:38

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
1.) Nem vagyok budapesti.
2.) N+1 blogban kifejeztem már: Én támogatom az olimpia megrendezését
3.) Még mindig nem vagyok fidesz szavazó (se)
4.) Az ilyen momentum+DK+PM+stb című összefosásokat hanyagoljuk. Még kabarénak is kevesek.
5.) Ha ilyen mértékben képesek csak arra aláírásokat gyűjtögetni, hogy lehessen népszavazás, akkor az az én olvasatomban az alábbiakat jelenti
- a népszavazós faszjancsikra úgy nagyjából senki nem kíváncsi
- a csendes többség nem ellenzi az olimpiát
- a hangosan hőbörgők meg nem tudnak labdába rúgni
- biztosan nem lesz érvényes a népszavazás
- a népszavazás előtt a kormány bújtatott módon, de kampányol az olimpia mellett és még ha nem is lesz érvényes a szavazás, de az olimpia elletti szavazótábor lesz az erősebb...
6.) Az egészen mind gazdaságilag, mind politikailag csak nyer a FIDESZ. De ennek a végiggondolásához nem kell akadémiai doktorátus, pusztán csak pár perc elcsendesedés és gondolkodás.

De ilyet ezektől a hőbörgő faszjancsiktól nem lehet elvárni.

+1
Az én szavazatom a tolvajlás ellen meg egész másképp nézne ki.
De az hatásos lenne.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.15. 09:33:32

@gigabursch: "Én támogatom az olimpia megrendezését"

Én is. Csak azt nem, hogy a fidesz ellopja.
süti beállítások módosítása