B1 blogcsalád



Senkinek nem kell a Dagály csodauszodája

2017. február 05. - nickgrabowszki

Az közismert, hogy az Orbán-rezsim az idei vizes világbajnokságot szánja az olimpiai pályázat referenciamunkájának. Az is: megmutatja, hogy mi lenne az adóforintokkal, majd a létesítményekkel, ha Magyarország nyerné el a 2024-es játékok rendezési jogát.du_2.jpg

Az olimpiai pályázattal alapvetően két gond van:

  • az ország teljesítőképességéhez képest sokba kerül, luxusberuházás; az rendezés költségei mindenhol legalább 150 százalékra nőnek, Magyarországon ennél is többre fognak, mert ki kell fizetni a mindig éhes klientúrát.
  • És utána itt maradnak a használhatatlan, aránytalan, túlméretezett létesítmények, amelyek vagy mennek az enyészetnek, vagy továbbra is viszik a pénzt.

A vizes vébé mindkettőre szép példa. Tényleg igazi referenciadarab.

A  költségeket eredetileg 25 milliárdra, a nagy versenyuszodát ezen belül 8 milliárdra tervezték. Azóta az utóbbi összeg 43 milliárdra nőtt, az összköltségvetés elérte a 100 milliárdot. Tehát a vébé összköltségvetése az eredetileg tervezetthez képest négyszeresére, a központi uszodára költött összeg több mint ötszörösére nőtt.

Ha nem 150, hanem 400-500 százalékos lesz az olimpiai költségtúllépés, akkor tényleg bajban lesz az ország.

A létesítményekre először is a óriás-műugrótorony tesz előrejelzést. Ez annyira az enyészeté lesz, hogy bár több mint kétmilliárd forintba kerül, a világbajnokság után lebontják, nyoma se marad.

A másik példa a Dagály uszodáé.

Erre úgy költ 43 milliárdot a magyar állam (legalábbis pillanatnyi állás szerint, de hol van még a július), hogy ebben nincs benne az az 52 milliárd forint, amiért a fővárostól megkapta a területet, amelyre az uszoda épült.

De mi lesz vele? A vébé után nem kell senkinek.

A hvg.hu szerint mivel az állam részéről nem áll rendelkezésre sem az apparátus, sem az eszközkészlet arra, hogy a Dagályt működtesse, vissza akarja adni a fővárosnak, hiába cserélt gazdát a terület.

Tarlós főpolgármester, aki alig két éve még maga is vehemensen ellenezte a budapesti olimpia gondolatát, a hvg.hu-nak azt nyilatkozta: a vizes világbajnokság végeztével

egy ekkora csarnok iránt való igénnyel összehasonlítva észszerűtlenül drágának látja az üzemeltetést.

Ha az állam akart egy ekkora komplexumot építeni, akkor üzemeltesse is azt.

Azaz a fővárosnak sem kell. A Budapest Gyógyfürdői csak a felújított fürdőt szeretné visszakapni.  Ott tartunk tehát, hogy

az épület belekerült 52+43 milliárd forintba, az állam megvett egy területet, épített rá egy hatalmas uszodát, amivel viszont nem tud, és nem is akar mit kezdeni.

De legalább a miniszterelnök kötélbarátja építheti.

És legalább kivágtak 250 platánfát, hogy felépülhessen egy épület közel 100 milliárdért, ami két hétre szól, utána senkinek nem kell.

Ez csak egy ilyen projekt, az olimpia ennek a sokszorosa. És erre mondják a Bencsik-szerű agyhalottak, hogy hazaáruló, aki nem akar olimpiát Budapestre.

(Kép: MTI, az épület díszkivilágításának főpróbájáról)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2312185006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikimackó 2017.02.05. 20:22:53

küldd el a cöf-nek.

2017.02.06. 09:45:25

Mennyire kell agyhalottnak lenni, hogy valaki ezt ne értse meg?

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.02.06. 09:56:24

@roli101: nézd meg az átlag fideszes szavazót, nemsokára jönnek ide is

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 10:00:03

@roli101: 2014-ben 45% agyhalott szavazott a fideSSre. Nem látszik csökkenni a számuk. Bármileyn nagy baromságot mond a fideSS, a szavazói egy emberként állnak mögé. Ez nem párt, hanem vallás.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 10:01:20

Úgy néz ki az épület, mintha knából rendelték volna, de postás kicsit meggyűrte, hogy beférjen a levélszekrénybe.

OkoskaTo:rp 2017.02.06. 10:03:41

Ez azért eléggé nagy baromság. Budapesten a Dagály komplexum felépítése után is kevés lesz még az úszófelület (lakosságra számolva). A szerző benézett már délután bármelyik (sport)uszodába?

Még mielőtt: Én sem helyeslem a költségeket, és hogy a vizes VB-re hivatkozva számolatlanul szórják a pénzt pl. a Fidesz-bölcső Bibó Szakkollégium focipályájára, amit a Vezér személyén kívül semmi sem köt ide.
Továbbá: Az első két látványterves változat érdekes, esztétikus volt. Szemben ezzel az ocsmány, a Szentendrei-szigetről is látható kockával. Nem egyszerűen megosztó (mint pl. az M4 látszóbeton megállói), hanem nem találkoztam még olyan emberrel, akinek tetszett volna.
És: A fákat is baromira sajnálom. Minimális odafigyeléssel és értelmesebb tervezéssel nagy részük megmenthető lett volna. A látványtervek elbírják, hogy majd 50 év múlva lesz itt újra zöld.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 10:04:14

A műugrótoronyt az a csókos építi, aki a Várkert Bazárt. 3-szor fogják átadni, de nem lesz kész a VB vége előtt, az tuti.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 10:05:51

@OkoskaTo:rp: "Budapesten a Dagály komplexum felépítése után is kevés lesz még az úszófelület (lakosságra számolva)."

Gondolod, valaki használni fogja 5-szörös jegyáron?

dez01 2017.02.06. 10:12:02

Minden uszaoda mindig tele van... Nem hiszem, hogy ne lenn igény 1 vadi új szép nagy uszodára, és ti se higyjétek el....

1szerűen nem akar sem az állam, sem a főváros semmilyen +feladatot az emberek érdekében elválalni, ennyi....

2017.02.06. 10:16:05

@dez01: Épp most olvastam, hogy a budapestiek nagyon gazdagok, 17 millió ft/fő a vagyonuk. Úgyhogy biztosan ki tudnak fizetni bármilyen jegyárat.

dez01 2017.02.06. 10:19:15

Ja, én is láttam a címet, de feltételezem az ingatlantulajdonnal együtt annyi a 17, azaz átlagosan van mondjuk 65% panellakásuk, amiben persze laknak....

az is kérdés, vajh a gyerekeket beszámolták-e.

Amúgy lenne fizetőképes kereslet 1 drága, de naygon pöpec uszodára is, az más kérdés, hogy azt a szolgáltatási szintet csak magáncég tudná megoldani....

CM2131 2017.02.06. 10:21:47

Aztán ha a VB után mégis üzemel majd az uszoda, akkor gondolom a posztoló jön elnézést kérni, hogy mekkora kretén volt.

gyurmicsek 2017.02.06. 10:22:46

Ezért hívnak minket Balkánnak, mert nem elég, hogy hülyék vagyunk még annak is akarunk látszani :)

2017.02.06. 10:24:47

@dez01:

"Minden uszaoda mindig tele van... Nem hiszem, hogy ne lenn igény 1 vadi új szép nagy uszodára, és ti se higyjétek el...."

Az hogyan van, hogy ételből gyakorlatilag bármennyi van és mégis vannak olyanok, akik éheznek?
Pedig igényük biztosan lenne az evésre...

dez01 2017.02.06. 10:27:44

1 szerű a válasz: technikailag közel az űrkorszakban járunk, de társadalmilag a késő-kőkorszakban még mindig....

miért 2017.02.06. 10:28:15

@dez01: ...és az átlagot jelentősen emelik a politikusok és csókosaik!

2017.02.06. 10:30:59

@dez01:

Magyarul az "igény" ne igazán elég arra, hogy eladj egy terméket.
Csak erre akartam utalni.

dez01 2017.02.06. 10:32:53

Tankönyvi viszonyok között elég, illetve kicsit is normálisan működő országban elég... de itt persze nem erről van szó....

nu pagagyí 2017.02.06. 10:34:31

@OkoskaTo:rp: Számolni kellett volna a fenntarthatósággal, de a rezsimnek ez nem erőssége. Csak a gyorsan lenyúlható közpénzekre koncentrálnak, azt viszont profi módon, törvényi, hatósági hátszéllel és fizetett lelkesedők bevonásával végzik. A megvalósult műnek köze nincs a beetetésként mutogatott látványtervekhez. A konkrét megvalósítás egy barakképület lett, kicsicsázva Tiborcz kínai ledizzóival. Mindez cirka 100 milliárdért, amiből futotta volna egy önellátó energiatermeléssel rendelkező, építészeti csodára is. Ezek után kíváncsian várom a Városliget megújítását a Mészáros-Garancsi-Tiborcz mesterhármas által.

2017.02.06. 10:38:05

@dez01:

Nem, nem elég.
Gondolj bele! Egy raklapnyi olyan dolog van, amire lenne igényed, de nem tudod megvenni.
És ezzel mindannyian így vagyunk...

dez01 2017.02.06. 10:40:47

Ja, de itt nem ez volt a kérdés, hanem csak az, hogy van e Budapesten elég kereslet még 1 jó helyen lévő uszodára. Szerintem bőven van.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 10:43:50

@roli101: "a budapestiek nagyon gazdagok, 17 millió ft/fő a vagyonuk."

70 M fölött lehet egy családot gazdagnak mondani Magyarországon.

Aki 17 millióért vesz egy uszodajegyet, az nem nagyon gazdag, hanem nagyon hülye.

2017.02.06. 10:45:22

@dez01:

Megint csak nem! :D
A kérdés az volt KONKRÉTAN ERRE az uszodára lesz e kereslet.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 10:46:13

@dez01: "feltételezem az ingatlantulajdonnal együtt"

Igen. Ingó- és ingatlanvagyon, készpénz, bankbetét, kötvények, részvények együtt.

dez01 2017.02.06. 10:47:44

OK, Szerintem KOnkrétan erre az uszodára is lenne kereslet. Jó helyen van...

2017.02.06. 10:49:40

@dez01:

Pontosan!
Csak nem fogják tudni megfizetni a cikk szerint, mert túl drága.
Egy üzlethez három dolog kell:
Kereslet, kínálat és hogy a kettő találkozzon.
No itt a találkozással van a gond.

dez01 2017.02.06. 10:54:12

Igen, ez kb ugyanaz az újságírói megközelítés, mint amikor a 4es metrót lehúzták, mert szerintük a piros hetes busz majdnem olyan gyorsan beér a Keletibe, mint a metró - lehet persze hogy ez vasárnap éjfélkor igaz, de egyébként sohasem.

Biztosan meg lehetne oldani ésszel a nyereséges üzemeltetést 1 ekkora városban, ahol igen kevés az uszoda, annak 1 jó része elve versenycélokra, úszásoktatásra állandóan foglalt....

Látszik, hogy olyan emberek nyilatkozgatnak, akik nem járnak uszodába....

nu pagagyí 2017.02.06. 10:55:12

@dez01: Sok mindenre lenne kereslet. Ez a 100 milliárd elég is lett volna néhány olyan dologra, ami sokkal több ember életét befolyásolhatná pozitívan.

2017.02.06. 10:55:33

@CM2131: Az uszoda nagy valószínűleg üzemelni fog, csak nem mindegy, hogy mennyibe fog kerülni és kinek. Egy baseball stadiont is lehetne üzemeltetni, mert igény biztos volna rá. A szocializmusban se érdekelt senkit, hogy miből üzemeltetnek veszteséges dolgokat, pl. az egész ország. Akkor nyugati hitelből élt jól a magyar. Most ismét itt tartunk, hitelből mulat a magyar. Igazi dzsentri politikát folytatunk.

dez01 2017.02.06. 11:01:23

Nyilván, de itt megintcsak nem erről van szó.... hanem arról, hogy a 100 Md 100% megy-e a kukába, mert 1 bezárt uszodára költjük.... vagy pedig 1 szép és jó uszodára, amire van kereslet.

Pic 2017.02.06. 11:05:25

Hát igen.
1.
Nézi az ember külföldön a gyönyörűszép uszodákat, milyen szépek, dizájnosak, formásak, emberi szemnek is tetszőek. Ehhez képest itt kaptunk egy vasbeton kockát némi alufóliával burkolva.

2.
Mivel uszodahiány van Budapesten, ezért biztos kelleni fog, a hasznosítás dologgal nem értek egyet. Biztos, hogy kelleni fog és lesz gazdája.

3.
Lehetett volna olcsóbb? Biztos, hogy nem. Az ex úszóelnök baráti köre és a teljes rokonság ott van a szervezőbizottságban. Ezek egyrészt mind éhesek, másrészt nem értenek hozzá és az ugye mindig többe kerül, harmadrészt Gyárfás becsatornázott maga alá amit csak lehet, negyedrészt a fideszes klientúrának dobni kellett a húsos csontot rendesen. Ez mind mind pénzbe kerül. Én csak azon imádkozok, hogy ne basszák el nagyon, mert az az országnak lesz égés, nem nekik.

4. Ami viszont nagyon kiveri nálam a biztosítékot az a pazarlás. Mekkora fafok azok akik elszórnak 2 MILLIÁRD forintot egy olyan létesítményre, ami 2 hetet él és utána lebontják... és ugye ez csak az amiről tudunk...

jaromil · http://xibalba.blog.hu/ 2017.02.06. 11:11:51

Csak ha üzemeltetése az ötszöröse az átlagnak, akkor hogy rentábilis legyen ötszörösnek kell lennie a belépőknek. Fizetnél-e 5-8ezret egy uszoda belépőért, azért mert ez jó helyen van?

OkoskaTo:rp 2017.02.06. 11:17:52

@nu pagagyí: A PR-filmben azt mesélték, hogy mennyire fenntartható. Hogy a fűtés egy részét a Béke-kút hője adja. Aztán valahogy az is bekerült véletlenül, hogy a Fővárosi Távfűtő Művek milyen jutányosan adja majd a hőt nekik. Komolyan érdemes megnézni, elég viccesre sikerült az összeállítás.

"Természetesen" napkollektorral (ami pedig egy ekkora kocka tetején adná magát), vagy az üvegházhatással való játékkal még véletlenül sem terveztek.

(Egyébként a Béke-kút 2,7 m3/perc hozamú, és 40 fokos. Ha a fürdő medencéibe nem is töltenének belőle, és 100% lenne a hőcserélő hatásfoka, akkor kapnának kb. 4 MW fűtőteljesítményt. Egy ekkora légtérhez.)

2017.02.06. 11:29:06

@dez01:

Látszik, hogy olyan emberek nyilatkozgatnak, akik nem járnak uszodába...."

Hagy kérdezzem meg!
Szerinted, ha valaki sokat jár uszodába az meg tudja mondani, hogyan lehet üzemeltetni egy uszodát rentábilisan?
Az ilyen mondatoktól a tapétát is le lehetne vakarni a falról, de max arra jó.... :D

dez01 2017.02.06. 11:33:14

Nem, de képet alkothat arról, hogy az uszodák túlzsúfoltak, és joggal feltételezheti, hogy az ország leggazdagabb városában akadhat jó sok olyan ember, aki hajlandó magas szintű szolgáltatásért magasabb árat is fizetni... Ettől még lehet hogy nem jön össze a modell, mert tényleg olyan magasa a költségszint, hogy mondju 10 k árú jegy sem lenne elég, de legalább nem feltételezi alapból, hogy nem fog működni, stb. stb...

Duplaxiii 2017.02.06. 11:43:40

Sajnálom, hogy a Dagály kapcsán senki nem érti a lényeget...
Észak-Budapest utolsó még megfizethető strandja volt a Dagály! Ha a négy kerületet nézem (XIII., IV., XV., és XIV.) akkor jó 450000 budapestitől veték el a nyári megszokott pihenési lehetőségüket - egy kéthetes rendezvényért.
Mert más egy vasárnap kibuszozni egy füves strandra, mint kocsiba ülni és elautózni Pest környékére, mondjuk Gödre...
Újpesten szándékosan megszüntették az uszodát...
Most vannak aquaparkok, trendi és méregrága fitnessközpontok, de egy megfizethető uszoda vagy strand, ahova egy négytagú család kimehetne, nincs.
A Dagály már soha nem lesz egy hétköznapi strand, most az átépítéssel maga a többi rész "spa"-vá alakul és az eddig is drága belépés az átlagembereknek már nem lesz megfizethető.
Egy rétegnek igen, de nekik ma is van számtalan divathely.

Duplaxiii 2017.02.06. 11:52:20

@dez01: Amit írsz, az roppant torz!
A trendi rétegnek ma is van számtalan hely. Az átlagembereknek már ma sem nagyon.
A Dagályra - amikor még elmentem - egy jegy volt, a 2200 forintos. Felnőttnek, gyereknek egyaránt.
Ha kimentem a két sráccal, az csak 6600 és ha bármit fogyasztottunk, márt 10-15000 körül jártunk.
Ha elmegyek az Oxygénbe, alapból a 10 ezernél járok / fő. Ha elmegyek egy aquaparkba, akkot még magasabb az összeg.
Értsd meg, a több mint 400 ezer ottlakónak alig 10-15%-a az, aki az áétalad emlegetett szolgáltatásokra vágyik és meg is tudja fizetni. A családok a fűbe akarnak kifeküdni, labdázni, kángost enni és sörözni.
A Dagály ezért volt ideális, mert úszni ott volt a "buborék", télen is. És hajnalba elmentél, szauna, úszás, brűg és mehettél melózni. Ez a Széchenyiben már kicsit drágább volt és más meg nincs!
Ez most olyan, mint ha minden kifőzdét, kiséttermet bezárnának és kizárólag a Gundel és pár trendi belvárosi étterem maradhatna és te írnád, hogy túlcsúfoltak az éttermej, de biztos vannak akik ezt a szintet meg tudják fizetni...
Igen megm 1000 emverből 5.
És most erre az 5-re alapozunk erre ruházunk be, enzeknek teszünk jót.
Ez akkor is bűn, ha ez az 5 gazdaságossá teszi az egészet.

Duplaxiii 2017.02.06. 11:58:14

Korábban (a 2200-as Dagály belépőknél) a gyerekkel már nem mentünk.
Felültünk vonatra és 30 perc Vác... Az ottani remek strandon labdázhattunk, kosarazhattunk, focizhattunk, csocsózhattunk, és UGRÁLGATTUNK a medencébe. (Gödön is lehet)
A kettöntk oda-vissza vonatjegye és a két egész napos belépője (ott van diák és gyerekjegy!!!) kijött 2200 forintból a másik 2200-ből mindketten ehettünk meleg ebédet és maradt sörre, üdítőre vagy lángosra is.
Azaz a Dagály belépőiből utaztunk, stardoltunk, játszottunk, ettünk, ittunk...
Ha többen mentünk még nagyobb volt a kontraszt...
Most a Dagály jóval drágább lesz...
És ez nem közérdek, hanem egy réteget solgál majd ki és egy vállalkozói és politikus csoport keres milliókat így.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.06. 12:03:49

A libsik ne nyihogjanak! Ha vége a vizes vébének, levágjuk a tetejét, a medencét kiöntjük betonnal és remek focipálya lesz!

2017.02.06. 12:05:22

@dez01:

" de legalább nem feltételezi alapból, hogy nem fog működni"

Az írás arra lapoz, hogy a már kész uszodát úgy tűnik, nem akarja majd üzemeltetni senki.
És valószínűleg azért nem kapkodnak érte, mert nem éri meg.

Skankhunt42 2017.02.06. 12:11:49

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Wow, 70M? Így már értem, hogyan jön ki a többmillió szegény a ballibsiknél.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 12:23:26

@Skankhunt42: Elfelejtkezel a középrétegről.

A szegények számát nem a ballibsik számolják ki - már csak azért sem mert csak az álmaidban léteznek ballibsi pirézek -, hanem a KSH. Ja,persze, orbán úgy kűzd a szegények ellen, hogy megtiltotta a KSH-nak, hogy kiszámolja.

Mária Tóth 2017.02.06. 12:31:58

@dez01: Nekem is lenne rá igényem, de nem tudom megfizetni.

Buncog 2017.02.06. 12:47:46

És akkor még nem beszéltünk arról, hogy milyen elb@szott helyen van ez a Dagály strand/uszoda, megközelíthetőség szempontjából.

Bonus: Oly sok év után túlvagyunk egy keményebb télen, az eső elmosta a havat-jeget: ismét hemzsegnek a kátyúk a budapesti utakon.

Jehuda 2017.02.06. 13:00:41

Úgy nézem, hogy 3 nap lesz nagymagasságú toronyugrás 20 és 27 méterről. Ha óránként 20 ember ugrik napi 12 órában (ami nem valószínű), akkor ez 720 ugrás, vagyis minden egyes ugrás 2,77 millió forintba kerül. Nem túl drága ez nekünk?
A 3 és 10 m toronyugrás talán a Hajós Alfréd uszodában is lebonyolítható lett volna. Ha mégsem, akkor is minden egyes ugrás milliós költség...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 13:06:20

@Buncog: "elb@szott helyen van ez a Dagály strand/uszoda"

Most jöttek rá.

26 méter hosszú és 6,3 méter széles gyalogos-kerékpáros hidat épít Budapest a vizes vb tervezett építményeinek részeként. Az építkezés költsége 308 millió forint, melyet Budapest önkormányzata saját költségvetéséből, illetve részben állami költségvetési támogatásból fedez.

A híd a Népfürdő utcánál épül a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. tervei alapján, s célja, hogy biztosítsa a vizes vb rendezvényeinek megfelelő megközelítését. A híd építése február 6-án kezdődik és június 30-áig tart.

magyarepitok.hu/mi-epul/2017/02/konnyebben-megkozelitheto-a-dagaly-hid-epul-a-rakos-patakon

Szerintem egy tízessel elírták. Inkább 3 milliárdból szoktak ilyet építeni. Vagy elfeledkeztek magukról, és nem lopnak belőle? Veszélyes precedens lenne.

dez01 2017.02.06. 13:08:42

Nem állítottam, hogy jó hogy felépült.

És azt sem állítottam, hogy mindenki
meg tudná fizetni.

Én pusztán csak azt állítom, hogy szerintem csupán lustaságból nem akarják üzemeltetni, nem azért, mert biztosak benne hogy becsődölne...

István Tamasi 2017.02.06. 13:14:41

@roli101:
Hány baseball csapat van kis hazánkban?

sZulamith 2017.02.06. 13:21:37

Ami azt illeti a budapesti uszoda belépők kétszerese, van ahol 3 X többet kell fizetni, mint egy kisvárosban. Szerintem sehol nem nyereséges az uszoda működtetése. Úszni rendszeresen kell, és az már nem kis pénz, heti 2-3 alkalommal.
Persze azt is lehetne, mint Németeknél ahol az ott töltött idő arányában kell fizetni a belépőt. Ez sem biztos, hogy nyereséges, de legalább kihozzák amit lehet. Mi ettől olyan messze vagyunk, mint Makó Jeruzsálemtől.

Ami érdekes, hogy a hírekben csak a 4-es metró költségeiről hallani,meg ki csalta el az adófizetők pénzét, és hogy ki, és miért felelős. Úszó vb. költségnövekedéséről szót nem hallottam. Adok, kapok megy. Mi meg fizetjük a 27 %-os áfát, a birkák:-)

Az, hogy a budapestiek jobban vagyonosódnak az mindig is volt. A Kádár rendszer viszont mértéket tartott. Igen, a kultúra is haladjon, de a vidéki se csak egyen, és dolgozzon.

POLYMATH 2017.02.06. 13:42:50

A Dagályt pontosabban az egykori Fürdő-szigetet még 1874-ben rontották el, de nagyon.
info: www.youtube.com/watch?v=5khNMUzp14I
vagy rövidebben: youtu.be/0c-ahH-mt8U

Az új úszópalota épületét sokkal jobban szeretném, ha a helyben meglévő termálvizzel fűtenék, nem pedig gázkazánnal.

ebella 2017.02.06. 14:06:12

@Jehuda: A három és tíz méter az szerintem műugrás, nem toronyugrás.

flydomi 2017.02.06. 14:10:55

"Ha nem 150, hanem 400-500 százalékos lesz az olimpiai költségtúllépés, akkor tényleg bajban lesz az ország."

Nem csak a 150%,hanem már a 100%-os túllépés is bőven "resszeciót" okozna.Mellesleg tudjuk,hogy az ilyen beruházások a pénz lopásról szólnak,nem a "nép érdekét" veszik figyelembe.Addig,amig a politikai elit az országot nyomorba dönti,eltapossa a szülőhazáját,addig ne is várjunk változást.Vagy az összeset "felkoncoljuk",vagy szép lassan kinyírnak mindenkit.Csak a gond az,hogy nincs olyan politikai osztály,aki az országot képviselné.

István Tamasi 2017.02.06. 14:16:26

A toronyugráshoz az ideiglenes tornyot valóban a Parlamenttel szemben a Batthyányi térnél tervezik a Dunába?? A mocskos dunai vízbe fognak ugrani?

lutria 2017.02.06. 14:25:46

István Tamasi@Nem,lesz egy ideiglenes medence is építve a Duna medrébe.

cardiobascuralis 2017.02.06. 14:26:55

Ez az 52 milliárdos telekár milyen kalkuláció alapján készült?
Csak mert legalább 10-szeresen, de inkább 20-szorosan túlárazottnak tűnik a való árakhoz képest. Ennyibe egy ekkora telek az V. kerület szíven sem kerülne, nemhogy kint a pics... az isten háta mögött, a külső körúton túl.

nu pagagyí 2017.02.06. 14:44:30

@dez01: Hogy szokták mondani? Ha annyira tetszik, üzemeltesd a saját pénzedből. Remélem van annyi tőkéd, hogy fedezd majd a folyamatos, horribilis veszteséget. Nem véletlen, hogy Tarlós sem kéri, aki már a Rácz fürdővel is beégett.

cardiobascuralis 2017.02.06. 16:07:42

@dez01:
"a piros hetes busz majdnem olyan gyorsan beér a Keletibe, mint a metró - lehet persze hogy ez vasárnap éjfélkor igaz, de egyébként sohasem"
Mivel a zöld metró vonalán a busznak pár szám métert kivéve végig buszsávja van, vajon miért is nem érne be ugyanolyan gyorsan a Keletibe, mint éjjel? Vagy éjjel a hideg miatt rövidebb lesz az út?

cardiobascuralis 2017.02.06. 16:10:07

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Ez a 17 M/fő Budapestre kb. úgy jött ki, hogy a Fidesz ezermilliárdokat lopó tolvajelitje lézerjános kivételével mind itt él, és azokat is beleszámolták az átlagba.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 16:28:28

@cardiobascuralis: Azok mind csórók. Nézd meg a vagyonbevallásokat. orbánnak 700 ezer a vagyona, a többi mind kölcsönökből él. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 16:35:09

@cardiobascuralis: "Vagy éjjel a hideg miatt rövidebb lesz az út?"

:))

Persze. De a busz is rövidebb lesz az éjjeli hidegben, ügyhogy ugyanott vagy.

makatomi@hotmail.com 2017.02.06. 16:39:56

Belépek a fidessbe és kiveszem halásznak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 16:52:19

@makatomi@hotmail.com: "Belépek a fidessbe"

Kemény felvéleti vizsga van, csak a leggecibbek lehetnek tagok. Első próbaként kiscicákat kell kézzel vízbefojtani. Másodiknak lehugyozni a magyar zászlót. Harmadikként megcsókolni a Kedves Vezető szaros valagát. ...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 17:01:20

Egy anyagyilkos mesélte. Be akart lépni, tíz próba van, de a hatodiknál besokallt, nem volt gyomra hozzá.

élhetetlen 2017.02.06. 17:06:52

@CM2131: Nem jól fogalmaztál. Ha a Vb után is GAZDASÁGOSAN működik majd… Ennek lenne értelme. Persze, működhet, a Tao eddig csak stadionépítésre mehetett, most már mehet fenntartásra is, erre is lehet akár a Taot is költeni, csak tudd, hogy a TAO a költségvetésbe be nem fizetett adó. Na, ha majd ez önellátóan gazdaságosan működik, akkor majd jönnek a bocsánatkérők. De azért ezt ne várd komolyan.

histar007 2017.02.06. 17:16:56

Gondolom az útfelújítás sem éri meg, mert egyszer úgyis tönkremegy. Balos alvégen ezt a sport dolgot nem értették igazán, de amikor Katinka morcizott a méltatlan körülmények miatt (akkor készült el a Tüske uszoda), akkor persze teli arccal ment a hiszti.
Szerintem kevés az uszoda Budapesten, úgyhogy van esély rá, hogy ki lehet rendesen használni (napi tesi az uszodában a környékbeli iskoláknak, ingyen úszás a XIII kerület nyuggereinek (azok a törzsszavazóitok).
Végül pedig jó öreg balos szemlélet szerint ami nektek nem hasznos az csak pénzkidobás lehet.
A 4-es metró biztos nem az. Ag OLAF is megmondta.

andrásúr 2017.02.06. 17:39:15

Lassan ott tartunk, hogy nem kell olimpia, nem kell uszoda, nem kell metró ! Ez a nézet csak a " pató pálok " és a szellemileg elmaradottak véleménye !
Vegyük már észre, hogy fejlődik a világ ! Már nem a lóvasút jár az utcákon !

2017.02.06. 18:20:07

Nem tehetek róla, erről az uszodáról mindig ez a diskurzus jut eszembe:

"Pelikán: Végtelenül sajnálom az ügyet, Virág elvtárs, de hát én jó előre megmondtam, hogy én ideológiailag nem vagyok elég képzett. Mert ha például Bástya elvtárs tábornoki egyenruhában úszkál abban a medencében, csak megismertem volna a vörös stráf miatt, és akkor megóvtam volna a sprickoló tömegektől. De így abban a gatyában olyan furcsán nézett ki, hogy hát talán a... fénytörés miatt. Ugye?
Virág elvtárs: Bástya elvtárs már megbocsátott. A jegyszedőt internáltuk – ő felel az egész incidensért.
Pelikán: De hát ő nem tehet semmiről! Én nem tudtam a vonalat!
Virág elvtárs: A jegyszedőnek az anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője volt. Bevallotta."

Hannibal ante portas 2017.02.06. 18:24:28

Egy tájékozatlan idióta idehány egy ostoba és hazug @cardiobascuralis: írást amire aztán a többi tájékozatlan ráugrik, mint gyöngytyúk a takonyra. Kérem, nem lenne egyszerűbb a tényeknek utána nézni? Fent van a neten, hogy mi miért és hogyan történt és aztán melyek lesznek az üzemeltetés feltételei. Mellesleg az épület jó, még szép is és a költségek bár jóval magasabbak lettek, mint induláskor tervezték, de messzi nem igazak a blogban leírt összegek. Mindenkinek jó vadászatot!

Hannibal ante portas 2017.02.06. 18:32:39

@cardiobascuralis: ez marhaság, ennyi jutott a blogírónak az eszébe. Hazugság, mint maga az egész buta szöveg.
"A főváros szerint ugyanis a Dagály értéke nettó 3,8 milliárd forint, amiből 2,8 milliárdot a telek, egymilliárd forintot pedig az épületek, medencék tesznek ki. Szintén még tárgyalnak arról a felek, hogy a jövőben milyen ellenérték fejében működtesse a fürdőt az önkormányzati tulajdonú Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. A főpolgármester mindenesetre reméli, hogy a december másodikán tartandó közgyűlésen már dönthetnek a Dagály Fürdő átadásáról."
termalonline.hu/termal-hirek/dagaly-furdo-meg-egyezkednek-az-ingatlan-ertekerol

Janossz 2017.02.06. 18:45:25

@Hannibal ante portas:" Mellesleg az épület jó, még szép is..."
Te meg okos vagy, nyilván. Vagy legalább is kifogástalan az ízlésed.
Budapest 100 éves középületei mellé-közé betenni ezt a förmedvényt, hááát...
Ipari épületnek is csúnya lenne. Van még főépítész Budapesten? Vagy vak az Istenadta?

flort 2017.02.06. 19:00:17

@histar007: ennyi sikerült? Ej-ej, ez nagyon gyenge lett.

juragy 2017.02.06. 19:05:52

@Hannibal ante portas: 2 évvel ezelőtti a hivatkozás. Valószínűleg be tud számolni arról, hogy azóta milyen megállapodás született a létesítmény VB utáni üzemeltetéséről. Vagy nem? Az 52 milliárdos telekár hülyeségnek tűnik, bár valószínűleg nagyobb területet érint az építkezés, mint amit a Főváros 2,8 milliárdra tartott. Ettől még kínos ez a 8 milliárd helyett 42 milliárdos létesítési költség. Ha ezt egy olimpia költségeire vetítjük, az felér egy Hannibállal a kapukon belül.

Budapest a kutyaszar városa 2017.02.06. 20:00:07

@nu pagagyí: Még "örülhetünk", hogy nem egy bagolyarcú, sámánhátas kinézetű, vetemedő, penészedő fájú, 2-3 évenkénti felújítást, festést igénylő Makovecz -féle épület lett belőle ! Barkácsáruháznak, szőnyegraktárnak biztos jó lenne a vb után, nagyon gazdaságos a beruházás valakiknek 100 Mrd Ft-ért.... :)

draft22 2017.02.06. 20:17:46

@roli101: Tehát ez egy versenyuszoda alapvetően profi sportolóknak. Ebből a pénzből 2 versenyuszodát (kisebb nézőtérrel) és legalább öt nagy közönségnek szóló félprofi uszodát lehetett volna építeni, nem szólva a 250m-500m forintba kerülő tanuszodákról. Ja és úgy számoltam, hogy levontam az eredeti uszoda 25 mrd-os költségét.

2017.02.06. 20:20:05

@dez01: "Biztosan meg lehetne oldani ésszel a nyereséges üzemeltetést 1 ekkora városban,"

Be kell zárni a többit.

Hannibal ante portas 2017.02.06. 20:23:59

@Janossz: De gustibus, ahogy mondani szokták. De hol vannak a Dagály környékén 100 éves épületek? Tudod egyáltalán, hogy merrefelé van ez?

Hannibal ante portas 2017.02.06. 20:25:00

@draft22: ja, meg hány lélegeztetőgépet!

draft22 2017.02.06. 20:37:06

@Hannibal ante portas: Tény, hogy Budapesten kevés az uszoda (ettől én is szenvedek), de a 100 mrd-ból ezt megoldhatták volna, de nem ezt tették.

Janossz 2017.02.06. 20:39:31

@Hannibal ante portas: Gondolom, abban a városban, ahol áll egy Nemzeti Színház, ahová elborzadni hordják a világ építész-hallgatóit. Bukarestnek is dísze lenne...
Hagy azért némi jelet maga után a NER-etek.

fillérbaszó vadász 2017.02.06. 21:11:17

@Hannibal ante portas: "Bástya elvtársat már meg sem akarják ölni? Én már szart érek?"
Mekkora film volt :)

fillérbaszó vadász 2017.02.06. 21:17:57

@Janossz: Nekem azt tetszett, hogy régebben mutattak terveket, hogy hogyan fog kinézni az uszoda a Dagály helyén és az egész környéke, majd mutattak egy modern, futurisztikus, dubai-i épületeket megszégyenítő csodaszép komplexumot (persze 20 milliárdos tervezett költséggel), a valóságban meg ott van egy hullámos kockaépület (100milliárdért).
Az ellenzék helyében ezt óriásplakáton mutogatnám egymás mellett a tervezett és a valódi beruházást.

Hannibal ante portas 2017.02.06. 21:53:34

@draft22: milyen 100 mrd? Ez csak a fenti blog meséje. A teljes VB költségkerete minden kapcsolódó beruházással (Komjádi felújítás, utak, sétányok, stb) kevesebb ennél.
www.origo.hu/gazdasag/20160523-dagaly-uszoarena-epitkezes-gyorsabban-halad-felido.html

Csaba222 2017.02.06. 21:57:33

@dez01: A gond az, hogy a fizetőképes keresletnek helybe vitték már rég az uszodát, ill eleve épült a lakó parkban.
pl. marinapart

monddazigazatmar 2017.02.06. 22:10:53

@Hannibal ante portas:
Teljesen felesleges belemenned ebbe a vitába.
Ezek úgyis jobban tudják, hogy mi mennyibe kerül, mint az aki építi. Meg azt is, hogy semmi értelme sincs.
Ezek szerint nem kell ide nem kell stadion, kisvasút, nagyvasút, Tiszára gát, Dunára mobilgát, uszoda, autópálya, szuperkórház, nemszuperkórház, olimpia, holokausztmúzeum, de magasház se, meg semmi egyéb. Semmi nem kell.
Ja, de, a szabadság-híd lezárása az kell, mert ott akkora kulturális élet volt nyáron, hogy besza-behu.. Az trendi volt.

Hagyd a picsába, ezek nem megoldást akarnak, vagy válaszokat, hanem röfögni.

monddazigazatmar 2017.02.06. 22:13:44

@Janossz: igen, a nemzetinek az a baja, hogy egyszer valamelyik balos géniusz azt mondta rá, hogy ronda. Bezzeg a MÜPA az maga az esztétikum..

anyadmajma 2017.02.06. 22:26:47

@monddazigazatmar: hát, szebb, mint a te fejed, pedig az is elég kocka:)

$pi$ 2017.02.06. 22:40:29

"Erre úgy költ 43 milliárdot a magyar állam (legalábbis pillanatnyi állás szerint, de hol van még a július), hogy ebben nincs benne az az 52 milliárd forint, amiért a fővárostól megkapta a területet, amelyre az uszoda épült."

A város kapott az országtól 52 milliárd forintot a területért? Na bumm, ha nem kapott volna, akkor azért kapott volna 50 milliárdot, mert nincs pénze. Nehogy már költségnek számoljuk azt, amikor az ország ad pénzt a városnak.

vwxyz 2017.02.06. 22:51:35

@Hannibal ante portas:
Egy 2016 májusi cikket nézel, akkor még kevesebbet mertek csak bevallani.
És ha még régebbi cikkeket olvasol, akkor még kisebb összegeket fogsz látni, egészen 8 milliárdig.
Ha ezekkel végeztél, akkor keress egy 2017. évi jelentést, és máris meglátod, hogy a kormányzat mondta az építésre+rendezésre a 100 milliárdot.

Rugovicsvalagba 2017.02.06. 22:57:14

@andrásúr: Kevered a dolgokat. Van ami kell és van, ami nem. Metŕó kell. Persze nem úgy, hogy az egyik csoport kilopja a pénzt, de nem is úgy, hogy a masik csapat évekig hátráltatja az építést. És nem úgy, hogy azt magyarázzak, hogy nincs kihasználva, amikor több mint a fele nem épült meg, nem megy ki Gazdagrétre és nem megy ki a Bosnyák térig, illetve Újpalotára.

Sajtkukac 2017.02.06. 22:58:26

Az eredeti történet folytatását had meséljem még el, amit már vagy jó 10-15 éve lehet sejteni, amikor elkezdték a Dagály belépő árakat az egekbe emelni (volt több olyan év is, hogy 5-6% infláció mellett 20-40%-os jegyár emelés volt).
Mivel üzemeltetni nem fogja senki sem a létesitményt, pár évig majd áll parlagon mint a Rácz fürfő, majd valami Fityisz közeli cégnek áron alul eladják az egész területet, ami egy luxus szálloda felépitésével tesz pontot a száz éves közfürdő-történet végére...

vwxyz 2017.02.06. 23:12:33

@dez01: Valami félreértettél, ha az egyszeri polgár uszodába megy, akkor úszni akar, amihez medencére és öltözőre van szüksége, nem pedig tízezres lelátóra, meg gigantomán betonhodályra.

Viszonyításképp, Csepelen úgy alakítottak ki uszodát, hogy a strand medencéjét téliesítették egy sátorral. A költségek 45 millió körül álltak meg, ennél a Dagály ezerszer drágább.

Ggábor 2017.02.06. 23:26:14

@monddazigazatmar:
Igazad van.
stadion: kell. Nem ékszerdoboz, hanem háromszor annyi, kis aranyos, ahol a kölykök focizhatnak. Ja, kis faluba 2x akkora mint afalu, nem kell. A közeli százezres városba kell.

kisvasút: kell. Nem két megállós a semmibe, hanem valami szép kirándulóhelyre. Vértes, Cserhát??

nagyvasút: rohadtul kell, csak nemigen épül. Bp. - Esztergom: tízszeres ár, tízszeres építési idő. Ja, nincs kész. Még Voldemort tejelt belőle a Főnöknek, anno.

Dunára mobilgát: na az nem kell. Nem kell az ártérre, a Duna meg a gát KÖZÉ emeletes csónaktárolókat építeni, aztán csodálkozni, ha jön a víz. A szemét épített a tiltott területre, nekem 1o milliárd a mobilgát. Az összes parti ház nem ér annyit. Lupa szigeten lábon állnak a víkendházak, évente 2x alatta folydogál a Duna. Nagyon romantikus.
magasház: nem kell. Budapest ettől szép. Sok nyugati város már bánja, hogy megépültek. Amerika ebből a szempontból jó szar hely, egy város az középen tíz értelmetlen torony, utána kétmillió ember földszintes papírházban Pest megyényi területen. Reggel munkába 2 óra dugó.

Ja, a szabadság-híd lezárása: na az sem kell, néhány idióta ötlete. 5ooooo ember szívjon a közlekedéssel, mert 3oo sétálgatni akar.

monddazigazatmar 2017.02.07. 00:51:05

@Ggábor:
Szaladj egy kőrt a városban, van ezer uj hely, ahol a kölykök focizhatnak.

Végül is meghagyhatnák ártérnek fél pest megyét, mint ahogy volt 200 éve, nem?
A tisza-gát sem kell,azt is hallottam. Gondolom ott is vihet mindent a víz.

Ggábor 2017.02.07. 13:43:07

Ki az a hülye, aki szerint nem kell Tisza gát? Jelzem, ott igenis csináltak új árteret, és bizony nagyon hasznos. Kiskörei víztározó, mostanában Tisza tó. Fák álldogálnak a mocsárban, az élővilág meg virágzik.

A Római part 1oo éve a szegényebb emberek kikapcsolódásának a terepe. Egy kétszáz meter széles sáv a GÁT (Királyok útja) és a víz között. Csónakház, söröző, bicikliút. Évent kétszer víz alatt van, ezzel csökkenti az árhullám lökését még Budapest fölött. 199o után néhány gátlástalan maffiózó törvénytelenül lakásokat épített rá. Az evezősök évente kétszer kéjes örömmel nyugtázták, ahogy a Duna öntött ürgét csinál a lakókból.

Megoldás: bontás. Nem kell a gát elé még egy gát az én pénzemből.

Ggábor 2017.02.07. 13:44:15

@monddazigazatmar: jó hogy van sok focizóhely. Ezekszerint stadion még akkora sem kell, néző úgysincs.

jobbkonyok · http://jobbkonyok.blog.hu 2017.07.16. 20:47:43

Be tudnád linkelni a hivatalos dokumentumot amiben "költségeket eredetileg 25 milliárdra, a nagy versenyuszodát ezen belül 8 milliárdra tervezték " ?
süti beállítások módosítása