B1 blogcsalád



Konkrétan kidob az ablakon a kormány 2,1 milliárd forintot

2017. január 06. - nickgrabowszki

Ennyibe kerül az óriás-ugrótorony, amit a vébé után lebontanak.out.jpeg

Eddig az volt  a mondás, hogy a júliusi vizes vébé azért kerül ennyibe (100 milliárd forint körüli pénzbe), mert

  1. a megépülő létesítményeket, mint a Dagály-uszodát, a magyar úszók a világbajnokság után is használhatják,
  2. a verseny költségeinek kb. felét azok a területrendezések teszik ki, amelyekre Budapestnek amúgy is szüksége lenne.

Az óriás-toronyugrás ugrótornyára mondjuk egyik sem igaz.

Az 1.kerulet.ittlakunk.hu írt arról, hogy már látszik a Batthyány térnél a Dunában az a platform, amely a júliusi budapesti vizes-vb-n használatos óriás ugrótorony felépítéséhez kell. Az ideiglenes épület 33 méter magas lesz; 20 és 27 méteren lesznek azok a platformok, ahonnan a versenyzők a Dunában elhelyezett mobilmedencébe ugranak.

Valamint előbányászta azt is, hogy a létesítmény az a cég építi, amelyik a Várkert Bazárt és az MTK-stadion (a West Hungária Bau Kft.), illetve hogy az egész több mint 2,1 milliárd forintba kerül az adófizetőknek.

És mindehhez:

az ugrótorony csak ideiglenes lesz, a verseny után lebontják.

  • Se a magyar műugrók (ha vannak) nem tudják majd használni.
  • Se Budapestnek (vagy Magyarországnak) nincs rá a versenytől független szüksége.

2,1 milliárd forint, huss, ki az ablakon. Ez az igazi nagyvonalúság. Vagy gigantománia.

És a vizes vébé az olimpiai pályázat referenciája. Amelyik azt hivatott megmutatni, hogy a Magyarország meg tud rendezni egy világeseményt.

Valamint rámutat arra is, milyen gazdaságos lenne az olimpia, ha az Orbán-kormány rendezhetné.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1912103809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ogli dzsí 2017.01.06. 17:56:50

Nem csoda hogy nem arról van szó hogy ma jött ki a tavalyi rekord alacsony éves áht deficit becslés....

2%

/a vizes vb ktgeiről a szokásos forrásmentes handabandázást köszönjük/

Willkommenskultur 2017.01.06. 18:04:03

@ogli dzsí: nagyon sokat elmond az egyes korményok gazdálkodásról, hogy így alakult a magyar államháztartás egyenlege ( költségvetési hiány):
2003 -7,1%
2004 -6,4%
2005 -7,8 %
2006 -9,3 %
2007 -5,1 %
2008 -3,6 %
2009 -4,6 %
2010 -4,5 %
2011 -5,5 %
2012 -2,3 %
2013 -2,6 %
2014 -2,3 %
2015: -1,9%
.
lásd:
ec.europa.eu/eurostat/web/products-datasets/-/tec00127
a költségvetési hiány azért lényeges, mert ez hitelből kerül betömésre, a hitelt pedig majd vissza kell fizetni kamatostul.
tehát ma nyögjük a korábbi évek hiányait.

Mei Ling 2017.01.06. 18:04:15

Ez éppen hatvanmilliárd euróval kevesebb, mint amit a liberális kormányok elbasztak a semmire.

$pi$ 2017.01.06. 18:05:22

"2,1 milliárd forint, huss, ki az ablakon. Ez az igazi nagyvonalúság. Vagy gigantománia."

vagy... vagy... az is lehet, hogy a vb-t nem lehetne nélküle megrendezni? hogy vesznek majd jegyeket az emberek, megszálnak szállodákba, elköltenek egy csomó pénzt...

lippsi vagy? 2017.01.06. 18:06:29

Ilyen alapon a karácsonyfára költött pénzt is kidobjuk az ablakon. De gondolom a bloggernek úgysem kell ezzel foglalkozni

ze11 2017.01.06. 18:08:05

@ogli dzsí: Kettő kttintásnyira van a cikktől ez:
www.mnv.hu/felso_menu/felso_menu/palyazatok/uzleti/palyazatkozbeszerzes/KE_15582_2016.html
Idézek belőle: "A szerződés/rész végleges összértéke: 1919996605"
Plusz a tervezés és a műszaki ellenőr, ami cca. 200Millióval dobja meg a költségeket.

ogli dzsí 2017.01.06. 18:11:30

@ze11: tehát ő állít valamit

és én keressem meg. Oké, sok sikert.

$pi$ 2017.01.06. 18:14:31

Mondjuk nagyon drágának tűnik.

Larry Silverstein 2017.01.06. 18:21:32

Való igaz, a cikk azért mondja amit mond, hogy megmutassa, a kormányzat pazarol.

Ami igaz. Csak nem bontja ki az igazság minden szeletét.....mert azt már nem teszi hozzá, hogy mint itt sokan írták, sokkal pazarlóbb gazdálkodást folytatott a liberális kormányzat, aki valszeg a mostani egyetlen alternatívája lesz a választásokon.

És a 'demokrata' értelmiség, aki el van nyomva, sajtójától meg van fosztva, ma ilyen címekkel harangozta be az év egyik - a jelen poszt témájával ellentétben - legfontosabb makroszámát:

1. www.portfolio.hu/gazdasag/olyan_penzszorast_rendezett_a_kormany_ev_vegen_amilyet_meg_soha_sem_lattunk.242243.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

2. www.portfolio.hu/gazdasag/varga_mihaly_bejelentette_a_tortenelmi_deficitet.242227.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

3. www.napi.hu/magyar_gazdasag/brutalis_hianyszammal_allt_elo_varga_mihaly.627345.html

Mindezt a NEM BALOLDALI, hanem a 'független' sajtó írja! Meg se merem nézni mit írt róla a baloldali. Ezt bírták kihozni a mo-n csúcs jó, de európában is a legjobbak közötti 2%-os hiány-adatra.

Willkommenskultur 2017.01.06. 18:25:39

@ze11: A link szerint indult a STRABAG is, de a posztból úgy tünik, nem nyert...:((

A demokrácia leszakadó függönye (törölt) 2017.01.06. 18:52:44

@Larry Silverstein: A liberális kormányzat lenyúlt mindent, és a hiányzó lyukakat betömte hitelből, amit majd valamikor valaki visszafizet. A mostaniak úgy-ahogy rendbe hozták a gazdaságot, csak éppen ami bejött pénz, abból az aprót szétszórják az emberek között, a nagyja meg megy olimpiára, stadionokra, a haverok túlárazott projektjeire, Liget projektre, meg még ki tudja hány helyre...
Ennyi a különbség.

Nem tudom, hogy feltűnt-e, de a kórházakban teljesen mindegy, hogy eleve nem is volt pénz gyógyszerre, vagy volt pénz, csak végül másra költötték.

Ha a fidesz annyit tud, hogy jobb, mint a liberálisok (tényleg az), akkor ugyanúgy ott a helye az ellenzékben, csak legyen három képviselővel több fideszes, mint amennyi liberálisoknak van. Ennyivel jobbak, ezért a teljesítményért ez jár nekik :)

Nekünk olyan kell, aki régiós szinten tud eredményeket hozni, nem csak a libsikhez képest. Majd ha lesz olyan életszínvonal, mint Csehországban, akkor beszélhetünk sikerekről és jobban teljesítésről.

Larry Silverstein 2017.01.06. 19:03:12

@A demokrácia leszakadó függönye: Részben egyetértek.

De nem abban gondolkodom ami nincs. Fidesz van meg liberálisok vannak, ez 2018ban is így lesz.

A régióval kapcsolatban az a meglátásom, hogy 2015-16ban (talán már 2014ben is) a régióval együtt haladtunk (a cseheknél még jobban is), a nagy különbség nem akkor keletkezett. Pl. a 2007es szlovák GDP emelkedés 9,8% volt, a magyar 0,9%.
Az életszínvonal némi tehetetlenséggel elvileg követi a gazdasági fejlődést.....a cseheknek évente 45% államadósság kamatát kell kigazdálkodni, nekünk 75%-ot, sajna.

Larry Silverstein 2017.01.06. 19:07:04

@A demokrácia leszakadó függönye: Különben éppen Praha, Zizkov-ból írok, itt dolgozom, Csehországban. A Bp-Prágai fizuk között nincs nagy különbség (Prága átlag 1300valamennyi bruttó euró átlag, Bp. 1200valamennyi, vidéken nagyobb a különbség, meg a nettóban van nagyobb különbség Prága javára)

www.origo.hu/gazdasag/20161222-pozsonyban-keresik-a-legtobbet-a-regioban.html

rasztaszív 2017.01.06. 19:15:00

@Willkommenskultur: amíg épültek az autópályák,addig vitték a pénzt,miután megépültek,hozzák.ennyi van az adatsorod mögött,semmi több.ja,meg az eu-s pénzek.a szocik úgy tönkretették az országot,hogy azóta is abból élünk...

Willkommenskultur 2017.01.06. 19:27:37

@rasztaszív: 'amíg épültek az autópályák,addig vitték a pénzt,miután megépültek,hozzák.'

Akkor lássuk mégegyszer: 2003 -7,1%
2004 -6,4%
2005 -7,8 %
2006 -9,3 %
2007 -5,1 %
2008 -3,6 %
2009 -4,6 %
2010 -4,5 %

összesen - minusz 41,3%

ebből levonom a fideszes átlag évi 2,8%os deficitet 41,3-22,4=18,9% szoci deficit-felár

évi GDP kb. 25 000 mrd forint x 0,189 = 4725 mrd szoci deficit felár

autópálya ktge 2 mrd/km

Ezek szerint a szocik nagyjából 2300-2400 km autópályát építettek

Kérdés: hol vannak ezek az autópályák?

Willkommenskultur 2017.01.06. 19:30:43

@rasztaszív: És ebbe nagylelküen nem számoltam bele hogy 2010 óta is épült autópálya meg 4sávos gyorsforgalmi, csak pár ezer milliárddal kevesebbért, úgy tünik.

rasztaszív 2017.01.06. 19:32:29

@Willkommenskultur: az autópályák gazdaságélénkítő hatása1.5-2%,az olajár bezuhanása min1%,eu-s pénzek 3-4%.ebből hogy lett kettő?ezt számold ki,ne az éveid számával szorozgasd a hajszálaidét.

rasztaszív 2017.01.06. 19:38:29

@Willkommenskultur: gondoltam,hogy kb.ennyi lesz a válasz.

Janossz 2017.01.06. 19:49:43

@$pi$: "vagy... vagy... az is lehet, hogy a vb-t nem lehetne nélküle megrendezni? hogy vesznek majd jegyeket az emberek, megszálnak szállodákba, elköltenek egy csomó pénzt... "
Nézzük csak..=70 millió Euró. Ha egy hétig ugrálnak róla, napi 10 millió.
Ha csak ezért 50 000 ember jön Budapestre, fejenként 200 Eurót kólt naponta, már vissza is jönne a létesítmény ára, amennyiben a szálloda, utazási, vendéglátós költéseiért nem kapna szolgáltatást, de sajna azoknak is van költségoldala.
Tehát mindössze úgy 100.000 néző kéne egy versenyszámra, ami telerakná a város összes szállodáját.
Érdekes matek ez a tiétek...
Nem az a baj, hogy hülyék vagytok, inkább az, hogy mindenkit annak néztek.

Látom, Pali Bácsitok szelleme kísért még mindig: megszálnak...:-) Újbeszélsz te is.

ogli dzsí 2017.01.06. 19:56:41

@Janossz: És tulképp a VB-k meg a Forma1, olimpiák a helyben levő nézők utáni bevételből élnek, ugye?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.06. 19:59:19

@Willkommenskultur: A fideSS elbaszott kormányzására nem mentség az MSZMP béna kormányzása. Az egyetlen látszólagos eredmény, a költségvetés közel egyensúlyba hozása nem kompenzálja az összes gazdasági mutató romlását, az ország végletes leszakadását. Az MSZMP alatt "jobban éltünk, mint 4 éve", a fideSS alatt kettészakadt az ország, 4 millió szegényt gyártottak, ami tragikus a gazdaságra nézve, és egyre jobban elmaradunk a V4-ek átlagától. A kurva sok hazudozásod eredménytelen.

Janossz 2017.01.06. 20:05:35

@rasztaszív: Tán valami vitakultúrára számítottál? Ezektől?

$pi$ 2017.01.06. 20:05:58

@Janossz: "Érdekes matek ez a tiétek...
Nem az a baj, hogy hülyék vagytok, inkább az, hogy mindenkit annak néztek."

Egy szóval sem mondtam, hogy megtérül. Sőt azt írtam, hogy túl drágának tűnik. Hamar lehülyézel bárkit, rohadtul nem érdekel, hogy nem érted mit is mondott.

$pi$ 2017.01.06. 20:06:59

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: "Az egyetlen látszólagos eredmény, a költségvetés közel egyensúlyba hozása"

Az egyetlen mi? :D

Janossz 2017.01.06. 20:08:50

@ogli dzsí: Ott felül, idézőjelek között olvasható, mire válaszoltam. Az idézőjel két 'macskaköröm" az idézet elején és végén. Ilyen: "....."

morph on deer 2017.01.06. 20:20:02

A helyzet az, hogy soha ennyi pénz nem állt egyik korábbi kormány rendelkezésére sem, és valószínűleg nem is fog.

Ami igazán szomorú, hogy ennek igen nagy része ment teljesen hiábavaló, a legjobb esetben csak szükségtelen dolgokra ahelyett, hogy valóban az ország felzárkóztatására ment volna.

Ebből a szempontból teljesen közömbös, hogy korábban ki mit tett.
Az, hogy más is inkompetens nem menti a jelenlegiek inkompetenciáját, remélem ezen nem kezdünk el vitatkozni, mert most ténxleg nem arról van szó, hogy nemzeti-, szocialista-, vagy liberális kormány pazarol éjt nappallá téve, hanem az, hogy Irgalmatlanul sok pénzt sikerül eltékozolni, és nem lesz helyette másik.
Véleményem szerint túl sok pénz megy a szimplán hiúság által motivált projektekre, amelyek java részénél már a megtérülés is erősen kétséges, jövedelmező pedig az életben nem lesz.
Kár.

ogli dzsí 2017.01.06. 20:35:02

@morph on deer: A sok pénz inkább a szoc rendszerre, tb-re, egészségügyre (amiben nem a pénz kevés, csak nagyon rosszul hasznosul), nyugdíjra megy.

Ezeknek az éves ktgéhez képest a stadionok, kisvasutak, vizes VB-k, múzeumnegyedek, de még az olimpia v. Paks2 teljes 30 éves ktg-e is elenyésző és az ehhez kapcsolódó túlszámlázások morzsák.

Évente kb. 25000 miiárd a GDP, a stadionprogram 4 éve fut 1-200 mrd ment rá. Elenyésző. Mészáros cége felépíti leveszi a 30% sápot, kiadja alválalkozóknak akik magyar melóst dolgoztatnak a pénz nagy része az országban marad, itt költik el, adóznak belőle stb., nagy része visszakerül az államhoz. Ennyiből valamikor épült 50-100 km autópálya, ami fontos és jó dolog de a STRABAG többnyire minden projektet megnyert a profitját meg nem valószínü hogy itt forgatta meg.

morph on deer 2017.01.06. 20:54:07

@ogli dzsí:
Mondom, mindegy ki mit csinált vagy nem csinált eddig - ez az esély a lóvéra mrgérdemelt volna kissé előrelátóbb és alaposabb tervezést. Valami olyasmit, amiről nem érződik az, hogy "azért mert csak, mert most így gondoltam/tuk..!"

dunántúli gyerek 2017.01.06. 21:21:40

Ha már péz kihányása az ablakon vasvellával:

Nézzünk egy olyan hírt is ami nem ütötte meg a B1, Index, Origo, 444, meg úgy általában senkinek az ingerküszöbét se.

Több mint 3 milliárdunkba kerül a zsidó frusztráció azon vágya, hogy legyen egy olimpia, ahol ők is nyerhetnek érmeket
Forrás: kuruc.info/r/2/167746/

500 millió forintért veszi meg a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. a budapesti Kerepesi úti volt Főtaxi-székházat, illetve a Kerepesi út 17. szám alatti házat. Majd 2,2 milliárdért bontatják el az ott álló alkalmatlan épületeket, a kártalanításra pedig 307,8 millió forintot szánnak – derül ki a szerdai Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatból.
0,5 milliárd forintot még az idei költségvetésben csoportosít át az állam, a 2,5 milliárd forintnyi bontási és egyéb kiadások fedezetét a jövő éviből választja le a kormány. Mindezt azért, mert Magyarország rendezi a 2019. évi Európai Makkabi Játékokat. A zsidó sportolók kontinensversenyének rendezési jogát tavaly novemberben nyerte el "hazánk".

Miiivan? Mi közöm van a kirekesztő belterjes 'olimpiájukhoz'?

Gyurcsany Ferencc 2017.01.06. 22:06:50

@lippsi vagy?: A karacsonyfa felesleges pazarlas, raadasul serti az arabok valasi erzekenyseget. Ha kormanyra kerulunk betiltjuk.

morph on deer 2017.01.06. 22:24:10

@dunántúli gyerek:
"Mindezt azért..??"

Azért elmondhatnád azt is, hogy mi köze a volt Főtaxi székház meg miegyéb bontásának ehhez az egészhez!

Istenbizony fogalmam sincs!

Ez jelenleg úgy néz ki, mint két külön hír, aminek nem látszik a köze egymáshoz.
Attól még érdekes lehet, csak nem tudni miért.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.06. 22:29:35

@morph on deer: "igen nagy része ment teljesen hiábavaló, a legjobb esetben csak szükségtelen dolgokra"

Faszt. Az EU pénzek fele (de óvatos becslések szerint is 20-25%-a) ment a fiszesz zsebébe. Ebből finanszírozzák az összes média felvásárlását, sajtószabadság megszüntetését, az oligarháik felhízlalását... Az EU masszívan finaszírozza a demokrácia leépítését és a gazdaság megnyomorítását. Az, hogy a versenyképtelen csókosok nyernek a pályázatokon azt eredményezi, hogy a versenyképes cégek tönkremennek.

morph on deer 2017.01.06. 22:40:24

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
OK, ez az ő szempontjukból tényleg nem 'felesleges' vagy 'szükségtelen' - mindössze az ország szempontjából az.
Arra azért büszkék lehetünk, hogy nem ment 'mocskos libsi' célokra, mint oktatás, egészségügy, vagy szociális támogatás..!
Nehogy mááá..!

dunántúli gyerek 2017.01.06. 22:41:33

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: 'Az EU masszívan finaszírozza a demokrácia leépítését és a gazdaság megnyomorítását.Az, hogy a versenyképtelen csókosok nyernek a pályázatokon azt eredményezi, hogy a versenyképes cégek tönkremennek.'

- mint azt láttuk az előző 6, meg az azelőtti 6 évben..:)

Vagy az ellenzéki MNO meg az ellenzéki Népszabó 'versenyképességén'

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.06. 23:10:38

@dunántúli gyerek: Hiába reklativizálsz, az orbán hazaárulását nem tudod kisebbíteni.

monddazigazatmar 2017.01.06. 23:21:37

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
"nem kompenzálja az összes gazdasági mutató romlását, az ország végletes leszakadását. "
:D:D: AZ összes létező gazdasági mutató jobb mint volt.
A négymillió meg annyira szegény, hogy konkrétan mozdulni nem lehet a boltokban. Uncsi vagy.

monddazigazatmar 2017.01.06. 23:24:11

A világ legjobb vágóképeit fogják csinálni a parlamenttel a háttérben.

dunántúli gyerek 2017.01.06. 23:36:53

@monddazigazatmar: tegyük hozzá télleg mocskos drága

2 mrd egy 33 méteres vasbetony toronyér? Miiiivan? 10 emeletes ugyanilyen magas lakóház kijön ennyiből. Na jó nem, de majdnem.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.06. 23:38:32

@monddazigazatmar: "AZ összes létező gazdasági mutató jobb mint volt."

:))

Melyiket cáfoljam?

monddazigazatmar 2017.01.06. 23:45:09

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Hajrá. Tessék. Kezdd a GDP-vel, az államadóssággal, a munkanélküliséggel. Folytasd a jövedelmekkel.

dunántúli gyerek 2017.01.06. 23:46:19

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: 'Melyiket cáfoljam?'

Eztet:

nagyon sokat elmond az egyes korményok gazdálkodásról, hogy így alakult a magyar államháztartás egyenlege ( költségvetési hiány):
2003 -7,1%
2004 -6,4%
2005 -7,8 %
2006 -9,3 %
2007 -5,1 %
2008 -3,6 %
2009 -4,6 %
2010 -4,5 %
2011 -5,5 %
2012 -2,3 %
2013 -2,6 %
2014 -2,3 %
2015: -1,9%
.
lásd:
ec.europa.eu/eurostat/web/products-datasets/-/tec00127
a költségvetési hiány azért lényeges, mert ez hitelből kerül betömésre, a hitelt pedig majd vissza kell fizetni kamatostul.
tehát ma nyögjük a korábbi évek hiányait.

monddazigazatmar 2017.01.06. 23:54:28

@dunántúli gyerek: Nem tudom. Ezekkel az ilyen extrém építkezésekkel az a baj, hogy nincs összehasonlítási alap. Azt mindenki olyan szépen elfogadta, hogy egy km autópálya 5 milliárd. Amíg valaki ki nem találta, hogy az marha sok. Akkor meg megint jött valaki, aki megmagyarázta, hogy drágább az alföldre építeni, mint a horvát hegyekbe. A metróalagutat is sokallom.

Szóval ja, biztos drága egy vastoronyért. Nem tudom, hogy mi kell bele - lift? Milyen mély medence kell oda, annak milyen technikája van. Hogy a területet mennyiért bérlik. Hogy az esemény után 3 nappal eltűntetik, vagy ott rohadhat évekig. Mert a bontásnak is vannak költségei. Nem tudom, hogy milyen technológia kell ahhoz, hogy mondjuk ne boruljon fel, hogy biztonságos legyen.
Na, most ezt a b1 blog sem tudja, csak talált megint valamit, amire mutogathat, hogy jajj, ezt sem a hajléktalanokra költötték...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.07. 01:42:42

@monddazigazatmar: "Kezdd a GDP-vel"

Pfff...

"a felgyorsult EU-transzferek hatását kiszűrve, a magyar gazdaság elmúlt öt évben felmutatott szerény (átlagosan évi 1,3%-os) növekedése zéró közelébe (évi 0,2%) megy át, vagyis szinte teljesen eltűnik. A teljesítmény ezzel botrányosba fordul, és egy stagnáló, leszakadó ország képe rajzolódik ki előttünk."

www.portfolio.hu/gazdasag/megis_hogyan_neznenk_ki_eu-tamogatasok_nelkul.223003.html

Az a baj, hogy beszopod a habonymédia hazugságait.

Larry Silverstein 2017.01.07. 01:59:51

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Egy kis gond van ezzel. A GDP emelkedés csökkenés ADAT amit linkelsz az VÉLEMÉNY. Mennyi lenne ha levonnánk ezt meg azt, meg osztanánk kettővel.

Dedák István véleménye, fingom nem volt ki az utánanéztem

1 éve az volt a véleménye - mandiner.hu/cikk/20160311_dedak_istvan_magyarorszag_surgossegi_osztalyon - hogy mo-n csak a nagy EU pénz miatt nő a gazdaság, majd kivonta amit gondolt és megálllapította hogy 2016-ban nem lesz növekedés.....

Elbaszta, lett. Idénre pedig 3,5% a legóvatosabb becslés. Szóval tavaly és idén is ugyanannyi lesz az átlag mint eddig 2,5-3% pedig a cikkíród már 1 éve is megmondta h most már TÉNYLEG nem lesz növekedés.

Larry Silverstein 2017.01.07. 02:05:30

@Larry Silverstein: A független HVG szerzője, a mandineren minden hónapban ír egy cikket hogy összedől a világ és megbukik Orbán.

monddazigazatmar 2017.01.07. 10:44:51

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Azt mondtad, hogy a gazdasági mutatókat fogod cáfolni, nem azt, hogy levonod belőle ami neked úgy tetszik, és utána mutogatsz. A másikhoz meg hozzáadod, mert az meg úgy tetszik. A munkanéküliséghez hozzáadod a közmunkásokat, a foglalkoztatásból levonod a külföldön dolgozókat, az államadósságból megint csak valamit csinálsz...
Egész konkrétan egy bizonyos eredményt akarsz kihozni, aztán addig vonogatsz meg adsz össze, amíg azt nem hozod ki. Ez így egy baromság.

Amikor előjössz a szokásos baromságaiddal, hogy a régió mennyire elhúzott mellettünk, akkor azokból miket vonsz le, mesélj? Ja, semmit, mert ugye fingod nincs arról, hogy románia mennyi eu támogatást kap. Meg hogy szlovákiában privatizáltak-e valamit. Vagy hogy lengyelországban megszűntették-e az ottani manyupot. Nem, azoknál szépen benyalod az adatokat, mert neked úgy tetszik, aztán sipítozol tovább mint egy vénasszony. Pedig vén fasz vagy.

$pi$ 2017.01.07. 11:00:25

@Larry Silverstein: "A független HVG szerzője, a mandineren minden hónapban ír egy cikket hogy összedől a világ és megbukik Orbán."

Ha bármelyik részvénytársasággal csinálná leperelnék a gatyáját is. A hazájával lehet, az nem gond. :( Ha rajtam múlna a harmadik ilyen "tévedése" után a titkosszolgálat nézegetné honnan van bevétele az ilyen "szakértőknek".

Larry Silverstein 2017.01.07. 11:16:01

@$pi$: Akkor én liberálisabb vagyok nálad..:)

Károgók mindig vannak, lesznek. S nem is árt figyelmeztetni a rizikókra. A részvényelemzők között is mindig van optimista meg pesszimista.

Csak előkapartam a mukinak a régi cikkét amiben esküdött rá tavaly márciusban hogy 2016ban nem lesz növekedés, ez pedig elég távol van a valóságtól. Úgyhogy a helyén kell kezelni.

$pi$ 2017.01.07. 11:25:30

@Larry Silverstein: A bajom az ezzel, hogy egész szerkesztőségek álltak rá arra, hogy szisztematikusan tévedjenek. Nyilván jó pénzért, nyilván az ország érdekeivel ellentétes éérdekből.

Tegnap fenn volt három cikk, hogy a matolcsy eladta az aranytartalékot, vele egyidőben egy cikkecske, hogy tulajdonképpen nem adtak el semmit, de végülis mi úgy tekintjük a swap üzletet, hogy mégis eladták, mert az jobban hangzik.

Most épp ez van a kezdőlapon:

"Brutális bántalmazásos videó tartja lázban Amerikát. A felvételen röpködnek a "Baszd meg, Trump", "Basszák meg a fehérek" felkiáltások, de a média és a rendőrség eleinte nem akart beleállni a rasszista vonalba, úgyhogy tombol a trumpista jobboldal."

Tehát politikai okokból brutálisan bántalmazták Trump ellenfelei a fehéreket. Mi a tanulság? Az, hogy "tombol a trumpista jobboldal". Semmit nem csináltak, tehát tombolnak. A másikak brutálisan bántalmaztak embereket, de ők nem "tombolnak".

Minden nap van vagy három ilyen tematikus cikk meg vagy nyolc ilyen blog. Gusztustalan.

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.01.07. 11:53:23

@$pi$: 'A bajom az ezzel, hogy egész szerkesztőségek álltak rá arra, hogy szisztematikusan tévedjenek.'

- Igen, attól tartok a demokrácia, sajtószabadság már csak ilyen. Mindenki a magáét mondja, s ehhez biza saját (tulajdonú) sajtó kell.

Ahogy írtad is ez hasonló a bennfentes kereskedelemhez, csak negatív irányban befolyásol. Azt is rettentő nehéz bizonyítani, holott mindenki csinálja.

$pi$ 2017.01.07. 12:10:05

@Parasztlengő az imperialistáknak: "Azt is rettentő nehéz bizonyítani"

Igen, ezért bíznám a titkosszolgálatra. A lehallgatás például igen hatékony módszer lehet az ilyeneknél. Meg az emailek letöltögetése, meg ilyenek.

monddazigazatmar 2017.01.07. 12:14:47

@Parasztlengő az imperialistáknak: @$pi$:
Tegnap vagy tegnapelőtt hír volt a klubrádióban, hogy a Lázár vezette minisztérium 2 milliárdot elköltött. (Nem tudom, hogy ez sok, vagy kevés, a lényeg, hogy mondtak egy szép nagy számot). Na, folytatja a klubrádió, hogy jutott a pénz fideszközeli cégeknek, xy (reményi talán) kapott ügyvédi megbízásokat 30, yx aki tíz éve tanácsadó volt pedig valami auditálásért 21 milliót. Meg még volt egy, arra végképp nem emlékszem. Úgy összesen 100 milla.
Tehát szépen egymás után " 2 milliárd" "fideszközeli" + egy-két érthetetlen tétel, hogy jobban hergelődjön a nyugger.

Ez a független elfogulatlan híradás? 2 miliárdból 100 milláról tud fröcsögni, csak azért, mert tudja hogy ki kapta a megbízást. Az, hogy ez sok vagy kevés, arról fogalma nincs. Az 1.9 milliárd, amit olyanok kaptak akik nem köthetők a fideszhez le van szarva.
Magyarán, bárki kaphat megbízást ebben az országban, ha viszont valami módon köthető a fideszhez, akkor az lopás.
Sajtószabadság a lófaszt. Ez hírhamisítás, nem sajtó

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.07. 12:28:27

@monddazigazatmar: Jó, ha zavar, hogy a gazdasági és életszínvonal mutatókban lemaradtunk, akkor hagyjuk a számokat, nézzük a kilátásokat:

1. A versenyképességben sokat estünk, EU, régió és V4 sereghajtók vagyunk.

2. A PISA teszten sokat estünk, EU, régió és V4 sereghajtók vagyunk.

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.01.07. 12:31:21

@monddazigazatmar: Igen, bevett dolog még a 'megbízást' a csökkent értelmü hallgatóság számára összemosni a jövedelemmel, fizetéssel.

Hogy úgy jöjjön le a parasztnak hogy ha Mészáros cégei tavaly 60 mrd állami megbízást nyertek, akkor úgy képzeljék, hogy Orbán tökmagozás közben átadta a koffert 60 mrd-dal.

Persze ha megkaparod kiderül hogy 3 cég nyert amiből 2ben Mészáros a 20adik tulajdonos, legyen egy pofátlan 25% nekik rajta azt kb. ott vagyunk.

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.01.07. 12:36:53

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Nagyon lemaradtunk.

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/szelsebesen_elhuznak_a_magyaroktol_a_szlovakok.627082.html

Csak a különbség kicsi.

'A bruttó átlagbér 2016 harmadik negyedévében elérte a 889 eurót (276 ezer forint), ami 3,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál. (A hasonló magyar adat: 258 ezer forint.) '

276/258=7%-kal magasabb a bruttó szlovák átlagbér most. De az árszínvonal felénk lejt. és náluk nő a GDP arányos adósság, nálunk csökken.

monddazigazatmar 2017.01.07. 13:39:06

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Tehát akkor nem nagyon sikerült egy kibaszott gazdasági adatot találni, ami neked adna igazat ugye? :D:D:D Hülye balfasz.
1. a versenyképesség egy rohadt szubjektív felmérés. Megkérdeznek hozzád hasonló idiótákat külöböző témákról, aztán kihoznak valami eredményt.
2. Na igen, a pisa teszt tényleg nem sikerült. Igaz, hogy nem gazdasági mutató, de legyen igazad. Az mennyire zavar, hogy azok a gyerekek akik írták 2015ben (15 évesek) negyedikig pont a remek coci oktatás alatt tanultak meg értőn olvasni?

monddazigazatmar 2017.01.07. 13:44:50

@Parasztlengő az imperialistáknak:
Bocs, még egy, ami tetszik a független indextől. Felújítanak valami vidéki kollégiumot (mert ugye nem költenek oktatásra egy fillért sem) 700 millióért. Mi az index cím?
Orbán volt kollégiuma kapott x milliót.
Mert bazmeg az elte szakkollégiumának az a fő és meghatározó tulajdonsága, hogy Orbán 40 éve oda járt. Tehát haver, csókos, stb.

$pi$ 2017.01.07. 13:51:15

@monddazigazatmar: "Sajtószabadság a lófaszt. Ez hírhamisítás, nem sajtó "

Így van, egyetértek. Az elején amikor állandóan azt nyomták, hogy ilyen mutyi meg olyan mutyi, akkor még hittem is nekik. Vártam, hogy valami komoly bizonyítékot tesznek fel a netre. Mondjuk összeírják, hogy ennyi pályázatból ennyi ment fideszes cégekhez, pedig a piacon az arányuk ennyi. X fideszes kapott dohánykoncessziót, Y mszp-s, pedig ha elfogulatlanok lettek volna, akkor Z-nek kellett volna.

Ehelyett jöttek az üres hangulatkeltéssel, harmatgyenge pletykákkal. Pécs egy cirka 200 000 fős város. A trafikmutyi térképen jelenleg is a következő bejegyzést gondolták nagy komolyan kitenni a városra:

"Úgy hírlik, kb. 10-15 ember vitte el egész Pécset. Férj-feleség, retyerutya. Pl. Werner Ádám László 4 koncesszió, Werner Ádám Lászlóné szintén 4. Meséli egy pécsi kereskedő, aki több mint tíz éve van a szakmában, hogy a nyertesek közül senki nem foglalkozott korábban kereskedelemmel.A cigis képviselők se ismerik őket. Szegények, hogy fogják akkor feltölteni a boltot????"

Tehát ketten négy-négy boltot visznek, állítólag 15 ember viszi az egészet. Ennyi. Erre a komoly bejegyzésre kellene nekem azonnal a fidesz ellen szavazni. Ez most vicc? Ennyit tudtak évek alatt összehozni? Még most is kinn van, hogy majd biztos nem lesznek feltöltve a boltok? Ez rosszabb mint egy üres zöld dossziét lobogtatni!

$pi$ 2017.01.07. 14:02:12

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: "1. A versenyképességben sokat estünk, EU, régió és V4 sereghajtók vagyunk."

Az a versenyképesség számítás rohadtul korrekt ám. Itt a lista:
www.portfolio.hu/gazdasag/orasit_zuhant_a_magyar_versenykepesseg_2.172336.html

Mégis szerinted mit jelent az, hogy a india versenyképesebb mint magyarország? Azt, hogy náluk ilyen átlag fogorvos:
www.google.hu/search?q=india+dentist&safe=off&client=ubuntu&hs=61s&channel=fs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjRx9-Ki7DRAhVIaRQKHUqfCXMQ_AUICCgB&biw=1680&bih=871
nálunk meg ilyen:
www.google.hu/search?q=hungary+dentist&safe=off&client=ubuntu&hs=eiD&channel=fs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiVnZ2ti7DRAhUEUBQKHYHMDUAQ_AUICSgC&biw=1680&bih=871

Ezt a versenyképességi listát most komolyan lehet venni? Oda fognak menni az osztrákok fogat csináltatni mert versenyképesebbek? Normáááális?!

monddazigazatmar 2017.01.07. 16:36:28

@$pi$: Én erre a svájci versenyképességre lennék kiváncsi. Merthogy ők az elsők. Stabil ország, az rendben van. Viszont hogy lehet ott vállalkozni, ahol a takarítónőnek is iszonyat magas fizetést kell adni, a jóisten is le van szabályozva és alapból minden rohadt drága.
Tényleg nem értem, hogy ez mitől versenyképes.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.08. 02:04:59

@monddazigazatmar: "a versenyképesség egy rohadt szubjektív"

Evvan. Objektív és szubjektív mutatókban is utolsók lettünk. De nem baj, innen szép nyerni.

monddazigazatmar 2017.01.08. 10:26:21

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Jól van hülye vén marha :D Igaz, hogy objektívből egy darabot nem találtál, de azért csak hangoztasd. Nyilván ezért utál a családod
süti beállítások módosítása