B1 blogcsalád



Németh Sándor a Fidesz médiabáróival ebédelt

2016. december 22. - nickgrabowszki

Olyan kicsi ez a világ, meg pláne Budapest, hogy nem csoda, ha Habony Árpád belebotlik a Nobu nevű luxusétteremben ebédelő Andy Vajnába.ebed.png

Meg Németh Sándorba, a Hit Gyülekezete vezető lelkészébe. Az ATV tulajdonosába. Aki véletlenül pont

egy asztalnál ebédel Vajnával.

Hát, végül is, valahol valamikor csak meg kell beszélni ezt a Kálmán Olga-ügyet. Meg hogy miként állítsák meg az Orbán Viktor ellen vendettát.

Hogy mi legyen ezekkel a migránosokkal, meg terroristákkal. Sorosistákkal. Hogy miként lehetne jól elosztani az állami reklámköltéseket. Meg besegíteni időnként a Fidesz-kampányába.

Vagy valami.

De lehet, hogy csak véletlenül egy asztalhoz ültették őket.

Persze az is igaz, hogy kóbor kutya fülét ragadja meg, aki felháborodik a perpatvaron, amely őt nem illeti. 

(Kép: Juhász Péter/Facebook)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7812067739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nu pagagyí 2016.12.22. 17:56:03

@Parasztlengő az imperialistáknak: A liberálisok alapból függetlenek, mivel saját magukban bíznak, önálló véleményük van a dolgokról. Pont ettől liberálisok. A hatalomfüggő gerinctelen csótányok sosem voltak és sosem lesznek liberálisok, egész életüket csúszómászóként, vagy minősített esetben bűnözőként élik le.

dunántúli gyerek 2016.12.22. 17:59:41

@nu pagagyí: 'A liberálisok alapból függetlenek, mivel saját magukban bíznak, önálló véleményük van a dolgokról. Pont ettől liberálisok.'

A szakértésük nyomait pedig 10 évbe tellett helyrehozni az országnak.

nu pagagyí 2016.12.22. 17:59:48

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt: Habonyról nem tudjuk ki, a kormánytagok hivatalosan nem ismerik. Vajna egy stróman, az egyházi vezető pedig a rezsim kegyelmét élvezi, mint "elismert" egyház. Utóbbi kategóriához már kellett csúszni-mászni.

Netuddki. 2016.12.22. 18:05:24

Megint hogy felbolydult a mocsok tolvajfidesz trollbanda! Ez is egy érzékeny tyúkszem volt, nyehehe!

nu pagagyí 2016.12.22. 18:06:06

@dunántúli gyerek: Ha a jelenlegi "sikereket" szembesítjük a tényekkel, akkor megállapíthatjuk, hogy szarabbul élünk, mint 8 éve. A rezsim áldásos tevékenységének hála, az ország komoly harcban áll az Európa legszegényebb országa címért. Azt pedig csak megemlítem, hogy a személyes jogaidtól is megfosztottak.

Netuddki. 2016.12.22. 18:08:18

@Bence Vass: Rágalmazás bazmeg? Nem kéne lopni, akkor nem lenne "rágalmazás" se balfasz! Jellemzően megint az óbégat a leghangosabban akinek a háza ég.

Szokjátok csak meg mocskos tolvajok, hogy ha még nem is lehet felelősségre vonni benneteket, attól még tudunk a viselt dolgaitokról, és nem lesz elfelejtve!

Larry Silverstein 2016.12.22. 18:08:46

'A fővárosokban dolgozó munkavállalók jellemzően magasabb fizetéssel rendelkeznek, a kelet-közép-európai régió fővárosai közül Pozsonyban fizetik meg leginkább az alkalmazottakat, derül ki egy friss nemzetközi fizetési kutatásból, amelyet kilenc kelet-közép-európai ország fővárosában – Budapesten, Belgrádban, Pozsonyban, Prágában, Rigában, Szarajevóban, Tallinnban, Vilniusban és Zágrábban – végeztek.

Eszerint a régiós fővárosok közül Pozsony bruttó 1,400 euró (434 ezer forint) átlagfizetéssel vezet, Budapest pedig a harmadik helyen áll 1231 euróval (381 ezer forint) – olvasható a PayLab kutatásában.'

éhséglázadásra felkészülni

Larry Silverstein 2016.12.22. 18:09:42

@nu pagagyí:'Ha a jelenlegi "sikereket" szembesítjük a tényekkel, akkor megállapíthatjuk, hogy szarabbul élünk, mint 8 éve. '

ti igen de ezért küldtünk titeket el a picsába dolgozni

Jakab.gipsz 2016.12.22. 18:22:30

Szépen csendben átakarnak nyergelni, ki lépni a "demokratikus ellenzék" ócska szerepköréből, Olga csak egy média csicska. A mogulok újra osztják a lapokat, ennyit a pluralizmusról.

6.Lenin 2016.12.22. 18:36:13

@Larry Silverstein:

"Eszerint a régiós fővárosok közül Pozsony bruttó 1,400 euró (434 ezer forint) átlagfizetéssel vezet, Budapest pedig a harmadik helyen áll 1231 euróval (381 ezer forint) – olvasható a PayLab kutatásában.'"

Igen, de Pozsonyban az 1400 € nem biztos, hogy annyit ér, mint Bp-en a 380.

A lányom Bp-en pedagógus, az évfolyamtársa Hollandiában bébicsősz 1300€ + kaja, szállás, de amikor a lányom ott volt nála nem tudtak elmenni sehová sem, mert az a 1300 € ott nem sokat ér, ez az átszámítás 1 jó nagy árverés.
Ugyanígy Szlovákiában is, mivel ott is €-val fizetnek. A 400-500 €-os melós kereset nem sokra elég.

2016.12.22. 18:38:28

@Larry Silverstein: Szép is lenne, ha az ország csak a fővárosból állna.

Larry Silverstein 2016.12.22. 18:40:20

@6.Lenin: Erre van némi rálátásom, mert én éltem Pozsonyban, most meg Prágában élek.

Igen, vagy Bp. alulértékelt (ingatlanárilag) vagy prága(+50%) vagy pozsony(+100%) túlértékelt. Tehát jelenleg bp-en a legkönnyebb lakást venni átlagfizuból.

Ami a megélhetést illeti Pozsony drágább mint Bp. (kb. + 20%), ami szubjektív mert mindenki másra költ Prága pedig kicsit olcsóbb (kb.-10%), de pl. a bóti kaja az szinte egál.

Larry Silverstein 2016.12.22. 18:40:55

@Ylim: Igy van de ez igaz minden más országra is.

T.Jani 2016.12.22. 18:44:13

De biztos Német úr is a keresztényi szeretett jegyében befogadott, Szíriából elüldözött keresztényeket. :(
Ja nem, hiszen ő csak a kapzsiság bűnét gyakorolja!!!

TYŰŰŰ 2016.12.22. 18:52:35

És akkor mi van? Amúgy olvastam az eredeti bejegyzést, és meg is lepődtem: miért kellene komolyan venni egy olyan ember véleményét, aki helyesen sem képes írni? Aztán látom, hogy hát ez az alulműveltre utaló bejegyzés Juhász Péter keze nyomát őrzi...Kit akar ő vezetni? Maximum az analfabétákat überelheti, legalább valamennyire tud írni. Csalódtam benne.

6.Lenin 2016.12.22. 18:53:39

@Larry Silverstein:

Általánosságban tartom félrevezetőnek az ilyen átszámításokat. Nyilván nem tükrözhet valós képet, hogy mennyit is érhet az adott országban, de jól félre lehet vezetni a tájékozatlan olvasót.

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.22. 18:58:20

@nu pagagyí:

"Ha a jelenlegi "sikereket" szembesítjük a tényekkel, akkor megállapíthatjuk, hogy szarabbul élünk, mint 8 éve."

Interpretáld mar legyszives az alabbi grafikont, hogy jött ki neked ez az eredmeny!

Vasarlóerő-paritason szamolt netto atlagber 2010-ben és 2015-ben:

m.mfor.hu/cikkek/makro/Nem_sokan_elnek_a_magyaroknal_rosszabbul_Europaban.html

Larry Silverstein 2016.12.22. 19:00:46

@6.Lenin: Amit bekopiztam az nem átszámítás, hanem sima bruttó nominál átlagbér. Ez nyugatinál nagyobb vásárlóerővel bír természetesen (az összes szereplő város esetén)

A GDP PPP értékkel szokták a GDP-t súlyozni ha valós vásárlóerőt akarnak mérni, lehet h félrevezető de minden országban ugyanaz kerül a kosarakba.

Az Eustat is mér árszínvonalat-vásárlóerőt, torzíthatnak de miért lenne ez jó nekik? És kinek?

Janossz 2016.12.22. 19:04:16

@6.Lenin:' Az utóbbi években egyre nagyobb a különbség a szlovák és a magyar bérek között. A KSH adatai alapján Magyarországon a bruttó átlagkereset 247 800 forint körül mozgott a tavalyi évben. Ezzel szemben Szlovákiában a bruttó átlagfizetés 950 euró körül van, ami átszámítva nagyjából 295 ezer forint. Azaz csak az átlagkeresetet nézve egy Szlovákiában dolgozó munkavállaló durván 47 ezerrel többet visz haza havonta."
Hazudni csak pontosan, szépen, Uljanov!

M_R 2016.12.22. 19:05:50

@6.Lenin:
"az évfolyamtársa Hollandiában bébicsősz 1300€ + kaja, szállás, de amikor a lányom ott volt nála nem tudtak elmenni sehová sem,"

Arany drága bogaram, ne a bébicsősz fizetést hasonlítsd egy itteni diplomás (mérnök, IT-s vagy akár pedagógushoz) - szerinted aki itt mondjuk Nagykanizsán "bébicsősz" annak mire elég a pénze? Még kaja+szállásra sem...

morpho 2016.12.22. 19:05:57

@atomic power 1986DucaDuca:

Egy két apróságról megfeledkeztél. 27% az áfa, bevezettek egy csomó különadót, amit a bankok/cégek átdobtak a lakosságra. A kiadási oldal jelentősen megnőtt.
De az is lehet, hogy baromi jól él a magyar, csak nem veszi észre. Ezért kell szólni nekik, hogy jobban éltek bazmeg!

6.Lenin 2016.12.22. 19:08:44

@Larry Silverstein:

Valamiért csak készítenek ilyesmiket, és vannak, akik fel is használják. Már csak a szövegkörnyezeten múlhat, hogy milyen célból. Nem szeretnék ezen rugózni, csak megjegyeztem, hogy torzíthat, ki, mire használja.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 19:16:02

@atomic power 1986DucaDuca: "Vasarlóerő-paritason szamolt netto atlagber 2010-ben és 2015-ben:"

Igen, egyre nő a lemaradásunk, egyre szarabbul élünk, még a V4-ek átlagához képest is.

Most dicsekszel ezzel a szar eredménnyel, vagy szégyenkezel? Nem értem.

Vagy hazaáruló fideSS pártkatonához méltóan örülsz, hogy ami egyre rosszabb az országnak, az egyre jobb a fideSSnek?

Larry Silverstein 2016.12.22. 19:16:40

@Janossz: "egyre nagyobb" erre nem lehet a szövegből következtetni teát kamu

"hazavisz' - bruttó bért senki sem visz haza még a szlovák se

Larry Silverstein 2016.12.22. 19:17:51

'A fővárosokban dolgozó munkavállalók jellemzően magasabb fizetéssel rendelkeznek, a kelet-közép-európai régió fővárosai közül Pozsonyban fizetik meg leginkább az alkalmazottakat, derül ki egy friss nemzetközi fizetési kutatásból, amelyet kilenc kelet-közép-európai ország fővárosában – Budapesten, Belgrádban, Pozsonyban, Prágában, Rigában, Szarajevóban, Tallinnban, Vilniusban és Zágrábban – végeztek.

Eszerint a régiós fővárosok közül Pozsony bruttó 1,400 euró (434 ezer forint) átlagfizetéssel vezet, Budapest pedig a harmadik helyen áll 1231 euróval (381 ezer forint) – olvasható a PayLab kutatásában.'

hoppla

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 19:18:08

Mindenesetre orbán elérte, hogy SENKI nem él már létminimum alatt!!!
.
.
.
.
Megszüntette a létminimum számolást. :))
Ügyes!

6.Lenin 2016.12.22. 19:18:43

@M_R:

Igen, elfelejtettem, hogy 1 másik évfolyamtársuk átszámította, hogy az 1300€ az Ft-ban mennyi.
A gyakorlatban meg teljesen mást jelent a két összeg.
Sok ismerősöm csak kint jött rá erre a különbségre, haza is jöttek.
Ennyi.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 19:19:57

@Larry Silverstein: Így van. orbán nagy szégyene, hogy kettészakította az orszéágot, a szegényeket még nagyobb szegénységbe taszította. De ez egy hazaáruló fideszesnek csak öröm.

Larry Silverstein 2016.12.22. 19:21:14

@M_R: most min megy a vita?

nagy felfedezés ám h nyugat európában magasabb az életszínvonal végül is a magyar honfoglalás óta van csak így

Larry Silverstein 2016.12.22. 19:22:30

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt: naná, de a 2 millió gazdag mindig orbánra szavaz

a 8 millió szegény meg vmiért baszik a cucikra szavazni

már ha ezt akartad elmondani

6.Lenin 2016.12.22. 19:24:10

X keres 300 000 ezüst tallért
Y keres 50 000 ezüst tallért

az átlagos keresetük
Ez ennyit ér

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.22. 19:29:07

@morpho: "De az is lehet, hogy baromi jól él a magyar, csak nem veszi észre. Ezért kell szólni nekik, hogy jobban éltek bazmeg!"

A Provident és anyavállalata, az International Personal Finance Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Magyarország, Románia, Bulgária és Litvánia lakosai körében végzett reprezentatív kutatást többek között arról, hogy a magánszemélyek mennyire elégedettek jelenlegi életszínvonalukkal. Mint közzétették, nálunk a válaszadók 81 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem elégedetlen a jelenlegi életszínvonalával, ami jelentős javulás a 2015-ös 64 százalékhoz képest.

A vásárlóerő-paritás méri, hogy mennyi terméket és szolgáltatást lehet vásárolni egy valutában egy másik valutához mérve, ezzel figyelembe véve a különböző országokban eltérő árakat. Tehat ez mar figyelembe veszi az altalad emlitett adók vasarloerőre gyakorolt hatasat.

A nettó atlagberek vasarloerő-paritason, euróban, figyelembe veve a gyermekkedvezmenyt is, 2014-ben magasabbak, mint Szlovakiaban.

Forras: m.privatbankar.hu/karrier/mutatjuk-mennyi-a-magyar-berek-vasarloerteke-az-eu-ban-283221

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 19:31:59

Az a helyzet, hogy a prolik szavaznak orbánra. Ők megszokták, hogy mindenki többet keres náluk, nem veri ki a biztosítékot, hogy mennyit lopnak a fideszesek. A millió és a milliárd közötti különbséget se értik, egyik összeget se látták még életükben. És mivel az iskolai oktatásban is el voltak maradva, simán elhiszik a habonymédia hazugságait. Mint az ide kommentelő fidesztrollok mutatják. Ezenkívül bizonytalanok az életben, nem értik, kell egy apafigura, egy vezető, aki után mehetbnek birkamód.

élveteg 2016.12.22. 19:32:14

Együtt ebédelt ? És ? Megfordult a Duna ?

6.Lenin 2016.12.22. 19:36:40

Visszatérve a témához...

Szerintem a nézettségi adatokat se tudja az átlag néző ellenőrizni, nyilván eléggé torzított adatokat közölnek az érintettek.

Talán éppen ezért tárgyalnak az érintett tv-k tulajdonosai.
Lehet, hogy nagyon sajnálják -főleg akik soha nem vásárolták/olvasták- a népszabit
de akinek a lóvéja volt benne, az egészen másként látja a helyzetet.

A tv-k esetében is. Lehet, hogy nagyon ellenzéki, de keveseket érdekel, sokba kerül (nek az ott objektíven tájékoztatással foglalkozók), másoknál talán meg többet ér, ha mást mondanak náluk az objektív tájékoztatással foglalkozók (ugyanazok)

Ma már minden a pénzről szól, még az "igazság" is. Több pénzért még változhat is, akár még .....aztán mindig valakik azt is elfogadják.
Nem nagy ügy. A pénz beszél (csak nem mindenki hallja meg a lényeget)

Larry Silverstein 2016.12.22. 19:40:16

@6.Lenin: a kuruc.infó a saját szempontjából megírja a világot, úgy h minden 'újságírója' ingyen, szerelemből van ott .... legalábbis a kutya nem hirdet(het) ott, csak pár magyar kisvállalkozás

ballib hazugságokat nyilván senki nem írkál ingyen a pénz meg kifogyott

ez van

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 19:42:18

@Larry Silverstein: "én meg azt hittem az 1kulcsos csak a gazdagoknak jó"

Igen, az egykulcsos azoknak jobb, akik többet keresnek.

Ettől még nem számítasz gazdagnak. :))

M.o.-on a szociológusok szokat a családokat számítják gazdagnak, akiknél 70 millió forint megtakarítás van. És hát lássuk be, ez nem egy magas kerítés, 2 35 milliós lakással már simán megugorható.

Larry Silverstein 2016.12.22. 19:44:58

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt: akkor a gazdag prolik vagy a szegény prolik szavaznak/nem szavaznak a fideszre?

A többi hol van? Miért nem szavaz senkire?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 19:46:15

@atomic power 1986DucaDuca: "a válaszadók 81 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem elégedetlen a jelenlegi életszínvonalával, ami jelentős javulás a 2015-ös 64 százalékhoz képest."

Ez kurvajó! Ezt szabadalmaztatni kell! Az életszínvonal "emelésének" legolcsóbb, leggyorsabb módja. :))

Tudsz még ilyeneket?

6.Lenin 2016.12.22. 19:49:48

@Larry Silverstein:

A legtöbb üzlet befektetéssel indul, de nem mindegyik jön is be, de aki nem kockáztat, az csak ritkán is nyer. Habár már az is lehet nyereség, ha túl sokat nem bukik. még időben belátja, hogy rossz volt a befektetés.
Pl Bajnai rossznak bizonyult, most másik oldalon kísérleteznek. Majd az idő meg eldönti, megérte-é.
Nálunk még kis befektetéssel is lehetett (eddig) nagyot kaszálni, elég volt néhány kis pöccsel elhitetni, hogy mekkora f.......k aztán kiderült, hogy tényleg azok, bele is buktak.

Larry Silverstein 2016.12.22. 19:49:55

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt: akkor a szegény prolik szavaznak a fideszre, akik szopnak a 1kulcsossal?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 19:51:35

@Larry Silverstein: Nem tudják, hogy máshogy is lehetne. Megszokták, hogy mindenki jobban keres náluk.

Larry Silverstein 2016.12.22. 19:53:39

@6.Lenin: szvsz Bajnai amit csinált jól csinálta ha nem csinálta volna meg akkor utána kellett volna még többet megcsinálni - persze ő nem politikus (nincs politikai felelőssége) hanem komisszár akit kineveztek egy projektre.

ő volt a takarító, persze semmi extrát nem kellett csinálnia csak az IMF megszorításokat keresztülverni (ma ugyanaz van a görögöknél és az ukránoknál és sanszos h nemsokára az olaszok következnek)

Larry Silverstein 2016.12.22. 19:54:56

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt: aha.

más is érdekelne. Ha a szegény prolik szavaznak a fideszre, kire szavaznak azok, akik nyertek az 1kulcsossal = jobban keresők

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.22. 19:56:48

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt:

"Vagy hazaáruló fideSS pártkatonához méltóan örülsz, hogy ami egyre rosszabb az országnak, az egyre jobb a fideSSnek?"

Nem vagyok semmilyen partnak a katonaja Nem voltam soha egyetlen partnak sem tagja. A hazaarulózassal pedig vigyazzal, mert az BTK-ba ütköző cselekedet es ha nem tudod bizonyítani, könnyen bajba kerülhetsz!

"Igen, egyre nő a lemaradásunk, egyre szarabbul élünk, még a V4-ek átlagához képest is."

Értelmezd mar legyszíves az alabbi csatolmanyban levő ket grafikont. Szlovakiatól egyaltalan nem maradtunk le, sőt a gyermekkedvezmeny figyelembe vetelevel meg jobbak is a magyar nettó atlagberek vasarloerő paritason.

m.privatbankar.hu/karrier/mutatjuk-mennyi-a-magyar-berek-vasarloerteke-az-eu-ban-283221

Csehorszaggal lepest tartottunk az egy főre jutó GDP-ben.

Egy főre jutó gdp Magyarorszag - Csehország relációban:

Különbseg 2002-ben: 3100 euro Csehorszag javara

2010-ben: 5100 euro Csehorszag javára
2015-ben: 5000 euro Csehorszag javara

2010-ig leszakadas, 2010 utan lepes tartas. Mindez oriasi, csehorszaginal joval nagyobb kamatfizetesi kötelezettseg mellett. Eves kamatfizetesi kötelezettsegünk haromszorosa a szlovakiainak. Olyan, mintha olommelenyben kellene futnunk.

morpho 2016.12.22. 19:57:50

"Tehat ez mar figyelembe veszi az altalad emlitett adók vasarloerőre gyakorolt hatasat."

Az áthárított bankadót, vagy a tranzakciós díjat? Nebassz!

Azt az elenyésző apróságot már meg sem merem említeni professzor úr, hogy a magyar nettó átlagbér úgy jön ki, hogy a gazdagodó rétegek tovább gazdagodtak, a szegényedő szegények meg tovább szegényedtek. Az átlag számítási alapjait nem tartalmazza a táblázat. De biztos neked van igazad és dőzsöl a magyar. Ezt mindenki tudja világszerte, ahova a Habony kommandó kullancsai elhintik a mantrát. Csak a magyarok nem akarják észrevenni. Tudod, hogy miért hazudják azt, hogy elégedettek a fizetésükkel? Azért, mert attól félnek, hogy ha elégedetlenkednek, akkor kirúgják őket és még annyit sem keresnek, mint most. Betegállományba sem mernek elmenni a magyar munkavállalók, mert egyrészt nem kapnak táppénzt, másrészt nem biztosak benne, hogy mire meggyógyulnak, megmarad-e a munkahelyük.

morpho 2016.12.22. 20:00:00

@atomic power 1986DucaDuca:

"Nem vagyok semmilyen partnak a katonaja" Tényleg? Akkor miért tolod ilyen lelkesen a kormánypropagandát? Megtetszett?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 20:00:37

@Larry Silverstein: "kire szavaznak azok, akik nyertek az 1kulcsossal = jobban keresők"

Összevissza. A 2014-es szavazáson 44% szavazott a fideSSre.

6.Lenin 2016.12.22. 20:01:27

@Larry Silverstein:

Igen, megvan az IMF szerződés jegyzőkönyvének másolata...

-Mr.Bajnai, kérem itt írja alá.
-Elnézést uraim, de még nem olvastam el.
-Mr. Bajnai, nem azt kértük, hogy olvassa, csak alá kell írni.
-Elnézést,... tessék, már meg is van.
-Remek, Mr Bajnai, ön remek vezetője ennek az országnak, határozott, gyorsan képes dönteni.
- Kérem, bontsanak pezsgőt a remek szerződésre.

Kb ennyi, a többi titkosítva lett.

Janossz 2016.12.22. 20:05:38

@Larry Silverstein: Viszont kívánom, de nem fog menni egy ebből élőnek, valamit neki is csak kell tenni a betevőért...Boldog Karácsonyt!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 20:09:32

@atomic power 1986DucaDuca: Igen, utolsók vagyunk, a gyerekkedvezménnyel, már akinek van éppen kiskorú gyereke, sajátos átszámítgatásokkal, egy paraszthajszállal lehagyjuk a szlovákokat.

Mindezzel együtt egyre jobben lemaradunk a V4-ek átlagától, ahogy az előző grafikonod mutatta.

Most azért vagy boldog, mert a saját grafikonjaidat se tudod értelmezni?

"kamatfizetesi kötelezettsegünk"

Igen, orbán nagy bűne, hogy nem csökkentette, hanem növelte az államadósságot. És így a kamatfizetési kötelezettséget is.

6 év trafgikus kormányzás után már kéne valamit felmutatni, nem csak mentségeket keresni az egyre növekvő lemaradásunkra.

Azért szavaznak enyien a fideSSre, mert a legegyszerűbb dolgokat se értik, simán elhiszik, akármit hazudik a pofájukba a habonymédia.

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.22. 20:13:33

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt:

"Ez kurvajó! Ezt szabadalmaztatni kell! Az életszínvonal "emelésének" legolcsóbb, leggyorsabb módja. :))

Tudsz még ilyeneket?"

Arról volt szó, ha figyeltel volna, hogy, idézem a hozzaszólot "Ha a jelenlegi "sikereket" szembesítjük a tényekkel, akkor megállapíthatjuk, hogy szarabbul élünk, mint 8 éve."

A felméres pedig azt mutatta ki, hogy, idezem, a "válaszadók 81 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem elégedetlen a jelenlegi életszínvonalával, ami jelentős javulás a 2015-ös 64 százalékhoz képest."

Vegyük 2015-ben a 64% feletti reszt mind elegedetlennek. Ez 36%. Az elegedettekkel ne is szamoljunk az egyszerüseg kedveert. Analóg modon a 2016-os felmeres szerint az elegedetlenek aranya 19%. Ez 17 százalekpontos csökkenes. A tendencia tehat nem a roszabodas, s ezen van a hangsuly.

www.azenpenzem.hu/cikkek/tenyleg-egyre-jobb-a-magyar-eletszinvonal/3331/

Larry Silverstein 2016.12.22. 20:14:14

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt: 5 épv múlva elhagyjuk a szlovákokat bérekben. 90 óta már 2x is sikerült.

Ha nem rendelnek autót, akkor is megelőzzük a szlovákokat.

Ha a bérbe beszámítana a 3x nagyobb szlovák munkanélküliség, akkor már most előznénk őket.

Szóval nagy különbség nincs ezek között az országok között, egyik se tudott felzárkózni a nyugati bér (és ár) szintre. Érdekes módon a keletnémetek felzárkóztak, valahogy. Valami rejtélyes módon.

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.22. 20:19:07

@morpho:

""Nem vagyok semmilyen partnak a katonaja" Tényleg? Akkor miért tolod ilyen lelkesen a kormánypropagandát? Megtetszett?""

Nem akarok durvat mondani, mert nem az én stilusom. Mi abban a kormanypropaganda, ha felmereseket, grafikonokat közlök? Bizonyítsd be, hogy amiket ideztem, nem felenek meg a valosagnak!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 20:21:37

@atomic power 1986DucaDuca: Másodszorra már nem olyan vicces. Tudsz még ilyet, de ettől különbözőt?

@Larry Silverstein: "5 épv múlva elhagyjuk a szlovákokat bérekben."

Ígéretekkel tele a padlás. A Széll Kálmén terv szerint 2018-ra az államadósság a GDP 50%-a lesz. Nyilván. Persze. Hogyne.

Hruscsov megmondta, hogy nem csak elérjük az amerikaiakat, hanem messze lehagyjuk őket, és csak távolról integetünk vissza. Sajnos előbb omlott össze a rendszer, minthogy ez megvalósult volna.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 20:23:06

@atomic power 1986DucaDuca: "amiket ideztem, nem felenek meg a valosagnak!"

Megfelelően kiválogatott statisztikával bármit alá lehet támasztani.

A nagyobb baj az, hogy te se érted a grafikonokat, miket idézel.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 20:24:15

@Larry Silverstein: "egyik se tudott felzárkózni a nyugati bér (és ár) szintre."

Hát valóban nem dicsőség közéjük tartozni. Még nagyobb lúzerség még tőlük is leszakadni.

Larry Silverstein 2016.12.22. 20:28:14

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt: 'Ígéretekkel tele a padlás. A Széll Kálmén terv szerint 2018-ra az államadósság a GDP 50%-a lesz.'

70 alatt lesz, csak jobb mint a 82

Larry Silverstein 2016.12.22. 20:31:27

és főleg - alig van már külföldi tulaja az állampapíroknak, a lakosság meg egyre többet vesz

+már negatív hozamon van 1-2 magyar áp.

Boka1 2016.12.22. 20:51:12

Vidám Szerda.....

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.22. 20:57:50

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt:

www.atv.hu/belfold/20161213-felmeres-kiderult-mennyire-elegedettek-az-eletukkel-a-magyarok

A magyarok a tágabb értelemben vett európai átalakuló térségen belül általánosságban az elégedetlenebbek közé tartoznak, de erősödik a magyar lakosság körében a demokrácia és a piacgazdaság támogatottsága, a hazai közszolgáltatások színvonalának megítélése pedig kifejezetten kedvező az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) átfogó térségi felmérése szerint.

Arra az EBRD által hipotetikusnak minősített kérdésre, hogy teljes körű politikai szabadságjogokat élvező, de gyenge gazdasági növekedésű, vagy korlátozottabb szabadságú, de erős gazdasági növekedésű országban élnének inkább, a felmérésbe bevont magyarok 70 százaléka az utóbbit választotta.

A válaszadók 63 százaléka szerint Magyarországon garantált a béke és a stabilitás, 55, 54, illetve 51 százalékuk ugyanígy nyilatkozott a szólásszabadságról, a szabad választásokról és a nemek egyenjogúságáról.

A vizsgált országok zömében az elmúlt évtizedben javult az általános elégedettségi mutató. Ez alól Fehéroroszország, Moldávia, Oroszország, Szlovákia, Szlovénia, Törökország és Ukrajna a kivétel, ezekben az országokban ugyanis a lakosság most elégedetlenebb az életével, mint 2006-ban.

Az utóbbi mondat a lenyeg: javult az altalanos elegedettsegi mutato. Ez korrelal a masik, mar idezett felmeressel.

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.22. 21:00:17

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt:

"Hát valóban nem dicsőség közéjük tartozni. Még nagyobb lúzerség még tőlük is leszakadni."

Egy főre jutó GDP vásárlóerő-egységben

EU-27 = 100 (EUSTAT)

Belgium 2010: 119%, 2015: 117%
Dánia 2010: 126%, 2015: 124%
Spanyolorszag: 2010: 97%, 2015: 92%
Franciaorszag: 2010: 108%, 2015:106%
Olaszorszag: 2010: 103%, 2015: 95%
Hollandia: 2010: 134%, 2015: 129%
Portugalia: 2010: 81%, 2015: 71%
Finnorszag: 2010: 115%, 2015:108%

Csehország: 2010: 83%, 2015: 87%
Szlovákia: 2010: 74%, 2015: 77%
Magyarország: 2010: 64%, 2015: 68%

Larry Silverstein 2016.12.22. 21:12:26

@atomic power 1986DucaDuca: durva, minden mért nyugati országban csökkent az életszínvonal nem csoda h mindenhol kormányváltások vannak és az EUt is úgy szeretik

ember100 2016.12.22. 21:31:02

@6.Lenin:
Helló !

Ez nettó hülyeség.
A lakbér a legdrágább nyugaton meg a szolgáltatások .
A kaja tömegközlekedés az pariban van a magyarral főleg ha százalékosan nézzük .

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.22. 21:36:17

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt:

"Igen, orbán nagy bűne, hogy nem csökkentette, hanem növelte az államadósságot. És így a kamatfizetési kötelezettséget is."

Csehorszag gdp aranyos allamadóssaga a 2010-es 38,2%-ról 40,3%-ra nőtt 2015-re.

Szlovákia gdp aranyos allamadossaga 41,2%-ról 52,5%-ra nőtt ugyanabbben az időszakban.

Magyarorszag gdp aranyos allamadossaga 80,5%-ról 74,7% ra csökkent a fenti időszakban.

Az Európai Bizottság 2016. évi „Költségvetési fenntarthatósági jelentése” szerint a magyar államadósság elmúlt években megfigyelt csökkenése folytatódik, és 2016-tól kezdődően gyorsul az adósságcsökkenés. És növekedni fog a versenyképessegünk.

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.12.22. 21:41:12

@atomic power 1986DucaDuca: Az elqróknak köszönhető hogy nem keresünk annyit mint a szlovákok.

Mondjuk így h sosem jönnek vissza simán megérte.

6.Lenin 2016.12.22. 21:41:36

@ember100:

Mi a baj?

Az átlagszámítás/átszámítás valóban 1 nettó hülyeség.

Az adott országban kell élni/dolgozni/költeni...aztán még így is nagyon az egyéntől függ(het), hogy mennyi alaptudásból, menni munkával, miként képes megélni.

Természetesen lehet készíteni mindenféle összehasonlítást, de az csak torz lehet, hiszen rengeteg tényezőt nem vesz, nem is lehet figyelembe venni.

A mögöttes szándékot kell észrevenni, de minek?

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.12.22. 21:47:42

@atomic power 1986DucaDuca: Az hogy a régióval együtt tudunk nőni évek óta dupla adóssggal az egy gazdasági csoda bazdmeg.

Annak köszönhető egyedül h sokkal többen dolgoznak a versenyszférában és sokkal többen adják össze az adót mint korábban. Meg annak h nagy a hatalomkoncentráció (mondjuk a szlovákoknál is 3. ciklus óta van fico de már bepuhult), semmin nem kell alkudozni minden megy pikk pakk. Ez nagy versenyelőny lesz amikor beficcen a szlovák kormányválság (a cseh meg már megvót, de ott se stabil a koala).

what.the.fuck 2016.12.22. 21:54:17

nemetsanyi elbagatelizalni próbálja a dolgot a Facebookon. magyarázattal tartozik a baranyoknak es a közvéleménynek is. talán most keri meg az árat hogy 2018-ban a bitesek lelkesen a fityesznek szoro lapoznak majd.

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.22. 21:59:49

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt:

"Mindezzel együtt egyre jobben lemaradunk a V4-ek átlagától, ahogy az előző grafikonod mutatta."

Nezd meg, hogy mikor szakadtunk le Szlovakiatol az 1 före jutó GDP tekinteteben. 2005-ig holtversenyben voltunk, akkor kóvetkezett be egy robosztus leszakadas.

https://www.google.hu/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_mktp_cd&idim=country:HUN:ROM:SVK&hl=en&dl=en#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_kd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:HUN:ROM:SVK&ifdim=region&hl=en_US&dl=en&ind=false

2012 utan mar lepest tartunk velúk, persze nem sikerült behozni a lemaradast ilyen rövid idő alatt. Nagyon nehez úgy növekeldni, hogy közben csökkenjen a gdp aranyos allamadósag. Szlovakia azert van könnyebb helyzetben, mert az allamadossaga joval alacsonyabb, mint a mienk. Több penzt tud versenykepessegre forditani, mint Magyarorszag.
Jövőre Magyarorszag gyorsulni fog, Szlovakiaban varható a gdp aranyos allamadossag novekedese es a gdp növekedes lassulasa.

ember100 2016.12.22. 22:00:10

@6.Lenin:
Helló !

Fussunk neki még egyszer .
A bébiszitter lány hollandiában élt dolgozott nettó 1.300 Euro maradt neki. ( mert ugye lakás , kaja az volt az állással )
1.300 Euro-ból elég jól meg lehet élni , marad utazásra stb
De remélem havi 1.300 ról beszélünk :)

6.Lenin 2016.12.22. 22:14:18

@ember100:

Lehet belőle ott is élni, de akkor nem marad semmije.
1 másik ismerősöm is jelenleg Hollandiában dolgozik, valamivel magasabb fizuért, szerinte elfogadható körülmények közt...
"csak" 5-en bérelnek 1 lakást, maguk főznek, hétvégén bringázik, hogy ne kelljen költeni sokat. Talán így sikerül néhány év alatt annyit összeszednie, hogy az otthoni tartozásait rendezni tudja. Kb 3-4 évet szándékozik kint dolgozni, ha addig kibírja.
Ismerem a témát, mivel sok ismerősön van kint, sok országban, Volt, akit nagyon átvágtak (Norvégiában), és nem csak őt.
Sok a mese, kevés a siker, mert az is van, jóval kisebb számban.

6.Lenin 2016.12.22. 22:26:06

@ember100:

Akkor van értelme az átszámításnak, ha valaki kint dolgozik, de itthon költ, itt van lakása, biztosítása, mindene.
Vagy kint elvisel bármilyen szar körülményt, mert az ott spórolt pénzből aztán itthon szeretne megélhetést biztosítani a családjának.
Aki ott szeretne meggazdagodni az nagyon kösse fel a gatyáját, vagy majd a gyerekei, unokái esetleg.
Persze a nők előnyösebb helyzetben vannak, egy "jó" pacákot kifogva éveket spórolhatnak. Meg hát szoknyájuk alá adott az isten 1 kincset, mivel megszerezhetnek mindent, amijük nincsen.

röviden ennyi

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.12.22. 22:26:45

nagyszerü, a teljes Dagály strand is megújul 2018ra

szocikák, hol a pénz?

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.22. 22:27:35

@Parasztlengő az imperialistáknak:

20 éven keresztül a GDP 4-5 %-át fordítottuk az evenkénti kamattörlesztésre. 2011-ben minden egyes adózo befizetesenek 10 forintjaból 7 forintot allamadósag-törlesztesre kellett fordítani. A kamattórlesztes a lengyeleknél 2%, a szlovákok esetében 1%. Jelenleg Magyarorszag eves kamattörlesztesi kötelezettsege kb. 3,5%.

6.Lenin 2016.12.22. 22:34:44

@atomic power 1986DucaDuca:

Te tényleg azt hiszed, hogy ők nem ismerik ezeket az adatokat?
De, hát ők csinálták.

Csak azt szeretnék, ha az emberek ezt minél hamarább elfelejtenék, vagy a mostaniakra kenhetnék. mint pl a 4-es metró korrupciós ügyeit, azt is ők csinálták, de szeretnék rákenni a mostani városvezetésre.

Nem hülyék, hanem....

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 22:35:01

@Larry Silverstein: "70 alatt lesz"

Az se lenne túl nagy dicsőség, de persze jobb lenne, mint ahova emelték.

A MANYUP 3000 milliárdjával 80%-ról 70%-ra lehetett volna csökkenteni az államadósságot. MOST van 75%-on. Eddig csak növelték az államadssgot, szívesen látnánk csökkentést.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 22:36:20

@atomic power 1986DucaDuca: "2011-ben minden egyes adózo befizetesenek 10 forintjaból 7 forintot allamadósag-törlesztesre kellett fordítani. "

Igen, ezért is volt nagy bűn, hogy nem vett fel IMF hitelt, hanem drágábban, a piacról finanszírozta.

6.Lenin 2016.12.22. 22:41:43

@atomic power 1986DucaDuca:

Látod, itt van pl a cicus, ismeri az adatokat, nem hülye, csak félrevezetésként azt szeretné elhitetni, hogy tényleg az. Néha tényleg azt is hihetjük, hogy az, nem is akármekkora.
Nem, ő csak szeretne félrevezetni mindenkit.

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.12.22. 23:00:09

jövőre az elmúlt25 legnagyobb hadsereg reformja

és még a Dagály strandot is átépítik

honnan van ez a pénz amikor orbán ellopta?

morpho 2016.12.22. 23:24:02

@atomic power 1986DucaDuca:
Elfelejtettél hozzáadni az államadóssághoz 3 ezer Mrd forintot. Úgy lehet csökkenteni, hogy a lakosságtól zsarolással elszedem a megtakarításait. Ez minden egyéb konstrukciónál olcsóbb. Egyébként nominál értéken folyamatosan nő a magyar államadósság a mai napig. akk.hu

Parasztlengő az imperialistáknak 2016.12.22. 23:39:25

@morpho: senki nem szedett el senkitől semmit az Európai Bíróság hazazavarta Jávorékat évekkel ezelőtt

www.napi.hu/magyar_gazdasag/nyugdijugy_fontos_dontes_szuletett_strasbourgban.543781.html

bár szoci kongresszusokon 5let hiányában még mindig ezen kérődznek

2016.12.23. 00:18:42

Lelkész Sándor mindig tudja hova kell állni. Az adómentes egyházi státusért most térdre ereszkedik és beveszi a szájába a zacskós mikrofont.

Hitgyüli :)

youtube.com/watch?v=cVufomAHJGA

2016.12.23. 00:23:27

@Alick: nekem is rögtön ez ugrott be róla. Persze a dal Lelkész Sándorról szól, nem Némethről.

@Parasztlengő az imperialistáknak: te ilyen hitgyülis vagy? Akkor megértem, hogy szereted, ha lehúznak.

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.23. 09:28:11

@6.Lenin: "..........ismeri az adatokat, nem hülye, csak félrevezetésként azt szeretné elhitetni, hogy tényleg az. Néha tényleg azt is hihetjük, hogy az, nem is akármekkora."

Többször megfogadtam mar, hogy nem írok hozzaszólast, de felbosszant, mikor szandekos csúsztatast, hazugsagot talalok egyes tartalmakban. Ilyenkor nem tudom megallni, hogy ne szóljak hozza, bar sok ertelme nincs, mert keptelenek elfogadni tényeket.

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.23. 09:49:22

@morpho: "

Elfelejtettél hozzáadni az államadóssághoz 3 ezer Mrd forintot. Úgy lehet csökkenteni, hogy a lakosságtól zsarolással elszedem a megtakarításait. Egyébként nominál értéken folyamatosan nő a magyar államadósság a mai napig."

A MANYUP pénzből közvetlen allamadósag csökkentesre 2130 milliard forint lett felhasznalva, teljesen törvenyesen, amit az
Europai Bírósag itelete viszaigazolt.

2010-ben a bruttó allamadóssagunk: 78426,9 millio euro

2011 vegen a brutto allamadossagunk:72225,7 millio euro

Forrás: www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html

Különbseg: 6201,2 millio euro, ez kb. 8%-os csökkenes.

Adóssagspiralban voltunk a kamatos kamat törvenye szerint. Jellemző, hogy a Bajnai kormany 900 milliardos megszorítasa ellenere is nőtt a GDP aranyos allamadóssag 2009 -ről 2010-re 77,8%-rol 80,5%-ra. A MANYUP pénz csak azt tette lehetőve, hogy ne szalljon el a GDP aranyos allamadóssag 85-90%-ig.

A gdp aranyos allamadossag Magyarorszagon folyamatosan csökken 2012 óta, s ez a lenyeg. A befektetők, hitelminősítők ezt nezik. Valamennyi maastrichti kriteriumot teljesíti az orszag. Egyebkent az euróban mert, nem gdp aranyos allamadóssag majdnem minden kelet-európai orszagban nőtt 2015-ben. Lengyelorszage 6,7%-al. Van, akiknél a gdp aranyos is!

Eleg sok orszagnak nem sikerült az EU-ban csökkenteni a GDP aranyos allamadóssagot 2015-ig. Ilyen Nagy -Britannia, Finnorszag, Szlovénia, Lengyelorszag, Ausztria, Litvánia, Ciprus, Olaszorszag, Horvatorszag, Franciaorszag.

atomic power 1986DucaDuca 2016.12.23. 10:38:54

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt:

"Igen, ezért is volt nagy bűn, hogy nem vett fel IMF hitelt, hanem drágábban, a piacról finanszírozta."

Az ország cserebe visszanyerte gazdasági önállóságát. Ez fontosabb szempont volt annál, mint azt vizsgálni, vajon az IMF hitele olcsóbb-e vagy az allamkötvény-kibocsátás. Ha az előbbi lenne igaz, akkor azt lehetne látni, hogy a legtöbb ország a Valutaalaptól vesz fel hitelt és nem saját forrásra tamaszkodik.

Az IMF hitel úgy került felvételre, hogy annak részleteit a 2010 utáni kormánynak kellett fizetni. Cserében az IMF ellenőrzési és kötelezően elfogadandó tanácsadási jogokkal rendelkezett a magyar gazdaság felett, amely alól az Orbán kormány igen hamar függetlenítette magát. Az IMF hitel kamata alacsonyabb ugyan, azonban ez a Valutaalap speciális devizakosarában, SDR-ben jött, amiben jen, font, dollár és euró van. Ezt tiszta dollár-alapra hozva magasabb számot kapunk az IMF kamatnál. Hosszabb futamidővel az IMF kamat is emelkedik. Ezen a futamidőn a piaci forrás olcsóbb, mert a magyar felár (CDS) és a dollárhozamok egyaránt meredeken emelkedő tendenciát mutatnak az egyre távolabbi futamidőkön.

Mivel az IMF-hitel futamideje rövid, nem alkalmas arra, hogy a magyar adósság lejárata rendesen szet legyen terítve. Újabb IMF-hitel felvetele esetén újabb öt évig problemazhattunk volna azon, hogy hogyan újítjuk meg erősen koncentrált devizahitel-lejáratainkat. IMF-hitelt akkor szoktak felvenni államok, ha a tőkepiacról nem kapnak.

Ezzel szemben az az üzenet, hogy újabb IMF-hitelt veszünk fel, azzal lett volna egyenértékű, hogy a piacról nyilván nem kapnánk. A piaci finanszírozás mellett megmaradt a gazdasági függetlenségünk illúziója is amely mellett az Európai Bizottság túlzott deficit eljárása alól is kikerültünk. Egy újabb IMF megállapodás meg vészcsengő lett volna befektetőknél, a piacról felvett kölcsönök kamata kb. ket százalékkal ugrott volna meg csak a megallapodás tényétől. Öszességében ez a kölcsön nem segítség, vörös posztó a befektetők szemében és igen, kötelező erejű 'tanácsaikkal' rendszerint tönkreteszik az adott ország gazdaságát.

Ezt utólag maga az IMF is beismerte például Görögország esetében, amely államban a tanácsok nem oldottak meg semmit, az ország azóta is ugyanott áll, mint a válság kezdetekor. újabb devizakötvény-kibocsátás nélkül törlesztette. Tény, hogy a piacon más országok nálunk kedvezőbb feltétrelekkel is értékesítettek kötvényeket: a mi 10 éves (első) 5,37%-os dollárkötvényünkkel szemben, a románok 4,5 %-ért, a lengyelek a 6 éves € kötvényüket 1,7 %-ért. Ám a román piac nem mindegyik hitelminősítőnél volt a nem befektetési kategóriában, míg Magyarország az összesnél, így nem túl meglepő, hogy jobb feltetelekkel tudtak kötvenyt kibocsátani, mint mi.

A dollarkötvény-piac jóval likvidebb, mint az eurós és a dollárhozamokat euróra swapolva (cserélve) kedvezőbb a tényleges kamatteher, mint egy közvetlen eurókibocsátás során lett volna. A vegtörlsztéssel ugyanakkor tovább lehet csökkenteni az újabb hitelek kamatait.

Egyébként 2011 végén-2012 elején, amikor a magyar allamkötvények hozamai forintban is és devizában is az évi tíz százalékot verdesték, teljesen más volt a helyzet, jelentős megtakarítást jelentett volna az IMF alacsonyabb kamata, azonban ezt a kényszerítő körülményt "vedte ki" az Orbán kormány a magannyugdíjpenztarak államosításával. Erról csupán annyit, hogy ez az ellenzéki propagandával szemben nem az emberek megtakarítása volt. Megtakarítani csak adózott penzből, adózott jövedelemből lehet. A magánnyugdíj pénztári vagyon az emberektől kötelezően levont, ámde az állam által a számlájukra visszaadott, fel nem használt tiszta adóból valamint annak forgatásából keletkezett, amellyel az egyén nem rendelkezhetett, csakis a nyugdíjba vonulása után. Arról nem beszélve, hogy a maradek adó, meg nem volt elegendő az eppen fizetendő nyugdíjakra, arra tehát IMF hitelt vettek fel a korabbi kormányzatok, kamatért.

Az IMF a hitelnyújtaskor a hitelfelvevő országoknak feltételeket szab, például Romániának vagy Görögországnak, úgynevezett megszorítás csomagot. Orbánék 2011-ben lemondtak arról, hogy a Gyurcsány-Bajnai csomagból, mint hitelkeretből további összegeket vegyenek igénybe, helyette használták föl a magánnyugdíj pénztárak vagyonát.

Az IMF ennek ellenere ajánlásokat fogalmazott meg, amelyet a hitelfelhasználó országnak illett volna betartania. A magyar kormany ezen ajánlások egy reszét nem fogadta el, helyette "szabadságharcolt" az IMF-fel szemben..

A lenyeg bármilyen IMF hitel esetében politikai, befolyasolási, hatalmi kérdés! Bármilyen IMF-től, gyamságtól, minden epeszű közösség szabadulni akar, függetlenül valami kamatszázalékokon. Ha egy társadalom ezt már spontan nem erti, az már nagyon nagy baj, akkor már elhagyta önmagába vetett hite, remenysege.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.23. 12:08:42

@atomic power 1986DucaDuca: "visszanyerte gazdasági önállóságát"

El lehet felejteni azt a faasságot, hogy orbán állandóan valaki ellen háborúzik. El kéne ásni a csatabárdot, és hat év után végre elkezdeni kornmányozni, a kurvaéletbe!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.23. 12:09:50

@atomic power 1986DucaDuca: Kb. 6 milliárdot vesztettünk évente, de az, hogy orbán kötöttségek nélkül garázdálkodhat, neki minden pénzünket megér.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.23. 16:13:07

@atomic power 1986DucaDuca: Áldott békés adventet és boldog karácsonyt szeretnék kívánni mindenkinek!
süti beállítások módosítása