B1 blogcsalád



Hátborzongató magyarázattal állt elő az államtitkár

2016. december 13. - nickgrabowszki

Palkovics László oktatásért felelős államtitkár a köznevelési kerekasztal ülése után azt mondta, hogy januárban tárgyalnak majd a PISA-mérés tanulságairól. Meg azt is, hogy a kormányzati vizsgálat nem keres személyi felelősöket a 15 éves diákok katasztrofális teljesítményért.pl_1.jpg

De a legmegdöbbentőbb, hogy azt mondta:

ha nem szerepel a tananyagban az a fajta megközelítés, amit a PISA mér, akkor nehéz tanítani.

Ennél szürreálisabb magyarázatot nehéz elképzelni, pedig erős a verseny.

És ezt Palkovics felül tudta múlni, egyszersmind elismerte, hogy egyáltalán nem a tanárok vagy az előző kormányok felelőssége a tragikus eredmény. 

A PISA megközelítése tudvalévőleg 3 dolgot mér. Ezek:

  • alkalmazott matematikai műveltség,
  • alkalmazott természettudományi műveltség,
  • szövegértés.

És ezek az oktatási államtitkár szerint nem szerepelnek a magyar diákok tananyagában. El sem lehet hirtelen dönteni, melyik a rosszabb, ha Palkovicsnak fogalma sincs arról, mi szerepel a tananyagban, vagy ha pontosan tudja, mi van benne.

Mert ha igaza van, akkor igazán rettenetes a helyzet.

Mert hát akkor mi az isten szerepel a magyarországi közoktatás tananyagában, ha szövegértés, meg az alkalmazott műveltség nem?

Csak a hittan, a tornaóra, meg a hazafias nevelés?

Nagy meglepetés, mondjuk senkit nem érhetett. Lázár is elmondta, hogy az oktatás feladata jó keresztényt és jó magyart nevelni a gyerekekből. És valójában Hoffmann is ezzel büszkélkedett el.

A PISA-mérés éppenhogy rámutatott, nem igaz, hogy azért voltak ilyen rosszak a kölykök, mert még nem érett be az oktatási reform.

Beérett az. Éppen az a baj.

De akkor nincs is mit csodálkozni, hogy egyre butábbak magyar gyerekek. A hittanórától hogyan is lennének okosabbak?

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6512045315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamás Ferenc Szabó 2016.12.13. 20:40:03

A vallás az emberiség rákfenéje.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.13. 21:08:41

Ez volt a cél, fogyatékos bedolgozókat nevelni, akik minden fasságot elhisznek a habonymédiának, és csak a fideSSre szavaznak.

2016.12.14. 06:04:27

A történések hátteréről 1998 Kapuban

A globalizációnak alig van szüksége értelmiségre. Írni, olvasni,
gondolkodni, okosan beszélni tudó értelmes emberre. Csak végrehajtó
hajcsárokat igényel. Ezért kell szűkíteni a tanulás lehetőségét,
kizárni belőle a szegény ember fiát. A globalizáció csak kis létszámú
sikeres egyént visel el, akiket pénzzel köt magához. A sok ember is
zavarja a globalizálás terveit. A népességfogyást az egészségügy
lezüllesztésével, reformjával lehet gyorsítani.
Jó keresztényhez illő szemforgató módon síránkoznak, eredményeiknek titkon örülnek!

Netuddki. 2016.12.14. 10:13:57

Még mindig ez a faszkalap az oktatásért felelős államtitkár?

nu pagagyí 2016.12.14. 10:20:54

Részlet a Századvég elemzéséből, a PISA-tesztek kapcsán előállt helyzetről, és tanács a kommunikáció kialakításához:

Ki is lehet a felelős a rossz PISA tesztek miatt?
- Ha nem vették volna el az iskolák tantervi autonómiáját és az igazgatók hatásköreit, akkor most lehetne baszogatni a rosszul teljesítő iskolák vezetőit és a tantestületet. Különben is mára mindenhol kifogástalan pedigréjű igazgatók vezetik az intézményeket, akiket sem erkölcsi sem szakmai kifogás nem érhet.
- Az államtitkár úr sem felelős, hiszen nem az ő feladata sem az oktatás, sem a tanterv kialakítása, amúgy ideje sem lenne rá, leköti az idejét a pénz biztosítása a leromlott WC-k karbantartásához.
- Az univerzális emberminiszter sem lehet felelős, mert ő csak aláír és elvi iránymutatásokkal segíti számtalan egyéb terület mellett ezt is. Erős érv az is, hogy nem ő áll a katedrán.
- "Ő", akinek nevét valamilyen szerencsétlenséggel összefüggésben említeni sem lehet, pláne nem. Ne mondjon semmit, bízza "szakemberekre".

Mi marad?
- A 6 évvel ezelőtt elmúlt 8 év.
- Be kell jelenteni, hogy a rossz PISA teszt, alátámasztja az oktatáspolitika sikerét.

Bicepsz Elek77 2016.12.14. 10:33:27

Na mintha pl. az angolszasz orszagokban meg nem az lenne, hogy a gazdagek draga maganiskolakban tanulnak, es ok lesznek az uj ertelmiseg mig a csorok allami iskolaiban meg max. egymast verik es mindnek a drogkereskedelem vagy az aruhazi eladoi status lesz az alternatíva!!!

PonDrow 2016.12.14. 10:53:46

@Bicepsz Elek77: Eggen, az "Amerikai Álom" is most kezd összedőlni részben emiatt. Csoda, hogy még van szavazati joga a széles és (részben mesterségesen) bután tartott néptömegeknek egyébként.

énisfélek 2016.12.14. 11:08:18

A magyar oktatásnak soha nem volt célja a mindennapi életre nevelés. És soha nem is lesz. Az okos állampolgárokkal csak a baj van.

A lexikális tudást könnyű oktatni (elég csak felolvasni a tankönyvet) és ezt a tudást könnyű kiértékelni is, tehát nemcsak a tanuló, de a tanár is lehetnek buta.

exterminador 2016.12.14. 11:12:51

@PonDrow: van szavazati joguk, igen, meg is lett az eredménye: Trump.

zdanee 2016.12.14. 11:18:07

Lobotómiát végeznek el a magyar gyerekeken, nyálát csorgató analfabéta zombit faragnak belőlük. A közönség tapsol: csak a Fidesz!

Gazz 2016.12.14. 11:30:38

A rendszerváltás óta bölcsészek voltak az oktatásügyért felelős vezetők.
Meg lehet nézni, hogy hova juttatták a magyar oktatást.
Egykori általános iskolámban felszámolták a kémiaszertárt, mert nagyobb bejárati aulát szeretett volna az igazgató...

dunántúli gyerek 2016.12.14. 11:32:32

'Meg azt is, hogy a kormányzati vizsgálat nem keres személyi felelősöket a 15 éves diákok katasztrofális teljesítményért.'

Dehogynem, gyurcsányi-magyarbálint a hibás, a poszternak sincs se 1. osztályos matktudása, se számológépe. 2016-15+6=2005 a liberálbolsi oktatászüllesztés tetőpontja.

'Balog miniszter hat év Fidesz-kormányzás után az előző kormányokat okolta,'

Azt kit kéne? 2016-15+9=emeszpéeszdéesz2005

Jakab.gipsz 2016.12.14. 11:39:12

@énisfélek: @exterminador: @zdanee:

A PISA teszt elvégzése maga a "Kulturális-lobotómia" , tehát tévedések elkerülése érdekében mondom, akinek nem sikerül na azok a gyerekek nem reménytelen esetek.

Mielőtt elküldenétek, "bár-hová is", nem árt ha tudjátok a nyugatias gondolkodás módot meghatározó, csakhogy alapjaiban elhibázott, filozófiai koncepció a behaviorista alapokon álló tudomány filozófia terméke, a PISA teszt, amely alkalmazásával uniformizált technokrata emberpéldányok kitenyésztése a cél.

Az is hülye aki(k) ezt kitalálták.

Na ők az igazi nácik, ma úgy ismerjük ezt a maffiát mint a neoliberális értelmiség.

Treff Bubi 2016.12.14. 11:41:26

De minek tanuljon a gyerek, ha szorgalmas pártmunkával akár államtitkár is lehet belőle?

aprika 2016.12.14. 11:45:50

Én megoldottam az idex.hu PISA-tesztjét (11/12) - index.hu/tudomany/2016/12/08/pisa_kviz_teszt_okosabb_mint/ - nem volt különösebben nehéz. Kétségtelen,hogy a szövegértés és a logikus gondolkodás van a PISA-filozófia középpontjában. A kérdések zöme nagyon messze volt a köznapi magyar valóságtól (pl.: mesterséges haltenyésztés a tengerekben, meteoroidok becsapódása, stb.) . Az oktatási reform - örök gumicsontként - már 30-40 éve tart, minden eredmény nélkül. Az eredmény így is elkeserítő.
Mielőtt bárki rasszistának tartana, Szlovákia kb. ugyanilyen gyenge teljesítményt produkált. Valószínű, hogy mindkét országban nagyon magas a szociálisan erősen negatív környezetből érkező tanulók aránya, akik otthonról 2-300 szavas szókincset hoznak magukkal. Nincs az az iskola, ami ezt behozza. A pedagógusok zöme még ma is frontálisan oktat a differenciálás helyett, ami szintén "ezer éve" probléma. Továbbá, agyon kíváncsi lennék arra, hogy milyen eredménye lenne egy felmérésnek, amit csak a gimnáziumokban végeznek el. A politikai támadások indokoltak, de nem közelítenek a megoldáshoz.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 11:47:33

@Jakab.gipsz: nem tudom mi az a PISA teszt, nem is érdekel

20 éve is elég buta volt a kölkök 70-80%-a minden osztályban, és ez jó, hiszen mitől keresnék jól, lenne jó melóm ha mindenki okos lenne?

másrészt elég sok dolgom van más országbeli felnőttekkel nem épp agysebészek ők sem, mármint a többségük

harmadrészt az igazán zseniális gyerekek mindig utálják az iskolarendszert, legyen az bármilyen hiszen csak visszatartja őket (bill gates nem diplomázott, einsteint sok iskolából kirúgták, józsef attilát is ügye)

énisfélek 2016.12.14. 11:55:48

@Jakab.gipsz: Neked fogalmad sincs arról, hogy miről szól a PISA szövegértés teszt, de határozott véleményed, az bezzeg van róla.
Ez a teszt azt vizsgálja, hogy ha egy szöveg tartalmát felületes elolvasás esetén többféleképpen is lehet értelmezni, akkor az olvasó képes-e értelmezni, megállapítani a helyes értelmezését. Akinek jó a szövegértése, azt a való életben nehéz átverni a reklámok, hitelszerződések, stb kétértelmű, homályos szövegezésével. De ide tartoznak a politikai üzenetek is, na ezért nem lesz soha erőltetve az oktatásban a jó szövegértés.

Jakab.gipsz 2016.12.14. 11:56:03

@dunántúli gyerek: Igen jól látod a dolgokat, csak itthon, van néhány nagyon okoska aki folyton másokra mutogat és katasztrófát vizionál, ha azonnal nem majmolunk másokat.

Megjegyzem a nagyszüleim annó, 4 elemivel, folyékonyan olvasták és (kutatták) a bibliát, pedig az nem egy könnyű olvasmány.
Azon törték a fejüket, hogy tőlük az egyszerű parasztoktól, (aki a bótba, gyufáért és petróért) mentek mi a csudát akarnak a kommunisták. (most már tudjuk, a sok hülye komcsi mit akart, uralni mindent és mindenkit).
Hasonló a helyzet most is, ezért kellenek az uniformizált klónok.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 12:03:37

@Jakab.gipsz: tényleg fontos dolog az olvasás, a szövegértés, a szövegértelmezés - valakiknek. valakiknek meg tökmind1

én az áltsuli-gimi-jogiegyetemet nyomtam le és most saját cégben kereskedek, sokat tárgyalok, úgyhogy nekem ezek a készségek fontosak, de nem a suliban tanultam meg őket (talán a tárgyalást egy kicsit a sok szóbeli vizsgán..:D), az iskolában tanultakból SEMMIT ne alkalmazok az alapszintü matekon meg az idegen nyelven kívül (utóbbi nagyrészt a különóráknak+később önképzésnek köszönhetpő)

az autószerelőmnek, a takarítónőmnek meg annak a kínainak aki a telefonomat összerakta, meg nem fontosak egyáltalán

dunántúli gyerek 2016.12.14. 12:17:35

-végül is teljesen tvszerü, hogy az állami iskolarendszer droidikat képez, és ez a tendencia még erősödni is fog a jövőben (nem Magyarország specifikus)

-az állam igyekszik azt szállítani, amit a munkáltatók kérnek, tömegesen

-tehát még az egyetemi képzés is jellegéből adódóan egyre inkább nk-ileg uniformizált, hiszen a relatíve legjobban fizető multiknál a szellemi foglalkozásúak 80-90%-a is droidmunkát végez, amit a céges képzéseken adnak át nekik

- a kritikai látásmód, gondolkodás képessége nem az iskolából jön, és túlzott elvárás az iskoláktól ezt várni, mert nem ez a dolguk, nem ezért vannak

- én annyit változtatnék hogy csökkenteném a tananyag mennyiséget az alap és középiskolákban, és az ösztöndíjasok kivételével fizetőssé tenném a felsőoktatást

korupisti 2016.12.14. 12:47:54

@Tamás Ferenc Szabó: Kádár is hasonló véleményen volt egészen addig, amíg a halálos ágyán nem feküdt. Örök rejtély marad, miért hívatott papot! Utána lehet nézni és
,rövid(megfelelő) keresés után rá lehet akadni az esetre, ha tudjuk hol kell keresniÜdvözlettel Pisti

cardiobascuralis 2016.12.14. 12:49:43

De szép is az, amikor egy volt kommunista párttitkár (Hoffman Rózsa) a bibliai ismeretekre hivatkozik.

cardiobascuralis 2016.12.14. 12:50:16

@korupisti:
Kétlem, hogy hívatott volna.

Luke SW (törölt) 2016.12.14. 12:53:28

Voltál PISA teszten, Jakab.Gipsz? Kimutatott valamit? Vagy hál' istennek negatív?

DarthVader 2016.12.14. 12:55:09

@dunántúli gyerek: hat ha neked 2016-15+6=2005 akkor neked nemhogy a pisateszttel van problemad de meg az elemi matematika is felfoghatatlan tavolsagokban leledz. Majd ha ezt az egyszeru muveletet helyesen (neked kulon: hejessen) meg tudod oldani, visszajohetsz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.14. 12:55:51

@cardiobascuralis: "volt kommunista párttitkár (Hoffman Rózsa) a bibliai ismeretekre hivatkozik."

Ujjászületett keretyén.

Bárcsak ujjászületett, gyerekekhez értő pedagósu lenne! Vagy ne születtet volna ujjá, hanem maradt volna döglött!

sas70 2016.12.14. 12:56:00

@dunántúli gyerek: "- a kritikai látásmód, gondolkodás képessége nem az iskolából jön, és túlzott elvárás az iskoláktól ezt várni, mert nem ez a dolguk, nem ezért vannak"

Pedig ezért is kéne lenniük! A műelemzés pl. ezt lenne hivatott kifejleszteni, ha nem szarul tanítanák. Egy irodalmi mű mondanivalója, a megfelelő korba és társadalmi viszonyok közé illesztve érthető meg és ezzel fejleszthető a szövegértésen kívül, a kritikai attitűd, a gondolkodás mód. Ezért lenne lényeges, hogy egy gyerek a meséktől, a görög drámákon át, a modern irodalmi művekig mindennel találkozzon és a szakértő tanár segítségével feldolgozhassa. A gyakorlat meg az, hogy olvasd el, leadom az elemzést, magold be és holnap után írunk egy dolgozatot, aztán jöhet a következő. Ezzel pont azokat a készségeket ölik meg, amiknek kifejlesztésére hivatott lenne.
Ezek után pedig nem kell azon csodálkozni, hogy sem egy adótörvényt, sem egy szerződést nem tudnak értelmezni az emberek, de sokszor még egy egyszerű használati utasítást sem értenek meg.

Nem csak a tananyag mennyiségével van baj, hanem az oktatás módszertanával. Az iskolákban, pont a készség szintű tudás elsajátítására nincs lehetőség. Arra a szintézisre, amikor a sokfajta információ egységes képpé áll össze és alkalmazható, továbbfejleszthető lesz.
Emlékszem amikor a fizikatanárom őrjöngött, hogy amit fizikából éppen tanultunk, az ahhoz tartozó alapot előző nap adta le nekünk matematikából és mi állítjuk, hogy sose láttunk még olyat. Csak lestünk, hogy ez tényleg az?

A fejlett társadalmakban a tanulás élethosszig tartó folyamat, mert a technológiai fejlődés egy autószerelőtől is megköveteli, hogy néhány évenként megismerje az újabb technológiákat, de sok embernek, még szakmát is kell váltania és újabb szakmát megtanulni. Emiatt az oktatás fő feladata, a képességek kialakítása és fejlesztése, nem pedig egy rögzített lexikális tudás keresztül verése.

korupisti 2016.12.14. 13:19:44

@cardiobascuralis: A kétely jó jel, mert az "elkövetőjét" érdekli a megoldás lehetősége.
Németh Miklós volt kormányfő szerint Kádár halála előtt papot hívatott magához.[
Üdvözlettel Pisti

dunántúli gyerek 2016.12.14. 13:21:48

'Pedig ezért is kéne lenniük! A műelemzés pl. ezt lenne hivatott kifejleszteni, ha nem szarul tanítanák. Egy irodalmi mű mondanivalója, a megfelelő korba és társadalmi viszonyok közé illesztve érthető meg és ezzel fejleszthető a szövegértésen kívül, a kritikai attitűd, a gondolkodás mód. Ezért lenne lényeges, hogy egy gyerek a meséktől, a görög drámákon át, a modern irodalmi művekig mindennel találkozzon és a szakértő tanár segítségével feldolgozhassa. A gyakorlat meg az, hogy olvasd el, leadom az elemzést, magold be és holnap után írunk egy dolgozatot, aztán jöhet a következő. '

- én 15 épve vidéki városi híres gimiben nem így tapasztaltam, többnyire kiváló tanárok elfogadtak minden elemzést amit meg tudott indokolni a diák, az előrgyártott anyag inkább a hülyék v. lusták mankója volt

- gondolom egy középsuliban v. szakmunkásképzőben nem sokat vesződnek müelemzésekkel de mégis mi a fenének tennék? A szerlőmtől nem kritikai gondolkodást meg beszédkészséget várok hanem azt hogy csinálja meg amiért fizetek.

korupisti 2016.12.14. 13:38:35

@cardiobascuralis: index.hu 2010. november 23. Kádár János papot hívott halála előtt

Papot hívott
A volt miniszterelnök elárul egy nagy titkot is, mert talán 20 év után már elmondhatja. Mariska néni (Kádár János felesége) felhívta, és azt mondta, hogy "a férjem papot akar" - fogalmazott a volt kormányfő. Ki is ment egy pap, és Kádár gyónt neki, ám hogy mit, azt nyilván csak a pap tudja - jegyezte meg.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 13:45:29

@korupisti: hívő keresztény sosem hívna papot ha halni készül, politikusoknál az ilyesmi is PR

persze a katolikusok amúgy a habsburg időktől mindig hazaárulók voltak így kádár nyilván 'okos középszer' taktikával valódi keresztényhez azért nem mert fordulni

korupisti 2016.12.14. 14:00:45

" hívő keresztény sosem hívna papot ha halni készül, politikusoknál az ilyesmi is PR"

Részben igaz. A hívő keresztényekhez szoktak papot hívni, amikor a végét járta a beteg.

politikusoknál az ilyesmi is PR" !? Az a gyanúm, hogy Kádár azt sem tudta, hogy a PR-t eszok, vagy isszák, csak "símán megtért", azt is a maga módján.

"kádár nyilván 'okos középszer'taktikával valódi keresztényhez azért nem mertfordulni"
In concreto hogyan érted, értsem ezt ? Üdvözlettel korupisti

erol 2016.12.14. 14:10:19

@dunántúli gyerek: "2016-15+6=2005"
te is a mocskos lberálbolsi időszakban tanultad a matekot?

dunántúli gyerek 2016.12.14. 14:25:33

@korupisti: a katolikusok nem túl keresztények, és főleg nem magarok

dunántúli gyerek 2016.12.14. 14:26:20

magyarok

a katolikusok kikeresztelkedett zsidók, meg labanc-ivadékok

mo-n a nemzeti vallás a protestantizmus

rasztaszív 2016.12.14. 14:27:02

emberek,a valóság ennél még sokkal hátborzongatóbb.nem orbán találta ki magának az egyházakat,hanem a világi hatalomra törő egyházak találják meg maguknak az ilyen orbánokat.orbánból ők csináltak valakit,az ő emberük,nem véletlen,hogy először rómába rohant kezet csókolni 2010-ben.

korupisti 2016.12.14. 14:31:10

@dunántúli gyerek: Nem válaszolsz az utolsó kérdésemre?

dunántúli gyerek 2016.12.14. 14:31:29

@rasztaszív: nem baj megszoktuk tőletek a rákosizmusban és a kádárizmusban a keresztén-gyülöletet

lehet ajvékolni tovább

dunántúli gyerek 2016.12.14. 14:32:26

@korupisti: "kádár nyilván 'okos középszer'taktikával valódi keresztényhez azért nem mertfordulni"
In concreto hogyan érted, értsem ezt ? Üdvözlettel korupisti

- mint írták gyónt az öreg az meg kresztényeknél nem szokás

rasztaszív 2016.12.14. 14:36:17

@dunántúli gyerek: látom,az okcitán kereszt neked is túl magas...
te sem vagy keresztény,nem csak a katkók.

Jakab.gipsz 2016.12.14. 14:51:49

@dunántúli gyerek: A gondolkodás szabadsága szerintem a kétely a szkepszis szabadsága, de ez csak az előszoba, az igazi munka ez után kezdődik amikor egy új világ kép alakul ki, márpedig ez droidokkal nem megy, és el sem kezdődik. Lehetséges, hogy épen ez a cél.

pamut 2016.12.14. 15:59:11

az orbánamffia egyik pöcegödrének legújabb lebukása megvan fiúk? :D

"a valóságban Perlaky Papp egészen másról beszélt, mint amit a riport kikavart a szavaiból."

"De ezek csak állítólagos idézetek Perlaky Papptól, a riportba bevágott interjúrészletekben, tehát a docens szájából ilyesmi nem hangzik el."

"Amikor megláttam milyen anyagban lettem bioszakértődíszlet Arany János jutott eszembe, aki amikor megjegyzést fűztek a művéhez csak annyit mondott: gondolta a fene."

444.hu/2016/12/14/a-szakerto-allitja-nem-allitotta-a-tenyeknek-hogy-gyurcsanyvona

ezek a fideszes paraziták ezen az erkölcsi szinten vannak......

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.12.14. 16:13:55

@pamut:

Pamut vazze..
A Gyurcsány Vona tengely legékesebb bizonyítéka, hogy te mint Gyurcsány fizetett bérrettegője Vonát véded... :DDDD

pamut 2016.12.14. 16:23:02

@Ballib cenzúrázók réme 19:

Te is a TV2-n át számlázol a hazudozásért, hazaáruló patkány?

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.12.14. 16:25:29

@pamut:

Bájos mikor egy Gyurcsány seggnyaló, határontúl honfitársainkat megtagadó, Erdély elcsatolására koccintó hazaáruló komcsi mond ilyen jelzőket.

vmaast 2016.12.14. 16:37:40

Palkovics egy, a magyar nyelv számára nem megfogalmazható méretű hímtag. Persze nem sokkal marad le tőle Hoffmann Rózsa sem, így ketten aztán komoly pusztító erővel rendelkeznek.
Akinek van egy csepp esze, és persze lehetősége, menekíti a gyereket az állami oktatásból...

pamut 2016.12.14. 16:48:33

@Ballib cenzúrázók réme 19:
Már majdnem olyan szarul rágalmazol mint a TV2, gyakornok vagy ott, vagy már főállásban hazudsz?
Olyan vicces hogy amikor lebukik a patkány hazaáruló csürhéd akkor hisztérikus gyurcsányozással bizonyítod be hogy még gyurcsányéknál is nagyobb patkányok vagytok, de azért igénylitek hogy rájuk hivatkozva lopjatok és hörögjetek habos hazudozást.

ez a lebukásotok miért vált ki belőled a szokásosnál is röhejesebb hisztériád, a te munkád ez a béna hazudozás, és fáj hogy azonnal lebuktál?

pamut 2016.12.14. 16:50:25

látjátok milyen kétségbeesetten terelnek a fideszes ocsmányságról orbán bértrolljai? :)

Netuddki. 2016.12.14. 19:09:57

@pamut: Faszt eteted ezeket a köcsög tolvajfidesz trollokat!

illaim 2016.12.14. 19:44:42

@rasztaszív: Ez a dunántúli gyerek, egy egyszerű valláskárosult!

nu pagagyí 2016.12.14. 20:22:51

@dunántúli gyerek: Nálunk a nemzeti vallás a képmutatás. Élen jársz.

HgGina 2016.12.15. 00:40:23

@Tibi !: Ilyen töketlen pedagógusok mellett mit vársz?
Már rég, mindenféle kötelező szolgáltatás vagy más, bomlasztó kötelezettség ellenére egyszerűen országos sztrájkot kellene kezdeniük. De mind egy szálig be vaj sz...va, hogy mi lesz ha nem kap fizetést, mi lesz szegény diákokkal, ha nem mennek be a tanátok...
Nem kell berottyantani ezektől. Sztrájkot kell csinálni. Egy hónapon belül garantáltan eltakarítanák ezt a szellemi csökevényt a posztjától.
De a pedagógusok ehhez egyszerűen gyávák.

monddazigazatmar 2016.12.15. 00:47:22

Azok a gyerekek akik 2015ben irták a tesztet és 15 évesek voltak akkor, azok 2006ban kezdték az iskolát. Tehát az értő olvasást esetleg negyedikig meg kellett volna tanulniuk...
Igaz, hogy aki nem tanulta meg, az is továbbmehetett a suliban, hiszen nem lehetett buktatni.

Az is vicces, hogy bár mindenki tudja, hogy mi a probléma mégsem mondja ki egyik sem. Ha a fidesz kimondja, akkor náci, ha a ballib akkor meg pont szembeszarja a folyamatos dumáját egyenlőségről, meg integrációról.
Szóval az van, hogy van egymillió ember, akik igen szaporák, viszont

monddazigazatmar 2016.12.15. 00:52:52

Naaa
Szóval van egymillió ember, akiknek igen sok gyerekük van, viszont legalább nem szeretnek se dolgozni, se tanulni. És a kölyküktől sem várják el.

Szóval az van, hogy taníthatsz nekik bármit, lehet bárki a miniszter, rakhattok oda interaktív táblát, vagy negyven fajta tankönyvet, amíg a cigánygyereket nem pofozza fel az anyja, ha szar jegyet visz haza, addig nem fog megtanulni semmit. Márpedig otthon ezeknél nincs követelmény.
Papolhattok itt kutatásfejlesztésről meg diplomásképzésről, meg arról, hogy nem akarjátok, hogy összerakóüzem lesz az ország, de bazmeg, mondjon már valaki legalább egy jó ötletet arra, hogy hogyan venné rá ezeket a tanulásra.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.15. 01:32:16

@monddazigazatmar: "hogyan venné rá ezeket a tanulásra."

Nehezen. Az egy szakma, úgy hívják, hogy TANÁR. Leköti a gyerek figyelmét, és van tekintélye. Ilyen képzés M.o.-on nem folyik.

Szegregált oktatásban persze semmi esélye.

nu pagagyí 2016.12.15. 07:11:46

@monddazigazatmar: Köcsög úr! 2012-ben (és 2009-ben) miért írtak sokkal jobb tesztet a gyerekek, mint most? Nem kell Poirot-nak lenni hogy észrevedd, a hanyatlás a fityeszhez köthető. Elég sok jele van a pusztulásnak: politikai szempontok alapján kinevezett alkalmatlan igazgatósereg, ostoba tankönyvek, maradványértéken vegetáltatott iskolarendszer, sötétséget árasztó kormányzati figurák.

nu pagagyí 2016.12.15. 07:20:14

Ahhoz, hogy a hatalmat megkaparintó ostoba bűnözők hosszútávon pompában élhessenek, olcsó és buta nép kell. A projekt jól halad.

midnight coder 2016.12.15. 07:21:21

@énisfélek: "A magyar oktatásnak soha nem volt célja a mindennapi életre nevelés. És soha nem is lesz. Az okos állampolgárokkal csak a baj van."

Na most, ehhez képest ha dolgoztál már valaha külföldiekkel, akkor azt látod hogy bizony, a magyarok kicsit sem hülyébbek mint a nyugati átlagpolgár. A PISA eredményekhez azt is hozzá kell számolni, hogy kis hazánkban azért van egy elég népes kisebbség aki a munka mellett a tanuláshoz is úgy áll hozzá, hogy más is hozzáférjen. Ráadásul ők a gyerekek számában kimondottan felülreprezentáltak.

midnight coder 2016.12.15. 07:29:18

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: Szerintem te deszegregáltat akartál mondani. Ott valóban nincs esélye. De ez csak az egyik baj. Ennél sokkal nagyobb gond a pedagógus tekintélyének a hiánya. Anno a Kádár-rendszerben vagy pláne régebben a szülőnek eszébe sem jutott volna bejönni az iskolába hőzöngeni mert a gyereke pofán verte a másikat, és emiatt kapott egy beírást az ellenőrzőbe.

humorhub.net/wp-content/uploads/2013/07/Explain-these-bad-grades.jpg

Ez a legnagyobb gáz a mai iskolákban. És ez bizony egyre rosszabb lesz. A pedagógus csak egy rosszul fizetett közalkalmazott, egy lúzer, azt hogy ez egy szakma a szülők hiszik el a legkevésbé. És ezt persze a gyerek is megérzi, így persze egyre rosszabb lesz az eredmény - kialakul egy jó kis öngerjesztő folyamat. És persze nyilván az iskola a hülye, és egy percig sem a szülő, vagy az iskolaéretlen, neveletlen cuncimókus.

elemes 2016.12.15. 08:08:10

"hátborzongató magyarázattal állt elő"

Asszem a blogger is elhasalt a PISA teszten.
Az államtikkár magyarázata teljesen korrekt.

Kivéve persze, ha az egyenlítő blog szerzőinek is van olyan blogírási és kommentelési útmitatója, mint a fidesznek, mert akkor érthető a dolog -- mindegy, mi a téma, csak fikázni kell, folyóméterre fizetik.

wolves84lb 2016.12.15. 08:56:01

@dunántúli gyerek:
"Dehogynem, gyurcsányi-magyarbálint a hibás, a poszternak sincs se 1. osztályos matktudása, se számológépe. 2016-15+6=2005 a liberálbolsi oktatászüllesztés tetőpontja.

'Balog miniszter hat év Fidesz-kormányzás után az előző kormányokat okolta,'

Azt kit kéne? 2016-15+9=emeszpéeszdéesz2005"

Nálad ostobább fidesztroll talán csak batyu...egyrészt, az nem "1. osztályos", hanem első osztályos. Te buta pöcs. A 2016-15+6 meg legkevésbé sem 2005. Ahogy a 2016-15+9 sem.

Remélem, ezért nem kapod meg a két forintodat, patkányka...

wolves84lb 2016.12.15. 08:57:31

@Jakab.gipsz: fidesztroll v0.912.2.1, köszönjük a részvételed.

wolves84lb 2016.12.15. 09:01:07

@DarthVader: a legszebb benne, hogy utána meg leírja, hogy ő is jogász, mint a fideszesek nagy része, és most saját cégben KERESKEDIK. Ilyen matektudással...gondolom, az állam csecsén lógva kereskedik ő is, mint a hozzá hasonlók.

Júlia Big 2016.12.15. 09:20:57

Valóban nem szerepel a tananyagban e három dolog, annál inkább szerepel a nyelvészeti, matematikai és természettudományi fogalmak bifláztatása. Amit gyorsan el is felejt az értően olvasni sem tudó gyerek. Negyedikig ugyanis illene megtanulnia legalább olvasni, számolni, írni. Viszont a magánhangzó és mássalhangzó fogalmát tanítják neki alsóban. Ahelyett, hogy GYAKOROLNÁNAK. Mert a tananyag a baromság.

Júlia Big 2016.12.15. 09:24:02

@midnight coder: A baj az, hogy ezt a pedagógusok idézik elő a viselkedésükkel. Aki nem vár el EMBERHEZ MÉLTÓ magatartást, emberhez méltó tiszteletet a gyerektől és a szülőtől, az ne csodálkozzon! Nyalják a fenekét a neveletlen lurkóknak szülőstül ahelyett, hogy helyretennék a szülőt, ha az bemegy az iskolába hőbörögni.

Júlia Big 2016.12.15. 09:25:55

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: A tanároknak egy a bajuk. Gyávák és túlzottan szerények. Ideje lenne valóban képviselni a jogaikat. Mert jogaik nekik is vannak. Többek között arra is van joguk, hogy embernek nézzék őket legalább.

Júlia Big 2016.12.15. 09:26:56

@monddazigazatmar: Sajnos, nem tudnak eleget gyakorolni alsóban a sok barom fogalom miatt, amit a tanítóknak át kell adniuk. Mert ez a tananyag.

Júlia Big 2016.12.15. 09:27:55

@monddazigazatmar: Bentlakásos intézményekben. Családtól annyira távol, amennyire csak lehetséges.

Júlia Big 2016.12.15. 09:29:50

@HgGina: Gyáva ez az egész nép, az az igazság. Lopnak minket orrba-szájba, és teszünk valamit?

Júlia Big 2016.12.15. 09:35:18

@dunántúli gyerek: A gyakorlat azért ez, mert az a pedagógus, aki GONDOLKODTAT, nagy támadásoknak lesz kitéve. Hiszen szegény gyerek készült, tanult, leszedte a netről vagy kiírta egy könyvből az elemzést! Miért is kap ezért elégtelent? Nagy a ribillió ilyenkor ám!!! Pontosan azért, mert majdnem minden tanár megengedi ezt. Na, ennek kellene véget vetni!

Júlia Big 2016.12.15. 09:37:24

@dunántúli gyerek: Na, de mi van akkor, ha a szerelő nem érti, mi van a típushibákon kívül? Mert sohasem ment neki egyetlen egy műelemzésnek sem.

Júlia Big 2016.12.15. 09:40:40

@dunántúli gyerek: A felsőoktatás ma is fizetős az ösztöndíjasok kivételével.

Júlia Big 2016.12.15. 09:42:10

@Jakab.gipsz: Ekkora baromságot régen olvastam. A PISA teszt GONDOLKODÁST vár el. Kissé ellentmond annak, amit leírt.

Roan 2016.12.15. 09:43:25

@dunántúli gyerek: "2016-15+6=2005" :D :D :D
Azért ahhoz kell egy sajátos, nyakatekert logika, hogy kihozd, a 9 éve iskolákba járók teljesítményéért - amiből 6 év a jelenlegi kormány idejére esik - a Gyurcsány a hibás...

Júlia Big 2016.12.15. 09:44:18

@Gazz: @Jakab.gipsz: Ekkora baromságot régen olvastam. A PISA teszt GONDOLKODÁST vár el. Kissé ellentmond annak, amit leírt.

Júlia Big 2016.12.15. 09:46:15

@Gazz: Biztosan ezért lehet az is, hogy hetedik évfolyamon jelenleg 3 magyar óra van. Egy magyar nyelv és két irodalom első félévben, aztán a második félévben meg fordítva. :D :D :D Nagyon kedvez ez a bölcsészképzés virágzásának. :D :D :D

sZulamith 2016.12.15. 09:46:42

Vicces, hogy az oktatásért felelős államtitkár úgy hadar, hogy alig lehet érteni a mondanivalóját. Igaz, nem a szép beszédet oktatja:)

Gazz 2016.12.15. 09:48:38

@Júlia Big: És kémiából mennyi van? Mennyi fizikából, mennyi matek?
Bölcsészgondolkodásra vall, hogy önmagában közlöd az adatot.

Júlia Big 2016.12.15. 09:50:37

@dunántúli gyerek: Na, látja, magának ezért nem fontos, hogy mindenki jó legyen szövegértésből, hiszen akkor magára nem lenne szükség. Mindenki képviselné magát a jogi ügyeiben, legfeljebb a bonyolultabb perekre kellene szakembert fogadni. De félre a viccet! GONDOLKODNI egy jó szerelőnek is kell, a mi cirkónkat például 5 gázszerelő nem volt képes megjavítani, mert nem típushibája volt. Végén a hatodik gondolkodott is.

Júlia Big 2016.12.15. 09:52:23

@Gazz: Egy magyar nyelv általánosban hetedikben, kémia óra szintén egy. Mennyi a testnevelés?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.15. 09:53:31

@Júlia Big: Részben egyetértek. De a tanároknak is kellene valami minimumot teljesítaniük. Gyakorló szülőként csak a 90-es évekből van tapasztalatom, de akkor nagyokat néztem. Nem bízom benne, hogy sokat javult volna a helyzet.

Asszondja az egyik, hogy "én nem dicsérek, az a dicséret, ha nem szidok".

Júlia Big 2016.12.15. 09:53:36

@Gazz: Matematika egyébként 3, fizika 2. Jobban állnak a természettudományos tárgyak, de a legjobban a testnevelés.

Júlia Big 2016.12.15. 09:54:32

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: A 90-es évek régen volt. Most már fordítva történik: A gyerek mondja ugyanezt.

Gazz 2016.12.15. 09:55:04

@Júlia Big: Árnyékboxolsz. Én nem vagyok híve a mindennapi testnevelésnek.
És akkor már csak a nyelvtant kellene elárulnod...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.15. 09:55:46

@midnight coder: Egy szegregált cigány osztállyal Jézus Krisztusnak sincs esélye. Csak úgy lehet, hogy vegyes osztályokat csinálnak.

Arra is figyelni kell, hogy a kiemelkedőket ne nyomják el, hanem legyen kibontakozási lehetőségük.

A többit elfogadom.

Gazz 2016.12.15. 09:56:07

@Gazz: @Júlia Big.
Ja, hogy a magyar nyelvvel a nyelvtanra céloztál...

Júlia Big 2016.12.15. 10:04:07

Számomra egyébként a legdurvább az, hogy a tanárokat hogyan át lehet vágni statisztikákkal. Minap olvastam egy TÁRKI elemzést arról, hogy a magyar tanárok évi minimális óraszáma 611 tanóra volt 2010-ben. Mert 37 hetet tanítanak és heti 22 tanórát. Összeszoroztam. Az eredmény: 814 éves tanóra. Ezzel már az OECD országokban is a felső tartományba kerültek éves óraszám tekintetében, mert a magyarok kivették az óraközi szüneteket, így lett 611 tanóra. Nem minthogyha külföldön szünet nélkül tanulnának egész nap a nebulók, csak ott nem a pedagógus ügyel rájuk szünetben, mint itt. De ez még semmi, mert közben az is kiderült számomra, hogy míg a többi OECD ország a tanárok átlag óraszámával számol, addig a magyar statisztika a minimális 22-vel. Na, erre fel felemelték a minimum heti óraszámot 24-re. A további szépség az, hogy külföldön vannak a tanároknak segítői. Adminisztrációs és egyéb munkatársak, itt szinte nincsenek. Tehát a VALÓSÁGBAN a magyar pedagógus segítő nélkül tanít le annyi órát, amennyit a legmagasabb óraszámban tanítók segítőkkel. Min csodálkozunk? Miért nem SZÁMOLNAK a matektanárok legalább?
www.t-tudok.hu/file/tanulmanyok/v_nemz_eag_20100503_korr.pdf

Júlia Big 2016.12.15. 10:04:48

@Gazz: Mivel ez a hivatalos neve. :-)

Júlia Big 2016.12.15. 10:11:16

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: A kiemelkedőknek nincs esélye szegregáció nélkül, hiszen egy-két gyerek is képes tönkretenni a tanórát, és neki így nem marad joga a tanulásra.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.15. 10:28:00

@Júlia Big: "egy-két gyerek is képes tönkretenni a tanórát"

NEM!

Olyannnak kell lenni a tanításnak, hogy a lemaradókat magával húzza a csoport. Ezért se szabad szegregálni. Tudom, hogy a mostani oktatás ezt nem tudja elérni, de attól még ez lenne a helyes. A néhány pszichopatát meg tényleg megfelelő intézménybe kell utalni, ahol kezelni, javítani tudják. Egyik sógorom ilyenben tanítot, és látványos eredményeik voltak. Szerepeltek is a tévében. Aztán szétverték azt az intézményt is.

monddazigazatmar 2016.12.15. 12:50:26

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt:
Persze, a tanár! Hát őket kell hibáztatni. Vagy ha nem őt, akkor a kormányt, mert nem képez olyan tanárt, aki megoldja a problémát amit a szülő beleszarása okoz.
Kösd le te Kolompár Ronáldó figyelmét, aki 13 éves, és harmadikos.

monddazigazatmar 2016.12.15. 12:56:37

@nu pagagyí: Én nem tudom, hogy te melyik iskolarendszerben tanultál, de nálad sötétebbet nem nagyon lehet találni.
Ostoba tankönyvek? Biztos a liberális tankönyvekben a2+b2 nem c2.. Vagy a H2+Cl az nem sósav.
AZ a demagóg baromság, hogy "buta nép kell" már fájdalmas.

monddazigazatmar 2016.12.15. 12:59:48

@Júlia Big:
Azt azért megnézem, hogy mikor oldod meg a bentlakásos intézményeket.
Ugye a világ már most is hörög, ha csak szétválasztják azokat akik legalább nem bicskával járnak suliba

monddazigazatmar 2016.12.15. 13:01:16

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt:
"Olyannnak kell lenni a tanításnak, hogy a lemaradókat magával húzza a csoport. Ezért se szabad szegregálni. "

Na, ez a fasza, amikor a magadfajta barom, aki sose látott cigót elkezd okoskodni.
Üljön a te negyedikes lányod lomposfaszú Kalányos Ájfónhat mellett, te buzi

Hókirályfi 2016.12.17. 10:53:26

@dunántúli gyerek: 2016-15+6=2005, 2016-15+9=2005??? Miért nem használsz zsebszámológépet?
süti beállítások módosítása