B1 blogcsalád



Úgy tűnik, éppen elveszik Várhegyitől a közmédiát

2016. november 21. - nickgrabowszki

va.jpg

Folyamatosak a változások az online közmédia vezető posztjain - írja a 24.huA  lap szerint

az MTVA 100 százalékos leányvállalatánál, az Újmédia és Teletext Kft.-nél a jövés-menést a Várhegyi Attila egykori fideszes államtitkár emberének tartott Nobilis Márton ügyvezető váratlan távozása nyitotta meg október közepén. 

További változások:

  • Kobza Miklós, az MTVA sajtófőnöke, Orbán Viktor Facebook oldalának volt fotósa lesz a közmédia ernyője alá tartozó Újmédia és Teletext Kft. tartalomigazgatója, miközben a sajtófőnöki pozíciót is megtartja.
  • Kalmár Tibor volt operatív és stratégiai igazgató vezérigazgatói tanácsadó,
  • Sályi Lőrinc tiszteletbeli konzul főszerkesztő lesz.

Kobzáról érdemes tudni, hogy nemcsak Orbán fotósa volt, de a Habony-médiához is kötődik: korábban a 888 nevű kormánycsahos lapon publikált.

A 888-as hátterek, illetve Várhegyi bizalmi emberének távozása arra látszanak utalni, hogy a közmédia valódi urának tartott korábbi fideszes polgármester, képviselő, államtitkár és pártigazgató pozíciói megrendülni látszanak az állami médiában.

Várhegyi embereit a Rogán-Habony csapat tagjaira cserélik le.

Voltaképpen az állami kommunikációt és a Fidesz-környéki sajtót kezében tartó Rogán lenyeli az állami médiát is.

Ez nemcsak onnan nézve figyelemre méltó, hogy egy évi 80 milliárd forint közpénzbe kerülő intézményről van szó, hanem azt is érthetővé teszi, hogy Várhegyi szívinfarktusának nyilvánosságra hozatalára miért reagált olyan élesen a kormánypárti sajtó egy része.

A szívrohamot nyilvánvalóan nem okozhatta annak a hvg.hu-n napokkal később megjelent híre, mégis direktben támadták meg a lap újságíróját, Gergely Zsófiát a Magyar Időkben. (A 888 is átvette az írást, csak éppen a - neve említése nélkül - Várhegyiről szóló részt hagyta ki belőle.)

Mindez együtt már egyáltalán nem zárja ki, hogy

hatalmi harc van a háttérben a közmédia birtoklásáért az orbáni udvar tagjai között.

Ennek akár az infarktushoz is lehet köze. De a Magyar Idők cikkének szerzője minden bizonnyal a Rogán-féle újak, vagy esetleg maga a miniszterelnöki kabinet (közismert nevén: propagandaminisztérium) kezét láthatta a kiszivárgott hír mögött.

És mert Rogánékat nem lehetett közvetlenül támadni, a hírt publikáló újságírót kellett. Mintha ő tehetne akár az infarktusról, akár a hatalmi harcról, akár a Rogán-féle kisgömböc falánk étvágyáról.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1711978560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2016.11.22. 15:16:14

A szorongás amiatt, hogy kicsúszik az állami csecs az ember szájából, bezony okozott és a jövőben is fog okozni infarktust. Mert nics az az állami csecsből szopott köszpénz, ami el nem tud fogyni. A szabadpiacon meg tudás és jó üzleti kapcsolatok nélkül nem lehet hízni, csak szopni, miközben a lóvé egyre fogy.
süti beállítások módosítása