B1 blogcsalád



Most mi lesz? A Rogán megvereti a Mesterházyt?

2015. november 10. - nickgrabowszki

MIlyen felelősséggel tartozik az állampolgár? Már a jogin kívül, természetesen. A kérdés onnan nézve aktuális, hogy a Rogán nevű propagandaminiszter

"jogi és nem jogi természetű következményeket"

helyezett kilátásba egy ellenzéki képviselőnek, ha nyilvánosságra hoz bizonyos adatokat.

Mesterházy Attila, az MSZP volt elnöke, miniszterelnökjelöltje, stb., stb., arra kérdezett rá a Miniszterelnökségi Kabinetirodát vezető Rogán Antalnál és a Miniszterelnökséget vezető Lázár Jánosnál, hogy milyen tanácsadókat alkalmaznak és mennyit fizetnek nekik.lazar-janos-es-rogan-antal.jpg

Lázár válaszolt is, Rogán viszont a pontos adatközlést elutasította, mert

a foglalkoztatottak nevére és illetményére vonatkozó megkeresése kapcsán álláspontom szerint parlamenti válaszban való nyilvánosságra hozatala a közérdekű adatok megismerésének igényével nem áll arányban.

Mindössze annyit árult el, hogy a törvény megengedi, hogy

havi csaknem két és félmillió forintot keressen egy-egy főembere.

De hogy valóban ennyit keres-e (mert ennek eldöntését magára Rogánra bízták), és hogy kik ők, azt már nem tette közzé. Mesterházynak, mint országgyűlési képviselőnek, betekintést enged, de ha nyilvánosságra hozza, akkor őt érintik a már említett, nem jogi természetű következmények is.

A kérdést mármost az, mifélék lehetnek ezek. (Ezzel nem árt jó előre számolni, mert szinte biztos, hogy Mesterházy él a fölkínált lehetőséggel, és nyilvánosságra is hozza a látottakat.)

Pénzügyiek? Bizonyára nem, mert egy esetleges kártérítést is meg kell előznie egy jogi eljárásnak.

Másfelől pedig miért is ne lenne közérdekű adat a közpénzen foglalkoztatott és közpénzekl fölött diszponáló személyek neve és fizetése? A neveket állománytáblában volt szokás közzétenni, és ahogy Lázár is megtette, a bérek se voltak eddig titkosak.

mesterh.jpgDe milyen egyéb következmények lehetnek adekvátak Mesterházy számára? Politikaiak?

  1. Tudniillik, hogyha nyilvánosságra hozza, elpártolnak tőle a szavazók?
  2. Vagy akkor Rogán is nyilvánosságra hoz róla valamit?
  3. Vagy büntetésből elveszik a mandátumát?

Mivel egyik se valószínű, egyelőre ötletünk sincs arra, hogy mik lehetnek azok a "nem jogi következmények", amelyeket a propagandaminiszter emleget. Hacsak nem meg akarja verni vagy veretni, akkor el se tudjuk képzelni.

Ha van ötlete, írja meg a kommentek között!

De az se kevésbé érdekes, hogy miért akarja Rogán eltitkolni az amúgy triviális adatokat. Ezzel csak magára húzza az apatikus novembertől szenvedő sajtót, és azt a benyomást kelti, hogy valami titkolnivalója van. Mint Lázár a milánói és zürichi utazásaival.

Hiszen a hír az, amit valaki el akar titkolni, minden más csak hirdetés.

UPDATE: Rogán utóbb mégiscsak engedett, és nyilvánosságra hozta, mennyit keresnek emberei (bár, hogy kik ők, azt még nem). Sokat, de nem kiugróan sokat: ketten 800, egy 700, ketten 600, egy 400 és egy 300 ezer forintos nagyságrendet bruttóban, prémiumok nélkül.

De így most már soha nem tudjuk meg, mit jelentettek a "nem jogi természetű következmények", hogy meg akarta-e veretni Mesterházyt, vagy valami még durvább.

Pedig ezt a közleményt is bizonyára az egyik fő- vagy altanácsadója fogalmazta.

(Képek: Origo, MTI)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr618068096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felgreparatör 2015.11.10. 19:34:54

Azt gondolom, hogy minden igérgetés nélkül, padlóra küldeném mesterhazit--szarházit, semmilyen perc alatt!

Klenhaser 2015.11.11. 08:10:08

felgreparatör !

Sajnálom, hogy ennyire telik, sivár gondolkodású ember lehetsz ha csak ennyibe merül ki a szókincsed.

Csodálkozom, hogy téged nem érdekel, hogy mi lesz a pénzeddel, ne feledd, hogy a te pénzed is amiből fizetik ezeket a tanácsadókat.

Te tényleg elfogadhatónak tartod, hogy egy kérdés kapcsán megfenyegeti az egyik politikus a másikat? Mert én nem, történjen ez bármely oldalról is!!

Még valami, a hatalom nem örök így a Fidesz hatalma sem, tudod volt rá példa nem is egy amikor a ma nagyon szeretett párt, holnap nagyon utált párt lett.

Klenhaser 2015.11.11. 08:17:46

"Ennyi tanácsadó ennyi pénzért dolgozik a Miniszterelnökség alatt:

18 politikai tanácsadó a miniszter alá tartozó egységekben és a Miniszteri Kabinetben, összesen havi 7,9 millió forintos összegért.

2 politikai főtanácsadó a Miniszteri Kabinetben, összesen havi 2,5 millió forintért.

1 politikai főtanácsadó a Miniszterelnök-helyettesi Kabinetben, havi 750 ezer forintért.

18 politikai tanácsadó az államtitkárságokon, összesen havi 9 millió forintért.

6 politikai főtanácsadó az államtitkárságokon, összesen havi 5,7 millió forintért.

Mesterházy visszavág

Az MSZP-s politikus az Origo kérdésére elmondta, természetesen élni fog a Rogán által felajánlott iratbetekintés lehetőségével, várhatóan a jövő héten. Az ott megismert adatokat pedig nem biztos, hogy a miniszteri fenyegetés ellenére megtartja magának – fűzte hozzá.

Mesterházy annyit még elárult, hogy újabb három kérdést küld Rogánnak, és név szerint rákérdez a hét politikai (fő)tanácsadóra, valamint az összes többi miniszternek is ismét kérdést küld. Ezekben pedig

név szerint ki fogja kérni, hogy ki az a 159 politikai tanácsadó,

akikre havonta mintegy százmillió forintot költenek az adófizetők pénzéből."

www.origo.hu/itthon/20151110-mesterhazy-nem-turi-hogy-rogan-fenyegesse-es-visszavag.html

Klenhaser 2015.11.11. 08:22:03

@felgreparatör:

Esetleg megtudod mondani, hogy mire gondolhatott Rogán amikor azt mondta "...nem jogi természetű következmények"?

felgreparatör 2015.11.11. 08:35:59

@Klenhaser: Sajnálom, hogy ily röviden, és alpárian nyilatkoztam! Igaza van!-de elragadott a hév amikor mesterházi szóba került, mivel egy olyan pártot és nézetet képvisel ami miatt elhagytam hazámat!Mielött válaszolna;-saját választásom volt, és soha nem bántam meg!!

Klenhaser 2015.11.11. 09:39:33

@felgreparatör:

Mivel üldözte el az MSZP az országból?
Csak nem üldözték, csak nem vegzálták a hatóságok?

zipe moha 2015.11.11. 14:32:20

@Klenhaser: "Esetleg megtudod mondani, hogy mire gondolhatott Rogán amikor azt mondta "...nem jogi természetű következmények"? "....mi sem egyszerűbb...ő is nyilvánosságra hozat valamit ami meg mesterházynak kellemetlen...mindent tudnak egymásról...nekünk viszont tudnak újat mondani...:)

funfun 2015.11.11. 15:19:25

Van a tanácsadók között hasba rúgás specialista.

csak egy néző 2015.11.11. 15:31:42

@felgreparatör:
Barátom, nyugodtan gyere haza, mert akik miatt elmentél, már a fasorban sincsenek. Azóta viszont példátlan sikereket ért el pártunk és kormányunk, no meg a mi drága jó Istenkirályunk segítségével kis hazánk. Ma már az orvosaink is annyit keresnek, mint ez a sok macskajancsi tanácsadó, ha jól tudom. Ebben azért bizonytalan vagyok. Úgy, hogy semmi értelme odakünn enni a "gyüttmentek" keserű és drága kenyerét. Mint az egyik kommentelő társad írta egy másik blogban, ez itthon maga a csoda. Ide is kopizom neked a lényeget belőle.

"Amióta nincs infláció, helyre tették a chf hiteleket, az államháztartás sosem látott rendben van, a nyugdíjkassza egyensúlyba került, egyre többen dolgoznak rendbe rakták a rokkantnyugger bizniszt, a főváros a világ legjobb városai közé emelkedett, a pénzügyminiszter lett az év szakember, a dolgozó és gyereket nevelők sokkal többet keresnek, a migráns áradatot a legprofibban kezeltük a világon, elkezdtek felminősíteni a kritikusaink is és csökkenő adósság mellett is épül az ország"

Netuddki. 2015.11.11. 15:42:05

"Sokat, de nem kiugróan sokat:"

Sok az azért, a versenyszférához képest is. Nagyon elszaladt a ló ezekkel a megélhetési politikusbűnözőkkel...

Bernik 2015.11.11. 16:11:26

Mesterházynak úgy látszik, nincs pénze jogászokra, meg netje sincs. Segítek neki Rogán elvtárs eme egyértelmű bűntettének BTK jogszabályi hivatkozásában:
"Kényszerítés
195. § Aki mást erőszakkal vagy fenyegetéssel arra kényszerít, hogy valamit tegyen, ne tegyen vagy eltűrjön, és ezzel jelentős érdeksérelmet okoz, ha más bűncselekmény nem valósul meg, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."
VAGY fenyegetéssel! Tehát nem kell, hogy pofán vágja Mesterházyt, akkor is elkövetett egy bűncselekményt, méghozzá nagy nyilvánosság előtt.
Azonban még az is lehet, hogy a súlyosabb szankciót eredményező 278. § (1) is megvalósult, nem magánügyről lévén szó: "Aki mást erőszakkal vagy fenyegetéssel arra kényszerít, hogy hatósági eljárásban a törvényes jogait ne gyakorolja..."
Persze Mesterházy is csak puffogtat, tudja, hol a betyár-"becsület" parancsolta határ. Nehogy már túl komoly baj érje a rabló cimborát (akivel csak kicsit jobban szaladt el a ló)!
Ahogyan A Tanú című filmben mondta a csalódott börtönőr az akasztófa alatt, a kivégzését éppen megúszó Pelikánnak:
"Egy brancs maguk, ne is tagadja!"

Klenhaser 2015.11.11. 19:16:33

@zipe moha:
Nem fog haza jönni, egyszerűbb a kerítésen kívülről haza beszélni.
Én mindig szerettem az ilyen kalandvágyból elmeneteket, mert mind, mind nagyon okosnak mutatkozik, amiből az látszik csak a hülyék maradtak itthon pl. én is.
De tudod, sokkal jobban érzem magam szegényen ott ahol születtem, mint gazdagon egy olyan országban ahol öröké csak bastard leszek.

Egyébként az baromság, ha valaki azt állítja, hogy az MSZP üldözte el, egyszerűen nem igaz, azért mondják mert cikki lenne bevallani, hogy a könnyebb megélhetés miatt mentek ki.

felgreparatör 2015.11.11. 19:40:43

@csak egy néző: Elöször is, végtelenül örülök, hogy egy intelligens ember vette a fáradságot, és minden ironia nélkül válaszolt! Igazából nagyon nagy örömmel, és büszkeséggel tölt el volt hazám fejlödése, de azt ,hogy visszaköltözzek annak nagyon sok akadálya van !

csak egy néző 2015.11.11. 19:52:25

@felgreparatör:
Azért volt benne nem kis irónia is, részemről.DDD

felgreparatör 2015.11.11. 20:01:56

@Klenhaser: Igen szép jónapot Önnek! Az hogy, nemjövök haza abban nagyon is igaza van,csak hát Önnek ezt nehéz megérteni! Elöször; nem kalandvágyból hagytam el hazámat, hanem KOMMUNISTÁK MIATT,mivel abban az idöben MKP-volt és nem MSZP--habár nincs nagy külömbség közöttük, mivel a mostaniak mind posztkommunista söpredék! Soha -de soha nem mutatkozom okosnak a keritésen kivülröl, a végzettségem gépeszmérnök. Soha nem éreztem magam "bastardnak"-de senki nem is éreztette velem ezt! Igen egy nagyon elfogadható egzisztenciát épitettem ki az ittlétem alatt, jövedelmem jóval meghaladja az átlagot, saját házam, új autóim vannak, kétszer járok nyaralni.... Na de elég a javakból, most térek a lényegre; amit Ön most itt olvasott, azt mind a magam erejéböl, és ha hiszi ha nem minden segitség nélkül nélkül! Ha tudni akarja az én hisztoriám sikerét szivesen megosztom Önnel, és a hasonszörü nyilatkozokkal; ahol élek, itt elsödleges a tudásod, és nem a kinézeted !!! nincsenek gáncsoskodó magyarok, ez itt ismeretlen, és harmadszor;a megvesztegetés egyenlö a munkád elvesztésével! Remélem megnyugtattam, és valami megragadt az idült, talán félrevezetett életében!

Klenhaser 2015.11.12. 10:03:16

@felgreparatör:

A probléma ott kezdődik a beszélgetésünk kapcsán, hogy ön gyűlölettől vezérelve gondolkodik.
Lehet gyűlölni a komcsikat, de minek, nekem is lenne okom rá, tőlem is elvették az örökségemet.

Először is tisztázni kéne, hogy ön szerint ma mit, kit, kiket értünk "kommunista", alatt, kik vagy milyen magatartás forma ellen harcol ön aki antikommunistaként határozza meg önmagát?

Ha ezt tisztáztuk nagyon szívesen vitázom, hogy ki a posztkomminista söpredék és ki nem. De addig nincs miről!

Beszéljünk inkább arról amivel ön dicsekszik, mármint arról, hogy mire jutott, elkel, hogy mondjam nem vagyok önre irigy, ugyanis én pontosan ott tartok Magyarországon ahol ön a messze távolba, van nagyon jó házam, nagyon jó nyaralom a Balatonnál, minden három évben lecserélem az autóinkat, a gyerekeimnek is megvan mindenük ami egy normális élethez szükséges, ja és diplomám is van, nem is egy.
Tehát ezért nem kellett elmenekülnöm a hazámból.
Ami a legfontosabb nem voltam a "kommunista" pártnak a tagja.
1969-óta saját vállalkozásaim voltak/vannak.
Összességében nem voltam/vagyok kommunista, mint ahogy ön gondolja, csak egy egyszerű értelmes (legalább is azt gondolom magamról) ember.

Az meg a leghatározottabban visszautasítom, hogy az életem idült vagy félrevezetett lenne, tudja az életemet úgy élem, hogy reálisan próbálok látni mindent és ami a legfontosabb nem gyűlök senkit és nem nevezem söpredéknek (még magát sem) aki más képen gondolkozik egyes dolgokról mint én.
Tisztelettel: Klenhaser

felgreparatör 2015.11.12. 12:49:20

@Klenhaser: Ön pontosan úgy "dicsekszik"mint én!-pedig csak a valóságot irtam le, hogy tévejgését elosszam.Engedje meg ,hogy gyülöljem a kommunistákat, megvan rá az okom,-de ez nemtartozik Önre.Nagyon realista gondolkodásom miatt,két organisation vezetöje vagyok /az nélkül, hogy dicsekednék/-de a jelek szerint Ön ezt is félreérti ! Azt soha nem álitottam ,hogy elmenekültem a hazámból, azt viszont igen ,hogy kénytelen voltam elhagyni!-nagyon nagy kulömbség, amit Ön ugyancsak félretolmácsolt. Utóljára; nem a hazámmal van bajom, hanem az ottlévö bunkokkal, amiböl van böven Magyarországon!
Sem önnel sem mással nem vitázom a kommunistákról,sem azok utodjairól, azon egyszerü okból, hogy nem politizálok! Végül nekem nem kell, és nem is akarok tisztázni semmit Önnel !
Részemröl Tisztelettel:Charly

Klenhaser 2015.11.12. 13:51:15

@felgreparatör:

" mivel a mostaniak mind posztkommunista söpredék!"

Ön szerint ezzel a mondattal mit csinál (?), segítek önnek, politizál, politikusokat minősít, ezt tette Mesterházyval is!!
(Megjegyzem nem akarom megvédeni Mesterházyt, gondolom nem is szorul rá. Még annyit Mesterházy számomra közömbös.)

"nem a hazámmal van bajom, hanem az ottlévö bunkokkal, amiböl van böven Magyarországon!"

Magát olvasva Magyarországon kívül is van egy pár.

Legyen szép napja és kívánom soha ne kelljen haza(?) jönnie hogy ne kelljen találkoznia a sok-sok bunkóval.

felgreparatör 2015.11.12. 15:42:13

@Klenhaser: Köszönöm, jól irja! Önnek ott a helye a bunkó testvérei között!

csak egy néző 2015.11.12. 18:04:21

@felgreparatör:
Elárulnád, hogy mikor, melyik évben kellet elmenekülnöd kis hazánkból?

Klenhaser 2015.11.12. 18:06:12

@felgreparatör:

Remélem tisztában vele, hogy nem csak engem sérteget azzal, hogy bunkó lennék, hanem 9 855 millió Magyarországon élő magyar állampolgárt is!!

Ezt nem szükséges kommentálni ez ön magáért beszél, ez megmutatja azt is, hogy ön valójában milyen ember!!
Ha esetleg nem tudná, milyen én megmondom önnek, sz@r ember, mert nem lehet más ember az aki megsérti a honfitársait.

Kérem ne reagáljon mert felesleges az ilyen emberek megszólalásait nem szoktam meghallani.

felgreparatör 2015.11.12. 18:37:38

@Klenhaser: Tényleg ennyi bunkó testvérkéje van Magyarországon??
Ezt én ugysem hiszem el, de mivel Ön ezt álltja, mostmár tudom,hogy hazudozó is ! Szegényke.....

Kapitány_1 2015.11.13. 17:07:37

@felgreparatör: És annak már 8 éve. De azóta sem találtál haza óh...) Mondjuk pont nem nagy kár.

csak egy néző 2015.11.13. 17:17:12

@Kapitány_1:
Azt írta az első kommentjébe, ami már nem látható, hogy ő nem az MSZP, hanem még az MKP alatt menekült el. Lehet, hogy jó "testvér" volt?

Klenhaser 2015.11.14. 08:34:32

@csak egy néző:
Ha az MKP alatt menekült volna el az 1944-48 közt lehetett, az azt jelenti, hogy ma már egy matuzsálem, egy nagyon öreg ember lehet.
Szerintem egy szó sem igaz abból amit itt elmesélt.
süti beállítások módosítása