B1 blogcsalád



Végképp odadobják Orbánnak Magyarországot: amire szüksége van, ahhoz joga is

Az Alkotmánybíróság elnöke abból indul ki, hogy a Fidesznek igaza van, minden más ebből következik

2015. július 19. - Csák Gergely

Az igazán egyszerűen belátható, hogy akit a Fidesz ültetett az Alkotmánybíróságba, az többet nem is fideszes - bizonygatja az Alkotmánybíróság elnöke, Lenkovics Barnabás a Mandinernek adott interjúban.

Nézzük a tényeket:

  1. az Ab az esetek háromnegyedében a komány (illetve a Fidesz-KNDP parlamenti többségének) jogi álláspontjának ad igazat,
  2. valamint a korábbi kétharmados hatalom saját emberievel töltötte föl a testületet.

De ettől az Ab még nem lett fideszes. Egyáltalán nem.
lenkovics_barnabas_magyarhirlap.jpg

Lenkovics Barnabás a Magyar Hírlap fényképén

(Lenkovics Barnabást 2001-ben választotta a jobboldali többségű parlament ombudsmanná, erről a posztról 2007-ben mondott le, mikor az akkori - fideszes - ellenzék javaslatára alkotmánybíró lett.)

Nézzük sorjában, hogy mit mond az Alkotmánybíróság elnöke arról, hogy ő

mennyire független, és hogyan hozzák meg a döntéseiket. 

  1. Az Alkotmánybíróság "semmi esetre sem" lett fideszes intézmény (ezt háromszor mondja el), aztán elismeri, hogy azért "érződik a változás";
  2. Az Alkotmánybíróság szerinte a nép oldalán áll (ezt is elmondja vagy háromszor - persze, a haza se lehet ellenzékben, emlékszünk még?);
  3. Az Alkotmánybíróság ugyanaz maradt, de "a viszonyok jelentősen átalakultak";
  4. "A Fidesz saját politikai holdudvarából is beültetett néhány embert alkotmánybírói székbe? Ez igaz. De ahogy beül, onnantól kezdve alkotmánybíró és nem fideszes. Az Alaptörvény betartására, betartatására tesz esküt";
  5. Elismeri, hogy nagyobb mozgásteret adnak a kormánynak, mint elődeik;
  6. Hozzáteszi, hogy az új Alaptörvény szellemében hoznak döntéseket - ami persze természetes lenne, ha az Alaptörvény szellemének kitalálását nem a Fidesz propagandistáira bízták volna rá.
  7. Szembeállítja a "realitást" a "dogmatikus joggal" - vagyis elismeri, hogy az Ab nem a jog alapján, hanem valamiféle, általuk értelmezett realitás alapján hoz döntéseket...
  8. Arra a felvetésre, hogy az Ab újabban 77%-ban a Fidesznek tetsző döntést hoz, annyit bírt mondani: "Ez egy rendkívül egyszerű megközelítés." Aztán később elismeri: neki is bele kellett tanulnia, hogy ne pártpolitikai szinten gondolkodjon. 

Még nem jogvégzett embernek is ordít a cikkből, hogy Lenkovics Barnabás magyarázza a bizonyítványát. Hiszen a

döntéseikkel a Fideszt támogatták, nem is egyszer. 

Lenkovics egyszerre tagadja és magyarázza, hogy az Ab egyre inkább a Fideszt segíti. Nézzük, mi a magyarázkodás lényege.

Az Ab elnöke felolvassa a fideszes propagandát arról, hogy "helyzet van". Olyan mondatok jönnek ki a szájából, amit Szíjjártótól, meg Rogántól hallunk minden nap:  

  • a nem fideszes kormányok külföldi hitelekkel adósították el az országot, hogy osztogathassanak;
  • ettől az ország az államcsőd szélére sodródott, "válság" következett be, sőt, az egyik válságból a másikba sodródunk;
  • azért lett kétharmad, mert az emberek "rendre" vágytak, "tűzoltásra" volt szükség; gyorsan kellett döntéseket hozni.

Lenkovics elmondja: az Ab-nak el kellett döntenie, hogy ezekben a válsághelyzetekben milyen filozófia szerint cselekszik, azaz a "realitás" talaján áll, vagy a jogot veszi figyelembe. A nagyon nagy gáz pedig itt van: szerinte az Ab-nak a realitás alapján kell döntenie - és ez felülírja a törvényeket, ez erősebb a törvényeknél. Mert "nem az emberek vannak a jogért, hanem a jog az emberért"

(Tudja, kitől hallottuk ezt utoljára? Orbán Viktortól. Amikor elmondta: ha a jog nem szolgálja az "embereket", akkor rossz, meg kell változtatni. Vagy írni kell gyorsan egy törvényt.)

 

A gond itt mindig csak az: ki határozza meg, mi a valóság? Vajon tudja-e a kormány, mit akarnak az emberek? (Vasárnapi boltbezárás - senki sem akarja, mégis megcsinálták.)

Milyen embereket szolgál a jog? Elviekben az egész országot. Viszont egészen mást lát valaki valóságként, akit a Fidesz nevezett ki az Ab élére, meg az, aki a Fidesz miatt vándorolt ki, vagy vették el a trafikját, vagy vették el a földjét. Vagy havi 70 nettóból él.

Lenkovics olyan posztulátumokkal magyarázza az Ab elfogultságát, amelyet a választók nemfideszes kétharmada (illetve ma már inkább háromnegyede) nem fogad el. A nem a Habony-propagandából (vagy korábban a Simicska-féle harci médiából) tájékozódók meg soha nem is fogadtak el.

Ugyanis 2010-ben, mikor a Fidesz elfoglalta az országot, 

  1. nem volt államcsődközeli helyzet,
  2. az államadósság kezelhető mértékű volt (és még ma is az, miközben nominál- és reálértékben is növekedett)
  3. az emberek nem a rendcsinálás szándékával szavaztak a Fideszre, hanem megbüntették a baloldalt, mert az nem tartotta az ígéretét, és restrikcióba fogott; Orbántól pedig a megszorítások megszüntetését, újabb osztogatást vártak (ezt is ígérte, és részben ez is csinálta).

Lenkovics posztulátumai tehát hamisak:

a válsághelyzet csak a Fidesz-propaganda teremtette alternatív valóságban létezett.

Itt két eshetőség van:

  1. Lenkovics birkább, mint egy átlagfideszes, és tényleg olyan mértékben tájékozatlan, hogy elfogadta az agitációs szlogeneket;
  2. esetleg a kognitív disszonancia redukciója nevű jelenség lépett föl: magának is meg magyaráznia, hogy az általa vezetett testület miért nem ellensúly a kormánytöbbséggel szemben.

Ha ugyanis a posztulátumai hamisak, akkor semmivel nem indokolható, hogy az Ab miért tűrte és tűri el a Fidesz saját törvényeit (és alkotmányát) is megsértő jogszabályokat.

Ilyenkor kellene jönnie a jognak megvédeni a gyengébbet. A Fidesztől. De ilyenkor már nem jön a jog, mert a Fidesz megmondja, mi a valóság, mi az, amit az emberek akarnak. Orbán, meg a Fidesz mondja meg, mi a realitás. Ennek alapján gyorsan törvényt hoznak. Ha valaki vitatja ennek a jogszerűségét, akkor lenne szükség az Ab-re. De az Ab helyett jön majd Lenkovics Barnabás és szépen felmondja a fideszes leckét a "realitásról".

Lenkovics nem mondja ki, de Carl Schmitt német jogász és politikai teológus érvelését használja a kivételes állapotról (state of exception). Schmitt ezzel indokolta Hitler és a nácik jogát a felhatalmazási törvényre, amellyel a NSDAP felszámolta a weimari parlamenti demokráciát. Lenkovics meg

ezzel indokolja Orbán jogát a magyar parlamenti demokrácia felszámolására.

A state of capture exceptionre való ellenszenves érvelésnek akár még lehetne is igaza, ha valóban kivételes helyzet volna.

De ahogy 1933-ban (és utána) nem volt Németországban rendkívüli állapot (mert a Reichstag fölgyújtása ellenére nem fenyegetett kommunista puccs), 2010 óta Magyarországon sincs kivételes helyzet (mert nem fenyegetett államcsőd, most sem fenyeget, valamint a nemzetközi baloldal, zsidóság, liberálisok, multicégek is csak Orbán és a szélsőjobboldaliak fejében veszélyeztetik az ország szuverenitását). Tehát indolatlan volt a náci diktatúra, és hasonlóan megalapozatlan a Fidesz igénye a kivételes elbánásra.

Az Ab-nek nem nép oldalán kell állnia, hanem a törvények oldalán, amelyeket a nép választott képviselői útján hoz.

Nincs dogmatikus jog, csak az a jog van, amit az Országgyűlés elfogadott. Ha valaki ehhez ragaszkodik, akkor nem a dogmatikus joghoz ragaszkodik, hanem a nép jogához. És a nép joga az emberekért van. Tehát az emberek oldalán áll. Ez még egy fideszes pártkatona számára is könnyen belátható kellene legyen.

De az Ab elnöke azonosult a propagandával, és kivételes állapotot vizionál (vagy legalább kifelé azzal indokol). Kiindulópontja, amiből minden mást levezet, nem az alkotmány (Alaptörvény), hanem az, hogy

a Fidesznek igaza van.

Köszönjük, Lenkovics úr! Önnek az lett volna a feladata, hogy őrködjön a magyarországi jongrend felett. Ehelyett odadobta a Fidesznek az egészet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr947637772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

röf 2015.07.20. 08:53:43

...há vazze, nem múlik el óra ilyen nyávogás nélkül...nem unjátok?
Milyen szánalmas kívánságműsor ez az Index - blog - show....

nu pagagyí 2015.07.20. 09:44:08

Az ilyen felesleges cifraságokat, mint az AB nyugodtan fel lehet számolni. Elnöke szerint nincs már érdemi feladatuk, azért meg kár fizetni őket, hogy lepedőben, malomkeréknyi nyaklánccal bohóskodjanak. Az udvari bolond szerepe amúgy is foglalt már, Kerényit nem tudnák túlszárnyalni.

Larry Silverstein 2015.07.20. 10:05:46

Mi a probléma azzal h a saját emberekkel töltötték fel az alkbíróságot?

Minden kormány ezt csinálta. Ha nem tetszik új alkotmányt kell csinálni és kész.

ingyenebed 2015.07.20. 10:12:01

@Larry Silverstein:

meg a hazudós krva anyd, fideszgeci.

ingyenebed 2015.07.20. 10:12:58

@röf:

nyugi, lőni is fogunk.

Szelid sunmalac 2015.07.20. 10:27:54

@röf: Akkor minek olvasod? Te kis mazochista!

bela 2015.07.20. 10:31:45

Sajnos az AB saját magának köszönheti azt, hogy a fidesz folyton megalázza és feltörli vele a padlót, mint egy szaros ronggyal:

Ha 2008-ban nem hagyták volna a fidesz demagóg népszavazását, akkor nincs 2/3, és tán nem lennénk ott, ahol most.

Komolyan kérdezem, hogy a fidesz AB-ban csücsülő csicskái bele tudnak nézni a tükörbe?

Larry Silverstein 2015.07.20. 10:52:03

@bela: ha a maszop szadesz nem bassza szét a gazdaságot, ma is demokrácia lenne

Örülne a sok zsidó meg cigány, akik most igen szükölködnek....:)))

magyarparaszt 2015.07.20. 11:01:50

A cikk igazat ír, fáj is a szemét bérenceknek, acsarognak és hazudoznak itt is rendesen, csak akkor miért olvassák? Mivel érdekelni nem érdekelheti őket a tisztességes ember véleménye, nyilván pénzért trollkodik itt az a pár geci (nem én mondom, hanem a Simicska nevezetű haverotok, ti tetves csőcselék!), amelyik itt félázsiaiul-félmagyarul tolja a csuti kokeróbanda szekerét! A fidesz szétbaszta a gazdaságot, hogy egy csuti kokeró-dinasztia trónra ülhessen. Ehhez asszisztál a csőcselék és a bűnözők. Ez a Lenkovics egy közönséges helytartó. Egy bűnbanda strómanja, ahogy a Vida is, meg a többi briganti! Csak a bűnözőknek és a kocsmai hulladéknak tetszik, amit ezek itt összebarmolnak.

hosaka 2015.07.20. 11:53:06

@Larry Silverstein: "Mi a probléma ... Minden kormány ezt csinálta. Ha nem tetszik új alkotmányt kell csinálni és kész."

Így szoktál fizetésemelést is kérni? És kaptál? Na, ne szerénykedj.

hosaka 2015.07.20. 11:57:21

@Larry Silverstein: "Örülne a sok zsidó meg cigány, akik most igen szükölködnek....:)))"

Örülnél ha magyar lennél. Csak az a sok gén. Amelyik ott hegedül a hátsó üléseden, azt kapcsold ki és egész pofás kis ázsiai lesz belőled. Dolgozni szeretsz? Nem baj.

hosaka 2015.07.20. 12:05:40

@Larry Silverstein: "Örülne a sok zsidó meg cigány, akik most igen szükölködnek....:)))"

Veled örül a cigány, hogy vasvillával hányod a rengeteg pénzed. De mindegy, startupokat keresek, finanszíroznék okos és értelmes ötletekre, de ha nem kell, akkor nem kell. Én kérek elnézést.

hosaka 2015.07.20. 12:06:59

@Larry Silverstein: "Örülne a sok zsidó meg cigány, akik most igen szükölködnek....:)))"

Ez már meginittvan.

P.Guszti 2015.07.20. 12:15:06

Csak üdvözölni lehet, ha az Alkotmánbíróság nem lépi túl hatáskörét, és nem láthatatlan alkotmányt alkot, nem oktatja ki a többi hatalmi ágat, mint ahogy azt a Sólyom és szelleme által dominált AB tette.
Csak konkrét alaptörvény-ellenesség esetén van joga az AB-nek törvényeket megsemmisíteni. A 23%-os "kormányellenes" arány éppenséggel azt bizonyítja, hogy keményen védi az Alaptörvényt az AB, hiszen az igazukat az Alkotmánybíróságnál keresők túlnyomó része saját mindössze saját igazát keresi a törvények és bírósági ítéletek ellenében.

hosaka 2015.07.20. 12:21:25

@Larry Silverstein: "Örülne a sok zsidó meg cigány, akik most igen szükölködnek....:)))"

Nem szívesen találkoznék szomorú cigánnyal, te igen? Neked van pénzed kórházra.

hosaka 2015.07.20. 12:25:30

@P.Guszti: "Csak konkrét alaptörvény-ellenesség esetén van joga az AB-nek törvényeket megsemmisíteni."

Nem, dehogy. Az az Alkotmány volt.

Netuddki. 2015.07.20. 12:27:26

Megint egy "akadémiai" elemzés a magyar helyzetről. Minek?
Tessék észrevenni, hogy az állam úgy lett átalakítva, hogy pár fideszes, hatalomra került emberke és holdudvara saját célra ki tudjon venni a közösből. Lehet magyarázni a bizonyítványt, de az AB is ennek van alárendelve. Annyira azért még nem hülyék ülnek ott, hogy a látszatra se adjanak.

Az "igazság"szolgáltatásról meg annyit, hogy nyilvánvaló bűncselekmények, feljelentés után sem jutnak el a nyomozati szakaszba. Már legalábbis ha a fent említett körhöz tartoznak az elkövetők...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.07.20. 12:30:07

@röf: És te nem unod, hogy mindeg ezt kommenteled be? Nem nagyon van ám jogalapod kritizálni... hacsak nem fizetnek a narancskomcsi kommentelésért.

Netuddki. 2015.07.20. 12:31:04

@P.Guszti: "Csak üdvözölni lehet, ha az Alkotmánbíróság nem lépi túl hatáskörét"

A nem éppen gránitszilárdságú alaptörvényt, más szóval orbán kotmányt, dilettánsok, műkedvelő poljogászok, tableten fércelték össze. Ennél azért kissé nagyobb szakmai hozzáértést néznék ki az alkotmánybírákból. De lehet tévedek...

hosaka 2015.07.20. 12:35:08

@P.Guszti: Életképtelen észjárás. Furcsa vagy.

Etniez 2015.07.20. 12:42:02

@röf: Há wazze nem múlik el óra fideszes nyávogás nélkül. Nem unjátok waze?

Nem nyávogni kell, hanem cáfolni vagy kussolni.

röf 2015.07.20. 12:42:59

@Minden ember belsejében van kaka:
Dehogy unom, csak tényként megállapítom, hogy szánalmas.
Attól még örül a lelkem, ezt a sok ványadt bolhaköhögést olvasva.... :)

sanyix 2015.07.20. 12:46:46

@Larry Silverstein: tehát megint megerősíted hogy a kormányod olyan mint az eddigi szoci kormányok?

Zár Balta 2015.07.20. 12:50:09

Csicskageci ez a rohadék lenkovics nevű parazita is!
Mint a többi....

Zár Balta 2015.07.20. 12:51:23

@röf: például te is te szar okádék

röf 2015.07.20. 12:51:26

@Etniez:
Cáfolni? Mit?
Ne röhögtess már.... az élet másról sem szól, mint a ti mantrázott, fröcsögő, helyesírási hibáktól hemzsegő, liberálista ostobaságaitok és kormánygyűlöletetek cáfolatáról.
Kit érdekel?
2018-ig kuss (nektek), addigra szedjétek össze magatokat, mert gyurcsányos hazugsággal csak egyszer volt kutyavásár, 2006-ban.
Addigra találjátok ki, mi a fszt akartok, kit akartok a főpáholy élére, ne akkor kelljen megint apróhirdetésben miniszterelnök jelöltet szerezni...

röf 2015.07.20. 12:54:05

@Zár Balta:
"például te is te szar okádék"
Te vonalon kívül vagy, neked nem kell beleugatnod mindenbe, amihez sík hülye vagy.... menj vissza almozni....

hosaka 2015.07.20. 12:56:24

@bértrollbosszantó_kovi1970: "Megint egy "akadémiai" elemzés a magyar helyzetről. Minek?"

Én a színes téglalapok miatt vagyok itt. Nem is a kriplibizottság miatt. Azzal foglalkozzon, akinek nincs jövője.

Egy nevében is kamu bizottság. Ilyet szól: alkotmány. Aztán bólogat a szupercigány szétgányolt "alaptörvényére". Plusz egy lángeszű nép, aki úgy csinál, mint akinek az Alkotmány szó úgy hangzott volna, mint a fingás. Most alaptörvényt szagol és úgy tesz, mintha kérte volna. Árpád népe, persze. Rolls Royce sugárhajtóművel a valagukban is a budinak kormányoznák magukat.

Etniez 2015.07.20. 13:00:41

@röf: Egy egy jó hosszú, blablabla. de mivel benne volt a napi gyurcsányozás, fáradhatsz a kasszához.

De a libás kimaradt, azt levonjuk!

Etniez 2015.07.20. 13:01:37

@Etniez: Ja meg azelmúltnyolcév is... ejnye.

♔bаtyu♔ 2015.07.20. 13:03:50

Brühühű, fideszes az alkotmánybíróság.

"azért lett kétharmad, mert az emberek "rendre" vágytak, "tűzoltásra" volt szükség; gyorsan kellett döntéseket hozni."

Tényleg ezért lett. Nem véletlenül vagytok még ma is a kukában.

♔bаtyu♔ 2015.07.20. 13:06:35

@röf: Itt görcsölnek, orbánoznak, a helyett, hogy "megköszönnék" Ferinek, az MSZP-nek és a liberális bagázsnak azt, hogy még 2018-ban sem lesz esélyük. Mintha Orbán tehetne erről.

hosaka 2015.07.20. 13:10:39

@röf: "Dehogy unom, csak tényként megállapítom, hogy szánalmas.
Attól még örül a lelkem, ezt a sok ványadt bolhaköhögést olvasva.... :)"

Na, ezt is felveti a pénz, akkorákat örül.

hosaka 2015.07.20. 13:16:43

@♔bаtyu♔: "Itt görcsölnek, orbánoznak, a helyett, hogy "megköszönnék" Ferinek, az MSZP-nek és a liberális bagázsnak azt, hogy még 2018-ban sem lesz esélyük. Mintha Orbán tehetne erről."

Te vagy az egyetlen értelmes troll a környéken. Meghajlás. はじめ !

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.07.20. 13:25:56

@röf: Te egy szemét vagy? Örömöt okoz neked mások szenvedése?

♔bаtyu♔ 2015.07.20. 13:33:30

@hosaka: Neked mi a troll, aki nem a te véleményeden van?

Nem lehet, hogy te is "demokrata" vagy?

A többinek ugyanis nem ez a troll, hanem az, aki pld. ha neki nem tetsző politikai véleményt olvas, akkor személyeskedik. A többinek a más vélemény egyszerűen csak más vélemény, ami természetes egy blogban. Ezért is van.

♔bаtyu♔ 2015.07.20. 13:36:15

@Etniez: Hogyan lehetne elemezni Orbánékat, ha nem hasonlítják az elődjeihez.

Azzal együtt aláírom, hogy kényelmetlen az elmúlt nyolc évezés, hiszen ez a ballibsi pártok waterloo-ja volt. Ez örökké ott marad, nem kellett volna elkövetniük. Pech és sajnos nem csak nekik.

Etniez 2015.07.20. 13:36:33

@♔bаtyu♔: Inkább az a vicces, hogy a fideszesek 2015-ben még mindig egy hét éve politikai hulla nevét mondogatják.

Mennyire belehettek szarva? :D

DR. Smit Pal 2015.07.20. 13:36:54

"ezzel indokolja Orbán jogát a magyar parlamenti demokrácia felszámolására."

A picsaba, ma reggel is megszunt a demokracia ??
Errol most valahogy lemaradtam, pedig szamolom. A maival egyutt ez volt a 182. demokracia megszunes az elmult 5 evben.
A sajto szabadsagban jobban allunk az meg csak 152 -szer szunt meg.

Etniez 2015.07.20. 13:37:40

Nemsokára átveszi a vezetést a Jobbik, de ti még mindig Gyurcsány, meg libás, meg libsibolsi, meg elmúlnyolcévnél tartotok.

Kicsit beakadt a lemez.

hosaka 2015.07.20. 13:38:02

@♔bаtyu♔: "Tényleg ezért lett. Nem véletlenül vagytok még ma is a kukában."

Jaja, a kuka, kb azonos árfekvésben az óvodai légváraddal, amiből január másodikától finghangon szökik a GDP.

Helyszíni zsemle 2015.07.20. 13:43:08

@Etniez: Miutan a mai napig fizeti az orszag az mszp 8 eves amokfutasa alatt a nevunkben felvett, es ELOPOTT ezer milliardokat, ezert annak a korszaknak meg mindig nincs vege. Amig az orszag helyre nem jon gazdasagilag, vagy amig az mszp ki nem fizeti az akkor elopott EZER MILLIARDOKAT, addig igenis hivatkozhatunk arra a VESZKORSZAKRA.

♔bаtyu♔ 2015.07.20. 13:47:40

@Etniez: Szerintem pedig az a vicces, ahogy te ezen leragadsz. Az "elmúlt 8 év" nem csak Gyurcsány, hanem az SZDSZ, MSZP is.

Na most te sem gondolod komolyan, hogy a "fideszesek" rettegnek a megszűnt SZDSZ-től és a 12%-os MSZP-től? Vagy akár a belőlük képzett "civilektől"?

Nem kell túldimenzionálnod, az elmúlt 8 év pontosan azt jelenti amit, az MSZP-SZDSZ kormány teljesítményét.

♔bаtyu♔ 2015.07.20. 13:49:23

@hosaka: Nem, nem azonos "árfekvés" és a többi. A kuka az kuka.

hosaka 2015.07.20. 13:50:46

@♔bаtyu♔: "Neked mi a troll, aki nem a te véleményeden van?"

Nem. Nekem te vagy az. Mert szórakoztatjuk egymást, mintha kötelező lenne. Hogy jön ide a vélemény? Komolyan azt gondoltad, hogy megosztom veled a véleményemet? Miért tenném? Erre nem kértem lehetőséget és nem várom el senkitől.

♔bаtyu♔ 2015.07.20. 14:00:25

@hosaka: Nézd haver mint vetted észre, akkor írtam neked, amikor rám reagáltál. Nekem te egy nick vagy, nem is érdekel, milyen megfontolásokból írsz ide, leszarom, ez a magánügyed.

Ezért vagy troll, mert téged nem a másik véleménye érdekel és a tiedet sem akarod megosztani, hanem személyeskedsz. Engem te nem szórakoztatsz, én udvarias vagyok és reagálok, ennyi.

A blognak ez a része egy felület. Kitöltheted a saját politikai véleményeddel, de kitöltheted azzal is, hogy a másik mekkora troll.

Ennek kurvára nincs jelentősége, bár az értékes nyilván a vélemény.

Etniez 2015.07.20. 14:01:03

@Helyszíni zsemle: Az biztos, hogy nagy ára van a Gyurcsány-korszaknak.
Sajnos Orbán számlája is lesz akkora, miután elszórták a magánpénztárakból kiszedett 3.300.000.000.000 Forintot gumicukorra.
Ez most még nem hiányzik, tíz év múlva viszont nagyon-nagy szarban leszünk.
Plusz Orbán elkergette a tőkét innen, anélkül meg a fű sem nő.
Az egykulcsos adó nem hozott gazdasági fellendülést, helyette lett egy kevés gazdag meg egy csomó szegény.
Ezek a károk is hatalmasak sajnos.

Etniez 2015.07.20. 14:02:23

@♔bаtyu♔: Ja értem. Szdsz megszűnt, Mszp meg törpepárt lett. Akkora tényezők, hogy csak na....

sanyix 2015.07.20. 14:05:05

@♔bаtyu♔: mi van ma őszinteségi rohamotok van? Silverstein azt mondja hogy a ballibsik is ugyanezt csinálták, így tehát megerősíti, hogy ugyan olyan a fütyisz mint a ballibsik.

te meg azt mondod, hogy az elmúlt 8 év (amiből 5 a pártodé) az egyenlő az MSZP-SZDSZ kormány teljesítményével, ami igaz is, mert mindkettő egy rakás szar.

bekattant valami a nagy melegtől? Újra alakítjátok a régi közös pártot az MSZMP-t is?

♔bаtyu♔ 2015.07.20. 14:06:20

@Etniez: Épp azt írtam, hogy NEM tényezők. Te problémáztál azon, hogy azért elmúlt 8 éveznek, mert félnek tőlük, nem én.

hosaka 2015.07.20. 14:10:12

@♔bаtyu♔: "A kuka az kuka."

Nem lepne meg, ha egyikünknél sem lenne légkondi. Vagy valamivel egyszerre permeteztek le mindkettőnket a repülőről. A hatszáz mondatos Orbán Viktorhoz intézett szerelmeslevél részletektől nem pattan el a nyomásmérőmön az üveg, de ma négyszavas mondatokkal kell egymás idegein cimbalmozni.

Hoztam sört. Nem érdekel sem az AB, sem a trollok párzási szokása. Az lesz, ami lesz.

Etniez 2015.07.20. 14:12:40

@♔bаtyu♔: Azért nyolcéveznek, mert félnek. Pszichológia.

Ott a Jobbik, mindjárt előzi a Fideszt, de azt nem emlegetik, mert nem félnek tőle.

Bár a Fidesz már érzi a vesztét, igazából arról szólt a plakátkampány.

♔bаtyu♔ 2015.07.20. 14:15:09

@Etniez: Nem Orbánék 8 éveznek, hanem mi. Ha ők kezdenének el 8 évezni, azt már nem nagyon tolerálnák a választók. Még akkor sem, ha Gyurcsányék adósságai nélkül elég rendesen beljebb lehetnénk, hiszen sajnos ezen a 8 évezés nem segít.

♔bаtyu♔ 2015.07.20. 14:16:32

@hosaka: Ne kínlódjál már, mit problémázol ezen? Ha ballibsi vagy akkor dolgozz azon, hogy kedvenceid ki keveredjenek a kukából, ha pedig nem, akkor nem értem mit görcsölsz.

Ők jártak így, nem Orbánék.

Merlot 2015.07.20. 14:16:46

Ha majd bukik ez a totalitárius rendszer, fel kell állítani a rögtönítélő népbíróságokat.
Nem, nem kell (mert nem lehet) halálra ítélni az AB tagjait, de "örökös eltiltás a közügyektől" büntetéssel kell sújtani őket.
Ez KELL legyen az első lépés egy új, demokratikus rend helyreállításában!

dicsak buksi! 2015.07.20. 14:23:03

@Merlot:
Demokratikus rend helyreállítása rögtönítélő népbíróságokkal. Ez olyan mint a békeharc?

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.20. 16:28:55

@nu pagagyí:

Legyen törvény rá, hogy csak ballib lehet alkotmánybíró. Ha ugyanis nem így van, az diktatúra.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.07.20. 16:48:51

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ez a baromság is a közírói munkásságod része? Briliáns. Irodalmi Nobel díjat neked! Azon hogy közírónak nevezted magad, asszem még sokat fogunk röhögni. :-))

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.07.20. 16:49:58

@♔bаtyu♔: Gyurcsány adósság kevesebb mint Orbáné, ezt szögezzük le!

nemecsekerno_007 2015.07.20. 17:37:34

Az senkit se zavart amikor egy ex párttitkár-helyettes volt alkotmánybíró? Ez ugyanolyan mint Pető Iván, akinek a szülei erősen AVH "aktivisták" voltak. Persze a gyerek nem felelős a szülei tettei miatt, de akkor se biztos, hogy jó az ha demokráciáról, meg liberalizmusról prédikál. Biztos az anyatejjel szívta magába a képviseleti demokráciát, meg a liberalizmust.

nemecsekerno_007 2015.07.20. 17:39:03

Amúgy ez az ürge az:

http://vs.hu/kozelet/osszes/kiss-laszlo-alkotmanybiro-tovabb-pereskedik-1207#!s7

nu pagagyí 2015.07.20. 17:56:52

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Az AB tagja csak szakmai (jogi) karrier után lehessen valaki és természetesen szuverén embernek kell lennie. Egy független hatalmi ágba ne lehessen exportálni egy másikból embereket, különben nincs semmi értelmük. Mindannyiunk érdeke, hogy a független intézmények valóban függetlenek legyenek. Komoly összeférhetetlenségi szabályokat kell állítani, amik voltak persze, de a puccsista hatalom lerombolta, hogy teljessé tegye uralmát az országban.

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 18:01:11

@sanyix:

Mi a fasznak újra alapítani(alakítani),ha láthatóan így jobban működik a rendszer. A módszerváltás tervezői zsenik voltak. Így megszopatni egy országot...ez nem semmi.
A végrehajtói,kivitelezői már koránt sem voltak ilyen nagy koponyák. No de nem is ezért esett rájuk a választás.

nu pagagyí 2015.07.20. 18:02:25

@nemecsekerno_007: Orbán apja is párttitkár volt, az tetszik? Mindenkit a saját tevékenysége alapján kell megítélni. Orbán saját erőből aljas, nem kellett hozzá az apja, Petővel viszont nem tudom mi a bajod.

sanyix 2015.07.20. 18:06:12

@Wikus Van De Merwe: azért, hogy ne kelljen a színház hogy most a maszop meg a fütyisz egymást nem szeretik :)
Amúgy is egyre több a kádári nosztalgiázó fütyisz/maszop szimpatizáns. Összehoznák Gyurbán Vikrenc-et ő lehetne a diktátor, és megint 3,60 lehetne a kenyér :DD

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 18:07:18

@nu pagagyí:

"...Petővel viszont nem tudom mi a bajod..."

Bár nem nekem szólt a kérdés,de szerintem így az SZDSZ eltünése után már semmi,igazán semmi. És nem vitás hogy jobb ez így...

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 18:13:46

@sanyix:

Nem tetszik az előadás?
Oké,csapnivalóak a színészek,de azt senki sem mondhatja,hogy a sztori nem tartalmaz elég drámai,targikus,tragikomikus és röhejes elemet. Ezé szeressünk színházba járni.
Az élet egy rossz játék,de a grafikája nagyon ott van.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.07.20. 18:28:14

@nu pagagyí: 'Orbán apja is párttitkár volt, az tetszik?'

Ezt már legalább annyiszor hallottam, ahányszor a szőlőbányáját láttam.

nemecsekerno_007 2015.07.20. 18:32:14

@nu pagagyí: csak Orbán apja nem alkotmánbíró és nem is volt. Ha folyton a jogállam, meg a demokrácia körül megy a sipítozás, akkor egy alkotmánybíró sokkal többet nyom a lattba. Persze 2007-ig volt az, addig meg volt hitel az operett-demokráciára. Most meg nincs és a dolgok szarul állnak. A mostani kormány a kisebbik rossz, isten mentsen tőle, hogy visszatérjen a poszt-kádári töketlenség a baloldal képében. Az SZDSZ-el fémlejzett "liberalizmusról" már ne is beszéljek...
Amúgy itt van egy jó kis dokumentumfilm. Ettől nagyjából minden érthetővé válik :)

www.youtube.com/watch?v=9fLbxIhIbvQ

nemecsekerno_007 2015.07.20. 18:35:04

@nu pagagyí: "Orbán saját erőből aljas, nem kellett hozzá az apja. Petővel viszont nem tudom mi a bajod."

Egyenlőre az eredmények még Orbánékat igazolják, aztán meglátjuk, hogy mit tudunk kihozni belőle. Mert azért azzal jó ha tisztába lenne a többség, hogy 2020 után nekünk kéne megkeresni a pénzt ami már nem jön az EU-ból. És nem O.V. v. Gyurcsány fogja, hanem nekünk kéne. Ilyen blogokért nem adnak pénzt külföldön. Na ez a nem mindegy.

nu pagagyí 2015.07.20. 18:46:20

@nemecsekerno_007: Valaki felelni fog azért, mert kilopták a nyugdíjra félretett pénzeket.

Ezt a kormányt egyébként nemcsak választáson lehet elzavarni. Érzésem szerint, nem is így fog történni, mert már előző választás sem volt tisztességes és gyakorlatilag senki sem gondolja már, hogy a többi az lesz. Nem tudom mi lesz az utolsó csöpp, de azonnali hatása lesz.

nu pagagyí 2015.07.20. 18:53:39

@Wikus Van De Merwe: Alaptalan az önbizalmad. A Fidesz már lejárt lemez. Új és még aljasabb önkényurak készülődnek hatalomra. A Fidesz megcsinálta fészket, de hamarosan kitúrják a tojásait belőle. Sajnos ez a logikája a dolgoknak. Nekem rohadtul nem tetszik, de annak drukkolok, hogy titeket is pofán vágjanak legalább egyszer.

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 18:56:28

@nu pagagyí:

"...mert már előző választás sem volt tisztességes és gyakorlatilag senki sem gondolja már, hogy a többi az lesz..."

Nagyon ciki a veszprémi időközi választás végeredményének ismeretében ilyesmire hivatkozni. A Fidesz verhető választáson és az általuk kreált választási törvény simán lehet a végzetük is.
Ja,hogy az ellenzék impotens,tehetségtelen faszok gyülekezete?
Hát erről végképp nem a Fidesz tehet...

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 19:03:53

@nu pagagyí:

"...A Fidesz már lejárt lemez..."

Az előbb még azon keseregtél,hogy alig verhetőek. Eldönthetnéd már,hogy igen,vagy nem.
Tipikus ellenzéki hozzáállás a tiéd.
Ismerős lehet :

-Mit akarunk?
-Nem tudjuk!
-Mikor akarjuk?
-Azonnal!

nemecsekerno_007 2015.07.20. 19:04:44

@nu pagagyí: ez a "na most már aztán tényleg el fogják zavarni Orbánt" szöveg nagyon fárasztó. Az ellenzék balfaszok gyülekezete. A Jobbik több sebből vérzik, ill. a kormánynak nyílván vannak olyan információk a birtokában amivel meg tudják szorongatni a Jobbikot. Nyílván pont akkor amikor arra szükség lesz.
Egyébként meg tényleg nem a kormány megbuktatásán kéne agyalni, hanem exportképes termékeken, szolgáltatásokon. 2020 után nem kapunk pénzt az EU-tól, nekünk kéne megkeresni. Az pedig csak exporttal lehetséges. Mindent ennek kellene alárendelni. Az oktatást, adórendszert, egészségügyet, nyugdíjrendszert, államigazgatást etc.... Egyszerűbben: Megfogod a kaptát, aztán kapálsz v. megfogod a kapát, oszt lóbálod a fejed felett "Orbán takarodj!"-at skandálva. Na melyikből lehet megélni?!

nu pagagyí 2015.07.20. 19:16:33

@nemecsekerno_007: Nen tudok beleszólni a problémádba. Exportképes termékekért a csúti Mészárosnál házalj, mert jelenleg a fál dunántúl az ő tulajdona. Talán adhatnál neki néhány tanácsot, hogyan verhetné le az argentin marhahúst, a szlovák tejet, a görög fetasajtot, az olasz sonkát és olívabogyót. Aztán ott van Tungsram utódjaként az udvari villanykörte becsavaró szakember, szólítsd fel, hogy Frankfurtban is nyerje el a közvilágítási tendert, esetleg saját gyártású világszabadalmat használva. Garancsi is exportálhatna, ha már az importba beleunt, de az igazi durranás az lenne, ha a sátoraljaújhelyi kaparós cigivel az amerikai piacon vernénk a Winstont vagy a Marlborót. Tartalék lehetőség még Széles Gábor ingyen energiája, bár abból nem sok bevételre számíthatunk, ha ingyen lesz, de hátha.

nu pagagyí 2015.07.20. 19:31:08

@Wikus Van De Merwe: Ahány időközi választás volt az utóbbi időkben, annyiszor küldték el őket a picsába. Viszont annyi erejük még van, hogy csaljanak az országos választáson, hiszen kisajátították a teljes államot és lelkiismeret furdalás nélkül ki is használják saját céljukra. Most is kampányolnak közpénzen 600 millióért és ráküldik a hatóságot azokra, akiknek ez nem tetszik.

Éppen ezért, nem hiszem, hogy választáson meg lehet buktatni a diktatúrát. Népfelkelés szokott egy ilyen képződménnyel végezni. Egyelőre az ellenzék nem radikalizálódott, leszámítva a Fidesz-kreatúrából zombivá vált Jobbikot, ezért van még viszonylagos nyugalom. De ti már nem tudtok visszavenni a pofátokból, nyilván genetikailag: a bűnöző az bűnöző, akkor is, ha frakkot visel. Ez lesz a vesztetek.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.07.20. 19:37:40

@nu pagagyí: 'Ezt a kormányt egyébként nemcsak választáson lehet elzavarni. Érzésem szerint, nem is így fog történni, mert már előző választás sem volt tisztességes és gyakorlatilag senki sem gondolja már, hogy a többi az lesz. '

Persze hogy nemcsak. Nektek pl. erre esélyetek nincs. A jobbik elzavarhatja akár választáson is.

+ nektek, választáson kívül sincs. Eddig a netadós tünti érte el a talán 10ezres létszámot, a baller tüntetések esetleg a tiizedét.

ob.szerver 2015.07.20. 19:37:46

Különös. Ez a Lenkovics nevű fideszbűnöző be van betonozva a pozíciójába. Mindenkitől független, a pénzét megkapja, a pozíciója a 4. legmagasabb közjogi méltóság. Megtehetné, hogy a feladatát végzi, azt, ami miatt annak idején kialakították az AB-t. De ő mégis mást választott. Azt, hogy benne lesz a neve a történelemkönyvekben, mint a maffiarezsim egyik legvisszataszítóbb kollaboránsa. Hogy az ő tevékenységén keresztül fogják demonstrálni világszerte a joghallgatóknak, hogy hogyan üresedik ki a jogállam, ha a szervezett bűnözés maga alá gyűr egy egész országot. Tényleg megéri Lenkovics úr?

nu pagagyí 2015.07.20. 19:40:51

@Tiszteltetem Brüsszelet: A tény az tény, még ha unalmas is. De egyébként sem veled dumáltam.

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 19:45:09

@nu pagagyí:

Az időközin miért nem csaltak,miért nem manipuláltak,miért nem fenyegettek?
Tudod jól,hogy csak mentségeket,kifogásokat kerestek...ráadásul előre...jó előre.
És ha már népfelkelésről vízionálsz,akkor csak úgy megjegyzem,hogy ha egy választásra nem tudtok tisztességesen felkészülni,támogatható és népszerű jelölteket állítani,akkor miből gondolod,hogy a nép felkel értetek?
Saját magáért? Talán...de abból számotokra sem adódik jó,abból nem lesz köszönet.
A tanácstalanság,a tehetetlenség és az ellenzéki oldalon tapasztalható nihil vezetett oda,hogy világvége hangulatod miatt már csak apokaliptikus végkifejleteket tudsz elképzelni.

empoftla 2015.07.20. 19:47:54

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Vicces vagy, de pont az ellenkezője kell: Illiberális bírák. Természetesen ilyen törvény csak akkor lehet ha a Fidesz kiplakátolja.

nu pagagyí 2015.07.20. 19:49:29

@Tiszteltetem Brüsszelet: A Szirizának sem kellett sok idő. Az, hogy mi van most, nem jelent semmit. Az számít, mennyien érzik úgy, hogy nyomorukat és kiszolgáltatottságukat a rendszer okozza. Egy lefojtott rendszerben, a felszínen sokáig nem látszik a mélyben történő változás, de ha elér egy kritikus szintet látványos és visszafordíthatatlan lesz. Egyben biztos vagyok, a nép vissza fogja követelni a jogait és lesznek kárvallottjai a dolognak azok közül, akiknek a legnagyobb most a pofája.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.07.20. 19:51:43

@nu pagagyí: 'A Szirizának sem kellett sok idő.'

Az eladósító lúzerkormányok után persze hogy nem, így volt ez Mo-n is. A kormányzó baloldal elpusztult, a parlament 85%-a jobbos.

nu pagagyí 2015.07.20. 19:55:49

@Wikus Van De Merwe: Megnyugtatlak, az időközin is csaltak, de nem eléggé. Maga a rendszer tisztességtelen, hiszen legálisan lehet már szavazatot venni, közmunkásokat szállítani, azt hitték ennyi elég lesz. Ennél durvább csalás kell majd.

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 20:02:34

@nu pagagyí:

Mentehetlenek vagytok...
És úgy látom igazából akkor lennétek bajban,ha valami csoda folytán - mert saját erőből tuti nem megy - sikerülne választást nyernetek.

nu pagagyí 2015.07.20. 20:03:04

@Tiszteltetem Brüsszelet: Az "eladósító kormány" jelző illik a Fidesz-kormányra, és ráadásul ez a kormány a közszolgáltatásokat és a társadalombiztosítást is kifosztotta és tönkre tette. Ennyi pont elég a csúfos bukáshoz.

citrix 2015.07.20. 20:06:39

A Párttal, a Néppel egy az utunk, jelszavunk munka és béke

nu pagagyí 2015.07.20. 20:07:57

@Wikus Van De Merwe: Én a magam részéről páholyból nézem majd, amint a tehetségtelen csürhétek menekül a süllyedő hajóról. A rendszer magától is rátok omlana, de nem hiszem, hogy addig elvegetáltok. Beruházás nincs a pénzcsapokat elzárják, a külföldi tőke menekül, a közpénzből felhizlalt oligarcháitok a büdös életben nem fognak versenyképessé válni. Nézd csak rá a bamba Mészárosra, mit vársz tőle K+F-t? Elkúrtatok mindent.

ob.szerver 2015.07.20. 20:08:02

@nu pagagyí:

Autokrata / fasisztoid rezsimek választásokon nem adják át a hatalmat. A népfelkelés verzióban sem hiszek, azt a népet a 47 ezres közmunka ígéretével vagy az elvesztésével való fenyegetéssel az ökör helyébe is be lehet fogatni. A rezsim akkor fog megbukni, amikor nyugaton úgy ítélik meg, hogy a magyar példa már saját biztonságukat és értékrendjüket fenyegeti. Ehhez elég az európaiaknak elzárni pénzcsapokat, amitől a gazdaság azonnal egy többszázalékos recesszióba fordul, vagy az amerikaiaknak kiszivárogtatni néhány zaftos dokumentumot Orbánról. Ez bekövetkezhet ebben a ciklusban vagy sokkal később is. A maffiaállam belülről már nem lebontható.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.07.20. 20:09:07

@nu pagagyí: 'Az "eladósító kormány" jelző illik a Fidesz-kormányra'

2014ben ezt qrvára nem sikerült eladni.

Most, hogy már sajtótok sincs, biztos könnyebb lesz.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.07.20. 20:11:53

@nu pagagyí: 'Beruházás nincs a pénzcsapokat elzárják, a külföldi tőke menekül, a közpénzből felhizlalt oligarcháitok a büdös életben nem fognak versenyképessé válni. '

Ezt mondjátok 2010 óta (+hogy IMF nélkül Eu piszkálással eljő az államcsőd).

Ehhez képest ennyi beruházás+EU pénz amennyi egy év alatt idejön, a cucik utolsó ciklusában összesen nem jött. Versenyképesek meg nem leszünk már most az elsők között vagyunkk GDP növekedésben Európában.

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 20:15:40

@ob.szerver:

"...A rezsim akkor fog megbukni, amikor nyugaton úgy ítélik meg, hogy a magyar példa már saját biztonságukat és értékrendjüket fenyegeti..."

:)
Komolytalanok vagytok.
Légy oly kedves és sorolj fel néhány olyan "példát",mely fenyegeti a nyugati rendszer értékrendjét és biztonságát.
Azt,hogy halálra röhögtetjük őket a diletantizmusunkkal nem ér belevenni.
Sorold...

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 20:23:18

@nu pagagyí:

Figyelj,ha én úgy páholyozhatnék,ahogy te teszed,akkor nem siránkoz nék itt az ellenzéki lét sanyarúságán. Amit te csinál,ahhoz mazchoistának kell lenni.
Azt pedig,hogy egy tönkre vágott országban( országgal ) mit csinál a külföldi( menekülő? ) tőke,néhány év múlva,a görüög példán keresztül elemezheted. Számtalanszor bebizonyosodott már,hogy a végletes gonolkodásotokat,az "Itt halunk meg mind!" hozzáállást felülírják olyan dolgok,amivel nem számoltok.

ob.szerver 2015.07.20. 20:23:42

@Wikus Van De Merwe:

Egyet a kedvedért. Putyin pincsije ott ül az EU-s és NATO csúcstalálkozókon. Azt, hogy Putyin zsarolja-e Orbánt a korrupciós ügyeivel vagy Orbán önként szolgáltatja ki az országot az oroszoknak, egyszer majd kiderül.

nu pagagyí 2015.07.20. 20:29:16

@Tiszteltetem Brüsszelet: Az IMF+EU hitelt nem azért vették fel, mert csőd fenyegette volna az országot. Az bruttó államadósság akkoriban 67%-on, a nettó 50%-on állt (szólj, ha megint annyi lesz).

Pont azért vették fel, hogy ne adósítsák el az országot. Ha már nem rémlik, akkor éppen egy pénzügyi válság volt a világban és hirtelen nagyon drágán tudtuk volna csak a forintot devizára váltani, mert elfogytak a normális kötvényvásárlók a piacról és helyüket spekulánsok vették át. A jegybanki devizatartalék akkor 17 millárd Euró volt, ami békeidőben elég, hogy ne támadják a forintot, de egy válság idején kevés. Az alacsony kamatú IMF/EU hitel a jegybank tartalékait növelte, még most is ott van, jelenleg kb. 35 milliárd és nem Matolcsy rakta be oda.

Jelenleg a nettó államadósságunk megegyezik a bruttóval, tehát a Fidesz kormány 5 év alatt ténylegesen 27 százalékkal (50-ről 77-re) adósította el az országot. Ez eddig az eredmény, ennek örültök. Én szomorú vagyok.

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 20:31:16

@ob.szerver:

Ugye azt nem gondolod komolyan,hogy egy EU-s vagy NATO csúcstalálkozón elhangzottakról csak és kizárólag első számú ügynökétől,O.V.-tól értesül maj V. Putyin?
:)
És ugye azt sem gondolod komolyan,hogy az általatok ezerszer leírt,az EU-ban szerintetek közröhely tárgyát képező Orbán fogja majd a csúcstalálkozókon akaratával a döntéseket befolyásolni.
Értem én,hogy ez a Mikiegér néhány választáson megalázott és tönkre vert titeket,de azt ne gondoljátok már,hogy a határt átlépve számít az valamit,hogy ezen a szemétdombon ő a kiskakas.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.07.20. 20:35:40

@nu pagagyí: 'Az IMF+EU hitelt nem azért vették fel, mert csőd fenyegette volna az országot.'

De igen. A müködő gazdaságok nem onnan vesznek fel hitelt, hanem ott ADNAK hitelt.

'Pont azért vették fel, hogy ne adósítsák el az országot.'

Ez sem sikerült.

'Jelenleg a nettó államadósságunk megegyezik a bruttóval'

Nettó adósságot soha sehol senki nem jegyzett még az Egyenlítő blogon kívül.

sanyix 2015.07.20. 20:42:19

@Tiszteltetem Brüsszelet: akkor 2011-ben nem működött a gazdaság amikor vitya a nagy szabadságharc közepette kuncsorgott az IMF-nél pénzért, de nem jött össze?
A működő gazdaságok putyin elvtárstól vesznek fel hitelt ugye? :D

nu pagagyí 2015.07.20. 20:43:05

@Wikus Van De Merwe: Lehet még hazudozni. Te el is hiszed a sajátodét. A te dolgod.

De sajnos van propagandán túli való világ is. Ott meg olyan szabály van, hogy ha valamit tartósan szarul csinálnak, az össze fog omlani. Például ki lehet fosztani a közműszolgáltatókat, szarért-húgyért kitúrni a tulajdonost a vagyonból. Ameddig a lefektetett csövek nem rozsdásodnak el, a gépek nem mennek tönkre nincs is semmi baj, lehet úgy tenni, hogy minden rendben van. El lehet lopni az amortizációs pénzt, mehet az ihaj-csuhaj. Aztán egy idő után minden elromlik, költeni kéne, és a bevétel nem lesz elég, hiszen folyamatosan spórolni kellett volna a majdani felújításra, díjat meg nem lehet radikálisan emelni, amikor hirtelen milliárdok kellenének, mert akkor lázadás lesz.

Ti tücskök vagytok. Nem építetek, csak felélitek az előző kormányok megtakarításait (MNYP), leraboljátok az időszakukban kiépített infrastruktúrát és beruházásokat (útdíj, különadók tömkelege), szétlopjátok az állami vagyont (földek, ingatlanok). Törvényszerű a bukás, csak idő kérdése.

sanyix 2015.07.20. 20:46:13

@nu pagagyí: "Aztán egy idő után minden elromlik, költeni kéne, és a bevétel nem lesz elég, hiszen folyamatosan spórolni kellett volna a majdani felújításra, díjat meg nem lehet radikálisan emelni, amikor hirtelen milliárdok kellenének, mert akkor lázadás lesz."

És ekkor jön az, hogy privatizálják, a haverok rohadt jól járnak vele, majd kezdődik újra :D

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.07.20. 20:47:29

@sanyix: Nem vettünk fel semmilyen hitelt Putyintól.

Egyébként attól kell felvenni, akitől olcsó. Ma már sokkal kevesebb a külföldi kézben levő adósság, mint 2010ben, a magyarból pedi a többszöröse van a sima parasztok kezében, mint eddig bármikor.

Igy tovább.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.07.20. 20:48:14

@Tiszteltetem Brüsszelet: Mi van? Újra mered használni ezt a nicket a holocaust tagadásod után?

nu pagagyí 2015.07.20. 20:50:18

@sanyix: Aki privatizálja, annak először be kell fektetnie. A haverok ilyet nem szoktak csinálni, ők csak kivenni szeretnek.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.07.20. 20:51:45

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: A Holokauszt nálunk reklámozott formája Hollywoodi mese jóval a 2. VH előttről.

nu pagagyí 2015.07.20. 20:52:04

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Nem gondolom komolyan, de azt igen, hogy a Fidesz elzavarása után ő lesz az első, aki az én szövegeimet fogja visszaböfögni a bukott fideszeseknek.

ob.szerver 2015.07.20. 20:58:59

@Wikus Van De Merwe:

Próbálj meg egy kicsit gondolkodni. Adott egy velejéig korrupt gazember, akinek a viselt dolgairól nem csak mi tudunk, hanem a jelentősebb országok titkosszolgálatai is. Sőt sokszorosan annyit mint mi, ráadásul bizonyítékokkal, dokumentumokkal alátámasztottan. Innentől fogva Orbán zsarolható. Az, hogy az amerikaiak és az európaiak meddig tűrik el, hogy a köreikben ott ül valaki, akivel bilaterálisan szinte soha nem érintkeznek, akiben nem bízhatnak meg, aki a legbizalmasabb EU és NATO információkhoz is hozzájut, és még csak nem is titkolja a nyugat iránti ellenszenvét és az oroszok és mindenféle sötét keleti autokráciák iránti vonzalmát, az majd elválik. Nem az a kérdés, hogy Orbán ebbe fog-e belebukni, csak az, hogy mikor.

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 21:02:40

@nu pagagyí:

Tehát,mivel képtelenek vagytok ezt a rendszert,legyen az bármennyire is kártékony,megbuktatni,így kivárásra játszotok.
Ezt akarod mondani?
Írásaitokat olvasva mindik felmerül egy egyszerű kérdés...talán te felelsz majd rá.

Ha ennyi kárt,ennyi szenvedést,tönkretett életet eredményezett az eddigi Fidesz kormányzás,akkor hogy fordulhat elő,hogy nincs támogatottságotok?
Bónuszkérdések (külön pontokért):

Ha ekkora a nyomor,és teljes a kilátástalanság,akkor miért nem söpri el a népharag Orbánékat?
Ha esetleg úgy gondolod,hogy az agymosás és a manipuláció olyan mértékig fokozódott,hogy a társadalom tehetetlen,akkor mire számítasz? Mire vársz?
Ha eddig nem csapott le a munkásököl,akkor mikor fog? Mert nagyon úgy néz ki,ha elméletedet használom,hogy Orbán jól játszik a hangszeren és úgy táncolnak ahogy ő fütyöl.

Paul Summers 2015.07.20. 21:04:18

Mondjuk a 40 év bolsevik patkányizmus után, nem ártana 40 év jobboldal.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.07.20. 21:11:18

@Larry Silverstein: "Mi a probléma azzal h a saját emberekkel töltötték fel az alkbíróságot?

Minden kormány ezt csinálta. Ha nem tetszik új alkotmányt kell csinálni és kész. "

Ez egyszerűen nem igaz. A baloldali kormányok esetén mindig arányosan lettek leosztva ezek a funkciók. Egyenesen megkérdezték a fideszt, hogy kit javasolnak.

Wikus Van De Merwe 2015.07.20. 21:14:59

@ob.szerver:

Ha ezt a hülyeséget tovább fejlesztem,akkor az is kérdés lehet,hogy egy velejéig korrupt gazember,aki mindig beint az EU-nak és az USA-nak,miért van még hatalmon.
Most nem zavarja őket,most nem ciki vele egy sorban ülni,állni,vele egy légtérben lenni,vele egy fényképen szerepelni,neki fontosat,bizalmasat mondani vagy írni?
Mi a garancia,hogy az a Nyugat,mely most láthatóan gond nélkül eltűri a kiskakas pökhendiségét,gorombaságát és viselt dolgait,piszkos ügyeit,idővel eltávolítja majd.
Mi van abban az esetben,ha ez az általad zsarolhatónak tartott alak jó lesz nekik később is. Mi van,ha a Nyugat szarik rátok,szarik demokrácia felfogásotokra,liberális értékeitekre és egyszerű számításból Orbán mellett dönt. Mert bizony sokszor előfordult már,hogy a demokrata Nyugat "nagyon jól" együttműködött egy gaz diktátorral.ha érdeke úgy kívánta.
Könnyen előfordulhat,ha kivárásra játszotok,hogy tartósan szopóágra kerültök.
Nem lenne jobb egy olyan "B" terv,mely szükség esetén,azaz most,"A" tervként is használható?

sanyix 2015.07.20. 21:42:47

@Paul Summers: lehet hogy nem ártana, de ahhoz kéne egy jobboldali párt is, viszont ilyen nincs magyarországon :(

@Tiszteltetem Brüsszelet: Dehogy nem vettetek fel... Paraszt? Tehát így nevezitek a magyar embert? Nyilván, hiszen őket fosztogatjátok évtizedek óta.
Gondolom a cél az államcsőd és a tartozások lenullázása a "paraszt"-al szemben, és röhögés hogy megint kifosztottátok magyarországot, mint már annyiszor, így kis külföldi adóssággal nem veszik el a külső befektetők bizalma, hiszen nem az ő pénzüket nyúltátok le.

Szerintem inkább válts vissza a paul summers nickedre, és anyázz egy jót :)

ob.szerver 2015.07.20. 21:48:44

@Wikus Van De Merwe:

Sok mindent kérdeztél. A nemzetközi helyzet fokozódik. A második orbánrezsim kezdetén Oroszország még a nyugat barátja, de legalább partnere volt, ma ellenség, és ismét e legnagyobb fenyegetés a szabad világ számára. Más megítélés alá esett az oroszok felé történő riszálás akkor és más alá most. Orbán mindig is persona non grata volt, de le sem szarták, nem foglalkoztak vele. Ma viszont kockázatot jelent. A nyugat bízott abban is, hogy 2014-ben megbukik, de ma már tudják, hogy belülről nem leváltható, és ha már nem elég az igazságszolgáltatás bekebelezése, a média megszállása és 24/7-es hazudozása, a szavazókörzetek átalakítása, az ellenzékénél sokszorosan magasabb kampányköltekezés, akkor majd lesz szavazatszámlálási csalás, de ha kell, politikai gyilkosság is. A nyugat sokszor működik együtt autokráciákkal, de nem engedi be őket a saját sorai közé, és ha valaki tagként lesz autokrácia, azt előbb utóbb kibasszák. Itt nincs B terv. Előfordulhatnak olyan körülmények, (pl. 80 év legnagyobb gazdasági világválságának következtében) amikor egy ország magától már nem tud kimászni abból a szarból, amibe belekerült. Ha az amerikaiak nem lépnek közbe, Párizsban még ma is a németek masíroznának. Ilyenkor a barátai segítségre van szüksége, ami nem szégyen.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.07.20. 21:59:01

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: 'Ez egyszerűen nem igaz. A baloldali kormányok esetén mindig arányosan lettek leosztva ezek a funkciók.'

Annyival volt arányosabb, amennyivel kisebb volt a baloldali pártok hatalma (az is koalában). Az meg eszement dolog volt, hogy a közvetve (vagyis a választók által sehogy) sem választott AB belepofázhatott a TVhozásba az AB határozatokkal jogalkotóként. Ez a funkció már legalább 2000 óta erősen kritizáva volt minden oldalról, csak 2010ig senkinek sem volt meg a többsége a reformra.

A 90es években azért volt az ABnek túlhatalma, mert fostak hogy visszajönnek a komcsik.

sanyix 2015.07.20. 22:07:52

@Tiszteltetem Brüsszelet: és tényleg visszajöttek a komcsik, lásd fütyisz, és maszop.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.07.21. 06:21:03

index.hu/gazdasag/2015/07/20/most_epp_horvatorszag_csodjerol_suttognak/

"A Vecernji List zágrábi napilap hétfői számában arról cikkezett, hogy amikor a horvát állam nemrég újabb 6 milliárd kunával (250 milliárd forinttal) adósodott el 4,5 százalékos kamat mellett, azt a kormány úgy próbálta meg bemutatni, mint valami sikertörténetet, miközben Görögország mielőtt csődbe jutott volna, sokkal alacsonyabb kamatok mellett vett fel kölcsönt, hogy a költségvetési lyukakat betömje."

www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/penz/vittek-a-magyar-dollarkotvenyeket-a-befektetok/

"Vitték a magyar dollárkötvényeket a befektetők

A magyar állami kibocsátó összesen 3,25 milliárd dollár 5, illetve 10 éves devizakötvényt értékesített az irányadó amerikai államkötvények felett 335, illetve 345 bázisponttal. Ez 4,2, illetve 5,4 százalék körüli hozamot jelent. A felkínált kötvényekre 12 milliárd ajánlat érkezett. Londoni elemzői vélemény szerint Magyarország az Európával és különösen az euróövezettel kapcsolatos piaci hangulat “drámai javulását” tudta kihasználni a keddi dollárkötvény-kibocsátással. Magyarország ezt megelőzően 2011 márciusában, illetve 2010. januárjában adott el dollárkötvényt a nemzetközi tőkepiacokon."

www.portfolio.hu/deviza_kotveny/brutalis_kereslet_a_magyar_dollarkotveny_irant.191884.html

"Négy globális nagybankot bízott meg ma egy 10 éves dollárkötvény kibocsátásával az Államadósság Kezelõ Központ és a vonzó kibocsátási kondíciók miatt brutális vételi érdeklõdés mutatkozott. Az összesített ajánlati könyvbe ugyanis több mint 10 milliárd dollárnyi ajánlat érkezett be, amelybõl a magyar állam 2 milliárd dollárnyi összeget fogadhat el. Ez megegyezik azzal, amelyet elõzetesen Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter mondott. A kibocsátást a 10 éves irányadó amerikai államkötvény hozama (2,7%) felett eredetileg 350-360 bázispontos felárral hirdették meg, de végül a vonzó árazás miatt felfutó kereslet mellett 325 bázispontra szûkítették. Ez azt jelenti, hogy Magyarország 5,95% körüli dolláralapú hozam mellett adósodik el, ami a februári kibocsátás hozamánál (5,37%) érdemben magasabb. Fontos azonban látni, hogy az emelkedõ forrásköltség teljes egészében a menetközben megemelkedett amerikai kötvényhozamokkal magyarázható, ugyanis a februárihoz képest (345 bázispont) most kisebb felárral tudtunk forrást bevonni."

Pásztor Miklós 2015.07.21. 06:55:57

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Úgy csökkentik az államadósságot, hogy újabb hiteleket vesznek fel. Unortodox.

Pásztor Miklós 2015.07.21. 06:57:41

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Várjunk csak! Akkor 2013-ban 5 milliárd dollár hitelt vettek fel 5 százalék feletti kamatra? Az egy fél IMF hitel, nem?
süti beállítások módosítása