B1 blogcsalád



Így győzhető le a Fidesz rendszere

2015. május 07. - Csák Gergely

Egymillió forint az éves díja egy magániskolának Újbudán. Képzelheted a körülményeket: a falak szép színesre festve, a tanár néni egyszerre 20 gyerekkel foglalkozik (ennyi van egy osztályban) és mosolyog, a gyerekek és a szülők rengeteg délutáni fejlesztő foglalkozás közül választhatnak. 

Idén a gyerekszám - dacára a borsos díjnak - a duplájára nőtt. Míg máshol összevonják az iskolákat, mert annyira kevés a gyerek. 

Nézhetnénk ezt a jelenséget sok szempontból, a kulcsszó itt:

egyéni érdekérvényesítés.

Hogy jön össze a kettő? 

A magyar szülő, a tanár, a diák, sőt, a közoktatásban működő szakszervezetek - a rendszer összes résztvevője -  némán nézte végig, ahogy az utóbbi öt évben szétverték a magyar oktatási rendszert, központosították és lenyomták mindenkinek a torkán az összes szart. 

(Megjegyzés: ugyanez történt a többi nagy rendszerben is.)

okttunt.jpg

(kép: nol.hu)

Most, hogy mindent elfoglalt a Fidesz, szépen építi le tovább az oktatást: egyre kevesebb pénzt adnak bele, egyre többet dolgoznak a tanárok, egyre ostobább könyvekből tanulnak a gyerekek, egyre több iskolát zárnak be, egyre rosszabbak a körülmények. (Nem mintha a szocik alatt jobb lett volna, tudom. De ne gyere nekem megint az elmúltnyolcévvel.)

És itt jön be az egyéni érdekérvényesítés: a magyar szülő nem emeli fel a hangját. Nem rázza az öklét. A magyar szülő kiveszi a gyereket az iskolából és beadja magániskolába (ha megteheti). Vagyis:

tűr, vagy menekül. 

Az érettségizők nagy része külföldön képzeli el az egyetemi tanulmányainak folytatását. Vagyis: menekülnek. Vagy tűrnek.

A magyar pedagógus nem emeli fel a hangját, nem rázza az öklét, nem vonul az utcára tömegesen: némán tűr, mint a birka, mert ki fogják rúgni az állásából és akkor mi lesz. (Megkeres havi 100 nettót, szereti, amit csinál, de a végkimerültség szélén támolyog inkább.) Neki nincs választása, csak tűr.

Az a gondolat, hogy az oktatási rendszer ezen szereplői közösen érvényesítsék érdekeiket, megváltoztassák a rendszert, fel sem merül.

Vagy, ha felmerül, van egy kis háborgás a tanáriban, fentről azonnal leszólnak: Marika, szerintem nem akarod, hogy kirúgjanak. Aztán mihez kezdenél, negyven év pedagógiai tapasztalattal?

Marika pedig szépen tűr. Pedig Marika mellett még ott van több ezer - ha nem tízezer - pedagógus, több százezer - millió? - szülő, gyerek, akiket a rendszer ugyanúgy sújt, megaláz, lehetetlen helyzetbe hoz. 

Nézem az egészet döbbenten, ahogy az oktatás (egészségügy, stb.) naponta termeli ki magából a sikertelenséget, megaláztatást, ostobaságot, abszurditást és mindig azt kérdezem magamtól:

mikor jön el az a pont, amikor a rendszer szereplői felállnak végre és az asztalra csapnak?

Meddig tűrünk még?

Ha nem a halálbüntetéssel foglalkoznánk, hanem, mondjuk, az ország jövőjével. Mert ez tényleg fontos lenne. Ezt hívják normális országban politikának: hogy lehetne az oktatási rendszert jobbá tenni? Erről kellene vitatkoznunk. 

(Azért helyi szinten történtek apróbb eredmények; amikor leváltották az igazgatót Szigetszentmiklóson, több tüntetés is volt: meghátrált az oktatási fővezérség. Amikor nem küldték el a gyerekeket március 15-én kötelező biodíszletnek, sőt, visszaszóltak: volt eredménye.) 

A nyugat-európai országokban azért van szakszervezet, hogy az ilyen ún. közösségi érdekérvényesítésnek az élére álljon. Hogy a keményen dolgozó kisembereket igazán képviselje valaki. Ne csak az idióta kormánypropaganda menjen. Hol van Magyarországon a szakszervezet? Halló, van ott valaki?

Azt állítom:

ha egyre többen és többen emelnék fel a szavukat, együtt, a kormány vérszívása ellen, annak lenne eredménye.

Csak tetszenének már forradalmat csinálni!  

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr667436718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tejhatalom 2015.05.07. 13:35:55

Késő. Aki élni akar, az elmegy. Aki marad, az vagy meghal, vagy fideszes.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.07. 13:36:45

Van egy egyszerűbb módszer: kimegy az egész demokratikus nép, azaz mind az 1200 fizetett Soros-norvég civil, és követeli, hogy Orbán azonnal tekerje vissza a naptárt 2010-re. Ha nem, akkor másnap is kimegy az 1200 balliba gágogni.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.07. 13:37:19

@tejhatalom:

Nem elmegy, hanem kimegy. Mind az 1200 álcivil kimegy gágogni.

Larry Silverstein 2015.05.07. 22:30:51

Nagyon nagyon nehéz az élet.

Annyira azért nem hogy a demokrata szakértő liberálisainknak a legkisebb esély is jusson 2018ban.

Dezsőjóska 2015.05.07. 23:06:29

@maxval bircaman szerkesztő: Ez az 1200 "álcivil" nagyon beleragadt az agyadba. Valszeg ezért nem fér bele semmi értelmes.

tompa10 2015.05.07. 23:29:25

Az előző 5 kommentből nagyon jól kiderül, miért tartunk itt, és miért nem megyünk semmire.
Költői kérdésem: vajon milyen ok kellene, hogy össze tudjon fogni tejhatalom, maxval bircaman szerkesztő, Larry Silverstein és Dezsőjóska? Vagy ezért kell a nemzeti konzultáció? Ajaj...

Nzoltan 2015.05.08. 00:20:36

Az, hogy ki íratja magániskolába a gyereket, az inkább az egyén gazdasági mint politikai döntése. Ma a gyerekkel rendelkező középosztály már megteheti. Budán meg sok an vannak.

Blogger Géza 2015.05.08. 06:20:55

Ezt végképp nem értem. Együk fel, még többen emelik fel szavukat a "vérszívás" ellen. Akkor megszűnik a magániskola? :)

deneskata 2015.05.08. 06:29:33

A pedagógus is tehet valamit. Én például felmondok.

1ghost 2015.05.08. 06:35:48

@Blogger Géza:
Persze, hogy nem érted, miért csodálkozol ezen? Hiszen neked a Narancs Evolúció az agyad helyére egy második nyelvet növesztett. Szép hosszút, hogy elássa azt az undorító feladatot, amire csak az ócska, jellemtelen emberek képesek.

gmihaly 2015.05.08. 06:39:26

Egyénileg is akkor villoghatsz, ha azért anyagilag független vagy. És olykor "kibicnek semmi sem drága" - "fogjuk meg és vigyétek" - és a gyújtó beszédek virtuóza elmegy, ők meg maradnak...

midnight coder 2015.05.08. 06:52:47

A magyar szülő (tisztelet a kivételnek) azt várja el az iskolától, hogy a gyereknek jó jegyei legyenek. És nem azt, hogy megfelelő tudása. És ő van a legjobban megsértődve, ha a diákkal szemben követelményt támaszt az iskola. Az iskola pedig erre azt választja, hogy nem támaszt követelményeket.

Amúgy azóta, hogy az önkormányzatok helyett az állam kezében van az oktatás valamit javult a helyzet: előtte az iskolában inkább lelőtték a pedagógust mint hogy elveszítsenek egy gyerek utáni fejkvótát.

Az igazi gond azonban itt van:
s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/1a/84/00/1a8400cf4d5b5aac6acd6b41d5a50071.jpg

♔batyu♔ 2015.05.08. 07:53:35

Pár hátrányos cigánygyereket be kellene íratni abba az oviba. Szerintem szanaszét fröccsenne onnan a sok liberális palánta.

Amúgy pedig az egész szakszervezeti mozgalom ott lett elbaszva, amikor a balliberálisok Hornék idejében eltörölték a szakszervezeti választásokat és automatikusan a legnagyobb (az MSZOSZ) lett a kormány partnere.

Néztem is nagyot, amikor pár év múlva ezek lettek a demokraták.

.Umbra. (törölt) 2015.05.08. 07:54:33

@deneskata: én meg nem mentem tanárnak, hiába a családi hagyomány. De ez a következő probléma, hogy ki megy? Csak a nagyon fanatikusok és a nagyon gyengék. Ki-ki döntse el, melyikből van több.

Netuddki. 2015.05.08. 07:59:52

Éppen most pufogtatja az orbán a Kossuthon a bullshitbonbonjait. Azon a Kossuthon amit közpénzből sikkasztott magának az orbán rezsim.
Egy normális rádióban szétszedné a riporter, nem alákérdezne. Engem nem az érdekel, hogy az orbán mit gondol a bevándorlókról és a halálbüntetésről. Engem az érdekelne mit csinál a mészároslőrinc a 2 milliárdos osztalékával, amit közpénzből szedett össze? Mert elkölteni 1 év alatt tuti nem tudja. Megkérdezte a riporter? Nem. Na, ezért tart itt ez a velejéig korrupt ország...

Netuddki. 2015.05.08. 08:04:12

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Igen! Ízlelgessétek csak! Egy falusi polgármester a közpénzből működtetett cégéből 2 milliárd osztalékot vesz ki, miközben nem jut pénz a tanároknak! Nem jut? Valóban?

Qrva annyát a sok fasszopó, geci médiamunkásnak. Az előbb untatta halálra az orbán a hallgatóit a Kossuthon, de a 8 órás hírekben már ismétlik. Gondolom előre felvették a bejátszást is amit a hírekben nyomatnak.
Amúgy megint elszóülta magát a balfasz. Azt találta mondani, hogy "ne a szemünk előtt haljanak meg a menekültek". Ja, ha nem látjuk akkor minden rendben van. Képmutató egy köcsög...

♔batyu♔ 2015.05.08. 08:07:47

@.Umbra.: A tehetségtelenek egyre kevésbé képesek megmaradni ezen a pályán. A tanulók és a szülei jóval tudatosabbak mint régebben, ma már természetes a tanár munkájának értékelése, a magánszektor is a tehetséges pedagógusokat keresi.

Többet keresnek, de a követelmények is magasabbak.

sumes67 2015.05.08. 08:11:32

Az állam érdeke (politika érdeke) a népesség 95 %-nak droiddá nevelése, a maradék 5% a saját fészekalja, a jövő vezetője. Aki tudja megpróbálja a gyerekét valahogy kiemelni a 95 ből.
A balfaszok meg libáznak.

Netuddki. 2015.05.08. 08:18:11

@♔batyu♔: Ha nekem is 1 milla lenne a fizetésem mint a fideszes megélhetési politikusbűnözőknek, nem lenne nehéz kiköhögni a gyerek után az 1 millás tandíjat. De nem így van, se pénz, se iskola, így csak azt tudom mondani, hogy elmentek anyátokba! A hozzád hasonló tolvaj, tetves fideszes elit már régen elszakadt a valóságtól...

.Umbra. (törölt) 2015.05.08. 08:33:03

@♔batyu♔: Bár úgy lenne, ahogy írod, de sajnos nincs úgy. Hogy is mondjam, eléggé benne vagyok ebben a világban, ideértve a tanárképzést is: a színvonal tragikus, az értékelés meg egy vicc. Béremelés volt, de tudni kell, hogy kb. 10-szer szokták bejelenteni, mire egyszer ténylegesen is emelnek valamit, és akkor is a felét, mint a hírekben. Jelen esetben ez az óraszámok további emelésével járt, a pótlékok megszüntetésével és egyéb órán felüli, kötelező foglalkozásokkal. A pedagógusok továbbra is alulfizetettek, motiválatlanok, az utánpótlás meg katasztrofális, tisztelet a kivételnek.

♔batyu♔ 2015.05.08. 08:37:17

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Takarodjál már anyádba, ki szólt hozzád faszfej.

tralalala 2015.05.08. 08:37:57

Na most függetlenül azzal, hogy egyetértek-e a Fidesszel bármiben, most ugye megint azt látjuk, hogy nem valami mellett (jó iskolák, oktatás, stb), hanem valami ellen (szemét orbán, milliomosok) megy a hergelés. Ugyanez a blog szokott sápítozni arról is, hogy ketté van szakadva az ország? :D

♔batyu♔ 2015.05.08. 08:38:32

Nem igaz, hogy ez a geci az összes blogban már kora reggeltől görcsöl.

tralalala 2015.05.08. 08:39:41

@.Umbra.: Pedig - mint a fenti "milliós" iskola példája is mutatja - biztos van hely, ahol megfizetik a tanárokat, sőt pont a fenti tendenciából az következik, hogy egyre több ilyen hely lesz esetleg.

tralalala 2015.05.08. 08:43:00

@♔batyu♔: az ilyen szokott le-bérhozzászólózni mindenki mást :) Holott ne feledjük, maga a blog, amin kommentelünk, is lebukott már:

index.hu/belfold/2014/08/29/kitalalt_az_egyenlito_blog_volt_foszerkesztoje/

és hát a netkommandóval is eddig csak az szdsz próbálkozott :)

.Umbra. (törölt) 2015.05.08. 08:45:55

@tralalala: persze, ebben igazad van, de azért ugye nem gondolod, hogy 10-nél több ilyen iskola lehet az országban??

♔batyu♔ 2015.05.08. 08:49:26

@tralalala: Ez valami beteg faszkalap, talán valami ballibsi pártban cselédkedhet, de hogy nem bérkommentelő az tuti, ehhez ő nagyon ostoba, ki fizetne egy ilyennek.

Ez az SZDSZ olyan volt a politikai életben mint a párttitkár a Kádár rendszerben. Mindenki vastagon rühellte és nem véletlenül.

Traktoros lány 2015.05.08. 09:10:56

@.Umbra.: Pl. az AKG-ben 10x-es !!! a túljelentkezés. Havi 100e -től indul a támogatás...

Mérnork 2015.05.08. 09:24:38

"Egymillió forint az éves díja egy magániskolának Újbudán. Idén a gyerekszám a duplájára nőtt."
Ez jól mutatja a magyar társadalom nyomorát ami a mindent elsöprő náci rasszer fasiszta orbán fideSS rezsim rabigája alatt nyűglődik!!!! ;-))))))

tralalala 2015.05.08. 09:26:03

@.Umbra.: Nem tudom mennyi van, de ha sokszoros a túljelentkezés, akkor előbb-utóbb új ilyen iskolák is fognak indulni.

tralalala 2015.05.08. 09:27:11

@Mérnork: Tudod ez olyan, mint nyuszikán a sapka. Ha sokan jelentkeznek ide, akkor a szemét milliomosok, a zorbánkegyeltjei azok. Ha kevesen, akkor jaj jaj ebből is látszik hogy szegény az ország.

♔batyu♔ 2015.05.08. 09:35:19

@Mérnork: Ostoba ballibsi szerint az összes fideszes.

Traktoros lány 2015.05.08. 09:48:45

@♔batyu♔: Hááát. Mondjuk az AKG-ba pl. pont nem a "nácik" gyerekei járnak... :)

.Umbra. (törölt) 2015.05.08. 09:53:35

@tralalala: @Traktoros lány: sőt, van kis Svájcban tanul, de ugyebár KÖZoktatásról beszélünk, én - úgy hogy engem kivéve kb. az egész családom tanít - egyszerűen nem is értem, hogy mit akartok ezzel mondani. Mitől lesz jobb a tanárok és gyerekek 99 %-ának a helyzete attól, hogy van pár elitiskola, ahol - vélhetően, hiszen csak a tandíjról írtok nem a bérezésről - a pedagógust meg is fizetik.

Rengetegen hagyták el a pályát, az ügyfélszolgálati osztály-vezetőtől a londoni mosogatótól az idegenvezetőig sokakat ismerek, és van aki jól is él, de ez szintén a helyzet súlyosságát mutatja és azt, hogy normális ember nemigazán megy ma tanárnak :(

♔batyu♔ 2015.05.08. 09:56:01

@Traktoros lány: Na igen és sok hasonlóban sem.

♔batyu♔ 2015.05.08. 10:02:03

@.Umbra.: Én annyira nem látok bele a pedagógusi létbe mint mások, de azt látom, hogy vannak "siker" pedagógusok, akik jól megélnek és van az "alja", akik már nem hajlandók azt sem megtanulni ami a szakjuk,, nem készülnek fel az óráikra, régebben sem készültek fel, csak ez akkor nem volt annyira feltűnő, mert amíg nem fizettél érte, elfogadottabb volt a rossz pedagógus.

Ma már egyre kevésbé elfogadott, hiszen a színvonalas oktatásra magasabb az igény a nem fizetős helyeken is. Elhiheted, a pálya elhagyók javarésze rossz pedagógus. A jó pedagógus elég rendesen "belelóg" a magánoktatásba is.

Traktoros lány 2015.05.08. 10:05:44

@.Umbra.: Amikor én jártam ált. iskolába, akkor is úgy volt, hogy a tanári kar 80%-a alkalmatlan volt pedagógusnak. (Pedig az még a rendszerváltás előtt volt). Most mitől lenne jobb a helyzet? Aki ért a hivatásához az vagy hivatástudatból tanít egy "jobb" iskolában, vagy egy magán iskolában. Aki mosogatni ment, az oda is való, nyugodj meg.

.Umbra. (törölt) 2015.05.08. 10:10:27

@♔batyu♔: hát azért ezt kikérném magamnak sokak nevében, nehogy azt hidd már hogy most olyan húde sokat keres egy tanár, mondjuk hazavisz 130-at 30 évesen, szerintem kevés ennél csóróbb ország van. Azok maradtak, akik nagyon elhivatottak és ezért többnyire jók is, azok akiknek egy gazdag férj/család miatt mindegy mennyit keresnek és azok, akik máshoz nem értenek/másra alkalmatlanok vagy olyan közel a nyugdíj, hogy - bár nem hülyék - úgyse vennék fel őket máshova.

Azok mentek, mennek el, akik jók voltak a szakmájukban, viszonylag fiatalok és nem akarják az egész életüket szopóágon tölteni, mert pl. a saját gyerekeiket is fel szeretnék nevelni, meg hasonlók. Szerinted hány jó informatikus vagy nyelvtanár marad meg a rendszerben hosszú távon, ha előbbi pl. még itt vidéken is ötször (!) annyit kereshet, ha tanítás helyett programoz.

A színvonal meg nem elfogadás kérdése, nem tudom, van-e gyereked, de elég kevés beleszólásod van ezekbe a dolgokba, leszámítva, hogy választasz egy olyan iskolát, amit jónak vélsz, de pl. nem viheted évente máshova a gyereket. Meg aztán falun van egy iskola, egy vidéki nagyvárosban meg van pár, de azok közül kb. egy számít relatíve jónak.

Maszekolni meg egyáltalán nem szokott mindenki, anyámnál pl én magántanítványt sose láttam, pedig ún. főtárgyat is tanított.

.Umbra. (törölt) 2015.05.08. 10:12:59

@Traktoros lány: hát ez az, hogy mitől lenne! De nem az lenne a cél, hgoy jobb legyen?

Nem sok helye lenne ebben a pártpolitikának, de azt látni kell, hogy erős oktatási rendszer nélkül sikeres, gazdag ország a modern időkben még nem született.

vakapad 2015.05.08. 10:16:23

Hát, ha a blogbejegyzés írója szerint a szocik alatt se volt jobb a zoskola ("Nem mintha a szocik alatt jobb lett volna, tudom."), akkor mijafasznak akarja legyőzni a FIDESZ-t? Vagy győztesként a Jobbikra tetszett gondolni?

Traktoros lány 2015.05.08. 10:39:07

@.Umbra.: Aki nem szokott meg nem hajlandó "maszekolni" az sajnos így járt. Ilyen világot élünk 25+ éve. Persze, lehet várni mindig a következő kormányt, hogy az majd baromi jó oktatáspolitikát csinál EU-s fizetésekkel...

.Umbra. (törölt) 2015.05.08. 10:56:24

@Traktoros lány: Akkor így jártunk, de ezzel az egész ország "jár így." A nap mindenkinek 24 órás, abból egy egyénenként más, de korlátos rész fordítható munkára, ki a saját hivatására szánja azt, ki meg maszekol, de az a felkészülés stb. rovására meggy, ebből normális oktatás nem lesz, a világ meg fénysebességgel húz el mellettünk.

Nem a következő kormányra kell várni, mindig az aktuálisé a feladat és a felelősség, és összességében egyik se tett túl sok jót. (Tkp utoljára a Horthy rendszer fizette meg rendesen a tanárokat.)

Mindenki tudja, hogy az ország teherbíró képessége véges, nyilván nem lehet és nem is cél népességarányosan annyit költeni az oktatásra, mint mondjuk a németek. De akkor is ennél jóval több forrásra van szükség, mert képzett munkaerő nélkül nem lesz növekedés és fél-analfabétára egyre kevesebb szüksége lesz a munkaerőpiacnak, mert annyira keveset úgyse lehet fizetni neki, mint a Távol-Keleten vagy Afrikában.

sese 2015.05.08. 11:20:27

Mit jelentsen ez : "ha egyre többen és többen emelnék fel a szavukat, együtt, a kormány vérszívása ellen, annak lenne eredménye."?
Mire is gondol a szerző?
Mit tegyek, mit tehetek én mint egyén? Jobb lenne ha konkrét cselekvési lépések, lehetőségek lennének leírva. Ki , kinek, mit írjon vagy mondjon amivel a törvény szerint kötelező a politikusoknak, vagy egyéb szereplőknek foglalkozni?

Akár egy stratégiai lépéssorozat leírás is jó lenne.
Köszönöm.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.05.08. 13:21:06

@maxval bircaman szerkesztő: @Larry Silverstein: @Nzoltan: @Blogger Géza: @♔batyu♔: @tralalala:

Micsida ninckgyűjtemény, nem semmi.

Remélem, azért a fideszes politikusok ilyen magániskolákba járatják a gyerekeiket, mint Orbán vezértük a svájci sulival 7 millióért / félév.

Hogy nem sül le a képetekről a bőr, fideszesek (mára ez lett az igazi szitokszó, nem a libsi).

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.08. 14:08:52

@Kéményen dolgozó kisember: Engem se felejts el betenni a listába, te üldözési mániás..

2015.05.08. 14:14:18

@♔batyu♔: Tudod, a pedagógia szinvonalának javítása lenne a feladat, nem az állami irányítása. Mint látjuk, ez olyan jól sikerült....
Itt vagy például te.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.08. 14:16:27

@.Umbra.: Ez így túl általános.. Pl. egy magyar szakos egyetemi végzettséggel mi mást csinálhatsz, minthogy tanítasz?
Aki pedig humán érdeklődésű jó eséllyel magyar vagy töri szakon köt ki. Esetleg a jogon, de ez esetben is könnyen előfordulhat, hogy diplomás titkárnőként tölti majd az életét..
A reál érdeklődésűek esetén igazat adok. A jobbak tényleg nem fognak elmenni matek, fizika, vagy informatika tanárnak, legfeljebb ha fanatikusok..

2015.05.08. 14:16:37

@♔batyu♔: szakjuk? Azért ezt még szokjuk.

2015.05.08. 14:18:11

@Traktoros lány: Namost. Vonjuk le a következtetést: mert a te idődben is 80%-ban alkalmatlanok tanítottak, ezért az Orbán kormány jóóóóóó!

2015.05.08. 14:21:11

@vakapad: Tudod, itt a rendszer hibájáról van szó. A fidesz nem arra törekszik, hogy felemelje a nívót, vagy ne adj Isten, az oktatást Európával versenyképessé tegye. Orbán kijelentette, munkáskéz kell.
Előre visz ez? Ha nem, akkor változtatni kell ezen. Tudod, azért, mert nincs látható alternatíva, még nem kell elfogadni azt, ami van.

2015.05.08. 14:22:44

@Kéményen dolgozó kisember: Kína felé nézünk. Ott a jövő. Ide jómunkásember kell, nem képzett egyetemista. Megmondta Orbán. Itt vannak a NER kompatibilisek, akiket felsoroltál, eklatáns példák.

Andy73 2015.05.08. 14:23:33

" (Nem mintha a szocik alatt jobb lett volna, tudom. De ne gyere nekem megint az elmúltnyolcévvel.)"

Pedig a választók csak az adott választékból tudnak választani. Persze ott van még alternatívának a Jobbik is. Akiknek nincs évi 1 milliójuk gyerkőcönként a magániskolára (és/vagy nem Újbudán laknak), azok közül sokan inkább azt választják, ahogy azt Tapolca is mutatja. Sokan viszont azt mondják, hogy bár vannak problémák, ez a kormány sokkal jobban teljesít, mint az előzőek - ezért is választották tavaly újra, megint kétharmaddal.
A cím egyébként eléggé figyelemfelkeltő, ahhoz képest a cikk eléggé semmitmondó.

Dezsőjóska 2015.05.08. 14:26:31

Szóval itt vagy fideszes vagy ballibsi van csak?
Na itt a nagy probléma, hogy meg sem próbáljátok megérteni egymás igazát. Ha nem tetszik, simán ráhúzzátok, hogy fidesz/ballibsi bértollnok és kész. Szerintem csak kávé helyett blogoltok, nem az eszmecsere kedvéért...

Andy73 2015.05.08. 14:29:26

Egyébként a pedagógusok ma már nem nettó százezret keresnek - nekik éppenséggel elég sokat emeltek Orbánék, főleg a közszféra egyéb szektorait tekintve. Ma egy általános iskolai tanár jobban keres, mint egy egyetemi adjunktus, hogy más példát ne hozzak.
Úgyhogy ez az újbudai cikk még az alapvető tényekkel sincs tisztában.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.08. 14:42:55

@Andy73: "Ma egy általános iskolai tanár jobban keres, mint egy egyetemi adjunktus," Viszont több időt is kell az iskolában töltenie. Egyébként meg az életkortól is sokminden függ az oktatásban. Lehet ,hogy egy 55 éves ált. iskolai tanár tényleg jelentősen többet visz haza, mint egy 35 éves adjunktus.
Az adjunktus előtt pedig előrelépési lehetőség is van( docens, professzor). Míg egy általános iskolai tanárnál nincs , vagy csak minimális.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.08. 14:58:08

@Könnyen elkaptuk, uram!: Képzett egyetemista.. Gondolom ide sorolod a büfé-töri szakos lézengő rittereket, akik közül nem kevesen még a magyar történelem alapvető tényeivel sincsenek tisztában. Legyen államilag támogatott történész képzés, de egy komoly felvételi előzze meg a bekerülést.

ex-dr. vuk 2015.05.08. 14:58:35

@tralalala: a helyzet az, hogy mindketto igaz.
lassan mar csak az gazdag, aki orvban kegyeltje, a szegenyek meg egyre tobben vannak.
Meg vannak kivetelek. Meg.

tralalala 2015.05.08. 14:59:12

@Kéményen dolgozó kisember: Loál, igen, mi mind egy ember vagyunk, sőt most már bevallhatom hogy a fideszre is mi, azaz én szoktunk csak szavazni, csak kétmilliószor, ezért látszunk soknak.

tralalala 2015.05.08. 15:05:05

@ex-dr. vuk: "lassan mar csak az gazdag, aki orvban kegyeltje"

engem meg gyíkká változtatott :) Bocs de ez kb. az a színvonal.

ex-dr. vuk 2015.05.08. 15:10:44

@tralalala: nem tudom, koveted-e a simicska/habony/meszaros vonalat. amiota simliska iesett a pikszisbol, erdekes modon nem kapta meg az allami foldeket, nem nyer tendert, stb stb. Nem lepne meg ha raszallna minden hivatal, es mondvacsinalt indokokkal kiforgatnak a (kozpenzbol osszelopott) vagyonabol. A meszaros meg 1.8 milliardot vesz ki evente a cegebol (amibe kozpenzt nyomattak).

Ez a jeghegy csucsa.
Persze ez mind attol fugg ki szamit "gazdag"-nak. Az biztos, hogy a lecsuszottak egyre tobben vannak. Koszonheto ez az egykulcsos adozasnak is, tobbek kozott.

tralalala 2015.05.08. 15:21:01

@ex-dr. vuk: Értem, tehát te a gazdagságot úgy definiálod, hogy azok a gazdagok, akik az átlagember számára gyakorlatilag elérhetetlen milliárdosok. Hát ja, azok mostanában lehet, hogy csak a zorbán emberei lehetnek. Mondjuk eltekintve a gyurcsány, bajnai, és a többitől.

De mit akarsz ebből kihozni? Mondjuk hogy a szoci éra alatt gyakorlatilag bárki lehetett milliárdos földtulajdonos, de most csak fideszesek?

Bocs de tényleg. Az emberek 99.99%-a a büdös életben nem lesz ilyen helyzetben, hogy akár a fidesz, akár az mszp osszon neki. Te meg mégis ezen vered magad, hogy az a 0.01% az most a fidesz emberei.

Nézzük máshogy. Szerintem az a gazdag, akinek jó kocsija, saját háza, medencéje van. Itt meg rohadtul mindegy, hogy fideszes vagy, vagy mszp-s.

"Koszonheto ez az egykulcsos adozasnak is, tobbek kozott. "
De azt tudod ám, hogy ha több kulcsos lenne, akkor a fentiek akkor is megtörténnének, mert az úriemberek aligha fizetésként veszik ki a pénzt. Viszont az általam gazdagnak nevezett, bár valóban nem multimilliárdos réteget, pl. jól kereső programozókat, tervezőket, művészeket faszán lehet vele szívatni.

Nzoltan 2015.05.08. 15:41:12

@.Umbra.: A pénz nem minden. Sajnos az emberanyag is hagy kivetnivalót maga után.
Aztán szoktuk hallani, hogy az iskolàba a köcsög pártok beszivárogtatják a politikát. Utána meg maguk a bírálók a politizálnak a leghangosabban.

integrans 2015.05.08. 15:42:15

Miközben tényszerűen kijelenthető és mindenkinek azonosan megérthető, bizonyítható, hogy nem volt jogszerű a rendszerváltás. Nem is jött létre a jogállam. Ennek következtében az is megérthető, hogy közjogi érvénytelenség van negyedszázada ismét, és a jelen képtelen közhelyzet nem az ok, hanem éppen hogy az érvénytelenség következménye.

Miért érvénytelen a közjogi helyzet 25 éve?

Azért mert a történelmi tények alapján igazolható/bizonyítható az, hogy a korábbi rendszer korifeusai és akik akkor mint ellenzéki szűk körök egymással a társadalom feje felett egyezkedtek, - és úgy vezették be önkényesen az akkori új jogrendet, hogy abba a magyar társadalom nem is egyezett bele. Vagyis tényszerűen megállapítható az, hogy nem is hagytuk jóvá az államirányítási joggyakorlást. Ezért, ennek a joghiátusnak következtében nem is létesült értékelhető jogviszony a társadalmi felek között. És ennél fogva jogszerűtlenek már a felhatalmazások is. - És emiatt a kezdettől fogva, és a mai napig egy a joggal visszaélő torz rendszer, színlelt jogállam regnál folyamatosan. - Jogon kívülre kerülve, és joggal visszaélően felhasználva a jogot. - Jogellenesen a társadalmakkal szemben és kárára. Ez a tapasztalható, bizonyítható tényállás.

Határozottan kijelenthető, hogy egyszerűen nincs is megalapozva a jogállamiság. Csak azért, merthogy nincs Közmegegyezés, nincs társadalmi megállapodás, és nem egyeztünk bele még a jogrend, a jogszármaztatás, a joggyakorlás feltételeibe, alkalmazásába sem. Következésképpen nem is vagyunk igazolható jogviszonyokban. Vagyis nincs meg a jogállamiság jogalapja. Minek következtében a politikai rendszer és pártjai közjogilag érvénytelenek.

Logikailag is egyértelmű az ok-okozata a közjogi érvénytelenségnek: mivel hogy amikor meg sem egyeznek az alanyok a jogalkalmazás kereteiben, garanciáiban, - és/de mégis a jog eszközével kényszerítik egymást kötelezettségek teljesítésére, - abszolút jogellenesen, - akkor nem kétséges az sem, hogy a joggal, mint eszközzel való visszaélés történik 89-90 óta folytatólagosan. -

Mindeközben nem lehet nem belátni, hogy a demokrácia és a diktatórikus joggal visszaélő jogrend alkalmazása összeegyeztethetetlen, és ezért elfogadhatatlan! És minden kétséget kizáróan az sem lehet mentség/hivatkozás, hogy korábban sem volt jogállam. (A diktatúrák sajátja a joggal mint eszközzel való visszaélés alkalmazása)

Következésképpen, nem maradt más értelmes és jogszerű lehetőségünk, minthogy megalapozottan kimondjuk a 25 éves mechanizmus közjogi érvénytelenségét, és egyúttal a tényszerű jogállamot megalapozó Közmegegyezésre, társadalmi szerződés kötésre hívjuk fel embertársainkat.

Csatlakozz te is - az "ott leszek" gombbal, - azaz legalább online állj ki a jogaidért, magadért, a helytálló emberi világ fennmaradásáért, a valóságos jogállam megteremtéséért!

Ki ha te nem, mikor ha nem most! www.facebook.com/events/307310152808180/

Nzoltan 2015.05.08. 15:45:40

@tralalala: A vicc az volt, mikor a bajnai és haverjai harcoltak az igazságtalan egykulcsos adó ellen, mikor ōk osztalékokból éltek.
Aztán meg ott lengetik a zászlót ugyanezen politikusok az éhség menet élén. .....

Nzoltan 2015.05.08. 15:47:39

@ex-dr. vuk: Bajnai és gyurcsány is így gazdagodott meg, de akkor ez senkit nem zavart.

ex-dr. vuk 2015.05.08. 16:22:23

@tralalala: kihagytad a szegenyek reteget, ami egyre bovul..

A mai milliardosok nem 0.01%-a fideszes magyarorsdzagon, hanem szerintem sokkal sokkal tobb.

Göntér László 2015.05.08. 17:25:29

Azt, hogy vannak magániskolák én nem ítélem el. Elit iskolák mindig és mindenhol voltak, vannak és lesznek is. Számomra az is mond valamit, hogy vezetőink nem Magyarországon taníttatják a gyermekeiket. Ez mond valamit a hazai oktatás színvonaláról is. Az oktatók fizetéséről beszélve, nem feledkezhetünk meg az oktatottakról sem, mert az egész oktatási rendszer az ő érdekükben van.
Az oktatásról sokat lehet beszélni, különösen az oktatók fizetéséről. Szerintem először arról kellene beszélni, hogy mit is tanítsunk meg a gyerekeknek? Én úgy vélem, hogy azokat az ismereteket kellene megtanítani nekik, amivel a mindennapokban találkoznak. Fontosnak tartom, hogy mindenki megtanúlja az adóbevallást értelmezni a kitöltési útmutatót megérteni, a különböző szerződéseket értelmezni és a felajánlott "csomagok" közül, a megfelelőt kiválasztani. Ha ezek után még marad lehetőség, akkor taníthatjuk a speciális területekhez tartozó (régészet – árpád-házi királyok stb.) ismereteket is. El kell fogadni, hogy az általános műveltséghez a napi tudnivalók is hozzátartoznak. Azt, hogy mit tartalmaz a tanterv, azt mi, mai emberek határozzuk meg.

Trackers 2015.05.08. 17:46:43

A szocik bezárták az iskolák 1/4-ét.
Magyar Bálinték szétverték az oktatást, eladták a tankönyvgyártást.

És ne elmúlt 8 évezzünk ?

Hanem mit tegyünk ?

Hozzuk vissza azokat, akik a Fidesztől is ezerszer szarabbak ?
Gyurcsányékat ?

ex-dr. vuk 2015.05.08. 18:04:51

@Trackers:
"eladták a tankönyvgyártást"

Ugyerted liberalizaltak? Nem ertem mi azzal a gond, hogy barki gyarthat tankonyvet.. Legkozelebb mit allamositanak? Autogyartas? Visszasirod a trabantokat? Vagy mi legyen meg allami monopolium? Ennyire tetszett a kommunizmus, hogy ujra azt szereted?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.05.08. 18:53:02

@A megvalósult amerikai ólom..: Tényleg bocs. Te is felkerülsz a kibaszov listára. :-)

Andy73 2015.05.08. 21:06:31

@A megvalósult amerikai ólom..: Igazad van, nem sajnálom a pénzt a tanároktól. Igaz, hogy a közoktatásban magasabb az óraszám, viszont az egyetemi oktatóknak a tanítás mellett tudományos kutatást is kell végezni. És egy egyetemi oktatónak, tudományos fokozattal talán lehetne annyi fizetést adni, mint egy általános iskolai tanárnak, főiskolai diplomával.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.08. 22:39:53

@Andy73: A kutatást azért végzi, hogy docens, majd professzor lehessen. Tehát ez befektetés. Egyébként egy adjunktusnak nem mindenütt kötelező a phd fokozat.

Andy73 2015.05.08. 23:21:47

@A megvalósult amerikai ólom..: Lehet, hogy vannak még kivételek, de már sok éve kötelező, törvényi előírás. A kutatást egyébként inkább a kutatási vágy miatt végzik a kutatók, hivatásszeretetből. Persze hívhatod befektetésnek is, de máshol ennyi befektetéssel sokkal jobban lehet keresni, és a docenseket sem veti fel a pénz, professzor pedig csak kevés ember lehet, sok év munka után. De eléggé elkanyarodtunk a cikktől.
A lényeg, hogy nem az újbudai gazdag szülők fogják leváltani a Fideszt, akár bal-, akár jobboldaliak, tehát a szerzőnek nem sok köze van a valósághoz.

tomwar 2015.05.11. 06:01:39

@Nzoltan: Bajnai csokkentette az adoterhet a 2010-es adoevben...
Meg ugy is, hogy az osszevont adoalap magasabb volt.

ftk 2015.05.13. 10:12:45

@Nzoltan: Ki a középosztály akkor? A középszintű egyetemi oktató a havi 219 000 bruttójával biztosan nem az... Azt aláírom, hogy ez gazdasági döntés (is) azok számára, akik rendelkeznek a megfelelő gazdasági eszközökkel. De legalább ennyire a gazdaságitól független szakmai-stratégiai döntés is egy szülő részéről. Aminek még mindig nem része a politika. De mivel a szülőnek a gyerekére vonatkozó elsődleges szakmai-stratégiai döntéshozói területét az aktuális politikai kurzus erősen dominálja, lehetséges, hogy a magániskola választásának mégis lehet (némelyeknél) politikai vetülete is. A szakmai-stratégiai döntést minden szülő meghozza a gyereke iskolaválasztásakor így vagy úgy - a gazdaságit csak az, aki ebben a tekintetben is döntéshelyzetben van (= van annyi pénze, hogy ki tudja gazdálkodni).

ftk 2015.05.13. 10:26:29

@A megvalósult amerikai ólom..: a magyar szakon nem élsz túl, ha nem beszélsz legalább egy idegen nyelvet (de inkább többet). A magyar szakos simán elmegy fordítani, sokszor tolmácsolni is (egy sima továbbképzés mindkettő, nem is megfizethetetlen, sokszor nem is kérik azt sem), újságírónak, lektornak (ahol még van ilyen), pályázatírónak (a kutyát nem érdekli, hogy van-e hozzá képzettsége), minimális betanulással webszerkesztőnek, és még ezer olyan helyre, ahol nem tanít. Ja azt kihagytam, hogy a bölcsészek, köztük a magyar szakosok is igen gyakran helyezkednek el helpdeskesként szolgáltatócégnél, mert ma már alig kell valami informatikai tudás hozzá. Ha minimális affinitása van a dologhoz, egy betanítás elég a "szakmai" részéhez, egyébként meg beszél nyelvet, ki tudja fejezni magát normálisan írásban és szóban is, nyitott gondolkodású, gyorsan tanul, ennyi kell hozzá.

ftk 2015.05.13. 10:38:12

@A megvalósult amerikai ólom..: nem, ez tévedés. A kutatást azért végzi, mert erre szerződött. Nincs olyan, hogy nem kutat, mert nem akar előrelépni. Akkor is kutatnia és főleg publikálnia kell, ez benne van a munkaköri leírásában is. De ezzel semmit nem akarok mondani arról, hogy a kettő közül ki érdemelne nagyobb fizetést. Egyszerűen mindenkinek annyi fizetésre van - lenne szüksége, amiből meg tud élni normális színvonalon, és a reális költségeit fedezni tudja. (És most nem fogom tételesen elemezni, hogy melyik csoportnak mik a reális költségei.) Hogy ne legyen rákényszerülve a maszekolásra a megélhetésért, és hogy az anyagi nehézségek miatt ne záruljon el a szakmai fejlődéstől.
süti beállítások módosítása