B1 blogcsalád



Ez történik, ha erővel veri le a taxislobbi a konkurenciát

2015. május 04. - Egyenlítő blog

Taxizni a mai világban igazi felső középosztálybéli közlekedési megoldás. Ha úgy tetszik, keveseket érint, a többségnek a buszbérlet is drága. Úgyhogy tökmindegy, milyen a taxiszolgáltatás Budapesten.

Ettől természetesen a történet még példaértékű – vagyis benne van, hogy milyen a világ, amely, mint tudjuk, körülvesz minket.

uber.jpg

Így vagy úgy, de a taxislobbi elérte azt, hogy megszűnjön a verseny.  Az árak szabottak, a társaságoknak a szolgáltatás minőségével sem nagyon érdemes küzdeniük egymással, hiszen az első szembejövő kocsit intjük le, ami olyan, amilyen.

Kicsit drága, kicsit savanyú, de nagyon sárga – k-európai dolog az ilyesmi.

És akkor egyszercsak megjelenik a színen valami más. Nevezzük Ubernek. Olcsóbb tud lenni, hiszen a taxistársaságok már nem versenyeznek az árral, annyit kérnek, amennyit akarnak. Most éppen többet. Az Uber és társai rugalmasak, mert egészen más filozófiával dolgoznak.

Részben helyettesíti ez a szolgáltatás a taxit, elérhetővé teszi olyanoknak is, akiknek a hagyományos megfizethetetlen, részben keresethez juttat olyanokat, akik dolgozni akarnak.

Természetesen nekik sok szemponból könnyebb, mert nem kell a végtelen sok bürokratikus akadályt megugraniuk.  De meg kell érteni, hogy más logikával működik ez a rendszer. A taxis-szféra egy túlszabályozott, hivatalok által nyomorított piac. Amelyben a kétkezi sofőrök – ja, és persze az utasok is – a vesztesek. Az Ubernél és az ubereknél a közösség ereje látja el a szabályozási feladatot. Ha valaki csal, rosszul teljesít és a többi, akkor a felhasználók maguk hozzák olyan helyzetbe, hogy kiesik a rendszerből. Ez, úgy tűnik, elég fegyelmező erővel bír. Miközben  nyilvánvalóan olcsóbb és sokszor hatékonyabb.

Mi a taxis cégek vezetőinek a válasza minderre? Erős lobbizás, hogy az állam erővel verje le a konkurenciát. Szóba sem kerül, hogy oké, akkor nyissuk meg a versenyt. Próbáljunk egyenlő lehetőségek közt indulni, alakítsuk a mi szolgáltatásunkat is olyan korszerűvé, hogy eséllyel vehessünk részt a küzdelemben.

Mert az jogos, hogy az Uber sofőr is fizessen adót, megjegyzem, ennek minden technikai feltétele adott, ide értve az ellenőrzését is, hiszen csak kártyával lehet fizetni, semmit sem lehet letagadni, és a többi. Szóval, előre, taxis barátaim, a fair küzdelembe.

A történet meg azért példaértékű, mert ha a taxislobbi eléri, hogy az állam majd dönt és megint jutalmazza az általa jónak tartottakat, megszüntetve a versenyt, akkor még drágább, még vacakabb lesz az egész.

A taxi, K-Európa, a világ.

Miközben itt a példa az orrunk előtt, hogy lehet másként is.

DJ

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr257429422

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hűbérből Uberbe 2015.05.05. 08:40:03

Keserítheti életünket BKK-rendelet, tehet keresztbe kispályás ellenőrkommandó, gerjedhetünk indokolt indulatra a belengetett országos jogszabálytervezet miatt, álmodozhatunk csorgó nyállal kétségbeesett, de határozott – és minden bizonnyal elkésett – f...

Trackback: Mocskos csapda az Uber szolgáltatói szerződése 2015.05.05. 07:52:17

Így szorítja sarokba a magyar sofőröket az Uber (Mno.hu) Bár általában nem vagyok jó véleménnyel az Mno.hu általános újságírói teljesítményéről, de el kell ismerni, valami nagyon megváltozott, amióta nem a hírhamisító retusőr Élő G...

Trackback: Egy ex-Uber-sofőr valós története (frissítve) 2015.05.05. 07:51:30

Eddig is idéztem a Hallotaxi.hu portálról cikkeket, topikokat, de általában beértem pár épp témába vágó sorral, inkább csak linkeltem itt-ott az onlájn taxislapot vagy fórumát. Annak, hogy most mégis egy az egyben átemelek (a főszerkesztő hozzájárulásá...

Trackback: Az Uber és az elfolyó idő 2015.05.05. 07:50:56

Megfogadtam, hogy nem írok többet erről a fizetős városi autóstop-alkalmazásról, de nem tudom nem megtenni. Az előző poszt pótkötete ez, mert annak nem titkoltan Uber-fan kommentelői hívták fel rá a figyelmem, hogy számítási hibát vétettem: az Uber még...

Trackback: Még egyszer az Uberről* 2015.05.05. 07:50:14

Amióta utoljára foglalkoztam ezzel a gurulva terjedő vírussal, eltelt vagy három hónap. Utána kellett olvasnom, mit írtam akkor, mert már elfelejtettem, annyira nem érdekelt azóta. De mivel közben kiderült, hogy az okostelefon-vezérelt kontártaxis-alka...

Trackback: Hűbérből Uberbe 2015.05.05. 07:48:58

Keserítheti életünket BKK-rendelet, tehet keresztbe kispályás ellenőrkommandó, gerjedhetünk indokolt indulatra a belengetett országos jogszabálytervezet miatt, álmodozhatunk csorgó nyállal kétségbeesett, de határozott – és minden bizonnyal elkésett – f...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

supefly 2015.05.04. 19:05:23

a bejegyzés egy kicsit azért elfogult.

ugyanis az uber nem egy versenytárs, hanem egy másik szolgáltató rengeteg előnnyel, ami miatt nem nehéz hogy olcsóbb árat tudjon adni.

nézzük miért olcsóbb:

a sofőr ha jól sejtem "feketén" fuvaroz, az így szerzett jövedelmét nem adózza le, semmit sem fizet utána.

az autó bármilyen kocsi lehet pár kikötéssel mint hogy ne legyen 10 évnél idősebb, sofőr bárki lehet egy B kategóriás jogsival.

a taxizáshoz eü.2-es csoport alkalmassági kell és nem sima, +PÁV II vizsga + taxisvizsga.

szóval akkor beszélhetünk majd versenyről és a versenybe történő erőszakos beavatkozásról ha az uber mindent teljesít amit egy taxisnak és az autójának tudnia kell + fizet minden adót, vagy ha ezeket a taxisoknak is eltörlik.

hiába fizetsz hitelkártyával, ha az egy netes fizetés egy mondjuk luxemburgban bejegyzett cégnek. sosem lesz belőle itthon sem áfa, sem szja. ha jól tudom az uber-ből már egy áfás céges számlát kicsikarni is szinte lehetetlen.

j311 2015.05.04. 23:29:01

Az Uber (és a többi hasonló) taxi szolgáltatást nyújt, csak nem nevezi annak, hogy ne kelljen teljesíteni a vonatkozó szabályokat.
Innentől kezdve minden, csak nem jogtiszta.

"...részben keresethez juttat olyanokat, akik dolgozni akarnak..."
HAHAHAHAHAHAHA
Aki utánaszámol. hogy mennyibe kerül az üzemanyag és mennyi az amortizáció egy kilométeren, az bele sem kezd, mert azonnal látja, hogy bukó az egész. Nagyon kevés az olyan autó Magyarországon, amivel érdemes egyáltalán elgondolkodni az ilyen "munkán", nemhogy belekezdeni.

fda 2015.05.04. 23:51:15

Mondjuk tényleg érdekes, hogy aki eddig taxizott, az ezer szabálynak kellett, hogy megfeleljen, némelyik talán felesleges is, át kell festeni, át kell építeni az autót, mindenféle vizsgát le kell tenni, aztán megjelenik egy másik ugyanolyan profilú cég aki nem taxinak hívja magát hanem keres egy szinonimát, ezért semmi szabály nem vonatkozik rá. Még jó hogy így olcsóbb, és én is morgolódnék a taxisok helyében. Persze szerintem nem az ubert kellene elküldeni, hanem azon gondolkodni, hogy ha így is lehet, akkor mire is a sok taxi szabály. Gondoljuk ezt végig és az vonatkozzon mindenkire.

zobod 2015.05.05. 00:04:55

Az ft.com-on volt nemrégiben egy véleménycikk, a lényeg az, hogy az uberhez hasonló szolgáltatásokat sehol nem látják szívesen Európában. Ürügynek megteszi az is, hogy nem teljesítik azokat az előírásokat, amiket a helyi taxisok igen, de a probléma lényege sokkal inkább az, hogy az USA-ban képződne profit (és adó) egy olyan helyi szolgáltatáson, ami jelenleg itt élő, adózó vállalkozók üzlete. Nincsen gond az Uber koncepciójával, de csinálja helyi cég. Mindemellett, ne legyenek illúzióid, az USA szövetségi kormánya ugyanígy kicsinálna egy nem amerikai, ám a helyi érdekeket és adóbevételeket alapvetően veszélyeztető külföldi üzleti rendszert.

dRiver 2015.05.05. 00:40:17

@supefly:
"a sofőr ha jól sejtem "feketén" fuvaroz, az így szerzett jövedelmét nem adózza le, semmit sem fizet utána."

- über sofőr az nem feketén fuvaroz mivel MINDEN pénz utalással kap meg, ergo a NAV bármikor ellenőrizheti, ugyanez sima taxisnál 10-ből 9 fuvar KÉSZPÉNZ, ellenőrizhetetlen mit adóz le és mit nem!

"az autó bármilyen kocsi lehet pár kikötéssel mint hogy ne legyen 10 évnél idősebb, sofőr bárki lehet egy B kategóriás jogsival."
Köszönjük nem kell a duma, attól hogy te neked ilyen vizsgád van még egy bunkó paraszt maradsz és nem fogsz jobban vezetni

"szóval akkor beszélhetünk majd versenyről és a versenybe történő erőszakos beavatkozásról ha az uber mindent teljesít amit egy taxisnak és az autójának tudnia kell + fizet minden adót, vagy ha ezeket a taxisoknak is eltörlik."
Na ne röhögtess már hogy a taxis az minden fuvar után fizet, beszélj akkor arról hogy hol tankolsz? számla róla?
Próbálod előadni hogy a sima taxis az fehér mint a patyolat, meg a lófaszt!

"hiába fizetsz hitelkártyával, ha az egy netes fizetés egy mondjuk luxemburgban bejegyzett cégnek. sosem lesz belőle itthon sem áfa, sem szja. ha jól tudom az uber-ből már egy áfás céges számlát kicsikarni is szinte lehetetlen. "
Mint ahogy tőletek is az, ha kártyával akarok fizetni, miért? leírom mert köztudottt hogy nullázó van az órátokban és még nyugatát sem adtok a fuvarok után így ha valaki arra vetemedne hogy kártyával fizet akkor cumi van és kénytelenek vagytok leadózni.

Konklúzió, kilobbiztátok magatoknak a giga tarifákat, beszoptátok mert nincs rá fizetőképes kereslet, az meghogy a jiénákat nem tudjátok magatok közüol kiszórni arról ne is beszéáljünk és ti akartok itt megtisztulást!

Ha beszünetetik az Übert akkor nagyon remélem hoigy mihamarabb az online kasszát rátok basszák és akkor visszasírjátok még az Übert.
Érdemes az az ostoba faszfej taxist megnézni a videon amikor a tüntetésen nyilatkozott, Armageddont vizionáélt a paraszja meg karambol hegyeket, meg megölik a sőfőrők az utasokat!!!
5 hónapja használom az Übert a legnagyobb megelégedésemre, megismeret jópár értelmes sofőrt ami rólatok taxisokról nem mondható el :)

dRiver 2015.05.05. 00:41:59

A kommentmotor meg megbaszhatja magát hogy nem lehet utólag javítani, fos!

FikkFakk 2015.05.05. 02:10:00

Az egesz taxizas tulszabalyozott, tuldimenzionalt f..sag, idiota hivatalnokok es politikusok talaltak ki.

Ami auto es aki sofor alkalmas a kozlekedesben valo privat reszvetelre, az taxizasra is alkalmas.

Hadd szurje a piac, hadd talaljam ki en, hogy honnan rendelem es milyen rendszerbol.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.05. 02:40:40

@supefly:

Sok taxit látok haladni a forgalomban és mondom neked, a felsorolt vizsgáktól még a zöme bizony alkalmatlan a vezetésre.

similarthings 2015.05.05. 04:10:33

Ha annyira királyság az uber és annyira megéri ez mindenkinek akkor a taxis miért nem uberezik?

Csakis azért mert aki utána számol az rájön hogy nem éri meg.

Mindenki csak az üzemanyag költséggel számol, a gépkocsi értékével - amit ki kell gazdálkodni - az üzemelési költségekkel meg egyáltalán nem.

És még emellett szükséges az a haszon amiből meg is él a taxizó delikvens, de nem úgy mint egy segélyen tengődő, mert akkor minek dolgozik?

Ezzel az ilyen dRive típusú őrjöngő emberek soha nem számolnak.

DRive: itt a lehetőség neked, menj uberezni. Biztos megéri majd neked. De fogadjunk hogy ebből nem élsz meg,sőt közelébe sem szagolsz ennek, mert azt hiszed hogy 7 liter üzemanyag árából 100 km-t utazhatsz ...

Hát vedd meg azt a 7 liter vagy mennyi üzemanyagot és próbálj vele utazni :D

similarthings 2015.05.05. 04:23:40

Aki uberezik az gyakorlatilag amcsi milliárdosokat gyárt. Ha egymillió ember csak 10.000.0000 fuvart csinál és abból csak 100 forint a cégtulajé fuvaronként ...

A nagy számok törvénye. A nagy számú bolond emberek törvénye.

És ez a pénz az USÁBAN keletkezik.

Az pont olyan ideiglenes dolog mint az MLM volt. Nagyon sok ember beleugrott pár tízezer forintja bánta , de a nagy számok törvénye alapján ebből páran meggazdagodtak.

Ezt csinálja az Uber is.

Persze az utasnak akinek a fuvardíj számít totál szimpatikus az uber mert fél áron szállít. Én is szeretnék mindent fél áron és dögöljön meg mindenki aki ez ellen van ;D

Sütemény1975 2015.05.05. 06:19:10

Azert arra kivancsi lennek, hogy az uber mellett ervelok mit szolnanak hozza, hogyha ha az o allasukat veszelyeztetne egy olyan konkurencia, aki tobb tekintetben is helyzeti elonybol indul es nem kovetelik meg tole azokat amiket a kommentelotol. A piac legyen onszabolyo, oke! De csak egyenlo feltetelek mellett!

luis5 2015.05.05. 06:45:50

A taxicegek, taxisik-bar a blokád ota bojkottalom oket- vmit adoznak.Az Uber 0t itthon.

halaloszto 2015.05.05. 07:24:44

azt kell észrevenni, hogy az adminisztráció automatizálhatóvá vált. minden olyan szervező tevékenységet, ami szinte tisztán adminisztrációból áll át fognak venni az automatizált globális szolgáltatók. ha úgy tetszik a számítógépek feleslegessé tették a diszpécsert. az apróhirdetés siteok a hirdetési újságot. a biztosításösszehasonlító websiteok a biztosítási ügynököt. felkészülnek a munkaerőközvetítők, könyvelőirodák, és a franc tudja ki még.

Vajk

Szabad a taxi 2015.05.05. 08:03:16

Nyissunk szénfeketén üzemeltetett bögrecsárdát a bejelentett, szakképzett, egészségügyi könyves alkalmazottakkal üzemeltetett, áfát és ezer sarcot fizető, naponta a NAV és ezer más hatóság által basztatott borkostolóra, áruljunk benne "szabadon főzött" bundapálinkát (azt állítva, hogy mi nem is értékesítjük, hanem "megosztjuk" amink van), aztán amikor végre bezárják a kócerájt, sírjuk tele a médiát, hogy megölték a vállalkozás szabadságát.
Itt most valami hasonló történik.

halaloszto 2015.05.05. 08:16:29

@Szabad a taxi: ez egy mellékszál. előbb utóbb meg fog jelenni (vagy át fog alakulni egy meglevő) "hagyományos" taxiscég is pont olyanná mint az uber. rendelés csak appon, fizetés nem a sofőrnek hanem az appban, összeg előre, bármelyik taxis regisztrálhat "munka-vállalónak", stb. az lesz az igazi szép, ha ez a bkk lesz.

Vajk

Szabad a taxi 2015.05.05. 08:20:24

Bárcsak látnám már:

"...kinő a sárga földből egy igazi fuvarközvetítő, amely beéri a teljesítettfuvar-arányos részesedéssel – mint bárhol a világon a hasonló vállalkozások, amelyek nem csak a kontraktált taxisaikkal hordatnak nyakkendőt és tiszta inget. És ha ez a vállalkozás a BKK-é lesz, ne adj' isten – mert ugye időről időre felreppen a hír, hiszen a céget már összegründolták hozzá – akkor már azt se bánom, ha Komáromi Bandi bácsi* mégis uberezni kezd."

szabadataxi.blog.hu/2015/04/29/ehes_disznok_makkos_cipoben

Babette anyó húsdarálója 2015.05.05. 08:20:55

Két-három baleset az Uber sofőr hibájából, élete végéig fizetett lóvé az esetleges sérültnek, oszt az élet übereli a valóságot.

Zsuzsi2525 2015.05.05. 08:24:55

@supefly: Igen! így van! - és? Nekem (és még sokan másoknak),
az az első szempont, hogy olcsó legyen...Akkor meg? Te ne utazz vele és pont.
Aki úgy érzi, neki nem jó az Uber, mert neki taxi kell az eü vizsgával, drága árral (tök mindegy mi az ok) akkor utazzon taxival, de ne írja birka módon, hogy az uber szar, mert te épp taxis vagy. (ha jól sejtem)

desw 2015.05.05. 08:26:27

@similarthings:

"Aki uberezik az gyakorlatilag amcsi milliárdosokat gyárt. Ha egymillió ember csak 10.000.0000 fuvart csinál és abból csak 100 forint a cégtulajé fuvaronként ..."

Üzenjünk hadat a gaz imperialistáknak! Aki kokakólát iszik vagy a mekdonálcban eszik, az nem hazaffy! Bojkottáljuk a teszkót, éljen az ofsórozós cba.

"Persze az utasnak akinek a fuvardíj számít totál szimpatikus az uber mert fél áron szállít."

Mér', de direkt mindig a legdrágább boltban veszed meg a zsömlédet? Mi az a plusz, amiért megérné dupla tarifát fizetni a taxiért?

"Én is szeretnék mindent fél áron és dögöljön meg mindenki aki ez ellen van ;D "

A döntési lehetőség megadása a lényeg, drága komcsi elvtárs. Aztán majd a user eldönti, hogy 250-ért szép sárga taxi, vagy 130-ért nem sárga.

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2015.05.05. 08:27:13

Nem igaz, hogy bármelyik taxit leintené az ember, az üzleti felhasználóknak szerződésük van. Nekem a havi 100-150 ezres taxiszámlám helyett nagyon jó lenne bármilyen alternatíva, az Ubernél is kaptunk céges accountot, de nem tudjuk használni. A két szolgáltatás más: ha nem sietsz, mindegy ok érsz-e időben, és nem számít, milyen kocsi áll ki, akkor nem kell taxi. De amíg a célközönség a két kocsma között olcsón autózó egyetemista, nem kellene a taxisoknak ingyen reklámot csinálniuk az Ubernek.

A fuvarszervezők inkább fejlesszék tovább az applikaciójukat, a taxis változatok ugyanis nehezebben használhatók, és emeljék ki a buszsáv, helyismeret, A listás autók, kiegészítő szolgáltatások (pl. ügyintézés) előnyeit. Szerintem másra való a kettő. Ne mindenki legyen a célközönség, hanem az, aki sokat utazik. Erre pedig a taxi való, mert ott mindig gyorsan kapok autót akár előre is rendelve.

De jót tenne a piacnak több tarifa, mert lényeges az árkülönbség, és a fuvarszervezők nehezen tudják az ügyfelek lojalitását megőrizni.

Netuddki. 2015.05.05. 08:29:54

Változik a világ, aki nem alkalmazkodik az kihal.

Az über 2 fő dologra világít rá.
1. Rengeteg, magánkézben lévő felesleges helyváltoztatásra szolgáló erőforrás van, amit ki lehetne használni. Úgy, hogy annak is megérje aki igénybe veszi és annak is aki odaadja, nyilván nem ingyen.
2. Elavult és ócska az adórendszer. Nemcsak a magyar, de az főleg az.

Kopi3.14 2015.05.05. 08:38:04

@Sütemény1975: Jó reggelt, pont ez van jelenleg-európai mérnöki állásokat, termelői helyeket veszélyeztetnek a török, indiai, stb. cégek, mert olcsóbbak. Megoldás? Versenyezni, de nem olcsóbbá válva, hanem jobb szolgáltatást nyújtva. És jó reggelt, működik is.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2015.05.05. 08:56:22

A "taxislobbinak" nem érdeke az, hogy minden taxi egyforma legyen, és kötött árakon fuvarozzon. Az a rendelet megalkotójának érdeke.
Az UBER nem taxis szolgáltató, mert nem taxikat használ. Magánszemélyek fuvaroznak magánszemélyeket, ami nem tilos. Pénzt kérni érte tilos.
Egy-két kérdés. Ha egy taxiban baleset ér, fedezi a taxi biztosítása. Ha egy UBER kocsiban a sofőr hibájából baleset ér, kinek a biztosítása fedezi a kórházi költségeket? Perelhetsz.
Ha kár éri a csomagodat, fedezi a taxi biztosítása. Ha az UBER-nél történik? Perelheted a sofőrt, mert erre nincsen bitosítása.
Ha az időre kért taxi késik, rossz úton visz, és lekésed a repülődet, tudsz kitől kártérítést követelni. Az UBER esetében? Perelheted a sofőrt...

mojszipupi 2015.05.05. 09:03:56

Szánalmas taxisok mit nyígtok? Akkor nem nyígtok mikor a hurkás nyakú hiéna hordák a létező összes drosztot befoglalják ERŐSZAKKAL! Azoknak a "főnökei" kijönnek az A8 al oszt hirtelen minden taxis csendben elkullog ha még nem baszták nyakon. Aztán jön egy verseny társ, egy szabályos vállalkozás és ekkor a szátok?? Ezért tart itt ez az ország. Az h magunkért, a vállalkozásunkért tegyünk az nem megy, de ha az államhoz kell könyörögni h mentsen meg az kurvára. Hát nem b+, én se megyek az államhoz ha hnap nyitnak mellém egy boltot, akkor senki ne mehessen

sterimar 2015.05.05. 09:05:51

Az Uber taxis szolgáltatást nyújt, miközben nem felel meg a taxizásról szóló előírásoknak. Ennyi a történet, ezt nem kell túlragozni.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.05.05. 09:06:44

Az Oszkár sem ölte meg a távolság tömegközlekedést, az Uber sem fogja a taxit.

igazi hős 2015.05.05. 09:40:41

@mojszipupi: "én se megyek az államhoz ha hnap nyitnak mellém egy boltot" Akkor se mennél, ha a másik bolt feketén foglalkoztat és áfamentesített árukat árul, így laza 30-40%-kal olcsóbb lehet, mint te?
Valaki az Übert védők közül írja le pontosan, hogy miért nem taxi az Über. Az Über az általam megjelölt helyről az általam megjelölt helyre visz pénzért: ez a taxi definíciója.

mojszipupi 2015.05.05. 09:49:06

@igazi hős: Ugyan már, kíváncsi lennék hány normál taxis dolgozik feketén, felesleges ezt érvként hozni az über ellen. Az über egy fapados taxi, ha tetszik ha nem. Nincs biztosítás, lehet h késik, lehet h úgy szar ahogy van, de van piaci létjogosultsága. Csak van, ami ellen mernek hatalmas szájjal lázadni, van ami ellen nem. Az biztos h a hiéna taxizás valami nagyon nagy, magas rangú embernek tejel nagyon keményen

desw 2015.05.05. 09:53:43

@igazi hős:

"Akkor se mennél, ha a másik bolt feketén foglalkoztat és áfamentesített árukat árul, így laza 30-40%-kal olcsóbb lehet, mint te?"

Már az is vicces, hogy ezt Magyarországon mondja valaki, ahol szinte mindenkinek van adózatlan jövedelme, de az igazán kacagtató az, ha ezt a taxisok mondják, akik ugye mind egytől egyig példamutató és az utolsó fillért is leadózó állampolgárok.

whale 2015.05.05. 09:55:47

@igazi hős: Pontosan. Az Uber TAXI. Hívásra házhoz jön és fuvardíjért elvisz bárhova. Bullshitelhetnek, amit akarnak, közösségi gazdaságról, meg car sharingról, ez TAXISZOLGÁLTATÁS. Amivel nincs semmi gond, csak tessék megfelelni a helyi előírásoknak, jogszabályoknak.

whale 2015.05.05. 10:01:15

@Kopi3.14: Mérnöki állást biztos nem, mert abból éppen hiány van-a taxival ellentétben. A gyártást pedig csak állami támogatással tudják "versenyképessé" tenni Európában, aki nem kap támogatást, vagy költözik Kínába, vagy csódbe megy...

inyesmester 2015.05.05. 10:02:43

Nincs itt semmi gond.Kell a verseny.Cukorbetegként nem taxizhatok, mert az orvosok szerint veszélyes.Uber sofőr lehetek.Maximum velem hal valaki.De legalább addig is olcsóbban utazott.

whale 2015.05.05. 10:08:35

@desw: Rosszul tetszel informálva lenni. A taxi 280-ba kerül, az Uber viszont egy vezércsellel 130/km PLUSZ 25/perc. Tehát simán lehet, hogy egy jó kis reggeli délutáni dugóban TÖBBET fizetsz Uberrel, mint taxival, amelyik a buszsávban elsuhan melletted, míg te percdíjért ücsörögsz a dugóban...:)

Kopi3.14 2015.05.05. 10:10:57

@whale: A hiány ellenére nagyon éles a verseny az ázsiaiakkal, a támogatástól függetlenül is él rengeteg cég, s nem költözik, hanem más módon versenyez.

2015.05.05. 10:11:17

Sajnos ott tartunk, hogy Magyarországon manapság egy kisvállalkozás csak adót csalva tud talpon maradni és esetleg fejlődni. Nem kivétel ez alól a taxis sem. Én nem ítélem el őket sem, meg az uberesek sem, akik szintén adócsalók. De ez inkább a túladóztatott, túlbürokratizált rendszer folyománya. Valós árcsökkenést a verseny hoz, nem pedig az agyonszabályozott rendszer. De a versenyben legyenek nagyjából egyenlőek az esélyek, mert aki a szabályokat be nem tartva jut versenyelőnyhöz, az csak ideig-óráig olcsóbb. Majd amikor ezzel megöli a tisztességes vállalkozókat és ő maga is eltűnik, akkor ki a fene fog szolgáltatni. Sajnos sokan nem értik a gazdaság működését és azt hiszik, hogy csak az ár számít, fő, hogy olcsó legyen. De olcsó szolgáltatásból, hogy lehet magas béreket fizetni, amiről viszont minden alkalmazott álmodik. Vagy van olyan ember itt, aki önként kevés fizetésért dolgozik a Lidlben, hogy olcsón vásárolhassanak az emberek?

Kopi3.14 2015.05.05. 10:11:31

@whale: Hej de sokszor volt, hogy a dugóban ülve pörgött a taxaméter...

Arcade Macho 2015.05.05. 10:19:43

az ugye megvan hogy van a fekete taxi, aki taxis szolgaltatast vegez megsincsen engedeje, hiszen pl. nem sarga?

konrada 2015.05.05. 10:22:17

@desw:
...meg az is vicces, hogy van aki ezt az adócsaláson alapuló rendszert védi, miközben - esetleg,és többek közt - ő is közlekedik, így szüksége van ahhoz útra, kivilágításra, közekedésszervezésre, ne adj Isten, rendőrre, mentőre...

...és ez csak egy igen pici szelete az adóból fizetett szolgáltatásoknak... ...és tudom, lopnak is el abból, de!
Az egy dolog, hogy mindannyian ügyeskedünk, de azért nem illik tele szájjal nevetni a trambulinról a medencébe h.gyozva...

GQ 2015.05.05. 10:25:05

@j311: bele kéne gondolni, hogy mire való az über. nem arra, hogy taxisként dolgozz vele, hanem arra, hogy ha épp arra jársz, felvegyél valakit, és elvidd, csökkentve a költségeid. csak ugye... na mind1

konrada 2015.05.05. 10:25:37

@Arcade Macho:
Csak volt! Most közösségi szolgáltat!;))
...mint ahogyan a kőműves, az ács és az összes többi - beleértve a zugpálinkafözdéket a cigicsempészeken keresztül - mindenkit, akit eddig adócsalónak aposztrofáltak...;))

konrada 2015.05.05. 10:26:38

@GQ:
...csak ugye azt te is tudod, hogy ez nem így van...
na mind1

whale 2015.05.05. 10:27:57

@Kopi3.14: Igen, a taxiban is fizetsz az időért, de a logikai kapcsolat VAGYLAGOS, míg az Ubernél ÉS. Érzed a különbséget?:)

whale 2015.05.05. 10:31:25

@GQ: Igen, ez az Uber kamuja.:) Amiról te beszélsz, az az Oszkár, pl. Ott tényleg telekocsi van, ha egy irányba mentek, beugrik melléd az utas és beszáll a benzinbe.
Az Uber hívásra házhoz jön és bárhová elvisz-fuvardíjért. Ez klasszikus taxi, szénfekete üzemmódban...

whale 2015.05.05. 10:34:25

@Kopi3.14: Nincs más módon verseny. Ha ő közvetlenül nem is kap dotációt, akinek szállít biztosan kap-ha alkatrészt gyárt. Máshogy nem megy...

desw 2015.05.05. 10:57:19

@konrada:

"...meg az is vicces, hogy van aki ezt az adócsaláson alapuló rendszert védi..."

Honna tudod, hogy az uber sofőr fizet-e adót vagy sem? Láttad az adóbevallását? Mivel kizárólag online megy a fizetés, így elég könnyen ellenőrizhető, ellenben pl a taxival, ahol többnyire készpénzzel fizetnek és buherált a taxióra.

Kíváncsi leszek, hogy lesz-e tiltakozás taxiséknél az online pénztárgép ellen! Mire tippelsz?

"Az egy dolog, hogy mindannyian ügyeskedünk, de azért nem illik tele szájjal nevetni a trambulinról a medencébe h.gyozva... "

Igazad van, csak az tényleg vicces, hogy pont az egyik legtrógerebb bagázs (tisztelet a tisztességes taxisoknak) tart erkölcsi prédikációt.

desw 2015.05.05. 11:00:48

@whale:

"Rosszul tetszel informálva lenni. A taxi 280-ba kerül, az Uber viszont egy vezércsellel 130/km PLUSZ 25/perc. Tehát simán lehet, hogy egy jó kis reggeli délutáni dugóban TÖBBET fizetsz Uberrel, mint taxival, amelyik a buszsávban elsuhan melletted, míg te percdíjért ücsörögsz a dugóban...:) "

Ez legyen az én bajom, okés?

"Igen, a taxiban is fizetsz az időért, de a logikai kapcsolat VAGYLAGOS, míg az Ubernél ÉS. Érzed a különbséget?:) "

Érzem a különbséget: 130 + 25 az még mindig jóval kevesebb, mint a 280 plusz még néha 70 mellé.

Ja, az alapdíj mennyivel több a taxiban??

Arcade Macho 2015.05.05. 11:08:56

@konrada: a taxis rendelet ROSSZ
van a premium taxis szolgaltatas amit a szallodak premium markakkal tolnak es ahol cziki a sarga!!!

ok is TAXISceg, hiszen hivasra jonnek, van benne taxiora es szemelyszallitassal foglalkoznak
miert nem oket talaljak meg a T. taxisok?

Arcade Macho 2015.05.05. 11:10:50

@whale: "Tehát simán lehet, hogy egy jó kis reggeli délutáni dugóban TÖBBET fizetsz Uberrel, mint taxival, amelyik a buszsávban elsuhan melletted, míg te percdíjért ücsörögsz a dugóban...:)"

most dontsuk mar el hogy az uberes az szare' hugye' szolgaltat es tonkrevagja az autojat es a sajat egzisztenciajat vagy kap rendesen penzt a szolgaltatasert!

Praktikum 2015.05.05. 11:15:07

@supefly: Hibátlan.
Ukrajnában a háború előtt évekkel ültem olyan "taxiban"(jelöletlen merci). Oké, ott nem volt internetes regisztráció stb.,stb., de ez egy nagyon veszélyes pálya. Nem húztak le mert volt ukrán kisérőm aki megalkudott helyettem és oda is értünk mind a 20-30 alkalommal amikor igénybe vettük a szolgáltatást de a sofőrök nagyobbik része olyan fáradt volt hogy azt hittem ott alszik el. A leszorított árak miatt meg úgy ment mind "mint a golyó"(gyorsan) hogy újabb kunchaftot kapjon. Az is előfordult 2-szer hogy felvettünk menet közben még valakit. Ez mind előfordulhat az UBER-rel is. Nem szerencsés ezt józan ésszel szép ruhában, időre menve használni. A kontrollálatlanság ember szállításnál nem szerencsés.

Arcade Macho 2015.05.05. 11:17:05

szerintem az uber az hivatasos mederbe terelne a jelenleg is okosba lezavart nyugdijas korhazjaratokat
csak eppen az lenne hogy ellenorzottebb lenne, nem lenne fekete jovedelem, es konnyebben bevonhato lenne uj fuvar abban az esetben amikor tul nagy lenne a kereslet (ebben a helyzetben idoben valtozo tarifa lenne!)

ezzel szemben a jelenlegi tarifatablazat az masszivan meghatarozza a zsiros bevetelt ugyanakor a keresletet is masszivan korlatozza, mert az a 280 HUF az ippeg egy picit duplaannyi mint az uber

desw 2015.05.05. 11:17:42

@Arcade Macho:

:)) Logikát ne keress taxiséknál.

Arra számítottak, hogy a hatóságilag brutál módon megemelt díjakkal klasszul le lehet majd rabolni az utasokat. Ez nem jött be, mert 30-50%-kal visszaesett a forgalmuk, és még jött az Uber is.

Ha a hülye szabályok ellen tiltalkoznának (sárgítás, hatósági ár, ...), vagy a mocskos drága tagdíjak ellen, egyetértenék velük.

konrada 2015.05.05. 11:42:35

@desw:
Nézd, az online fizetés csak akkor lehet valóban adóelkerülést akadályozó, ha egy céges számlával összekötött. Magánszemélynél is kaparászható ugyan, de sokkal bonyolultabb abból az eltitkolt jövedelem kimutatása.

...abban van igazad, hogy a taxis egy simlis társaság, de őket pont ezért kőkeményen szorítják arra, hogy betartsák a szabályokat, így persze hogy fáj nekik, ha másokat hagynak a trambulinról...

GQ 2015.05.05. 11:49:22

@roli101: de baszki, nem erre van a telibert nav pl? hogy az adócsaló vállalkozókat, embereket vegzálja, kújra meg őket úgy, hogy elmenjen a kedvük is az adócsalástól?

baszki, kurva egyszerű: aki adót csal, 0.5-25 év börtön. lehet játszani. aki nagyban csinálja, sokat ül. vagy legyen halálbüntetés, az most úgy is divat, hisz a társadalmat károsítja, lol :D

annmbp 2015.05.05. 11:50:51

@similarthings:
"Ha annyira királyság az uber és annyira megéri ez mindenkinek akkor a taxis miért nem uberezik?"

Tudnod kell, hogy uberezik a taxis.
Több figurával is találkoztam, akik vagy a hivatalos sárga mellett nyomják privát autóval vagy volt egy tipikus világosbarna, denevérujjú bőrkabátos, aki sokat mesélt - teljesen átállt erre.
Saját maga megy egy autóval és további két autót bérbe ad másoknak uberezésre. Szó szerint idézem "ezzel megvan a guriga havonta, sárgával nincs"
Na, ennyire nem éri meg...

konrada 2015.05.05. 11:52:01

@desw:
...ez nem csak itt van így. Az angol, a német, de a többi országban is kiakadtak a taxisok az Ubertől, mert ott is hasonló módon agyonszabályzott a rendszer, még a kötelező egyenszín, társasági háttér, paraméterekben is...(Teszem hozzá, a közlekedés már csak ilyen: a vasút, a buszközlekedés, a repülés, stb... ahol az embereket szállítanak, kell egy szabályrendszer az utasok védelmében is, de ne menjünk bele...)

Ha ez a szabályrendszer, akkor ebbe kell beleférni, nem pedig azt követelni, hogy vissza a ...(majdnem azt írtam hogyy balkáni, de ott már a taxizásra nem igaz;) afrikai állapotokat, hogy a versenyképesek legyenek. Szóval lehet Uber, de a szabályok azonosan vonatkozzanak mindenkire...

whale 2015.05.05. 12:07:51

@Arcade Macho: Alapesetben szeré-hugyé, de vannak speciális esetek -egyébként naponta reggel és délután:)- amikor ELŐFORDULHAT, hogy NAGYJÁBÓL annyiért fuvaroz, mint a taxi. De erre ne alapozz...:)

2015.05.05. 12:08:18

@GQ: Börtönözzük be a lakosság 70-80 %-át, vagy öljük meg? Nemcsak a vállalkozók csalnak adót, hanem a nemvállalkozó emberek is. Aki valaha dolgoztatott mesteremberrel és nem kért számlát vagy a bejárónőjét, kertészét alkalmi bejelentés nélkül foglalkoztatja, az mind adócsaló. Te is biztos estél követtél el ilyet. Az adócsalástól nem büntetéssel, vegzálással, halálbüntetéssel kell elvenni a kedvet. Akkor már régen rossz, ha valaki ezzel akar több adót behajtani vagy ez tartja jó megoldásnak.
Amikor a jogszabályok, büntetések olyan bonyolulttá és átláthatatlanná válnak, hogy egy normális ember képtelen átlátni, akkor azok is csalnak adót, akik nem is akarnak egyébként. Ma a hatóságok, rendőrök, katasztrófavédelmisek, stb. legfőbb feladata a büntetés, a pénzbehajtás. A bürokráciát azért növelik, hogy minél több adót tudjanak behajtani, mert a bürokrácia, amire egyébként semmi szükség, egyre többe kerül. Azért hoz olyan értelmezhetetlen törvényeket ez a kormány, hogy minél több lehetőséget teremtsen a büntetésre. A mostanában meghozott törvényeket még azok sem értik, akiknek ellenőriznie kell azt, viszont büntetni nyugodtan tud. A legtöbb törvényt törvényt a megjelenés előtt vagy után többször módosítani kell, hogy alkalmazni lehessen és ne szívassák meg a teljes magyar lakosságot. Ilyen viszonyok között az adócsalás egyáltalán nem olyan súlyú bűncselekmény, hogy azért börtön járjon vagy halál. Sokaknak a túlélést jelenti.
Ha elfogadott a megélhetési bűnözés a nagyon szegények között, akkor ne vessük meg azokat, akik nem az új stadionok építésére fizetik be az adójukat, hanem a kisboltban költik el.

desw 2015.05.05. 12:10:54

@konrada:

"Nézd, az online fizetés csak akkor lehet valóban adóelkerülést akadályozó, ha egy céges számlával összekötött. Magánszemélynél is kaparászható ugyan, de sokkal bonyolultabb abból az eltitkolt jövedelem kimutatása."

Akkor az egyéni vállalkozókkal vagy a KATÁ-sokkal mi van?

"...abban van igazad, hogy a taxis egy simlis társaság, de őket pont ezért kőkeményen szorítják arra, hogy betartsák a szabályokat,"

A taxis rendelet mely pontja az, aminek úgy igazándiból volt is értelme, vagy az adóelkerülést nehezíti meg?

" így persze hogy fáj nekik, ha másokat hagynak a trambulinról... "

Fáj nekik, csak az igazi ellenség az idióta állambácsi, aki túlszabályozta ezt, ill. a taxiscégek, akik lerántják őket havi 80-100 ezer tagdíjjal.

whale 2015.05.05. 12:17:46

@annmbp: Te meg csont nélkül beszoptad, ahelyett, hogy utánaszámoltál volna, igaz?:D

desw 2015.05.05. 12:17:52

@konrada:

"Ha ez a szabályrendszer, akkor ebbe kell beleférni, nem pedig azt követelni, hogy vissza a ...(majdnem azt írtam hogyy balkáni, de ott már a taxizásra nem igaz;) afrikai állapotokat"

A sárgítás és a hatósági ár óta kevesebb lett a hiéna? Vagy kevesebb lett az adócsaló taxis?

Az utasok számára milyen pluszt hozott a taxis rendelet a közel dupla árért cserébe?

David Bowman 2015.05.05. 12:22:29

Nekem mindig tetszik, ha a taxisok szopnak. Én meg járok motoron.

whale 2015.05.05. 12:22:30

@desw: Jobb minőségű, újabb, kényelmesebb autókat, kötelező klímát nyáron, kötelező téli gumit télen, biztonságosabb kiállást a kétperces halálfutamok helyett, ilyesmik.

desw 2015.05.05. 12:34:09

@whale:

"Jobb minőségű, újabb, kényelmesebb autókat, kötelező klímát nyáron, kötelező téli gumit télen, biztonságosabb kiállást a kétperces halálfutamok helyett, ilyesmik. "

Ohh, tulképpen ti nekem akartok jót, amikor az Uber ellen tiltakoztok, ugye? Most meghatódtam!

Figyu, korábban is rendelhettem A-kategóriás taxit, nem?

És az Ubernél és az Oszkárnál kiválaszthatom, hogy kivel és mivel utazom.

dRiver 2015.05.05. 12:37:33

Vicces hogy a sok taxis itt liheg hogy nem lehet az Überből megélni, érdekes mert akivel utaztam az pont az ellenkezőjéről győzött meg.
Azért a tanult taxisokat megkérdezném az előző (még úgymond) normális tarifáknál ami majdnem a mostani Über árakat tükröztte hogy a búbánatos picsába sikerült középkategóriás autót vennetek a seggetek alá ha annyira nem érte meg nektek?
Mit szóltok az online-kasszához? Lesz ellene tüntetés meg háborgás? Ha igen, miért?

dRiver 2015.05.05. 12:39:58

Azon kelleen elgodolkoznotok hogy a Metál féle faszikat miért akarjátok eltartatni? Az Über-nek lenen egy Über TAXI nevezetű szolgáltatása ami
emelt szintet jelent és a mostani rendes taxis tarifával működhetne, ja hogy nem a Metál úréknál csapóüdna le a haszon?
Kurva szánalmas hogy taxisok azért sírnak mert gyakorlatilag a sleppjüket akarják eltartatni? Normális?

báró Csekonics 2015.05.05. 12:46:01

"hiszen az első szembejövő kocsit intjük le, ami olyan, amilyen."
Szombat hajnalban beb@szva esetleg.
Én spec. mindig adott társaságot hívok telefonon:
- elkerülöm a hiénákat (akik most is vannak, sárga 'taxinak látszó' de fehér rendszámos kocsikkal)
- tudom hogy egy bizonyos szintű minőséget megkapok

A társaság nevét nem mondom meg, mert nem reklámnak szántam.
Akinek csak az ár számít az meg menjen BKV-val vagy gyalog.

dRiver 2015.05.05. 12:46:42

@desw:
""Rosszul tetszel informálva lenni. A taxi 280-ba kerül, az Uber viszont egy vezércsellel 130/km PLUSZ 25/perc. Tehát simán lehet, hogy egy jó kis reggeli délutáni dugóban TÖBBET fizetsz Uberrel, mint taxival, amelyik a buszsávban elsuhan melletted, míg te percdíjért ücsörögsz a dugóban...:) ""

Na ne röhögtess, elméleti síkon mozogsz látszik és mindenáron próbálod bebizonyítani a lehetetlent :)
Érdekes 5 hónapja használom az Übert de eddig nem sikerült még többet fizetnem, kevesebbet azt igen.
Egyébkén az ellen miért nem tiltakoztak a taxisok hogy a diszkontot is eltörölték? Nincs reptéri tarifa? Komolyan gondolod hogy 10e Ft-t kifizetek azért hogy Gazdagrétről elvigyél Ferihegyre?
Nagy szopás lesz még itt nektek az online kassza, az értelmesebb taxis az már rég váltott Überre max addig is pénzt keresett amig ti utasra vártatok.

Arcade Macho 2015.05.05. 12:47:19

@whale: hat ma reggel mentem autoval es nem volt dugo
de erdekes...

van valami egyeb okossag a tarsolyodban?

Arcade Macho 2015.05.05. 12:49:24

@desw: en sem ertem a taxisekat
ha olcsobb lenne, akkor eleve nagyobb kereslet lesz az olcsobb taxiszolgaltatasra
aki meg a belvarosban minosegizni akar az meg hivja a hivatasos sargakat

de mint irtam az igazi minosegi szolgaltatast nem a sargak nyujtjak :)))

GQ 2015.05.05. 12:49:46

@roli101: oh, a kapcsoljuk be kérem a szarkazmus-detektort.

egyébként azt tartom, hogy igenis, büntetni kell az adócsalást. magánszemély, cég, vállalkozó, teljesen mindegy. bár hatástanulmányt nem végeztem, de úgy gondolom, ha mindenki rendesen megfizetné a rá eső adót (nyilván egyszerűsíteni kéne a szabályokat, pl mi a tök az az áfás számla?!), akkor valószínűleg csökkenteni lehetne az adóterheket. de magyarországon ugye ez nem dívik, itt megy az okosba és társai. szóval azért én úgy gondolom, hogy ez kétélű fegyver. emelj adót, nem fizetik be. csökkentsd, ugyanúgy nem fogják befizetni, hacsak nem járul hozzá valami olyan büntetési tétel, ami gondolkodásra készteti a jónépet.

whale 2015.05.05. 12:51:08

@desw: Egyrészt nem vagyok taxis, másrészt a taxisok kurvára nem akartak semmit, ezt a Tarlóséktól -pontosabban a Vitézytől- kaptad, a magasabb fix tarifával együtt. Összességében az volt a cél, hogy egységesítse a szolgáltatás színvonalát, de azt nagyon helyesen látták, hogy ez csak egységes díjszabással megvalósítható.
Ugyanúgy, ahogy a Széles féle VT-Arriva is BKK árakon visz el a buszaival. Ott senkinek nem jut az eszébe más tarifáért rinyálni. Miért?

whale 2015.05.05. 12:52:16

@Arcade Macho: Akkor te egy másik városban élsz, vagy nem kell keresztülmenned a városon 8 és 11 között.:))

whale 2015.05.05. 12:55:14

@dRiver: Nem vagyok taxis, okostóbi, ellentétben veled- a nickedből ítélve. Az, hogy történetesen az Ubernél kontárkodsz, a tevékenység szempontjából mindegy...:)

whale 2015.05.05. 12:58:09

@dRiver: Egyébként ez a reptéri transzfer is érdekes kérdés, Európa más fóvárosaiban simán kifizetsz 30-40 eurot egy transzferért és teljesen természetesnek veszed, csak itthon fáj. Miért?

desw 2015.05.05. 12:59:10

@dRiver:

"Na ne röhögtess, elméleti síkon mozogsz látszik és mindenáron próbálod bebizonyítani a lehetetlent :)"

Azt nem én írtam, csak idéztem whale-től. Nincs harag :)

whale 2015.05.05. 13:01:37

@dRiver: 0-s CHF hitel 10 évre a megfejtés. Gondolom sejted, hol vannak azóta ezek az autók és taxisok...:)

whale 2015.05.05. 13:02:59

@desw: 150 forinttal. Még mire vagy hajlandó ennyi pénzért? LOL

desw 2015.05.05. 13:04:11

@whale:

"Egyrészt nem vagyok taxis, másrészt a taxisok kurvára nem akartak semmit, ezt a Tarlóséktól -pontosabban a Vitézytől- kaptad, a magasabb fix tarifával együtt."

A taxisok nem az Uber miatt szívnak, hanem a barom állami túlszabályozás miatt és a durva tagdíjak miatt. Csak ehhez ész is kellene...

"Összességében az volt a cél, hogy egységesítse a szolgáltatás színvonalát..."

Lófaszt! A cél az, hogy csak 1-2 taxis cég legyen, és ebből az egyik a Főtaxi legyen, ahol egy csöppet Fideszes a köcsög góré.

" de azt nagyon helyesen látták, hogy ez csak egységes díjszabással megvalósítható."

Ne bassz! Akkor miért nincs szabott ára mindennek?

Medgar 2015.05.05. 13:07:15

Számoljunk kicsit:

130 Ft/km ebből megy 20% az ubernek marad 104 Ft Ebből vonjuk le a fenntartási költségeket (szervíz, adó, benzin biztosítás...) ami min. 60 Ft/km marad 44 Ft, ha ebből befizeted a közterheket marad kb. 20 Ft/km.

desw 2015.05.05. 13:07:27

@whale:

"150 forinttal. Még mire vagy hajlandó ennyi pénzért? LOL"

Ez konkrétan 50%-kal drágábbat jelent. Holnaptól te se a teszkóban vedd meg a tejet 300-ért, hanem a sarki kisbolban 450-ért, oksa? Nem lehetsz szarrágó, csak 150 Ft a különbség!

desw 2015.05.05. 13:10:29

@Medgar:

A rendelet előtt 160-170 körül mentek a taxik, pedig ők -- elvileg -- ugyanúgy fizeték a benzint, az szját, a tb-t, az amortizációt, PLUSZ havi 60-80 ezret tagdíjra. Nekik hogy jött ki a matek akkor?

whale 2015.05.05. 13:14:03

@desw: Abban biztos lehetsz, hogy 150-ért nem kutyagolok el a Tuskóba, hanem megveszem a sarki boltban. Egyébként meg nem járok boltba, mert házhoz szállíttatok.:D

whale 2015.05.05. 13:15:14

@desw: Sehogy. Pont, mint most az Uber drivernek.:) Az autójukat ették meg, élték fel gyakorlatilag.:)

Medgar 2015.05.05. 13:15:55

Sehogy. Csaltak ahol tudtak.

desw 2015.05.05. 13:17:02

@whale:

" Abban biztos lehetsz, hogy 150-ért nem kutyagolok el a Tuskóba, hanem megveszem a sarki boltban."

Jó, de ha a jobbodon a teszkó van, a balodon a kisbolt, akkor gondolom a kisboltba mész és drágábban veszel meg mindent.

"Egyébként meg nem járok boltba, mert házhoz szállíttatok.:D "

Na, már a kisbolt is kiszállít? :)))

whale 2015.05.05. 13:19:01

@desw: Pontosan. Erre még megkapták a nyakukba a kontár konkurenciát is. Szerinted?:)
Ahol nincs szabott ár, ott eléggé szór is a szolgáltatások, áruk színvonala, hogy finom legyek.:) Ha belegondolsz, ezt te is tudod...

whale 2015.05.05. 13:23:52

@desw: Nem életszerű. Ahol tuskó van. ott nincs kisbolt. A kisboltnak pont az az extra szolgáltatása, hogy közel van, ezért drágább-többek között.
A kisbolt nem szállít ki, de a kiszállítástól nem lesz olcsóbb semmi, ebben biztos lehetsz. Persze, ha számolod az időd értékét is...

Ma Baker 2015.05.05. 13:24:46

Vajon nem azért olcsóbb az Uber a sima taxinál, mert senki nem fizet adót a folyamat során (max a legvégén maga az Uber a bevétel 20%-a után fél százalékot Luxemburgban)?

báró Csekonics 2015.05.05. 13:26:37

@desw: A _rendes_ taxik már akkor is 220-240 Ft / km-ért mentek - értem ez alatt a tiszta, üzembiztos és kényelmes kocsikkal, udvarias, kulturált sofőrökkel dolgozó néhány társaságot.
Az akciósan egymás alá ígérő brigádok jellemzóen agyonhajszolt kocsikkal és sofőrökkel üzemelő 'droid' taxik voltak már akkor is.
(Ld. 0Ft indulóra és 10 évre vett kocsi - aki nem bírta fizetni, eladta a 'gazdának' és hajtotta ugyanazt droidként tovább).

Arcade Macho 2015.05.05. 13:39:34

@whale: hehehehehhehehe
pontosan eltalaltad

a sarga taxi azt nem hivjak kulvarosba, na ha most ugy is elveszett nekik az a kornyek akkor miert is erolkodnek meg lobbizgatnak?

desw 2015.05.05. 13:45:48

@whale:

"Ahol nincs szabott ár, ott eléggé szór is a szolgáltatások, áruk színvonala, hogy finom legyek.:) Ha belegondolsz, ezt te is tudod... "

Egyetértünk, de majd a vevő!!!! eldönti, hogy neki olcsó kínai cipő kell, vagy baromi drága Nike, olcsó noname tablet vagy drága iPad, Suzuki vagy Audi A8, stb...

Az állam ebbe nem pofázzon bele, mert garantáltan elbassza, mert csonthülye ehhez is. Majd a piac kialakítja, hogy mire, kire van szükség.

A teszkós példám akkor rossz, de kb értheted, hogy mire céloztam.

jet set 2015.05.05. 13:45:58

@Medgar: És? Te csak ott veszel kenyeret, ahol előtte kiszámolod, hogy megéri-e a péknek?

whale 2015.05.05. 13:46:00

@Arcade Macho: Mert tisztességtelen a verseny úgy, hogy a konkurensnek semmilyen követelményt nem kell teljesítenie, az Átbaszlak Kft-jén kívül. Nem hiszem, hogy nem érted...

whale 2015.05.05. 13:49:55

@desw: Az államnak pont az az egyik feladata, hogy szabályozza a piacot. Azért már nem a XIX. századi vadkapitalizmust éljük, szerencsére. A válság, illetve most a brókerbotrányok pont arról szólnak, hogy mi történik a piacon, ha a z állam nem szabályoz.,,

jet set 2015.05.05. 13:50:15

@whale: A sarki kolbászsütőnek ugyanazt a feltételt kell teljesíteine, mint egy étteremnek? Mindkettő ugyanazt nyújtja, ehetsz náluk. Te döntöd el, melyiket választod. A minőség, szolgáltatás, ár más.

Medgar 2015.05.05. 13:50:47

@jet set: Ennek mi köze ahhoz, hogy megéri uberrel sofőrködni vagy nem?

jet set 2015.05.05. 13:54:38

@Medgar: Téged miért érdekel, hogy megéri-e uberkedni vagy sem? Aki csinálja, tegye. Ha nem éri meg, majd rájön magától. Szerinted nem éri meg, akkor te nem fogsz ebbe belevágni.

Arcade Macho 2015.05.05. 13:55:04

@whale: tehat ez neked faj hogy egy tipikusan a sargak altal elveszitett helyen ezentul nem 20 eves koszlott fosadek szar dizelekkel toljak hanem pl. 3-4 eves nyunyugi stiftekkel?
mert elerheto arban van a kocaautosoknak az uberen keresztuli vendegsofor?

szoljal hogy az elven kivul ez miert is faj, mert nekem meg ez kurvara faj, tudod mert az en kis tudocskem szivja a sok geci leharcolt dizel fosadek altal kibocsatott nox -ot es pm -eket

GQ 2015.05.05. 13:57:35

@GQ: nincs edit gomb. szóval nyilvánvaló, hogy nem értek egyet azzal a gyakorlattal, hogy azért tartsuk ezeket a szerveket, hogy büntessenek, hogy ott álljanak, és ha egyszer elfelejtesz blokkot adni, vagy éppen van rajtad sapka, mikor előírás szerint nem kéne, akkor azonnal dugjanak börtönbe. az ember hibázik - igaz viselni kell a következményeket, de nem az egyszeri esetekre gondolok - hacsak nem kihívóak - pl tévedésből nem nyúlok le egyszer sem 1millió adót mondjuk egy kisvállalkozóként. De az adófizetési morál a béka segge alatt van...

konrada 2015.05.05. 14:01:29

@desw:
Akkor minek az állam, ha ne pofázzon bele...???
...majd a piac eldönti ki él, ki hal éhen, melyik maffiozó legyen az élet-halál ura...

...persze félek, hogy a vége úgy is az lesz, hogy a győztes a végén csak kialakít valamiféle államot szabályzókkal-szabályokkal, mert a meghódított területet üzemeltetni kell, és ahhoz meg bevétel is kell...

Medgar 2015.05.05. 14:04:46

@jet set: mindekttőnek adóznia kéne...

jet set 2015.05.05. 14:05:56

@Medgar: De igazából egyik sem adózik. OK, talán a taxis kicsit.

whale 2015.05.05. 14:10:04

@jet set: Itt két kolbászsütőről van szó, ne kavarj.

konrada 2015.05.05. 14:11:29

@jet set:
...ha hiszed, ha nem: igen. Ugyanúgy be kell tartaniuk az előírt egészségügyi szabályokat, adózási fegyelmet, rendelkezniük az engedélyekkel, mert amire nincs meg az előírt feltétel, azt nem végezheti: például friss halat csak az árulhat, amelynél a tárolása megoldható...
...na persze vannak azért eltérések is: a mérettől függ, hogy kell-e wc, parkoló, de nem a megnevezéstől, hogy étteremnek, vagy sarki kifözdének nevezi magát.

whale 2015.05.05. 14:11:50

@Arcade Macho: Ennek mi köze az Uberhez???? Több dízelt vesznek az emberek, az Ubernél is több a dízel...

desw 2015.05.05. 14:11:54

@whale:

"Az államnak pont az az egyik feladata, hogy szabályozza a piacot."

De nem felesleges szabályokkal és hatósági árral.

"Azért már nem a XIX. századi vadkapitalizmust éljük, szerencsére."

Ebben igazad van, ez még vegytiszta kommunizmus.

"A válság, illetve most a brókerbotrányok pont arról szólnak, hogy mi történik a piacon, ha a z állam nem szabályoz.,, "

:)) Remek példa, hogy mennyi kontraszelektált idióta dolgozik az állami sóhivatalokban. És itt sem a brókerek jutalákát kell szabályozni, gondolom, itt viszont fix tarifát állapított meg a sok félhülye politikus.

desw 2015.05.05. 14:14:23

@konrada:

Azért ne túlozz, jó? Ismét kérdezem, hogy a taxis rendelet mely szabályai tették jobbá a taxizást? Nincs már több hiéna? Nincs pörgetett taxióra? Több adót fizetnek a taxisok?

Arcade Macho 2015.05.05. 14:24:38

@whale: szemet geci dizelnek mi koze az Sargakhoz?
szeritnem elegge sok!!!
Taploskad kiadta az ukazt hogy passzat nagysagu autok kellenek, mert az a minimum, azt meg dizellel kepzelik a retek taxisok abszolvealni

ja es nekem mi kozom van hozza? tudod en ITT LAKOM, az a kozom van hozza, hogy gyakorlatilag kiadja az egyik vezeto az ukazt hogy gyilkoljak le a bennszulotteket a kocsog sargak, ez a gondom...

ja es az Uber nem tiltja meg a nyunyugi stift hasznalatat, mig a sargaknal az egy tiltott gyumolcs

whale 2015.05.05. 14:38:30

@desw: Már leírtam neked. Az egy más kérdés, hogy nem akarod megérteni.:)

whale 2015.05.05. 14:41:29

@Arcade Macho: Ne fárasszál már a hülyeségeddel, jó?:D Budapesten van kb 800000 autó, ennek ma már legalább a fele dízel. Az 400000 dízelautó, de téged az 5000 taxi fog meggyilkolni, mi?:D
Kezeltesd magad.:D

konrada 2015.05.05. 14:55:42

@desw:
Több már nincs, sőt kevesebb. Hiszen a kötelező szín csökkentette a megtévesztéssel élő feketefuvarozók számát, az előírt minimális műszaki feltételek kirostálták azokat, akiknek nem volt veszteni valójuk, a mezitlábas taxisok kiszűrése - és az előírt tarifa - meg csökkentette az árban alákínálók számát, ezért a tekeréshez kisebb ingerencia, illetve - a társasághoz tartozás miatt nagyobb buktaveszély járul.

...de persze ettől még nem lesz kutyából szalonna, de majd ha nyakukba kapják az online pénztárgépet is...;))

...szóval nem a taxisokért vérzik a szívem, nevezhetik magukat Ubernek is, de a versenyben én a fairt szeretem, ha szabályok vannak, azok legyenek mindenkire érvényesek...

Arcade Macho 2015.05.05. 15:09:51

@whale: azert a belvarosban napi 10 orat nem a 400e auto fog furikazni hanem a sok szemet geci sarga dizel

egyebkent igazad van ezt tenyleg SZABALYOZNI kellene!!! hogy ne tudjak napi 10 oraban az okositott geci sargak legyilkolni a bennszulotteket

kezeltetni meg sajna nem tudom, mert tudod bejon az ablakon

Arcade Macho 2015.05.05. 15:17:26

@whale: egyebkent ha FIGYELTEL volna leirtam a logikai lepeseket....

20 eves alig beinditott koszlott szarokat a kulvarosban leadnanak, mert lenne a nyunyugis stiftes uberes sofor elerheto aron
ez egy win - win szituacio lenne!

de nem a kis gecilada sargak nekiallnak brusztolni hogy minel rosszabb legyen a levego

ugyanis ha gondolkodni tudnal akkor azt is tudnad hogy a szemet geci dizel az nem a belvarosba valo!!!
de a Taplos vezered a sok sarga lobbista hatasara vegigverte hogy ez legyen a taxisok optimalisan valasztando alternativaja, nem mintha a 280 Ft -ban a +10-20 FTos benya felar nem fert volna bele!!!
csendben megjegyeznem hogy nem lett volna egyaltalan felar ha a taxis rendeletnel a kocsogok nem vertek volna at azt hogy kisautoval ne lehessen taxizni

de legyszives magyarazd mar el nekem hogy miert oruljek hogy a taxisok hatalmas nagy pecsaja alatt passzat nagysagu szarok vannak, ezzel NEKEM az ittlakonak mennyivel lett jobb?

whale 2015.05.05. 15:22:39

@Arcade Macho: Az elmebajodat kezeltesd...:D

desw 2015.05.05. 15:28:53

@konrada:
"Több már nincs, sőt kevesebb."

Akkor mi lehetett korábban: index.hu/belfold/budapest/2014/04/18/bkk/

"A próbautazásos taxiellenőrzések során még rosszabbak voltak az arányok: csaknem minden második esetben találtak szabálytalanságot. A leggyakrabban az volt a gond, hogy a taxisok nem adtak nyugtát, vagy az előírtnál drágább fuvardíjat számoltak fel.

A BKK összesen 5503 nyílt és 6579 próbautazásos ellenőrzést végezett, és ezek során:
- 364-szer kezdeményezték a taxiengedély visszavonását,
- a próbautazásokon 1711-szor tapasztalták, hogy a taxis nem ad nyugtát, ez az ellenőrzések mintegy 26 százaléka,

- !!!!!!!!585 esetben tapasztaltak árdrágítást, vagyis a rendeletben rögzített hatósági ártól magasabb árat alkalmazott a taxis,!!!!!!!!!!!

- 91 alkalommal tapasztaltak engedély nélküli személyszállítást."

"Hiszen a kötelező szín csökkentette a megtévesztéssel élő feketefuvarozók számát..."

Igazad van, mert a hiénák lazán beállnak sárgított autóval és fehér rendszámmal pl a reptérre, és nem tudnak/akarnak ellenük semmit tenni. Lásd videó

index.hu/belfold/2015/04/03/elvette_az_utas_csomagjat_a_taxishiena_ferihegyen/

", a mezitlábas taxisok kiszűrése"

Most is lehet mezitlábas, nem kötelező céghez beállni.

" - és az előírt tarifa - meg csökkentette az árban alákínálók számát,"

Magyarán csökkent a verseny. Eljén!

whale 2015.05.05. 15:29:24

@Arcade Macho: A hatalmas peccsádat kényelmesebben tudod fuvaroztatni, okoskatörp.:D
Persze értem, hogy, hogy te leszarod, de ennyire önző nem lehetsz, hogy MÁST buzukiba kényszeríts, mert neked úgy tetszik, igaz?

supefly 2015.05.05. 18:27:38

@dRiver: ha már sötét vagy, legalább feltételezz és légy agresszív, gratula :)

nem vagyok taxis, informatikus vagyok. nem értem miért csak akkor lehetne "über ellenes" véleményem ha taxizom :)

a többi főként értelmetlen hülyeségedre had ne válaszoljak.

supefly 2015.05.05. 18:31:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ezzel teljesen egyetértek, és nem is érveltem olyannal hogy az uber sofőrök általában rosszabbul vezetnek vagy több balesetet fognak okozni.

supefly 2015.05.05. 18:35:51

@Zsuzsi2525: ez azért elég rossz mentalitás, valljuk be. mert mindegy kinek mi a politikai pártállása, és hogy mennyit lop az aktuális kormány, azért csak az adóinkból van egészségügy, rendőrség, mentők, tűzoltók, önkormányzatok, stb.

ha csak arra törekszünk hogy minden a legolcsóbb legyen, arra nagyon ráfázhatunk. lásd görögök. ott még nálunk is rosszabb az adómorál, szinte minden feketén megy. meg is lett az ára. persze ez így nagyon sarkos millió más összetevője is volt és van, de ez is egy az okok közül.

desw 2015.05.05. 19:38:36

@supefly:

"ez azért elég rossz mentalitás, valljuk be. mert mindegy kinek mi a politikai pártállása, és hogy mennyit lop az aktuális kormány, azért csak az adóinkból van egészségügy, rendőrség, mentők, tűzoltók, önkormányzatok, stb."

Nagyon rossz példa. Hiába fizet valaki 2-szer vagy 10-szer annyi adót, attól még pont ugyanazt a szar állami szolgáltatást kapja.

"ha csak arra törekszünk hogy minden a legolcsóbb legyen, arra nagyon ráfázhatunk."

Biztos jobb lesz attól valami, ha többe kerül? Tényleg kétszer jobb taxival utazni, mint Uberrel?

Ha az adózós példádnál maradunk, akkor nem lehet úgy jobb valami, hogy közben kevesebbe kerül? (pl bürokrácia leépítésével olcsóbb és jobb lesz)

supefly 2015.05.05. 20:14:12

@desw: olvasd majd el azt is amire reagáltam, és ne csak azt amit reagáltam, és akkor nem írsz hülyeségeket :) segítek:

"Igen! így van! - és? Nekem (és még sokan másoknak),
az az első szempont, hogy olcsó legyen...Akkor meg? Te ne utazz vele és pont."

hogy jön ide a 2 vagy 10-szeres adófizetés ? a nulla áll szemben a valamivel esetünkben. és erre írtam hogy rossz példa, ha csak az a szempont hogy olcsó legyen, mindegy milyen áron.

azt meg nem írtam hogy csak és kizárólag mindig a legdrágább a jobb, csak a szövegértés sem az erősséged.

és a végén döntsd már el hogy most adózási szempontból nézed vagy a szolgáltatás milyenségét. almát a körtével ne hasonlítgassunk.

desw 2015.05.05. 20:51:28

@supefly:

"hiába fizetsz hitelkártyával, ha az egy netes fizetés egy mondjuk luxemburgban bejegyzett cégnek. sosem lesz belőle itthon sem áfa, sem szja. ha jól tudom az uber-ből már egy áfás céges számlát kicsikarni is szinte lehetetlen."

Nettó baromság, amit írsz. Láthatóan fingod sincs a nemzetközi adózási szabályokról, de legalább jó hangosan osztod az észt.

A magyar sofőrök és utasok az Uber MAGYAR fióktelepével (Uber Hungary Kft) vannak kapcsolatban, a magyar fióktelepre és a sofőrökre pedig a magyar!!!! adózási szabályok vonatkoznak.

Főleg igaz ez idén január óta, amióta az elektronikus szolgáltatások után IS a felhasználó szerinti országban kell megfizetni az áfát, nem a szolgáltató székhelye szerinti országban. Tehát hiába van/lenne Luxembourgban a cég európai székhelye, a magyar felhasználók áfáját Magyarország kapja meg.

És bármely magyar cég nyithat külföldön fióktelepet, és bármely külföldi cég nyithat Magyarországon, ez nem az Uber privilégiuma.

Olvass és tanulj, mielőtt büfizel össze-vissza!

supefly 2015.05.06. 12:49:34

@desw: www.vg.hu/vallalatok/az-uber-cafolja-hogy-nem-fizet-adot-449456

én megvárnám a vizsgálat végét te icike picike kukac faszkalap :)

mert olyat én is tudok nyilatkozni hogy "Megkerestük az Ubert, a társaság azonban nem kívánta kommentálni a szakminiszter által kezdeményezett eljárást. Arra azonban felhívták a figyelmet: rendelkeznek helyi gazdasági szervezettel és cégük minden olyan joghatóság felé maximálisan teljesíti adófizetési kötelezettségét, ahol működési tevékenységet folytat."

mert ez éppen jelentheti azt is hogy itthon csak annyi gazdasági tevékenység folyik amennyi az új emberek felvételéhez kell, a többi a diszpécselés, fizetés meg megy a holland cégen keresztül.

és olvasd át az elektronikus szolgáltatás rendeletét is, leírják mire vonatkozik csak. " Mik azok a távolról is nyújtható szolgáltatások?
A szabályozás távolról is nyújtható szolgáltatásként definiálja a telekommunikációs szolgáltatásokat, a rádiós és audiovizuális médiaszolgáltatásokat, az elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokat (pl. tárhely, szoftver, adatbázis, zene, film, játék, távoktatás szolgáltatása, ha az globális információs hálózaton keresztül történik)." - szerintem nem esik ennek a hatálya alá, simán kikerüli.

ki büfizik kisköcsög ? :)

desw 2015.05.07. 19:33:34

@supefly:

Más az adócsalás és más a kiskapuk kihasználása. Az adócsalás illegális, a kiskapuzás viszont teljesen legális még akkor is, ha ez neked nem tetszik. És minden értelmes vállalatvezető kihasználja a lehetőségeket.

Az uber sofőrök adózásához/adócsalásához pedig semmi köze sincs az Ubernek. Az Uber csak egy netes felületet biztos arra, hogy a sofőrök és az utasok megtalálják egymást, nincs jogköre arra, hogy ellenőrizze a sofőrök adóbevallását.
süti beállítások módosítása