B1 blogcsalád



A miséket és istentiszteleteket továbbra sem tiltja be a kormány

2020. március 16. - nickgrabowszki

Keresztény szabadság a vírus terjesztésére.
semjen_2.jpg

Március 11-én, amikor a kormány elrendelte a veszélyhelyzetet, és betiltotta a 100 főnél nagyobb beltéri rendezvényeket a koronavírus-járványra tekintettel, akkor maga a kormány (formálisan) második embere, Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes tett javaslatot a rendelkezés kijátszására:

a nagyobb templomokban lehetőleg tartsanak gyakrabban misét és istentiszteletet.

5 nappal később, a kormány jelentősen korlátozta a személyes- és mozgásszabadságot, az üzletek nyitvatartását, és maga a miniszterelnök jelentette be, hogy a személyforgalom számára lezárják az országhatárt, valamint betiltják a "rendezvények" megtartását.

Amit csak üdvözölni lehetett, valamint arra lehetett gondolni, hogy nincsenek kivételek. Az ún. operatív törzs tájékoztatóján azonban kiderült, hogy mégiscsak vannak.

Ott ugyanis azt jelentették be, hogy a "rendezvények" kifejezés a zenés-táncos, illetve egyéb szórakozási célú eseményekre vonatkozik.

A misék és istentiszteletek viszont nem rendezvénynek, hanem a vallási közösségek szertartásának minősülnek.

Ennél fogva nem tilosak. Amiből több dolog is következhet:

  • Nem mernek beleszólni az egyházak dolgába (mindenki máséba igen), mert hogy venné ki az magát, ha korlátoznák a keresztény szabadságot.
  • Vagy a kormány számára nem számít védendő célcsoportnak a zömében idős, 60 vagy inkább 70 év fölött templomba járó néhány 100 ezer magyar állampolgár.
  • Esetleg úgy vélik, hogy a Covid-19 úgyis megáll a templomkapuban, belül nem fertőz, mert erős vár nekik az Isten.

A hívek azonban alighanem másként gondolják, ami abból is látszik például, hogy Erdő Péter esztergomi érsek a járvány miatt felmentést adott a híveknek a miselátogatás kötelezettsége alól:

Kérjük tehát a paptestvéreket, hogy nyugtassák meg az idősebb testvéreket, akik nem mernek a járvány idején templomba menni, hogy ezzel nem követnek el bűnt! 

A híveknek és az egyházaknak több eszük van, mint a kormánynak. A fertőzés terjesztésében viszont még így is nagy szerepet vihetnek a misék és istentiszteletek. (Update: a katolikus püspöki kar dicséretes józanságról tett tanúságot: bár a kormány nem kötelezi őket erre, ők önként felfüggesztik a liturgiát, beleértve misézést.)

Az egyik koreai keresztény (lutheránus) egyház például sós vizet fecskendezett közvetlenül a hívek torkába abból a megfontolásból, hogy az remek a vírus ellen.

Az eredmény: 46 új fertőzött.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4715527392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grimbusz Makszimusz 2020.03.18. 10:40:59

@látjátok feleim szümtükkel: Mert ugyé a fogorvosi klinikákon kívül minden fogorvos tart a rendelőjében lélegeztető, és altató gépet...........................

Nem tart mindegyik, mert akkor csak megnézik hány fogorvos van és annyi a náluk levő lélegeztetőgépek száma is és nem kell megkérdezni!
Érted buta horpadtfejű lippsi pistike? Nem kell mindig játszani a hülyét, ha megkérdezik, akkor megkérdezik, mi a bajod ezzel?

látjátok feleim szümtükkel 2020.03.18. 10:41:30

@Grimbusz Makszimusz:

B+! Nem én részesítem a ner tagokat, meg Orbán barátait még most is előnyben!

Ja, persze szeritned nekik több jár, mint az eccerű magyar embernek. Ezt nem tartod megalázónak azokra a magyarokra nézve, akiknek nem jut a jóból?

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.03.18. 10:42:52

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "Ezt mondom, te segg."

Nem, te a nem kórházi esetek tömeges teszteléséről hadováltál, amiről már más európai országok is lejöttek, mert jelen fázisban már értelmetlen. Ennyi.

A gyors felfutáskor a csúcs késleltetésén, elnyújtásán túl már semmit nem lehet tenni, ebben pedig a nem klinikai esetek tömeges tesztelésének nálunk, Svédországban és az Egyesült Királyságban sem lesz szerepe. A szűkös erőforrásokat az ellátás megszervezésére, valamint a gazdaság, társadalom működőképességének megőrzésére kell fordítani.

"Ha kihagyják az állatkísérleteket, akkor is 2021-ben jöhetne az oltás leghamarabb, te segg."

Így van, de ki mondott mást?

A "hogy jut eszembe" dologhoz csak annyit, hogy ha az idei magyar/európai járványcsúcs idején még biztosan nem is, de később (pl. a visszatérés meggátlásában a most valamiért megkímélt közösségekben) még segíthet.

"Lothar Wieler megerősítette: azzal kell számolni, hogy az új vírus a lakosság 60-70 százalékát megfertőzi. A világjárvány várhatóan két év alatt cseng le, addig hullámszerűen, időben és térben eltérő intenzitással lesz jelen. Védőoltás 2021-re várható."
www.portfolio.hu/gazdasag/20200317/koronavirus-nemetorszagban-kiadtak-a-legmagasabb-figyelmeztetest-419987

eszti..... 2020.03.18. 10:43:49

@Grimbusz Makszimusz:

Mirr-Murr! Tegnap este 20.00 óta ma reggel 9.00-ig 8 új fertőzöttet diagnosztizáltak. Vagyis a jelenlegi szám: 105.
A nap végére elérjük a 140-150 et.

Most azért tesztelnek, hogy figyeljék mikor robban be a fertőzöttek száma.
Ez agyatlanság????

Grimbusz Makszimusz 2020.03.18. 10:49:43

@látjátok feleim szümtükkel: Tudod, a kádárizmusban nem a katasztrófát védték, hanem az úgynevezett polgári védelem jelentős készleteket tárolt ilyen helyzetekre sok eszközből.......

Milyen tartalékra gondolsz jelen esetben csökkent képességű barátom? A koronavírus új fertőzés és most a tesztről beszéltünk Esztikével! Tehát nincs teszt tartalékban, ez fáj? Amúgy miből volt akkor jelentős készlet? Katonaként láttam pár elavult, éles helyzetben lófaszt sem érő készletet, de azok is és a polgári készletek is háború esetére, főleg azzal összefüggésben voltak felhalmozva!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 10:54:50

@Szergej Szergejevics Szergejev: "jelen fázisban már értelmetlen"

Szerintem még most is értelmes. De eddig is értelmes lett volna, ha a gazdád nem tiltja, mert - bebizonyította magáról, hogy - tudatlan segg, mint te. De ezt már mondtam.

"ki mondott mást?"

Te jöttél az oltás fassággal.

Grimbusz Makszimusz 2020.03.18. 10:55:34

@eszti.....: Mirr-Murr! Tegnap este 20.00 óta ma reggel 9.00-ig 8 új fertőzöttet diagnosztizáltak. Vagyis a jelenlegi szám: 105.
A nap végére elérjük a 140-150 et....................................

Járvány van nem tudtad? Ha tesztelnek megáll?

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.03.18. 11:05:57

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "Szerintem még most is értelmes"

"Nagy kár", hogy ez nem "szerintemre" megy, hanem a járványügyi szakemberek (az NNK) fognak erről dönteni.

Ahol még most is a tömeges tesztekkel próbálkoznak, ez leginkább a "lakosság megnyugtatását" célzó értelmetlen pótcselekvés (leginkább azoknak a naiv embereknek szól, akik még mindig abban remrnykednek, hogy a járvány ebben a fázisban még elfojtható).

látjátok feleim szümtükkel 2020.03.18. 11:07:32

@Grimbusz Makszimusz:

Ki beszélt itt a katonaságrólí? Nem látsz olvasni?

eszti..... 2020.03.18. 11:08:59

@Grimbusz Makszimusz:

tegnap az előző naphoz képest megduplázódott a pozitív minták száma. jelenleg fontos a tesztelés, mert ebből látják milyen gyorsan terjed a fertőzés. a mobilszolgáltatók adatait is folyamatosan elemzik. ha az emberek nem tartják be az előírásokat, nem maradnak otthon, valószínűleg szigorítják az intézkedéseket - kijárási tilalom.

2020.03.18. 11:13:31

@eszti.....: "2. Utazási anamnézis miatt is kerülnek karanténba eü dolgozók Magyarországon? Erről nincs infóm."
Nekem a többiről sincs infom, meg senkinek sem, mert azok személyhez kötött nem nyilvános információ, .., egyedül ön és még pár ember állítja, hogy pontos információik vannak arról kiket tesztelnek,
Engem most már csak az érdekel, hogy honnan szedi a pontos infóit, .., mert állítja, hogy ön tudja a tutit itt Magyarországon?!

n_dy 2020.03.18. 11:18:02

azért nem tiltják be, mert a keresztények és a jobboldaliak fényévekkel kultúráltabbak és maguktól is tudják mi szolgálja a köz javát ...ellentétben a panellakó proli liberális csürhével

eszti..... 2020.03.18. 11:18:05

@Szergej Szergejevics Szergejev:

attól függ mit értesz tömeges tesztelés alatt?

az Ausztriában karanténban lévő családnál / a második eset Szlovákiában/ mielőtt még pozitív lett a tesztjük, megfertőződött az egyik pozsonyi ovi pedagógusa- rokonlátogatás.
attól 6 alkalmazott kapta el a vírust.
az oviba járó gyerekek közül eddig kettőnek lett pozitív a tesztje. van aki az eredményre vár, van aki a tesztelésre.

eszti..... 2020.03.18. 11:22:54

@Tényelek:

kerestem egy napokkal ezelőtti újságcikket. így informáltak a fertőzöttekről:

A péntek kora délután diagnosztizált esetek (9):
két pozsonyi férfi, mindketten otthoni karanténban
egy kassai nő, szintén otthoni karanténban
egy pozsonyi fiú, akit a Gyermekbetegségek Nemzeti Intézetében (NÚDCH) kezelnek
egy nő a Túrócszentmártoni Egyetemi Kórházban
valamint egy nő, két férfi és egy fiú, akiket a Túrócszentmártoni Egyetemi Kórházban vizsgáltak ki – ők is otthoni karanténban tartózkodnak

ujszo.com/kozelet/ujabb-ket-esetben-igazoltak-a-koronavirus-fertozest-32-re-nott-a-fertozottek-szama

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 11:23:38

@Szergej Szergejevics Szergejev: "Nagy kár", hogy nem a járványügyi szakemberek, hanem a segg Ondó Viktor gazdád dönt.

2020.03.18. 11:23:39

@morph on deer: "Ugyanis az általad említett országok mindegyikének nagyságrendekkel megalapozott gazdasága van, ahol az árfolyamváltozás nem a világvége, szemben a mi kis unorthodox királyságunkkal. "
Magyarországon nagyjából a társadalom harmada örömujjongásban tör ki az árfolyamesés láttán, mert több pénze lesz ezáltal, ... , kizárólag azokat érinti, akik külföldre mennek nyaralni, telelni és forintban van a pénzeszközük.

A nemzetgazdaság szempontjából sem akkora gond ma már az árfolyamesés, mert már harmad annyi államadósságunk sincs devizában, mint a most nagyon hozzáértőként viselkedő balliberális kormányok idején.

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.03.18. 11:25:04

@eszti.....: Igen, de mire a teszteredmény megjön, addigra már az ovisok szintén fertőzött rokonai, barátai is rég továbbadták a fertőzést fejenként három embernek, és mire ahhoz a háromhoz eljutna a kontaktuskutatás meg a tesztelés, már három faluval odébb is mindenki köhögni fog.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 11:25:48

@Tényelek: Szóval azt mondod, hogy háromszor annyi adóssága van forintban a geci gazdádnak, mint az elkúrónak? Nem kapsz Kubatovtól fizetést. :))

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.03.18. 11:27:00

@eszti.....: Azaz ez elég sziszifuszi, és sajnos sokra nem mennek vele. Mindenkinek a mindenkiét nem lehet elkaranténozni + tesztelni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 11:27:55

@Szergej Szergejevics Szergejev: "mire a teszteredmény megjön, addigra már az ovisok szintén fertőzött rokonai, barátai is rég továbbadták a fertőzést fejenként három embernek"

Igen, ezért kell a potenciális fertőzőket karanténban tartani. Mentek is az olaszból visszatérők a Lászlóba, de a segg Ondó Viktor gazdád parancsára elhajtották őket.

2020.03.18. 11:28:52

@eszti.....: Ebben egy szó sincs arról, hogy Magyarországon kit tesztelnek, viszont ön az állítása szerint, azzal kapcsolatban rendelkezik olyan információkkal, amivel csak és kizárólag az egészségügyi rendszer rendelkezhet és azt senkinek sem adhatja ki,.
Újra kérdezem; Honnan származnak a pontos információi ?, mert vagy hazudozik, vagy pedig bűncselekményt követ el azzal, hogy titkos információkat hoz nyilvánosságra, .., mondjuk a hazudozás viszont a rémhírterjesztés kategóriában bűncselekmény, amiért három év börtön jár, .., szerintem a szlovákok simán kiadják, ha a magyar kormány kikéri.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 11:30:04

@Szergej Szergejevics Szergejev: "Mindenkinek a mindenkiét nem lehet elkaranténozni + tesztelni. "

Ezért kellett volna még az elején, amikor kezlehető méretű volt tesztelni, de a segg Ondó Viktor gazdád megtiltotta. Te ezt még mindig nem érted. De beleugacc, mint a gazdád, aki ugyanígy nem érti.

eszti..... 2020.03.18. 11:30:48

@Szergej Szergejevics Szergejev:

mindannyian karanténban várják vagy a tesztelést, vagy az eredményt március 9-től.

2020.03.18. 11:31:08

@eszti.....: "Itt is van hír fertőzött szlovákiai orvosokról. "
Ki nem szarja le, hogy Szlovákiában mi van, ön többször határozottan állította, hogy Magyarországon kit és kit nem tesztelnek, .., na annak a forrását adja meg!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 11:31:53

@Tényelek: "egy szó sincs arról, hogy Magyarországon kit tesztelnek"

Szinte senkit, mert a segg Ondó Viktor gazdád azt hiszi, hogy antitestekre tesztel, és azt hiszi, nem érdemes.

eszti..... 2020.03.18. 11:32:07

@Tényelek:

jelentsél fel, bazmeg! küldjem a pontos címet?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 11:34:20

@n_dy: "a keresztények és a jobboldaliak"

Ne keverd a buta babonás keresztényeket velünk, rohadt bolsevik fideSS söpredék.

eszti..... 2020.03.18. 11:35:02

@Szergej Szergejevics Szergejev:

a tesztelés kétséges, de a karantén fontos. én is karanténban vagyok péntektől.

Grimbusz Makszimusz 2020.03.18. 11:54:28

@látjátok feleim szümtükkel:" Ki beszélt itt a katonaságrólí? Nem látsz olvasni?"

Te bazmeg, csak nem tudtál róla, mert semmihez nem értesz és fogalmad sincs miről ugatsz itt összevissza!

"Tudod, a kádárizmusban nem a katasztrófát védték, hanem az úgynevezett polgári védelem jelentős készleteket tárolt ilyen helyzetekre sok eszközből......."

Ezt írtad és akkor a polgári védelem a honvédelmi minisztériumhoz tartozott. Szerintem maradj a csutizásnál, meg a kisvasút ügynél, úgyis mindenhez hülye vagy, felesleges tovább bonyolítani az így is szánalmas helyzetet, amiben vagy!

2020.03.18. 12:02:10

@eszti.....: Már megtörtént, .., eddig 79 ilyen irányú, pánikkeltésnek szánt beírását mentettem le és még bőven nem jutottam a végére.
A járvány már eljutott abba a szakaszába, ahol már az ilyenekért sorba börtönbe küldték más országok is azokat az embereket, akik arra élveztek el, mint ön is, hogy minél nagyobb legyen a káosz.

eszti..... 2020.03.18. 12:03:27

@Szergej Szergejevics Szergejev:

Az a gond, hogy az emberek félvállról veszik a karanténra vonatkozó előírásokat. Pl. nálunk az egyik 70 fölötti néni úgy fertőződött meg, hogy a Tirolból hazatérő unokája meglátogatta.
Ez a felelőtlenség netovábbja!
Aki külföldről érkezett haza / nálam családtagok/, annak karanténba kell vonulni 14 napra. A vele egy háztartásban élőknek is.
Vagyis nem léphet a házba senki! Nincs kóricálás!

2020.03.18. 12:04:07

@eszti.....: "küldjem a pontos címet? "
Szerintem ebben a helyzetben erre semmi szükség, pontosan tudják hová menjenek!

eszti..... 2020.03.18. 12:06:55

@Tényelek:

gratula! jól fognak szórakozni a nyomozást végzők. mert a szövegértésed a béka segge alatt, az értelmi képességed maga a fekete lyuk.

2020.03.18. 12:22:58

@eszti.....: Ha abból indulunk ki, hogy a zöme 'tényállítás', .., mint pl. az eü dolgozókat itt nem tesztelik, .. szerintem elég egyértelműen el lehet dönteni az ön szándékát.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 12:33:01

@eszti.....: "az értelmi képességed maga a fekete lyuk."

:))

Ez különösen buta, mert ugyanannyira sötét, mint a társai, de még sokkal többet képzel magáról azoknál.

R.V.J. · https://migrationaid.org/ 2020.03.18. 12:36:41

@eszti.....:
Ez a Tény Elek nevü herélt cecelégy akkor sem értene meg minket, ha egy ovónéni szinkrontolmácsolná gyereknyelvre le neki a mi szofisztikált mondanivalónkat!!!!!!!!!!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 12:41:32

@Tényelek: "Magyarországon kit és kit nem tesztelnek"

Szemezgesd össze, faszfej. :))

"Tényleg nem végeztek koronavírus-tesztet azon a férfin, akinek később súlyosan beteg édesapjánál és édesanyjánál is diagnosztizáltak a koronavírus-fertőzést, mondta a 444 kérdésére a Dél-pesti Centrumkórház - Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet osztályvezető főorvosa. "

444.hu/2020/03/09/teszteles-nelkul-elkuldtek-a-ferfit-akinek-szulei-koronavirussal-fertozottek

De a tesztelést általában ellenzi a gazdád, mert nem tudja, hogyan működik. Ő maga mondta.

„Elegük lesz a bezártságból, kimennek, és másokat is megfertőznek” – szigorú karantén és sok tesztelés kell a WHO szerint"

www.szeretlekmagyarorszag.hu/eleguk-lesz-a-bezartsagbol-kimennek-es-masokat-is-megfertoznek-szigoru-karanten-es-sok-teszteles-kell-a-who-szerint/

Grimbusz Makszimusz 2020.03.18. 13:06:00

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Na megérkezett a te teszted eredménye és negatív! Az a baj, hogy nem koronavírusra, hanem IQ-ra lettél tesztelve!

2020.03.18. 13:25:40

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Atya gatya , 444 meg a szeretlekmagyarország, mint hiteles forrás :-)

Úgy egyébként meg a svédek, osztrákok, stb. sem végeznek tesztet az esetek többségében, inkább a karantén mellett döntenek, .., mert nincs értelme tesztelgetni helyzeten kívűl, .., a WHO is csak most változtatott az ajánlásán, de az indoklásukban nem virológiai, járványügyi indoklás szerepel, hanem társadalompszichológiai, .., lefordítva, azokat az idiótákat akarják megnyugtatni, akik szerint a tesztek számának ésszerütlen növelése csökkenti a fertőzésveszélyt, pedig nem.

Tényelek 2020.03.18. 13:29:45

A koronavírus nem viccel ha szedi áldozatát.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 13:33:19

@Tényelek: "a svédek, osztrákok, stb. sem végeznek tesztet az esetek többségében"

Hazug román dezinformátor vagy, másodpercek alatt buksz le. :))

" Sweden has been adjusting its strategy as the outbreak developed. Initially, people who showed symptoms after travel to high-risk regions abroad or close contact with confirmed cases were tested, since these were the most likely cases in which the symptoms (which in many patients are similar to those of the common cold or flu) might be a sign of coronavirus.

Authorities also traced the movements of infected people in order to contact people who may have been exposed to the virus, and test them if it was deemed necessary"

www.thelocal.se/20200313/what-you-need-to-know-about-the-coronavirus-outbreak-in-sweden-your-questions-answered#testing

Nemhogy teszteltek, de még a velük érintkezőket IS tesztelték, te segg. :))

Muhammad Balfas 2020.03.18. 13:37:06

@Tényelek: A svédek az iskolákat sem zárták be..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 13:39:13

Hazug fideSSfasszopó.

"Testing expanded to cover patients with respiratory symptoms as well as those who have recently travelled to high-risk areas or had contact with known cases"

www.thelocal.se/20200310/are-swedens-measures-to-limit-coronavirus-spread-enough-heres-what-experts-say

Tényelek 2020.03.18. 13:42:09

Ferenc pápa az interjúban kijelentette, azért imádkozott, hogy az Úr állítsa meg a mostani járványt. „Állítsd meg a kezeddel! - ezt kértem tőle” - mondta az egyházfő.

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.03.18. 13:47:37

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Na és sikerült megállítani a fertőzés terjedését Svédországban?

Nem. És ezért már át is álltak a második fázisra, a nem kórházi esetek tesztelésének abbahagyására.

"But now the authorities have shifted their focus ...

That means anyone who is generally healthy but has symptoms of the coronavirus (including a fever and cough) is advised to stay at home and limit social contact until they have been symptom-free for at least two days, but they may not be tested.

Sweden made this change following the first signs of community infection (cases that could not be linked to overseas travel or previously confirmed cases). This meant that contact tracing would no longer be as effective, since not all cases were accounted for, so in order to best prioritize resources, the Public Health Agency has shifted resources to focus on the most seriously ill or at risk patients.

The high worldwide demand for tests has prompted the EU's disease control authority to call for member states to save on resources."
www.thelocal.se/20200310/are-swedens-measures-to-limit-coronavirus-spread-enough-heres-what-experts-say

Jelen helyzetben, ekkora fertőzötti létszámnál az már nem segít, ha egy fertőzött összes (nem szoros) kontaktját megpróbálják lenyomozni, letesztelni, ezt kénytelenek voltak ők is elengedni.

Ahol ezt még nem tették meg, ott azért nem, hogy fenntartsák az emberekben a (hiú) reményt, hogy a fertőzést terjedése, a lakosság többségének átesése a fertőzésen még megakadályozható, holott ennek minden járványügyi modell ellentmond. Ehhez az kéne, hogy minden jelenlegi fertőzött kevesebb mint 1 új fertőzést okozzon, de a járvány ismert terjedési tulajdonságai miatt ez jelenleg nem megvalósítható.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 14:22:02

@Szergej Szergejevics Szergejev: "sikerült megállítani a fertőzés terjedését Svédországban?"

Maga a kérdésfeltevés is mutatja, hogy segg vagy hozzá. :))

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.03.18. 14:56:48

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Nyilván szarkasztikus kérdés volt, hiszen ez nem lehetett reális cél.

De, ha már itt tartunk: mennyivel vannak most a svédek nálunk "előrébb"? (Már nem arra gondolok, hogy magasabb fejlettségű, gazdagabb ország – mert ez már évtizedek óta így van.)

Itt is, ott is beindult a közösségi terjedés; már lemondtunk minden fertőzési eset részletes vizsgálatáról; mára a tesztelési protokollunk is hasonlóvá vált (az uniós ajánlásoknak megfelelően a tesztelést a súlyos, kritikus esetekre fókuszáljuk); itt is, ott is még csak most jön el a kritikus időszak, amikor a társadalom és az egészségügy a legnagyobb megpróbáltatásoknak lesz kitéve. És ez persze sok más országra elmondható...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 15:09:36

@Szergej Szergejevics Szergejev: "mennyivel vannak most a svédek nálunk "előrébb"?"

:))

Megint csak azt bizonyítottad, hogy segg vagy hozzá. :))

Mivel nem csináltunk elég tesztet, azt se tudjuk, hogy mi hol vagyunk.

A svédek a dél-koreaiakhoz, olaszokhoz, Iránhoz képest jól állnak, de messze nem olyan jól, mint a japánok, szingapúriak, honkongiak.

fair.org/home/to-defeat-coronavirus-media-need-to-look-at-real-world-examples-not-play-simulitis/

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.03.18. 15:42:05

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: A szingapúri, hongkongi példák sajnos Európában nem működnek, a kultúra, a társadalom és a gazdaság alapvető eltérései miatt.

Ez a Fair-cikk (ilyen mondatokkal, mint "It’s hard to escape the impression that “flattening the curve” has been offered as a solution because any strategy that aimed at actually stopping the spread of the virus would necessarily have a ruinous economic impact.") csak annyit bizonyít, hogy Amerikában még nem minden újságíró barátkozott meg mindenki a rideg matematikai valósággal, hogy a feletti terjedési rátát semmilyen valós intézkedéssel nem lehet 1 alá szorítani az európai országokban. Ha reálisan lehetne, akkor nyilván ezt választották volna Svédországban, Németországban (stb.) is, hiszen semelyik épelméjű politikus nem akar többtízezer-százezee halottat.

morpho 2020.03.18. 15:43:19

Orbán Vktor egy faszbukó bejegyzést nem tud felpakolni bazmeg! Ez kabaré! Az operatív törzs.... Nekem kellemetlen, de tényleg!

R. V. J. 2020.03.18. 15:43:27

De jól bejelentette a zorbán eztetet

morph on deer 2020.03.18. 15:45:22

@Tényelek:
” Magyarországon nagyjából a társadalom harmada örömujjongásban tör ki az árfolyamesés láttán, mert több pénze lesz ezáltal, ... ”

Több pénze lesz?
Mert a munkaadó az értékcsökkenés arányában többet fizet, vagy hogy?

“...kizárólag azokat érinti, akik külföldre mennek nyaralni, telelni és forintban van a pénzeszközük.”

És még azt, aki Magyarországon vásárol körülbelül bármit.
Tekintve, hogy gyakorlatilag nincs magyar könnyűipar, de már a szlovák tej meg tojás is euróba kerül, a nemzetközi fuvarozás szintén!

Ez az állítás azért már megüti akár egy fideszes alelnök szintjét, ami azért szép teljesítmény ennyi rivális mellett, ha belegondolunk...

morph on deer 2020.03.18. 15:47:17

@R. V. J.:
Mert ez egy titkos információ!
Ennyit nem tudsz?
:D)

eszti..... 2020.03.18. 15:47:27

@Szergej Szergejevics Szergejev:

"Ahol ezt még nem tették meg, ott azért nem, hogy fenntartsák az emberekben a (hiú) reményt, hogy a fertőzést terjedése, a lakosság többségének átesése a fertőzésen még megakadályozható.."

Hülyeség. Ma az összes szlovák lap lehozta, a csehek is hasonlóképpen, az eddigi szigorú intézkedések csak azt akadályozzák meg, hogy heteken belül a kórházakban ne tízezreket, hanem ezreket kelljen ápolni.
Ez a legideálisabb prognózis.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 16:01:13

@Szergej Szergejevics Szergejev: Most már mutatod a megértés szikráját, de ez még kevés. Könnyedén megteheti a geci a diktatúrájában, hogy mindenkit otthoni karanténba zár, és csak a társadalom 5-7%-a mozog, aki ellátja és eteti a többieket. A fertőzés mindössze a társadalom 20-25%-ra terjedne ki, a halálesetek száma a negyed-ötöd részére csökkenne. Csak drága lenne, nem tudna eleget lopni. Meg a magyargyűlölő Ondó Viktor kifejezett célja az öregeket eltenni láb alól, csökkentve az EU és nyugdíj kiadásokat, annyival is többet lophat.

alöksz róz 2020.03.18. 16:04:20

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "Meg a magyargyűlölő Ondó Viktor kifejezett célja az öregeket eltenni láb alól, csökkentve az EU és nyugdíj kiadásokat, annyival is többet lophat." - a dékás propaganda :D

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.03.18. 16:18:05

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Ez a 20-25% inkább kincstári optimizmus, ilyen alacsony aránnyal nem nagyon számolnak még Nyugat-Európában sem.

60-70% lesz az inkább (Patrick Vallance szerint a briteknél a 80% a pesszimista forgatókönyv); a törekvés pont az mindenhol, hogy a nyugdíjasok és a krónikus betegek lehetőség szerint tartozzanak a megkímélt 30%-hoz (bár a dolog nem egyszerű, mert az önellátásra képtelenek esetében nem megoldható a teljes elkülönülés/elkülönítés; és nem lehet mindenkit full vegyvédelmi cuccban ápolni).

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.03.18. 16:18:53

@eszti.....: Ezek szerint a cseh-szlovák lapok legalább realisták... Ez is valami.

6.Lenin 2020.03.18. 16:50:49

Végre, ezzel kellett volna kezdeni...

"Társadalmi erő a kormány mögött – a rémhírterjesztőket szankcionálni kell"

Az ilyen cicus féléket vissza vissza kéne dugni néhány hónapra a szülőhelyére a pöcegödörbe, mert odavaló.

hirtv.hu/ahirtvhirei/drakoi-szigor-szukseges-a-koznyugalom-es-kozbizalom-megzavaroival-szemben-2497195

eszti..... 2020.03.18. 16:59:50

@Szergej Szergejevics Szergejev:

nem tudom, nálatok mi a helyzet. Csehországban eddig 10 községet, kisvárost zártak le hermetikusan - útzárak stb. csak engedéllyel lehet közlekedni. kötelező a védőmaszk.
a rendőrök mellett katonák is vannak az utcákon.
Szlovákiában még nem zártak le települést, de a többi ugyanaz. Ma kezdték osztani a segélyeket. A posták előtt rendőrök, biztonsági szolgálat, nagyobb helyeken katonák vigyáznak a rendre. Csak egyesével engednek a be postára, maszkban.
Az utcán figyelmeztetik azokat, akiken nincs szájmaszk. Anélkül sehová sem léphet be, közterületen sem tartózkodhat.
Az újságokban, rádióban, tv-ben, online felületeken folyamatosan figyelmeztetnek a biztonsági előírásokra. Városi hangszórókban is, naponta többször.

eszti..... 2020.03.18. 17:07:09

@6.Lenin:

ez egy blog, itt csevegünk. rémhírterjesztés az, ha kirakod egy közösségi oldalra, hogy holnap lezárják valamelyik fővárost, pl. Pozsonyt. és egyéb hoaxokat....

okszerűtlen kritika. bakker! amit a szlovák és a cseh kormány kap nap mint nap a helyi orvosi kamarától és a szakszervezetektől, az brutális.
aztán Babis és Pellegrini elnézést kér, amiért nincs elég védőeszköz az eü dolgozóknak......
mert nincs, ezt ők is tudják és nyíltan beszélnek róla.

2020.03.18. 17:14:58

@Tényelek :
Kedves liberálbolsi Klón!
Szerintem az már előrelépés, hogy tudatában van annak, hogy hazudik, de a libsi vallása miatt mégis úgy érzi, ki kell jönni a hazugságainak valamilyen formában, .., de szerintem az nem megoldás, ha ezt más nevében teszi meg.
Mindenki tudja, mert a főrabbijuk maga vallotta be, hogy az ön fajtájának hazudnia kell reggel, délben, meg este, ...., de ezt tisztább lenne úgy megoldania, hogy létrehoz egy másik saját nicknevet a meglévő ötven mellé, ..., !

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.03.18. 17:18:37

@Szergej Szergejevics Szergejev: "ilyen alacsony aránnyal nem nagyon számolnak még Nyugat-Európában sem."

Igen, ott nincs diktatúra, nem tudják megcsinálni.

2020.03.18. 17:23:08

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

"Eközben az 5. koronavírus-fertőzött magyar férfi fia már Svédországban volt.
„Ott értesített ugyan egy kórházat, elmondta, hogy az édesapját Magyarországon koronavírussal diagnosztizálták, ezért szeretné, ha rajta is elvégeznék kint a vizsgálatot. Azonban a svédek arról tájékoztatták, hogy mivel ő már tünetmentes, nem végzik el a tesztet" – mondta a lapnak a férfi."
www.blikk.hu/aktualis/veszhelyzet/koronavirus-70-eves-fertozott-fia-teszt-hazakuldtek-problemak/g7f21mv
/A zsindexen is fent van ez a cikk, ha esetleg felekezeti ellenérzése lenne a blikkel szemben!/

6.Lenin 2020.03.18. 17:23:43

@eszti.....:

Tudod, hogy hányan olvassák? Nem minden köcsög (beleértve engem is) ír, ide.
Én nem azt mondom, hogy nem lehetne róla tényleg ÉRTELMESEN akár csevegni is.

De áruld már el te is, hogy ez a bezzeg az én apukám pöcse nagyobb, mire jó?

Le lehet írni, hogy itt-ott ez történik, mert ők ezt rartják jónak elfogadhatónak. Semmi biztosíték nincs ara, hogy AZ AZ EGYEDÜLI TÖKÉLETES MEGOLDÁS. Nyilván mindenhol a keresik a megoldásokat, de olyasmit írni, hogy valaki azért bazírozik a nyugdíjasok kiirtására, mert lopni szeretne.

Ilyesmit még Gyurcsányról se feltételeznék, pedig ő nagy gazember. De nem szeretnék most minden mocskot felsorolni, amit egyesek a saját elbaszott életük kompenzálása okán néha itt előadnak.
Háborús körülmények közt az ilyeneket simán agyonlövik. Én csak bebasznám őket egy pöcegödörbe, míg ez a járvány tart, aztán kibasznám őket az országból, menjenek oda, ahol tobzódhatnak a szarban.

"mert nincs, ezt ők is tudják és nyíltan beszélnek róla. " és attól lesz?

Minden értelmes ember tisztában lehet azzal, hogy ilyen nagyságú, hirtelen jött helyzetben mindenhol lehetnek hiányosságok is. Nem pofázni kell róla, és a hülyék közt pánikot kelteni, hanem MEGOLDANI, erről beszélni, mert ad bizalmat az embereknek.

Te meg örülj annak, hogy a tótok, meg a csehek pöcse nagyobb, és ezek a rendelkezésedre állnak (vagy nem állnak, le vannak konyulva most)

2020.03.18. 17:37:33

@morph on deer: "” Magyarországon nagyjából a társadalom harmada örömujjongásban tör ki az árfolyamesés láttán, mert több pénze lesz ezáltal, ... ”
Több pénze lesz?
Mert a munkaadó az értékcsökkenés arányában többet fizet, vagy hogy?"
Igen, erről szól az árfolyamváltozás azok esetében, akik kint élnek és dolgoznak vagy ingázóként járnak ki eruóövezeti országba.
Ezek száma nagyjából egy millió lehet összesen, ha a családtagokkal együtt nézzük, akkor olyan 3 millió embert érinthet Magyarországon, erre írtam az egyharmadot.
Volt időszak, amikor a briteknél dolgozók szívtak rendesen, de mostanra már az is helyreállt.
Ha nem lenne a jelentős forint leértékelődés, akkor az itthoni bérek sem tudnának emelkedni évente nettó 10+%-al, ..,

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.03.18. 17:39:52

@6.Lenin: Ahogy elnézem az őseid nyilasok voltak,mielőtt ávósok lettek.
Valahogy csak kellett lakást szerezniük.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.03.18. 17:45:51

@6.Lenin: állandóan a mások elbaszott életével jössz te köcsög vén munkásőrgeczi!
Valami nem stimmel otthon?

eszti..... 2020.03.18. 17:46:40

@6.Lenin:

Tudod mi kelt pánikot? Ha az egyszerű állampolgár azt érzi, hogy a kapott információ és a valóság között kurva nagy differencia van.
Nem szégyen az, hogy ezek a miniállamoknak nincs elég védőfelszerelése.
Senki sem számított egy vírusinvázióra.

nincs1itt 2020.03.18. 17:52:22

@Muhammad Balfas: megismételted amit írtam...

6.Lenin 2020.03.18. 17:54:19

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Te ilyenkor elélvezel, vagy csorog a nyálad? Vagy végre azt hiszed, hogy ember vagy te is?

Hogy lehet valaki ilyen nyomorult féreg? Tényleg érdekelne. Nem azért mert komolyan vettem amit írtál, hanem miért is írsz ilyesmiket.
Neked jelent valami kis örömöt?

Írd le, mit érzel ilyenkor, őszintén. Ne kímélj, lökj ki magadból mindent,a mi beléd szorult .

Ha nem válaszolsz, akkor egy jó nagy rakás szarnak foglak tartani (igaz, eddig is annak tartottalak, de hátha most megváltoztatnám)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.03.18. 17:54:34

@6.Lenin: Azért amúgy jó,hogy még a ballibek gyűlölködnek,ugye.:))

nincs1itt 2020.03.18. 17:55:42

@Tényelek: jááános, már szerinted is 1 millió? menni fog, menni fog...

nincs1itt 2020.03.18. 17:58:27

@Tényelek: ha egyszer majd, talán megtanulsz olvasni... jááános, ne mongolidiótázz, 40-es iq-val, mert röhejes vagy...

6.Lenin 2020.03.18. 17:59:42

@eszti.....:

Persze hogy most semmi sem számít, hiszen senki sem tudott felkészülni tökéletesen.
Látom nem sok fogalmad van a pánikkeltés miként is zajlik a valóságban.

A bizalmat meg soha nem az ígérgetés, hanem a cselekvés erősíti. Itt azok lesznek csak győztesek, akik túlélik. Mindenki más veszít. Abban lehet segíteni, hogy minél többen túléljék. Ilyenkor nincs vallási, és politikai különbség. Csak emberek vannak.

6.Lenin 2020.03.18. 18:04:07

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Ránézésre? Te nagyobb marha vagy, mint gondoltam. Semmit nem tudsz rólam (igaz, valszeg egy ilyen nyomorultnak bármit is írnék, ragaszkodna a saját rögeszméjéhez)

Miért írsz ilyesmiket? Azt, hogy hülyének tartalak, azt abból következtettem, amit írsz, nem ránézésre. Beszarok rajtad.

2020.03.18. 18:06:52

@eszti.....: Magyarországnak 2+2000 /Gyengébbek kedvéért 4.000!/ gépe van a németeknek 28.000.
Ha lakosságarányosan annyi lenne a németeknek, mint nekünk, akkor közel 33.000 gépüknek kellene lenni, .. a mai tájékoztatón meg elhangzott, hogy az olaszokhoz viszonyítva sokkal jobban fel vagyunk szerelve.
Amiben hiány volt, de azt valószínűleg rohamtempóban pótolják, hogy Gyurcsiék kórházbezárási mániája miatt, intenzív ágyból kevés van, ..., de az eszközök megvannak a felszerelésükhöz ...
Az egészségügy és a közösségi ellátószervek 1,2 millió maszkkal indultak, azóta kaptak hozzá közel ugyanannyit, ..., ha minden igaz, akkor a patkány németek már megengedték, hogy ideszállítsák a már régen kifizetett de a kikötőjükben veszteglő újabb 1,2 millió ffp3-as maszkot.
Nem kell itt hülyíteni az embereket, van anélkül is elég baj, az ön és az önhöz hasonló patkányok élvezkedése nélkül is!

2020.03.18. 18:09:51

@nincs1itt: "már szerinted is 1 millió? menni fog, menni fog..."
Mi, hülyegyerek?

"ha egyszer majd, talán megtanulsz olvasni... jááános, ne mongolidiótázz, 40-es iq-val, mert röhejes vagy... "
Ütős, érvekkel teli hozzászólás, illik a szellemi színvonalához :-) .

nincs1itt 2020.03.18. 18:20:20

@Tényelek: jááános.... hogy nem érted, arról nem én tehetek. nem fogom elmagyarázni, mert ma nincs türelmem, hozzád hasonló retardáltakhoz. csak annyit, ha kibírod, akkor mellőzd a hozzászólás írást, mert egyre jobban bizonyítod a szobahőmérséklettel megegyező iq-dat.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.03.18. 18:21:37

@Tényelek: Patkány az a te jó édes kurva anyád te idióta féreg!

6.Lenin 2020.03.18. 18:30:38

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Hagyjuk, szánalmas.....................................................................................vagy,de mind1 is.

morpho 2020.03.18. 18:35:23

19 ember halt meg egy spanyol idősotthonban.
Szerdára kétezernél is több fertőzöttet regisztráltak Spanyolországban. A kormány elismerte, nem szűrtek eleget.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.03.18. 18:36:31

@6.Lenin: Haver!Mit magyarázzak a magadfajta szerencsétlen barmoknak,akik nem képesek észrevenni saját magukat?!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.03.18. 18:41:34

@morpho: Jójó de az spanyolország!

Ott elismerik.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.03.18. 18:43:00

Najólvan gyerekek, mára kianyáztam magam.
További jó mulatást mindenkinek!

2020.03.18. 18:52:35

@nincs1itt: "hogy nem érted, arról nem én tehetek. nem fogom elmagyarázni, mert ma nincs türelmem, hozzád hasonló retardáltakhoz. csak annyit, ha kibírod, akkor mellőzd a hozzászólás írást, mert egyre jobban bizonyítod a szobahőmérséklettel megegyező iq-dat. "
Megmutatná, hogy hol van ebben a hozzászólásban az értelem, .., érvet már nem is kérek, minek :-), .., ez mind minősítés, aminek az írogatása időpazarlás, ezért 60 IQ felett nem is szokták alkalmazni.

2020.03.18. 18:55:49

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Esztinek írtam; "Nem kell itt hülyíteni az embereket, van anélkül is elég baj, az ön és az önhöz hasonló patkányok élvezkedése nélkül is! "
Erre az ön reagálása; "Patkány az a te jó édes kurva anyád te idióta féreg! "

El tetszett élvezni, hogy érintve érezte magát :-) ?!

nincs1itt 2020.03.18. 19:04:47

@Tényelek: jááános, nem kell idézned mire válaszolsz, mert én emlékszem arra, mit írtam. meg különben is van olyan funkciója a blog felületének, amivel egy kattintással megtalálom azt a hozzászólást, amire válaszoltál.
röviden, kicsi retardált, ostoba magyar fidesz-tálib. értem, hogy hiába kötnek rántott húst a nyakadba, már a kutyát is untatod és inkább elfordul, mint foglalkozzon veled.
ne az én iq-mat méricskéld, a sajátodon dolgozz, hogy végre meghaladja a szoba hőmérsékletet...

Tényelek 2020.03.18. 19:10:36

Aki lopja a nevemet , száljon le rolla.

2020.03.18. 19:19:45

@nincs1itt: "ne az én iq-mat méricskéld, a sajátodon dolgozz"
Most egyébként sem tudnám méricskélni az ön iq-ját, mert kölcsönadtam a mikroszkópomat ...

2020.03.18. 19:21:15

@Tényelek : @nincs1itt:
Kedves Klón!
Látom megint megállt a tudomány az érveléssel, .., megjött a klónomként :-) !

nincs1itt 2020.03.18. 19:22:30

@Tényelek: és nem fogtad fel... jááános, olyan tréfás vagy. majdnem humoros. ja, nem... nagyon unalmas.

nincs1itt 2020.03.18. 19:23:55

@Tényelek: ugyan, jááános! ne reménykedj, hogy ennyire érdekelsz! van olyan mélység, ahova még én sem merészkedem.

mgdé 2020.03.18. 22:38:51

@6.Lenin:

Tessék mondani, kedves bácsika, akkor most Valóság nagybácsi is dutyiba kerül?
süti beállítások módosítása