B1 blogcsalád



A hajléktalan az új migráns

2018. június 18. - ashwood

dsc_0027.jpgHamarosan jönnek a propaganda beszámolói a hajléktalan-bűnözésről, az otthontalanok okozta járványokról és a fedél nélküliek nemzetbiztonsági kockázatáról. A kormány megint a leggyengébbekből, legvédtelenebbekből kreál virtuális ellenséget.

A hajléktalan lét esztétikai alapon történő betiltása, börtönnel fenyegetése épp olyan, mint a munkanélküliség jogi üldözése. A KMK, vagyis a közveszélyes munkakerülés tényállása már/még nem része a jogrendszernek. Ellenben a hajléktalanság szankcionálása maholnap (ismét) az lesz.

Az érvkészlet gyorsan elkészült. A legteljesebb felsorolását a kormányzati indokoknak a Pesti Srácok propagandatermék adta a minap itt és itt. A betűhalmazban minden hatalmi indok megtalálható:

A hajléktalanság önként vállalt kivonulás a társadalomból. ("A hajléktalanság kivonulás és/vagy kiszorulás a mindennapi normális életből, a társadalomból, a családból, abból a lehetőségből, hogy legyen valahol a világban számunkra elérhetően otthonunk.")

Minden hajléktalan maga tehet a sorsáról. (A hajléktalansághoz vezető "rossz döntések többnyire korán kezdődnek. Akkor mikor az illető nem jár, vagy nem tanul az iskolában, mikor nem szerez szakmát, és ezért (is) nincs munkája és jövedelme. Ehhez társul még a kannás bor vagy a csavarlazító és más népi kábítószerek túlzott fogyasztása. Ezek aztán igen gyorsan tönkre is teszik fizikailag, és onnantól kezdve már valóban – abban a valószínűtlen esetben sem, ha szeretne – nem képesek dolgozni." Az okok "alapvetően az adott ember személyiségében, döntéseiben gyökeredznek." "…állandóan pocsolya részegen járt haza, nem hozta, hanem vitte a pénzt és vegzálta a családot.")

A hajléktalanok debilek. ("A hajléktalanok döntő többsége olyan ember, akinek a mentális állapotából következik a hajléktalansága." "…szerencsétlen mentális betegek…")

A hajléktalanokon nem lehet segíteni, mert nem fogadják el a segítséget. ("A magyarok … segítőkészek, az agresszív házastárs elöl menekülők, a tényleg szerencsétlenek szinte mindig kapnak segítséget." – Nem tudjuk megállni: a családon belüli erőszak elől menekülőknek például a NaNe tart fenn menedékházakat. Az a szervezet, amelyet a kormány Soros-zsoldosként, külföldi ügynökként bélyegez meg.)

A hajléktalan hazug, kihasználja a társadalmat. ("...az őszinte hála megjátszásával, a kihasználás meghosszabbításának érdekében.")

A hajléktalan haszontalan. ("…három tevékenységet folytatnak: koldulnak, isznak és alszanak.")

A hajléktalan menthetetlen. ("…egy már leépülőben lévő, vagy teljesen leépült, középkorú alkoholistán, akik a csöves népesség jó részét kiteszik, a szó teljes értelmében, nem lehet segíteni.")

Már így is túl sokat költünk a hajléktalanokra. ("…a 10 ezer férőhely körüli hajléktalanszállókra 8-9 milliárdot költünk. … egy férőhelyre 800-900 ezer forint megy el évente. … 250-300 ezer jön ki csövesenként és évente. Ez szerintem nem kevés pénz. Gondoljuk csak el ennek ellenértékét kannás borban.")

Nagyjából eddig tart a hajléktalanság és a hajléktalan emberek elemzése a propagandában.

Azonban nem elégednek meg ennyivel. A fent vázolt, igen visszataszító emberképre azonnal rávarrják a "libsiket", a jogvédőket, egyszóval mindazokat, akiket már a menekültekkel kapcsolatban is üldözni kellett.

Ugyanis:

– "Minden kisebbségvédelmi ügy mögött egy hálózat áll…"

– "A kényszer-szolidaritás … hobbisegítőkre, aszfaltforradalmárokra, mindenféle szexuális érdekességre kiterjed, a normális családokra nem. Csak az nem számít, hogy hasznos tagja vagy-e a társadalomnak. Bármiféle önmegvalósítás, a hajléktalanság is menő, a normalitás nem."

– "Ostoba, hülye liberálisok hagyják őket szenvedni … , akik folyamatosan összekeverik a mindenki iránti személytelen, univerzális látszatfelelősséget a személyes, egyes embernek szóló valódi részvéttel és az abból következő személyes felelősséggel. … elég az, hogy ezek az emberek végre egy normális, nem liberális szabályok szerint működő helyen végre tisztán és jóllakva, orvosi kezelést kapva éldegélhetnek."

A menekültnél persze sokkal jobb a hajléktalan. Leginkább azért, mert van. Látható. Nem kell adótízmilliárdokat elkölteni plakátra és tévéreklámra, hogy az átlag magyar színesbőrűt lásson. A hajléktalan valóban ott van az utcasarkon.

A hajléktalan nem szól vissza. Nincsenek hajléktalan-érdekképviseletek, nincs egyetlen olyan szervezet sem, amely az utcán élők érdekében emelné fel a szavát. Kivéve azok a civilek, akik segítő munkát vállaltak. Ők viszont: liberálfasisztasorossorossoros. Nem hogy nem kell, de nem is szabad rájuk figyelni!

A hajléktalant általános megvetés övezi. Még a legszegényebbek is lenézik – így erősítik saját társadalmi státuszukat. "Mégsem olyan rossz nekem, hiszen nem tartok ott, ahol EZ."

Összességében: a hajléktalan ideális ellenség a Fidesz számára. Ahogy a menekült. Brüsszel. Soros. Az ENSZ. Az IMF. A Velencei Bizottság. …

Az pedig nem jut el azokhoz, akik a propaganda csecsén élnek, hogy:

– senki nem harcol az utcán lakás jogáért,

– de az emberhez való élet jogáért igen.

– A megvetett, "liberális" civilek tisztában vannak azzal, hogy akármennyire "könnyű" az út a hajléktalanságba, a reszocializáció, a visszailleszkedés hosszú, költséges és fárasztó.

– Felelősséggel tartozunk embertársaink iránt.

Betiltani a nyomort, a hajléktalanságot, börtönbe zárni a legkiszolgáltatottabbakat, a diktatúrák szokása. Jogállamban a segítség a divat.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr414054834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Helga Beauty Salon2 2018.06.18. 10:39:52

Okés libsifiúk, nem szólok egy rossz szót sem a hajléktalanokra. Inkább benneteket kérdezlek, próbáltatok rajtuk érdemben segíteni (adtam egy ezrest nem ér) vagy megint csak belepofáztok valamilyen megoldásban úgy hogy az égegyadta világon semmilyen saját ötletetek nincs szokás szerint?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.06.18. 12:13:10

Az az érdekes, hogy a Pest Srácok és a nálatok leírtak egyszerre igazak tkp. Az éremnek itt bizony két oldala van és nem mindig beszélünk mind a kettőről egyszerre. A hajléktalanság jóval összetettebb probléma, minthogy az ember szegény és nincs hol laknia. Sokkal inkább mentális vagy szociális zavar, és ezt minden valódi segítő és nem foteljogvédő elmondja, ha megkérdezitek. Épp ezért segíteni sem könnyű. Illetve nincs tartós megoldás a problémára. Az is sokkal inkább akceptálható, hogy a normális polgári élet is érdemel némi védelmet. Az adófizetőknek is vannak ugyanis jogai, nemcsak a hajéktalanoknak.

FCUK26 2018.06.18. 12:17:45

minden egyes hajléktalannak van szálláshely-lehetősége, innentől nemkívánatosak az utcán.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.18. 12:17:59

@Antlfinger Edvárd: "a normális polgári élet is érdemel némi védelmet. Az adófizetőknek is vannak ugyanis jogai, nemcsak a hajléktalanoknak. "

Igen. És ezzel igazolható a hajléktalanok ellen indított gyűlölethadjárat?

2018.06.18. 13:29:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Hogy te mekkora kretén vagy...ki a bánat gyűlölködik???? Meg tudod végre indokolni az állításod, vagy megint csak a mellédumálásban fogsz jeleskedni?

Helga Beauty Salon2 2018.06.18. 13:30:20

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Milyen gyűlölethadjárat? Részletezd már, meg indokold hogy mi benne a gyűlölet, meg mit kellene tenni.
Gondolom a szokásos miért üldözik szegény bűzlő embereket, nekik is joguk van az aluljáróban dögleni a földön meg teleszarni a környéket, meg pénzért basztatni részegen az arra járókat.
Ha a Máltai szolgálat mondana valamit azt el is fogadnám mert ők kiteszik értük a lelküket is, de a liberális naplopókra nem vagyok kíváncsi.

2018.06.18. 13:31:10

@Antlfinger Edvárd: Itt észérvekkel ne nagyon próbálkozz. Ez egy agit-prop blog.

Ráérek 2018.06.18. 13:49:30

Évekkel ezelőtt is ugyanez a síránkozás ment ballib oldalon...… A lényeg, hogy ne szűnjön meg a probléma, és akkor a megélhetési ballib jogvédőknek mindig lesz zsíros pályázati pénz, projektek, amit jól le lehet adminisztrálni a belvárosi irodából... És ki sem kell tenniük a lábukat a helyszínre, a bűzös-koszos aluljárókba. :-(

Így működik az örökmozgójuk... Idézet következik:

4 és fél évvel ezelőtti komment:

" Muad'Dib 2013.01.12. 13:22:35

A hajléktalan helyzet tényleg elég szörnyű Magyarországon, és ezért nagyon is felelős ez a kormány, meg az előző kormányok is.
Viszont mindenképpen érdemes elgondolkodni azon, hogy ebben az országban a megélhetési jogvédők olyan módon rátelepedtek a témára, hogy az botrány:

1) Meg lett mondva, hogy menjenek a szállókra. Rögtön előkerült pár "jogvédő", aki beállított a kamera elé pár hajléktalant, hogy sírják el, ott csak a bűnözőknek lesznek kiszolgáltatva, ennél még az utcán is jobb.

2) Ki lett találva, rendben, legyen rendőr a szállókon. Na ebben a pillanatban felbukkant még egy pár "jogvédő", hogy hangosan tiltakozzanak a hajléktalanok krimianalizálása ellen.

3) Vissza lettek küldve az utcára, aluljárókba. Ismét megjelenik pár "jogvédő", hogy elmondja a helyzet tarthatatlan.

Perpetuum mobile by megélhetési jogvédelem..."

bontottcsirke 2018.06.18. 14:31:51

Amiket feketével kijelölték azok úgy igazak. MI a kérdés?

szekertabor · provo.blog.hu 2018.06.18. 15:13:47

1. A hajléktalan probléma nagyvárosi, elsősorban Budapest problémája. A túlcentralizált közlekedéshálózat nem csak a forrásokat szívja be a központba, hanem a fogyasztókat is. Egy mélyszegénységben élő vagy hajléktalan simán megfagyhat vagy éhen halhat vidéken, míg egy budapesti aluljáróban a szemétből kiguberálhatja a betevőjét. Ezért oda áramlanak, ahol a leginkább zavaró a jelenlétük, a belvárosba. Ezen csak a vidéki infrastruktúra radikális felzárkóztatásával lehetne segíteni, amit Budapest mereven elutasít.
2. Aki koldulásból, vagy annak szofisztikált változatából, a Fedél Nélkül eladási célú lobogtatásából él, annak szükségszerűen a legnagyobb gyalogosforgalmi csomópontokban kell megtelepednie, és lehetőleg feltűnőnek kell lennie. Ez az, ami zavar bennünket.
3. Nem minden hajléktalan önpusztító, de aki hajléktalan marad, mind azzá válik. Az utcán tartósan nem lehet alkohol nélkül kibírni.
4. A segítség elutasítása nem jogosít fel közösségellenes magatartásra. Akinek módjában áll tisztálkodni, és menhelyen tölteni az éjszakát, annak nincsen joga életvitelszerűen koszosan és büdösen heverni közterületen.
5. Amit az aluljárókban látunk, az nem a hajléktalanok tömege, hanem néhány deviáns egyed. A jogszabály javaslatot zömében az ő jelenlétük okozza. Tehát szó sincsen a hajléktalanság betiltásáról, viszont bizonyos vadhajtások szabályozásáról igen.

AveCaesarVavan 2018.06.18. 16:09:17

@Hilda kisfia: Le kell mindet géppisztolyozni! Meg az arra járó anyádat is, mit táccsa ott a lepcses pofáját?!

Ráérek 2018.06.18. 16:12:14

Ez egy reális poszt:
aristo.pestisracok.hu/hajlektalanok/

Benne a lényeg, amire az előbb már céloztam...

"Az egész dolog mögött az áll, hogy ez a pénz, ami a hajléktalanok ellátásra megy, igen sok embert tart el, akik nem hajléktalanok."

Helga Beauty Salon2 2018.06.18. 16:23:31

@AveCaesarVavan: Azon kívül, hogy egy degenerált tahó vagy akarsz még valamit a tudomásomra hozni?

AveCaesarVavan 2018.06.18. 16:44:12

@Hilda kisfia: Ja, azt, hogy a magyar nyelvtanban szokásos a vesszők használata! Puszikállak!

Helga Beauty Salon2 2018.06.18. 17:09:27

@AveCaesarVavan: Vesszőt kívánsz meg puszikálsz? Ez több mint gyanús ! Szopóágon kezdődik a nyelvtanmizéria? Hova kell a vessző hülye buzi, írd már le, ne haljak meg tudatlanul!

AveCaesarVavan 2018.06.18. 18:01:50

@Hilda kisfia: ....vagy{vessző} akarsz ....

Nem buzi, hanem tanárnéni vagyok, kispofa! Jó, most már leülhetsz!

poproad 2018.06.18. 19:27:35

a magyar hajléktalan az utcán él. a migráns kap feje fölé tetőt, ruhát, élelmet, pénzt. ha a magyar hajléktalan megkapná azt a segítséget, amit a migráns, sok minden változhatna. persze abban megegyeznek, hogy egyik sem akar dolgozni, csak kis hányaduknak van társadalom részére hasznos jövőképe. nem szabadna a kettő közé egyenlőségjelet tenni. mert ezek a mieink. azok meg alkalmazkodni sem akarnak, utcán élni meg nem fognak, mert másért jöttek, nem nyomorért. a migráns kérdés politika. a hajléktalan meg hajléktalan, ez társadalmi, szociális kérdés és amiatt kell megoldás. hogy a társadalom többi rétege élhesse a mindennapjait, használhassa a köztereket stb. ez a cikk a szerző részéről politikai feltüzelés, a hajléktalanokra szarik rá.

Helga Beauty Salon2 2018.06.18. 19:53:22

@AveCaesarVavan: Tanárnéni? Hát elég paraszt módon sikerült anyáznod, úgyhogy a helyedben eltitkoltam volna. Hát tanárnénim, nyasgem.

retkeslaci 2018.06.19. 01:01:56

A hajléktalan a magyar boldal szent tehene. Mint a 90-es években a romák voltak. Kell egy csoport, akiket nyomorban tarthatnak a ballibek, majd mutogathatnak rájuk, hogy lám a magyar társadalom milyen fasiszta, így kirekeszt, úgy megbélyegez...
A fidesz, bár korrupt, ilyen alapvető kérdésekben helyes álláspontot követ.
Először civilizált hajléktalanszállókat, ellátórendszert kell építeni, majd oda beterelni az érintetteket.
Az elmebetegeket (rengeteg van a hajléktalanok közt) kezelni kell.

retkeslaci 2018.06.19. 01:05:30

@Ráérek: +1

Pont így látom én is. A hajléktalanság fenntartása, a cigányok nyomora, a rásszizmus csak a ballin oldalnak érdeke, nekik örök megélhetési források ezek a témák.

tremoló 2018.06.19. 01:14:56

Hah... Megdobbento kommentek vannak. Ilyen jol mukodik a propaganda?
Ott vagytok tevedesben, h azt kepzelitek, h a hon szeretett kormanyotok megoldja a hajlektalankerdest. De nem oldja meg. Csak eltunteti a szem elol. Es ehhez gyart egy emberileg elfogadhatatlan es egyebkent teljesen ertelmetlen ideologiat. Ti meg benyaljatok es asszisztaltok hozza. Nagyon nagy baj van itt a fejekben ugy latom. A sajat boromon is tapasztalom nap mint nap. Rengeteg a szelsoseges, kirekeszto, tekintelyelvu agressziv ember. Nagyon gaz... Es egyre gazabb lesz ez az orszag. Elni es elni hagyni? Ismeros?

tremoló 2018.06.19. 01:16:09

Ja. Es ez a kerdes csak egy a sok kozul. Mindent ugyanigy inteznek. Elobb-utobb elhetetlen lesz az orszag....

tremoló 2018.06.19. 01:17:23

Es a legrosszabb az, h ezek mind agyhalottak. Nem ismernek mas nezopontot. Az ovekkel ellentetst pedig eltapossak. Kartekony, szemet banda....

Utó Pista 2018.06.19. 05:47:16

Szombat, fiammal kifelé a moziból az Örsön. Lumpen jön, kezében Fedél nélkül.
-----Kenyérre kell, adjak pénzt!
( Lejárat mellett, pékség. )
---Veszek kenyeret, jó?
----...és akkor cipeljem a hónom alatt?
----Veszek szatyrot is!
Erre felhúzta magát és elment.
A kis faszom.

chrisred 2018.06.19. 05:47:20

@Antlfinger Edvárd: "Az is sokkal inkább akceptálható, hogy a normális polgári élet is érdemel némi védelmet. Az adófizetőknek is vannak ugyanis jogai, nemcsak a hajéktalanoknak."

Az adófizetőknek csak a hajléktalanokkal szemben vannak jogai, az állammal szemben semmi? Pedig az adót az államnak fizetjük, és nem a hajléktalanoknak.

2018.06.19. 05:57:00

@chrisred: Ahhh... nem a hajléktalanokkal szemben vannak jogaik, viszont a hajléktalanok bezony néha zavarnak másokat ..és lehet, az államnak fizetjük az adót, de annak egy részét a hajléktalanokra költik. Másfelől végképp nem értem, miféle jogában van korlátozva szegény hómlessz azzal, hogy megpróbálják kivakarni a szarból, amiben él?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.19. 06:38:43

A 2 ügy más.

Az egyik az ország eliszlámosításának megakadályozása, a Soros-terv leállítása.

A másik viszont segítség a hajléktalanoknak. A luxusban élő, a valóságtól elidegenedett ballib elit komolyan elhitte, hogy hajléktalannak lenni valamiféle sajátos kisebbségi lét, megtapsolandó szubkultúra, melyet “támogatni” kell. Pedig nem támogatni kell, hanem megszűntetni.

chrisred 2018.06.19. 06:47:38

@Womb Raider: Engem a hajléktalanok szagánál sokkal jobban zavar a hirtelen megtollasodott elit erkölcsi bűze. A Matolcsy alapítványokból származó pénzek, amit a jegybank a forint gyengülésén kaszált, és ami a devizahitelesekből potenciális hajléktalant csinált. A letelepedési kötvényes offshore cégek pénze. A lezsírozott közbeszerzések. Ezeknek a töredékéből meg lehetne állítani a szegényebb rétegek lecsúszását.

chrisred 2018.06.19. 06:49:25

@maxval balcán bircaman: Valamelyik római császár azt hitte, hogy megszüntetheti a szegénységet azzal, hogy kitelepíti Rómából a nincsteleneket. A narancselit is eddig jutott.

midnightcoder2 2018.06.19. 06:50:30

A Kádár-rendszernek volt pár árnyoldala, de speciel a hajléktalankérdésben és általában a deviancia kezelésében pont jól csinálta amit csinált. Ahogy nem mellesleg egyébként normális oktatási rendszerünk is utoljára akkor volt.

Kádár elvtársék szépen bevezették a KMK-t, a másik oldalon viszont volt munkásszálló és kapun belüli munkanélküliség (= közmunkaprogram mindenkinek). Ez utóbbi ugyan nem volt gazdaságilag annyira nagyon jó megoldás, de arra tökéletes volt, hogy a lumpenprolit nem engedte teljesen lezülleni. A diliseknek pedig ott volt a sárga ház.

Ezzel szemben a nagyon remek liberális megoldás az, hogy mindenkinek joga van koldulni, kukázni, utcán behígítózva ordibálni, maga alá hugyozni, a tömegközlekedést koszosan, büdösen, szarosan melegedőnek illetve szállásnak használni, télen pedig mindenkinek jogában áll megfagyni.

A postoló által emlegetett úgynevezett segítség pont szart sem ért. A szocik alatt centire ugyanannyi hajléktalan dekkolt az utcán mint most, pont ugyanolyan büdösek, koszosak voltak, pont úgy üvöltöztek és szartak maguk alá ahogyan ma teszik.

Csak a normális embereknek, akik végül is fenntartják ezt a kurva országot, és etetik a politikusok mellett egyebek közt a hajléktalanokat is, nem beszél senki a jogairól. Pl. a civilizált, tiszta környezethez való joghoz, ahhoz hogy ha megveszi azt a kurva jegyet vagy bérletet a BKV-ra akkor lehessen a járműveken levegőt venni, és ha netán le akar ülni, akkor ne azon kelljen törni a fejét, hogy vajon mibe ül bele.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.19. 06:56:06

@chrisred:

A szegénységet nehéz, a hjléktalanságot viszont lehetséges.

Fergio 2018.06.19. 07:02:22

@maxval balcán bircaman:
Ballib elit. És a fidesz elit mit is akar? Bebörtönözni azokat akik az utcán vannak?
Tudjátok ti Fidesz férgek, hogy a hajléktalan szállásokon mi megy? Ugye? Fingotok sincs róla. Nem úgy működik, hogy odamegy a hajléktalan, kap ágyat, és kaját és kész... Megvan ott is a hierarchia. Gondoljátok baromarcúak, hogy kint lenne az utcán az ember, ha a hajléktalan szállón élhetne? (Sajnos sokan alkoholisták, mivel nincs kiút - a börtön sem az -, és persze segítség sincs.) A hajláktalan szállókon van egy hierarchia. Kicsit olyan mint gyerekkorunkban az iskolában, vagy a börtönben. Vannak az erősek, és ha nem hódolzs be, akkor elveszik mindened, megvernek, stb. Ezt onnan tudom, hogy hajléktalan szállón dolgozik egy ismerősöm.
Tehát idejöttök erre a blogra, és anélkül, hogy ismernétek az utcán lévő emberek napi gondjait, fröcsög a nyálatok.
De tudjátok mit, lehetne segíteni a hajléktalanokon! Uganis néhány most fröcsögő fidesz birka kurva gyorsan az utcán találhatja magát, ha nem fizeti a forintosított havi 200.000 Ft-os hitelét, amit a kormány olyan faszán megoldott!
A legtöbb hajléktalan munkaképtelen, legalábbis ami a fizikai munkát jelenti. De nem ez a gond elsősorban - merthogy a közmunkások is gyakran támasztják munka címszóval a lapátot az árokparton -, hanem hogy gondoskodjanak róluk. Kikezeljék a betegségeiket, segítsenek nekik talpra állni, dolgozhassanak.
Természetesen mondhatjuk - ahogy a menekültekre -, hogy aki segíteni akar, az fogadjon be hajléktalanokat, de ez az állam feladata. Milyen érdekes, hogy ezelőtt 40 évvel nem voltak hajléktalanok az utcán Budapesten... de érdekes! Mert mindenki, még a leghülyébbek is kaptak munkát! Az emberek az elesetteken segítettek, összefogtak. Az én falumban 40 évvel ezelőtt 3 értelmi fogyatékos közül 2 vezstette el a szüleit. És képzeljétek fidesz birkák, az emberek segítettek nekik! Kaptak munkát az akkor még működő TSZ-ben, és az önkormányzat/tanács kijelölt nekik egy romosabb házat, ahol élhettek, és ahogy az idősek, kaptak meleg ételt minden nap. De dolgozniuk kellett!

Akkor ezek után kérdezem, azért, mert valakinek az élete kisiklott, és hajléktalanná vált, de nem akar behódolni a hajléktalan szállásokon működő maffiának, miért is kell bebörtönözni? Megpróbált a kibaszott kormány segíteni? Lófaszt. Még a beteg, magatehetetlen gerekekkel együtt élő szülőktől is megvontak támogatásokat. Nem a hajléktalan szálló a segítség, jó lenne, ha ezt mindenki felfogná. Talán a stadion-építés helyett lehetne a szociális rendszert modernizálni, bővíteni... ja, hogy abban nincs biznisz sem Orbánéknak, sem a volt kormányoknak... ja... és mindenki benyeli ezt a demagóg faszságot. Ja, kérem. Itt az ész!

2018.06.19. 07:07:52

@chrisred: "Engem a hajléktalanok szagánál sokkal jobban zavar a hirtelen megtollasodott elit erkölcsi bűze."
Talán nagyobb távolságot kellene tartanod az utóbbiak ülepétől..

"amit a jegybank a forint gyengülésén kaszált, és ami a devizahitelesekből potenciális hajléktalant csinált."
Fura elmélet...tán a svejci valuta árfolyamugrása is Matolcsy sara.. (a hülye devizahitelesekt meg hagyjuk, a buta, de okoskodó és kapzsi embereket ugyan már ne kelljen sajnálnom.
Azt meg csak pluszbónuszként teszem hozzá, hogy sok magyar vállalkozás is nagyot kaszál ám a gyenge forinton :)

"Ezeknek a töredékéből meg lehetne állítani a szegényebb rétegek lecsúszását."

Meg, naná.. sőt, ha bevezetnénk a kommunizmust (vagy legalább az alapjövedelmet) akkor is. Max a kutya nem dolgozna idehaza azért, hogy a fizetésének többségét más élné fel. Egy alkoholista munkakerülőből azzal nem csinálsz absztinens mintapolgárt, hogy löksz neki havonta egy kis apanázst.

LebensraumamOsten 2018.06.19. 07:22:09

@Hilda kisfia: Persze! Zseniális ötleteim vannak! Tönkreteszünk benneteket illibsiket (akár legálisan, pl. szarrá adóztatás, hatósági vegzálás, tulajdonkisajátítás, vagy még jobb az ún. dunaszerdahelyi módszer, aminek a részleteiről tegnap olvastam, az az igazi) aztán amikor nincstelen hajléktalanná váltok, a keresztény felebaráti szeretet jegyében utcára teszünk benneteket, majd begyűjtenek mindannyiótokat és mehettek a büntetőlágerekbe. Megnyitjuk nektek Recsket. Ott végre olyasmit tehettek, amiben eddig úgysem volt részetek, inaszakadtáig dolgozhattok. A hivatalos indoklás az lesz, hogy az eltartási költségeiteket kell kitermelnetek. Az, hogy az állomány 90%-a elhullik az első pár hét, hónap alatt, nem az internáló kormány felelőssége, hanem az általatok folytatott felelőtlen, egészségtelen életmód lesz oknak kikiáltva.
Ja és a tábor hivatalosan büntetés-végrehajtási intézmény lesz, hogy véletlenül se kiáltsanak az illibsik politikai szándékot.

LebensraumamOsten 2018.06.19. 07:24:22

@maxval balcán bircaman: Téged is meg kell szüntetni. Már rendelkezésre is állnak a korszerű anyagi eszközök ezen cél eléréséhez.

szepipiktor 2018.06.19. 07:35:21

Az eltelt 28 év legsúlyosabb, nyiltan fasiszta törvény(tervezete)!
Ma a hajléktalanokat a társadalom döntő része tartja büdös alkoholistának, mocskos önrongálónak.
Miközben kivették a lakhatási jogot az alkotmányunkból, miközben törvények tucatjai korlátozza az emberi életet.
Érdekes, hogy úgy hoznak ilyen ötleteket, hogy a másik oldalt is letiltják, azaz ne legyen hajléktalan (az utcákon!!!), de ne is élhessen!
Magyarországon nem megoldott a lakhatás, nincs bérlakásprogram, azaz családok tízezrei él feketealbérletben és napi szinten billeg a minimálélet és a hajléktalanság határán.
Elég egy családi tragédia, elég ha az egyik még kereső megbetegszik, elég ha kirúgják a család valamelyik tagját és máris ott az utca, hiszen ma a hazai fizetésekből nem lehetséges az élet, az albérlet és a tartalékképzés!!!!
Az a fideszes alhaj hájgép, aki azzal érvelt, hogy ott a közmunka és abból lehet lakást bérelni, na azt remélem egyszer bíróság elá állítják és aljas társadalomellenes náci gondolataiért hosszú évtizedekre sittre kerül!
Mert NINCS mindenkinek, mindenhol közmunka és az abból szerezhezhető "jövedelem" a megélhetésre sem elegendő, nemhogy üzleti alapú albérletre.
A hajléktalanság mára az ország tudatos kifosztásának az eredménye lett.
Hiszen ez a nyomorúság a lakhatáshoz és a munkanélküliséghez kapcsolódik, azok meg a hazai vállakozások tudatos korlátozásához, a multik bérmunka területéhez, a nyugati kereskedilmi láncok tudatos segítésének a hazaiakkal szembeni galádságaihoz.
Ma a társadalom 80% van gazdaságilag és szociális területen terrorizálva, várhatóan a következő években 100 ezrek zuhannak a nyomorba.
És a 10%, illetve a szokásos magyar mentalitásúak - akik az anyjukon is átlépnek - szemében a hajléktalan, de a szegény is nem más, mint eltakarítandó, elpusztítandó "felesleges".
Érdemes megkérdezni a még élő nemfideszeseket egy kocsmában! Döntően ők is eltakarítanák a szrencsétleneket, ők is a hajléktalanokat tartják kizárólagosan felelősnek a sorsukért!!!
És meg se próbáljunk visszakérdezni, hogy akkor mi a megoldás? Hol lakjaqnak, hol dolgozzanak? Miből éljenek? Hiszen a lakhatás hiánya egyben a munakerőpiacról is kirekeszti őket.
Ne kérdezzük, mert üvöltve támad ránk a fideszellenes csürhe is, és kéri a következő felest, korsó sört.
Magyarok vagyunk, amíg nekünk jó, minden megdögölhet. Aztán, amikor mi jövünk sorra, hisztizünk, hogy nem segít senki...
.
Egyébként ez a szokásos orbáni mocsok csupán! Migránsok, cigányok, hajléktalanok, baloldaliak, jobboldaliak, neoliberálisok stb. Mind ellenség - nekünk a népnek.
Mert ez a kis botlábú pontosan betartja Hitler alapművét, tudja, hogy a társadalom heterogén, a társadalom így egymást gyalázza, egymást támadja a keserű sorsáért, és addig ők folytathatják a kifosztást, a hazaáruló tevékenységüket.

Exploiter 2018.06.19. 07:41:05

@Fergio:

Na, azért igen kíváncsi lennék, hogy ha egy párt tényleg bevezetné a kmk intézményét, mekkora sírás lenne.
Nagy, mert amiatt még én is utcára vonulnék. Amúgy meg van light verziója, a közmunka. Azt sem veszik igénybe az érintettek.
A hajléktalanszálló nem jó. A közmunka nem jó.
Semmi se jó, csak ha az állam annyi pénzt ad ezeknek, amennyit egy dolgozó alig kap, értem. De még úgy se garantálja semmi, hogy a csóri ne az utcán lakjon, mert ugye az albérletárak.
Hja.
Megoldani nem lehet, eltüntetni igen, első körben ez jól hangzik. A világon nincs ennyi csöves, mint nálunk.

Helga Beauty Salon2 2018.06.19. 08:00:03

@LebensraumamOsten: "Zseniális ötleteim vannak! Tönkreteszünk benneteket illibsiket (akár legálisan, pl. szarrá adóztatás, hatósági vegzálás, tulajdonkisajátítás, vagy még jobb az ún. dunaszerdahelyi módszer,"

Nagyon jó ötlet, az a hibája hogy nincs rá módotok, mert erősen kisebbségben vagytok. Ennek pedig az az oka, hogy mint a te szövegedből is megállapítható, ostoba bunkó állatok vagytok! :D Persze fantáziálj csak kispofám és el is mesélheted nyugodtan, már sem meglepni sem felháborítani nem tudsz senkit. Ez a ti lényetek, ilyenek vagytok.

chrisred 2018.06.19. 08:00:17

@Womb Raider: A politikai elit alkoholistákból és munkakerülőkből áll. Az különbözteti meg őket egy hajléktalantól, hogy vannak kapcsolataik.

Csepp a tengeriben · http://www.vasalobolt.hu 2018.06.19. 08:02:10

@Hilda kisfia: Ok és ha tettem?? www.facebook.com/egeszenlent/ Évek óta gyűjtök a hajléktalanok és szegénnyek számára és nem keveset hanem sokat.

chrisred 2018.06.19. 08:07:01

@Womb Raider: Nehezen vagy képes értelmezni a leírtakat. Nem a svájci frank árfolyamáról van szó, hanem a forint gyengülése miatti árfolyamnyereségről, amit az MNB realizált. Az emberek nem élvezetből vettek fel devizahitelt, hanem mert a forinthitelek törlesztőihez nem volt elég a jövedelmük. Aki spekulációs céllal vett fel devizahitelt, annak ott volt a fideszes végtörlesztés, amihez megint csak a mi befizetett adónkból asszisztált az állam.

2018.06.19. 08:08:23

@chrisred: Ejj...a drogos Juhászról már meg sem emlékezel?

Amúgy azért emelem a kalapom a nagyvonalú egyszerűsítésedet látván..

Ekrü 2018.06.19. 08:09:06

@Fergio:
"És a fidesz elit mit is akar? Bebörtönözni azokat akik az utcán vannak?"-Áruld már el ,ezt miből következtetted ki?Kétlem ,hogy az ,hogy menjenek hajléktalan szállóra az bebörtönzést jelentene.
"Tudjátok ti Fidesz férgek, hogy a hajléktalan szállásokon mi megy?"-És erről ki tehet?Miért nem tesznek ellene?Lehetne pld.rendőri védelmet kérni.Nehogy már az államot hibáztassuk azért mert a hajléktalanok megtűrik a bűnözőket maguk között.
"Természetesen mondhatjuk - ahogy a menekültekre -, hogy aki segíteni akar, az fogadjon be hajléktalanokat, de ez az állam feladata."-Na erre pont ott vannak a hajléktalanszállók ,meg a közmunka.Akkor nem is értem miért tiltakoztok ellene?Ráadásul utána szépen leírod,hogy anno bizony muszáj volt nekik dolgozni,ha tetszett, ha nem (TSZ),és hogy ez teljesen rendben volt.A romos házról nem is beszélve.De persze a nem romos hajléktalanszálló szerinted nem jó...
"Akkor ezek után kérdezem, azért, mert valakinek az élete kisiklott, és hajléktalanná vált, de nem akar behódolni a hajléktalan szállásokon működő maffiának, miért is kell bebörtönözni?"-Tehát nem akar dolgozni és nem akar hajléktalanszállóra menni.Már bocs,de szerinted mi a megoldás?Mégis ,hogyan bővítsük a szociális ellátást?Adjunk mindegyiknek egy lakást ,meg persze havi ellátást,csak mert jaj,szegényeknek nem tetszik a munka meg a hajléktalanszálló?Mert ezek szerint bármilyen megoldást is javasol a Fidesz az nektek soha nem lesz jó.Lényeg,hogy lehessen a kormányt szidni.

2018.06.19. 08:11:42

@chrisred: " Az emberek nem élvezetből vettek fel devizahitelt, hanem mert a forinthitelek törlesztőihez nem volt elég a jövedelmük."

Márpedig az egyik legfontosabb szabadságjog, alanyi jogon jár mindenkinek a takaró hosszát figyelmen kívül hagyó nyújtózkodás lehetősége. Eladósodni necesse est!

chrisred 2018.06.19. 08:16:44

@Womb Raider: Mármint hogy a takaró hosszúságát a kereskedelmi bankok profitéhsége határozza meg? Legfeljebb nálatok, libsiknél.

Gleccsertetű 2018.06.19. 08:17:07

@Fergio: lol, h te mekkora böszme vagy

2018.06.19. 08:21:48

Amikor ez először szóba került, már akkor úgy gondoltam: nyilas kormányunk tagjainak méltó helye lenne szálasi testvér mellett...

2018.06.19. 08:24:54

@Ekrü: tudod te vadbarom, én előbb tájékozódni próbáltam. Vidéken nem tudom, mi a helyzet, Budapesten úgy működik a dolog a megkérdezett szállókon, hogy egy felvételi beszélgetést követően, több hónap(!) várakozási idő után kaphatsz szállást néhány hónapra. Addig és utána mit csinálsz te ganajtúró, ha az utcára kerülsz???

2018.06.19. 08:26:28

@chrisred: pedig igaza van annyiban, hogy a devizahitelesek a saját hülyeségük áldozatai.

2018.06.19. 08:28:31

@Hilda kisfia: mégis, egy-egy ember, önmagában mit tehetne többet annál, hogy pénzt/ételt ad, esetleg vált pár szót velük? Te gondolom, még ennyit se, csak azt a retkes, fideSSnyilas pofádat jártatod.

chrisred 2018.06.19. 08:31:07

@hullajelölt88: Amennyiben a független háztartás megteremtése, a családalapítás és a gyereknevelés kizárólag saját autonóm döntés, és nem társadalmi elvárás. Ezt kéne már eldöntenie a sok álszent köpönyegforgatónak.

CyberPunK 2018.06.19. 08:31:16

Kedves jogvédő liberálisok. Nagyon aranyos az a hajléktalan bácsi fent, de jó lenne a helyén kezelni a dolgokat. Amivel az embereknek problémája van az a hugyos/szaros ordibáló problémás valamik, amik mellett napi szinten élünk. Én megértem amit mondtok, el is fogadom, hogy van benne igazság, de amíg nem vagytok hajlandó a problémát a helyén kezelni, addig a többségi társadalom üdvözölni fogja az ilyen neonáci tempót. Ez nem rossz vagy jó, ilyen az ember. Ami az egészben a "legviccesebb", hogy a fenti bácsi fog legjobban rábaszni a nagyon rossz hozzáállásotokra.

2018.06.19. 08:46:00

@chrisred: Há' én csak kapkodom a fejem.. az egyik lenáciz, a másik lelibsiz.. tegnap lezsidóztak.

A takaró hosszát meg az egyén kvalitásai határolják be. Ha a nyújtózkodást azzal képes szinkronba hozni, máris kimenekült a gaz finánctőke karmai közül.

Berelhetoreklamfelulet 2018.06.19. 08:51:49

Helyes.

Nem az utcákra és közterületre valóak, onnan őket el kell távolítani. EZ egy helyes lépése a kormánynak, ha véghez tudják vinni, az egy nagy plusz nekik.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.06.19. 08:52:08

@chrisred: ebben a szituációban az állam a nem hajléktalanok jogait akarja védeni a normális, élhető élettérhez.
Egyébként nem tudok olyan alkotmányos jogról, hogy összehugyozhatom az aluljárót, hogy másoknak azt kelljen szagolni. Az állam mindössze azt kívánja elvonni. Egyébként semmilyen joguktól nem fosztja itt meg a hajléktalanokat. Amiért elmarasztalható az állam: érdemben nem tesz semmit a hajléktalanok visszailleszkedéséért. Nyári gumicsont. Mert ebben az országban a szociális érzékenység kinek-kinek csak a saját családjára terjed ki úgyis. Nehogy bárki azt higgye, hogy ezzel majd jól leleplezi a rezsim valódi arcát :D Röhögnöm kell. Meg az egészmost csak hisztéria és hülyeség.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.19. 08:53:18

@Fergio:

A hajléktalan megoldásának fo9ntos eleme a kriminalizálás. Ezzel lehet kényszeríteni a renitens hajléktalanokat a szállásra való bemenésre. Mi nem érthető ebben?

Amikor Tarlós rendőrüket akart elhelyezni a hajléktalanszállókon az ottani maffia leverésére, éppen a ballibek tiltakoztak ez ellen a legreősebben.

A ballibek egyetlen okból üvöltenek most: ők szeretik, ha emberek az utcán élnek, mert ettől politikai hasznot remélnek.

Hasonló mint a cigánykérdés volt vagy a zsidókérdés. Mindkét kérdést megnyerte a Fidesz. Most megnyerik a hajléktalankérdést is. Ezért tombol a ballib agytröszt.

chrisred 2018.06.19. 08:55:06

@Womb Raider: Szerintem nem téged, hanem azt a gondolatot, amit virtuálisan megjelenítettél. Mit lehet csinálni, ha egyszer a legszélsőségesebb, a XIX. századi angliai gazdasági liberalizmus elveit fogalmazod meg?

Berelhetoreklamfelulet 2018.06.19. 08:57:30

@chrisred:
A devizahitelesek a saját hülyeségüket szopták be.
Nem voltak tisztában azzal mit csináltak, és jól megszopták, így jártak.
Ez kb. olyan, mintha bevásárolnák részvényből, beesne az árfolyam, aztán majd sírnák az államnak, hogy milyen dolog már ez, tolvajok meg adj pénzt!

Hülyék voltak, így jártak, ez a tanuló pénz, legközelebb majd gondolkoznak, de jóval valószínűbb, hogy nem.

chrisred 2018.06.19. 08:58:51

@Antlfinger Edvárd: Csak annyi jogod van az aluljárók összehugyozására, mint az angol legénybúcsús seggfejeknek összehányni az utcákat. Ja, hogy abból az államnak bevétele is van, tehát szabad csinálni? Mindjárt más...

Rettegek mert ballib vagyok 2018.06.19. 08:59:14

Teljesen egyértelmű, hogy a hajléktalanokat ki kell szorítani a közterületekről.
Nem megengedhető hogy a város központjában aluljárókban éljenek, hugyozzanak, szarjanak.

Ez nem üldözés, vagy kárhoztatás.
Ez az együttélés biztosítása.

A ballibek csak azért pártolják az aluljárókban hogyozást, az emberek zaklatását, mert az az ordas nagy szegénység (ami nincs), csak úgy prezentálható, ha nap mint nap az emberek arcába tolják a szerencsétleneket, akiket Soros civiljei rángatnak az aluljárókba vissza nap mint nap.

Ekrü 2018.06.19. 08:59:21

@hullajelölt88:
Nézd ,a személyeskedéssel és az alpári stílussal nálam nem mész semmire.Majd akkor vitatkozom veled ,ha normális hangnemben beszélsz.Azt meg kétlem,hogy jelenleg az összes hajléktalan aki a közterületeken él az a "várólista" miatt él ott.De még ha ebben neked is van igazad,valószínű ,hogy ez a törvény bevezetésével változni fog,hisz a cél az ,hogy a hajléktalanszállókon lakjanak.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.06.19. 09:01:38

@chrisred:

Te most tényleg azzal indoklod az aluljáróba szarást, hogy a külföldiek is néha hánynak az utcán ?

És mi lesz a következő ? Mivel az egyik hány a másik szarik az utcán, így te jogosultságot érzel a köpködésre, vizelésre, vagy másoknak adod meg a jogot erre hivatkozva ?

Komolyan mondom nem normális ez a ballib banda.
Minden ilyen tevékenységet meg kell szüntetni a köztereken. Ez a cél.
A kivitelezésen lehet vitázni, a többin nem.

Ennyi.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.06.19. 09:03:59

@maxval balcán bircaman:

Pontosan erről van szó. Azt hazudják hogy a hajléktalanokat kriminalizálja bárki. Pedig épp ellenkezőleg. Normális életvitel lehetőségét biztosítják nekik szállásokon.

A ballibek azt szeretnék hogy százasával éljenek az aluljárókba prezentálva a nyomort, ami nincs, és egyre inkább nem is lesz. Reálbérnövekedés van és fejlődés.

Ez fáj nekik.

chrisred 2018.06.19. 09:05:17

@Rettegek mert ballib vagyok: Természetesen most sem tudtad értelmezni a leírtakat.

chrisred 2018.06.19. 09:07:04

@Ekrü: A cél az, hogy saját lakásukban éljenek.

2018.06.19. 09:09:03

@chrisred: Nem... én csak a józan paraszti ésszel is belátható dolgokat említettem.
A felelőtlenség nem állampolgári jog és a rongyrázás sem hiszem, hogy az lenne.

chrisred 2018.06.19. 09:11:25

@Berelhetoreklamfelulet: A részvényből származó profit saját kockázat, a lakhatáshoz való állampolgári jogot viszont a devizahitelek idején a az alkotmány nevesítette.

2018.06.19. 09:12:21

@chrisred: Aha! Mi vagy te ? Róbert bácsi? (Nagy széltoló volt ám...) Vagy felvállalod az ódiumát a más farkával csalánt csapdosásnak?
Sehol nem alapvető emberi jog a saját lakóingatlan birtoklása. El vagy te tévedve. A lakhatás más kérdés, de ott is van egy kiadási/forrás oldal, nem ártana itt is a takaróhoz igazítani a nyújtózkodást.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.06.19. 09:14:07

@hullajelölt88:

Hazudsz.. Van éjjeli menedék, ahová azonnal lehet menni. Jelenleg kb 50%-os a kihasználtsága ezeknek.

chrisred 2018.06.19. 09:20:47

@Womb Raider: Nem. Csupán annyit írtam, a hajléktalanság kezeléséhez nem elegendő megoldás, hogy eltüntetik őket az utcáról, és szükségszállásra, dologházba vagy börtönbe cipelik őket. Ez nem a magyar társadalomhoz méltó elintézési módszer.

Fergio 2018.06.19. 09:21:47

@Ekrü:
Úgy látom emberségből van még mit tanulni... ilyen geci nép nem sok van a világban, akik a saját fajtájukat sem tűrik meg, mert hátrányos helyzetűek...
Egyetlen kérdésem van a sok okoshoz: a csökkent munkaképességű (értsd: mozgáskorlátozott/értelmi fogyatékos/vak/süket/amputált végtagú) hajléktalannak milyen közmunkát/munkát adsz, és mennyit fizetsz érte? Csak kíváncsi vagyok. Vagy ezek az embereket is viheti a rendőr. Ugyanis nem csak alkoholista, a hitelét nem fizető, nincstelen él az utcán...

Fergio 2018.06.19. 09:23:03

@Womb Raider:
Juliska, nem minden hajléktalan azért került az utcára mert felelőtlen! Gondolkozzál egy kicsit mielőtt faszságokat írsz!

Rettegek mert ballib vagyok 2018.06.19. 09:23:18

@chrisred:

Ezek szerint lófaszt se tudsz a törvényről csak itt károgsz.
Szállásra viszik őket.
Ennyi.

Megjegyzem az EU városainak 70%-ban ki vannak tiltva a közterekről.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.06.19. 09:25:05

@Fergio:

Majd ha a te erkélyed alá szarnak a hajléktalanok akkor magyarázz !

Persze a rózsadombi villából kibaszott szolidáris a ballib értelmiség, de ha meglát egy élő hajléktalant, akkor kulcsra zárja a rácsot a kapun.

Fergio 2018.06.19. 09:25:47

@Rettegek mert ballib vagyok:
A szállásokon normális életvitelt biztosítanak? Voltál már egynek a közelében? Valószínűleg 2 napot nem bírnál ki egyikben sem, nem sétagalopp. Úgy megruháznának az első nap, hogy taknyodon, véreden húznád ki magad onnan...

Fergio 2018.06.19. 09:26:46

@Rettegek mert ballib vagyok:
Én segítek időnként a hajléktalanoknak. És faluban élek. És nem fröcsögök, balfasz birka.

Fergio 2018.06.19. 09:27:42

@Rettegek mert ballib vagyok:
A 70%-ot honnan szívtad? Sacc/kábé? Ennyi eszed van.

nnnnnnnn 2018.06.19. 09:29:22

Szerintem már az is elég lenne ha az aluljárókból meg a frekventált helyekről ki lennének tiltva. Ki kéne jelölni ilyen csövezésre engedélyezett területeket, ott lehetnének.

Egyallampolgar 2018.06.19. 09:30:30

Nyilvánvaló hogy a bestiális Orbán bunkókon alapuló pártállama jelképesnél is kevesebbet tesz a nyomor felszámolására, a hajléktalanság kezelésre.
A szakmai civileknek elhiszem, hogy ez az alkotmánytervezet egy baromság. Ugyanakkor ne csináljunk Budapestből SanFrancisco-t (utcán élet szempontból). Lehetségesnek tartom, hogy ha a tiltás mellé bőséges ellátó rendszer és önellátásra visszaszoktató program van az hatékony a hajléktalanság visszaszorításában.
Elszomorító, hogy Budapesten hány ember él aluljárókban.

chrisred 2018.06.19. 09:31:04

@Fergio: Hasraütés. Gondolom, a housing first programokról még csak nem is hallott.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2018.06.19. 09:34:31

@Fergio:

És szarnak az erkélyed alá ?
Mert a miénk alá szoktak.

Te azért küzdessz valami beteg indíttatásból, hogy ezt továbbra is megtehessék.
Mert nem a tied alá szarnak azért.

Én meg azért küzdök, hogy se a te erkélyed alá, se az enyém alá ne szarhasson hajléktalan, hanem kapjon szállást, ahol aludhat, szarhat.

2018.06.19. 09:34:41

@Fergio: "Juliska, nem minden hajléktalan azért került az utcára mert felelőtlen! "

Miért? Írtam ilyet? Aztán amúgy milyen arányban vannak valóban áldozatnak tekinthetők?

"Úgy megruháznának az első nap, hogy taknyodon, véreden húznád ki magad onnan..."
Bezzeg az utcán... ott reggel jön a masszőr, délben a pedikűrös, délután a műkörmös és a szabó.
Amúgy kik verekednek? A hómlesszek egymás között, vagy a "fegyőrök" verik a "rabokat"?

" És faluban élek. És nem fröcsögök, balfasz birka."
Nos, itt az ideje, hogy felkerekedj és világot láss (Ne csak a Szulejmánt bámuld) Aztán amikor van a magyar gyakorlathoz képest viszonyítási alapod az eu vagy a szélesebb világ más országaiból, akkor gyere és hupákolj.

"Úgy megruháznának az első nap, hogy taknyodon, véreden húznád ki magad onnan..."

Ohhh.. a progresszív liberális terminológiában nagyon aptudétnek teccik lenni...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2018.06.19. 09:35:59

@Egyallampolgar:

Hazugság. Soha ennyit nem költöttek a hajléktalanokra és az elhelyezésükre mint most:

www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma/szocialis-ugyekert-es-tarsadalmi-felzarkozasert-felelos-allamtitkarsag/hirek/a-kormany-intezkedesei-a-hajlektalan-emberek-meltosagat-szolgaljak
A kormány a költségvetésben biztosítja az ellátórendszer működéséhez szükséges feltételeket. Ahogyan eddig, úgy továbbra is biztosítjuk a kellő számú szálláshelyet, mindenkinek biztosunk megfelelő férőhelyet. - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériuma szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára szerdán az MTI érdeklődésére.

A hajléktalanok ellátására az elmúlt években 8,5-9 milliárd forintot költött a kormány. A szociális szolgáltatásokat az önkormányzatok kötelesek biztosítani - tette hozzá.

Wildhunt 2018.06.19. 09:39:32

@Fergio: akkor gondolom támogatod a szállókon az állandó rendőri jelenlétet és a pia/drog teljes tilalmát?

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.06.19. 09:39:38

@chrisred: akkor tehát egyetértünk, csak még kicsit másról beszélsz folyamatosan, mint a téma. Igen, a hajléktalanokon kívül antiszociálisak lehetnek a brit turisták és az egyetemisták is. Bárki. Értelemszerűen a briteket se tiltjuk ki, viszont meg lehet akadályozni, hogy összehányjanak mindent, ha kiküldesz pár járőrt. Kár itt moralizálni.

chrisred 2018.06.19. 09:43:50

@Trompf: Aluljáróban laksz? Egyébként erős csúsztatás, mert szóba sem került a közterületen való közösségellenes magatartás szabálysértési és büntetőjogi alakzatainak dekriminalizálása. Csak arról, hogy az elkövetést és az elkövetőket büntessék, aki soha az életében nem csinált ilyet, annak ugyanannyi joga van közterületen tartózkodni, mint bárki másnak.

Fergio 2018.06.19. 09:47:12

@Trompf:
Csodálkoztam, hogy van az érettségin szövegértés, most már látom, hogy miért...
Nem azt írtam, hogy maradjanak a hajléktalanok az utcán. Ha ilyet írtam, akkor idézd!
Azt írtam, hogy ahelyett, hogy elviszi őket a rendőr - aztán persze visszakerülnek az utcára - NORMÁLIS megoldást találjunk, mert a hajléktalanszálló az nem az.
Az utcán élő embereket megalázni anélkül, hogy tudnánk miért kerültek oda amolyan sztálinista vircsaft. Küldjük a gulágra azokat, akik nem tetszenek a rendszernek!

Willkommenskultur 2018.06.19. 09:47:32

@Fergio: igen a lippsik elloptak a hajlektalanszallasok berendezeset es a homlesszek kajajat, ami geciseg

de az hogy most meg horognek az meg hozzajuk kepest is aljassag

chrisred 2018.06.19. 09:49:16

@Antlfinger Edvárd: Na igen, de ha híre megy, hogy a hétvégi brit piások rendszeresen a pesti rendőrségi fogdákban kötnek ki, hamar átszoknak innen máshová, és máshol költik el a pénzüket.

Willkommenskultur 2018.06.19. 09:50:25

@chrisred: szo sincs tartozkodasrol a Fidesz uj hoooooomlesztorvenyeben

eletvitelszeru tartozkodast meg be kell tiltani azt jonapot

Berelhetoreklamfelulet 2018.06.19. 09:51:49

@chrisred:
wtf????

Mi a faszom köze van a lakhatáshoz való jognak a devizahitelhez? Jogod van lakni a saját házadban a SAJÁT pénzedből. Soha sehol nem írta az alkotmány, hogy kötelező devizahitelt felvenni és abból lakni valahol...

A deviza hitel PONTOSAN ugyan olyan spekulatív termék, mint a részvény. Arra spekulálsz, hogy jól jársz majd az árfolyam alakulásával, de legalább nem rosszabbul. Rosszul tették meg a tétjüket, így jártak...

Amúgy meg pontosan elég megoldás a közterületekről való eltüntetés a hajléktalanokkal szemben.
Ha TE más megoldást szeretnél, akkor a TE pénzedből a TE (vagy általad bérelt) házadban akkor és ott lakhatnak ahol TE szeretnéd, legalábbis amíg a környéket nem bolygatják, de az ÉN pénzem te ne akard elosztogatni csöveseknek...

Willkommenskultur 2018.06.19. 09:52:08

@chrisred: a ruppotlan fogatlan angol white trasht biza jobb lenne lassan lecserelni vmi jobbfele turistara

Fergio 2018.06.19. 09:54:25

@maxval balcán bircaman:
Idézd, a "ballib"-ek hogyan ellenezték a rendőri jelenlét ellen a hajléktalan szállókon!
Igen, minden balfasz kormány agymenés után a ballibek pattognak. Én nem vagyok ballib. Csak szólok. Mondjuk úgy, hogy buddhista felfogású vagyok.
És kurvára nem bírom, amikor balfasz firkászok mások életéről döntenek, csak mert nehogymár! De megoldást azt nem tudnak vázolni. Én írtam.
Természetesen az nem probléma, amikor a kedvenc birka kormányod milliárdokat költ el a botlábú focisták stadionjaira, akik közül alig van magyar. Amikor kellene költeni normális szociális intézményekre, amikor arról van szó, hogy pár ezer vagy százezer ft-ot kellene költeni akár EU-s pénzből szociális segítségre, akkor fröcsögtök, mint a veszedelem.
Ez a geci nép. Gratulálok, ostobák is vagytok, és embertelenek. Úgy megvezetnek benneteket, ahogy akarnak. A trollokról most ne beszéljünk.

chrisred 2018.06.19. 09:54:46

@Berelhetoreklamfelulet: Milyen pénzosztogatásról beszélsz?

Fergio 2018.06.19. 09:55:52

@Wildhunt:
Természetesen támogatom. Miért te nem?

Willkommenskultur 2018.06.19. 09:59:26

Kulonben mi ez az uborkaszezon? Kedd van es meg eccer se bukott meg a zorban ma.

Hanem homleszekkel jottok akik a kutyat nem erdekelnek, mellesleg a videkiek tobbsege max. butapesten latott hajlektalant. Mar ha oda ette a fene.

Minek ment oda? Ha nem?

chrisred 2018.06.19. 10:04:06

@Berelhetoreklamfelulet: Kevered a magántulajdonhoz való joggal. A lakhatási jog az előző alkotmányban az állam által elismert, de nem kötelezően biztosított állampolgári jogosultság volt. És mint ilyen, más kategóriába tartozott, mint a kockázati befektetések.

Fergio 2018.06.19. 10:04:40

@Womb Raider:
De védi egymást a két troll! Hinnye! Ezért már érdemes volt felkelni.
Sajnos a faszságaitokra nincs időm.
Érvek nélküli hozzászólásokból már sok van.
Menj el Londonba drága, és kérdezd meg a világ egyik legnagyobb nemzeti olvasztótégelyében hogyan oldják meg a hajléktalan-kérdést.
Ha megkérdezted, és megmondták ők hogyan kezelik azt, hogy ne lepje el Londont a kismillió hajléktalan, akkor gyere vissza és meséld el.
Tudod Londonban aki lakik akár albérletben, vagy saját lakása van, adót fizet a városnak. Ennek következményeképpen jogosult szociális szolgáltatásokra. Mindenki annak az ingatlannak a mérete alapján fizet, amiben lakik. Ennek a politikának köszönhetően vannak kialakítva Londonban a szociális intézmények, többek között a hajléktalanokat ellátó intézmények. Kicsivel több rendőr mozog Londonban, mint nálunk, és nem csak a trafipaxok miatt küldik ki őket az utcákra. Akiket elvisznek a rendőrök nem feltétlenül a dutyiba kerülnek, hacsak nem álltak ellen, nem randalíroztak, stb. Képzeld hajléktalan szállókra viszik őket.
Na Juliska, most mi lesz?

Fergio 2018.06.19. 10:06:30

@Willkommenskultur:
Jó volna, ha te is hajléktalan lennél egyszer mondjuk a nagy eszed miatt.
És akkor téged se érdekelne a kutya se. Mondjuk ez most is így lehet, azért vagy ennyire antiszociális barom.

Tom66 2018.06.19. 10:07:06

Ismételten született egy aljas, simlis kis iromány. Mint ismeretes, a rend a liberálisok fő ellensége. A kedves szerzőjének a fejét szívesen belenyomnám a Blaha Lujza téri szarkupacba, amitől fényes nappal a villamosmegállóban vált meg a tulajdonosa. A hajléktalanoknak is illene bizonyos alapvető normákat betartani, vagy akkor sérülnek a szaráshoz való jogai?

Fergio 2018.06.19. 10:12:10

@Tom66:
Én is szívesen belenyomnám Orbán haverod szarába a fejed, ha már itt tartunk.
Úgy hívják, hogy rendőri jelenlét. És akkor nem szarnak a hajléktalanok a Blaha Lujza térre. Csak hát a trafipaxok által benyelt pénz fontosabb, mint a rendőri jelenlét a fontosabb belvárosi pontokon.
Senkinek sincs joga a közterületre szarni. Hogy ez mégis megtörténik az előbbiekben leírtam. (Egyébként vannak közteresek is, azok ilyenkor hol vannak? Ja, a füvön parkolókat büntetgetik.)

chrisred 2018.06.19. 10:17:17

Vicces egyébként, hogy akik a hajléktalanok szállóra zsuppolását pártolják, a Dózsa György úti ámokfutó gyilkos előzetes letartóztatásának vitájábán emberi jogokra meg ártatlanság vélelmére hivatkoztak. Na persze, annak a verőembernek jó kapcsolatai voltak, azzal nem lehet csak úgy elbánni.

Gleccsertetű 2018.06.19. 10:19:01

@hullajelölt88: próbáltál tájékozódni, csak nem sikerült, mert az értelmi képességed gúzsba köt folyamatosan

@Fergio: magyarul fogalmad sincs a pesti helyzetről.

Willkommenskultur 2018.06.19. 10:20:34

@Fergio: Mehetsz homleszt etetni, s levezetni frusztracio!

Wildhunt 2018.06.19. 10:20:47

@Fergio: én is. Akkor elsőre talán e mellett kellene kampányolni. Az anyázás utána is ráér.

CyberPunK 2018.06.19. 10:25:51

@Fergio: Na várjál már, és mit fog csinálni a rendőr? Beviszi valahová? Jé, épp ez a terv most is. Megbünteti? Lássuk be, értelmetlen, azért csöves mert nincs (sok) pénze. Nem hagyja szarni? Egyszer csak, ha más nem beszarik a csöves (mondjuk ez amúgy is szokásuk...), és akkor ugyanúgy szagoljuk a terméket. Szóval, hogy is képzelted a dolgot ezzel a rendőri/közteres jelenléttel?

Egyallampolgar 2018.06.19. 10:26:24

@Trompf:
:)
Juj csak nem egy híres fizetett troll-al van dolgom? Üdvözlöm őszinte megvetéssel! Vagy önként tetszik nyalni?
Minden szakmai szervezet elmondta, hogy a szállók nyáron elegek, télen kevesek. A körülmények elégtelenek. A kilakoltatások napirenden vannak.

chrisred 2018.06.19. 10:30:48

@Wildhunt: És a megvalósítás? A drogfogyasztás általánosan tiltott, ez rendben van. De az alkohol? Ha bezárod a hajléktalant a szállóra, és ott nem fogyaszthat alkoholt, tulajdonképpen az alkoholtól tiltod el. Ez azt jelentené, hogy a jövőben részleges alkoholtilalom lesz az országban? Csak érvényes lakcímkártyával lehet alkoholt vásárolni?

Willkommenskultur 2018.06.19. 10:32:42

@CyberPunK: igazabol eddig is szankcionaltak a szarast a rendorok

elvittek a homleszt olyan helyre ahol keves a zember, es agyonvertek

ez is eleg jo modszer, nem kell adminisztralni, s a rendorok is mindjart jobban erzik magukat hogy vedtek a rendet

citrix 2018.06.19. 10:35:45

A pártállam édes bája: ami nem tetszik a rezsimnek (legyen itt minden és mindenki tökéletes, ideális ember) azt tiltsuk be. A három "T": tűrt, tiltott, támogatott. A KMK is aktuális, ilyen munkaerőínséges időben minden munkaképes ember dolgozni köteles amit a hatóságok felszólítására igazol is. Az erkölcsrendészet is aktuális lenne, nehogy már össze-vissza hetyegjenek már egymással a fiatalok és fiatalságukon már túl levő de kissé forróvérű emberek. A Párt elvárásainak meg kell felelni, a kétharmad választó ezt kéri, a Párt csak teljesíti.

Wildhunt 2018.06.19. 10:40:50

@chrisred: rendőr ellenőriz, ha van nála pia/drog/fegyver nem mehet be, vagy leadja, elzárják, távozásnál visszakapja. Ennyire nem lehetsz hülye.

2018.06.19. 10:41:05

@Fergio: :))))))

www.dailymail.co.uk/news/article-4158444/Numbers-sleep-street-double-seven-years.html
zarojel.hu/egyesult-kiralysagban-hajlektalan/
kivultagasabb.blog.hu/2016/07/12/elfeledetten_londonban
bmszki.hu/sites/default/files/fajlok/node-298/london_2011_sapi_rebeka.pdf
www.c3.hu/scripta/lettre/lettre17/15.htm
...és a naggyon progresszív megoldásokról (tüskék..) még nem is szóltunk :)

"Akiket elvisznek a rendőrök nem feltétlenül a dutyiba kerülnek, hacsak nem álltak ellen, nem randalíroztak, stb. Képzeld hajléktalan szállókra viszik őket."

Aha. Aztán azt honnét olvastad ki sasszemű barátom, hogy nálunk tömlöcbe vetik, majd felnégyelik és kutyakajává dolgozzák fel szegény hómlesszeket? Vagy nem figyeltél jól az eligazításon?

"Mindenki annak az ingatlannak a mérete alapján fizet, amiben lakik. "
Stimmt... na, de jövedelem híján miből is fog a bácsi fizetni? Ja... adjunk neki pénzt, azt majd vegyük vissza adó formájában és hepiség!!
Akkor másként írom, hogy te is értsd: Hol vannak a források, milyen törvényi háttér van és hogyan oldod meg úgy a problémát, hogy közben ne generálj újabbat?

Tom66 2018.06.19. 10:43:50

@Fergio: Igazi idióta vagy, ez nem politikai kérdés. Ennyi rendőr és közterületes a világban sincs, ráadásul nem csak ez a feladatuk. Jellemző, de téged ismételten a traffipax és a fűre parkolás bírsága zavar. Sajnálom azokat a hajléktalanokat, akik önhibájukon kívül kerültek nehéz helyzetbe, de sajnos számukra a megoldást eddig senki sem találta meg. Nálunk jóval gazdagabb országokban is küzdenek ezzel a társadalmi problémával.

chrisred 2018.06.19. 10:45:28

@Wildhunt: Távozáskor? Mármint ha saját lakáshoz jut?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2018.06.19. 10:45:40

Akkor viszont ha nem preferálod a hajléktalanok utcán élését, akkor a kormány intézkedésével értessz eggyet hisz éppen ez a cél.
Hogy lakhatást biztosítasnaak nekik máshol, nem más erkélye alatt, vagy az aluljáróban, ahol emberek milliói fordulnak meg 1 nap.

Willkommenskultur 2018.06.19. 10:46:47

@citrix: Meglett akkor a piaci res a lippsiknek amivel vegre legyozik a zorbant, a 4 milio homlesz es melyszegeny orszagaban ez nem lehet problema.

Most hogy a faszomtuggya ki vezeti az EMESZPET nyugodtan a neve is megvaltozhatna MAGZAR HOOOMLESZ PARTra

Trompf · http://trompf.blog.hu 2018.06.19. 10:51:12

@Fergio:

Te hülye vagy komolyan mondom, vagy egy ostoba troll.

Tehát te nem támogatod a hajléktalanok utcán élését, ahogy a kormány sem, ennek ellenére támdadod az intézkedést.

Te egyébként támogatod a rendőri jelenlétet a hajléktalan szálláson, ahogy a kormány is, és éppen a ballibek kergették el onnan a rendőröket, mondván "Azt üzenik, a hajléktalan bűnöző", ha ott a rendőr, holott éppen őket védik.

Azaz tulajdonképp ugyanazt mondod amit a kormány, és mégis a ballib agyhalottak érvrendszere mentén érvelsz.
Valamiféle skizofrén állapotba kerülhettél szerintem. Orbánfóbia a neve.

Semmit nem fogadsz el alapból, amit a kormány tesz, akkor sem, ha éppen ugyanazt mondod, és írod le.

N. Barbie 2018.06.19. 10:52:18

@maxval balcán bircaman: "Hasonló mint a cigánykérdés volt vagy a zsidókérdés. Mindkét kérdést megnyerte a Fidesz."

Most a szokasos nesze semmi fogd meg jol alaptalan fideszes sikerpropagandadon kivul, ugy tenyszeruen, konkretan, a ciganykerdes melyik elemet is sikerult a rezsimednek nemhogy megoldani, de legalabb javitani? Hmmm?
Mit is nyert meg benne a fideszed?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2018.06.19. 10:53:27

@Tom66:

Nehéz ugyan, de próbáltak a hajléktalanok védelmében rendőröket vezényelnia szállásokra.

Akik ezt meggátolták azok a ballibek, és Soros civiljei:

"A Város Mindenkié civil szervezet képviselője, Takács Attila rámutatott: az előterjesztés a 2010 óta tartó hajléktalanellenes politika része, amelynek első markáns lépése az volt, amikor a hajléktalanságot a szabálysértési törvény módosítása révén bírsággal vagy akár elzárással is büntethetővé tették. A hajléktalanszállókra helyezett rendőrökkel a főváros azt üzeni, hogy a hajléktalanok bűnözők."

Trompf · http://trompf.blog.hu 2018.06.19. 10:55:25

@N. Barbie:

A cigányok túlnyomó része ma már dolgozik.
Az úgynevezett "megélhetési bűnözés" darabszáma jelentősen csökkent.
Nincs segílyezés, van családtámogatás.

Azaz a cigányok 8 év alatt többet integrálódtak, mint az előző 50 évben.
Még persze van hova, az nem kérdés.

chrisred 2018.06.19. 10:55:26

@Trompf: Mutassatok már valami bizonyítékot erre a konteóra, hogy rendőr nem mehet be a hajléktalanszállóra. Na meg arra, hogy ezt a ballib mikropártok intézték el.

Ekrü 2018.06.19. 10:56:41

@chrisred:
"A cél az, hogy saját lakásukban éljenek. "-Rendben.És mi az odavezető út? Adjunk nekik ajándékba lakást ?Vagy esetleg fokozatosan vezessük őket vissza a munka világába,úgy ,hogy először is kötelezzük őket ,hogy menjenek a hajléktalanszállásra,végezzenek közmunkát,hogy később eljussanak oda ,hogy elhelyezkedjenek -ami a manapság nem nehéz,lévén ,hogy lasszóval fogják az embereket a multicégek-így már el tudnak kezdeni egy normális életet élni.Persze ez nem megy egyik napról a másikra,de ha csak ülnek az aluljáróba és várják a sült galambot akkor biztos nem jutnak egyről a kettőre.És bizony nem mindenki idős és elesett,menj le a Népligeti aluljáróba,az ott dekkolók nagy része 30-35 év körüli életerős férfi.

chrisred 2018.06.19. 10:57:29

@Trompf: És a ballibek a mintegy húsz képviselőjükkel többségbe kerültek a 199 fős parlamentben?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2018.06.19. 10:59:27

@chrisred:

Ballib újságokban, ballib szarkeverők tiltakoztak a rendőri jelenlét ellen. Keress rá nyugodtan. Adtam már forrást.

chrisred 2018.06.19. 10:59:52

@Ekrü: Nem vagyok szakember, de Finnországban egészen jól működik a szociális bérlakásprogram a hajléktalanság megelőzésére és kezelésére.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2018.06.19. 11:01:14

@chrisred:

Ne játszd az agyad. Ha ott vannak, akkor ti sírtok, ti dumáltok diktatúráról, megfélemlítésről, ti hítok ombudszmant, és rohantok Brüsszelbe.

Most meg jössz a többséggel ? Röhejes vagy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.19. 11:01:41

@N. Barbie:

Cigánykérdés ballib "megoldása": hibáztassuk a magyarokat, s tegyünk úgy, mintha nem létezne cigányproblémna, sőt tagadjuk még a cigányok létezését is, hazudjuk őket magyaroknak.

Fideszes verzió: szervezzük meg a cigányokat, adjunk munkát, segélyezzünk, engedjük a szeparált oktatást.

CyberPunK 2018.06.19. 11:02:12

@Willkommenskultur: Ha működik, akkor engem ez se zavar. Ha meg valakinek gondja van vele, az dolgozzon ki jobb megoldást.

citrix 2018.06.19. 11:04:49

@Willkommenskultur: Ezt nem tudom értelmezni, katyvasz. A hajléktalanokkal mit lehet kezdeni? Nobel díjat kap aki erre életszerű és megoldást adó tervet tesz le. A rendőr vigye el őket :-) Oké, a rendőr járőr tisztes/tiszthelyettes a napi parancs felolvasása után megkérdezi: hová vigyük őket? A szállóra? Kissé drága taxinak használni a szép új Merci és Audi járőrkocsikat. Ráadásul meddig maradnának a szállón? Semeddig se. Böribe vinni őket? Így is tele vannak a börik, pont a hajléktalansereg kell oda +a napi ellátásuk, őrzésük 6-8 ezer pénz/fő. Keresni kellene valami nagyon távoli lakatlan szigetet és oda vinni őket? Ezzel eltűnnének és gondoskodnának magukról mint valami új Robinsonok... Nos, ez se igazán árható út. Szép szóval vagy fenyegetéssel tisztességes, becsületes életre bírni őket? Elnézve kifélék-mifélék, nem látok rá sok esélyt. Nagyon kellemetlen a jelenlétük a városok frekventált helyein, fogalmam sincs mit lehet tenni az ügyben. Törvényen kívüli emberek, igénytelenséghez alkalmazkodva, behajtható pénzbüntetést kivetni rájuk a vicc kategória.

Berelhetoreklamfelulet 2018.06.19. 11:07:48

@citrix:
"Keresni kellene valami nagyon távoli lakatlan szigetet és oda vinni őket?"
Miért is nem járható út? Régen is volt már rá nem egyszer példa, hogy a társadalom számára káros egyéneket kirakták valami szigetre.

feketehun 2018.06.19. 11:09:27

Nem tudok teljes mértékben egyetérteni sem a rendőrállamot-fasizmust kiáltóakkal, sem pedig azokkal, akik pusztán karhatalmi eszközökkel kezelnék a hajléktalanság kérdését. Egyrészt nem, valóban nem alapvető emberi jog a Blaha-aluljáróban élni és melegedni a 923-as buszon, másrészt nem, nem biztosít emberhez méltó körülményeket a hajléktalanszálló sem, ugyanis messzemenőkig korlátozza a hajléktalanok szabad mozgáshoz való jogát. Megint ott tartunk ebben a vitában, hogy a frontvonal két oldaláról üvöltözünk egymásra és nem kíséreljük meg elemezni a másik fél érveinek jogosságát, miközbene egy komplex megoldásra van szükségünk, amit csak full együttműködéssel tudunk megoldani, amiben igenis részt vesz az illiberális és a liberális érzelmű ember is.

Szerintem szociális bérlakásrendszerre van szükség. Mint tudjuk, a gazdaságunk szerencsére növekszik, talán lenne forrás arra, hogy felhúzzunk a város valamely peremén néhány házat, amely nagyon kicsi, mondjuk 15 négyzetméteres lakásokat tartalmaz, vécével és zuhanyzóval a folyosó végén (én is tudtam ilyenben élni egyetemista koromban, nem akkora para). Ha egy ilyen minilakás kulcsát a hajléktalan kezébe adnánk és akár korlátozott mértékű erőszakkal arra kényszerítenénk őket, hogy ezekben aludjanak éjszaka, miközben biztosítanánk számukra olyan szociális alapú munkát, amelynek jövedelme elegendő lenne ezen szobák kibérlésére, akkor sokat tudnánk segíteni nekik az utca és az albérlet közötti, egyébként teljesen megléphetetlen lépcsőfok leküzdésében.

Wildhunt 2018.06.19. 11:09:59

@chrisred: vagyis lehetsz. A szállóra rendszerint délután/este mennek be, reggel távoznak. Nézd meg egyszer, hogy működik egy ilyen.

Ekrü 2018.06.19. 11:10:59

@Fergio:
"Úgy látom emberségből van még mit tanulni... "-Mondod ezt te,aki szerint teljesen normális volt ,hogy anno kötelezték őket a TSZ-be dolgozni,és romos lakásokba helyezték el őket.És aki nem dolgozott azt bevitték KMK-ért.Szóval ez oké,a hajléktalanszállás meg a közmunka nem. Mert nehogy már a Fidesznek igaza legyen,nem igaz?
"értsd: mozgáskorlátozott/értelmi fogyatékos/vak/süket/amputált végtagú) hajléktalannak milyen közmunkát/munkát adsz, és mennyit fizetsz érte? "-Gondolom olyat amit ő is el tud végezni.És pont annyit adnék mint a többieknek.Viszont az elgondolkodtató,hogy azért a mozgáskorlátozottat /vakot/ amputált végtagút/stb.alapvetően leszázalékolták,tehát kevés kivétellel valószínű kap/kapott rokkant nyugdíjat. Akkor mit keres az aluljáróba?

chrisred 2018.06.19. 11:12:52

@Wildhunt: Mert még nincsenek kitiltva a közterületekről. Utána, gondolom, napközben se mehetnek oda.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.19. 11:12:53

@LebensraumamOsten: " ... Tönkreteszünk benneteket illibsiket (akár legálisan, pl. szarrá adóztatás, hatósági vegzálás, tulajdonkisajátítás, vagy még jobb az ún. dunaszerdahelyi módszer, aminek a részleteiről tegnap olvastam, az az igazi) aztán amikor nincstelen hajléktalanná váltok, a keresztény felebaráti szeretet jegyében utcára teszünk benneteket, majd begyűjtenek mindannyiótokat és mehettek a büntetőlágerekbe. ... "

Hát, ez egy érdekes elképzelés, DE egyvalami nagyon hiányzik hozzá a liberálfasiszta kétharmad. Ez egy jó darabig nem lesz meg, a 2006-os kúrmány (most Maszok és Kurcsánypárt) hosszú időre kiírta a liberálfasisztákat a kúrmányzás közeléből is.

Többször leírtam, és most sem sajnálom a billentyűzetet, hogy addig nem lesz itt kúrmányváltás, amíg a mostani, lejáratott, hiteltelen, vállalhatatlan ellenzéket nem teszi a világ a történelem szemétdombjára.

Berelhetoreklamfelulet 2018.06.19. 11:13:32

@chrisred:
Azt a kurva, hallod te se vagy százas...
A tag hajléktalan, nincs hol laknia, de még a napi betevője is kérdéses, és erre azzal jössz, hogy nem fogyaszthat alkoholt egy hajléktalan szállón, hát agyam eldobom, hogy lehet valaki ennyire retardált, bár mit is vár az ember egy libtardtól...

chrisred 2018.06.19. 11:15:59

@Ekrü: 2011 óta nincs rokkantsági nyugdíj.

chrisred 2018.06.19. 11:18:20

@Berelhetoreklamfelulet: Sajnálom, de a világ körülötted rendben van, a gond a koponyádon belül lakozik.

2018.06.19. 11:20:58

@Berelhetoreklamfelulet: Ez az egész semmi más, szimpla pavlovi reflex. Ha az Orbán így csinálná, akkor a balliberális azonnal felhorkan, hogy ezt így nem, azt úgy nem, dikktatúra, rendőrállam, mitképzelez?
Akkor szoktak elsompolyogni és elcsendesedni, amikor elő kellene valami épkézláb és megvalósítható ötlettel állni.

Berelhetoreklamfelulet 2018.06.19. 11:21:02

@feketehun:
"ugyanis messzemenőkig korlátozza a hajléktalanok szabad mozgáshoz való jogát."

Miben korlátozza?

Szép gondolatok, kár, hogy a valóság az, hogy rövid időn belül lelaknák és szétvernék az adófizetők pénzén épített házakat így rövidesen pont olyan színvonalat kialakítva, mint a szállókon van...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.19. 11:22:02

@feketehun: " ... Ha egy ilyen minilakás kulcsát a hajléktalan kezébe adnánk és akár korlátozott mértékű erőszakkal arra kényszerítenénk őket, hogy ezekben aludjanak éjszaka, miközben biztosítanánk számukra olyan szociális alapú munkát, amelynek jövedelme elegendő lenne ezen szobák kibérlésére, akkor sokat tudnánk segíteni nekik az utca és az albérlet közötti, egyébként teljesen megléphetetlen lépcsőfok leküzdésében. ... "

Azért gondolom, tisztában vagy azzal, hogy egy ilyen házban milyen felszerelésre van szükség... Minden bútor acélból, alaposan rögzítve, hetente rendszeres fertőtlenítéses takarítás stb... azért ezt biztosítani baromi nehéz lenne, és akkor még a rendészeti problémák megoldása is hátra van. Ahol 5-6 összeszokott hajléktalannál több van 100m-en belül, ott rendszeresek a verekedések, ordítozás, egymás zaklatása. Ha minden folyosóra teszel egy rendőrt, akkor már kishíján fegyintézetről lehet beszélni...

N. Barbie 2018.06.19. 11:22:34

@maxval balcán bircaman: Ismerem a ballib hozzaallast, nem ez volt a kerdes.
A kerdes az volt, hogy a ciganyproblema melyik szalan is sikerult fikarcnyit is javitania a nagyszeru fideszednek? Varom az ezzel kapcsolatos statisztikakat. Ezek hianyaban sajnos megint csak az ures propagandat nyomod.

Ja, csak halkan megsugom, hogy a ballib hozzaallas majdnem pontosan tukrozi a fideszedet is. Nincs valtozas. Csak hallgasd meg szamtalan fideszes vezeto politikus valaszat (sok ilyen volt az elmult 8 evben), mikor mondjuk Jobbik-os politikus neven nevezte a ciganyokkal kapcsolatos problemakat es a megoldasi javaslatrol erdeklodott a kormanynal. Nem gyoztek tulharsogni egymast a nagyszeru fidesznyikjeid, visszautasitani a felvetett (es koztudott) problemakat, burkoltan rasszistazni a kerdezot, a ballibektol szamtalanszor hallott sablonvalaszokkal megtoldva.

Vagy meg kell nezni, az evekig a legfelso fideszes szintrol mentegetett, bujtatott koszos tolvaj florikat. A fideszed csak azert is bevedte, jol tudvan, hogy milliardokat lopott, de hat ugye kell a mar jol bevalt modszer: turd el a diszciganyod lopasait, cserebe szallitja neked a cigany szavazatokat.

Tehat akkor mi is valtozott? Az eg vilagon semmi.
Ja, hogy ne legyek igazsagtalan: valoban, a semmire segelyek osztogatasa helyett mostmar a nagyreszt semmilyen hasznos munka cimen kifizetett kozmunka fizetes all.

citrix 2018.06.19. 11:25:19

@Berelhetoreklamfelulet: Volt ilyen megoldás, tulajdonképpen a mai Ausztrália is egy fegyencsziget volt. Megpróbálhatjuk oda toloncolni a nem kívánatos elemeket de ebből komoly diplomáciai botrány lenne. Lakatlan sziget nem sok van jelenleg Magyarország tulajdonában (egy se) de lehetne vásárolni vagy elfoglalni. Az oroszok/szovjetek GULAG-ok létrehozásával tüntették el a "társadalom" (a rendszer) számára nem kívánatos elemeket. Hatalmas ország, megtehették. Itt 3 nap alatt gyalog is hazajönnek bárhonnan. Aki reális (nem a kreténség kategóriájába eső) megoldást tud, szóljon.

Ekrü 2018.06.19. 11:27:01

@chrisred: Igazad van ,most rokkantsági járadéknak és rokkantsági ellátásnak nevezik. :)
www.nyugdijguru.hu/nyugdij/megvaltozott-munkakepesseguek-ellatasai/rokkantsagi-jaradek-es-rokkantsagi-ellatas
Jogosult pld .az aki:
"b) aki 2011. december 31-én rokkantsági nyugdíjban, baleseti rokkantsági nyugdíjban, rehabilitációs járadékban vagy az egészségkárosodott személyek szociális járadékaiban részesült."

2018.06.19. 11:30:34

@citrix: Margit-sziget? Hajógyári? Nép? :)

fillérbaszó vadász 2018.06.19. 11:32:23

@Utó Pista: Kolléganőm mesélte. Csőves szar odamegy hozzá a "napok óta nem ettem" dumával. Kolleganő ad neki egy szenvicset a táskájából. A csőves, mivel nem pénzt kapott, házzávágja a csajhoz a szendvicset. Libsi tahók, vigyétek haza és gondozzátok meg fizessétek ti ezt a férget.

feketehun 2018.06.19. 11:35:05

@Berelhetoreklamfelulet: Abban korlátozza, hogy este egy bizonyos időpontig kell bemenni az ilyen szállókra, nappal viszont egy bizonyos időpontik el kell őket hagyni. Nem adja meg azt a tapasztalatot, hogy van egy otthonod, ami a tiéd - mind az önrendelkezés, mind pedig a privát szféra szempontjából. És hát igen, rövid időn belül lelaknák ezeket a szállásokat, így van, akkor pedig ismét pénzt kell költeni majd rájuk. Ez egy ilyen bicikli. Ha az a célunk, hogy komfortosabbá tegyük magunknak a várost, miközben a kiút leghalványabb esélyét kínáljuk a lecsúszott embereknek, akkor igen, az pénzbe fog kerülni, az adófizetők pénzébe. Ráadásul folyamatosan így is fog ez maradni, hiszen ezt a problémát lehetetlen egyszer s mindenkorra megoldani. De azért szerintem megérné a ráfordított pár milliárdot.

chrisred 2018.06.19. 11:39:15

@Ekrü: Vehetnéd a fáradságot, hogy elolvasd az egészet, és akkor talán magad is választ adhatsz a feltett kérdésedre. :)

feketehun 2018.06.19. 11:39:47

@Magánvéleményem: Jah, sejtem, hogy drága lenne. Mondjuk az acél meg lerögzített dolgokkal kevésbé értek egyet, pl. annak idején a kollégiumomban nem nagyon voltak olyan bútorok, amikért bárki is pénzt fizetett volna, ilyen esetben nem kell attól tartani, hogy ellopják őket. Szerintem rendészeti részét eltúlzod, van Magyarországon egyetmi szintű szociális munkás képzés, az ilyen szakmájú embereknek az a dolga és kompetenciája, hogy kezeljék az ilyen konfliktusokat. Persze nem árt, ha van egy rendőrkapitányság is a közelben. Miközben autópályákat, vasútvonalakat, (stadionokat), reprezentatív épületeket építünk, akkor szerintem rohadtul rá kell, hogy tudjunk áldozni a témára pár milliárd forintot.

fillérbaszó vadász 2018.06.19. 11:42:26

@Fergio: " ilyen geci nép nem sok van a világban"

Melyik népre gondoltál? A cigányra?

2018.06.19. 11:43:37

@N. Barbie: úúúúgy szeretném a magadfajta söpredéket egy cigánytelep közepére költöztetni és röhögni rajtatok, ahogy a cigányok ízekre tépnek a sok mocsokért amit itt (is) előadtok...

fillérbaszó vadász 2018.06.19. 11:43:42

@Rettegek mert ballib vagyok: "Persze a rózsadombi villából kibaszott szolidáris a ballib értelmiség, de ha meglát egy élő hajléktalant, akkor kulcsra zárja a rácsot a kapun."

Tipikus. A cigányokat is csak kellő fizikai távolságból szokták szeretni ezek a libsik.

2018.06.19. 11:45:23

Az itt megszólaló csürhének (tisztelet a kivételnek) őszintén kívánom, hogy kerüljenek jtcára családostul! Nagyon megérdemelnétek...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.19. 11:48:43

@fillérbaszó vadász: "Libsi tahók, vigyétek haza és gondozzátok meg fizessétek ti ezt a férget. "

Hát ahogy megfigyeltem, nem a lippsi tahók vannak kormányon immár 9. éve. Bár a csúti geci nem vállalja a felelősséget az ország lerohasztásáért, mégiscsak nektek kéne hazavinni, fideSSfasszopók.

citrix 2018.06.19. 11:57:20

@Womb Raider: A Margit-szigetre? Nem jó mert van két híd amin lelécelnének. Másrészt kissé rontanák a sziget összképét. Kissé nagyon. Túl a viccelődésen, a Pártnak mindig be kell dobnia egy-egy gumicsontot amin rágódik a pórnép. Az elvtársak és urak pedig lophatnak kényükre-kedvükre, törvényesen.

Berelhetoreklamfelulet 2018.06.19. 11:57:39

@feketehun:
Mert - a tények alapján - az biza nem az ő tulajdonuk, így nem is célja, hogy megadja ezt az "érzést".

Amúgy röhejes is lenne, ha a csövesek ingyen kapnának saját lakást, miközben a sok dolgozó és adófizető, törvénytisztelő állampolgár évtizedekig húzza az igát, mire saját házhoz jut. Azért álljunk meg egy pillanatra...

kommentes nikk 2018.06.19. 12:01:24

@Fergio: jaj kérlek, ha rendőr állna a Blahán, és rászólna a hajléktalanra, tövig nyomott capslock-kal írnád ide, hogy diktatúra :) Ne alakoskodj :)

fillérbaszó vadász 2018.06.19. 12:02:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ki mondta, hogy fideszes vagyok?
Te olyan segghülye korlátort gyökér vagy, hogy azt gondolod, hogy aki nem szereti az agresszív, piás, alujáróba meg metróállomásra és villamosülésre hugyozó szaró csöveseket az csakis fideszes lehet.
Hát kurvara utálom a fideszt, te retardált. Mondjuk a libsiket meg még annál is jobban.
2010 előtt meg nem voltak csövik? kurvára voltak.
És ugyanilyen szar volt.
Remélem, majd te kapod el a TBC-t a védenceidtől, te libsi szar.

chrisred 2018.06.19. 12:02:10

@Berelhetoreklamfelulet: Nem saját tulajdonú lenne, ez nyilvánvaló. Amúgy hogy kerül ide a törvénytisztelet, nem bűnözőkről van szó.

CyberPunK 2018.06.19. 12:02:24

@hullajelölt88: Lehet, de egyelőre még ott tartunk, hogy a többségi társadalom nem kerül utcára, de még ha oda is kerül, akkor se szarik a villamosmegállóba vagy magára a villamosra, ellenben a többségi társadalomnak ebből a töke tele. Ezt kellene kurvagyorsan megértened.

fillérbaszó vadász 2018.06.19. 12:03:57

@kommentes nikk: Ja, de ha kedvenc csőveseinek egyike megtámadná az aulujáróban, és pont nem lenne ott rendőr, akkor meg azért lenne diktatúra, mert megtámadják a libbantakat az aluljáróban.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.19. 12:04:15

@feketehun: Tudod, ezzel az egyetemista hasonlítással nagyon benézed a dolgokat. Jónéhány hajléktalan alkoholfüggő, bármit hajlandó egy-két liter kannásborra elcserélni, és mindig lesz olyan, akinek ez jó üzlet. Ha a kórházak mellékhelyiségét képesek az emberek szinte a tégla falig lecsupaszítani, akkor gondolj bele abba, hogy mi lesz a hajléktalan tömb sorsa, ha nincs elegendően erős felügyelet.

Libsit akarok ÖLNIIII !!! 2018.06.19. 12:10:56

"Betiltani a nyomort, a hajléktalanságot, börtönbe zárni a legkiszolgáltatottabbakat, a diktatúrák szokása. Jogállamban a segítség a divat."

Ez van, ez itt magyarorszag, ha nem tetszik mehettek a demokratikus Sziriaba, meg Irakba a felsobbrendu arabjaitokhoz, es szophatjatok a faszukat egesznap.

Arcade Macho 2018.06.19. 12:12:46

be kell gyujteni a sok onkentes csovessegito libbancsot, meg a takonygerincu jogvedoket es melleje berakni a csoveseket a Blaharol es irany egy tanya, majd kiderul hogy a sok csoves vedo mennyire kepes a csovesek mellett mukodni!
en meg azt is megengednem hogy fuvet meg makot termesszenek, de ne a Blahan kretenkedjenek

Arcade Macho 2018.06.19. 12:16:24

a hajlektalansagnak egyik OKA az hogy buntetik a csaladon beluli eroszakot
pedig mennyivel kevesebb hajlekony lenne ha rendesen megpupujkazhatnak az asszonkat otthon, raadasul a hazicseled meg tisztaba is tenne a joravalo hajlekonyt

kommentes nikk 2018.06.19. 12:16:36

Egyébként végtelen naiv gondolat, hogy ha homiknak adnánk egy kecót meg melót, akkor minden szipiszuper lenne. Aki járkál a nagyfaluban, láthatja a saját szemével, hogy a hajléktalanok döntő többsége alkoholbeteg testileg-szellemileg leépült roncs, ráadásul sok kimutatás szerint ijesztő részük pszichiátriai eset. Adhatsz nekik lakást, nem fogja értékelni, nem fogja használni, az utcán van a többi haverja, ott tud lejmolni, ott él évek-évtizedek óta, nem tudnak és nem is akarnak mit kezdeni egy lakással, ha be lennének kényszerítve hetek alatt ótvarrá amortizálnák. Munkát meg mit lehet adni nekik? Már reggel összehugyozva fekszenek delíriumban, még sepregetni sem alkalmas a többség. Aranyos elképzelés az egyetemi tanteremből ez az adjunk nekik lakást dolog, de teljesen életidegen, megalapozatlan, nem képesek a közösségben élésre, a szabályok betartására, a tisztaságra, a józan életmódra, a munkára, semmire. Van persze kivétel, az a saccra 10-15 százalék, akiket mutogatni szoktak az érzékenyítő tévériportok, a jólfésült joviális bácsik, akik délelőtt még nem részegek és beszélni is tudnak folyamatosan 5 percet, rajtuk segíteni kell, de ők a kisebbség.

Kivlov 2018.06.19. 12:16:40

A B1 blog meg az új sz*r a ganajon...

haXXor 2018.06.19. 12:17:46

@Trompf: Teljesen egyetértek veled.

haXXor 2018.06.19. 12:20:45

Hajléktalanság sok esetben döntés. Pont. Volt szerencsém foglalkozni velük és nekik a helyzetük pont jó. Egyik sem szomorú, egyik sem akar lakást/családot/munkát/normális életet és mivel a ballib média ebben egy újabb Fideszezést lát így megcsinálja a maga torz, alternatív valóságát ahol a náci Orbán kiírtja az utcákról a hajléktalanokat. Pedig a valóság az, hogy ezzel ártotok a hajléktalanoknak a legtöbbet... Ennél még a begyűjtés és szállásra vitel is humánusabb.

Willkommenskultur 2018.06.19. 12:21:52

@kommentes nikk: ezt hivjak szabadsagnak

nem egy nyarspolgar mentalitas, a nyarspolgarok imadnak szolgalni

Utó Pista 2018.06.19. 12:22:22

@hullajelölt88: Neked se sok eszed van. Gondolod, hogy azok akik az aluljárokban fetrengenek hányásos, húgyos pokrócokon, az utcára kerülésük előtt példás életet éltek?

Fülig José 2018.06.19. 12:31:59

@Libsit akarok ÖLNIIII !!!: jól van, bütyök, csak ne idegeskedj...

HALÁLBÜNTETÉST A SZURIKÁTA GYILKOSNAK !! 2018.06.19. 12:38:29

Az osszeset le kell loni, az libsikkel, es az arabjaikkal egyutt.

Fülig José 2018.06.19. 12:41:44

@fillérbaszó vadász: akkor azt is látod, hogy ez csak egy klasszik fideSS látszat-intézkedés...törvényen kívül helyezhetjük a csövest, ééés? van itt köztünk olyan, aki a MAGYAR RENDŐRSÉGTŐL várja a megoldást? mikor oldottak meg a rend éber őrei BÁRMIT is? elviszik a homit? és hova a faszomba? az előállítóba? gondolod, hogy a helyi kap.ság állománya fog a retek után takarítani? böribe? tárgyalás nélkül, hogyan?? vagy simán agyonverik?? és attól majd a csövi felszívódik?? vagy..? fideSSes agymenés, agyalottyadtaknak, ismét.

Kunhallmi Agnes. 2018.06.19. 12:45:13

Nincs miert aggodni, kedd van, mindjart bukik az Orban, es akkor vegre johetnek az arabok, a csovesek, drogosok, elmebetegek, alkoholistak. Mindenki korlatlanul azt csinalhat majd amit akar, ahol csak akarja.

feketehun 2018.06.19. 12:47:30

@Berelhetoreklamfelulet: Félreértesz, nem beszéltem tulajdonról. Nekem sincsen lakástulajdonom, bérlakásban élek, amit viszont az otthonomnak tekintek. Éppen azért igyekeztem hangsúlyozni, hogy a lehető legkisebb lakásról / szobáról legyen szó, hogy ne jusson senki érdemtelenül komfortosabb körülményezkhez, mint a dolgozó és adófizető emberek. Emellett szociális típusú munkavégzésről is beszéltem, tehát nem gondolom, hogy akár a bérlakást ingyen kellene kapnia bárkinek is. Úgy gondolom, hogy egy ilyen lakás havi bérleti díja kerüljön mondjuk 30 ezer forintba, miközben az elvégzendő munkáért fizetünk 80 ezret. Abból kijön a lakhatás és a vajaskenyér is.

feketehun 2018.06.19. 12:51:49

@Magánvéleményem: Értelek. Nem állítom azt, hogy ilyen intézkedésekkel mintegy varázsütésre minden hajléktalan minden problémája megoldódna, nyilvánvalóan naiv gondolat lenne ez. Azt viszont állítom, hogy az utcán élők 40-50%-a megragadná a lehetőséget és ezzel esélyt adhatnánk nekik arra, hogy visszaintegrálódjanak a társadalomba és idővel akár olyan adófizetőkké váljanak, akik részt vesznek a maradék 50-60% problémáinak megoldásában a közös teherviselés intézményén keresztül. Igazad van az alkoholprobléma kapcsán is, nyilvánvalóan a témához nálam jobban értő emberek munkájára lesz szükség. Nem látok azonban olyan megoldást, amely egyszerre lenne humánusabb és hatékonyabb, mint amit fentebb igyekeztem felskiccelni.

HUNGARIAN FIRST !!! 2018.06.19. 12:55:58

"börtönbe zárni a legkiszolgáltatottabbakat, a diktatúrák szokása."

Bezzeg amikor a liberalisok embereket VAKITOTTAK meg az utcakon, az maga volt a minta demokracia.

Fülig José 2018.06.19. 13:06:05

@HUNGARIAN FIRST !!!: újabb fideSS nick- újabb agyzseni komment... 12 éve volt, baromarc, és nem a liberók vakítottak, hanem a rendőrség, akiktől most te meg az elvbarátaid a megoldást várjátok...most akkor jók a zsaruk vagy nem?...nem érted, mi, kretén?

Berelhetoreklamfelulet 2018.06.19. 13:06:53

@Arcade Macho:
Tessék, valamelyik tard humanitárius megoldást akart a problémára, itt van a működő, és mindenki számára előnyös és hasznos megoldás, melyet mindenki támogat.

Össze kell szendi az összes csövest, és bepakolni az őket védő liberális csőcselék házába, és ők ott eltartatják egymást úgy, ahogy akarják.
Akkor ott senkit sem zavarnak, így az emberek is jól járnak, és a csöves is humanitárius ellátásban részesül, így a libbant is örül, és a csöves is, mert van hol laknia.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.06.19. 13:08:58

@chrisred: akkor ne bántsuk a briteket, de a büdös bácsikat attól még meg lehet kérni, hogy máshol alkalmatlankodjanak. Kb. ennyi. Tényleg nincs ezen mit moralizálni. Azt remélem az is bekerül az alkotmányba, hogy legyen mindig jó idő, a sör meg hideg.

Willkommenskultur 2018.06.19. 13:10:40

@Berelhetoreklamfelulet: ennel a rabszolgasag is humanitariusabb

raadasul minden lippsi /is/ szeretne par rabszolgat

Aki beintegral egy ciganyt v. homleszt az elete vegeig kapja meg a beintegralt jovedelmeinek 20%-at. De a karokozasert is feleljen a lippsi mentor. Azt jonapot.

Megoldottam.

chrisred 2018.06.19. 13:12:51

@Antlfinger Edvárd: Megkérni bárkit, bármikor, bármire - az illendőség határán belül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.19. 13:25:29

@N. Barbie:

A ballib időhöz képest van előrelépés, ez a lényeg.

A Jobbikot meg hagyjuk, ki venne komolyan olyan pártot, melynek havonta változik a véleménye?

chrisred 2018.06.19. 13:27:03

@maxval balcán bircaman: Néhány napja ez még nem volt gond Orbánnál.

chrisred 2018.06.19. 13:37:27

@maxval balcán bircaman: Tulajdonképpen részedről semmi sem, de a vélemények cserélgetéséről volt szó.

VT Man 2018.06.19. 13:41:51

@poproad:
"a magyar hajléktalan az utcán él. a migráns kap feje fölé tetőt, ruhát, élelmet, pénzt. ha a magyar hajléktalan megkapná azt a segítséget, amit a migráns, sok minden változhatna."

Nincs is ennel egyszerubb dolog.

Csak el kell utazni az osztrak hatarig, eldobni az iratokat, es azt hazudni, hogy sziriai haborus menekult. Mar is lesz szallas, etel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.19. 13:43:49

@chrisred:

Túl rövid idő alatti változás, mely mögött látszik az elvtelen taktikázás. Ezért nem vehető komolyan.

slamovics bea 2018.06.19. 13:46:07

@Fergio: tény, hogy létezik az általad említett lehúzós "maffia", akár intézményen belül is, de ezt nem nevezhetjük általánosnak. Az ilyen lehúzások gyakran épp intézményen kívül történnek, mert tudják, hogy falakon belül következményei lesznek. Nálunk legalább is így működik, e tekintetben zéró tolerancia van, kvázi ha az ember bejön a menhelyre, krízisszállóra, nagyobb biztonságban van e tekintetben, ráadásul az értékeit, pénzét leadhatja megőrzésre. A lehúzós "maffia" fontos szereplői azok a kisboltosok, kocsmárosok, akik egész hónapban hitelre etetik, itatják őket, miközben oda, a kocsmába megy (!) a nyugdíj/ellátás, a pénzt a tulaj kezeli, és annyit számol fel, amennyit akar. Vagy a feketén foglalkoztató "vállalkozó" - mert a közhiedelemmel ellentétben sok hajléktalan ember dolgozik -, aki emberbaráti szeretetből felajánlja, hogy a heti bér egy részét ő félreteszi, segít takarékoskodni, és a heti kialkudott 6.000,- Ft-ból csak 2 ezret ad ki. A többi meg valahol biztonságban pihen, de az ember sosem kapja meg. Ezek mind intézményen kívüli problémák, és hosszú szakmai tapasztalatom szerint gyakoriabbak, mint az intézmények belüli lehúzások.

VT Man 2018.06.19. 13:47:13

@N. Barbie:
"Tehat akkor mi is valtozott? Az eg vilagon semmi.
Ja, hogy ne legyek igazsagtalan: valoban, a semmire segelyek osztogatasa helyett mostmar a nagyreszt semmilyen hasznos munka cimen kifizetett kozmunka fizetes all."

"2000-től
A közcélú foglalkoztatást a szociális törvény[5] 1999. évi módosítása során, a 2000. évtől vezették be. Bevezetésének célja a rendszeres szociális segélyre (RSZS) jogosultak átmeneti munkába vonása volt. A segélyrendszer későbbi átalakításai (2009-től a rendelkezésre állási támogatás, RÁT, későbbi nevén bérpótló juttatás – BPJ, illetve foglalkoztatást helyettesítő támogatás – FHT) során végig megmaradt az a feltétel, hogy a segélyezettnek közmunkát kell végeznie. A három közfoglalkoztatási forma közül a közcélú foglalkoztatás finanszírozása volt a legkedvezőbb az önkormányzatok számára, alapesetben a bérköltségek és járulékok 90%-át fedezhette a Munkaerőpiaci Alap. A közcélú foglalkoztatás központi támogatását a Magyar Államkincstár adminisztrálta, illetve folyósította az önkormányzatok számára. A közcélú foglalkoztatást – hasonlóan a közhasznú és a közmunkához – települési önkormányzatok, azok társulása, vagy az általuk megbízott szervezetek szervezték és működtették.

2008 „Út a munkához” program
A tartós munkanélküliség csökkentését célzó, 2008-ban meghirdetett Út a munkához program keretében 2009-től felülről nyitottá tették a közcélú foglalkoztatásra igényelhető forrásokat. Emellett a központi finanszírozás arányait úgy alakították, hogy az a kibővült keretek kihasználására ösztönözzön: a közcélú munka esetében 95%, a RÁT esetében csak 80% volt a központi támogatás (a korábbi 90% helyett).[6]

2011-től
2011 előtt a közfoglalkoztatás alapvetően három formában (közhasznú munka, közmunka-program és közcélú munka) létezett Magyarországon, amelyek tartalmilag (az elvégzett munka jellegében) kevésbé különböztek egymástól, finanszírozásban és az irányító, felügyelő intézmény tekintetében viszont igen.

2011. január 1-től megszűnt a korábbi három közfoglalkoztatási forma, és azt az „egységes közfoglalkoztatás rendszere” váltotta fel."
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6zfoglalkoztat%C3%A1s_Magyarorsz%C3%A1gon

slamovics bea 2018.06.19. 13:51:04

@hullajelölt88: 1+1 évig lehet a szállókon lakni.

chrisred 2018.06.19. 13:55:16

@maxval balcán bircaman: Ebben egyetértünk. Viszont ez az összes magyar politikusra elmondható, szóval egyik sem vehető komolyan.

Ekrü 2018.06.19. 13:58:07

@chrisred: Elolvastam.Meg egy másikat is ahol táblázatba van szedve ,hogy 2018-ban milyen rokkantsági szintre mennyi összeg jár.Tele van vele a net.
"Rokkantsági járadékra
az jogosult, aki a 25. életéve betöltése előtt keletkezett egészségkárosodása legalább 70 százalékos mértékű és nyugellátásban, baleseti nyugellátásban, megváltozott munkaképességű személyek ellátásban nem részesül."-Tehát az a fiatal/gyerek aki még nem dolgozott.
"A rokkantsági ellátásnak
viszont feltétele a biztosításban töltött meghatározott idő."-Tehát ők azok akik már dolgoztak/dolgozhattak (pld. egy 10-30 %-os rokkant dolgozhat) és fizettek TB-t.Ide tartoznak még azok akik 2011 előtt rokkantsági nyugdíjat kaptak.
Mind a kettő mellett lehet dolgozni a törvény szerint.
Szóval persze lehet mondani ,hogy a rokkantsági nyugdíj megszűnt,csak illik hozzátenni,hogy van helyette más.
Persze ez így elég morbid,azt hiszem semmi nem kárpótol egy embert azért ha rokkantságra kényszerül.

Almandin 2018.06.19. 14:04:00

@Exploiter: A KMK ma már nem lenne bevezethető. Ugyanis a Kádár-rendszerben nagyrészt állami vállalatok voltak, akik kötelesek voltak embereket felvenni. Ez volt a kapun belüli munkanélküliség. Akkoriban tényleg könnyű volt állást találni. Abban az időben valóban csak a munkakerülők nem dolgoztak, valamint a rokkantak.
Ha ma bevezetnék a KMK-t, a következő dolgok történnének:
1.:Rengeteg ember próbálna elhelyezkedni, de nem tudna. Rengeteg büntetőeljárás indulna, a rendőrségi apparátus túlterhelődne, nem lenne idejük a bűnözőket kergetni.
2.:A fiatalabb, képzetlenebb munkanélküliek egy része villámgyorsan kivándorolna, mert nincsenek lezárva a határok. Jellemzően azok mennének el, akik ma a mamahotelben élnek, mert sikertelenek lettek a munkaerőpiacon, de amíg nem járt érte büntetés, eltartathatták magukat a szüleikkel. Szerintem több százezres lenne a kivándorló tömeg.
3.:Megnőne a fiktíven foglalkozatottak száma. Sokan bejelentenék a vállalkozásukba a munkanélküli sógort-komát, hogy megmentsék a börtöntől. Persze, ha kiderülne, akkor is börtön fenyegetné az elkövetőket, de nálunk ez beleférne a "megoldjuk okosba'" típusú magyaros problémamegoldásba.
4.:Pont a hajléktalankérdést nem oldaná meg. Piacgazdaságban egyetlen magáncég se kötelezhető arra, hogy szociális alapon vegyen fel felesleges számú és esetleg alulképzett embert. A vállalkozásnak ugyanis ki kell tudni termelnie a dolgozó bérét. Akár tönkre is mehet a cég, ha túl sok embert alkalmaz. Tehát a KMK csak a tervgazdaságban működőképes modell.

chrisred 2018.06.19. 14:07:40

@Ekrü: Meg azt is illik elmondani, hogy a feltételrendszer is más lett.

Willkommenskultur 2018.06.19. 14:10:54

@Almandin: "Abban az időben valóban csak a munkakerülők nem dolgoztak, valamint a rokkantak."

Akarcsak ma, azzal a kulonbseggel hogy ma mar a rokantak tobbsege is dolgozik

Almandin 2018.06.19. 14:16:54

@Almandin: Javtás a 2. ponthoz: nem a képzetlenebb, hanem a képzettebb munkanélküliek nagy része vándorolna ki.

Almandin 2018.06.19. 14:19:37

@Willkommenskultur: Ők sajnos nem, mert 2012-ben volt a "rokkant holokauszt", amikor rengeteg embert ellátás nélkül kidobtak a rendszerből munkaképtelenül. Sokan közülük öngyilkosok lettek, de hogy visszakanyarodjunk a poszt témájához, hajléktalanná is sokan váltak közülük.

Willkommenskultur 2018.06.19. 14:22:10

@Almandin: persze

visszamenteg dolgozni az alrokkantak, nem is ugy all a haza dolga mint a lippsik idejen

Willkommenskultur 2018.06.19. 14:23:18

@Almandin: "nem a képzetlenebb, hanem a képzettebb munkanélküliek nagy része vándorolna ki. "

ha visszajonnenek a szocik

Fülig José 2018.06.19. 14:38:26

@Willkommenskultur: az ékezetek hiányából következtetem, hogy nem Magyarországon élsz. Szóval kuss. Ha meg itt élsz és ennyit látsz az országból, dobogós balfasz vagy. Úgyhogy kuss.

Willkommenskultur 2018.06.19. 14:40:39

@Fülig José: Most vot valasztas. Ok se ott elnek?

muhaha

Gleccsertetű 2018.06.19. 15:12:53

fel kell fegyverezni a hajléktalanokat, és ráereszteni őket egy libsi tüntetésre

N. Barbie 2018.06.19. 15:13:47

@hullajelölt88: "úúúúgy szeretném a magadfajta söpredéket egy cigánytelep közepére költöztetni és röhögni rajtatok, ahogy a cigányok ízekre tépnek a sok mocsokért amit itt (is) előadtok... "

Es konkretan mi is az a mocsok, amit eloadtam? Idezd kerlek, ami mocsok es igaztalan volt. Kivancsian varom.
Ja, sopredek meg esetleg anyad vagy apad lehet, en biztos nem (csakhogy a szellemi szinvonaladon valaszoljak :D)

N. Barbie 2018.06.19. 15:21:47

@maxval balcán bircaman:
"A ballib időhöz képest van előrelépés, ez a lényeg.

A Jobbikot meg hagyjuk, ki venne komolyan olyan pártot, melynek havonta változik a véleménye? "

Micsoda meglepetes, semmi konkret valasz....
Ami megerositi, hogy semmilyen merheto elorelepes nincs a ciganyproblemakkal, magyarul megint hazudtal.
Igen, a ballib idokhoz kepest annyi az elorelepes, hogy nem segelynek hivjak a havi ingyenpenzt, hanem kozmunkanak, aminek szinten semmi ertelme, hasznos munka a legritkabb esetben van belole, altalaban az egesz napi aso vagy lapat tamasztast jelenti. Ennyi erovel a segelyt is adhatnak, ugyanaz.
Na, ez mind az elorelepesed, tenyleg oriasi valtozas, ja, nem.

A habonyi mantrakat meg hagyjuk a Jobbik-rol. Nincs annal szanalmasabb, mikor a fidesznyikek jonnek ezzel a havonta valtozik a velemenyuk dumaval, ami egyreszt konkret hazugsag, masreszt kik is mondjak? A fidesznyikek, akiknek a gazdaja es annak partja szelsoliberalisbol eljutott a divatszeljobbig (annak megfeleloen, hogy eppen mikor melyik fizetett jobban). Azzal nincs gond, elfogadtatok. De ha a Jobbik lenyegeben ugyanazt mondja ugy 10 eve minden temarol, max. disztingvaltabb formaban, az meg mar el van konyvelve havi velemenyvaltasnak. Ki erti ezt a fideszes "esz"jarast. :)

N. Barbie 2018.06.19. 15:24:07

@VT Man: Remek, es ez a litania melyik kerdesemre is volt valasz?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.19. 15:28:25

@N. Barbie:

Nagyon sokat változott a Fidesz, 30 év alatt, s nem taktika alapján.

Vona hiteltelen személy.

Willkommenskultur 2018.06.19. 15:53:04

@maxval balcán bircaman: Szerintem Soros kibekul majd Magyarorszaggal.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.19. 15:53:05

Én azt nem értem, hogy lehet egy olyan országban hajléktalan, ahol egy multimilliomos politikusnak is (aki félmillióért bérel lakást a Rózsadombon) összedobnak 150 millió forintot??

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.19. 16:00:27

@Willkommenskultur:

Minden lehet. A gazembereknek is megvan a joguk bűneik megbánására.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.19. 16:04:12

@Szél Bernadett börtönben van már?:

Ez önmagában nem jelent semmit: ilyen a magyar ember.

6 éven keresztül üzemeltettem Mo-on bioboltot.

A tipikus vásárló a 65 év körüli özvegy nyugdíjas néni volt, aki fel van háborodva miért kerül a csipkelekvár 5 Ft-tal többe, mint a 40 km-re lévő másik boltban, viszont boldogan újságolja, hogy most jutott hozzá alig 150 ezer Ft-ért rákot és hajhullást gyógyító csodalámpához.

Willkommenskultur 2018.06.19. 16:06:05

@maxval balcán bircaman: Ahogy az ember megoregszik, szentimentalis lesz....

Soros is tudja, azok voltak a szep idok amikor a nacikokkal dolgozott Budapest megtisztitasaert. Megiscsak ez a hazaja.

N. Barbie 2018.06.19. 16:09:38

@maxval balcán bircaman:
"Nagyon sokat változott a Fidesz, 30 év alatt, s nem taktika alapján.

Vona hiteltelen személy."

Az ures habonyi rizsa, unalmas.
Ezt magyarazom, csak nagyon nem akarodzik felfognod. A fideszed, elukon a gazdaddal, a legvadabb szelsoliberalisok voltak mai ertelemben, majd ahogy az fizetett jobban, hozodtak jobbra, majd mikor az in. szelsojobb kezdett eloretorni Europaban, akkor ok is felcsaptak annak. Nagyon hiteles, persze, a szemellenzos birkaknak talan.
De nem baj, mindez a palfordulas nem zavar vikikenel.
Ellenben Vonanl meg a Jobbik-nal semmi ilyesmi nem volt, ehhez kepest ok annyit csinaltak, hogy a velemenyuk dolgokrol kb. ugyanaz, max. finomabban adjak elo. nem baj, az ostoba fidesznyikeknel ez mar hiteltelenne valast jelent.
Nem tudom megvan-e amit mondani szeretnek. Az egyiket hiteltelenne tesz 1 egysegnyi dolog, a masikat meg nem annak a szazszorosa sem. Erdekes logika.

Ja, amugy megkerdeznem, hogy esetleg mennyire is lehet hiteles ez a mostani (szavakban) szeljobberkedes a fidesznel, mikor a sajat bevallasuk szerint is minden ezzel kapcsolatos nagyobb otletet a Jobbik-tol loptak. A keritestol kezdve a kettos allampolgarsagig stb. stb.

Szoval mennyire is johetnek szivbol ezek a dolgok, ha minden ezzel kapcsolatos otletet mastol kell ellopni? Elgondolkodtak mar ezen a hozzad hasonlo fideszesek valaha?
Nyilvan nem. De azert persze, Vona a hiteltelen, nyilvan. :D Vona ahogy igerte, lemondott a vereseg utan, a mandatumat is visszaadva. De a habonyi sajto miota zengte, hogy ez a csunya Vona meg a Jobbik a penzert meg hatalomert barmire kepes (regi bolsevik modszer, ami rank igaz, azt fogjuk ra az ellenfelunkre). Aha.
Viktorkad melyik buktaja utan is tett hasonlot? Ja, hogy egyiknel sem? Akkor ki is a hatalommanias...

Gleccsertetű 2018.06.19. 16:15:02

@Gleccsertetű: nem is. sokkal jobb, ha inkább az itt kommentelő libsik levadászására képezné ki őket az állam.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.19. 16:15:17

@N. Barbie:

S mikor tagadtam, hogy a Fidesz sokat változott? Soha.

Vona eleve nem volt nekem soha szimpatikus. Antiszemita reformnyilasból lett ballibszagú "konzervatív".

Nekem még a Jobbik középső szakasza volt a leginkább eléfogadható: amikor már nem zsidótak, de még nem lengették a homokzászlót se.

Nagykörúton túli magyar 2018.06.19. 17:45:22

@maxval balcán bircaman:

"Ez önmagában nem jelent semmit: ilyen a magyar ember."

Mármint a liberális féle, úgy érted. Mert nem hiszem, hogy sok fideszes adott volna bele... :)
Szerencsénk, hogy nem ők irányítják az országot.
Multimilliomos politikusoknak száz meg száz milliókat összedobni, aztán hőzöngeni a hajléktalanság miatt, ez mekkora már! :D

Nagykörúton túli magyar 2018.06.19. 19:08:57

@maxval balcán bircaman:

Én sem hittem, hogy ez lehetséges. És látod.
Olyan szegény az ország azon fele, amelyik nem "fideszközeli", hogy 150 milliót is képes összeadni pár nap alatt egy milliomos politikusnak.
De képzeld, én ennek csak örülök.

$pi$ 2018.06.19. 19:23:11

Én nem vagyok hajléktalan, de ha megállok valami rossz helyen kocsival azonnal büntetnek. Ha megállok és nem fizetek, akkor megint csak azonnal büntetnek. Hogy van, hogy én, aki adót fizetek nem parkolhatok le akárhol, engem lehet büntetni, a hajléktalan meg ott is élhet akár, mert neki joga van?

Miért jár neki a jog? Nekem miért nem jár?

Nagykörúton túli magyar 2018.06.19. 19:37:03

@$pi$: Mert egy hajléktalan sokkal hasznosabb az országnak.

chrisred 2018.06.19. 21:57:05

@$pi$: Szerintem a rendőrnek fogalma sincs arról, hogy van-e lakásod vagy hajléktalan vagy, a kocsid miatt büntet meg.

onmagam 2018.06.20. 06:26:34

@fillérbaszó vadász:
na egy zseniális következtetés!
egy csöves egy kamu dumával akart pénzt kihúzni, vagyis basszák meg a libsi tahók!
Értem én, hogy van benned egy frusztráció a "libsi tahók"iránt, bárkik is legyenek azok, de nem tudtál volna valami olyat írni amiből nem egyértelmű, hogy csak valami nagyon rossz ürügyet keresel, hogy kiéld ezt a frusztrációt ?

onmagam 2018.06.20. 06:30:10

@$pi$: ha a hajléktalan rossz helyen áll az autóval, vagy nem fizet parkolási díjat akkor őt nem büntetik? Én nem hallottam ilyen esetről, persze lehet.

2018.06.20. 08:49:17

@onmagam: Ha-ha-ha...
Próbálj csak egy talpalatnyi közterületet is elfoglalni, beszutykolni, aztán gyere vissza és számolj be a tapasztalataidról...
süti beállítások módosítása