B1 blogcsalád



Botka László az MSZP miniszterelnök-jelöltje

2017. január 14. - nickgrabowszki

Legalábbis most, és ezen csak ő maga változtathat.bl_1.jpg

Ezt Molnár Gyula, a párt elnöke mondta a Népszavának. Molnár szerint Botka

jelöltségének éppen az az egyik előnye, hogy a párt óriási többsége fel tud, és fel akar mögé sorakozni.

De fenntartotta azt a lehetőséget, hogy ellépjenek mögüle:

  1. Ha az MSZP jelölhet, akkor egy jelöltje lehet, s az Botka László.
  2. Ha más megállapodás születik, ami más szereplőt igényel, az egy másik politikai játszma.
  3. Harmadik lehetőség nincs, mert az vereséghez vezet.

Jelenleg tehát egyértelműen az a helyzet, ha Laci vállalja, akkor ezt támogatjuk.

Most Botka László az MSZP miniszterelnök-jelöltje, és ezen csak ő maga változtathat.

Ez azért jelentős fordulat ahhoz képest, hogy a Molnárral szövetséges Hiller István kiütötte Botkát az MSZP választmányi elnöki posztjáról, pedig már egy évtizede betöltötte azt.

A szegedi polgármester akkor azt nyilatkozta, a miniszterelnök-jelöltségnek nincs realitása:

Mit írnának rá a szórólapra? Tisztelt választópolgárok, nekünk nem kellett, önöknek jó lesz, üdv. Magyar Szocialista Párt?

Botka aztán decemberben, egy interjúban mégiscsak bejelentkezett a listavezetésre. Ehhez három feltételt szabott:

  • közös ellenzéki lista,
  • az egyéni jelöltek kiválasztásánál a szavazatszerzési képesség számítson,
  • új baloldali politika.

Illetve egy burkolt negyediket is. Gyurcsány ne legyen rajta a közös ellenzéki listán:

Az én személyes véleményem jobb Gyurcsány Ferencről, mint az átlag magyar választónak. Az a fontos, amit a számok mutatnak: a választók stabil kétharmada nem szavazna arra a listára, amin ő szerepel.

(Erről amúgy a B1 blog is írt többször, például: Gyurcsány akadályozza meg Orbán leváltásátvagy: Gyurcsány csapdája.)

Gyurcsány kimaradásának felvetése, akkor úgy tűnt, végképp teljesíthetetlenné teszi Botka feltételeit, és tárgytalanná a jelöltségét. Ehhez képest most úgy látszik, a tagság és a bázis nyomása rákényszerítette a pártvezetést, hogy beálljon Botka mögé, de csak azzal a feltétellel, ha vállalja, hogy a jelöltségét jelölt-jelöltségként kezelik, azaz

előválasztást tartanak a miniszterelnök-jelölt posztra is.

molnar-gyula.jpgMolnár azt mondta most a Népszavának:

Nekünk egyetlen dologban van vitánk Botka Lacival: az ő és a mi érdekünk is, hogy több miniszterelnök-jelölt induljon az előválasztáson. Ez ugyanis kifelé is erősít.

Ha Botka belemegy ebbe, akkor a labda Gyurcsánynál lesz: elfogadja-e, hogy nem lesz rajta a listán, legfeljebb egyéni képviselőjelöltként indulhat a választáson. Mert előválasztás lesz, csak a formája kérdéses még.

Az MSZP-vel a közös indulásról a DK-n kívül a Bokros-féle MoMa és a Párbeszéd tárgyal.

  • A Fodor-féle liberálisok kizárásáról korábban éppen Gyurcsány javaslatára határoztak.
  • Az Együtt nem tárgyal közös listáról, csak az egyéni jelöltek indulásáról volna hajlandó.
  • Az LMP meg - jelen állás szerint - semmiről.

Molnár - és a baloldali ellenzéki oldalon minden nyilatkozó - ragaszkodik ahhoz, hogy nincs realitása a Jobbikkal való választási koalíciónak:

A Jobbikkal nem lehet és nem szabad együttműködni. (...) Az elvi ellentétek és a politikai helyzet tehát egyaránt kizárják, hogy együttműködjünk a Jobbikkal.

A politikai helyzeten Molnár azt érti, hogy a Jobbik a Fidesztől vesz el szavazatokat, ha vesz, nem az MSZP-től, a másik térfélen játszanak.

Ez mégiscsak érdekes annak fényében, hogy

  • a kutatásokból ismert, hogy a Jobbik szavazói kormányellenes beállítottságúak (még akkor is, ha másodlagos pártpreferenciájuk a Fidesz),
  • az utóbbi évek jelentősebb időközi választásain akkor kapott ki a Fidesz, ha a Jobbik vagy a baloldal alulmúlta a várakozásokat, azaz a szimpatizánsai átszavaztak a másik ellenzéki erő jelöltjére.

Inkább úgy tűnik, a Jobbik és a baloldal is azért zárkózik el az együttműködésétől, mert

nem szövetségest látnak a másikban a Fidesz leváltására, hanem konkurenciát a kormányellenes szavazatok begyűjtésében.

Mindkét fél nyilván abban bízik, választók őt vélik majd potensebbnek a Fidesz versenytársaként, és rá szavaznak, ha változást akarnak. Ebben a versenyben most a baloldal tehet szert lépéselőnyre, ha megvalósul a közös ellenzéki lista Botka vezetésével.

Azok a kérdések viszont egyelőre megválaszolatlanok, hogy

  • Gyurcsány elfogadja-e a kihagyását?
  • közös-e az az ellenzéki lista, amelyről hiányzik az Együtt, az LMP és a liberálisok?
  • honnan lesz a baloldalnak további egymillió szavazója Orbán leváltásához?

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5412124633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skankhunt42 2017.01.15. 15:34:22

@Jolka40: dk-nak vagy más, zéró támogatottságú formációnak kell nyerni. ha kevesebb szavazatot is kap, akkor is őneki kell kormányt alakítani

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.15. 15:40:28

@martineden: ja én meg elmondtam hogy aki jólétre költ hitelből az egy barom

+ ha politikus akkor egy aljas féreg populista is pluszban

martineden 2017.01.15. 15:43:29

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Ja en meg elmondtam, aki hitelbol lop,ketszer akkora barom.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 15:49:40

@martineden: "AZ ALLAMADOSAG 2010; 20 EZER MILLARD Ft 2016; 25 EZER MILLIARD ft."

Az csak az infláció. :))

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 15:52:33

@morpho:
Mit nem bírsz ezen felfogni?

Ha Botka polgármesterként a migrincsek pátyolgatójaként tűnik ki, akkor országos politikusként mi egyebet csinálna, csak magasabb szinten? Még csak érvelnie sem kell amellett, hogy fogadjunk be minél többet belőlük, hanem csak széttárja a karját: emberk, hát mit tehetnék amikor Brüsszelben azt követelik tőlünk, hogy fogadjuk be a szegény, 10 másik országon keresztül igazolványukat elveszítve menekülőket?

morpho 2017.01.15. 15:55:12

@erőtlen emberi erőforrás:
Schulz mond valamit, amiből egyenesen következik, hogy Botka migránsoázist akar csinálni Magyarországból! Most tényleg, mi a faszt nem értek én ezen?

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 15:56:03

@Halál kamionja mindenkit elgázol:
Annál izgalmasabb lesz, ha európai szinten megbukik a szoci-libizmus miközben Magyarországon megpróbál újólag fészket rakni

millhouse 2017.01.15. 15:58:48

@morpho: Nem mondtam, hogy jó vagy rossz, csak felvázoltam a szitut.

morpho 2017.01.15. 15:59:34

@erőtlen emberi erőforrás:
"Annál izgalmasabb lesz, ha európai szinten megbukik a szoci-libizmus"

Az tényleg baromi izgalmas lesz!

morpho 2017.01.15. 16:02:14

@millhouse:
Köszi, hogy felvázoltad! Igencsak hasznos volt!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:04:05

@martineden: "A lenyult 3000 milliard MANYUP"

Most jött ki, hogy a nyugdíjpénztárak, az 2012.01.01 és 2016.12.31 közötti időszakban átlag 50% nyereséget hoztak.

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 16:04:51

@morpho:
Tudsz konkrétan mondani olyan esetet, amikor a hazai szocik beintettek volna a Szocialista Internacionálénak, aminek a Schultz az egyik befolyásos vezetője?

ulpius66 2017.01.15. 16:07:23

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
2010 Magyar GDP (nemzeti össztermék) 25.000 milliárd forint
2016 Magyar GDP 35 milliárd forint

Államadósság a GDP százalékában:
2010 ----- 80%
2016 ----- 74%

Ennyike.

ulpius66 2017.01.15. 16:10:57

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

..és még egy jó hír számodra!!!

Az EU-nak elküldött konvergencia program szerint 2018-ban a magyar államadósság 28.000 milliárd forint lesz...
(igaz a GDP 40.000 milliárd forintra nő, így az államadósság 70%-ra csökken.....)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:10:57

@erőtlen emberi erőforrás: "Tudsz konkrétan mondani olyan esetet, amikor a hazai szocik"

A szocikról nem sokat tudok. Viszont hallottam egy orbán viktor nevű ultraliberális krapekról. Vajon hovatűnt? :))

Sexual Harassment Panda 2017.01.15. 16:13:06

@ulpius66: EZ AZT JELENTI, HOGY 6 ÉV ALATT 24.965 Mrd Ft-ot csökkent?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:13:06

@ulpius66: "Államadósság a GDP százalékában:
2010 ----- 80%
2016 ----- 74%"

Igazad van, ez nagyon szomorú. A manyup 3000 milliárdjával 70%-ra csökkent volna az államadsság, és MOST 74%. :(

ulpius66 2017.01.15. 16:14:12

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Szeretem amikor terelsz!

Felhívnám figyelmed ez a cikk épp Botocskáról szól!!!!
(egyébként meg valami nagy ember mondta: "aki 20 éves korában nem forradalmár (liberális) annak nincs szíve, aki 40 éves korában forradalmár, annak nincs esze!!!!!...Orbánnak 40 éves korára megjött az esze!!!!!!)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:15:41

@ulpius66: "Az EU-nak elküldött konvergencia program szerint 2018-ban a magyar államadósság 28.000 milliárd forint lesz.."

Nekem az eltolcsi mást mondott, mikor őrült adóemelésbe kezdett. A Széll Kálmán terv szerint 2018-ra az államadósság a GDP 50%-a lez. Én már nagyon várom!

Ugye az biztos nem lehet, hogy ordas nagyot hazudott?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:16:42

@ulpius66: "ez a cikk épp Botocskáról szól"

Bekaphattya. Te is. Meg a gazdád is.

ulpius66 2017.01.15. 16:18:32

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: "Igazad van, ez nagyon szomorú. A manyup 3000 milliárdjával 70%-ra csökkent volna az államadósság, és MOST 74%."

Picit uncsi mán a dolog, 2013-2014-ben ugyanerről ugattatok folyton...eredmény: 2014-ben Orbán újra kétharmaddal nyert!!!

Csak így tovább!!!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:22:02

@ulpius66: "Orbánnak 40 éves korára megjött az esze!"

1970-ben született??? Mert 2010 előtt harcos oroszellenes volt, utána meg bebüjt Putyin seggébe. Vagy 210-ben épp elment az esze? Világosíccs fel, kérlek!

Bazmeg, a fideSS fasszopók bárki torkának ugranak, ha orbán korábbi szavait elismétlik nekik. Ha af[nök mondja, akkor meg aranyigazság. :))

Nem szélkakas, hanem ventitllátor a gazdátok, vegyétek észre!

morpho 2017.01.15. 16:25:49

@ulpius66:
Igen! 10 ezer Mrd forinttal nőtt a GDP hat!!!!!! év alatt!! :))) Nem semmi!

Az államadósság 2010-ben nominálisan 20 ezer Mrd ft volt, most pedig 25 ezer Mrd forint! Ez aztán a csökkenés hallod!
És akkor hozzá kell még adni 3 ezer Mrd forintot, amit a lakosságtól zsaroltak ki. Az már összesen 28 ezer Mrd. Ennyike! De te csak számolgass nyugodtan. Látom, hogy nagyon megy!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:25:51

@ulpius66: Totál hülyét csinált Orbán rajongóiból egy facebookozó

Azt gondolom, hogy minőségi, szeretetteljes és boldog életet csak olyan országban lehet élni, amely a tisztelet kultúráján alapszik, következésképpen a tisztelet hangján beszél. Magyarországnak annak a helynek kell lennie, ahol _mindenkit_ tisztelettel fogadnak, az iszlám világból érkezetteket is tisztelettel fogadják és az iszlámot, a muszlimok, arabok civilizációs gyökereit is rendkívül nagyra értékelik. Az iszlám egy nagy lelki és szellemi építmény, amely nélkül a világnak azon a részén sem béke, sem boldogság, sem kiegyensúlyozott emberi élet nem jöhetne létre. Ezért számunkra az iszlám világból érkezett emberek nem fenyegetést jelentenek, hanem egy magas civilizáció képviselőiként üdvözöljük őket. És nem szégyellünk időnként tanulni sem tőlük.

Ágoston szerint a "tréfát" követően néhány óra alatt gyakorlatilag elöntötte oldalát a gyűlölet

propeller.hu/itthon/3235962-total-hulyet-csinalt-orban-rajongokbol-egy-facebookozo

morpho 2017.01.15. 16:28:30

@erőtlen emberi erőforrás:
"Tudsz konkrétan mondani olyan esetet, amikor a hazai szocik beintettek volna a Szocialista Internacionálénak?"
Nem tudok.

Te tudsz olyan konkrét esetet mondani, amikor a szocik az ország kárára végrehajtottak valamit, amit a szocialista internacionálé fogadott el?

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 16:30:18

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Orbán nem volt oroszellenes, hanem szovjetellenes. Kivonulak a felhívására, sőt mexűntek létezni mint olyan, csak hogy kedvében járjanak. Akkor most mér kellene haragudnia rájuk?

De továbbmegyek: miért lenne Amerika meg nyugatellenes? Megválasztották Trumpot hogy Orbán kedvében járjanak, jó cimbi lesz azt lefogadom, miért kellenne akkor harcolni ellenük?

Hát ilyen egy szélkakas ez a Viktor!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:30:34

@morpho: "10 ezer Mrd forinttal nőtt a GDP"

Az EU pénzekkel. A magyar GDP emeléséért ezennel köszönetet mondunk Nagy-Britanniának, Németországnak, Norvégiának és az összes nettó befizető EUn belüli és kívüli országnak. Sajnos a mini szterelnökünknek nem tudunk, mert ő vaskos +0,2% (hibahatáron belül) GDP stagnálást adott az országnak. *taps*

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:34:15

@erőtlen emberi erőforrás: "Orbán nem volt oroszellenes, hanem szovjetellenes."

Biztos hiányoztál történelemórán, ezért szólok, hogy a kétezres években már rég nem léteztek szovjetek. :))

Mikor eszébe jutott elkergetni a ruszkikat, már véget értek a tárgyalások a szovjet csapatok kivonásának menetrendjéről. Különösen bátor tett volt. De lehet, hogy már akkor is átbaszta a fejeteket, mint azta annyiszor. :))

Szar lehet fidesz hívőnek lenni, 5 percenként álláspontot változtatni. :))

morpho 2017.01.15. 16:34:34

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Ne vicceskedjünk már! Ulpius hazudozik!
27 ezerről nőtt 34 ezerre. www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt015.html

És igen, az EU-s pénzekkel.

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 16:35:50

@morpho:
Végül is a szociknak elég volt az ország kárára, hogy kormányoztak. Illetve nem csináltak semmit, és ezzel elqurták, nem kicsit hanem nagyon (Fletó szavaival)

De ha most választaniuk lehet, hogy kivel forduljanak szembe, akkor a Szocintern volna az utolsó akivel ezt megtennék. Mert akkor kikapcsolják a lélegeztetőgépet, amin vergődnek még egyelőre úgy-ahogy

Azóta egyfolytában

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:36:09

@erőtlen emberi erőforrás: "Megválasztották Trumpot hogy Orbán kedvében járjanak"

Jah, persze, persze. orbán gazdád forgatja a Földet. :))

Trumpnak Putyin intézte el az elnökséget.

morpho 2017.01.15. 16:36:57

@erőtlen emberi erőforrás:
"Orbán nem volt oroszellenes, hanem szovjetellenes. Kivonulak a felhívására" :))))))
Ennyi hülyeséget..... :)))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:37:31

@erőtlen emberi erőforrás: "Végül is a szociknak elég volt az ország kárára, hogy kormányoztak. Illetve nem csináltak semmit, és ezzel elqurták"

Pontosan így van. El is kergettük őket. Fasz se gondolta, hogy orbán képes lesz ezerszer kártékonyabb lenni. :(

morpho 2017.01.15. 16:39:24

@erőtlen emberi erőforrás:
Tehát nem tudsz olyat mondani, hogy a szocintern hatására bármit Magyarországra kényszerítettek volna. Akkor az egész felvetés egy hablaty volt. Kár volt elbaszni rá az időt!

morpho 2017.01.15. 16:40:34

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Fasz se gondolta, hogy orbán képes lesz ezerszer kártékonyabb lenni. :(

Azért a kisgazda közös buller után volt erre némi esély...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:40:37

Nem én vagyok ellenetek, hanem a gazdátok, vegyétek már észre!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:43:16

@morpho: Nem lehet egy lapon emlegetni a "ne mi nyerjük a legtöbbet" orbánt a mészaros nevén százmilliárdokat lenyúló orbánnal. A GDP növkedést lenullázta, annyit lopott.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:46:24

Hogy bekussoltak a fideSS fasszopók! A troll kézikönyvben nincs erre konzerv válasz. Várhatunk, míg a habonyművektől megjön egy jó kis hazugság.

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 16:47:13

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
"Mikor eszébe jutott elkergetni a ruszkikat, már véget értek a tárgyalások a szovjet csapatok kivonásának menetrendjéről. Különösen bátor tett volt. De lehet, hogy már akkor is átbaszta a fejeteket, mint azta annyiszor. :))"

Nemár

"Június 15-én a Fidesz szervezésében kétszázan tüntettek a szovjet nagykövetségnél a csapatkivonásáért.[15] Nagy Imre június 16-i újratemetésén elmondott beszédében Orbán Viktor olyan kormányt követelt, amely „azonnali tárgyalásokat kezd az orosz csapatok kivonásának haladéktalan megkezdéséről”.[17] Keskeny Ernő magyar diplomata, volt moszkvai nagykövet szerint „feltehetőleg ez a beszéd is hozzájárult ahhoz, hogy még abban az évben tárgyalások kezdődtek a csapatok kivonásáról.”[18] "

hu.wikipedia.org/wiki/A_szovjet_csapatok_kivonul%C3%A1sa_Magyarorsz%C3%A1gr%C3%B3l

Te direkt szopni jársz ide?

morpho 2017.01.15. 16:48:58

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

"A jogászok majd kimosnak oszt jónapot"

Tényleg, nem tudod, hogy mikor lesz legközelebb népszavazás 15 Mrd-ért? Úgy lendületben vagyok....

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 16:51:48

@morpho:
A Szocintern a migrincsek betelepítését akarja, már csak azért is, hogy növelje a szavazói számát, az eddig már több országban bevált recept szerint

Akkor most feltételezed, hogy a Maszop, aki eddig mindenben hűen követi a direktívákat, pont ebben a súlyponti kérdésben szembefordul velük és azt mondja hogy vigyétek a francba őket? És pont Botka, akit még meg is dícsértek a migrincspártolásért?

Nehéz vitatkozni valakivel, akiből a minimális logikai készség hiányzik

morpho 2017.01.15. 16:51:59

@erőtlen emberi erőforrás:

Az a bibi a dologgal, hogy nem a csapatkivonásért tüntetett a fidesz június 15.-én, hanem a csapatkivonásról folyó tárgyalások felgyorsításáért. A wikipédia felületes.
Tényleg te miért jársz ide?

morpho 2017.01.15. 16:54:23

@erőtlen emberi erőforrás:
"Nehéz vitatkozni valakivel, akiből a minimális logikai készség hiányzik"
Nemnem! Aki hazudozik, azzal nehéz! Az imént tisztáztuk, hogy a szocik soha semmit nem tettek még a szocintern felhívása alapján. Erre te most elölről kezded és felteszed még egyszer a lemezt. Vedd le, mert elsőre is kurva unalmas volt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 16:55:49

@erőtlen emberi erőforrás: Addigra kormányszinten már megegyeztek a kivonulás tényéről. Ne légy olyan büszke rá, higy Keskeny Ernő, vagy ki a fasz semmiről nem tudott. :))

orbánod nyitott kapukat döngetett.

De nem is az a baj, hanem hogy 2010-ben hirtelen megfordult (szélkakas v.ö. ventillátor), és bebújt Putyin seggébe. Erre varrj gombot!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 17:00:56

Felcsút tőszomszédságában még egy járdára sincs pénz

A mini szterelnök faluja majdnem annyit kapott járdára, mint a szomszéd Óbarok éves költségvetése. A polgármester azt tervezi, lemond.

A riport szerint hiába van Óbarok 5 perces távolságra Felcsúttól, a fejlődés sajnos csak a miniszterelnök falujában látható. Összehasonlításképp: „a miniszterelnök falujában hatvanszor annyi uniós forrás jut egy lakosra, mint Óbarokban. Míg Felcsút 2015-ben járdaépítésre kapott 40 milliót, a mostohatestvér egész éves költségvetése hatvanmillió".

„mivel Felcsút adja Magyarország miniszterelnökét, minden itt bekövetkező fejlődés támadásoknak van kitéve. Minél inkább támadnak bennünket azért, mert valami történik a faluban, fejlődik a falu, annál inkább folytatni kell a munkánkat".

index.hu/belfold/2017/01/15/felcsut_toszomszedsagaban_meg_egy_jardara_sincs_penz/

Szegény obán, ha nem támadnák annyit, nem kellett volna neki saját két kezével egy egész stadiont felhúzni a kert végébe. :))

morpho 2017.01.15. 17:02:11

@erőtlen emberi erőforrás:
"1989. április 25. és május 28. között a bejelentésnek megfelelően elhagyta Magyarországot a veszprémi 13. harckocsizó gárda-hadosztály[* 2] (10 400 katona, közel 300 harckocsi, 150 páncélozott harcjármű, valamint a szárazföldi tüzérségi technika 90%-a). Sárbogárdról és Debrecenből is kivonták a szovjet alakulatokat, de mindkét helyőrségbe telepítettek katonákat a Nyugat-Dunántúlról.[15]
Ebben az évben hivatalos és nem hivatalos formában több helyen is felvetették a további haderő-csökkentés kérdését. Március végén Gorbacsov és Grósz Károly elvi megállapodást kötött a csapatkivonás folytatásáról, amit csak a júliusi moszkvai tárgyalás után hoztak nyilvánosságra."

Na ezt követelte Orbán június 16.-án. Ami már javában zajlott. Igazi bátor kiállás! Egyébként te tényleg azt hiszed, hogy nem a nagyhatalmak állapodtak erről meg?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 17:10:40

„a dunaújvárosi távhőfogyasztók a fizetett távhő hődíjuk közel egyharmadát lényegében adóként az államnak fizetik meg”, pedig a közelmúltban 60 százalékkal csökkent a földgáz ára, úgyhogy inkább csökkenteni kéne a díjakat. „Hogy világos legyen: az energiahivatal nem a fogyasztók által megfizetendő díj egységárát csökkentette le 1064 forinttal, hanem azt a távhőszolgáltatótól vonja el, miután beszedte a magasan tartott díjakat a fogyasztóktól!”

index.hu/belfold/2017/01/14/viz_es_futes_is_alig_van_dunaujvarosban_tuntetes_keszul/

morpho 2017.01.15. 17:18:18

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Németh "transparaensi rezsi" Szilárd vajon mit szól ehhez? Összehívta már a sajtótájékoztatót?

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 17:57:17

@morpho:
A kölcsönös haderőcsökkentésről valóban korábban állapodott meg Moszkva és Washington, de ilyenek már korábban is voltak, semmi közük a szovjet megszállás megszüntetéséhez. Már csak azért is, mert a 10 %-os kontingens kivonás semmit nem változtatott a szovjetek nyomasztó erőfölényén

De mondok egy példát, mert látom elég nehézfejű vagy, talán így könnyebben megérted.

Elfoglalja valaki a lakásodat, és beköltözik az egész pereputtyával, mondjuk tízenn. Aztán felnő a legnagyobb gyerek és elköltözik a lakásból, és innentől kezdve csak kilencen vannak. De azért tudod, hogy bármikor visszajöhet, sőt ha időközben megnősült és gyereke született akkor azok is oda fognak jönni

Akkor ezzel az elköltözéssel visszaadták a lakásodat? Szerinted?

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 18:02:23

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Orbán beszéde után hisztériás félelem lett úrrá a pártvezetőségen, mindenki hanyatt-homlok igyekezett elhatárolódni tőle, és elrendelték az újbóli megfigyelését

Úgy látszik ők sem voltak beavatva

martineden 2017.01.15. 18:03:36

@ulpius66: Allamadossag 2010: 20, 4 ezer milliard Ft
Allamadossag 2016: 25,6 ezer milliard FT
Evi ezer millarddal noveli az allamadoságot a fideszcsurhe,dupla annyi bevetel mellet, min t a szociknak volt ano.
Ennyike

eßemfaßom meg áll 2017.01.15. 18:04:38

@morpho: "A Horn kormány parlamentje nem írt új alkotmányt, nem írta át a választási törvényeket és nem húzott új körzethatárokat. Nem korlátozta a választási hirdetéseket és nem írt új törvényt külön Budapestre a választás előtt két hónappal."

Vicces a demokrata emlékezet, bizony a Horn kormány parlamentje azzal kezdte, hogy átírta a választási törvényt pár hónappal az önkormányzati választások előtt.

morpho 2017.01.15. 18:04:42

@erőtlen emberi erőforrás:
"A kölcsönös haderőcsökkentésről valóban korábban állapodott meg Moszkva és Washington, de ilyenek már korábban is voltak, semmi közük a szovjet megszállás megszüntetéséhez."
Semmi közük hozzá :))) Igazad van!! :)))) Orbán intézte! :) A szovjet megszállás sem Jaltán dőlt el! :)
Azért a szart ne magyarázd már vissza a seggedbe!

morpho 2017.01.15. 18:06:27

@erőtlen emberi erőforrás:
"Orbán beszéde után hisztériás félelem lett úrrá a pártvezetőségen" :))) Zseniális vagy! Még ilyeneket!!! Azonnal! :)))

eßemfaßom meg áll 2017.01.15. 18:07:56

@morpho: aztán átírták a népszavazási törvényt, nehogy véletlenül érvénytelen legyen a NATO népszavazás

morpho 2017.01.15. 18:08:42

@eßemfaßom meg áll:
Olvashattál volna tovább is, akkor megtalálod, hogy egyfordulóssá tették az önkormányzati választást, leírtam. Ahogy a fidesz is megtette a parlamentivel. De emlékeim szerint ezt annó a fidesz is megszavazta.

morpho 2017.01.15. 18:09:56

@eßemfaßom meg áll:
Könnyebbé tették, a népszavazást, nem nehezebbé.
A fidesz jobban járt volna, ha nem változtatja vissza... Saját fegyvered végez veled...

morpho 2017.01.15. 18:11:49

@eßemfaßom meg áll:
Egyébként a szocik legalább népszavazást tartottak lényeges kérdésekről...

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 18:12:07

@morpho:
Te agyhiányos, a Szocintern egyes pártokhoz intézett instrukciói mióta nyilvánosak? Amíg nem hekkeli meg valaki a belső titkos rendszerüket, addig nem lehet belelátni, a konspirációhoz és a mutyihoz pedig mindig is nagyon értettek a bolsik

Úgyhogy nem azt kell nézni amit magukról tudatni akarnak, hanem ahogy működnek és amit csinálnak

A "teljesen független" Tavares jelentést sem Herczog Edit írta alá, hanem az a portugál szoci, aki viszont semmit nem is tett hozzá az aláírásán kívül. De ez soha nem derül ki, ha a Hercigeditkét nem ejtik ki helyhiány miatt az elvtársai, és erre elköpte a nagy titkot, amit előtte tagadtak körömszakadásig (mármint hogy a Szocintern koordinálta az egész akciót)

martineden 2017.01.15. 18:24:00

@erőtlen emberi erőforrás: ,,és a mutyihoz pedig mindig is nagyon értettek a bolsik"..pedig ok nyeretlen kétévesek orban vajdahoz kepest.De ha jol belegondolok,igazad van abban, hogy a geci komcsinak szuletett és az is maradct az egesz pereputtyaval egyutt, csak jol alcazza.

morph on deer 2017.01.15. 18:29:14

@erőtlen emberi erőforrás:
"A Szocintern a migrincsek betelepítését akarja, már csak azért is, hogy növelje a szavazói számát, az eddig már több országban bevált recept szerint"

Szerinted aki nem rendelkezik állampolgársággal, mert például csak ideiglenes tartózkodási engedélyt kapott, hogy a bánatban szavazhatna?

Hátha ezt is tudod..!

eßemfaßom meg áll 2017.01.15. 18:34:23

@morpho: tehát nem volt igaz az eredeti állításod

eßemfaßom meg áll 2017.01.15. 18:36:07

@morpho: "Könnyebbé tették, a népszavazást, "

Aminek nem igazán örültetek volna ha ugy hagyja a fidesz mert akkor még abba se köthettetek volna bele, hogy nem lett eredményes a mingránsnépszavazás :)

eßemfaßom meg áll 2017.01.15. 18:37:40

@morpho: Ha a szoci tart népszavazást akkor jóemberek akik megkérdezik a népet, ha a fidesz akkor gecik akik elbasszák a nép pénzét.

eßemfaßom meg áll 2017.01.15. 18:51:34

@martineden: ugye megvan neked, hogy a világon az államadósságot nem összegszerűen hanem GDP arányosan tartják számon? Csak a poén kedvéért jelzem, hogy az usa államadóssága évente kb 1.000 milliárd $-al nő, ez kis kerekitéssel a teljes magyar államadósság tizszerese.

martineden 2017.01.15. 18:59:07

@eßemfaßom meg áll:Es ki nem szarja le?Merft nem irtad az oroszt is?Kit erdekel.A teny , hogy a fogeci veznyletevl evi ezer milliardal novelik az allamadoságot, amit te ,meg a tobbi szerencsetlen fog megfizetni.En nem hal istennek, mert 15 eve otthagytam azt a koszfeszket.

eßemfaßom meg áll 2017.01.15. 19:03:32

@martineden: "mert 15 eve otthagytam azt a koszfeszket." és fizeted annak az országnak az államadósságát ahonnan az epét okádod.

martineden 2017.01.15. 19:04:08

@eßemfaßom meg áll: Egyebkent , ha netan valamelyik szocik alltal betelepitett autogyar gyengelkedik kicsit, akkor is a a GDP aranyost fogod mutogatni.Pedig egy ket even belul csdokenni fog a termelesuk, ahogy egyre jobban elterjednek a villanyautok.Sztoval ,lenyeg a lenyeg, a fideszmaffia evi plusz 1000 millardal tobb adosagot csinal , ugy, hogy ketszer annyi a bevetele mint a szociknak volt, raadasul ezt a bevetel novekedest nagyreszt a szociknak koszontheti, mivel ok hoztak az autogyartokat az orsazgba.Enelkul a beka segge allat lennenk mar,

martineden 2017.01.15. 19:09:10

@eßemfaßom meg áll: Ebben az orszagban kapok az adomert valamit, nap mint nap latpom mirte koltik.Itt nem nekem kell az utcat takaritani a haz elott, az ut melletti fuvet lenyirni, kutyaszart osszeszedni, mert ezt megoldjak a befizetett adobol.Nem buntetessel ijesztgetik a lakosagot, hanem a beszedett penzt arra forditjak amire kell.NEM A FOTOLVAJ MINIELNOK KOLYKENEK A SAJATLÁBRA ALLASAHOZ SZEFDIK BE A PENZ. es ez a nem mindegy.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.15. 19:13:48

@eßemfaßom meg áll: "az usa államadóssága évente kb 1.000 milliárd $-al nő"

Milyen kedves vagy, hogy az amerikaiakért aggódsz!

Ha figyeltél volna, ők dollárban adósodtak el, bármikor elinflálják.

morph on deer 2017.01.15. 19:16:46

@Jolka40:
Mondjuk úgy, hogy nem egyik vagy másik párt jelöltjére lehetne szavazni, hanem célokra: "Aki egyetért a korrupt politikusok és gazdasági személyek felelősségre vonásával és elszámoltatásával, szavazzon Dezsőre"
Viszonzásul Dezső 'független' - mondjuk négy párt támogatásával.

Hasonlóképpen egy 'fair', minden résztvevő számára esélyt biztosító választási törvény megalkotásáért, valamint egy világnézettől független, nacionalista és vallási lózungoktól mentes alkotmánynak a közvélemény és a társadalmi szervezetek bevonásával történő létrehozásáért. Sokkal több nem is nagyon kell.

Ja, és a szervezet indulhatna "Az Orbánmentes Magyarországért" név alatt, mint választási együttműködési polgári párt.

Innentől már sokszor sokan elmondták, pl Bokros, Magyar, etc, - munka elvégezve, parlament feloszlik és 'igazi' választás élesben.

Ez nem megy a hagyományos módon, fel kéne fogni pártvezetési szinteken is.
Vagy nem, de akkor marad ez a tolvaj csürhe.

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 19:22:22

@morph on deer:
Amikor érkezik a migrincs persze hogy nem rendelkezik szavazati joggal, de előbb-utóbb megadják neki a szocik, aztán rájuk szavaz hálából, meg hogy még nagyobb segélyen élősködjön a befogadó ország pénzéből

Az Európán kívüli bevándorlók 70-80 %-a szocikra szavaz

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 19:27:16

@morph on deer:
" minden résztvevő számára esélyt biztosító választási törvény "

Esély az van, de szavazat nincs, ez a bajotok, semmi több. Ezért fogjátok elbukni a következőt is akárhogy jajgattok tovább

morpho 2017.01.15. 19:37:09

@eßemfaßom meg áll:
Nagyon szórakoztató kommenteket írtál olyasmiről, amit senki nem állított és olyasmiről is, amit már előtted leírtam. Legközelebb olvasgass kicsit figyelmesebben. Sokat segít, hidd el! Az USA adósságába és a GDP/Államadósság viszonyszámba most nem mennék bele. Nincs kedvem.

morpho 2017.01.15. 19:39:07

@erőtlen emberi erőforrás:

:)) "a Szocintern egyes pártokhoz intézett instrukciói mióta nyilvánosak?" :)) Zseniális!! :))
Még szerencse, hogy te ennek ellenére tudomást szereztél róluk! :)))) Te nagyon hülye! :)

morpho 2017.01.15. 19:43:57

@erőtlen emberi erőforrás:

Ez is jó!! :)) Pedig egyszerű mondat:
"Esély az van, de szavazat nincs, ez a bajotok, semmi több. Ezért fogjátok elbukni a következőt is akárhogy jajgattok tovább"
Ezzel a következő problémák vannak:
-Nincs esély
-Esély nincs, szavazat sincs, nem is lesz soha, amíg nem írnak új választási törvényt.
-Én egyedül ülök itt a monitor előtt
-Én biztos, hogy nem bukok el semmit
-Az neked miért jó, ha minden választást Orbán nyer? A bérkommentelés nem egy nyugdíjas állás.
-Senki nem jajgat, csak a fidesz lop, csal, hazudik.

morpho 2017.01.15. 19:50:47

@morph on deer:

Nem kell ennyire túlbonyolítani. Magyarországon nem kell program. Annyi kell, hogy "Itt az idő", meg hogy "Folytajuk".

ulpius66 2017.01.15. 20:35:44

origo.hu

"A Fidesz-KDNP jelöltje nyerte a szentendrei időközi választást. A kormánypártok az Origo információi szerint 339, míg a Társaság az Élhető Szentendréért jelöltje 298, az LMP 8, míg a Magyar Munkáspárt 2 szavazatot szerzett.

Mint arról korábban beszámoltunk, nem állítottak az ellenzéki pártok jelöltet Szentendrén, azaz, el sem indulnak a vasárnapi időközi választásokon."

ulpius66 2017.01.15. 20:38:59

index.hu

"A Fidesz-KDNP jelöltje nyerte a szentendrei időközi választást. A dolognak a helyi politikában kisebb tétje volt, mert az erőviszonyokon nem módosít. Az ellenzék viszont egy új modellel kísérletezett, az LMP-n kívül a komplett baloldal beállt egy civil jelölt mögé, és a Jobbik sem indított ellenjelöltet. De hiába.

Országos szempontból érdekes eredmény született vasárnapa szentendrei időközi választáson. A baloldali pártok támogatásával és jobbikos versenytárs nélkül indult egy civil jelölt, ám a szinte teljes ellenzéki összefogásnak sem sikerült legyőzni a Fidesz-KDNP jelöltjét."

ulpius66 2017.01.15. 20:51:38

"2014-ben a Fidesz nyerni tudott a körzetben.
A fideszes Tolonics Gyula 44,5 százalékkal legyőzte a TESZ jelöltjét, aki 37,7 százalékot kapott. Az MSZP 8, a Jobbik pedig 7 százalékkal sehol nem volt.
Pusztán matematikai szempontból tehát a TESZ jelöltjének most lehetősége kínálkozott volna legyőzni a kormánypárti jelöltet. Nem sikerült azonban mozgósítani....."

2014-ben a TESZ+JOBBIK+MSZP+DK+Együtt+az összes ballibsi párt több, mint 53%-t kapott a szavazóktól!!!!!

2017-ben ugyanezek a pártok(MSZP+DK+Együtt)+TESZ+JOBBIK összesen 47%-t kaptak. ugyanazoktól a szavazóktól!!!!!

Hajrá csak így tovább!!!!!

morpho 2017.01.15. 20:54:58

@ulpius66:
" Az időközi választás nem befolyásolta a helyi erőviszonyokat, a Fidesz többsége mindenképp biztosított a képviselő-testületben."

ulpius66 2017.01.15. 21:01:44

Értem én, hogy savanyú a szőlő.....
(mekkora pofátok lenne, ha győzött volna a ballibsi+JOBBIK+civil összefogás...jellemző, hogy a ballibsi pártok, és a JOBBIK el sem mertek indulni a választáson....)

ulpius66 2017.01.15. 21:04:08

index.hu

"A választás azért lett érdekes, mert a helyi ellenzék gyakorlatilag teljesen összefogott a Fidesz ellen. És nem csupán a baloldali pártok nem indítottak ellenjelöltet, hanem a Jobbik sem indult el a választáson."

morpho 2017.01.15. 21:05:48

@ulpius66:
Örüljünk együtt a fideszes jelölt győzelmének! Már csak megszokásból is. Úgy is mindig ő nyer!

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 21:14:34

@morpho:
Itt a legújabb bukta:

"vasárnap a szentendrei időközi választáson. A baloldali pártok támogatásával és jobbikos versenytárs nélkül indult egy civil jelölt, ám a szinte teljes ellenzéki összefogásnak sem sikerült legyőzni a Fidesz-KDNP jelöltjét."

Pedig már minden balnáci összecsapta a bokáját, és beállt a menetbe, a jobberek meg kacsintottak hozzá

libsi nóta bárki unja 2017.01.15. 21:18:43

@morpho:
Na jó, én a független jelölt győzelmének is örültem volna. Ha tényleg független lett volna

morpho 2017.01.15. 21:19:14

@erőtlen emberi erőforrás:
Ez nekem nem bukta. Most örülök vadul! Ez engem igazol, a fidesz leválthatatlan.
Lehet, hogy néha-néha elbuknak egy-két körzetet de ez nem releváns. Így aztán hivatkozni erre, szintén nem az.

erőtlen emberi erőforrás 2017.01.15. 21:22:33

@morpho:
Ha nincs szavazatotok, az téged igazol. Ha viszont van, az meg pláne. Sőt még választás se kell hozzá

morpho 2017.01.15. 21:30:20

@erőtlen emberi erőforrás:
Na még egyszer: Nekem semmilyen szavazatom sincs. Egyetlen magyarországi pártot sem tartom a magaménak.
Olyan viszont nincs, hogy a fideszes jelöltnél valaki több szavazatot kap, úgyhogy ezzel nem érdemes foglalkozni.

morpho 2017.01.15. 21:31:52

@erőtlen emberi erőforrás:
Egyébként meg menj vissza és nézd meg a legelső kommentet amit ehhez a poszthoz írtam. Aztán vitassuk meg, hogy mi igazol engem és mi nem.

Jolka40 2017.01.19. 11:30:59

@morph on deer: Volt már ilyen. Falus Ferenc doktor. Keményebb ember kell.

morph on deer 2017.01.19. 11:44:11

@Jolka40:
Az egy elég rossz vicc volt.
Most nekem nem is a személy problémás, hanem az, hogy továbbra is a pártalapú osztozkodás a legjobb ötletük, a legfontosabb meg az, hogy Botka eldönthesse, ki jöhet, ki nem.
Ezzel a módszerrel borítékolható először is a konfliktus, aztán meg a ruha, aminek természetesen majd megint más lesz az oka, azt is tudjuk, ki.
Az istennek sem képesek a saját kis homokozójukon kívül gondolkodni, ott is fognak maradni - amíg egyáltalán lesz homokozójuk...

SnakeHipsBoy 2017.06.01. 15:53:20

Most akkor jól csöbörben maradunk vagy megyünk a vödörbe, azaz továbbra is a Fidesz lesz hatalmon, vagy jön az MSZP, mint a kormányváltásra legesélyesebb párt.

Miért baj ez? Botka László "Fizessenek a gazdagok" című programja miatt.

Hogyan is alakult ez a sztori? Magyarországon (több politikai elemző szerint is) a szavazati joggal rendelkező honfitársaink nagyjából 3 egyenlő harmadra oszthatók: fideszes, ellenzéki, nem szavaz.

Botka megmondta, hogy az első csoport és a második nem-emeszpés szavazóit nehezen lehet átcsábítani, ergo a nemszavazókat kell aktivizálni. Ezt a csoportot jellemzően alacsony jövedelmű és végzettségű emberek alkotják, akik bizalmatlanok vagy a "mindegy, én csak szívok" hozzáállást képviselik. Na, őket kell megszólítani.

Csak sajnos nekik olyan faék üzenetet kell közvetíteni, ami aktivizálja is őket. Ez pedig csak populista módon lehetséges, közös ellenségkép felállításával. Erre nagyon hatékony a "Fizessenek a gazdagok!" szlogen, csakhogy minőségében a sorosozás, brüsszelezés és migráncsozás szintjén van.

Ez társadalmilag pedig roppant káros. Miért?

Nos, ki a gazdag? Megmondta Botka: aki egymilliónál többet keres. Egyesek, főleg a narancsbetűs plakátkampány láttán, úgy gondolták, hogy ez a fideszes mutyigarchák és strómanok elszámoltatását takarja. Hát van egy rossz hírem: nem azt!

Több elemző is nyilatkozta, hogy a szlogen a progresszív (többkulcsos) adózásról szól. Ez pedig azt jelenti, hogy az MSZP (megint) a bérből és fizetésből élőket akarja büntetni.

Persze, hát aki millát keres, az már gazdag, ugye? És a kádári kisember irigykedve rühelli azt, aki nála jobban keres. Mert nyilván az a pénz neki (is) járna, csak ő ki van semmizve, hülyére van véve, az a másik, az meg biztos lopcsalhazudik de minimum haveri vagy benyalós alapon tart ott, ahol. Tehetség, tanulás, kemény munka még véletlenül sem lehet mögötte. Az nem lehet, hogy amíg ő a grundon rúgta a focit, addig a másik tanult, mert tudta, hogy nem lesz elég a matekkettes meg a törihármas. Hogy annak nem esett ki a toll vagy a szerszám a kezéből munkaidő leteltével, hanem lelkiismeretesen dolgozott, pluszt adott hozzá. Hogy ez akár magánélet rovására is mehetett. Hogy szabadidejében nem a kocsmapultot támasztja, hanem művelődik, továbbképzi magát. Ez nyilván minimum sci-fi.

Az egymillió meg olyan megfoghatatlanul magas ezeknek az embereknek, holott sógoréknál átlagbérnek számít. Most valami nagyon csúnyát fogok mondani: bizony ez nálunk sem a mesés vagyon kategória, hanem azoké, akik a középosztályt alkotják (pl. programozók, mérnökök, középvezetők, még csak nem is a magaselit).

Középosztály. Ez a varázsszó. Ez az, amit gyarapítani kellene, mivel szélesbázisú és erős középosztály nélkül nincs fejlődés és erős ország. Botka erre rájuk akarja nyomni a 2010 előtti brutál többkulcsos SZJA rendszert. Ami miatt 2004 és 2010 között annyian kivándoroltak az országból, ugyanis megelégelték, hogy a fizetésük felét lerántják róluk, a maradék felének meg a negyedét ÁFÁ-val, aztán a béka feneke alatt van mégis minden.

Nem is lenne baj, ha ezzel a mostani maffia-szintű kormányzat által kistafírungolt gázszerelőket tennék helyre, csakhogy azok röhögni fognak a markukba, mivel jövedelmük, amiből adózniuk kellene, na, az nincs. A luxusterepjáró az egyik Kft. nevén van, a luxusnyaraló az asszony cégének a telephelye, ők meg minimálbérre vannak bejelentve, a cég meg sajnos veszteséges.

Röviden, Botkáék pont azokkal szúrnának ki, akiket nagyon nem kellene. Ráadásul úgy kardoskodnak a többkulcsos adó mellett, mintha az lenne az etalon. De pl. a csehek is remekül elvannak az egykulcsos 15%-kal (őket aztán nem lehet unortodox orbanizmussal és matolcsyzmussal vádolni). Plusz van egy 7%-os szociális adó, amit az fizet, aki az átlagbér (figyelem: átlag, nem minimál!) 48, azaz negyvennyolcszorosát keresi. Ez magyar viszonylatban azt jelentené, hogy marad a 15% mindenkinek, aki meg kb. bruttó 10m Ft felett keres havonta, az még bedob a közösbe 7%-ot.

Ehelyett nálunk Botka, Rolex-szal a kezén, simán legazdagozza a havi bruttó egymilliót keresőket. És gondolom megint a remek 38%-ot vezetnék be. Csak azt felejtik el, hogy akiről ezt a bőrt le lehet húzni, azok a legmobilisabbak, és azok fognak innen először elhúzni a francba, olyan országba, ahol 3-4-szer többet fognak keresni feleannyi adóteher mellett, sokkal jobb környezetben. És akkor ki marad? Az alacsony végzettségű, műveltségű, legfeljebb gyári sormunkás szintre eljutó réteg. A programozó-fejlesztő cég meg lehúzza a rolót, mert nem talál megfelelő embert (pedig lenne millás munka, de hát Joci a faluról, nyócátalánossal még vindózgombot se látott soha, nemhogy droidra feljesztené az appokat)

De hát nyilván könnyebb egy tollvonással a magasabb fizetésből élőket vegzálni (akikre a hazai GDP épül), mint a NAV-val az adócsaló vállalkozókat és mutyiból milliárdosodó zsírtokás nagyurakat megfogni, és kihajtani belőlük azt, amit lenyeltek.
süti beállítások módosítása