B1 blogcsalád



Ezt az ostobaságot már nem tudja űberelni a kormány a ciklus végéig

2017. január 13. - nickgrabowszki
  • Az a jó hír, hogy az összes külföldön élő magyar nyugdíjas megkapta az Erzsébet-utalványt.
  • Az meg a rossz, hogy semmire nem mennek vele.cash.jpg

Az Erzsébet-utalványt ugyanis csak Magyarországon lehet beváltani. Ezért aztán elküldték összesen 71 országba.

Mert csak.

Az Orbán-kormány 32550 külföldi lakcímre küldött el 10 ezer forint névértékű utalványt. Ami csak azért nem kidobott pénz, mert nem pénz. Magyarországon kívül csak értéktelen papírdarab.

A postázása viszont darabonként 1600 forintba került, összesen 52 milliót költöttek el az adófizetők pénzéből teljesen értelmetlenül.

Így nehéz lesz szavazatot vásárolni. Küldték volna el inkább azt a 30 eurót.

(via RTL Klub Híradó)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4512122717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

H.Sandor 2017.01.13. 14:03:08

Dehogy nem tudja !!
Orbánnak mindig van "B" meg "C" terve,sőt az egész abc rendelkezésére áll.
Mindent a hatalomért !
Különben is csak az Orbán-levél eljuttatása volt fontos,az utalványok mellékesek.

2017.01.13. 15:06:12

Talán ezt nem tudja, majd mert sorosozás ide, sorosozás oda, éhenkórász volt, akit Soros tartott el. Ime egy kis emlék viktornak a múltjából. Bár nem dicsekszik vele, de ami igaz, az igaz. Nos, akkor tessék: ----- "Mielőtt még Európa legkeményvonalasabb bevándorlóellenes miniszterelnökévé vált volna, Orbán Viktor elnyert egy, a milliárdos Soros György által szponzorált oxfordi ösztöndíjat. Később, amikor Orbán Fidesze szórólapokat akart nyomtatni, Soros úr vásárolt nekik nyomtatókat. De ezek a boldog emlékek azóta már megkoptak" - kezdi Orbán Viktor a Soros támogatta civil szervezetek ellen tervezett hadjáratáról szóló cikkét Andrew Byrne, a Financial Times budapesti tudósítója." Forrás : 444.hu

19540511 2017.01.13. 19:00:01

Én is jobban örültem volna a 30 Euronak, vagy inkább a 10 ezer Ft-nak készpénzben. Iszonyú kellemetlen, amikor a pénztárnál külön kellett választani az élelmiszert, meg az egyebeket, aztán találgatni, hogy mennyi volt ez, meg az. Rém ciki!

conchita wurst 2017.01.13. 20:06:13

@janos551: Orbán jól tette, h nem adta el magát 30 ezüstért. Ha így tett volna ő is a történelem szemétdombján sipítozna a ballibákkal együtt.

Budapest a kutyaszar városa 2017.01.13. 20:10:18

@conchita wurst: 30 ezüstért nem is adja el magát, az mennyeien magas ár lenne egy zsák szarért. Ő 10 rubelért adja el nem saját magát, hanem Magyarországot !

PanelProli 2017.01.13. 20:10:45

Szerintem így akarják hazacsalogatni a külföldre költözött nyugdíjasokat :-))

metal · http://electric.blog.hu 2017.01.13. 20:10:53

Ha meg külföldre nem küldte volna el, akkor azon menne itt a sírás! Párszor már lett mondva, de láthatóan nem fogjátok fel. E nagyon kevés lesz 2018-ban. Igazán megpróbálhatnátok legalább úgy csinálni, mint aki győzni akar!

Larry Silverstein 2017.01.13. 20:29:19

Ez emberemlékezet óta az első Fidesz balfaszság, amit nem a ballib média hallucinál, hanem szimplán ez tényleg egy ordas balfaszság.

Ezért ki kéne rúgni pár nyakkendős f*szt!

Persze amikor azt mondtam, nem a ballib média hallucinálta, hazudtam. A hír úgy teljes, hogy a 'külföldi nyugdíjasok' 90 %-a itt lakik a szomszédban, a szomszéd országokban és simán levásárolja majd az utalványát.

De így is jobb lett volna ha mondjuk átveheti a legszélső polgármesteri hivatalban, aki akarja.

Dekatlon 2017.01.13. 20:36:35

@metal: 2018-ban megnyeri megint Orbán a választásokat. Tuti. Garantálom neked.
Na, most hogy megnyugodtál, végre elgondolkodhatsz azon, hogy ez az áldott jóember megint kipakolt egy kis pénzt a zsebedből a butaságával.
Tudod, drágán kiküldött postán színes papírdarabokat külföldön élő magyar nyugdíjasoknak. Értelmetlenül és haszontalanul.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.01.13. 20:43:14

Én úgy tudom majd minden külföldön élő déka vannak itthon élő rokonai, akik fel tudják használni az összeget.

De majd választáson kiderül, hogy a b1 blognak a nyugdíjasoknak adott összeg kifigurázása, avagy a kormány segítő szándéka volt hatásosabb.

nick papagiorgo 2017.01.13. 20:43:40

Basszus, ez egy ajándék.
Én is szívesebben kaptam volna karácsonyra piros Porschét mint zoknit meg gatyát meg hülye könyveket, de mit csináljak, ha ezt adták a rokonok:)

Megkapták, és?
Teszem fel, csak van valami magyar kötődésük, hazaküldik, és beváltják azok. Egy évig be lehet váltani. Mit küldtek volna, aki az Eu-ban él, annak eurót, aki meg Afrikában él, annak egy fürt banánt, stb?

Tiszta vicc, hogy megint valaki azért lamentál, mert kap valamit ingyen :)
Ha meg nem kapott volna, akkor meg az lenne a baj.

Dekatlon 2017.01.13. 20:43:57

@Larry Silverstein: Elég rövid az emberemlékezeted :)
Csak egyet ajánlanék figyelmedbe: letelepedési kötvény. Miközben ment a migránsriogatás, kormányunk eladott jópénzért helyeket, ebből származó bevétel olyan 150.000 Forint volt nyugdíjasonként.
Csak azt elfelejtette kiosztani.

Krutzifix 2017.01.13. 20:44:23

@Larry Silverstein: Többe kerül átjönniük, mint amennyit ezért vásárolni tudnak, b...! 10 kg csirkemell, de csak ha akciós, 999 forintért...ezért tényleg érdemes. öröm ilyen ökörségeket olvasni, komolyan! Ez simán szavazatvásárlás, semmi más. De sajnos az ilyen gondolkodásmentesek, mindig ráadják majd a voksukat, és az utolsó rongyukat is odaadnák neki...pedig ő nem kéri soha. Elveszi.

Larry Silverstein 2017.01.13. 20:44:52

@Dekatlon: Ez igaz, itt fejeknek kell hullani.

Emellett az is igaz, hogy ez egy MSZP blog. Orbán akkor sem tudna annyi kárt okozni, mint az MSZP, ha egy ciklus alatt építtetne 2000 db. felcsúti stadiont. Ez kb. 10ezer milliárd forint lenne, annyi, amennyi az államadósság többlete lett az utolsó ciklusban.

S akkor minden zsákfaluban lenne 5000es kapacitású stadion. S lenne 2000 Mészároslőrinc, ami azért már komoly nemzeti burzsoázia.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.01.13. 20:45:25

@Dekatlon:

A rábízott pénzzel a kormány gazdálkodik.
Hogy jól vagy rosszul azt a választók döntik el, ők nyilvánítanak erről véleményt 4 évente.

Összevetésként annyit biztosan tudunk, hogy GYurcsányék rommá adósították az országot és emberket, devizában és forintban, miközben költekezéseiknek semmi nyoma nem maradt.
Orbánék kivezették a devizahiteleket, visszavásárolták az elkótyavetyélt bankokat, közműveket, és eközben az államadósság is jelentősen csökkent.

Larry Silverstein 2017.01.13. 20:47:21

@Krutzifix: Nyilván szavazatvásárlás.

Én is alig várom hogy megvegyenek, de az emeszpé inkább leadóztatta a gatyámat, cserébe el is adósodott.

'Többe kerül átjönniük, mint amennyit ezért vásárolni tudnak' - postázzák a rokonoknak, vagy kidobják, ez az ő dolguk.

M_R 2017.01.13. 20:47:27

@Larry Silverstein:

"Ez emberemlékezet óta az első Fidesz balfaszság, "

Hát a te emlékezeted ezek szerint olyan mint az aranyhalé - mire átúszik az akvárium másik végébe, már elfelejti hogy honnan indult..

Ilyen fideszes balfaszságok hetente történnek...hogy mást ne mondjak amit az éttermi ÁFA-val összehoztak.. más az ÁFA-ja a fröccsnek és más ha a borodba kérsz szódát..

Mert az hogy most elqrtak 52 milliót arra hogy kiküldjék a 10 ezer forint Böskét Ausztráliába is, az ehhez képest "apróság" - mert egy betarthatatlan ÁFA törvény adott esetben milliárdokba kerül (mert lehet egyszerűbb be sem ütni a pénztárgépbe mint azon baszakodni fél órát hogy amit vett a kedves vevő annak melyik morzsája melyik ÁFA-körbe tartozik

És ilyen baromságot havonta összehoznak a narancsvörös elvtársaid ...

Larry Silverstein 2017.01.13. 20:49:15

@Dekatlon: S miért is kellett volna kiosztani bármit?

Larry Silverstein 2017.01.13. 20:50:22

@M_R: Az ÁFAcsökkentés miatt csak az emeszpé sír, semelyik érintettnek semmi baja vele: se a vendégnek, se a vendéglősnek.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.01.13. 20:56:25

@conchita wurst: 30 ezüst? Mennyit is nyert már a tányérképű gázszerelő? 60 milliárdos vagyonnál tart? Na az Viktor "bére". Sokban van nekünk..

nick papagiorgo 2017.01.13. 20:59:55

Egyébként borzasztó dolgot mondok:
Nekem egy csomó cég, az OTP-től az villanyszolgáltatóig, küld mindenféle kedvezményes kuponokat, a kutyapedikűrtől a halcsaliig, mert köszönik hogy befizettem időben a számláimat meg mittudomén.
Most ezek is mind hülyék, mi?
Vagy én vagyok a hülye, mert ez PÉNZ, és be kellene ezeket váltanom, habár se kutyám, se horgász nem vagyok? :)

Na kb ugyanez a külföldi nyugdíjasokkal meg az utalvánnyal.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.01.13. 21:03:06

@Zsákos Dildo:

Engem az se zavar, ha gazdagabb lesz mint Soros Gyuri, ha közben nő a reálbér, a gazdaság, és csökken az államadósság, és munkanélküliség.

Az elkúrókról már tudjuk, hogy fordítva csinálják, és legalább ugyanannyit lopnak.

Larry Silverstein 2017.01.13. 21:07:03

@Zsákos Dildo: 60 mrd semmiség az MSZP minimum 10ezer mrd-os károkozásához mérten (ami ráadásul kamatozik évi 900-1200 mrd-dal.

fda 2017.01.13. 21:08:20

@19540511: Rém ciki, bizony. Épp csak 2-3 millió ember van az országban, aki időnként valami hasonló utalvánnyal fizet, ha kapott ilyet pl. a munkáltatójától. Ezeket be se váltja senki, inkább repülőt hajtogat belőle. Rém ciki.

al Dajjal 2017.01.13. 21:21:22

@metal: Röviden összefoglalva a lényeg.

kewcheg 2017.01.13. 21:23:21

Ez is gáz, de az is, hogy BAZ megyében sok nyugdíjasnak megítélték a hadigondozotti ellátást ( II.vh.-ban fogságba került és megsérült apák után) majd mindezt egy tollvonással elvették. Volt aki kapott pár hónapig, volt akinek csak megítélték majd visszavették. Jogbiztonság!!!! Magyarország így szeretünk.:((

qwertzu 2017.01.13. 21:29:30

@19540511: Lol.
Én kaptam ilyet béren kívüli juttatásként, hát tényleg rohadt nehéz.
Pro tipp 1:
Előre rakod, amiket lehet vele fizetni, majd szólsz a pénztárosnak, hogy bözske lesz, és megkérdezed, hogy lehet-e vegyes számlát fizetni vele.
Ha lehet akkor megnézitek hol áll az összeg, amikor a vehető cuccok végére érsz.
Ha nem lehet, akkor vásárolható cuccokat külön fizeted.

Pro tipp 2: Vásárolsz 30ezerért, abban biztos lesz 10ezer fizethető.

De ha neked nagyon ciki, akkor legközelebb szólj valakinek a környezetedben, biztos lesznek páran, akik adnak érte ötezret.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.01.13. 21:48:01

@PanelProli: Én is pont erre gondoltam, annyi eszük van, hogy szerintük majd Ausztráliából hazaevez a nyugdíjas egy kis csirke far-hátért...

@qwertzu: @19540511: Normális boltokban már évekkel ezelőtt kiírta a pénztárgép, hogy mennyit lehet utalvánnyal fizetni és mennyit nem...

qwertzu 2017.01.13. 21:50:46

@Online Távmunkás: Sajnos nem minden bolt normális. Estem már pofára.

pamut 2017.01.13. 22:27:44

@conchita wurst:
30 ezüst? :DD
Miközben milliárdokat lop? :D
Csak nem képzeled hogy ilyen röhejes kis apróért lenyúl, miközben egy egész országot foszthat ki?
Hahaha.

Az EREDETI 2017.01.13. 22:47:14

tökmindegy, hogy elküldték, de ki gyártja az utalványt?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.01.13. 23:11:33

@Legeslegalja: De kurvára unom már ezt a dumát, hogy az Isten verje meg habonyt, amiért szajkóztatja veletek... És verje meg a Jóisten az összes hazaáruló vérfideszest is!

Ha jobban is menne bármi, a közvagyon ellopása akkor is bűn, amiért büntetés és nem köszönet jár.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.01.13. 23:13:30

@Larry Silverstein: Na, dobálózzunk nagy számokkal, mint az óvodában? Mi ez az 1 000 milliárd ami kamatozik? Mesélj csak? És hol van a 3 000 milliárd magánynyugdíj vagyon? És a letelepedési kötvények, amin offshore cégeken keresztül fideszesek keresték szarrá magukat, az mennyit kamatozik, amit majd közpénzből kell visszaadni? Hadd halljam!

bkkzol 2017.01.13. 23:22:03

Szerintem azzal követtek el hibát, hogy külföldre postáztak ilyeneket. Ez olyan , mint a külföldről szavazás,választás. Azzal, hogy elhagyta az országot le is mondott arról, hogy bármibe beleszóljon.
Könny szökik a szemebe ha arra gondolok, hogy a hamburgi, losangelesi vagy római magyar nyugdíjassal, hogy kibabráltak! Keretezzék be!

na-ki 2017.01.13. 23:43:11

Nincs ebben semmi érthetetlen: CSAK azért ment el az a pár utalvány mert ment vele a szeretett vezetőt dicsőitő LEVÉL! Ezt mindent megért (nekik)

idestova 2017.01.13. 23:55:28

Eredetileg kormányhivatalnokok narancskatonái vitték volna, szerintem minél szarosabb a nyelvük, annál egzotikusabb helyekre, személyesen :/

káposzta 2017.01.14. 00:06:39

@Legeslegalja: Hazudsz, te magyargyűlölő féreg. IRL mondanál ilyeneket, szétverném a pofádat - persze nem, mert látnám rajtad, hogy félkegyelmű vagy, azokat meg nem szép dolog ütni (meg nem is érdemes, mert csak még hülyébbek lesznek).

Boross Bence 2017.01.14. 01:05:11

Megint egy tipikus balliberális hisztériakeltés.

A külföldön élő magyar nyugdíjasok túlnyomó része a környező országokban él. Sokuk odaadja majd az Erzsébet-utalványt a gyerekeinek, vagy maga költi el, ha átjön a határon bevásárolni

Persze Ausztráliából vagy az USA-ból már nehezebb hazaruccanni, viszont az ott élőknek valószínűleg - az eszmei értékén túl - nem fontos ez a 10 000 forint annyira, mint mondjuk egy kárpátaljai magyar nyugdíjasnak.

wotan 2017.01.14. 05:05:15

@dekatlon: "bevétel olyan 150.000 Forint volt nyugdíjasonként."
A pénzt meg a zorbán tette zsebre a mészároslőrincen keresztül. Ez bisztos, a micinéni mesélte hangosan a trolin.
Szóval nem a többi állami bevételt gyarapította, amiből a járda, az óvoda ( ja meg persze a stadion, majd' elfelejtettem) épül...

esferenc 2017.01.14. 05:19:38

@Legeslegalja: És szerinted mennyi okoska, egy értéklevelet mondjuk az USA-ból hazaküldeni? Hol éri az meg?

fordulo_bogyo 2017.01.14. 05:19:53

Bocs, de ez nem balfaszsag, ez zsenialis.
A Kormany az Erzsebet Utalvany kibocsajtasakor atutalja az utalvany osszeget az Erzsébet-utalványt kezelő Nemzeti Üdülési Szolgálatnak (NÜSZ Kft).
A bevaltatlan utalvanyok teljes osszege a NÜSZ Kft-nel marad!
Zsenialisan aljas.

nu pagagyí 2017.01.14. 05:28:04

@wotan: Orbán alatt semmi hasznos dolog nem épült. Csak használhatatlan látványelemek, az is többszörös áron. Amire sokat költöttek, az vagy valami személyes passzió (stadion), vagy saját maguknak készült közvetlen használatra és rongyrázásra (Várbeli beruházások). A túlárazott munkák különbözetét lenyúlták a haverok. Nyolc év alatt életveszélyessé tették a metrót, mert ellopták a karbantartáshoz szükséges pénzt. A társadalombiztosítást már csak fizetni kell, de nem nyújt biztonságot. Nem épült új út, csak a régit foltozgatják, így országrészek ürülnek ki normális közlekedés és ennek következtében megtelepülő termelő üzemek híján. A falvakban ellopták a földet a termelők elől. Az államadósságot abszolút értékben növelték, csak az MNB-s manipulációk miatt nem derül ki, hogy GDP-arányosan is. A közműveket államosították, pár év múlva azokat is közpénzből kell tömni, mert fejlesztés híján elavul az infrastruktúra. Az oktatást rezsicsökkentették, nem költenek rá. Szétverték a kultúrát, megszüntették az újságírást.

esferenc 2017.01.14. 05:31:39

@wotan: Az mondjuk biztos, hogy van valami megállapodás , hogy az Mészáros majd a fele vagyonát az Orbán gyerekeire hagyja, vagy eladja nekik ziziért vagy valami hasonló. Kizárt, hogy bárkinek adjanak évi tízmilliárdnyi vagyont ajándékba. Mert a magyar burzsoázia felépítéséről beszélni szánalmas, mikor mindnek számolatlanul vannak külföldi cégei,arra az esetre, ha itt forró lesz a lábuk alatt a talaj. Mert az lesz előbb-utóbb az biztos. És ezt ők is tudják. És akkor majd lesz svájci, fülöp-szigeteki meg horvát burzsoázia, ez a mostani kamu magyarból.

nu pagagyí 2017.01.14. 05:35:07

@Boross Bence: A "kárpátaljai nyugdíjasnak" többe kerül az út, hogy beváltsa az utalványt, mint amennyit ér. Legközelebb száraztésztát küldjenek orbánlevélbe csomagolva.

esferenc 2017.01.14. 05:44:23

@nu pagagyí: A kiszfiúk emberei mindenre tudják a választ, csak nem gondolják át. Azért is szavaznak a kiszfiúkra.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.01.14. 06:13:04

@nick papagiorgo: "Teszem fel, csak van valami magyar kötődésük, hazaküldik, és beváltják azok. Egy évig be lehet váltani."

nyugtassatok meg, hogy pénzért vagytok ilyen kibaszott, irgalmatlan faszok.

András Flórencz 2017.01.14. 06:14:47

Javítsatok ki ha tévedek, de nekem úgy rémlik, az utalványokban az a biznisz, hogy a be nem váltott utalványok értéke lejárat után a kibocsátó pénzintézet (vagy nem tudom milyen cég) haszna lesz. Ha ez így van, akkor nem is olyan nagy szamárság Ausztráliába küldeni az utalványokat., hiszen azok túlnyomó többségét nem fogják beváltani.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.01.14. 06:15:38

@Boross Bence:

mindenképp kiemelném a Bözsiutalvány "eszmei értékét", bár talán nem abban az értelemben, mint te, meg a Fidesz Sajtóosztály.

eszmei érték, beszarok...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.01.14. 06:19:17

@András Flórencz:

az a gyönyörű, hogy a totális nevetségessé válásba is simán beleálltak, csak hogy lehajolhassanak még a kocsma előtt a hányásban heverő százforintosért is.

egy szórakoztató része azért van a dolognak: ahogy itt fentebb olvasgattam bérkommentelőkéim "magyarázatait" az egész vicces volt a kávé mellé.

prakp 2017.01.14. 06:30:51

@Boross Bence: Minden, amit elkúr ez a fasz banda, az balliberális hisztéria? Mutass már egy kimutatást, hogyan oszlanak meg a külföldön élő nyögdíjasok! Másrészről meg semmit sem szépít a dolgon, hogy akár vissza is küldhetik, de nagy okosság volt, b+! Eleve, ugyan miért is pont böskében kellett ezt odaadni? Hogy például még tüzifát se vehessenek rajta? Megint csak egy kis kariaji valamelyik havernak. Faszi, gondolkozni ér, trollkodni nem.

prakp 2017.01.14. 06:32:46

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "nyugtassatok meg, hogy pénzért vagytok ilyen kibaszott, irgalmatlan faszok." Hát én is remélem, mert ellenkező esetben nagyobb a baj, mint gondoltam.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.01.14. 06:38:15

@prakp:

pedig már eleve elég nagy a baj. :)

Larry Silverstein 2017.01.14. 07:57:49

Nem kell mindent beszopni. A B1-en az hogy ausztráliába küldték az utalványokat forrás nélkül azt jelenti általában hogy a 30000-ből 1et ausztráliába küldtek a többi meg a határtól 100 km-nél közelebb élő htm-eknek ment.

Bár tökmind1 mert Szlovákiába pár forinttal olcsóbb csak mint Ausztráliába.

uat.posta.hu/postai_dijak

S főleg tökmind1 hogy a Posta állami úgyhogy az állam magának fizette a díjat.

gigabursch 2017.01.14. 08:29:36

Most akkor ismét megvan a heti "hogyan bukott meg a kormány" c. szappanopera újabb fejezete?

nick papagiorgo 2017.01.14. 08:36:08

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

na jó, tegyük félre egy kicsit a fideszezést, és nézzük általánosságban.

A magyar nyugdíjasoknak jár az Erzsébetutalvány. Minden nyugdíjasnak, attól függetlenül, hogy hol van a lakcíme. Ha a külföldi lakcíműek nem kapnának semmit, akkor az ugye diszkrimináció lenne.

Most úgy kb mit kellett volna csinálni?

1. a külföldieknek nem adni semmit (és akkor az lett volna a baj)
2. pénzt tenni a borítékba, attól függően, ki hol él, ennek rubelt, amannak eurót, ausztrál dollárt, mittudomén. De fillérre kiszámolni ám, és még akkor is megindulna a makogás, hogy kevesebbet kapott mint a magyarok az utalvánnyal, mert közben változott az árfolyam stb. stb.
3. várom az egyéb ötleteket

Egy a lényeg, bizonyos komák számára, akármit is csinál a "kormány", az szar, és megtalálják a lehetőségét, hogy huhogjanak. És még mindig nem fideszezek, mert amikor az MSZP volt hatalmon, akkor ugyanez volt, csak fordítva.

nick papagiorgo 2017.01.14. 08:38:30

ja, azt ki is felejtettem, hogy ha pénzt adtak volna a külföldi nyugdíjasoknak, akkor meg a magyar nyugdíjasok háborodtak volna fel, mert azok pénzt kaptak, main bármit vehetnek, a magyarok meg csak utalványt, amin csak kaját lehet venni.

Akárhogy is van, a lényeg, hogy fel lehessen valamin háborodni.
Pedig az egész onnan indult, hogy ajándékba kaptak valamit :)

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.14. 08:41:16

@nick papagiorgo: minek írsz trolloknak?

1. a posta nem az államé?

2. akkor kit érdekel mennyi a postaktg?

nick papagiorgo 2017.01.14. 08:51:46

@Halál kamionja mindenkit elgázol:

:)
Nekem is eszembe jutott időközben.
Azt a kérdést elfelejtettem feltenni, hogy az itt pampogók közül vajon hány % a külföldön élő nyugdíjas (akit tényleg érint a téma) és hány százaléka simán hülye troll, és csak azért pampog, hogy pampogjon (mert amúgy abszolút nincs érintve a témában).

:)))

(Egyébként a postaköltségre, majd figyeld meg, jönni fognak azzal, hogy a postaköltség is az "én" pénzem, és az állam azt herdálja. Akármit dugtál, három :)

ebella 2017.01.14. 08:59:23

@nick papagiorgo: És hány százalék fideszdroid?

Egyébként te külföldön élsz? Ha nem mit belevau? Már, ha komolyan tudod venni amit írsz másokról. Nehezen hiszem.

ebella 2017.01.14. 09:00:41

@Larry Silverstein: És tényleges költség se volt ugye, okoska?

Larry Silverstein 2017.01.14. 09:11:34

@ebella: Mivan? Az mi? Forrás van rá? Akkor kuss.

torró 2017.01.14. 09:17:41

@nick papagiorgo:
A halcsalis kuponokra stopi:)))) Én horgászok!
Na komolyan! Kicsit én is berzenkedtem ezért a külföldre utalt utalvány miatt, de azt hiszem ez is csak az információ hiánya miatt lehet. Nem tudjuk ezekről a nyugdíjasokról, hogy mikor, miért vannak kint!Lényeges! Biztos vagyok benne, hogy itthon szerzett nyugdíjuk van, akkor meg jár. Sokan vannak akik a gyerekek miatt vannak kint, mert segítenek az unokáik gondozásában. De az egyik szomszéd asszonyom viszont egy idős asszonyt gondoz odakint. Mert bizony nem sok a nyugdíja. Szóval úgy kiabál mindenki, hogy minimális infókkal rendelkezünk!

torcida 2017.01.14. 09:26:32

B1 b+.....
Kamuhirekre,kamubejegyzès......

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.01.14. 10:02:14

@nick papagiorgo:

ez az egész akció olyan irgalmatlanul "fidesz", annyira kisstílű, szánalmas, röhejes, fillérbaszó bazári pojácáskodás, hogy rettenetesen nehéz eltekinteni a "fideszezéstől": javaslom, ne is tekintsünk el.

VT Man 2017.01.14. 10:08:57

"A Fidesz kormany meglopta a kulfoldi nyugdijasokat!

Kimaradtak a kulfoldi nyugdijasok az Erzsebet utalvanyokbol, miutan a kormany tul draganak talalta a postat.
K. Lajos nyugdijas 45 evet dolgozott banyaban, most ukrajnaban el, 3 kilometerre a hatartol havi 20000 ft nyugdij bol, megse kapott erzsebet utalvanyt, mert kulfoldon el..."

(Fiktiv alhir)

VT Man 2017.01.14. 10:14:03

@nu pagagyí:
"Nyolc év alatt életveszélyessé tették a metrót, mert ellopták a karbantartáshoz szükséges pénzt."

Szemet Orbanek 2008-2016 kozott elloptak a penzt!

De hogyan, amikor csak 2010 tavaszan kerultek hatalomra?

LucisFero 2017.01.14. 10:29:42

Az ostobaság überelését illetően vannak ám itt még tartalékok!

látjátok feleim szümtükkel 2017.01.14. 10:34:06

@Legeslegalja:

Egy kis emlékezet frissités: Gyurcsányéknak volt egy vilgágazdasági válságunk. A devizahitelt meg kik is kezdték bevezetni, he?

Larry Silverstein 2017.01.14. 10:40:59

@látjátok feleim szümtükkel: 1. gyurcsányék 2006ra tönkretették a gazdaságot

2. a devizahitelt csak azután vették fel tömegesen, miután minden más lehetőséget (főleg az állami támogatású forinthitelt) megszüntetett a SZOCI kormány

Boross Bence 2017.01.14. 10:42:10

@nu pagagyí: Ha nem jár át magyarba a kárpátaljai néni vagy bácsi, akkor eladja a fiatal szomszédnak 9000 Ft-ért az utalványt, aki majd beváltja, oszt` jónapot.

látjátok feleim szümtükkel 2017.01.14. 10:43:42

@Halál kamionja mindenkit elgázol: "1. a posta nem az államé?"

Nem. A posta önálló gazdálkodású társaság, csak a részvényei lehetnek csak az államé, meg az osztalék, amit megszavaz magának a nyereségből. Már ha van neki. Ingyen az államnak sem dolgoznak.
Az állami küldemények díját adókból, és más bevételekből ( pl. az állami tulajdonú társaságoktól elvett nyereségekből, amit osztaléknak hívnak ) teremti meg az állam. A posta nyeresége a szolgáltatási díjakból képződik. Ha a posta zrt. nem nyereséges, a veszteséget az adózók az állam közvetítése útján fedezik az állam bevételeiből.
"A Magyar Posta Zrt. állami tulajdonban lévő vállalat, mely Magyarország postaforgalmát bonyolítja le." ( Wikipédia)
Essetunni?

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.14. 10:49:26

@látjátok feleim szümtükkel: Tehát a posta az államé. Tehát az állam magának fizet, tehát tökmind1 mennyi a postaktg.

Én is ezt mondtam.

Boross Bence 2017.01.14. 10:54:25

@torró: Így van. A B1 blog (aka MSZP agitprop iroda) átvette a hisztériakeltést az RTL Klubtól, ami egy Panyi Szabolcs nevü indexes újságíró délelötti cikkét közölte két napja este saját riportként. Panyi pedig nem akart utánajárni annak, hogy konkrétan kik kapják az utalványt, csak bele akart rúgni egyet a kormànyba, hogy az úgymond hülyeségekre szórja a pénzt.

Boross Bence 2017.01.14. 11:10:03

Az elöbb tévedtem, nem a környezö országokban van a legtöbb külföldi magyar nyugdíjas.

Több mint 27.000 olyan magyar nyugdíjas van, aki külföldre kéri  nyugdíját. Hazánkból a legtöbb nyugdíjat Németországba küldik, ugyanis ott 12 ezernél is többen kapnak magyar nyugdíjat. A második helyen   Ausztria van és érdekesség, hogy annak ellenére, hogy ezért fizetni kell, mégis Kanadába kérik a harmadik legnagyobb számú nyugdíjat.

nick papagiorgo 2017.01.14. 11:55:31

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
"rettenetesen nehéz eltekinteni a "fideszezéstől": javaslom, ne is tekintsünk el."

Igazad van, így lényegesen könnyebb :)

Javasolt témák még:
-Orbán lezárta a határt, ezért fagynak meg a migránsok Szerbiában
-Az áfacsökkentéssel milliók veszik el állásukat, erre mind ráfázunk
-Habár a hitelminősítők felminősítették Magyarországot, az ország valójában egyre rosszabb állapotban van (csak a ravasz orbánkormány tévesztette meg őket)
- romlik a levegő minősége Orbán miatt
- az országban négymillió a létminimum alatt élők száma, bár még nem tudjuk, hogy ez hogy függ össze azzal, hogy ezek a szegények mégis a fideszre szavaznak, nem az ellenzékre
stb.

Mind olyan hír (a múltból), amit ügyes szóforgatással sikerült az ellenkezőjére kihozni.
Itt sem az a hír, hogy a nyugdíjasok X év óta először kaptak valamit, hanem az, hogy a külföldiek is kaptak, tehát Orbán "elherdálta az állam pénzét".

Közben meg az esőerdők is pusztulnak, némi ráfordítással itt is meg lehetne találni Orbán felelősségét :)

Nem azt mondom, hogy Orbán mindent jól csinál, természetesen, egy csomó dolog van, amiben tényleg hibás. Csak ami nem az ő hibája, azért talán ne őt hibáztassuk. Tudom, ez néha nehéz :)

nick papagiorgo 2017.01.14. 11:57:11

@torró:
asszem te láttad meg a legjobban a lényeget :)

látjátok feleim szümtükkel 2017.01.14. 12:07:55

@Halál kamionja mindenkit elgázol:

Nem mindegy, mert jogilag az állam tulajdonában álló társaság független gazdálkodást folytat. Abba az állam közvelenül nem szólhat bele, mert ezt tiltják a jogszabályok. Követve persze beleszól, de ez nem azt jelenti, hogy elveszi a pénzt/bevételt a társaságtól. Leválthatja a vezetését, és adhat a vezetőnek utasítást, de a gazdasági ügyeletek lényegét nem érintheti, a társaságtól a bevételt nem, csak a nyereséget veheti el. Ha a bevételt is elvenné, akkor aki erre utasítást ad, az mehetne a börtönbe. A bevételt még jogszabállyal sem tudja elvenni, mert a gazdálkodó egység- bármilyen társaság ebből a szempontból önálló. Ez a kapitalista gazdaság lénege. Maga az állam is önálló jogi személy, és perelhető. ( ha esetleg ezt nem érted, akkor a hiba benned van ). Ha ezt az önállóságot utasítással bárki sérti, az hatalommal visszaélést valósít meg. No az ilyet igyekezz feltárni, de ne az ellenzéknél, mert nem az van hatalomban. A hatalommal csak a kormányzat tud és bír visszaélni.

A szocik visszaéléseit meg az elmúlthatévben a fidesz elég eredménytelenül boncolgatta. Azt kikutattad már, hogy miért?

látjátok feleim szümtükkel 2017.01.14. 12:10:31

@nick papagiorgo: "...ami nem az ő hibája, azért talán ne őt hibáztassuk. Tudom, ez néha nehéz :)"

Valaki pedig anno nagyon hangoztatta a felelős kormányzást. No akkor aki miniszterenök, az személyében felelős a szar kormányzati munkáért, legyen az pl. az elkúrt bözsiutalvány ügye. Mert ha nem, akkor mitől felelős a miniszterelnök? Ugyé nem a szájjártatástól?

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.14. 12:13:09

@látjátok feleim szümtükkel: Lárifári, a posta nem jogilag az államé, hanem az államé.

lionking 2017.01.14. 13:14:06

@wotan: ó nyomorult troll élete
Azt a rengeteg pénzt - leszámítva a kezelési költséget ami jó sokezer eu - majd vissza kell! fizetni amit a kötvényért a külföldi kifizetett.
tehát abból a pénzből bármi is épülne- ami persze nem épült - azt is mi az ország fizetjük meg, csak hitelből..
érted okoska?
pont olyan hitel amit a gyurcsányozók emlegetnek, csak éppen ennek még rosszabb a kamata
de a lényeg, hogy a vezér seggéből ki ne csússzon a nyelv

Larry Silverstein 2017.01.14. 13:21:44

@lionking: A lényeg hogy nem Orbán adósodott el hanem a féreg ballibek

minden más szófosás

yerico1 2017.01.14. 13:36:04

@Legeslegalja: Kormány segítő szándéka... A nap poénja.

nick papagiorgo 2017.01.14. 13:36:39

@látjátok feleim szümtükkel:

azért tegyünk már némi nagyságrendi különbséget aközött, hogy valaki külföldieknek küld erzsébetutalványt, meg aközött, hogy olyan ügyes gazdaságpolitikát folytat, hogy IMF hiteleket kell felvenni, otthagyja a koalíciós partnere, és végén még a miniszterelnök is megbukik :)

Én tényleg nem akarok senki mellett se kampányolni, de pl. Horn Gyula is mondott olyanokat, hogy a nyugdíjasok mindenhol ingyen utazhatnak - így a repülőn is. És nem lett ettől a kormányzása szarabb, és nem is ebbe bukott bele.

Egyébként a szar kormányzásról annyit, hogy ha tényleg olyan szar lenne, akkor miért van az, hogy a Fidesz népszerűsége nagyobb, mint a teljes baloldalé együttvéve? Hát ez tényleg valami roppant szar kormányzás lehet, a népek se szeretik, kormányváltó hangulat uralkodik, a népek a barrikádokon stb. stb :)

Részemről annyi, hogy egynémelyek folyton rámutatnak a kormány bődületesnél bődületesebb hibáira (pl ez a blog mással se foglalkozik), amelyek voltaképp tyúkperek.
És nem tudom, hogy dolgozzák fel, hogy habár éjt nappallá téve dolgoznak a kormány megbuktatásán, annak népszerűsége egy centivel nem lesz kisebb, se az ő kedvenceiké nagyobb. Na most vagy ők foglalkoznak hülyeségekkel, vagy az embereket ez egész egyszerűen nem érdekli (pl. én is csak röhögni járok ide). Vagy mindkettő.

Én már levontam volna a következtetést és rég bezártam volna volna a boltot, de hát ez én vagyok, aki nem szeret feleslegesen hiába dolgozni :)

fidesz maszop dk egykutya 2017.01.14. 13:56:12

Dehogynem tudja überelni. Hányszor gondolták azt sokan, hogy ez a legalja... de nem, van tovább is. Bár én is beleestem abba a hibába, hogy azt mondtam 2010-ben, hogy a gyurcsányéknál szarabb nem lehet, csak jobb... hát ezt benéztem.

VADÁSZPUSKÁS LIBERALIZMUS 2017.01.14. 13:58:20

De mekkoora visitas lett volna, ha nem kuldik el nekik.
Az ilyen hasonlo hanyadek libbant blogokon, azonnal megirtak volna, hogy Orban Viktor csaladja elopta a nyugdijasok penzet.

Larry Silverstein 2017.01.14. 14:03:04

Orbán kifizette a postaktget, annak a Postának ami az államé.

Ennél aztán nincs lejjebb.

fidesz maszop dk egykutya 2017.01.14. 14:13:58

@Larry Silverstein: a posta meg a dolgózóinak, akiknek épp nem volt jobb dolguk, unatkoztak. A papír is ingyen volt, a benzin is, meg a kiszállításra használj járművek :)

fidesz maszop dk egykutya 2017.01.14. 14:15:10

@VADÁSZPUSKÁS LIBERALIZMUS: Igazat mondasz, még megvannak az ellenzéki tapasztalataitok, ahol ezt csináltátok :)

Larry Silverstein 2017.01.14. 14:27:34

@fidesz maszop dk egykutya: A nyugdíjasok nincsenek ingyen. De ez kevés egy kis botrányhoz.

látjátok feleim szümtükkel 2017.01.14. 14:52:59

@nick papagiorgo: "én is csak röhögni járok ide). "

Igazad is van. Kurvára röhögni kell azon, hogy a kormányban nem volt egy ember, aki megkérdezze, oszt mijafaszt csinál a nyugdíjas a böske utalvánnyal pl. Kanadában? Ennyi lett volna valakinek a feladata. No röhögjünk!
De ha ez neked kevés, mondok én neked ettől jobbat is, ami még esetleg téged is érinthet, és olyan jót lehet rajta röhögni. Mármint pl. azon is, hogy téged sem hívtak még meg vendégnek a csúti stadijony fűtött gyepére. Pedig a te pénzed is benne van. Úgy civilesen. Röhögjünk! Hiszen a kormányzat tagjai alkalmazottai azért kapják a fizetésüket, hogy nekünk legyen min röhögni. NEM??????

látjátok feleim szümtükkel 2017.01.14. 14:55:47

@fidesz maszop dk egykutya:

Hát aki buta, az is marad. Nem volt ingyen semmi. Azt csak a te félék képzelik. Ingyen illetve sokkal kisebb költséggel az járt volna, ha ezt az utalványt forintosítva oda csapják a nyugdíjhoz. Majd ha megtanultál számolni, ülj neki! Meg fogsz lepődni.

fordulo_bogyo 2017.01.14. 15:01:26

@András Flórencz: Igy van, en is ezt irtam kommentkent feljebb.

encir 2017.01.14. 15:28:08

Tyű, azt hiszem most bánták meg a kormányhivatalok dolgozói, hogy nem vállalták a személyes kézbesítést :)

Netuddki. 2017.01.14. 15:46:55

"Ami csak azért nem kidobott pénz, mert nem pénz. Magyarországon kívül csak értéktelen papírdarab."

Nem kidobott pénz az. Az utalvány megszüntetése előtt még utoljára szakított valamelyik mocskos tolvaj egy jó nagyot vele.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2017.01.14. 16:06:24

Egyértelmű, hogy kihagyták a rendeletből, hogy csak a belföldi címekre küldik ki. Nem gondoltak rá, és az aparátusnak a rendeletet így kellett végrehajtani. Ez nem tudatos lépés volt, hanem végiggondolatlan rendelet.

Larry Silverstein 2017.01.14. 16:12:18

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: miért ne lett volna tudatos?

30.000 ember 300 millió Ft(10e/kopf, nem?) utalvány

50 milla kissé sok lenne a kézbesítésre, de az állam ezt a Postának fizeti ki ami az államé.

n3spr3ss0 2017.01.14. 16:24:08

Kb. mindenhez ennyire értenek.

wotan 2017.01.14. 17:07:14

@lionking: már bocsánat, ha az állam a Rotschild bank´tól vesz fel hitelt, az mennyivel rosszabb, mint az államkötvény? Ez - amennyire tudom - egy átmenetileg használt hitelezési forrás volt, ami egyébként éppen meg is szüntettek.
Kérlek, tanítsad a tudatlan trollt...

nick papagiorgo 2017.01.14. 17:07:52

@látjátok feleim szümtükkel:
kihagytad azt a részt, hogy
"pl. Horn Gyula is mondott olyanokat, hogy a nyugdíjasok mindenhol ingyen utazhatnak - így a repülőn is. És nem lett ettől a kormányzása szarabb, és nem is ebbe bukott bele. "

minden kormány csinál hülyeségeket. A kérdés csak az, hogy ennek mi a következménye :)

nu pagagyí 2017.01.14. 17:07:56

Ez lehetett a próba a nyugdíj megszüntetéséhez. Ha tetszik a népnek, a következő évtől pénz helyett ezt kapják.

nick papagiorgo 2017.01.14. 17:11:54

@nu pagagyí:
"Ez lehetett a próba a nyugdíj megszüntetéséhez"

Ja, valószínűleg az (erre következtetésre hogy sikerült rájönni? Mit fogyasztasz, engem is érdekel.....)

nu pagagyí 2017.01.14. 18:16:53

@nick papagiorgo: A nyugdíj elértéktelenítésének ideáját már jó ideje csöpögteti a rezsim. Nincs is más választása, hiszen a jövendő nyugdíj évtizedig összespórolt fedezetét némi fenyegetéssel körítve nekifutásból ellopta az emberektől. Volt aztán, szintén a rezsim által generált nyuggerezés, ingyenélőnek beállítva az évtizedeken keresztül biztosítást fizető nyugdíjasokat. Akár te is mocskolhattad saját szüleidet, kaptál rá teret és fizették is. Az alaptörvényben a nyugdíjbiztosító helyett, az idős ember gyerekeit tették meg potenciális felelősnek, ha esetleg éhen halna a majd a delikvens.

Minden készen áll tehát a nyugdíj segélyre cserélésére, amit akár színes utalványokban is adhatnak majd, nehogy valami helytelenre költsék az adományt.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.01.14. 18:32:01

ebbe belebukik a fidesz....a héten...biztos

nu pagagyí 2017.01.14. 18:46:54

@VT Man: Valójában már 2006-tól fosztogattak. Be is döntötték a teljes önkormányzati szférát, miután agyonnyerték magukat az önkormányzati választáson. Az is belekerült kb. 1000 milliárdba, hogy eltussolják a felelőtlen és korrupt garázdálkodás nyomait.

nu pagagyí 2017.01.14. 18:54:17

@Larry Silverstein: A szocializmusban is egymásnak utalgattak az állami cégek és az állam mégis beszart a zseniális mechanizmus. Az lehetett a baj, hogy a teljesítményt nem valós árán számították be, aztán a valóság pofán csapta a rezsimet. Áru helyett csak kimutatások voltak a raktárban.

látjátok feleim szümtükkel 2017.01.14. 20:07:15

@Larry Silverstein:

Te is kezded? A bevételét a posta el is költheti, fizet belőle bért például, fenntartja az épületeit stb. Ha nem marad nyereségre egy fillér sem, akkor is az államé a posta, de pénz nem jön belőle, egy ganyi sem. A posta egyébként nem az államé, csak a Posta Zrt. részvényei az államé. Ha ezeket eladja, nem a postát adja el, csak a részvényeket.

nick papagiorgo 2017.01.14. 20:14:59

@nu pagagyí:
szerintem egy kicsit elrugaszkodtál a témától, és sajátos elképzeléseid vannak a nyugíjrendszerről :)
De ezt ne itt vitassuk meg.

paragrafus 2017.01.14. 20:22:38

Decemberi információ:

....+Mielőtt bárki is azt hinné, hogy na most aztán tényleg jót tett Orbán a nyugdíjasoknak, gyorsan le kell hűtenem. Ugyanis valójában nem történt más, mint hogy valójában más botjával veri a bozótost.
A nyugdíjasokkal szembeni miniszterelnöki tisztelettel ellentétben ugyanis az a valóság, hogy az Erzsébet-utalvány 2017-től megszűnik, következésképp 2016. december 31.-ével felszámolják azt az állami tulajdonú céget is, amelyik ezt az utalványt gyártja. És most még (úgymond) zárás előtt gyorsan kaptak még egy nagy megrendelést. Az utalványok megrendeléséért az állam fizet (pontosabban átrakja az egyik zsebéből a másikba a pénzt) 2%-ot, plusz ÁFA-t, Vagyis egy tízezer forintos utalvány kerül 254 Ft-ba, amelyből az állam azonnal visszakapja az 54 forint adótartalmat.

És amikor Orbán amikor azt mondja, hogy találtak a költségvetésben pénzt arra, amit erre a célra oda lehet adni, akkor ez nem igaz. Nem ad a költségvetés egy fillért sem erre a célra. Idén legalábbis biztosan. Most valójában ezt az egészet azok a boltosok finanszírozzák, akik ezeket az utalványokat beváltják. Ugyanis ahhoz, hogy az adott üzlet meg tudja kapni az ellenértékét, ahhoz előbb be kell fizetniük a költségvetésbe 5% jutalékot utalványonként. Ez tiszta haszon az államkasszának. Majd ezt követően azonnal be kell fizetniük további 27% ÁFA tartalmat, amelyet a költségvetés csak hónapokkal később fog a boltoknak visszaadni. Tehát idén kizárólag csak az üzletek fognak az utalványért (vagyis számukra ingyen) árut adni. És majd csak később, majd csak a 2017-es költségvetés terhére fogják megkapni az utalvány értékének 95%-át, tehát az idei évben az állam részéről kiadásként egy fillér sem jelentkezik. Vagyis idén csak a megszűnő gyártó cégnek lesz utalványonként 200 Ft bevétele, valamint a költségvetésnek összesen 30%.-a. Tiszta bevétel a semmiért.
kanizsahir.hu/kanizsahir/web/?menu=cikk&id=15887

nick papagiorgo 2017.01.14. 20:22:58

@látjátok feleim szümtükkel:

a Magyar Posta Zrt-t az birtokolja (ahogy pl. a Volkswagen AG-t is az birtokolja), aki a részvényeket birtokolja.

Annak a mondatnak, hogy
" A posta egyébként nem az államé, csak a Posta Zrt. részvényei az államé. Ha ezeket eladja, nem a postát adja el, csak a részvényeket."

Mivel ma Magyar Posta Zrt-n kívül Magyarországon más posta nincs, ennek fényében nincsen semmi értelme. Ezt remélem, te is belátod.

Az meg hogy miből mennyi "pénz" jön, teljesen más dolog. Pl. a budapesti tömegközlekedésből sem jön túl sok pénz, legjobb lenne az egészet megszüntetni, aztán járjanak gyalog. Vagy háromszorosára emelni a jegyárakat, hogy nyereséges legyen :)

nick papagiorgo 2017.01.14. 20:28:43

@paragrafus:
hát ez nagyon jól sikerült.
Főleg, hogy ezen az egészen az államnak 30 % bevétele keletkezett. Mégiscsak ügyes gyerek ez az Orbán :)

Az nem derengett fel, hogy mi a francért fogadják el a beváltóhelyek az utalványokat, ha ezzel nekik veszteségük keletkezik? :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.01.14. 20:30:14

@nu pagagyí: az idos szulo eltartasara valo kotelezettseg evtizedek ota ervenyben van. nyilvan te is tudod, csak ez nem hangzik jol. az evtizedek alatt osszesprolt penz meg egy (1) evnyi "jovendo" nyugdijnak a fedezete. de ezt is nyilvan tudtad.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.14. 20:47:59

@paragrafus: Tehát az emberek nem kapnak utalványt idén, így most ha nem kaptak, akkor miről beszél ez a poszt? Meg a boltosok finnanszírozzák, amikor beváltják...:)))

magas szintü sajtótermék lehet az a kanizsahír

paragrafus 2017.01.14. 20:49:11

@nick papagiorgo:
...."Az nem derengett fel, hogy mi a francért fogadják el a beváltóhelyek az utalványokat, ha ezzel nekik veszteségük keletkezik?....

Csak látszólag.
A beváltóhelyek jelentős része úgy gondolkodik, hogy ezek az utalványok és a beváltásuk többletforgalmat generál - talán még vásárolnak is másféle árut - és az így képződött többletforgalom ellentételezi, kiegyenlíti az utalványon képződött veszteségüket. Adott esetben - leginkább a nagyobb bevéltóhelyek esetében - a többletforgalom által összeségében még így is nyereségük lehet.
(Nem mondom, hogy nyereségük lesz, de lehet)
Ezért vállalják be. Na meg a vásárlóerő megtartásáért.

paragrafus 2017.01.14. 20:50:55

@Halál kamionja mindenkit elgázol:
A hivatkozott cikk 2016 decemberi. Így nézd.
És igen. A boltosok előlegezik meg ezt az egészet a költségvetés számára.
Lehet cizellálni, vitatkozni rajta, de ez akkor is így van.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.14. 20:51:54

@paragrafus: jaja a kajajegy is veszteséges volt azért váltotta be az összes multi

meg csinálja a világon mindenhol

menj olvass még kanizsahírt, hadd röhögjek

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.14. 20:52:54

@paragrafus: nem kötelező nekik elfogadni, akár el is mehetnek a boltosok a kurva anyjukba, ha nem tetszik

paragrafus 2017.01.14. 21:12:49

@Halál kamionja mindenkit elgázol:
...."jaja a kajajegy is veszteséges volt azért váltotta be az összes multi"
meg csinálja a világon mindenhol".....

Röhöghetsz, amennyit csak akarsz, de ha szigorúan önmagában nézzük az utalványokat, akkor azok igenis veszteségesek. Hiszen annak csak - összességében - 95%-át kapja vissza a boltos. Nem tudom, ezen mit nem lehet megérteni.
De mint már egy másik kommentben utaltam rá, más módon próbálják meg ezt kompenzálni maguknak a boltosok.
Azt pedig, hogy a világban máshol hogyan működik, nem tudom, ugyanis más országok jogrendjét nem ismerem. Magyarországon jelenleg ez van.
A boltosnak előre be kell fizetnie a költségvetésnek az utalvány értéke után 5% beváltási jutalékot. (Ezt a boltosok mindegyike gyakorlatilag elbukja. Hiszen ezen öt százalék után is kiadta érte az árut a vásárlónak)
Egyébként pedig ezt nem kötelező elhinni. Attól még ez így van kis hazánkban jelenleg.

paragrafus 2017.01.14. 21:13:47

@Halál kamionja mindenkit elgázol:
Ez igaz. A boltosoknak nem kötelező elfogadniuk az utalványokat.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.14. 21:33:01

@paragrafus: A boltosnak a kártyaolvasó, meg a kártyás fizetés esetén is be kell fizetnie a jutalékot. kit érdekel?

Boross Bence 2017.01.14. 21:37:38

@nick papagiorgo: Valóban, de ez már komolyabb politikai kérdés, mint hogy ki kap 30 eurónyi az Erzsábet-utalványt.

Mivel a balliberálisok nem tudnak alternatívát nyújtani az Orbán-kormánnyal szemben, csak azt mondogatják, hogy térjünk vissza 2010 elé (lásd például Majtényi László államfői jelölését), kénytelenek a negatívumokat felnagyítani, vagy ha nincs, akkor negatívumokat kreálni.

Régi felismerés, hogy ugyanaz a mondanivaló előadható
negatív vagy pozitív hangsúllyal: bátor vagy kockázatvállaló, takarékos vagy fukar, jószívű vagy naiv balek stb. A cikkek egy része itt erre épül.

Egy másik jelenség, hogy minden intézkedésnek vannak vesztesei, vagy olyanok, akik nem járnak ugyanolyan jól, mint a többiek, tehát az ő negatív vagy elégedetlenkedő véleményét kell megjeleníteni a többségi pozitív fogadtatással szemben. Lásd például a megyei autópálya-matricák bevezetését, a társasági adócsökkentést vagy éppen a nyugdíjasoknak juttatott Erzsébet-utalványokat.

Itt vért izzadnak, csak hogy e technikákkal valami negatívumot találjanak a kormány tevékenységében, azután a munkamegosztás jegyében az Index szépen kirakja a címlapra a "független" blogot, ás máris dől a nézettség. Az emberek evolúciós sajátossága ugyanis, hogy a negatív hírekre jobban figyelnek, mint a pozitívakra: a veszély gyors észlelése fontosabb, mint az, hogy a dolgok rendben folynak. Az Index mint blogüzemeltető pedig a figyelemből, a nézettségből él, nekik ezért éri meg - a politikai elkötelezettségen túl.

Csak hát a választásokon nem ez alapján döntenek az emberek, hanem mérlegre teszik az elmúlt 4 évet és az alternatívákat. Márpedig a balliberális alternatív (térjünk vissza 2010 elé) nem elég vonzó a társadalomnak, hiába vannak Magyarországon az elégedetlenkedők többségben. Ők inkább passzívak maradnak, és minden megy tovább egyelőre ugyanúgy a maga útján.

Vagyis ez a blog, a társai és az Index mint a blog üzemeltetője csak olyan kismesterek, akik a kormányváltáshoz szükséges politikai aprómunka egyik szeletét (a hangulatkeltést) elvégzik a balliberális pártoknak, de a pártok helyett nem tudják elvégezni azok munkáját.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.14. 21:46:10

@Boross Bence: 'Csak hát a választásokon nem ez alapján döntenek az emberek, hanem mérlegre teszik az elmúlt 4 évet és az alternatívákat.'

2002ben azért sikerült a kiselQrót megválasztani

igazi hős 2017.01.14. 21:49:26

@Larry Silverstein: Ti szoktatok gondolkodni egy-egy ilyen érvelés előtt?!? A Posta azért ezer forintot egy levél kézbesítéséért, mert olyan kedve van, vagy ezért mert neki is 900-ba kerül? Még ha a magyar levelek 0 költségét indokoltad volna ilyen zseniálisan, az se nagyon állna meg, de talán nem tudod, egy levél Ausztráliába az OLK-ból először egy repülőre kerül (az meg pénzbe kerül, magyar légitársaság híján biztosan külföldi céghez megy az ára), majd az ausztrál posta kiszállítja (szintén nem ingyen). Na ezt mi fizetjük ki. De megtehetjük, hiszen annyira gazdagok vagy, hogy az EU legmagasabb áfáját is ki tudjuk fizetni.

Larry Silverstein 2017.01.14. 21:54:48

@igazi hős: 1.lehet h az EU legmagasabb ÁFÁját fizetjük, de nem olyan magasat mint a szocik alatt

2. persze pénzbe kerül a levélkihordás, sőt a bözsi is pénzbe kerül. Ne is kapjanak a nyuggerek semmit, ezzel is egyetértek. Főleg a külföldiek ne. Hadd sipákoljon a baloldal, hogy a külföldre menekült nyuggeren áll bosszút a patás.

Valójában azonban minden pénzt megér hogy soha nem nyerjetek.

igazi hős 2017.01.14. 21:55:59

@nick papagiorgo: "Most úgy kb mit kellett volna csinálni?" Te is tudod a választ, csak hülyének tetteted magad: a novemberi vagy decemberi nyugdíjhoz hozzácsapni. Ennek a költsége százezres tétel (fejlesztés, tesztelés, stb.) lett volna és nincs gond a külföldi nyugdíjasokkal, a Posta sem szopott volna egy irgalmatlan nagyot. És felőlem Orbán annyi levelet küldhetett volna mellé, amennyit a Fidesz vagy Mészárős Lőrinc hajlandó kifizetni.

morph on deer 2017.01.14. 22:22:59

@Larry Silverstein:
"lehet h az EU legmagasabb ÁFÁját fizetjük, de nem olyan magasat mint a szocik alatt"

Te ébren vagy?
Mikor volt korábban 27% vagy magasabb áfa, meséld már el, légyszives!

Boross Bence 2017.01.14. 22:26:46

@igazi hős: Az Erzsébet-utalvány lényege, hogy nem pénz: csak bizonyos helyeken, csak bizonyos dolgokra költheted el. A célokról és a beváltók köréről az állam határoz. Éppen ezért jobban irányítható gazdaságpolitikai eszköz a pénzosztásnál.

Ha pénzt küldött volna - mondjuk - Kanadába a magyar állam, akkor az sehogy sem folyt volna vissza a magyar gazdaságba.

Larry Silverstein 2017.01.14. 22:27:58

@morph on deer: Átlag ÁFA kulcs már 25 alatt van.

morph on deer 2017.01.14. 22:29:10

@Boross Bence:
"kénytelenek a negatívumokat felnagyítani,"

Nyugodtan állj neki és csökkentsd, semmi gond, figyelünk!

325 millió a külföldön használhatatlan utalványokra
52 millió postaköltség
=
377 millió elcseszett forint!

Lehet kicsinyíteni!

Boross Bence 2017.01.14. 22:32:39

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Az akkori Medgyessy az akkori Orbánnak valódi alternatívája volt. A mai Medgyessy (=térjünk vissza 2010 elé) a mai Orbánnak nem alternatívája.

2017.01.14. 22:33:56

@Larry Silverstein: "lehet h az EU legmagasabb ÁFÁját fizetjük, de nem olyan magasat mint a szocik alatt"

Jó nagyot hazudtál most, Orbán-gyökér (tény, hogy igazmondó fideszest az életben nem láttam). A szocik allatt 265 forint volt az euro, 300 alatt a benzin, 20 % az áfa és 30-40 adóval kevesebb. Sőt, pár százezer szakember még itthon dolgozott.
Nem félsz, hogy megver az Isten, ha sokat hazudsz?

Larry Silverstein 2017.01.14. 22:36:21

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: 'szocik allatt 265 forint volt az euro, 300 alatt a benzin'

Ja az átlagfizu meg annyi volt mint most a minimálbér. 20% ÁFA sosem volt a választási kampányban, viszont volt 700ezerrel kevesebb munkahely.

Larry Silverstein 2017.01.14. 22:37:17

@Larry Silverstein: 20% ÁFA sosem volt a választási kampányon kívül - az különösen aljas dolog volt

Boross Bence 2017.01.14. 22:41:09

@morph on deer: Éppen arről írtam fentebb, hogy a külföldre küldött Erzsébet-utalvány jórészt vissza fog folyni a magyar gazdaságba, a külföldre küldött pénz pedig nem folyt volna vissza.

Mármost a 2,7 millió nyugdíjasnak kiszállított 10 ezer forintos utalvány 27 milliárd forint, ehhez képest 52 milliót szóvá tenni szintén az a fajta bolhából-elefántot dolog, mint amiről fentebb írtam. Persze egy ember jövedelmeként beállítva vagy lélegeztető gépre átszámolva jól lehet akár 52 millió forintért is hisztizni. Biztos sokan felháborodnak rajta, főleg, ha az RTL Klub híradója mutatja be nekik.

morph on deer 2017.01.14. 23:06:19

"Átlag ÁFA kulcs már 25 alatt van."

Tehát már majdnem megközelítjük felülről a legmagasabb svéd ÁFA-kulcsot!

Óriási!
Ha jól emlékszem, ott az átlag 21,5% (!!!), azaz huszoneg és fél!
6% van a könyveken, 12% az élelmiszer és az éttermi árak, és 25% minden másnak a forgalmi adója.

Azt hiszem simán hülyének néznének, ha megpróbálnád elmagyarázni nekik a magyar élelmiszerek és éttermi árak "zseniális" áfa-rendszerét, pedig arrafelé láttak már egyet s mást adóügyben.

Csak így tovább!
Fel kell még hizlalni néhány futballcsapat hithű tulajdonosát, meg a multkor láttam egy trafikost is, már majdnem emberi formájúra lesoványodva, tehát nekik sem ártana még egy kis lóvé... A kaszinótulajdonosékról már szót sem ejtek...

Igazad lehet, azt hiszem nekik tényleg rosszabb volt a szocialista kormányok idején. Számukra tényleg előnyös a legmagasabb európai áfa..!

morph on deer 2017.01.14. 23:13:46

@Boross Bence:
"Éppen arről írtam fentebb, hogy a külföldre küldött Erzsébet-utalvány jórészt vissza fog folyni a magyar gazdaságba"

Epedve várom a példát, amelyben elmagyarázod, hogy az a bizonyos Kanadába küldött utalvány hogyan "folyik" hova?
Gondolom, azért nem azt akarod mondani, hogy a tízezer forintos utalvánnyal valaki Kanadából haza fog sietni, csak hogy elkölthesse..?

(Mert értem én, hogy fideszes vagy/lehetsz, de ez még Németh Szilárdon is túltenne...)

Szóval hogyan?

Larry Silverstein 2017.01.14. 23:15:51

@morph on deer: továbbra sem a svédek lesznek 2018ban a papíron prbán mellet, hanem a szocik

Larry Silverstein 2017.01.14. 23:17:02

@morph on deer: mindenkinek van magyar rokona, aki külföldön magyar nyugger (valaki írta h németországban van a legtöbb ebből a 30e-ből)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.01.14. 23:31:41

@morph on deer: fentebb irtak, hogy ha nem koltik el, akkor nem folyik sehova, ki sem megy az orszagbol.
"A forgalmazásból származó eredmény kizárólag szociális üdültetési célokra, ezzel összefüggő szolgáltatásokra, és egyéb szociális programokra, azaz az Erzsébet-programra használható fel. "
hvg.hu/gazdasag/20130319_Erzsebetutalvannyal_dontott_rekordot_a_N

sírjatok 2017.01.14. 23:38:58

@morph on deer: "Tehát már majdnem megközelítjük felülről a legmagasabb svéd ÁFA-kulcsot!

Óriási!"

Ha jól értelmezem, akkor már nem vitatod az eredeti állítást, miszerint a szocik alatt több áfát fizettünk, hanem áthelyezted a hangsúlyt arra, hogy nem ELÉGGÉ fizetünk kevesebbet.

Ezen el lehet vitatkozgatni, de mindenesetre az eredeti állítás igazát ezek szerint beláttad.

sírjatok 2017.01.14. 23:44:47

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: "Sőt, pár százezer szakember még itthon dolgozott. "

Érthetetlen, hogyan tud nőni a GDP ha százezresével mennek ki a szakemberek. Ez esetben az egy főre jutó GDP akkor sokkal brutkóbban kell hogy nőjön, nem?

morph on deer 2017.01.14. 23:45:58

@sírjatok:
"Ha jól értelmezem, akkor már nem vitatod "

Nem jól értelmezed.
A vita elejét is olvasd el.

élhetetlen 2017.01.14. 23:52:36

@lionking: És kapja @wotan: Ne bántsd szegény wotant. Még a legfelső pénzügyészünk, Varga Mihály is képes volt azt mondani, hogy a letelepedési kötvényekből mennyi bevételünk származott. Hát ő miért ne higgye el. Az más, hogy normális ember tudja, hogy, ha kölcsönt kap, akkor adóssága lesz, nem bevétele, de hát itt tart az ország többsége agyilag.

sírjatok 2017.01.14. 23:54:56

@morph on deer:
A vita így volt szerintem:

LS:
"lehet h az EU legmagasabb ÁFÁját fizetjük, de nem olyan magasat mint a szocik alatt"
Te:
"Mikor volt korábban 27% vagy magasabb áfa, meséld már el, légyszives! "
LS:
"Átlag ÁFA kulcs már 25 alatt van. "
Te:
"Tehát már majdnem megközelítjük felülről a legmagasabb svéd ÁFA-kulcsot!"

Az eredeti állítás az volt, hogy ma alacsonyabb az áfa mint a szocik alatt, nem pedig az, hogy mi van a svédekkel.

Boross Bence 2017.01.14. 23:56:47

@sírjatok: Orbán egy adóátrendezést hajtott végre: az SZJA-t lecsökkentette, helyette az ÁFA-t emelte. Összességében azonban a jövedelmekhez képest csökkent az adóteher 2010 óta.

Azt is hozzá kell tenni, hogy ez az adóátrendezés az alacsonyabb jövedelműek terheit növelte, hiszen ők jórészt elfogyasztják a jövedelmüket, amiből arányosan több ÁFA-t fizetnek, míg a magasabb jövedelműek arányaiban kisebb részt fogyasztatnak el náluk és inkább tudnak megtakarítani. De egy jobboldali kormány szemére nem hányható, hogy inkább a közép és magasabb rétegeknek kedvez a legalsó jövedelmi csoportok helyett. Ettől jobboldali per defitnitionem. A baloldal sara, hogy ennek ellenére nem tudta megszólítani az alsóbb osztályokat. Ha nem lennének a liberálisok a nyakukban (pl. a Soros-bérencek), akkor valószínűleg már talpra álltak volna.

élhetetlen 2017.01.14. 23:57:02

@Larry Silverstein: Mi van, még mindig ott tartasz, hogy az IMF hitel az hitel, a kötvény kibocsátás meg nem hitelfelvétel, csak megélünk a piacról?

morph on deer 2017.01.15. 00:00:33

@Larry Silverstein:
"továbbra sem a svédek lesznek 2018ban"

Na és?
Nem erről van szó!
Ezt írtad:
"lehet h az EU legmagasabb ÁFÁját fizetjük, de nem olyan magasat mint a szocik alatt"
- Ami ugye nem igaz, mert soha korábban nem volt 27% áfa.
Erre jöttél:
"Átlag ÁFA kulcs már 25 alatt van."
válasszal, amire felhoztam példának Európa egyik legmagasabb adójátfgizető népet, akik még mindig jóval kevesebb forgalmi adót fizetnek, mint a magyarok.

De gratulálok a válaszhoz, nagyon rátermett kis válasz! Tiszta apja...

Larry Silverstein 2017.01.15. 00:01:43

@élhetetlen: 'még mindig ott tartasz, hogy az IMF hitel az hitel, a kötvény kibocsátás meg nem hitelfelvétel, csak megélünk a piacról?'

Nem, mind2 hitelfelvétel.

A jó kormány, mint az Orbán kormányok nem vesz feltöbb hitelt, mint amennyit visszafizet.

A féreg kormányok és a féreg állampolgárok meg az utódjaikra hagyják a költekezésük kifizetését.

Larry Silverstein 2017.01.15. 00:03:18

@morph on deer: Ami nem igaz, az a 27% ÁFA. Mo-n a termékeken nem 27% az ÁFA átlagosan.

sírjatok 2017.01.15. 00:07:46

@morph on deer: "Erre jöttél:
"Átlag ÁFA kulcs már 25 alatt van."
válasszal, amire felhoztam példának Európa "

Ami kibaszottul irreleváns, mert ha ötven vagy mínusz ezer százalékot is fizetnek a svédek, skótok vagy marslakók, nem róluk volt szó, hanem a szocikról.

Boross Bence 2017.01.15. 00:09:35

Egyébként ez a 32 eurónyi összeg valóban szavazatvásárlás, de nem úgy, mint ahogy a szocik teszik a száraztésztával meg a konzervekkel a cigánytelepen a választások előtt egy héttel. Ez lelkiekben számít, és igenis eszmei értéke van annak, ha valaki Kanadában vagy Ausztráliában megkapja, mert rájön, hogy otthon még őt számon tartják, netán visszavárják. Németországban pedig odaadhatja a gyerekeinek az utalványt. Szerintem ez sokat számít. Majdnem olyan sokat, mint ha azt Kárpátalján kapná meg egy nyugdíjas, akinek még a téli tüzelőt is a szeretetszolgálat hozza.

Ez a lelki haszon később sokat fog jelenteni. Erre a lelki tényezőre vakok a balliberálisok, akik mindig csak az anyagi(as) értékeket veszik számításba.

Larry Silverstein 2017.01.15. 00:19:06

@Boross Bence: 'Erre a lelki tényezőre vakok a balliberálisok, akik mindig csak az anyagi(as) értékeket veszik számításba.'

- kivéve, ha mondjuk nem küldi ki az utalványt. Akkor ez lett volna a mai cím:

Nem elég, hogy Orbán elüldözi a nyugdíjasokat az országból, még a járandóságukat is lenyúlja!

élhetetlen 2017.01.15. 00:19:27

@nick papagiorgo: „miért van az, hogy a Fidesz népszerűsége nagyobb, mint a teljes baloldalé együttvéve?”. Ez nagyon egyszerű. Az egyoldalú tájékoztatás. Ha Varga Mihály azt mondja, hogy a letelepedési kötvényből mennyi bevételünk származott, akkor ezt a gyalog elhiszi. Nem tudja, hogy ez egy nagyon rossz kamatú kölcsön, alias hitel. Nem tudja, hogy a rezsicsökkentés, pontosabban annak a megjelentetése a számlán, mibe került a cégeknek, (adatbázis bővítés, mert le kell tárolni, hogy mennyit is nyertél, számlakép módosítás), csak az látja, hogy nyert 300 forintot. Nem gondol bele, hogy ki nyert havi 30 ezer forintot. Nem ér rá ezzel foglalkozni, és a hírekben, ha rászán öt percet, ez nem jelenik meg. Szerinted az országban hányan tudják, hogy Orbán várba költözése mivel jár, és miért kell lovarda a várba? stb. Nincs tájékoztatás, csak siker propaganda, plakáton, mindenhol. Az embereket nem nem érdekli, csak nem is hallanak a problémákról. Elélnek azon, hogy Gyurcsány hazudott, mert nem értesülnek arról, hogy Orbán naponta hazudik. Kb. ennyi.

Larry Silverstein 2017.01.15. 00:26:43

@élhetetlen: 'Ez nagyon egyszerű. Az egyoldalú tájékoztatás. '

Komcsik egyoldalú tájékoztatása nem akadályozta meg a forradalmat 56ban, 89ben és 2010ben.

A Jobbikot sem akadályozta meg abban hogy a szoci média 10edével se rendelkezik, hogy népszerüb legyen mint a szocik.

élhetetlen 2017.01.15. 00:31:09

@wotan: Megpróbálom. Az értékesítők diszkont áron kapták a kötvényt, az állam teljes áron fizeti majd vissza. A különbözet annál a pár tisztázatlan hátterű cégnél landol, akiket Rogán ajánlott, és kizárólagos terjesztési jogot kaptak (nagyon nagy összeg). Ha az állam adta volna el mint a többi államkötvényt, akkor is kérdéses lenne, hogy kit engedünk be hitelért az EU-ba, de legalább nem lenne veszteséges. Így érted?

sírjatok 2017.01.15. 00:39:36

@élhetetlen: Bocs de ezt alá tudod támasztani valami hard fact-tal? Tehát hogy azért szavaznak a fideszre az emberek, mert tájékozatlanok, vagy hogy főleg a tájékozatlanok szavaznak a fideszre, stb. Mert ez így elméletnek egy, de mivel bizonyítod?

Ja és akkor miért szavaztak az MSZP-re 10 éve? Akkor még tájékozottabbak voltak?

élhetetlen 2017.01.15. 00:40:03

@nick papagiorgo: Azon egyszerű okból, hogy mivel ezt rányomták egy csomó dolgozóra, aközött választhat, hogy veszít rajta ugyan, de vásárolnak nála, vagy nem nála vásárolnak. Tudod, mi az, hogy kényszerpálya?

Larry Silverstein 2017.01.15. 00:46:28

@élhetetlen: És ez nagyon jó így. Sokkal több a dolgozó szavazó, mint a boltos szavazó. Mellesleg ezzel sem volt gond amíg a franciák nyomták a Sodexo-val ugyanezt, monopol helyzetben.

morph on deer 2017.01.15. 00:48:26

@Larry Silverstein:
"Ami nem igaz, az a 27% ÁFA."

Szerencsétlenke, hát ki mondta, hogy "átlagosan" 27% ???

Európában a legmagasabb a 27%- os áfakulcs, az meg CSAK Magyarországon van!
És CSAK az Orbán érában!
Előtte meg soha nem volt!
Máshol Európában most sincs!

Ezt cáfold meg, ha tudod, és ne olyasmit, amit senki nem állított!

sírjatok 2017.01.15. 00:48:38

@élhetetlen:
Én azt gondolom, hogy ha food stamp létezik még a nagy Ámerikában is, akkor annyira biztos nem lehet szar ez a konstrukció.

Larry Silverstein 2017.01.15. 00:49:10

@élhetetlen: A letelepedési kötvény árusításban valóban van mutyifaktor.

A rendszer a MANYUPhoz hasonló, az állam megmondja milyen magáncég adja el neked a MANYUPot (vagyis állampapírt).

A kérdés a mérték. A fidesz szerényen lop, az állam nem megy tönkre a letkötv. árusításba, ellenben a MANYUPba meg a többibe belerokkantak az adófizetők és az államháztartás.

Larry Silverstein 2017.01.15. 00:50:17

@morph on deer: A legmagasabb fizethető ÁFAkulcs nem érdekel engem, az érdekel amit valóban fizetek.

Ez a szocik alatt magasabb volt, ma alacsonyabb.

morph on deer 2017.01.15. 00:51:48

@Larry Silverstein:
"még a járandóságukat is lenyúlja!"

Nem járandóság.
Karácsonyi ajándék.

sírjatok 2017.01.15. 00:58:28

@morph on deer: Megint mellébeszélsz, LS azt állította, hogy kevesebb áfát fizetünk ma, mint a szocik alatt, ezt vitattad azzal, hogy 27% az áfa, ami nem igaz, mert átlagosan kevesebb.

Azzal csak most hozakodsz elő, hogy te úgy értetted, hogy van egy 27%-os kulcs is, ami szintén irreleváns, mert nem arról volt szó, hogy mi a legfelső kulcs, hanem hogy kevesebb, avagy több áfát fizetünk, mint a szocik alatt, és igen, kevesebbet.

Lásd be, simán csak elfelejtetted, hogy egyes tételeknek csökkent az áfája, és amiatt az átlag is csökkent.

morph on deer 2017.01.15. 00:59:12

@sírjatok:
"nem róluk volt szó, hanem a szocikról."

Amennyiben?

Mert ki is 'büszkélkedett' vele, hogy "az átlag áfakulcs már 25% alatt van"?

Netán a szocik?
Azért legalább a saját dumádra megpróbálhatnál vissaemlékezni néha, mielőtt hülyeségeket irkálsz.

Elnézted az elején - ami előfordulhat - most meg már órák óta erőlteted azt, ami már elsőre sem volt jó. Szerintem rossz taktika, de te tudod.

élhetetlen 2017.01.15. 01:00:25

@sírjatok: Nem ezt elnagyoltam. Ott van még az a réteg, akinek az egy kulcsos adó jól jött, csak nem pörgeti a gazdaságot, ahogy gondolták, mert nem vesz több tejet, kenyeret, legfeljebb kétszer megy a tengerhez, és háromszor síelni egy évben. Úgyhogy a fogyasztás adóztatása a jövedelmekkel ellentétben nem sikeres, viszont egy komoly rétegnek rossz. De nem akarok vitatkozni, mert az sem változtat semmin.

morph on deer 2017.01.15. 01:05:10

@sírjatok:
"Azzal csak most hozakodsz elő, hogy te úgy értetted, hogy van egy 27%-os kulcs is"

Kis szivem, olvassál már cseppet mielőtt olyasmibe pofázol bele, ráadásul hazugságokat, amiről fogalmad sincs.

Ennyire még te sem lehetsz barom, hogy a pár órával ezelőtti, még szem előtt lévő kommentet próbálod elhazudni, vagy igen?

sírjatok 2017.01.15. 01:05:37

@morph on deer: "Amennyiben?"

Amennyiben LS eredeti állítása az volt, hogy most kevesebb áfát fizetünk, mint a szocik alatt. Ami állítással vitába szálltál. Tessék itt írja:
2017.01.14. 21:54:48

sírjatok 2017.01.15. 01:08:45

@morph on deer: "kis szívem", a vita megint:

LS állítása:
kevesebb áfát fizetünk, mint a szocik alatt

Te ellenérved:
nem igaz, 27% az áfa

LS ellenérve:
az átlag 25% alatt van

Te ellenérved:
- de svédországban... (irreleváns, Magyarországról, magyar kormányokról volt szó)
- de a legmagasabb kulcs 27% (irreleváns, átlagról volt szó, nem a legmagasabb kulcsról)

élhetetlen 2017.01.15. 01:09:39

@sírjatok: Hát így nehéz. Nem mondtam, hogy szar a konstrukció, csak kérdezted, hogyha a boltok veszítenek rajra, akkor miért fogadják be az utalványokat. Mindegy melyiket, én meg válaszoltam.

sírjatok 2017.01.15. 01:11:28

@élhetetlen: "Ott van még az a réteg,"

De ezzel nem változtatsz az alap állításodon, csak csiszolod. Alá tudod támasztani valamivel, hogy a fidesz szavazók valahogyan kevésbé műveltek vagy tájékozottak, mint pl. az mszp, jobbik, dk szavazók?

Mert bizonyítás nélkül azért ez egy elég butácska állítás. 10 évvel ezelőtt szuper tájékozott volt mindenki?

Larry Silverstein 2017.01.15. 01:13:00

De hogy ne ezen rugózzunk, különben tényleg magas az ÁFA. S 2018ig nem is fog csökkenni a legmagasabb kulcs.

Levihetnék mondjuk 25re vagy 24re, de mások a prioritások. A 9%-os SZJA-ra még esély is van választás előtt.

Nekem erről az a véleményem, hogy inkább az utóbbit preferálom úgy a saját, mint a magam érdekében egyaránt.

sírjatok 2017.01.15. 01:13:37

@élhetetlen: ok csak úgy tűnt, mintha ezzel azt sugallanád, hogy szar a konstrukció. De akkor szerinted végülis jó, hogy vannak kajakegyek, nem?

sírjatok 2017.01.15. 01:18:37

@Larry Silverstein: "Levihetnék mondjuk 25re vagy 24re,"

Höjj, képzeld azt a zokogókórust, ami erre indulna, hogyaszondja "két egész százaléknyi alamizsnát ad az orbán-rendszer" meg "drágább átállni az új rendszerre, mint amennyi a nyereség" meg "ha ez olyan jó, miért nem lépték meg eddig" meg "szavazatokat vásárol az orbán-rezsim" meg a társai :D

Nyugi, ezek sírnak mindenképp.

élhetetlen 2017.01.15. 01:22:34

@Larry Silverstein: Azt hiszem, ez reménytelen. „A letelepedési kötvény árusításban valóban van
mutyifaktor. A rendszer a MANYUPhoz hasonló.” A MANYUP létező pénzből vett államkötvényt. A letelepedési kötvény az kölcsön. Ha itt valami hasonlóságot látsz, az a világképed torzulásának következménye. Itt befejeztem, kár beléd.

Larry Silverstein 2017.01.15. 01:27:55

@élhetetlen: Az államkötvény az államkötvény, az államnak vissza kell fizetni kamatostul, ha a MANYUP, ha a letelepedési kötvényes fektet bele, tökmind1.

A MANYUP miatt viszont eladósodott a haza, a letkötv. miatt nem. Ez a diffi.

élhetetlen 2017.01.15. 01:27:57

@sírjatok: Nem sugallok semmit, válaszoltam egy kérdésedre. Egyébként, ha az állam nem adóztatná másként a kajajegyet, mint a munkabért, nem lenne szükség a kajajegyre. (Arról már nem beszélek, hogy a béren kívüli juttatások adóvonzatát minden évben átszervezik, mert ez olyan jó!)

morph on deer 2017.01.15. 01:28:27

@sírjatok:
Rossz a sorrend.

Először: Európa legmagasabb áfája Magyarországon van
LS: Nem igaz, mert a szocik alatt magasabb volt
Én: Ébren vagy? Soha korábban nem volt 27%, stb.

Innentől stimmel:
"LS ellenérve:
az átlag 25% alatt van"

Tehát az "átlag" itt kerül elő először!
Erre hoztam fel a svéd példát.

Most szólok: valaminek az "átlaga" soha nem lehet magasabb, mint a legmagasabb érték!
Tehát:
Mikor is volt a szociknál "átlagban" 25%- nál magasabb az ÁFA?

Egyébként Európában tényleg Magyarországon van a legmagasabb ÁFA használatban, ez meg tény.
Közben a hintaló és s papírkosár olcsóbb lett, tehát "átlagban" qrva jó a helyzet.

A "jóléti államban" - amilyen egyébkén Orbán szerint nincsen - az élelmiszer áfája 12%.
És ezt most nyugodtan megmagyarázhatot az átlag állampolgárnak, hogy csak egy liberálkapitalista trükk, mert így késztetik zabálásra a svédeket!
El fogják hinni!
Sőt, azt is, hogy ez is a Soros mistt vsn így!
És ezt is elhiszik, semmi gond :)

sírjatok 2017.01.15. 01:35:00

@élhetetlen: "ha az állam nem adóztatná másként a kajajegyet, mint a munkabért, nem lenne szükség a kajajegyre."

De baszki hát ez a _lényege_. Meg hát kajajegy csomó helyen van a világban. Tényleg nem értem, mi vele a gondod. Persze vannak hátrányai, meg előnyei is, ok.

morph on deer 2017.01.15. 01:36:10

@Larry Silverstein:
"Nekem erről az a véleményem, hogy inkább az utóbbit preferálom úgy a saját, mint a magam érdekében egyaránt."

Na végre!
És ezt el is hiszem :)

Azért az már nagyon durva lesz egykulcsos adónak - lesznek akik az átlag egész évi jövedelmének megfelelő összeggel járnak jobban hirtelen - és lényegében ok nélkül dob el az állam egy rakás lét, de biztosan népszerű lesz.

Larry Silverstein 2017.01.15. 01:36:27

És a mai differenciált ÁFA rendszer ugyan bonyolultabb, mint a szoci egységes 25%-os, de szociálisan érzékenyebb is.

Miért mondom ezt?

Mert ma a disznóhús, csirkehús, tojás, friss tej és a lakásépítés adózik 5% ÁFÁval, és az internet asszem 18%-al (meg az étterem), amely termékek a nyugger és a szegényebb fogyasztók kosaraiban valszeg nagyobb részt foglalnak el, mint a dubajozó fidesz párttitkárokéban.

Há nem?

Boross Bence 2017.01.15. 01:40:14

@élhetetlen: Na itt nagyon becsapod magad - nagyon becsapja magát az egész balliberális oldal. A tájékoztatás nem egyoldalú - abban az értelemben legalábbis, hogy nincs olyan információ, amit ne tudna azonnal a széles tömegekhez eljuttatni a balliberális oldal. Az elmúlt 7 évben mindenkihez eljutott a "Fidesz lop-csal-hazudik" üzenetetek. Sőt, a társadalom túlnyomó többsége, még a Fideszesek nagy része is egyetért ezzel. A probléma ott van, hogy ma már nem elég ennyivel kampányolni. Részben azért, mert a balliberális oldal is lopott-csalt-hazudott, tehát hiteltelen, amikor ezt hozza fel, másrészt minden mondanivalójuk a "térjünk vissza 2010 elé" szöveg, a "fékek és ellensúlyok", "Európa", "demokrácia" stb. nevű maszlag, amire már nem vevő - vagy nem úgy vevő - a magyar társadalom, mint 2010 előtt.

Persze én örülök, hogy ti egy hamis elképzeléssel áltatjátok magatokat, és erre alapozva téves politikai stratégiákat fogalmaztok meg, magyarán: rosszul politizáltok. De azért jobb lenne, ha politika verseny lenne a főhatalomért. Ám ha veletek nem megy, akkor majd megy nélkületek.

Larry Silverstein 2017.01.15. 01:41:15

@morph on deer: Hogyne lenne népszerü. Az adócsökkentés népszerü, ez ilyen.

A családosok már ma sem fizetnek 15% SZJA-t sem, meg a KATA-s kisvállalkozók se.

élhetetlen 2017.01.15. 01:41:17

@Larry Silverstein: Próbáltam jelezni, hogy hagyjuk abba. Ha még azt sem fogod fel, hogy a MANYUP az államtól vett állampapírt, a letelepedési kötvényt vevő meg egy olyan magáncégtől, aki diszkont áron vette meg a kötvényt, lenyelte a különbözetet, és az állam majd a teljes összeget fizeti vissza, akkor én nem szándékozom veled tovább beszélgetni, mert úgy tűnik, gondolkodni nem vagy képes. Egyébként azt tudod értelmezni, hogy a meglévő pénzen vett államkötvény (MANYUP) miatt eladósodott az ország, míg a letelepedési, azaz, hitel, kölcsön miatt nem? Ne válaszolj, csak gondold át! (Persze, nem fog menni).

Larry Silverstein 2017.01.15. 01:43:27

@élhetetlen: Bözsi előtt is volt kajajegy meg cafeteria és másképp adózott mint a bér.

Különben 1 vállalkozó sem adna cafeteriát, ha nem hülye.

Larry Silverstein 2017.01.15. 01:47:17

@élhetetlen: A MANYUPos vette a MANYUP kezelő magáncégtől az állampapírt, tehát semmi különbség nincs, azon kívül hogy a MANYUPba becsődölt a költségvetés, mert nagyságrendekkel nagyobb pénz volt mint a letkötv.

sírjatok 2017.01.15. 01:49:11

@morph on deer:
"Először: Európa legmagasabb áfája Magyarországon van
LS: Nem igaz, mert a szocik alatt magasabb volt"

... te hülye vagy, de komolyan. Olvasd már el, mit írt! Idemásolom neked:

"Larry Silverstein
2017.01.14. 21:54:48
@igazi hős: 1.lehet h az EU legmagasabb ÁFÁját fizetjük, de nem olyan magasat mint a szocik alatt"

Elemezzük együtt bazdmeg,
"1.lehet h az EU legmagasabb ÁFÁját fizetjük, de nem olyan magasat mint a szocik alatt"

na közelítsünk rá
"1.lehet h az EU legmagasabb ÁFÁját fizetjük, de"

még nagyítsunk rá a kérdéses részre
"az EU legmagasabb ÁFÁját fizetjük"

írja LS.

Ezt te úgy "egyszerűsítetted", hogy
"LS: Nem igaz, mert a szocik alatt magasabb volt"

Csakhogy, mint a nagyításban jól látszott, LS egyáltalán nem vitatta, hogy EU-bajnok áfánk van, mindössze azt írta, hogy most kevesebbet fizetünk, mint a szocik idején.

Ha azt a képzeletbeli állítást akartad vitatni, hogy nem is EU-első az áfánk, akkor gratulálok, nyertél, mert tényleg EU-első, viszont szerencsére senki nem is mondott ellent neked.

Ha viszont azt a valós állítást akartad vitatni, hogy a szocik alatt többet fizettünk, akkor bebuktad, mert ma az átlag tényleg 25% alatt van.

De baszki nem igaz, hogy felnőtt embereknek ennyire ízekre kell szedni és a pofájába kell dörgölni valamit, hogy megértsék. Ez katasztrófa baszki.

élhetetlen 2017.01.15. 01:59:59

@Boross Bence: Hú! Először is nem politizálok, másodszor nem vagyok semmilyen pártnak sem tagja, sem támogatója. Egyszerűen irritál a hülyeség, mindegy ki követi el. Irritált, mikor az előző kormányzatnál valaki úgy döntött, hogy csökkenteni kell a kórházi ágyak számát, mert csak azt látta, hogy mennyi az egy kórházi ágy költsége, és azt hitte, hogy ezzel csökken az üzemeltetés költsége. Most irritál, hogy Orbán megalomániája miatt szétcseszik a várat, meg lovarda kell, biztosan lesz majd lovas őrségváltás is, mert az angol királynőnek is van. Irritál a múzeumi negyed, mert egy nap legfeljebb két múzeumot lehet feldolgozni, na, majd oda jár vissza a turista, és ha ezt feltupírozzuk azzal, hogy nem baj, ha odalesz a liget, majd csinálunk ligetet a sínek fölé. Na menj a….

sírjatok 2017.01.15. 02:09:58

@élhetetlen: Tiszta kár, hogy a szavazólapon nincs olyan rubrika, hogy "engem nem irritáló kormány" meg "olyan kormány, amelyik jól vezeti az országot", hanem csak ilyenek vannak, hogy "fidesz" meg "jobbik" meg "dk".

Merthogy azon keseregni, hogy de ez így nem jó, igazából az elég könnyű. Bárki bármiről meg tudja mondani, hogy az nem jó, vagy nem elég jó.

Viszont a választás mindig a valós alternatívák között van, nem pedig egy valós alternatíva és egy elképzelt ideális eredmény közt. Nincs ideális kormány, hanem fidesz van, meg mszp, meg dk, meg jobbik. És a kérdés az, hogy melyik a legkevésbé irritáló. Azzal elvetni mindet, hogy egyik sem tökéletes, nirvána-érv, ami érvelési hiba.

hu.wikipedia.org/wiki/Nirv%C3%A1na-%C3%A9rv

Boross Bence 2017.01.15. 02:17:57

@élhetetlen: Természetesen vannak hülyeségek, tévedések, hibák minden kormányzat munkájában, sőt minden szervezetben. De fogadd el, hogy vannak olyan intézkedések is, amelyeknek nem te vagy a megcélzottja, sőt a megcélzottak nálad és az elvbarátaidnál nagyobb csoportot alkotnak!

Például - amit írsz - a vár egy részének a rekonstrukciója vagy az új múzeumok ilyen intézkedés. Az, hogy most Orbán fog benne ülni, vagy ő fogja átadni, téged zavar, másokat nem zavar, az új vagy megszépült épületek meg ittmaradnak Orbán után is. Szóval vannak érvek mellette is. Márpedig ha egy intézkedés mellett és ellen is vannak érvek, akkor az politikai kérdés, hogy egy kormányzat meglépi-e. A kormányzat pedig hatalmi szempontok szerint fog dönteni, ami a maga helyén teljesen racionális dolog. Te pedig a hatalmi szempontoknak csupán egy kis pontja vagy.

Ennyiben tehát értelmetlen általában véve a politikai döntések "hülyeségéről" beszélni, sokkal helyesebb "politikailag káros" vagy "gazdaságilag káros" vagy "nekem ezért meg azért nem szimpatikus" intézkedésekről beszélni.

Larry Silverstein 2017.01.15. 02:20:29

@morph on deer: 'Azért az már nagyon durva lesz egykulcsos adónak - lesznek akik az átlag egész évi jövedelmének megfelelő összeggel járnak jobban hirtelen - és lényegében ok nélkül dob el az állam egy rakás lét, de biztosan népszerű lesz.'

- az ilyen fajta durvaságokat túl tudom élni.

Egyébként is porhintés az SZJA, de minden országban így számolnak. Ami engem valóban érdekel, az a SARC, a SÁP, amit úgy lehet kiszámolni hogy nettó bér osztva teljes munkáltatói költség

Boross Bence 2017.01.15. 02:21:27

@élhetetlen: És persze ezek belátásához nem kell párttagnak lenned. A pártok itt csak arra jók, hogy elrendezzék az emberek gondolkodását, ideológiai mankókat adjanak nekik. De ha autonóm véleményformálónak tekinted magad, akkor is törekedned kell a koherenciára, különben ostoba fecsegőnek fogsz tűnni.

Boross Bence 2017.01.15. 02:23:44

@Larry Silverstein: Ezt úgy hívják magyarul, hogy "adóék".

Boross Bence 2017.01.15. 04:22:26

@Boross Bence: Talán nem jól fogalmaztam az előbb világosan: a "vannak is hülyeségek a politikában meg nincsenek is" helyett inkább úgy mondanám, hogy a politikai racionalitás mércéje belső, számunkra, kívülállóknak nem adott. Amit mi hülyeségnek gondolunk, az lehet egy körültekintő elemzés eredménye, és amit ravasz húzásnak látunk, az lehet egy téves helyzetértékelés szerencsés kimenetele. Ez nem a mi egyéni politikai preferenciáink függvénye.

Mi, kívülállók nagyon kevés hiteles információval rendelkezünk a döntések hátteréről, mert egy politikus sem vallja be szívesen, hogy tévedett, vagy hogy nem volt kellően körültekintő a döntéseiben, mert védi az arcát, illetve a siker mindig szándékosnak van beállítva. A politikus vetélytársai pedig ha kell-ha nem alapon csak rosszat mondanak róla. Ezért tehát legfeljebb kései memoárokból vagy olyan kiszivárgott őszinteségi rohamokból, mint az őszödi beszéd, értesülhetünk a hibás döntésekről, valódi politikai hülyeségekről.

És ugye ismert a "kényszerpálya" jelensége is: amikor az események sodorják magukkal a politikust, mert az valamiért - például egy korábbi rossz döntés miatt - elveszítette a további politikaalakító képességét. Itt is nagyon nehéz "hülyeségről" beszélni.

látjátok feleim szümtükkel 2017.01.15. 09:46:53

@Boross Bence: " Ezért tehát legfeljebb kései memoárokból vagy olyan kiszivárgott őszinteségi rohamokból, mint az őszödi beszéd, értesülhetünk a hibás döntésekről, valódi politikai hülyeségekről."

Van ebben sok igazság, meg mindenben amit írtál, de azt vedd figyelembe, hogy a közvélemény nem a "politikai" döntéseket támadja első sorban, hanem a konkrét törvénytelenségeket. Pl. a közbenemszerzést, az alkotmányossági kőccséget, a földmutyikat, a személyre és cégre szóló kormányzati tendereket, az ellenőrzés nélküli pénzszórást, a hivatalnokok felelőségre vonásának elmaradását. Pl. a bözsikötvényt is csak egy valakinek lett volna feladata szóvá tenni annyiban, hogy mit kezd egy kanadai magyar nyugger kanadában az utalvánnyal, és lehetett volna az egyébként senki által nem kifogásolt politikai döntést jól végrehajtani.
Vagy a fidesz kőbevésett alaptörvénye mindenkinek biztostíja a közéletben való részvéltel - a politizálás - jogát, erre kormányszinten ezt megkérdőjelezik a magyar állampolgár Soros György és sok magyar állampolgár vonatkozásában, de közben nem veszik számításba, hogy a CÖF-röf békementelésere határon túlról érkeztek külföldi állampolgárok azzal a céllal, hogy beleszóljanak a magyarok életébe., de az Or bán fellépésire is rendszeresen jönne lengyelek. Mi célből is? Ez nem politikai döntés, ez politikai ostobaság.

látjátok feleim szümtükkel 2017.01.15. 09:47:47

Ja, é amikor Deutsch Tom elutazott a csehekhez befolyásolni, az most hogyan is értékelendő?

élhetetlen 2017.01.15. 11:28:47

@sírjatok: Ha nem tűnt volna fel, megismétlem: „csak kérdezted, hogyha a boltok veszítenek rajra, akkor miért fogadják be az utalványokat. Mindegy melyiket, én meg válaszoltam.”. Innét indultunk. Most te azzal jössz, hogy „hanem csak ilyenek vannak, hogy "fidesz" meg "jobbik" meg "dk".”. Nem kortesbeszédet szándékoztam írni, csak egy épeszű magyarázatot egy kérdésedre, egy kommentben. De, ha már itt tartunk, hogy „Bárki bármiről meg tudja mondani, hogy az nem jó, vagy nem elég jó”, az sem ártana, ha a vezetésben is lenne pár ember, aki ezt a törvények megalkotása előtt is meg tudná mondani.

élhetetlen 2017.01.15. 12:16:50

@Boross Bence: „Amit mi hülyeségnek gondolunk, az lehet egy körültekintő elemzés eredménye”. Na, itt abba is hagyhatjuk, mert eljutottál a „mit aptyuk tész, mindig jó az” állapotig. Ha tudsz épeszű indokot a Galéria kitelepítésére a várból, akkor beszélhetünk. Tegyük fel, hogy egy turista látni szeretné a várost is, és még a művészetek is érdeklik. Eddig felment a várba, megnézte a panorámát, a Mátyás templomot, a Galériát, ez egy napos program volt. Aztán egy másik napon elment a ligetbe, megnézte a tavat, meg a kacsákat, és bement a Szépművészetibe, akár a Műcsarnokba is, és lazítás képpen a Vajdahunyad várat is megnézte, és benézett a Mezőgazdasági Múzeumba. Most majd lesz egy órányi látnivaló a várban, és, és két napi látnivaló a Ligetben, ami a turistának nem jó. Másik, csak kiragadott piti téma. Balaton, és a folyók. Halászat nincs, horgászparadicsom kell, a horgász nem adhatja el, amit fogott. Aztán (talán a füredi összeröffenéskor) Orbán megtudja, hogy nincs balatoni hal, berendeli Vargát, aki másnap jelenti neki, hogy megoldotta a problémát. Mi is történt? Semmi, legfeljebb a vacsorára szerzett halat. Ha te erre azt tudod mondani, hogy körültekintő elemzés eredménye, hát, akkor én nem tudok mit mondani. És akkor még nem beszéltünk a súlyosabb dolgokról, mint a föld ügy, ahol megveszi valaki, nem műveli, mert nem ellenőrzik, de megkapja a föld alapú támogatást, az állattartónál meg éhen döglik az ötszáz birka, stb. „Mi, kívülállók nagyon kevés hiteles információval rendelkezünk a döntések hátteréről”. Igen, aki becsukja a szemét, az nem lát. Mondd meg, mi a jó abban az államnak, hogy fillérekért eladja a lepusztult kastélyokat, aztán adópénzből fizeti a kastélyfelújítást (támogatás), de utána az nem állami kastély lesz, hanem magán. Gondolj, gondolj, mint Micimackó.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.15. 12:24:37

@élhetetlen: föld alapú támogatást pl. pont arra adja az EU hogy ne müveld...

ha a többihez is ilyen hülye vagy menj főzni inkább

élhetetlen 2017.01.15. 13:09:59

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Igen, és az EU mondja meg, hogy kinek kell eladni a földet, aki biztosan nem fogja művelni. Te meg főzni se menj, mert még túl gondolod, és a rántotta sem fog sikerülni.

fehérfarkas 2017.01.16. 15:57:09

@nick papagiorgo: "Basszus, ez egy ajándék."

Ajándék????
Ajándékot az ember a saját pénzéből szokott adni és nem az adófizetőkéből!!!
Itt nagy szellemi sötétség, hogy egyesek azt gondolják, hogy a kormány az adófizetők pénzével a sajátjaként bánhat. Mintha a mi adóként a költségvetésbe befizetett pénzünk Orbán, Habony, Vajna, Matolcsy, Rogán, Lázár és társainak a magán pénze lenne, és abból annak adnak, akinek akarnak. Akinek adnak, az meg legyen hálás érte, hogy kapott valami ajándékot tőlük.
Ez nem kapitalizmus, ez nem demokrácia, hanem feudalizmus, annak is úgy a 8-9. sz-ból való időszakából. És vannak akik itt a kommentekben még örülnek is ennek, és propagálják is.

fehérfarkas 2017.01.16. 16:11:17

@Legeslegalja: "Összevetésként annyit biztosan tudunk, hogy GYurcsányék rommá adósították az országot és emberket, devizában és forintban, miközben költekezéseiknek semmi nyoma nem maradt."

Csak a tényszerűsűgért a nyoma sem maradtnak: 719 km autópálya (több mint amennyi előtte 4 évtized alatt épült), 92 vadonatúj motorvonat, M0 északi elkerülő szakasza és az M0 Duna hídja, Dunaújvárosnál Duna híd, Dunanántúlon vasúti szakaszok felújítása, 2-es metró felújítása, 4-es metró építése (2010 nyarára mindkét alagút kifúrása befejeződött, és a műszaki készelét is 50% feletti volt), a nagykörúti villamosok (akkoriban Európa leghosszabbjai voltak), vadonaúj alacsonypadlós Volvo buszok a fővárosban, új szennyvíztisztító telepek építése, kis falvakban csatornák építése, stb...

Ennek köszönhetően tudsz a horvát tengerpartra végig autópályán lemenni, vagy Debrecenbe és Miskolcra vagy Szegedre végig autópályán eljutni, vagy nyáron a Balatonra kényelmes alacsonypadlós motorvonattal utazni, vagy ha Dunántúlról az Alföldre akarsz eljutni, akkor már nem kell Budapesten keresztül menned, és nem kell lemenned Dunaföldvárig kerülni egyet jó nagyot, stb...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.16. 16:13:44

@fehérfarkas: 1998 és 2002 között is épített orbán 7 km autópályát! A neked smafu? Aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli.

fehérfarkas 2017.01.16. 16:30:44

@Boross Bence: "A külföldön élő magyar nyugdíjasok túlnyomó része a környező országokban él. Sokuk odaadja majd az Erzsébet-utalványt a gyerekeinek, vagy maga költi el, ha átjön a határon bevásárolni"

Szerinted majd Brassóból, Kolozsvárról, Vajdahunyadváráról át fog ide utózni/buszozni/vonatozni bárki, hogy egy 10 ezer Ft-os utalványért vásároljon, amikor ott náluk ugyanennyibe vagy egy kicsit még olcsóbba is kerülnek az élelmiszerek? Csak otthon vásárolva nem kell több ezer Ft-ot kiadniuk utiköltségre. Ráadásul az útviszonyok is olyanok, hogy sok-sok órát kell utazniuk, mire Magyarországra érnek, majd vissza.
Nem minden erdélyi lakik a határ menti Aradon meg Nagyváradon. Erdély nagyobb területű mint Magyarország. Ráadásul a kis falvakból először a megyeközpontokba kell beutazni, mert csak onnan van Magyarországra jövő busz vagy vonat (az is csak naponta 1x vagy 2x).
Általános iskolai matematikai feladat, hogy számold ki, hogy a 10 ezer Ft-os utalványon mennyi nyer vagy veszít valaki az utiköltségen, ha Brassóból, vagy Kolozsvár környéki kis faluból jön Magyarországra levásárolni azt.

Ha már segíteni akarunk valakinek, akkor olyannal segítsünk, ami valódi, érdemi segítésék, és nem pedig szemkiszúrás. És nem pedig belföldre szóló, szavazatvadász PR propaganda csupán.

fehérfarkas 2017.01.16. 17:06:33

@VT Man:

Fidesztrollok figyelem: a nyugdíjat mindenki attól az országtól kapja, amelytől annak jogosultságát a munkaképes évtizedei során megszerezte (ahová a nyugdíj járulékát fizette). Ez általában a saját országa, amelynek az állampolgára. Ez alól kivételek a külföldön dolgozottak, akik a nyugdíjjárulékukat külföldre fizették. Ilyen esetben, ha a 2 ország között van megállapodás, akkor a saját hazájába visszetért illető nyugdíjasként eldöntheti melyik országtól kapja a nyugdíjat (de csak az egyiktől kaphatja), a 2 ország kormánya pedig elszámol egymással (elvileg a nyugdíj járulékok befizetését minden civilizált ország nyilván kell, hogy tartsa).

A románia, szerbiai, szlovákiai határon túli magyar nyugdíjas a nyugdíját a saját kormányától kapja - kikéve, ha dolgozott Magyarországon és ide fizetett nyugdíjjárulékot. Vagyis az Erzsébet utalvány nem jár automatikusan a határon túli magyar nyugdíjasoknak csak azért mert magyar etnikumúak.
Ezt bizonyítja az is, hogy csupán 32 550 nyugdíjasnak küldte el külföldre az Erzsébet utalványt a kormány. Ennél nemcsak Erdélyben, de még a Vajdaságban is több határon túli magyar él nyugdíjasként. Vagyis a határon túl élő magyar nyugdíjasok többsége nem kapott Erzsébet utalványt - hiába hazudják ennek az ellenkezőjét a fideszes trollok!!!
De ha már a külföldön élő magyar nyugdíjasoknak adunk valami plusz támogatást, akkor olyat érdemes adni, amit odahaza, ahol él, ott tudja felhasználni. Annak semmi értelme, hogy olyat adunk, amit nem tud felhasználni.
Ezt a logikai nonszenszet csak a fideszes trollok képesek védeni (érdemes megnézni az érveléseiket).

fehérfarkas 2017.01.16. 17:25:28

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: "1998 és 2002 között is épített orbán 7 km autópályát! A neked smafu? Aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli."

Dehogynem becsülöm, bele is számítottam szoci kormány 8 éves kormányzása előtti korábbi 4 évtizedbe :D :D :D

Nagyon sok hibát és f@xágot elkövettek a szocik kormányon, de az irányvonal helyes volt: kapitalizmus, demokrácia. Lassan, döcögősen mentek a kapitalizmus és demokrácia útján teli hibákkal, de mégiscsak azon az úton mentek.
Orbán gyorsan és hibátlanul megy, de a diktatúra, paternalizmus, state-capture, uram-bátyámos feudalizmus felé vezető úton.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.16. 17:47:55

@fehérfarkas: Uh, én sötétebben látom.

1. Loptak, így kevés erkölcsi alapjuk van az orbán orbitális rablásait kritizálni. Lásd pl. dupla árú autópályák.

2. Nem nagyon volt kormányzás, gurcsánynak hatalmas ötletei voltak, amiből semmit nem valóstott meg.

3. Hiába szórták a pénzt a nép közé, és nem lopták el, akkor is nagyban növelték az államadósságot.

4. A 2008-as válság letolt gatyával ért minket, nem lehetett gazdaságélénkítéssel segíteni.

5. Az öszödi beszéddel, majd azal, hogy nem dobták azonnal gyurcsányt, mint a forró gesztenyét, megágyaztak orbán örökös rémuralmának.

6. Nem takarodnak a francba, bármilyen változás kerékkötői. Az MSZMP utódpártjára a büdös életben nem szavazok. Ha feloszlanának, lenne lehetőség egy valódi baloldali formációnak kialakulnia. Akár még balra is szavazhatok egyszer az orbán ellenében.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.16. 17:51:59

@fehérfarkas: "Orbán gyorsan és hibátlanul megy"

Uh. Nem annyira gyoran és hibátlanul. Az EU segélyt leszámítva orbán alatt 0,2%-os a GDP növekedés. Gyakorlatilag NINCS GDP növekedés.

Versenyképességben, okatásban, minden mutatóban lemaradunk. A szlovákok leelőztek, a Bulgárokkal versenyzünk az utolsó utáni helyezésért.
süti beállítások módosítása