B1 blogcsalád



Hallottak már ilyet? "A Fidesz nem tűri a korrupciót"

2016. június 02. - nickgrabowszki

Tavaly, év végén Kósa Lajos még úgy vélte, teljesen természetes, hogy mindig az lop, aki kormányon van. (Azaz kicsit finomabban: aki kormányon van, annak a környezete gyarapodik.)

korkomm_1.jpegLázár ezzel szemben viszont most azt állította

a Fidesz nem tűri a korrupciót.

Hát döntsétek már el végre, urak.

Szigorúan véve persze mindkettejüknek igaza van: az, hogy gyarapodik a Fidesz-vezetők környezete, nem feltétlenül jelenti, hogy korruptak lennének. 

És ez nem pusztán szómágia. Nem olyan, mint a nemmegszorítás, a negatív növekedés vagy a szocialista brókerbotrány. A korrupció ugyanis a köznyelvben egyszerűen megvesztegetést jelent. A megvesztegetéshez pedig

jogilag két fél kell: akit vesztegetnek és aki veszteget.

Itt már rég nincs két fél. Rég elmúltak azok az idők, amikor egyes alföldi városok polgármesterei százalékot, alkotmányos költséget kértek azért, hogy boltot nyithass vagy építési engedélyhez juss. Ez kicsiben még lehet, hogy megy, de már nem számít.

Nagyban ma már nincs két fél. Nem úgy működik, hogy a fideszes politikus abból gazdagszik, amit a zsebébe tömnek.

Magának osztja.

Orbán veje és vagyonkezelője, Rogán szomszédja, Szijjártó haverja vagy Matolcsy unokatestvére nem másik fél. Nem független tőle. Ugyanaz a kör, ugyanaz a brancs, ugyanazok az érdekek.

A korrupcióval, az alkalmi megvesztegetéssel mindig csak a gond van. Bizonytalan pénz, esetleges büntetés. A tőlük független másik félnek lehetnek más érdekei, meg lehet fenyegetni, és akkor ellenük vallhat.

Ezt a kockázatot nem jó vállalni, ki is zárták. A hosszútávú együttműködésé, megbízható kapcsolatoké, a rendszeres jövedelemszerzésé a jövő. Igaz, ezt a jogi szaknyelv

bűnszervezetnek hívja.

De arra meg ott van a Polt Péter.

És mint az ideológusuk ezt már jókorán megmondta: ez nem korrupció.

Amit korrupciónak neveznek, az gyakorlatilag a Fidesz legfőbb politikája.

És valóban. Ez nem korrupció. Már nem az.

Ez jövedelemátcsoportosítás tőlünk többiektől a Fidesz és köre felé. Bár a hűtlen kezelés jogi kategóriája még mindig illik rá. Ezt valószínűleg csak azért nem törölték el a Btk-ból, mert akkor bárki más is lophatna. De ők azt akarják, hogy csak az lophasson, akinek saját ügyészsége van.

Mert ugyan lehet, hogy nem korrupció, azaz megvesztegetés, de a lopás attól lopás marad, bárhogy próbálják átnevezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr528773428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bringás bosszantó 2016.06.03. 08:30:19

A fideSSjobbikkdnp génselejtes férgei korrupcióban nem tűrik a konkurenciát.

Ballib cenzúrázók réme 12 2016.06.03. 08:47:24

A poszt alapvetései igazak.

Szemben azzal a gyakorlattal, amit az MSZP-sek műveltek, miszerint korruptálták magukat pár száz millióval, és bagóért eladták az országot, a fejelsztéseket, az EU-s pénzeket külföldi multiknak, és cégeknek, addig a Fidesz a munkát a haverjainak osztja le kétségtelen.

Ettől jobb már csak az lenne ha nem haveroknak osztaná le, hanem valódi verseny lenne.

De az MSZP-s megoldás, ezerszer rosszabb, hisz akkor minden pénz kikerül az országból, amit az EU adott. Nem itt lesz munkahely, és nem itt adóznak belőle.

Ballib cenzúrázók réme 12 2016.06.03. 08:51:03

Abban viszont nincs igaza a posztírónak hogy ez törvénytelen lenne.
Baromi etikátlan, de nem törvénytelen.

Az elszámolás bullshitre épített fellegvárak még a Fidesz 2010-es kétharmadánál se működtek, de ugyanúgy nem működött 2002-es MSZP-s Keller Laci féle államtitkárságnál sem.
Pedig volt az MSZP-nek saját házi főügyésze is a ciklusukban, és mégse.

chrisred 2016.06.03. 09:00:29

@Ballib cenzúrázók réme 12: Az adófizetők szempontjából teljesen mindegy, hogy a közvagyon a külföldi multikhoz kerül, vagy Mészáros Lőrinc zsebébe, aki vesz belőle mondjuk egy horvát fociklubot.

chrisred 2016.06.03. 09:02:06

@Ballib cenzúrázók réme 12: Vagyis az utódpártok egymást soha nem fogják elszámoltatni, ez már tuti. Elszámoltatás csak a rendszeren kívülről jöhet.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.06.03. 09:06:26

@Ballib cenzúrázók réme 12: Szerinted most nem kerül ki a pénz az országból? Hm? Viktor-Svájc, Rogán-közel kelet? Lehet sorolni. Ez egy óriási ostobaság, a fideszközeliek sem itthon tartják a pénzt, a túlárazott közbeszerzéseken (=így az eu-s pénzek elhewrdálásán) az ország nem nyer.

konrada 2016.06.03. 09:12:33

Pedig igaz mindkettő.
Lopni az lop, aki hozzáfér... ezt régi alapigazság, Kósa csak csak átigazította.

...viszont még ismertebb alapigazság, hogy "a korrupció az, amiből kihagynak", és mivel a fideszeseket nem hagyják ki, így igaza van Lázárnak is: nem tűrik el, hogy mások hozzá férjenek!;)))

DR. Smit Pal 2016.06.03. 09:17:31

Azert azt szogezzuk le, hogy a korrupcios rekorder, az orokos bajnok, az mszp. Aki ugy inditott, hogy 3000 ezer milliardot elopott a koltsegvetesbol, es kitomte vele a partkasszat.

konrada 2016.06.03. 09:23:49

@chrisred:
mondjuk.....
...vagy vesz belőle magyar üzemeket, amivel piacra lép.
(ha viszont két tolvaj között az a különbség, hogy esetlegesen Németországban tenné ezt...az viszont nem mindegy...)

chrisred 2016.06.03. 09:53:38

@konrada: Miért tenne ilyet, ha egyrészt nem ért semmihez, másrészt a bevétele amúgy is biztosított? Inkább beszáll valamilyen offshore üzletbe, és akkor a magyar vállalkozók adósarcát is elkerüli.

énisfélek 2016.06.03. 09:59:32

"A fideSSjobbikkdnp génselejtes férgei "

Hibás felsorolás, mert egyes pártokat kihagytál,
a Jobbik viszont csak a jövőben kezdi majd el a korrupciót.

Ballib cenzúrázók réme 12 2016.06.03. 10:14:44

@chrisred:

Az elszámoltatásnak nincs értelme.

A pénzkilapátolások túlnyomó többsége törvényes, hisz ügyvédek tucatjai dolgoztak azon, hogy az legyen. (csak baromi etikátlan mint ahogyan azt írtam)

Ezeket törvénytelenné csak visszamenőleges hatályú törvénymódosítással lehetne tenni, ez azonban az EU bíróságai ugyanúgy elkaszálnák, mint a pofátlan végkielégítések esetén 2010-ben.

Azaz az elszámoltatás esélytelen.
Megjegyzem értelme sincs, hisz jelenleg max egy másik tolvajbanda bír hatalomra kerülni, olyan alternatívát én nem látok, aki nem lop jelenleg.

Annak lenne értelme, hogy olyan párt kerüljön hatalomra, mely törvénymódosítást hajt végre, aminek következtében a jelenlegi és múltbeli MSZP-s és Fideszes lopások amik törvényesek voltak a múltban, a JÖVŐBEN büntethetőek legyenek.

De ez kb ugyanolyan esélytelen, minthogy bárki bárkivel bármit elszámoltasson törvényesen.
Sajnos.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.06.03. 10:36:09

Deaszocik...deaszocik..!
Ők többet hagytak nálam!

konrada 2016.06.03. 10:44:21

@chrisred:
Megteheti, aztán legfeljebb a pártpénztáros hordja be aktatáskájában...,

...viszont ha nem ért semmihez, kint abból csak egy balkáni lenézett f.szi, ha meg itt költi, ő a Jani, a dinasztia alapító....

KolompárRómeó 2016.06.03. 11:11:35

@Ballib cenzúrázók réme 12: ugye az megvan, hogy Csányinak is van offsórja? Ő se itthon tartja pénzének egy meghatározó részét. Persze, a maszopos Boldvainak is van, nem védem a szocikat (nincs is miért védeni őket).

KolompárRómeó 2016.06.03. 11:12:59

@Ballib cenzúrázók réme 12: "Abban viszont nincs igaza a posztírónak hogy ez törvénytelen lenne." Persze, mert olyanok a törvények, hogy megengedik. De - elég morbid hasonlattal élve - Hitlerék is a saját törvényeik alapján irtottak ki sok millió embert. Mert ilyenek voltak a törvények...

Kopasz Károly 2016.06.03. 11:50:19

a) ... a Fidesz nem tűri a korrupciót. Ha más csinálja!
b) ... a Fidesz nem tűri a korrupciót. Bár van az a pénz ...

:D

chrisred 2016.06.03. 11:51:42

@konrada: Szóval úgy gondolod, hogy azoknak a sameszoknak, akik benne vannak az ilyen közpénz kiszervezős bulikban, egy fikarcnyit is számít, mit gondolnak róla mások?

chrisred 2016.06.03. 11:56:16

@Ballib cenzúrázók réme 12: Nem emlékszem olyan esetekre, hogy az Unió bírósága megsemmisítette a magyar büntetőbíróság ítéleteit ilyen ügyekben. Az volt a jellemző, hogy már a vádemelések sem sikerültek.

Afrika steht an der Elbe 2016.06.03. 12:25:44

A 24/7 üzemmódban tolt korrupciózás egy idő után kontraproduktívvá válik. Pláne, ha minden idők legnagyobb simlis-sumákjai jönnek vele.

Kopasz Károly 2016.06.03. 12:55:29

@Afrika steht an der Elbe: Már ne haragudj, de azért mert a komcsik loptak, akkor a FideSS-nek is szabad?

Afrika steht an der Elbe 2016.06.03. 14:38:08

@Kopasz Károly:
Ez a fideSSezés nagyon gyenge, ha megenged. Annak fényében különösen, hogy hamarosan ti lesztek a libSSijobbikosok.

BéLóg 2016.06.03. 16:29:14

@bringás bosszantó: Ami ugye azt jelenti, hogyha tűrnék, és például te is lophatnál, az jó lenne. Gratulálok!

BéLóg 2016.06.03. 16:30:47

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Látod az ilyen, MINDENKI (hidd el TÉNYLEG mindenki) számára nyilvánvaló hazugságok miatt nincs esélye a baloldalnak meg a te "haverjaidnak" arra, hogy valaha is visszakerüljetek. Hálaistennek.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.06.03. 23:12:41

Lézerjani, hogy rogyna rátok a Parlament.

Gy Farkas 2016.06.04. 18:05:20

@Ballib cenzúrázók réme Nincs igazad. A bizonyíthatóan (és bizonyítható) bűncselekmények elkövetésére, vagy annak fedezésére létrehozott törvények, mivel maguk a bűnözők hozták létre, érvénytelenek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.06.06. 09:52:39

@BéLóg: Höhöhö,te idióta barom!
Engem azért kicsit többen ismertek errefelé pár évvel ezelőtt.
+ a környezetemben is mindenki tudta/tudja,hogy én vagyok a maszoposból lett jobbikos.
A bőrön már évekkel ezelőtt volt ezen a poénkodás.
Te meg múltkor a másik blogon jössz a propagandaszöveggel.
Nekem,nem kell hazudnom,ellentétben veled!
De a múltkor a Mandin legalább jó volt a szöveged.

BéLóg 2016.06.15. 20:02:53

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Azért jó látni a barátságos visszaszólást. Azt hiszem ilyenkor tudhatja az ember, beletalált.
Őszintén, kit érdekel hogy a szemétdombodon még ki mit tud rólad. Bizonyít bármit is? Szerintem például a bolondokházában is ismer mindenki mindenkit, elvégre egy zárt közösség.
Ezt nem értem, bennem lesz a hiba.
Egy csomóg blogon jöttem már, propagandaszöveget még sehová sem írtam.
Miért kéne hazudnom, mikor azt a mondatodat látom, a baloldal többet hagyott nálam? Ez a mondat ÖNMAGA ver mindent. Fentebb leírtam, miért is. Fuss neki még egyszer.
Köszönöm. Bár nem tudom mit írtam, nem vezetek róla statisztikát és nem is arhiválok.
süti beállítások módosítása