B1 blogcsalád



Pechetek van, hogy nem Münchenben születtetek

2015. szeptember 20. - Egyenlítő blog

Kedves Gábor,

ahogy, nagyon helyesen írod, a vita nem fáj. Sőt, nagyszerű lehetőség, hogy saját érveinket végig kelljen gondolnunk. Ráadásul, ez az egész menekült ügy van annyira bonyolult és összetett, hogy napestig sorolhatjuk az érveket.

Több dologban egyetértünk. Most inkább azokat a pontokat emelem ki, amelyekben nem.

migrant_hungary_p1540737.JPGAmi szerintem a legfontosabb, hogy ez nem olyan, mint egy matekpélda. Aminek nyilván van egy jó megoldása. Lehet, hogy még nem tudjuk, mi az, de van, s előbb-utóbb megleljük.

Hát itt nem.

Itt nincs egyetlen jó megoldás, sőt még megoldás se nagyon.

Főleg nem rövidtávon.

Az a politikus, aki azt állítja, ő majd megvédi Európát, az hazudik. Legalábbis abban az értelemben, ha a „megvédést” úgy érti, hogy ide márpedig nem jöhet migráns.

Aki csak egy kicsit is figyelte az elmúlt évek demográfiai adatait, az pontosan tudja, hogy a jelenlegi helyzet a világban mind nehezebben tartható fent. Az ún. fejlődő világban naponta 240 ezer gyermek születik naponta, a fejlettben 2400.

Az életkörülmények, a viszonyok közötti különbség, az anyagi, egészségügyi, stb. lehetőségek között is óriási a különbség. Ezt sokáig így fenntartani meglehetősen reménytelen. Mindez, mondom, közismert régóta, még akkor is, ha a rövidtávú eredményekben érdekelt politikusok bele se mertek gondolni abba, mi következik mindebből. Valószínűleg nem is lett volna sok esélye demokratikus választásokon annak, aki ezekkel a nagyon nehezen megválaszolható, rengeteg fájdalmas, kényelmetlen és pénzbe kerülő ügyekkel foglalkozott volna. Így viszont ráégett a körmünkre ez az egész.

cnn.jpgIgen, százezrek indultak és indulnak meg. Egy részük nyomorúságos életét mentené csak, más meg valóban jobb, de ha úgy inkább tetszik, emberibb életet akar. Természetesen, lehet azt felelni nekik, hogy coki.

  1. Így jártatok.
  2. Pechetek van, hogy nem Münchenben születtetek.
  3. Ide be nem teszitek a lábatokat.

Ehhez először kerítés kell, mind magasabb, mind több szögesdróttal, aztán katonaság fegyverrel. Később, ha a menekülők még mindig nem kushadnak, nyilván lőni kell, sebesültek, halottak, ahogy az ilyenkor lenni szokott. Mondjuk, kétségtelen, akkor elmondhatjuk, megvédtük az európai kultúrát, nagyon.

Jó sok emberélet árán, de valamit valamiért.

Néhány, hozzám hasonló széplélek majd nyilván fanyalog, hogy szép kis kultúra, amelyik halomra lövet embereket, de kb. el tudom képzelni, mivel hurrognak majd le a lelkesen militarizálódó néptömegek. Tudjuk, az. erőszak erőszakot szül, tényleg lesz haddelhadd, s életünk csatazajban telik el.

Mi a másik út, nem tudom. Nyilván nem költözhet át mindenki ide. Valóban,

  1. világforradalmárok leszünk vagy pápák,
  2. vagy elfogadjuk azokat az óriás különbségeket, amelyek ma a világot szétszabdalják.

Igen, az lenne a jó, ha mindenki normális életet élhetne ott, ahol született. Ha a magyar orvosoknak nem kellene kivándorolnia, mert itt is méltó mód élhetnének, meg a többi.

Ja, de ennek is ára van ám. Bele kell nyúlni a brifkóba a nyugati világ polgárainak, különben nem fog előrehaladni a dolog. Csak hát egy szavazatokra kacsintó politikus könnyebben mondja azt, hogy adj pénzt hadseregre, puskával, lőszerre, mint azt, hogy iskolára, egészségügyi ellátásra valahol Afrikában. Különösen akkor, ha sikerül a népeket felhergelni a migráncsok ellen.

(Ráadásul, látjuk, nálunk a helyzetet kihasználva, egy csinos, lakájos diktatúra épülget. Ma a migráncsok, holnap a biciklisták, aztán a bloggerek, ne legyenek kétségeink.)

Igen, a probléma nagy. Főleg, ha annak akarjuk látni.

Egy modern társadalmat számtalan ellentét szabdal, simán együtt élünk általában vele.

Vagy nem. Szerbek és horvátok hány évig ölték egymást itt a sarkon? Na és az európai történelem nem a német-francia szembenállásról szólt sokáig? A katolikus-protestáns harc, a véres antiszemita dolgok? De többé kevésbé, nagy önmérsékletettel konszolidálni lehetett ezek többségét.

Németországban sokmillió török él, nagyjából békében. (Bár mintha éppen európai polgártársaink gyilkolták volna őket a közelmúltban.)

anders.jpgTerrorizmus! Igen, a modern társadalmak nagyon törékenyek, nagyon könnyen lehet irtózatosan nagy bajt csinálni.

  1. Szaringázt engedni a metróban,
  2. Columbine-ban lelövöldözni az iskolásokat,
  3. Oklahomában százakat megölni egy robbantással,
  4. vagy egy kis, békés északi szigeten halomra géppuskázni a fiatalokat.

És ezeket nem iszlám terroristák követték ám el. Igen, van iszlám terrorveszély, amellyel törődni kell, de a helyén kezelve ezt is. Van, sajnos, nemiszlám terrorveszély is –

de az legalább a miénk?

A mindennapokban nyilván érzékenyebbek a kulturális különbségek. Igen, nagy híve vagyok a nők egyenjogúságának, az egyenlőségnek. Hajrá, mutassunk példát, hogy pl. nő is bekerülhet a kormányba, a nők átlagos fizetése nem húsz-harminc százalékkal kevesebb, mint a hasonló munkát végző férfiaké és így tovább. Van dolog ott is, itt is.

Az eheti Economist cikket már nem is merem idehozni, amely demográfiai es munkaerőpiaci elemzések alapján jut oda, hogy bizony, szükség lesz e tájon új munkaerőre

Orbán egyik legnagyobb bűne – a jogállam lerohanásán túl – éppen a hangulat hiszterizálása, amely lehetetlenné teszi az értelmes vitát.

Ha egy kicsit, icipicit csak, nagyképűek vagyunk, akkor akár azt is mondhatjuk, az Egyenlitő blog történelmi feladatot tölt be, ha teret ad egy épelméjű vitának.

Hajrá. Elő az érvekkel.

D. J.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr677800348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jozsef Halász 2015.09.20. 12:58:33

Az ész megáll!
Európa a megszállása alatt egymásra mutogat.
Sanda egyezmények ,ki-ki kibújók.
Mi kerítéssel nem megállítottuk a menekült hullámot,csak tereltük,történetesen Horvátország felé.
Azok vissza hordták ránk.
mit oldunk meg?Majd megmutatjuk Horvátországnak shengeni csatlakozáskor
Haladunk az erőszakos megoldások felé
Az emberiség soha nem oldott meg ilyen ,vagy hasonló problémát fegyverek nélkül.Igaz nem megoldotta,csak elkente,,a rendezésnek betudott intézkedésekkel újabb ellentéteket gerjesztett.
az emberiség büszke tudatos létére,jó lenne egyszer igazán használná ezt!

Tötél összhang,

minekez 2015.09.20. 16:48:34

1. Miből gondoljátok, hogy a képzett szír pont itt akar letelepedni? Neki még egyszerűbb továbbmennie pár országgal, mint a magyar mérnöknek, hisz nem köti ide semmi.

2. Honnan lehet tudni, hogy a migránsok iskolázottsági adatai megegyezik a szír társadaloméval?

3. Honnan lehet tudni, hogy a papírjaik igaziak? (lásd a nagyüzemi szír útlevélgyártásról szóló cikket)

4. Feltételezve, de nem megengedve, hogy igaza van az Economistnak: nem lenne jobb taktika megállítani a saját magasan képzett honfitársaink kivándorlását, mint megpróbálni pótolni őket egy teljesen ismeretlen tömegből?

5. Emlékem szerint Magyarországon még mérhető a munkanélküliség, sőt pont arról szoktak ellenzéki oldalon cikkezni, hogy kormányoldalról különböző trükkökkel javítják a statisztikai adatokat... szerintem inkább ezekkel az emberekkel, illetve a felnövekvő generáció képzésével kellene foglalkoznunk, nem pedig helyettük képzettebb migránosokat keresni.

Mészáros Laci 2015.09.21. 11:22:33

az ötlet jó.

de Münchenben élni meg azért jó, mert a németek (a világon BÁRHOL) megteremtik maguknak ezt a környezetet. Namíbiában is megteremtették, amikor a terület 100-120 évvel ezelőtt egy ideig német gyarmat volt.

A szírek meg bárhol megteremtik Szíriát.

Medgar 2015.09.21. 11:31:30

@Mészáros Laci: Ezt az egyenlítő és ált. a liberális emberek képtelenek felfogni. München nem azért jó hely mert egy tündér elvarázsolta, hanem mert a müncheniek azzá tették.

Mészáros Laci 2015.09.21. 11:36:01

@Medgar:

Ez szerintem nem liberálisság kérdése, a közgazdák pár évtizede próbálják felmérni és számszerűsíteni az kulturállis és társadalmi tényezőket. Hogy lehet a német gazdaság ennyire versenyképes a magas munkabérek ellenére? Hát úgy, hogy a német (meg a japán stb) munkás ennyivel termelékenyebb.

Medgar 2015.09.21. 11:44:59

@Mészáros Laci: Szerintem igenis liberálisság kérdése, hiszen pont a német vagy japán ember képes az egyéni érdekeit a csoport érdekek mögé helyezni, a liberális gondolkodás pedig pont az egyén szabadságát és jogait hirdeti.

Mészáros Laci 2015.09.21. 11:50:46

@Medgar:

Talán igen, bár a liberálisságnak szerintem ez egy eléggé "lenéző" értelmezése (liberális az önző ember, akinek keskeny a horizontja és időben is rövid távon gondolkodik).

Én inkább úgy értelmezném, hogy liberális az, aki nem akarja jobban tudni, hogy a másiknak mi lenne a jó. De ez az én értelmezésem, a liberálisok önmeghatározása sajnos valóban közelebb áll ahhoz, amit te írtál.

Medgar 2015.09.21. 11:56:13

@Mészáros Laci: A liberálisok valóban nem innen indultak, de sajnos jelenleg itt tartanak.

Mészáros Laci 2015.09.21. 12:03:46

Visszatérve a poszt első bekezdéséhez (a folytatás annyira paranoid, hogy szót sem érdemel): vagy két hete a Daimler vezére dobta fel, hogy mennyire jó ötlet lenne a szír bevándorlókat foglalkoztatni az autógyáraikban.

Való igaz, bárki átlagember meg tudja tanulni, hova kell akasztani, melyik gombot kell megnyomni, mikor kell továbbadni, hogy a végén egy Mercedes guruljon le a szalagról.

A probléma az összes többivel van, amit viszont nem lehet tanfolyamokon elsajátítani, hanem bele kell születni, mert ezen készségek beépülése a személyiségbe kisgyermekkortól a felnőttkorig tart. Mibe "születik bele", és az iskolarendszerben mibe "nő bele" a német gyerek?

Szabálykövetés, pontosság, igényesség és rendszeretet, együttműködés, törvénytisztelet, jogkövetés (nem csak a megtorlástól való félelem hatására), becsületesség, fejlett érzelmi önszabályozás, deferred gratification, előremutató megküzdési stratégiák, alá-fölé rendeltségi viszonyok helyén kezelése, tolerancia, tisztelet, egyenjogúság, empátia, rendezett konfliktuskezelés, önismeret, bizalom, hiányosságok és fogyatékosságok kezelése, segítőkészség (mentorálásra való képesség), jövőorientált időperspektíva, a munka (mint a javak megszerzésének fő eszköze), önbecsülés, türelem, mások emberi méltóságának tisztelete stb.

A modern piacgazdaság viszonyai között EZEK az értékek rendkívül jelentős tőkét és hozamot jelentenek - azon társadalmak számára, amelyek gyerekeiket ebben a szellemben nevelik. A közelkelet népei is értékes kultúrával rendelkeznek, de az általuk hordozott értékek sajnos nem kompatibilisek a modern piacgazdasággal és a jóléti társadalommal.

(A Világbank tíz évvel ezelőtt készült tanulmányában a kutatók úgy találták, hogy a nemzetgazdaságok összes tőkéjének legnagyobb része, a "high income" országokban 80%-a ez az "intangible capital" és ennek az immateriális tőkének a hozama teszi versenyképessé a drága német munkaerőt. Idegen tollaim forrása Striker Sándor kultúrantropológus közelmúltbeli blogbejegyzése: http://www.striker.hu/content/teljes-bukásom illetve a WB tanulmány: siteresources.worldbank.org/INTEEI/214578-1110886258964/20748034/All.pdf )

tralalala 2015.09.21. 12:04:24

@Medgar: "München nem azért jó hely mert egy tündér elvarázsolta, hanem mert a müncheniek azzá tették."
+1

Crass 2015.09.21. 12:06:57

Na a blog szerzöjének sikerült összehordani tücsköt és bogarat. Orbánt, akit nem tisztem védeni, összehozni Utoya és Oklahoma ügyével, na ez minösíthetetlen torzítás és hazugság, komolyan venni ezt ostobaság.
A Müncehni véleményeket az ügyben lemérhetjük egyszerüen. Mondjuk olvasgatni ekll a témába vágó helyi ujságok (pl.:Focus) weblapjain elérhetö hozzászólásokat. Ezek egybecsengenek a pesti ember - és az orbáni politika alapvetéseivel!
Ergo nem vágnak egybe a hazai baloldali és libsi ködösítéssel és csúsztatásokkal.
Sajnos szembe kell nézni azzal, hogy a liberális ámokfutók, széplelkek és naivak feltételezésivel ellentétben Európa és benne a németek nem lesznek képesek a fél világ szerencsétlenét oktatni, gyógyítani, eltartani, megvédeni és beilleszteni. Egyrészt végesek a lehetöségek, másrészt még végesebbek a beilleszkedni akaró, vagy nem akaró tömegek türelme. Tudomásul kell venni, hogy a nyakló nélkül ide zúdulók jelentösebbik része képzetlen, teljesen más, tölünk eltérö identitású és hagyományú közegböl érkezik. A nyugati társadalmakkal szemben inkább elvárási és követeléseik vannak, számunkra "eladható" szaktudása, munkamorálja nincs.
Jó részük élete végéig sajnos a befogadó ország szociális rendszerén él majd, csalódottan és gyakran ellenségesen a befogadók irányába. Aki ma az ellenörizetlen és tömeges bevándorlást pártolja, az nem néz ezzel szembe. Vak vagy hazaáruló!

Semper Fidelis 2015.09.21. 12:07:47

Lelakták a sajátjukat, és most lakják le a miénket, ugye? Hát nem. Ha cigánykereket hánysz, akkor sem. Azt is be kellene látnod, kedves posztló, hogy nem 1-1 emberrel van a baj (ezért tartom pofátlanságnak, ha valaki azzal jön, hogy bezzeg, ha te elmész dolgozni pl. az USA-ba, akkor te is ezt teszed, miért ítéled el őket?) szóval az a probléma, hogy KONTROLL, AZONOSÍTÁS, PAPÍROK ÉS REGISZTRÁCIÓ nélkül jönnek. ÉRTED? No, fingerprint, no registration. EZ a gond. Tömegével jönnek, ezrével, és így már igenis, ez egy full más kultúrájú nép agresszív cselekedete. Uff.

Medgar 2015.09.21. 12:09:27

@Mészáros Laci: Érdekes módon erről hallgat az egyenlítő és a komplett baloldal:

hvg.hu/gazdasag/20150910_Negativ_kovetkezmenye_lesz_a_menekulthull

"A német munkaügyi és szociális miniszter szerint emelkedni fog a munkanélküliség a menekülthullám miatt, ugyanis "nem a szíriai orvos a meghatározó típus" a menekültek között, és még a 10 százalékot sem éri el a munkavállalásra vagy szakmai képzésre azonnal alkalmas emberek aránya."

Ennyit a szakképzet migránsok mítoszáról, de inkább gyomorforgató liberális hazugságot kéne írnom.

Ez egyben megmagyarázza a németek pálfordulását.

800 000 bevándorló 90%-a az 720 000 segílyes, és vegyük hozzá még a hátramaradt családot is....

Mészáros Laci 2015.09.21. 12:15:08

@Medgar:

"Ez egyben megmagyarázza a németek pálfordulását."

Nekem rosszabb véleményem van a német politikusokról.
Hiába hozta a német sajtó címlapon a magyar rendőrök brutalitását, esetenként manipulatív képekkel, a német polgárok nem ezt vették észre, hanem a tömeget, az ordibálást, a szemetet, a rendetlenséget, a kordonok áttörését, a kődobálást stb.

És amikor megérkeztek a közvéleménykutatási eredmények a vezető politikusok asztalára, gyorsan kiszámolták, hogy nem az afgán szír stb bevándorlók szavazataitól függ a jövőjük.

Mészáros Laci 2015.09.21. 12:23:36

@Crass:

"széplelkek és naivak feltételezésivel ellentétben"

Ezek nagyon találó (és kedves) jelzők azokra az emberekre, akik egyébként nagyon értékes résztvevői A NYUGATI TÁRSADALOMNAK. Ezek a naivak és széplelkek működtetik a szociállis hálót, ők törődnek a segítséggel élőkkel, virágot ültetnek a lépcsőház elé, kedvesen rádmosolyognak a buszon.

Sajnos ezek a széplelkek azt hiszik, hogy a világon mindenki hasonló értékeket képvisel, mint ők, és szegény migránsok csak a mostoha körülmények miatt olyanok, amilyenek.

De valójábam meg pont nem.

Én nagyon szeretem ezeket a széplelkeket, szerintem szükség van rájuk, és fontos, hogy megvédjük őket, akkor is, ha ők nem tudják felfogni, mekkora veszélyben vannak.

clegane 2015.09.21. 13:00:47

na hát ez az, hogy (annak ellenére hogy megértem a menekülteket - vagy bevándorlókat - nem kívánók álláspontját is) nekem is pont ez a bajom így globális léptékben szemlélve a világot, hogy mégis milyen jogcímen mondja azt a nyugati ember a harmadik világbelinek, hogy "peched van hogy oda születtél ahova, boldogulj vagy dögölj meg ott ahol vagy, miközben nekem meg szerencsém van hogy oda születtem ahol könnyebb a dolgom, de ide ne gyere"?
nagyon nem tetszik nekem ez, hogy ez van benne a világban, hogy azon múlik az ember sorsa, hogy hova születik, és ha ki akar törni onnan, akkor a szerencsésebb helyzetbe született ember meg vasvillával zavarja vissza oda ahonnan jött. miért??

tobias2 2015.09.21. 13:03:36

"Terrorizmus! Igen, a modern társadalmak nagyon törékenyek, nagyon könnyen lehet irtózatosan nagy bajt csinálni.

Szaringázt engedni a metróban,
Columbine-ban lelövöldözni az iskolásokat,
Oklahomában százakat megölni egy robbantással,
vagy egy kis, békés északi szigeten halomra géppuskázni a fiatalokat."
+ demokratizálni Irakot, Szíriát (ez durran a legnagyobbat!)

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.21. 13:39:46

Abban igazad van, hogy az ide áramló embertömeg nem állítható meg.

A többi részben viszont nincs igazad.

Ugyanis Orbánéknak iagaza van. Az illegális bevándorlók a modern kori honfoglalók.

És Európa nem bírja a folyamatot megállítani, csak kitolhatja a túlélését 500-1000 évvel, ha a határokat lezárja.

Ahol több ember van, onnan hosszú távon oda áramlik a tömeg, ahol van erőforrás, és nincs elég ember.
Európába.
Ez fizika.

A kérdés a gyerekeink, unokáink túlélése, abban a közegben, amit ma Európának hívunk.

A beengedés, migráns integráció azon túl, hogy nem működik, felgyorsítja az EU halálát.
A pénzbeli támogatása a Török és egyéb menekülttáboroknak, pedig csak óriási zsarolási potenciált tesz az EU nyakába.

Előbb-utóbb lesz fegyveres konfliktus.
Elkerülhetetlen.
A fentebb leírt fizika okán, ugyanis jönni fognak a honfoglalók.
És Európa ezt egyre kevésbé tűri.

clegane 2015.09.21. 13:54:34

@Medgar: az egyén szabadságát és jogait hirdetni a liberális gondolkodásban pont hogy nem az önzőségből indul, hanem abból, hogy "minden emberi élet egyenlő". ezért gondolják azt, hogy a harmadikvilágbeli embernek is pont annyi joga van ide jönni, mint annak, aki már itt született. meg ezért komcsik a szélsőbalosok, mert szerintük létezik egy ilyen extrém világ ahol mindenkinek tényleg ugyanannyija van, holott ezt a gyakorlatban ugye nemigen lehet kivitelezni.
mindenesetre fogalmam sincs, hogyan lehet a liberálist az önzővel keverni, amikor általában a libsik pont hogy mások (melegek, kisebbségek stb) jogaiért szoktak kiállni, illetve legidegesítőbb példányaik pont ezt szokták túltolni.

Medgar 2015.09.21. 14:04:43

Nem keverés, a legtöbb túlérzékeny önző tehetségtelen ember liberálisként definiálja magát, ezzel lejáratva az egész eszmerendszert.

A liberális eszmék teljes kiforgatása:
listverse.com/2015/08/25/10-most-absurd-things-to-ban-on-politically-correct-college-campuses/

clegane 2015.09.21. 14:16:39

@Medgar: egen én is erre gondoltam mint legidegesítőbb példányokra, sajnos ez az "offenzív" dolgok tiltása ez egy ilyen elvetemültség, dehát ez pont nem az önzőségből jön*, hanem abból hogy azt szeretné a szerencsétlen hogy még véletlen se érje a másikat olyan inger ami neki rosszul esne. ez persze egetlen balfaszság és remélhetőleg csírájában el lesz fojtva ez a rettenetesen életszerűtlen mozgalom.
(*illetve legfeljebb annyiban jön az önzőségből, hogy az illetőnek hízlalja a máját, hogy abban a szerepben tetszeleghet, hogy ő milyen figyelmes ember, hogy ennyire tekintettel van mások vélt vagy valós - de inkább vélt - érzékenységére.)

Medgar 2015.09.21. 14:26:40

@clegane: Igen. Talán az indexen jelent meg egy cikkben az a történet amikor egy amerikai egyetem nagyon pc diákjai csináltak egy előadást azokról a viselkedésformákról ami sértheti a többieket, de aztán lefújták az egészet mert rájöttek, hogy az előadás sértheti mások érzékenységét.

Kalmár 2015.09.21. 14:36:32

Vajon az hiszterizál, aki néven nevezi a dolgot?
Nem hiszem.

Azok a semmirekellő bürokraták Európa hóhérai, akik még most is értelmetlen számháborúzással töltik a drága időt!

Ide küldjünk50ezret,innen elveszek 100ezret ide küldök........

Ha nem látom,nem hiszem!

A liberálisok szeretnék az emberekkel az egyént láttatni! Csak egy sírós kislány, csak egy elbuktatott apuka,csak egy halottgyermek, de a valódi képet nem akarják látni, vagy láttatni.

A háborús menekültek mennek amerre a szemük lát! Ahogy nyugi van megáll és várja az újrakezdést!
Ezek jól szervezetten, mint a hangyák libasorba jönnek, ha akadály van a tömegükkel legyőzik, és áradnak tovább!
Ez egy invázió, amit még nem látunk, csak sejtünk, hogy ki pénzel!

Ha káoszba fullad Európa, majd jön egy megmentő, aki kellő katonai erővel, "felszabadít", "megvéd " minket.

Európának új gazdája lesz, még nem tudni ki, de nem az európaiak, mert azok, még most is tologatják a térképen a folyamatosan növekvő számokat!

Jót mondott Viktor!
Csőtörésnél azon vitázni, hogy melyik szobába mennyi vizet engedjünk, ahelyett, hogy a csőtörést elállítanánk........

Kalmár 2015.09.21. 14:42:16

Apropó, jön a tél!

Elszabadulnak az indulatok! Lázadások, gyújtogatás, pogromok, gyilkosságok jönnek!

Ne legyen illúziója senkinek, a neheze most jön!!

Ukrajna pedig csak átmenetileg csendes, nemsokára megindulnak onnan olyanok, akiket valóban be kell fogadnunk!

Európa vezetői pedig............

shaggyman 2015.09.21. 14:53:13

@clegane: " hogy mégis milyen jogcímen mondja azt a nyugati ember a harmadik világbelinek, hogy "peched van hogy oda születtél ahova, boldogulj vagy dögölj meg ott ahol vagy, miközben nekem meg szerencsém van hogy oda születtem ahol könnyebb a dolgom, de ide ne gyere"?" Ahogyan már az előttem szólók kifejtették, amit itt európai életformának nevezünk, azt nem ingyen kaptuk, nem ajándékba. Az elmúlt 1500 évben tengernyi vér folyt el, hogy ez az életforma megvalósulhasson. (ny. római bir. bukása utáni népvándorlás, iszlám visszaverése nyugaton és délen, véres vallásháborúk XVI. sz., világháborúk, stb.) Ha most azt mondjuk, hogy ez menjen a kukába, nem csak a múlt generációit köpjük szembe, hanem saját unokáink jövőjét is megsemmisítjük. Sajnos az az érzésem, hogy az európai vezetők és sajtóhangadók egyszerűen nem olvastak még el egy ált. iskolai történelemkönyvet sem.

clegane 2015.09.21. 14:57:30

@shaggyman: de, te speciel ingyen kaptad, ajándékba. meg az összes ma élő nyugati. az összes ma élő harmadikvilágbeli meg nem kapott ilyen ajándékot az őseitől. bizony ez puszta vakszerencse. de ez nem azt jelenti, hogy ne értené meg, hogy miért jók ezek a vívmányok, ha idejön itt élni. az, hogy ő a kukába akarná ezt dobni, ez bizony csak egy tipp, egy mumus, alaptalan jósolgatás.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.21. 15:00:45

@shaggyman:

Az unokák jövőjének elherdálása nem akadály, hanem cél a ballibek esetén.

Lásd akár az ország rommá adósítása, vagy menekültekkel való elárasztása.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.21. 15:05:32

"Az ún. fejlődő világban naponta 240 ezer gyermek születik naponta, a fejlettben 2400."

Akkor a nyomor növekedése egyebek mellett úgy állítandó meg, hogy fogamzásgátló eszközöket szállítunk és népszerűsítünk a fejlődő országokban.

A világot mozgató gazdag hatalmaknak többé-kevésbé tudott módon eddig az volt a módszere, hogy a nyomorba születő, tanulatlan, képzetlen tömegnek a saját viszonyaikhoz képest csábítóan magas, a nyugati viszonyokhoz képest pedig igazán alacsony fizetésekért adnak munkát. Az a lényeg, hogy ők maguk rohadt sokat keresnek ezen, a világ pedig úgyis benyeli a Szalmakunyhó-völgyben készülő termékeket is. Hát most a rabszolgák között elterjedt a híre annak – Soros Györgyöt kezdték emlegetni páran a háttérpropaganda forrásának keresgélői –, hogy a fehér ember gazdagságába is be lehet férkőzni, mert a fehér ember sok év óta tűri, szajkózza a liberalista dumát. Úgy könnyű a multikulturalizmusról és a befogadásról magyarázni, hogy azt csak viszonylag kevés idegennel kell a gyakorlatban is bemutatni. Az utóbbi időkben kezdett recsegni a rendszer, de a fehér ember száját még mindig be lehetett fogni.

A rabszolgák most úgy döntöttek, hogy ők is akarnak jólétet. Ha ehhez nyomulni kell, akkor semmi gond, elég sokan vannak hozzá, és a fehér ember vára papírfalakból épült, és süket duma tartja össze. Ha erőszak kell hozzá, az sem gond, az otthoni viszonyok – amiket a fehér ember nemcsak elnéz, hanem még pénzel is – megedzették őket.

Hát a fehér ember most ráfaragott. A hatalmasok elcseszték az egyensúly centizését, és a rabszolga fellázadt. Nem először a világtörténelemben. A korábbi esetek során "európaiatlan" eszközökkel kellett a rabszolgalázadásokat leverni. A modern fehér ember hülye, és a saját kezét köti meg a süket dumával. Kíváncsi vagyok, hogy azok, akik oly lelkesen és engedelmesen szajkózzák még mindig a liberális dumát, azok mikor fognak rájönni arra, hogy a rabszolga az ő házát is akarni fogja.

Sajnos a fehér ember végtelenül aljas is, ezért cseppet sem zárható ki egy olyan magyarázat, amely szerint pár hatalmasság nyerni fog azon, ha a tarlót felégeti, és csinál némi káoszt a fehér ember földjén is. Végül is fegyverek eladásából is jót lehet kaszálni, és miután a csőcselék elpusztította az anyagi javak jókora részét, Európában is újra megnyílik majd egy új felvevőpiac.

Az ilyen aljasokat a világtörténelemben sajnos túl kevésszer akasztották fel.

"Igen, az lenne a jó, ha mindenki normális életet élhetne ott, ahol született. Ha a magyar orvosoknak nem kellene kivándorolnia, mert itt is méltó mód élhetnének, meg a többi. Ja, de ennek is ára van ám. Bele kell nyúlni a brifkóba a nyugati világ polgárainak, ..."

Már megint? Az a brifkó nem feneketlen ám. A nyugati világ polgárai is unják már, hogy ők tartsák el a baráti harmadik világot, akik szaporodnak, mint a nyulak. Angliában választást lehetett ám nyerni azzal az európaiatlan célkitűzéssel, hogy az idegeneket hazazavarják.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.21. 15:05:52

@clegane:

Nem tipp.

Ahol nagyszámban élnek közösségben, ott bizony államon belüli államot hoztak létre, bevezették a sáriát.

Dániában, Hollandiában, és Svédországban, 1-2%-nyi a jelenléte a muszlimoknak, mégis a nemi erőszakok túlnyomó részét ők követik el.

Muszlim vallási vezetők nem egy esetben melegek kiirtására szólítanak fel az EU városaiban.

Azért mert ilyen oktatásban nőttek fel:
mindennapi.hu/cikk/vilaghir/ahol-a-zsidok-kiirtasat-iskolaban-tanitjak/2011-12-28/11230
Olyan tankönyveket osztottak szét a szaúd-arábiai iskolásoknak, amely fényképekkel illusztrálva mutatja meg, hogyan kell a saríának megfelelően levágni egy tolvaj lábát. A szaúdi kormány által nyomtatott könyvek azt is elmondják a tanulóknak, hogy a zsidókat ki kellene irtani, a homoszexualitás pedig halállal büntetendő.

shaggyman 2015.09.21. 15:06:28

@clegane: A németek afrikában (Namíbia) létrehozták a maguk németországát, mintagazdaságok, modern öntözőrendszerek, stb. Amikor a feketék elűzték, vagy megölték őket, ingyen megkapták azt. Éltek vele? Igen, feldarabolták az öntözőrendszerek vascsöveit és eladták ócskavasnak. Napok alatt lerombolták évtizedek munkáját. Sajnos akárhogyan is tagadják a liberálisok, ember és ember, kultúra és kultúra között áthatolhatatlan mély szakadékok vannak. Ez korántsem örvendetes, csak tény.

shaggyman 2015.09.21. 15:11:58

@Ballib Cenzúra: Igen sajnos ez egyértelműnek tűnik, de egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy határtalan butaság, vagy határtalan gonoszság vezeti őket? Esetleg mindkettő?

MEDVE1978 2015.09.21. 15:14:11

Megoldások. Mondok egy párat: ezek megoldások lennének, de természetesen a szétszakadt EU nem képes ezeket meglépni. Szóval:
1. Külső határok azonnali lezárása, menekültek visszatoloncolása. Elég az uniós határt lezárni keletről, jelenleg elég lenne a horvát-magyar-román-bolgár határ lezárása.
2. Ezt követően le kell ülni Erdogannal és adni neki nagyon sok pénzt. A lényeg, hogy egyrészt teremtsen viszonylag jó életfeltételeket a táborokban, másrészt a török katonaság zárja le a tengeri utat. Bulgária és Görögország a szárazföldi utat így is, úgy is kontroll alatt tartja. Ennek az lenne a következménye, hogy a Közel-Keleten maradnak a menekültek.
3. Valahogyan - ez jóval nehezebb lenne - stabilizálni kellene Líbiát és Tunéziát (utóbbi könnyebb). Feladatuk szintén, hogy blokkolják az észak felé tartó menekültek útját - menekülttáborokat tartsanak fenn.
4. Ezt követően pontrendszeres Európai bevándorlási stratégia kialakítása és legális bevándorlási lehetőségek biztosítása. Aki orvos, ápoló, informatikus, mérnök stb. jöhet. A szakképzetlenek nem (még ilyen premisszák mellett is elég illegális bevándorló fog jönni, hogy az esetleges szakképzetlenek iránti igényt kielégítse).

Gyors megoldás lenne, persze az álságos és képmutató nyugati álláspont miatt nem lehetséges.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.21. 15:20:37

"Az eheti Economist ... demográfiai es munkaerőpiaci elemzések alapján jut oda, hogy bizony, szükség lesz e tájon új munkaerőre. "

A The Economist véleményét nyilván olyan környéken élő emberek írják, akiknek a lakónegyedében nem fognak hemzsegni az arabok.

Ezzel szemben a minap egy csepeli családi házas övezetben egy néptelen utcán két arab megszólította a ház előtt dolgozó férfit, hogy mani, mani. Ha a kitűnő kondícióban levő férfi (tényleg, jól ismerem) helyett egy nénike kapirgál a háza előtt, akkor csak egyszerűen bemennek a házába, kizabálni a hűtőben talált kaját. Íme az Economist-írók kedvencei.

Nem tudom, nem értem, hogy miféle munkát adnának a környékbeliek nyelvét még csak nyomokban sem ismerő tanulatlan népségnek. Bár Anglia, Amerika talán elfogadja, hogy egy részük legalább makog valamit angolul, viszont pusztuljak el, ha a szíriai és nem szíriai ideözönlők között jelentős számban lenne ismert a magyar nyelv. Miféle munkát adjunk nekik mi? Merthogy a The Economist ezek szerint nem hallott arról, hogy Magyarországon munkanélküliség van, és a munkanélküliek egy részének a magyar az anyanyelve. Magyarországon egy kitűnő orvos is – tudjuk, hogy a migránsok szinte csak ilyenekből állnak – akadályokba ütközne, ha a páciensekkel angolul próbálna a porckopásról vagy a szívzörejekről tanácskozni.

Ahogy más is írja: ha ideengedjük az arabokat, legálisan bejuttatva őket a boldog tudatlanságában a belső határokat megsemmisítő Európai Unióba, akkor ők miért ne hagynának el bennünket, akadálytalanul elvándorolva a hozzánk mérten is gazdag Nyugatra? Ez még nem hallottam megcáfolni a migránsok mellett kardoskodóktól, pedig sokan kérdezték már.

"Különösen akkor, ha sikerül a népeket felhergelni a migráncsok ellen."

Ez még mindig sokkal inkább díjazom, mint amikor a migráncsokat hergelik fel a helyi népek ellen, konkrétan ellenünk. A hazát védők ellen a támadók harci morálját erősítők az én gyarló értelmezésemben bizony igencsak közel menne a hazaárulás konzervatív fogalmához.

"akkor akár azt is mondhatjuk, az Egyenlitő blog történelmi feladatot tölt be"

Az icipici nagyképűséget is harcosan szokás számonkérni az ország védelmét valóban végző kormányfőn.

clegane 2015.09.21. 15:23:15

@shaggyman: azt nem értem igazából, hogy ha Namíbiát gyarmatosítja a német, akkor a helyi lakos a bunkó ha elűzi őket, bezzeg ha pl Magyarországot akarja valaki gyarmatosítani, akkor az ő kurva annyát.
szóval ezt a gyarmati példát lécci hagyjukmár, aligha úgy ment oda a német hogy elmagyarázta az egyenrangúnak tekintett feketéknek hogy mi mire jó és miért.

@Ballib Cenzúra: hogy a helyi kisebbség más országokban hogy viselkedik, azt lécci ne próbáld szélsőjobbos források alapján megítélni, kérdezd meg pl a svédeket, hogy szerintük van-e értelme bevándorlókat befogadni Svédországba, és meglepetésedre azt fogják mondani hogy igen van. hogy miért, azon te csodálkozhatsz, de lehet hogy jobban átlátják a helyi helyzetet, mint te innen. egyelőre még a nyugati kultúrát köszöni szépen nem fenyegeti semmi, hiába vándorolt már be nyugati országokba számlálatlan ember elmaradottabb országokból.

ez meg micsoda hülyeség hogy az unoka jövőjének ellehetetlenítése ballib cél? üres, fogalmatlan, sőt téves kijelentés. mér a jobbos orbán micsinál, paks2 hitellel meg nyugdíjlenyúlással stb?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.21. 15:24:27

"Hajrá, mutassunk példát, hogy pl. nő is bekerülhet a kormányba"

Hagyd már ezt a hülyeséget! A kormányt, igaz, több lépcsőn át, de az állampolgárok szavazatai alapján állítják fel. A parlamenti képviselők összetételéről is szokták mondogatni, hogy több nő kellene bele, kvóta, miegymás. Nyomást akartok gyakorolni a szavazókra? Ha a szavazók zömmel férfiakat választanak képviselőnek, akkor ennek így kell lennie, mert a szavazó dönt, nem?! Talán "kiemeléses" választást akartok?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.21. 15:26:42

@clegane: "gyarmatosítja a német, akkor a helyi lakos a bunkó ha elűzi őket"

Nem erről volt szó. A helyi lakos elűzi a gyarmatosítót – erről a vélemények megoszlanak –, majd mivel bunkó, a hátrahagyott mikroszkópot kalapácsnak használja.

clegane 2015.09.21. 15:38:44

@Androsz: értem én, hogy nehéz a gondolkodás, de levegőbe fecsegés helyett próbáld meg elképzelni is hogy mi az, amiről beszélsz.
egy ilyen hátrahagyott technológia üzemeltetéséhez nyilván szakértelem meg erőforrás szükséges. honnan legyen szakértelme szerencsétlen helyinek, ha nincs aki megtanítsa őt rá? anélkül neked se lenne. hogyan pótolják az elhasználódó alkatrészeket, ha a némettel szemben nem tudnak európából újat hozni? jóhogy tönkrement, amit otthagytak.

shaggyman 2015.09.21. 15:45:47

@clegane: Persze messzebb is mehetünk: Miért nincs szakértelme? Miért nincs alkatrész? A történelem mindenkinek lehetőséget adott, ha voltak akik hajlandók voltak küzdeni érte. A végén sajnos mindig ismételnem kell magamat: sajnos súlyos különbségek vannak ember és ember, kultúra és kultúra között. Aki ezt tagadja, az valamit nagyon benézett.

shaggyman 2015.09.21. 15:45:48

@clegane: Persze messzebb is mehetünk: Miért nincs szakértelme? Miért nincs alkatrész? A történelem mindenkinek lehetőséget adott, ha voltak akik hajlandók voltak küzdeni érte. A végén sajnos mindig ismételnem kell magamat: sajnos súlyos különbségek vannak ember és ember, kultúra és kultúra között. Aki ezt tagadja, az valamit nagyon benézett.

clegane 2015.09.21. 15:50:58

@shaggyman: hát mert a gyarmatosító németnek az volt az érdeke hogy maradjon rabszolgasorban az őslakos.
az meg hogy afrikában magától miért nem ugyanúgy fejlődött a törzsi élet, mint európában, az évezredek folyamán, az bizonyára egy nagyon érdekes kérdés, aligha azért mert "azok alacsonyabbrendű emberek", de a végén csak oda jutunk, hogy ha ma ott születik meg egy ember, akkor ő arról nem tehet, hogy az évezredek folytán ott mik történtek, pont ahogy egy ide születő embernek semmi érdeme nincs abban, hogy itt mik történtek az évezredek során.

shaggyman 2015.09.21. 16:09:34

@clegane: Itt nem arról van szó, hogy érdem-e az, ki hol született. Arról van szó, hogy fontos-e nekünk néhány európai érték. Én örülök, hogy olyan helyen élek, ahol nincsenek nyilvános kivégzések, emberként kezelik a nőket és gyerekeket, nem köveznek meg, ha rosszat mondok a prófétára, nem vágják le a kezét egy 16 évesnek, mert csokit lopott, stb. Nem az az érdem, hogy hol születtünk, az lenne az érdem, ha nem hagynánk veszni ezt a hihetetlen örökséget. Márpedig Európa pont ezt teszi, ha így megy tovább.

clegane 2015.09.21. 16:13:40

@shaggyman: ugyan miért tenné ezt Európa? alaptalan félelem ez, minden gyakorlati tapasztalat nélkül. mint ahogy eddig is számtalan afrikai és muszlim ember költözött ide és Amerikába és mégsem lett része a nyugati kultúrának a nyilvános kivégzés, nyilván ezután sem lesz. azoknak a nagy része, aki ide akar költözni harmadik világból, pont azért tenné, mert neki sem tetszenek ezek otthon. persze a kevés szélsőséges hülye mindig a feltűnő, és vannak is ilyenek a bevándorlók közt, de egész biztosan nem néhány ezer szélsőséges fogja megváltoztatni a nyugati kultúrát.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.21. 16:25:48

@clegane: "honnan legyen szakértelme szerencsétlen helyinek, ha nincs aki megtanítsa őt rá?"

Ez engem nem izgat. Csak az, hogy olyan emberek beáramlására vágynak sokan, akiknek NINCS szakértelme. Az ősmagyaroknak sem volt, aztán lett. Közben minket sem kímélt Európa, ugye. Tőlem lehet majd szakértelme az araboknak is, örömmel fogom köszönteni őket a fejlett világban, de most még nincs, akkor pedig nem kell magyarázni, hogy ők mennyire egyenértékűek a helyi európai lakosokkal. Most még nem azok. Most még az ott hagyott mikroszkópot kalapácsnak használják, vagy eladják színesfémként. Akkor pedig én nem fogok a magas kultúrájukról és tudásukról lelkendezni. A többit oldja meg a történelem, teszek rá.

clegane 2015.09.21. 16:27:05

@Androsz: neked sem volt szakértelmed, amíg valaki meg nem tanította. te például minek áramlottál be Európába!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.21. 17:17:03

@clegane: "Én" azért áramlottam be Európába, mert Európa nem tudta megvédeni magát tőlem – pedig próbálta –, ezért végül eltűrte, hogy elfoglaljam a keleti határvidéket.

Na most akkor történjen meg ugyanez, a jelenlegi szereposztásban?

clegane 2015.09.21. 17:20:15

@Androsz: talán mondanom sem kell, hogy semmi értelme nem volt annak, amit írtál.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.21. 18:53:55

@clegane: De bizony mondanod kell. Semmi értelme? Melyik részét nem érted?

Ha pedig a miértet úgy érted, hogy mi OKOM volt "nekem" (te írtad így) arra, hogy Európa keleti részéről a középső részre áramlottam, akkor pedig a válasz az, hogy a fogyatkozó erőforrások helyett újakat kellett keresnem. Ez konkrétan legelőket és erdőket, nádasokat jelentett. Vagyis hiányt az ennivalóban, szállító- és közlekedési eszközökben (ló), kisipari nyersanyagban és tüzelőben.

Mások is emlegetik a magyar honfoglalást, mondván, hogy akkor mi voltunk a bevándorlók, és most mit szólnánk, ha nem engednének be. Egyrészt azt szóltuk, hogy harcoltunk, és Európa vesztett. Másrészt: mi most a front másik oldalán vagyunk, mint akkor, sikerül felfognotok?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.21. 18:55:43

@Mészáros Laci: "A szírek meg bárhol megteremtik Szíriát."

Tanítani való találat. Sajnos a multikulti-mániások nem értik. Vagy csak simán lesöprik, mint a jehovisták.

clegane 2015.09.21. 19:02:11

@Androsz: ja leesett hogy te most a honfoglaló magyaroknak képzeled magad. orvos látott már?
ezen nagyon elsiklik a beszélgetés, mert én végig egyének szintjén próbálom összehasonlítani, hogy miért szerencse kérdése, hogy ki hova születik és hova megy élni, te meg valami hódító nomád néppel hozod párhuzamba a bevándorlókat, holott ez a párhuzam csak a paranoid jobbosok fejében létezik.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.21. 19:30:36

@clegane: Kissé tudathasadásásnak látszik a kommented. Ezt írtad: "te például minek áramlottál be Európába!"

Én személy szerint nem áramlottam sehová. A "te" megszólítást kénytelen vagyok "mi"-ként felfogni, és nem tudom, hogy te ebbe beletartozónak érzed-e magad. De "mi" utoljára a népvándorlás idején áramlottunk Európába. Magyarország 1001-ben az akkori európai kulturális közösség stabil részévé válásának határozott szándékát nyilvánította ki. Mi azóta Európa szerves része vagyunk. Akkor most pontosan mit is akarsz kérdezni?

Fekete Pestis 2015.09.26. 21:29:21

@clegane:

azért, mert az eröforrások végesek. az arabok is éppenúgy felhalmozhatták volna öket -- a XVII. sz. elött a gravitáció és a differenciálszámítás, a XIX. század elött az elektromágnesesség, a gözgép, a vasút, a XX. sz. elött a geometria, a relativitáselmélet, valamint a tranzisztor még nem voltak felfedezve. Többek között.

Egyébként arab is kitörhet -- franciaországban a banki pénzügyi mérnökök és matematikusok nagy része (majdhogynem zöme) muzulmán (algériai, marokkói, stb).

Igenis -- csak az a szegény részesüljön a jólétböl, aki arra érdemes, p.l. tudásával és szorgalmával kivívja a jogot arra, hogy részesüljön. A középszerü szegény meg csak maradjon ott, ahol -- ugyan minek osztanánk meg vele a szükös eröforrásokat?

Fekete Pestis 2015.09.26. 21:35:33

@shaggyman:
pontosa. ahogy @Mészáros Laci: nagyon pontosan ósszefoglalta: pont ezek a tulajdonságok kellenek ahhoz, hogy egy tudáson alapuló (poszt)indusztriális társadalom [mint a mienk most] kialakuljon. És valóban: azok a gazdasági és tudományos vívmányok , amelyekkel a jólétet elértük, zömmel a fehérember által lettek felfedezve és implemetálva. Ezekhez a vívmányokhoz meg pont az kellett, amit a t. olvtárs felsorolt, és ami az arabokban meg a negerekben szerintem nincs meg (különös tekintettel az önreflexióra és a relativizálásra való képesség)

Mészáros Laci 2015.09.26. 21:43:37

@Ballib Cenzúra:

"az, hogy ő a kukába akarná ezt dobni, ez bizony csak egy tipp, egy mumus, alaptalan jósolgatás"

Sajnos nem alaptalan.
süti beállítások módosítása