B1 blogcsalád



A szálka és a gerenda esete - így lett Merkelből diktátor

2019. május 09. - ashwood

telemmglpict000168510459_trans_nvbqzqnjv4bqpvlberwd9egfpztclimqfyf2a9a6i9ychsjmeadba08.jpgMészáros Lőrinc lapja nagyot gurított: hiányzik az ellenzék és az igazi vita, a parlamentben a politikusok mindenren rábólítanak, amit a kormányfő eléjük terjeszt, a sajtó egyáltalán nem kritikus, azaz a negyedik hatalmi ág megszűnni látszik - mindez nagy vesztesége a demokráciának. Igen, a kettes számú szócső szavai ezek. Igaz, szerintük ez nem Magyarországon történik, hanem Németországban. Idehaza minden a legnagyobb rendben.

Az “azzal vádolunk, amit mi követtünk el” régi, kedves technikája az állampártnak és szócsöveinek:

– sorra bukják a sajtópereket rágalmazásért, vagy mert egyértelműen propaganda-tevékenységet folytatnak az adófizetők pénzéből - rendre a még megmaradt, tisztességesen dolgozó sajátótermékeket nevezik fake news-nak.

– összebútoroznak a Mi Hazánk Mozgalom feketöves náciajival, majd az ellenzéket vádolják kollaborációval a fasisztákkal,

– “bevándorláspártinak” mondják az ellenzéket azok, akik legalább 20 ezer – ímmel-ámmal ellenőrzött – külföldit telepítettek le Magyarországon,

és még hosszan sorolhatnánk.

A Magyar Hírlap most épp Pew Research Center demokrácia-kutatását rágja szájba. Nehéz ügy: a magyar lakosság 53 százaléka elégedetlen a hazai viszonyokkal - ez nem is kirívó adat, szemben azzal, hogy míg Orbán híveinek csal 30 százaléka elégedetlen, addig a nem kormánypártiak 66 százaléka. Ez a szakadék már párját ritkító a világban is.

Ezzel szemben Németországban 43 százalék az elégedetlenek aránya - vagyis kisebbségben vannak. Ez azonban nem zavarja Lölő lapját: szerintük a német demokrácia végveszélybe került.

Ugyanis:

“Németországban hiányzik az ellenzék és az igazi vita, a Bundestagban a politikusok mindenre rábólintanak, amit Angela Merkel eléjük terjeszt. A sajtó egyáltalán nem kritikus, azt írja, amire a politikának szüksége van. A jogállamiság képviselete, a jogsértés szakszerű feltárása már egyáltalán nincs jelen a sajtóban, azaz a negyedik hatalmi ág megszűnni látszik. Teljesen mindegy, mit olvas az ember, mindenütt ugyanaz áll. Nagy vesztesége ez a demokráciának, csakúgy, mint a véleményszabadság megnyirbálása.”

Nehéz erre bármi mást mondtani, mint amit Hofi a hanyatló Nyugatról a rendszerváltsá előtt: de szeretnénk így haldokolni.

Nem tisztünk – és nem is szándékunk – megvédeni a német demokráciát. Az azonban elképesztő, hogy azok, akik kinyomtatják a fenti mondatokat és azok, akik elolvassák, ténylegesen Angela Merkelre gondolnak.

– Magyarországon a szavazatok kevesebb, mint a felét megszerző Fidesz kétharmados többségben van a parlamentben,

– a szavazatok többségét megszerző ellenzék meglévő jogait is folyamatosan szűkíti a többség, fizetésmegvonással és adminisztratív eszközökkel lehetetlenítik el a munkáját,

– nem volt még olyan állampárti javaslat, amelyre a fideszes padsorokban ülő kesztyűbábok ne bólintottak volna rá,

– valódi, politikai vita nem létezik, hisz aki az ívhegesztés biztonsági intézkedéseit rendező miniszteri rendelet helyénvalóságát fel meri vetni, az sorosista/bevándorláspárti!migráncssimogató/hazaáruló. Ennél komolyabb témánál mindez fokozottan igaz,

– a sajtó egyáltalán nem kritikus, azt írja, amire a politikának szüksége van – ehhez szükségtelen bármit is hozzátenni,

6zuufttotlpugwmus-1024x576.jpg

– hiszen, “Teljesen mindegy, mit olvas az ember, mindenütt ugyanaz áll.”

78sqprcffksevwzis.jpg

Csak egyetérteni tudunk a végső konklúzióval: 

“Nagy vesztesége ez a demokráciának, csakúgy, mint a véleményszabadság megnyirbálása.”

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8314816258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aranka1973 2019.05.09. 11:46:32

" Csak egyetérteni tudunk a végső konklúzióval "

Azzal, ami a képen van, hogy mindkét szavazatot a Fideszre?

Azzal én is. Május 26-án és ősszel is!

2019.05.09. 15:36:00

Uhh..már megint a szavazatszámlálás.. és még mindig nem megy a matek..
A pártlistás szavazatok közel felét ÉS az egyéni választókerületi mandátomok 85%-át szerezte meg a Fidesz/Fideszes képviselő jelölt.

Volt idő, mikoron a bölcs nép a szocikra szavazott, meg a legeslegdemokratábbakra.. és akkor őket juttatta mégnagyobb parlamenti többséghez.. most meg így döntött a nép.. ~3 év múlva meg be kell hívni a németeket..vagy az amerikaiakat, majd ők kijelölik a helyes irányt.

A 'IV. hatalmi ág ..óóóó..ha Monteszkjő ezt megérhette volna.. és mennyire is jó, ha egy magának kritikai és kontroll jogokat vindikáló hatalmi ág rögtön független is a választópolgároktól, azok alantas érdekeitől és anonimitásában már csak az V. hatalmi ág tagjainak felel. Tiszta sor. Csak így maradhat ojjektív.

morpho 2019.05.09. 15:54:47

@Aranka1973: @Womb Raider: Nektek ez a dolgotok, hogy propagáljátok Orbánt. Jó munkát srácok!

Azt is írta a MH, hogy Németországban nagykoalíció kormányoz momentán, mert a választók úgy döntöttek, hogy egyik nagy néppárt sem tudott többséget létrehozni? Vagy ezt nem írta? Nem tudom, nem olvastam...

2019.05.09. 16:29:55

@morpho: "Nektek ez a dolgotok"

Ebben egészen biztos vagy?

Merkelt meg csak az tartja hatalmon, ami végső soron Orbánt.. nincs jobb, se párt, se állami szinten..ahogyan a naaaagy koalíciót a bukástól való félelem drótozza egységbe. hatalmon lenni még Hellerágis kompromisszumok mentén is jobb opció, mint ellenzékben felmorzsolódva nézni, hogy hogyan megy el mellettük a kissé populárisabb brigád..

Aranka1973 2019.05.09. 16:59:57

@morpho: "Azt is írta a MH, hogy Németországban nagykoalíció kormányoz momentán"

Ebben a cikkben erről nem írtak, mondjuk ez a tény aránylag jól ismert a tájékozottabb olvasók körében.

Viszont azt is el lehet mondani, hogy ezek a pártok – részben éppen ezért is – hagyományos (a CDU/CSU esetén a Helmut Kohli) értékeiktől eltávolodva, szürke liberális pártokká válva egyre kevésbé kínálnak valódi alternatívát egymással, vagy akár a papíron is liberális CDU-val, a Zöldekkel szemben.

Ha Németországban egy szavazó a keresztény, európai, sajátosan német nemzetkarakterű Németországot akarja megőrizni, az Alternatíva Németországnak (AfD) az egyetlen valódi választási lehetősége !

Aranka1973 2019.05.09. 17:03:26

@morpho: Elnézést, összekevertem egy másik reggel olvasott cikkel, ebben a cikkben természetesen említik a nagykoalíciót; ami tartalmilag kiüresítette a német választók választási lehetőségeit (= bárkire szavaztak, Merkelre szavaztak) !

SzemkilővetőNÉ Brüsszelbe menekűl................. 2019.05.09. 19:04:01

" így lett Merkelből diktátor"

Multkor találkozott Orbánnal, Orbán pedig csak diktátorokkal találkozik, tehát, nincs duma Merkel diktátor.

morpho 2019.05.09. 19:28:22

@Womb Raider: Biztos.

@Aranka1973: A háború utáni Németországban szövetségi szinten, a Bundestagban háromszor alakult nagykoalíció. Az első 1966-ban. Demokráciákban néha van ilyen. És? Te ebből azt raktad össze, hogy a németek szavazzanak a nácikra! Szép feladatot kaptál! Hajrá!

Aranka1973 2019.05.09. 19:41:33

@morpho: "Demokráciákban néha van ilyen. És?"

És? És ilyenkor kiüresedika választók döntése! Bármelyik nagy pártra szavazhat, ugyanazt segíti hatalomba (ugyanazt a személyt és politikát, legutóbb a liberális Merkelt).

Valami hasonló volt '94-ben nálunk, amikor az állítólag antikommunista SZDSZ (ja, persze, Körmös Bauer fiával) összebútorzott a pufajkásékkal (a volt komcsi miniszter miniszterelnökkel), lényegében visszacsinálva a politikai rendszerváltást; noha abszolút nem lett volna muszáj, hiszen a szociknak amúgy nélkülük is többsége volt.

"németek szavazzanak a nácikra"

Az AfD-re gondolsz?

Na nem, a nácik azok nem ők.

Csak, hogy felismerd, ki is a náci, itt egy ízléses, Zyklon-B-re utaló kampányszlogen (Udo Voigttól):
secure.i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01970/gas-220_1970646f.jpg

morpho 2019.05.09. 19:53:15

@Aranka1973: Azt ugye te se gondolod komolyan, hogy leállok "vitázni" egy fizetett propagandistával? További jó munkát!

Aranka1973 2019.05.09. 20:16:59

@morpho: Fizetett propagandista? Haha!

Jó is lenne, ha fizetnének azért, hogy a billentyűket koptatja valaki egy viszonylag alacsony olvasottságú blog kommentmezőjében...

De remélem tudod, hogy ilyen csak a mesében van.

morpho 2019.05.09. 20:38:45

Aranka1973
2019.04.08. óta tag.
105 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Ez valóban életszerű. Meggyőztél.

Sir Bates dö Hól 2019.05.09. 21:15:59

@Aranka1973: baba, ne legyél hülyébb, mint vagy! a családon belüli házasság sem ad jogot erre!

Nekoashi2005 2019.05.09. 22:25:39

Bassza meg az összes fidesses magát! Most nézem a Csernobil első részét. És ehhez a szar orosz kommunista bandához köti Magyarországot a csuti geci, a bandája és a hívei! Paksot nem építeni kell hanem bezárni!

A KECSKEBASZÓ simogató kurvaanyát minden lipsinek. 2019.05.10. 00:11:13

@Aranka1973: Érdekes nektek nem fizetnek ?
Én évek óta egész jól megélek ebből.
Tavaly például megkaptam a "Legjobb indexes nick név"-ért járó különdijat.
Személyesen Orbán Viktor gratulált.

Aranka1973 2019.05.10. 00:27:53

@Nekoashi2005: "És ehhez a szar orosz kommunista bandához köti Magyarországot"

Nem egészen; Oroszország már régen nem kommunista, ahogy Magyarország sem.

"Most nézem a Csernobil első részét"

Ennyi erővel nézhetnél filmet Three Mile Islandról, Fukusimáról stb. is.

A kommunizmus még egy más politikai, gazdasági rendszer volt; ezt itthon is láttuk, de a szovjeteknél is kiütközött.

Viszont ugyanúgy, ahogy ma már nem látsz üres húsboltokat Moszkvában, ahogy nem a kommunista pártfőtitkár a góré, úgy nem várható újabb Csernobil sem.

Apró adalék, hogy amikor Pakson komolyabb üzemzavar volt, akkor pont nem az oroszok, hanem a franciák (Framatome) csesztek el valamit.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2019.05.10. 01:26:41

manapság a szlovák aerőmű állapota a legkritikusabb, akit érdekel a téma biztos tudja

A KECSKEBASZÓ simogató kurvaanyát minden lipsinek. 2019.05.10. 02:39:03

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: Az eredetit ami évek óta megvan, kitiltotta a b1, ezért felujítottam. Arra kaptam a dijjat.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2019.05.10. 03:03:41

@A KECSKEBASZÓ simogató kurvaanyát minden lipsinek.: hazucc libbant reggel éllyel este
a buz1 soha nem banol senkit
itt szólásszabatság van

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2019.05.10. 03:05:38

"Ha az EPP nyer a választásokon, jogunkban áll magunknak követelni a vezetést" - jelentette ki Weber a májusi európai parlamenti választásokra utalva. A csúcsjelölt kiválasztási folyamat bírálóinak pedig azzal felelt: "Mi a rossz abban az alapelvben, hogy előre tudjuk, kire szavazunk a voksoláson?"

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2019.05.10. 08:21:31

hozzatok már egy ütős firkát amitől megbukik a zorbán kedden
kib uncsi már a b1g
tipp valami atlantis sztalinhoz mérte a Min.eln. Urat a zindex szerint, ez már jó alap egy kis nácizáshoz
szerintem

2019.05.10. 09:20:59

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: Sztálin magasabb volt és bajszosabb.. a diktátorok bajszosak.

6.Lenin 2019.05.10. 09:33:35

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit:

Engem 3x tiltottak ki innen. Igaz mostanság már nem.

6.Lenin 2019.05.10. 09:35:52

@6.Lenin:

Igaz, lassan önként nem írok ide minden faszságra, mert laposodik a B1 , mint az a bizonyos tetű a ribanc buxáján.

Eltiltott Vélemény 2019.05.10. 10:17:54

Ismét eltűnt a hozzászólásom, amiben hiányoltam Szelestey magiszter liberálfasiszta lapszemléjét, amiben netto Orbánfikázás és magyargyűlölet van, pedig biztosan tele van vele a nyugati sajtó, hiszen itt járt Salvini Duce és az osztrák neonáci alkancellár is, azon kívül oda-vissza üzenget egymásnak Weber és a Csuti Törpe is...

Szóval, alighanem felütötte a fejét a cenzúra... :-) mert már két nickem is ki van tiltva....
Ennyit a liberális elvekről, ha valaki véleménye nem tetszik, akkor azt elhallgattatjuk :-)

Európai téridő 2019.05.10. 10:31:43

Merkelék is könnyedén diktátoroznak le másokat, akik nem tetszenek nekik. A blablásított, meghekkelhető demokrácia pedig valóban eredményezhet holmi "így is, úgy is ugyanaz győz, hiába szavaztam ellene" - helyzetet egy demokratikus választás során.

Nekoashi2005 2019.05.10. 10:52:53

@Womb Raider:
"A pártlistás szavazatok közel felét ÉS az egyéni választókerületi mandátomok 85%-át szerezte meg a Fidesz/Fideszes képviselő jelölt."

Most a gránátalmát hasonlítod a kézigránáthoz te nagyon hülye! Pártlistás szavazatok közel felét és az egyéni szavazatok közel felét szerezte meg a fidess! És ebből lett kétharmad.....

"Volt idő, mikoron a bölcs nép a szocikra szavazott, meg a legeslegdemokratábbakra.. és akkor őket juttatta mégnagyobb parlamenti többséghez.. most meg így döntött a nép.."

Már megint hazudsz fidess-bolsevik! Ugyanis ha egyéniben nem ment el szavazni a választókerületben legalább 50% +1 fő, és egy jelölt nem szerezte meg ezeknek a szavazatoknak legalább 50%-át +1 szavazatot, akkor lehetett tartani a második fordulót, és akkor lehetett visszalépni egymás javára, ahogy történt ez 1998-ban a fidess és a torgyánisták között. Pl. a debreceni 1-s körzetet kósa lali 47,36%-kal nyerte, de az összefogásban jelenleg érdekelt ellenzéki pártok összesen 50,98%-kal szerepeltek! Vagyis ha lett volna 2. forduló, bármi lehetett volna.....

2019.05.10. 11:16:53

@Nekoashi2005: "Most nézem a Csernobil első részét. És ehhez a szar orosz kommunista bandához köti Magyarországot a csuti geci, a bandája és a hívei!"
Nem kellene ezt a kérdést ilyen megközelítésben feszegetni, a tudatlanságból így is elég galiba következett már eddig is a történelem során!
A felvetéssel az a legnagyobb probléma, hogy Csernobilt orosz érdekeltségi övezetbe helyezi, miközben az Ukrajnában van! Az oroszok és ukránok már így is két fronton harcolnak egymás ellen, mire lenne jó, ha még Csernobil környékét is érintenék a harcok?
Gondolkodni kellene, mielőtt ilyen nagy hülyeséget leír, mert esetleg Putyin is olvassa és kedvet kap!
Mellesleg milyen ócska film lehet az, ahol az első részben azt nem mondják el legalább, hogy az esemény melyik országban történt?! Szerintem a második részt már ne is nézze meg, ha ennyire pontatlan információk vannak benne !

2019.05.10. 11:18:41

@Nekoashi2005: Ha-ha-ha... azért maradjunk annyiban, hogy az egyéni mandátumok 106-ból 91... az némileg több, mint 85% ;) Bár a libbant matematikát nem ismerem...

A szavazatszám meg a kutyát nem érdekli ám, mert a választási törvények által előírt limit megvolt..és onnantól az a győztes, aki ebből többet kapott. Ezen vekenghetsz, de nincs olyan tv. ami nem a fideszt ruházta volna fel kormányalakítási lehetőséggel.
Ha akarod, elkezdhetjük elemezgetni a hazai választási rendszert, vagy az egyéni körzetek eredményeit, de fosfésülés amit csinálsz. Vesztettek, viseljétek méltósággal. És olyan meg nincs, hogy a Fidesz és a Többiek. Pártok vannak.. és a Fidesz a Parlamentbe jutott összes pártra leadott szavazatoknál többet birtokol még listán is..és erre jön az egyéni körzetek eredménye.

"de az összefogásban jelenleg érdekelt ellenzéki pártok összesen 50,98%-kal szerepeltek!"

Ha indult volna "Összefogásban Érdekeltek Pártja"..úgy ők nyertek.. de nem indult, hát így jártak :)
Ha nem érted, ne foglalkozz a kérdéssel, olvasgass Mosó Masát. Engem haggyá lógva.

"Vagyis ha lett volna 2. forduló, bármi lehetett volna....."
Nanebassz... tehát egy választás akkor demokratikus, ha nem a jó előre lefektetett szabályok szerint bonyolítjuk le, hanem addig ismételgetjük, amíg az "Összefogásban Érdekeltek" győznek? Nagy kópé vagy...

Behaton 2019.05.10. 11:21:03

@Nekoashi2005:

Így van! Ezért most, az EP választáson, megmutatkozik majd az ellenzék óriási fölénye és örülhet a Fidesz, ha 3-4 képviselőt küldhet Brüsszelbe.
A tavaly december óta folyamatosan tartó több tízezres, gyakran százezres tüntetések tömegéhez csatlakoztak a szülésre kényszerített fiatalok, az éhséglázadásig jutott szegények, a rabszolgatörvény által sújtott dolgozók, és a déli határnál terrorizált, kétségbeesett menekültekért aggódó civilek ezrei, tízezrei...százezrei. A Fidesznek annyi. Az ellenzék most májusban és ősszel az önkormányzati választásokon megrendítő csapást mér majd a Fideszre. Így jövőre előrehozott választások lesznek, ahol a jelenlegi ellenzék minimum kétharmadhoz jut és a megalakuló új, demokratikus szakértői kormány visszahozza a 2006 és 2010 közötti aranykorszak jólétét és kimagasló gazdasági teljesítményét.

2019.05.10. 11:28:21

@Nekoashi2005: "Ugyanis ha egyéniben nem ment el szavazni a választókerületben legalább 50% +1 fő, és egy jelölt nem szerezte meg ezeknek a szavazatoknak legalább 50%-át +1 szavazatot,... "
Az már régen volt, azóta a polgárok a világ sok országaiban rájöttek, hogy a liberális demokrácia a nevében szól a szabadságról egyébként meg csak egy bohóckodással legitimált háttréhatalmi játék, ezért egyre több országban már nem éri el a részvétel az 50%-ot. Ezért az 50%-os minimum részvételi kötelezettséget már sok országban eltörölték. Így az USA, Franciaország meg még sok "klasszikus liberális demokráciában" már sok-sok éve nem alkalmazzák. Ha pl. az USA-ban ez elő lenne írva, akkor soha az életben nem lenne vége a választásoknak, mert ott az arányokat már nagyon régóta a regisztrált szavazók részvételi arányához viszonyítják, ami sok esetben az összes választásra jogosult negyedét sem éri el.
A liberális demokráciák ugyanúgy működnek, mint a foci bajnokságok ahhoz, hogy bajnok lehessen egy csapat, nem kell több pontot szereznie, mint a mögötte lévő csapatok együttes pontszáma.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 13:14:55

@Tényelek: "Csernobilt orosz érdekeltségi övezetbe helyezi, miközben az Ukrajnában van"

A csernobili atomerőműhöz annyi közük van az ukránoknak, hogy a ruszkik ukrán területre építették. Téged nem zavarnak a tények? Gondolkodni kellene, mielőtt ilyen nagy hülyeséget leírsz.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 13:19:41

@Womb Raider: "A pártlistás szavazatok közel felét ÉS az egyéni választókerületi mandátumok 85%-át szerezte meg a Fidesz/Fideszes képviselő jelölt."

Kádárnak nagyobb volt a támogatottsága, 98% fölötti. Nem beszélve Kim Dzsongunról, aki stabilan hozza a 103%-ot. :))

Viszont az MSZMP 1998-ban átadta a hatalmat, mikor látszott, hogy tönkre megy bele az ország, míg Ondó Viktor ragaszkodik a hatalomhoz, miközben az országot Európa legszegényebb államává teszi.

Aranka1973 2019.05.10. 13:21:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Kik is építették azt az erőművet? A szovjetek! Brezsnyevék! Akkor meg mit ruszkizol? Pont annyi köze van hozzá a jelenlegi orosz vezetésnek/gazdaságnak, mint az ukránnak. Ennyi.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 13:25:40

@Aranka1973: "Kik is építették azt az erőművet? A szovjetek"

Igen, a ruszkik. Mi a problémád ezzel?

Régen én is azt hittem, hogy a SzU felbomlott, és demokratikus államok születtek a helyén, de Putyin Oroszországa felnyitotta a szemem. A ruszkik továbbviszik a szovjet mentalitást.

Ugyanúgy, ahogy Ondó Viktor visszaépítette a kádári urambátyám rendszert.

2019.05.10. 13:56:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A csernobili atomerőműhöz annyi közük van az ukránoknak, hogy a ruszkik ukrán területre építették. Téged nem zavarnak a tények? Gondolkodni kellene, mielőtt ilyen nagy hülyeséget leírsz. "
De nagyon érdekelnek a tények, kérem tanítson!
Az én tudásom szerint Ukrajnában hat atomerőmű van, ebből az egyik a csernobili. Ha csernobilihez semmi köze az ukránoknak, akkor logikusan a másik öthöz sem, pedig azok folyamatosan áramot termelnek. Ha igaz, amit ön állít, akkor vannak olyan TÉNYEK, amik szerint az atomerőművek mind az oroszoké, csak Ukrajna területén építették fel. Kérdéseim ezzel kapcsolatban, mert fel szeretnék világosodni; Ha minden jog az oroszoké, akkor miként viszik haza az ezekben az atomerőművekben megtermelt áramot, illetve az ott dolgozók bére, státusza pontosan miként van szabályozva az egyébként hadban álló két fél között? Kérem, hogy részletesen válaszoljon és sorolja fel azokat a tényeket, amire ezt alapozza! Nagyon hálásan köszönöm, ha felnyitja a szemem ebben a témában, bár szerintem ha ön ilyenekkel rendelkezik, akkor a világ közvéleményét is sikerül majd lenyűgöznie!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 14:08:09

@Nemtudomka: "Ha csernobilihez semmi köze az ukránoknak, akkor logikusan a másik öthöz sem"

Borotvaéles logika. Erre egyedül jöttél rá, vagy segítettek? :))

"Az egykori szovjet tagköztársaság szovjet eredetű atomerőművei jelenleg is nagyrészt orosz nukleáris szolgáltatásokra és üzemanyagra szorulnak."
www.portfolio.hu/vallalatok/levagtak-az-orosz-koldokzsinorrol-egy-ukran-atomeromuvet.292466.html

Ukrajnának nincs atomtechnológiája, a szovjet-ruszkikra szorul, akik az atomerőműveket Ukrajna területén felépítették. Az ukránok csak megörökölték azokat a SzU felbomlásakor, ahogy az atombombákat is.

Nem az a baj, hogy tudatlan vagy. Az a baj, hogy nem tudsz róla, mennyire tudatlan vagy.

2019.05.10. 14:14:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Ukrajnának nincs atomtechnológiája, a szovjet-ruszkikra szorul, akik az atomerőműveket Ukrajna területén felépítették. Az ukránok csak megörökölték azokat a SzU felbomlásakor"
De igyekszem magamba szívni azt az intergalaktikus szintű tudást, ami árad önből, ezért újra kérdezek a megvilágosodásom felé vezető út kikövezése érdekében.
Ha attól függ a birtokos személye, hogy ki adja a fűtőanyagot, szakértelmet, akkor a finnországi atomerőművek is az oroszoké?

Aranka1973 2019.05.10. 14:19:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: " Ukrajnának nincs atomtechnológiája, a szovjet-ruszkikra szorul, akik az atomerőműveket Ukrajna területén felépítették "

Prezentálnád légy szíves a bizonyítékokat arra, hogy
1. A csernobili erőmű felépítéséről szóló politikai döntésekben részt vevő szovjet politikusok között csak orosz nemzetiségűek voltak (és ukrán egy sem)
2. Az erőművet megtervező mérnököktől az azt felépítő munkásokig a tervezésben és a kivitelezésben részt vevők között csak orosz nemzetiségűek voltak (és ukrán egy sem)
3. Az üzemeltetésben részt vevő mérnökök, technikusok és munkások között csak orosz nemzetiségűek voltak (és ukrán egy sem).

Előre is köszönöm! (Persze hiába, mert gyáván kitérsz majd a kérdések elől, mint ahogy Bősz Anették futottak meg az EP választások elől.)

morpho 2019.05.10. 14:20:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Most tényleg ezen vitatkozol egy ilyen nagytudásúval? Közismert, hogy az Ukránok döntöttek, hogy ott épüljön az erőmű, és nem az oroszok! Sőt! Az ukránok direkt kérték, hogy Csernobilba építsék az orosz elvtársak az erőművet! Komoly verseny volt a SZU "tagállamai" között, hogy hol legyen atomerőmű, mert mindegyik szeretett volna magának legalább kettőt! Ukrajnában még népszavazás is volt, ami 98%-kal erősítette meg a politikai akaratot! De hát ezek közismert tények, te miért nem vágod őket?

morpho 2019.05.10. 14:22:50

@Aranka1973: A Szovjetúnióban mindig mindent közösen csinált mindenki. Pont olyan volt, mint a Nemzeti Együttműködés Rendszere! Te már megint megmondtad a frankót!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 14:55:52

@Tényelek: "a finnországi atomerőművek is az oroszoké?"

A most épülőben lényeges részesedésük van a ruszkiknak.

2019.05.10. 14:57:46

@morpho: "Sőt! Az ukránok direkt kérték, hogy Csernobilba építsék az orosz elvtársak az erőművet! Komoly verseny volt a SZU "tagállamai" között, hogy hol legyen atomerőmű, mert mindegyik szeretett volna magának legalább kettőt! Ukrajnában még népszavazás is volt, ami 98%-kal erősítette meg a politikai akaratot! De hát ezek közismert tények, te miért nem vágod őket?"

Senki nem kényszerítette a 'szegény' ukránokat, hogy üzemeltessék a rettenetes örökséget. ..Persze, ha Cicus logikáját követjük, senkinek egy mukkja nem lehetne, ha mondjuk a még üzemelő erőművek mindegyikét orosz enklávévá alakítanák..:)

Egyébként a 'botrányos' és 'irreális követelményeket támasztó' matematika éretetségi feladatai közé érdemes lett volna valami életszagút is csempészni. Pl: hányszor kell Magyarországon öt párt részvételével országgyűlési választásokat tartani, hogy egyszer ne a Fidesz arasson fölényes győzelmet?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 14:58:12

@morpho: Nem, ilyen részletességgel nem ismertem az eseményeket, köszi.

De a diszkussziónk szempontjából lényegtelen. Nem az ukránok, hanem a ruszkik tehetnek a csernobili katasztrófáért, az ukránoknak annyi közük van hozzá, hogy náluk van az erőmű.

2019.05.10. 15:00:54

@morpho: "Az USZSZK (Ukrán Szovjet Szocialista Köztársaság) állami tervbizottsága a felmérések eredménye alapján a kijevi terület Kopacsi falujához közeli helyszínt javasolta az új létesítmény helyéül. A megfelelő kiterjedésű építési telek biztosítása érdekében Nagorci[1] és Podlesznij[2] falvakat lerombolták. Az új erőmű a tervekben a „csernobili erőmű” nevet kapta. (wikipedia: Csernobili erőmű)"
Mint látható a helyszínt az ukránok határozták meg. Megértem, ha valakinek russzofóbiája van, de utólag nem kell rájuk kenegetni semmit, van azokon egyébként is elég. olyan, ami jobb lenne, ha nem lenne. Bár pl. Magyarországon zömében az ukránok követtek el háborús bűncselekményeket 1944-45-ben /I-II. Ukránfront katonái/, de ezt is az oroszokra szoktuk fogni, megszokásból, pedig az orosz nemzetiségűek az északabbra lévő területeken voltak többségben, ők a lengyeleket örvendeztették a kultúrájukkal.
Csak halkan jegyzem meg, hogy nem létezik olyan ország a világon /Beleértve a svájciakat is!/, ahol népszavazással jelöltek volna ki atomerőmű építésre területet, pedig Európában is van belőle bőven, a mi Paks I-II. csak kisüzem a nagyokhoz képest.
www.vg.hu/vallalatok/atommal-taroltak-a-franciak-2016-ban-888445/

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 15:02:16

@Aranka1973: "csak orosz nemzetiségűek voltak (és ukrán egy sem)."

Figyusz, te egyedül vagy ilyen hülye, vagy segít valaki? :))

Csernobil szovjet irányítás alatt volt, ők robbantották föl, tök mindegy, hány ukrán vagy grúz ült a központi bizottságban. A szovjet örökséget, mentalitást a ruszkik viszik tovább, a Szovjetúnióban is a ruszkik domináltak, mindig is nekik voltak nagyhatalmi vágyaik.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 15:05:45

@Tényelek: "a helyszínt az ukránok határozták meg"

Legyen. De a ruszkik építették, fel, a ruszkik üzemeltették, és a ruszkik robbantották fel. Ezen a tényen nem változtat, hogy a ruszkik akkoriban szovjetúnió címszóval egy rakás csatlós államot kötöttek magukhoz, és az irányításban, végrehajtásban a többi nemzet is képviseltette magát.

Aranka1973 2019.05.10. 15:07:27

@morpho: " A Szovjetúnióban mindig mindent közösen csinált mindenki. Pont olyan volt, mint a Nemzeti Együttműködés Rendszere! Te már megint megmondtad a frankót! "

Hát ez a te hülye kicsavart libbant logikád, nem az enyém !

Senki nem azt mondta, hogy a Szovjetunióban amúgy nem volt nemzetiségi elnyomás, kisebbségek elleni atrocitások (l. holodomor; tatárok, németek kitelepítése stb.); de az is sokatmondó, hogy e cselekmények idejében speciel egy grúz volt a legfőbb vezető és az elnyomó titkosszolgálatok egyik vezetője (Sztálin, Berija); mint ahogy a csernobili erőmű felépítése idején is egy félig ukrán vezető (Brezsnyev) osztotta az ukázt.

A nemzeti együttműködés rendszere viszont hangsúlyozottan szakított a kommunista múlttal, amit tartalmk és szimbolikus lépések is kifejeztek (az Alkotmány preambulumától a Kossuth tér méltóságának visszaadásáig). A kommunistákkal ellentétben a nemzeti kormányt nem a szovjet tankok, hanem a magyar választók által adott erős felhatalmazás segítette és tartja hatalomban.

Persze nektek most az van kiadva feladatként, hogy mindenáron össze kell mosni a szovjetek bűneit és Putyint, vagy éppen Orbánt és Kádárt, de ha a kádári örökség miatt valakinek szabadkoznia kéne az sokkal inkább a volt pufajkás miniszterelnök pártja és szatellitpártjai.

Aranka1973 2019.05.10. 15:11:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Csernobil szovjet irányítás alatt volt, ők robbantották föl"

Na, akkor helyben vagyunk, mert én is így ezt mondtam.

A szovjet örökségből viszont kb. pont annyi látszik Kijevben, mint Moszkvában !

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 15:11:49

@Aranka1973: "A nemzeti együttműködés rendszere viszont hangsúlyozottan szakított a kommunista múlttal"

Ezt egy fideSSfasszopó szájából hallani különösen vicces, mikor a szeretve tisztelt vezéretek, Ondó Viktor, szinte teljesen visszaépítette a kádári rendszert.

2019.05.10. 15:12:37

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A most épülőben lényeges részesedésük van a ruszkiknak." Igen ők építik, ami komoly részesedés :-) . Bár lehet, hogy mindenki rosszul tudja, kivéve önt;
hvg.hu/gazdasag/20171102_A_Roszatom_igy_magyarazza_a_finn_atomeromu_epitesenek_csuszasat
Az atomerűmű építés ugyanolyan üzlet, mint bármi más csak sokkal nagyobbat lehet rajta kaszálni.
A finneknek van orosz és francia építésű is így van összehasonlítási alapjuk. Az oroszok sem szentek, de a franciáknál a tervezethez képest 3-4 szeres végleges ár természetes, ezért döntöttek az oroszok mellett a legutóbbinál.
atombiztos.blogstar.hu/2018/04/13/finn-valtoallitas-szen-helyett-atom/51194/

2019.05.10. 15:18:41

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "De a ruszkik építették, fel, a ruszkik üzemeltették, és a ruszkik robbantották fel. "
Na meg ugye az atomerőmű "teljes személyzetét adó oroszok" közül senki sem halt meg csak az ukrán mérnökök, munkások. Az SZKP elintézte, hogy az oroszokra ne hasson a sugárzás csak az ukránokra:-) .
Értem a propaganda lényegét, de szerintem ez a harcálláspont nem az, amit még védeni tud, főként úgy, hogy részemről ez csak ténykérdés!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 15:59:42

@Tényelek: ""A most épülőben lényeges részesedésük van a ruszkiknak." Igen ők építik, ami komoly részesedés"

Ha már a faszerdőben rohangálsz, legalább ne tátott szájjal csinálnád. :))

"a finn Fennovoima (a projekt tulajdonosa, melyben 34 százalékos részesedése van egy, a Rosatom által felügyelt finn leányvállalatnak)"

www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/kesik-es-tobbe-kerul-az-atomeromu-epitesek-allatorvosi-lova.677506.html

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 16:00:43

@Tényelek: "az atomerőmű "teljes személyzetét adó oroszok" közül senki sem halt meg"

Ezt a hülyeséget meg hol hallottad???

morpho 2019.05.10. 16:34:45

@Womb Raider: "hányszor kell Magyarországon öt párt részvételével országgyűlési választásokat tartani, hogy egyszer ne a Fidesz arasson fölényes győzelmet"
Majd ha Magyarországon újra demokrácia lesz, akkor fel lehet ezt tenni. Addig irreleváns.

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Nem, ilyen részletességgel nem ismertem az eseményeket, köszi"
Már csak azért sem, mert irónia volt :)

@Tényelek: "Csak halkan jegyzem meg, hogy nem létezik olyan ország a világon /Beleértve a svájciakat is!/, ahol népszavazással jelöltek volna ki atomerőmű építésre területet"
Tényleg??? Na ne bassz! Csak egy jobber lehet ennyire humortalan balfasz!

@Aranka1973:
"A nemzeti együttműködés rendszere viszont hangsúlyozottan szakított a kommunista múlttal"
Fogadjunk, hogy ezt még te, a fizetett propagandista sem tudod röhögés nélkül leírni! Amúgy jó poén! :))

Minden ballib bérretteg 2019.05.10. 16:36:10

@Nekoashi2005:

Az megvan ugye, hogy GYurcsány kormány volt az, aki a magyar titkosszolgálatot a KGB-nek kiszolgálttatta ?
Hogy kétszer vacsizott a Putyinnal ?

Minden ballib bérretteg 2019.05.10. 16:41:14

@Aranka1973:

A legviccesebb, hogy a ballibek úgy Putyinoznak, és komcsiznak, hogy az eddiki miniszterelnökeik:
- Horn Gyula 56-os lövöldözésért Munkás Paraszt Érdemrenddel kitüntett pufajkás
- Medgyessy - KGB ellen dolgoztam - D-209 fedőjelű ügynök
- és Gyurcsány, akinek a vizsgáira az MSZMP KB szólt le Mellár Tamás sbeszámolója szerint, cserébe a Dialógus Csopoprtól tett jelentgetéseiért.
www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA

Eközben 86-ban Orbánék lakására lehallgató berendezést telepített ugyanez a kommunista diktatúra, amit fentiek fenntartottak:
mandiner.hu/cikk/20120405_viktoria_akcio_lehallgattak_es_megfigyeltek_orbant_es_feleseget

Minden ballib bérretteg 2019.05.10. 16:42:47

@morpho:

Azért valahol röhejes, hogy a demokrácia peremfeltételeként állítod be, hogy ne a Fidesz nyerjen...

:DDDD

Az ugye feltünt, hogy a kedvenc elkúróid és Gyurcsány is egyre kevesebb szavazatot kap évek óta ?

morpho 2019.05.10. 17:17:18

@Minden ballib bérretteg: Az tűnt fel, hogy ahol egy párt egymás után háromszor nyer kétharmaddal, még akkor is, ha közben elveszít félmillió szavazót, ott nincs demokrácia. Az tűnt fel, hogy egy demokratikus pártot nem vezet 30 évig ugyanazon ember és az is feltűnt, hogy teljesen kikapcsolták a fékek és ellensúlyok rendszerét. Továbbá az is feltűnt, hogy ha pár marginális "ellenzéki" pártocska úgy viselkedik, mint a Hazafias Népfront, akkor az a Hazafias Népfront. Ők lennének Orbán "ellenzéke": Muhahaha! Ez nyilván neked is mind feltűnt, csak neked az a dolgod bérkommentelő, hogy fenntartsd a látszatot, mintha még demokrácia lenne. Ha ugyanis a fidesz szavazók is rájönnek, hogy már nincs, akkor szar lesz a helyzet.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 17:18:35

@Minden ballib bérretteg: Na vajon a kádári pártállam fenntartótóiból a fideSSben vagy a maszopban vannak többen? Erős a mezőny. :))

Járai Zsigmond – MSZMP-tag

Matolcsy György – MSZMP-tag

Martonyi János – MSZMP-tag

Pintér Sándor – MSZMP-titkár

Schmitt Pál – az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban

Hoffmann Rózsa – MSZMP-tag

Mikola István – MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Stumpf István – MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Fónagy János – MSZMP-tag

Vonza András – MSZMP-tag

Ligetvári Ferenc – MSZMP-tag

Chikán Attila – MSZMP-tag

Boros Imre – MSZMP-titkár

Turi-Kovács Béla – MSZMP-tag

Harrach Péter – MSZMP-tag

Kerényi Imre – MSZMP alapszervezeti titkár

Pozsgay Imre – MSZMP PB-tag

Szűrös Mátyás – MSZMP KB-titkár

Boross Péter – MSZMP-tag

Balogh Gyula – MSZMP-tag

A Kommunista Ifjúsági Szövetség (KISZ) tisztségviselői voltak:

Orbán Viktor – gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár

Varga Mihály – KISZ-titkár

Rogán Antal – KISZ-titkár

Deutsch Tamás – KISZ-titkár

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 17:34:47

Vicces, hogy délután négykor bezár a román dezinformációs szolgálat, hazamennek a fideSSfasszopók, otthonról már kevesebben folytatják a munkát. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.10. 17:57:04

@taga20: :))

Barátnőm rendszeresen leellenőrzi. Szerinte tíz mililiter is megvan. Tudom, megint túl sok információ. Evvan, ha Ondó Viktor szóbakerül. :))

2019.05.11. 14:06:02

@morpho: "Az tűnt fel, hogy egy demokratikus pártot nem vezet 30 évig ugyanazon ember .."
Svédországban száz éve a balliberális pártok vannak hatalmon, Bajorországban az NSZK létrejötte óta CSU, akkor ezekben az országokban diktatúra van?
A liberális demokráciák a pártok demokráciája. Az ellensúlyok rendszere csak akkor működik, ha váltó párturalom van és a váltás azon időn belül megtörténik, amíg az előző parlament által kinevezett "ellensúly" hatalomban van. Ez a leghosszabb időt nézve maximum 12 év, de általában 5-7 év szokott lenni. Ha a 12 évnél hosszabb ideig van egy párt hatalmon egy országban /Teljesen mindegy, hogy ez az ország keleten, északon vagy nyugaton van!/, akkor a leghosszabb időszakot felölelő "ellensúly" is eltűnik, mert az új parlament a saját emberét fogja a helyébe ültetni. Ez így történt a svédeknél, németeknél, stb. magyaroknál is.
Nem a pártokkal van a gond, hanem rendszer rosszul van megalkotva!
A lényeg, hogy ha több, mint 12 évig van egy párt hatalmon egy liberális demokráciában ott már kórus van nincs ellensúly meg egyéb hablaty és ez minden liberális demokráciaára igaz, .. Merkelnek ez a típusú hatalma már több éve megvan mégsem gondolja magát diktátornak. A svédeknél meg már el is felejtették, hogy ellensúly létezik, mert már a negyedik generáció nő fel úgy, hogy azt sem tudják mi az, . ettől még persze hivatkoznak rá, mint a demokrácia legitimációjára.

taga20 2019.05.11. 17:26:19

@Tényelek: "Az tűnt fel, hogy egy demokratikus pártot nem vezet 30 évig ugyanazon ember .."

te fogyatékos vagy?
azt kifogásolta a blogtárs, hogy egy ember 30 évig!

zöd fityeszjobbágy?

Tangooo 2019.05.12. 20:00:10

@taga20:
Ha kifogásolja, miért nem buktatja meg f@szkalap?
süti beállítások módosítása