B1 blogcsalád



Széles Gábor 50 milliárdos kamuja

2017. december 06. - nickgrabowszki

Magyarország nem szállít 1000 buszt Iránba, csak kifizeti, hogy a perzsák gyártanak maguknak. A NER már megint át lett verve. A választókról nem is beszélve.szg.jpg
Két dolog a fontos: hogy magyaroknak adjon munkát, és a profitot itthon tartsa - így kommentálták a jobboldalon, Varga Mihály gazdasági miniszter teheráni bejelentését, hogy aláírták a szerződést arról, hogy

a NER-kompatibilis, erősen jobboldali és UFO-hívő oligarchától vesz buszokat Irán.

Ehhez képest két dolog nem fog megtörténni:

  • nem a magyarok szállítanak buszokat,
  • nem kerül haza a profit (ha lesz egyáltalán rajta).

Széles Gábor voltaképpen nem is hazudik, amikor az üzletről beszél saját napilapjában, legfeljebb nem bontja ki az igazság minden részletét, és nem javítja ki az újságíró kérdését, miszerint

Milyen típusú autóbuszokat szállítanak Iránba?

Amiből úgy tűnik, mintha szállítanák az a buszokat, amihez például kellenének buszok. Amihez kellene gyártókapacitás. De egyelőre se busz, se gyártókapacitás. Mégcsak busztervek sincsenek pillanatnyilag. 

Széles amúgy 2003 óta nem gyártott autóbuszt, azóta csak mindenféle hangzatos tervek és ígéretek léteznek. Kb. mint a világmegváltó energiacella vagy a gravitáció kikapcsolásának ügyében.

Egy évtizede nála van ugyan az egykor világhírű Ikarus-márkanév, de se komoly szakembergárda, se minőségi gyártósor nincs a birtokában.

Az említett interjúban két kérdéssel korábban maga foglalja össze az ügylet lényegét, csak azt utóbb nem hangsúlyozzák agyon:

Iránnak eltökélt szándéka, hogy hosszabb távú együttműködés révén Ikarus autóbuszokat gyártson. Ebből adódóan most a legfontosabb feladat, hogy ehhez megtaláljuk a szakmai partnereinket, és megkezdjük a tárgyalásokat a gyártás előkészítéséről.

Szóval Irán gyártaná az Ikarus-buszokat. Ez így azért már egészen más:

  • a buszokat nem Magyarországon gyártják, hanem Iránban,
  • nem magyarok kapnak ezzel munkát, hanem perzsák.

Széles és az Ikarus legfeljebb szakmai partner lesz, és nem neki lesznek szakmai partnerei, ami minden bizonnyal annyit jelent, hogy ő

csak az Ikarus-brandet adja és a knowhow-t.

Ami egyelőre neki sincs meg. Ezt Széles korrekt módon el is ismeri:

Mások az ottani elvárások és a műszaki követelmények, ez a fejlesztési kapacitásokat illetően komoly kihívást jelent nekünk is. (...) meglehetősen komoly iramot kell diktálni, hogy az ehhez szükséges fejlesztési kapacitásaink rendelkezésre álljanak. 

Ugyanezt állítja az iráni Press TV. Eszerint Széles és iráni partnere Iránban gyártana buszokat, a munka várhatóan két éven belül el is indulhat. Ahelyett, hogy már holnap indulna (vagy mondjuk tavasszal). Ami arra a feltételezésre ad okot, hogy egyelőre se gyár, se kész busztervek.

Ami onnan nézve különösen aggasztó, hogy ugyancsak az iráni Press TV szerint a magyar állami tulajdonú Eximbank 162 millió euró, kb. 50 milliárd forintos hitellel száll be a dologba.

  • Amihez nem árt tudni, hogy Irán nem nagyon kap hitelt a nemzetközi pénzpiacon, mert híresen rossz adós.
  • És nem is nagyon szállítanak neki komoly cégek, mert az iráni cégek időnként elfelejtenek fizetni, az állam pedig nem hajlandó kényszeríteni őket erre.

És ebbe tol bele az Orbán-kormány 50 milliárdot.

A dolog tehát úgy néz ki, hogy

Iránnak lesz egy buszgyára, amit kifizettet egy lúzer országgal,

amelyikben legfeljebb egyetlen ember, az egyik kormányközeli oligarcha járhat jól, de ő is csak akkor, ha sikerült előkaparni valahonnan egy gyártható autóbusz-tervet.

Ha igen, akkor neki leesik valami az 50 milliárdból, amit Irán soha nem fizet vissza, de legalább lesz 1000 darab busza.

Kivéve persze, ha Széles energiacellákkal vagy antigravitációs hajtóművel próbálja felszerelni a buszokat, mert akkor még Irán se jár jól, és sikerül előállítani a gazdaságtörténet egyetlen olyan üzletét, amelyiken mindenki csak bukik.

A magyar állam tulajdonképpen akkor veszít a legkevesebbet, ha Irán nem invesztálja az üzletbe a rá jutó költségeket, mert akkor az 50 milliárdnak csak az időarányos hányada megy a levesbe.

Pillanatnyilag ott tartunk, van még remény arra, hogy Széles és Irán nyer, és csak Magyarország veszít. A kormánypropaganda meg harsogja, hogy újra fellendül a magyar autóbuszgyártás.

Ez a NER keleti, meg déli nyitása.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1013449829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Okos Tóbiás 2017.12.06. 14:20:01

Hazudni tudni kell! A NER ebben profi.

mikimackó 2017.12.06. 16:01:42

na, most ezt magyarázd el egy fidess-zombinak, aki az erzsébet utalványon sem igazodik el !!!

egyemberke12á9vé 2017.12.06. 17:06:45

Az első legyártott autóbusz átadási ünnepségén Matolcsy játszik a csodazongorán (ultit).

NemodaBuda 2017.12.06. 18:53:35

Ezt a kóklert el kellene már zavarni a fazék mellől ! Még nem hozott egy fillért sem, de sokban van ! Nem tűnik fel a rezsimnek ?

Jakab.gipsz 2017.12.06. 18:55:55

Köszönjük Emese, az első kézből kapott felvilágosítást. Vannak még busztervező mérnökeink, gyárat is építettünk már néhányat, Irán pedig egyhamar nem fog csődbe menni.

dtk74 2017.12.06. 19:05:29

@Jakab.gipsz: Ez endben is van, csak kérdés, hogy a mérnökeink hogy kerülnek az iráni gyártásba? Kiköltöznek? A másik kérdés, hogy miért jó nekünk ott gyárat építeni, itthon helyett. Azt pedig senki nem mondta, hogy Irán csődbe megy. Csak azt, hogy előfordulhat, hogy nem fizet. Nem azok szoktak csődbe menni akik nem fizetnek, hanem AKiKNEK nem fizetnek.

Jakab.gipsz 2017.12.06. 19:10:24

@dtk74: 100 % ra csak a halál biztos.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2017.12.06. 19:14:00

@Jakab.gipsz: No, meg az a biztos, hogy te fizetésért okoskodsz.

Jakab.gipsz 2017.12.06. 19:16:10

@dtk74: És még valami nem kellett volna, az Ikarus- t szét privatizálni, lakossági kötvényt pedig az Antal-Horn kormány idejébe is lehetett volna kibocsájtani, stb.

Széles legalább egyben tartott néhány komoly üzemet. Felesleges azt baxtatni aki melózik.

Indriq 2017.12.06. 19:17:05

@Jakab.gipsz: te mint a ner seggéből kipottyant debil. Milyen hiteles forrásból tudod,hogy ki nem fog csődbe menni? Vagy hogy hány busztervező mérnök van Magyarországon?
Abban igazad van,hogy építettünk már gyárat. DE BE IS ZÁRTUNK MÁR PÁRAT.

Stenonis 2017.12.06. 19:31:39

@Jakab.gipsz:
Az lesz az igazi, amikor iráni Ikarus buszok viszik az utasokat a Sólyom légitársaság Széles-féle energiacellával üzemelő gépeihez. :)))

dtk74 2017.12.06. 19:43:49

@Jakab.gipsz: 100%-ra... :) Köszönöm az értékes, információkban gazdag választ. Akárcsak a következőt, amiből megtudjuk másnak mit kellett volna, és mit nem kellett volna csinálni. Ide ívánkozik a következő kérdésem: - Hogy jön ide a privatizáció, meg Antal és Horn???
Széles érdemei elévülhetetlenek, különben is, elévülési deje csak büncselekményeknek van ugyebár. Na de kérdem én, kire gondolsz a baxtatunk (sic!) felvetéssel? Széles buszgyártóira? Vannak olyanok most? Ha igen, én kérek elnézést.

felucca02 2017.12.06. 19:48:38

@Jakab.gipsz: Az biztos, hogy nem kellett volna szétprivatizálni. De ez megtörtént, több, mint húsz éve. Bevégzett dolog. Semmi köze ahhoz, hogy most se gyár, se munkás, de busz, de még mérnök sem, ellentétben azzal, amit állítasz. Aki akkor harmincvalahány éves fiatal szakmunkásvolt, annak most orbán emel egy kicsit, ha úgy vannak a számok, tudod:)

felucca02 2017.12.06. 19:51:00

@dtk74: Ha jól tudom, a metrópótlásra kellett volna elkészülnie valahányszáz busznak, amiből egy készült el, ami egy bakon, belógatott motorral mutogattak valami kiállításon.
Szóval ez, hogy iránnak gyártunk buszokat, ez egy nagyon reményteljes sztori!:)

Bolshevik 2017.12.06. 20:18:36

Jé még egy dolog, amit a b1 blog sokkal jobban tud mint mindenki más :D Ez olyan, mint hogy az EU el fogja kaszálni Paksot, vagy hogy nincs is kvóta? :D

2017.12.06. 20:20:19

2010-ben az orbán kormány melldöngetve ígérte a magyar buszgyártást és leállíttatta a volánok buszbeszerzését. Eltelt 7 év, magyar busz sehol, a volánok egymástól bérlik a már nem használt buszokat. Nyíregyházán kb. 10 féle színű busz van, az ország különböző volánjainak színeivel. Márkában is kb. ugyanennyi, amiket javítani se nagyon tudnak, mert honnan lenne alkatrész és javítási tudás orosz MAZ márkájú buszokhoz.

Ben Franklin 2017.12.06. 20:30:28

A ballibekben az a legjobb, amikor üzleti ügyekben szakértenek.

Végül is csak az országot, az szdszt, a Népszabit vitték csődbe, bár az Mszp se fizeti a tartozásait.

Muzsikok közt 2017.12.06. 20:32:14

@roli101: Komáromban a BYD gyárt elektronyos buszokat. Pont ott lakom.

HaD 2017.12.06. 20:48:35

@Jakab.gipsz: matócsi vót a privatizációs kormánybiztos...no comment

HaD 2017.12.06. 20:54:21

@Ben Franklin: mitöl "ballib" ügy ha felmerül a fedezet nélküli hitelnyújtás állami pénzböl???? Bár a cikk ezt nem igen érintette...lehet hogy Irán aranyba tette le a fedezetet egy svájci bankban:)

Ben Franklin 2017.12.06. 21:28:33

@HaD: nem merült fel semmi, csak a b1 nevü ballib blog próbál vmi sztorit kreálni, alapanyag nélkül

holnapig kitart, bár nem biztos

2017.12.06. 21:42:39

@Ben Franklin:

Te valami random generátort használhatsz, amikor hozzászólsz egy témához.

Mákosi Rátyás 2017.12.06. 22:29:54

@MikeBoy:
Nem hiszem, de arra keményen képezhettik őket, hogy a témához még véletlenül se szóljanak hozzá érdemben. Ehhez is nagy lelkierő kellhet: ott vannak a cikkben az állítások, szíved szerint megcáfolnád őket, vagy egyetértenél velük (jaj, miket beszélek), de nem, neked csak a ballibezés, sorosozás, gyurcsányozás marad. Nem sokáig tudnám csinálni....

2017.12.06. 23:21:08

Nem simerve a témát, két kérdés nem világos a cikkből, elfogadva az állításait a kinnti gyártásról: az Iránban létesítendő gyár magyar vagy iráni tulajdonban lesz? A beszállítók magyarok vagy irániak leszenk?
Ha a leírtak valóban stimmelnek és az előbbi két kérdésbena második verziók érvényesek, akkor valóban nagy sötét dolog ez. Ha az elsők, akkor nem anynira szörnyű.

vajdasagi 2017.12.07. 04:36:33

@fortin2: Egy buszgyárhoz a beszállító nem szokott a másik kontinensen lenni. Irán messze van. Oda másik iráni cégek lesznek a beszállítók. De persze én sem ismerem a témát, csupáncsak én is multik beszállítója vagyok :-)

zotya52 2017.12.07. 05:58:19

@roli101: Nyiregyházán ott vannak a vadonatuj buszok.Használják már valamire?

Andrej Vizenfutó 2017.12.07. 06:27:13

zotya52: Még ott állnak a telephelyen, talán jövőre készítenek hozzájuk töltőállomást...hisz még csak egy éve rozsdásodnak a szabad ég alatt/

felucca02 2017.12.07. 06:35:48

@Ben Franklin: Szuper, hogy ballibeztél egyet, köszönjük, most akkor térjünk a tárgyra. Miért fizetünk Iránnak, hogy gyártson nem létező, meg sem tervezett Ikarust, nemlétező gyárban?

2017.12.07. 07:06:15

@roli101: Krankovics eftárs megtért, így végre el tudja adni a Kühnével kooprodukcióban gyártott buszait (Kravtex CREDO)
Ezekből azért szaladgál pár szerte az országban... más kérdés, hogy a lényegi elemeket ugyanúgy külföldről veszik, itt csak a kasztni születik.

midnightcoder2 2017.12.07. 07:31:00

A baj az, hogy az Ikarus csak egy volt a szétlopott magyar gyárak közül, ami pedig még nagyobb baj, hogy a többségüket balliberráltak lopták szét.

midnightcoder2 2017.12.07. 07:33:26

@Womb Raider: És ahogy egyre több lesz az elektronika annál inkább így lesz. Egészen addig amíg eljutunk az elektromos buszokig: a kasztni, alváz, futómű marad európai, a többi jön kínából. Ha pedig elterjednek az önvezető járművek, akkor majd a buszsofőr is.

2017.12.07. 07:56:05

@midnightcoder2: Hát ja... :(
Nem vagyunk nagy ország, de egy saját, belföldi piacra termelő járműgyárat simán elbírnánk. A Rába is minden év elején belengeti a nagy-nagy megrendeléseket és fantasztikus együttműködésekről szóló víziókat vázol fel, Volvo-tól a SangWangChu-ig, de végül marad a nagy semmi , a langyosvíz.. max eladnak valamit a vagyonból és a management felveszi jutalomként... vicces, hogy vannak fejlesztőmérnökeink, dizájnerek, mérnökök, szakemberek, gyártási tapasztalat... de minden/mindenki másnak termeli a profitot.

talgaby 2017.12.07. 08:14:06

@Mákosi Rátyás: Amúgy erről már volt is elemzés, hogy ezek a nagyon kemény maghoz tartozó arcok mennyire ügyelnek arra minden hozzászólásuknál az ilyen cikkeknél, hogy minél erőteljesebben valami abszolút más témáról kezdjenek beszélni, és ezzel a csalival siklassák ki a kommenteket. Amióta azt elolvastam, figyelem a hozzászólásokat, és kivétel nélkül mindig beválik.

János Maurer 2017.12.07. 08:31:10

Milyen országirányító kurmány az amelyik egy qrva messzelévő országot akar finanszírozni, mikor ő is olyan szegény mint a kdnp templomi egere? Ja, és ráadásul még muszlim is, amelyik nagy lelkesedéssel háborúzik egy csomó országgal, merthogy azok másik vallási felekezethez tartoznak(lsd. síita vs. szunnita felekezeti öldöklés). És milyen országirányító kurmány az amelyik olyan buszokat akar eladni aminek se gyárai, se gyártásmérnökei, se tervezőmérnökei se szakmunkásai nincsenek? Akik akkor mikor megtörtént a szocialista rendszer által felépített és működtetett ipar szétb@szása - és akkori dolgozóinak elzavarása - cirka harmincvalahány éves fiatal szakmunkás és termelésirányító mérnök volt. Na azoknak most Orbán emel egy kicsit ha úgy vannak a számok, mert azok már nyűgdíjasok, hacsak, nem szöktek meg, vagy épp kivándoroltak az országból.

TBone 2017.12.07. 08:37:54

@midnightcoder2: A gyárakat azok lopták szét, akiket a Fidesz előszzeretettel felkarol.

oddball 2017.12.07. 08:52:58

Széles Gábornak volt olyan, buszgyártással kapcsolatos terve az elmúlt 20 évben, ami nem bizonyult kamunak?

2017.12.07. 08:56:10

@János Maurer: "Milyen országirányító kurmány az amelyik egy qrva messzelévő országot akar finanszírozni, mikor ő is olyan szegény mint a kdnp templomi egere?"

Erről lenne szó? Lehet, nem is vagyunk olyan szegények, mint azt a ballibek állítják? :)
Amúgy meg ötletem nincs, mi a probléma azzal. hogy Irán messze van? Az USA tenyere is viszket, hogy odamenjen háborúzni.. manapság a távolság mást jelent, mint 500 évvel ezelőtt.
Komolyra fordítva. Azzal bótolunk, aki hajlandó velünk bótolni. Bótolnánk az oroszokkal is, de azt az USA megtiltotta (bár ők azért jó kis üzeletelésbe fogtak azóta, ahogyan Merkel meg a labancok is tették... de nekünk tilos) Szóval majd meglátjuk mi lesz belőle, de egyelőre tegyük félre a szoci reflexeket, nem minden üzlet jelent automatikus és pofátlan volumenű lopást.

oddball 2017.12.07. 09:03:09

@Jakab.gipsz: Széles szerepe az Ikarus privatizációjában, ugye megvan? Ha esetleg nem, nézz utána mennyiért jutott hozzá, és mennyiért passzolta tovább a franciáknak 1999-ben...

István Tamasi 2017.12.07. 09:31:41

@felucca02: Nagyot téved: Nem mi gyártunk buszokat hanem az irániak gyártanak Iránban saját maguknak magyar hitelből aminek a visszafizetése erősen kétséges.

felucca02 2017.12.07. 09:49:23

@István Tamasi: Ez világos, irónia volt szavaimban.

chrisred 2017.12.07. 09:52:24

@Womb Raider: Nem üzletelünk az oroszokkal? Hát a rozsdás újmetró meg a paksi hitel?

2017.12.07. 10:00:15

@chrisred: Mindkettő az USA embargós előírásai előtt született megállapodás. Jelenleg milyen volumenű külkereskedelemről tudsz beszámolni? (Mondjuk legizgalmasabb az exportunk lenne...)

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.07. 10:01:18

@midnightcoder2:" A baj az, hogy az Ikarus csak egy volt a szétlopott magyar gyárak közül, ami pedig még nagyobb baj, hogy a többségüket balliberráltak lopták szét."

Nem is tudom miért került szegény Ikarusz Széles nertárs védőszárnyai alá? Te tudod véletlenül?

chrisred 2017.12.07. 10:16:49

@Womb Raider: Tévedés. Az amerikai embargót 2014 márciusában jelentették be, a metrószerződést pedig 2015 augusztusában kötötték.

2017.12.07. 10:29:47

@chrisred: Hmmm... igazad van. Mondjuk a metro szerelvények pont nem esnek tilalom alá, de ugye ez azért nem is napi kereskedelmi cikk. Akárhogyan is van, bőven 2000milliárdot buktunk a szankciók betartása miatt, főleg az élelmiszer/agrártermék piac megbénulása miatt. Tetejébe ennek olyan hosszútávú hatásai vannak, hogy a tilalom feloldása után se sok az esély a kapcsolatok megújítására, mert másk nyomultak be a piaci résbe.
A járművásárlásra visszatérve... szerintem szívtunk eleget mi a jó nyugati technikával is. Villamos és metró terén is... csak akkor ugye az eftársak zsebébe került boríték és az természetesen máááás...

chrisred 2017.12.07. 10:34:23

@Womb Raider: Az élelmiszerkivitelünket az oroszok által hozott szankciók gátolják, azzal nem tudunk mit kezdeni.

2017.12.07. 10:48:31

@chrisred: Ami az amerikai (és termszetesen az EU által szolgaian betartott) 'instrukciók' válaszreakciója. Az EU-t célozták meg vele, nem konkrétan nekünk szól.

chrisred 2017.12.07. 11:11:55

@Womb Raider: Ha lényegtelen számodra, hogy az amerikai és uniós szankciókat mivel indokolják, akkor szerintem nyugodtan az is lényegtelen lehet (legalábbis ez lenne az elfogulatlan álláspont), hogy az oroszok milyen indokokkal embargóznak. Az eredmény az, hogy a magyar gazdaságot sújtják vele.

2017.12.07. 11:57:36

@chrisred: Az úúúgy kezdődött, hogy az oroszok visszaütöttek. :)
Szerinted mekkora ajvékolás lenne, amúgy, ha csak úgy, saját szakállunkra nekiállnánk kerskedni Putyiniával? Így is mi vagyunk a feketeseggűek az unióban, a világháborúkat is mi robbantottuk ki, már csak ez kéne.

2017.12.07. 11:59:05

@Ben Franklin: Valami konzervatív muzulmánsimogató vagy? Beee-beeee! XD

citrix 2017.12.07. 12:02:15

Nincs ezzel semmi baj, miért is ne adhatnánk Iránnak, Fülöp-szigeteknek, Afrikának, Vietnamnak ajándék milliárdokat ha cserébe ők elismerik és méltatják a fidesz (Orbán) nagyszerűségét, páratlan tehetségét az üzleti és politikai élethez. Mert az EU-ban nulla barátunk van, az USA ugyebár ellenséggé avanzsált mert Soros kezéből eszik. Barátunk a harmadik világon kívül szovjetoroszország és a kommunista Kína, Orbán szemét csípi a vörös csillag a sörösdobozon de szívesen csontig benyal a gigászi vörös csillagnak ha azt Putyinnak hívják vagy kínai kommunista párnak. Miért ne adnánk a perzsáknak 50 ezer milliót ajándékba ha cserébe jófej lesz a fidesz? Hol van ez a pénz a roszatommal kötött szerződéstől amiből soha ne lesz működő erőmű de vissza kell fizetni kamatostól a 3000 milliárd +előre nem látott további jó pár ezer milliárdot?

2017.12.07. 12:09:17

Inkább mi nyújtsunk hitelt másoknak, minthogy újra az IMF-nél kelljen koncsorognunk metőövért...
@citrix: "Hol van ez a pénz a roszatommal kötött szerződéstől amiből soha ne lesz működő erőmű de vissza kell fizetni kamatostól a 3000 milliárd +előre nem látott további jó pár ezer milliárdot?"

Előre nem látható, de te azért látod. Sőt, már azt is tudod, hogy az atomerőmű sem fog működni. A szombati lottószámokról nincs infó? Vagy azt nem tartalmazza a brossúra?

chrisred 2017.12.07. 12:10:47

@Womb Raider: Dehát kereskedünk velük, arról volt szó. Csak sajnos kizárólag olyan téren, ami nekik előnyös, az eladhatatlan metrószerelvényektől a tőlük felvett hitelből épített atomerőművön keresztül az Unióba bejárást biztosító letelepedési kötvényekig. Ami nekünk lenne jó, annak meg szankcióval keresztbe tesznek. Még szerencse, hogy nem egyoldalú viszony. :)

2017.12.07. 12:14:09

@chrisred: Mondom: nem velünk szemben hozták a szankciókat, hanem en bloc az EU-val szembeni válaszlépés okán. Mi meg ugyi az EU tagjai vagyunk... capisce? Nem olyan bonyolult ez... hidd el.

chrisred 2017.12.07. 12:21:44

@Womb Raider: Hát ha téged boldoggá tesz, hogy egy agresszív barom nem csak téged vág pofon, hanem mindenkit, aki körülötted van... De azért teljesítsd minden kívánságát, hogy ettől függetlenül jóban legyetek.

citrix 2017.12.07. 12:33:00

@Womb Raider: Bős-Nagymaros, Osztrák-Magyar világkiállítás, Horvát-Magyar foci EB, eocénprogram. Egyikből se lett semmi e jó sokba került.Soroljam még? Az osztrákok és a bolgárok se helyezték üzembe a szinte 100%-ra elkészült atomerőművüket, ment a levesbe. Mondj egy országot a közelünkben (EU) aki atomerőművet épít és üzembe is helyez.

2017.12.07. 12:37:53

@chrisred: Na, végre kinyílt a szemed! Bár én úgy fogalmaznék (a félreértések elkerülése végett az USA-ról beszélek) egy agresszív barom kötelez arra, hogy a neki szánt pofonból te és a környezeted is vegye ki a részét. :)
Fussuk csak végig a történetet: az USA felrúgva egy hallgatólagos megállapodást benyomult az ütköző zónába/orosz fennhatóságú területre (mint később kiderült, egészen konkrétan a gáz üzletágat is lenyúlva..) és helyzetét stabilizálandó gyorsan a jól bevált módszert és eszközt (CIA) alkalmazva megpuccsolta az addigi kormányt. Innen már csak dominó effektus. A Krím visszakerült jogos birtokosához, az USA igazságot oszt, szankcionál, az EU töketlenkedik, végül szokás szerint bepucsít az USA akaratának. Az oroszok meg az elvárható módon viszonozzák az "Adjon Istent!-t"

miért 2017.12.07. 12:46:03

..az utóbbi időkben - papíron - már tizenezer busz készült, készül kis hazánkban. Széles pedig, szokása szerint állami apanázsból gazdagodik tovább, már vagy harminc éve!

2017.12.07. 12:50:09

@citrix: Ööö... Szlovákia... Mohi elég közel van? a 3. és a 4. blokk közel áll a befejezéshez. :)
ujszo.com/online/gazdasag/2017/06/28/mohi-mar-nem-lesz-ujabb-keses

A franciák is jelentősen átgondolták az energetikai stratégiájukat. Macron is olyan mint Orbán... ne azt figyeljék, mit mondok, hanem azt, mit teszek! Nem is aprózzák... gyorsneutronos reaktort építenek... már a jövőre gondolnak.
Az angolok is belevágnak a Hinkley Point C felépítésébe (tudom, ők messze vannak) A finnek is benne vannak egy projektben. Hogy az osztrák ződek úgy gondolták, a buta pógárok kompetensek energetikai ügyekben. Most meg vinnyognak, hogy olcsó lesz a magyar villany és keresztbetesz az üzleti terveiknek :)

2017.12.07. 12:54:20

@citrix: Ja... még annyit... ugye nem azt akarod mondani, hogy a felsorolt fiaskók mind a fideszt terhelik?
:) Eocén program.... Kapolyi eftás nagy mutyija, de az utórengések a mai napig érezhetők. Persze az is mókás lesz, amikor az utolsó szénerőművünkre is lakatot kell tennünk, kb. 15~20év múlva. Talán mégis jól fog jönni Paks II

chrisred 2017.12.07. 12:56:51

@Womb Raider: Oké, ide is le lett írva a Pravda vezércikke. :) Azzal az állítólagos álombéli megállapodással szemben létezik egy igazi (Budapest Memorandum), amiben Oroszország garantálta Ukrajna határait. Ezt Putyin többszörösen felrúgta, megsértette a szomszédos állam területi szuverenitását, polgárháborút generált az ország belsejében: lényegében a nemzetközi jog összes lényeges szabályát megsértette. Ehhez képest a szankciók bátortalan, puhány gesztusok az államok nemzetközi közösségétől. Ezzel jól ki is toltak magukkal, még a hülyefrizurás Kim is levette, hogy az USA és a szövetségesei jelenleg csak papírtigrisek, azt csinálhat velük, amit akar.

citrix 2017.12.07. 13:17:52

@Womb Raider: Nem, egy szóval se. Egyszerűen egy megalomániás és önmagát tévedhetetlennek hívő vezetővel megáldott teljhatalom (2/3) birtokában levő párt kell hozzá. Jöhetnek a soha meg nem térülő megalomán beruházások az eredeti összeg sokszorosáért. Jó részük soha nem készül el de talán jobb is. Szélessel kapcsolatban csak azt az egyet nem értem, miért nem az antigravitációs elméletének kézzelfogható megvalósítására koncentrál? Nobel díj garantált ha tud egy működő kütyüt mutatni. Addig persze sok atommag várja még hogy elhasadhasson Paks II elkészülő vagy el nem készülő reaktoraiban...

igazi hős 2017.12.07. 13:19:19

@Jakab.gipsz: "Felesleges azt baxtatni aki melózik." Ha nem te írtad volna ezt Szélesről, akkor azt hinném, hogy megtértél és ironizálsz. De így kivételesen igazat írtál, a kormánynak hagyni kéne, hogy dolgozzunk és normálisan éljünk, ne akarja állandóan a saját kedvencei kedvéért meghatározni, hogy hol vásárolunk, hol bankolunk, ... Lopjanak egy kicsit kevesebbet, nem kell minden államtitkárból és nyaloncból 4 év alatt milliárdost csinálni és akkor maradna arra is, hogy nekünk jó legyen itt élni, a gyerekeinket normális iskolába járatni, a szüleinket normális kórházba vinni. Ilyen egyszerű - lenne.

igazi hős 2017.12.07. 13:22:53

@fortin2: "A beszállítók magyarok vagy irániak leszenk?" Felmerül a kérdés, hogy te láttál-e már térképet és tudod-e hol van Irán. Szerintem földházt fogunk oda szállítani, már meg is nyertea zárt tendert a MET :-)

dzsoo 2017.12.07. 13:28:40

Néhány adalék Sz. G. profiljához - majd ha számonkérés lesz- esetleg.
Az úriember sok pénzt gyűjtött, legálisan, ügyeskedve, szóval a magyar minta szerint.
Aztán jöttel a privatizációk, reorganizációk...
Ő mindig a top-on volt: maximális állami támogatás igénybevétele (munkahely teremtés, zöldmezős ber., stb.), minimális kiadással.
Adót, járadékot sosem fizetett.
egyszer egy tényfeltáró újságírónak össze kellene számolni az egyenleget.
Érdekes írás lenne.

(dzsoo)

igazi hős 2017.12.07. 13:29:01

@Womb Raider: "Nem vagyunk nagy ország, de egy saját, belföldi piacra termelő járműgyárat simán elbírnánk." Hát persze, simán kijön egy Euro6-os motor fejlesztése a havi zsebpénzedből, nem? Nagyvonalúan 10 ezer motort feltételezve sem tudnánk megfinanszírozni. A többi főegységre is ez áll. Szóval saját összeszerelő üzemünk lehet maximum. Bár már ez is jobb lenne, mint a mostani helyzet. Amiért a felelősöket nem az elmúltnyolcévben, hanem inkább az elmúlthétévben kereshetjük.

Willkommenskultur 2017.12.07. 13:38:21

A magyar piac nem tud eltartani egy buszgyarat, autogyarat stb.

De meg az egy foldreszre termelo gyarak is szarban vannak, es fuzionalnak. Persze osszeszereles az mehet, a buszokat sokkal egyszerubb osszerakni mint az Audikat. Kulonben Komaromban van egy kurvanagy kinai akksigyar, mellette meg egy kinai elektromos buszgyar, bar utobbi csak kisebb szeriakat gyart, exportra.

Dr. Tom 2017.12.07. 13:54:37

@oddball: buszgyártással kapcsolatos terve? Konkrétan semmivel kapcsolatban nem volt olyan kijelentése vagy terve, ami nem egy ordas nagy kamu lett volna.
Rácsok mögött kéne rohadnia már régóta, annyi jót tett az országgal ...

re5pect 2017.12.07. 14:02:31

@Jakab.gipsz: te ostoba állat! te fizetett troll! milyen üzletet tartott egyben a széles? mert az ikarust kurvára NEM! először bezárta a fehérvári gyárat, majd a mátyásföldit. mindig is egy ócska ingatlanspekuláns volt. kiszedte a maximomot a megkaparintott cégből és kirúgott több ezer embert. ne válaszolj, te aljas szar. nem érdekel a hazugságod!
olvass utána: 24.hu/fn/gazdasag/2005/10/09/szeles_birodalom/
2003 óta nem volt gyártás Fehérváron

2017.12.07. 14:12:54

@igazi hős: Áááá... rögtön Euro9-es motorban gondolkodjunk..
Hol azon sopánkodtok, hogy Orbán összeszerelő üzemmé silámnyította az országot, hol meg lesajnálóan nyilatkoztok, hogy mi nem vagyunk jók úgysem másra, csak összeszerelni. Logikus. Ha van sapka, azt le kell verni, ha nincs, akkor rögtön fejbe kell somni a pógárt. De rendben... motort csakis mások képesek gyártani, elfogadom. Azon felül még mi az, amit nem tudunk egy buszhoz összekalapálni?

"Amiért a felelősöket nem az elmúltnyolcévben, hanem inkább az elmúlthétévben kereshetjük."
Természetesen... igaz, a privatizációban a szoci-liberális kormányok jártak az élen, de nem baj, Orbán a patásördög...
(Ja.. amúgy nem kell feltétlen mindent (főleg nem a langyosvizet) feltalálni. Elég sok minden liszenszelhető is... azé' meg kell mondanom, ámulok, hogy ezek a fránya kínaiak, hogy ezek mennyi mindent kifejlesztettek az elmúlt 15 év alatt... a gammasugaras heremasszírozón át a nukleáris meghajtású orrszőrnyíróig mindent... nem totojáztak. Leültek. Kigondolták. Megcsinálták. Eladják.)

nu pagagyí 2017.12.07. 14:16:45

Csak nehogy tank legyen az az autóbusz.

Willkommenskultur 2017.12.07. 14:18:55

@Womb Raider: Alapvetoen nagyon kulonboznek az osszeszerelo munkak is.

Az Audiban siman megkeres 4-5 kilot egy "osszeszerelo" melos, ami azert videken nem rossz foleg hogy jopar ezer ember melozik ott.

Szoval ha Orban nem silanyitotta volna osszeszerelo uzemme az orszagot akkor valszeg netto 110 lenne ma is az atlag netto mint a regi jo vilagban, 2006ban.

nu pagagyí 2017.12.07. 14:29:40

@Womb Raider: Minden jó érzésű ember drukkol Széles Gábornak. Egy kis félsz azért van bennem, mert most nemzetközi színtéren kellene bizonyítania. Nehéz lesz az átállás a lezsírozott hazai tenderek után, ahol a végtermék minősége sem számít, a tripla ár pedig biztosítja a visszaosztás után is tetemes profitot. Itt úgy kellene nyereséget produkálni, hogy nem a magyar állam a megrendelő. Az eszembe sem jut, hogy a cél az lenne, hogy a veszteséget mi magyar adófizetők fizessük ki. Remélem az ügylet végén, korrekt elszámolást tanulmányozhat majd a nagyérdemű a pénzünkkel gazdálkodó Eximbank és a kiemelkedő vállalkozó-géniusz Széles Gábor által. Kicsit többre számítok a melldöngetésnél és a "mi a fasz közöd van hozzá" panelnél.

2017.12.07. 14:44:30

@Willkommenskultur: "Az Audiban siman megkeres 4-5 kilot egy "osszeszerelo" melos, ami azert videken nem rossz foleg hogy jopar ezer ember melozik ott. "
Bruttóban... nagyon-nagyon bruttósítva, kafetériázva.. azért én itt vagyok a szomszédban, de nagyon más összegeket hallok, meg a családból vannak páran, akik (igaz nem sori operátorok) szintén mást tudnak ezzel kapcsolatban.
Összességében sok választási lehetőség nincs. Ezt a munkát telepítették ide, az előző hozzászóló szerint ugysem vagyunk másra alkalmasak...;) tehát robotoljunk. Jó lenne, ha a rákhalászatot hoznák ide a franciák, mert én spec odavagyok a rák lakomáért, de csak tinlitangli zárgyártást, néhány logisztikai céget, meg alu öntödét hajlandóak ránkbízni.
Egyébként meglepődnél, hogy mennyien dolgoznak nettó 120-130-ért 3 műszakban...esetleg folyamatos munkarendben. A hülye firkászok folyamatosan nyomták tavasszal a dumát, hogy nímáááá... 300000Ft-ot visznek haza a Lidl pénztárosai. A valóságban inkább 250 a bruttó , 300 bruttóért az egy szem főpénztáros dolgozik egy üzletben :) Viszont a nyolc óra inkább 10...

2017.12.07. 14:48:57

@nu pagagyí: Én rosszérzésű vagyok, se Szélesnek, se Orbánnak nem drukkolok. Sok jót sem remélek ebből a világrengető gazdasági együttműködésből.
Ám attól, hogy ez a duó a létező világok legjobbikában karóbahúzva aszalódna az ország Parlamentje előtt, még nem gondolom, hogy lenne jelenleg alternatívájuk. Jó lenne, nagyon kellene, de még ellenzéknek is satnya a jelenlegi felhozatal. Pedig nem lenne fontos, hogy leváltsák a díszes brigádot, csak valamiféle kontroll alá kellene őket vonni.

Mr. Waszabi 2017.12.07. 14:54:53

@Womb Raider: Hitlernek, Sztalinnak se votl látszólag - aztán még is lett.

Mr. Waszabi 2017.12.07. 14:57:23

@Willkommenskultur: viszont a ft árfolyam sem 312 lenne, hanem 280. Ami azt jelentené, hogy mindent, ami import, ennyivel olcsóbban vennél a kevesebb bérből is. A NER mindig hazugság,ezt jegyezd meg. Ha nem lenne az, nem tudnánad évente ezermilliárdot kitalicskázni az államháztartásból.

2017.12.07. 14:57:27

@Mr. Waszabi: Micsodája? Buszgyára?

Willkommenskultur 2017.12.07. 14:59:07

@Womb Raider: persze, bruttoban, nana a melosnak

a mernokoknek viszont nettoban, also hangon

ez rossz?

2017.12.07. 14:59:53

@Mr. Waszabi: íhát nem teljesen... az energiahordozók éppenséggel dollár elszámolásúak.. másrészt nem tudni, mire alapozod a 280-as árfolyamot.. harmadsorban.. másokr meg az a nóta, hogy ezen árfolyamtól ejakulálnak az exportra dolgozók..tégy igazságot.

Mr. Waszabi 2017.12.07. 15:00:26

@Willkommenskultur: ja, azt még elfelejtettem hozzá tenni, hogy köszönhetően az állami ámokfutásnak a piacon, ma kb 2x-3x annyit kell dolgozni a bérért, mint 10 éve. Mert a kurmány ugyan ügyesen megsarcolta itt az összes szektort, csak hát a dolgozókon hozzák be azok a megkopasztás ellenértékét.

Willkommenskultur 2017.12.07. 15:00:42

@Mr. Waszabi: nekem nem jon ki a matek h 280as arfolyammal miert jo a 110 netto inflacioval felszorozva

az atlag ember kiadasainak a 2/3a nem forintarfolyamfuggo, ha nem tobb

Willkommenskultur 2017.12.07. 15:02:01

@Mr. Waszabi: marhasag

kb. meg soha nem kellett annyira kapalozni a munkaadonak, h egyaltalan odamenjenek dolgozni - most jo helyzetben vannak a melosok

Mr. Waszabi 2017.12.07. 15:05:53

@Womb Raider: az elég nagy baj, ha nem tudod. Mr. Orbán régi mániája a gyenge forint - 1998-2002 között is ezt preferálta, s nem értett egyet a forint konvertibilissé tételével sem első királysága idején-, és ennek megfelelően szándékosan gyengítették is 2010 nyarától. A cél a hazai munkaerő olcsósítása volt. Sikerült.
Ez önmagában nem probléma, ez is egy politika, de ha béreket hasonlítasz össze évek távlatából, akkor érdemes figyelembe venni ilyen kis szösszeneteket is.
Tehát többet keresünk, de több munkával, és többet fizetünk a megélhetésért is. Ergo, nem történt itt semmi csoda. Az egyetlen igazság az, hogy a féligazságokat kamuzza a NER.

Mr. Waszabi 2017.12.07. 15:11:45

@Willkommenskultur: de ez nem válasz arra, hogy többet kell dolgozni jóval, magasabbak a követelmények ma, mint 8 éve.

2017.12.07. 15:12:41

@Willkommenskultur: Nem, szerintem nem annyira tragikus, de ezzel együtt képtelenek fullra feltölteni egy-egy műszak létszámát, pedig már a térképről is lemennek a melósok után. Reggelente egész buszkaravánok jönnek, tán még Vlagyivosztok alsóról is..
Kezdő mérnökként azért megintcsak nem így fest a dolog, de azért hamar kiforrja magát és van perspektíva. Csak az übermensch mentalitást piszok nehéz ám elviselni.

2017.12.07. 15:18:50

@Mr. Waszabi: Ööö... szerintem valami alternatív valóságban élsz. A cégek 80%-a munkaerő hiánnyal küzd. Az eu-s átlag valami 17%... ebből fakadóan a munkaválalók agya elszállt, már nem tudják mennyi bért kérjenek és ha dolgozni kell, akkor csak a nyakukat tekergetik. (Itt a nyugati végeken gyászos a helyzet. Képzett, önálló, megbízható és produktív embert hálóval sem fogsz. Múltkor jót nevettem. Jött egy srác, bár nem hívtam, de felajánlotta, hogy 1500euróért (nem forintban kéri a fizut...) eljön két-három évig dolgozni, amíg megszerzi a gyakorlatot és meglesz a felsőfokúja németből. :) Aztán elmegy a németekhez, ha nem baj!

Willkommenskultur 2017.12.07. 15:54:21

@Mr. Waszabi: milyen kovetelmenyek?

szerinted ha 1 millio munkanelkuli van, akkor kisebbek a munkaadoi kovetelmenyek mint ha 200ezer?

Mert mifelenk epp forditva jellemzo.

Willkommenskultur 2017.12.07. 15:56:36

@Womb Raider: Hat, vidam elet a multielet, emma csak tudom.

viszont minden mas meg rosszabb, amit eddig probaltam

blah 2017.12.07. 16:01:50

nem véletlen, hogy a fidesz tolja az ilyen gyogyósokat, a támogatóikkal egy hullámhosszon vannak

Mr. Waszabi 2017.12.07. 16:02:01

@Womb Raider: nekem nem úgy tűnik, hogy alternatív valóságban élek. A kormány belepiszkált a piacba, a piaci vállalkozások pedig az embereken verik le a kormány keménykedéseit, sarcait. Nem állítom, hogy minden munkahely ilyen, de azért az állami szférában is sok helyütt emelték a követelményeket, amióta "jobban élünk". Tehát lehet, hogy én alternatív valóságban élek, de akkor még sokan mások is. Én egyre kevéssé élvezem ezt az alternatív valóságot. Ami persze felveti a gyanút, hogy igazából csak a NER propaganda hazugságaihoz képest alternatív a valóság. Ez nem lehet? (Költői kérdés, ne válaszolj rá :)

2017.12.07. 16:51:21

@Mr. Waszabi: " Nem állítom, hogy minden munkahely ilyen, de azért az állami szférában is sok helyütt emelték a követelményeket, amióta "jobban élünk". "

Ninááá... há' hiszen ez jóóóó!!! Úgyis mindig ment a fika, hogy a birka magyar nem elég hatékony, nem elég termelékeny... akkor ezek szerint lehetett ebben valami, mert lehetett fokozni a teljesítményt. ;)
Most az állami csecsen cuppogó, édesdeden álmodozó alkalmazott is belekóstol a versenyszférában 20 éve meglévő tempóba. Fogjátok fel egyfajta tréningként... ha úgy hozza a sors és feladjátok az egyébként fura módon csak kihalás következtében megszerezhető állásotokat, akkor kisebb lesz a sokk, midőn elhelyezkedtek a privát világban. Itt régóta nem megy haza a melós pénteken fél kettőkőkor és már hétfő nyolckor is full gázon megy a GDP termelése ;)
(na... azé' meg ne sértődj ám)

Mr. Waszabi 2017.12.07. 18:08:24

@Womb Raider: szerintem ezt elmérted. Nem magamról írtam, hogy állami alkalmazott vagyok - hál'Istennek. Utoljára az MNB-ben voltam legközelebb az államhoz - még Surányi alatt. De az ugye akkor még független volt, ellenben szorgalmas munka volt ott a divat akkor még, nem pedig az elhülyülés, mint jelenleg. Csak jeleztem, hogy valami krvára nem smakkol a NER hazugságokkal a telejsítményünkről. Ami szomorú, hogy a megsokasodott meló ellenére az ország telejsítményben ma már Romániával és Bulgáriával versenyez, holott erre az itt élő és dolog képes emberek nem szolgáltak rá, mert a volt keleti blokk éle volt ez az ország 1990 után sokáig. És nem a legyek hordták össze a teljesítményt, ugye.
Nem bonyolult egyébként - hogy a fenébe lehetne hatékony egy ország, ha az állam nem hogy számolatlanul, hatalmi alapú döntések nyomán adóztat s költi a pénzt, semmiféle megtérülést nem számolva, s önön magát az egekig hízlalva, miközben a gazdasága ezt nem indokolja? Sehogy. Magyarul, ezért nettó kamu a NER-propaganda - ami igazából a régi jól bevált komcsi propaganda. Csak arra játszanak, hogy amíg ezt az emberek nem veszik észre, amíg az agyukat lehet kábítani, addig siker van. Persze. Csak aztán majd jön a hideg zuhany. Szerintem lesznek még itt akasztott emberek az Andrássyn, miután összedől a katyvasz. Ma már azt mondom, hogy inkább ne csatlakoztunk volna az EU-hoz, mert több kárt okozott a tolvajok felhízlalása EU-pénzeken, mintha nem lett volna mit ellopni. Szerintem hozzám hasonlóan sokan azért szavazták meg a NATO és EU csatlakozást anno, mert biztosak akartak lenni abban itt vadkeleten, hogy ezek biztosíthatják, hogy itt soha többé nem ragadhatja magához a hatalmat senki önjelelölt mini-Sztalin. Hát, nem sikerült, egyelőre.

2017.12.08. 06:53:48

@Mr. Waszabi: No, akkor sorry... ezennel ünnepélyesen elismerem, hogy te is szorgalmas ember vagy!

Pár ponton azért vitatkoznék. A dolgozó hatékonysága/termelékenysége kb semmi összefüggésben nincs (közgáz értelemben) az állam költekezésével. Már csak azért sem, mert ezen mutató számításához csak a GDP-t és a dolgozók (vagy az állampolgárok) számát veszik figyelembe.
Nem fogod elhinni, de én is úgy gondolom, hogy a magyar munkavállalók, legalábbis a versenyszférában, semmivel nem maradnak el a nyugateurópaiaktól...sőt... (de esz szubjektív) Az állami szféra is kezd tisztulni, de még messze az otimális állapot. Szóval dógoznak a népek, de a ballibek (hogy miért, ötletem sincs..) mindig azzal takaróznak, hogy nem érdemel többet a magyar, mert kis foci, kis pénz.
Azzal is vitatkoznék, hogy a 'tolvajok felhízlalása' szükséges rossz, avagy üldözendő, tűzzel vassal. Szerintem kikerülhetetlen, hogy egy nemzeti (elcsépel szó, sajnos) tőkés/nagytőkés réteg kialakuljon. Gyorsan, amennyire csak lehet. Ez minden jelenlegi nagy kapitalista ország esetében lejátszódott, már régen, talán hosszabb ideeje, kevésbé direkt és látványos módon, egyéb, számunkra nem opcionális paraméterekkel színesítve. Amelyik megtehette, az más országok lerablásából teremtette ezen gazdag réteget, így a népnek annyira nem fájt. Nálunk nincs ilyen lehetőség. Viszont (szerintem) öngyilkosság lenne hagyni, hogy a gazdaságunk minden pontját külföldi cégek akarata uralja. Képtelenség kontroll alatt tartani őket, és amit kivittek/kivisznek/kivinnének, arra végleg keresztet vethetnénk. Nem az én kitalációm, hogy hosszú távon messze egészségesebb lokálisan tulajdonol és menedzselt cégekre alapozni egy ország, főleg egy kis ország gazdaságát. A fidesz a maga bumfordi módján valami ilyesmiben töri a fejét.
A sztálinozós résszel nem tudok mihez kezdeni, szerintem nagyon erőltetett és elfogult a párhuzam. Akkor Merkel az új Hitler???

Világít a torony 2017.12.08. 11:09:19

@Jakab.gipsz: Nem erősséged az olvasás/értés kombó.

Világít a torony 2017.12.08. 11:17:39

@Womb Raider: Az amerikai gyártású Mi-24-es harcihelikoptereket sem a szovjetek kezdik felújítani, szerencsére. Örülök, hogy igazad van, nincs a szovjetekkel biznisz, mert a gonosz USA megtiltotta a szegény magyar kormánynak.

2017.12.08. 12:54:43

@Világít a torony: Ezek , ha figyelsz, mind államközi egyezményeken alapuló "bizniszek" ... nem a versenyszféra kereskedelmi/termelő cégeinek bizniszei.
Amúgy meg én nyugodtabb vagyok, hogy az OROSZOK újítják fel, mert amikor Paks I-et a világverő francia/német atomtudósok álltak neki TMK-zni, akkor majd' másfél évig állt egy blokk és sugárzó jókedvre derült a környék ...

Mr. Waszabi 2017.12.08. 20:08:24

Womb Raider: az a vicces, hogy még mindig állampárti bullshiteket írsz. A dolgozók hatékonysága bizony nagyban függ az állami közpénzpazarlástól. Merthogy ők állítják elő azt a közpénzt is, és nagyon nem mindegy, milyen közterhek árán teszik ezt. Tehát nettó buzulás azt állítani, hogy a kettőnek semmi köze egymáshoz. Dehogy nincsen. Ami közterhet befizet itt bárki, annak elköltéséhez is köze van, elvégre ő termelte meg azt az állami bevételt. Ha tévednék, szólj közbe nyugodtan.
De, ha nem, akkor meg ne prédikálj ilyen fidesz-baromságokat. Mert csípi a szemem az ilyen baromság, és ez kellemetlen.

2017.12.09. 15:59:31

@Mr. Waszabi: Látom nem vagy tisztában a "termelékenység" definíciójával...
Miként hozod ezt összefüggésbe a közterhekkel, azok számonkérésével,elköltésével?
Több, egymást távolálló, közvetlenül egyáltalán nem összefüggő dolgot zutyultál össze.
Az adószintnek semmi köze a termelékenységhez. Csak hasonlíts össze velünk kb. azonos adóterhelésű országot és annak termelékenységét.. vagy nézz meg, nálunk nagyobb elvonásokat alkalmazó, mégis közgazdasági értelemben véve termelékenyebb országokat.
(Hogy vásárló erő paritáson, vagy csak szimplán, GDP/ledolgozott munkaóra alapon nézed, mindegy. Nem találsz összefüggést az általad említettek és a termelékenység között)
süti beállítások módosítása