B1 blogcsalád



Orbán megint beintett az EU-nak, Fico viszont neki

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2017. október 24. - Szelestey

• Magyarország migránsmentes övezet, pedig Soros ármánykodik 

• Az Orbán-kormány szívóágra került a külföldi kiküldetések esetén fizetendő bérek ügyében

• Most dől el, fennmaradhat-e az egységes Európa, amely a szabadságon és az emberi jogokon alapszik 

New York Times/Washington Post/AP

washington_post_1.jpg

A jelentés azt emeli ki Orbán Viktor ünnepi beszédéből, hogy Közép-Európa a földrész utolsó migránsmentes övezete, és ha egységet mutatnak az olyan államok, mint Magyarország, Csehország és Lengyelország, akkor képesek megállítani a globalizálódást és a tömeges bevándorlást. A tudósítás, amely a miniszterelnököt a migráció szívós ellenfeleként mutatja be, arra is kitér, hogy a politikus szerint Európának biztonságosnak, polgárinak, kereszténynek és szabadnak kell maradnia. Továbbá vissza kell térnie a multikulti előtti nagyságához. Ismételten bírálta az uniót, ugyanakkor nyilvánvaló utalással Soros Györgyre arról is beszélt, hogy egy spekulatív pénzügyi birodalom felel a földrészt sújtó emberáradatért.

Die Welt

die_welt_1.jpg

A konzervatív újság színtén azt tartja a tegnapi Orbán-beszéd legfontosabb elemének, hogy a miniszterelnök migránsmentes övezetté nyilvánította Kelet-Közép-Európát. A politikus arra építette fel logikáját, hogy szerinte egy spekuláns birodalom vegyes földrészt akar csinálni Európából, ám ez a középső részen nem sikerül, mert a magyarok és szomszédaik ellenállnak. A beszámoló hozzáteszi, hogy a kormányfő kampányokat szokott folytatni a menekültek ellen, és azt állítja, hogy az EU hagyja magát befolyásolni ebben a kérdésben. Merthogy a már említett spekuláns birodalom túszul ejtette. Ezúttal azonban nem nevezte néven Soros Györgyöt, aki világszerte támogatja a civil társadalmat, benne olyan szervezetekkel, amelyek segítenek a menekülteknek. Az üzletember az első számú közelleneség Orbán számára, amióta csak kifejtette nézeteit a migrációról.  

Reuters

reuters.jpg

A szlovák kormányfő kijelentette, hogy soha nem merte kommentálni más országok belső eseményeit, de örül, hogy mára Szlovákia Európa-barát sziget lett a térségben. Fico azt ígérte, hogy nem is kíván letérni a Brüsszel-párti útról és ebben megtámogatta az államfő, valamint a parlament elnöke is. Az előzmény az, hogy immár a csehek is olyan, populista vezetőt választottak, aki nyíltan bírálja az EU-t, egészen pontosan elutasítja az eurót, valamint a mélyebb integrációt. A magyar és a lengyel kormány pedig már jó ideje a nemzeti érdekek elsődlegességét hangoztatja és nincs jó véleménnyel az uniós együttműködés kiterjesztéséről. Ugyanakkor a régión belül Ausztriában és Németországban előretörtek a szélsőséges erők, amelyek szintén bírálják Brüsszelt. Fico ugyanakkor véletlennek, de helyesnek nevezte, hogy Kiskával és Dankóval együtt éppen a cseh választások után álltak ki ez ügyben a nyilvánosság elé. A politikus azonban korábban már jelezte, hogy minden tisztelete a V4-é, de ő inkább Európával tart országa élén.

Reuters

A legtöbb tagállam támogatta, Magyarország a lengyelekkel, valamint a lettekkel és a litvánokkal együtt viszont ellenezte, hogy módosítsák az EU-n belül a kiküldetésben dolgozók külföldi munkavállalásának feltételeit. A 28 miniszter 12 órán át győzködte egymást Luxemburgban, míg a végén arra jutott, hogy négyéves átmeneti időszak után a szegényebb keleti országból céges keretekben érkező munkaerő másfél évig kaphatja az otthon megállapított alacsonyabb bért, utána fel kell emelni fizetését a helyi szintre. Az érintett új tagok azzal érvelnek, hogy bár csupán 2 millió emberről van szó, ez olyan versenyelőny, amely segít leküzdeni örökletes hátrányukat a gazdag uniós államokkal szemben. Illetve hogy a másik oldalt a protekcionizmus vezérli. A mostani szavazásnál a britek, az írek és a horvátok tartózkodtak. A változást kezdeményező francia elnök üdvözölte a döntést, mondván, Európa megy előre és minél nagyobb a védelem, annál kisebb a csalás. A magyar szakminiszter ezzel szemben gyengének minősítette a végleges szöveget és azt állította, hogy az túl nagy teret hagy az értelmezésnek. Egyébként a heves viták miatt az új szabályozás nem vonatkozik a fuvarozásra.

Bloomberg

bloomberg.jpg

Az elemzés szerint az egész világon nyomulnak a populisták, de felemelkedésükben nem a gazdaság állapota a döntő. A hírügynökség abból következtet erre, hogy legutóbb Csehországban győztek, Új-Zélandon pedig bekerültek a kormányba ilyen erők, miközben mindkét államban igen jó a gazdasági helyzet. A lengyeleknél 25 éve 4 % körüli a növekedés, de a magyarok is sokkal jobban állnak, mint 20 éve és az utóbbi időben kedvezőek a gazdasági adataik. Ám ők is nacionalista, populista irányban mozdultak el, és még a demokrácia-ellenesség sem kizárt. A szóban forgó államokban fokozódnak ugyan az egyenlőtlenségek, de erősödik a polgárság. Az irányzat azonban érvényes nem demokráciákra is, így pl. Kínára. Latin-Amerika viszont kilóg a sorból, de féken tartja a populistákat, leszámítva Venezuelát. Szóval el kell ismerni, hogy a legtöbb helyen az intellektuális, ideológiai és kulturális ellentétek folytán kerekedhetett felül az irányzat, aminek az egyik oka, hogy a globalizáció együtt járt a nagyobb bevándorlással és az emberek veszélyben látják kulturális identitásukat. Válaszul néhol vissza akarják forgatni az idő kerekét. Ez különösen igaz Közép- és Kelet-Európára, ahol pedig alig van migráns.

Süddeutsche Zeitung

suddeutsche.jpg

A visegrádi államok elidegenedtek Európától, aminek egyik oka a mindennapokban jelentkező sok sérelem a Nyugattal szemben. Utóbbi elkönyvelte, hogy akik a kontinens közepén vannak, azok gonoszok, hiszen megtagadták a szolidaritást a menekültkérdésben. A válság az emberi jogokat fenyegeti és megrengeti az EU önképét. Orbán és Kaczynski országa megnyirbálja a sajtószabadságot, a bíróságok függetlenségét, aláássa a liberális demokráciát. A visegrádiak éltanulóból problémás gyerekké minősültek át. A jeles német történész, Heinrich August Winkler egyenesen úgy látja, hogy az unió már nem értékközösség. Brüsszel a keleti nyitást a gazdaságra szűkítette le, ennél fogva mindkét oldal szükségét érezte, hogy önző módon csakis a saját érdekeit védelmezze, ahelyett, hogy érdemi szolidaritásra törekedett volna. Viszont a szovjet elnyomás évtizedei után a volt szocialista országok érzékenyen reagálnak a paternalizmusra. A magyar és a lengyel populisták manapság azzal igyekeznek támogatást szerezni, hogy azt hirdetik: nem engednek a német vagy francia gyámkodásnak.

Keleten elmaradt az életszínvonal várt fellendülése, emiatt sokan vesztesnek érzik magukat. Ezt csak tetézi, hogy alacsonyak maradtak a bérek, mert ily módon tesznek a külföldi beruházók kedvére. A térség lakosai úgy érzik, hogy csupán összeszerelő műhelyt jelentenek a Nyugat számára, ők maguk pedig másodosztályú állampolgárok az EU-ban. Konrád György más jó régen figyelmeztetett, hogy a kommunizmus helyébe nem a liberális demokrácia lép, hiszen annak nincsenek meg a feltételei, hanem a nacionalista rendi állam. A visegrádiaknál kb 10 éve jelentek meg olyan pártok, amelyek védelmet ígértek a fenyegetett identitás és a nemzeti érdekek számára. Ekkor indult a régió orbanizálódása. A menekültválság azután csak erősítette a kötelékeket a csoporton belül, részben azért, mert az itteni emberek félnek az idegenektől. A romákat leszámítva a magyarok, szlovákok és csehek etnikailag homogénok. Azon kívül még nem dolgozták fel saját szerepüket a holokauszt bűneiben.

A cseh politológus, Jiri Pehe attól fél, hogy Merkelnek tele van a hócipője a civakodó kelet-európaiakkal, és amint túljut a kormányalakításon, hozzákezd a kétsebességes EU kialakításához. Ez pedig annak beismerése volna, hogy kudarcot vallott az európai ház felépítése. Ilyen körülmények között azonban foszladozik a V4-ek egysége. Fico már kezd kitáncolni. A cseheknél ugyanakkor először került hatalomra egy jobboldali populista, aki szívesen túlteszi magát a liberális demokrácia szabályain. Úgy tűnik, hogy a Kelet és Nyugat már nem találja meg a közös nyelvet. Európa mégsincs elveszve, mert a négyeknél az emberek többsége Európa-párti és különösen igaz ez a fiatalságra. De azért nem árt, ha a Nyugat is tanul a hibáiból.

Die Zeit

die_zeit.jpg

Az újság úgy véli, hogy teljesen mindegy, Ausztriáról, Magyarországról, Csehországról vagy éppen Lengyelországról beszélünk, az általános jobbratolódás az unió alapjait fenyegeti, ebben a helyzetben a leendő német hármas koalíciónak meg kell mentenie Európát. Merthogy nem jól áll az EU egységének ügye. Olyan pártok törtek előre, amelyek idegenellenes jelszavakkal keltenek hangulatot, masszívan bizalmatlanok Brüsszellel szemben, lezárják a földrész határait és kívül akarják tartani az iszlámot, illetve a muzulmánokat. Ennélfogva döntő szakaszába lép a küzdelem az egységes, a szabadságra és az emberi jogokra épülő kontinensért. Csehországban és Ausztriában megint olyan erők nyertek, amelyek nagy ívben tesznek a közös értékekre és harcot hirdetnek az unió ellen. Kurz alig tudta megverni a Szabadságpártot, miután annak felvizezett programjával házalt. Magyarországot és Lengyelországot már jó ideje kényelmes többséggel a jobboldali populisták dirigálják.

Az Amnesty International épp most marasztalta el a lengyeleket olyan állapotokért, amelyek leginkább a diktatúrákban szokásosak, nem egy demokráciában. De nem jobb a helyzet Magyarországon sem, és nem ígér semmi jót a cseh választás eredménye sem, bár Babis nem olyan stramm ideológus, mint Orbán vagy Kaczynski. Meglehetősen képtelen, hogy épp ez a három állam alkot frontot az iszlám menekültekkel szemben, miközben egyetlen egyet sem akar befogadni közülük. A belső bomlás ellen főként a következő német vezetés tud sokat tenni. Pl. úgy, hogy Brüsszellel együtt meggyőző elképzelést dolgoz ki a migránsok számára. Vagyis, hogy szavatolja a humanitárius védelmet, egyidejűleg pedig kvótát állapít meg a gazdasági bevándorlók számára. Ugyanakkor gondoskodik arról, nehogy megismétlődjön a két évvel ezelőtti emberözön. Ha ez sikerül, akkor Európában vesztenek támogatásukból a populisták és akkor az EU-nak jó esélye van a közös jövőre.

Süddeutsche Zeitung

suddeutsche.jpg

John Le Carré úgy látja, hogy Putyin és Trump egyaránt a liberális demokráciát igyekszik sírba tenni, csak éppen nincs mivel felváltani a jelenlegi rendszert, ez esetben pedig csakis anarchia következhet, ami segít a demagógok felszínre bukkanásának. A világhírű író ezt tartja korunk legnagyobb veszélyének, és rámutat, hogy a mai Amerika csak ösztönzi Európát ezen a tévúton. Szerinte Trump rettenetes rendszert épít és ezáltal bátorítja a magyar és a lengyel populistákat. A megoldást a szerző az esélyegyenlőségben látja, ami a képzésen kerüsztül válhat valóra. Azt is szükségesnek tartja, hogy az emberi együttérzés helyet kapjon a politikában. A polgároknak egyidejűleg meg kell mutatniuk az amerikai elnök számára, hogy eddig és ne tovább! Európában a közös álom lehet az egyesítő erő.

FT

financial_times.jpg

Még nem lehet tudni, hogy melyik irányban indul el a cseh választások nyertese – a bírálók látnak párhuzamot Magyarországgal és Lengyelországgal, ám elemzők szerint Babist nem ideológiai megfontolások irányítják. Az első ránézésre persze lehet azt mondani, hogy változás nagyis is beleillik az illiberális populizmus menetelésébe a térségen belül. Az ANO elnöke is azzal győzött, hogy Orbánhoz és Kaczynskihoz hasonlóan meglovagolta az elégedetlenséget a fennálló helyzettel szemben. Ő is kifejezetten elutasítja a migránsok befogadását, ám sokkal inkább pragmatikus szempontok vezérlik. Egy diplomata szerint populista, de nem úgy, mint a Front National. Ellenfelei szerint azonban Babis is veszélyt jelent a demokráciára nézve, hiszen gazdasági hatalma óriási és kezében tartja a sajtó jelentős részét is.

A Német Külkapcsolati Tanács egyik elemzője rávilágít: Kaczynskinál az volt a fő, hogy visszaszerezze az országot a liberálisoktól, az új cseh vezető ellenben üzletember, nem pedig egy politikai állat, mint Orbán. Egyik híve pedig arra mutat rá, hogy szlovák lévén Babis nem lehet nacionalista Csehországban. Azon kívül neki nincs kétharmada, nem úgy, mint sokáig a magyar miniszterelnöknek. A már említett német szakértő úgy gondolja, hogy a politikus nem megy szembe a közvélekedéssel és nem mondja fel a szoros kapcsolatokat Berlinnel. A magyarokkal és a lengyelekkel ellentétben nincs szüksége arra, hogy Németországgal szemben határozza meg önmagát.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6313066796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.24. 13:39:31

Hát igen..

A migránsseggnyalás az EU-ban egyre kevésbé kifizetődő.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.10.24. 13:41:13

Az EU kilépésünk elkerülhetetlen. Remélem 2020 előtt sikerül kivergődni magunkat ebből a foshalomból amit ma EU-nak neveznek.

burgener 2017.10.24. 13:49:02

Persze, nyuszika, az angoloknak is eltart egy pár évig és még fizetnek is.

n3spr3ss0 2017.10.24. 13:57:50

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: Így is a béka segge alatt van az ország, hát még ha kilépnénk, irány az Ural.

Sean MacTíre 2017.10.24. 13:59:18

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: Csak kuzdjetek meg azzal a 75% otthoni magyarral aki EU-parti, meg a politkusok permanens lopasi osztonevel.

2017.10.24. 14:12:05

Ehhez képest meg a német nyugdíjasok idetelepülnek Hévíz környékére meg a Balaton -felvidékre hogy nyugodt -értsd migránsmentes-öregkoruk legyen.

Cinkes 2017.10.24. 14:28:26

@Lady Scarlett: honnan az istenből veszel ilyen faszságokat? nálunk még mindig több nem fehér van mint a németeknél, ha a vidéki németországot vetjük össze a magyarral meg pláne.

sas70 2017.10.24. 14:29:50

@Lady Scarlett: Hévízen az orosz turisták mennyivel kulturáltabban is viselkednek, mint a migráncsok!

bonsalty 2017.10.24. 14:43:52

Vigyázat, troll veszély!

chrisred 2017.10.24. 15:02:06

@Sean MacTíre: Az illiberális rendszer nem küzd a politikusok enyves kezeivel, hanem azokra épül.

BéLóg 2017.10.24. 15:15:27

Orbán már a múlt héten meg fog bukni, ki nem szarja le mit csinál egy Fico?

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.24. 15:18:36

@chrisred:

"nem küzd a politikusok enyves kezeivel, hanem azokra épül."

Hát ebben speciel semmi különbség a liberális rendszerekkel, és politikai kultúrával.

Az egyetlen számottevű különbség abban rejlik, hogy a ballibek bagóért eladják az országot, és tűzzel vassal irtják a nemzeti öntudatot, míg a jobboldaliak államosítanak, és erősítik amagyarság tudatot.

Elchango 2017.10.24. 15:22:38

Ez az a hires, szutyok allja ballib blog, ami kitalalta,hogy a venkomcsi Balazs lesz az uj jelolt?

gyerunk, gyerunk patkanyok!Sivalkodjatok! Nacizzatok!populistazzatok, illiberozzatok, mindent, ami a csovon kifer tetves fergek!
Sot! imadkozzatok a mindennapi 7-es cikkelyetekert is.
Sot! Menjetek arulkodni,hogy legyen most mar 8. is,hogy az, aki nem ugy mer viselkedni mint Ti,arra tenyleg dobjanak valos atombombat!

Halal ratok a szar lugen press-etekkel, seggnyalo, haszonleso bandatokkal.

Ui: '18 tavaszan majd egyutt rohogunk veletek az ujabb 2/3on.Koccintunk majd a veres halalotokra.
Bye Bye:-)))

HaD 2017.10.24. 15:30:00

@Elchango: Azt a kurva...ezt milyen karakteres géppel írta? Biztos nem magyar ...akkor meg honnan jött ez a remek kis szösszenet???? Moszkva????

Elchango 2017.10.24. 15:35:00

@HaD: miert kell neked karakter,nyomi? Nem tudsz olvasni?
Jah, jut eszembe, a verkomcsik (uj, nevukon ballibek, vagy haladok, modernek, demokratak) azok csakis moszkvara tudnak egybol asszocialni....szinte reflexszeruen....

Most ugye Brusszel a meno,de mindenki tudja,hogy ver nem vallik vizze...foleg nem a komcsi, bolsiver...Moszkva az igazi otthonotok.

chrisred 2017.10.24. 15:39:01

@Ballib cenzúrázók réme 25: Éppen ellenkezőleg, a liberalizmus mint társadalmi irányzat a közhatalom megfékezésére és ellenőrizhetőségére épül, gazdasági téren is. Sőt, a klasszikus liberális mozgalmak központi eleme az uralkodó adókivetési jogának korlátozása volt.

chrisred 2017.10.24. 15:41:02

@Ballib cenzúrázók réme 25: Tulajdonképpen azzal az "államosítás" kifejezéssel magad is megmagyaráztad az illiberalizmus lényegét.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.24. 16:04:23

@chrisred:

Hazánkban mégis a liberálisok voltak, akik eladták az országot, közművestül, gyárastul, erőforrásostul bagóért, és mocskos ballib Simor féle hiénák, tolvajok gazdagodtak 100 milliókkal az ország kiárusításán.
Az ellenőrizhetőség nyomokba se volt jelen a ballibek kormányzása idején, csak a szabadrablás.
Liberálisok segítettek rendszerváltáskor a Soros féle bankároknak, hogy az országot kiszolgáltassák számukra, az államadósság ellengedését megtiltották.

Részeletek:
Erről 1995-ben Rabár Ferenc így számolt be a Magyar Nemzetben egy újságcikkben.

„Antall József szólt nekem 1990. februárjában, hogy lesz Londonban egy tárgyalás, melyet Soros György szervez és témája a magyar adóssághiány kezelési módja. A meghívót Soros György elküldte az akkor alakuló pártok közgazdasági szakértőinek. Tardos Márton fogta össze az utazási ügyeket, s tőle kaptam egy előkészítő anyagot, amelyet tudomásom szerint Szalkai István, az MNB korábbi elnökhelyettese készített. Az írást áttanulmányoztam, és konzultáltam róla Tardos Mártonnal. Ezután ment ki a csapat Londonba. A látogatás magánjellegű volt, noha az akkori kormány (a Németh Miklós vezette kormányról van szó) néhány szakértője is részt vett a csapatban. Az angol fővárosba Tardos Márton, Surányi György, Csillag István, Szalkai István, valamint jómagam utaztunk el, és Antall József kérésére csatlakoztak hozzánk az ő külföldi szakértői: Tar Pál és Osváth György.
Az 1990-es választások előtt esélyesnek tekintett pártok képviselőiből és a velük már kapcsolatban álló kormányzati szakértőkből tevődött ki a csoport.
A megbeszélések nemcsak az adósság kezeléséről, hanem a követendő privatizációs stratégiáról is zajlottak. A kétnapos londoni vizit keretében a Rothschild Bankházzal kizárólag a privatizációról tárgyaltunk. A második napon Soros György a Wallburg Bankház szakértőit hívta meg, és e társaságban ismertette az adósságállománnyal kapcsolatos téziseit. Az elképzelés gerince az előzetes tanulmányban is szerepelt már, lényege egy „debt equity swapping” művelet volt, azaz az adósságért a hitelkezelőknek magyar tulajdonnal fizettünk volna. Ez szorosan kapcsolódott a privatizáció kérdéséhez, hiszen a részvénytársasággá alakított magyar vállalatok papírjait kellett volna a hitelezők rendelkezésére bocsátani. Önkéntes hitel- vagy kamatelengedésre nem volt esélyünk. A velünk csak kicsit is szimpatizáló külföldi bankárok egyértelművé tették: az adósság-elengedési kérelmek csak rontanának a helyzeten.”

A Rabár interjúra ugyancsak a Magyar Nemzetben, 1995. augusztus 26-án válaszol Szakolczai György, a Budapesti Műszaki Egyetem közgazdászprofesszora. Szakolczai kijelenti, Rabárnak az a mondata, hogy „az 1990-es választások előtt esélyesnek tartott pártok képviselőiből és kormányzati szakértőkből tevődött össze a csoport” – nem felel meg a valóságnak.
„A lista, amelyet (Antall első pénzügyminisztere, Rabár Ferenc) megad, nem erősíti meg ezt az állítást. Az SZDSZ-t valóban képviselte Tardos Márton, a párt vezető gazdaságpolitikusa, ugyanakkor Osváth György és Tar Pál nem voltak az MDF tagjai, hanem Antall József későbbi miniszterelnök személyes barátai, vagy ismerősei. Hiába keressük itt a Fidesz, a kisgazdák és a kereszténydemokraták képviselőit, és jó lenne tudni, mi van Rabár úr azon mondata mögött, hogy „Soros György a meghívót elküldte az akkor alakuló pártok közgazdasági szakértőinek. Ezek mit válaszoltak? – és így tovább.”
Szakolczai megjegyzi még, hogy: „ezek a magánjellegűnek mondott beszélgetések meghatározták az ország sorsát!”
„A helyzet tehát az – folytatja Szakolczai, aki egyben a londoni látogatás végeredményét is ismerteti, hogy a Kékszalag Bizottság által megnevezett és semmiféle alkotmányos felhatalmazással nem rendelkező, és tárgyalásainak tartalmat mindeddig szigorúan homályban tartó csoport megbeszéléseinek (vagy akár hallgatólagos megállapodásainak) folytán alakultak ki a rendszerváltás utáni magyar gazdaság – sőt társadalompolitika – legfontosabb alapelvei! Ezek szerint Magyarország – és egyedül Magyarország: a.) nem kezdeményez adósságkönnyítést, b) elutasítja a reprivatizáció minden formáját, c) kizárja a széles rétegeket a nemzeti termelőtőke tulajdonából, és d) megindítja a nemzeti termelőtőke külföldiek javára való nagymennyiségű értékesítését, bevételszerzési célból.”

Hát így. Szerencsétlen antallékat úgy megzsarolták, hogy ijedtükben még a kádár-grósz elődök adósságait és kamatos kamatait is bevállalták..
Miközben a lengyelek és a bolgárok röhögve feleztek...

ogli dzsí 2017.10.24. 16:36:27

Fico ugye koalaban kormanyoz es utoljara, tehat Orban tuleli ot is.

A V4et megprobaljak megosztani, persze de csak egy nigger menjen oda, a fasisztak veszik at a hatalmat abban a pillanatban, a szlovakok a zsidokkal se sokat szarakodtak

Ez igen megnyugtato. Az EU nez mint a bagoly nem eleg h a 2. legnagyobb befizeto otthagyta, hullik szejjel fele keleten es nyugaton is.

Ami kulonben kizarolag a balfasz vezetoinek a bizonyitvanya hisz egy europai nemzetekre epito EUt sokan tamogatnanak.

shakespeare 2017.10.24. 17:24:10

szép válogatás, gratula

Sir Gombóc 2017.10.24. 18:35:16

@Ballib cenzúrázók réme 25: 1990-1994 között hol voltál? Az akkori jobboldali kormány árusította ki az országot. A szociknak '94 után már nem sok dolguk volt.

chrisred 2017.10.24. 18:38:54

@Ballib cenzúrázók réme 25: Ebben a sztoriban nem érzem hangsúlyosnak a liberális elemet. Adott volt az illiberális párt állam, ami államosította (ellopta) a polgárok vagyonát és munkaerejét, majd az ötéves tervek hosszú során át lassan elkótyavetyélte. És hogy a látszatot fenntartsa, egyre nagyobb adósságokba hajszolta magát. Aztán az örököseiknek benyújtották a számlát. Akik szintén nem voltak annyira liberális színezetűek, a vadliberális Fidesz meg se jelent ezeken az egyeztetéseken. Ez mondjuk mindegy is volt, mert ha ezek a dolgok kitudódnak, az emberek az egész Nemzeti Kerekasztalos bagázst elzavarták volna a francba. (Ez például elég liberális megoldás lett volna.) :)

Amúgy tudtommal az volt a különbség, hogy a lengyelek banki hitelekkel adósodtak el, aminek lehetett tárgyalni az átütemezéséről vagy elengedéséről a bankokkal. Míg a magyar állam kötvénykibocsátásokból szedte össze az adösságát.

Visceroid 2017.10.24. 18:39:47

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: "Az EU kilépésünk elkerülhetetlen. Remélem 2020 előtt sikerül kivergődni magunkat ebből a foshalomból amit ma EU-nak neveznek. "

Jó lenne tudni, hogy ti Fideszfanok miből éltek. De tényleg. Azért Putyin csak nem fizethet ennyi embert, tehát második megoldásként ti is (legalább egy részetek) nyugatról kell hogy kapja a pénzét. Az unióból is. Akkor meg mi a bajotok vele?

chrisred 2017.10.24. 18:48:41

@ogli dzsí: A második legnagyobb befizető távozását ellensúlyozza, ha azok is távoznak, akik csak kivesznek pénzt a kasszából.

ogli dzsí 2017.10.24. 19:22:57

@chrisred: Junkerék? Igen, a bukásuk biztos, Orbán túléli őket is.

indekx ISIS Alqaida mind CIA projekt 2017.10.24. 19:41:50

CIA- csicskablog, megbukott- e mán a Zorbán?

Elvégre már kedd van

chrisred 2017.10.24. 19:51:11

@ogli dzsí: Ha a junkereken tág értelemben a kelet-európai földesurakat értetted, akkor igen, ők elég sokat rájártak arra a kasszára. Az Unió valahogy ki fogja bírni Lőrinc gazda közbeszerzései nélkül is.

ogli dzsí 2017.10.24. 19:53:28

@chrisred: 'Ha a junkereken tág értelemben a kelet-európai földesurakat értetted, akkor igen, ők elég sokat rájártak arra a kasszára. '

Sőt, Megyó és Demszky le is bukott a metróval. Gondolom a választás előtt még jönnek a szaftos részletek, mint a múltkori előtt a bissaui guineai emeszpés tolvajnál.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2017.10.24. 20:01:03

@Ballib cenzúrázók réme 25: @Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: @BéLóg: @Elchango: @ogli dzsí: @indekx ISIS Alqaida mind CIA projekt:

Mi van Putyin csicska, ma csak 8 álniocken nyomatod a degenerált agyad termékeit? Mikor lesz a gazdidnak a legközelebbi nyilvános elmebajos dühöngése Európa meg az egész világ ellen? A fidesz megint majd felcsúti buszokkal fog összehordani titeket orbáni csőcseléket hogy meglegyen a birka tábor?

Proud Mary 2017.10.24. 20:02:09

köszönjük, mi nem kérünk a b1 féle liberálbolsevista eszméből.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2017.10.24. 20:03:48

@ogli dzsí:

mesélj te Putyin bérenc, orbán gazdid mi´ért is fosik megszavazni az Európai Ügyészséget? Mert akkor az eg´ész családja harminc évre fegyh´ázba kerülne két perc alatt?

chrisred 2017.10.24. 20:10:55

@ogli dzsí: Elég sok választáson kell túlesnünk addig, mire az utóbbi tíz év összes kasszafosztogatója lebukik.

ogli dzsí 2017.10.24. 20:12:12

Az van hogy a lipppsimédia a féknyúz és a folyamatos hazudozás ellenére sem tudja már kordában tartani a népeket, és nem csak Magyarországon ezért pánikolnak a lippsik az Orbán meg a Trump féléktől.

Már ordító távolságba került az a világ, amit az emberek tapasztalnak, attól, amilyennek a nemzetközi lippsimédia tálalja.

Amikor Orbán belerúgott a bankokba, először a legkézenfekvőbbel próbálkoztak, NÁCI lett. Erre Orbán tolni kezdte a pénzt a hazai zsidószervezetken, mintha nem lenne holnap. Erre KOMMUNISTA lett, bár ez nem annyira jött be mert a hazai ex-kommunista sajtó próbálkozott ezzel. Mára kitalálták, hogy POPULISTA, és ugye az rossz.

Nemtom mi jön még, de élvezem ahogy izzadnak a lippsik ha valaki megkaparássza a dogmáikat.

Jakab.gipsz 2017.10.24. 20:13:35

@Visceroid:
Európából nincs hova kilépnünk, mindenkor benne voltunk.

Azt a Soros által, forszírozott és finanszírozott, globalista "Nyitott társadalmat", kell szétzúzni, mert egy komplett hazugságra épülő agyrém, nos ezt kell szétzúzni.

És vissza térni az igazi európai értékekhez, "Homéroszhoz és a kereszténységhez", azért mert e kettő nélkül nincs civilizáció.

Soros pedig a "fenevad". őt a társadalom elméleti fantazmagóriáit, az egyetemek előadó termeiben kell auditálás tárgyává tenni, átlag ember és politikus ebbe a munkába ne szóljon, bele.

Bocs, de (fingotok) halvány sejtésetek sem lehet arról, mekkora veszély fenyegeti az egész emberiséget, Soros miatt az "istent-játszó" milliárdos miatt.

A brüsszeli barmok pedig bedőlnek ennek a szemfényvesztőnek, nem véletlenül rakja tele a hivatalokat, félnótásokkal, "nyócosztályos" zseniális modern demokratákkal. pontosan úgy mint egykor a komcsik.

Ez van.

ogli dzsí 2017.10.24. 20:14:18

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy: Mert nem igyekszünk a szorosabb integráció felé olyan klubbal, ahol a moszlimillegálisbevándorló a legfőbb európaiérték a melegházasság mellett.

Én mint választó ezt nemigen támogatnám jó szívvel.

Brix 2017.10.24. 20:26:41

Lehet fanyalogni, de Magyarorszàg egyre sikeresebb! Nő a foglalkoztatottsàg, nőnek a bérek, növekszik a gazdasàg. A nemzetközi megbecsülésünk is egyre nagyobb , özönlenek a turistàk, a Dunàntúli falvakat felvàsàroljàk a nyugati " menekültek " Nem szàmít mit hazudozik össze a liberàlis sajtó, de Orbànt egyre többen becsülik a nyugati àllamokban...

ogli dzsí 2017.10.24. 20:37:44

@Brix: Igy van. Az hogy Orbán 2/3dal nyerjen megint, nem is nekünk, magyaroknak fontos, hanem Európának ad új reményt!

A Habsburgok ellen is mi, magyarok lázadtunk fel, nem a csehek, tótok, oláhok. A Szovjetúnió ellen is mi lázadtunk fel először, nem a többi KGST tanya.

A Habsburgoknak és a SZUnak is vége lett mint a botnak. A magyarokkal nem lehet szarakodni, tanulhattk volna a történelemből az EU nagykutyák, ha nekik az kell, rájuk gyújtjuk a házat a
gecibe.

chrisred 2017.10.24. 20:50:24

@ogli dzsí: A jelek szerint nem ismert számodra a prágai defenesztráció és a fehérhegyi csata, de a poznani felkelés sem.

ogli dzsí 2017.10.24. 21:05:15

@chrisred: Egyiknek se lett semmi következménye.

A csehek bukták a függetlenséget 300 évre, a lengyeleknek meg Poznanban nem is voltak politikai követelései.

A MAGYAROK meg elérték hogy mind2 birodalomnak vége legyen mint a botnak. Úgyhogy jól gondolja meg minden EUs hájfejü kivel áll neki szórakozni!

vaffanculo 2017.10.24. 21:14:04

@chrisred: meg a szocializmusét is :)

felső határ nincs 2017.10.24. 21:19:28

Azér aki 10 év alatt több niggert akar Európába hozni, mint amennyi magyar van ott az kapja már be a brét!

És ez ugye csak a hivatalosan behozandó fekália Soros szerint, a többi majd gondolom jön csónakon, kamionban.

Érdekes, azt olvastam hogy az Észak Amerikába behordott négereket a is zsidó kereskedők vitték be az ültetvényekre, lehet Soros rokonai voltak.

Aztán azoknak is sok hasznuk lett 300 év alatt, feltalálták a .... mit is? Rapzenét? Baszki még egy olyan picsányi nép fiai mint a szerb vagy a magyar is többet talált ki mint amerika összes négere összesen!

felső határ nincs 2017.10.24. 21:35:24

rense.com/general69/invo.htm

Méghogy nincs soros terv! Megy bibsi összeesküvésterv se nincs, sőt nem is vót!

When one considers that the Jews of Newport owned about 300 slave-transporting ships, active without interruption, docking at Newport-Africa, Charleston, (or Virginia), one can approximate the tremendous earnings which made their way to Jewish ship owners. Indeed, the Jews admit, that of the 600 ships, leaving Newport harbor into all the world, “at least half of them” went their way to Africa, and we know what these ships going to Africa “were seeking.”

The following is a partial of the slave ships owned by Jews:

‘Abigail’ by Aaron Lopez.
Moses Levy and Jacob Franks.
‘Crown’ by Isaac Levy and Nathan Simpson.
‘Nassau’by Moses Levy.
‘Four Sisters’ by Moses Levy.
‘Anne & Eliza’ by Justus Bosch and John Abrams.
‘Prudent Betty’ by Henry Cruger and Jacob Phoenix.
‘Hester’ by Mordecai and David Gomez.
‘Elizabeth’ by David and Mordecai Gomez.
‘Antigua’ by Nathan Marston and Abram Lyell.
‘Betsy’by Wm. DeWoolf.
‘PoUy’by James DeWoolf.
‘White Horse’ by Jan de Sweevts.
‘Expedition’ by John and Jacob Rosevelt.
‘Charlotte’ by Moses and Sam Levy and Jacob Franks.
‘Caracoa’ by Moses and Sam Levy.

www.informafrica.com/african-studies/transatlantic-slave-trade-transporting-africans-to-america/

Persze most nem a zsidó civilszervezetek hajói hozzák a négereket mint anno, hiszen Soros terv sincs, a Zsindex is megírta.

1ghost 2017.10.24. 21:40:26

@ogli dzsí: @felső határ nincs: @Brix: @Ballib cenzúrázók réme 25: @BéLóg

Na mi van te hülye orbántroll? Keveset fizettek a tegnapi bértapsolásért, ezért most itt kell vergődnöd?

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2017.10.24. 22:32:20

@1ghost:

olyan ez az ezer nickkel nyomuló degenerált @ogli dzsí: @felső határ nincs: @Brix: @Ballib cenzúrázók réme 25: @BéLóg, mint a mi elmebajos bulgár birkánk: jön a tél, három müszakban kell ennek nyomatnia az Orbán seggnyalást, különben nem lesz meg a fütésre a pénze. Aztán tavasszal majd a jégkockából kell majd kiolvasztani ezt a jobban teljesítő (f)agyhalottat.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.10.24. 22:33:57

@Visceroid: Nagyjából minden. Ameddig az EU egy csak és pusztán gazdasági társulás volt addig semmi. Amikor politizálni kezdett és a baloldali liberálisok tulajdonképp kizárólagos tulajdonosai lettek, na onnantól kezdve minden. Az EU mint olyan politika ments kellene legyen, de már elnézést, egy Tavares jelentés mennyire objektív szerinted? A csávót elevenen nyúznám meg ha a kezeim közé kerülne. Nehogy azt hidd hogy az országban mindenki EU hívő mert azt írja a zindex.hu.. Kb annyira igaz mint a rendszerváltó hangulat.. Had kérdezzem meg..hányan voltak összesen az összes ellenzéki párt "tüntetésein" tegnap? max ezer ember...az összes ellenzéki párt összes rendezvényén.. Na ennyire EU pártiak a magyarok is, mint amilyen hatalmas tömegek akarnak kormányváltást..

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2017.10.24. 22:37:29

@Ballib cenzúrázók réme 25: @Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: @BéLóg: @Elchango: @ogli dzsí: @indekx ISIS Alqaida mind CIA projekt: @Brix:

Persze hogy van Soros terv te ezernickű egy idióta. Kemtréil is van. Meg tudatmódosító NASA fegyverek is. Mondjuk ez utóbbira te vagy a megcáfolhatatlan bizonyíték, ugyanis amint látja a világ, Orbán ezt ellopta és ellened vetette be.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2017.10.24. 22:41:27

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy: Nem Orbán nem akarja. Én sem akarom. Semmilyen hatalmi ágat nem adunk idegen kézbe. Érted vadparaszt? Hagy döntsek már a családi vitáidban mert én jobban tudom ki kúrhatja anyádat meg a kislányodat.Tetszik a gondolat?

1ghost 2017.10.24. 22:54:24

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta:

Na mi van te orbánseggnyaló bérhülyegyerek! Te töketlen flótás, azt hiszed ezen a nickeden kevésbé bűzlesz?

ogli dzsí 2017.10.24. 23:21:19

Az a baj, hogy minden 'NEMZETKÖZI', 'NEMZETEKFELETTI', civil internacionáléban előbb-utóbb túl nagy sürüséggel bukkannak fel a kampós orrú hazátlanok, akik aztán ugyanarra használják, mint a bolsevizmust: a világuralom áhított megszerzésére

Méghogy nincs Soros terv! Az is van, meg kampós terv is van! Csak ezt Orbán mégsem mondhatja.

Azt hiszitek Soros az első hazátlan aki négerekkel fertőzi meg a jobb sorsra érdemes országokat?

Már a szépapja is ezt csinálta:

The following is a partial of the slave ships owned by Jews:

‘Abigail’ by Aaron Lopez.
Moses Levy and Jacob Franks.
‘Crown’ by Isaac Levy and Nathan Simpson.
‘Nassau’by Moses Levy.
‘Four Sisters’ by Moses Levy.
‘Anne & Eliza’ by Justus Bosch and John Abrams.
‘Prudent Betty’ by Henry Cruger and Jacob Phoenix.
‘Hester’ by Mordecai and David Gomez.
‘Elizabeth’ by David and Mordecai Gomez.
‘Antigua’ by Nathan Marston and Abram Lyell.
‘Betsy’by Wm. DeWoolf.
‘PoUy’by James DeWoolf.
‘White Horse’ by Jan de Sweevts.
‘Expedition’ by John and Jacob Rosevelt.
‘Charlotte’ by Moses and Sam Levy and Jacob Franks.
‘Caracoa’ by Moses and Sam Levy.

www.informafrica.com/african-studies/transatlantic-slave-trade-transporting-africans-to-america/

Persze nem terv szerint, a Zsindex is megírta, ezek a dolgok véletlenül vannak!

2017.10.24. 23:21:49

@ogli dzsí: széép.
ezt el kell ismerni.

ogli dzsí 2017.10.24. 23:35:35

Dühöngve izzadnak a kaftánosok mert senki nem hisz a lippsimédiának!

Nincs migránskérdés, nincs kvóta, nemhasznála kerítés, egy emberként hazudták most azt hazudják nincs Soros terv!

Sajnos a közösségi média kifogott a kaftánosokon, azt még nem tudták teljesen az urlmuk alá hajtani, így aztán a féknyúz-cunami sem állhatott ellen a szabad népek irredenta szabadságharcának!

De gyúrnak a közösségi médiára, Soros pajti már ott is

ogli dzsí 2017.10.24. 23:37:31

Dühöngve izzadnak a kaftánosok mert senki nem hisz a lippsimédiának!

Nincs migránskérdés, nincs kvóta, nemhasznála kerítés, egy emberként hazudták most azt hazudják nincs Soros terv!

Sajnos a közösségi média kifogott a kaftánosokon, azt még nem tudták teljesen az urlmuk alá hajtani, így aztán a féknyúz-cunami sem állhatott ellen a szabad népek irredenta szabadságharcának!

De gyúrnak már a közösségi médiára, Soros pajti már ott is jótékonykodik az emberiség érdekében!

www.wuc-news.com/2017/02/facebook-censorship-team-funded-by.html

rasztaszív 2017.10.24. 23:56:41

@ogli dzsí: "Nincs migránskérdés, nincs kvóta, nemhasznála kerítés, egy emberként hazudták most azt hazudják nincs Soros terv!"

miféle csodalények azok a kaftánosok?hol élnek?zavart elméjű fideszesek rémálmaiban?ilyen embert ugyanis a való életben nem fogsz tudni mutatni.

ogli dzsí 2017.10.24. 23:59:59

@rasztaszív: Ezek a csodalények már 300 éve is abból éltek hogy nigger rabszolgákat hajóztak be amerikába!

www.informafrica.com/african-studies/transatlantic-slave-trade-transporting-africans-to-america/

Igaz most meg Európába dehát ezért hívják őket hazátlanoknak.

rasztaszív 2017.10.25. 00:05:46

@ogli dzsí: ja,hogy a négerek amerikában...:)valami hasonlóan komoly magyarázatra számítottam:)

ogli dzsí 2017.10.25. 00:09:12

@rasztaszív: nem négerek, kaftánosok

a négerek csak rakomány, ahogy most is

rasztaszív 2017.10.25. 00:13:41

@ogli dzsí: aha.meg goaudok,klingonok,uruk-hajok...

chrisred 2017.10.25. 05:17:05

@ogli dzsí: Ezeknek mi közük volt Soroshoz? Nehogy kitaláld már, hogy minden magyar embernek köze volt a rabszolgakereskedelemhez, csak mert Benyovszky Móric is foglalkozott vele egy darabig.

Larry Fondue 2017.10.25. 06:10:47

Kíváncsi voltam Berkecz Balázs melyik párhuzamos univerzumot választotta ezúttal. Nem csalódtam, a cionista-szabadkőműves univerzumban találtam ismét.....

Singerkém 2017.10.25. 06:57:52

@chrisred: Ha ezzel most Magyarországra céloztál, akkor baromságot írtál. Persze ha kizárólag az EU támogatások és befizetések arányát nézzük, akkor igazad van, de te is tudod, hogy a világ nem ilyen egyszerű. Bőven megfizetjük mi azokat a támogatásokat más formában. (Pl kihasznált, olcsó munkaerő), arról nem is beszélve, hogy a támogatások nagy részét a nyugati multik nyerik el és csorog vissza Németországba és a többi befizető államba.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 08:26:35

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:

Lebuktattál..
Én írom az összes hozzászólást, ami nem nyalja a migránsok seggét fényesre.
Egymagam.

Én megyek el 2018-ban szavazni több milliószór hogy a Soros bérencek nehogy győzzenek, mert az az ország végét jelentené.

Te és a többiek átláttok a szitán. Hogy egyedül vagyok.
De mit érsz vele ha egymagam kibaszok veled 20 évre előre ?

----

Valahol röhejes, hogy egy 5%-os Gyurcsnyista gyűlöletkeltő provokátor hírdeti a többségi erőt, és bélyegez meg olyanokat, akiknek valóban többségi a véleménye.

Ballib Cenzúrázók Réme 27 2017.10.25. 09:23:42

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:

Lebuktattál..
Én írom az összes hozzászólást, ami nem nyalja a migránsok seggét fényesre.
Egymagam.

Én megyek el 2018-ban szavazni több milliószór hogy a Soros bérencek nehogy győzzenek, mert az az ország végét jelentené.

Te és a többiek átláttok a szitán. Hogy egyedül vagyok.
De mit érsz vele ha egymagam kibaszok veled 20 évre előre ?

----

Valahol röhejes, hogy egy 5%-os Gyurcsnyista gyűlöletkeltő provokátor hírdeti a többségi erőt, és bélyegez meg olyanokat, akiknek valóban többségi a véleménye.

Európai téridő 2017.10.25. 09:37:00

A külföldi kiküldetés a V4-ről ebben a kérdésben a "leszalámizott csehszlovákokkal" - amelynek Tu annyira örültök, ugye -, mellékszál. Magyarország nem akar kilépni az EU-ból, akármennyire is nyomatjátok az ellenkezőjét. Minden azon múlik, hogy a brüsszeli hölgyek-urak és Magyarország hogy fog helyt állni az elkövetkező esztendőkben.

konrada 2017.10.25. 10:11:12

@Ballib cenzúrázók réme 25:
... pszzt! Egymás közt csendben megjegyezve: nem lehet, hogy azért gondolja azt, hogy minden nick mögött ugyanaz van, amiért a beírásának szóhasználata, stílusa más nickekehez viszonyítva annyira "1szellem"-ű?;))

Ballib Cenzúrázók Réme 27 2017.10.25. 10:18:03

@Ballib cenzúrázók réme 25:

húzzál el te Gyurcsány csicska álnick hamisító a ballib elvtársaiddal, de gyorsan. Valahol Szibériában lenne a helyed a migránbsok között, ott aztán nyalhatnád az EU seggét.

Ballib Cenzúrázók Réme 27 2017.10.25. 10:29:54

@Európai téridő: "Magyarország nem akar kilépni az EU-ból, akármennyire is nyomatjátok az ellenkezőjét."

Ne hazudott itt összevissza te brüsszelita propgandista, Orbán Viktor igenis ki fog minket léptetni ebből a liberális fertő Eu-ból, ezt Nemzeti konzultációzza velünk már 2010 óta. 2018 után végre itt lesz az alkalom, amit Orbán Viktort meg is ragad.

Azt hiszed te Soros bérenc, hogy csak vicc az a sok 100 milliárd forintokért nyomtatott plakát tenger, ami felkészíti a magyar családokat, kis és közepes vállakozásokat arra hogy Soros terv van, a migránsok millióit akarják Magyarországra betelepíteni, ezért Orbán Viktornak történelmi küldetése, hogy megvédjen minket magyar embereket azzal, hogy a 2018-as választási győzelme után sebtiben kivezessen minket a brüsszeli Eu-ból?

2018-ban ar´´ol fog szólni a választás hogy Orbán Viktor kilépjen az Eu-ból és nemzetállamot csináljon belőlünk és győztes nemzet leszünk, vagy jönnek a liberálisok és akkor ezek benntartanak minket az Eu-ban, ahol a brüsszeliták és a betelepített migráns milliók felzabálják Magyarországot.

SOHA TÖBBET ELLENZÉKI KORMÁNYT, AKIK BENNTATANÁK MAGYARORSZÁGOT AZ EU-BAN!

2017.10.25. 17:53:38

@Cinkes: Nem Istentol, hanem az egy kedves nemet nyugdijas vasarlomtol, aki neha feljon Pestre, de amugy Hevizen lakik. Idekoltozott majdhogynem egy egesz nemet falu, vannak vagy 500-an.

chrisred 2017.10.25. 21:10:46

@Singerkém: Akkor nem én írtam baromságot, hanem az, aki második legnagyobb befizetőt emlegetett, mert akkor ők a legnagyobb haszonélvezők közé tartoztak/tartoznak.

Singerkém 2017.10.26. 06:21:18

@chrisred: Hát Németország például több szempontból is a legnagyobb haszonévező:

- hatalmas kvázi belföldi piacot szerzett
- olcsón dolgoztat kvalifikált embereket
- a kiadott támogatások nagy része visszacsorog hozzá
- a német márka sokkal erősebb lenne, mint az Euró, így az EU-n kívüli exportok esetén is sokkal kedvezőbb helyzetben van.

Ezek közül legalább kettő pont a UK-re is igaz. Tehát haszonélvező, míg ki nem lép.

chrisred 2017.10.30. 05:35:21

@Singerkém: Így van. Vagyis az a megközelítés, hogy a britek kilépése azért lenne az Uniónak rossz, mert a második legnagyobb befizető, rossz gondolatmenet. A britek minden visszakaptak az Unióból, amit belefektettek. Más kérdés, hogy abból a bevételből, ami a britekhez jutott, pont azok nem nagyon részesültek, akik a brexitre szavaztak.
süti beállítások módosítása