B1 blogcsalád



Magyar püspökök a menekültek mellett állnak ki

Fabinyi Tamás és Beer Miklós videóüzenete

2017. június 20. - jdesi

Két papi ruhába öltözött ember. Mindegyikük nyakában súlyos kereszt lóg. Szembenéznek a kamerával és lassan - paposan - azt mondják, hogy ők kiállnak a menekültek mellett, akik éppen olyan emberek, mint ön vagy én.

A képen ekkor egy szétlőtt város látható, egy romos házban egy férfi szemléli a pusztulást, szemmel láthatóan egy arab kendőt visel.

A két keresztény püspök szerint az erőszak elől menekülnek, mindenüket hátrahagyják, csak a reményüket nem, hogy egy békésebb jövőt találnak. Hisszük, hogy minden menekült megérdemli, hogy biztonságban éljen.

Mi a menekülteket támogatjuk. Kérjük, hogy csatlakozzanak hozzánk.

Ennyi.

Két igaz keresztény, keresztyén ember.  Fabinyi Tamás evangélikus püspök és Beer Miklós katolikus püspök.

Akik tudják, mi a dolguk s nem dőlnek be a kormánypropagandának, nem hagyják magukat megvesztegetni és megfélelmlíteni.

Büszke lehet rájuk közösségük, az ország.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1512609701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2017.06.20. 21:20:27

tegnap néztem a tecsőn egy Kálmán Olga riportot TGM-mel. a fő mondat, ami elhangzott, és kiemelném: Magyarországon az emberek 4/5-e nem akar menekülteket.

Consuela NO NO 2017.06.20. 22:03:04

érdekes, ilyenkor hol van a "ne politizáljanak a papok" felszólítás?

sinus67 2017.06.20. 22:06:27

@Bambano:
Ez eddig rendben van! Azonban, a két keresztény egyházfi nem is azt kéri, hogy költözzenek ide! Ráadásul menekültekről beszél.
A menekültek és a bevándorlók megkülönböztetése sem az ő dolguk.
Sajnos a kormánypropaganda összemosta ezeket a fogalmakat. Egybegyúrta! Migráns=menekült=bevándorló.
Ne legyünk kicsinyesek!
Útáljunk mindenkit!
Így azután nem csoda - és nem is keresztényi cselekedet - ha az ország 4/5-e nem akar menekülteket!

sinus67 2017.06.20. 22:08:45

@Consuela NO NO:
Hát nem tudom mi a politika abban, hogy a felebaráti szeretetet és a másokon, különösen a szenvedőkön való segítést hirdeti és kéri?

sinus67 2017.06.20. 22:11:54

@sinus67:
Alapból erről (is) kellene szólnia az egyházi tanításoknak és a prédikációknak!

Még egyszer! Nem a (gazdasági)bevándorlókról beszélnek!

Consuela NO NO 2017.06.20. 22:29:11

@sinus67: igen igen, semmi nem politika és minden politika

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.20. 23:01:49

Vannak menekültek és vannak illegális bevándorlók. A menekültnek joga van a hazájából az első biztonságos országig elmenekülni, de senkinek sincs joga iratok nélkül körbeutazni egész Európát.

Bambano 2017.06.20. 23:03:09

@sinus67: az ország zöme nem vallásos. tehát akár a vallási "térképet" nézzük, akár a közvélemény kutatásokat, a migránsok pártolása kisebbségi vélemény.

amit nem értek, hogy ezt a tényt miért nem hajlandók magukat értelmiséginek nevezők elfogadni és eszerint cselekedni.

sinus67 2017.06.20. 23:17:44

@Bambano:
Szerintem pedig a nagymértékű "vandorlás", a kormány propaganda, valamint a terrorakciók Európában nagyítják fel az emberben egyébként is jelenlévő idegengyűlöletet.
Nem a migránsok pártolásáról szólnak, szólalnak fel! A menekültekkel való bánásmódról és a velük szembeni utálat ellen beszélnek.

A menekült az nem migráns és nem bevándorló! Egyébként nehogy már az legyen a menekült definíciója, hogy megáll a legközelebbi "békés" országban!
1945-ben a menekülők nagy része miért nem állt meg Angliában? 1956-ban a menekülők nagy része miért nem állt meg Ausztriában?
Amit nem értek, hogy ezt a tényt miért nem hajlandók magukat értelmiséginek nevezők elfogadni és eszerint cselekedni?

Még egyszer! Menekültekről van szó! Nem a terroristákról, nem a bevándorlókról!

Az egy másik vita kérdése, bár abban nem lenne köztünk vélemény különbség! Azt hiszem!

sinus67 2017.06.20. 23:22:07

@Bambano:
Bocs! Majd el felejtettem! A vallásosságnak nincs köze a szorult helyzetben lévő emberek megsegítésehez, az empátiához, a szolidaritáshoz.
Az szerintem neveltetés kérdése! Persze abban egyetértek, hogy hülyének nem muszály lenni, de nem szabad mindent egybemosni! Mert ebbena témában ez a legnagyobb probléma!

Bambano 2017.06.21. 00:09:37

@sinus67: "a terrorakciók Európában nagyítják fel az emberben egyébként is jelenlévő idegengyűlöletet.": nyilván alaptalanul. ja, nem.

"Menekültekről van szó!": ahham. legalábbis a többségénél.

"Mert ebbena témában ez a legnagyobb probléma! ": nem, nem ez a legnagyobb probléma. a legnagyobb probléma már szintet lépett: hogy egy erőszakos kisebbség nem hajlandó tetszőleges témában elfogadni a 80%-os többségi akaratot.

engem ez borzaszt el, hogy egy tgm kategóriájú ember, aki elvileg nem buta, nem tanulatlan, nem senki, ennyire ne legyen befogadóképes a többségi akarattal szemben. és ez már a migránsoktól független problémává vált.

sinus67 2017.06.21. 06:31:04

@Bambano:
Látom mondod, mondod! Véletlenül sem érted, amit írok!

Akkor mégegyszer! A videóban és minden más szolidáris (nem csakazértis fidesz ellenes) embernél a menekültekkel kapcsolatban szól a kérés irgalomra! A menekültekkel keveredett bevándorlók és esetleges terroristák nem képezik tárgyát e témakörnek.
Azt azért le kell szögezni, hogy egy normális kormány teszi a dolgát a migrációs hullámmal kapcsolatban (is). Nálunk rossz volt a sorrend. Először kiplakátolták, hogy mitől kell félni! Mi lesz az, amitől a kormányunk megvéd minket, azután mintegy 2-3 hónap múlva megérkezett a tömeg.
Tehát "dicső" uralkodónk előre tudta, hogy jönnek. Mi a recept? Hagyjuk egy kicsit a dolgot, azután bekeményítve kiprovokálunk egy kis balhét hadd lássa a nép, az Isten adta, hogy milyen gonosz is ez a horda. Keményen fellépve odabaszunk és máris megmentőnk Orbán Viktor.
Annak tudatában, hogy előre tudtak a migráció ilyetén rohamáról, ha teszi a dolgát normálisan, azok az emberek nem jutottak volna eddig. Gondolok ott a környező országokkal, Törökországgal való tárgyalásokra, megoldás keresésekre ebben a témában. Megjegyzem, ebben az EU-nak is van sara bőven, meg az ellenzéknek is valamennyi!
Szóval egy a lényeg! Még el sem kezdődött a migránsválság, nálunk már a lakosság előre fel lett hergelve ellenük. Azaz a kormány szándékosan "rosszul" kezelte ezt a témát, hogy belpolitikai előnyhöz jusson.

És mielőtt megvádolnál migráns simogatással elmondom, hogy nem látok esélyt arra, hogy millió szám érkezve ezek az emberek beilleszkedjenek az európai társadalmakba a jelentős kultúrális és vallási különbségek, mi több ellentétek miatt. A menekülteknek, tehát nem az összes európába érkezőnek, emberies kötelességünk segíteni, támaszt nyújtani. Ez az embermennyiség nem annyi, amennyi átlépi az európai határokat. Nagy részük egyszerűen bevándorló, sajnos egy kis részük lehet terrorista. De mondom, az egy másik vita témája, hogy velük kapcsolatban mi a feladata egy kormánynak. (Pl. ezek szétválogatása, vagy mit tudom én!) A feladata semmiképpen a plakátolás!
Ha még ezek után sem világos, hogy van különbség a menekültekkel és a más indokkal ideérkezőkkel kapcsolatos hozzáállással kapcsolatban, akkor teljesen felesleges a vita!

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.21. 08:10:55

@sinus67: Köszi, hogy létezel!

Néha teljesen elvesztem az emberiségbe vetett hitem.

Nzoltan 2017.06.21. 09:36:34

Le kell szarni a menekülteket. Ōk is leszarnak minket.

sinus67 2017.06.21. 17:43:47

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Most akkor, tőlem megint elveszett, vagy van remény?

:D

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.21. 18:16:58

@sinus67: :))

Éppen, hogy kicsit visszanyertem.

Ilyenkor mindig kicsit melegszik a szívem, és fellélegzek...

Kelly és a szexi dög 2017.06.21. 19:21:46

Ez így természetesen ok, de a menekültek a hivatalos, ellenőrzött keretek között legyenek szívesek kérelmeiket előterjeszteni.

szdan 2017.06.21. 19:22:48

Fu baz, nem is a b1 lenne ha nem esne neki egy ilyen "hírnek"...
Két kiöregedő ministránsfiú akik kicsit túl sok tömjénfüstöt szívtak, és ha már nincs a közelben kisfiú akivel játszadozhatnak, hát jól megmondják az egyatyaúristan nevében, hogy "menekült"... Egyrészt tömjénfingjuk nincs ezeknek a kegyelmes bohócoknak hogy mi az hogy menekült (hasonlóan a teljes liberál-média agyhalott propagandistáihoz). Másrészt hogy ki mit érdemel... ezek szerint nyugateurópa lakossága nem érdemli meg hogy békében, terrorfenyegetettség és mindenféle rendkívüli állapot nélkül éljen. Ugyanis akiket ez a 2 szerencsétlen menekültnek nevez az qrvára nem az - hanem vagy terrorista vagy majd csak az lesz ha nem kap elég segélyt vagy nem erőszakolhat meg kedvére elég nőt! Ezt nem én mondom, a tények bizonyítják nap mint nap!
Egyébként meg ajánlanám a két álcsuhásnak hogy ha olyan szívén veselik a "menekültek" sorsát, adjanak már nekik pár arany gyertyatartót, szerintem akad pár felesleg ott a sekrestyében...

Vadalmaaaaa 2017.06.21. 20:07:24

Igen, az egyikuk nyilvanosan bevallotta,hogy megprobatak a kommunizmusban beszervezni egyuttmukodesre az allambiztonsagi szolgalatok akkor,amikor egyetemi tanulmanyok cimen " nyugatra" tavozott.

(Akkoriban BTK- ba ütkozo cselekedet volt egy atlagpolgar szamara nyugatra tavozni)

Most pedig a kommunista utodpartokkal helyezkedett kozos platformra.

Tehat itt utt vissza,hogy nem kerult feltarasra/ nyilvanossagra az egyhazi ugynoklista.

Sinus67: megalltak Ausztriaban es csinaltak,amit momdtak nekik,vartak a befogado orszag ertesiteset az ausztrai nefogadohelyen. Nem utaztattak magukat Korbe Europan Ausztra koltsegere,nem vagtak az onkentesekmfejehez a vizespalackot es nem is mutogattaka helyi lakosoknak ,hogy elvagjak a torkukat, megcsak nem is tuntettek,nemmszartak ossze vonatokat,buszokat es a helyi noket sem eroszakoltak halomra,nem kezdtek el r@bblntgatni sem, mint a mostani erkezok

2017.06.21. 20:09:43

a menekült nem bevándorló és nem terrorista, értem én, szegény csak az életét menti, ezt is értem, de azt magyarázza el valaki, hogy a nagy menekülés meg életféltés közben miért dobálják a keresztényeket a tengerbe és miért erőszakolják meg a nőket, gyerekeket. mert azt nem értem. meg azt se értem, miért ezek után kellene nekem örülnöm neki, hogy idejönnek, pláne miért kellene nekem feladnom bármit azért, mert ezeknek nem tetszik

P. J. Fry 2017.06.21. 21:01:56

"Két igaz keresztény, keresztyén ember."

Keresztény annyit jelent, hogy "Jézus követője". Jézusnak a muszlimokról elég egyértelmű volt a véleménye: csak rajta keresztül lehet a menyországba jutni. Aki nem őt követi, az a pokolra jut. Ebben a kérdésben elég egyértelmű a biblia: isten a keresztényeket, a Jézus követőit befogadja, a többieket pedig nem.

Ha igaz követői lennének Jézusnak, akkor csak azokat fogadnák be, akik megkeresztelkednek.

Disclaimer: én ateista vagyok, nem értek egyet azzal, ami a bibliában van. Attól még ott van persze.

LúzerMan 2017.06.21. 21:13:27

Sinus67 definíciója áll hozzám közel: a menekült nem migráncs, nem fog robbantani. A menekült az menekül.
Persze, valóban nehéz a szétválasztás, de attól még a migráncst sem kell utálni.

Migráncsozás (definíció):
A migráncsozás olyan verbális vagy írásos
tevékenység, amely során a megnyilatkozás célja a migráncsok destruktív,
társadalomra veszélyes bemutatása. Tartalmilag nem kell különbséget
tenni a menekült, a bevándorló és a migráncs között, ezeket a fogalmakat
a migráncsozás során egyben kell kezelni. Migráncsozni bárhol lehet,
illetve társadalmi elvárás is: írott sajtóban, televízióban, rádióban,
közbeszédben, templomban, baráti beszélgetésben. A migráncsok, mint
megjelenő idegen elemek elsődleges tevékenysége: e'veszik a munkát,
moleszterálják a nőket, robbantanak, Nike cipőt hordanak, drága
telefonnal telefonálgatnak, pápával mosatják a lábukat.

Egyes társadalmi szereplők, pl emberjogi szervezetek aktivistái, egyházi
vezetők, de néha hétköznapi emberek is a migráncsozást rosszul
használják. A riasztó és a társadalomra káros hatások háttérbe
szorításával azt hangsúlyozzák, hogy a migráncsok is emberek, ezért a
kötelességeik mellett jogaik is vannak. Extrém megnyilvánulásokban a
segítségnyújtásra buzdító elemek is megjelenhetek.

Ezzel szemben a migráncsozás növeli a GDP-t, erősíti az immunrendszert
és segít a mentális higiénia megtartásában, ezért napi tevékenységként
ajánlott, sőt nemzeti szempontból elvárt kötelesség.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.06.21. 21:24:16

Nem kérünk a hamis csuhásokból

sinus67 2017.06.21. 21:30:59

@Vadalmaaaaa:
Hát ezt nem értetted! Na nem baj, a vendégért mindent! (by Hofi)

Még egyszer! Menekült < bevándorló, terrorista, egyéb migráns!
Hogy melyik melyik azt a plakátok üzenete alapján dönti el a többség ebben az országban! Te is! Normálisan működő kormány esetében ennek eldöntése az arra jogosított hatóságok feladata!
Bár reménytelen elmagyarázni a mindenkit gyűlölök embereknek, mert a vezér seggétől nem látják az erdőt!

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.21. 21:43:02

@enpera: "Nem kérünk a hamis csuhásokból "

Bizony nem!

Ez a két püspök viszont példát mutat emberségből.

sinus67 2017.06.21. 21:48:03

@enpera:
Így van! Balogh Zoltán mindjárt el is húzhatna a picsába!

Akhmed Há CIA terrorista 2017.06.22. 07:19:42

Qrva unalmas már ez a menekültezés.
Szerbiából, egyébként is- mi elől menekül valaki?
Az uniós Görögországból, Macedónián át?

Hamis a menekült- propaganda.
Ezek nem menekültek, hanem szociális haszonleső, illegális bevándorlók.
Akiknek 80%- a katonakorú fiatal férfi, háborús övezetekből, kötelező sorkatonaság után, évtizednyi vérontásban felnőve.
Ezeket ráereszteni az emó- s, gender- korrekt, pol- korrekt, metroszexuális, csípőfarmert hordó európai elkényeztetett tündi- bündi európaiakra egyértelmű, hogy hova vezet.
Ahol most tartunk: naponta merényletek Brüsszelben, Londonban, Párizsban, a számtalan elhallgatott nemi erőszakolásról és egyéb erőszakos bűncselekményeikről nem is szólva.

Aki "menekült"- pátyolgató, az háborús bűnös, hazaáruló.
Úgy is kell vele eljárni: tarkólövés.

sinus67 2017.06.22. 08:55:44

@Akhmed Há CIA terrorista:
Annyi baromságot hordassz össze, hogy az baromságméter kiakad az írásaidtól.
Kurva unalmas már hogy mindent egybemostok csak azért, hogy ideológiát teremtsetek annak, hogy kit miért utáltok. Ez semmi másra nem jó, mint önigazolásra azért, hogy a maffiakormányotokra szavazva eltudjatok számolni a lelkiismeretetekkel. Ez azért veszélyes, mert magatok is elhiszitek azt a sok baromságot, amit mondtok és, amit a vezéretek mond!
Menekülteket meg nem pátyolgat senki. Max. segíti őket az új életük elkezdésében.
Ne keverd már a menekültekbe a terroristákat, meg a gazdasági bevándorlókat. Aki terroristát támogat az valóban hazaáruló.

De hazaáruló vagy Te is, meg a gazdád! A gazdád szervezetten, törvényesítve lerabolja az országot. Te, meg a hozzád hasonlók asszisztáltok hozzá! Tarkólövés nem járna nektek, mert nem érdemeltek könyörületet.
Inkább fizetnék több adót, csak azért, hogy a rácsok mögött lássam az ilyen szarokat, mint Te, meg a bandád életetek végéig!
süti beállítások módosítása