B1 blogcsalád



A legjobb példa a kiúttalan magyar politikára: Jobbik-Fidesz plakátháború

2017. május 01. - Mr Flynn Rider

A Jobbik plakátkampánya arra emlékezteti a szavazópolgárokat, hogy miközben ők épp munkába tartanak, az ország vezetői a zsebeiket tömködik. Válaszul a Fidesz már törvényt hoz.

Az egésznek semmi értelme.

lopnak_dolgozotok_jobbik_kampany.jpeg

A plakátok és a Jobbik szerint a korrupció miatt nem jut pénz az egészségügy és az oktatás javítására. A plakátokon az Orbán Viktor és Mészáros Lőrinc, illetve Habony Árpád és Rogán Antal tolvajpárosok láthatók, erős Photoshop-sminkben, rajzszerűen ábrázolva.

De miért értelmetlen ez az egész?

1.

A Jobbik el akarja hitetni a szavazókkal, hogy a „nép pártján áll” és amint hatalomra kerülnek, „Lex Ludas Matyi” néven antikorrupciós törvénycsomagot fogadnak majd el. „Földesúradót” is be akarnak vezetni, „mert a lopott pénz visszajár annak, aki megdolgozott érte”.

Hetekkel ezelőtt lehetett hallani arról, hogy a Jobbik megállapodott Simicska Lajos hirdetőcégével, a Publimont Hirdetésszervezővel és/vagy a Mahir Cityposter Kft.-vel a plakáthelyek és hirdetőoszlopok lefoglalásáról egy nagyszabású kampányhoz. A 444 ezzel kapcsolatban csípősen megjegyezte: sok mindent elárul a magyar közélet elmúlt éveiről az a kép, amin a korábbi csúcsoligarcha ad felületet az új oligarchák tolvajozásához.

De menjünk ennél eggyel tovább, nem akadva fenn ezen az apró részleten!

Ha a javaslatba belegondolunk, gyönyörűen megérinti az ember igazságérzetét:

a Jobbik, mint Ludas Matyi, háromszor veszi vissza a gonosz Döbrögin, hogy oligarcha és az ország vérét szívja. 

Erkölcsileg ez még talán oké is lenne. 

De képzeljük el egy pillanatra azt, hogy a Jobbik hatalomra kerül. Az antikorrupciós törvénycsomagot még értjük. De hogy fogják visszaadni a lopott pénzt? Hiszen a legtöbb korrupciós ügy nem is nyilvános, a közvélemény csak a legnagyobb simlikről értesül; pláne, hogy a legtöbb ilyen ügyet úgy csinálják meg, hogy jogilag kikezdhetetlen legyen.

Azaz: ha esetleg a Fidesz és az MSZP példájára el akarnának indítani valamiféle „elszámoltatást” (Budai Gyula, hehe), akkor szembe találnák magukat azzal, hogy a legtöbb ellopott pénz már valami adóparadicsomban, offshore-cégekben hever (emlékszik még valaki, hogy a Fidesz mit offshore-ozott 7 éve?) és le van papírozva.

Nem éppen becsületes, de legális.  

Ilyenkor a Jobbiknak aztán két választása van:

1. erőszakkal belenyúl a korrupt fideszesek zsebébe és nem törődik a magántulajdonnal.

2. Szépen meghátrál, mint Budai Gyula annak idején.

Egyik sem egy jó kezdés a kormányzáshoz, nemdebár?

2.

A Fidesz válaszul törvényt alkot arról, hogy a pártok csak piaci áron hirdethetnek majd a közterületi plakáthelyeken, kampányidőszakban pedig a tarifát is nyilvánosságra kell hozni – nagyjából ez a lényege a Halász János és Kósa Lajos jegyezte, múlt héten benyújtott törvénymódosításnak. A kormány – és szatellit szervezetei – változatlanul azt csinál, amit akar, mert az állami propagandára nem vonatkozik az új szabályozás, bár Kósa mást ígért. (Vagyis: mikor a kormány vagy mondjuk a CÖF rendel meg plakáthelyeket, szó nincs piaci tarifáról. Előbbi a piaci ár feletti áron öntheti a közpénzt a haverok hirdetési cégeibe, utóbbi a piaci ár alatt szerzett reklámfelületen folytathatja az ellenzéket lebohócozó politikai kampányát.)

A pártok eddig is nagyon szépen megtalálták a módját annak, hogy kozmetikázzák a kampányköltségvetéseiket. Papíron minden rendben volt. Most el tudjuk képzelni, ahogy Simicska, meg Vona megijedt ettől az egésztől?

A Magyar Nemzet meg is jegyzi:

Azt ugyanakkor nem tartalmazza a javaslat, hogy ki és milyen alapon állapítaná meg, mi a piacon kialakult ár, és honnan tudná meg bárki, hogy egy adott párt mennyit fizetett a plakáthelyekért. Az indoklásban szerepel az úgynevezett listaár fogalma, de a törvény szövegében még ez sem. Ez valamiféle hatósági nyilvántartást követelne meg, amit lehetséges, hogy csak később, módosító indítvány formájában adnak a törvényhez.

Másszóval: a Jobbik belerúgott egyet a Fideszbe, hogy lopnak. Válaszul a Fidesz hozott egy törvényt, ami a sajátjaira nem vonatkozik (azok lophatnak tovább kampány közben is), de a többiekre igen, de amúgy ki lehet játszani.

Hogy közben az országgal mi lesz, senkit sem érdekel.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6912471711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morpho 2017.05.01. 23:01:29

Azért ha Polt kollégát kipicsáznák és az ügyészség egyenként górcső alá venné a Mészáros/Rogán/Habony/Vajna/Matolcsy, stb ügyeket,( bank és tévé vásárlás, ingatlanpanama, letelepedési kötvények, kaszinók, jegybanki alapítványok, stb) hamar kiderülne, hogy bizony egy csomó pénzt elloptak és ha nem is lehet visszaszedni, legalább a tolvajt börtönbe lehet zárni, hátha utána más politikusnak nem lesz kedve lopni. Akárhogy is lesz, nehogy már ezt meg lehessen úszni!

Szúrófény 2017.05.02. 04:28:47

A választásrúl remete levele

Mi készül már mögint nálatok, édesegy komám!

Akkora a ricsaj, mint a falú végi cigánysor felül szokott, ha döglött disznóhoz jutottak, oszt megy a nagy daj-daj! Igéretektől bódul a jónép, amék gondolkodni nem tud, nem hajlandó! Amék, mi jó neki, azt rögtön elhiszi, bármilyen lehetetlen, hogy úgy legyen! Gyön a választás! Az ígéretek földjévé repül, kis átvert, gazemberek uralta vidékünk! De most jó lesz ám minékünk, csak meg kell szavazni, az alapjövedelmet magunknak! Ezt persze adó csökkentés fogja kísérni, hogy másik majom is megkapja kedvenc megkajálandó bnánját!
Másik szélhámos rendet ígér, meghogy nem fog lopni! Akkor ű miből fog kertes villát venni, betonodúja helyett? A rendjük meg azt jelenti, magán kívül nem lophat senki! Munkahelyet úgy teremt, hogy minden romára egy rendőr fog vigyázni! Nincs többet áramlopás, TV nézés, fűtés, semmi, ami árammal működik, legfeljebb a villamos szék!
A következő ígéret, Lenin/Kádár feltámasztása lesz, az ő hívő, híveinek! Aki megváltja őköt a visszatért pógárkapitalistáktól, Horthyt éltető, vén, csepegős farkú, „őseinek véres kardjával” hadonászni kívánó vitézi birtokon vitézkedőktől!
Lesz itt, „tejjel, vérrel folyó Káin világ”! Egymásra támadnak a testvérek, a különbet megölik, az többségbe lévő, írígy ostobák! Már csak így működik a világ! A gazság, a gyom szaporább, megfolytja a tisztességesen élni próbálkozót! Megmondja előre, őtet „tolerálni” kell, gazemberségét rákiabálni is illetlen viselkedés!

nick papagiorgo 2017.05.02. 13:15:36

@morpho:
Te csak nyugodjál meg, hogy megússzák.

2002 után is elkezdték piszkálni a fideszközeli dolgokat (Ezüsthajó kft, stb), és senki nem ment börtönbe.
Aztán 2010 után a Fidesz kezdte el piszkálni az MSZP dolgait, ott is csak pár embert sikerült elfogni (a kishalakat). Hunvaldot meg pl. elkapták, ült vagy két évet, ahogy kijött a sittről, egyből meg is választották megint kerületi MSZP elnöknek. Tehát semmi következménye nem lett, még a sittnek se.

Ennek fényében, én erősen kétlem, hogy egy esetleges következő alakulat a Fideszt meg tudná fogni - de ha megfogná, annak se lenne semmi következménye :)

Ez az egész "lopnak" dolog olyan, tudod, hogy mindig az aktuális ellenzék mondja a kormánypártra, hogy lopnak. De hogy ki, hogyan, mennyit, az már kérdéses, főleg, ha bizonyításra kerül a sor - tekintve, hogy aki kormányon van, és épp "lop", az nem hülye, és nem úgy lop, hogy fegyverrel megy a bankba. Nézd meg pl. ezt a metrókorrupciós ügyet, itt már az EU is vizsgálódott, mégis erősen kétlem, hogy komoly következményei lennének. Esetleg találnak egy-két felelőst, de azoknak meg már "elévült" a bűne, ez lesz, majd figyeld csak ki :)

Kivlov 2017.05.02. 13:23:27

"A legjobb példa a kiúttalan magyar politikára: Jobbik-Fidesz plakátháború"
Nem. A legjobb példa az az, hogy az ellenzék még mindig nem azzal akar szavazatokat szerezni, hogy valaki mellette voksoljon. Hanem azzal, hogy orbán ellen szavazzanak.

Kelly és a szexi dög 2017.05.02. 13:30:31

mi van ha a Kétfarkú kerül kormányra?

Netuddki. 2017.05.02. 13:32:59

"Hiszen a legtöbb korrupciós ügy nem is nyilvános, a közvélemény csak a legnagyobb simlikről értesül; pláne, hogy a legtöbb ilyen ügyet úgy csinálják meg, hogy jogilag kikezdhetetlen legyen."

Ez a legnagyobb bullshit amit a témával kapcsolatban ki lehet találni. Miért az?

Azért, mert ha itt nyoma van valaminek, akkor az a pénz. Feltéve persze ha nem készpénzben vagy más készpénzt helyettesítő dologban megy a biznic. De itt akkora összegekről van szó, hogy Magyarország összes kamionja nem lenne elég hozzá.

Nagyon egyszerű ám a dolog. Vettél egy fél megyét, tolvaj fideszes kisköcsög? Miből volt rá pénzed? Ha nem tudod lepapírozni, a föld, szálloda, kaszinó megy szépen vissza állami tulajdonba!
Akkor is ha az állam adott rá kölcsön, aztán egy fél éves bevételből visszafizetted kisköcsög! Teljesen lényegtelen, hogy azóta hány magyar film kaptt oszkárt, és volt-e hozzá közöd. Így jártál, hogy tolvajokkal üzleteltél!

Szóval, maradjunk annyiban, hogy az egész csak akarat kérdése...

Netuddki. 2017.05.02. 13:33:34

@Kelly és a szexi dög: Kutya idők jönnek a tolvaj fideszes bűnözőkre.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.02. 13:36:06

@morpho:
Gyurcsány, Hagyó, Hunvald, ... féle mocskos tolvajok is megúszták.

Azzal nincs gondod ?

Netuddki. 2017.05.02. 13:36:46

@Kivlov: Mondok egy rossz hírt. Aki jövőre nem az orbán pártjára szavaz, az gyakorlatilag ellene is fog egyben szavazni. Na, ezt add össze, ha nem haladja meg a képességeidet.

Netuddki. 2017.05.02. 13:38:07

@Legeslegalja: Hát bazmeg, a hagyót pont a mocskos tolvaj fideszes bandád engedte szabadon. Tolvaj a tolvajnak nem farkasa. Még talán nemsokára a fideszbe is beveszik.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.02. 13:38:54

@nick papagiorgo:

Ez pontosan így van.

Az esetek többségét hívhatjuk lopásnak, hisz erkölcstelen, és az adófieztők pénzét juttatja a haverok zsebébe, de a nagyrésze törvényes.

Az MSZP által kiosztott pofátlan végkielégítésék külön adóját maga Brüsszel kaszálta el pl.
Azaz éppen az EU legalizálja a pofátlan rablást többek között, ha a kormánypárt vissza akarja szedni a haveroknak kiosztott lóvét.

Így lehet hogy a Hunvald, Molnár Gyula féle tovajok nehogy börtönbe vannak, de vezető szerepet tölteneek be az ellenzéki pártban.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.02. 13:40:59

@Tibi !:

Ismerjük a ballib kommunikáiós trükköket.
Több évtizede szopatjátok vele magatokat.

Választások elött az MSZP-DK:
- "Aki nem szavaz az Orbánra szavaz."

Választások után:
- "Többen voltak akik nem szavaztak Orbánra".

Kivlov 2017.05.02. 13:50:13

@Tibi !:
Ezt mondom, te f*sz.
Hogy nem valakire, egy adott emberre, programra, filozófiára, stb szavaznak, hanem valaki ellen!

Netuddki. 2017.05.02. 13:54:04

@Kivlov: Aztatat, te nem tudhatod. Csak a magad kis tolvaj fideszfasszopó gondolatmenetedet követed.

Látod, én nem csillagozok, nyíltan megmondom minek tartalak benneteket...

Netuddki. 2017.05.02. 13:55:53

@Legeslegalja: @Kivlov: Mi van batyu? Most is lebuktál.

chrisred 2017.05.02. 13:57:45

@Kivlov: Az országgyűlési választásokon mindenki személyre és pártra szavazhat csak, programra és filozófiára nem.

Kivlov 2017.05.02. 14:00:13

@chrisred:
amik mögött ideális esetben programok, filozófiák, jövőképek, eszmék, tervek, víziók állnak. Rosszabb esetben ellenkezés...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 14:02:23

@Legeslegalja: "Azaz éppen az EU legalizálja a pofátlan rablást többek között, ha a kormánypárt vissza akarja szedni a haveroknak kiosztott lóvét."

A gonosz - fúj, phü, phü - EU nem tudna semmit se csinálni, ha a geci oroszbérenc törvényesen próbálná.

"a Hunvald, Molnár Gyula féle tovajok nehogy börtönbe vannak"

Vagy impotens az ügyészség, vagy szándékosan futni hagyták a tolvajokat felsőbb parancsra. Nem is tudom, melyik a rosszabb.

morpho 2017.05.02. 14:26:53

@nick papagiorgo:
Elmondom, hogy lehet megoldani a problémát: Gumibottal

@Legeslegalja: Ha bíróság előtt áll egy gazember, mint például Orbán, vagy te, akkor szerinted működni fog, hogy. "Vizsgáljanak inkább más ügyeket, mert ők is loptak" Ki a faszt érdekel a relativizálásod. Jó mélyen told fel a seggedbe, Orbán fasza mellé!

@Kivlov: Arra gondolsz, amikor 2010 nem Gyurcsány ellen szavaztak a magyarok, hanem arra a programra, hogy "Itt az idő"? Ha ez működik, most miért kéne máshogy csinálni?

room_101 2017.05.02. 14:32:42

Piaci ár az, amit a Főnök mond.

Kivlov 2017.05.02. 14:35:47

@morpho:
7 éve nem nagyon működik. :D :D :D

nu pagagyí 2017.05.02. 14:51:04

A Fidesz után nemcsak egy seggfejekkel telepakolt állam, hanem egy törvényi romhalmaz is marad. Ki kell hajítani a nyolc év összes törvényét az alaptörvénnyel egyetemben.

nu pagagyí 2017.05.02. 15:03:36

@Kivlov: Miért? Te milyen filozófiára szavaztál 2010-ben?

NBarbieReloaded 2017.05.02. 15:12:34

Mivel fideszeknel legalabb az ugyvedeknek, jogaszoknak van nemi esze, ugy gondolom, hogy az nem kerdes, hog az ellopott vagyont 100%-osan EU komfortosan ugysem lehet visszaszerezni.
Onnantol meg csak politikai akarat kerdese, hogy milyen trukokkel szerzik vissza. Csak akarni kell.
Pont ezert nem csucsul egy nagy hal sem se az mszp-szdsz se a fidesz tolvajaibol. Mert nem volt akarat, csak a nephulyito rizsa a kampanyidoszakban. Majd mi fidesz/mszp elszamoltatjuk a masikat, aha, persze, latjuk.
Nameg gondolom mindenki hallott a 70-30-rol is. A ballibek es a fidesz nem ellenfelek, hanem buntarsak. Nem hiszem el, hogy 2/3-addal, az osszes fontos pozicioban fideszes emberrel nem lehetett mondjuk gyurcsit bortonbe zaratni, ha annyira akarta volna a fidesz. Dehogy akartak, csak egymast valtottak a disz-elszamoltatasi biztosok. Az meg szegyenszemre meg mindig a Parlamentben poffeszkedik.

morpho 2017.05.02. 15:22:04

@Kivlov: Akkor mégiscsak létezik protest szavazás? Lehet program nélkül is nyerni?

sinus67 2017.05.02. 15:33:00

@Tibi !: Az igazság szóljon belőled! Bár én nick papagiorgoval értek egyet. 2002 után is megúszták. Most is meg fogják úszni. Már, ha egyáltalán buknak a választáson.
Az ellenzék aprózódott. Bár a közös ellenség Orbán és a fidesz, azért egymást is rühellik némelyek. Nem beszélve arról, hogy összefogás esetén sem tudnának megegyezni a pozíciókban. Nem tudnának osztozni. Mindenki többet akarna!
Nehéz meccs lesz! Tényleg csak az segítene, ha Orbánról valami kimagyarázhatatlan, világ döngető disznóság derülne ki. Erre kevés az esély! Így ismét nyerni fognak.
Legfeljebb, ha muszáj beveszik a Jobbikot!
Van az a pénz...!

BiG74 Bodri 2017.05.02. 15:37:11

Szerintem értelmes politikus nem mondhat mást, minthogy hatalomra kerülése után a törvények és a fellelhető bizonyítékok alapján hagyja az igazságszolgáltatást dolgozni. Persze ezért lényeges, amit a fidesznek megengedtünk az igazságszolgáltatás rendszerével, személyi állományával kapcsolatban. Viszont populizmus nélkül, normális másik út nincs. Nevetséges az is, hogy a fityiszbuktája után azonnal mindent törölni, újragyártani. Baromság, a másikra építkezve kell továbbhaladni, változtatni. Fel kellene már fogni, hogy hol alkotott olyat a fityisz alatti tényleges apparát, melyet az emberek támogatnak. Ez a tagadás, törlés, zúzás pont a semmihez nem értő fidesz politikai elit része, mely egy az egyben undorító. Nem szabad más néven tovább vinni.
Ezért tartom egetverő, izzadtságszagú baromságnak a fizessenek a gazdagog szlogent is. Aki kitalálta megérett egy év kőbányában töltendő rekreációs tevékenységre.

sinus67 2017.05.02. 15:53:21

@Legeslegalja: De van gond! Azonban ennek több oka lehet! És ez már a fidesz felelőssége!
1. Ha az általad említettek tényleg loptak és nem történt felelősségre vonás akkor a kormány bűnsegéd, hiszen szinte az egész igazságszolgáltatás a kezükben van, ráadásul több, mint 10 éve erről harsognak! 7 évük volt az elszámoltatásra! Onnantól, hogy az eljárások megindultak, vagy feljelentések történtek már a kormány a felelős!
2. Amennyiben ezek a politikusok nem loptak, úgy csak és kizárólag a fidesz a bűnös, mert mások befeketítését aljas politikai célokra használták.
Szerinted melyik áll!
A harmadik? Hogy kéz kezet mos?
Mikor az MSZP volt kormányon, akkor az ő felelősségük volt, hogy '94 után megúszta az MDF és 2002 után megúszta a Fidesz. Minden esetben az aktuális kormány felelőssége, ha az előző garnitúra megússza, ha lopott!
@Tibi !-nek van igaza ebben! Az egész akarat kérdése! Ha nincs akarat, az azt jelzi, hogy majd a nyerő csapat is lopni akar és, ugye jobb a békesség (már, mint a törvény előtt)!

Kivlov 2017.05.02. 15:53:46

@morpho:
Persze. Sőt.
Bizonyos szempontból felesleges a program, mert úgyse azt csinálják, amikor odakerülnek.
lásd: "nem lesz gázáremelééés!" :D

@nu pagagyí:
Olyanra, ami nem a naplopókat/inaktívakat támogatja, hanem azokat akik munkából élnek, és eltartják az országot.

morpho 2017.05.02. 16:06:34

@Kivlov:
"az ellenzék még mindig nem azzal akar szavazatokat szerezni, hogy valaki mellette voksoljon. Hanem azzal, hogy orbán ellen szavazzanak."
"Bizonyos szempontból felesleges a program, mert úgyse azt csinálják, amikor odakerülnek"

Most akkor melyik baszod?

morpho 2017.05.02. 16:08:33

@Kivlov: "nem a naplopókat/inaktívakat támogatja, hanem azokat akik munkából élnek, és eltartják az országot"
Mészáros Lőrincre vagy Vajna Andyre gondoltál?

Kivlov 2017.05.02. 16:14:05

@morpho:
az attól függ, honnan nézed. mint minden. :D
süti beállítások módosítása