B1 blogcsalád



A Fidesz-szavazóknak csak akkor tűnik fel, mi folyik az országban, amikor a torkukra lépnek

2017. április 09. - ashwood

urge-vorsatz_diana.jpg"Az alaptalan vádak mélyen érintenek." - mondta a CEU egyik tanára. Fidesz szavazó, hét gyermekét egyházi iskolába járatja. Szóval jó ember.  Azt is mondja az országról: "Fel sem merült bennem, hogy félni kell vagy félni lehet." Sajnáljuk, hogy csak most tetszett felébredni.

Ürge-Vorsatz Diana klímakutató, 2007-től vezeti a Közép-európai Egyetem éghajlait és fenntartható energiapolitikai kutatóközpontját. Saját magáról így vall: "Világ életemben FIDESZ szavazó voltam, kormánytisztelő polgárokként férjemmel keresztény-nemzeti értékrendek alapján neveljük 7 gyermekünk, egyházi iskolába járatjuk őket. Egy beteljesült álom – ezt gondolhatja mindenki, és jogosan." Itt meg is állhatunk egy pillanatra. Diana önmeghatározása, a sok betű ellenére viszonylag egyszerűen leírható: én jó ember vagyok. Keresztény-nemzeti, vallásos, sokgyerekes. NER-kompatibilis. Minden a legnagyobb rendben. 2010 óta élete a beteljesült álom.

Ámde! Napok alatt a magyar társadalom elismert tagjából hirtelen egy "törvényszegő, külföldi érdekeket képviselő és Magyarország belügyeibe beleavatkozó" intézet része lett. Így érzi most magát. Diana, üdvözlünk a klubban!

Diana, amióta felnyílt a szeme, ilyesmit is tapasztal ezen az álomszerű Magyarországon: "elszomorított, és nem tudom, mit lehet vele kezdeni, hogy sokan azt üzenték: nagyon szeretünk téged, és egyetértünk, de nem merünk sem írni, sem posztolni, sem lájkolni. Lehet , hogy naiv vagyok Fel sem merült bennem, hogy félni kell vagy félni lehet. Ez nagyon megijesztett." Diana, mások hét éve élnek ebben a rémálomban!

Szegénykének a személyét is támadások érték, amiért kiállt a Fidesz által halálra ítélt munkahelye mellett: "Bántott, hogy elterelték a figyelmet a lényegről, és személyeskedésre terelik át. Nagyon el vagyok keseredve, hogy a közös kiállás helyett, már megint egymást köpködjük. Ezek miatt érzem néha úgy, hogy nem tudok ebben az országban élni." Diana, eddig fel sem tűnt, hogy 600 ezer magyar már nem is él itt?

És a legszebb. Amikor azt firtatták tőle: mégis, hol volt az elmúlt 7 évben, amikor rengeteg társadalmi csoport szenvedett az övéhez nagyon hasonló jogfosztást, kisemmizést, akkor Diana így felel: "Nekem is csak 24 órám van, ami esetemben megoszlik a család és a környezetvédelem között. Még így sem fér bele ebből a kettőből minden, amit szeretnék. És nem is akkor használom a legtöbbet, ha én miden harcba beleállok. Nem akarom ezzel megmondani, melyik a jó és a rossz harc. A főnököm mondta, hogy nem nyerhetünk csatát az összes fronton, ezért aztán összpontosítani kell. A politika pedig nem az én harcom." Diana eddig nem ért rá kiállni mások mellett. Egyszerűen nem volt ideje elgondolkozni azon az ezer példán-eseten, ami az elmúlt 7 évben történt. Annyira nem, hogy Diana 2014-ben is lelkesen szavazott a Fideszre.

Dianának most saját politikai idoljai hágtak a nyakára. Diana most megdöbbent, elkeseredett, megijedt. Azt nem tudjuk, hogy továbbra is annyira naív-e, hogy azt hiszi, jobb ember bárkinél, akinek kevesebb gyereke esetleg nem egyházi iskolába jár. Nem tudjuk, hogy továbbra is többre tartja-e magát a nem NER-kompatibilis állampolgároknál. De azt tudjuk, hogy egy pillanatra ráeszmélt: istenített politikusai senkire és semmire nincsenek tekintettel.

Reméljük Diana is megtalálja majd a vágyott támogatást és együttérzést vasárnap délután öttől.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5412411853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.09. 12:42:11

Az a szomorú, hogy ő értelmiségi, mégse tűnt fel neki, hogy a CEU szerinte politikától független liberális alapértékei (nyitottság, elfogadás, kisebbségek támogatása) éles ellentétben állnak a Fidesz irányvonalával már hosszú évek óta...

Bambano 2017.04.10. 02:17:13

keresztény tudós? ahham... minek kutatja a klímát, elmegy gyónni, majd a papja megmondja neki, hogy nincs is klímaváltozás, csak az istene megjutalmazza a hívőket és letolja az országot a mediterrán régióba.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.10. 02:32:13

Nah, létezik EGY fideszes a világon, aki nem orbán fasszopója. Mégiscsak jók az emberek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.10. 02:38:28

hvg.hu/itthon/20170408_UrgeVorsatz_Diana_Felek_mar_most_hatalmas_a_kar

hvg.hu: Jól értem, hogy a CEU védelmében írt hozzászólása élete első Facebook-bejegyzése volt?

Ürge-Vorsatz Diána: Igen. Eddig nem használtam a Facebookot, csak ha muszáj volt, a CEU kapcsán tettem csak ki pár linket. Éjszaka kettőkor született a bejegyzés két sírógörcs között, amikor kétségbe voltam esve, hogy mi lesz. Úgy éreztem, talán megvigasztal, ha ezt kiírom magamból. Nem volt a nagy nyilvánosságnak szánva, nem volt ilyen szempontból átgondolva. Nem is tudtam, milyen beállítások vannak, és én voltam a legjobban megdöbbenve, amikor a fiam mondta, hogy ez a hvg.hu oldalán is megjelent.

hvg.hu: Miért vette le a bejegyzést?

Ü-V. D.: Én szívesen visszatenném, de a gyűlölködésnek és személyeskedésnek nem akarok fórumot adni. Ha a CEU-ról lehetne kulturált hangnemben tárgyalni, akkor újra elérhetővé tenném.

hvg.hu: Az Ön Fidesz-szimpátiáját miért tartotta fontosnak kiemelni? Számít ez a vitában?

Ü-V. D.: A pártra való utalással csak azt akartam kifejezni, hogy a CEU elleni érvek nem állnak meg. Azt mondták a törvény megszavazói, hogy ez egy Soros-egyetem, ami beavatkozik a magyar belügyekbe.

Ezeket hallgatva lemeredve álltam, mert én tudom, hogy a Közép-európai Egyetemen mindenféle politikai hozzáállás, nézőpont és vallás képviseltetve van.

Tudom, hogy sok hozzám hasonló keresztény, nemzeti elkötelezettségű ember dolgozik a CEU-n. Ezt a sokszínűséget is kidobjuk?

hvg.hu: Amennyire érteni lehet a kormányzati vádakat, a CEU-n agymosás zajlik.

Ü-V. D.: Senki sem próbál minket befolyásolni. Ott vagyok 21 éve, négy cikluson át ültem a szenátusban, és akkor még Soros György az igazgatótanács elnöke volt, de nem próbált ő semmibe beleszólni sem akkor, sem most. Párévente tart egy előadást nálunk, de évente sok-sok százan adnak elő, és mindegyik esetben az egyén dönti el, mivel ért egyet, mivel nem. Az persze nagyon fontos, hogy a CEU-nak van pár alapelve, hisz a demokráciában, a jogállamban, a szólásszabadságban, és fontos számára egymás tisztelete. Ezen túl nagyon színes az egyetem, száznál több országból vannak diákok, minden vallás és kultúra megtalálható benne. Csak akkor tudunk működni, ha maximális a tolerancia. Itt szó sincs arról, hogy a pár alapértéken túl bármilyen ideológiának szócsövei lennénk.

hvg.hu: Ön tehát rendszeresen találkozott egy időben Soros Györggyel.

Ü-V. D.: Nem, mi alig találkoztunk. Akkoriban az igazgatótanácsban volt, de ez nagyjából a gazdasági vezetést jelenti, a szellemi döntésekbe akkor sem volt beleszólása.

hvg.hu: És amikor találkozott Sorossal, volt olyan érzése, hogy ő megpróbálja befolyásolni az egyetemet, milyen irányba haladjon, milyen elitet képezzen?

Ü-V. D.: Nem. Nem is tudom, milyen módon tehette volna. Az én kollegáim – velem együtt – igen önfejűek és az intellektuális szabadsághoz túlságosan szokottak ahhoz, hogy ha valaki befolyásolni akarná őket, biztos, hogy az csak visszaütne.

hvg.hu: Világnézeti nyomás sem volt, hogy például ki kell menni a Keleti pályaudvarnál összegyűlt menekülteknek segíteni?

Ü-V. D.:

Az, hogy menekülteken segíteni kéne, nem értem, hogyan lenne világnézeti kérdés.

A CEU-n voltak kezdeményezések, van egy „human rights initiative” program is. Ezeknek köze sincs Soros Györgyhöz, a diákok összeálltak, hogy segítsünk ennek, annak, amannak. Nagyon sok minden van a CEU-n, de Soroshoz nincs közük. Én egyszer találkoztam személyesen Soros Györggyel, akkor együtt is reggeliztem vele, mert ő nyitotta meg az én kutató központomat. 2008-ban volt, és én azzal kezdtem az előadásomat, hogy a klímaváltozás a világ egyik legnagyobb problémája. Soros kijavított, nem az „egyik”, hanem „a” legnagyobb problémája. Ez rettenetesen fontos volt, hiszen a világ egyik legsikeresebb, alapvetően nem „zöld” üzletembere szájából hangzott el. Ezért találkoztunk. Ettől függetlenül az én központom egy fityinget nem kapott tőle, és én nem is kértem. A diplomaosztón szoktam még látni, amikor a végzősökkel kezet ráz. Ott sem mond semmit.

hvg.hu: Nem érezte, hogy az Ön világnézete az intézményen belül a megtűrt kategóriába tartozna?

Ü-V. D.: Nem. Soha nem éreztem. Rettenetesen fontos, hogy nagyon sok különböző gondolkodású kollégám van. Azt gondolom, ez a CEU erőssége. Én ettől tudok ENSZ-szinten sikeresebb lenni, mert egy ilyen intézményben vagyok kezdetektől fogva. Úgy lehet a világot előrébb vinni, hogy elfogadjuk: nagyon sok szempont és érték van.

...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.10. 02:50:40

hvg.hu/gazdasag/20170409_Szetosztottak_a_Puskas_Stadion_150_milliardos_koncat

Szétosztották a Puskás Stadion 150 milliárdos koncát
A bizniszbe kizárólag kormányközeli cégeket vett be a fővállalkozó.

2017.04.10. 05:35:50

@Online Távmunkás: A kommunizmus ostobái után elővették a „polgári demokráciát”, feledvén megint a polgárság íróját, aki 1944-ben így ír: „Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a „jobboldaliság” címkéjével ismert különös valamit: a tudatot, hogy Ő, mint „keresztény magyar ember előjogokkal élhet e világban”. Emberi gyarlóság, hogy minden korban vágynak az emberek „Isten kiválasztott állatja lenni” munka nélkül a többiek felett, azok kihasználásával előnyökhöz jutni. Ez a gondolkodás rendszer független.
süti beállítások módosítása