B1 blogcsalád



Nagy baj van Orbán ragyogó számaival

2017. január 24. - B1blog

A tényeket és az igazságot azonban akkor is el kell ismerni, ha az a magyarok számára kedvező – mondta hétfőn Orbán Viktor a Nemzeti Bank konferenciáján. És akkor is, ha nem kedvező? A gazdasági növekedés lényegében kifulladt, a kormány pedig két marokkal szórja a pénzt – amiből persze a leginkább rászorultak nem kapnak.ovi.jpeg

Érdekes olvasmány a gazdasági minisztérium tavalyi zárásról kiadott, 22 oldalas anyaga. Kiderül belőle például, hogy:

  • 4,6 milliárd forinttal több forgalmi adó folyt be tavaly, mint 2015-ben. Ez az 1 százalék körüli növekedés remekül hangzana, ha a KSH szerint nem legalább 3 százalékkal nőtt volna a fogyasztás. Vagyis vége a pénztárgépek és a közúti szállítás monitorozásának gazdaságfehérítő hatásának.
  • 134,3 milliárddal többet kasszírozott a költségvetés a társasági adóból. Nagy kár, hogy ezt lényegében a General Electric egyedül fizette be – csak azért, hogy máshol ne kelljen ennél több adót fizetnie. (Ugye, nem is olyan csúnya dolog az adóoptimalizálás, ha mi vagyunk a haszonélvezői.)
  • nem csak a bevételek nőttek, de a kiadások is csökkentek. 4,2 százalékkal kevesebbet költött például az állam szociális kiadásokra. Így a nemzeti család és szociálpolitikai alap minden során sikerült spórolni, a családi pótlékon épp úgy, mint a közgyógyellátásán és más szociális transzfereken.
  • viszont fontos dolgokra egyre többet költünk, így például 372 milliárd ment el az állami vagyonelemekre, ami örvendetes, 1,5 százalékos emelkedés.

Hatalmas ziccert hagyott ki Orbán decemberben – pontosabban: mentette a menthetőt. A rendszerváltás óta az első kormány lehetett volna a kedves vezetőé, amely képes szuficitesre kihozni a költségvetést, vagyis az év végére még marad is a közkasszában, ahelyett, hogy hitelből költekezne. Azonban Orbán mindent elkövetett annak érdekében,

nehogy ez megtörténjen.

Míg havi bontásban átlag 1730 milliárdot költött a büdzsé, addig decemberben ez majdnem megduplázva 3350 milliárd forintot szórt ki. Ezzel végül 850 milliárdos hiánnyal zárt a költségvetés – nagyjából ugyanennyi plusz helyett.

A GDP 10 százalékát kitevő decemberi pénzszórás oka azonban az volt, hogy e hihetetlen összeg gazdaságba áramoltatásával talán sikerül – legalább papíron – elérni az éves szintű 2 százalékos GDP növekedést. Ha ezzel az állami tőkeinjekcióval Orbán nem tolja meg az utolsó utáni pillanatban az országot, könnyen lehet, hogy alig látható, 1 százalék körüli lett volna a bővülés. Azonban

az ilyen pénzpuma eseti, semmiképpen sem fenntartható

– vagyis ezek a tények és igazságok bizonyosan nem azok, amelyeket akkor is el kell ismerni, ha Orbánnak kedvezőek. Nem is beszél róluk.

ashwood

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2412149757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konrada 2017.01.25. 15:19:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Ez is igaz. De el is rontja a jól felépített nagyobb GDP-reálbérnövekedés toposzát...

morpho 2017.01.25. 15:21:52

@konrada:

A hozam az, amit a pénztár termel az ügyfélnek. Tavaly 38%-ot hozott nekem, mert én nem léptem át. Ha ez nagyobb, mint az állami hitelkamat, akkor minden kuka amit leírtál. Még a lecsó receptjét másold már ide! Úgy lenne igazán kerek a történet.

monddazigazatmar 2017.01.25. 15:26:30

@morpho: :D veszteséges részvénycsomag.. tyűhűűű. :D:D:D Te közgáz géniusza, te.
mesélj, hogy a picsába lehet egy részvénycsomag veszteséges? Mikor keletkezik veszteség?

1ghost 2017.01.25. 15:27:15

@konrada:

Igen, jogos észrevétel. A korrektség miatt 2009-et valóban ki kell hagyni. Kösz!

De a lényeget nem érinti: a narancsos elqurók alatt a növekedés fele akkora sincs mint a vörös elqurók alatt! Ergo: a fidesz kétszeresen olyan jól tud elqurni, országot tönkrevágni, kifosztani, mint a szocik! Fasza, mi?

monddazigazatmar 2017.01.25. 15:29:49

@morpho: Tehát te nem léptél át. Magyarul te nem a közös nyugdíjelosztóba teszed a pénzed, hanem oda félre magadnak. Miért kell nekem a te anyád nyugdíját fizetnem?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 15:30:29

@monddazigazatmar: "2010 előtt"

Neked nagyon beakadt ez az eemútnyócévezés. Héló! Elmúlt már hat év! Engedd el! Foglalkozz a 2010 óta tartó lecsúszással!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 15:31:49

@monddazigazatmar: "mennyire növelték az államadósságot"

Te most csak trollkodsz? Vagy csuklóztatsz?

A GDP arányos adósság Bajnainál 82,5% volt, a manyupban félretéve meg volt 3000 milliárd, azaz 11,5%. Vagyis a tényleges államadósság 71% volt. MOST 74%!

John Doe3 2017.01.25. 15:31:53

@felső határ nincs: Parancsolj: www.tradingeconomics.com/hungary/gdp Persze az alternatív valóságban hazudozás=igazmondás

1ghost 2017.01.25. 15:32:17

A gazdasági növekedés tényleg kifulladt, 2016-ra mindössze 1,5% lesz, Röhej!

2008 előtti meg az éves átlag 4%! Ez van, ha a tolvaj korrupt fidesz kormányozza az országot!

Ja! Tavaly a mocskos EU 2000 milliárdot adott orbánéknak, mondom kétezer milliárdot!!!!!! És ez a tetves tolvaj banda így tud csak 1,5%-ot produkálni!! Szánalma, mocskos narancsbagázs!

monddazigazatmar 2017.01.25. 15:34:13

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Egy ilyen egyszerű kérdésre sem tudsz válaszolni, hogy honnan csúsztunk le az 5. helyre. Mikor és mennyivel voltunk feljebb, hülyegyerek? Sima egyszerű kérdés. Tessék, írd le, hogy mikor voltunk az eu 10. legszegényebbje?

1ghost 2017.01.25. 15:36:15

Ja most olvasom! Európa 4. legkorruptabb országa vagyunk. (Görögök olaszok és a bulgárok vannak mögöttünk) Kurva jó, mi?

Képzeljék, ha nem a Polt lenne a legfőbb ügyész, és lehetne feltárni korrupciós ügyeket!

Rögtön kiderülne, hogy nem csak Európa, hanem világ legkorruptabb országa az orbáni bűnszövetkezet által bitorolt ország.

Ilyen rohadék, rabló kormánya emberemlékezet óta nem volt az országnak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 15:37:10

@monddazigazatmar: "hogy a picsába lehet egy részvénycsomag veszteséges?"

Kevesebbet kapsz érte, mint amennyit adtál érte.

Szívesen!

Persze figyelembe kell venni az esetleges osztalékot. Valamint a pénzromlást, szokták az árfolyamot az államkötvényekhez hasonlítani.

monddazigazatmar 2017.01.25. 15:37:44

@1ghost: Hogyne lennénk a legkorruptabbak. A szubjektív felméréseket mind a civil szervezetek végzik. Felteszik a kérdést a Dohány utca emberének, hogy mennyire érzi korruptnak az országát. Aztán csak kijön, hogy nagyon.

high up! 2017.01.25. 15:37:47

@monddazigazatmar: ""A történelem az, hogy minden ország elhúzott Orbanisztán Bóvlisztán mellett 2010-től és Bóvlsiztán az EU 28-ak között az 5. legszegényebb országává züllött le."
Miért, 2010 előtt hanyadikak voltunk?"

Mi van te délutáni müszakos fiesztroll, a délelötti brigádtagok nem világosítottak fel a müszak átadáskor, hogy a kérdésed már 10:05-kor meg lett válaszolva?

na akkor ismételjük Orbanszku sikerlistáját:

- 2010-ben még 7 ország volt Magyarország mögött az EU 28-ak közül a GDP/fő ranglistán. 2016-ban már csak 4. (A PISA tanúsított fideszes funkcionális analfabéták kedvéért: ez azt jelenti, hogy Bóvlisztán elsüllyedt a konkurencia harcban).

- 2011-re Orbaneszku bóvliba vitte az országot, amiből csak 5 év után tudott kimászni.

- a forint értéke Orbanszku alatt 25%-kal zuhant. Mivel az árfolyam a gazdaság fejlettségi szintjét tükrözi, ez meg is mutatja, hol van Bóvlisztán helye az EU-ban.

- Orbaneszku bebukta az államadósság elleni harcot, nemkicsitnagyon. Bár a GDP 10% át kitevő nyugdíjvagyont államosított el (államadósság csökkentési dumával), meg mind a napig megszorít több mint 10%-nyi GDP értékét (államadósság csökkentési dumával), az átvett 81%-os államadósságot csak pár %-kal tudta lefaragni.

- Orbaneszku alatt végleg lelépett az országból több 100 000 magyar munkavállaló, ami meg is pecsételi az amúgyis demográfia és szakmai versenyképességi szakadékba zuhant ország lehetőségeit a következő 30-50 évre. Itt már csak a mingráncs segít, hogy éhen ne haljon a következő évtized nyugger generációja. Haha!

- Miközben a kórházakban már budipapírra se fussa, orvos meg ápoló csak fele annyi van mint amennyi k´éne, eközben Orbanszku olimpiát akar rendezni, hogy azon verjen el több 1000 milliárd forintot. Mert ez kell az Átlaghülyemagyarjának, a stadion kábulat. Ha még 30 stadiont felhúzunk az olimpiára, akor meg lösz a Nagy Nömzöti Összetartozás érzés! - ahogy azt a Processzorok Ökör Körének a vez´íre megmondta.

FOLYTASSUK!

monddazigazatmar 2017.01.25. 15:38:51

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Tehát akkor veszteséges, ha eladod. Ha nem adod el, akkor nincs veszteség ugye? Akkor ne írjon már senki olyan baromságot, hogy veszteséges részvénycsomagot vettek.

Willkommenskultur 2017.01.25. 15:39:01

Nagy baj van Orbán ragyogó számaival = a ballibnak annál rosszabb, minnél ragyogóbbak a számok

Willkommenskultur 2017.01.25. 15:46:07

Ostobaság a poszt. Aki magyar, továbbra is Orbánra szavaz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 15:47:31

@monddazigazatmar: "Tehát akkor veszteséges, ha eladod. Ha nem adod el, akkor nincs veszteség ugye?"

Sokták a brókerek azt mondani, hogy veszteség csak akkor van, ha "realizálod". De mi a fasznak tartogassam, ha elértéktelenedett. Persze, hogy eladom.

Traktoros lány 2017.01.25. 15:55:17

@1ghost: "Ilyen rohadék, rabló kormánya emberemlékezet óta nem volt az országnak."
A Szálasi kormány az jobban tetszett, mi?

sas70 2017.01.25. 15:56:52

A magyar gazdaság most olyan, mint a szar díszcsomagolásban, lefújva egy kis légfrissítővel.
Nem büdös és szépen néz ki, de attól még szar.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 15:57:37

@Traktoros lány: ""Ilyen rohadék, rabló kormánya emberemlékezet óta nem volt az országnak."
A Szálasi kormány az jobban tetszett, mi? "

Hiába próbálod relativizálással védeni a hazaáruló csuti gecit.

1ghost 2017.01.25. 15:57:54

Korrupcióban éllovasok, gazdasági fejlődésben sereghajtók!

EZ a fidesz! Magyarország SZÉTQRÁSA orbán módra.

Ennek a tolvaj, rabló, országkifosztó narancsbandának a sitten kell megrohadnia a magyarok ellen elkövetett bűnök miatt!!!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 16:00:40

@Willkommenskultur: "a ballibnak annál rosszabb, minnél ragyogóbbak a számok "

Lehet, majd megkérdezek egy ballibet, ha lesznek ragyogó számok.

A mostani szar helyzet viszont nekünk, hazafiaknak rosz. Csak a fideSS fasszopói örvendeznek. Nekik annál jobb, minél rosszabb a hazának.

monddazigazatmar 2017.01.25. 16:02:25

@high up!: Kurvára nem igaz, amit összevissza hazudsz:
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html
Tessék nézegesd. Litvánia nagyot ment, horváto pedig bejött alánk.

Az államadósságot továbbra sem így kell számolni.
Orvosból még mindig több van mint az eu átlag.
Melyik devizához képest esett 25%kal?

HaD 2017.01.25. 16:02:57

@1ghost: Àkos...bod péter ákos

sas70 2017.01.25. 16:03:07

@Willkommenskultur: Orbánnak mindig azok a számok ragyognak, amik éppen nem romlottak, mert a gazdasági géniusz megmondta, hogy a negatív növekedés is növekedés, amikor éppen azt kellett megmagyarázni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 16:04:56

@monddazigazatmar: "Hogyne lennénk a legkorruptabbak. A szubjektív felméréseket mind a civil szervezetek végzik."

Nah, igen, ha indokolatlanul nem vegzálnák a civil szervezeteket, és tudnák végezni a dolgukat, már egy éve az utolsók lennénk.

Emlékeztek, Az Ember, Aki Mindig Igazat Mond tagadta, hogy ő uszította a kutyáit az Ökotársra. Aztán egy év múlva lelepleződött, hogy ordas nagyot hazudott.

monddazigazatmar 2017.01.25. 16:05:51

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Mert egy barom vagy, azért. A kormány meg nem barom, megvette a MOL 20%át az orosztól. Akkor és amennyiért meg tudta venni, és esze ágában sincs eladni. Se akkor nem akarta eladni amikor 12 ezerre leesett, se most amikor ott van az árfolyam mint amikor megvették.

1ghost 2017.01.25. 16:05:52

@John Doe3:

Kurva jó az ábra! 2009-ig ragyogóan fejlődik a magyar gazdaság. Utána világválság! De megindulunk kifelé a gödörből, ám jönnek a korrupt, sarlatán orbánék s a magyaroknak reszeltek, a mocskos fidesz slepp kifosztja az országot.

Az ábra olyan fasz a World Bank adatbázisából, hogy én is tolom a linkjét! Csak erős idegzetűeknek!!!

cdn.tradingeconomics.com/charts/hungary-gdp@2x.png?s=wgdphung&v=201701111605s&d1=19170101&d2=20171231

monddazigazatmar 2017.01.25. 16:08:36

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Gyanítom, hogy lenne olyan civil szervezet, ami hozzád hasonló barmokból állna, simán kihoznák, hogy világelsők vagyunk rasszizmusban, vagy állatkínzásban, vagy bármiben.
Egy új-zélandi pont leszarja az ilyen korrupciós listákat. Ez nektek jó, hogy csináltok egy szart a saját szájatok íze szerint, aztán csámcsogtok rajta.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 16:17:29

@monddazigazatmar: "Egy új-zélandi pont leszarja"

Egy új-zélandi pont leszarja hogy szarban van a hazám. Egy fideSS fasszopó meg örül neki. Én törődök a hazámmal.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 16:18:41

@monddazigazatmar: "most amikor ott van az árfolyam mint amikor megvették."

Akkor kurvagyorsan el kellene adni! Az én pénzemmel ne tőzsdézzen az orbán.

morpho 2017.01.25. 16:21:59

@monddazigazatmar:

Anyám 2008-ban meghalt, úgyhogy nem kell fizetni neki a nyugdíjat.
Az állam már többször el akarta adni a Mol pakettet, csak mindig visszatáncolt.Nézz utána!
Ha megveszel valamit 500 Mrd forintért, de már csak 350 ért tudnád eladni, az veszteség. Nincs osztalék, de a tulajdonosi költségek terhelnek. Tulajdonképpen a Lehmann Bros se ment csődbe, hiszen sosem adták el... Van még valami unortodox közgáz meglátásod? Szórakoztató volt eleinte, de most már kezdesz fárasztani.

Willkommenskultur 2017.01.25. 16:47:02

@1ghost: Az ábrád erősen hazugság, mert a total GDP-t dollárban számolja, az euró (és vele a forint) meg a dollárhoz képest 30%-ot gyengült az elmúlt 3-4 évben....

Csakhogy ettől nekünk nem kisebb a vásárlóerőnk, mert az importárut is euróért vesszük, nem dollárért.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 16:56:07

@Willkommenskultur: "nem kisebb a vásárlóerőnk, mert az importárut is euróért vesszük, nem dollárért."

:))

1ghost 2017.01.25. 17:02:30

@Willkommenskultur:

Az ábra a világbanké nem pedig az enyém! Szóval te orbánista bérhazudozó ez beszoptad, szokás szerint.-
Kárpótlásul ma nyald ki kétszer a gazdád valagát, hogy valami jó is történjen veled.

dunántúli gyerek 2017.01.25. 17:09:46

És itt látható a szocik csődjének fő oka, a kulákok túladóztatása:

data.oecd.org/tax/tax-on-personal-income.htm

Jól látható, hogy a szoci adópolitika teljesen elütött a robbanásszerüen fejlődő régió adópolitikájától (lengyel, cseh, szlovák), és orbánék a váltás után ehhez közelítették a saját adópolitikájukat.

Az is jól látható hogy a német jövedelemadó sokkal magasabb, mint amennyit mi fizetünk a régióban.

dunántúli gyerek 2017.01.25. 17:29:15

Itt látható, hogy hazánk külkereskedelmi mérlege a legegészségesebb a régióban, jobb mint a szlovák, cseh, lengyel.

data.oecd.org/trade/current-account-balance.htm

Azt persze mondani sem kell, a szocik alatt ez a mutató is a legszarabb volt a régióban.

1ghost 2017.01.25. 17:38:21

@dunántúli gyerek:

Mivel a magyarok szegények ezért nem vásárolnak. Ezért az import kicsi, a külker mérleg pedig jó. Nem úgy van mint orbánék előtt, amikor az embereknek volt még pénzük, nyugdíjmegtakarításaik, jövőjük, új kocsijuk IMPORTBÓL! stb stb.

Szóval ezt megint becumiztad! Egyik nickeden hülyébb vagy mint a másikon! És azért nem perverz már egy kicsit hogy nyilvánosan szopatod saját magad?
Csak kérdem.

monddazigazatmar 2017.01.25. 17:40:42

@morpho: Tőzsdén akkor van veszteséged ha lezárod a pozíciódat. Annak, hogy x vagy y cég csődbe megy, ehhez semmi köze. A mol részvény mellesleg fizet osztalékot, és el sem tudom képzelni, hogy milyen tulajdonosi kötelezettségekről beszélsz.
Az állam nem adta el a mol pakettet, és nem is hallottam olyanról, hogy el akarná. Orbánék eddig inkább vásárolgattak, mint eladtak volna.
Úgyhogy, amikor majd eladják a részvénycsomagot - amit nem kéne - akkor beszélhetünk nyereségről vagy veszteségről. Addig annyi van, hogy az állam tulajdonában van a mol akármennyi százaléka.

Ki a lófaszt érdekel, hogy anyád beadta a kulcsot? Eszerint neked semmi közöd az országhoz, a nyugdíjrendszerhez meg a tb hez sem. Elbaszott egy logika. Fater is megpatkolt, vagy megérted a mondandóm lényegét. Amíg te "öngondoskodsz" a közös befizetésből, a többiek eltartják a nyugdíjasokat.

dunántúli gyerek 2017.01.25. 17:40:57

@1ghost: 'Nem úgy van mint orbánék előtt, amikor az embereknek volt még pénzük, nyugdíjmegtakarításaik, jövőjük, új kocsijuk IMPORTBÓL! stb stb.'

Ez okozta az állam, a devizások, a Népszabó és az SZDSZ csődjét is. Ha nem kergetjük el a szocikat mindent csődbe visznek.

Mert kb. annyit tudnak, hogy vegyünk fel hitelt, azt importáljunk. Ha dolgozni kéne abban nem jók.

monddazigazatmar 2017.01.25. 17:41:51

@1ghost: "Mivel a magyarok szegények ezért nem vásárolnak."
Ezért nem lehet megállni egy bevásárlóközpontnál, és ezért omlott össze a postának a vámkezelési részlege.

monddazigazatmar 2017.01.25. 17:51:07

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
"Akkor kurvagyorsan el kellene adni! Az én pénzemmel ne tőzsdézzen az orbán."
Tényleg érthetetlen, hogy miért csak egy szobakonyhára futotta neked. Ennyi ésszel miért nem vagy tőzsdemágnás.
Eladni valamit nem akkor kell amikor annyi amennyiért vetted - főleg nem évekig tartó minusz után, hanem akkor amikor pluszos. Továbbá pedig az állam nem azért vette meg, hogy tőzsdézzen, hanem stratégiailag fontosnak tartotta, hogy KK európa legnagyobb olajtársasága ne az OMV-jé legyen.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 17:54:21

@monddazigazatmar: "Tőzsdén akkor van veszteséged ha lezárod a pozíciódat."

Igen, ezt sokszor hallom azoktól, akiknek fingjuk nincs a kereskedéshez, vagy másokat akarnak átejteni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 17:55:22

@dunántúli gyerek: "hazánk külkereskedelmi mérlege a legegészségesebb a régióban"

:))

commando 2017.01.25. 17:57:55

@monddazigazatmar: Így igaz, volt 500 EUR csökkenés. DE! Nézzük csak azt a táblázatot, hogyan alakult néhány egyéb EU-s orszg GDP-je???
Németország: nem volt változás, stagnált
Belgium: 500 EUR csökkenés
Csehország: 300 EUR csökkenés
Soanyolország: 1.300 EUR csökkenés
Franciaország: 700 EUR csökkenés
Úgy gondolom, hogy akkor teljes a kép, ha ezeket az adatokat is ismerjük. A válság nem csak Magyarországot viselte meg. Így nem lehet egyértelműen az akkori kormány nyakába varrni az 500 EUR csökkenést. Tessék átnézni a táblázatot, hogy hogyan alakult az európai országok GDP-je 2007 és 2010 között. Nem akarom menteni a szoc. kormányt, de legyünk korrektek!

monddazigazatmar 2017.01.25. 17:59:06

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Azt meg a sikernyugdíjasoktól, hogy addig adj el valamit amig az minuszos mi?
Ne reklámozd, hogy mennyire hülye vagy hozzá inkább

monddazigazatmar 2017.01.25. 18:07:21

@commando: Rendben. Akkor a jelenlegi kormánynál a görög válságot, a ciprusi fasztudjamit, az ukrán válságot meg mondjuk az orosz szankciókat miért nem vesszük ide? Az elmúlt 9 év gyakorlatilag foylamatos válságok sorozata az eu ban meg a környékén. Ha ezek nem lennének, akkor 5000 emelkedés, nem?
Mert a remek coci kormányoknak ott a nagy aduász, hogy világválság. Aminek pont vége lett 2010 áprilisában, onnantól már a világgazdaság elszakadt MO-tól, és ránk semmi nem hat.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.01.25. 18:07:55

38%-os nyugdijpenztari hozam 2015-ben :D volt ott valahol egy tizedesvesszo is :)
tajekoztatasul, a 2015-os hozamok:
www.mnb.hu/letoltes/nyugdijpenztari-hozamok-2006-2015-kozzetetel-vegleges.pdf

dunántúli gyerek 2017.01.25. 18:09:08

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: @monddazigazatmar:

Egyikőtöknek sincs igaza. Akkor gazdagodsz meg, ha olcsó veszel s drágán adsz el, ez világos.

De ott van az idő, hogy mit mikorra akarsz, ezt befektetési tervnek hívják. Tehát nincs általános válasz arra, hogy a beócsuló értékpapírt érdemes-e tartani, vagy azonnal meg kell tőle szabadulni.....mert ez az egyéni bef.terv függvénye:

üljek-e rajta, vagy nyeljem be a bukót és fektessem be újra?

Ha lennének egyszerü válaszok, minden hülye meggazdagodna a tőzsdén, a valóságban azonban a legtöbben szolid bukóban vannak, pont úgy mint a szerencsejátékosok.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 18:14:56

@dunántúli gyerek: "Akkor gazdagodsz meg, ha olcsó veszel s drágán adsz el"

Nem. orbán mindenképp gazdagodik. Ha nyer a tőzsdén, akkor hazaviszi, ha veszt, akkor majd a költségvetés kipótolja neki. Az én pénzemmel ne tőzsdézzen az a fasz.

dunántúli gyerek 2017.01.25. 18:18:32

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: 'Nem. orbán mindenképp gazdagodik. Ha nyer a tőzsdén, akkor hazaviszi, ha veszt, akkor majd a költségvetés kipótolja neki. Az én pénzemmel ne tőzsdézzen az a fasz.'

Mindez minden politikusra igaz, s Orbán hasznosabb (kevésbé káros), mint bármely elődje, vagy riválisa...ezt pontosan tudod.

1ghost 2017.01.25. 18:18:48

@dunántúli gyerek:

Már megint hülye vagyok. A hitelfelvétel ellen beszélsz, miközben a gazdád jobb keze zéró közelébe viszi a kamatlábat, hogy az emberek hitelt vegyenek.

Édes öregem, téged mutogatni kell, a fideszesek hülyeségolimpiáján te viszed a pálmát. És ez nem semmi, mert kibaszott erős a mezőny.

monddazigazatmar 2017.01.25. 18:20:17

@dunántúli gyerek: Te most arról beszélsz, hogy hogyan kell tőzsdézni. A kormány nem azért vette meg a molt, hogy tőzsdézzen. Egy ekkora cégnél a 20% nem arról szól, hogy majd könnyen túladunk rajta.

dunántúli gyerek 2017.01.25. 18:21:59

@monddazigazatmar: Igen, ez így igaz. Illetve azt nem tudhatom, miért vette meg az állam a MOLt, de valóban, politikai, stratégiai célokat is szolgálhat egy vásárlás.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 18:22:21

@droid_: "nyugdijpenztari hozam 2015"

Nem érdemes 1 évre nézni, nem mond semmit. A manyup einstandolása óta eltelt 5 teljes évben az összhozam 50% volt a nyugíjpénztárak átlagában.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 18:24:27

@dunántúli gyerek: "minden politikusra igaz"

Nem, csak a fasz korruptakra, mint a hazaáruló orbán.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 18:26:11

@monddazigazatmar: "Eladni valamit nem akkor kell"

Nem eladni kell, hanem meg se venni. De ha már megvette, akkor sórgősen adja el. Az én pénzemmel ne tőzsdézzen a magayrgyűlölő csuti geci.

dunántúli gyerek 2017.01.25. 18:26:30

@1ghost: Tény, ami tény, a fidesz óta mind az állam, mind a vállalatok, mind a magánszemélyek eladósodottsága nagyon lecsökkent. A magyar európai összehasonlításban magánemberként is, országként is az átlagnál kevésbé van ma eladósodva.

De a HITEL nem rossz, a hitel lehet jó is. A luxusra fordított hitel rossz (pl. Megyó), a beruházásra fordított hitel pedig jó.

monddazigazatmar 2017.01.25. 18:30:12

@1ghost: "@dunántúli gyerek:

Már megint hülye vagyok."

Na, végre egy normális mondat tőled

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.01.25. 18:30:38

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: ez egy allitas volt. de tudom, itt se az a lenyeg ki mit allit, hanem a patasorban, mint az elozonel, ugyhogy igazad van.

monddazigazatmar 2017.01.25. 18:31:25

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Próbáld meg felfogni. 2 szó, talán menni fog. NEM TŐZSDÉZIK. Nem a tőzsdén vették meg, és nem akarják eladni. Sikerül?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 18:32:32

@monddazigazatmar: "stratégiailag fontosnak tartotta"

Tudod, hogy mi startégiailag fontos? A jövőnk. Na, abba kellene befektetni. Az oktatásba. A Bonsai Duce meg leépíti, visszaporoszosítja az oktatást. Ennek eredménye a gyászos PISA felmérés is. Ezek hozzád hasonlóan csak összeszerelésre jók, de az meg elmegy kínába, aztán pár évtized műlva megszűnik, mert mindent robotok gyártanak majd. És itt állunk pármillió semmire nem jó munkavállalóval. Majd akkor is közmunkával szépítgetjük a siralmas GDP számokat... Csakhogy haudozásból nem lehet megélni.

commando 2017.01.25. 18:33:39

@monddazigazatmar: Őszintén sajnálom, hogy félreértjük egymást. Hangsúlyozom, nem vagyok szoci párti és nem is vágyom rá, hogy újra lássam őket, akár a legkisebb hatalommal is felruházva. De akkor is legyünk korrektek. A görög, ukrán... stb. válságnak nincs hatása az Unióra. A 2007-2008-as válság minden, hangsúlyozom, MINDEN európai ország GDP-jét visszafogta. Tessék már megtekinteni azt az átkozott táblázatot és valahogy észrevenni, hogy mit próbálok leírni. Nem azért nem kell a szocik nyakába varrni, mert olyan jók voltak. Hanem azért, mert ebben talán valamelyest ártatlanok és tehetetlenek voltak, akár a többi európai ország kormányzata. Amúgy meg van egy szekérderékra való egyéb, amiben a mostani kormány elődje (MSzP - SzDSz) felelősségre vonható, sőt néhány tagja akár rács mögé dugható. Ezt a válságot ne írjuk a nyakukba. Ha esetleg nem találna egyebet, nem jutna eszébe más "áldásos" tevékenységük nevezetteknek, akkor tessék egy másik blogra átkapcsolni. Tisztelettel!

morpho 2017.01.25. 18:37:16

@droid_:
Van olyan, hogy magánnyugdíjpénztár, meg van olyan, hogy önkéntes nyugdíjpénztár. Olyan is van, hogy pénztár a boltban, meg még van házipénztár is, sőt van olyan is, hogy lövésed nincs az egészről. Köszönjük a linket, legközelebb a jövő heti nyertes lottószámokat, ha megoldható!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 18:37:52

@monddazigazatmar: "nem akarják eladni"

Ez a baj. Halott tőke. Lerohad minden közben. Meg veszik fel tonnaszám a kölcsönöket.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.01.25. 18:40:59

@morpho: scrollozzal csak lefele a doksiban, ott lesz amit keresel.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 18:41:08

@commando: "A 2007-2008-as válság minden, hangsúlyozom, MINDEN európai ország GDP-jét visszafogta."

Nem számít. A fideSS fasszopók azt akarják mindenképp bizonyítani, hogy nem teszi tönkre a gazdájuk az országot. Mikor ez nem megy, a következő legjobb megoldás, hogy azt bizonygatják, hogy nem csak az orbán pancser, hanem a gyurcsány is. Ami ugyan igaz, de irreleváns.

monddazigazatmar 2017.01.25. 18:54:50

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Annyira siralmasan hülye vagy mint a segg. A "halott tőke" az középeurópa legnagyobb vállalata. Az otp mellett a másik magyar multicég. Mondjuk azért van értelme, hogy a magyar államé legyen, és ne az osztrák versenytársé, mert így legalább nem fogják leépíteni. Próbáld meg felfogni.
Egyébként, ha holnaptól beleraknak az iskolákba akármennyit, akkor a magyar gyerekek elkezdenek olvasni faszbúk helyett? Akkor a cigány elküldi a kölykét korrepetálásra?

monddazigazatmar 2017.01.25. 18:59:32

@commando: Én nem azt mondtam, hogy a válság a szocik miatt volt. Csak ők oda szépen bebújnak a világválság mögé.
A görög válságnak nincs köze az unióhoz? Vagy az orosz szankcióknak a magyar gdp-hez? Hogy a francba ne lenne?

morpho 2017.01.25. 19:04:58

@droid_:
Az androidon nem tudtam lejjebb menni. Valóban rajta van. És mi a gond? A Horizontnál vagyok és 38% hozam jött össze a megszüntetés óta 2015 végéig. A 2016-os évvel együtt 45% körül lesz. Eltőzsdézték a pénzemet a gecik!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 19:05:36

@monddazigazatmar: "ha holnaptól beleraknak az iskolákba akármennyit, akkor a magyar gyerekek elkezdenek olvasni faszbúk helyett?"

Ha holnaptól elkezdenek úgy oktatni, mint a finnek vagy a lengyelek, akkor pár éven belül már kezd majd meglátszani az eredmény. Persze az elmúlt évek rombolását nem lehet egyik napról a másikra semmissé tenni.

A pénzt se eszetlenül kell beletölteni. Úgy mondanám, hogy nem pénz kell az oktatásba, hanem átgondolt, modern oktatáspolitika, amihez persze sok pénz is kell.

A befektetett pénz az oktatásban hasznosul legjobban. Erre rengeteg nemzetközi kutatás van.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 19:09:10

@monddazigazatmar: "így legalább nem fogják leépíteni."

Lesz egy 20% MOL-unk, és egymillió funkcionális analfabéta munkavállalónk. Nekem nem hangzik úgy, mint egy sikersztori. A gazdád nem fog örülni, így nem tudja meghódítani a világot.

1ghost 2017.01.25. 19:09:30

@monddazigazatmar:

Hát képzeld te idióta bérhazudozó narancsökör, hogy ha az oktatásba és az egészségügybe több pénzt teszünk és nem kilopják mint ti, akkor az jobban fog működni.

De ti tetves rohadékok kivégzitek idős honfitársainkat, gyerekeinkből cselédet szeretnétek a mészáros-orbán-tiborcz farmon, de rábasztatok, mert az nem fog menni, és előbb fog a gazdád farka végre keresztbe állni a torkodon.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.01.25. 19:15:51

@morpho: aha szoval most mar 2015-ig osszesen, nem pedig "Tavaly 38%-ot hozott". semmi gond, a patasorban a lenyeg.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 19:29:08

@droid_: "most mar 2015-ig osszesen, nem pedig "Tavaly""

Nem számít az egy éves hozam. Sok év átlaga számít. A hoszú távú befektetéseimet nem is nézem évente, meg is bolondulnék.

gmihaly621 2017.01.25. 20:08:18

Én is kényelmes vagyok és a grafikonok, számadatok csak elriasztanak egy elemzés elolvasásától, de a KSH-ra való hivatkozásnál azért szöveges példaszerűen azért nem ártott volna egy kis részletezés, mert a levont következtetés nem biztos, hogy helyes.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 20:56:20

@felső határ nincs: "Orbánék dollárban még mindig nem érték el a 2008-as GDP-t.'
forrás?"

* míg 2008-ban, a globális válság előtt 157,5 milliárd dollár volt Magyarország nominális GDP-je,
* addig 2015-ben 121,6 milliárd USD.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt015.html

monddazigazatmar 2017.01.25. 21:31:45

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
"Lesz egy 20% MOL-unk, és egymillió funkcionális analfabéta munkavállalónk. Nekem nem hangzik úgy, mint egy sikersztori. " :D:D

Azt a demagóg édesanyádat :D

"Budapesten nyit innovációs központot a világ legnagyobb alapkezelője, az amerikai BlackRock. A központban 500 új munkahely jön majd létre, amiért cserébe a kormány 280 millió forintos, azaz munkahelyenként valamivel több mint félmilliós támogatást ad az elképesztően gazdag cégnek.
Hogy a cég miért jött ide, azzal kapcsolatban Patrick Olson, a BlackRock ügyvezető igazgatója azt mondta: Budapest mellett szólt az oktatási rendszer, az infrastruktúra minősége, a biztonság, és az életminőség szintje, valamint a kormányzat kötelezettségvállalása."

monddazigazatmar 2017.01.25. 21:35:08

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Hát de érdekes. 2008ban 150 forint volt egy dollár, most 300.
De segítek, ez nem a forint hibája. 2008ban 1,6 dollár volt egy euro, most majdnem azonosak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 21:45:54

@monddazigazatmar: Nem mondtam, hogy bárki hibája lenne. "felső határ nincs" kért forrást, kapott. Az úttörő ahol tud, segít.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 21:47:27

@monddazigazatmar: "valamint a kormányzat kötelezettségvállalása."

Kaptak mondjuk 5 milliárdot, az 10 millió munkahelyenként. Hurrá!

Ez nem segít az elbaszott oktatáson.

monddazigazatmar 2017.01.25. 21:51:03

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: "a kormány 280 millió forintos, azaz munkahelyenként valamivel több mint félmilliós támogatást ad "

Te ugye tényleg nem olvasol, csak böfögsz.

Barbaarb 2017.01.27. 08:54:51

@morpho:

Akkor mindössze a 2010-es költségvetési hiányról volt szó, annak vállalt mértéknek tartásáról, mivel a kormányváltáskor tarthatatlannak tűnt a hiánycél. Szóval annak semmi köze sincs az elmúlt 4 év 3% alatti ÁH-hoz.

Barbaarb 2017.01.27. 09:06:56

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Meséld már el, hogy ugyan hogyan lehet az ÁH-t drasztikusan csökkenteni a bevételi oldal növelése, vagy a kiadási oldal csökkentése nélkül? Úgy, hogy hirtelen gazdasági rali kezdődik, de az államnak nem volt olyan eszköze, amivel ezt előidézhette volna.
Pedig ha ez olyan egyszerű lenne, hogy bármely közgazdász tudja (ahogy te vizionálod), akkor egyetlen államnak se lenne ezzel gondja sehol a világban.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.30. 09:24:14

@Barbaarb: "természetes hogy az ÁH csökkentéséhez valamit elvonni és/vagy megvonni kellett."

Az ÁH csökkentését úgy lehet elvonás és/vagy megvonás nélkül elérni, hogy a bevételt növelik. Minden nullaéves közgazdász tudja, meg a háztartásbeli anyukák...

2017.03.19. 06:03:53

@konrada:

A költségek, melyek a hatalom fittogtatására pazarétoltatnak, e hatalom alapjait ássák alá. De a legrosszabb, legszemtelenebb kormány, ha azon kívül csapás nem éri, sokáig nem tartathatja fel magát!”Eötvös József Eszmék, gondolatok 1876. sorszámú gondolat.

"Már az is nagyon veszélyes, ha a kormányzat néha, mint Platón engedélyezte, hazudik. De mindinkább bizonyossá válik, nincs nagyobb veszély, mintha a kormányzat semmi egyebet nem tud, és nem tesz, csak hazudik, vagyis ha az egész államkormányzat a hazudozáson nyugszik." Hamvas Béla

Az elmúlt nyóc évhez képest mindennap melegebb van! A hőmérő is jobban teljesít! A statisztika, és a hazugság vélt eredményei mindennap jobbak! Mindenki derül! Jobblétre, vagy napfényre, mikor itt van az ideje! A gondokat, felhőket elűzzük, ma tolcsy eltolja még ma! A gondok felhője nem tűrhető meg! Vár építéssel kívül rekesztjük a munkahelyet, ostromló tömegeket! Hazánktól távol tartjuk őket!
Kenyeret még nem tudunk adni, de futballcirkusz arénákat építünk, népünk és vezérünk igényei szerint! A kórházak pusztuljanak! Éhen! Csak fogyasztják, a stadionépítéshez szükséges pénzt, akadályozzák a nyugdíjkifizetések csökkenését! Legjobban az öndicséret bűze növekszik! Ebben mindenkit meg kell előznünk, hogy a választáson mi győzzünk! A tét a kőtségvetés! Nehogy már más arassa le, az általunk elvetett sulykot! Mi termésünket, mi akarjuk megenni! A népnek meg a kínai „nép termését” intézzük! Holmi levitézlett proletárhitűek mellettünk nem rúgnak labdába, Hát narancsba rúgnának mindennap! A mi narancsunk ezt is kibírja polgártársak! A rágalmazás penésze támadja csak, ami belülről támadja, de mi kiállunk saját kórokozóink mellett! Egy FIDESZES nem tolvaj, csak firneszes! Ellentétben (pop)simon elvtárssal mester(házy) nagyérdemű helyettese és tanítványával! Egyszóval senki a nyomunkba se léphet! A tévhite szerint jobbik, a balfácánok gyülekezete! Lehet Minden Paraszt polgár errűl álmodoznak a máshonnan kiszorult alkalmatlanok, miskárolt kanok! A mi eredményeink mindenben meghaladják elődeinkét!

Az önmagát polgárinak tekintő párt

saját polgárságot akart létrehozni, ami persze fából vaskarika. Így aztán, egyre inkább csak kegyenceket, kitartottakat, hálás vazallusokat mozgósított politikájának támogatására. Ezzel nem akarom azt mondani, hogy a Fideszt támogatók többsége az Orbán kormány közvetlen haszon élvezői közül került ki. Ez nem is volna lehetséges. Pusztán azt állítom, hogy az eredeti polgári modernizációs szándékok gyorsan elillantak, és a polgári Magyarország verbális programja mögött a Fidesz fontosabbnak tekintette saját hatalmának megszilárdítását, mint eredeti programjának végrehajtását.
Hadd tegyem hozzá, hogy az elmúlt évek tapasztalatai alapján ez a folyamat ma is tart, sőt időközben még egy értelműbbé vált. Gyurcsány Ferke aranyköpése!

Platón mondja:

A vezetővé vált, hogy elismerjék vezetőnek, maguk felett, (vagy a vezetetteknek tesz engedményeket (eltűri saját részre történő lopásaikat, vagy maga ad javakat)) erkölcstelen, és káros! Platón szerint ad adósság elengedést, és földosztást az új polgárok vele vannak, míg a tisztességesek gyűlölik és bújnak előle.”

chrisred 2017.03.19. 06:27:42

@lényeglátó: Tegyük hozzá, egyre kevésbé tekinti magát polgárinak, az egy elavult politikai termék számukra.
süti beállítások módosítása