B1 blogcsalád



Ilyen nincs: Deutsch Tamás a kormany.hu-n bírálja a kormányt

2017. január 16. - Mr Flynn Rider

A szabadszájú twitteres csipogásáról elhíresült politikus a valóságra reflektáló (!) digitális fejlesztési stratégiát dolgozott ki, amiben ténylegesen előremutató (!) javaslatokat fogalmazott meg és bírálta a kormány oktatáspolitikáját.

deutsch_tamas_internet.jpg

Miután az internetadó látványosan megbukott, a miniszerelnök Deutsch Tamást bízta meg, hogy csináljon valamit a fészbúkosokkal, mert mégiscsak twittel, legyen az bármi is. 2015-ben le is zavartak egy internetes nemzeti konzultációt, amire meglepően sokan válaszoltak is.

Ami még meglepőbb:

Deutsch Tamás beváltotta a 2015-ben megtett ígéretét és olyan javaslatcsomagot dolgozott ki,

amiben tényleg figyelembe vették az emberek véleményét. Ez lett a Digitális Jólét programja, itt érhető el a kormány.hu oldalán.

A legszembetűnőbb és a legsokkolóbb jelenség az egész, kormany.hu-ra feltöltött javaslatcsomagból, hogy

teljesen realisztikus benne a helyzetértékelés – és az egész komoly kormánykritikaként is felfogható.

Hiszen internet-témában az utóbbi hat évben egyetlen komoly dolgot tudunk megemlíteni a Fidesszel kapcsolatban: az internetadót.

Elvégre, akinek van internete, az könnyen tájékozódik, nehezebben befolyásolható, van is pénze, hogy fizessen: legyen hát internetadó!  2014-ig a "Fiatal Demokraták" idáig jutottak a digitális fejlesztés címén (Igen, tudjuk jól, a kakaóbiztos számítógép sem volt éppen egy sikersztori).

Deutsch Tamás javaslatcsomagja teljesen szakít ezzel a középkori "adóztassuk meg"-hozzáállással és ilyen megállapításokat tesz:

  • a magyar oktatás a krétatáblával és a számtógépet még sosem látott pedagógusaival borzalmasan le van maradva (bizonyíték: PISA-teszt eredmények),
  • az egyetemeken tilos az újabb eszközök beszerzése, ezért az egyetemi oktatók is 10 éves laptopokon tanítanak, dolgoznak;
  • Magyarországon van vagy 1-2 millió ember, aki sosem látott számítógépet, internetet és nem is érdekli;
  • az emberek iszonyat sokat fizetnek az internetért.

 

Deutsch Tamás ezért ilyeneket ígér a tanulmányban, hogy:

  • csökkentik az internet forgalmi adóját (megvalósult, 27-ről 18-ra csökkent);
  • felszámolják a digitális írástudatlanságot, azaz számítógépek, internet, digitális eszközök lesznek az iskolában, amit a gyerekek használhatnak és az oktatásban is felhasználhatóak lesznek (2018-ra és ’19-re ígéri);
  • lesz Digitális Jólét alapcsomag, ami a szegényeknek biztosít internet-elérést olcsón;
  • nyílt forráskódú programokkal fognak dolgozni a kormányzatban és a közigazgatásban is;

 

Ezeket azért említjük meg ennyire tételesen, mert

mindez totálisan szembemegy a Fidesz és a kormányzat politikájával.

Olyan, mintha a sötét középkorba ragadt és a fél világ üldözésével elfoglalt kormányzatnak lenne egy olyan oldala,  ahol kigyúlt némi világosság. A Fidesz-KDNP nagyrészt még mindig a spanyol inkvizíció korát idézi (lásd: üldözzük, nyomjuk el, adóztassuk meg vagy kebelezzük be, ha pénzt hoz), nem ismerik az egész kütyü-mizériát (internet, számítógép, tablet, okostelefon) és hagyják Deutschot pörögni az ügyön.

Ő meg, a reá bízott feladatot megoldja. Igaz, lassan, igaz, költségesen, igaz, néha beszól egy-két embernek a Twitteren, de megoldja a maga kis eszközeivel. Így ezen a területen, egy ember viszonylag normális attitűdjéből kifolyólag mintha elindulna valami fejlődés. Csak el ne olvassa valamelyik "szakértő" az Emberminisztériumban és le ne fújja az egészet!

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6112129393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imres 2017.01.16. 10:16:24

Menjünk sorjában!
1. a magyar oktatás a krétatáblával és a számtógépet még sosem látott pedagógusaival borzalmasan le van maradva (bizonyíték: PISA-teszt eredmények),
Hetek óta hangoztatom, hogy a magyar oktatás minőségének romlásában vastagon benne vannak a pedagógusok. Eddig mindenhonnan gyalázkodást kapta. Ezen a blogon is. Pedig igaz. A pedagógusok fele arra is képtelen, hogy az osztálynaplót kitöltse. (Az osztálynapló ma már online, digitális felület. Nincs papíralapú)
2. az egyetemeken tilos az újabb eszközök beszerzése, ezért az egyetemi oktatók is 10 éves laptopokon tanítanak, dolgoznak;
Azért az a 10 év erős túlzás. De. Kivéve a szakmai irányultságú (értsd informatikai) oktatókat, a többinek megfelelő az 5-6 éves eszköz. Win10, Word, Excel, PowerPoint, levelezés azon is akadás nélkül fut.
3. Magyarországon van vagy 1-2 millió ember, aki sosem látott számítógépet, internetet és nem is érdekli;
Így van. És nem is fogja érdekelni.Ettől függetlenül ezen a téren sokat lehet tenni. De ez korántsem pénzkérdés. Vagy ha igen, akkor minimális ráfordítással megoldható.
4.az emberek iszonyat sokat fizetnek az internetért.
Nem igaz. Összehasonlítva sem. Németországban drágább és szarabb az internet. Például.
De ez a kérdés rövidesen lekerül a napirendről. Meggyőződésem, hogy a technikai fejlődés, a digitális ágazat főszereplői megteremtik azt a lehetőséget, hogy az internet lesz az első közműszolgáltatás, ami ingyen áll mindenki rendelkezésére. Lehet, hogy az ingyenes nem lesz szélessávú, a legkiválóbb minőségű, de bárhol leszel, internetelérést találsz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.16. 10:30:00

@imres: "a magyar oktatás minőségének romlásában vastagon benne vannak a pedagógusok."

Ez így van. A kormányzat viszont készer annyira benne van, egyrészt kiveszi a pénzt az oktatásból, másrészt visszaporoszosítással, elbaszott központosítással rengeteget kárt okozott.

br17 2017.01.16. 19:11:39

"Magyarországon van vagy 1-2 millió ember, aki sohasem látott számítógépet, internetet, és nem is érdekli."
Nagy valószínűséggel ők, vagy még többen, telefont sem használtak még, és nem is hiányolják.
De a nagyobb baj az, hogy van vagy 3-4 millió ember, akik nélkülöznek, fáznak, és nem jutnak megfelelő mennyiségű élelmiszerhez sem.
"Előbb a has jön, s csak aztán a morál." (Bertold Brecht: Koldusopera)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.16. 19:17:20

@br17: "telefont sem használtak még"

Több, mint száz éve van telefon, legfeljebb egy 200 éve erdőben élő öregember nem használt még.

morph on deer 2017.01.16. 23:59:54

@br17:
"Magyarországon van vagy 1-2 millió ember, aki sohasem látott számítógépet, internetet, és nem is érdekli."

Mi ezzel a baj?
Képzeld, ha nem így lenne, mindjárt tizedére csökkenne a Fidesz szavazóbázisa! Ha azok az emberek is elkezdenének máshonnan is tájékozódni, mint az M1 meg a TV2, akkor Viktor perceken belül lehúzhatná a rolót..!
Jól van ez így, nyugodj meg!
Elvégre Fideszesnek is kell lennie valakinek, nem?

morph on deer 2017.01.17. 00:05:32

Komolyan aggódom Deutsch egészségéért!
Biztos, hogy magánál van?
Annyira életidegen ez a viselkedés tőle, hogy egészen komolyan felveti ezt a kérdést!

"Aggódok, nagyon aggódok..!"

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.17. 11:02:57

Végre a kormány felismeri a digitalizálás szükségességét az oktatásban.

Az elkúrók alatt csak nőtt a lemaradás.

Hogy más tényt ne is említsünk, a 2012-ben mért diákok 7 évig a 2015-ben mért diákok 4 évig tanultak a Magyar Bálint féle oktatásszétverés közepette, mikor Gyurcsány haverjainak privatizálták a tankönyvkiadót.

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.17. 11:04:50

@br17:

Az MSZP elvesztené az összes szavazóját ha lenne internet mindenhol.

Akkor már az exkomcsi 60 fölötti törzsszsvaazói se hinnék el a folyamatos hazugság és gyűlölet kampányukat.

HaD 2017.01.17. 11:07:24

Ezek a "csúnya csúnya " kritikák...mintha marozsán elvtársat és pozsgai elvtársat hallanánk akik aztán jól megmonták...miközben mszmp kb tagok voltak...ugyan már!!
Ez a tetü kis dajcs(rosszul magyarosított a nagypapája) világ életében a fidesz nevü utódlásra kijelölt szervezet életében a "laza,sokszor hebehurgya,fiatalosan kritikus" szerepet vállalta...miközben a nép meg ..."hmmm, de jól megmonta,de jó fej ez a srác..." lelkesedéssel döl be a mellékszereplö megformálásának. Erröl ennyit.
Az meg, hogy mitöl lesz jobb munkaerö a magyarból az bitangul nem az internettöl függ.
Annak, hogy még több gyerek legyen számítógép függö és kibszottul könnyedén lehessen bármivel is manipulálni, a legjobb eszköze a "nagy kulturális forradalom" a la dajcs. Még több "okos"telefont a gyerköcök kezébe!!!! Ja, hogy mi az hogy munka,meg mi az hogy motiváció és technika a tanuláshoz,és mi az hogy kultúrált kommunikáció(elöször szóban) az meg tök mindegy....

ogli dzsí 2017.01.17. 11:20:09

A lényeg hogy ti se az internetbe, se az oktatásba nem pofáztok bele még 30 évig.

konrada 2017.01.17. 11:22:26

F.sza felsorolás, főleg az ilyen nagy röptű mondatok mellett:
"mindez totálisan szembemegy a Fidesz és a kormányzat politikájával"

...már csak kéne kapcsolni hozzá azokat a programpontokat, amik ezt bizonyítják.

(Na jó, a behalt internet-adón kívül, ami egyébként kissé megelőzte a korát: ahogy be fog halni a vonalas és cellurális telefon a világon, fogja átvenni a távközlési adók szerepét a net-adók a világban. De ettől még túl gyorsan akartak bevételt ebből...)

2017.01.17. 11:22:35

A pedagógus állomány minősége kritikán aluli. Ma a legostobábbak mennek tanító szakra vagy tanárképző főiskolára. Kell egy diploma, mert az már alap, jelentkezek hát tanító szakra... ez megy évtizedek óta sajnos.

A digitális felzárkózáshoz alap lenne, hogy programozást is tanuljon a gyerek. Mondjuk erkölcstan/hittan, magyar nyelvtan és irodalom helyett.

Én biztos, hogy nem fogom Magyarországon iskolába járatni a gyerekeimet, szerencsére már külföldön élek.

ogli dzsí 2017.01.17. 11:24:29

@HaD: maradjunk abban hogy a net ÁFÁja most lett 18%, nem a komcsik alatt

akkor vót kakaóbiztos számítógép az ovisoknak 2 millióért...meg ÁLAMCSŐD

2017.01.17. 11:29:06

Dajcstomi parkolópályán van már rég, annyi súlya sincs a szavának, mint Szájerének vagy Pokorniénak. Mondhat, írhat, amit akar, ő már nem tartozik Orbán belső köréhez.

konrada 2017.01.17. 11:29:48

@karandash: No akkor már a magyar nyelvet és irodalmat már nem kell megtanulni a gyerekeidnek.
Most már csak azt kell elérned, hogy abban a külföldben ne akarják rákényszeríteni az adott ország nyelvtanát, irodalmát, erkölcsét, hogy olyan legyen a gyereked, amilyennek te szeretnéd....

ogli dzsí 2017.01.17. 11:31:06

@karandash: 'Dajcstomi parkolópályán van már rég'

Mégis lement a net ÁFÁja ami a nagypofájú szocik alatt semmit se változott

HaD 2017.01.17. 11:45:14

@ogli dzsí: maradjunk annyiban hogy dajcsék pontosan azok a komcsik akikkel közösen szétrabolták az országot mint rendszerváltás...akiknek a felmenőik pont olyan komcsik voltak mint akik szándékosan elkezdték lezülleszteni a tanári szakmát...és akiket pont olyan komcsik mint a "reformer" pozsgai meg a nagy tanító stumpf képzett ki a "nemes" feladatra hogy hogyan lehet átmenteni a hatalmukat és közben lenyúlni egy nemzet vagyonát.
Egyébként meg államcsőd az mikor is volt? Mikor a pont olyan komcsik mint demján és a haverja csányi (akik ma is megbecsült tagjai az elitnek...és nem az utolsó 20 évüket töltik)40%-on adták a hitelt a magyarnak csak azért hogy aztán szarérhugyér el lehessen sinkófálni a vagyonkát? De mintha akkor sem lett volna államcsőd??? Vagy de???
A 18%-os ÁFA csökkentés meg barátom egy kereslet ösztönző fogás amit az állam az adófizetők zsebéből csoportosítgat a szgép szektorba...miért is? Tudja olyan mint a teva...ugyan azt tudja csak olcsóbb:) miből is? csak nem az oep egyoldalú/célzott támogatásból ,hogy aztán az meg "baráti" alapon a nyereségadóból befizessen egy megadott helyre ,címre...stb...stb...

ogli dzsí 2017.01.17. 11:50:48

@HaD: Dajcs komcsi? Jó hogy mondod, nem tudtam. Vmi bizonyíték erre esetleg, vagy az apjára?

Államcsőd volt 89ben, 96ban, 2009ben. 89ben a kádári fantom jólét miatt, de utána el lehetett adni mindent, 96ban a végkiárusítást megfejelték megszorításokkal, 2009ben is ugyanennyit tudtak a kik is?

Ha jól tudom Orbán mind3 kormánya szigorú ktgvetési politikát folytatott, faragott a GDP arányos adósságból, ami a többiekhez képest minőségi különbség, szvsz.

konrada 2017.01.17. 11:51:15

@ogli dzsí:
...mondjuk az is tény, hogy orbánék igazi populisták, így ha a társadalomnak egy nagyobb hangú rétege fellép valamely intézkedése ellen, akkor visszavonulót fúj, sőt igyekszik azt megvásárolni, hogy ne veszélyeztessék hatalmát.

(Persze lehet ezt szépen is mondani: pragmatikusak, azaz próbálnak a választók akaratának megfelelően kormányozni. De inkább az első meghatározás az igaz, de hát a pragmatizmus kb ugyanazt jelenti!;))

szanalmas 2017.01.17. 11:52:33

"felszámolják a digitális írástudatlanságot, azaz számítógépek, internet, digitális eszközök lesznek az iskolában, amit a gyerekek használhatnak és az oktatásban is felhasználhatóak lesznek"

:D

A számítógéphasználók 95%-a is digitális analfabéta, hélóka!

Medgar 2017.01.17. 11:54:23

@br17: legyen inkább 5-6 millió az jobban hangzik

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 11:57:34

@ogli dzsí: "Ha jól tudom Orbán mind3 kormánya szigorú ktgvetési politikát folytatott"

Nem jól tudod. 2002-ben elengedte a költségvetést a választási évre tekintettel.

2010-től brutális megszorításokat csinált, hogy az egykulcsos SZJA által a költségvetésbe ütött 500 milliárdos lyukat betömje.

"faragott a GDP arányos adósságból"

4-5%-kal növelte.

ogli dzsí 2017.01.17. 12:03:05

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: '"Ha jól tudom Orbán mind3 kormánya szigorú ktgvetési politikát folytatott"

Nem jól tudod. 2002-ben elengedte a költségvetést a választási évre tekintettel.'

- na és? Ez nem mond ellent az állításomnak. Az első ciklusban is csökkent a GDP arányos adósság.

'2010-től brutális megszorításokat csinált, hogy az egykulcsos SZJA által a költségvetésbe ütött 500 milliárdos lyukat betömje.'

- takarították az elqrást
+ a bankok, multik adója nekem nem fáj

konrada 2017.01.17. 12:04:40

@felső határ nincs:
Nem baj, csak tény.

...az inkább baj volna, ha csakazértis neki szaladna a falnak, hogy bizonyítsa vélt igazát...

Anna Major 2017.01.17. 12:09:04

azért ne dobjuk el a kalapácsot. Ezek csak le vannak írva. Nem biztos hogy lesz is belőlük valami.

konrada 2017.01.17. 12:09:12

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
2002-ben...
...most nekem kell felvilágosítani, hogy 2002 májusáig voltak kormányon, így a 2002-es költségvetés elszállását az őszi önkormányzati választásra elköltött szavazatvásárlás vitte el?

(De 2001-ben viszont tényleg engedtek egy kicsit, de azzal sem szálltak el...)

konrada 2017.01.17. 12:16:56

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
...s hát a 80%-nál csak kevesebb a 75% GDP arányos adósság.
(Tudom, azért írtad fordítva, mert a magánszámlára átutalt - s onnan hitelt nyújtó - manyup-ot nem tartod adósságnak, ezért azt kivonod. De ez esetben adjuk hozzá ahhoz meg a hitelfelvétel helyett privatizálásból beszedett cca. 2000 mrd forintot, ami meg akkor váltott ki hitelt: és abból a 87%-ból vondd ki a manyupot...)

HaD 2017.01.17. 12:17:00

@ogli dzsí: kisz titkár volt...a k az kommunistát takar.
Az államcsődöknek meg olvasson utánna...akár a neten is:) .Abba meg hagy ne menjek bele hogy az adott államcsőd KÖZELI állapotok előzményei mik voltak és dajcs és cimborái(aki szintén komcsik...szintén tessék utánnajárni:)),karöltve a másik utódpárttal(mszp)akkor pontosan milyen szerepet is vállaltak...92-ben és 94-ben volt csődközelében az ország..közelében! A habsburg időket ne említsük,illetve a háboró előtti állapotokat sem. OK?
Ezt helyzetet a rendszerváltásnak nevezett lerablás okozta,melyben a ma regnáló elit-egy két kivétellel komcsi utódpárt- vaskosan és tudatosan benne volt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 12:19:33

@konrada: "a 80%-nál csak kevesebb a 75% GDP arányos adósság."

A 3000 Mrd. MANYUP pénzzel 70%-ra csökkent volna az államadósság, MOST 74% föl0tt van. Tehát 4%-kal emelte.

ogli dzsí 2017.01.17. 12:20:15

@HaD: hol volt KISZ titkár?

ogli dzsí 2017.01.17. 12:21:13

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Ok, 4%-kal emelte szerinted.

Akkor ezek szerint a fideszre kell szavazni, mert mindenki más többel emelte. Így van?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 12:24:40

@ogli dzsí: "mindenki más"

Szóval orbán szarul kormányoz, de nem baj, mert mások is szarul kormányoztak.

Ezért tart itt az ország. Éppen Bulgária húz el mellettünk.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 12:26:26

@ogli dzsí: csaucseszku megcsinálta, hogy ne legyen Romániának államadóssága. Tönkre ment bele az ország. Le is lőtték. Nem értette, miért nem szereti a nép. orbán se érti.

konrada 2017.01.17. 12:26:51

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
...pedig direkt írtam, hogy ha olyant számolsz, ami a nemzetközi számításokban nincs benne, akkor tegyed teljeskörűen, így számold hozzá azt, ha nem adnak el mindent, úgy 2002-2010 között a cca. 2000 mrd elprivatizált vagyon miatt annyival kevésbé nőtt az adósság, azaz anélkül 87% lett volna, így a te számítási képleted alapján 77% vs. 74%...

(Persze csak akkor, ha nem ragaszkodunk a jól fejlett kettős mércéhez, és csak azt számoljuk amit akarunk..;)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 12:28:33

@ogli dzsí: Alkotmányozó nemetgyűlés, új választások, ahol volt politikusok és tisztségviselők nem vehetnek részt. Korrupcióellenes ügyészség, a tolvajoknak teljes vagyonelkobzás.

konrada 2017.01.17. 12:29:13

@ogli dzsí:
Na jó, de akkor legalább kisdobos nótafa volt! Az meg überel minden pufajkát, legyen az Apró, vagy főhadnagyi...;)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 12:30:31

@konrada: "2002-2010 között"

Nyitott kapukat döngetsz. Akik ekkor kormányoztak, azok - nagyon helyesen - most nincsenek hatalmon. De nyugodtan rugdosd a döglött lovat, az bátor dolog.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 12:33:25

@ogli dzsí: Nah, nagy nehezen találtál egy listát, ahol nem vagyunk tökutolsók. Izzadtságszagú az igyekezeted.

HaD 2017.01.17. 12:35:01

@ogli dzsí: kaffka...van még kérdés???

HaD 2017.01.17. 12:37:04

@ogli dzsí: aztán vessen egy pillantást a fejlett országok névsorára..szlovákia!!! gratula az emút 28 évnek:(

ogli dzsí 2017.01.17. 12:37:24

@HaD: Igen, van. Miről beszélsz?

ogli dzsí 2017.01.17. 12:39:15

@HaD: @a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Az elmúlt 5 évet nézi a lista, Románia után mi jöttünk előre a legtöbbet a régióban. Többet mint a csehek, szlovákok, szlovének, horvátok, lengyelek

HaD 2017.01.17. 12:40:41

@ogli dzsí: a gimnázium neve ahol komcsi volt a védence:) vagy nem ezt kérdezte?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.01.17. 12:41:35

@karandash:

Abban igazad van, hogy a tanári állomány minősége kritikán aluli. Nem is várható más egy olyan szakmánál, amely több mint fél évszázada a legrosszabbul fizetett "értelmiségi" munka. Az iskolák örülnek, ha találnak valakit, követelmények támasztására már nincs mód.

"A digitális felzárkózáshoz alap lenne, hogy programozást is tanuljon a gyerek. Mondjuk erkölcstan/hittan, magyar nyelvtan és irodalom helyett."

Erkölcstan, az anyanyelv és a nemzeti irodalmi kulturális örökség ismerete helyett? Neked elmentek otthonról, de nagyon.

Ez lenne ám a betelepítéspárti ballibák kedvére, az ám! Saját kulturális és nemzeti identitásától, örökségétől megfosztott, arctalan tömegek, amelyeket aztán gond nélkül lehet manipulálni és uralni.

Menj és nyald ki Soros seggét, bújj bele jó mélyen.

gh14 2017.01.17. 12:42:21

@Ballib cenzúrázók réme 21:
"Az MSZP elvesztené az összes szavazóját ha lenne internet mindenhol.

Akkor már az exkomcsi 60 fölötti törzsszsvaazói se hinnék el a folyamatos hazugság és gyűlölet kampányukat."

Úristen! Te egy párhuzamos világban élsz?
Olvasd már el a tegnapi cikket a postáról az origón, meg alatta a kommenteket! Csak egy példa...

ogli dzsí 2017.01.17. 12:42:29

@HaD: gimnázium? Úttörő volt? Durva.

HaD 2017.01.17. 12:42:32

@ogli dzsí: Melyik lista a fejlődő országoké?:):) hogyan is volt ez vagy 20 éve, ki ki után jött és hova lettek a szép idők...20 év alatt????

ogli dzsí 2017.01.17. 12:44:38

@HaD: Melyik részét nem érted hogy EZ a lista az utsó 5 évet vizsgálja?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.01.17. 12:45:48

@szanalmas:

Na ja.

- Milyen oprendszer van a gépeden?
- Hát, Word, Excel...

Mindenki digitális analfabétának számít, aki legalább egy Visual Basicben nem tud megírni egy egyszerű programot vagy nem tud elkészíteni egy statikus weboldalt.

HaD 2017.01.17. 12:45:49

@ogli dzsí: na jó hagyjuk....szóra sem érdemes.Most meg egy olyan banda tagja akik tele vannak vele együtt olyan komcsikkal akik szétprivatizálták az országot...esetleg egy piciurkát nézzen rá a dajcs familia és az mtk viszonyára,meg hogy hogyan lettek azok amik az mtk-nál..és ez csak egy picurka szelete a komcsi haverok húzásainak...

konrada 2017.01.17. 12:47:28

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
...mintha te hivatkoztál volna rájuk úgy, hogy az jobb volt.

...szóval ha én rugdosom a döglött lovat, akkor te meg...;))

ogli dzsí 2017.01.17. 12:47:55

@HaD: Az előbb mintha azt mondtad volna hogy Dajcs kommunista. Vagy az apja.

Akkor most mégse?

HaD 2017.01.17. 12:48:29

@ogli dzsí: melyik részét nem érti hogy kis hazánkat a fejlődő országok közé sorolták míg a "kispöcs" szlovákok a fejlett országok közt vannak? esetleg hogy hogyan kerültek oda mi meg ide? Az tényleg baj ha nem érti...de nem baj:)

HaD 2017.01.17. 12:50:46

@ogli dzsí: megismétlem hogy mindenki(Ön is) megértse komcsi volt, a kisz titkár az komcsi mert a k az kommunistát takart! Na így megy? Ha most az jön hogy hol volt kisz titkár akkor ez egy jó poén:)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 12:51:54

@ogli dzsí: "Az elmúlt 5 évet nézi a lista"

Ha az elmúlt 5 évet nézem, az EU támogatások nélkül 0,2% a GDP növekedés. NULLA.

A szerelmeid ELLOPJÁK AZ ORSZÁG FEJLŐDÉSÉT!!!

konrada 2017.01.17. 12:52:53

@ogli dzsí:
Egyébként meg érdekes maga a táblázat is, mert ugyanazokat mérik elvileg, mégis 2 lista van. (Valszeg GDP alapján húztak határt.)

...mert ha a határvonalat elhagyjuk, és úgy nézzük a számokat, abból az jön ki, hogy Magyarországon jobb élni, mint az USA-ban, Japánban, Spanyolban, Olaszban...(Szlovákiában meg pláne, ott a britteknél, franciáknál is...)

Ez meg tuti hülyeség.
...szóval egy újabb idióta táblázat...

ogli dzsí 2017.01.17. 12:53:13

@HaD: Ok, komcsi volt. Akkor már nem is lehet örülni, hogy az elmúlt 5 évben Románia és Magyarország lépett előre a legnagyobbat a listán?

HaD 2017.01.17. 12:53:52

@ogli dzsí: az apuka(és az anyuka is) meg egy vegyésztechnikus volt(havi ötezerért) aki hirtelen hozzájutott egy mtk-hoz...a komcsi haveroktól:)...akiknek mellesleg a szombat a bulinap:)...de bocs megyek dolgozni:)

ogli dzsí 2017.01.17. 12:54:11

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: EU támogatások mindenhol vannak, mégis Magyarország hasít.....a lista szerint.

ogli dzsí 2017.01.17. 12:55:48

@konrada: Nem mondom hogy ez A TUTTI, de a linkre kattintva látod mit vizsgáltak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 12:59:47

@ogli dzsí: "EU támogatások mindenhol vannak"

Magyarországon messze a legmagasabb. Mégis egyre lejjebb csúszik az ország a MÉRHETETLEN TOLVAJLÁS ÉS A VEZETÉS GAZDASÁGI ANALFABÉTIZMUSA MIATT.

Azóta, hogy eltocsit száműzték az MNB-be, csak százmilliárdos kárt tud évente okozni, talán van egy kis esély a lecsúszás megállítására.

HaD 2017.01.17. 12:59:47

@HaD: még valamit. Az én apám egy "szar" mérnök volt (esztergályosként kezdte)anyám egy egy kva egyszerű pedagógus és végig gürcölték az életüket...valahogy mégsem lett egy mtk-m(pedig dejókiscsapat:))...na pá!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 13:03:37

@HaD: Akinek e kertje végébe nincs egy lopott stadion, az annyit is ér.

fidesz maszop dk egykutya 2017.01.17. 13:05:25

@ogli dzsí: olyan sok eu támogatást csak magyarország kap (rekord). Igen, hasít a nullába.

ogli dzsí 2017.01.17. 13:06:59

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: S a lecsúszást honnan veszed?

Nem erről a listáról, úgy-e?

konrada 2017.01.17. 13:09:12

@ogli dzsí:
A nagy tudású gazdasági újságírók szerint (Porfolió: ahol most a legjobb élni a világon, Napi.hu....) ez a lista erről szól.
(A Napi a súlyosbított hülyék esete, mert ők még táblázatot sem tudnak olvasni, amelynél szvsz. azért a 30. GDP helyezésnél van a határ, mert túl sok feltörekvő ország kerülne ebben a táblázatban a fejlettek elé az összpontszámaikkal...

ogli dzsí 2017.01.17. 13:11:14

@konrada: Az indexen a címeket a szerkesztők adják, nem a cikkírók. Így megy ez.

ogli dzsí 2017.01.17. 13:13:04

@konrada: erről szól: 'A WEF minden évben átfogó szempontok szerint próbálja értékelni a világ gazdaságait, és az Inclusive Development Index alapján rangsorolja az országokat. Ez megmutatja, hogy az adott országban a társadalom mennyire széles rétegeiben részesül a növekedésből (inkluzív növekedés).'

morpho 2017.01.17. 13:14:07

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
"A 3000 Mrd. MANYUP pénzzel 70%-ra csökkent volna az államadósság, MOST 74% föl0tt van. Tehát 4%-kal emelte."

Szerintem nem jól számolsz. Jelenleg az adósság nominálisan 25 500 Mrd, ami a GDP 74%-a. Kizsaroltak 3000 Mrd forint manyup pénzt, amit államkötvényekben tartottak. Ezeket a kötvényeket egyszerűen kivonták. Ez azt jelenti, hogy ezt a pénzt hitelből kellett volna előteremteni, tehát a tényleges nominális adósság ma 28 500 Mrd forint lenne. Ez viszont már 80% fölé tolja a GDP arányos adósságot. Röviden az adósság sosem látott mértékben nőtt, csak 3000 Mrd forintot kizsaroltak a lakosságtól, amit kivontak az adósságból. Így helyes.

konrada 2017.01.17. 13:15:29

@HaD:
...hát sorolhatnád azon milliomosainkat, milliárdosainkat, akiknek akkoriban - de akár a szüleinek is - jóval több fizetésük volt, illetve olyan családi vagyon a háttérben, ami magyarázná mai millióikat...

...ezt az országot szétlopták. A nagyobb baj az, hogy azokat, akik igazán sokat loptak el innen, még a nevüket sem ismerjük - legfeljebb azon strómanjaikat-lobbistáikat, akik ehez hozzásegítették őket zsebpénzért - mert soha nem voltak magyar állampolgárok...

konrada 2017.01.17. 13:28:45

@morpho:
...s erre írtam, hogy ehhez a 3000 mrd kivonása mellett - mely az adósságot 80% felé vitte - még cca. 2000 mrd-ot ki is privatizáltak, hogy ne emelkedjen jobban az adósság.
Így meg 80% helyett 87%-ról indultak volna.
...így nézve meg: 30 500 lenne, amihez képest....
(Bár szvsz. ez a nominális számolás hülyeség. Más értéke volt a pénznek 2005-ben, más 2016-ban, s közte egy csomó infláció, s persze a hitelre kamat, ami átlagosan az éves GDP cca. 3%-a. Így a 80%-os hitelszintre, ha nem törlesztettek volna a kamatot (mint ahogyan tették 2002-2010 között), még rájött volna 15-18%...
...szóval számolgathatsz, az eredendő bűn (ha nem is az ős-, mert azt 80-as években követték el) mégis csak az volt, hogy hagyták elszállni a tartozást 54%-ról 80%-ra, és így az ország bevételeinek 3-4%-a a bankokat hízlalja ahelyett, hogy a fejlődés motorja volna....

morpho 2017.01.17. 13:36:59

@konrada:
Számolgathatok, de én itt most konkrétan azt számolgattam, hogy hazudnak, amikor azt mondják, hogy az adósság csökkent. Sem a nominális, sem a GDP arányosított adósság nem csökkent, hanem nőtt. A lakosságtól viszont kizsaroltak 3000 Mrd forintot, amit elköltöttek és ami nem is oly sokára kurvára hiányozni fog. Jelenleg nem látom, hogy ki fog 10 év múlva nyugdíjjárulékot fizetni Magyarországon?

Netuddki. 2017.01.17. 13:42:26

@HaD: "Ez a tetü kis dajcs(rosszul magyarosított a nagypapája)"

Kolompárról, vagy Orsós volt szintén?

konrada 2017.01.17. 14:12:20

@morpho:
Hát akkor kezdjük elölről:
Magyarország adóssága az EUSTAT szerint: 2010 - 80,6% 2015 - 75,3%
...persze ki hogyan tanulta melyik a nagyobb, melyik a kisebb szám, de én még a hagyományos matekot tanultam...

...de mint írtam, ha akarod, számolhatunk az alternatív matek szerint is, de azért annyira nem, amely bizonyos értekéket beleszámol, másikakat meg nem, ahogyan a kedves vevő akarja, mert az azért már nem igazán matek...

Szóval az alternatív szerint (by. Gyülölködő) 2010: 80%-10% manyup = 70%
A nem egyoldalú alternatív szerint: 80-10+7% hitelfelvételt kiváltó vagyonvesztéses privatizáció = 77%/2010

...a többi meg (ahogyan az eustattól eltérő fenti is) játék a számokkal.
Egy olyan pénznem pillanatnyi nominális összegeinek a felsorolása, amelynek értéke az első kibocsátása óta közel ezredére csökkent...
Nem véletlen, hogy az államadósságot a GDP-hez viszonyítják...

...s a kérdésedre a válasz: mivel 10 év múlva még alig lett volna olyan nyugdíjas, aki manyupból is kapott volna, a válasz egyértelmű: azok, akik addig is.
..ha 20-30 év múlva kérded, akkor a válasz még egyszerübb: Ha elfogynának a járulék-befizetők, akkor azok adójából, akiknek nem kell helyette az addigra 30-40% manyupra felvett hitel után a GDP cca. 2-3%-át kamatra kifizetniük. Ami speciel valószínűleg több lett volna addigra, mint amennyit a manyup-pénztárak fizettek volna ki. (...de persze ott lesz még a nyugdíjjárulékból beszedett pénz is...)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 14:24:04

@morpho: @konrada: Az idő pénz - gondolta a pincér, és hozzáadta a számlához a dátumot. :))

morpho 2017.01.17. 14:28:24

@konrada:
Te amúgy érted, amit leírtál? Most már értem, hogy jött ki Rogán tóni vagyonnyilatkozata!

konrada 2017.01.17. 14:29:59

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

...egyébként meg: mi itt froclizzuk egymást ezen a blogon gyakorlatilag kényszeresen, mert szinte teljesen behalt a blogtér, mióta kijött a 170 mrd-os lopásos hír.
Senki nem mer beleállni, mert nem tudni, melyik oldalnak van nagyobb sara benne...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 14:35:22

@konrada: "170 mrd-os lopásos hír."

Az semmi, a fideSS naponta lop annyit.

morpho 2017.01.17. 14:36:04

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Azért mégiscsak kizsaroltak 3000 Mrd forintot. Még a pincértől is...

2017.01.17. 14:39:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: idegesnek tűnsz, kis szájhabzás beindult nálad azt látpm :h

sose jártam erkölcstanra, otthonról hozom az erkölcseimet, mégse támogatom a mohamedánista betolakodókat. Ellenben az álerkölcsös pedó katkók nyalják a metélt pöcsüket a celebpápával az élen.
Magyar nyelvtanból, irodalomból (is) kitűnő voltam mindig, de aki semmi mást nem volt képes megtanulni, abból legfeljebb pedagógus lett (tanító vagy magyarszakos), a tápláléklánc aljára került.
Magyar kultúra helyett nem bánnám, ha európai fehér kultúrát tanítanának az európai gyerekeknek. A nemzet egy ballibsik által kreált fogalom, viszont a faj, a rassz a génekbe vésett valóság.
A mohamedánizmust természetesen el kell űzni Európa közeléből.

morpho 2017.01.17. 14:41:01

@konrada:
"szinte teljesen behalt a blogtér, mióta kijött a 170 mrd-os lopásos hír"

Mert ettől be szokott halni a blogtér...Aha. Egyébként Mészáros Lőrinc haverja tegnap kapott vagy 100 Mrd-ot. Van még olyan közbeszerzés, amit nem a Mészáros(Orbán) & Co nyer meg? Nyilván ők a legjobbak. 98% egyetért...

konrada 2017.01.17. 14:43:45

@morpho:
...én még a te elfaragott számtanodat is megértettem...;))

...egyébként nem olyan bonyolult ez:
abban közmegegyezés kezd kialakulni, hogy a manyup felelős legalább 10%pontnyi GDP arányos hiányért (ezért számoltad te is vissza)
Abban is: hogy ez cca. 8 év alatt jött össze.
Ehhez már csak azt kell tudni, hogy 40 év felett nem ajánlották a manyupba átlépést, így az első kifizetések nagyjából 25 év múltán lett volna aktuális - addig csak gyüjtöget - a manyup teljes beüzemelődése 30-40 év.

Így - ha abban kiegyeztünk, hogy 8 év alatt 10%pont adósságot generált, akkor prognosztizálhatjuk, hogy 25-30 év alatt az 30-40%pontnyiért lehetett volna felelős.

Annak meg a kamata még jó szándékkal is legalább 4-5%: ami a GDP cca. 2%-a.
...amikor a manyup működött, annyi ment bele, ennél több meg nem is ment volna ki.

Azaz: a rendszer alaphibája az volt, hogy hitelből akarták kiépíteni, így többe került volna a leves, mint a hús.

2017.01.17. 14:44:28

@ogli dzsí: leszarom mennyi Magyarisztánban az ÁFA, én 5% ÁFA-t fizetek mindenre. Nekem ez is megfelel :P

Larry Silverstein 2017.01.17. 14:50:39

@morpho: Mészáros haverja? Hmm. Már nemcsak az a baj ha mészáros kap megbízást, hanem az is, ha nem ő?

Simicskával mi a szitu?

konrada 2017.01.17. 14:52:03

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: @morpho:
...lehet, de erről csak a ti ítéletetek van meg, arról meg....

...mert persze lehet leírni, hogy xy ennyi és ennyi megrendelést kapott, de arról még nincs meg ilyen összegszerűen, mennyi is volt ellopva belőle...;)

(Azt azért tudjuk, hogy a franciák, olaszok, osztrákok sem építették fajlagosan kevesebbért, mikor ők kapták a megrendeléseket. Ha tudnénk, mennyi volt abból az ellopott pénz, úgy könnyebb volna kiszámolni, hogy az említett 100 mrd-ból mennyit capcaráznak majd el a mészáros strómanon keresztül...)

...egyébként meg: sajnos ez egy ilyen ország. A pártok között nem a lopáshoz való hajlandóságban van a különbség....

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 14:53:30

@konrada: "a 170 mrd-os lopásos hír."

Több lesz az. Az OLAF-nak nincs nyomozati jogköre, ez csak az, amit nem sikerült rendesen lepapírozni.

"Senki nem mer beleállni, mert nem tudni, melyik oldalnak van nagyobb sara benne... "

Ez inkább MSZP-SZDSZ sár lesz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 14:56:44

@Larry Silverstein: Egyik kutya, másik eb.

A Simicska is, csak kiesett a pixisből. orbán is szomorkodhat, pár milliárdja biztos Simicskánál maradt.

morpho 2017.01.17. 14:57:01

@konrada:
"abban közmegegyezés kezd kialakulni, hogy a manyup felelős legalább 10%pontnyi GDP arányos hiányért (ezért számoltad te is vissza)"
Nem. A közmegegyezés abban van, hogy zsarolással elszedtek az emberektől 3000 Mrd forintot. A többi csak a te igazságod. Én pedig nem visszaszámoltam, hanem hozzáadtam az adóssághoz az elzsarolt pénzt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 14:59:06

@konrada: A legutolsó 5 teljes év alatt a nyugdíjpénztárak átlag 50% hasznot hoztak.

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.17. 14:59:29

@morpho:

Te most bagatelizálod az MSZP-SZDSZ-es lopást ?

Tekintve hogy ennek a 4-es metrós blöffnek plussz lopásnak a következményeként maradt 20 évig Demszky Budapesten polgármester, ez nem semmi.

konrada 2017.01.17. 15:00:27

@konrada:

...igazából nem is a lopásban van a pénz igazán, hanem az, ki kapja meg a megbízatást.
...ha csak azt nézzük, ami a szocik szerint tisztességes, és megérdemelt haszon: a bevétel 8%-át (by. közművek), akkor egy ilyen 100 mrd-os megrendelésből is 8 mrd, és az csak egy. Évente több ezer milliárdról van szó!
Nem csoda, hogy annak idején - akármennyire is az egyetlen észszerű lépés lett volna - nem hagyták Fletóékat előre hozottat kiírni, mert az az ő körüknek lett volna sok-sok milliárdos veszteség még a tisztesnek nevezett haszonból is...

konrada 2017.01.17. 15:03:29

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Most. Mert már versenyhelyzetbe kerültek.
...de valahogy nem igyekeztek ennyire, amikor 1 év alatt a 5%-át bukták a teljes befizetett összegemnek, majd amikor 2010-ben a legbiztonságosabb alapkamat összegének a töredékét hozták ki haszonnak...

morpho 2017.01.17. 15:04:02

@Larry Silverstein:
Simicskáról Orbán tudna mesélni, őt kérdezd!

@konrada:
Ami meg az osztrákokat illeti. Ezt tudom javasolni. Aztán vázold az érveidet, hogy melyik országban lopnak több közpénzt! www.youtube.com/watch?v=IE1JbrbTgH0

Larry Silverstein 2017.01.17. 15:05:22

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: szerinted hány magyar tulajdonú építő cég van aki részt vesz út/híd stb. építésben összesen? Kb. 5-6. Ebből Mészáros többen is benne van, van ahol ő a főnök, van ahol a 36. részvényes.

Igy kb. mindenkire igaz a szakmában h Mészáros üzlettársa...

morpho 2017.01.17. 15:06:02

@Ballib cenzúrázók réme 21:

Én nem bagatellizálok semmit. Csak éppen amit állítasz, arra semmi bizonyíték sincs.

John Doe3 2017.01.17. 15:07:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jó ezt tudni. IBM z/OS alatt COBOL-ban programozok, ebből élek (na meg SPITBOL, + egy kis assembler, JCL, DB2 etc), de szerinted digitális analfabétának számítok. Szerintem ezzel nagyon mellélőttél. Persze, ha szerinted "csak a Windows", akkor nem fognak találkozni a nézeteink.

Larry Silverstein 2017.01.17. 15:07:34

@morpho: osztrákokra fogsz szavazni? Más jó 5leted is van?

konrada 2017.01.17. 15:08:00

@morpho:
Oks, te hozzáadod, akkor én meg kivontam azt, amivel meg generálta az adósságot...
(Mert azt látom nem érted meg, hogy azt nem külön befizetésekből, hanem abból nyugdíjjárulékokból utalták át, melyből a nyugdíjakat kellett volna kifizetni, és amelyet emiatt hitelből fizettek...)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 15:08:51

@Larry Silverstein: Persze, csak a fideSS strómanjai lophat... építhetnek utakat. Nincs itt semmi látnivaló, haladjunk tovább!

morpho 2017.01.17. 15:10:42

@konrada: @Larry Silverstein:

Én ránéztem a saját nyugdíjpénztári kimutatásomra: 38% haszon egy év alatt. Az azért nem rossz. Én ugyanis nem engedtem a zsarolásnak...

"Igy kb. mindenkire igaz a szakmában h Mészáros üzlettársa..."
Aki közpénzt lop, arra valóban igaz. Pláne, hogy korábban Mészáros sem volt a szakmában, mert Simicska volt benne...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 15:11:05

@John Doe3: "digitális analfabétának számítok"

Ha ABAP-ban megírod a Hanoi tornyait, akkor átengedlek ketessel. :))

Larry Silverstein 2017.01.17. 15:13:22

@Larry Silverstein: illetve hogy kevesebbet visz a STRABAG

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 15:13:28

@konrada: Nem hittem a szememnek, mikor azt olvastam, hogy működési költsége 2,5% mehet el. De lehet, hogy ez csak az utolsó év befizetésére számított, nem az egész tőkére. De akkor is.

Larry Silverstein 2017.01.17. 15:14:39

@konrada: nem az már qrva magas lesz ide

Larry Silverstein 2017.01.17. 15:16:25

@konrada: Nem (csak) azért mert versenyhelyzetbe kerültek. Most azért a részvények elég jól muzsikáltak az elmúlt 2-3 évben. Előtte meg összeomlottak a szarba.

morpho 2017.01.17. 15:16:43

@konrada:
Pontosan tudom, hogy miből utalták. A redszer sokkal jövedelmezőbb volt, most is az, csak ezt elhazudták. A rendszerváltás egyetlen értékelhető reformját baszták szét ezzel. A cél az lett volna, hogy idővel a teljes nyugdíj a manyupból jöjjön. Az EU ettől még görény volt, hogy nem engedte levonni a hiányból az így kieső állami bevételt, ez tény. De a rendszer szétbaszását és elverését ez nem érinti. Ezt a szocik is meg tudták volna csinálni, aztán verhették volna a mellüket, hogy lecsökkent a hiány, meg az adósság. A probléma továbbra is az, hogy miből fognak 10 év múlva nyugdíjat fizetni, mert a te víziódból tuti nem.

cardiobascuralis 2017.01.17. 15:19:11

Valamit baromira tenni kellene a mobiltelefon-szolgáltatók áraival is, mert röhej, hogy a sokkal magasabb átlagkeresetű Ausztriában (és a környező országokban mindenhol) sokkal olcsóbb a telefonálás, mint nálunk, nagyjából 1-3 Ft közöttiek a perc- és SMS-díjak. Ehhez képest kurva drága még a nemrég bevezetett 19 Ft-os Voda-percdíj is, de nem ritka az 50 Ft-os díj sem.

Larry Silverstein 2017.01.17. 15:19:15

@morpho: Nem zavar hogy kötelező MANYUP sehol nincs a világon?

A MANYUP most úgy müxik mint a fejlett nyugaton. Bemész, veszel. Ja, oda mész be ahova akarsz nem ahova a szocik mondják.

Larry Silverstein 2017.01.17. 15:20:01

@cardiobascuralis: a piac majd megoldja meg a verseny...:)

morpho 2017.01.17. 15:24:20

@Larry Silverstein:
Most a fidesz mondja, hogy hova menj a nyugdíjadért. A számládat meg keresd meg Kiflicsücsök Gabikánál! A manyup megoldás volt. Lett volna.

Most 500 ezer ember külföldön fizet járulékot. 10 év múlva ez felmegy egymillióra, mert a kivándorlás nem lassul. Közben a nyugdíjasok száma tovább nő, míg a Magyarországon maradó keresőkorúak száma csökken. A menekültek messze elkerülik az országot. Ki a fasz fog járulékot fizetni?

morpho 2017.01.17. 15:27:27

@Larry Silverstein:
Kötelező fidesz sincs sehol a világon!

konrada 2017.01.17. 15:27:40

@morpho:
...s abból mennyi megy az ottani manyupokba?

Larry Silverstein 2017.01.17. 15:31:21

@morpho: Nem, most bemész és veszel MANYUPot ha akarsz, mint a többi demokráciában, nem lopják át a pénzedet magáncéghez.

'Most 500 ezer ember külföldön fizet járulékot.'

2009ben volt 3,8 Millió foglalkoztatott, ma van 4,2 millió (+300e közmunkás+külföldön dolgozó), az akkor minusz 500e helyett plusz 400e. Ha nem csalódom.

'10 év múlva ez felmegy egymillióra, mert a kivándorlás nem lassul.'

bevándorlás van: www.tradingeconomics.com/hungary/net-migration-wb-data.html

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 15:32:20

@cardiobascuralis: V O I P

Vonalast hívni 70 fillér/perc.

Mobilt hívni 4,5 Ft/perc.

Egymást hívni 0 Ft/perc.

dr. mesterséges színezék 2017.01.17. 15:52:24

"nyílt forráskódú programokkal fognak dolgozni a kormányzatban és a közigazgatásban is;"

Dehogy fognak.
Ez a pont legalább 15 éve minden választáshoz közeledve előkerül valakinél (az SZDSZ volt a legerősebb hangoztató), aztán egyre nagyobb összegű mutyiszerződések hajtják meg a kormányzati géppark teljes vertikumát.
Ha abba nyílt forráskódú program kerül, akkor azért, mert a mutyi része az is, hogy saját fejlesztésű szoftverként adja el a Sógor a Döntésképes Pályázatkíírónak a ingyen letölthető és használható terméket.

Hogy ezen PONT a Fidesz fog változtatni... arra befizetek.

morpho 2017.01.17. 15:52:38

@konrada:
"...s abból mennyi megy az ottani manyupokba?"
Melyikekbe a miből?

@Larry Silverstein:
" bemész és veszel MANYUPot" Aha. A kötelező és az önkéntes szavak jelentésbeni különbségére felhívnám a figyelmet.

A munkaügyi adataid bámulatosak, csak nem igazak. A közmunkásokat és a külföldön dolgozókat levonni kell, nem hozzáadni.
Te láttál beruházásokat Magyarországon, ami nem EU-s közbeszerzés volt? (amit a Simicska-Mészáros duó nyert el, de ez most marginális)
Beruházás nélkül nincs munkahely. Lehet a számokkal játszani, de abból nem lesz nyugdíj.

morpho 2017.01.17. 15:54:49

@Larry Silverstein:
Bevándorlás van... Aha kínai letelepedési kötvényesek, meg Semjén kettős állampolgárai. Majd ők fizetik a járulékot? Aha.

Larry Silverstein 2017.01.17. 15:56:29

@morpho: S van valami az agytumorodon kívül, amivel alá lehet támogatni amit állítasz?

'A közmunkásokat és a külföldön dolgozókat levonni kell, nem hozzáadni.'

- nem, egyáltalán nem kell levonni, de én voltam olyan gáláns és nem adtam hozzá. Miért kéne levonni?

Larry Silverstein 2017.01.17. 15:57:07

@morpho: S van valami az agytumorodon kívül, amivel alá lehet támogatni amit állítasz?

Mármint a 'gyorsuló kivándorlást'.

dr. mesterséges színezék 2017.01.17. 15:58:29

@konrada: "mert szinte teljesen behalt a blogtér, mióta kijött a 170 mrd-os lopásos hír. "

Úgy ugrottam át, mint Lica tudományos híreit szoktam.
Persze nem ugyanazért.
Biznisz ez júzsuöl, mínuszos hír, déjà vu.

dr. mesterséges színezék 2017.01.17. 16:01:44

@morpho: Nem volna megoldható, hogy azokban a blogokban, ahol nem adatik meg a trolltartó, ott nem válaszoltok ennek Larry nevű mókusőrsnek?
Kár az elektronokért is, meg a péjdzsdáunom is belekopik az ugrálásba.

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.17. 16:03:32

@dr. mesterséges színezék:

Nincs semmi hatása.
Én is próbáltam már a magadfajta gyurcsnyista agyhalottakat ignorálni, de mondenhova beleköpköditek az aktuális bérrettegést, haugságokat, és gyűlöletkampányt.

Hasznosabb ha megmutatjuk, hogy hazudtok.

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.17. 16:05:49

@morpho:

Semmivel sem mennek többen arányaiban tőlünk, mint a csehektől, románoktól, lengyelektől. Mitöbb kevesebben mennek tőlünk.

Ha nem 2006-ban leszünk EU tagok, hanem 1980-ban, akkor apáink generációjánál lett volna a csúcs.

morpho 2017.01.17. 16:06:11

@dr. mesterséges színezék:
Alapvetően igazad van. Néha szórakoztat, néha unalmas.

Larry Silverstein 2017.01.17. 16:06:45

@morpho: Nem lényeges, mennyien hagyták el Magyarországot, a nettó vándorlás a lényeg, amiről egy szó sincs a cikkben.

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.17. 16:07:37

@Larry Silverstein:

A "gyorsuló kivándorlást" morpho saját linkje cáfolja, ahol leírják:
"a kivándorlás növekedési üteme lassult"

morpho 2017.01.17. 16:07:46

@Ballib cenzúrázók réme 21:
Senki nem hasonlította a környező országokkal össze. A gumicukor fogyasztási kedvet sem vizsgáltuk. Köszi az észrevételt.

Larry Silverstein 2017.01.17. 16:09:59

@Ballib cenzúrázók réme 21: Nincs kivándorlás, nettó bevándorlás van évek óta. 2 forrást is betettem vagy gugli 'net migration hungary'

morpho 2017.01.17. 16:10:06

@Larry Silverstein:
Az előbb az ütemről kérdeztél, most meg hirtelen a nettó vándorlás lett érdekes... Ott van amúgy a keretesben.
@Ballib cenzúrázók réme 21: A PISA teszt neked sem ment mi?

morpho 2017.01.17. 16:12:06

@dr. mesterséges színezék: Amikor Larry ilyeneket ír: "@Ballib cenzúrázók réme 21: Nincs kivándorlás, nettó bevándorlás van évek óta." akkor elég jókat szoktam röhögni! :))

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.17. 16:12:47

@morpho:
Ki nem szarja le hogy te mit mivel hasnlítassz össze ?
Tudjuk, hogy a bérrettegő prekoncepciódnak megfelelő adatsorokat szajkózod.

A többiek kedvéért említettem meg a tényeket, a címzett mezőbe csak azért kerültél, mert a bérrettegő hazugságaidat cáfoltam.

John Doe3 2017.01.17. 16:14:16

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: ha összeszedem magam, meg is tudom csinálni, pedig az ABAP számomra marginális. De legalább tudom, mi az. És te mit szólnál egy kis GPSS feladathoz? Mondjuk a következő választás eredményeinek megtippelése?

Larry Silverstein 2017.01.17. 16:14:23

@morpho: Nem, dehogy kérdeztelek ütemről.

Először azt hazudtad, hogy 500 ezren külföldön fizetik a járulékot, ami nagyon szomorú annak fényében hogy itthon meg 400 ezerrel (+200e közmunkással mert ők is fizetnek járulékot) többen mint az elqrók idején.

Aztán kivándorlástól rettegtél, ami nincs. Legalábbis olyan adatok nincsenek, amik kivándorlásra utalnának.

dr. mesterséges színezék 2017.01.17. 16:23:09

@Ballib cenzúrázók réme 21: "próbáltam már a magadfajta gyurcsnyista agyhalottakat ignorálni"

Már majdnem elkezdtem azon töprengeni, hogy kivel keverhet a hozzászóló, aztán megláttam a nickedet.

dr. mesterséges színezék 2017.01.17. 16:25:22

@morpho: Ja. Hej, ha legalább név szerint lehetne csoportosítani a kommenteket...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 16:25:25

@John Doe3: :)) Ki tud nagyobbat mondani. Az én bátyám meg megveri a te bátyádat.

Na, várjál csak, majd adok én neked! Azt a GPSS-t biztos lekűzdöm valahogy. De bepisilsz, ha NSL-ben meg kell csinálnod csak egy XOR-t. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 16:26:50

@Ballib cenzúrázók réme 21: Ezt a sok fideSS fasszopó már ezerszer beidézte, de egy se tudta, hogy miről szól. :))

Húgyagyúak.

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.17. 16:29:05

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Oda van írva:
"Net migration rate compares the difference between the number of persons entering and leaving a country during the year per 1,000 persons (based on midyear population)."

Segítettem neked, és a migrációs rátát tekintve kigyűjtöttem néhány adatot is, pl a környező (vagy csak EU-s) országokkal összevetve:

57 HUNGARY 1.30 2016 EST.
59 FRANCE 1.10
69 SLOVENIA 0.40
71 SLOVAKIA 0.10
95 SERBIA 0.00
115 ROMANIA -0.20
120 BULGARIA -0.30
123 POLAND -0.40

morpho 2017.01.17. 16:31:15

@Ballib cenzúrázók réme 21:

Megnevezte a forrásait is. :))) Ezt már ezerszer körberöhögtük :))

Én azt a kérdést szajkózom, hogy ki fog Magyarországon 10 év múlva nyugdíjjárulékot fizetni? Viszont válasz valahogy nem érkezik, csak idióta terelés. Olvashatnál kicsit figyelmesebben! Ja te vagy az akinek nem met a PISA! Elkalandoztam, bocs.

dr. mesterséges színezék 2017.01.17. 16:31:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az iskolák örülnek, ha találnak valakit, követelmények támasztására már nincs mód. "

Kéttannyelvű iskola.
Tantárgyak: angol rajz, angol testnevelés, angol technika, angol ének (nehogy megtévesszen valakit a neve, ui. nem angol nyelvű éneklést jelent).
Nem hülyülök. Erre lehetett kapni tanerőt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 16:32:12

@Ballib cenzúrázók réme 21: "difference between the number of persons entering and leaving a country"

És mennyi az a két szám, he?

dr. mesterséges színezék 2017.01.17. 16:35:07

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Úgy tudom, a legjobb tippet a választási eredményekre nem a GPSS adja, hanem a KGB.

Larry Silverstein 2017.01.17. 16:35:21

@morpho: nem vagy semmi hogy van pofád két ilyen ordináré égés után még itt kínlódni

morpho 2017.01.17. 16:42:54

@Larry Silverstein:

Igazad van, Magyarországon folyamatosan nő a keresőkorúak száma és egyben a népesség is. A KSH is engem éget. :)) Ebben az országban aranyból van a szar is! :) Lassan tetováltatok is egy kokárdát az ánuszgyűrűmre!

Larry Silverstein 2017.01.17. 16:43:58

Itt a 2010es migráció www.exchangerate.com/statistics-data/net-migration-rate/The-net-migration-rate-of-Hungary-is.html

Tehát bevándorlás volt 2010ben is, de ez erősödött valamennyit 2016ra.

Ezt hogy lehet beilleszteni a népszerü ballib toposzba, hogy Orbán diktatórikus béka segge alatt levő országából mindenki elmenekül?

morpho 2017.01.17. 16:48:03

@Larry Silverstein:

:))) "Tehát bevándorlás volt 2010ben is, de ez erősödött valamennyit 2016ra"

Szédületes :)) Oszt kik vándorolnak be? :))

Larry Silverstein 2017.01.17. 16:52:00

@morpho: Honnan tudjam? A nagy része a nyugatról visszavándorló akinek nem jött be/megunta meg HTM, a kis része külföldi, de ezt csak gondolom.

gyurmicsek 2017.01.17. 16:55:26

Nem tudom kinek van igaza, de a népesség csökken a ksh szerint.
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tps00001.html

Nem sokkal, de csökken.

dr. mesterséges színezék 2017.01.17. 16:57:02

@morpho: " Oszt kik vándorolnak be? :))"

KSH-szakon végzett kötvénymigránsok, akik rögtön a statisztikájukat is elkészítik.

Larry Silverstein 2017.01.17. 16:57:34

@gyurmicsek: Így van, a népesség csökken, nem is állította senki hogy nő.

A bevándorlás csökkenti a fogyást, vagyis a születések/halálok számának különbségét.

Larry Silverstein 2017.01.17. 16:59:10

@dr. mesterséges színezék: Nem KSH statisztikát tettem be, volt ott Világbankos, CIA-s meg tradingeconomics-os. Ellenben te nem sok mindent mutattál fel eddig.

morpho 2017.01.17. 16:59:25

@Larry Silverstein: "Honnan tudjam? A nagy része a nyugatról visszavándorló akinek nem jött be/megunta meg HTM, a kis része külföldi, de ezt csak gondolom."

Zseniális!!! :))) Még még!!! Ilyeneket! :))

morpho 2017.01.17. 17:00:37

@Larry Silverstein: :)))) "A bevándorlás csökkenti a fogyást, vagyis a születések/halálok számának különbségét."

Nagyon jóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó!!!! Még még még!!! :)))))

Larry Silverstein 2017.01.17. 17:01:55

@morpho: Vicces kis szektás agyhalott vagy te.

Behazudsz kivándorlást hasraütéssel, nem igazolod semmivel, de az a baj hogy én nem tudom kik vándorolnak be..:) LOL

morpho 2017.01.17. 17:03:47

@dr. mesterséges színezék:

Ez a forma feldugja saját magának a wc kefét, aztán megforgatja és közben kiabál, hogy ez neki milyen kurva jó! :)) Mondjuk biztos van ilyen barom, de azért ritka. Mi kaptunk egyet élőben. Ezt azért meg kell becsülni! :)

morpho 2017.01.17. 17:05:29

@Larry Silverstein:

"az a baj hogy én nem tudom kik vándorolnak be.."

Nem, nem az a baj! Az a baj, hogy azt nem tudod név szerint!

dr. mesterséges színezék 2017.01.17. 17:16:57

@morpho: Azért nem vetném el, amit mond.
Egyre több a 7*24-ben dolgozó kormánypropagandista. Nyilván import.
Hoppá, megvan a forrás is: jönnek azok a lengyelek, akiket az ottani sorosbérencek azzal küldtek a náthásba, hogy ha nekik orbanizmus kell, akkor keressék fel.

morpho 2017.01.17. 17:26:36

@dr. mesterséges színezék:
Az 7x25 szerintem... Egyébként ide még a lengyel trollok sem jönnek. Nem jön ide senki! A szír menekült sem akar ide jönni, de mi örüljünk a sikereinknek... Nem elég sikeresnek lenni, annak is kell látszani...

cardiobascuralis 2017.01.17. 18:01:22

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Ja, a minőség szar, szakad, eltűnik stb.
Tudom, használtam, szar.

cardiobascuralis 2017.01.17. 18:04:08

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Ja igen, ráadásul ahhoz is kell egyrészt valamilyen kártyás előfizetés, ami minimum 2000 Ft/hónap, meg egy netcsomag, ami szintén minimum 1500 Ft/hónap/ 1 GB - nos, ezért a 3500 Ft-ért a környékben szinten mindenhol 1000 percet meg 1000 SMS-t kapsz, a legtöbb embernek ennyi bőven elég ahhoz, hogy ne kelljen VOIP-ot használnia.
Ja, és ebben az árban 3-5 GB net is van... amit használhatsz VIOP helyett mondjuk netezésre.

cardiobascuralis 2017.01.17. 18:06:18

@morpho:
Szerintem ne tegyél fel neki ilyen kérdéseket, a PISA-tesztre azt hiszi, hogy az a doppingellenőrzés. Hiszen ott kell pisálni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 18:22:18

@cardiobascuralis: "is kell egyrészt valamilyen kártyás előfizetés, ami minimum 2000 Ft/hónap"

Már miért kéne? Mondom, hogy V O I P.

"minőség szar, szakad, eltűnik"

Csak azt használom. Ha van egy valamirevaló neted, azon elmegy, 50 kbps kell neki. Váltsál szolgáltatót, ha ilyen szar.

Tökönrúgott Feleségek 2017.01.17. 18:37:53

@ogli dzsí: "+ a bankok, multik adója nekem nem fáj " dehogy nem fáj, csak nem veszel tudomást róla. Gondolom a Gyurcsány által bevezetett kamatadó sem fájt neked :)

Tökönrúgott Feleségek 2017.01.17. 18:45:18

@konrada: "...most nekem kell felvilágosítani, hogy 2002 májusáig voltak kormányon, így a 2002-es költségvetés elszállását az őszi önkormányzati választásra elköltött szavazatvásárlás vitte el?" Emlékeim szerint a második választási fordulóra eltapsolták a tervezett éves költségvetés 100%-át, és olyan beruházásokat kötöttek le, amely a következő kormányt terheli (pld. pont Deutsch írt alá egy 500 M Ft-os szerződést egy sportcsarnok építésére Felsőmocsoládon - kb. egy milla per lakos-). Miközben ők 98-ban rögtön az első forduló után felszólították az akkori kormányt, hogy csak ügyvezető kormányként működjön! :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.01.17. 19:01:42

@karandash:

"sose jártam erkölcstanra, otthonról hozom az erkölcseimet"

Meg is látszik a kommentjeiden.

"Ellenben az álerkölcsös pedó katkók nyalják a metélt pöcsüket a celebpápával az élen."

Mert megbeszélted mindegyikkel, mi?

"Magyar nyelvtanból, irodalomból (is) kitűnő voltam mindig"

Talán fogod, hogy a magyar nyelv és irodalom megismerése nem zárja ki más ismeretek sikeres megszerzését.

"Magyar kultúra helyett nem bánnám, ha európai fehér kultúrát tanítanának az európai gyerekeknek."

Meg fogsz lepődni, de pont ez történik. Először is hazudsz, hogy az "európai gyerekek" magyar nyelvet és irodalmat tanulnak, max. a magyarok tanulják, ha tanulják. Másodszor is hazudsz, mármint hogy kitűnő voltál irodalomból, mert ha az lettél volna, akkor tudnád, hogy az európai és a nemzetközi irodalmat is tanítják az iskolában.

"de aki semmi mást nem volt képes megtanulni, abból legfeljebb pedagógus lett (tanító vagy magyarszakos), a tápláléklánc aljára került."

Ez igaz. De ugyanez áll bármely más szakra is. A probléma nem a magyar szakkal van, hanem a pedagógus szakmával, ahol olyan erős a kontraszelekció, hogy csak a legalja megy tanárnak, tanítónak. Ördögi kör: kevés a fizetés, csak az alja megy tanárnak. Mivel a tanárok rosszak, alkalmatlanok, ugyan minek nekik jobb fizetés? Ebből kellene kilépni.

Az is gond, hogy óriási mennyiségű tanárra, tanítóra lenne szükség, ilyen számnál igen nehéz tartani a minőséget. Pár iskolának megy, a többségnek nem.

"A nemzet egy ballibsik által kreált fogalom"

Hazudsz. A nemzet egy a ballibsik által kiirtani szándékozott entitás. És ha a magyar nyelv és irpodalom oktatása ellen ágálsz - ahogy tetted az imént -, akkor te is őket támogatod sűrű nyelvcsapásokkal.

"viszont a faj, a rassz a génekbe vésett valóság."

Közép Európában főleg, mi? :DD

"A mohamedánizmust természetesen el kell űzni Európa közeléből."

A nyelved kétágú. Az iszlám távol tartásáról szövegelsz, miközben a nemzetek elpusztítására törekszel. Európa (többé-kevésbé) nemzetállamokból áll, a libsik álma az Európai Egyesült Államok homogén népességgel - és te az ő szekerüket tolod.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.01.17. 19:04:06

@Larry Silverstein:

A zindex nemrég írta büszkén, hogy Svédország lakossága pár hét múlva eléri a 10 milliót, hála a bevándorlásnak - miközben mi fogyunk.

fidesz maszop dk egykutya 2017.01.17. 19:19:17

@ogli dzsí: a nem haladás olyan támogatásokkal amit más nem kap? Hát azért mert mutatja, hogy szarul működik az állam.

cardiobascuralis 2017.01.17. 19:20:47

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Mondod, hogy VOIP, baszd meg, de ezek szerint fingod sincs, hogy működik.
Az IP benne az internet protocol rövidítése, azaz kell hozzá internet. Azt meg nem adnak csak úgy önmagában, telefonelőfizetés nélkül. Legalábbis egyik magyar szolgáltatónál sem találtam. És a legolcsóbb havi előfizetés 2000 Ft körül van, ami ennél olcsóbb, az heti vagy kétheti.

cardiobascuralis 2017.01.17. 19:23:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ezt mondjuk én sem értettem.
Miért kellene írástudatlan kecskebaszókkal felszaporítani a hazai népességet? Haldoklik ez a nagyon fontos iparág?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 19:27:58

@cardiobascuralis: "internet. Azt meg nem adnak csak úgy önmagában, telefonelőfizetés nélkül. Legalábbis egyik magyar szolgáltatónál sem találtam."

:)) Szerintem te az ADSL-re gondolsz. Úgy keresd, hogy NDSL. Naked ADSL. Minden szolgáltató ad NDSL-t is, amelyik ad ADSL-t.

Csak a VOIP miatt nem biztos, hogy érdemes internetre előfizetni. De legtöbbünknek úgyis van internete, hülyeség VOIP-ot nem használni.

Egyébként meg a saját korlátoltságodat szánalmas dolog másra kivetíteni, nem a másikat minősti, hanem téged.

Janossz 2017.01.17. 19:35:21

@cardiobascuralis: @a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Nem egészen egy malomban őröltök Ti ketten...
Ha MOBIL telefonként akarod a VOIP-ot használni, bizony mobil net is kell hozzá, az összes költségével.
Ennél jobb ötlet pl. egy német feltöltőstől 10 Euróért 300 percet kapni.
Például itt:www.lebara.de/flexi#xl
És 45 országra szól, migri-haverok is hívhatók fájdalom nélkül.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 19:41:33

@Janossz: Értem, már mit akar. Köszi! :))

@cardiobascuralis: Ha mobilól akarsz VOIP-ot használni, azt is lehet, de egyszerűbb egy flottába bekéreckedni.

Az nem tudom, miért akarna valaki útközben, nettávolban hosszan mobilozni. Ha unatkozol, vigyél egy offline könyvet. Vagy hívasd fel magad.

És tényleg, ahogy Janossz mondja, a roaming díjakat éppen eltörlik, vehetsz amelyik országban akarsz.

morph on deer 2017.01.17. 19:53:07

@Tökönrúgott Feleségek:
"a Gyurcsány által bevezetett kamatadó"
csak azokat érintette, akik nem munkából, - ennyit a 'munkaalapú társadalom eszményéről - hanem kamatokból tettek szert jövedelemre.

Azaz jövedelemadó a jövedelem után.

Csak tájékoztatásul: ez csak azokat érintette, akiknek volt kamatozó befektetése, tehát csak a valamennyire is tehetősebbekről volt szó.
Eközben meg a minimálbér adómentes volt.

Most legalább a legszegényebbek is fizetnek, és a leggazdagabbak is olcsóbban kapják a gázt meg az áramot,
Azért mindjárt más nem?
Az ember egyből érzi a törődést!
Különösen, ha Rogán Antalnak, Matolcsinsk, vagy Szijjártó Péternek hívják - máris tízezreket spórolhat havonta!

Nem is beszélve magáról Gyurcsányról, akinek az Orbán kormány szintén jelentős mértékben járul hozzá a megélhetéséhez, a többi libsibolsikapitalistát már nem is említve!

Igaz, eközben Bözsi néni rokkantnyugdíjas Bivajbasznád külsőn éhezik, pedig Orbánra és nem Gyurcsányra szavazott, de ez már igazán csak szőrszálhasogatás részemről.
Mondjuk van mit...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 20:08:24

@morph on deer: "Szijjártó Péternek hívják - máris tízezreket spórolhat havonta"

Tudod te mennyi energia kell egy úszómedence felfűtéséhez? Meg a szíjgyártó nem olyan apró lyukban lakik, mint mi, a nagy ház nagy felületen veszti a meleget, nehogy már ne spórolhasson! Hiába lopta a pénzt a házra, a fenntartásához is lopnia kell, ha spórol a gázon, kevesebbet kell lopnia, ez a mi érdekünk is.

morph on deer 2017.01.17. 20:40:12

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Ne pansszkodj!
Pártunk és kormányunk igenis támogatja a rászorulókat, még ha 'Szijjártónak' hívják is!
Hála nekik, ma már nincs olyan megkülönböztetés mint a Gyurcsány kormány idején, amikor csak a rászorulók kaptak támogatást!
Ma ez már mindenkinek jár! :(

Minél többet 'kell' szegényeknek fizetniük annál jobban részesülnek az adófizetők pénzéből!

Például Szijjártót az előbb említett Bözsi néni is támogatja - mert nyilván megérdemli..!

Gondolj bele, még a szülei is támogatták szegényt! Kénytelenek voltak beáldozni a vasútmutyin keresett pénz néhány százalékát is, csakhogy szegény gyerek ne legyen kitéve az időjárás viszontagságainak!
Pont akkoriban, mikor már a zakóját is más viselte! Csak gondolj bele, milyen érzés lehet ez egy szülőnek...
Hát persze, hogy segítenek, az utolsó százmilliójukat is odaadták volna ilyen helyzetben!
Szerencsére azért nem erről volt szó, de ez így is egy meghatóan hazafias tett!

Végül is az ország egyetlen kakadufrizurás miniszteréről volt szó, ezt senki más nem tudta volna akkor megtenni, csak a szülei!
Ők még akkor sem undorodtak a tenyérbemászó, a csiga és a papagály szerelme következményének ható utódjuktól, amikor minden jóérzésű ember a hányingerével küzdött tőle,- szóval minden tiszteletet megérdemelnek!

cardiobascuralis 6 2017.01.17. 20:57:02

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Baszd meg, én telefonálásról beszélek, mobiltelefonról. Számítógépet nem hordok általában magammal, telefont meg igen.

cardiobascuralis 6 2017.01.17. 21:01:26

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
"a roaming díjakat éppen eltörlik, vehetsz amelyik országban akarsz"
Ez sem igaz. Talán 60 nap lesz az a határ, amíg használhatod az adott számot más országból. Szóval gondoltak ám arra, hogy ne menj át Romániába, aztán egy román Digi-kártyával telefonáltass Magyarországon havi 3000-ért rogyásig.

@morph on deer:
"csak azokat érintette, akik nem munkából, - ennyit a 'munkaalapú társadalom eszményéről - hanem kamatokból tettek szert jövedelemre. "
Mindenkit érintett, akinek bármekkora megtakarított pénze van.
Szóval ez bizony Gyurcsány szara.

Ennyire nem kéne elvakultnak lenni.

Janossz 2017.01.17. 21:38:54

@cardiobascuralis 6: Tévedsz. A Lebarát évek óta használom, megkötés nélkül.
Mert pont erre van kitalálva. Azonos percdíj egész EU-ra. Néha fel kell tölteni, de akár 50 Eurót tehetsz rá egy alkalommal, aztán gazdálkodsz vele, amíg jólesik. Időkorlát nélkül 13 Cent percdíjjal, ami feltöltős viszonylatban versenyképes itthon, honi beszélgetésre is.

morph on deer 2017.01.17. 21:50:46

@cardiobascuralis 6:
"Ennyire nem kéne elvakultnak lenni."

Nem erről van szó, hanem arról, hogy én szimplán getzységnek tartom az egykulcsos adót!

A kamatjövedelem is jövedelem, ami számomra természetes módon adóalap.
Talán befolyásol a több mint huszonöt év amit Svédországban éltem, de ezt én így tartom igazságosnak.
Ugyanakkor abszolut pitiáner dolognak tartom a legnyomorultabbsk megsarcolását, és tapló részrehajlásnak a magasabb jövedelműek - köztük rokon, barát, szerető - megjutalmazását a közösből!

Ez nem Gyurcsányról szól, hanem az igazságérzetemről.
Ugyanez vonatkozik a hősiesen leszavazott 'vizitdíj' nevű egészségügyi hozzájárulásra is.

Ez nem 'oldalfüggő', hanem tisztesség kérdése.

morpho 2017.01.17. 22:16:42

@morph on deer:
Ha csak a kamatadót és a progresszív adózást vizsgáljuk, nehéz azt mondani, hogy Gyurcsány magának kedvezett volna. Ezzel szemben az egykulcsos adó és a rezsicsökkentés esetében Orbánról ugyanez már nem mondható el...sőt!

morph on deer 2017.01.17. 23:00:47

@morpho:
"...nehéz azt mondani, hogy Gyurcsány magának kedvezett volna"

Nála ezzel nem volt gond.
Azaz nem ezzel volt.

Az a helyzet, hogy ő már a hatalomba kerülése előtt is látott pénzt közelről, dicső vezérünk meg csak mióta hatalomban van.
Ráadásul az utóbbi kellően kapzsi ahhoz, hogy semmi ne legyen elég, így most itt tartunk. Még ez is kijutott a többi jótulajdonság mellé. :)
De ez a hívek szerint teljesen rendjén való, hiszen cserébe akkora marhaságokat képes mondani, mint Torgyán doktor óta kevesen.
Ez meg minden adóforintot megér, akár hetediziglen is...
Ami igencsak dícséretes tulajdonság, valljuk be!
Ezzel már csak a hadászati képességei vehetik fel a versenyt, mint vitéz végvári vezéré, mint ismeretes.

Ehhez képest Gyurcsányban semmi hősies nincs!
Nem focizik, - nem is hiszem, hogy valaha is olyan mélyre süllyedt volna - egy pacifista filantróp, aki még a legnyamvadtabb menekülőbe sem képes belerugni, szóval leszerepelt az orbáni értékrend szerint.

Ezért van/lesz Orbán a trónon, amíg a világ világ, 'akárki meglássa'!
Itt a vége, fuss el véle!

cardiobascuralis 6 2017.01.18. 00:11:39

@Janossz:
A 13 cent az kb. 40 forint, ami kicsit azért sok, ennél már vannak jóval kedvezőbbek itthon (Voda 19 Ft/perc, Telenor 9 Ft/perc).
Én is használok WebCallDirectet (VOIP, fut több néven is ugyanez a cég), de csak ritkán. A minimális 10 eurós feltöltéssel 2 hónapig hívhatsz ingyen vonalas számokat, aztán meg 2,5 centért, illetve mobilt 7,5 centért (áfával). Utóbbinál a Voda már kedvezőbb.
Külföldre viszont még olcsóbb a WCD.

@morph on deer:
Az egykulcsos adót én is, de én a kamatadót is. Kurva kevés embernek van félretett pénze, és ha még az az után járó 2% körüli kamat 15-20%-át is elveszik, az geciség.
nem a milliárdosokkal basznak ki, mert azok nem itt tartják a pénzüket, hanem Svájcban, de legalábbis Ausztriában, svájci frankban vagy euróban. Azokkal, akik a kis keresetükből próbálnának valamit kuporgatni öreg napjaikra vagy a franc tudja, mire.

Szóval nem jobb itt egyik kormány sem a másiknál, max. annyival, hogy Gyurcsányék nem raboltak, csak loptak.

Gyurcsány akkor filantróp, ha az antroposzt saját családjára korlátozzuk. De akkor Orbán is az.
Téged meg engem meg mindenki mást elég magasról leszarnak mind a ketten.
(És én ismerem mindkettőt személyesen még a 80-as évekből. Gyurcsány akkor legalább még szimpatikus volt, Orbánt már akkor is leginkább az akarnok kis geci jelzővel jellemeztem volna. Rendszerváltás óta csak Gyurcsánnyal találkoztam, de csak mert egy csajom az Altusnál dolgozott, és néha elkísértem vagy érte mentem a melóhelyre. Akkor még nem politizált, de meg már nem ismert, viszont legalább köszönt. :-)

felső határ nincs 2017.01.18. 01:23:03

@morph on deer: ja, az aztán qrv jó volt feri alatt 1,5 millió ember fizetett mindenért a kamuminimálbéres adócsaló meg semmiért, zseniális volt. főleg az a része hogy mindezek mellett még el is adósodott az állam.

b) mennyi is volt az az adómentes minimálbér és mennyi a nettó minimálbér most? ja, igen

felső határ nincs 2017.01.18. 01:28:39

@morph on deer: be is baszna ha a te igazságérzetedre épülne a közteherviselás, te buta proli

cardiobascuralis 6 2017.01.18. 03:06:29

@felső határ nincs:
Hülye gyerek, esetleg ha számolnál a 8 év alatti inflációval is...

morph on deer 2017.01.18. 11:20:35

@cardiobascuralis 6:
"és ha még az az után járó 2% körüli kamat 15-20%-át is elveszik, az geciség."

Nézz utána a tíz évvel ezelőtti kamatoknak, mások voltak az arányok.
A 80-as években én csak a jelenlegi uralkodóval találkoztam párszor, a benyomásom ugyanaz volt. De legalább van, ami állandó nála, ebben a pávatáncos életben :)

morph on deer 2017.01.18. 11:26:52

@felső határ nincs:
"mennyi is volt az az adómentes minimálbér és mennyi a nettó minimálbér most? "

Menny?

Közben annak is nézz utána, hogy ki is fizeti a magasabb minimálbért?

Még a végén összeáll a kép, ki tudja..?

morph on deer 2017.01.18. 11:37:08

@felső határ nincs:
"be is baszna ha a te igazságérzetedre épülne a közteherviselás, te buta proli"

Okoska, ezt ugye te magad találtad ki, ugye? Mert mit is írtam?

A jelenlegi közteherviselés meg az igazságérzet köszönő viszonyban se...
Gondolom Vajna adókedvezménye segít megérteni, miért. Ha nem, van még néhány tucat hasonló példa, nyigodj meg.
süti beállítások módosítása