B1 blogcsalád



Tényleg beletörött Orbán foga a kiskereskedelembe

2016. december 05. - nickgrabowszki

Sorra dőlnek be és szűnnek meg a CBA-k, Coopok és Reálok.cba_1.jpg

A magyar miniszterelnök szeptemberben Lengyelországban beszélt arról, hogy 

négy olyan terület létezik, ahol muszáj elérni, hogy a hazai tőke a nemzetközi fölé nőjön. Ezek a média, a bankok, az energia és a kiskereskedelmi hálózat. Hárommal megvagyunk, a negyedikbe beletörött a fogunk. Kénytelenek vagyunk ezért új ötleteken dolgozni. Sajnos a kereskedelmi hálózatok furfangosabbak nálunk. Még néhány év, és ezt a célt is teljesítjük.

Most úgy néz ki, hogy

néhány évnél azért többre lesz szüksége.

A hétfői Világgazdaság írt arról, a diszkontok terjeszkedtek legintenzívebben a magyar élelmiszer-kereskedelemben, míg a magyar tulajdonú boltok száma folyamatosan csökken. A részedésük idén várhatóan tovább nő. Az Aldi 2016-ban 12 új áruházat nyit vagy már nyitott, a Pennya Market hetet, a Lidl egyet.

Ezzel összevetve különösen szembetűnő, hogy 2013 és 2015 között mintegy félezerrel csökkent a CBA-, a Coop- és a Reál-üzletek száma.

Azaz 500 kisbolt szűnt meg, tűnt el a piacról.

A folyamatnak nem kedvez majd a kormány minimálbér-emelése sem, ez ellen már tiltakozott is a CBA, de nem tud mit tenni.

Orbán egyelőre tehetetlen. A magyar tulajdonú kiskereskedelmi hálózatok megsegítésére legutóbb a vasárnapi boltbezárásokat találták ki, de az annyira népszerűtlen volt, hogy vissza kellett vonniuk.

Mert a hangzatos lózungokkal (a családok és a munkavállalók védelme), meg a politikai praxissal (a KDNP önmeghatározása, valamint Isten napjának megszentelése) szemben

a vasárnapi boltzár a kisboltok érdekében született.

Mert a vasárnap a kisboltok számára alacsony forgalmú, tehát veszteséges, de nem - vagy csak ritkán  - tehetik meg, hogy bezárjanak, mert abból a konkurencia profitál. Ha viszont tilos kinyitni, akkor piacot se veszítenek és a pénzük se lesz kevesebb.

De a piaci folyamatokat ez sem tudta megállítani: nagyobb boltban egyszerűbb és olcsóbb vásárolni, miközben a választék is nagyobb. A vásárlók ezért továbbra is ezeket preferálják.  Csak azért nem voltak CBA-ban vásárolni, mert az magyar tulajdonú és magyarként hirdeti magát. Mivel mindenhol kb. ugyanazokat lehet venni, nem az a szempont, hogy kinek adják a pénzüket, hanem az, hogy minél kevesebbet adjanak belőle.

A boltzár nem érte el a kívánt hatást, továbbra is szűntek meg az üzletek, és így már nem érte meg az érte vállalt politikai kockázat.

A helyzet addig nem fog megváltozni, 

  1. amíg a Fidesznek nem sikerül az emberi természetet megváltoztatnia,
  2. vagy az Orbán-kormány amíg nyíltan nem mondja fel az uniós szabadpiaci szabályokat.

Addig viszont még várnia kell arra, hogy ideológiavezért utópia felváltsa a realitást.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9412024023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NemodaBuda 2016.12.05. 11:35:42

Tulajdonképpen minden gazdasági baromságába beletörött a foga, csak ebben a leglátványosabb a pofára zuhanás ! Vannak általános társadalmik törvényszerűségek, gazdasági kényszerek - ezeket meg lehet tanulni, részben meg meg kell élni és elemezni. De úgy csapkodni az állami porolóval, hogy fogalma sincs az egészről - ehhez orbán kell ! meg a többi mucsai !

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.05. 12:01:24

Ja, a kiskereskedelmet nem lehet egyik napról a másikra einstandolni.

András Horkay 2016.12.05. 17:30:31

A dolog teljesen kilátástalan. A multik kedvező áron tudnak árút beszerezni, ezer trükkel, mert a mennyiség a döntő. Fejlett a logisztikai rendszerük, és így a nagy tömegű és jó áron beszerzett terméket olcsóbban tudják áruházanként (kevesebb célpont) teríteni. Már a logisztikán is nyernek. A megszorult termelőktől beszerzett hatalmas tételeken meg extra profitot realizálnak. Nem lehetetlen legyőzni őket, ha hasonló méretű céget hoz létre valaki megközelítően hasonló áruház számmal, forgalmazott árutömeggel, sb. Ez a hajó már elment. A KGST-nek sem sikerült. A minőségi árú a másik kérdés.

OkoskaTo:rp 2016.12.05. 19:45:33

@András Horkay: A cikkben szereplő különböző franchise-ok épp erről szólnak. Beszerzési közösség, erősebb alkupozíció. Tehát nem ezért pusztulnak a CBA-k/Coop-ok/Real-ok. Hanem (legalábbis mifelénk) azért, mert olyanok üzemeltetik ezeket, akik csak pénzt kivenni akarnak belőle, de felújításba, bővítésbe egy fillért sem akarnak ölni.
Az meg szubjektív, hogy én nem szeretek zöld felvágottat venni (mert ennek a kisboltnak nincsen akkora forgalma, hogy lejárat előtt elfogyjon egy rúd), vagy hogy teljesen kiszámíthatatlan, lesz-e bármiféle péksütemény a boltban.

.., 2016.12.05. 20:01:34

@András Horkay: Mikor kopik már ki a köztudatból ez az extraprofitozás... Ebben a szektorban a profit többnyire 10, sőt 5% alatt marad

monddazigazatmar 2016.12.05. 20:28:51

És ez csudijó, mi ballib bloggerek, ugye?
Juhuhuhúúúúú, jól rábaszott a zorbán, hogy az aldi meg a lidl marad majd meg mint kereskedelmi hálózat, ugye?
Mert az az ország érdeke, hogy csak külföldi tulajdonú boltok legyenek errefele. Attól majd biztos minden marha jó lesz.
Fasz ballibek..

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.12.05. 20:29:28

Azért a cimborák nyilván így is jól kerestek a variáláson. Ne tévedjünk a fidesz féle kormányzás erről szól.

Lucifer Morningstar 2016.12.05. 20:33:11

@monddazigazatmar:

Az országnak nem érdeke a penészes, rohadt CBA gyümölcs, a zöld felvágott, a büdös hús, mégis ezt favorizálja a hozzád hasonló sötétagyú mélymagyar.
Zabáld, de ne várd el, hogy más is megegye.

anyadmajma 2016.12.05. 20:42:46

@monddazigazatmar: igen baszod alássan te hazaáruló bolsevik geci, képzeld, örülünk, ha a gazdád hatalma egyre kisebb.
Addig meg zabáld két pofára fent említett zöld szalámit a CBA-ból, te gyökér.
A világ nem úgy működik, hogy majd én megaszondom. Az összes hozzátok hasonló komcsi diktatúra próbálta már ezt, aztán szinte mindegyik megbukott már. MÉg Korea meg Chile tartja magát, az igaz.
A másik példaképeiteknél meg azért működik, mert csont ostobák és tanulatlanok az emberek. Igaz, ezt is célul tűztétek ki, hogy a középkor tudásszintjére süllyesszétek vissza az embereket.

monddazigazatmar 2016.12.05. 20:43:31

@Lucifer Morningstar: Ja, igen okos gyerek. Ez a különbség, hogy a cba rohadt gyümölcsöt árul, az aldi pedig a csúcsminőséget. Morningstar, mi? Inkább sötét mint az éjszaka.

Skankhunt42 2016.12.05. 20:45:04

olyan vicces, h mindig eláruljátok magatokat libsik

monddazigazatmar 2016.12.05. 20:45:58

@anyadmajma: Neked a középkor tudásszintje sztratoszférai magasság, sosem fogod elérni.
Ja, épp itt egy indexes cikk, csemegézz. Tudod, aki 2010 ben kezdte a sulit, az mostanában hatodikos.
"Az átlagos magyar eredmény alapján a 4. évfolyamos diákjaink tudása javult a korábbi méréshez képest, mára az egyik legjobb európai eredmény az övék."

Pan Modry 2016.12.05. 20:47:37

@monddazigazatmar:
Az orszagnak az a jo ha a vasarlok jo aron jo minoseget kapnak es az ott dolgozok jol keresnek.
A vasarlok jobban szeretik az Aldit mint a cba-t, es az aldi jobban megfizeti a dolgozoit mint a cba.

Az hogy ki a tulajdonos az orszag szempontjabol teljesen lenyegtelen. De ha ez fontos lenne a fidesz szavazoknak akkor ok csak cba-ban vasarolnanak es az aldi szenvedni, de a fidesz szavazok is szarnak a cba-ra, ez a helyzet kiskomam, ezt most beszoptad!

Pan Modry 2016.12.05. 20:49:02

@monddazigazatmar:
Senki nem irt ilyet, tanulj meg olvasni...
Az aldi fair minoseget ad korrekt aron, a cba meg idonkent kiszamithatatlant kisse dragabban.

Altaïr 2016.12.05. 21:00:41

Hát ja. Csak az a fránya szabad piac ne lenne. Mennyivel jobb is lenne, ha ilyen csacskaságok mint a valóság nem szólnának bele a kiskereskedelem fellendítésébe.

altona 2016.12.05. 21:02:43

Szerintem rohadjon is meg az összes fos CBA/REÁL/COOP!
Nálunk reggel 6-kor nyit a coop, csak azt nem tudom, hogy mi a töknek, mivel friss, helybensütött pékárú 7 előtt nincs, csak a szar gyyőri kenyérgyári moslék, pl roppanós zsemle. Az az üresbelsejű szemét, egye meg aki készíti. A coopos fél kiló sertéscombból 10 deka szemét volt - mócsing... - legalább 10 deka pedig víz.... A kis asszonypajtásnak unaloműzésképpen a garázsban nyitott 'diszkontok'-at, ahol aztán lófasz sincs, szintén a halál faszára zavarnám el.

András Horkay 2016.12.05. 21:04:59

@..,: Igazad van, az extraprofit nem közgazdasági fogalom az általános értelmezése szerint hanem politikai. Én most másra gondoltam, csak ezt a pongyola fogalmat használtam. Az általad emlegetett 10, meg 5 % profit az általános elérhető profit. De van sok eset, amikor tényleg van "extra" profit. Mondok egy példát. Az egyik láncnál láttam egy terméket, aminek az átlagos elérhető ára 10-12000 Ft (nem élelmiszer). A kint lévő árú 4800 Ft volt. Vettem belőle hármat (Svájci gyártmány, minősített, stb. tehát nem távolkeleti hulladék volt). Kérdeztem hogy lesz még belőle? Azt mondta az eladó hogy nem , ez egy utolsó maradvány sorozat, már terméket váltott a gyár, de pár kamionnal bedobta a multihoz a maradékot, és kizárólag keletre vihették hogy az otthoni keresletet nem rontsák el hosszabb időre. Ezen a multinak nem 10% nyeresége volt az biztos hanem 50% körül. Egyébként ilyen dolgokat az ebay oldalain is lehet találni. A multi viszont képes kamion tételben átvenni és szétszórva a boltjaiban gyorsan értékesíteni ilyen készleteket. Egy kis hálózatba beragadna ez a tétel.

bebe tv 2016.12.05. 21:07:45

András Horkay:
A CBA franchise rendszerének pont az a legnagyobb rákfenéje, hogy a CBA vízfej ( Baldauf, Lázár és társaik ) jelentős felárral adják tovább a tőlük beszerzett termékeket.
Ezt a rendszert Németországban az EDEKA lánc kezdte művelni, de ma már ők is kénytelenek árban a 3-4 nagy 8 ALDI Nord, ALDI Süd, Lidl, valamint a REWE csoport árait követni.
A nagy diszkonterek sémája gyakorlatilag egy és ugyan az. Minden egyes náluk kapható termékből egyszerre több millió €-os tételt rendel. Ez még a márkás termékeket gyártó cégeket is elgondoltatja, és a minimális haszon de nagy forgalom miatt ők is ringbe szállnak, és a üzletláncok saját márkás nevei alatt ők is szállítanak.
A CBA és a COOP rendszere csakis a felső managment javát szolgálja.

nu pagagyí 2016.12.05. 21:10:59

Ezt is megvédték, akárcsak a magánpénztári vagyont.
Dilettáns hülyék kezében van az ország. Lopáson kívül nem sok mindenhez értenek.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.12.05. 21:18:26

@monddazigazatmar: A CBA szarabb. Mért akarjam, hogy a szarabb maradjon? Csak azért mert magyar? Ostoba fideszesek. Ráadásul az akció még csak nem is erről szólt, hanem a cimbi Lázár testvérek tőkésítéséről, amiből nyilván nem csorog vissza a zsebekbe...

De nem baj, tapsikoljatok csak hülye fideszesek. Védjétek azokat, akik lopnak tőletek.

anyadmajma 2016.12.05. 21:23:18

@monddazigazatmar: na és karácsonyra te is kapsz egy extra nyalintást a főnököd hátsójából, te gyökér?

lionking 2016.12.05. 21:33:07

csak azt nem értem, hogy a sok sok narancsszemű bálványimádó mért libsizik azonnal, ha valakinek nem tetszika "rendszer" vagy a vezér
Ez a libsi már kb olyan szitokszó mint a komcsi meg zsidó?
Én azt gondolom hogy a narancsködös fetisisztáknak is fel kéne ébredezni de legalábbis tudomásul venni, hogy nagyra nem nőtt vezérük és brigádja liberálisnak indult és pár évig azok is voltak.
Csak hát vannak akik maradtak is,, meg vannak akik szembeköptek mindenkit csak épp önmagukat nem, pedig kéne, őket hívják most fidesz tagoknak

András Horkay 2016.12.05. 21:35:23

@bebe tv: Az egész cirkuszban ott van a csavar, hogy a beszállító is kénytelen költséget csökkenteni és sokszor hamisítani is, és a végén hulladékot eszik mindenki. Így jön létre a "kakaós ital", és egyéb hülyeségek (margarinok, stb.). A méz is hasonlóvá vált. Az egész folyamat hullámzik mint a szinusz görbe mert időnként meg visszaerősítik a minőséget és gyorsan reklámozzák. Ember nincs - vásárlóként - aki képes ezt követni, elfárad és megvesz bármit amit ismertetnek a tévében. A tömeg termelt zöldség is hasonló. A kutyatáp is egy vicc. A virsli már elérte a mélypontot most visszahozzák egy kicsit. Aki túléli ezt az egészet az kap a végén egy kitüntetést. :)

Hizdahr zo Loraq 2016.12.05. 23:10:24

Aki CBA-ba jár, az annyit is ér. Az ipari hulladék, amit ott adnak, még névleg is nehezen mondható emberi fogyasztásra alkalmasnak. Eddig még mindig sikerült ott különösebb erőfeszítés nélkül romlott cuccot találnom. Egy SPAR-ban mondjuk ez nem olyan könnyű.

Roan 2016.12.05. 23:23:39

@András Horkay: Az extraprofitos példádnak nincs nagy jelentősége, egyik lánc számára sem ez a fő profil, sőt. Ahogy te is írtad a példádban, abból csak 2-3 darab/áruház volt, ez mondjuk az összes Tesco hipert számolva 112×2-3, összesen tehát 2-300 darab lehetett. Ráadásul, Magyarországon is vannak ilyen tételek, de ezeket a gyártók itthon jellemzően nagykereknek adják tovább, akik aztán keletre vagy a nem annyira szem előtt lévő kisboltokba tüntetik el a cuccot.

halaloszto 2016.12.05. 23:32:07

@Pan Modry: és akkor vegyük hozzá, hogy mennyi adót fizetnek az aldi alkalmazottai és mennyit a cba alkalmazottai...

monddazigazatmar 2016.12.05. 23:54:36

@Pan Modry:
Minden egyes mondatod a butaságodról árulkodik :D
"A vasarlok jobban szeretik az Aldit mint a cba-t, es az aldi jobban megfizeti a dolgozoit mint a cba." - Jobban szeretik mert olcsóbb bír lenni, mert egy igen tőkeerős külföldi vállalat.
"Az hogy ki a tulajdonos az orszag szempontjabol teljesen lenyegtelen."
Hát persze. Végül is teljesen mindegy az országnak, hogy Frizt németben adózik, tart fent lakást, autót vagy Pista itt.
"De ha ez fontos lenne a fidesz szavazoknak akkor ok csak cba-ban vasarolnanak es az aldi szenvedni, de a fidesz szavazok is szarnak a cba-ra, ez a helyzet kiskomam, ezt most beszoptad!"
Ez nem fidesz szavazós kérdés, hanem minden magyar ügyének kéne lennie. És nem, nem én szoptam be semmit, hanem majd a magadfajta kis szarok fogják elég hamar.
Csak annyira hülye vagy, te is meg a kis kommentelő haverjaid is mint a fasz, és nem látsz távolabb az orrodnál.
Abszolút leszarom a cba-t, de a magyar kormánynak a magyar cégeket kell előnybe hoznia. Mert tudjátok, a német a francia meg az osztrák pont ezt csinálja a saját cégeivel. Őket támogatja ahogy tudja. Itt meg nagy balos ellenállás van minden ellen, ami hazai.
A szent piac, ugye? Versenyezz bazmeg egy tescoval vagy lidl-vel segítség nélkül.

Tudod, ha egy kicsivel több eszed lenne, mint a kutyámnak, akkor azt mondanám, hogy képzeld el azt az esetet, hogy kiszervezik amit dolgozol. Akármi is az. Elég kevés olyan van, amit ne lehetne valahogy adóoptimalizálni, kiszervezni. Akkor te mit várnál el a magyar kormánytól? HOgy valahogy megvédje a szaros munkahelyedet, vagy éljen a piac, és "jól beszoptad kiskomám"?

monddazigazatmar 2016.12.05. 23:57:11

Ja és még annyit, hogy én ugyanezt mondanám, ha a cba egy full mszp/szdsz/ballib érdekeltségű cég lenne.
Mert akár balos, akár jobbos, akármilyen, attól még magyar, és ha nem segítjük egymást, akkor sehova nem jutunk.

A balfasz balosoknak pedig addig jut el az agyuk, hogy cba fideszes, tehát rohadjon meg.

HussarX 2016.12.05. 23:58:59

feleslegesen indulatos emberek itt is ott is. Nálunk a környéken van CBA Coop és a szokásos nemzetközi multik is. A Coop olyannyira a szocializmust idézi, hogy nem nagyon megyünk be oda. Tudni kell, hogy ezek a "magyar láncok" franchise rendszerben működnek, tehát sok függ a helyi tulajtól. Nálunk a helyi CBA egy olyan ember kezében van, aki rosszul fizeti az alkalmazottait, igaz nem is vár el sokat tőlük. Feleségem inkább az Aldiban dolgozott és jelenleg a Liddl-ben dolgozik, ahol 2-3-szor annyit kereshet, igaz, sokkal komolyabbak az elvárások, hajtani kell egész nap, 3-4 ember visz egy műszakot havi 150 millás forgalmú boltokban. Viszont mi azzal együtt, hogy kényelmesebb lenne a diszkontoknál vásárolni mindent, mi az élelmet inkább a CBA-ban vesszük, különösképpen a hentes- és a pékárukat. Ez azért van, mert tradicionálisan erős a településünkön a hús és pékáru termelés, 3 pékség és 15-20 kisebb-nagyobb húsfeldolgozó van a faluban. Így jelentősen olcsóbban tudunk jó minőségű termékeket vásárolni a helyi CBA-ban is, és a kereskedelemben dolgozó rokonok elmondása alapján nem mindegyik multira igaz, hogy nem "variál" a friss áruval. A német láncok általában korrekten kidobálják, ami lejár, de pl egy Tesco-ból származó étellel már jobb résen lenni. A helyi CBA esetében vannak pro és kontra érvek, pl. nem igen törődnek az árak kihelyezésének teljességével, mert ugye őket kevesebbet ellenőrzik, de vannak olyan hazai termékeik, melyek jó ár-érték aránnyal bírnak és egy kicsit jobban vegyesbolt jellegűek, olyan árukkal is, melyek gyakran kellenek a vidéki ember mindennapjaiban. Szerintem nyíljon sok virág, vegyünk meg mindent ott, ahol jobb, majd a versenyben kipusztulnak a nem rátermett vállalkozók, de abban is van igazság, hogy nem egyenlő feltételekkel indultak a nyugati multik és a hazai boltocskák, amit most ez a kormány próbál megfordítani több-kevesebb sikerrel. Nekem, mint élelmiszertermelő (gyümölcs termelő) vidékinek elméleti szinten érdekem, hogy ne csak a multik nyomulhassanak, de közvetlenül nem érint a dolog, mert leginkább a piacon tudom a friss helyi gyümölcsöt értékesíteni, mivel egyre többen jönnek rá, hogy a messziről szállított gyümölcsök sok esetben közel sem olyan jó ízűek, mint a helyiek. Sőt, az utóbbi években azt tapasztalom, hogy sok helyi vevő jobban bízik az olyan gyümölcs termelőkben, akinek megnézheti a gyümölcsösét a határban és látja, hogy a termelő a gyermekeinek, ismerőseinek is ugyanazt a gyümölcsöt adja, mint neki, hiszen az egész élelmiszeriparban a legnagyobb probléma talán a vegyszerek túlhasználata, pontosan a multik polctartóssági elvárásai miatt, ami a legtöbb friss élelmiszernél a minőség rovására megy. Persze aki Viktorral/Fletóval kel, és Viktorral/Fletóval fekszik, a köszvényétől kezdve mindenért őket okolja, azokat nem hogy meggyőzni nem lehet, de értelmesen beszélni sem lehet velük szinte semmilyen témáról.

Skorpió53 2016.12.06. 00:23:16

Érdekes, hogy nem az a helyzet egyáltalán, hogy a német multi sózza rád olcsón a szart, és a magyar kiskereskedő drágán a minőséget (nyilván vannak kivételek a Rózsadombon a drága delicatessekben) , mert akkor könnyebb lenne a választás, kinek mi a fontos szempont éppen. De pont arról van szó, hogy a sarki kisboltban alig van választék, el próbálja adni (drágán) a lejárt terméket, kesztyű nélkül taperolja a felvágottat, plusz gyakran van megfázva, közben zsebkendőt használ, tüsszent, orrrot fúj, aztán folytatja a kiszolgálást. Nyilván a saját tisztasági kultúrája szabja csak meg, hogy mit és hogyan tesz, míg pl. egy Aldiban - gondolom - megkövetelnek bizonyos színvonalat, a Spárban is elképzelhetetlen, hogy kesztyű nélkül árulják a felvágottat. A helyi CBA-ban (ami nem a sarki kisbolt!) is van egy idős nyugdíjas néni, a körmei betegek, legalábbis az egyik ujján, de azért nem húz kesztyűt, villával szedi fel ugyan a párizsit, de ha leesni készül, a kezével szépen megigazítja. Volt, hogy inkább kihajítottam az egészet, mert röstelltem mondani, hogy bocsi inkább nem kérem mégsem.

VadMacs 2016.12.06. 01:17:47

@monddazigazatmar:
>Abszolút leszarom a cba-t, de a magyar kormánynak a magyar cégeket kell előnybe hoznia. Mert tudjátok, a német a francia meg az osztrák pont ezt csinálja a saját cégeivel.

Elmagyarázták az idióta fejednek, de csak a szokásos agitprop panelokat tolod, amit a soros szemináriumon toltak elétek. A főnököd a haverokat támogatja, de azok felélték a hasznot, nem pedig visszaforgatták fejlesztés& hasonló célra. Ne gyere a cégek nagyságával, mert a magyar piacon buktak el az orbánista kurmány hátszelével, az ítéletet meg a választók mondták ki.

De told csak az értetlen szövegeidet, elvégre ezért fizetnek titeket...

>Végül is teljesen mindegy az országnak, hogy Frizt németben adózik, tart fent lakást, autót vagy Pista itt.

Fritz az orbánisztánban működő cégei után magyarisztánban adózik. A haverjaitok rabszolgáiról beszélj inkább, mert azok a szégyenletes fizetésükből kevesebbet költenek, illetve adóznak. Meg a főnökeikről, akik mentik az offshore paradicsomokba a kivett pénzeket, hogy aztán az adriai jachton azon sírjanak, ők milyen szegények, meg a köcsög magyarok olyan hálátlanok, hogy minimálbér helyett inkább londonban mosogatnak.

Dinkainka 2016.12.06. 03:26:32

Amihez Orbán eddig hozzányúlt, abból szar lett! Oktatás, egészségügy, kereskedelem...
Amikor sötétben, fázva, éhesen, betegen elgondolkodnak erről a mostani szavazói már késő lesz!

Mille38 2016.12.06. 05:37:14

Még egy szempont: a magyar boltok egesz légköre, kultúrája taszító. Rendetlen, zsúfolt kis üzletek, udvariasan eladók és meg dragabb is. Miért is vasarolnek ott?

Mille38 2016.12.06. 05:45:34

@Mille38: Az egész kereskedelmi színvonal a baj, ez is benne van az un.termelékenységi elmaradasunkban. Ezért sikeresebbek a külföldi cégek, ahol a keresleti oldalnak szabad a döntése a gazdasági folyamatban. Már ott kezdois, hogy tudok-e parkolni a boltnál es ott végződik, hogyan kezelik a panaszokat. Ezekben sajnos a magyar cégek a mai napig gyengék

-atti- 2016.12.06. 05:51:21

@monddazigazatmar: Látom sértegetni tudod a másikat de a normális hangnem megtartása észérvekkel meghaladja a képességeid. Persze így ne várj más stílusú válaszokat mint amiket kaptál.

Egyébként meg állambácsi tolhat beléjük annyi támogatást amennyit nem szégyell, de az emberek akkor sem fognak odamenni. Ha az ember a ugyanazért a pénzért nem kapja meg ugyanazt az értéket, akkor bukta az egész. Az itteni bérek nem teszik lehetővé, hogy azt támogassák az emberek a vásárlásaik során, ahol olyan terméket kap amit hazaérve ki kell dobnia. Nálunk van egy kis áruházlánc ami magyar tulajdonú és úgy néz ki sikeres tud lenni, ez vajon hogy lehet... www.enger.hu/

pali923 2016.12.06. 07:14:39

Az első probléma abban a 4 pontos felsorolásban van. Miért pont ez a 4 az a nagyon fontos terület, ahonnan el kell zavarni a külföldieket?
Egyáltalán, nekem, egyszerű állampolgárnak nem mindegy, hogy Günther nyúlja le a pénzemet vagy László? Günther legalább csak annyit vesz el, amennyi jár neki, és nem osztja el a pártvezéreknek a felét.
A másik, amit fel szoktak hozni, hogy a külföldiek kiviszik a pénzt. Ha megéri itt befektetni, akkor nem fogják kivinni a pénzt, viszont ha nem, akkor a magyar vállalkozók is kiviszik (már amit meghagynak náluk a politikusok)

Nzoltan 2016.12.06. 07:50:13

@Lucifer Morningstar: Ez urban legend. A cba hálózat termékei kilencven százalékban megegyeznek a sparéval. Árban ugyanott vannak. A spart is kikezték a diszkontok, ezért ők is elkezdték a cba féle hálózatépítést.
Egyébként a lidl és az aldi termékei jók, de a választék igen behatárolt. A cba és spar hálózatokban válogatni tudsz, a diszkontokban meg van egyféle.

A tesco és a auchan más tészta. Az előbbi már kurvára nem olcsó, szűkült a választéka és le vannak pukkanva az üzletei. Az utóbbiba nem járok, mert nagyon messze van.

Nzoltan 2016.12.06. 08:03:41

@pali923:

"gyáltalán, nekem, egyszerű állampolgárnak nem mindegy, hogy Günther nyúlja le a pénzemet vagy László? Günther legalább csak annyit vesz el, amennyi jár neki, és nem osztja el a pártvezéreknek a felét. "

Persze günter nam azért jött ide, hogy hasznot húzzon? Álmodik a nyomor.

"A másik, amit fel szoktak hozni, hogy a külföldiek kiviszik a pénzt. Ha megéri itt befektetni, akkor nem fogják kivinni a pénzt,..."

Günter ledobott egy bádogdobozt, kiírta rá, hogy diszkont. Ez nem egy nagy befektetés. És utána itt mibe fektetne? Még egy bádogdobozba? És annak a haszna?

Azért azt még sehol nem hallottam, hogy a külföldi cégek a magyar üzletekhez képest másfél-kétszeres bért fizetnének.

Nzoltan 2016.12.06. 08:15:05

@VadMacs: Fritz nem valószinű hogy ide adózik. Talán jövőre, ha leviszik az adót 9 százalékra. Akkor talán. A bérek után alig fizet valamit, az áfát meg te fizeted.

pali923 2016.12.06. 08:33:31

@Nzoltan: Mi is a különbség? Ott fent a képen, az a Baldauf, mint echte magyar vállalkozó, miért is épít bádogdobozokból áruházat? Nem azért, hogy hasznot húzzon?
Mi a különbség, ha nyereséget érnek el? Tegyük fel, hogy Günther hazaviszi a pénzét. Na és? Baldauf meg egymillió dolláros Porschét vesz. (Ha esetleg elkerülte a figyelmedet, ez nem vicc.) Azt is a németek csinálják. Nekem melyik jobb? Szerintem tökmindegy.
A legeslegmagyarabb vállalkozó, mint mondjuk ez a Baldauf, vagy a nemzet gázszerelője, mindenki Lőrince milyen nagyberuházásokat csinált itt, ebben a szegény kis országban? Hány új munkahelyet teremtettek? Biztos vagy benne, hogy olyan sok adót fizetnek itt? Erről senki nem beszél, pedig lehet, hogy nem többet, mint Günther.

Ha mondjuk Szlovákiában jobbak a lehetőségek, akkor még Csányi meg a MOL, meg Baldauf is ott fog beruházni, akár boltot, akár gyárat építeni. Ha meg Magyarországon érdemes beruházni, akár az adórendszer, akár a képzett munkaerő, akár a fizetőképes kereslet miatt, akkor Baldauf és Günther, meg még Nyikolaj és George is itt fog befektetni, nem pedig hazavinni a keresetét.
Ezt kéne felfogni. Nem az a lényeg, hogy a pénz honnan jön, hanem az, hogy hova teszik a nyereséget. Porsche lesz belőle, gyár, vagy új bolt, vagy mondjuk szálloda. Itt, nálunk.
A beruházások aránya ma Magyarországon a béka feneke alatt van. Még ezek az agyontámogatott magyar vállalkozók sem fektetnek be itt. Ezen kéne elgondolkodni, és változtatni, nem a külföldieken háborogni.

pioneer2016 2016.12.06. 08:50:12

@monddazigazatmar:

A kereskedelem kőkemény piaci alapokon működik. A vásárló oda megy, ahol nagyobb a választék és az árak is kedvezőbbek. A nagyobb forgalmú üzletekben jobban forog az áru, így viszonylag friss árúhoz is lehet hozzájutni. Ez nem mondható el a süllyesztőbe indult három üzletláncról. A vasárnapi boltzár miatt, még rátett egy lapáttal az emberek ellenszenve e boltok iránt. Mert ugye tudjuk, hogy ezek matt vezették be. "de sikerült?"
mondaná Kovács Zoltán.

tron.encom 2016.12.06. 08:50:57

Igen igen a külföldi multik a legjobbak mindehol én is imádom őket.
Ausztriában is mindig a TESCO ban vásárolok.
Oh wait !

Hülyék vagyok ti balosok mint a sötét éjszaka, pár gyöngyért bármit eladtok külföldieknek aztán meg majd kuksiztok ki a fejetekből hogy végleg rabszolgák letettek.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.12.06. 09:03:36

A bankok és multik extraprofitjára élvező hazaárulók újra remek híreket kaptak.

A magyar kiskereskedőknek nem megy jól.

Aztán ha holnap törvényt hoz a kormány a multik ellen, a magyar KKV-t támogatandó, akkor itt fognak anyázni, bérrettegni, és hadoválni a szabad piacról.

Hányinger egy bagázs.

szvsz 2016.12.06. 09:07:17

Megvolt a regeli Orbánrahányás, király is volt, kár hogy a boltok bedőléséhez nem sok köze van.
Ja és csaxolok, reál bolt nem dőlt be. Szóval dobjál be egy kávét és próbálkozz valami egyébbel. Mondjuk Orbán miatt tűnt el a víz a Marsról, a szemétje!

pioneer2016 2016.12.06. 09:15:04

@Ballib cenzúrázók réme 19: "A magyar kiskereskedőknek nem megy jól."

Remélem Te a CBA-ban vásárolsz mindig élelmiszert, mert ha nem, akkor nagyon aljas vagy!

Pan Modry 2016.12.06. 09:24:26

@tron.encom:

Majd ha a CBA eleri az Edeka szintjet meg aruvalasztekat, majd fogok ott vasarolni, tessek versenyezni es nem magyarkodni!

(Mert ha vmivel a CBA-t a nemet piacrol erdemes osszehasonlitani az az Edeka)

tron.encom 2016.12.06. 09:47:11

@Pan Modry:
40 év hátrányból indulunk ember. Gondolkozzatok már mennyi esélyünk van állami dotáció nélkül valaha is versenyképesnek lenni. Mennyi esélye van (lesz) a magyar áruknak polcra kerülni saját ker.lánc nélkül.

Ráadásul nyugaton is tolják a lobbik a saját cégeiket, a finnek is állami dotációval tolták fel a nokiát annak idején, dél koreában dettó a samsung, és számos példa van még. A végén pedig az egész ország jól járt velük.

Semmit nem értetek az egészből. Annyit tudtok hogy "ooorbáááááán", tömény szánalom.

Ketrec_rázza_a_majmot 2016.12.06. 09:51:38

@monddazigazatmar: Fasz hogyishíjják. Szarom le a főnöködet, meg az árja szemléletet, olcsó és jó untig elég. Aztán ezt magyarázhatod, ahogy akarod ...

room_101 2016.12.06. 09:53:01

@Ballib cenzúrázók réme 19:
A hányinger, az pontosan ami te vagy a szellemi környezetszennyezéseddel.
Az orbánhű oligarcha profitja az nem zavar? Pedig nem hiszem, hogy az adrián ringatódzó yachtjaikat a Balatonfüredi Hajógyárban jól megfizetett Magyar munkások építették, és csupa híres Magyar luxuscikkgyár termékeivel rendezték be. Nem beszélve a kegyvesztettségtől való félelemben Svájcba utalt milliárdjaiktól, amelyek szintén a Magyar Hazát, és Népet gyarapítják.

Pan Modry 2016.12.06. 10:05:46

@tron.encom:

Miert kellene a magyar allampolgarok adojabol magancegeket dotalni? Mi a haszna ebbol az allampolgarnak? Nekem speciel mi hasznom van abbol hogy a Baldauf milliardos es draga kocsija van? Miert kellene nekem azert tobbet fizetnem hogy a Baldaufnak tobb penze legyen? Persze legyen a Baldauf gazdag, azzal semmi bajom, de erje ezt el kizarolag piaci alapon!

Egyebkent is az Aldi es a Lidl tobb adot fizet mint a CBA, mert jobban megfizeti az alkalmazottjait akik igy tobbet adoznak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.06. 10:10:20

@Ballib cenzúrázók réme 19: "A bankok és multik extraprofitjára élvező hazaárulók újra remek híreket kaptak.
A magyar kiskereskedőknek nem megy jól."

Ha a magyar gazdaság egyik ágazata szenved, akkor az emútnyócév, a fasz gyurcsány, a gyíkeberek, a Párhuzamos, a zsidó háttérhatalom, a Brüsszel nevű város, mindenki hibás, csak a hazaáruló tolvaj orbán nem.

Pan Modry 2016.12.06. 10:10:47

@tron.encom:

barcsak a magyar allam is allami dotacioval tolna meg ugy a cegeit, ahogy a finn, peldaul el is kezdhetne hogy tobb penzt kolt az oktatasra a fasz stadionok es meszaros lorinc helyett.
A Nokia es a sok finn ceg azert lett sikeres, mert a finnek a 80-as evektol ezerrel toltak a penzt az oktatasra es a kiokositott emberekre alapozva lehetett nagy, sikeres cegeket csinalni!

Mr. Rustical 2016.12.06. 10:16:05

A poster teljesen fordítva ül a lovon. Az "ideológia-vezérelt utópisztukus gondolkodás" éppen a poszt tankönyvi sémákat követő logikájára jellemző, hogy ti. egy ország jóléte szempontjából közömbös, hogy milyen tulajdonban vannak a vállalkozások, illetve, hogy a gazdasági szereplők "racionális" döntéseket hoznak.
Ezzel szemben mindenki, akinek kicsi józan esze és realitás-érzéke van, az tudja, hogy "szabad piac" és "racionális döntések" a valóságban nem léteznek, ezeket a fogalmakat csak azért találták ki a közgazdászok 150 évvel ezelőtt, hogy a gazdaság működését megközelítőleg modellezni tudják. Azóta sok minden történt, és a közgazdaság-tudomány is jóval árnyaltabban közelíti ezeket a kérdéseket, azt pedig mindenki elismeri, hogy a fogyasztói döntésekben a racionalitás legfeljebb mellékszerepet játszik az érzelmi motivációk mellett. De nem kell ahhoz közgazdásznak lenni, hogy belássuk: minden közösség számára alapvető fontosságú, hogy az erőforrásokat a közösségen belül tartsa és használja fel. A nemzetállamoknak, mint a mai világ legjobban szervezett és legorganikusabb közösségeinek az a dolguk, hogy minden eszközzel támogassák ezt.
Az Európai Unió maga is egy eszköz, nem pedig egy identitás-képző közösség, mint a nemzet, amelyhez a tagjai érzelmi alapokon kötődnek. Ezért az EU nem is egy önmagában való érték. Amíg ez az eszköz alkalmas arra, hogy a tagállamok jólétét támogassa, addig van értelme fenntartani. Amikor már nem alkalmas erre - például mert a döntéshozatali szerkezet sajátosságai olyan kontraszelektált vezető-réteget termelnek ki, amely teljesen elveszíti a kapcsolatot a valósággal- akkor át kell alakítani egy hatékonyabb eszközzé. Reméljük, sikerül.

gyurmicsek 2016.12.06. 10:17:36

@tron.encom: "40 év hátrányból indulunk ember"
Pont ez a terület, amiben kva gyorsan utól lehetne érni a nyugatot, ha valaki akarná. Ez nem olyan mint az IT szektor, amihez még technológiánk nincsen.
Kell kulturál környezet, meg logisztika, meg minőségi követelmények arculat stb. Ezt már meg kellet volna lépni.

2016.12.06. 10:24:02

@András Horkay: a Baldauf ugyanezt csinálja. Nagy tételben vásárol kifutó termékeket, aztán a cba szerződés alapján megszabja, mennyit kell átvenni a boltnak. Legfeljebb rárohad....

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.06. 10:25:45

@Mr. Rustical: ""szabad piac" és "racionális döntések" a valóságban nem léteznek"

Igen, sajnos orbán teljesen eltorzítja a piacot a különadókkal, az elhibázott gazdaságpolitikával, a kézivezérléssel, az EU pénzek érdemtelenek számára való osztogatásával, az érdemtelenek felemelésével és az érdemesek elnyomásával, ötletszerű és visszamenőleges érvényességű törvényalkotással, stb, stb.

Mr. Rustical 2016.12.06. 10:27:27

@pali923: A befektetői környezet javítása és a hazai vállalkozók támogatása nem zárja ki egymást. A kiskereskedelem pont az a terület, ahol semmi szükség nincs külföldi befektetőkre. Sem technológiát, sem tőkét nem hoznak az országba, csak monopol-helyzetet teremtenek és lefölözik a hasznot. Minden olyan ország, ami megteheti, meg is védi a piacát. Hány Auchan vagy Tesco jut egy-egy osztrák városra? Egy németre, egy olaszra? S hány van nálunk? Még Baszkföldön sem láttam mást, mint a helyi (mégcsak nem is spanyol, baszk) áruház-láncot. Ügyesen megcsinálták. Nálunk meg a rendszerváltástól 2010-ig ment az ereszd el a hajamat.
A piaci liberalizáció nem csodaszer, ami minden helyzetben minden problémát megold ezt legalább 2008 óta illene tudni. Ami egyik helyzetben haszonos eszköz, az egy más környezetben ártalmas lehet.

András Horkay 2016.12.06. 10:28:25

@Roan: Létezik extra profit, ami ellentétben Marx 5-7 % os tőkearányos nyereséghez való számításával lehet akár 100 -1000 % is, de a létrejöttéhez piaci monopólium, szerzői jog, szabadalmi védettség stb. kell. Ebben az esetben a gyártó + kereskedő addig emelheti az árat, amíg a kereslet elviszi a termelt mennyiséget. Ilyen pld a gyógyszer is. Egy idő után persze ha megszűnik akivételezett helyzet ez is megszűnik, eltűnik az extra profit. Élelmiszeripari példa a Wagyu marhahús, egy kiló 30-40000 Ft és el tudják adni. De van ilyen sok. PLd az okos telefonok ára is sok esetben ilyen volt. A piaci ár elég messze van az előállítás költségeihez. A szolgáltatások ban is van sok ilyen, a profi sebész dráaga, a úcs operaénekes szintén. A Kis Grófó féle gajdolást is megfizeti a nép :) . Az emberek tájékozatlansága elég érdekes, mert pld C vitamint por alakban a tizedéért kapod meg mint a tablettát, csak az szép szines dobozban van.

Faszerkezet 2016.12.06. 10:31:05

@HussarX:

Persze nem vagyok tisztában a bérviszonyokkal....

Nahde gondolom egy cba-s alkalmazott megkereshet mondjuk nettó 100-at. Azért azt ne mond, hogy egy aldi-s alkalmazott megkeres nettó 300-at.......

Mr. Rustical 2016.12.06. 10:32:30

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:
Pont nem értünk egyet. A gazdaságpolitika egész jó irányba halad, és még arra is tekintettel vannka, hogy politikailag mi vállalható, s mi nem. Sajnos nem lehet nyakló nélkül járulékot csökkenteni, meg oktatásra költeni, mert akkor nem jut a nyugdíj-emelésre, meg arra, hogy személyesen mindenki levelet is kapjon, amiben elmagyarázzák, hogy kinek köszönheti a csekket. A nyilvánosság kiegyensúlyozása is sokba kerül, és még sehol se tart, mindenhonnan csak a baloldali narratíva folyik.
Az, hogy ki érdemtelen, meg ki nem, relatív. Személy szerint eléggé meg vagyok sértődve, hogy kihagytak a nemzeti felső-középosztályból, dehát ez van.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.06. 10:34:40

@Pan Modry: "a finnek a 80-as evektol ezerrel toltak a penzt az oktatasra"

orbánék ezzel ellentétban visszaporoszosították az oktatást, növelték a szegregációt, stb. Magyarországnak nincs szüksége korszeű oktatásra, a finnekkel ellentétben rengeteg a kiaknászható természeti kincsünk, úgymint... a... izéé... :))

nu pagagyí 2016.12.06. 10:37:44

@Mr. Rustical: Természetesen sehol sincs korlátlan szabadpiac, hiszen a szabályokat meg kell állapítani és be kell tartatni. Ez egy idea természetesen, amire viszont célszerű törekedni, mert valós teljesítményre kényszeríti a résztvevőket és esélyt ad mindenkinek, aki törekvő. Az az indok, hogy sehol sem korlátlan nem alapozza meg a mutyigazdaságot ideológiailag. Talán egy példából megérted: attól, hogy nincs tökéletesen jó ember, nem következik, hogy akkor szemét tetűnek kell lenni. A tolvajoknak persze nem fekszik a verseny, amiben bukni is lehet, ők erőfeszítés nélkül szeretnének náluk tehetségesebbek rovására gazdagok lenni.

nu pagagyí 2016.12.06. 10:44:26

@Mr. Rustical: Tudod, először tanulni kell, aztán teljesíteni. Nálunk tanulás és teljesítmény nélkül akarnak piachoz jutni a hatalmi rezsim emberei. Baszk földön feltételezem, a versenyben edződtek a nagyra növő hazai vállalkozók, nálunk meg törvényekkel nevezik ki a strómant. Ahogy Simicska cégbirodalma sem áll meg a saját lábán, Mészáros Lőrincé is az enyészeté lesz, ha bezárul a közpénzcsap és csak hatékonysággal, versenyképességgel lehet boldogulni. Lehet hizlalni a szart, csak nem érdemes, mert már mindent ellep. Nincs levegő.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.06. 10:44:51

@Mr. Rustical: "A gazdaságpolitika egész jó irányba halad,"

Szeretnék a te csodaszép párhuzamos világodban élni, mert itt pont rossz irányba halad M.o. gazdaságpolitikája. A versenyképességünk európabajnok legutolsó, az EU-s segélyek kontrproduktívak, stb. Csak annyi a remény, hogy a fékezhetetlen agyvelejű eltolcsit hagyják, hogy az MNB-ben lopja a milliárdokat, és nem engedik többé a gazdaság kormányrúdjához.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.12.06. 10:47:56

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:

Marhaság.
MInden gazdasági mutató szerint az Eu középmezőnyében vagyunk.

Az az elkúrók alatt volt, mikor mindenben utolsóak voltunk, és a Görögökkel egy szintre züllesztették kedvenc elkúróid az országot, a Szlovákok elötti pozícióból.

SOHA TÖBBET MSZP GYURCSÁNY DIKTATÚRÁT !

András Horkay 2016.12.06. 10:48:14

@Mr. Rustical: "hogy az erőforrásokat a közösségen belül tartsa és használja fel" Ez tévedés de inkább hit. Nagyjaink a gazdaságban pont kitolják a pénzt, és nem keveset.

halaloszto 2016.12.06. 10:52:24

@tron.encom: az állami dotáció nem segít versenyképesnek lenni! pont az ellenkezőjét éri el. ugyanúgy, ahogyan úszógumival nem lehet megtanulni úszni. az állami hátszél annyit ér el, hogy ezek a cégek elvegetálnak annak ellenérre hogy fejlődni képtelen szarok.

az államnak az lenne a szerepe, hogy megteremti a feltételeket. épít utakat pl a fejlesztendő területekre. ha lesz út, lesz értelme oda pl boltot építeni. vagy csinál rendes szakképzést, ahonnan a modern kereskedelmi módszereket ismerő fiatalok jönnek ki. mondjuk a meto árazópisztolytól fejlettebb módszereket lehetne onnantól használni a coopban.

Vajk

halaloszto 2016.12.06. 10:55:09

@Faszerkezet: ha nem vagy tisztában vele, akkor miért írsz ilyen hülye tippeket?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.06. 10:55:58

@Ballib cenzúrázók réme 19: "MInden gazdasági mutató szerint az Eu középmezőnyében vagyunk."

:)) Most te a Batyu kifigurázója vagy, ugye? Nagyon jól tolod, egy pillanatra megtévesztettél.

Ybl 2016.12.06. 10:57:01

@NemodaBuda:

Egy patkány tesco vásárlót hallottunk.

Pan Modry 2016.12.06. 10:58:57

@Ballib cenzúrázók réme 19:

ehhez kepest Orban alatt is javult a szlovakok es lengyelek relativ pozicioja MO-hoz kepst, EZT MOST JOL BESZOPTAD KISKOMAM?? :DDDD

Yoss 2016.12.06. 11:26:22

@monddazigazatmar: Részemről semmit nem veszek, semmilyen szolgáltatást nem veszek igénybe, ami bármilyen módon a fideszhez köthető. És nem azért, mert balos lennék, hanem azért, mert nem vagyok hajlandó semmit támogatni, amiből ez a mocskos rabló diktatúra hasznot tud hajtani magának és még több közpénzt lopjon el. Ezekkel én semmilyen közösséget nem vállalok, hiába magyarok. Elvileg. Az ország elsődleges prioritása, hogy minél előbb megszabaduljunk az orbán rendszerétől. Tőlem jöhet, jobbos, balos, közép kormány, akárki aki tényleg az ország és a nép javát akarja, de ezek konkrétan egy rákos daganat az ország testén. Eu szinten példátlan, hogy még megtűrik. Bár normális politikus már rég nem áll szóba vele, a visegrádi hármak is simán kihátráltak mögüle. Kizárólag diktatúrákkal barátkozik. Hát köszi, nekem ez nem pálya.

Yoss 2016.12.06. 11:29:03

@Ballib cenzúrázók réme 19: Te teljesen hülye vagy. Konkrétan még Románia is lehagyott minket, nem beszélve a többi visegrádi országról. Majd, ha a szegény nyomorult kihasznált nyugatiak, tömegével, hosszú sorokban állva sírva könyörögnek a magyar letelepedési vízumért, akkor majd elhiszem, hogy itt jobb. Addig meg azt hamisít ez a mocsok kormány, amit akar.

nu pagagyí 2016.12.06. 11:31:47

@Ybl: A tescoba olyanok járnak, akik szeretik, hogy van választék és képesek eldönteni, mi felel meg nekik a legjobban. A CBA előfutára az állami közértnek, aminek szovjet verziója arról volt híres, hogy a polcon csak egyféle konzerv volt, abból viszont több ezer. A hozzád hasonló birkanépnek nagyon is megfelelt, most is nosztalgiával gondol rá.

A CBA-val több baj is van: nem járul hozzá a magyar mezőgazdaság fellendüléséhez, az is szlovák tejjel van tele. Nem vagyok bennfentes, csak egyszerű fogyasztó, azt mondom, amit látok és sejtek: nem termeltet, nem képzi a dolgozóit, nem fizeti meg őket, nem törekszik minőségre. A CBA franchise rendszere teljesen esetleges nem segíti a boltjait, magukra vannak utalva. Ettől függetlenül van egy pár invenciózusabb vállalkozó CBA színekben, meg van egy csomó haszonleső gyanús eredetű termékekkel, meg jó pár tehetségtelen versenyző silány üzemszervezéssel. Nem utálom a CBA-t, de nem is odajárok, ha különlegesebb, vagy jó minőségű árut szeretnék éppen venni.

Faszerkezet 2016.12.06. 11:44:32

@halaloszto:

Mint láthattad volna, egy felvetéshez fűztem hozzá, hogy az úr szerint a felesége 2-3-szor többet keres az aldiban.

amit én a magam részéről nehezen hiszek el, ám természetesen nem tartom kizártnak, hogy ma Mo-on 300 nettót vigyen haza egy aldi pénztáros.

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.06. 11:53:42

@Yoss: ennyire nem valószínű hogy hülye, csak hát ezért kapja a fizetést a vitrinek urától.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.12.06. 11:54:19

@Pan Modry:

Természetesen hazudsz, mint minden Gyurcsnyista.

Itt látható a grafikon, és összehasonlítható minden országgal a magyarok teljesítménye:

https://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+gdp

https://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+unemployment

Szultán. 2016.12.06. 12:02:37

Ez a cbaizé ez valami offshore trutyi? Mert akkor értem...

DFK 2016.12.06. 12:05:36

@monddazigazatmar: Az a helyzet, hogy az Aldi nemcsak árban, hanem miőségbven is veri a CBA-t, Real-t, COOP-ot. Árban még SPARt is veri.
Konkrétan SPARban csak szükség esetén vásárolok, COOP-ba nagy ritkán, CBA-ba, Real-ba be se megyek ha lehet. Aldiba járok (esetleg Lidl).
A CBA, Real és COOP boltok a szar minőségű áruik miatt mennek tönkre.

Muad\\\'Dib 2016.12.06. 12:12:29

@nu pagagyí:
"...A CBA előfutára az állami közértnek, aminek szovjet verziója arról volt híres, hogy a polcon csak egyféle konzerv volt, abból viszont több ezer..."
Ez így erős sarkítás. Ahol lakom a környéken kisebb boltokból van Tesco Expressz, Spart, meg CBA. A Spar errefelé a legalja. A putri s*ar ahhoz képest fellegvár, ami a környéken a Sparban megy. Tesco Express-ből kettő van, az egyik normális a másik putri. A CBA viszonylag jó. Anyáméknál ugyanígy van mindhárom, ott a CBA a hulladék, a Spar a legjobb. Szóval nagyon függ ez az adott bolt vezetőjétől.
Nyilván a nagyobb boltokban több a választék (Bár Tesco-ban már futottam bele nem ergyszer olyanba, hogy konkrétan nem tudtam zöldséget venni, mett nem volt, mint a legsúlyosabb cucializmusban. Se krumpli, se hagyma, nuku).

Muad\\\'Dib 2016.12.06. 12:26:13

@DFK:
Aldi meg minőség egy mondatban azért erősen durva...

DFK 2016.12.06. 12:38:13

@Muad\\\'Dib: Hát sokkal minőségibb, mint a CBA, Real, Coop.

Muad\\\'Dib 2016.12.06. 12:40:50

@DFK:
Mint feljebb írtam, ez leginkább boltfüggő. Olyan húsokat láttam nemrég Aldiban, hogy a kutyának nem adnám oda. Zöldséget elvből nem veszek ott, mert amikor egyszer bevállaltam és a 80%-a a szemetesben kötött ki.

Bobby Newmark 2016.12.06. 12:53:15

@monddazigazatmar: "Jobban szeretik mert olcsóbb bír lenni, mert egy igen tőkeerős külföldi vállalat."

Nem, azért szeretik jobban, mert a CBA egy fos. Hogy MIÉRT fos, az meg legyen az ő problémájuk.

"Hát persze. Végül is teljesen mindegy az országnak, hogy Frizt németben adózik, tart fent lakást, autót vagy Pista itt. "

Igencsak kevés Fritz jár be Németországból árut tölteni, de még csúcsmenedzselni is.
És igen, picsára mindegy, hogy Fritz viszi ki a pénzt az országból, vagy Lázár menekíti ki offshore számlára, esetleg vesz belőle külföldön gyártott luxusautót, órát, táskát. Te meg én azt a pénzt soha a büdös életben nem látjuk ÉS AZ ORSZÁG SEM.
Az a baj, hogy olyan seggidióták vagytok, hogy elhiszitek, hogy az jobb, ha a magyar lopja el tőled a pénzt.

"Ez nem fidesz szavazós kérdés, hanem minden magyar ügyének kéne lennie. "

Majd ha a szarfaszú Orbánék hagynak annyit az átlag magyar zsebében, hogy legyen pénz a nemzeti érzelemre, akkor majd talán, a lakosság egy részének ez szempont lesz. Addig meg lehet róla álmodozni.

"Csak annyira hülye vagy, te is meg a kis kommentelő haverjaid is mint a fasz, és nem látsz távolabb az orrodnál. "

Mondja ezt az, akinek számít, hogy a tolvajnak milyen a nemzetisége. Aki tapsol ahhoz, hogy hülyének nézik és kifosztják. Egy agymosott, idióta balfasz vagy.

"Abszolút leszarom a cba-t, de a magyar kormánynak a magyar cégeket kell előnybe hoznia."
Na ezért vagy egy igazi ostoba kommunista pöcs. Nem, a kormánynak ez kurvára nem feladata, de mondok jobbat, az államnak sem. A kibaszott cégnek lenne az az ÉRDEKE, hogy versenyképes legyen, de amíg ez nem cél, és a langymeleg álló fosban nevelkedett, kormányzatilag bevédett cégeket a picsába le fogja nyomni egy külföldi cég, ami meg ÉRTI, hogy mit jelent a piaci verseny. Sőt, ahogy látod, még az ellenséges jogi és adókörnyezet ellenére is lenyomja a bevédett szart a picsába.
És ezt vagy képtelen felfogni, mert egy ostoba komcsi fasz vagy.

"van minden ellen, ami hazai."

Jobban mondva minden ellen, ami SZAR. Ha ez épp hazai, hát bocs, de attól még szar. És a szar akkor sem kell, ha te csináltad a saját rózsás ánuszoddal.

pali923 2016.12.06. 13:16:49

@Mr. Rustical: Ez egy értelmes hozzászólás volt, észérvekkel, és el is ismerem, hogy igazad van.
Viszont a versenynek azért mégiscsak van valami hatása a világra általában, még ha ezt nálunk nem is mindig hagyják érvényesülni. Elég sokan megírták itt fent a keresetlen és sajnos jogos véleményüket a hazai láncok boltjainak állapotáról. Pedig ott van a konkurencia, és mégis ide jutottak, hogy még Viktor is sajnálkozik. Hol tartanának, ha nem lenne itt az Aldi és a Tesco? Mert abban nem hiszek, hogy akkor a magyar cégek sokkal előrébb lennének, ha nincs a külföldi konkurencia.

Pár hete voltam egy osztrák Billában, egy falu szélén, közel a magyar határhoz. Választékban, minőségben, környezetben a legtöbb magyarországi akármilyen külföldi tulajdonú bolt elbújhatna mögötte. Nem biztos, hogy akár egy Tesco versenyezni tudna vele ott a faluban. Aztán voltam pár napja a mi kis falunkban, ahol egy db Coop bolt van. Tanúja voltam egy beszélgetésnek egy boltos és a boltvezető asszony között. A beosztott szólt, hogy x szalámi elfogyott (valóban üres dobozok álltak a hűtőpultban). Mire a főnök válasza (szó szerint): ha elfogyott, hát elfogyott, majd hoznak a jövő héten.
Szóval lehet, hogy támogatni kellene a magyar boltosokat, de azért be kell látni, hogy a magyar vevők érdekeivel is kéne valakinek foglalkozni. Márpedig a magyar láncok nem nagyon törekednek erre. Akkor meg marad a Lidl és társai.

És akkor még egy szót sem ejtettem arról, hogy ezek a magyar boltosok hova, mennyi pénzt csorgatnak, meg milyen pártpropagandát folytatnak. Mert az meg nem lenne a dolguk, inkább áruljanak normális szalámit. Mindenki jobban járna.

DFK 2016.12.06. 14:20:13

@Muad\\\'Dib: Ja, húst, zöldséget csak a piacon veszek, felvágott, tej, stb azt meg az Aldiban.

bebe tv 2016.12.06. 20:39:51

András Horkai:

Biztos van abban csavar, hogy a neves cégek is szállítanak a diszkont láncok márkanevein is termékeket. Jó pár évvel ezelőtt a német RTL sugárzott egy műsort, ahol egy szakember megismertette a nézőkkel honnan tudhatják meg, hogy ki a valódi gyártó. A hús és tejtermékek csomagolásán kivétel nélkül mindegyiken rajta van egy az EU által kötelezővé tett jelölés.Ez pl. az Alföldtej esetén HU 260 EK.
Nos ezeknek a jelöléseknek köszönhetően az összes saját márkás termék esetén ki lehet nyomozni, hogy melyik cég a tényleges gyártó.
Mivel a diszkont láncokban kapható termékek árai olcsóbbak a márkaneves termékek áraitól, ennél fogva a neves gyártó valóban csökkenti a költségeit de ezt nem úgy, hogy szemetet ad.
A Verpoorten tojáslikőr esetén pl. mindössze az alkohol tartalmat csökkenti kb. 1 %-al és máris a költségeinél van.
A Müller Milch tejberizse ami egyébként nálunk is kapható az ALDI-ban MILFINA márkanév alatt, csak annyiban különbözik a Müller Milch eredetijétől, hogy valamivel kevesebb a cukor valamint a kakaópor benne.
Ugyanígy különbség van a Németországban készült Henkel mosóporok valamint a nálunk gyártottak között is. Az ok igen prózai. A kelet-európaiak a bérszínvonaluk miatt nem tudnák megvenni az eredeti technológia szerinti összetételű terméket.
Tehát én óvakodnék attól, hogy leócsároljam a külföldi diszkont láncok által kínált élelmiszereket.

Nzoltan 2016.12.07. 08:01:14

@Pan Modry: Te ufo vagy baszki. Biztos a holdról jössz. Nézz már utánna B+.

Nzoltan 2016.12.07. 08:05:37

@Muad\\\'Dib: Én a fagyasztott halfiléval jártam így. Választék híján pangasiust vettem, de az nem hal, hanem vízben úszó vatta. :-D

Nzoltan 2016.12.07. 08:12:16

A sok hülye balos CBA gyűlölők szerint sokkal szarabb a magyar közértban a rama, a bertolli, vagy a milka. Ja Ennyire azért nem kellene benyalni amit a p(r)olitikusaik zengenek.

Roan 2016.12.07. 11:30:47

@András Horkay: Ez mind szép, csak hogy a példáid egyike sem a kereskedelemből való, azaz nem a kereskedő, hanem a gyártó részesül a szokásosnál magasabb profitban. Amúgy a magas hozzáadott értékű termékek eladási árát elsősorban nem az előállítási költség határozza meg, ugyanis a költségszerkezetben gyakran nem ezek a legmagasabb tételek, hanem a marketing/értékesítés és a logisztika. A gyógyszereknél a kutatás-fejlesztés ösztönzése miatt adnak védelmet a termékekre, ami valahol azért érthető. Senki nem fektet bele szívesen egy költséges több éves kutatásba, ha tudja, hogy amint megjelenik, a terméke, egy noname k+f nélküli gyártó azonnal lekoppintja a terméket. A por és tabletta alakú C-vitaminnál is akad egy - nem is elhanyagolható különbség - a vivőanyag. Ugyanis ennek köszönhető, hogy ez utóbbi hosszan szívódik fel, és fokozatosan fejti ki a hatását, szemben a porral, ami egy gyors löketnek felel meg, aminek jó része lehet, nem is szívódik fel.

Bobby Newmark 2016.12.07. 11:38:40

@Nzoltan: Nem, faszidióta, hanem a választék szarabb, meg ami megromlott, az. De egyed csak a penészes szart, az való neked. Hülyébb már úgysem leszel tőle, viszont ha beledöglesz, az nekünk csak jó lesz.

Egyébként meg kurvára nem csak a baloldal rühelli a mocskos cigány tolvaj pofátokat.

András Horkay 2016.12.07. 14:08:54

@Roan: A por C vitamint úgy érdemes felhasználni hogy egy palack ásványvízben feloldod a megfelelő mennyiséget és elosztod egész napra, kéthárom decinként fogyasztod el, és akkor ugyanott vagy mint a tablettával, a tizedéért. A kereskedő akkor részesül magas profitban ha akciós készeleteket tud megszerezni, illetve tömegesen rendel valamit amit keresnek is. A példa kedvéért pld van egy tétel, aminek a bolti ára 1000 Ft (súlya 5 kg) az importáló nagykereskedőtől pedig 250 Ft -ért meglehet szerezni. Keresett cikk, tehát ha tonnát rendel a viszonteladó akkor ingyenesen ki is szállítják neki. 500 Ft ért átadva a végfelhasználónak ő is nyer 50% -t és a viszonteladó is 50%-t. A végfelhasználók tömeges rendelése is megszervezhető az interneten (területi elv alapján) Egy végfelhasználónak 6-10 db kell (kb 20 vásárló igénye egy tonna). Hol van ez a 6,5 %-os extraprofit minősítéstől.

HussarX 2017.02.02. 18:49:41

@Faszerkezet: Nálunk a CBA-ban nem üzletvezető beosztásban nettó 500/óra évek óta, és kevesebb, mint valós órára bejelentve, Aldi/Lidl, korrekt elszámolás, 30-35/óra/hétben beosztástól és eltöltött évektől függően bruttó 250-300 lehet, főpénztárosi vagy helyettesi beosztásban, az Aldinál kicsit több/óra és jobb a km elszámolás is: fele benzin vs. 9 ft/km. 3 gyereknél kb 310e-ig adómentes, a bruttót majdnem teljesen megkapja.
süti beállítások módosítása