B1 blogcsalád



Ezért nem tudja Orbán körbekeríteni az országot

2015. október 15. - Egyenlítő blog

Mióta csinos is kerítés zárja be(ki) Magyarországot, ezen létesítmény támogatói két falrengető révet szoktak hozni mellette.

  1. Az egyik, ha nem akarok kerítést, vigyek haza egy menekültet. Erre szavakat sem érdemes pazarolni.
  2. A másik, hogy azzal bezzeg nincs bajom, ha az Egyesült Államok (tudjuk a Gonosz és Soros György birodalma) épít kerítést például a mexikói határára.

Mondjuk mindig melegség önti el a szívemet, amikor tapasztalom, hogy akadnak, akik még helyettem gondolkodnak és éreznek is. Megint egy gonddal kevesebb.

De azért arról a kerítésről nekem is lenne egy-két szavam. Már csak azért is, mert az amerikai határőrség vezetőjének (Border Patrol) engedélyével és a German Marshall Fund segítségével járhattam ott.

  1. Először is, az a kerítés is igen nagy vitát váltott ki, jócskán voltak ellenzői és támogatói is.
  2. Másodszor, ott egészen más típusú a probléma. Az egyik oldalon a nagy és gazdag Amerika, a másikon a jóval szegényebb Mexikó. Ráadásul az USA-beli, de főleg a kaliforniai gazdaság könnyedén felszívta az olcsó mexikói munkaerőt. Az emberek tömegével jöttek át, dolgoztak az amerikai oldalon. Jó részük praktikusan ingázott a két ország között. Mindehhez az is hozzátartozik, hogy a nem jogszerűen ott tartózkodók gyerekei is járhattak iskolába, és bizonyos feltételek mellett még egészségügyi ellátásra is jogosultak.

Szóval a hasonlóság fő lényegi pontja leginkább maga az építmény. No de a hangulata egészen más. Idéznék a San Diego - Tijuana határról akkor írt tudósításomból:

Kapaszkodik az ember a kerítés tetején.

ember_a_falon.JPGFúj a szél, az esték is hűvösek már errefelé, nem a legkényelmesebb hely egy ilyen kerítésen üldögélni. De az ember csak kapaszkodik, és nem mer leugrani. Ugyanis éppen most fékezett mellette a határőrség terepjáró dzsipje. Kászálódik ki a határőr és vagy fél tucatnyi európai újságíró San Diegótól délre, az Egyesült Államok és Mexikó határánál.

Ugye, megmondtam – lelkendezik a határőr. Ezek ilyenek, állandóan csak szöknének át – mutogat az emberre, ott a fal tetején. Az újságírók hümmögnek, villannak a vakuk. Az ember, ott a fal tetején, elunja a dolgot és lekiált a határőrnek:

Halló, sokáig ácsorognak még itt? Mert nem túl jó ám fent kuksolni.

A határőr feje elvörösödik ekkora szemtelenség hallatán, és spanyolul üvölt vissza:

Igen, nagyon soká.

Az ember tehát visszamászik a mexikói oldalra, s néhány perccel később látjuk egy hasadékon át, amint társaival tüzet gyújt, hogy annál melegedjen. Majd ha mi arrébb megyünk, újra nekiindul. Marco A. Ramirez, a San Diego-i határőrkörzet mexikói nemzetiségű tisztje csak legyint erre. Véget nem érő macska-egér harc ez.

Hiába építettek itt a körzetben három sor magas kerítést, hiába a rengeteg határőr, a technika, a radarok, az új fogdák és a szuperintelligens számítógéphálózat, amelyen nyilvántartják a menekülőket. Az emberek Mexikóból csak jönnek, jönnek.

Van, aki a jobb élet reményében, más csak "üzleti ügyben", csempészáruval érkezik. A többség persze a korlátlan lehetőségek hazájába vágyik. Csak előbb éppen a korlátokon kell átjutnia.

Ramirezék naponta átlagosan ezerkétszáz embert fognak el. Sokakat közülük már névről ismernek.

Elkapjuk a fickót, visszatoloncoljuk, a másik oldalon megeszik egy hamburgert, aztán ismét próbálkozik – magyarázza a helybéli szokásokat Ramirez. És aki átjut a határon, az aztán eltűnik a kontinensnyi országban. Aki viszont fennakad, azt beszállítják a határőrség fogdájába. Egy kör alakú teremből nyílnak a szűk, rácsos zárkák. A terem felé eső falon végig ablakok. A középen dolgozó tiszt, miközben számítógépén a jelentést írja, szemmel tarthatja foglyait. Mindenkitől ujjlenyomatot vesznek és ellenőrzik, nem körözik-e az Egyesült Államokban. Most a magyar fogdák és kényszerszállók képeit nézegetve, úgy emlékszem, hogy ez azokhoz képest, minden rács ellenér, egy Hiltonhotel volt. Rend, tisztaság, átláthatóság, mellékhelyiségek kulturáltam


Volt, hogy egy kiéhezett családnak én rendeltem a saját pénzemből pizzát, mielőtt visszaküldtük őket – igazgatja az oldalán fityegő jókora pisztolyt a határőr. – Tény, hogy sokszor még a legrosszabb itteni fizetésből is jobban meg lehet élni, mint a legmagasabból odaát – teszi hozzá Ramirez, aki bár az Egyesült Államokban született, de Mexikóban nevelkedett, s úgy tervezi, ha majd nyugdíjba megy, oda is tér vissza. Mostanság is gyakran jár haza,

azzal persze nem dicsekszik, hogy mexikóiak elfogásával keresi a kenyerét.

Miután jó néhány környékbelinek kapóra jön az olcsó munkaerő, még munkalehetőség is akad. Attól függően, hogy ki számolja, csak Kaliforniában 1,2 - 2 millió illegális bevándorló él. Egészen a legutóbbi időkig részesülhettek orvosi ellátásban, gyermekeik ingyen tanulhattak az állami iskolákban. Ugyanis a Legfelsőbb Bíróság még 1982-ben határozott úgy, hogy az iskolák nem vizsgálhatják, miként került valaki az Egyesült Államokba. Állítólag mindez három milliárd dollárjába – ez az éves költségvetés tíz százaléka – kerül a kaliforniai adófizetőknek. Kétségtelen 1994-ben egy népszavazáson a polgárok többsége arra voksolt, hogy vonják meg a szolgáltatásokat az illegális bevándorlóktól és gyermekeiktől. A liberálisok szerint ez embertelen és igazságtalan, az USA gazdag ország, képes állni a cechet, különösen, ha kihasználja ezeket az embereket, olyan munkára, amit más amúgy sem végezne el. Úgyhogy

libikókaszerűen változik, éppen kinek az igazsága érvényesül. Ismerős a helyzet.

ramirez.jpgAz átszökők kilencven százaléka végül is tisztességes ember, de a maradék tíz bűnöző – magyarázza Ramirez, miközben zötykölődünk tovább a határ mellett a terepjárón. Ő egyébként az elmúlt tíz évben mindössze háromszor kényszerült használni a fegyverét, de a kollégái közt akadnak, akik jóval többször keveredtek tűzharcba.

Egy tisztességes méretű drogszállítmány hatalmas érték, érdemes érte kockáztatni. Meg aztán működnek itt embercsempészek is. Szabott árfolyammal, kínait háromezer dollárért, salvadorit kétezerért, mexikóit már ötszázért szöktetnek át. Ám aki biztosra akar menni a letelepedéshez, munkavállaláshoz szükséges úgynevezett zöld kártyához – majdnem olyan mint a valódi – öt-hatezer dollárért juthat, de egy rendszeres határátlépéshez szükséges igazolás már 350-ért is beszerezhető. Miután a kereslet óriási, buknak is le korrupt tisztviselők. Elhagyjuk a Heroin-völgyet és a költői Arany-csúcs nevet viselő helyet. A kocsi nagyot fékez egy kivilágítatlan dzsip mellett. Csak a légkondicionáló búg egyenletesen. Fiatal, egyenruhás srác tekeri le az ablakot.

Figyeltem, ahogy jöttök – bök az előtte lévő képernyőre. A kocsi tetején lévő infrakamera mindent lát a sötétben is. – Néztem, amikor beszélgettetek a kerítés tetején csücsülő emberrel, aztán visszamentetek az őrsre. Még egy kutyát is nyomon tudok követni, nemhogy ennyi újságírót.

És mi lett a mi emberünkkel? – kérdezzük.

Miután elmentetek, átmászott a kerítésen, futott befelé. Én rádión szóltam a többieknek merre jár. Mire visszaértek a parancsnokságra már biztosan ő is ott lesz valamelyik fogdában – tekeri tovább a kamerát. Bár vagy két kilométerrel arrébb állunk, jól látszik, hogy

a falnál nagy a forgalom, másznak át a szerencsét próbálók.

A San Diegóból kifelé vezető kétszer tíz sávos, állandóan zsúfolt autópálya szélén szokatlan figyelmeztető tábla: egy család rohan át az úton. Ha nem gázolják agyon őket, túljutottak a második akadályon is.

Aki Mexikóból szökik át, és nem bűnöző, ha önként visszatér, ezt minden következmény nélkül megteheti – magyarázta washingtoni irodájában a határőrség vezetője Doug Kruhm tábornok. – Ám akiről kiderül, hogy bűnöző, azt deportálják, s vagy kiadják oda ahol a bűncselekményt elkövette, vagy az Egyesült Államokban ítélik el. Akik többször próbálkoznak átjutni a határon sokat kockáztatnak, a második lebukás után, akár öt évre is lecsukhatók.

Ramirez szerint munkájában a legnagyobb eredmény, ha szolgálat után élve hazamegy, senki sem lőtte, szúrta le. Na, meg egy kicsit az Egyesült Államokra is vigyáz, mutat előre, ahol nagy dörrenéssel nyílik a vaskapu. Határőrök kíséretében több tucat mexikói battyog vissza szülőhazájába. Túlzottan nincsenek elkeseredve. Holnap újra nekivágnak.

Dési János

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr617970273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 09:10:32

"Ezért nem tudja Orbán körbekeríteni az országot"

Arra nem gondolt a kedves posztoló, hogy leginkább azért, mert nem is akarja?

"Mondjuk mindig melegség önti el a szívemet, amikor tapasztalom, hogy akadnak, akik még helyettem gondolkodnak és éreznek is."

Nekem is, amikor egy blogger helyettem akar gondolkodni és érezni.

Hogy értsd, kedves posztoló: Ahogy te itt megírtad a véleményedet, úgyanúgy másnak is joga van ugyanehhez. Tudom, számodra hihetetlen, hogy a szólásszabadság nem csak rád vonatkozik, de így van.

@$$$=$$$:

+1

@GépBalta:

+1

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 09:13:39

"Hiába építettek itt a körzetben három sor magas kerítést, hiába a rengeteg határőr, a technika, a radarok, az új fogdák és a szuperintelligens számítógéphálózat, amelyen nyilvántartják a menekülőket. Az emberek Mexikóból csak jönnek, jönnek."

Kedves posztoló, ugye nem azt akarod sugallni, hogy kerítés nélkül is ugyanannyian mennénák át Mexikóból az USA-ba?

VHB 2015.10.16. 09:14:04

Szuper cikk, de mit cáfol? A kerítés nem tökéletes ? Vagy a migránsok mindenáron átszöknek? Vannak köztük bűnözők? Ezeket eddig is tudtuk.

chrisred 2015.10.16. 09:14:14

3. Bár a cikkben is feltűnik kicsit elkenve, a mexikói határfal a drog elleni háború keretében készült, ezért elsősorban nem is az az elsődleges funkciója, hogy egyes személyek átjutását lehetetlenné tegye, hanem a több tonnás kábítószerszállítmányoknak az átjuttatását logisztikailag problémássá tegye. Szerintem ez az elsődleges különbség, ami miatt nem érdemes összehasonlítani a két létesítményt.

Lődörgő Hollandi 2015.10.16. 09:42:10

Kedves kerítés pártiak! A menekülteknek eszük ágában sincs Magyarországon maradni. Ha épeszű módon megszervezzük a regisztrációt és a szállítást, fel sem tűntek volna senkinek. Ezzel szemben elköltöttünk 20 milliárd forintot, a menekültek ugyanúgy jönnek és pár haver 10000 forintos órabérért kötözi a kerítésdrótot az oszlopokhoz! Gondoljatok bele, hány stadiont lehetett volna építeni ebből a pénzből!!
Mellékesen mondom, ugye nem tartjátok véletlennek, hogy a menekülteket a belváros közepén táboroztatták? Annyit kellett volna tenni, hogy bejelentik, hogy a bécsi vonatok mostantól kelenföldről indulnak....

prfact 2015.10.16. 09:46:47

Van egy óriási különbség az USA és a magyar kerítésmászók között. A mexikóiak munkájára óriási kereslet van, ezzel szemben magyarországnak nem kell olcsó munkaerő, a magyar mukaerő elég olcsó, pont az a gond, hogy az alacsony képzettségű egyre népesebb rétegnek milyen közmunkát találjanak ki. A mexikói migráns nem fog segélyért sorba állni, nem kezd el balhézni és köveket dobálni, tüntetni, ha nem kap ingyen halal előírásai szerint elkészített szendvicset, hanem beáll a sorba ahol a munkát osztják, ezzel szemben láttuk, hogy a mi migránsaik mennyire alázatosak és hálásak. Ha az USA nem tudná használni az illegális mukaerőt és a környező lakosságnak kárt okoznának a migránsok, meg tudnák azt a kerítést építeni hogy ne lehessen rajta átjutni.

konrada 2015.10.16. 09:49:22

Szóval hogy értsük: Dél és Közép-Amerikáboól, illetve azon keresztül csak napi 1000-1200 ember akar átmenni az EU-nál gazdaságilag erősebb, területileg nagyobb, népességileg 2/3 akkora USA-ba.

...ha csak ennyi akarna átjutni az EU-ba is - úgy hogy a nagyobb részét visszadobják azzal, hogy holnap újra próbálkozhat, úgy tényleg nem kéne kerítés... ...szemben az USA-val.

Buchhalter 2015.10.16. 09:50:34

Most a baloldal ezekkel a posztokkal méri fel a támogatottságát?Ha igen,akkor elég siralmasan állnak.A kerítésről meg annyit,hogy a házunk körül van és ezt lehet is érteni ,hogy mire célzok ezzel.Egy ballib úgyse akarja ...

konrada 2015.10.16. 09:50:56

@Lődörgő Hollandi:
Nem érdemes elmagyarázni már a Schengeni, meg a Dublini egyezményt, mert aki eddig se volt képes felfogni....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 10:06:34

@Buchhalter:

"Most a baloldal ezekkel a posztokkal méri fel a támogatottságát?"

Én pár napja már felméretem a ballib támogatottságát. Közutakon (nem autópályán vagy gyorsforgalmi úton) bejártam vagy 200 kilométert, de csak elvétve láttam bekerítetlen családi házat.

Kb. ilyen arányú lehet a ballib támogatottsága is. :D

aleb19 2015.10.16. 10:07:17

a magyar kerites csak arrol szol hogy a sandniggerek ne a magyarugaron niggerkedjenek hanem mashol

Brix 2015.10.16. 10:10:23

@Lődörgő Hollandi: "A menekülteknek eszük ágában sincs Magyarországon maradni. " Ezt az érvet már sokszor hallottuk, de nem igaz. Sajnos, egyre többen vannak, főleg az afrikaiak és az afgánok között, akiknek "már jó " Magyarországon is. A itt ragadtak között sok olyan van, akiket már korábban visszaküldtek Nyugat-Eu.-ból , mert nem fogadták el a menekültstátuszukat és most nálunk dekkolnak.

konrada 2015.10.16. 10:21:28

@Brix:
No ezt nem képesek megérteni: Magyarország akármilyen vacak helynek is tűnik nekünk, egy afgán, etióp kecskepásztornak maga a földi mennyország otthoni viszonyaikhoz képest.
Így ha bezárul a nyugati határ (mert be fog), de mi nyitva hagyjuk a keletieket, akkor ítt állnak majd meg...

Brix 2015.10.16. 10:27:56

A kerítés a lehető legjobb dolog, amit a mostani helyzetben a kormány ki tudott találni, hiszen funkcióját jól betölti. A migránsok nem lepik el Budapestet és Debrecent, ami már óriási haladás a megelőző viszonyokhoz képest. Ennél már csak egy hatékonyabb határvédelem lenne: ha lehetőségük lenne a határt őrzőknek fegyvert használni. A folyamatok olyan irányba mutatnak , hogy ez is eljön előbb-utóbb...

Mr. Rustical 2015.10.16. 10:34:33

Nagyon okosan meg lett mondva.
Ezzel szemben az európai baloldal megoldásai tökéletes hatékonysággal működnek: bárkit, aki bejön a határon, és annyit tud mondani, hogy "refugee", azonnal virággal meg kell szórni, papírok nélkül vonatoztatni, amerre ő akar menni, ameddig csak akar, ingyen lakatni, és készpénzes napidíjjal kitömni, ameddig csak kedve van maradni. Ha mégsincs, mert pl. hideg van Finnországban, akkor előzékenyen oda kell vonatoztatni, ahol nincs annyira hideg. És ott kell lakatni, etetni, pénzelni, míg a világ, s két nap.
Konkrétan ez történik most Európában.
Napi 5,000, vagy akár 5 millió embert, nem számít, nincs felső határ.
Ez aztán a működő megoldás!

KUHULIN 2015.10.16. 10:36:49

"Az egyik, ha nem akarok kerítést, vigyek haza egy menekültet. Erre szavakat sem érdemes pazarolni."
Miért is nem???

Brix 2015.10.16. 10:38:27

@konrada: Nem tudjuk mi lesz a vége, ennek a kvórarendszernek sem. Elviekben még a Dublin 3 is érvényben van , és nálunk már regisztráltak vagy 170 ezer embert...Szerintem az biztos , hogy az EU nem csak 1000 embert akar Magyarországra telepíteni. Az a nagy probléma , hogy még csak az egész migrációs folyamat elején vagyunk és akár több milló vagy szélsőséges esetben tízmillió ember is jöhet , néhány év alatt. Németország már "megtelt" így csak idő kérdése , hogy mikor kezdik el a felesleget szétosztani , a többi tagország között. Na, ebbe nem szabad belemenni!

Mr. Rustical 2015.10.16. 10:43:53

Persze abban igaza van a posztnak, hogy hosszútávon ez nem megoldás, mert ha erősödik a migráns-áradat, kellően határozott bevándorlókkal szemben nem lehet a kerítést megvédeni.
Ezek az emberek már most is gyerekeket dobálnak át a kerítésen ohne zsenánt. És ahogy romlik a helyzet Afrikában, egyre elszántabbak lesznek. Márpedig Afrikában és a Közel-Keleten vízből és élelemből egyre kevesebb, emberből meg egyre több lesz a következő évtizedekben.
Illúzió azt gondolni, hogy sok millió ember udvariasan éhen-szomjan hal csak azért, hogy ne zavarja Európa nyugalmát.
A fegyveres határőrizet is csak ideiglenesen old meg bármit. Ki fog olyan melót vállalni, ahol fegyvertelen emberekre, gyerekekre kell lövöldözni nap mint nap, évről évre? Ki fog ilyen politikára felhatalmazást adni, választásról választásra?

A rossz hír az, hogy egyelőre nincs hosszú távú megoldás.
Ezért csak ideiglenes megoldásokban lehet gondolkodni, és ezek közül a legjobb a kerítés.
Át lehet vele tolni a problémát a szomszédokra, így őket is érdekeltté lehet tenni a megoldásban.
Sajtó-figyelmet lehet vele kelteni, és formálni lehet a közvéleményt.
Valamennyire ideiglenesen vissza lehet riasztani a bevándorlókat.
És lehet reménykedni, hogy időközben a tudomány leszállítja azt a szert, amivel az emberiség megoldja a globális felmelegedés, erdőpusztulás, biodiverzitás csökkenés, túlnépesedés, energia- víz- és élelemhiány, stb. problémáját.

Mr. Rustical 2015.10.16. 10:47:37

@Brix: Valaki magyarázza már el nekem, hogy a kvótarendszerben szétosztott emberek mitől fognak Magyarországon maradni.
Röghöz kötik őket Csenyétén, vagy mi lesz?
Hogy lehet egy ilyen ötletet komolyan venni? Nyilvánvalóan politikai blöff az egész, gumicsont, amit rágni lehet.

Sascha Braun 2015.10.16. 10:50:06

El fog jönni az a nap, valószínűleg hamarabb is, mint gondolnánk, amikor a németek elzavarják Merkel mamát és tankok fognak állni a német meg az osztrák határon. Akinek akkorra nem lesz kerítése, az nagyon megszívja, ugyanis a menekültek sosem fognak elfogyni. Ahogy valaki írta föntebb, egy afgánnak (és még úgy 2 milliárd embernek) még Magyarország is maga a kánaán. Jólétben élő, eltunyult, védekezésre képtelen emberek. Ez ma Európa, főleg a Nyugat persze, de ha a német hadsereg ott áll majd a határon, akkor maradnak a horvátok, meg a szerbek, meg mi. Itt is jobb, mint Afrikában, van kaja, tiszta víz, nem lövöldöznek egymásra az emberek, jó a klíma, szépek a csajok. Jobb itt csövezni, mint Szomáliában vagy Pakisztánban? Naná! És ezt lassan minden afrikai tudja. Nem csoda, hogy szép lassan egy egész kontinens elkezd csomagolni. Lassan az utolsó sárkunyhóban is van facebook, ahol Ahmed látja, hogy Mohammednek már milyen király Németben, tolja föl a szelfit a Muttival, minden hónapban jön a lóvé, pedig nem csinál semmit, csak főállású "menekült". A vándorlás nem fog megállni. Afrikában több száz millió ember van, akinek nincs veszíteni valója. Ha mi élnénk ott, már mi is csomagolnánk...

daito 2015.10.16. 11:00:56

@chrisred: Nem.
A funkciója az illegális migráció megakadályozása és a kábítószer kereskedelem akadályozása.

A kettő között nincs prioritásbéli különbség, főleg azért, mert amíg meg nem állítod az embert/teherautót, addig nem tudod, hogy melyik ügyben jársz el.
Ugyanis logisztikai szempontból az USA éves kokain fogyasztása kb. 1 nap alatt lezavarható, 10-15 kamionnal; ha egyszerű málhás emberekkel viszed át, akkor csak a kockázat dönti el, hogy mennyit aggass az emigránsra. 1kg-ot? 10-et? 10 kg-ot egy felnőtt mexikói paraszt röhögve átvisz neked úgy, hogy fél napig cipeli; és azon kívül, hogy ingyen átjutott, adtál még neki 200 dollárt.
Akkor a Mexikóban megvett 160 ezer dollárnyi kokainodra rájön még 200 dollár költség. Ha 1kg-ot bízol rá, akkor 16e dollárnyi kokainodon van 200 dollár.
Így is, úgy is, 25-30 rongyért fogod eladni kilóját a helyi dílereknek.

Persze paradoxon, mert ilyen értelemben tényleg a drog ellen küzdelem adta meg a végső lökést a kerítésnek, hogy megépüljön.

Legegyszerűbb ám úgy megfogalmazni, hogy a kerítés célja az illegális áruáramlás akadályozása, és ilyen értelemben mindegy, hogy az áru ember, kokain, heroin, alkohol, fegyver (az mondjuk ellenkező irányba), olcsó mexikói gyógyszer.

Etniez 2015.10.16. 11:07:27

@Lődörgő Hollandi: Ha megszervezzük a regisztrációt, akkor hozzánk dobhatják vissza a több százezer menekültet.
Ezért kellett a fal a szerb oldalra, Horvátországban lépnek be az EU-ba és nem nálunk. Az, hogy a kedves horvát vitézek meg nem regisztrálják őket, az nem a mi gondunk.
A fal nagyon hasznos, okos ötlet.

prfact 2015.10.16. 11:12:40

@Mr. Rustical: "a tudomány leszállítja azt a szert, amivel az emberiség megoldja a globális felmelegedés, erdőpusztulás, biodiverzitás csökkenés, túlnépesedés, energia- víz- és élelemhiány, stb. problémáját."

A túlnépesedést ki lehet emelni ezek közül a tényezők közül, egyrészt mert jelentős részben ez okozza az összes többit másrészt ezt hatékonyan lehet szabályozni ha van rá kitartó akarat, ahogy azt Kína példája megmutatta.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 11:13:17

@konrada:

Értik ők, hidd el. Csak ha ezt el is ismernék, akkor még kevesebb embert tudnának meggyőzni arról, milyen jó is nekünk ez a bevándorlás.

Etniez 2015.10.16. 11:14:06

@Mr. Rustical: Én azokat nem értem, akik vizet, gyógyszert, stb adományoznak Afrikának.
Túlszaporodnak. Sajnos ki kell mondani, hogy igen, ott sajnos annyi gyereknek éhen, szomjan, maláriásan meg kell halnia, mert ha nem, akkor túlnépesednek. Kemény dolog, de ez a helyzet.
És a túlnépesedés miatt indulnak el ide, amikor felnőnek. Mert nincsenek anyagi javak, s azért a kevésért ami van, vérrel kell fizetni.

Etniez 2015.10.16. 11:15:41

@Mr. Rustical: Azt mondták a németek, hogy úgy lesz megoldva, hogy akit Magyarországra deportálnak, az nem lesz jogosult semmire másik EU országban.
Ami egyértelmű kamu, úgy is ellátják őket, ha visszamennek.
Másrészt mi magyarok mit tudunk nekik felajánlani? Egy sátrat a Hortobágyon és némi közmunkát? Mert ugye nem kaphatnak többet, mint a magyarok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 11:17:28

@Sascha Braun:

"El fog jönni az a nap, valószínűleg hamarabb is, mint gondolnánk, amikor a németek elzavarják Merkel mamát"

Már a saját belügyminisztere is felvetette, hogy talán jobb lenne, ha lemondana. Mutti most abban reménykedik, hogy Törökországot rá tudja beszélni a betolakodók megállítására: ekkor enyhülne rajta a nyomás, és talán hatalmon maradhatna.

Remélem, ez nem jön össze neki, mert neki a legfontosabb prioritás az, hogy minél több négert és muzulmánt telepítsen be Németországba és Európába. Ha hatalmon marad, így vagy úgy erre fog törekedni. Ám ha nem jön neki össze a törökök megpuhítása, akkor pár hónapon belül el fogja sodorni őt a népharag - ha ugyan addig nem váltja le a saját pártja.

monddazigazatmar 2015.10.16. 11:17:36

Dési egy fasz
"Másodszor, ott egészen más típusú a probléma. Az egyik oldalon a nagy és gazdag Amerika, a másikon a jóval szegényebb Mexikó. "

Ennek a kerítésnek az egyik oldalán a nagy és gazdag EU, a másikon meg a csóró szír atomfizikus...

2015.10.16. 11:18:45

Kedvenc blogom. Ha esetleg elbizonytalanodnék, csak elolvasom, hogy gondolkodik a másik oldal, és rájövök, hogy nem velem van a baj.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 11:20:44

@Etniez:

Sajnos az a helyzet, hogy azt sem lehet megtenni, hogy hagyjuk őket éhen halni.

Szerintem jó megoldás lenne az élelmiszersegélyt és az orvosi ellátást csak azoknak megadni, akik önként vállalják a sterilizálást.

Ramil Safarov 2015.10.16. 11:28:15

A kerites helyett, szerintem is geppuska allasokat kellett volna epiteni 100 meterenkent. Es felszolitas nelkul loni barkire aki csak a hatar kozelebe jon. Eleg lett volna csak az elso parszaz terroristat leszedni, mar reg mindenki tudna, hogy erre nem erdemes jonni. A palakatokat a hatarra kellett volna tenni.
"HA MAGYARORSZAGRA JOSSZ SZITAVA LONEK !!!" szoveggel, 8 nyelven.

Etniez 2015.10.16. 11:29:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Persze. De Afrika elmaradottabb országaiban nem hisznek pl. az AIDS-ben sem, szerintük boszorkányság.. Próbáld meg ezeket az embereket sterilizálni, meg elmagyarázni nekik a túlnépesedést...
Ahol nagy a gyerekhalandóság ott sok gyereket szülnek. A mi ükszüleink is sokat szültek. Nagyszüleimnek hét testvére volt. De itt szépen csökkent a halandóság és ezzel együtt a születési szám is,
Mi meg Afrikában beavatkozunk, így kimarad nekik 100 évnyi tanulás. Megszüli a hét-kilenc gyereket és hála az UNICEF-nek meg a humánumnak mindegyik felnő. Enni-inni meg akkor fog tudni, ha megérkezik a segély az EU-ból. Mert a föld nem tudja eltartani őket ahol élnek. Van ennek bármi értelme?
Megszakad az ember szíve, de el kell fogadni, hogy az élet ilyen.

Szíriában is miért van háború? Túlnépesedtek. 1960-ban ugyanannyian voltak, mint mi magyarok. Most több, mint 40 millióan vannak. Minden ennek a következménye. Ezért van polgárháború, ISIS, stb.

Etniez 2015.10.16. 11:30:56

"1960-ban ugyanannyian voltak, mint mi magyarok. Most több, mint 40 millióan vannak."

Idézek magamtól. Szóval erre készüljön, aki befogad 1 millió szírt.

KUHULIN 2015.10.16. 11:43:23

Kár, hogy a Dési nem olvassa a reakciókat!

monddazigazatmar 2015.10.16. 11:45:23

@KUHULIN: Meglepő mi? :D:D
Dési a rédióban is lerakja aki nem azt böfögi amit ő, vagy ugyanazt böfögi, csak nem érti.

jágör68 2015.10.16. 11:49:13

Ha valakinek nem lenne világos, hol is tart az emberiség a Föld felélésében:

youtu.be/M1cMnM-UJ5U

chrisred 2015.10.16. 11:58:29

@daito: Nem egészen, mert itt lép be, ami írtam, hogy ez egy háború egyik hadművelete volt. A cél nem az volt, hogy megállítsák a kábítószer beáramlását, hanem a logisztikai problémák okozásával irányítsák. A terjesztők, ahogy írod, arra kényszerülnek, hogy idegen terepen bővítsék a hálózatukat, alkalmat adva arra, hogy DEA beépüljön és infókhoz jusson. És minél naprakészebb információk alapján tudják napalmozni a kolumbiai ültetvényeket,annal világosabb lesz a drogbárók számára, hogy Washington marka szorul a torkuk körül.

De ez nagyjából a kilencvenes években lejátszott történet. Csak annyi analógiát látok, ha a magyar kormányzat célja valóban az illegális bevándorlás leállítása lenne (amint hogy nem az), akkor nem a bevándorlókra, hanem az embercsempész hálózatokra koncentrálna. Persze Simicskó elszólása óta egyértelmű, hogy az nagyobb falat lenne, mint amivel a magyar hatóságok meg tudnak birkózni.

KUHULIN 2015.10.16. 12:09:45

@monddazigazatmar: Ez így van. Azért szeretjük! :)))

blacklord 2015.10.16. 12:15:36

Atyaúristen, ennyi rosszindulatú baromságot összehordani, kedves kommentelők...
A menekültek kis hányada hagyja el a térséget, ahonnan menekült. A normál, nem elűzött lakosságnál ez az arány még kisebb (nem, nem fognak tízmilliók jönni). Ezeknek megint csak egy része jut el Európába, és a nagy részük átmenetileg. Ha nem a seggetekben tartanátok a fejeteket és szép tudományosan csakis és kizárólagosan az egyik oldal érveit szajkóznátok a másik oldal teljes ignorálásával (mondjuk elsőnek álljon itt, hogy Mo-n többezer orvos és mérnök hiányzik már MA is a munkaerőpiacról, amit többek között a TI nyugdíjatok fog NAGYON megsínyleni), akkor rájöhetnétek arra, amire az utóbbi időkben ezzel foglalkozó tanulmányok is, hogy a migráció egy nemzetgazdaságnak összességében jó dolog.

Egyszerű módon fogalmazva: nem véletlen, hogy Amerika, Svájc és Németország (mind komoly migrációs célpont, ahol mind képzetlen, mind képzett munkaerőben soha nincs hiány) gazdasági éllovasok mostanában, és az se véletlen, hogy Japán meg hanyatlik ez idő alatt (ott nincs egy fikarcnyi migráció, és magyar szinten van a reprodukciós rátájuk).

No, további szép napot, ti tűzparancsot vizionáló barbár állatok! :-)

blacklord 2015.10.16. 12:17:56

@chrisred: ne viccelj már velem. A DEA több volt igazgatója nyilatkozta már, hogy a drogok ellenes háború egy orbitális nagy kudarc, ami az eredeti célját (a droghasználat megfékezését) nem éri el, cserébe felfegyverzett egész tartományokat Mexikóban, és több millió embert börtönbe juttatott az USA-ban pl. saját célú marihuána-termesztés miatt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 12:31:59

@blacklord:

"nem, nem fognak tízmilliók jönni"

Belenéztél a kristálygömbödbe, onnan VÉLED tudni?

"mondjuk elsőnek álljon itt, hogy Mo-n többezer orvos és mérnök hiányzik már MA is a munkaerőpiacról"

Szerinted hány millió migránst kellen Magyarországnak befogadnia ahhoz, hogy legyen közöttük többezer orvos és mérnök?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 12:34:46

@Etniez:

"Szóval erre készüljön, aki befogad 1 millió szírt."

A családegyesítés után az az 1 millió azonnal minimum 4-5 millió, de inkább több lesz.

Mert azt nem hiszem el, hogy Merkel nyanya majd megtiltja a befogadottaknak a családegyesítést. Hiszen akkor épp önmagát köpné szembe azzal, hogy 5-6 millió "rászorulótól" megtagadja a menedéket, holott épp ő hangoztatja, hogy "nincs felső határ".

KUHULIN 2015.10.16. 12:34:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Arról még nem hallottál, hogy az összes migráns agysebész, mérnök, általános orvos stb...? :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 12:37:22

@KUHULIN:

Én arról hallottam, hogy a nlmetek szerint a migránsok max. 10%-a fogható munkára.

Na persze lehet, hogy ez a 10% mind agysebész és mérnök...

Brix 2015.10.16. 12:38:49

@blacklord: " akkor rájöhetnétek arra, amire az utóbbi időkben ezzel foglalkozó tanulmányok is, hogy a migráció egy nemzetgazdaságnak összességében jó dolog. " Nem mindegy , hogy milyen migráció. Szabályozott, ellenőrzött keretek között folyó migráció , amikor megmondhatjuk hogy kikre van szükségünk, az lehet jó is, de nem a kontroll nélkül érkező embermilliók, akik ráadásul más kultúrkörből érkeznek.
Hozzá lehetne még tenni, hogy Afganisztánban , Pakisztánban 70% körülire becsülik az analfabéték számát..
Azt meg nem lehet garantálni , hogy nem fognak tízmilliók jönni, sőt ha jelenlegi demográfiai folyamatok folytatódnak , erre jó
esély van... Afrika egy időzített bomba, ebből a szempontból

patkányarcúáginéni 2015.10.16. 12:39:44

Na, ehhez mit szólsz Dési? Ez nem a rádiótok elhülyült közössége, hanem a józan többség véleménye.

aleb19 2015.10.16. 12:47:42

@patkányarcúáginéni: Na, ehhez mit szólsz Dési? Ez nem a rádiótok elhülyült közössége, hanem a józan többség véleménye."

le se szarja ...bertollnokkent telik kalacsra es tovabbra is a rudasban aztatja a segget reggelente

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.16. 12:49:06

Én mint a kerítés támogatója több érvet is érvet hozok fel mellette, és az egyik se az amit te leírtrál.

1. Kibaszottul nem normális dolog, hogy tömegsen, a zöldhatáron átszökve, özönlenek be illegális bevándorlók.
A határon igenis fel kell mutatni a papírjaidat, avagy jelezni kell a menekült státuszt.
Még az álatalatok agyondédelgetett migránsoknak is.
Nem pedig laposkúszásban kell átmenni 3-4 EU-s országon a célig, ahol vélhetően a legtöbbb segílyt osztják majd a Nyugat-Európai tolerancia bajnokok.

2. A jelenlegi EU-s szabályozás, nevezetesen Dublini rendelet értelmében oda pakolják vissza a kiutasított migránsokat, ahol beléptek az EU területére, és regisztrálták őket.
Amióta a Horvátoknál lépnek be, azóta ide nem pakolhat vissza senki egy darab menekültet sem.

3. Semmilyen jobb megoldás nem ismeretetett senki az EU-ban sem, nemhogy a töketlen hazai ballib elit klubból, ami a határok védelmét, migráns áradat megakadályozását, ellenőrzötté tételére vonatkozna.

Balt 2015.10.16. 12:52:28

@Lődörgő Hollandi: Valahogy úgy alakult azóta, hogy a bő 10 év után frissen átadott Baross téri aluljáró mégsem egy vidám, tarka camping & caravaning club (értsd: összefosott és teleszemetelt belvárosi szlöm), ez pedig egyértelműen a kerítés miatt van. Persze lehet ezen szomorkodni, aki azt szereti.

Etniez 2015.10.16. 12:53:53

@blacklord: A menekültek kis hányada hagyja el a térséget, ahonnan menekült.

100 millióból elég a kis hányad is bőven

A normál, nem elűzött lakosságnál ez az arány még kisebb (nem, nem fognak tízmilliók jönni). Ezeknek megint csak egy része jut el Európába, és a nagy részük átmenetileg.

Átmenetileg? Jártál valaha nyugaton? Maradnak, sőt hozzák a családot. Unokatestvéreket is.

Ha nem a seggetekben tartanátok a fejeteket és szép tudományosan csakis és kizárólagosan az egyik oldal érveit szajkóznátok a másik oldal teljes ignorálásával (mondjuk elsőnek álljon itt, hogy Mo-n többezer orvos és mérnök hiányzik már MA is a munkaerőpiacról, amit többek között a TI nyugdíjatok fog NAGYON megsínyleni), akkor rájöhetnétek arra, amire az utóbbi időkben ezzel foglalkozó tanulmányok is, hogy a migráció egy nemzetgazdaságnak összességében jó dolog.

Ja. Nagyon fontos, hogy a dolgozni nem tudok, nem akaró képzetlen analfabétákat befogadjuk. Abból lesz a nyugdíjunk, omg....

Egyszerű módon fogalmazva: nem véletlen, hogy Amerika, Svájc és Németország (mind komoly migrációs célpont, ahol mind képzetlen, mind képzett munkaerőben soha nincs hiány) gazdasági éllovasok mostanában, és az se véletlen, hogy Japán meg hanyatlik ez idő alatt (ott nincs egy fikarcnyi migráció, és magyar szinten van a reprodukciós rátájuk).

most akkor képzetlenek vagy orvosok? Dönts már el...

No, további szép napot, ti tűzparancsot vizionáló barbár állatok! :-)

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.16. 12:54:59

@Sascha Braun:

"A vándorlás nem fog megállni. Afrikában több száz millió ember van, akinek nincs veszíteni valója. "

Ennyi..

Persze a ballibek motivációja, a multikulti kiépítése, ami hazánkban a magyar öntudat kipusztítását jelenti, ami csak és kizárólag úgy érhető el, ha kisebbségbe kerülnek saját országukban a magyarok.

Ilyen szempotnból a ballibek nem fognak beszarni holmi több millió afrikai migránstól évente, hisz épp az a céljuk hogy jöjjenek csak minnél többen.

Mi is csak reménykedhetünk benne, hogy az elkúró és csapata soha nem kerül itt már többet hatalom közelébe.

Balt 2015.10.16. 12:55:46

@Lődörgő Hollandi: "Annyit kellett volna tenni, hogy bejelentik, hogy a bécsi vonatok mostantól kelenföldről indulnak...."

Az mennyivel jobb?

Egy dolog biztos: a (z eu-s) horvát határon is szükségszerű volt megépíteni a kerítést, mert amint zárul a német/osztrák határ (a bécsi választások után vagyunk, tehát bármikor), nekünk már készen rendelkezésre áll a megoldás.

Balt 2015.10.16. 12:56:51

@poszt: Nagyon örülök a posztnak, újabb százalékokat visz a "demo" ellenzéktől.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 13:09:39

@Etniez:

Mostanában az online német médiában egyre gyakrabban olvasni arról a problémáról, hogy még a munkára fogható migránsok nyugdíjával is baj lesz, mivel a dolgozni kezdő harmincéveseknek nem lesz meg a nyugdíjhoz szükséges szolgálati idejük. Így aztán nem hogy hozzájárulnak, hanem egyenesen terhére lesznek a német nyugdíjrendszernek, amint elérik a korhatárt - vagyis az ő nyugdíjukat is a csökkenő számú német dolgozók fogják megfizetni.

Balt 2015.10.16. 13:16:31

@Mr. Rustical: Erre azt szánják megoldásnak, hogy segélyt csak a "befogadó" országban folyósítanak. (Ezek vajon a XXI. században élnek, amikor a menekültek tömegével vettek ki a szeged belvárosi ATM-ekből 2-3e eurókat a ki tudja hol vezetett számlájukról?)

szamaritánus 2015.10.16. 13:16:58

@Lődörgő Hollandi: kedves hollandi! olvassad el az eu ide vonatkozó szabályait a külső határok védelméről, utána kommentelgess.

konrada 2015.10.16. 13:19:35

@blacklord:
...azért nézd meg a "koszovói menekültek" témakört.
Nincs háború, nagyjából demokrácia van... ...csak qrva szar a gazdasági helyzet. (Ami persze egy afgán, szír, etióp, stb...-vel nem egy lapon említhető mélységű.)

Ha megnézed, a lakosság hány %-a indult meg annak a hírére, hogy a németek segélyezik, nagyjából látni fogod, mire lehet számolni akár normál lakosság esetén is, ha beindul igazán az elvándorlási láz...

szamaritánus 2015.10.16. 13:20:15

@blacklord: baszki, te honnan tájékozódsz? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 13:23:05

Megy a libsi agymosás és hazudozás:

"A magyarok kétharmada menekültkvótát akar" (Ez az indexen a cikk címe.)

index.hu/kulfold/eurologus/2015/10/16/menekultkvota_kozvelemeny-kutatas/

Aztán a cikkből kiderül, szó sincs arról, hogy a magyarok menekültkvótát akarnának: a többség közös EU-s megoldást akarna, ami messze nem ugyanaz.

Még így is az a gyanúm, hogy a felmérést a baloldali és liberális pártok pártirodáiban végezték...

Balt 2015.10.16. 13:23:26

@Etniez: Itt valami tévedés van: Szíria népessége nem egészen 22 millió (volt a háború előtt).

Balt 2015.10.16. 13:26:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Szerinted hány millió migránst kellen Magyarországnak befogadnia ahhoz, hogy legyen közöttük többezer orvos és mérnök?"

Tegyük hozzá: aki itt is akarna maradni, mikor német meg svéd "meghívója" van.

Balt 2015.10.16. 13:31:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hmm, igen, ez jó kis gondolatébresztő. Svéd nyugdíjrendszert, de azonnal! :)

Balt 2015.10.16. 13:33:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez egy ritka tetű alrovat, ahol még névvel vállalt cikk nem jelent meg. Gyanítom, Bőtös Botond alias CsehszlovákKrém a stáb aktív tagja.

chrisred 2015.10.16. 13:38:49

@blacklord: Hol írtam akár egy szóval is, hogy megnyerték a drogháborút?

chrisred 2015.10.16. 13:46:09

@Etniez: 100 millióból biztosan, de jelenleg nagyjából 16 millió menekült van szerte itt-ott a világon, akiknek a kétharmada nem hagyja el a származási országát. Vagyis csak a maradékról kellene gondoskodnia a többi 7 milliárd embernek.

KUHULIN 2015.10.16. 13:51:12

@chrisred: Akkor arányosan: irány Kína! ;)

konrada 2015.10.16. 13:57:58

@KUHULIN:
Jaja! Ha Kina, India, és a többiek kiveszik a maguk részét, úgy tényleg nem is olyan sok az a 700 ezernél kevesebb, ami egész Európára jut, főleg, ha a németek ebből 800 ezret bevállalnak!;))

tralalala 2015.10.16. 14:03:41

A poszt egy hatalmas "Nirvána-érv". Ez a logikai hiba kb. arról szól, hogy "ha egy megoldás nem tökéletes, akkor az nem jó megoldás". Nagyon gyakran hallhatjuk egyébként, nem árt felismerni.

Ilyen pl. a "nem kapcsolom be a biztonsági övet, mert amúgy is meghalhatok autóbalesetben". Vagy: "A devizahiteles törvény nem oldja meg MINDEN devizahiteles problémáját".

Természetesen egy megoldás nagyon gyakran nem 100%-ban tökéletes, de ha nem tudunk nála jobbat, akkor bizony az még mindig a lehető legjobb megoldás. Így a kerítés is megoldás, mert az, hogy nem tökéletes, egyszerűen nem ellenérv.

Bővebben itt:
en.wikipedia.org/wiki/Nirvana_fallacy

KUHULIN 2015.10.16. 14:16:51

@konrada: Hát igen. Jó kérdés, hogy miért pont az EU-nak kell vállalnia a menekült kérdést?

Etniez 2015.10.16. 14:30:45

@Balt: Igen, elírtam.
De az arányokon nem változtat.
1937: 2,3 millió
1960: 4,5 millió
1995: 14 millió

Elég szaporák.

Etniez 2015.10.16. 14:31:42

@chrisred: Semmilyen 7 milliárd nem gondoskodik, kb 2 milliárd van abban a helyzetben.
Igazából mindeni az EU-ba, USA-ba, Ausztráliába akar menni. Az egész világ.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 14:32:29

@tralalala:

A Nirvana-érv a ballibsik kedvenc érve. Ezzel ui. minden megoldás bírálható és elvethető, hiszen kevés probléma van, amire létezik tökéletes megoldás.

Nzoltan 2015.10.16. 14:35:05

Én mondok egy durvát.
Az, aki aláírja, hogy ünkéntesen aláveti magát és családtagjait egy visszafordíthatatlan művi meddővé tevő beavatkozásnak, az dolgozni jöhet. Egészségügyi ellátást kaphat, nyugdíjat nem. Lehet, nácizni, de ez egy önkéntes alapon működő megállapodás lehetne. Már nem is kellene kerítés. A kutya sem akarna itt maradni.

Nzoltan 2015.10.16. 14:38:32

@Nzoltan:
Vagy:
Aki munkát kap, de a leszátmazottai inaktívak segélyesek lesznek, az egész család kis és nagymama, apu anyu, stb... mehet vissza oda, ahonnan jött. Az összes tb és nyugdíj befizetése itt maradna, amiből a kiutasítást finanszíroznák.

2015.10.16. 14:48:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Kedves posztoló, ugye nem azt akarod sugallni, hogy kerítés nélkül is ugyanannyian mennénák át Mexikóból az USA-ba? "

Kedves Józsefné, pedig de. Amióta áll a kerítés, megháromszorozódott a határátlépők száma az USA-ban. Az okot olvashatod a posztban is. Kedves Józsefné.

Nzoltan 2015.10.16. 14:49:52

@Nzoltan:

Adok még tippeket ha kell. :-)

chrisred 2015.10.16. 14:50:20

@Etniez: Maradjunk annyiban, hogy a szír menekültekről lényegében senki nem gondoskodik úgy, ahogy a genfi egyezmény megkövetelné, Törökország és Libanon legalább engedi a területén tartózkodni őket. Ez nagyjából 80 millió a 7 milliárdból.

Balt 2015.10.16. 14:51:00

@konrada: A pakik valamiért nem India felé veszik az irányt. :)

chrisred 2015.10.16. 14:53:17

@KUHULIN: Kínától már az is nagy előrelépés lenne, ha a saját állampogárai emberi jogait tiszteletben tartaná.

Balt 2015.10.16. 14:53:42

@Nzoltan: Valaha így indult neki Németország a kérdésnek. Aztán lett mára 1,5 millió németül nem beszélő törökük.
kitekinto.hu/europa/2012/04/03/a_nemetorszagi_torok_kisebbseg_helyzeterl

Nzoltan 2015.10.16. 14:55:56

Nyilván való, hogy a menekültekre a baloldali és liberális pártoknak van szüksége. Ez most Bécsben be is bizonyosodott, ahol a kampányukat a két bevándorlók által lakott kerületre hegyezték ki. A szolidaritás pedig egy nagy blabla. Majd akkor hiszem, ha egyszer a saját pénzüket osztogatják a migránsoknak és nem a mások adóforintjainak elköltésére lesznek ötleteik.

Balt 2015.10.16. 14:56:27

@chrisred: "A háború biztos jele azonban, hogy egyrészt szemmel látható az elszegényedés, másrészt Tartúszban és Latakiában is nagyon sok a belső menekült, a milliós tömeg miatt tele vannak az albérletek és a hotelek, mások rokonoknál, elhagyott, félkész vagy maguk által emelt épületekben húzzák meg magukat. A törökországi, libanoni vagy jordániai táborokban élő elüldözöttekkel ellentétben ők külföldről szinte semmilyen támogatást nem kapnak – tette hozzá."

Érdemes az egészet elolvasni, a kerítésről is van szó benne:
gondola.hu/cikkek/98185-A_magyar_zaszlo_jo_markanak_szamit_Sziriaban.html

Nzoltan 2015.10.16. 14:57:01

@Balt: Na, akkor ezt már bebuktam. :-)

Balt 2015.10.16. 14:57:55

@chrisred: "A háború biztos jele azonban, hogy egyrészt szemmel látható az elszegényedés, másrészt Tartúszban és Latakiában is nagyon sok a belső menekült, a milliós tömeg miatt tele vannak az albérletek és a hotelek, mások rokonoknál, elhagyott, félkész vagy maguk által emelt épületekben húzzák meg magukat. A törökországi, libanoni vagy jordániai táborokban élő elüldözöttekkel ellentétben ők külföldről szinte semmilyen támogatást nem kapnak."

Érdemes az egészet elolvasni, a kerítésről is van szó benne:
gondola.hu/cikkek/98185-A_magyar_zaszlo_jo_markanak_szamit_Sziriaban.html

chrisred 2015.10.16. 14:59:22

@Nzoltan: Adót kizárólag a szélsőjobb fizet?

Nzoltan 2015.10.16. 15:01:24

@chrisred: Nem. De a baloldali kampányok mindig az osztogatásról szólnak. A paprikajancsi GyF-en kívül meg mindenkinek csak a pofája volt nagy más kárára.

konrada 2015.10.16. 15:01:41

@trev:
Ugye te azt nem gondolod komolyan, hogy az USA-ba - ha úgy működne a határ, mint itt a kerítésellenesek szerint működni kéne: azaz aki akar, mehet - ugyanennyien mennének???

...tán csak Magyarországról - ahol azért messze nincs olyan cudar helyzet, mint az afgánoknál, szíreknél, etiópoknál - elindulna minimum százezernyi az USA-ba...

Etniez 2015.10.16. 15:03:36

@chrisred: Törökország dolga lenne. Ha nem megy, akkor meg kérjen segítséget, ne engedje ránk.
Törökországtól viszont a szírek nem menekültek, hanem gazdasági bevándorlók. Nem a biztonságot keresik, hanem a pénzt. Biztonság már Görögországban is meglenne.

chrisred 2015.10.16. 15:07:14

@Nzoltan: Ez úgy hangzott, mintha GyF öt éve kizárólag az osztogatásról szólt volna, és nem sarcolta volna meg a lakosságot 2006-tól úgy igaz neolib módjára, mint a mostani kormány.

Nzoltan 2015.10.16. 15:07:39

@chrisred: Mondjuk a Jobbik nem akarja az én pénzemen az afgánokat etetni.

chrisred 2015.10.16. 15:09:49

@Etniez: A törökök évek óta kérik a segítséget, hiába. Biztonság meg Görögországban tényleg meglenne, ha lenne. De nincs, mert ott nem foglalkoznak menekültekkel. Sem ott, sem Macedóniában, sem Szerbiában.

Nzoltan 2015.10.16. 15:11:14

@chrisred: De sarcolta. Amit el is herdált. Annó a ceglédi árva kislányokra volt rákattanva az ürge. Mára megváltozott az ízlése. :-D

chrisred 2015.10.16. 15:12:19

@Nzoltan: Ez igaz, és egy éles irányváltással már a palesztinokat sem.

Patrick Bateman 2015.10.16. 15:55:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az a baj, hogy azért gyártanak gyerekeket, mert senki más nem tartja el őket idős korukban. Magyarán nem csak sterilizálni kellene a segély mellé, hanem nyugellátást is bevezetni. Vagy időskori euthanáziát.

Szalay Miklós 2015.10.16. 16:08:58

Továbbra is csak a következő írást tudom ajánlani azoknak, akik szeretnének egy teljes és kiegyensúlyozott összefoglalót a menekültkérfésről, arról, hogy hogyan érdemes az ügyről gondolkozni. Figyelem! Ez se nem bal, se nem jobboldali, mint a legtöbb hozzászólás az ügyhöz, hanem megpróbál megállni középen, mert mint a legtöbb dologban, ebben is ott az igazság és a megoldás.

egyvilag.blog.hu/2015/09/30/egyeb_a_menekultkerdesrol_ketto

Ha tetszik, szavazzátok be a címlapra. Én megpróbáltam, de sajnos egy ilyenre nem harapnak az Indexnél.

Tudományos libsizmus 2015.10.16. 17:04:30

Ez a Milanovic majdnem olyan hülye, mint Faymann.

bkkzol 2015.10.16. 18:00:48

Akinek van meghívólevele bármelyik EU-s országból (itt valaki garanciát vállal a meghívottra, vállalja az esetleges egészségügyi költségeket, szállást biztosít...) az maradjon. A többit felrakni a következő damaszkuszi, kabuli... gépre.Ennyi!
Nem tartják az európai emberekre nézve demoralizálónak, hogy valaki gyakorlatilag bűncselekményekkel tűzdelten letámad és olyanokt követel amiért itt dolgozni szoktak évtizedeket.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 19:44:16

@Szalay Miklós:

"Ez se nem bal, se nem jobboldali, mint a legtöbb hozzászólás az ügyhöz, hanem megpróbál megállni középen, mert mint a legtöbb dologban, ebben is ott az igazság és a megoldás."

Ezt komolyan gondolod?

a.te.ervelesi.hibad.hu/kozeputas-erveles

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 19:54:35

@Patrick Bateman:

"Az a baj, hogy azért gyártanak gyerekeket, mert senki más nem tartja el őket idős korukban. "

Persze értem én ennek az okait, az emberiség történelmében ez volt a kezdetektől, na meg nálunk Európában is pár nem sokkal ezelőttig.

A gond az, hogy a szóban forgó országokban ez a sok gyerek már ma sem tudja eltartani a szüleit, mert egyszerűen nincs elég termőföld, elég jövedelem - és minél több gyereket csinálnak, annál kevesebb jut egy emberre. Ez olyan, mint Hankiss példája a közlegelőkről.

Abban persze igazad van, hogy valamiféle időskori ellátást biztosítani kellene (a saját országukban), na de ezek az államok minden szabad pénzüket fegyverkezésre költik, ami megmarad a korrupció után.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.16. 20:00:21

@trev:

"Kedves Józsefné, pedig de. Amióta áll a kerítés, megháromszorozódott a határátlépők száma az USA-ban. Az okot olvashatod a posztban is. Kedves Józsefné."

Kedves Hazugné, miért beszélsz mellé? Bizonyítsd már be, kérlek, hogy ha nem állna a kerítás az USA és Mexikó között, akkor ugyanannyian mennének át az USA-ba, mint most. Kedves Hazugné.
süti beállítások módosítása