B1 blogcsalád



Amerikában már átsorolták Magyarországot az orosz-barát diktatúrák közé

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. február 06. - Szelestey
  • Orbán Viktor különösen sokat fáradozott azért, hogy Magyarország még jobban függjön az orosz energiától
  • A német kormány ragaszkodik ahhoz, hogy a magyar és a lengyel kormány kapjon kevesebb uniós támogatást a jövőben
  • Kovács Zoltán szerint kár volna hozzányúlni az EU-szubvenciókhoz, mert abból a nyugati cégek is sokat profitálnak

 american_enterprise_institiute.jpg

 

American Enterprise Institute

A konzervatív amerikai kutató intézet szerint Magyarország és Lengyelország immár nem demokratikus, hanem tekintélyelvű, és Közép-Európa nem azért lázad az EU ellen, hogy megvédje a nyugatot, hanem hogy visszaszorítsa a szabadságot és Oroszországhoz törleszkedjen. Orbán ugyan nyugtalanító retorikával az illiberális demokráciát hirdette meg, ám a jobboldalon jó páran mégis úgy ünneplik őt és a többieket, így Zemant és Kaczynskit, mint akik segítenek utat találni az uniónak a bevándorlás, a keresztény gyökerek és a nemzeti szuverenitás ügyében. Csakhogy itt a nagy tévedés az, hogy azt hiszik: nem lehet megkérdőjelezni az adott parlamenti többség akaratát, miközben Magyarország és Lengyelország egyértelműen autoriter irányba tart. A Fidesz és a PiS is azt feltételezi, hogy a választási felhatalmazás birtokában azt tehet, amit csak akar. És a nemzetközi viszonyok most olyanok, hogy a konzervatívok nem tiltakoznak, hanem vezető köreik a bimbódzó közép-európai autokraták védelmére kelnek.

Magyarország az illiberális reformok keretében – orosz mintára -  törvényt hozott a civil szervezetek ellen. Az állami propaganda méreteiből ítélve, Orbán nagyon nem szereti Sorost. Épp ezért támadt neki a hatalom a CEU-nak is, jogi bizonytalanságba taszítva a térség legtekintélyesebb egyetemét. Pedig a liberális értékek támogatása hozzátartozik az eleven civil társadalomhoz. Akik nem gondolják ezek után, hogy Budapest és Varsó rossz felé halad, azok ne is a Freedom House vagy a Transparency International jelentéseit nézzék, hanem a Világbank kormányzati jelentéseit. Ezen Magyarország az utóbbi 10 évben egyre jobban szorult lefelé, a többi közt a jogállamot tekintve. 

A Heritage Alapítvány, amely nem nagy barátja Sorosnak, a gazdasági szabadságot méri, és a tulajdonjogok védelmét úgy osztályozza, hogy a magyaroknál nagyjából-egészében már nem létezik.

A szabad piacot pártoló Cato Intézet az egyéni és gazdasági szabadság alapján 5 év alatt 16 hellyel sorolta hátrébb Magyarországot. Szóval ez mind-mind egy irányba mutat.

Ha valaki ezt nem hajlandó észrevenni, akkor olyan konzervatív, akit inkább az Orbán-félék csatakiáltását figyeli, ti.

  • ’Állítsátok meg Brüsszelt’,
  • ’Védjük meg a határainkat’,
  • "Nem kérünk a tömeges áttelepítésekből".

Csak éppen ezek a jelszavak sokkal hitelesebben hangzanának, ha a visegrádiak nem volnának az uniós támogatások fő kedvezményezettjei. Az irdatlan brüsszeli pénzek azonban segítettek kiépíteni a törvényes korrupció kegyencrendszerét, amely szükséges az illiberális demokraták politikai sikereihez. Magyarországon a közbeszerzések több mint felénél mindössze egyetlen pályázó volt, és a megbízások aránytalanul nagy részét kapták meg Fidesz-közeli vállalkozások. Amelyek viszonzásul finanszírozzák a párt hadjáratait.

A Brüsszel és a közép-európai fővárosok közti vita geopolitikailag nem légüres térben zajlik. Az olyan figurák, mint Orbán és Zeman, nem véletlenül tartoznak Oroszország legszorosabb szövetségesei közé. A Fidesz-kormány különösen sokat tett azért, hogy fokozza energiafüggőségét Oroszországtól. Szóval nagy hiba volna félreértelmezni Közép-Európában az „elitellenes lázadók” igazi törekvéseit. Merthogy ezek a politikusok mind inkább tekintélyelvűek és Moszkvához hűek, nem a Nyugathoz.

 

Guardian

guardian.jpg

Csaknem száz lengyel és külföldi személyiség arra szólítja fel a varsói parlamentet, hogy azok vegyék még egyszer fontolóra a Holokauszt-törvényt, miután az tagadja a népirtás valóságát. A nyílt levél aláírói, köztük Kwasniewski volt államfő, valamint Ann Applebaum és Timothy Garton Ash megengedhetetlennek tartják, hogy a vérengzések egykori áldozatai és szemtanúi ne beszélhessenek a történtekről, mert az új jogszabály értelmében félő, hogy letartóztatnák őket érte. Sőt, akár 3 évet is kaphatnak. Az állásfoglalás szerint a szabályozás célja, hogy megvédjék Lengyelország jó hírét, pedig amikor lengyel haláltáborokról esik szó, akkor túlzott reakció azt gondolni, hogy a lengyeleket tartják felelősnek Auschwitzért. Ám a szóban forgó törvény még ezen is túlmegy, és azt feltételezi, hogy a lengyel nemzet teljesen ártatlan, mi több az egyetlen, amely bűntelen Európában. Így azonban nem lehet visszaszerezni az ország méltóságát, ezért sürgősen felül kell vizsgálni a jogszabályt.

 

Der Standard

der_standard.jpg

Paul Lendvai súlyos csapásnak tartja a zsidók és a lengyelek szempontjából, hogy a varsói kormány keresztülverte a törvényt, amely börtönnel fenyeget mindenkit, aki szóba hozza a náci bűnökben viselt lengyel felelősséget. A holokauszt idején csaknem 3 millió zsidó, a lengyel lakosság majdnem 20 %-a esett áldozatul Hitler faji őrületének. De sokan voltak, akik a halálbüntetés ellenére mentették az üldözötteket. Közülük a jeruzsálem Yad Vashem Intézetben több mint 6700 bátor lengyel emlékét őrzik. Ez több, mint bármely más ország esetében. Ugyanakkor a két világháború közti antiszemitizmus következményekét sokan közreműködtek a náci bűnök elkövetésében, pl. Jedwabnéban. Az új, meglehetősen elnagyoltan megfogalmazott jogszabály a jobboldali-populista, nacionalista kormány részéről új fejezetet nyit a hazugságok tragikus történetében.

 

Süddeutsche Zeitung

sdz.png

Az újság megerősíti, hogy Németország a jogállamiság betartásával kívánja összekapcsolni az uniós támogatásokat. Berlin egyúttal nagyvonalúságra próbálja rábeszélni a többi nettó befizetőt, hogy 2020 után ne okozzon nagy gondot a brit költségvetési hozzájárulás kiesése, ám e pillanatban a svédek, dánok, hollandok és a többiek nem értik: miért kellene még mélyebben a zsebükbe nyúlniuk, hogy olyan államokat segítsenek, mint Lengyelország, amely a jogállamot fenyegeti és nem hajlandó menekülteket átvenni. Ez utóbbi fenntartással a németek is egyetértenek, emellett azt is feltételül szabják a további szubvenciókhoz, hogy a célországok kötelezzék el magukat konkrét reformok mellett. Franciaország ezen felül adóharmonizációt szorgalmaz, mert Marcon azt nem látja be, hogy pl. Magyarország miért uniós pénzekből finanszírozza az adócsökkentéseket. 

A legkényesebb kérdés, azonban a jogállamiság. Jourová, az illetékes biztos ez ügyben új javaslaton dolgozik, ideértve, hogy az alapokból csak akkor lehet részesülni, ha az adott állam igazságszolgáltatása működik és független. Ám ez ügyben jelenleg még a Bizottság is megosztott. És mivel itt egyhangú döntésre van szükség, aligha képzelhető el, hogy Lengyelország megszavazza majd. Ezért a donorkormányok most azt vizsgálják, lehet-e a költségvetési keretek kijelölése után minősített többséggel határozni a szerkezeti támogatásokról, amelyek a regionális különbségek kiegyenlítését szolgálják. Vagyis Budapest és Varsó nélkül. Németországnak feltett szándéka, hogy viseljék a következményeket azok a tagok, amelyek a menekültválság során megtagadták a szolidaritást. Az azonban máris biztosnak látszik, hogy leginkább az agrár- és strukrurális alapokat nyírbálják meg.

 

Die Presse

die_presse.jpg

Kovács Zoltán megerősítette, hogy Magyarország otthagyja a migrációs szerződésről folyó ENSZ-tárgyalásokat, ha az nem felel meg a magyar igényeknek. A szóvivő arra is kitért, hogy az Orbán-kormány semmiképpen sem hajlandó menekültkvótákat elfogadni az unió részéről. Azt hangoztatta, hogy a nemzeti szuverenitást sértené bármiféle külső beavatkozás, vagy pedig ha kötelező kontingenst írnának elő. Azt ugyanakkor elismerte, hogy ez ügyben születhet döntés többségi alapon, de szerinte az ilyen ügyekben teljes egyetértésre volna szükség. Arra a kérdésre, hogy az osztrák kancellár a jövőben kevesebb brüsszeli pénzt szán a kevésbé fejlett államok megsegítésére, Kovács úgy válaszolt, hogy a jelenlegi rendszer mindenkinek előnyös, mert a támogatások legnagyobb része visszakerül azokhoz, akik adták. Vagyis itt nem humanitárius hozzájárulásról, hanem gazdasági realitásról van szó. Egyébiránt megismételte, hogy a magyar fél kész növelni befizetéseit a közös, uniós kalapba.

 

Economist

economist.jpg

A berlini fal, amely egykor Európa megosztottságának jelképe volt, már hosszabb ideje nem létezik, mint amennyi ideig állt, és most a német történelem új korszakába lép. Idáig – minden meglévő belnémet különbség dacára – megtörtént az, amit Brandt mondott, hogy ti. összenő, ami összetartozik. Viszont az ország nemzetközi súlyára nézve továbbra is áll, hogy nagy mérete folytán csak nehezen tud kiegyensúlyozó tényező lenni Európában, ahhoz viszont túl kicsi, hogy uralja a kontinenst. Látszik ez pl. a földrészen belül a kelet-nyugati ellentéteken. Berlin politikai és gazdasági hatalma nyugtalanságot kelt a Visegrádi Csoport körében, de a befolyása mégsem akkora, hogy jobb belátásra tudja téríteni annak vezetőit. A Fidesz és a lengyel Jog és Igazságosság egyre inkább a németekkel szemben határozza meg politikáját.

Sokat mondogatják, hogy Merkel a szabad világ új első embere, de arra sem tudta rávenni a keleti szomszédokat, hogy azok legalább egy pár menekültet befogadjanak. Vagy nézzük a geopolitikát: Németország elég nagy ahhoz, hogy olyan lépéseket tegyen, amelyek aggasztják a környező államokat, lásd az Északi Áramlat-2 gázvezetéket, csak éppen túl félénk ahhoz, hogy arányos ígéreteket csikarjon ki tőlük a közös biztonság érdekében. Hogy kezelni tudja ezeket a feszültségeket, ahhoz erősítenie kell szövetségét Franciaországgal, illetve meg kell békélnie Lengyelországgal, de ez utóbbi egyelőre várat magára.

 

Die Welt

die_welt_1.jpg

A konzervatív lap szerint Merkel és a szociáldemokraták vezére azért hangsúlyozza Európa megújítását, mert a jelszó jól hangzik, viszont odahaza az új koalíciónak semmilyen épkézláb ötlete sincsen. A kommentár rámutat: világos, hogy Schulz meg akarja lovagolni a francia államfő által keltett hullámot, de isten óvjon az SDP főnökének reformjaitól az EU-ban! Miközben azért nem forradalmi változások azok sem, amit Macron felvázolt. De legalább ilyen fontos volna, hogy érvényt szerezzenek a korábbi brüsszeli döntéseknek. Vagyis nem vízióra van szükség, hanem válságkezelésre. Ehelyett azonban a kancellár és a baloldali szövetségese egyfolytában új európai házi feladatokról beszél, a belpolitikában viszont csak igen kevésre vállalkozik.

Az EU a menekültválság és az iszlám merényletek idején nagy rugalmasságról tett tanúbizonyságot. Az európaiak megmutatták, hogy összetartanak, amikor veszély fenyeegti a demokratikus rendet. Viszont a menedékkérők elosztása és a jogállam magyarországi és lengyelországi megsértése kapcsán már töredezik a szolidaritás. De nem kellene mumust csinálni a két államból, főleg nem büntetni őket, pl. a közösségi támogatások visszafogásával. Sokkal fontosabb volna a külső határok védelme és az, hogy mindenek előtt Varsót az unióhoz kössék. Merthogy nem a magyar és a lengyel kormány fenyegeti a közösséget, hanem főként Olaszország. Hiszen ha kudarcot vall az euró, arra rámegy egész Európa. Brüsszel miért nem emlékezteti Rómát ugyanazzal az elánnal, amivel Orbánt és Kaczynskit bírálja, hogy az alapító tagként nem süppedhet tartós káoszba, hogy meg kell szabadulnia az államadósságtól, szerkezeti reformokat kell végrehajtania. Európa egyedülálló sikertörténet, de most a kockázatokat kellene enyhíteni, ahelyett, hogy Schulz új kezdetről papoljon.

 

New York Times/Reuters

unnamed_9.png

Magyarországgal együtt 12 uniós tag azt akarja, hogy még a csatlakozás előtt rendszeresen hívják meg az EU politikai találkozóira a hat nyugat-balkáni államot, így javítsák a szervezetről alkotott képet a térségben. A Bizottság ma hozza nyilvánosságra az erre vonatkozó dokumentumot, de a hírügynökség már megszerezte azt. Eszerint Brüsszel belátja, hogy éveken át elhanyagolta a régiót, továbbá, hogy ellensúlyozni kell az egyre erősebb orosz és kínai befolyást, ezért először Szerbia és Montenegró belépését tennék lehetővé – 2025-ben. De a már említett 12 tagország már előtte szeretné, ha évente tartanának csúcsértekezletet Albánia, Bosznia, Koszovó, Macedónia, Montenegró és Szerbia bevonásával. Azon kívül a balkáni külügyminiszterek részt vehetnének a környezetvédelemmel, az egészségüggyel, a szállítással és a külügyekkel foglalkozó Európai Tanács-üléseken.

Ugyanakkor a nyitás kétségeket is felvet, hiszen a Nyugat-Balkán nemigen halad a politikai, jogi és gazdasági reformokkal, azon kívül le kellene gyűrni a szervezett bűnözést és a korrupciót is, hogy a jogállam uralkodjon. Német diplomaták szerint nem kellene megismételni a 2007-es hibát, amikor is Románia és Bulgária túl korán került be az EU-ba.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5213638284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.02.06. 15:14:46

Lengyelországot aztán nem lehet azzal vádolni, hogy Oroszországhoz törleszkedik.
Viszont a franciák és németek egymást taposva üzletelnek az oroszokkal sőt a kínaiakkal is. Az persze européer dolog.

FCUK18 2018.02.06. 15:22:51

@Colonel H. Stinkmeaner: tudod, úgy van az, hogy amikor Putyint meglátogatja Merkel, vagy maga az orosz elnök látogat el a francia fővárosba, akkor az nemzetközi kapcsolatok építése. amikor ide jön, akkor meg Orbán kinyalja a seggét.

jut eszembe, mióta a GE szállítja Paks 2 turbináját, meg a németek és a franciák is beszállítanak, azóta nincs baj Paks 2-vel. micsoda véletlenek vannak :):):)

2018.02.06. 15:29:23

Azért azt képzeljük el mekkora botrány lenne, ha egy ország úgy döntene, hogy a területén illegálisan tartózkodó harmadik országbelieket át akarja telepíteni a szomszédos országba. Például Mexikó a területén illegálisan tarzózkodó tízezer guatemalai állampolgárt rá akarná erőltetni az Egyesült Államokra és amellett érvelne, hogy ezeket az embereket kötelessége átvenni az USA-nak. Agyrém, hogy mit hisznek magukról a németek, mit meg nem engedhetnek maguknak.

api99 2018.02.06. 20:57:22

nem kell ehhez amerikáig futni. Ti már régen megmondtátok...
Ja bocs, ezt is ti mondjátok... pfff

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.07. 09:54:20

Végre egy jó hír!

Akit az amerikai oligarchia negatívan ítél meg, az valamit nagyon jól csinál.

élveteg 2018.02.07. 10:04:45

"Németország elég nagy ahhoz, hogy olyan lépéseket tegyen, amelyek aggasztják a környező államokat, lásd az Északi Áramlat-2 gázvezetéket,"

Aha Az Északi Áramlat -2 Vagyis.... Pfuj Oroszország még pfujjabb Putyin mert mi a demokráciát szeretjük de a profitot azt meg még annál is jobban szeretjük

vénkujon 2018.02.07. 10:21:17

úgy döntöttem, hogy mindenképp itthon maradok. a nagy összeomlásnál az első sorbó akarom nézni a sok fiditálib fel-alá rohangálását

rallus 2018.02.07. 10:27:28

2018. február 6. 10:46

"Magyarország és Románia megállapodtak arról, hogy Románia 2020-ra megteremti a Magyarországra irányuló gázexport műszaki feltételeit, 2022-től pedig lehetőség nyílik jelentős mennyiségű, a Fekete-tengeren kitermelt gáz Magyarországra szállítására, miután magyar vállalatok kötötték le a gázszállítási útvonal teljes, évi 4,4 milliárd köbméteres szállítási kapacitását."
Ja....

Gleccsertetű 2018.02.07. 10:33:34

Hülyeség, nem sorolták át.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.07. 10:37:02

@vénkujon: Maradj, és tekintsd meg április 8-án a saját végső összeomlásotokat..:)

rallus 2018.02.07. 10:39:30

Auschwitzban a 4 millió áldozatról szóló táblát kicserélték egy 1,1 milliónak emléket állítóra. Jól tették a lengyelek, hogy megtiltották a felelősségükről történő nyilatkozatokat.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.07. 10:39:36

Zorbány kedden bukik meg, Putyin szerdán, Trump csütörtökön a ballisbsi pszeudovilágban. De előbb-utóbb mindig rájuk vigyorog a valóság, ilyenkor hülyén bámulnak maguk elé..:)

citrix 2018.02.07. 10:45:34

Így jár aki Putyin pincsije lesz. Szovjetoroszbarát konkrétan és oda is sorolják. A párttal, a néppel egy az utunk és a fényes szelek is segítenek putyinisztán gyarmatává válni. 40 évig jó volt a szocializmus és a szovjetcsatlósság, jó lesz a fidesz alatt újabb 40 évig.

Spinoza ház szürkefarkasa 2018.02.07. 10:49:43

"Amerikában már átsorolták Magyarországot az orosz-barát diktatúrák közé"

Uristen megszunt a demokracia, es mindjart ide er a voroshadsereg, menekuljunk.

citrix 2018.02.07. 10:53:55

’Állítsátok meg Brüsszelt’,
’Védjük meg a határainkat’,
"Nem kérünk a tömeges áttelepítésekből".

Megnéztem: Brüsszel áll a helyén, nem mozog.
A határainkat trianonnal vesztettük el és nem ma.
Mégis Orbán betelepített 1300 migránst és 20000 pénzes migránst.

A fidesz legnagyobb ellensége a propaganda mögötti valóság.

citrix 2018.02.07. 10:56:02

@Spinoza ház szürkefarkasa: Helyes, menekülj de ne a hanyatló, rothadó kapitalistákhoz hanem a virágzó keletre. Putyinhoz vagy Erdoganhoz, ott a szép új világ.

chrisred 2018.02.07. 11:11:01

@Colonel H. Stinkmeaner: Lengyelországot nem, de a lengyel politikusok csináltak már a történelem során pár érdekes hátraarcot orosz témában. Úgyhogy nem árt figyelni majd a PiS véleményének esetleges evolúcióját a putyinizmus megítélésében.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.07. 11:20:10

@citrix: De ez csak a ti fejetekben létezik. A magyar "baloldal" genezisénél fogva szervilis, kollaboráns. Nem is tudják elképzelni, hogy lehet olyan politikai vezetés, amely az ország érdekeit nézi, és nem valamelyik erős külföldi hatalmat szolgálja. Ez egyszerűen felfoghatatlan a számotokra...:)

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.07. 11:25:10

@EU zászlót mindenhova!:

Ez pontosan így van.

Aki nem hódol be Sorosnak és az EU-nak az szükségszerűen Putyin bérenc a ballibeknél.

chrisred 2018.02.07. 11:33:34

@EU zászlót mindenhova!: Az egész kelet-európai hatalmi elit helyzetébôl adódóan szervilis, kollaboráns. Illúzió, hogy ebben a régióban önálló hatalmi politikát lehetett folytatni. Ha az uralkodó elit elszigeteli magát Nyugat-Európától, szükségszerûen bekövetkezik az orosz érdekszférába sodródás.

felső határ nincs 2018.02.07. 11:35:52

"A konzervatív amerikai kutató intézet szerint Magyarország és Lengyelország immár nem demokratikus, hanem tekintélyelvű, és Közép-Európa nem azért lázad az EU ellen, hogy megvédje a nyugatot, hanem hogy visszaszorítsa a szabadságot és Oroszországhoz törleszkedjen. "

Szerencsere, itt mindenki telibe fossa mit gondol soros kutatointezete.

felső határ nincs 2018.02.07. 11:39:12

@chrisred:" Illúzió, hogy ebben a régióban önálló hatalmi politikát lehetett folytatni."a ballibek nem is tudtak, mondjuk meg se probaltak

de annyit mar elertek a keletiek legalabb, h ide nem hoztak az arabokbol

citrix 2018.02.07. 11:39:45

@EU zászlót mindenhova!: Sose tartoztam a bal oldalhoz, nem olyan családból származok (szemben Orbánnal: apuka mszmp párttitkár, ő maga KISZ titkár). Szavazni se szavaztam rájuk. A fidesz teljesen szembe fordult az alapító elveivel és egy szovjetbarát, nemzeti (szocialista) párt lett a vele járó személyi kultusszal. Ahol a Vezér egy év alatt 200.000 forint megtakarítást mutat fel ám a pereputtya és a cimbik multimilliárdosokká váltak pillanatok alatt. Barátunk Oroszország, ellenségünk a hanyatló nyugat... ez jó mert a szocializmus pont erről szólt.

felső határ nincs 2018.02.07. 11:40:15

Orban legjobb haverja Seehoffer lesz a nemet belugyminiszter ugyhogy a migriparadicsomnak remelhetoleg annyi

felső határ nincs 2018.02.07. 11:42:24

@citrix:

Ma mar vilagosan latszik h magyarorszag sokkal elorebb lenne, ha 1998tol folyamatosan Orban lett volna a kormanyfo

ezert most ez igy marad egy darabig

Gleccsertetű 2018.02.07. 11:50:26

@citrix: se szovjet nincs ma már se nemzeti szocializmus. kb ennyire komolyan vehető a bérrettegésed

citrix 2018.02.07. 11:58:46

@Gleccsertetű: Oroszországnak vezetője egy KGB-s szovjet ezredes aki a szovjet restaurációra és hegemóniára törekszik. Szocializmus is van ha tetszik ha nem.

felső határ nincs 2018.02.07. 11:59:06

@chrisred: Nem. Nem veszunk at devians migransokat se az EU, se a nemetek parancsara.

Bravehearth 2018.02.07. 11:59:29

@chrisred: "Nem hoztak?"

Sajnálod, mi?

De ha már mégis hoztak, akkor miért ajvékolnak a 'civilek', hogy nem engedik be őket? És miért fröcsög az az ostoba senki belga (balga) miniszterelnöknek nevezett lény?
B.

felső határ nincs 2018.02.07. 12:00:43

@citrix: az oroszoknak a cari idok ota nem volt ilyen jo dolguk

GDP/fojuk a magyarral egyenlo

citrix 2018.02.07. 12:01:18

@felső határ nincs: Egy darabig lehet de abban nem lesz köszönet. Örökké nem mert még a török is el kellett takarodjon igaz ez 150 évbe került és kellettek a labancok hozzá. De inkább labanc mint török vagy szovjet(orosz).

chrisred 2018.02.07. 12:01:39

@felső határ nincs: De ettôl függetlenül pont ugyanannyi van nálunk.

felső határ nincs 2018.02.07. 12:03:30

index.hu/gazdasag/2018/02/07/paks_orosz_hitel/

Dedunokaink is fizetni fogjak - hazudja 1 eve a ballibero media

Evel Knievel 2018.02.07. 12:07:39

Ki faszt érdekel hogy az amerikaiak kit hova sorolnak. Azt se tudják eldönteni ma már hogy kit lehet nőnek vagy férfinek nevezni. Továbbá a szart nem az otoszok kavarják a világban az elmúlt évtizedekben hanem az USA, ami vergődik még egy kicsit a kimúlása előtt.

chrisred 2018.02.07. 12:08:17

@Bravehearth: Nekem tökmindegy. Csak az nem mindegy, hogy a ballibek és a fideszesek húszegynéhány év közös erôfeszítéssel olyan országot hoztak össze, ahová egy épeszû migri se jönne a saját akaratából. Neked ez persze biztosan örömhír.

felső határ nincs 2018.02.07. 12:11:44

@chrisred: csak eppen a fideszes 12 ev alatt a vilagon semmi problema nem volt a gazdasaggal, es nem volt egyetlen megszoritas v. allamcsod se

Ha mind a 30 olyan lett volna cseg szinten lennenk. Azaz, mindent meg kell tenni mostantol, h ne legyen demokracia es 30 evig Orban uralkodjon csaszarkent.

chrisred 2018.02.07. 12:13:13

@felső határ nincs: Ebbôl is kiderül, tök értelmetlen volt 2014-ben lélekszakadva Moszkvába sietni és pitizve aláírni az orra alá tolt hitelszerzôdést.

citrix 2018.02.07. 12:14:35

@Evel Knievel: :-) ez annyira szép :-) Rákosi elvtárs is szóról szóra ezt sulykolta a magyar munkások és parasztok fejébe. Itt megrekedtél valahogy...

Evel Knievel 2018.02.07. 12:14:41

@citrix: ja, a szocializmust ép a fasz amerikai demokraták és európai csatlósaik eröltetik. Továbbá engedtessék már meg a világ legnagyobb területü országának hogy saját érdekei szerint cselekedjen a saját érdekszférájában. Ha az USA jogot formál arra hogy bárhol bármibe beleugasson akkor az oroszoknak is kijár ugyan az. Nem gondolod? Asszad Szíria egyetlen lehetősége a normalizálódásra. Irak elég jól megmutatta mi törtrténik egy amerikai demokrácia export után.

Bravehearth 2018.02.07. 12:18:43

@chrisred: A fideszes és a sötét balliba ámokfutással nem nagyon tudok mit kezdeni, egyszerű állampolgárként alkalmazkodni próbálhatok a körülményekhez. Több-kevesebb sikerrel. Számomra ez az alkalmazkodás a balliba időkben körökkel nehezebb volt. Elég egzakt okai vannak, de ezt magad is sejtheted.

"...közös erôfeszítéssel olyan országot hoztak össze, ahová egy épeszû migri se jönne a saját akaratából."

Értem. Tehát a szlovének, a horvátok és a szlovákok sem voltak elég jók nekik, hiszen onnan is továbbálltak (sőt sokáig 'osztrákia' és még Dánia sem volt elég jó, hisz mentek tovább). Az olaszoktól is folyamatosan próbálkoznak és a 'mindenkiálma' franciáktól is egymást tapodva próbálnának menni Calais mellől!!! Arról is a magyar jobboldal és Orbán tehetett? Vagy mégis valaki/valami más?

"Neked ez persze biztosan örömhír."

Egyértelműen az! Semmi szükségünk se lenne itt egy rakat koszhadt, mocskos migrihordára, legyen az szír(-sz@r), paki, nigger vagy bármi más buckalakó koszlidérc. A ballibák egy migritengert csináltak volna az országból. Legalább ettől megmenekültünk (eddig)! Remélem ez így is marad.
B.

citrix 2018.02.07. 12:22:59

@felső határ nincs: Még szép hogy jobb lett a muzsikoknak és a proletároknak, azóta eltelt 100 év. A vörös október Leninnel majd Sztálinnal felemelkedést (+pár millió ember kínhalálát) és világháborús győzelmet hozott az oroszoknak és a hozzácsatolt országoknak. Igaz ezen országok a legkevésbé se kértek az orosz "jólétből".
Nekünk 40 év jutott a szocializmus vívmányainak csodálatára, szerintem ennyi elég is volt belőle és az elvtársi szeretetből.

chrisred 2018.02.07. 12:23:34

@Bravehearth: Az a szlovákok és a horvátok problémája. Mellesleg aki még Dánián is túlmegy, biztosan remekül megtanult úszni a sivatagban - vagy többet nem kell foglalkozni vele. :)

chrisred 2018.02.07. 12:29:21

@Bravehearth: Gyurcsányi idôkben én is azt gondoltam, hogy politikusoktól ennél nagyobb kib...okat már tényleg nem kaphatok. De valahogyan mindig képesek egymást túlszárnyalni ezen a téren.

citrix 2018.02.07. 12:31:13

@Evel Knievel: A közel-keleti háborúk csapda mind az oroszoknak mind az USA-nak: sose győzhetnek. Afganisztán is, és nincs is keresni való ott. A fegyverkereskedelem nagy üzlet viszont, csak oda lehet eladni nagy tételben ahol háború van: ez ma a közel-kelet; az üzletből és a tesztelési fázisból nem akar kimaradni egyik fél se. Milliók válnak földönfutóvá és vagyontalanná ezzel egy időben. A háborúnál kevés undorítóbb dolog van a világon.

Bravehearth 2018.02.07. 12:41:55

@chrisred: "Az a szlovákok és a horvátok problémája."

Ez igaz. De az érvelésed szempontjából nem mindegy! Vagyis itt annyira sz@r, hogy még szegény migri is inkább tovább menekül (emlékszünk még ugye: 'az a baj, hogy továbbmennek, illetve a kakukgyörgyi agyhalott agitpropra, amit a migrikről nyomott)! Mentek azok tovább nagyon sok helyről. Ez is azt bizonyítja, hogy MINDENKI HAZUDOTT/HAZUDIK, aki ezeket a mocskokat menekülőknek nevezi! Ezt kívántam az említett hasonlatokkal cáfolni.

"Mellesleg aki még Dánián is túlmegy, biztosan remekül megtanult úszni a sivatagban - vagy többet nem kell foglalkozni vele."

Ezt rosszul látod. A hídon mentek át a svédekhez és amikor megszűnt a szabad átjárás, akkor kezdték Svédországot skandálni azok a kispatkányok, akik a Keleti előtt még 'germaniztak'!

"Gyurcsányi idôkben én is azt gondoltam, hogy politikusoktól ennél nagyobb kib...okat már tényleg nem kaphatok."

Nos, ballib patkányoknál undorítóbb, férgebb és alávalóbb parazitákat valóban nem is kaphatsz!

"De valahogyan mindig képesek egymást túlszárnyalni ezen a téren."

Balf@szokat és libbantakat nem lehet túlszárnyalni. Azok mindennek a legalja!
B.

felső határ nincs 2018.02.07. 12:44:36

@chrisred: 2014ben meg a ballib szakertok se tudtak mi lesz 2018ban

azon kivul h elmennekabankok es megbukikazorban

Bolshevik 2018.02.07. 12:58:44

@chrisred: Ebből leginkább az derül ki, hogy a 2010 óta óbégatott "mingyáösszeomlik amagyargazdaság" mostanra olyan erős, hogy egy kedvezményes hitelnél is jobb feltételekkel kap pénzt.

"Ez utóbbi nagyrészt a kormány döntéseinek köszönhető. Például annak, hogy csökkentette a külső eladósodottságát, és inkább a magyar cégeknek és lakosoknak ad el nagy mennyiségben államkötvényeket; továbbá annak, hogy jó Magyarország külső mérlegpozíciója; valamint annak is, hogy a kormány vigyáz arra, hogy ne nagyon szaladjon el a költségvetési hiány"

moletty 2018.02.07. 13:10:58

@felső határ nincs: orosz bérenc senkiházi gané vagy, ez az igazság
Putyin érthető, hogy mit csinál és jogos is neki
De TI csak rohadt hazaáruló szemetek vagytok

VáradiJános 2018.02.07. 13:17:29

Milyen fura: az alapítvány elnöke, Saunders a posztban megfogalmazott kamuval ellentétben Orbánról tavaly december 14-én mint az egyik legrealistábban gondolkodó és legrátetmettenb politikusról nyilatkozott.

felső határ nincs 2018.02.07. 13:37:54

@moletty: nem tamogatom a tulzott haverkodast putyinnal, de a putyinfobiat se

chrisred 2018.02.07. 13:53:02

@Bolshevik: Hogy a ballibek mit óbégatnak a partvonal mellôl, summit nem befolyásol. Sokkal aggasztóbb, ha unorthodoxék még két-három évre elôre se látják a saját tetteik következményét.

(Arról nem beszélve, hogy akkoriban egy látnok Tusványoson szintén kibicnek semmi sem drága alapon megjósolta a nyugati gazdaságok összeomlását. Ahhoz képest az euróövezet gazdasága is száguld.)

felső határ nincs 2018.02.07. 13:57:24

@chrisred: "Sokkal aggasztóbb, ha unorthodoxék még két-három évre elôre se látják a saját tetteik következményét. "

azt mondtak lesz 1 millio uj munkahely, lett
azt mondtak erdekelni fogja a magyarokat az allampolgarsag, ugy lett
azt mondtak a kerites a megoldas, ugy lett
azt mondtak csokken majd az adossag, ugy lett

A nugati gazdasagok a keletiek felevel-harmadaval
hasitanak, de mar nem sokaig, az iszlam allamok kevesbe porognek.

chrisred 2018.02.07. 14:05:53

@felső határ nincs: Igen. Azt tényleg nem mondták, hogy abból a millióból félmillió Magyarországon kívül jön létre, 200 közmunkás státusz meg az adófizetôk pénzébôl. Ez az àllampolgárság dolog viszont nem tiszta. Naná, hogy érdekel, ha egyesek pénzért árusítják, de erre legyünk büszkék?

felső határ nincs 2018.02.07. 14:59:32

@chrisred: latod meg ez is eleg a 4/5hoz

de hat a ballibhoz kepest minden paradicsom

konrada 2018.02.07. 16:37:30

@felső határ nincs:
Tévedsz! 2014-ben még tudták a bal-liberális szakértők hogy mi lesz!

A következő csütörtökön államcsőd!
... s ezt meg is írták itt a b1-en minden héten!

MACISAJT 2018.02.07. 17:47:01

"Amerikában már átsorolták Magyarországot az orosz-barát diktatúrák közé
Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje
American Enterprise Institute
A konzervatív amerikai kutató intézet szerint Magyarország és Lengyelország immár nem demokratikus, hanem tekintélyelvű, "

Csúnya csúsztatás.Valójában ismertetik ennek a közismert rohac nevű elmebetegnek a cikkét:

"Dalibor Rohac

February 5, 2018 | Foreign Policy
Hungary and Poland Aren’t Democratic. They’re Authoritarian"

Aki éppen olyan "konzervatív" mint ..soros..
Ha valakinek ismerős volna a neve, nos nem véletlen.

2017.05.04.
Véleménycikk olvasható a Washington Post internetes kiadásában. Két szerzője , az egyik Hajba Máté, a másik Dalibor Rohac, de mindkettejüknek köze van a magyar, ellenzéki intézethez, a Political Capitalhoz.

Hajba Mátéról eddig keveset lehetett hallani. Ami érdekes, hogy a Szabad Piac Alapítvány igazgatója. Az alapítvány nem csinál túl sok mindent, publikációs listájuk sem túlságosan hosszú, és elég kevés tagjuk is van, a névsor mindenesetre érdekes. Az alapító Somogyi Zoltán, a most ellenzéki Political Capital alapítója, az ATV műsorvezetője. Tiszteletbeli elnöke pedig Kész Zoltán, az a baloldali ellenzéki politikus, aki két éve megnyerte a veszprémi időközi országgyűlési választást.

Tagja az alapítvány vezetőségének Seres László, a Hvg.hu publicistája, Nehéz-Posony Márton jogász és Széky János, az Élet és Irodalom újságírója is – valamennyien közismert, ellenzéki újságírók.

A véleménycikk lényegében egy ötpontos követelés volt a nagyhatalmak felé, Magyarország ellen. Egyrészt szeretnének egy André Goodfriend-típusú amerikai diplomatát Magyarországra, másrészt nem akarják, hogy Trump találkozzon Orbán Viktorral. Természetesen kemény büntetést követelnek a Soros-egyetem miatt is, és az Európai Uniótól és Németországtól is azt várják el, hogy megfenyítsék a magyar kormányt.

És ezek véleményét tálalta akkor úgy az index.hu, idézem:
„A Washington Post újságírója szerint itt az idő, hogy Trump megmutassa, hol a határ." –

Muhaha

MACISAJT 2018.02.07. 18:07:44

" A nyílt levél aláírói, köztük Kwasniewski volt államfő, valamint Ann Applebaum és Timothy Garton Ash megengedhetetlennek tartják, hogy a vérengzések egykori áldozatai és szemtanúi ne beszélhessenek a történtekről, mert az új jogszabály értelmében félő, hogy letartóztatnák őket érte. Sőt, akár 3 évet is kaphatnak. "

Na ugye, ugye. Kezdenek rájönni hogy a vélt vagy valós történelmi igazságok büntetőjogi eszközökkel való érvényesítése korántsem célravezető? Hogy-vegyünk csak a lengyel példát- Katynról hasonló módszerekkel évtizedekig állították hogy a németek voltak?

És akkor mi lesz a többi országgal, ahol pl. a revizionista vagy holokauszt-tagadónak nevezett nézetek hirdetése bűncselekménynek számít?
Ausztria, Belgium, Csehország, Franciaország, Izrael, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Németország, Olaszország, Románia, Svájc és Szlovákia? (Korábban Spanyolországban is bűncselekménynek számított a holokauszt-tagadás, de 2007-ben törölték a törvényből a tagadást mint büntetendő cselekményt.)

nemecsekerno_007 2018.02.07. 18:21:20

Jajj de kár, hogy bezárták a Lipótmezőt! :)

taga20 2018.02.07. 18:32:12

@nemecsekerno_007: pedig tuti, hogy meglátogatnálak a héten:)))

nemecsekerno_007 2018.02.07. 18:42:06

@taga20: addig ájjál vívóállásban :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.02.07. 18:48:40

@citrix: amikor utoljara olvastam, hogy kerdore vontak valakit az apja is parttitkar volt dumaert, a szerencsetlen blog.hu-s kommenteket es egyeb internet szemetet tudott hozni forrasnak.

taga20 2018.02.07. 18:51:44

@nemecsekerno_007: angárd!:)

egyébként, neked teccik, hogy egy csomó olyan adatot, ami ránk is tartozik, a maffia nem akar kiadni?

lásd. paks, teo, közbeszerzések! neked evvel semmi problémád?

VáradiJános 2018.02.07. 19:04:15

@taga20: de, gáz, csúnya maffia, fúj! De akkor sem szavazunk a haverjaidra! Na, ezt kend a hajadra!

nemecsekerno_007 2018.02.07. 19:06:22

@taga20: "egyébként, neked teccik, hogy egy csomó olyan adatot, ami ránk is tartozik, a maffia nem akar kiadni? lásd. paks, teo, közbeszerzések! neked evvel semmi problémád?"

- és ha nem tetszik? nem igazán érdekel, amíg nem az én zsebemben turkálnak.
- idegesek a választások miatt ezért vagdalkoznak.
- ha lenyukszanak, akkor talán nyugodtabb lesz a közhangulat is.
- én abban bízok, hogy az ellenzéki pártokat, meg a szakmai szervezeteket is jobban bevonják a döntésekbe. Ezt nem is értem, hogy miért nem csinálták eddig. Akkor nem lehetne állandóan a kormányra mutogatni.
- a gazdaságnak jobb a nyugalom, meg 2020 utánra is készülni kell, amikor kevesebb lesz az EU-s pénz.
- aztán meglátjuk, de az biztos, hogy az ellenzék ebben a felállásban csak káoszt hozna.
- nem kell foglalkozni bizonyos politikai, közéleti témákkal. Én megbolondultam volna már.

Nagyjából ennyi.

taga20 2018.02.07. 19:16:02

@VáradiJános: szeva haver! visszajöttél moszkvából, pedig ott most a hasznod vennék te hótoló:)))

"de, gáz, csúnya maffia, fúj! "

hát aszt nem gondolta rólad senki, hogy te vagy a legélesebb kés a fityeszdroidfiókban.

de azért néha napján, nyomhatnál egy-két értékelhető faszságot, haver!:)))

taga20 2018.02.07. 19:19:58

@nemecsekerno_007: ügyes! született politikus vagy:)

"- és ha nem tetszik? nem igazán érdekel, amíg nem az én zsebemben turkálnak."

ürge-vorsatz diána esetére emlékszel?

taga20 2018.02.07. 19:22:54

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

hülye nyevtannáci!:)

a tartalomra ugorj ember!

VáradiJános 2018.02.07. 19:32:39

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: “kiszáltam”, “fogvédö”, “Pfiladelpfia”.
Gratula.

VáradiJános 2018.02.07. 19:33:20

@taga20: sajnálom, de nem motivál az elismerésed.

nemecsekerno_007 2018.02.07. 19:34:45

@taga20: "ügyes! született politikus vagy:)"

Nem, egyáltalán nem, csak rossz nézni ahogy az energiáinkat fa**ságokra pazaroljuk. És itt nem csak a politikai közéletre gondolok, hanem a hétköznapokra. Én a környezetemben próbálok ez ellen tenni. Ha minél többen ugyanezt csinálnák, akkor sokkal jobb lenne. Mer' tényleg nehéz lesz exportból megkeresni azt a pénzt amit az EU ad. Mert 2020 után csak exportból lehet, arra mérget vehetsz.

"ürge-vorsatz diána esetére emlékszel?"

Rákerestem, valami rémlik. De nem különösebben érdekel, valszeg nem éhezik.

taga20 2018.02.07. 19:35:05

@nemecsekerno_007: pedig lenne ott bőven más:)

ja, arra elfelejtettél reflektálni, hogy miért dugnak el egy csomó közérdekű adatot a geciék!

azé ez bicskanyitogató még talán neked is, ha van egy kis önérzeted.
függetlenül attól, hogy imádod a fityeszt.

taga20 2018.02.07. 19:41:42

@VáradiJános: jani, szójj má a másik janinak, me te egy minősíthetetlen szar vagy!

szerintem egy nicknevet, csak egy droid használjon a lendvai uccában, me ez így egy kalapszar, amit te csinálsz.

taga20 2018.02.07. 19:45:40

@nemecsekerno_007: "Rákerestem, valami rémlik. De nem különösebben érdekel, valszeg nem éhezik."

de éhezik. egy normális fityeszre éhezik.

őt arra hoztam példának, hogy ezt írtad: "nem igazán érdekel, amíg nem az én zsebemben turkálnak."

ő is rájött a fityeszmaffia hetedik évében, hogy egyszer mindenki sorra kerül!

VáradiJános 2018.02.07. 20:05:11

@taga20: figyu, pamut, nem te szabod a játékszabályokat! Úr vagyok, szóba állok a jobbággyal, de azért ne gondold túl magad! Na sipirc aludni!

taga20 2018.02.07. 20:18:32

@VáradiJános: annak azé van egy bukéja, ha egy fityeszjobbágy jobágyozik.

te azé má jobban hasonlítasz az igazi faszkalap janira, de azé inkább szóljál a csoportvezetődnek, me kevés vagy:)))

Bolshevik 2018.02.07. 21:41:53

@VáradiJános: Téényleg bazdmeg ez pamut reinkarnációja? Annyira ismerős volt :D

VáradiJános 2018.02.07. 22:08:00

@Bolshevik: a bukéja elárulja. Tagaszaga van a parasztnak.

Occam beretvája 2018.02.07. 22:34:00

@moletty: Olyannyira te szerencsétlen fogalmatlan baromarc hogy most sikerült elérni hogy drága román "barátaink" némi amerikai nyomásra elkezdték építeni a magyar országra irányuló gázfeladót. (az oláhokhoz menő gépészetileg már több mint egy éve kész van) Ezen gázfelhasználásunk akár 50%-át is megkaphatjuk. ÉRTED ÖTVEN%!
Szíjjártó most írta alá a szerződést gondolom az oroszok nem szakadtak meg a röhögéstől.
www.portfolio.hu/vallalatok/megigerte-romania-johet-a-gaz-magyarorszagra.275747.html

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.07. 23:19:59

@chrisred: Ez hülyeség. Ezen alapul a "ha nem Brüsszelnek meg Washingtonnak nyalunk, akkor Moszkvának".. Erről a hozzáállásról beszéltem..Egy kis ország épp akkor értékelheti fel a saját szerepét, ha ügyesen manőverezik a nagy játékosok között.

chrisred 2018.02.08. 05:27:08

@EU zászlót mindenhova!: Egy ország semmit nem csinál, mert az egy fogalom. A magyar politikai elit meg évszázadok óta ezt csinálja, függetlenül attól, hogy kikből állt.

Irbisz 2018.02.08. 06:30:49

(Még) nem diktatúra Mo., bár jó úton van oda, egyedül kb. ez nem stimmel a cikkben, ezt kivéve sajnos alig van túlzás benne :(
Persze kádárapjuk által szocializált, tekintélyelvű, demokráciára éretlen emberkék, illetve orbánék sikeresen átnevelt, fanatikus, nemgondolkodó zombijai, az elkorrumpált EU-s ezermilliárdokból részesülő haszonélvezők, illetve a simán bérttopikolók tagadják ezt.

Az értelmes emberek elüldözése, az oktatás szándékos lezüllesztése jól illik ebbe a sorba, uis. a tisztelt fideszhíveknek nem a szavakat kéne figyelniük, hanem a tetteket. Bár ezt felesleges kérni, ha erre intellektuálisan képesek lennének, akkor már csak az elég zsetonért az anyjukat is eladó haszonlesők szavaznának rájuk ...

citrix 2018.02.08. 07:09:58

@droid_: Szerinted mi volt a kedves Orbán papa a Kádár rendszerben, plébános a templomban? Bizony az éppen nem, annál inkább mszmp párttitkár. "A múltat végképp eltörölni" énekelte és szeretné is ha lehetne. De NEM LEHET!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.02.09. 21:32:33

Aki megnézi az erdeti cikket, tudja hogy ez a blogcsalád hazudik.
Ez szép világban még hazaárulásért is lehetne perelni ezeket a libsiket.
süti beállítások módosítása