B1 blogcsalád



Nagyüzemi lopás - így működik a korrupció a haveri kapitalizmusban

2017. augusztus 30. - ashwood

20141002valasztas-plakatok-valasztas-plakatok-valasztasi.jpgSzijjártó – és a kormány általában – azzal hárítja el a korrupcióról szóló vádakat, hogy ha ellopnák a közpénzt, nem fejlődne ilyen szépen a gazdaság. Azt most hagyjuk is, mennyire szép ez a fejlődés, inkább mutatjuk, hogy működik a NER-korrupció.

Az állam pénzét ellopni nehéz és fáradtságos dolog lenne. Be kellene törni a Nemzeti Bankba, de még inkább a bankjegynyomdába, nagy zsákokban elvinni a bankókat - necces és szinte garantált a lebukás. Így aztán kétségtelenül igaz Szijjártó és társai magyarázkodása: senki nem lopja a közpénzt. Valóban nem, a szó hétköznapi és büntetőjogi értelmében. Ennél jóval kényelmesebb és - tekintettel a főügyészség orbáni kézivezérlésére - sokkal biztonságosabb némi hatalommal való befolyással történő visszaélés és szomszédos jogesetek megvalósításán keresztül megejteni a zsebtömést. Ezt nevezik korrupciónak. Előnye, hogy a pénz bekerül a gazdaság vérkeringésébe, növeli a GDP-t, rá lehet mutatni az elkészült térkövezésre vagy termálfürdőre, hogy: lám, lám, nem lett itt ellopva semmi, hisz minden fillért lát a lakosság, élvezheti előnyeit.

Hát persze.

Csakhogy. A korrupció lényege a verseny kizárása mellett a köztőke politikai/haveri alapon történő - amúgy jogszabályellenes - allokációja. Persze, hogy bepumpáljuk az uniós ezermilliárdokat a gazdaságba, igaz, hogy azt öt-hat szereplő kapja, baráti szívességként, aztán majd ők osztják tovább, a korábban már megismert módon. Az eredmény: a befektetett közpénz hatékonyságának drasztikus zuhanása, a vállalkozók érdektelensége az eladható, minőségi termékek gyártásában, innováció helyett haveri és függőségi hálózatok kiépítése.

A legújabb iskolapélda a NER működésére:

Történt még 2012-ben, hogy a NER a homlokára csapott és rápillantva a közlekedési balesetekről szóló statisztikára, ráeszmélt minden baleset okára: a lámpaoszlopokon fityegő hirdetések vonják el az útról az autósok figyelmét, ezért a sok koccanás és gázolás. Nosza, tiltsuk be e reklámozási lehetőséget.

Amint mondta, úgy is tett, jogalkotott keveset és meg is született a törvény az elefántfülnek nevezett táblák betiltásáról. Mindenki örült, talán csak a szocinak tartott ESMA cég nem, amelyik a legtöbb ilyen fülecskét birtokolta. Bevétele innentől kezdve nem volt már, csak kiadása, hisz komoly raktár kellett a leszerelt táblák tárolására.

Egészen addig ment ez, mígnem a nem NER-kompatibilisnek tartott ESMA a csőd szélése nem került 2015 elejére. Ekkor a színre perdült Orbán közeli, bizalmas jó barátja, Garancsi István, és felvásárolta a látszólag értéktelen, bevétel nélküli vállalatot. Garancsi nem az a hebehurgya fickó, furcsa is volt elsőre, miért fektet egy fillért is ilyen veszteséghalmazba.

Azt csak néhány hónappal később tudta meg a nagyérdemű, amit Garancsi már jóelőre: a NER újra a homlokára volt kénytelen csapni a közlekedési balesetek legújabb statisztikái láttán, minthogy az elefántfülek eltűnésével együtt nem csökkentek a balesetek. Akkor hát coki, vissza minden, mégis lehet hirdetni a lámpaoszlopokon. Hogy micsoda szerencsés flótás ez a Garancsi!

De még ez sem a vég, csupán a kezdete egy barátságnak az oligarcha és a pesti lámpavasak között. Ugyanis 2017 nyár végéig kellett várni, hogy kiderüljön: Garancsi nagy garral vetette bele magát az új üzletbe, épp csak az oszlopok tulajdonosának, a fővárosnak felejtett el fizetni egy piculát is. Kettő évig használta a köz eszközeit magáncélra - ingyérbe. És még mi érezzük magunkat megtisztelve.

Arra amúgy tetszenek emlékezni, amikor a pálfordult Simicska hirdetőoszlopait kezdték jogellenesen tövestől kitépni a pesti flaszterből, mondván: nem fizet eleget a helyekért. Mennyi az "elég", Tarlós bácsi? Nulla forint?

Garancsinak persze nem kell tartania a pesti oszlopnyűvőtől. Haveri/függőségi viszonyban kéz kezet mos, zseb zsebet töm. Nincs következmény, nincs felelősségre vonás. Csak a vállrángatás és a tagadás. Tagadás, tagadás, tagadás. Mindaddig, amíg van olyan bekötött szemű hívő, aki vállalja a kockázatát, hogy egy politikus kisérje át a zebrán. A másik oldalon majd megnézheti magát.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5112790908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCUK10 2017.08.30. 22:25:16

"Azt most hagyjuk is, mennyire szép ez a fejlődés" nem, ne hagyjuk, hasonlítsuk másik kormányhoz, és állapítsuk meg, hogy szép. már az nagy szó, hogy nem kell megszorítani, amikor az egész világ pörög, mert ugye korábban volt erre példa.

little green rooster 2017.08.31. 05:29:53

"állapítsuk meg, hogy szép. már az nagy szó, hogy nem kell megszorítani,"
Te hűlye.
Te nem érzed a megszorítást?

sinus67 2017.08.31. 08:09:27

@FCUK10:
Remek! Tehát amiről az írás szól, számodra nem vitakérdés?
Mondjuk a tények makacs dolgok!

A korrupció - mint fent kiderül - nem zárja ki a GDP növekedést, azaz a "fejlődést". Azonban a következő adag uniós forrás már kevésbé lesz ilyen mértékű. Putyin bácsi kölcsöne pedig nem biztos, hogy szabadon felhasználható lesz. Akkor viszont a GDP növekedést csak saját forrásból kell megoldani. A nyílt piacon, versenyben, az államilag kitömött oligarchák nem fognak tudni labdába rúgni. (Amik meg tudnak, azok a gonosz multik.) Ráadásul, ha tényleg kétsebességes lesz az unió, nem marad más piac, csak a kelet. Oda szinte csak élelmiszert tudunk eladni. Ennek bevétele viszont, jóval kevesebb összeg lehet, mint ami eddig befolyt az EU-tól.
Ugyanis a Mészáros és Csányi, valamint egyéb kisebb oligarchák cégeit támogatni kell majd a büdzséből, hogy az ár is vonzó legyen a keletnek. Ráadásul a hazai piacra is termelni kell, hogy kevesebb legyen az import.
Mindezt majd annak árnyékában, hogy a NATO felé az az ígéret, hogy több pénzt költünk a hadseregünkre.
Szóval pillanatnyilag lehet, hogy elmondható a stadionos, térköves fejlődés, de a következő EU költségvetés időszakában, sötét óráknak nézünk elébe!
De tudjuk! Soros a hunyó!
Egyébként tiszta szerencse, hogy Trump lett az elnök, mert máskülönben Clintonné is hibás lenne! :)

FCUK10 2017.08.31. 08:33:10

A következő uniós ciklusban, ha nem jön pénz mint eddig, ki kell lépni, mert nem ad olyan pluszt a tagság, amiért megérné maradni. mások is egészen jól elvannak kívülről.
saját forrás: kilépés esetén megmarad az évi "tagdíjunk", kb 1000 milliárd forint.

kétsebességes unió? csak keleti piac? vicces vagy :D
a fejlődés ne ma stadionok miatt van, a térköves fejlődés meg 10 éve élte virágkorát.

Sorost nem hoztam fel, te vagy rá a példa, hogy a balf.szok fétise Soros, nem a jobboldalé :)

nnnnnnnn 2017.08.31. 13:33:29

helyzetbe hozták a saját emberüket. a ballibek ugyanezt csinálták 8 évig, csak ők közben csődbe vitték az országot és emberek szemét lötték ki záróakkordként. ugyanezt csinálnák újra ha hatalmat adnának nekik a népek. ezért inkább maradnak a fidesznél.

Netuddki. 2017.08.31. 14:10:40

Megint megjelentek az ostoba fidesztrollok, rögtön terelnek a 7 évvel előbbi kormányra.
Kedves aswood! Mikor lehet majd az oldaladon érdemi vitát folytatni? Mikor baszarintod ki ezeket a trógerokat?

Tormásonka 2017.08.31. 14:20:34

@nnnnnnnn: Annyira aranyosan hazudtok és a legjobb, hogy mindig ugyanabba a két-három baromságba kapaszkodtok. Másotok már nincs is.

Na nézzük akkor: a ballibeknél ki volt Mészáros Lőrinc? ki volt az a személy, aki egy semmi kis vállalkozóból pár év alatt az ország egyik leggazdagabb embere lett? Loptak a ballibek is, ez nem is kérdés, de amíg ott milliókról volt szó, addig itt százmillárdok röpködnek. Ez kurvára nem ugyanaz a műfaj. Zuschlág 72 millót lopott és mekkora botrány lett belőle (le is csukták) ma egy haveroknál lezavart plakátkampányra úgy elmegy 5-6 millárd mint a pinyt. És ez itt csak az alsó szint.

Azt mondod, csődbe vitték az országot. Ők egyedül? Nem volt itt valamiféle gazdasági világválság aminek következtében ténylegesen csődbe ment pl. Görögország és Izland se sokkal kerülte el és amibe még a világ legerősebb gazdaságai is beleremgetek? Rémlik valami? A szocik szarul kormányoztak, ez nem kérdés, de semmivel se szarabbul mint most a Fidesz. Ha nem lenne EU pénz, két kapavágás nem történne ebben az országban, ami viszont rohadtul nem a Fidesz érdeme, mint ahogy a gazdasági világválgás meg nem a szocik bűne volt. Volt nekik bűnük elég.

Aztán hány embernek lőtték ki a szemét? Mert azt írod embereknek, tehát nyilván tömegekről beszélünk. Én mondjuk csak egyről tudok, az is egy olyan tüntetéssorozat alkalmával történt, ahol is a "békés tüntetők" napok óta dobálták molotov koktélokkal, utcakövekkel a renődöröket, gyújtogatták az autóka, betörték a kirakatokat, stb. De ezt valahogy mindig kihagyjátok a képletből amikor előrántjátok a szemkilövetős dumát - ami egy nyilvánvalóan sajnálatos baleset volt, de aki olyan tüntetésen vesz részt, ami napok óta a rendőrök elleni agressziról szól, azért az ne lepődjön már meg, ha megsérül.

Azt írod, az emberek maradnak a Fidesznél. Ehhez képest nemrég jött ki egy felmérés, amiből egyértelműen látszik, hogy a többség kormányváltást akar. Van egy agymosott réteg, akik akkor is maradnának a Fidesznél, ha Orbán Viktor személyesen venné el mindenüket, de bármennyire is szeretitek ezt hinni, nem ti vagytok a többség, hanem a váltást akarók. A váltás nyilván nem a szocikra váltást jelenti, szerencsére van már rajtuk kívül jó néhány egyéb választási lehetőség.

Élhetsz nyugodtan tovább a hazugságaidban, de előbb-utóbb fel fogsz ébredni te is, ha akarsz, ha nem.

Tormásonka 2017.08.31. 14:23:29

@FCUK10: Teljesen nyilvánvaló, hogy Orbán pontosan erre készül. Lehúzni az EU-t amíg lehet, ellopni annyit amennyit csak lehet, aztán ha nem jön pénz kilépni, lezárni a határokat és jöhet totális diktatúra. Napnál világosabb, hogy ez a célotok, csak nem fogjátok tudni végigvinni. Csúnya nagy sírás lesz ennek a vége.

Tormásonka 2017.08.31. 14:29:01

@FCUK10: Már miért kéne másik kormányhoz hasonlítani? Szerencsére nem Gyurcsány a Fidesz egyetlen alternatívája. A szoci kormány 2010-ben el lett zavarva és nagyon helyes, hogy el lett zarvarva. Ez viszont nem jelenti azt, hogy ami most van az jó, mert az előző is rossz volt.
Ezt a kormányt is el kell zavarni és el is lesz zavarva. Elsőre jó ötletnek tűnhet a demokrácia leépítése és az ország diktatúrává alakítása amivel az elzavarást lehet ugyan késleltetni, de sokkal csúnyább vége lesz.

ogli dzsí 2017.08.31. 14:46:20

nyugodj bele hogy senkit sem érdekel az a ballib fantázia hogy a nem büntetőjogi értelemben ett lopás igazából mégiscsak lopás

- az emberek pontosan tudják hogy csökken az adósság, egyre kevesebb az állami alkalmazott, csökken az adó, növekszik a jövedelem

- ezért sipákolhat a ballib az egyetlen dolgon amit senki nem tud lemérni, és ordítozhat a megmaradt sajtófelületén KORUPciót reggeltől estig, azért ebből mégiscsak 2/3 lesz

ogli dzsí 2017.08.31. 14:50:59

@Tormásonka: 'Már miért kéne másik kormányhoz hasonlítani? Szerencsére nem Gyurcsány a Fidesz egyetlen alternatívája.'

De igen, a ballib a Fidesz egyetlen alternatívája, ezt mindenki tudja, hiába tagadja a ballib. Ez egy újabb ballib átbaszási kísérlet, de a magyar emberek nem eszik meg fidesz 2/3 lesz.

MAJD el lesz zavarva a fidesz jó sokára ha a ballib írmagja is eltünt a közéletből, vagy legalábbis már nem alkotják a zellenzék sajtójának domináns részét. Gyakorlatilag a ballib nem pártok, nem szavazók szintjén létezik, csak a sajtóban, de ott erős.

blog pszichiáter 2017.08.31. 14:57:29

@ogli dzsí: "az emberek pontosan tudják hogy csökken az adósság, egyre kevesebb az állami alkalmazott," - sokat ivott a beteg. Ne jöjjön így rendelésre!

gyurmicsek 2017.08.31. 14:59:08

Azért ez az egyre kevesebb állami alkalmazott mondat kicsit túlzás, nem?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.08.31. 14:59:49

@FCUK10:

elég ritka, hogy valaki az égvilágon mindenhez teljesen hülye legyen, de neked sikerült...

sutyerák 2017.08.31. 15:14:15

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: ahogy írtad. -én nem,sem akartam magyarázni ennek az izének,mert minek?

ogli dzsí 2017.08.31. 15:39:02

@gyurmicsek: csak 2017ben 40ezerrel kevesebb állami alkalmazott van az előző évhez képest, pedig az össz foglalkoztatás nőtt

Orbán olyan ember, aki lecsapolja a mocsarat, és közben még a békák is danolnak!

ogli dzsí 2017.08.31. 15:47:00

@Tormásonka: 'Na nézzük akkor: a ballibeknél ki volt Mészáros Lőrinc? ki volt az a személy, aki egy semmi kis vállalkozóból pár év alatt az ország egyik leggazdagabb embere lett? Loptak a ballibek is, ez nem is kérdés, de amíg ott milliókról volt szó, addig itt százmillárdok röpködnek.'

Eleve rosszul közelíted meg a problémát. Nézzük meg perspektívából: a fidesz olyan környezetet teremtett, amiben megéri dolgozni és vállalkozni, így csökkent az érdemi minkát végzők adója és nőtt a jövedelme. Emellett az állam megáll a lábán, a GDP arányos adósság csökken, ilyet pedig nem sok ország tud felmutatni. A gyerekvállalás is annak éri meg ebben a rendszerben, akinek van jövedelme, nem a megélhetési szülőknek.

És ezek a nagy számok, a lényeges számok. A múlt rendszerben is voltak pénznyelők, csak a 4es metrós lopás a soxorosa ML vagyonának, csak éppen amit ML épít az felépül, a 4es metró meg nem épült fel. A szocik inkább szerették a megbízásokat külföldi konzorciumoknak adni -STRABAG- és csak a kenőpénzre menni.
Ez a taktika nem vált be, agyarország szocik alatt csődbe ment 3x. 1989, 1996, 2010

Peetee 2017.08.31. 15:51:52

@nnnnnnnn: Ki ne találd nekem, hogy Orbánék úgy lopnak, hogy közben még az országot is felvirágoztatják? Eszednél vagy Te őszintén? Ember, ezek felverték 27%-ra az Áfát, visszavontak egy tonna szociális juttatást, eltapsoltak 3000milliárd forintny magánnyugdíj-vagyont, amit 10millió dolgozó ember 15év alatt rakott össze. A vissza-államosított közműcégek rajtad megrajtam termelik a költségvetésbe az extra-extra profitot: 2005ben 50dollár volt a földgát világpiaci ára, és 50forint volt 1m3 gáz. Ma ismét 50dolcsi a v.p. ár, az állam meg 111forintért adja a gázt, ébresztő ember!!!

ogli dzsí 2017.08.31. 16:00:22

@Peetee: a világpiaci árnak semmi köze a lakossági gázárhoz

de jó hogy a SZOCIK kampányolnak gázárral, nagy 5let, kell a fidesz 2/3hoz

sas70 2017.08.31. 16:17:32

@ogli dzsí: Ne terelj, baszd meg!
Kinek az engedélyével növesztettek fület az oszlopok és mennyit fizettek érte?

Peetee 2017.08.31. 16:31:39

@ogli dzsí: Miből vontad le azt a következtetést, hogy ha nem tapsolok szájkosárral és szemellenzővel a fejemen a Fidesznek bármihez, akkor szoci vagyok? Ember, nem is éltem a szocializmusban, a rendszerváltás után születtem! Ez a "mindenki ellenünk van" már nagyon uncsi....

morpho 2017.08.31. 16:52:01

@ogli dzsí: Te mit hazudozol itt összevissza pubi? Az sem igaz, amit kérdezel. Ki a faszt érdekel a kormánypropaganda? Vagy kurvajó valami vagy nem. De attól, hogy te azt mondod, nem lesz az baszod.
By the way, már rég akartam kérdezni. Mi a faszt kezd egy hozzád hasonló narncskullancs a szabadidejében? Mit csinálsz akkor, amikor nem itt tolod? Dugni szoktál? Csokifagyi?

N. Barbie 2017.08.31. 17:11:12

"nyugodj bele hogy senkit sem érdekel az a ballib fantázia hogy a nem büntetőjogi értelemben ett lopás igazából mégiscsak lopás"

Igen, ezt nevezik torvenyesitett lopasnak. Vagy ugy is mondhatnank, hogy a hatsojukat vedendo, elobb hoznak ra egy pofatlan, atlatszo torvenyt es utana mar szabadon lehet lopni.
Es ez neked rendben van.
Akkor ha elintezem viktornal, hogy hozzanak gyorsan egy torvenyt, hogy holnaptol ogli dzsi osszes norokonat szabadon meg lehet eroszakolni, az is rendben lesz?

Fruka1 2017.08.31. 17:23:27

@Tormásonka: Nagyon jól leírtad/megfogalmaztad a válaszban a lényeget, a valóságot. Ehhez hozzá tenni nem kell, és nem is lehet.

Who111 2017.08.31. 17:51:14

@ogli dzsí: Nem ballibek a sajtósok, csak azért, mert nem értenek egyet a Fidesszel. Egyszerűen szélesebb látókörrel rendelkező emberek, mint mi. Látnak olyan dolgokat, amiket mi nem. Ha az újságírók 80% -ának az a véleménye, hogy ebben az országban nem mennek rendben a dolgok, akkor nem az a logikus következtetés, hogy az újságírók 80% -a ballib (főleg, hogy ha kiderül róla, hogy valamelyik oldalra húz onnantól hiteltelen), hanem az a logikus következtetés, hogy ebben az országban nem mennek rendben a dolgok. Én hiszek a firkászoknak, mert ez a szakmájuk. A házamat is kőművessel építtetem, mert ez a szakmája... Vissza kell nézni a történelmet, hogy az előző regnáló hatalmak mivel hülyítették a népet, amit a 70% kivétel nélkül meg is evett és csak utólag derült ki, hogy mókusvakítás volt. Bocsi az illúzió rombolásért!

szepipiktor 2017.08.31. 18:03:44

Nem, nem ez a korrupció!
Amiről szó van, az "csak" a hatalommal való visszaélés vagy adóelkerülés, számviteli szabályok megsértése stb.
A korrupció lényege, hogy PÉNZÉRT kapsz a jogellenesen valami előnyt.
A NER-ben nem kell a kapónak fizetnie a hatalomnak, a döntéshozónak, mert pontosan fordítva, a kapók az eszközök a pénzszivattyúhoz.
Egyszerűen nem valósul meg a korrupció, mert kiírnak egy pályázatot és arra jellemzően mindig egy megfelelő cég jelentkezik és nyer, de nem kell kp-t visszatolni!
Ha az orbán vej nyer egy megrendelést, abból visszafizet egy városnak, egy kerületnek? Nem! Tehát nem korrupció.
Sajnos ez a baj, hogy ezt a hibás ostobaságok kiabáljátok évek óta és így elsiklik mindenki a lényeg felett!
Ez ami zajlik egy hétköznapi gazdasági manőversor, számos pontja vizsgálható lenne, de ezért ül poltpeti a székében, hogy ne legyenek vizsgálatok.
Azt lehet vizsgálni, hogy egy pályázatra miért nem jelentkezhet olyan cég, akinek régóta a kiírt dolog a profilja, abban érdekelt, abban dolgozik, de egy ismeretlen kft. kapja a pénzeket, majd ő rendeli meg a melót a cégtől. És adja tovább két-háromszoros pénzért... És azt is, hogy egy 5 milliós támogatást miért KELL 150 millióra beadni!?
Na ott a korrupció, a második vonalban, a pályázatok szűrésére létrehozott NER kompatibilis cégeknél, mert ott valóban 40% feletti a "marketingköltség"...

ogli dzsí 2017.08.31. 19:04:32

a ballibnek lefőtt a KV

már csak sorosban bízhatnak hogy még 4 évig fizeti nekik a minimálbért

atomic power 1986DucaDuca 2017.08.31. 19:16:35

A hireszteles evoluciója:

- a kormány tolvaj - a kormány ellopja a közpénzt - a kormány ellopja a köztőkét - a kormany tömi a haberok zsebeit - a haverok befektetik a közpenzt a gazdasagba, - eröteljes allami - vallalati összefonódás

Mintha a régi, az unioban ma mar üldözött európai gazdasagi modell és az ázsiai fejlesző allamok módszere köszönne vissza.

Roadster68 2017.08.31. 19:25:16

"helyzetbe hozták a saját emberüket. a ballibek ugyanezt csinálták 8 évig, "
Na itt a baj, hogy ezt űgy írod mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, tehát elismered hogy lopnak, de rendben van mert a szocik is loptak régebben. LOL B+

VaradiJanos 2017.08.31. 19:54:24

@Netuddki.: és akkor kivel fogsz vitázni?

Gábor Szögyéni 2017.08.31. 19:56:50

A fasizmus mindig is nagyon költséges rendszer volt.

miért 2017.08.31. 20:01:33

@nnnnnnnn: Jól esik össze vissza hazudozni?
Mert a gondolatát folytatva minden fideszes anyagyilkos...

miért 2017.08.31. 20:04:24

@ogli dzsí: Szavanként fizetnek kisöreg? Mert értelem semmi nincs a mondandódban!

VaradiJanos 2017.08.31. 20:20:30

@miért: téged hogy fizetnek? Ejakulációnként?

igazi hős 2017.08.31. 20:55:13

@ogli dzsí: "Orbán olyan ember, aki lecsapolja a mocsarat," miközben minden más cégnek megtiltják a tőzegkitermelést. nehogy ne legyen meg az évi 1 mrd nyereség. Ez ugyan az apa, de a mentalitásban nincs különbség, csak a fiú nagyra tört, neki a strómanok tízmilliárdokat tejelnek.

jolankovacs 2017.08.31. 20:57:19

Jó a cikk. ezt mutatja a rengeteg idevezényelt troll.
Akik bizony ugyanolyan bűnözők, mint akiket védenek.
Az említett oligarchák meg azt hiszik, kiváló üzletemberek. Na ez a legnagyobb baj.
Talán egyetlen kivétel van?: Csányi.
Ne válaszoljatok trollok, nem vitatkozom. Ez csak sima tényközlés a valóságról.

taga20 2017.08.31. 21:17:42

@VaradiJanos: ezt pont te kérdezed haver? nagy fasz vagy!:)))

1ghost 2017.08.31. 21:26:49

@VaradiJanos: Na mi van te tetves fidesztroll? Ma még nem nyaltad teljesen fényesre a tolvaj, korrupt orbángazdád seggét?

1ghost 2017.08.31. 21:29:03

@ogli dzsí: Na mi van te fidelitasos hülyegyerek? Gondolod ha sok nicken hazudsz, elvisz a gazdád egy körre a helikopterén? Mert olyan is van ám neki, nem csak a rogánnak!

1ghost 2017.08.31. 21:31:30

@FCUK10: "kilépés esetén megmarad az évi "tagdíjunk", kb 1000 milliárd forint."

Hú bazdmeg, grat! Ez igen! Ekkorát hazudni még a köztévén is ritkán szoktak!

Janossz 2017.08.31. 21:51:23

Mindenről beszélnek a bűnpártolók, csak arról nem szóltak még egy szót sem, milyen világ az, ahol az egyik vállalkozásnak erővel tönkreteszem az eszközeit, mondván, túl keveset fizet (egy érvényes, hatályos szerződés alapján), a másik vállalkozásnak hasonló tevékenységre évekig biztosítom INGYENESEN a lehetőséget.
Szar világ.
Szar rendszer. Jobb, ha mennek.

VaradiJanos 2017.08.31. 22:40:05

@jolankovacs: csányi mitől kivétel, te tényközlincs?

VaradiJanos 2017.08.31. 22:42:05

@taga20: igen, tündérke, nagy faszom van, de nem kapsz belőle

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.31. 22:46:39

@sinus67:
"A nyílt piacon, versenyben, az államilag kitömött oligarchák nem fognak tudni labdába rúgni. "
Hát igen. Tényleg sokkal jobb az, ha már most mondjuk minden megrendelést a strabag kap. Akkor végképp semmi esélye nem lesz egy hazai vállalatnak beszerezni a gépeket, technológiát, akármit.

Egész egyszerűen elképesztő amit magyarázol.
Mutass példát arra, hogy mondjuk német utat magyar cég csinál. Vagy francia.
Minden kibaszott ország a saját cégeit részesíti előnyben. Ez a dolga. Kivéve, ha magyar, mert akkor a cégvezető oligarcha, és a nagyapja Orbán nagyanyjának a padtársa volt a szolfézson.

1ghost 2017.08.31. 23:01:01

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:

Te drága ezernickű tetves, gerinctelen fideszbérenc, most őszintén: ki a faszt érdekel, hogy a tolvaj, korrupt gazdád érdekében mit hazudsz?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.31. 23:51:48

@1ghost: Ejha. Tehát mondasz egy nyilvánvaló baromságot, aztán rám fogod, hogy hazudtam :D:D:D:D
Te annyira szánalmas egy balfasz vagy... igazi dísze a fajtádnak.

DR. Smit Pal... 2017.09.01. 05:05:31

@Tormásonka: "békés tüntetők" napok óta dobálták molotov koktélokkal, utcakövekkel a renődöröket, gyújtogatták az autóka, betörték a kirakatokat, stb. De ezt valahogy mindig kihagyjátok a képletből amikor előrántjátok a szemkilövetős dumát - ami egy nyilvánvalóan sajnálatos baleset volt "

SEMMI ILYEN NEM TORTENT !!
Ez a szokasos ballib hazugsag, amivel a gyalazatot probaljak letorolni.
A valosagban bekesen vonulo emberekre vezenyeltek lovasrohamot, es 100-150 meterrol talalomra a tomegbe lovoldoztek a liberalisok. Az emberek egyszeruen csak menekultek sortuzek elol.
Es elkepeszto, hogy ezek a gyilkosok, (mszp,dk,momentum{regebben szdsz})meg mindig barmifele politikai formacioban letezhetnek. Neha megsajnalom oket, hogy 18-ban mennyire szanalmassan eselytelenek, az osszes eszement hazugsagukkal egyutt.
De amikor eszembe jut az a szadista vadalati verfurdo, amit liberalisok rendeztek, csonkitasok, szemkiloves, kez lab toresek, keriteshez bilincselt emberek felholtra rugdosasa.
Akkor meg mindig olni tudnek, de sajnos azt nem lehet, ugyhogy remelem, hogy 18-ban megsemmisulve, megszegyenulve eltakarodnak az orszagunkbol.
Es ezert NINCS, AZ A VELT VAGY VALOS KORRUPCIO, HOGY NE A LIBERALISOK ELLEN SZAVAZZAK, MEG 50 EV MULVA IS.

felucca02 2017.09.01. 07:02:04

@DR. Smit Pal...: Jól tolod, nagyon jól...de azt hiszem, értelek:))))

DocBulywood 2017.09.01. 08:09:09

@DR. Smit Pal...:

"A valosagban bekesen vonulo emberekre vezenyeltek lovasrohamot, es 100-150 meterrol talalomra a tomegbe lovoldoztek a liberalisok. Az emberek egyszeruen csak menekultek sortuzek elol."

Érteeed? Menekültek a sortüzek elől! Muhhahahaha...

Akkor hogyan sikerült az egyik menekülő embert szemen lőni, ha az menekül, tehát HÁTTAL van a lövésznek?

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.09.01. 08:21:24

Isten bizony ha lenne olyan ellenzéki formáció, aki nem lop, és közben el sem kúrja már meg is szavaznám.

De csak olyan alternaítva van a szavazólapon, aki ugyanúgy lop, és cserébe mindent elkúr.

Medgar 2017.09.01. 08:22:01

index.hu/belfold/2017/08/31/nyugdijasok_valasztas_ellenzek_gyurcsany_jobbik_mszp_stb/

Jó is hogy mondta, hiszen utána Molnár Gyula, az MSZP elnöke beszélt, aki be is jelentette:
Visszaadják a 13. havi nyugdíjat, ha kormányra kerülnek.
De itt még nem volt vége az MSZP-s ígéreteknek:
Megduplázzák a nyugdíjminimumot.
Nagy ütemben megemelik a 100 ezer forint alatti nyugdíjakat.
Bevezetik a nyugdíjplafont.
A szociális otthonok számát megduplázzák.
Bevezetik az idősügyi ombudsman intézményét.
62 év fölött rugalmassá tennék a nyugdíjba vonulást.
Az idősek elleni bűncselekményeket komolyabban szankcionálnák.

Kezdődik az ozstogatósdi, majd fizetik a "gazdagok"...

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.09.01. 08:23:18

@DocBulywood:

A ballib szarháziak ma is nosztalgiával emlékeznek az ellenzékieket válogatás nélkül verő beazonosíthatatlan karhatamistákra, az akkor ellenzéki képviselőt "Mocskos Fideszes2 felkiáltásokkal ájulásig rugdosó rendfentartókra.

És közben demokráciáról papolnak.
Szánalmasak vagytok.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.09.01. 08:24:57

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:
"Minden kibaszott ország a saját cégeit részesíti előnyben. Ez a dolga. "

Nálunk a ballibek pl eladták a közműveket Francia állami cégeknek bagóért, amiért cserébe Medgyessy kapott tőlük becsületrendet.
De minden mást is kiárusítottak a ballibek.

felucca02 2017.09.01. 08:26:10

@Ballib cenzúrázók réme 25: Nem, nem ugyanúgy lop. Századannyit.
Elkúrás? De hiszen ennél jobban már nem lehet elkúrni. Gyakorlatilag megszűnt a kormányzás, helyette két tevékenység van:
1. pénzek irányítása
2. kommunikáció
Más nincsen.
Ha holnaptól egy mezei nyúl lenne a miniszterelnök, maguktól jobban mennének a dologok.

felucca02 2017.09.01. 08:28:08

@Ballib cenzúrázók réme 25: Nincsen olyan, hogy ballib. Ahogy jobblib sincsen. bal, jobb, lib, populista, konzervatív, satöbbi. Van itt minden

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.09.01. 08:31:46

@felucca02:

Tisztázzunk valamit.
Az MSZP ugyanúgy átjátszotta haveroknak a megrendeléseket mint a Fidesz.
Simor bankszámlái tudnak erről regélni.

A különbség, hogy a ballib elkúrók haverjai külföldi multik voltak, (Alstom, Strabag, ...) akik a százmilliárdos profitot bezsebelték, nem hazai cégek, és vállalkozók, mint a Fidesz esetén.

De ez nem érdem, hanem éppenhogy plussz egy ok, amiért a ballib elkúrókat soha nem választják újra !
Hisz amit az Alstom, Strabag ellopott, azt már mi soha nem látjuk.
Mészáros meg itt fizeti a munkásait, cégeit, itt fektet be. Azaz a pénz a gazdaságba kerül újra.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.09.01. 08:33:35

@felucca02:

Már hogy ne lenne. Ballibnek nevezzük az MSZP-SZDSZ-es elkúrók szellemi, és kézzel fogható örököseit.
Abban persze igazad van, hogy soha nem voltak ezek se baloldaliak, se liberálisok.
Ezért remek szó a megjelölésükre a BALLIB.

felucca02 2017.09.01. 08:42:56

@Ballib cenzúrázók réme 25: Kispályások voltak a nagy örököshöz képest.
Mellesleg a nagy örökösöknek is törvényszerűen ki kell csorgatni a pénzt valahová, hiszen, ha majd menekülni kell, akkor jól fog az jönni.

Az erkölcs módszeres, alapos rombolása pedig akkor sem megbocsátható, ha cserébe hazai ismerősi kör hízik.

1ghost 2017.09.01. 09:15:40

Na tessék! A tolvaj, korrupt, orbánnak - aki azt találta hazudni bele a magyarok képébe, hogy sosem volt és lesz gazdag - kiderült, hogy 30 millás helikoptere van. Fasza mi?

Miközben másnak biciglire is alig telik, napról napra tengődnek millió számra, aközben ezek a mocskos tolvaj gazemberek - orbán, rogán mészáros és a többi - helikoptereken, yachtokon furikáznak.

De már nem sokáig! Betelt a pohár, felébredtek a magyarok, s jövőre sittre vágják ezt az egész rohadt, korrupt bűnszövetkezetet.

nitrites_pácsó 2017.09.01. 11:44:23

Igen, DR. Smit Pal-nak kishíján magam is bedőltem, de a nyilvánvalóan túltolt bicikli rávilágít arra, hogy (remekül) ironizál. Mintha egy igazi vérfityiszest olvasnánk, de ennyire tán még maga orbánbasi sem az...
süti beállítások módosítása