B1 blogcsalád



Rengeteg ártatlan gyerek, de Röszkén teljesen elpattant a húr

Lehettek volna hálásabbak is: nálunk legalább nem lőtték agyon őket a határt átlépve

2015. szeptember 19. - Ninon

Eddig is nehéz volt szó nélkül elmenni a menekültkérdés mellett, nem lehet kikerülni, hiszen ennyire közel eddig még nem volt ez a megoldandó probléma. Most már én sem tudom visszafogni magam, főleg amikor főszerkesztőnk is leírta az üggyel kapcsolatos meglátásait.

Ehhez tudni kell, hogy Gáborral napi szinten tárgyaltunk a témáról, véleményünk nagyrészt megegyezik, de ismerjük be, említésre méltó dolgok maradtak ki a főszerkesztői jegyzetből. A kérdés még annál is jóval összetettebb, mint ahogy Gábor rendezni próbálta gondolatait, habár a teljes képet én sem tudom megfelelő árnyaltsággal leírni.

Kommentekben érkeztek olyan visszajelzések, melyek szerint

az emberiességi faktor hiányzott Gábor írásából,

és ezzel én is egyetértek. Én még mindig nem tartom magam „turbómagyarnak” (ha már bevezettük ezt a terminus technicust), viszont szemellenzős liberálisként sem tudom tovább szemlélni a helyzetet.

Az elmúlt hetekben élő és írott szóban is több ismerősömmel próbáltuk kivesézni ezt a témát, többekkel komoly véleménykülönbségbe is ütköztünk. Eleinte vaskos meggyőződéssel állítottam, hogy

  1. a kormány viselkedése nem helytálló,
  2. a kialakult helyzetet rosszul kezelik,
  3. a szerencsétlen sorsú emberekkel szemben tanúsított viselkedésük elfogadhatatlan.

Aztán egyre többen kezdtek el segíteni például a Keletiben rekedt külföldieknek, javulni látszott a helyzet, vagy legalább is történt valami kézzelfogható. Majd az események olyan fordulatokat vettek, hogy be kellett látnom: a kormány intézkedései között igenis vannak olyanok, amelyek szükségesek voltak. Ezen a gondolatszálon szeretném felépíteni írásomat, hogy bemutassam, milyen változások mentek végbe a hozzáállásomban a kezdeti kiindulóponthoz képest. Ezért is lesz írásom Gábor cikkéhez képest kevésbé tényszerű vagy gyakorlatias.

1.) A rengeteg ártatlan gyerek látványa

Nőként és leendő anyaként minden egyes kép vagy videó láttán elfacsarodott a szívem, amelyen azt láttam, hogy ezek a szerencsétlen emberek a csecsemőktől kezdve mindenféle korú gyermekkel együtt kénytelenek vándorolni, és olyan körülmények között kell élniük komplett nagycsaládoknak, amelyek emberhez méltatlanok.

Gondoljunk bele abba, hogy egy szombat délutáni családi programot szervezünk. Valószínűleg egy ilyen, körülbelül félnapos eseményre is több holmit tudunk a gyerekeknek összecsomagolni, mint ezek az emberek: viszünk üdítőt, szendvicset, kisebb elsősegély-csomagot, váltás ruhát, játékot stb. Nekik ez nem sikerülhetett, hiszen pillanatok alatt kellett dönteniük és indulniuk. Mellesleg ezek a gyerekek azok, akik aztán tényleg semmiről nem tehetnek, az események és körülmények áldozataiként kell tűrniük szörnyű helyzetüket.

444.jpg(Ne felejtsük el: ők embertársaink. Nem véletlenül nem szeretném rájuk a „menekült”, „bevándorló”, „migráns” szavakat használni, bár valószínűleg kikerülhetetlen. Egyszerűen ugyanúgy igyekszem tekinteni rájuk, ahogy a szomszédainkra vagy a zöldségesre. Hiszen ők is ugyanolyan emberek, azzal a különbséggel, hogy más helyre, szokások közé és vallási meggyőződésbe születtek. Ilyet leírni persze még mindig „ballib maszlag”, de így van.)

2.) Szerencsénkre nem tudjuk igazán beleélni magunkat az ő helyzetükbe

Nagyon fontos: ezek az emberek nem úri jókedvükből hagyták el hazájukat, kényszerültek feladni addigi életüket. Megannyi interjú, videó szól arról, micsoda körülmények közül menekültek el. Mi elképzelni se tudjuk, milyen az, amikor átugrunk egy családtagunkhoz látogatóba, és hazaérve azt tapasztaljuk, hogy a házunkat 6 rakéta találta el és rombolta porig. Hála Istennek, a sorsnak vagy bármilyen felsőbb erőnek (kinek melyik tetszik), hazánknak ilyen borzalmakkal régóta nem kellett szembenéznie. Éppen ez az, amiért sokan nem tudták kellő empátiával kezelni a történteket.

Egyszerűen képtelenek vagyunk átérezni, hogy a felépített életünk egy pillanat alatt dőlhet romba,

és el kell hagynunk a szülőföldünket. Én se tudom átérezni, hiszen én se kerültem ilyen helyzetbe, ezért nem hibáztathatok senkit. De irtózatos még csak belegondolni is abba, hogy ez másokkal, ráadásul tömegesen, megtörtént.

3.) A hiányos tájékoztatás és a felesleges várakoztatás feszültséget keltett

Ehhez a ponthoz magyarázatképpen annyi kitérőt tennék, tudom milyen, amikor az ember úgy érzi, csak várakozik, telik az idő, de nem tudja, mire is vár pontosan, mi fog vele történni másnap,

  1. ez eleinte mennyire elbizonytalanítja,
  2. majd egyre elkeseredettebbé,
  3. aztán türelmetlenebbé,
  4. végül szinte agresszívvá változtatja a várakozót.

Ez velem egy betegség kapcsán zajlott le. De ezeknek az embereknek az egész életük múlt azon, hogy a Keletiben/gyűjtőponton/határon vesztegeltek, és nem juthattak egyről a kettőre. Sajnos ilyenkor természetes reakció bizonyos idő elteltével a keserűségből és tehetetlenségből táplálkozó, szinte támadó viselkedés kialakulása. Nem szabadna elítélni ezeket az embereket olyasféle cselekedeteik miatt, amik velünk is így játszódtak volna le adott szituációban. De ahogy az előző pontban is leírtam, nem tudjuk ténylegesen beleélni magunkat az ő helyzetükbe.

4.) Valóban nem akarták betartani a törvényeinket

Teljes mértékben feleslegesnek és felháborítónak tartom a kormány plakátkampányát, amellyel már az igazi válság előtt is uszították a népet. Viszont az elmúlt napok, körülbelül egy hét történései után be kellett látnom, hogy ezek az emberek valóban nem tisztelték az ország törvényeit, ahova „sodródtak” – ahogyan az egyik plakáton olvasható.

Ha én egy kerítést látok magam előtt, nem az jut eszembe, hogy azt át kell vágnom. Főleg nem akkor, ha másképpen is bejuthatok arra az elzárt területre

  1. Ahhoz persze ujjlenyomatot kell adni,
  2. és iratokkal kell rendelkezni, hogy a határt átléphessük.

24.jpgEz nem egyéni eset, a világ más pontjain is így van, még az EU tagországok között sem utazgathatunk kényünk-kedvünk szerint, ha nem rendelkezünk minimum személyi igazolvánnyal. Tehát úgy gondolom, hogy a menekülő emberek ténylegesen törvényt sértettek akkor, amikor többféleképpen megpróbáltak átjutni a határnál felhúzott kerítésen. Ha emlékezetem nem csal, az ország területére be lehetett volna jutni legális keretek között is, nem feltétlenül kellett volna határsértést elkövetniük.

5.) Orbán volt az egyetlen következetesnek mondható európai vezető

Ezt szar beismerni inkább liberális meglátásokkal megáldott polgárként, de így van: Orbán már a valódi válság kialakulása előtt is azt hangoztatta, hogy tartani kell magunkat a schengeni egyezmény kritériumaihoz, azaz ellenőrizni kell az országhatárt.

  1. Ezzel szemben Angela Merkel német kancellár reményt ébresztett a menekülő emberseregben azon kijelentésével, miszerint ők tárt karokkal fogadnak akármennyi arra rászorulót, akár regisztráció nélkül is. Majd gyorsan meg is változtatta véleményét, amikor valószínűleg rádöbbent felelőtlen ígérete milyen következményeket vonhat maga után Németországra nézve.

Hasonlóképpen történt ez Horvátországban is, ahol szintén fordult a kocka, amint a vártnál „forróbb lett a talaj”. Tehát lássuk be, Orbán legalább nem ígérgetett vakon, teoretikusan kijelentette, hogy Magyarország területére nem lehet csak úgy belépni.

6.) Amikor nálam teljesen elpattant a húr: Röszke

A határzár életbe lépésével a menekülők vélhetően a maradék türelmüket is elvesztették: azok a jelenetek, amelyek Röszkén lejátszódtak, nálam is az utolsó cseppet jelentették abban a bizonyos pohárban. Azt látni, hogy a magyar rendfenntartó erőkre betondarabokkal támad 250-300 ember az országhatárnál,

ijesztő volt számomra.

Itt kellett átértékelnem az egész eddigi helyzetet, és ekkor gondoltam bele először komolyabban abba is, hogy valójában mekkora veszéllyel nézhetünk szembe. Magyar polgárként, legyen az bármilyen nézeteket valló, senki nem akarja azt látni, hogy a hazáját védő rendőrökre ront külföldiek egy csoportja. És akkor már én is azt mondtam, próbálják őket vízágyúval lecsillapítani, ha már egyszer nem értenek a szóból.

Teljesen felháborodtam azon, hogy ezek az emberek idejönnek, át akarnak lépni úgy a határon, hogy csak elvárják az őket megillető jogok gyakorlását, de a kötelességüket – hogy regisztráltassák magukat és a kijelölt átkelőhelyen várakozzanak – nem akarják megtartani. Jogtalannak éreztem a felháborodásukat, nem kívántam nekik szép és kellemes dolgokat.

rh.jpgMajd bekapcsolt az 1. és a 2. pontban leírt emberi reakcióm is. Teljesen elkeseredett emberek tömege, kilátástalannak vélt helyzetben, valamit tenni akart. Más eszközük nem lévén ezeket tették.

Az az igazság, hogy a helyzet értékelésében én sem jutottam sokkal előrébb. A kérdéshez való hozzáállásom változatlanul ambivalens, igyekszem az összes tényezőt vizsgálni, és így véleményt formálni. Összegezve: rettenetesen elkeserít, hogy emberek ilyen sorsra juthatnak, és egyetértek azzal, hogy amennyire lehetséges, segítsük bajba jutott embertársainkon, hiszen hasonló helyzetben mi is ezt várnánk el; mindemellett úgy gondolom, visszaéltek a feléjük irányuló jósággal akkor, amikor ők nem a lefektetett játékszabályokat követték. Így tudnám megragadni legjobban, mi is zavar engem leginkább: hiányzik a kölcsönösség elve, nagyjából az összes szereplőt beleértve.

  1. Részünkről hiányoltam azt a beleérző képességet, amellyel beláthatjuk, hogy fordított helyzetben mi is legalább ilyen mértékű segítséget várnánk el;
  2. másrészt nem éreztem megvalósulni a másik oldalról a köszönetet, „hálát” azért cserébe, hogy nálunk legalább nem lőtték agyon a határon átlépve.

A megoldások megtalálását egyáltalán nem segíti elő, sőt inkább destruktívan hat, ha - a rossz beidegződéseink által vezetve -

csak feketét és fehéret látunk, de a köztes út nem érdekel bennünket.

Minden éremnek két oldala van, nem elég csak az egyik vagy a másik szemszögből frázisokat puffogtatni és meggondolatlanul ítélkezni. Itt az ideje, hogy több empátiát gyakoroljon az egyik, illetve több észszerűséget a másik oldal.

(Képek: 444, 24)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr737799244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Midnight Run 2015.09.20. 09:48:23

@dunántúli gyerek: a törökök nem engedik őket dolgozni. Másrészt így is feketén éhbérért több százezer szír dolgozik a török mezőgazdaságban.

Érdemes elolvasni:
www.brookings.edu/blogs/order-from-chaos/posts/2015/07/08-turkey-syrian-refugees-kirisci-ferris
www.contributoria.com/issue/2015-02/54914fcfc3a4627d42000029

dunántúli gyerek 2015.09.20. 09:53:37

@Midnight Run: Van egy másik oka is amiért Németország a cél: No. eddig is befogadó volt, márpedig ahol már ott van a 23. unokatesó, oda megy az összes Ibrahim. Sőt, bemutatván mély integrációjukat, az összes német embercsempész arab (a magyarok meg cigányok).

Kérdés miért pont most indultak tömegesen?

Kinek a felelőssége a török humanitárius pénz elapadása?

Midnight Run 2015.09.20. 09:54:06

@nu pagagyí: Igen a gyűlöletkampány jól kiszolgálja a nemzet erre éhes részét. Viktor tudja, mivel lehet hergellni az erre éhes tömeget.

A cselekedetek viszont megbuktak. 60 milliárdot költöttünk védelemre, a migránsok meg jönnek a határon, regisztrálatlanul, mint kés a vajon. Ez nem a horvátok, szerbek vagy görögök problémája, hanem a mienk is.

Ahogy a miniszterelnök mondta, ne arra figyeljünk, amit mond, hanem amit tesz. Nos éberren figyelek.

Midnight Run 2015.09.20. 09:57:25

@dunántúli gyerek: ez a török belpolitika miatt van. Erdogan elbukta a választásokat és most a kurdok és a szírek ellen hangolja a népet. Elterrjedt, hogy visszahajítja őket Szíriába.Ebből annyi volt igaz, hogy egy 30 km-es bombázás menres területet akartak létrehozni. Ennyi elég volt a szírek megindulásához. Másrészt ez egy hatalmas üzlet. 10 milliárd dolláros bolt évente.

dunántúli gyerek 2015.09.20. 10:17:26

@Midnight Run: Ha elbukta akkor hogyan tudja hangolni a nípet? Ezt nemértem. Már elbukta, vagy csak el fogja?

Midnight Run 2015.09.20. 10:28:42

@dunántúli gyerek: még sikerülhet. A nép meg csak a gyűlöletet érzi. A többség életében nem látott migráns.

Agysebész migráns 2015.09.20. 10:28:46

@Midnight Run:

"A cselekedetek viszont megbuktak. 60 milliárdot költöttünk védelemre, a migránsok meg jönnek a határon, regisztrálatlanul, mint kés a vajon. "

Ez nem a mi hibánk, te ökör, hanem a horvátoké, akik SEMMIT nem tesznek, hogy ugyanúgy védjék a saját határukat, mint ahogy mi védjük a miénket.

A szerb határon, ahol kerítés van, és a kerítés miatt a határsértés bűncselekménynek számít, ott már nem is özönlik a csürhe.

Majd lesz kerítéssel megtámogatott fegyveres védelem a horvát határon is. Ha ők nem védik magukat a migráns csürhétől, akkor mi leszünk kénytelenek megvédeni magunkat az ő hülyeségeik ellen.

Utána gyere vissza ugatni, hogy semmit nem ér a magyar határvédelem.

Agysebész migráns 2015.09.20. 10:30:28

@nu pagagyí:

"Kiszámított provokációk tömege érte a menekülteket. "

Hogy mi? :D

Ne legyenek kétségeid.

Ha az Európa népeit eláruló agresszív és hazug liberális elit végül fegyveres konfliktusba sodorná Európa népeit, akkor a libsik torka ELŐBB lesz átvágva, mint az agresszoroké.

Ti tényleg nem érzitek, mennyire gyűlölnek titeket az európai népek?

Meg is akartok erről bizonyosodni? :D

Midnight Run 2015.09.20. 10:32:10

Aha, tehát a horvátok hibája, hogy bejönnek ide. Értem. Esetleg miért nem a zuluké vagy a marslakóké? Nyilván gondolták, hogy a migráns hülye, ha nem tud bejönni Szerbia felől, aki megáll és banbán néz.

Agysebész migráns 2015.09.20. 10:32:20

@dunántúli gyerek:

"A szociális ellátás a fő motiváció. Ezért nem dolgoznak Törökországban és sehol máshol, hanem Németországot v Svédországot v Dániát veszik célba."

Marhaság.

Ezek a fiatal, életerős, kisportolt, háborúkat megjárt 20-35 közötti, kitűnően szervezett egységekben összehangoltan mozgó férfiak NEM azért jönnek, hogy a nyugati ellátórendszeren élősködjenek.

Én ne értem, hogy lehet valaki ennyire együgyű, hogy elhiggye ezt az "ellátórendszeren élősködés" mesét.

Ezek a földjeinket, a javainkat és az ÉLETÜNKET akarják.

És mindezek megvédésére kurvára nem alkalmas a "polkorrekt" idióta mellébeszélés!

Mindenki látta a Függetlenség napja című filmet. Abban magyarázza a hacker gyerek az idegenekről az elnöknek:

1. felhasználják a kommunikációjukban a saját technikánkat ellenünk
2. hogy elfoglalják a stratégiai célpontokat
3. majd összehangolt támadást indítsanak ellenünk

Ébresztő! Európával most pontosan ez történik.

A valódi migránsok között elvegyülve, azokat irányítva, ha kell, felhasználva haladnak fiatal, háborúkat megjárt, kiképzett férfiak CÉLTUDATOSAN a számukra kijelölt pontok felé.

Agysebész migráns 2015.09.20. 10:34:06

@Midnight Run:

"Aha, tehát a horvátok hibája, hogy bejönnek ide. Értem. Esetleg miért nem a zuluké vagy a marslakóké? "

Netán azért, mert a horvát határ őrzéséért nem a marslakók meg a zuluk felelnek?

Midnight Run 2015.09.20. 10:46:24

A horvát-magyar határ védelméért magyar oldalról a magyarok felelnek.

Rébusz 2015.09.20. 10:48:14

Mi szükség lenne gyűlöletkeltésre? Gazdasági okokból indulnak a jóval többet nyújtani képes Németországba és északi országokba, hasonlóan a magyarokhoz, akik mindezt immár legálisan tehetik. Nem álltak meg ugyanis az első, második, harmadik, sokadik békés országban, hanem nem tisztelve még a rájuk, mint menekültekre vonatkozó uniós előírásokat sem (pl. jelentkezni a befogadó állomásokon) gazdasági okokból vonulnak át a kontinensen felrúgva szabályokat, közben embercsempészeket pénzelve. Ezek a tények. Mikor még nem volt kerítés már akkor százasával utaztak a vonatokon, majd megbénítva a helyi közlekedést, hogy lehetetlen volt eljutni munkába vagy a már megvásárolt jeggyel felszállni a külföldre tartó vonatra. Én konkrétan nem érzek gyűlöletet irántuk, de sem ők nem tartják be a rájuk vonatkozó szabályokat, sem az uniós államok és politikusok nem cselekednek közös erővel és céllal. A mi szempontunkból ez sokkal rosszabb. A megtelt táblát hamarosan ki kell majd tenni, vagyis elkerülhetetlen, hogy kint rekedt tömegek ne legyenek. Őket ki sajnálja majd, velük majd mi lesz, ha nincs közös európai akarat és cselekvés?

dekoninckxx 2015.09.20. 10:51:16

A kedves cikkíró, ha anya lesz, és a saját gyereke lesz a legfontosabb, még kevésbé fogja akár csak szavakban támogatni szegény menekülteket. A saját ismerőseim között valahogy az látszik, hogy a legnagyobb migránsszeretők + Orbán gyűlölők valahogy mindig a gyermektelen (néha kifejezetten lúzer) nők.

gázóra ellenőr 2015.09.20. 11:11:40

@Pöff: Te mindennap másik nicket regisztrálsz?

Exploiter 2015.09.20. 11:25:24

@feketeesfeher:

Oké, valószínűleg a következő években se lesz újdonság, csak a gyűlölet fog fokozódni. Vagy azért, mert egész Európa lezárja a határokat, vagy azért, mert nem.
Amíg az alap konfliktus ( ők ide akarnak jönni, mi ezt nem akarjuk ) nem változik, addig ez lesz és ugyan mitől változna?

Sexual Harassment Panda 2015.09.20. 11:50:09

@Agysebész migráns: ne haragudj, de a jerìtès ìgy, hogy megkerülik, nem sokat èr..
Mikor lesz kèsz a horvàt szakasz?mmikor kezdik el egyàltalàn?

2015.09.20. 11:55:53

Igen ebben a témában számomra az az érdekes, és egyben ijesztő, hogy mintha mindenki olyan 1 bitesen látná a témát. Az egyik oldalon álló ismerőseimnek magyarázom, hogy "hát de az nem épp úgy van, ok az ember sajnálja de azt sem tudjuk melyikük kicsoda és honnan jött" a másiknak azt kell magyaráznom, hogy "de bakker a Dunába csak nem lőhetjük mindet mert van köztük csomó átlagember is aki csak élne"...
A valóság az, hogy ah kezelni tudnánk őket akkor még 100e ember sem forgatná fel az országot (1%? hogyan is tudná?) kulturálisan. Csak a tenoristákat kéne kiszűrni és aki magasról leszarja a szabályokat és nem akar beilleszkedni azt deportálni, aki meg megtanulná a nyelvet és hajlandó kapcsolatot létesíteni helybéliekkel (mondjuk 5 év után felmérés hogy él) az felőlem nyugodtan termelje a gdp-t, akár Mekka felé borulva is imádkozhat mert ez önmagában kurvára mindegy nekem.

nu pagagyí 2015.09.20. 12:25:21

@Agysebész migráns: Én úgy látom a liberális "blablát" sutba dobó Orbán küld tankokat gyerekek és asszonyok ellen, lövöldöz át a határon (vízágyúval, de ez most mindegy) Szerbia felé és egyidejűleg provokálja a horvátokat is. A pápa lehazugozását (ja, azt még nem?) már nem is említem.

kgaba82 2015.09.20. 12:26:07

@5perc:
Nem vagy eléggé képben. Azt a kommentem sem olvastad el rendesen. Arra már nem emlékszel, amikor maga az index megírta, hogy nem lesz vonat, de ezt a menekültek valószínűleg nem tudják. És ezt újra és újra közölte félnapon keresztül.
Ahogy azt is, hogy bemondták angolul a hangosbemondón, ha volt információ. De az index szerint arabul kellett volna őket tájékoztatni, mert valószínűleg nem figyeltek, vagy nem értették a menekültek.
Amíg nem volt érdemi tájékoztatás addig az volt a gond, amikorra lett, akkor az, hogy nem értették.
index.hu/belfold/2015/08/31/menekultek_bevandorlok_krizis_percrol_percre/ez_lett_az_eredmenye_annak_hogy_3_napig_nem_tajekoztattak_a_menekulteket/
"Hatalmas a káosz a Keletiben, a menekültek megrohamozták a vonatokat, és hiába mondják be a hangosbemondókba, hogy nem indul vonat Nyugat-Európába."

Tamáspatrik 2015.09.20. 12:33:53

A kérdés számomra az, hogy valóban szeretnénk-e beleélni magukat az ő látásmódjukba? (Akár még egy gengszter látásmódja is lehet tanulságos.) Én annak a híve vagyok, hogy igen. Ez az egyetlen lehetőség win-win szituáció létrejöttére, és én örök optimista, bízom abban, hogy lehet olyan, ahol mindenki nyer (ha nem is egyenlő mértékben). Emiatt nem szeretem a kompromisszumot nem kereső, indulatos véleményeket. Még ha az is jön ki a végén, hogy bizony, 95%-uknak vissza kell mennie.

kgaba82 2015.09.20. 12:34:24

@5perc:
"A tisztelt szerzőtől szeretném megkérdezi, hogy milyen adatok alapján dolgozott, amikor megállapítja, hogy
- a menedékkérők többsége nem ad ujjlenyomatot?"
Az ujjlenyomat adásának tömeges megtagadása augusztus második felében kezdődött. Ezt nyílván te is tudod.
Szóval a szerzőnek igaza van az azt követő időszakra.
Ez amúgy szerintem mindenki számára világos, hiszen a csapból is ez folyik.

Pöff 2015.09.20. 12:40:50

@gázóra ellenőr:

Mi van? szar ügy, hogy ilyen sokan vagyunk jobbikosok?
Hihetetlen ugye, hogy pár szarjankó libsit leszámítva teljesen eltűntök és senki nem osztja már az agymenésetek.

Vicces véginézni a sok szaros ballibsi pátyolgató oldal kommentjeit
facebook bejegyzéseit, ahol kurvára nem osztják az adott író mesébe illő elképzeléseit.

És nem csak magyar szinten. nemzetközi szinten is.
A röszkei események már az alacsonyvérnyomású németnél angolnál is kibassza az ablakot.
index.hu/belfold/2015/09/19/menekult_lezart_hatar_roszke_valsaghelyzet_menekultvalsag/megprobaltak_felgyujtani_egy_befogadokozpontot_nemetorszagban/

Érdemes olvasgatni a facebook kommentekek
Oda ugyan is kikerülnek a nem polkorrekt és cenzúrázatlan képek videók is a helyzetről

Röhejesen sehol nem vagytok a pátyolgatással és a baloldali nem létező értékekkel.
Olyan szintű euro szkepticizmus van az elmúlt 1-2 hónap után, hogy túlszárnyalják azt még a "legrosszabb" előre jelzéseket.

www.youtube.com/watch?v=rPMgw_Xcdzw
www.youtube.com/watch?v=7yGvUjiMNjc
www.youtube.com/watch?v=kKxIaPdb9Mc

A jövő

mondom Merkel megy a levesbe apróléknak az összes libsi pártal együtt.
1 hónapon belül több érintett országban is lesz választás.
Elképesztően dühösek az emberek hogy ezt csinálták az országukból.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2015.09.20. 12:41:56

Most hogy örül a sok agyhalott fidesznyik, és egyéb rossz-oldali, hogy már az "emeszpés egyenlítő blog" is beállt a menekült-gyűlöletbe. Egy javaslatom van a blogírók felé: még nem emelték ki kellőképpen a Mini szterelnö kúr hozzáértését, hazafiságát, éleslátását, igazságosságát, becsületességét, és hasonló jó tulajdonságait a sokból - hiszen csak olyanok vannak neki. Egyenlítő blog poszt-tolói! Csak így tovább, előre a NER útján!

na4 2015.09.20. 12:42:08

A migráns retket az utolsó emberig ki kell rúgni Európából. Van éppen elég bajunk így is. Migrants get the fuck out of Europe!

Agysebész migráns 2015.09.20. 12:43:15

@Sexual Harassment Panda:

"Mikor lesz kèsz a horvàt szakasz?mmikor kezdik el egyàltalàn?"

Már elkezdték, kicsim.

Agysebész migráns 2015.09.20. 12:45:31

@Tamáspatrik:

"Én annak a híve vagyok, hogy igen. Ez az egyetlen lehetőség win-win szituáció létrejöttére"

Win-win? Na ne röhögtess.

Ki a faszt érdekel, hogy ők IS nyerjenek?

Agysebész migráns 2015.09.20. 12:47:15

@nu pagagyí:

"Én úgy látom a liberális "blablát" sutba dobó Orbán küld tankokat gyerekek és asszonyok ellen"

Írass magadnak szemüveget.

Ha nem segít, akkor irány a pszichiáter, mert a hallucinációidat kezeltetni kell.

DR. Smit Pal 2015.09.20. 12:47:34

Egyaltalan NEM elfogadhato, de pusztan racionalisan ertheto a bevandorlok egyre agreszivabb viselkedese.
Elkepzeltek maguknak, egy alomvilagot, ahova eletveszelyek kozepette atverekszik magukat. Es ugy erzik, hogy a rengeteg veszely, szenvedes, kuzdelem utan, nekik most jar a kocsi, lakas, nyugati eletszinvonal. Ez a jogos jutalmuk a szenvedesekert.
Es oriasi a csalodottsaguk, hogy a nekik jaro jutalmat, valakik megtagadjak toluk, pedig ok ugy erzik, hogy mindent megtettek, hogy elerjek a celt. Azt pedig sosem fogjak belatni, hogy eletveszelybe sodortak magukat, csaladjukat, egy alomert, egy hazugsagert, a semmiert.
Ez persze NEM jelenti azt, hogy az ilyen megtevesztett, szinte fanatizalt tomegeket, nem kell, es nem lenne jogunk megallitani a hatarainkon, akar fegyverrel is.

Agysebész migráns 2015.09.20. 12:50:39

@nu pagagyí:

"A pápa lehazugozását (ja, azt még nem?) már nem is említem."

Bergoglionak semennyi hitele nincs se a keresztények, se azon belül a katolikusok szemében.

Bergoglio egy aljas és sunyi médiaceleb, akivel báboznak azok a körök, akik manipulálni próbálják azokat, akik NEM ismerik a Szentírás tanításait.

nu pagagyí 2015.09.20. 12:51:07

@kgaba82: Már megvették a jegyeiket, másrészt nyilván nem mondták be, hogyan tovább.

kgaba82 2015.09.20. 12:54:20

@randomgenerator:
"A valóság az, hogy ah kezelni tudnánk őket akkor még 100e ember sem forgatná fel az országot (1%? hogyan is tudná?) kulturálisan. Csak a tenoristákat kéne kiszűrni"
Van fogalmad mibe kerül 100 ezer ember menekültkérelmének vizsgálata, a terrorista gyanús személyek kiszűrése. Mennyi idő, pénz, bürokrácia további növelése, csak miattuk. Sokkal többe, mint az ellátásuk. A teljes folyamat egy év volt tavaly az unióban, de legalábbis a németeknél átlagosan (USA-ban 1-2 év).
Az 56-os menekültek nem voltak terrorista gyanúsak, mégis évekbe telt szétosztani, letelepíteni őket.
Sokkal kevesebbe kerül az ellátásuk a törökországi, libanoni, jordán táborokban. Egyébként jó ideig itt is csak a tábori életmód juthatna nekik (mert ez az eljárás, kontroll alatt tartani míg az eljárások le nem zárulnak).
Szóval inkább a Szíria környéki táborokban kell kiválogatni őket, elspsorban a képzetteket preferálva. Mert azok nagy eséllyel hozzá is tennének az európai gazdasághoz és nem csak segélyért jönnének. Egyúttal többet tudnának segíteni a közel-keleten maradó rokonaiknak.

nu pagagyí 2015.09.20. 12:57:12

@Agysebész migráns: Értem, hogy fellelkesedtél, tehetsz valamit a hazáért és nagy a veszély, már mozgósítanak. Jelentkezz hát önkéntesnek gyereket ölni! Azt azért nem árt, ha tudod, nem a közhangulat fog gyilkolni majd, hanem mondjuk te, személyesen. Neked kell majd elszámolnod saját lelkiismereteddel, önmagadnak és lehet, addigra már a közhangulat sem fog téged szeretni.

nu pagagyí 2015.09.20. 13:03:04

@Agysebész migráns: Nyilván a pápa is libsi és veszélyezteti a keresztény kultúrát.

Fekete Pestis 2015.09.20. 13:05:17

@randomgenerator:

jaja, és nem hajlandók több aspektusból nézni a kérdést:

1. ugye, a közvetlen migráncsosdi (muzulmán, robbant, sokba kerül, utcán szül, stb)
2. mindennek a gazdasági vonzatai ( ki és mennyiben profitál majd a migráncsokból, hogy lehetne a terheket és a profitot egyenlóen elosztani, stb )
3. szabadságjogok helyzete ( sok migráncs miatt megvonhatják öket tölünk, a fehéremberektöl is, a terror elleni harcra hivatkoava)
4. autoriter tempó gyözedelmeskeedése ( az orbán féle helyi akarnokok ezt az ellenszenves stílust eröltetik, az érvelö, relativizáló NyEu stílus kihal )
5. idegenellenesség terjedése ( nem csak a migráncsokat, hanem az expatokat [= tartózkodási országát munkaügyben változtató magasan képzett fehérember] is gyülölni fogják a helyi lúzerek. Mindezekkel együtt a nacionalizmus fellángolása, az európai eszme hanyatlása, stb).

Szóval javaslom a dimenziószámok növelését, úgy még egy értelmes vita is kerekedhet a dologból.

wfh 2015.09.20. 13:08:22

A cikkben szereplő 2. pontra reagálva:
"Nagyon fontos: ezek az emberek nem úri jókedvükből hagyták el hazájukat, kényszerültek feladni addigi életüket. [...] Egyszerűen képtelenek vagyunk átérezni, hogy a felépített életünk egy pillanat alatt dőlhet romba, és el kell hagynunk a szülőföldünket. [...]

Örülök, hogy a cikkírónak van a mai Magyarországon egy felépített élete. Ő egy szerencsés ember. Én sok olyan magyar embert ismerek, akinek nincs. Köztük magamat. Abba a tipikus helyzetbe kerültem ugyanis, hogy itthon munkát nem kapva külföldre mentem dolgozni. És nem úri jókedvembe hagytam itt a családomat, barátaimat, hanem mert nem akartam (nem is tudtam volna) a szüleimen élősködni. Azért mentem külföldre, mert ott kaptam munkát (olyat, amit az ott élő "őslakos" minimálbérért nem vállal el), és nem azért, hogy az ottani segélyből éljek. Majd négy évet éltem ott, és soha, egyetlen fityinget sem kaptam az államtól segélyként. A magam lábán álltam, először minimálbérből, összezárva három más kultúrájú emberrel egy házban, majd mikor lehetőségem lett rá, továbbléptem más munkakörbe. Közben rengetegszer költöztem, csak a szükséges minimumom volt meg (főleg ruhák). Nincs táblagépem, mint amivel a migránsok vették fel az eseményeket Röszkén, nem tudnék Merkellel sem szelfizni. A befogadó országban sokminden nem tetszett, de elfogadtam annak szabályait, és aszerint éltem. Örültem, hogy van munkám, és nem vertem magam, hogy nekem mi jár és mi nem. Majd mikor végre kaptam itthon munkát (igen, sokkal szarabb fizetésért és határozott idejű szerződéssel), hazajöttem, mert mint írtam, eredetileg sem akartam kimenni. De míg ott voltam, elvégeztem a kötelességemet. Itthon másfél év után kaptam határozatlan idejű szerződést, közben albérletből albérletbe költöztem. NINCS felépített életem. Nincsenek gazdag szüleim, vagy bárki (partner/szerető), aki pénzelne. Ha kell, holnap újra összepakolok, és olyan munka után nézek, amit megfizetnek, ha kell külföldön, újra egyedül, barátok és család nélkül. De nem állok követelőzve egy ország kormánya elé sem azzal, hogy nekem mi jár, nem betartva az adott ország törvényeit.
És ha én meg az USÁ-ba akarok menni, vagy Svájcba? Vajon ők beengednének engem papírok nélkül csak azért, mert nincs munkám, és én vagyok a szegény szerencsétlen?

Fekete Pestis 2015.09.20. 13:12:07

Ja igen, lehetne még elemezni a helyzetet a tágabb aspektusában (p.l. mennyire jó, ha a putyin szíriában manipulál, valóban szét lehetne ezt az iszlám államot rúgni sec perc alatt, és ha igen miért nem tették meg, mennyire véeletlen ill. mennyire "nem véletlen" a migráncsválság kialakulása a görög válság után/elött, stb).

Valamint el lehetne filozofálni azon is, hogy melyik helyi szociológiai csoportnak jó/rossz ez az egész migráncsosdi ( helyi elitek, keresztény egyházak, EUs elit, töketulajdonosok, helyi proletárok, stb).

Szoval a kérdést eléeg sok szempontból lehetne vizsgálni, mégis csak a "migráncs öszeszarja a buszt és dobálja a rendört " aspektus a hengsúlyos.

kgaba82 2015.09.20. 13:36:55

@nu pagagyí:
Vagyunk mi és vannak ők.
Százezres inváziónál, ekkora káosznál, az uniós migrációs politika bukásánál (nem is volt érdemben hiszen az olaszok és görögök évek óta szenvednek annak hiánya miatt) csak az önzés az egyedüli racionális viselkedés.
Hülyeség azzal érvelni, hogy a migránsok csak a németekhez akarnak menni. Hiszen ők úgyis szét fogják osztani őket. Akármit mond Orbán, attól még tudja, hogy mi is kapni fogunk belőlük. Minél többet eresztünk be annál inkább veszélybe kerül az uniós államok közötti szolidarítás. Mint GDP arányosan legtöbb forrást lehívó államnak, nekünk nem lehet érdekünk, hogy a nettó befizetők kintről jöttekkel legyenek szolidárisak. Nyakunkban egy rakás menekülttel egyre kevesebb pénzt lesznek hajlandóak ránk költeni.
Európa emellett is egyik válságból a másikba jut folyton.
Ha a szokásos menekültvédő, naív bla-blat féretesszük, megállítva a menekülteket az unió határán, és a problémát a forrásán kezeljük (több pénzt, szervezést nyújtva a környező válság övezeteknek)olcsóbban megússzuk a dolgot. És semmivel nem leszünk kevésbé erkölcsösek, hiszen akár több embernek segíthetünk, átfogóbban kezelve a problémát.

Rébusz 2015.09.20. 13:47:51

Szerintem nem ez a hangsúlyos, még ha egyes médiában így állítanák be. A helyzet az, hogy tízezrével érkeznek az országba és haladnak át az országon név nélkül, arc nélkül emberek. Ha nemes Tündék lennének, akik Völgyzugonyból az Orkok elől menekülnek, az sem változtatna semmin. Országhatárok vannak és törvények. A szírek esetében felnőtt emberekről beszélünk, Szíria pedig nem volt egy elmaradott ország, hogy ne fogják fel, még a jóságos öreg Európa sem tudja őket majd ellátni és elszállásolni egy csettintésre. Nyugaton már azelőtt is probléma volt a menekültek esetében, hogy egy részük háborús országbélieknek vagy üldözötteknek adta ki magát (főleg afrikai országokból), hogy nem hoztak okmányokat és évekig élnek így az adott országban. Tudtommal ebben a helyzetben munkát sem vállalhatnak, amíg nem születik végzés a befogadásukról vagy a kiutasításukról. A hivatalok a sokkal kevesebb létszámú menekültet sem tudták beazonosítani, nem még ha százezrével fognak jönni végeláthatatlanul.

Agysebész migráns 2015.09.20. 14:09:52

@nu pagagyí:

"Nyilván a pápa is libsi és veszélyezteti a keresztény kultúrát."

Én úgy tudom, hogy amikor még Buenos Airesben szolgált, az egyik rögeszméje az volt, hogy teli kell rakni menórákkal a katkó templomokat, és zsidó szertartásokat kell a megszentelt templomainkban tartani.

Nyilván már akkor is arra hajtott, hogy pápát csináljanak belőle a zsizsik, amit szívesen viszonoz pár apró szívességgel, ha úgy alakulna a történelem.

kgaba82 2015.09.20. 14:13:57

@nu pagagyí:
@5perc:
Én a menekültek értelmi képességeit, műveltségét és nyeltudásukat vontam kétségbe abban a kommentben, amire reflektáltatok.
Az, hogy az idő javarészében nem, vagy félretájékoztatták őket az nem magyarázza meg, hogy amikor volt tájékoztatás, vagy nem de világos volt a kormány álláspontja, akkor sem a járókelőktől, sem nyugati oldalakról nem voltak képesek leszedni az infót a menekültek. Vagy a facebookon lógtak az ingyen wifit használva, vagy tényleg ennyire jutottak a tudásuk révén. Az utóbbira hajlok.
Szerintem az értelmesek Szíria kevésbé érintett, városiasodottabb nyugati részén élnek, és egyelőre kitartanak.

kgaba82 2015.09.20. 14:15:36

Még kevésbé az übergagyi angolt mutató tévés, videós szerepléseiket.

nu pagagyí 2015.09.20. 14:58:08

@kgaba82: Pénzhiány nem indokolhatja az embertelenséget. Pénzben amúgy sincs hiány, már vagy 30-40 milliárdot elcsesztek a trianoni határok vizuális megjelenítésére. A menekültek szakszerű kezelése szerintem olcsóbb lett volna, mint a távoltartásukra elszórt pénz.

Agysebész migráns 2015.09.20. 15:02:55

@nu pagagyí:

"Pénzhiány nem indokolhatja az embertelenséget. "

Eszednél vagy? Miféle "embertelenségről" fröcsögsz?

nu pagagyí 2015.09.20. 15:08:48

@kgaba82: Nyilván azért jöttek Homszból meg Aleppóból is például. Egy tömeg az nem egy idealizált valami, hanem sok ember egyedi történettel. A menekültügyi eljárásrend ezért is ír elő egyedi meghallgatást, ami alapján eldönthető ki-kicsoda. De ha már tömeg, szerintem meglepően kulturáltan viselkedtek mindaddig, amíg nem kezdtek a hatóságok szisztematikusan packázni velük. Nem loptak, nem erőszakoltak nőket, vártak nyugodtan a sorukra, ott ahol Tarhálós Pista kijelölte a helyüket.

nu pagagyí 2015.09.20. 15:15:29

@Agysebész migráns: Például arról, hogy semmiféle ellátásban nem részesültek a bizonytalan ideig tranzitzónákba deponált emberek. Frissiben hozott törvényekkel próbálták kriminalizálni az állampolgárok segítőkészségét. A közpénzzel tömött "karitatív" szervezetek (Vörös Kereszt, "hivatalos" egyházak) pedig, az emberségre szóló írásos engedély hiányában lapítottak az adományraktárak sötét homályában, pótcselekvésként telesírták a sajtót objektív nehézségeikkel (törvényi akadályok).

Agysebész migráns 2015.09.20. 15:18:11

@nu pagagyí:

"Például arról, hogy semmiféle ellátásban nem részesültek a bizonytalan ideig tranzitzónákba deponált emberek"

Ez nem igaz.

Nomante 2.0 2015.09.20. 15:19:35

Nyugodjon meg mindenki a picsába. Semmi regisztráció, nyomjuk tovább Németbe az összeset. Ha megunják majd szólnak.

Rébusz 2015.09.20. 15:35:25

A karitatív szervezeteket tudtommal nem pénzelik közpénzből, csak adományból, gyűjtésekből, egyéb forrásokból. Az egyházak pedig nem karitatív szervezetek, csak végeznek karitatív tevékenységet is. A tranzitzónákban volt ellátás, ezt fényképek is bizonyítják. Az más dolog, ha ők nem vették igénybe ezeket. Aki segíteni akart rajtuk, az mehetett és mentek is többen, anyukák az anyukákhoz például. Te mentél, nu pagagyi, segítesz valahol, jelentkeztél a bevándorlási hivatalnál, hogy segítenél vagy vittél a helyszínre ennivalót, ruhát? Mielőtt visszakérdeznél, én készítettem nekik csomagokat, igen.

Hajdú Peter 2015.09.20. 15:45:39

@Nomante 2.0: Ezzel legfejebb csak idoben kisse kitoljuk a problemat. 10-20 ev mulva egesz Europa iszlam lesz, es nem fogjak hagyni, hogy Europa kozepen egy ilyen kis orszagban feherboru, kereszteny emberek eljenek. Mar most is, egy eroszakos betelepites zajlik, 20 ev mulva, amikkora mar egyertelmu szambeli folenybe kerulnek az arabok, a kornyezo orszagokban, egyszeruen elsoprik Magyarorszagot.
Szerintem az egyetlen eselyunk, ha az oroszoktol kerunk segitseget, most azonnal. Talan nekik erdekukben all, hogy Europa ne valjon tisztan arab kontinense. Nincs mese, par ezer rohamozo bevandorlot, meg meglehet allitani konnygazzal,de 300-500 millio minden iranybol tamado arabot, mar csak harckocsik, es repulok tiz ezrei tudjak majd feltartoztatni. Persze a totalis orosz befolyas az nem lesz ingyen, de dontenunk kell, vagy az arabok 20 ev mulva kiiirtjak a magyarokat, vagy az orosz fennhatosag.

mitis 2015.09.20. 16:59:53

"Nyugodjon meg mindenki a picsába. Semmi regisztráció, nyomjuk tovább Németbe az összeset. Ha megunják majd szólnak"

Jaa..azt kellene és utána gyorsan kerítés nehogy visszajöjjenek

Etniez 2015.09.20. 17:30:27

Már párszor leírtam, de újra megteszem.
Ez a kérdés nem érzelmi kérdés. El kell felejteni, hogy nők, gyerekek, háború, stb.

Ők ugyanis NEM MENEKÜLTEK. Gazdasági bevándorlók.
Törökországban még menekültnek számítanak. Onnan kifelé meg csak bevándorlóknak.

És így, mint bevándorlóknak NEM JÁR SEMMI. Az adott ország eldönti, hogy akarja-e őket fogadni, ellátni vagy nem.

Átjönnek egy csomó biztonságos országon keresztül, céljuk pedig az: bevándorolni egy GAZDAG országba. Mi ez, ha nem gazdasági motiváció?
Senki ne mondja nekem, hogy egy szír álma a hideg és sötét Svédország, mikor Szíriában mindig kurva meleg van. Valószínűleg ott akar élni, évi 9 hónapot eltöltve kabátban.
Azért megy oda, mert kell neki a PÉNZ!

Én meg azt mondom, hogy ha ők gazdasági érdekből jönnek ide, akkor nekünk jogunk van lezárni a határainkat.

A másik kurva nagy kérdésem az, hogy Szíriából egy út vezet csak ki, az is pont Európa felé?

Etniez 2015.09.20. 17:31:04

Szumma: nem kell érzelmeskedni ilyen esetben, mert pont arra játszanak rá.

bekerült 2015.09.20. 17:33:07

Ami Röszkét illeti, igazán nagy kár, hogy ott pattant el a te húrod !
Annyi hazugságot még nem hallottam, ami ezzel kapcsolatban elhangzott !

A tény, hogy a magyar rendőrök nyitották ki a kapukat, mindenféle tájékoztatás nélkül és ezzel okozták a félreértést, mert a menekültek azt hitték, hogy mehetnek.
Ezután a békésen menetelőkre rontottak a TEKKESEKKEL együtt, könnygázt, gumibotot, viperát, gumilövedéket használva és mindezt kitűző nélkül !

Ezt hiába tagadja Kovács kormányszóvivő, mert ime a bizonyíték :
www.origo.hu/itthon/20150919-mara-megbekelt-a-fidesz-a-gumilovedekkel-es-a-viperaval.html

Igaza van Gyurcsánynak ezzel kapcsolatban és egy jó pér embernek le kellene mondani, Orbánnal együtt mert már annyit hazudtak.

Te meg beveszed kanyar nélkül !

Etniez 2015.09.20. 17:36:25

@Midnight Run: Akkor szerinted miért nem álltak meg Romániában, Bulgáriában, Szerbiában, Magyarországon vagy akárhol?
Miért abba a két országba tartanak, ahol öntik a pénzt a menekültekre?

Etniez 2015.09.20. 17:40:06

@bekerült: Annyira tájékozatlan vagy, hogy már fáj.
TEK. Érted? Terror Elhárítási Központ. Ők maszkot viselnek minden bevetésen. Szerinted miért? Te tényleg a TEK-ről hiányolod az AZONOSÍTÓT? Jézus Mária....

Etniez 2015.09.20. 17:41:52

@Midnight Run: "Ujjlenyomatot meg regisztrációt meg persze, hogy senki sem akar adni, amikor Magyarország a menekültkérelmek 0,7%-át bírálja el kedvezően, Németország viszont 40%-ot. Ha menekült lennék, Németországban szeretnék regisztrálni."

Gazdasági bevándorlóként NINCSEN LEHETŐSÉGÜK VÁLASZTANI. Ilyen jog nem jár nekik, még a menekülteknek sem.

Ennyi erővel mindenkit be kell fogadnia EU-nak, aki szegény országba született.. Vannak pár milliárdan a világon....

5perc 2015.09.20. 17:43:55

@kgaba82:
"Az ujjlenyomat adásának tömeges megtagadása augusztus második felében kezdődött. Ezt nyílván te is tudod.
Szóval a szerzőnek igaza van az azt követő időszakra.
Ez amúgy szerintem mindenki számára világos, hiszen a csapból is ez folyik."
A csapból is ez folyiik, ez a "kormánykommunikáció" de semmilyen adattal nincs alátámasztva. Addig mondjuk úgy fenntartásokkal kell kezelni, mert hát ugyanaz a kormányh mondja, mint a megvédjük (kilopjuk) a szemedet is.
Szóval megvárnám én azt a statisztikát, mielőtt elhinném ezt a "többség nem akarja betartani a törvényt" hazugságot.

Etniez 2015.09.20. 17:45:14

@Midnight Run: Propagandáról még nem hallottál ugye? "mi érdekük" omg.....

Etniez 2015.09.20. 17:48:25

@Midnight Run: " az egy hatalmas kamu, hogy az EU- ba egy szírnek be lehetett jönni legálisan vízummal. Szerinted ki az a hülye, aki gumicsónakkal jön a tengeren, több ezer eur9t kifizet a csempészeknek, miközben repülhetne is olcsóbban, biztonságosan. "

Értem, tehát nekünk be kell fogadni őket, mert ŐK ÚGY DÖNTÖTTEK? Lófaszt a seggükbe.

Etniez 2015.09.20. 17:51:01

@feketeesfeher: Baromi bonyolult összeszedni egy AK-t és bemenni egy zsidó boltba mészárolni vagy megpakolni egy hátizsákot robbanóanyaggal és csapágygolyókkal és felülni egy buszra...

Exploiter 2015.09.20. 18:05:43

@bekerült:

Tudsz erről valami videót mutatni? Mert hogy tele van a net azzal a videoval, amikor a migránsok kifeszitik a kapukat. Tele volt a környék sajtosokkal, pont erről ne lenne anyag?
Mindenhol csak vágott szarokat látni valamiért...

Pipas 2015.09.20. 18:15:24

@nu pagagyí: "Kiszámított provokációk tömege érte a menekülteket. Korábban a tájékoztatás teljes hiánya és a nemtörődömség volt jellemző, a cél a magyar lakosság irritálása lehetett az össze-vissza bóklászó menekültek látványával. "

Azért Orbán keze elég messzire ér, a fél világon bóklásznak a "menekültek" és ezt mind a magyar lakosság irritálása érdekében. Király!

Addig provokálta Orbán szegény békeszerető migránsokat, hogy fél németországban zavargások vannak. Hi-he-tet-len! :D

steery 2015.09.20. 18:20:42

Mi csak egy mentőcsónak vagyunk. Eutropa csak néhány mentőcsónak. És minden csónak tele van. Körülöttünk a tengeren pedig több óceánjáróra való ember fuldoklik és próbál odaúszni hozzánk, hogy megmentsük. Jelenleg még kihúzzuk őket a vízből és közben próbáljuk kimerni a befolyó vizet, mivel a túlterhelés miatt mind süllyedünk. Rövidesen már evezőkkel fogjuk ütni-gyilkolni a sok fuldoklót, de már az sem fog segíteni, mert addigra késő lesz.
Beengedtünk egy csomó idegent, aztán megvonjuk tőlük a segélyeket, amik miatt idetódultak. Mit gondoltok, ezek után mit fognak csinálni? Mert nem mennek szépen haza. Maradnak, lopnak, rabolnak, csalnak, bűnbandákba szerveződnek és egyre jobban szétkúrják az országainkat. A vége totális polgárháború, összeomlás, népirtás és hanyatlás lesz. Tíz év múlva középkori viszonyok lesznek Eutropában.

Pipas 2015.09.20. 18:21:19

@bekerült: "A tény, hogy a magyar rendőrök nyitották ki a kapukat, mindenféle tájékoztatás nélkül és ezzel okozták a félreértést, mert a menekültek azt hitték, hogy mehetnek."

jah! és mindezt csak te tudod, az index, meg a 444 meg a 168 óra meg a cnn, meg mindenki hallgat róla, de te tudod, hogy kinyitották a kaput és utána kezdtek dühöngeni a csávók... utána kezdték el rugdosni a zárt ajtót, hogy azt a rendőrök kinyitották mert nem bírták elviselni, hogy nyitva az ajtó... aha! most vágre nekem is összeállt a kép. :D

Etniez 2015.09.20. 18:39:11

@nu pagagyí: ". Nem loptak, nem erőszakoltak nőket, vártak nyugodtan a sorukra, ott ahol "

Nem akarták megölteni magukat. Így is betolakodó horda, akkor fegyverrel is felléptek volna ellenük.

Etniez 2015.09.20. 18:40:22

@Rébusz: "Mielőtt visszakérdeznél, én készítettem nekik csomagokat, igen."

Felesleges, minden nap eldobják amit kaptak és mennek tovább.

Ninon 2015.09.20. 19:15:43

@Androsz: Kedves Androsz!

Egyszer sem állítottam, hogy Orbán hülye lenne; valahogyan el kellett jutnia oda, ahol most is van... viszont ezt nem kéne úgy értelmezni, hogy egyetértek mindennel, amit tett/tesz/tenni fog. Erről is szólt az írásom: ha jól cselekedett, be kell látni, de ezután se fogom vakon isteníteni. Meggyőződésről meg aztán végképp szó se volt. Valóban: ha olyan dolgok következnek a jövőben, amelyek nem az én értékrendembe valók, azokat nem fogom jó néven venni.
De éppen ezt kéne neked is látni: nem csak Orbán mellett vagy ellene lehet lenni. Nem fekete vagy fehér.
Minden jót neked!

Ninon 2015.09.20. 19:18:43

@Pöff: Gratulálok, ez a hozzászólás nem sokat tett hozzá a vitához. A "libsik" és a "mi" kategorizálásoddal mennyit halad előrébb az ügy?? Húzzunk szét továbbra is, és toljuk egymásra a felelősséget! Legalább is szerinted.

Ninon 2015.09.20. 20:16:11

@randomgenerator: Felüdítő volt egy normális kommentet olvasni végre. Köszönöm!

Ninon 2015.09.20. 20:27:29

@ipartelep: Az Egyenlítő blog sem nem "emeszpés", sem nem menekültgyűlölő. Egyszerűen a véleményünket közöljük, ami - normálisan - sokféle, akár a szerkesztők között is eltérő. Orbán becsületességét és blabla nem fogjuk ezután sem kiemelni, hacsak nem következik egy olyan fordulat a miniszterelnök munkásságában, ami ezt indokolttá tenné (de akkor se). De kösz a hozzászólást.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.20. 20:30:59

@bekerült: "Ezt hiába tagadja Kovács kormányszóvivő, mert ime a bizonyíték :..."

Sajnos szemlátomást te sem érted, hogy mi a különbség egy utcai csődület szétoszlatására és az országhatár megvédésére kiküldött emberek feladatai között. Gondolom, te azt is kifogásolnád, hogy egy fegyveresen behatoló idegen katonát egy magyar katona lelőjön, mondván, hogy meg kellett volna várni, hogy az a katona akarja-e a fegyverét használni, vagy csak azért jött, hogy megmutassa, mit kapott a Jézuskától ajándékba.

@Ninon: Te a posztban ezt írtad: "5.) Orbán volt az egyetlen következetesnek mondható európai vezető – Ezt szar beismerni..."

Ez nekem nem úgy tűnik, mint aki eddig is tényszerűen mérlegelte volna Orbán fontosabb döntéseit, hanem inkább úgy, hogy eddig általánosságból utáltad, ám most – és ennek többféle okát is el tudom képzelni – beismered, hogy Orbán következetes vezetőnek mutatkozott, sőt, az európaiak között egyetlenként.

Én sem "vakon istenítem". Nagyon is nem, mert sok hibát és nem tetsző döntést láttam már tőle. De nem vagyok annyira a baloldalnak sem az ellensége, hogy ne mondtam volna már valamilyen közzétett kiáltványukra, hogy jogos. Sajnos nagyon ritkán adódik a lehetőség is az ilyenre, mert az ellenzék rendszerint annyit tud kinyögni, hogy Orbán vagy a Fidesz döntése rossz. Ennyi. Hiába kérdezi tőlük sok ember sok helyen, hogy mi lenne a jó, nincs válasz. Amit nagyon sajnálok, mert nagyon jól jönne pár hasznos ötlet olyan témákban, amelyekben a kormányoldal csak rossz és rosszabb között tud választani. Többek szerint a kifinomult elmék a baloldalt támogatják, a plebs a populista jobboldalé. Akkor a sok értelmes ellenzéki szakértését elpazarolni látom azzal, hogy nem szólalnak meg. Pedig segíthetnének a hazájuknak, bár ez utóbbi fogalom az ő esetükben kicsit sikamlós ügy.

Én ebben a menekültgüyben azt vagyok képtelen felfogni, hogy akik Orbánt úgy támadják, hogy közben pedig a migránsokat védik, azok vajon miféle nekünk jót látnak ebben a hordában. Mert az, hogy van közöttük mérnök meg orvos is, nekem még nem fogja kívánatossá tenni az egész csőcseléket. Turkálni közöttük pedig nem európai eljárás, úgy sejtem, mellesleg ha kiválasztunk egy arab orvost, aki egy bánatos szót sem tud magyarul, az nem tudom, miért maradna Magyarországon, amikor még a magyar orvosok is itthagynak bennünket.

Szóval aki a migránsokat védi, annak vajon oka is van erre, vagy csak afféle piszkálódásként teszi? Ha Orbán azt mondaná az araboknak, hogy gyertek, kiürítünk nektek egy kisvárost is, van kaja, pia, akkor mi lenne az "ellenzék" álláspontja? Én nem Orbán-pártiként, nem is magyarként, nem is rasszistaként, hanem egyszerűen a saját jelenlegi, szerény életkörülményeim féltéséből is azt mondom, hogy ezek úgy kellenek nekünk, mint púp a hátunkra. "Dolgos kezek." Képzelem, ahogy beállnának rakodni meg szalag mellett görnyedni, amíg lassan rájuk ragad valami a nyelvünkből, és valami kifinomultabb munkát is végezhetnének, amire nincs elég megfelelő magyar munkaerő. Mert ha van, akkor rohadjon ki a szeme annak a nyomoréknak, aki internacionalista, globalista mámorból előrébb helyez egy majdnem minden tekintetben idegen embert egy magyarnál.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.20. 20:33:23

@Ninon: "Orbán becsületességét és blabla nem fogjuk ezután sem kiemelni, hacsak nem következik egy olyan fordulat a miniszterelnök munkásságában, ami ezt indokolttá tenné (de akkor se)."

Tessék. Itt áll az Egyenlítő blog egyik szerkesztőjének a többi szerkesztőre is kiterjesztett irányelve: Orbánról akkor sem írtok jót, amikor azt indokolttá tenné.

Menjetek a picsába.

vargánya 2015.09.20. 20:39:33

Tetszett az írás őszintesége, de azért nem állom meg, hogy felhívjam a szerző figyelmét egy "apró" "tévedésre", vagy inkább tudatosan megtévesztő megfogalmazásra a médiában. A szerzőnek át kellett volna gondolnia, hogy elfogadja-e a "szerencsétlen menekült" megfogalmazást az itt keresztülhaladók TÖBBSÉGÉRE. Az általa idézett megrázó esetek a szakértők szerint csak a vándorok max. negyedére(!) érvényesek és nekik sem kellett volna a biztonságért - ha valóban CSAK arra vágynak - idáig jönni, vagy Németországig menni és kitenni a gyermekeiket, családjukat a viszontagságoknak. Ez az Ő - jobb élet reményében meghozott - szabad döntésük volt, amiért a felelősség is őket terheli.

Ninon 2015.09.20. 21:06:09

@Androsz: Valóban nem fogom Orbán becsületességét és további csodálatos erényeit nyomni. Amellett, hogy egyes lépéseivel egyet kell értenem, nem fogom azt sem elfelejteni, hogy mennyi kárt okozott a magyaroknak, és milyen mutyik köthetők az ő és ismerősi körének nevéhez.
A többi szerkesztőre nézve pedig semmilyen irányelv nem vonatkozik. De éppen ez a szép az emberekben: hogy mindenki más, és másként láthat dolgokat.

Exploiter 2015.09.20. 21:38:05

@Ninon:

Ez igy is van jól. Orbán egy kártékony idióta, de jelenleg hasznos.
Kicsit gyúrhatna a külpolitikára, mert most már nem vaktában kéne lövöldözni, ideje lenne szövetségeseket keresni, ellenségből van elég.

Python2409 2015.09.20. 21:38:56

@bekerült:

A békés menekültek tépték le a kaput,kb másfél perc alatt....
Hogy honnan tudom?

Ott voltam,és nem a szerb oldalon...!!

2015.09.20. 22:55:30

Kedves Cikkíró!

Hadd egészítsem ki az írást:

„hazaérve azt tapasztaljuk, hogy a házunkat 6 rakéta találta el és rombolta porig.”

- Hajlamosak vagyunk készténynek venni, hogy afrikától ázsiáig bezárt területre egy hatalmas összefüggő bombafelhő ereszkedett, ahonnan szakadatlanul potyognak a bombák, rakéták. Pedig a menekültáradat csupán töredékének érte otthonát rakétatalálat, és csak a töredéke valódi háborús menekült. A többség viszont egyszerű gazdasági megfontolásból gondolta hogy hazát vált. Az emberi természet márcsak ilyen, könnyebb máshol beleülni a készbe, a tutiba, mint jó világot csinálni saját kezűleg, és évszázadokon át kűzdeni érte. Európa pedig látszólag védekezésképtelenné, ennélfogva csábítóvá vált. Sajnos a liberális sajtónak köszönhetően, mire ez az alapvetően kétféle indíttatásból útrakelt embertömeg eléri a határainkat, már egy kalap alá vannak vonva, ők az un. menekültek, akiknek segíteni kell, bármi áron.
- A fent említett töredéken (rászorulók) természetesen segíteni kell, de azt sem gondolkodás nélkül, úgy, hogy közben a saját népedet nyomorba döntöd. Ne felejtsd el, hogy határon belül is rengeteg rászoruló, szegény, éhező, földönfutó munkanélküli, hajléktalan van, akikre eddig is toronymagasról szartak, mert nem volt rájuk pénz. Most milliárdokat KELL elővarázsolni a cilinderből, és elkölteni idegen jöttmentekre, miközben magyar emberek halnak éhen, vagy betegségben, korházi kezelésre várva, amit nem kapnak meg időben, és a sor végtelen.
- A fent említett tömeg többsége (nem rászorúló gazdasági migráns, akit csak a jobb élet lehetősége vonz) nem tekint rád emberként, míg te naívan emberbaráti szeretetből segíted a bebocsátásukat. Őnekik európa csak egy eszköz, sem integrálódni nem fognak, sem előrébb tolni a kontinens szekerét. Ezzel az elvakult magatartással, európa lakossága kialakít maga körül egy masszív eltérő kultúrájú tömeget, ami hosszabb távon konfliktusok forrása lesz, és akkor igen finoman fogalmaztunk.
- milyen perspektívákat tudsz ezeknek az embereknek ajánlani? Eus szinten 10-15% munkanélküliség van, hazánkban is mérnökök ezrei vannak utcán, munka nélkül. Kell ide ennyi –többségében aluliskolázott- ember?
- Abba belegondoltál már, hogy a saját unokáddal (és saját magaddal) baszol ki, amikor átengeded az országodat, a munkádat, a jövődet bevándorlóknak? Ők szerinted fordított esetben megtennék?

„Nem szabadna elítélni ezeket az embereket olyasféle cselekedeteik miatt, amik velünk is így játszódtak volna le adott szituációban.”

Nap mint nap történnek velünk is ilyen szituációk igaz, csak elfelejtesz egypár fontos részletet: Magyarországon, Magyar adófizetőként, jogod van kritizálni, bírálni a Magyar rendszert, (demokrácia alappillére) ennek ellenére, ha elkezdenél hőbörögni, (lásd 2006-os események) szinte biztosan azonnal kilőnék a szemed, és teketória nélkül kapnál 10 év sittet, ahol utána elgondolkodhatnál az élet nagy dolgain. Aztán: volt már a történelemben precedens arra, hogy magyarok tömegesen hagyták el hazájukat, de sosem féltáglákkal, és betondarabokkal, habzószájjal mentek a határra bebocsátást kérni, hanem alávetették magukat az ilyenkor szokásos procedúrának, elfogadták a befogadó ország törvényeit, és igyekeztek felvenni a befogadó ország kultúráját. Ezek a közelkeleti "menekültek" már átmenekültek a fél világon, több országhatárt is átléptek illegálisan, olyan országokat is maguk mögött hagytak, ahol béke és biztonság van. A legalapvetőbb együttműködő magatartást sem tanúsítottak sehol. Fenyegetőek, öntörvényűek, látva ezt a viselkedést, belőlem az a maradék együttérzés is elszállt, ami esetleg ottvolt. Jó lenne, ha az emberbaráti szeretetcunami mellett esetleg elkezdenének baloldalon is foglalkozni a rideg tényekkel, és ennek az egész bevándorlásnak a veszélyeivel is.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.09.20. 23:16:42

@Jankove: "de sosem féltáglákkal, és betondarabokkal, habzószájjal mentek a határra bebocsátást kérni"

Ebben természetesen igazad van, és a hozzászólásod egészével egyetértek.

Nekem ez a habzó száj tűnt fel. Az M1-en egy késő este kommentár nélkül, vágás nélkül mutatták a felvételt a kődobálókról, a szerb oldal felől nézve. Mivel semmilyen kommentár nem volt, hallhatóvá váltak az akkori helyzeni zajok. Nem túl hangosan, de a nagy kövek koppanása már hallatszott. Néha egy-egy "Allahu akbar", igazolva, hogy a felvétel rögzíteni volt képes az emberi beszédet is.

De nem volt sehol sem habzó száj. Én, ha "csalódott" vagyok, mert bezárták előttem a áhított bejáratot, vagy ha egyáltalán annyira dühös vagyok valakire, hogy felragadott kövekkel dobálom meg, minden bizonnyal ordibálok is közben, felfokozott dühömben, gyalázkodok, vagy csak üvöltök.

Ezek a szutykosok nem kiabáltak. Legalább a kamera közelében levők kiáltozásait jól hallhattuk volna. Nem. Már első pillanatban is meglepett, hogy viszonylag csend volt.

Itt szó sem volt dühről. Ezek a szutykosok nem dühükben dobálóztak. Ezek egy feladatot teljesítettek. Csendben és szorgalmasan dobálták a követ a határt védő rendőrökre.

Az üvöltöző asszonyság, meg a szemlátomást kötelességszerűen hozzá csatlakozó kislány "drámai" jelenete máskor történhetett. Az a folyamatos 10-12 perc, amit elszoruló szívvel végignéztem, céltudatos csendben telt.

Értitek? Nincs habzó száj, nincs elkeseredettség. Kitűzött cél van. Ezeken az ártatlanokon kellett volna megesnie a szívünknek.

NemNick 2015.09.21. 04:05:53

Szép - és jogos - az önkritika az Egyenlítő részéröl. Pár kiegészítés:
- ha a blog a menekültekkel szemben elvárja, hogy ne fekete-fehér képet lássunk/lásson, akkor Ovi- val szemben mért erőlteti? Ennek a rezsimnek is voltak/ vannak jó döntései ( ha nem is sok, vagy ha a kivitelezés sokszor gyomorforgatóan bumfordi és/ vagy árulkodó ) és vannak hibái ( mint mindegyiknek). Nem vagyok rajongó, nagyon nem, de most kifejezetten örülök, hogy nem a liberális kurzus alatt kapott el minket ez a hullám...
- Röszke pont azért rossz példa, mert az egész sztori ugyanolyan tudatos manipuláció, mint a magyar nyelvű "idegeneknek szóló" plakátok. Biztosra lehetett venni hogy ez lesz, ha a határzárást így csinálják. Szerb "barátaink" cinikus asszisztálását az eszkalálódáshoz is borítékolni lehetett. A qui prodest klasszikusára meg elég egyértelmű a válasz...
Én azok közé tartozom, akik nem a szimpla balfaszkodást látja a történtek mögött.
- azért azt ne felejtsük el, sokáig a tiltott határátlépés csak szabálysértés volt. Mint amikor te a záróvonalon keresztül fordulsz meg. (A regisztráció megtagadása viszont már nem!)
- sajnos, tényleg nehéz mást látni a vándorlásuk irányában, mint nettó haszonszerzési szándékot. Hiszen tény, több olyan országon keresztüljöttek, ahol nem fenyegették az életüket. A német életszínvonalhoz való jog meg nincs az alapvető emberi jogok közt. VISZONT ami benne van: a szociális biztonsághoz való jog ( és bár pl. a török menekülttáborok sokáig jó példával szolgáltak, akár nekünk, magyaroknak is, hogy is kellene ezt szervezni, az ENSZ pénzek apadásával azért már ott sem mindig áll ez fent) a másik pedig az alapfokú oktatáshoz való jog. Sok gyerekes család pont azért kelt útra, mert látta, gyermeke legfohékonyabb éveiben az nem jut hozzá a minimális oktatáshoz sem. Nem egy- két hónapig, amit egy kurta nyáriszünettel még be lehet hozni.
Ki ítélné ezért el őket?
- ezúton is gratulálok a sok nagylelkű éleslátóhoz, akik egy ilyen, örömtelien önkritikus elemeket is felvonultató írás nyomán is csak ott tartanak, hogy "bezzeg mi". Nos, bezzeg ti sem vagytok jobbak. De az biztos, hogy az oviban el kellene zárni a számítógépeket, legalább addig, amíg megjön anyu...

NemNick 2015.09.21. 04:08:46

Még egy: az se sikkadjon már el, hogy Európa nagy része még ott tart, hogy majd jól visszatelepednek üldözött barátaink, ha otthon majd béke lesz... Ja, biztosan

bekerült 2015.09.21. 09:47:01

@Etniez:
Tényleg azt hiányolom, hogy a TEK-esek is legyenek felismerhetők, ha nem a terrorelhárítási feladataikat végzik !

A TEK-esek mindenen felül állnak és nekik mindent szabad ?
Ha nem a terroristákat üldözik, akkor nekik is felelni kell a tetteikért és másoknak is !

bekerült 2015.09.21. 10:00:22

@Exploiter:
Érdekes a szemüveged !

Én ugyanazt a képsorokat látom napok óta és ezeken semmiféle kapufeszítés nincs !
Vannak viszont egy két hőbörgők, akiket vízágyúznak és azok meg dobálnak.

Azért mutatok neked egy felvételt, ami akcióban ábrázolja a TEK-eseinket !
www.origo.hu/itthon/20150919-mara-megbekelt-a-fidesz-a-gumilovedekkel-es-a-viperaval.html

Gondolkozz el rajta !

bekerült 2015.09.21. 10:12:57

@Pipas:
Igen !
Ezt nem én állítom, hanem a JOBBIK szóvivője és minden tudósító, akik a szerb oldalon voltak, mert a magyar oldalon senkit nem engedtek a közelükbe.

Biztos azért, mert tudták mi fog jönni és meg akarták védeni őket !
De, ha tudták mi fog jönni, akkor bizony azt előre eltervezték !

A "csávok" lehettek vagy öten és egy ilyen tömegben ennyi hülye mindig akad !
Arról nem is beszélve, hogy amit mutogatnak nekünk, az már a rendőrségi roham lecsengése és a korlátokat a rendőrök tették oda hevenyészve, azok nem a kerítés részei !

Az ajtó visszacsukása tisztán látszik a videón és azon semmilyen sérülés nincs , kilincsre csukható !

Az ajtó kinyitását a rendőrök család egyesítési céllal magyarázták, azóta mélyen hallgatnak róla, mert ehhez nem kellett volna kitárni azt !Egyenként is átengedhették volna a családtagokat és senki nem gondolta volna azt, hogy kinyitották a határt !

A felkészülés és a cselekmény egyértelműen azt mutatja, hogy szervet provokációra és atrocitásra került sor a rendőrség részéről !

Mindez elkerülhető lett volna, ha a menekülteket megfelelően tájékoztatják előtte !

bekerült 2015.09.21. 10:37:18

@Androsz:

Sajnos a határvédelme is rendőrségi feladat lett, amióta megszüntették a határőrséget !
Mivel ez így törvényes, nincs joguk másként viselkedni senkinek, ha RENDVÉDELMI feladatot látnak el !

A tiltott határátlépést se lehet büntetni akár hogy, pláne nem agyonlövéssel !
A TEK-esek se viselkedhetnek úgy mintha terroristákkal állnának szemben. Ha ők terror elhárítók, akkor legyenek azok, de ha rendvédelmi feladatot látnak el, akkor az erre vonatkozó szabályoknak KELL megfelelniök !

Pont most merül fel a honvédség alkalmazása hasonló célra és láthatod, hogy mennyi törvényt kell módosítani miatta, meg még az alaptörvényt is.
A TEKESEK jogállása is ezért problémás és teljesen abszurd !
Nekik mindent lehet, ezek szerint.
Majd, ha téged vernek, akkor is védd őket !

Az ellenzék se , de a pápa se azt mondja, hogy mindenkit és mindenhol szabadon engedjünk grasszálni.
Ami ellen tiltakozik szinte mindenki, az a gyűlölet keltés és a szolidaritás hiánya a MENEKÜLTEKKEL szemben !

Szándékosan összemossák a menekülteket a bevándorlókkal és a terroristákkal !
Ezt te is tudod és látszólag mégse érted !

Az Orbán ellenes tábor se akar bevándorlókat, csak, ha szükség lesz rá, mint eddig is és akkor is jöttek Erdélyből meg máshonnan.

A bevándorlókat haza lehet küldeni, ha regisztrálták őket és ez kiderül..
A menekültek is csak addig maradhatnának, amíg a körülmények ezt indokolják .
Addig viszont emberségesen illik bánni velük, nem pedig úgy, mint Orbán teszi !

A menekültek megoldását Európának közösen kell megoldani, de erről Orbán hallani se akar !
Ő tudja miért !

Ezt nem fogadja el az Orbán ellenes oldal !

bekerült 2015.09.21. 10:42:24

@Python2409:
Hazudsz , mert a "letépett kaput" simán be tudták csukni kilincsre és ez látszik is a Kormány által jóváhagyott felvételen is !!!

Azt a böhöm kaput, ha letépik, utána vissza se lehet tenni, nem hogy becsukni !!

Na ne nézz már hülyének bennünket !
Pláne, amikor a JOBBIK szóvivője is videóra hivatkozva, tehát bizonyíték alapján, a kapu kitárásáról beszél !

Ne hadoválj össze vissza !

bekerült 2015.09.21. 11:12:03

Ezt olvassátok és örüljetek az Orbán politikájának !

nepszava.hu/cikk/1070520/1

DR. Smit Pal 2015.09.21. 12:25:26

@bekerült: Huha most aztan rettentoen szegyeljuk magunkat, mert egy ujabb hazug lejarato cikk jelent meg valami kulfoldi vagy hazai szennylapban. Bocsanat, hogy megvedjuk magunkat az orszagra tamado TERRORISTAKTOL.
Nem etetni, itatni, utaztatni kene ezeket a MOCSKOS TERRORISTAKAT, hanem neheztuzerseggel cafatokka szagatni KIVETEL NELKUL.

Exploiter 2015.09.21. 17:33:38

@bekerült:

Kérlek, magyarázd el, hogy milyen szemüveg kell ahhoz, hogy ezen azt lássam, hogy a rendőrök kinyitják a kapukat. Esküszöm, veszek egyet.

www.youtube.com/watch?v=gURmQjepIIs

bekerült 2015.09.21. 19:59:18

@Exploiter:
Ez a videó, már a kapuk kitárása utáni helyzetet mutatja !
Sőt a menekültek szétverése utáni helyzetet, amikor a rendőrség már külön kordont is vont a kapuk mögött és ekkor már kiderült, hogy nem azért nyitották ki a kaput, hogy beengedjék a menekülteket, hanem azért, hogy egy kis tornagyakorlatot végezzenek.

Ez a videó nem mutatja ki nyitotta ki a kaput !
Azt nyitva rugdalják és nem tesznek benne kárt !
Láthatólag nincs náluk fegyver és csak egy pár hőzöngő van, a többség azt se tudja miről van szó és békésen várakozik, eszébe sincs erőszakosnak lenni.

Vegyél egy olyan szemüveget, ahol nem azt látod, amit Orbánék hazudnak !
Ne olyan videót mutogass ami nem a kapuk kinyitását mutatja !

bekerült 2015.09.21. 20:02:21

@DR. Smit Pal:
Hát ! Tőled már nincs lejjebb !
Egy ócska embertelen szörnyeteg vagy és veled is azt kellene tenni, mint amit a másoknak kívánsz !

Ferenc pápa iránymutatása igen messze áll tőled !

Exploiter 2015.09.21. 20:34:02

@bekerült:

Nézd, én nem voltam ott, de a sajtó ezer képviselője igen, ha tudsz olyan videót mutatni, ami az általad leírt eseményeket mutatja, szívesen megnézem.

Etniez 2015.09.21. 22:24:06

@bekerült: Igen, a TEK-nek mindent szabad.

bekerült 2015.09.22. 10:01:00

@Exploiter: Én is csak a TV-k által közvetített videókat látom.
Figyeld őket te is. A JOBBIK szóvivője azt nyilatkozta, hogy látta a REUTERS videóján, hogy a szerb rendőrök nyitják ki a kaput.
Nézd meg te is .

bekerült 2015.09.22. 10:30:13

@Etniez:
Meg a nagy lótusz faktusz !
Bevenné a kisgyomrotok, ugye ?

Etniez 2015.09.22. 11:03:18

@bekerült: Én csak a tényt közöltem veled.

Rébusz 2015.09.26. 07:59:34

@Etniez: a humanitárius segítségadás nagyon rólunk szól. Én adományt még a legelején készítettem, mikor még jórészt koszovóból és afrikából jöttek és a menekültkérdés még nem volt főcím sehol. Az ember szánalmat érez és segít, magamnak teszek jót akkor is, ha akin segítettem, az ezt nem értékeli. Ugyanakkor nem értek egyet a menekültek özönlésével, teljesen racionális okokból. Örülök, hogy ellenőrző pontok lesznek a görögöknél, de megállítani így sem lehet őket. Rémisztő, hogy Európa történelmét jelenleg részben kiterjedt embercsempész hálózatok írják és Európa politikusait ez hidegen hagyja. Bebizonyosodott, hogy Európa nem képes megvédeni a határait, szervezett kriminalista csoportok, terroristák járhatják be keresztül kasul. A politikusokat nem érdekli, hogy mi állampolgárok közpénzből nem ezért tartjuk őket. Jogosan várjuk el, hogy megvádjenek és haladéktalanul oldják meg a helyzetet. Én is nagy szerencsének tartom, hogy nem a baloldal van ma kormányon. Mert európai szinten mondható, hogy míg a jobboldalnak van megoldási javaslata, a baloldalnak semmi, csak teoretikusan támadja kötelességtudatból, tisztán elvi alapon a jobboldalt. A sajtó pedig lejáratja az országot. A görögöket, magyarokat szidni teljesen alaptalan, mert ha a fölényes német, osztrák vezetésnek kellene megbírkózni a határán ekkora áradattal, egyedül ők sem bírnák. Viszont változás híján hamarosan meglátják, hogy egy végeláthatatlan tömeggel van dolguk és egyre több helyre kell majd szétosztani az embereket. A fekete bárány nem mi vagyunk, hanem a havonta ezer eurókat kereső felelőtlen politikusok, akik nem képesek véget vetni a helyzetnek. Pár kérdés nekik: Miért éheznek a menekültek állítólag nálunk, ha csempészekre van pénzük? Miért nem jönnek az állítólagos rokonok értük, pl. az indexes szír gyerekért a már egy éve külföldön élő apja? Ha vissza kell majd menniük a béke beköszöntével, megéri az évekig az ellátásukba, integrációjukba, taníttatásukba, képzésükbe ölt rengeteg pénz? Jelenleg 10%-uk rendelkezik olyan képzéssel, amivel rögtön kaphatna munkát.

Rébusz 2015.09.26. 09:03:04

Németország, Ausztria csak azért tudja regisztrálni a menekülteket és a bevándorlókat, mert azok náluk már hagyják magukat és nem lázadnak ordítozva, lefelé fordított ujjal a pályaudvarnál több százan, hogy ők még nyugatabbra akarnak menni. Merkel Magyarország, Horvátország stb. minisztereként mit tenne több ezer közlekedést megbénító, mindenáron, saját gyereke életét is veszélyeztető menekült visszatartására? Miért kellett eddig egy eu-s találkozóra várni? Miért a menekültek mondják meg, hová akarnak menni a mi pénzünkön?
süti beállítások módosítása