B1 blogcsalád



Bevégeztetett: az igazságszolgáltatás elfoglalásával Magyarország végképp tekintélyelvű rezsim lett

Nemzetközi sajtószemle

2018. december 13. - Szelestey
  • Orbán kénytelen volt szembenézni azzal a Parlamentben, hogy túltolta a biciklit.
  • A közigazgatási bíróságok miatt aggódhatnak a cégek is, hiszen mostantól nem sok esélyük van, ha a hatalommal keverednek perbe.
  • Schilling Árpád szerint sokan azért mennek el Magyarországról, mert szeretnék magukat szabadnak érezni és ezért még a rosszabb munkát sem tartják nagy árnak.

New York Times

new_york_times.jpg

Orbán Viktor tovább erősítette hatalmát, miután a szélsőjobbos Fidesz jóváhagyta, hogy párhuzamos bírósági rendszer jöjjön létre, amely bebetonozza a kormány ellenőrzését az igazságszolgáltatás felett. A többi bíróság, amelyek munkájába eddig is lényegesen beleavatkozott a kabinet, tovább működik, de a jogköre kisebb lesz, és nem szólhat bele abba, mit csinálnak, az új, közigazgatási ítélőszékek. Civil szervezetek úgy értékelik, hogy ily módon Orbán alatt tovább porladnak a demokratikus intézmények. A miniszterelnök az utóbbi 8 évben megmutatta, miként kell visszalépni a liberális demokráciától. A példát követte Lengyelország, francia, olasz, holland és amerikai populisták pedig a politikus csodálói lettek.

A kormányfő csaknem 8 éve ássa alá az igazságszolgáltatás és más intézmények függetlenségét. Pár napja kiszekálta a CEU-t és az újonnan létrehozott jobboldali sajtóbirodalom érdekében átlépett a versenyszabályokon. A bírálók szerint a tegnap elfogadott jogszabály egyértelműen sérti a bíróságok függetlenségét. Cas Mudde, a populizmus, a szélsőjobb és a modernkori tekintélyelvűség szakértője azt mondja, az új rendszer a végső lépés, hogy Magyarországból liberális demokrácia helyett versengő autoriter rezsim legyen. Főként azért, mert az új bíróságok képesek lesznek befolyásolni a választási rendszert. Ez azt jelenti, hogy a hatalom kézben tartja a választásokat és idevágó döntéseit immár nem lehet független bíróságnál megtámadni. Ennélfogva már nem lehet úgy tenni, mintha a választások akárcsak megközelítőleg szabadok és tisztességesek lennének. Az elemző hangsúlyozza, hogy tekintélyelvű formáció jön létre, amelyben működhet az ellenzék, ám nem dacolhat meg a Fidesz uralmával, arról pedig szó sem lehet, hogy megbuktassa azt.

Ellenzéki képviselők ritka, de látványos ütést vittek be Orbánnak, amikor hosszú ideig akadályozták egy sor törvény elfogadását. Dühük főleg a „rabszolga törvény” ellen irányult, mert úgy ítélik meg, hogy az megingatja a munkavállalók alapvető jogait, ráadásul eljárásjogi okok miatt nem érvényes a tegnapi szavazás. Az Országgyűlésben kialakult helyzet szokatlan módon szembesítette a miniszterelnököt a széleskörű elégedetlenséggel. A politikus azonban csak némán bosszankodott, amikor Tordai Bence a facebook nyilvánosságát kihasználva igen kínos kérdéseket tett fel neki. A spontán kirobbant tüntetés azután viszonylag kicsi volt, főleg ahhoz képest, hogy a Fidesz csaknem 50%-ot szerzett a választásokon, amelyek a hivatalos megfigyelők szerint szabadok voltak, de nem tisztességesek.

Reuters

reuters.jpg

Megszületett a jogszabály, így Magyarországon 2020-tól felállhatnak az igazságügyi miniszter közvetlen felügyelete alá tartozó bíróságok, ám az ellenzők szerint a lépés lehetővé teszi, hogy a politika beleavatkozzon az igazságszolgáltatásba és ez csak még inkább aláássa a jogállamot. Jogvédő szervezetek azt mondják, a szerkezet lejáratja a hatalmi ágak szétválasztását, egyben újabb építőkockát jelent az Orbán-féle tekintélyuralmi rendszer számára. A Helsinki Bizottság nyilatkozatban figyelmeztetett, hogy a törvény súlyosan fenyegeti a jogállamot és ellentétes a magyar belépéskor vállalt uniós értékekkel. Az igazságügyi tárca ehhez képest azt közölte, hogy értékelni fogják a Velence Bizottság állásfoglalását a kérdésben és ha szükséges, módosítanak a szabályozáson. Azzal is érvelt, hogy ilyen rendszer már működik több európai államban is. Kovács Zoltán pedig azt hangoztatta, hogy az új bíróságoknál is független bírák dolgoznak majd, akiket csak a törvény köt.

Bloomberg

bloomberg_1.jpg

Orbán Viktor mostantól még inkább kézben tartja a bíróságokat, így új mérföldkőhöz érkezett hosszú menetelése az egyeduralom felé. A fideszes képviselők nem törődtek még a brüsszeli szankciók eshetőségével sem, amikor megszavazták az indítványt. Amúgy a kétharmad birtokában a jóváhagyás csupán formalitásnak számított. A jelentős többségre hivatkozva a miniszterelnök folytatja az illiberális állam megteremtését – á la Putyin -, egyben zavarja az EU egységtörekvéseit. Szabó Máté a TASZ-tól azt mondja, az ország már jó ideje túljutott azon a ponton, ahonnan immár nincs visszatérés, ha a jogállam megmentéséről van szó. Ezzel együtt riasztó ezeknek a bíróságoknak a létrehozatala, hiszen a feladatuk az, hogy szakmányban szentesítsék a hatalom döntéseit. Hozzátette, hogy az uniónak fogalma sincs, mitévő legyen. Az Alkotmánybíróságnak mostantól kezdve nem lesz beleszólása az ún. közigazgatási vitákba.

Hatalma megszilárdítására Orbán meglovagolta az egymást követő nemzetközi válságokat, így legutóbb a Brexitet, a franciaországi tiltakozásokat, valamint azt, hogy az új, populista olasz vezetés megkérdőjelezte a közösség költségvetési szabályait. Az EP által beindított jogállami eljárás a jelek szerint csak még inkább felbátorította a politikust. Kiűzte a CEU-t, ugyanakkor befogadta Gruevszkit. És lehetővé tette, hogy felálljon Európa legleplezetlenebbül kormánybarát médiaholdingja. Krekó Péter úgy ítéli meg, hogy Orbán mindenhatónak érzi magát. Vagyis hogy sem a határokon belül, sem nemzetközi keretekben nem korlátozhatja semmi, és ezt értésre is adja.

FT

financial_times.jpg

A magyar kormány még inkább ellenőrzése alá vonja a bíróságokat, ám emiatt várhatóan újabb vitába keveredik Brüsszellel és más tagállamokkal. Pardavi Márta a Helsinki Bizottságtól arra hívja fel a figyelmet, hogy az igazságügyi miniszter nevezheti ki a bírákat, ő dönthet az előléptetésükről, illetve szükség esetén a megbüntetésükről is, márpedig ez megnyitja az utat a politikai beavatkozáshoz.  Azon kívül meg kellett volna várnia a Velencei Bizottság véleményt, amely azonban nem valószínű a tavasz előtt. Kovács Zoltán elítélte és szégyenletesnek nevezte az ellenzék tiltakozó akcióját az ülésteremben. A másik oldal ezzel szemben kiemeli, hogy 2010 óta Orbán a maga javára változtatja meg a jogszabályokat, mert minél több hatalmat akar. Krekó Péter szerint azonban a mostani húzás felülmúl minden eddigit, mert megszállja az igazságszolgáltatást, amely idáig viszonylag független volt. Egyben a jogi és intézményi rendszer utolsó önálló egysége.    

NZZ

neue_zurcher.jpg

Tumultuózus jelenetek közepette adta áldását a magyar parlament a túlórák szabályozásának vitatott rugalmassá tételéhez, egyben kimondta, hogy lesznek közigazgatási bíróságok, ami a bírálók szerint a jogállam további felmorzsolódását hozza magával. Az ellenzék pártok ritka egységben próbálták megakadályozni a kétes törvények elfogadását, ez váltotta ki a káoszt. A „rabszolga jogszabályról” a lap azt írja, hogy az a nagyfokú munkaerőhiánnyal függ össze. A közigazgatási bíróságokkal pedig az a baj, hogy azok nagymértékben a szakminisztertől függnek majd. Nem beszélve arról, hogy a jövőben meg lehet kerülni a hagyományos bíróságokat olyan kényes politikai ügyekben, mint a rendőrség bevetésének, vagy a tüntetéseknek az engedélyezése. Idáig a hatalom rendre vereséget szenvedett a hasonló ügyekben, ám a szokványos bíróságok mostantól vesztenek jelentőségükből.   

Washington Post

washington_post_1.jpg

A kormányszóvivő olvasói levélben igyekszik helyretenni a lap csaknem egy hete megjelent vezércikkét, amely sötét napnak minősítette a Közép-Európai Egyetem kiebrudalását. Kovács Zoltán szerint az írás figyelmen kívül hagyott egy sor kérdést, illetve részletet. Így azt, hogy ha valóban elűzték volna a CEU-t, akkor miként működhet továbbra is Budapesten annak magyar részlege. Állítása igazolására idézi az amerikai nagykövetet, aki a közvetítés kudarca láttán kijelentette, hogy az egész ügynek semmi köze a tanszabadsághoz.

Kovács kétségesnek nevezi, hogy az intézmény miként adhat amerikai diplomát, amikor a tengerentúlon nem végez akkreditált oktatást. Nincs ott campusa és egyesek véleményétől eltérően a Bard College-ban nem folytat mesterképzést. Ezen az alapon mondja azt a magyar kormány, hogy a CEU offshore egyetem. A levél további érvként hozza fel, hogy egy sor más külföldi egyetemnek semmi gondja nem volt a feltételek teljesítésével.

Médiapart

mediapart.jpg

Az orbáni Magyarországnak is megvannak a maga számkivetettjei, menekültjei, már több százezren hagyták el az országot azóta, hogy a Fidesz hatalomra került. Közéjük tartozik Schilling Árpád is, a harcos és termékeny művész. Színpadra állított műveiben foglalkozik Magyarországgal, annak szorult helyzetével, valamint az európai állapotokkal. Azt mondja, őt az ember érdekli és a verbális színház műfaját gyakorolja, amely a szereplők felelősségére épít. A kivándorlásról úgy véli, hogy az fájdalmas és kemény kérdés. Az okok között megtalálni gazdasági tényezőket, de azt is, hogy sokan még kevésbé fizetett állást is készek elfogadni Nyugaton, ha cserében szabadnak érezhetik magukat. Hozzáteszi, hogy őt pontosan ez vezérelte, amikor családjával együtt elszánta magát, hogy távozik Magyarországról. Mert a rendszer elvileg még demokratikus, ám az embereknek semmiféle befolyásuk nincs arra, mi történik. 

A legutóbbi választási győzelme óta Orbán Viktor még inkább bekeményített. Még jobban nekiment értelmiségi köröknek, illetve a szólásszabadságnak. Csapás csapást követett a részéről: betiltotta a gender szakot, egyetlen ernyőszervezet alá vonta össze a jobboldali magánsajtót, végül pedig távozásra kényszerítette a CEU-t. Az új offenzíva eltolja a határokat. A múlt héten lefújták Spiró György egyik darabjának bemutatóját a párizsi Magyar Intézetben, mert a rendezője a közösségi hálón elküldött üzenetében leszedte a keresztvizet az Orbán-rezsimről. Schilling úgy jellemzi a magyar viszonyokat, hogy nálunk minden intézményt Fidesz közeli emberkék ellenőriznek, beleértve a kultúrát is. Olyan rezsim ez, amely kiaknázza a demokrácia gyengeségeit és hézagjait. A lakosság hozzá van szokva ahhoz, hogy igazodjon a tekintélyelvű változásokhoz. Orbán maga a közönyösségre alapoz: a többség visszahúzódik a csigaházába, a kisebbség minden körülmények között a Fideszre voksol és ez elegendő, hogy szavatolja a rendszer folyamatos fennmaradását. 

Schilling megpróbált harcolni, de azt vette észre, hogy egyre inkább elszigetelődik, miközben a hatalom céltáblája lesz. Ám mint mondja, a legrosszabb az volt, hogy a szakma kihátrált mögüle. De reméli, hogy nem végleg hagyta maga mögött az országát. Lélegzetvétel, amire minden eddiginél inkább szüksége van, mert ő nem csak magyar, hanem európai is. 

Die Zeit

die_zeit.jpg

Az EU-nak oda kell figyelnie arra az Európára, amely alternatív politikát követel, mert lehet, hogy a britek megőrültek az egész Brexittel, ám  messze nincsenek egyedül. A két olasz kormánypárt pl. úgy beszél az unióról, mintha az valamiféle gyarmatosító hatalom volna. Vagy mit lehetne mondani a francia tiltakozókról, a lengyelekről, vagy éppen a magyarokról, akik önként és dalolva vetették magukat egy autokrata uralma alá, miközben Orbán úgy emlegeti Brüsszelt, mintha az egy elnyomó birodalom fővárosa lenne. Azaz itt valami nagyobb dologról van szó. Sok helyen zajlik lázadás az integráció ellen. Ennek láttán jól tenné az EU, ha nem csukná be a szemeit. A másfajta politika igényét nem lehet csak úgy lesöpörni az asztalról, mert az hatalmas felháborodás hullámot váltana ki. Macron éppen most tapasztalta meg. Alázatot kell tanúsítani. 

A lázadásnak sokféle oka van, ám a populisták tudják, miként kell az elégedetlenséget az unió ellen fordítani. Mert pl. ha a magyarok veszélyeztetve látják a nemzeti identitást, azért csakis Brüsszel lehet felelős. Mintha az EU-t azért találták volna ki, hogy bűnbak legyen. Pedig nem mindenért a szervezet a felelős, a Brexitért meg pláne nem. A brit kilépés körül folyó küzdelem a közösség létharcának egyik szakasza és még messze nem dőlt el. Ezért hagyni kell, hogy London menjen isten hírével, ha másként nem lehetséges, megállapodás nélkül. Minden erőre szükség van, hogy a többi tagállamban lecsillapítsák a kedélyeket. Az elején csak Magyarországgal volt gond, azóta már hozzájöttek a lengyelek, olaszok, most pedig a franciák következhetnek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3214475716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamedve 2018.12.13. 05:53:14

A kutya ugat, a karaván halad.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.12.13. 06:16:40

Számos országban van külön közig. bírósági rendszer.

paraszthajszal 2018.12.13. 06:48:24

„Kovács kétségesnek nevezi, hogy az intézmény miként adhat amerikai diplomát, amikor a tengerentúlon nem végez akkreditált oktatást. Nincs ott campusa és egyesek véleményétől eltérően a Bard College-ban nem folytat mesterképzést. Ezen az alapon mondja azt a magyar kormány, hogy a CEU offshore egyetem. A levél további érvként hozza fel, hogy egy sor más külföldi egyetemnek semmi gondja nem volt a feltételek teljesítésével.”

Na, végre helyükre kerültek a dolgok.

Senki sem tiltotta be, űzte el a CEU-t, de a szabályok mindenkire vonatkoznak.

Ha (n–1)-nek sikerül betartania őket, akkor ez az n.-től is elvárható.

Vagy ha nem szeretnék, akkor mehetnek Isten hírével: Bécs is szép város.

paraszthajszal 2018.12.13. 06:51:21

„Az ellenzék pártok ritka egységben próbálták megakadályozni a kétes törvények elfogadását, ez váltotta ki a káoszt”

A káoszt az váltotta ki, hogy a t. ellenzéki képviselők nme tudnak viselkedni.

De kár lenne örömködniük, közeleg a bizonyítványosztás. És abban a magaviselet részben nem lesznek ám szép dolgok.

paraszthajszal 2018.12.13. 06:54:42

„A spontán kirobbant tüntetés azután viszonylag kicsi volt, főleg ahhoz képest, hogy a Fidesz csaknem 50 %-ot szerzett a választásokon”

Nem csak ahhoz képest – párszáz hőzöngőt sikerükt utcára vinniük. Csúfosan megbukott az ellenzéki pánikkeltési kísérlet, az embereket nem érdekelte.

Ennél még a Csurka is többeket tudott utcára szólítani, pedig a MIÉP-nek sose volt még 10%-a se.

Jan73 2018.12.13. 07:02:41

"a Fidesz csaknem 50 %-ot szerzett a választásokon"
8,3 millió szavazhatott
2,8 millió a fideszre szavazott - tényleg csaknem 50 %.......

paraszthajszal 2018.12.13. 07:43:14

@Jan73: „a Fidesz csaknem 50 %-ot szerzett a választásokon”

Ez van a cikkben.

A szerzett szavazatarányt szerte e világon minden normális országban az érvényes szavazatot leadó választópolgárok számához viszonyítják, nem a választásra jogosultak összlétszámához.

Kivéve persze Magyarorszàgon, ahol a bukott balliberális balfékek valahogyan mindenképpen ki szeretnék hozni azt, hogy a Fidesz 1/3-dal szerzett 2/3-ot, ezért még a le nem adott szavazatokat is magukhoz szàmítják.

Mi itt a nemzeti oldalon persze csak röhögünk ezen a szánalmas erőlködésen: tetszettek volna normális arcokkal, programmal kiállni, és akkor esetleg az otthon maradókat is az urnákhoz lehetett volna csábítani. De ez már megint nem sikerült, így csak magatokból csináltok hülyét, lyppshykéim.

Gábris szomszéd 2018.12.13. 07:45:51

@paraszthajszal: Ha már ide hoztad :)

1991. utolsó napjaiban az ellenzék - köztük a Fidesz - obstrukcióval, a parlamenti munka akadályozásával igyekezett meggátolni, hogy az országnak a következő évre elfogadott költségvetése legyen.
Csurka István akkor így vélekedett Orbánékról:
„Az a mód, ahogyan a huszonegy tagú Fidesz-frakció megragadta ezt a lehetőséget, sokat elárulhat abból, hogy az ország mire számíthat esetleges uralmuk esetén. Kíméletlenségre. Egyesek felemelték a sisakrostélyukat és látni engedték a tekintetüket. Milyenek is ők bajvívás közben? Cinikusak és gátlástalanok, kíméletlenek és gyűlölettől izzó tekintetűek (...) Kiderült, hogy a fiatal gerilláknak ez a csapata képes mindenen és mindenkin átgázolni céljai elérése érdekében."
Az elmúlt nyolc év, és a mai nap tükrében, mindenki döntse el, igaza volt-e?

Cycmen 2018.12.13. 08:19:54

"Schilling Árpád szerint sokan azért mennek el Magyarországról, mert szeretnék magukat szabadnak érezni és ezért még a rosszabb munkát sem tartják nagy árnak"

Hát én láttam madam Schillinget két fasszal a kezében a színpadon és szerintem ennél szarabb munkát már külföldön sem lehet végezni! Apropó, ezt az elköltözést meddig húzza? Már egy éve erről beszél.

Jan73 2018.12.13. 08:29:02

@paraszthajszal:Vaclav Havel Orbán Viktorról 2002-ben:
"Ha ez az ember még egyszer hatalomhoz jut, Isten óvja Magyarországot, de még Európát is."A birkák ezt sem hiszik el! Igaza lesz!

rallus 2018.12.13. 08:31:11

@Cycmen: Szemmel láthatóan nem tekintette robotnak és ezzel kímélte a nem túl atlétikus alkatú Schilling urat is, akinek így maradt ereje forradalmi tevékenységének kifejtésére!

Oxica 2018.12.13. 08:51:57

444.hu/2018/12/13/csutortokon-is-lesz-tuntetes-a-kossuth-teren-a-tuloratorveny-ellen

A gyárakban meg sztrájk a végsőkig.

A felcsúti lótolvaj cigánynak meg boldog román karácsonyt.

Hajráhalszagúmagyarország, hajrámagyarok.

István Galambosi · https://plus.google.com/+GalambosiIstvan 2018.12.13. 09:59:17

~™^_^~A DARWINI ELMÉLET SZERINT A MINISZTERELNÖK ÖSEITŐL SZÁRMAZIK A MAGYAR NEMZET ÉS ÉN MEG KETTŐSZÖR ELMEBETEGNEK VAGYOK NYILVÁNÍTVA HIVATALÓSAN!~°_°™~

István Galambosi · https://plus.google.com/+GalambosiIstvan 2018.12.13. 10:14:35

@István Galambosi: ~™^_^~Jövőre megint megyek a pszichiáteremhez az ideggóndozó létesitménybe!~°_°™~

Cycmen 2018.12.13. 11:52:46

"Bevégeztetett: az igazságszolgáltatás elfoglalásával Magyarország végképp tekintélyelvű rezsim lett"

Az idióta ellenzék meg elfoglalta az elnöki pulpitust tegnap. Bevégeztetett? Félek hogy tudnak még cifrábbat is.

2018.12.13. 12:09:09

@István Galambosi: Nem félsz, hogy a tekintélyelvű rezsim diktatúrájában becsönget hozzád a fekete autó? Tudod hányakat vetett saját kézzel tömlöcbe a diktátor? Össze se lehet számolni!

@Jan73: "Vaclav Havel Orbán Viktorról 2002-ben:
"Ha ez az ember még egyszer hatalomhoz jut, Isten óvja Magyarországot, de még Európát is.""
Nostradamus meg ezt jósolta 2019.-re:

"Pénzügyileg világszerte nagyon nehéz időkre számíthat mindenki. Kemény munkára és kitartásra lesz szükség, nem szabad felelőtlenül dönteni és kockáztatni. Viszont 2019 komoly egészségügyi felfedezést hozhat, ami miatt fontos lesz, hogy mindenki odafigyeljen a saját étkezési és sportolási szokásaira."
Baba Vanga pedig így jövendölt:
"200 éven belül a MAGYAROK lesznek az elsők, akik kapcsolatba lépnek a földönkívüliekkel. Hiszik vagy sem, állítólag Vanga a magyar népet jelölte meg az első olyan nemzetnek, amely kapcsolatba léphet az űrlényekkel. Elképzelése szerint az idegenek a „Vamfim” nevű bolygóról érkeznek majd a Földre, és sokan le is telepednek majd itt. "

Jan73 2018.12.13. 12:50:40

@paraszthajszal: Kedves túlművelt hozzászóló! A "libsi" kifejezés a liberális szóból keletkezett. A Liberális nem liperális! Éppen olyan barom szó kicsavarás, mint a tüntetésre a "tüntikézés" kifejezés. Fideszék nyelvtankönyve tartalmazza az összes hasonló sületlenséget. Ha nem hiszed, olvass bele a szennylapjaikba: pl. Pesti Srácok, 888.hu. stb.

paraszthajszal 2018.12.13. 13:12:05

@Jan73: „A Liberális nem liperális!”

Jól van, lyppshykém, látom a becézgetés neked nagyon rosszul esik. Majd adok egy zsepit (ja bocs: zsebit), hogy letöröld a könnyeidet. :-)

Nekem amúgy a mindenszo.hu a személyes kedvencem: mindenszo.hu/nyilt-level-a-mi-penzunkbol-elo-millios-fizetesert-trollkodo-ellenzeki-kepviseloknek-takarodjatok-dolgozni-vegre/ (korábbi oldaluk: libsifigyelo.hu )

Jan73 2018.12.13. 14:11:47

@paraszthajszal: A hülyeség ellen csak egy szó létezik: A CSEND! Ezért hallgass birka!!!

Gandosz 2018.12.13. 14:31:46

Schilling remélem már nem itthon ronditja a levegőt és nem is jön vissza.

paraszthajszal 2018.12.13. 15:05:45

@Jan73: Na, csak ne tessék felkapni a vizet, lypschykém.

A parlamentben obstruáló, sípoló, fütyülő anarchista elvbarátaidat intsd csendre, akik hasznos elfoglaltságok helyett csak gáncsoskodnak. mindenszo.hu/afrikai-szintre-zullesztette-az-ellenzek-a-parlamentet/

Meg a garázda, gyújtogató huligán barátaidat, akik a rendőrökre támadnak (Fery ilyenkor már lövetett volna). mindenszo.hu/langokban-a-fovaros-beerett-az-ellenzek-aknamunkaja-ejjel-az-ellenzek-csurheje-felgyujtotta-a-kossuth-teret-es-a-kornyeket/

Bónusz: mindenszo.hu/nem-latom-a-munkasokat-tuntetni-de-latok-komcsi-nyugdijast-es-momentumos-fiatalokat-akik-meg-sosem-dolgoztak/

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 15:27:40

@Jan73:

""Vaclav Havel Orbán Viktorról 2002-ben:
"Ha ez az ember még egyszer hatalomhoz jut, Isten óvja Magyarországot, de még Európát is.""

Van más vélemény is O.V-ról:

2015. november 4-én a Stern magazinnak a következőket nyilatkozta Helmut Kohl, volt német kancellár:

"Orbán „egy nagy európai, aki európai módra gondolkodik és cselekszik”

Helmut Kohl Orbánt “nagy európainak” tartotta. Az “Aggodalom Európáért” című kötetben hangsúlyozta, hogy "mind a mai napig támogatja Orbán politikáját, így a legfrissebb migrációs politikáját is, akárcsak Orbán hozzáállását az összeurópai döntésekhez ebben a témában."

Akkor most kinek van igaza? Pártállástól függ a megítélése?

2018.12.13. 16:01:06

@atomic power 1986DucaDuca: Touché! Topik zárható...:):):)

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 17:13:58

@Womb Raider:

Borítékolom a következőket az ellenzéki hozzászólók részéről: "Kolh szenilis, beteg ember volt, amikor ezt nyilatkozta."

Cycmen 2018.12.13. 17:21:49

@atomic power 1986DucaDuca: Akkor most kinek van igaza? Pártállástól függ a megítélése?

Nem, attól hogy szidja e Orbánt. Emlékezz az antiszemita-rasszista Jobbikra, még Heller Ágnesnek is szépek lettek egyből!

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 18:30:44

@Cycmen:

Kérdésem csak költői kérdés volt. Amit írtál az már csak "hab a tortán".

rasztaszív 2018.12.13. 18:32:21

@balcán maxval bircaman: @paraszthajszal: @Cycmen: @rallus: @Womb Raider: @Gandosz: @atomic power 1986DucaDuca:

meg lehetett tenni,hogy az ország egyik felére hivatkozva minden hatalmat megszerezzetek.

de majd meglátjuk,érdemes-e a másik felét a végtelenségig hergelni.

rallus 2018.12.13. 18:38:07

@rasztaszív: Jól néznénk ki, ha ti a "fele" lennétek... Kb. a harmincada és akkor a minőségről még nem is beszéltünk....

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 18:42:13

@rasztaszív:

"meg lehetett tenni,hogy az ország egyik felére hivatkozva minden hatalmat megszerezzetek."

Ez nem hivatkozás, hanem választás kérdése. Magyarországon választáson dőlnek el a hatalmi kérdések és nem holdkóros vágyálmok alapján.

"de majd meglátjuk,érdemes-e a másik felét a végtelenségig hergelni."

Igen, ez valóban kérdés. Rendkívül irritáló volt, amit az ellenzék a parlamentben és az utcán művelt tegnap.

taga20 2018.12.13. 18:42:23

@rallus: na megszólalt a selejt. BROÁF.

röhögnöm kell rajtad fityeszparazita!:)))))

taga20 2018.12.13. 18:43:12

@rasztaszív: vagy lovasberényig, onnan meg moszkváig!:)))

rasztaszív 2018.12.13. 18:46:07

@atomic power 1986DucaDuca: a választásokon a rezsicsökkentésről volt szó,meg az idegenellenességről.a hatalmi kérdésekről ott nem lehetett dönteni.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 18:49:41

@rasztaszív:

"a választásokon a rezsicsökkentésről volt szó,meg az idegenellenességről.a hatalmi kérdésekről ott nem lehetett dönteni."

Akkor ezek szerint most törvényhozói- és végrehajtói hatalom nélkül működik az ország!
Te most szórakoztatsz?

taga20 2018.12.13. 18:53:58

@atomic power 1986DucaDuca:

Igen, ez valóban kérdés. Rendkívül irritáló volt, amit az maffiakormány a parlamentben és az utcán művelt nyolc év alatt.

rasztaszív 2018.12.13. 18:56:23

@atomic power 1986DucaDuca: van hatalom,de a választásokon a hatalmi kérdésekről nem lehetett dönteni.sőt,semmilyen fontos kérdésben nem dönthetett a nép.szerinted például a kereszténység közhatalmi szerepe meg lett szavazva valaha?!

Cycmen 2018.12.13. 18:56:45

@rasztaszív: "meg lehetett tenni,hogy az ország egyik felére hivatkozva minden hatalmat megszerezzetek.

de majd meglátjuk,érdemes-e a másik felét a végtelenségig hergelni."

Bocsika kiskomám, ti veritek a nyálatokat még mindig hogy csalás, meg nem is kétharmad, meg izéhozdzsozé! Persze hogy alátok teszünk, ez a hülyék sorsa. És hogy az ország másik fele? Cimbikém, a magadfajta ökörpörköltből csak pár ezer van.

taga20 2018.12.13. 19:03:04

@Cycmen: bazdmeg, össze-visszasüketelsz!

rasztaszív 2018.12.13. 19:05:29

@Cycmen: belőlem csak egy van:)de ilyenből is van sok.lehet ám,hogy több,mint birkából...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.13. 19:06:00

@atomic power 1986DucaDuca: "most törvényhozói- és végrehajtói hatalom nélkül működik az ország!"

Igen. A fideSSmaffia ellopta a hatalmat. State capture.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 19:11:15

@rasztaszív:

"van hatalom,de a választásokon a hatalmi kérdésekről nem lehetett dönteni."

Ez így oximoron. Ha van hatalom, akkor döntöttek a hatalmi kérdésről. a válastók tudták, hogy mit várhatnak a későbbi győztestől, hiszen már 8. éve kormányoztak.
Tudták, hogy kereszténység, atomerőmű, stb., nem sorolom tovább. Akik meg ezt nem akarták, azok az ellenzéki pártokra szavaztak, mert ők a disturbiát akarták.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 19:12:30

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Igen. A fideSSmaffia ellopta a hatalmat. State capture."

A Napot nem lopta el?

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 19:14:13

@taga20:

"Igen, ez valóban kérdés. Rendkívül irritáló volt, amit az maffiakormány a parlamentben és az utcán művelt nyolc év alatt."

Kinek a pap, kinek a papné!

rasztaszív 2018.12.13. 19:17:00

@atomic power 1986DucaDuca: a választásokon szó sem volt a valódi hatalmi kérdésekről.mindig valami más volt az aktuális agymosás - és mindig közpénzből.

taga20 2018.12.13. 19:18:26

@atomic power 1986DucaDuca:

neked tetszik az, hogy semmiféle egyeztetés nem történik az érdekeltekkel, és pár nap alatt hoznak törvényeket. lásd a rabszolgatörvényt!

neked ez tetszik?

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 19:20:54

@rasztaszív:

"a választásokon szó sem volt a valódi hatalmi kérdésekről.mindig valami más volt az aktuális agymosás - és mindig közpénzből."

Nagyon megértelek, hogy fájlalod a anarchisták vereségét, de egy választás az arról is szól, hogy ki tudja a választást tematizálni. Ez a kormánypártoknak sikerült, az anarchistáknak meg nem.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 19:27:17

@taga20:

"neked tetszik az, hogy semmiféle egyeztetés nem történik az érdekeltekkel, és pár nap alatt hoznak törvényeket. lásd a rabszolgatörvényt!"

Nem tetszik semmilyen rabszolga törvény. Ha elolvasod
a munkaidő-szervezésről szóló 2003/88/EK irányelvet, akkor rájöhetsz, hogy nem rabszolgatörvényről van szó.

eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A32003L0088

rasztaszív 2018.12.13. 19:28:47

@atomic power 1986DucaDuca: de ha arról szól,akkor nem a hatalmi kérdésekről szól.ha pedig csak arról szól,akkor a valódi hatalmi kérdésekről szó sem esik.itt pedig ez történt.

Cycmen 2018.12.13. 19:29:09

@atomic power 1986DucaDuca:
A Napot nem lopta el?

A napot már rég ellopták és csak azért van világos, mert az ellenzék szerez egy aggregátort! Viszont Orbán estére ellopja! Minden nap!

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 19:34:42

@Cycmen:

Vagy az ellenzék agyában gyúlt fény és bevilágítja Magyarországot. Hoppá, ez még nem történt meg.

rasztaszív 2018.12.13. 19:36:14

@Cycmen: legyen inkább úgy,hogy minden kedden orbán lopja el.alakul a mitológia...:)

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 19:39:40

@rasztaszív:

"de ha arról szól,akkor nem a hatalmi kérdésekről szól.ha pedig csak arról szól,akkor a valódi hatalmi kérdésekről szó sem esik.itt pedig ez történt."

Ez van! Cserébe megkaptuk a Trianon utáni legeredményesebb kormányt.

http://novekedes.hu/patai-mihaly-ennel-jobb-allapotban-meg-soha-nem-volt-a-magyar-gazdasag/ányt.

Valamit valamiért. Nem?

rasztaszív 2018.12.13. 19:42:29

@atomic power 1986DucaDuca: tehát nem választáson dőlnek el a hatalmi kérdések.ezzel csak némi önfényezést tudsz szembeállítani.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 19:46:42

@rasztaszív:

"tehát nem választáson dőlnek el a hatalmi kérdések.ezzel csak némi önfényezést tudsz szembeállítani."

Akkor hol? Kíváncsi vagyok a véleményedre.

rasztaszív 2018.12.13. 19:49:32

@atomic power 1986DucaDuca: ennek a kiderítése szerintem ma már egyértelműen ügyészi feladat lenne.

Sir Bates dö Hól 2018.12.13. 19:53:21

@atomic power 1986DucaDuca: azt azért nem kohl írta, azt maike richter bindzsizte le habonyékkal... inkább nézz a krumpli után...

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 19:53:54

@rasztaszív:

Hát ha nem tudod, akkor itt kifulladt a téma.

atomic power 1986DucaDuca 2018.12.13. 19:53:54

@rasztaszív:

Hát ha nem tudod, akkor itt kifulladt a téma.

Sir Bates dö Hól 2018.12.13. 19:59:05

@Womb Raider: @atomic power 1986DucaDuca: kohlról sok mindent el lehet mondani, de azt nem, hogy ne lett volna talpig keresztény vagy demokrata, ellenben örülök, ha két kedvencem egymásra talál;-)...

Sir Bates dö Hól 2018.12.13. 20:09:48

@atomic power 1986DucaDuca: pubikám, a fidesz nem mutatott programot az orbán-gyurcsány vita óta, program nélkül került 2010-ben hatalomba, de ott az mszp-szdsz protesztszavazás volt, azóta viszont cinkelt kártyával játszanak... persze, formálisan mindenhez joguk van, csak az a legitimitás hiányzik, ami megóvná a felsővezetés alattiakat a nyakonbaszástól egy szívlapáttal, ha borul a bili (te is ilyen vagy)... engem különösebben nem zavar, de az az arrogancia, ahogy te is itt megnyilvánulsz, egyszer visszaüt:-)... ezért mondtam: tanulj még és addig is hozzál tíz kiló krumplit a sapkádban...

Sir Bates dö Hól 2018.12.13. 20:28:58

@atomic power 1986DucaDuca: pubikám, te állítólag gazdasági szakember vagy, akkor pontosan tudnod kellene, hogy azok a mutatók, melyeket patai említett, azok csupán pénforgalmi szempotokat néznek, mindezen eredményeknek az ára, hogy pénzkivonás történt az egészségügyben, oktatásban, eltünt 3000Mrd manyup, a külkereskedelmi mérleg meg az autógyártók ide-oda utaztatott karosszériaelemeiből jön össze, a gdp meg valóban pörög nem kis részben az építkezések közpénzen való felfuttatásának, sz'al, ha őszinte akarsz lenni, akkor pontosan tudod, hogy kibaszott törékeny állapotban van a magyar gazdaság...

taga20 2018.12.13. 21:19:34

@paraszthajszal: na befutott a legnagyobb fityeszribanc!
mi van munkásőr, visszasírod a régi szép világod?

rasztaszív 2018.12.13. 21:21:22

@paraszthajszal: de nem mindegy ám,kinél mekkora termés ígérkezik...:)

taga20 2018.12.13. 22:12:23

@paraszthajszal: szerinted erre a fogyatékos szarra, ki kíváncsi fityeszparazita?

paraszthajszal 2018.12.13. 22:15:42

@taga20: "Az időjárás előrejelzők szerint kurva hideg lesz. Jön a tél, gyerekek, be fog fagyni a kis CEU-s valagatok.
Szóval, hajrá, most tomboljátok ki magatokat, hamarosan leesik a hó, és akkor a tüncimüncinek meszeltek.
Kretének."

taga20 2018.12.13. 22:24:47

@paraszthajszal:

ez nagyon gáz szöveg fityeszzombi! remélem nem te írtad, mert azé te ennél egy fokkal kisebb seggfej vagy.

rasztaszív 2018.12.13. 22:25:25

@paraszthajszal: ti tényleg fostok:)

örülök neki:)

de lesz ez még jobb is...

Sir Bates dö Hól 2018.12.14. 01:00:19

@paraszthajszal: baribaszó, micsoda egy jellemtelen aljanép vagy...

alöksz róz 2018.12.14. 01:32:55

"A Helsinki Bizottság nyilatkozatban figyelmeztetett, hogy a törvény súlyosan fenyegeti a jogállamot és ellentétes a magyar belépéskor vállalt uniós értékekkel." - akkor biztos igaz.

kolompar lole 1113 2018.12.14. 05:52:31

Sárkány ellen sárkányfű, fidesz ellen bőrfejű.

Európai téridő 2018.12.14. 07:36:41

@Jan73: A gazember Benes benesországi utódai csak ne beszéljenek!

paraszthajszal 2018.12.14. 08:15:54

@rasztaszív:

„Fosni” egy pár tucat embertől nincs okunk. A rendőrség hamar lesitteli a bajkeverőket.

Pláne, ha még segítséget is kapnak:
„Segítsük a Rendőrség munkáját úgy, hogy maga a libsik élő adása buktassa le a libsi csőcseléket. Hát nem gyönyörű?

Tehát nézd az élő adást, jegyezd fel az adásnál, hogy hány perckor történnek a bűncselekmények, és mikor látható jól az elkövető arca. Majd jegyezd fel az URL címét az élő adásnak, és küldd el a rendőrségnek”
mindenszo.hu/magyar-osszefogas-az-anarchia-ellen-igy-tudod-segiteni-a-rendorseg-munkajat-ha-bunozo-anarchista-ellenzeki-csurhet-latsz/

rasztaszív 2018.12.14. 08:50:20

@paraszthajszal: ha nem fosnál,nem a rossz időnek örömködnél:)
de házmesterkedjetek csak,trágyázzátok azt a pofonfát...bőséges lesz a termés:)

Cycmen 2018.12.14. 09:01:40

@rasztaszív: de házmesterkedjetek csak,trágyázzátok azt a pofonfát...bőséges lesz a termés:)

A házmester szokta kihívni a patkányirtókat. Ezt értsd úgy, ahogy akarod! :P

rasztaszív 2018.12.14. 09:27:59

@Cycmen: tehát antagonisztikus az ellentét közted,és a házmesterek között...?

Cycmen 2018.12.14. 09:42:54

@rasztaszív: Remélem a házmestered ezt olvassa és ha beszorulsz a liftbe, ott hagy megrohadni! :D

rasztaszív 2018.12.14. 11:01:46

@Cycmen: patkányhoz méltó szép gondolat...:)

paraszthajszal 2018.12.14. 16:07:24

@rasztaszív: "trágyázzátok azt a pofonfát...bőséges lesz a termés"

„Tisztelt tüntetők, ellenzékiek, agyhalottak, stb.
Mi szeretnénk a Karácsonyt békében eltölteni, de ha ezt sem hagyjátok, akkor elszakad a cérna:
Mi csak egyszer indulunk meg, de akkor nem 2 ezren lesznek a Kossuth téren, hanem 400 ezren leszünk. Szóval csak óvatosan, ne ráncigáljátok az oroszlán bajuszát, ne ébresszétek fel az alvó oroszlánt, mert baj lesz!” mindenszo.hu/uzenet-a-tombolo-kisebbsegnek-tisztelt-tuntetok-ellenzekiek-agyhalottak-mi-csak-egyszer-indulunk-meg-de-akkor-nem-2-ezren-hanem-400-ezren-leszunk/

rasztaszív 2018.12.14. 23:13:08

@paraszthajszal: pöffeszkedésben jobbak vagytok,az tény:)
süti beállítások módosítása