B1 blogcsalád



Az MSZP reakciója sajnos a gyengék reakciója, az utolsó eszköz az erőszak előtt

Ajvékoló propagandagépezet: lenácizták és kidobták a fideszes propagandát Botkáék

2017. május 11. - Mr Flynn Rider

Évek óta így működik a Fidesznél a független média kezelése, ahogy most az MSZP az Echo Tv-vel bánt. A Mészáros Lőrinc által felvásárolt propagandatévé „oknyomozó magazinja” (muhaha) először szembesült azzal, milyen az igazi fideszes tempó. Viszont a tendencia elkeserítő. 

 

Tegnap kürtölte tele a fidesz-közeli Echo TV fájdalmát, hogy nem csinálhatott interjút Botka Lászlóval és az MSZP egyik kampányrendezvényéről sem tudósíthattak. Ugyanitt Lukács Zoltán MSZP-s országgyűlési képviselő egyszerűen lenácizta az egész Echo TV-t.

No jó, lehet, hogy nem nácik, de azért az oknyomozástól is eléggé messze állnak. :-)

Amikor az Echo Tv világgá kürtölte fájdalmát, az MSZP rá is tett egy lapáttal: Nyakó István ma bejelentette, hogy a jövőben nem nyilatkoznak a "Fidesz pártsajtójának", csak a "független magyar sajtónak".

Az ellenzéki politikus az

  • Echo Tv-t,
  • az M1-et,
  • a Tv2-t,
  • az Origót,
  • a Pestisrácok.hu-t,
  • a 888.hu-t,
  • a Magyar Időket,
  • a Lokált,
  • a Ripostot
  • és a Magyar Hírlapot

nevezte a Fidesz-pártsajtó részeinek.

Hogy ezek a fideszes pártsajtó részei, azt eddig is tudtuk.

A szóvivő a párt döntését azzal magyarázta, hogy szerinte a "fideszesek által közpénzen rekvirált" médiumok állami támogatásokkal kistafírungozva egy nem létező "álomvalóságot" mutatnak be, miközben folyamatosan elferdítik az ellenzéki politikusok nyilatkozatait. A Fidesz-sajtó megtámadta az MSZP-t és Botka Lászlót – így értékelte a párt szóvivője a szegedi polgármesteri hivatalban történt incidenst, amely során rendőrökkel távolíttatták el az Echo Tv munkatársait.

Lássuk be, ezek a „sajtótermékek” valóban a fideszes propagandát sugározzák. Erősen kontraszelektált szerkesztőségeikben azok maradtak már csak meg, akiknek a gyomra és gumigerince bírja, hogy a párt kommunikációs osztálya írja meg nekik a híreket és a szövegpaneleket. Maga a Simicska-féle média egyik szerkesztője mesélt arról egy interjúban, hogy a G-napig ez volt a gyakorlat a Magyar Nemzettől a HírTv-ig. Most a Nyakó által felsorolt propagandamédiánál történik mindez.

Csak az idelátogató fideszes kommentelők kedvéért jegyezzük meg: egy normális demokráciában nem így működnek a dolgok. A sajtó általában a pártoktól független. Mivel Magyarországon nem az (óriásit estünk a sajtószabadság terén, pontosan emiatt), ezért Magyarország csak amolyan

fél-demokrácia.

A demokrácia az lenne, ha a sajtó függetlenül a kormánytól, a kormánypárttól és annak gazdasági háttér-szereplőitől tudná ellenőrizni a hatalmat. Azok kedvéért, akik most azt mondják, hogy mi is bármit leírhatunk, gondoljanak arra, hogy

  • hány olvasót ér el a B1 blog és hányat ért el a Népszabadság.
  • Vagy, hogy az Indexet úgy kellett egy Simicskához köthető alapítványnak megvennie, hogy ne a Fidesz szántsa be azt is.
  • Vagy: reklámadó és állami hirdetések, ami pénzügyi eszközökkel fojtja meg a független médiát. 

Tehát nincs min csodálkozni, nincs igazán min felháborodni sem: ezek a magukat „oknyomozó újságíróknak” nevező „médiamunkások” valóban a Fideszen keresztül közpénzből tartják fenn a gyűlöletkampányt, többek között az MSZP ellen is. Sőt, ahogy az egyik előző írásunkban kimutattuk: Magyarország ellen is. A magyar társadalommal szemben is a Fideszt és annak ostoba hatalmi érdekeit tartják szem előtt. 

Ami megbocsájthatatlan bűn.

Az MSZP ezzel a lépéssel csak ugyanazt az eszközt vetette be a propagandagépezet ellen, mint amit a Fidesz csinált idáig. Az Echo TV-s pasas most ajvékol (ez is a 888 és a Pesti Srácok kedvenc szavajárása, maikor a "liberális jogvédőket emlegetik, azt hiszik, viccesek, de tulajdonképpen inkább rasszisták), de legalább nem rángatták meg és vették el a telefonját, mint amit pl. a 444 újságírónőjével csinált Szabó László fideszes politikus a héten. Vagy amit az Echo TV elvbarátai, a szintén fideszes pénzből (vagyis, bocsánat, közpénzből) fenntartott PestiSrácok művel most az újságírónővel, beállítva őt egy 2 másodperces videórészlet alapján erőszakos támadónak. Röhej. Gyalázat.

Meg kell azonban állapítanunk, hogy az MSZP reakciója egyelőre vajmi keveset segít

  • a MSZP-n,
  • a nyilvánosságon
  • és a hazai közéleten.

Az MSZP-n azért nem segít, mert az Echo TV és a többi Mészáros Lőrinchez, meg Habony Árpádhoz köthető szennycsatorna ezek után is le fogja hozni ugyanazokat a gyűlöletkeltő riportokat és álhíreket, mint eddig.

A szar folyik tovább az Echo Tv-ből is.

Az Origónál majd megint kitalálják, hogy Soros meg akarta ölni az anyját. De kitalálhatják azt is, hogy Botka akarta megölni az apját. Vagy, hogy a 444 újságírónője támadt rá a fideszes pártkatonára. Vannak célpontok bőven, gonoszságért és gerinctelenségért nem kell a szomszédba menni az ott dolgozó "riportereknek".

Aztán felhívják Botka sajtósát, aki közli, hogy az MSZP nem nyilatkozik. Az álhír megjelenik, eljut több millió magyarhoz, a végére az anyag szerkesztője odateszi: „megkeresésünkre az MSZP-nél nem akartak nyilatkozni az ügyben.”

Ennyi.

De a párt reakciója nem tesz jót ez az egész a közbeszéd, a nyilvánosság, a demokrácia állásának sem. Az MSZP-nek és Botkának is lehetett volna annyi kurázsia, hogy odaáll és kiosztja, leszereli az újságírót, érvekkel alátámasztja a mondanivalóját. Ha esetleg Botka megnyeri a jövő évi választásokat, ennek az ezerszerese fog rázúdulni, mint ami most történik. Egészen addig megy majd a fideszes propagandagépezet, amíg ki nem fogy az a rengeteg ellopott pénz. Az meg egy darabig kitart még, ahogy kinéz. 

Az igazán jó példa arra, hogy kell ezeket kezelni, ha emlékszünk még, az Juhász Péter esete volt. Vele csinálta az emlékezetes interjút a TV2 és a politikus bátor és demokratikus hozzáállással szembe mert nézni a propagandamédia - egyébként idióta - kérdéseivel:

 

 Az MSZP reakciója sajnos a gyengék reakciója, az utolsó eszköz az erőszak előtt. És ez még nagyobb tragédia a mai közállapotokban. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4712498449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCUK 2017.05.11. 16:32:54

Az MSZPben mindig lehet bízni:)

Hofipisti 2017.05.11. 19:32:21

Újabb lépés a nihil felé! Ha egy pártban a korábban feleségével együtt költségtérítési csalással lebukott ember újra szóvivő lehet - a korábbi disznóságot egy kopaszokkal való konfliktus bizony nem anulálhatja - akkor ott már nagy a baj.
Csak abban bízhatunk, hogy - mint Franciaországban - feltör egy új erő, s elsöpri ezt az ősmaradványok alkotta tehetetlen, agyukban is üledékes kövületeket - FIDESZ-estől!!!

Ekrü 2017.05.12. 14:27:54

Az MSZP ugyenezt játszotta pld 2002-ben is.Nem nyilatkoztak jobboldali sajtónak,folyamatosan nácizták a Fideszt,és egyfolytában panaszkodtak ,hogy őket és a választókat megfélemlítik.Gondolom a választások előtt meg majd jön az egyház támadása ,meg a kamucikkek arról ,hogy a templomokban befolyásolják a híveket.Úgy gondolják valószínű ,hogy ami egyszer bejött az másodszor is be fog. :)

metax 2017.05.12. 14:30:47

Egy közpénzből tartott nyilvános politikai szervezetnek nem csak lehetősége, érdeke, de egyben kötelessége is nyilatkozni a sajtónak.

Mármint a valódi médiumoknak. De nem a dróton rángatott fideszpropaganda műhelyeknek.

A hvg-index-Népszava, stb. és a ripost-888.hu-lokál közé ilyen értelemben egyenlőségjelet rakni értelmetlen dolog. Két külön dimenzió.

igaz_ember 2017.05.12. 14:35:22

blablabla ennyit az egeszrol. Ma tobben interneteznek, mint ahany ujsagolvaso es tevenezo egyutt van. Minden masodik poszt fuj Orbanrol szol. Van sajtoszabadsag.

metax 2017.05.12. 14:42:35

@Ekrü: "Nem nyilatkoztak jobboldali sajtónak,..."

Jobboldali sajtótól nem tagadhatnák meg a nyilatkozatot. De a mai M.o-n nincs jobboldali sajtó. Talán az egyszem Heti Választ kivéve, bár az is számtalanszor lement már kutyába.

Manapság nem létezik jobboldali - akár a Fidesszel csak értékbeli egyezőségből rokonszenvező, de szakmai függetlenséget, autonómiát élvező, az újságírás alapvető szabályait betartó sajtó. Kizárólag közpénzzel tömött, dróton rángatott, a szerkesztőségeket bábkesztyűkként kezelő - a legsötétebb nyilas és rákosi-időket idéző pártpropaganda műhelyek. Az ilyenekkel viszont - mivel a valódi sajtóval köszönőviszonyba sincsenek - senki sem köteles szóba állni.

nick papagiorgo 2017.05.12. 14:53:09

ennek a lépésnek annyi értelme van, mint bármi másnak, amit az MSZP mostanában tesz :)

nick papagiorgo 2017.05.12. 14:57:25

@metax:
ezek szerint, aki a Fidesszel ért egyet, az "dróton rángatott, a szerkesztőségeket bábkesztyűkként kezelő - a legsötétebb nyilas és rákosi-időket idéző pártpropaganda műhely"
aki meg a Fideszt fikázza, az valódi, értékteremtő, tényfeltáró sajtó, minőségi újságírókkal, akik sosem hazudnak, sosem ferdítenek, mindig objektívek stb.

Értem :)

(Mondjuk szerintem semmi különbség nincsen, csak az egyik ezt mantrázza a másik meg azt, te meg azt olvasod/nézed/hallgatod, amelyiket akarod. De amúgy mindegy :)

Iván Rábaszov 2017.05.12. 14:59:24

Miért baj, ha egy párt tisztán, egyértelműen kimondja a nyilvánvalót: az Echo Tv, az M1,
a Tv2, az Origó, a Pestisrácok.hu, a 888.hu, a Magyar Idők, a Lokál, a Ripost és a Magyar Hírlap valóban a kormánynak dolgozó, gátlástalan, hazugságokat terjesztő médiumok. Még talán a Heti választ ki is hagyták.

A szocik nagyon helyesen teszik, hogy elhatárolódnak ezektől és kitiltják rendezvényeikről például az Echo Tv -t. Hamarabb kellett volna! Sokkal hamarabb! Végre egy határozott lépés tőlük.

nick papagiorgo 2017.05.12. 15:03:27

@Iván Rábaszov:
nem "titják ki" őket a rendezvényeikről, mert azt még ők se merik.
Csak nem nyilatkoznak nekik :)

metax 2017.05.12. 15:10:50

@nick papagiorgo: "ezek szerint, aki a Fidesszel ért egyet, az "dróton rángatott, a szerkesztőségeket bábkesztyűkként kezelő - a legsötétebb nyilas és rákosi-időket idéző pártpropaganda műhely"

Nem ezt írtam. Vagy ostoba vagy, vagy szándékosan terelsz.

nick papagiorgo 2017.05.12. 15:14:39

@metax:
na, már én is kezdem :)

(így születnek a dróton rángatott bábok :)

bocsáss, meg idézlek:
"Manapság nem létezik jobboldali - akár a Fidesszel csak értékbeli egyezőségből rokonszenvező, de szakmai függetlenséget, autonómiát élvező, az újságírás alapvető szabályait betartó sajtó. Kizárólag közpénzzel tömött, dróton rángatott, a szerkesztőségeket bábkesztyűkként kezelő - a legsötétebb nyilas és rákosi-időket idéző pártpropaganda műhelyek."

Ez mit jelent a te értelmezésedben, elmondanád nekünk, földi halandóknak? :)

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.12. 15:15:02

Ki nem szarja le hogy hány embert ér el, a B1, Index, RTL, meg a többi ballib kézivezérelt pártsajtó ?

A probléma az, hogy a ballibek rettegnek ha az ő seggnyaló sajtósukat hajítják ki a Fideszesek, ha meg a ballibek MSZP-sek, vagy Momentumosok hajítanak ki egy általuk nem kedvelt sajtóst, akkor meg megmagyarázzák.

Ostoba és átlátszó kettősmérce.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.05.12. 15:15:58

@nick papagiorgo:

EGyszerű...

Aki mást ír, mint a mainstream ballib sajtó, az kézivezérelt Fideszes, definíció szerint.

nick papagiorgo 2017.05.12. 15:19:16

@Legeslegalja:
én is erre gondoltam, de leoltott hogy ostoba vagyok, vagy terelek :)
Akárhogy is van, én már csak hülye lehetek :)

bigdata 2017.05.12. 15:56:02

@nick papagiorgo: vajon életszerű, hogy tucatnyi lap szerkesztőinek véletlenül ugyanaz az álhír jut eszébe, ugyanazon a napon? Igazán szerencsés esetben még a fotósuk is ugyanonnan fényképez, ugyanabban a másodpercben. No, de nem akarok én vitázni, pláne meggyőzni senkitb semmiről, hisz nem kell végtelen bölcsesség annak felismeréséhez, ha netán egyes orgánumok központilag gyártott hazugságokat terjesztenek, és a hírkínálatuk nem arra utal, hogy tájékoztatási szerepet szeretnének betölteni.

al Dajjal 2017.05.12. 16:14:57

@bigdata: Egyetlen sajtótermék sem független. Mindegyik egy bizonyos szemszögből tekint a hírekre, aszerint közli őket. Én például szeretem ugyanazt a hírt elolvasni az indexen és az origon is, s akkor a két szélsőséges torzítást már ismerem. Az igazság meg valahol középen van.

Példa a kormányzati befolyás nélküli jobboldali orgánumra, mely kifejezetten kormánykritikus is: Magyar Nemzet. Tudjuk, hogy miért és mióta kormánykritikus, de akkor is van. :-)

metax 2017.05.12. 16:31:42

@nick papagiorgo: "Ez mit jelent a te értelmezésedben, elmondanád nekünk, földi halandóknak? :)"

És még idézel is... Te tényeg ilyen hülye vagy, baszod?? Pedig azt hiszem, előbb elég érthetően fogalmaztam.

De legyen, csak a kedvedért. Magyarországon nincs valódi jobbos sajtó. Olyan, amely még a '90-es években létezett. Olyan, amely elkötelezett lehet ugyan egy ideológiai vonal felé, lojális lehet konkrétan akár egy adott politikai párthoz is, ugyanakkor autonóm, független szerkesztőséget mondhat magáénak, ami nem tűri a beleszólást a dolgaiba, amit nem dróton rángat a hatalom, és nem a párt mondja meg, mi mehet adásba, mi mehet nyomtatásba, kerülhet ki a weboldalra...

Ilyen a hazai médiapiac úgynevezett jobboldali térfelén már rég nincs. Valaha volt, ma egyáltalán nincs. Minden valaha létező ilyen médiumot közönséges pártszócsővé amortizáltak le, illetve tudatosan ilyen célból hoztak létre.

Újságnak, tévének egy közpénzből működő politikai szervezetnek kötelessége nyilatkozni, pártszócsőnek viszont nem az. Ripostnak, Magyar Hírlapnak, Echo tv-nek nem az. És szánalom, ha valaki ezeket pl. az Indexhez vagy a HVG-hez hasonlítja.

Nincs közöttünk csicska 2017.05.12. 16:41:15

@al Dajjal: Én például szeretek MNOt olvasni, pedig inkább Orbánra szavaznék, mint Vonára.

Az Origo nagyon alacsony színvonalú lett, a túrarovaton kívül olvashatatlan, akkor már inkább 888, az Indexnek akadnak jó cikkei, és soxor vannak fenn jó politikamentes anyagok, de ők meg nagyon lippppsik nekem.

És főleg túl erős propaganda megy mind2 oldalról, mintha 1 hónap múlva választás lenne.
Ezzel szemben az MNO is kritikus, de a hangvétele normális.

bigdata 2017.05.13. 01:32:44

@al Dajjal: Bőven elég, ha a szerkesztőség független, azt ír, amit jónak lát (ld. index), és nem azt, amit elvárnak tőle (ld. origo). Az elfogulatlanság más tészta, az a BBC-re is csak részben igaz. Ahol plurális a média, ott belefér, ha a szerkeszői meggyőződés a híreken is látszik. Az összehangolt álhírgyár, abszurd kijelentésektől hemzsegő sajtótermék nem ez a kategória, de tényleg minek ezt ragozni. Inkább azzal foglalkozzunk, mikor zárják be végre az indexet, ami egy kamuhírlap, hisz nincs is nyomtatott kiadása.
süti beállítások módosítása